Ik heb dus verwezen naar :\\Ch3snas\volume_1\downloads en later ook naar \\192.168.178.28\volume_1\downloads en nog steeds krijg ik de melding no such file of directory.Kan het iets met rechten te maken te hebben?RunaR schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:01:
[...]
De directory waar je de torrent wilt opslaan moet wel bestaan. Dus als je transmission remote naar \\<nas-ip>\Volume_1\torrents of iets dergelijks laat wijzen, zorg dat die directory dan ook aanwezig is.
Net even gechecked, in de transmission options moet het linux pad staan. Dus: /mnt/HD_a2/downloadsvincedd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:14:
[...]
Ik heb dus verwezen naar :\\Ch3snas\volume_1\downloads en later ook naar \\192.168.178.28\volume_1\downloads en nog steeds krijg ik de melding no such file of directory.Kan het iets met rechten te maken te hebben?
of zo iets.
Yessssssss,het werktRunaR schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:23:
[...]
Net even gechecked, in de transmission options moet het linux pad staan. Dus: /mnt/HD_a2/downloads
of zo iets.
Bedankt
Ik zit met het volgende FTP probleem.
Ik heb de FTP server ingeschakeld op de CH3SNAS.
Ik heb in mijn router poort 21 opengezet.
Als ik nu van buitenaf verbinding wil maken met de FTP server door b.v. de url in te typen (ftp://80.xxx.xxx.204) dan krijg ik geen verbinding.
Ook als ik verbinding wil maken met Total commander of een ander FTP programma, dan lukt mij het niet.
Maar als ik (ftp://gebruikersnaam:paswoord@82.xxx.xxx.234:21) intyp in de browser, dan krijg ik wel verbinding. Hij is dan wel heel traag.
Ik kan ook verbinding maken via een website als www.web2ftp.com
Is er iemand die de oplossing weet?, ik ben al verschillende dagen bezig, maar krijg het niet voorelkaar.
Ik heb de FTP server ingeschakeld op de CH3SNAS.
Ik heb in mijn router poort 21 opengezet.
Als ik nu van buitenaf verbinding wil maken met de FTP server door b.v. de url in te typen (ftp://80.xxx.xxx.204) dan krijg ik geen verbinding.
Ook als ik verbinding wil maken met Total commander of een ander FTP programma, dan lukt mij het niet.
Maar als ik (ftp://gebruikersnaam:paswoord@82.xxx.xxx.234:21) intyp in de browser, dan krijg ik wel verbinding. Hij is dan wel heel traag.
Ik kan ook verbinding maken via een website als www.web2ftp.com
Is er iemand die de oplossing weet?, ik ben al verschillende dagen bezig, maar krijg het niet voorelkaar.
[ Voor 5% gewijzigd door dutchronnie op 17-03-2009 17:56 ]
welke firmware heb je draaien, ik begreep van een andere user hier dat er wat dingen beter werken in 1.05
Ik heb de nieuwste firmware draaien
1.05 en nog wat.
1.05 en nog wat.
Ik heb een probleempje met Transmission. Als ik daarmee torrents download heb ik geen rechten om die bestanden te verwijderen. Ze worden allemaal aangemaakt met "drwxr-xr-x 3 nobody 501". Ik kan ze uiteraard wel lezen. Weet iemand hoe ik het goed zet? Nu moet ik elke keer met SSH inloggen om de bestanden te verwijderen
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
In je /ffp/start/transmission.sh kan je een user instellen. Dan komen de bestanden onder deze user te staan.Darkvater schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:06:
Ik heb een probleempje met Transmission. Als ik daarmee torrents download heb ik geen rechten om die bestanden te verwijderen. Ze worden allemaal aangemaakt met "drwxr-xr-x 3 nobody 501". Ik kan ze uiteraard wel lezen. Weet iemand hoe ik het goed zet? Nu moet ik elke keer met SSH inloggen om de bestanden te verwijderen
Dat is nou juist het vreemde..RunaR schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:32:
[...]
In je /ffp/start/transmission.sh kan je een user instellen. Dan komen de bestanden onder deze user te staan.
In transmission.sh staat het volgende:
code:
1
2
3
| stop_cmd="transmission_stop" status_cmd="transmission_status" user=nobody |
En toch, terwijl de download directory ook van nobody is, zijn de bestanden niet world-writable, en dat wil ik nou juist... ik kan wel mijn eigen username daar zetten maar dan kan als ik als iemand anders inlog op windows niet die bestanden schrijven...
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Van de conceptronic site:
Maximale capaciteit van CH3SNAS naar 4TB 10-3-2009
Conceptronic breidt max. capaciteit CH3SNAS uit naar 4TB.
Dankzij de laatste firmware, ondersteunt de CH3SNAS het gebruik van de nieuwe WD 2TB schijven, waardoor de maximale capaciteit omhoog gaat naar 2x2 = 4TB.
Maar er is helemaal geen nieuwe firmware uitgebracht na 1.05 (ook wel 1.05b1 genoemd)
Dankzij de laatste firmware, ondersteunt de CH3SNAS het gebruik van de nieuwe WD 2TB schijven, waardoor de maximale capaciteit omhoog gaat naar 2x2 = 4TB.
Maar er is helemaal geen nieuwe firmware uitgebracht na 1.05 (ook wel 1.05b1 genoemd)
1.05 patch was voor de 1.5 TB support tochSoepvlieg schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:57:
[This space is for rent]
Er is heel even een nieuwe firmware versie geweest, maar die is heel snel weer offline gehaald. De in gebakken ftp server deed het niet.Soepvlieg schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:57:
@RunaR: ah, dat verklaart e.e.a. Beetje Slordig dat ze zo'n nieuws bericht dan laten staan.
Overigens: Ben ik de enige of zijn er meer mensen die last hebben van eindeloos cpu hoggen door de inotify_upnp en inotify_itune processen? Dit zijn de indexing processen die horen bij de UPnP AV en de ITunes server. Bij mij raken ze echter nooit uitgeindexed en blijven de cputijd volledig opeisen. Zelfs met een lege mediadirectory.
Ik heb beide services nu maar uitgezet. Ben voorlopig nog aan het experimenteren met fun_plug en debian. Maar wel raar: produkt werkt nieuw uit doos niet naar behoren (tenzij het komt door de installatie van ffp, maar dat is dan weer zo lastig te controleren).
Dit is met een CH3SNAS met twee spinpoint 1TB drives en firmware 1.05.
Overigens: Ben ik de enige of zijn er meer mensen die last hebben van eindeloos cpu hoggen door de inotify_upnp en inotify_itune processen? Dit zijn de indexing processen die horen bij de UPnP AV en de ITunes server. Bij mij raken ze echter nooit uitgeindexed en blijven de cputijd volledig opeisen. Zelfs met een lege mediadirectory.
Ik heb beide services nu maar uitgezet. Ben voorlopig nog aan het experimenteren met fun_plug en debian. Maar wel raar: produkt werkt nieuw uit doos niet naar behoren (tenzij het komt door de installatie van ffp, maar dat is dan weer zo lastig te controleren).
Ik had ook hetzelfde en ook maar uitgezet. Ik wacht wel af tot een nieuwe firmware uitkomt, tot die tijd vermaak ik me prima met fun_plugSoepvlieg schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:26:
@RunaR: ah, dat verklaart e.e.a. Beetje Slordig dat ze zo'n nieuws bericht dan laten staan.
Lastig te controleren of het zonder ffp ook mis gaat... je kan dan namelijk niet telnetten of ssh om het top commando uit te voeren...Soepvlieg schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:26:
Maar ik had er ook last van. Er zijn echter genoeg alternatieven zoals mediatomb
Iemand enig idee wanneer we de firmware met xbox360 support kunnen verwachten? De NAS staat nu stof te happen omdat ik geen zin heb met Twonky of Mediatomb te gaan klooien.
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
1.05b1 ondersteund zowel 1.5TB & 2.0TB HDD's waar de WD harde schijven getest zijn en daar is een nieuwsbericht rondom gemaakt. De 2.0TB waren bij release van 1.05b1 niet beschikbaar.Soepvlieg schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:26:
Inderdaad is er een 1.05b2 geweest die ik redelijk snel weer heb teruggetrokken.
En dat heeft dus niets met dat nieuwsbericht te maken.
Gewoon dus een melding dat als iemand een 2.0TB disk wil gebruiken, dan kan dat.
Ik verwacht redelijk snel een update uit te brengen. Maar kan daar geen tijdstermijn aan verbinden.
There are no secrets, only information you do not yet have
Als je een niet werkende ftp server ok vind dan kun je wel de xbox360 fw versie van mij krijgen ter download. (note: wel even privé mailen)Mert schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:57:
Iemand enig idee wanneer we de firmware met xbox360 support kunnen verwachten? De NAS staat nu stof te happen omdat ik geen zin heb met Twonky of Mediatomb te gaan klooien.
[ Voor 3% gewijzigd door zeroday op 19-03-2009 20:51 ]
inotify is een patch implementatie in de kernel en heeft weinig met het indexeren van de UPnP of Itunes server te maken. Het kan op zich een grotere processorbelasting geven, maar is dermate 'flexibel' dat wanneer er een andere proces is deze zichzelf naar de achtergrond zet.Prulleman schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:36:
[...]
Lastig te controleren of het zonder ffp ook mis gaat... je kan dan namelijk niet telnetten of ssh om het top commando uit te voeren...
Maar ik had er ook last van. Er zijn echter genoeg alternatieven zoals mediatomb
Als iemand een andere inotify_patch heeft die zich anders gedraagd dan hoor ik het graag.
Een ps of top command wil nog niet alles zeggen.
D'r staat toch: dankzij de laatste firmware? Dat is 1.05b1Soepvlieg schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:57:
1.05b2 heeft nooit op de Conceptronic website gestaan. Alleen op die van mij.
Zeroday, ik wil je er even op wijzen dat je aan de rechter zijde boven la you reacties ook een edit knop hebt zitten. Meerderemalen achtereen een reactie plaatsen is dan ook niet nodig, dit wordt overigens ook gezien als het schoppen van een topic, wat binnen 24 uur niet is toegestaan.
Gaarne in het vervolg een reactie editten, wanneer je informatie of een vraag hebt toe te voegen.
[ Voor 23% gewijzigd door een moderator op 20-03-2009 09:14 ]
Maar is er wel zicht op wanneer er een versie komt met wel een werkende FTP? Ik kan wel even zonder, maar het is uiteindelijk wel de bedoeling ook de FTP functie te gaan gebruiken.zeroday schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:51:
[...]
Als je een niet werkende ftp server ok vind dan kun je wel de xbox360 fw versie van mij krijgen ter download. (note: wel even privé mailen)
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
Zeroday, mag ik vragen wat jouw relatie is met Conceptronic? Ik gebruik ook een firmware van jouw site, ik begrijp dat deze door Conceptronic worden overgenomen, maar werk jij voor ze? En zo ja, waarom dan toch je eigen website ervoor gebruiken?zeroday schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:50:
Inderdaad is er een 1.05b2 geweest die ik redelijk snel weer heb teruggetrokken.
Ik verwacht redelijk snel een update uit te brengen. Maar kan daar geen tijdstermijn aan verbinden.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Als je mijn site volgt en leest weet je welke relatie er is.SeatRider schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:48:
[...]
Zeroday, mag ik vragen wat jouw relatie is met Conceptronic? Ik gebruik ook een firmware van jouw site, ik begrijp dat deze door Conceptronic worden overgenomen, maar werk jij voor ze? En zo ja, waarom dan toch je eigen website ervoor gebruiken?
Via mijn website iets publiceren is zeer flexibel en kan voor experimentele dingen gebruikt worden.
En ik hou nu eenmaal van de hits op mijn site. Alleen zijn die tweakers allemaal slechte advertentie drukkers
Dat snappen we wel denk ik, maar dus als de NAS voor de rest idle is, draait deze inotify wel op volle toeren? Dat betekent dan toch dat de fan altijd aan blijft, en het verbruik onnodig hoog is? Dat lijkt me niet zo goed hoorzeroday schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:53:
inotify is een patch implementatie in de kernel en heeft weinig met het indexeren van de UPnP of Itunes server te maken. Het kan op zich een grotere processorbelasting geven, maar is dermate 'flexibel' dat wanneer er een andere proces is deze zichzelf naar de achtergrond zet.
Als iemand een andere inotify_patch heeft die zich anders gedraagd dan hoor ik het graag.
Een ps of top command wil nog niet alles zeggen.
(uiteraard kan je dit opvatten als een bash en mij terugsnauwen dat ik maar een betere inotify moet schrijven, maar zo bedoelde ik het niet. Ik heb momenteel gelukkig geen behoefte aan itunes of upnp, dus heb ze ook uitgezet)
[quote]Darkvater schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:18:
[...]
Dat snappen we wel denk ik, maar dus als de NAS voor de rest idle is, draait deze inotify wel op volle toeren? Dat betekent dan toch dat de fan altijd aan blijft, en het verbruik onnodig hoog is? Dat lijkt me niet zo goed hoor
[quote]
De fan heeft weinig te maken met je processorbelasting en/of load. Maar eerder met temperatuur. (al zit daar natuurlijk wel een relatie tussen).
En als je 1.05b1 gebruikt dan is er een andere wijze waarop de temperatuur geregeld wordt.
En eigenlijk zeg ik en mijn ontwikkelaars: fun_plug wordt niet ondersteund dus normaal gebruik laat niet zien wat er in de achtergrond gedaan wordt ;-) .. wat niet weet wat niet deert.
[...]
Dat snappen we wel denk ik, maar dus als de NAS voor de rest idle is, draait deze inotify wel op volle toeren? Dat betekent dan toch dat de fan altijd aan blijft, en het verbruik onnodig hoog is? Dat lijkt me niet zo goed hoor
[quote]
De fan heeft weinig te maken met je processorbelasting en/of load. Maar eerder met temperatuur. (al zit daar natuurlijk wel een relatie tussen).
En als je 1.05b1 gebruikt dan is er een andere wijze waarop de temperatuur geregeld wordt.
nee hoor ;-) hoe meer discussie hoe beter er inzichten verkregen kan worden hoe iets werkt, niet werkt, of zou moeten werken.(uiteraard kan je dit opvatten als een bash en mij terugsnauwen dat ik maar een betere inotify moet schrijven, maar zo bedoelde ik het niet. Ik heb momenteel gelukkig geen behoefte aan itunes of upnp, dus heb ze ook uitgezet)
En eigenlijk zeg ik en mijn ontwikkelaars: fun_plug wordt niet ondersteund dus normaal gebruik laat niet zien wat er in de achtergrond gedaan wordt ;-) .. wat niet weet wat niet deert.
Beste mede CH3SNAS gebruikers,
De volgende vraag is vast al eens gesteld en wellicht al antwoord op gegeven, maar ik heb het zosnel niet terug kunnen vinden in een van de 3 delen.
Ik beschik dus over de CH3SNAS met daarin één 1 TB schijf. Is het mogelijk om deze schijf als het waren te partitioneren of in ieder geval op te delen tot een aantal 'aparte' schijven. We maken namelijk met 3 clients gebruik van deze schijf en we willen niet dat de ene client bij de andere client zijn bestanden kan.
Ik heb de schijf bij alle 3 de clients 'gemount' via de Easy Search Utility en zien nu alle 3 de 1TB schijf en elkaars mappen.
Hoe kan ik dit het beste oplossen.
De volgende vraag is vast al eens gesteld en wellicht al antwoord op gegeven, maar ik heb het zosnel niet terug kunnen vinden in een van de 3 delen.
Ik beschik dus over de CH3SNAS met daarin één 1 TB schijf. Is het mogelijk om deze schijf als het waren te partitioneren of in ieder geval op te delen tot een aantal 'aparte' schijven. We maken namelijk met 3 clients gebruik van deze schijf en we willen niet dat de ene client bij de andere client zijn bestanden kan.
Ik heb de schijf bij alle 3 de clients 'gemount' via de Easy Search Utility en zien nu alle 3 de 1TB schijf en elkaars mappen.
[ Voor 11% gewijzigd door 3E3A37 op 21-03-2009 20:14 ]
Met windows 'netwerkverbinding maken' voor iedere gebruiker een koppeling maken naar de subdirectory van die gebruiker. Dan is alleen nog steeds alles bereikbaar via \\<ip of naam van de nas>\.3E3A37 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:13:
Beste mede CH3SNAS gebruikers,
Nog netter is verschillende users aan maken voor de CH3SNAS en iedere user alleen toegang geven naar zijn eigen directory. En dan die directory koppelen met de windows optie 'netwerkverbinding maken'.
Bedankt voor je reactie,
Dit heb ik zojuist geprobeerd. Doormiddel van de webinterface heb ik de gebruikers aangemaakt en deze ieder naar zijn eigen map geleid.
Hierna voeg ik deze toe door middel van de optie in Windows 'Netwerkverbinding maken'. Deze voegt hij netjes toe wanneer ik het bijbehorende login en wachtwoord invoer.
Alleen als ik dan de pc opnieuw opstart, en na het opstarten krijg ik rechtsonder in beeld de melding: "Niet alle netwerkverbindingen kunnen worden hersteld". En staat er vervolgens een rood kruis door de schijf.
Dit heb ik zojuist geprobeerd. Doormiddel van de webinterface heb ik de gebruikers aangemaakt en deze ieder naar zijn eigen map geleid.
Hierna voeg ik deze toe door middel van de optie in Windows 'Netwerkverbinding maken'. Deze voegt hij netjes toe wanneer ik het bijbehorende login en wachtwoord invoer.
Alleen als ik dan de pc opnieuw opstart, en na het opstarten krijg ik rechtsonder in beeld de melding: "Niet alle netwerkverbindingen kunnen worden hersteld". En staat er vervolgens een rood kruis door de schijf.
[ Voor 27% gewijzigd door 3E3A37 op 22-03-2009 18:06 ]
Verwijderd
Mede Nassers,
Wanneer ik via mijn Windows PC (XP MCE2005) een share op de CH3SNAS open en een map open met daarin .jpg bestanden, en ik stel in Windows via de menu optie "Beeld" de weergave in op "minatuurweergaven" dan duurt het rond de 3 seconden per foto om een thumbnail aan te maken. Als alle thumbnails aangemaakt zijn en ik verlaat de map en kom later weer terug in dezelfde map dan worden weer alle thumbnails aangemaakt. Ik dacht dat Windows het bestand "Thumbs.db" hanteerde.
Terwijl de thumbnails aangemaakt worden zie ik intensief netwerkverkeer met de CH3SNAS, alsof de complete foto overgehaald wordt. De foto's zijn zo'n 5 Mb per stuk, maar ook bij kleinere formaten duurt het lang om de thumbnails te maken.
Iemand enig idee waarom dit i.c.m. de CH3SNAS zo'n traag proces is ? Via een externe USB drive is het een kwestie van een paar seconden om alle thumbnails te maken.
Alles zit op een Gigabit netwerk aangesloten.
Wanneer ik via mijn Windows PC (XP MCE2005) een share op de CH3SNAS open en een map open met daarin .jpg bestanden, en ik stel in Windows via de menu optie "Beeld" de weergave in op "minatuurweergaven" dan duurt het rond de 3 seconden per foto om een thumbnail aan te maken. Als alle thumbnails aangemaakt zijn en ik verlaat de map en kom later weer terug in dezelfde map dan worden weer alle thumbnails aangemaakt. Ik dacht dat Windows het bestand "Thumbs.db" hanteerde.
Terwijl de thumbnails aangemaakt worden zie ik intensief netwerkverkeer met de CH3SNAS, alsof de complete foto overgehaald wordt. De foto's zijn zo'n 5 Mb per stuk, maar ook bij kleinere formaten duurt het lang om de thumbnails te maken.
Iemand enig idee waarom dit i.c.m. de CH3SNAS zo'n traag proces is ? Via een externe USB drive is het een kwestie van een paar seconden om alle thumbnails te maken.
Klein vraagje; ik heb interesse in de CH3SNAS. Ik zou deze graag in het kastje dichtbij de router zetten. Nadeel is dat dit kastje helemaal afgesloten is. Zou dit een groot probleem zijn icm 1tb WD Green? Het is natuurlijk een optie om de achterkant eruit te zagen als het niet anders kan...
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Waarom zou je het apparaat uit elkaar moeten halen?dat ding koelt prima.Bij mij komt ie nooit boven de 43 graden uit met daarin 2 harde schijven.
Haha, ik bedoel natuurlijk een gat zagen aan de achterkant van het kastje, ik ga niet in de nas zagen
Het kastje is nu namelijk helemaal dicht. Staat ie bij jou gewoon vrij?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Had ff niet goed gelezen zag ik.....
Ja,hij staat netjes onder mijn bureau met aan de bovenkant 5 cm vrije ruimte en 10 cm achter het nasje ,dus genoeg om de warmte af te voeren.Maar extra ventilatiegaten maken is altijd goed.Houd er wel rekening mee dat warmte opstijgt.

Ja,hij staat netjes onder mijn bureau met aan de bovenkant 5 cm vrije ruimte en 10 cm achter het nasje ,dus genoeg om de warmte af te voeren.Maar extra ventilatiegaten maken is altijd goed.Houd er wel rekening mee dat warmte opstijgt.
Windows kan de weergave gegevens uit een desktop.ini bestand halen. Je kan er zelf eentje maken. Misschien hergebruikt-ie dan wel de thumbs.dbVerwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:33:
Mede Nassers,
Hier staat wat info over de desktop.ini: http://www.xs4all.nl/~hwiegman/desktopini.html
Ik wil ook een NAS gaan aanschaffen.
de CH3SNAS is een interesante optie, mede vanwege de prijs.
Ik zal hem voornamelijk gebruiken om via torrents en usenet te downloaden. En het streamen van 1080P MKV naar mijn 2x tvix6500.
De NAS zal worden aangesloten op een Sitecom 308 Gigabit router, bekabeling is Cat6, door het hele huis.
Wat ik begrijp is dat de NAS hiertoe in staat moet zijn.
Ik kan alleen niet achterhalen welke D/L snelheden er worden behaalt via Usenet/Torrents.
Mijn internet abbo is van ZIggo alles in 1. NU 20Mb down dit wordt straks 50Mb down. Ga ik de volle snelheid behalen via de CH3SNAS?
Ik zal hem voornamelijk gebruiken om via torrents en usenet te downloaden. En het streamen van 1080P MKV naar mijn 2x tvix6500.
De NAS zal worden aangesloten op een Sitecom 308 Gigabit router, bekabeling is Cat6, door het hele huis.
Ik kan alleen niet achterhalen welke D/L snelheden er worden behaalt via Usenet/Torrents.
Mijn internet abbo is van ZIggo alles in 1. NU 20Mb down dit wordt straks 50Mb down. Ga ik de volle snelheid behalen via de CH3SNAS?
Ja, bij netwerksnelheden haal ik al 100Mb. Als naar buiten maar 50 Mb is dan kan hij dat makkelijk halen. Je moet alleen niet te veel applicaties draaien tergelijkertijd omdat dat cpu kracht kost.Hoodlum77 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:39:
Ik wil ook een NAS gaan aanschaffen.
[This space is for rent]
Ik heb een CH3SNAS met ffp 0.5 en o.a. Transmission en Lighttpd erop. Dit alles draait vanaf een USB stick.
Het overkomt mij vrij regelmatig dat ik van buiten mijn thuis netwerk geen contact kan maken met de webserver op mijn CH3SNAS
. Het is dan wel mogelijk om met Transmission Remote GUI contact te maken met de CH3SNAS. Transmission slaat in principe de bestanden op een USB stick op.
Iemand enig idee wat er hier misgaat, en nog wel interessanter, wat ik hier aan kan doen??
Het overkomt mij vrij regelmatig dat ik van buiten mijn thuis netwerk geen contact kan maken met de webserver op mijn CH3SNAS
Iemand enig idee wat er hier misgaat, en nog wel interessanter, wat ik hier aan kan doen??
[ Voor 11% gewijzigd door FreddyT op 26-03-2009 22:42 . Reden: extra info toegevoegd ]
Ik merk na de update naar v1.05 dat de test Email alert niet meer werkt.
Met v1.03 met dezelfde settings werkte het wel goed.
Iemand ook deze ervaring?
Dat is door meer mensen gevonden. Zie http://www.aroundmyroom.com/2009/01/02/ch3snas-105-firmware/djkael schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:50:
Ik draai nu ook op versie 1.05,maar email van de nas komt gewoon bij me aan.djkael schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:50:
Verwijderd
Ben bang van niet. Met SABnzbd haal ik momenteel max 1200 KB/s op een 20Mbit lijn waarik normaal rond de 1800 KB/s mee haal. Dat komt voornamelijk door de beperkte CPU en RAM van de CH3SNAS, en het feit dat SABnzbd zelf nogal veel resources gebruikt (Python scripts..). NZBget zou overigens wel iets sneller moeten kunnen, maar vind ik niet fijn werken. Toch zou het me erg verbazen als NZBget probleemloos de volle snelheid van een 50 Mbit lijn kan benutten.Hoodlum77 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:39:
Geen idee over torrents, dat mag iemand anders beantwoorden.
Torrents draaien goed via transmission,maar ik heb niet hoger dan 8Mbit thuis.Maar die opend ie gewoon maximaal,waarbij de upload ook gewoon maximaal gaat.Ik merk geen verschil met azereus
De grens van nzbget ligt in ieder geval hoger dan 1550, want dat haal ik zowel met mijn NAS als met de pc.
Ik denk eerder dat je tegen de totale tijd aan zal lopen (dus inclusief par en rar). Ik gok dat 30 mbit nog wel te doen moet zijn.. (zonder SSL!!!) maar dan heb je in 20 minuten een dvd binnen die op je pc in 10 minuten gechecked en uitgepakt staat. Dat zal op de NAS niet sneller gaan dan 60 minuten totaal.. (30 downloaden en 30 checken/uitpakken))
Ik denk eerder dat je tegen de totale tijd aan zal lopen (dus inclusief par en rar). Ik gok dat 30 mbit nog wel te doen moet zijn.. (zonder SSL!!!) maar dan heb je in 20 minuten een dvd binnen die op je pc in 10 minuten gechecked en uitgepakt staat. Dat zal op de NAS niet sneller gaan dan 60 minuten totaal.. (30 downloaden en 30 checken/uitpakken))
Verwijderd
Ik haal dus met nzb get op dit moment 2380 Kb ik heb een 20Mb verbinding dus zit ik aardig op het maximum op dit moment. Ik denk dat er een groot verschil zit tussen nzbget en sabnzb.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 07:28:
[...]
Ben bang van niet. Met SABnzbd haal ik momenteel max 1200 KB/s op een 20Mbit lijn waarik normaal rond de 1800 KB/s mee haal. Dat komt voornamelijk door de beperkte CPU en RAM van de CH3SNAS, en het feit dat SABnzbd zelf nogal veel resources gebruikt (Python scripts..). NZBget zou overigens wel iets sneller moeten kunnen, maar vind ik niet fijn werken. Toch zou het me erg verbazen als NZBget probleemloos de volle snelheid van een 50 Mbit lijn kan benutten.
Geen idee over torrents, dat mag iemand anders beantwoorden.
Maar "goed" dat ik maar een 8Mb lijn heb

Als je met de funplug aan de gang wilt heb je minimaal firmware 1.04 nodig (in dit geval dus 1.04RC5). Er is ook een 1.05b1 firmware. Welke is aan te bevelen?
1.05b1 is de nieuwste officiële firmware. De opvolger van 1.04RC5 dus.Hotzenwalder schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:24:
Als je met de funplug aan de gang wilt heb je minimaal firmware 1.04 nodig (in dit geval dus 1.04RC5). Er is ook een 1.05b1 firmware. Welke is aan te bevelen?
Met 'Anonymous' email lukt het wel! Terwijl ik met v1.03 met 'Account' werkte maar deze lukt nu niet meer.Ik merk na de update naar v1.05 dat de test Email alert niet meer werkt.
Heb je dit toevallig al geprobeerd? Ben erg benieuwd naar de resultatenbvsteyn schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:13:
[...]
Klopt .daily.0 kopieren gaat prima..![]()
Wilde eigenlijk gisteren de hele .snapshots directory gaan kopieren, echter ben aan het stoeien geweest om ffp vanaf een usb stick te laten draaien. Dat werkt nu..dus de volgende stap is om met Rsync en -H te gaan spelen. Uiteraard post ik de resultaten....
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Wat meer zitten testen met de CH3SNAS. De grootste tegenvaller tot op heden is de snelheid waarmee ik content naar het apparaat kan uploaden. Ik was verwend geraakt met mijn WD 1TB USB schijf die met gemak 50Mpbs haalde. De CH3SNAS blijft via SMB steken op 7Mbps. Via FTP haal ik meestal 10Mbps. Is hier nog winst te halen via Gigabit LAN?
NZBGet fluctueert ook in snelheid. De gemiddelde downloadsnelheid is momenteel 900Kbps. De hoogste snelheid die ik gezien heb was 1691Kbps. Op mijn PC haal ik die snelheid constant. NZBGet heeft denk ik last van de trage processor in de CH3SNAS. Zodra er een unpak of repair operatie bezig is zakt de snelheid snel. Voordeel van downloaden op de CH3SNAS is wel dat de bestanden niet vanaf de PC via het LAN naar de CH3SNAS moeten worden verplaatst en dat de CH3SNAS rustig zijn werk doet via de router, zodat de PC uit kan blijven in mijn afwezigheid en ik op afstand NZB'tjes kan voeden aan mijn kleine wonderdoos.
Ik zal nog een keer testen wat nu per saldo sneller is. Downloaden op de PC en verplaatsen naar de CH3SNAS of direct downloaden op de CH3SNAS.
Welke funplugs zijn er interessant naast Transmission, NZBGet en Musicbrowser?
NZBGet fluctueert ook in snelheid. De gemiddelde downloadsnelheid is momenteel 900Kbps. De hoogste snelheid die ik gezien heb was 1691Kbps. Op mijn PC haal ik die snelheid constant. NZBGet heeft denk ik last van de trage processor in de CH3SNAS. Zodra er een unpak of repair operatie bezig is zakt de snelheid snel. Voordeel van downloaden op de CH3SNAS is wel dat de bestanden niet vanaf de PC via het LAN naar de CH3SNAS moeten worden verplaatst en dat de CH3SNAS rustig zijn werk doet via de router, zodat de PC uit kan blijven in mijn afwezigheid en ik op afstand NZB'tjes kan voeden aan mijn kleine wonderdoos.
Ik zal nog een keer testen wat nu per saldo sneller is. Downloaden op de PC en verplaatsen naar de CH3SNAS of direct downloaden op de CH3SNAS.
[ Voor 115% gewijzigd door Hotzenwalder op 28-03-2009 23:53 ]
Verwijderd
Ik sta op het punt om MediaTomb te installeren (op mijn ch3snas met fun_plug op memerystick en nzbgetweb), voor het streamen naar een ps3, heeft iemand ervaring met de volgende how to: http://michael-peeters.bl...-on-ch3wnas-natively.html of kan ik beter degene pakken van de begin post http://forum.dsmg600.info...king%3A-Mediatomb%21.html?
NZBGet lijkt soms uit zichzelf in de 'paused' stand te gaan staan. Kan dit kloPpen of ben ik toch zelf schuld aan dit euvel?
Onlangs had ik een aantal filmbestanden die corrupt geraakt zijn op een RAID1 configuratie met de CH3SNAS met v1.03 Firmware. Na een upgrade tot v1.05 en een recuperatie van deze bestanden vanop een andere schrijf leken ze terug corrupt te worden. Ik heb ze andere naam moeten geven om ze intact te houden. Wat is de oorzaak van zoiets? Moet er een soort Defrag / Chkdsk gebeuren of zo?
Zo'n gevallen doen me twijfelen aan het nut van Raid1 voor mij. Kan ik zonder data verlies de 2 schijven naar aaprte volumes converteren? Volstaat een aanpassing in de setup?
Zo'n gevallen doen me twijfelen aan het nut van Raid1 voor mij. Kan ik zonder data verlies de 2 schijven naar aaprte volumes converteren? Volstaat een aanpassing in de setup?
Waarom niet gewoon de mediatomb package voor ffp? http://www.inreto.de/dns3...5/PACKAGES.html#mediatombVerwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 10:57:
Ik sta op het punt om MediaTomb te installeren (op mijn ch3snas met fun_plug op memerystick en nzbgetweb), voor het streamen naar een ps3, heeft iemand ervaring met de volgende how to: http://michael-peeters.bl...-on-ch3wnas-natively.html of kan ik beter degene pakken van de begin post http://forum.dsmg600.info...king%3A-Mediatomb%21.html?
Ik heb gister mijn NAS helemaal leeggegooid, en er een 2e HD bijgeplaatst.
Nu zegt ie bij het inloggen heel netjes dat ik de HD eerst moet formateren, prima. Helaas krijg ik alleen direct de volgende foutmelding:

Het enige wat ik er met google op kon vinden, was dat ik eerst even een bestaande partitie moet verwijderen. Helaas heeft dat geen nut gehad, en krijg ik die error nog steeds.
Iemand dit ooit eerder gehad, of weet iemand een oplossing hiervoor?
Nu zegt ie bij het inloggen heel netjes dat ik de HD eerst moet formateren, prima. Helaas krijg ik alleen direct de volgende foutmelding:

Het enige wat ik er met google op kon vinden, was dat ik eerst even een bestaande partitie moet verwijderen. Helaas heeft dat geen nut gehad, en krijg ik die error nog steeds.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dit is waarschijnlijk een instelling, je kan namelijk ervoor zorgen dat tijdens het parren en rarren de download stopt, zodat je alle cpu power over hebt voor het parren/unrarrenHotzenwalder schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:10:
NZBGet lijkt soms uit zichzelf in de 'paused' stand te gaan staan. Kan dit kloPpen of ben ik toch zelf schuld aan dit euvel?
Raid 1 is geen backup: lees dit maar eens. RAID 1 is redundancy, ofwel je data snel/altijd beschikbaar tijdens of na een crash.djkael schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:41:
Onlangs had ik een aantal filmbestanden die corrupt geraakt zijn op een RAID1 configuratie met de CH3SNAS met v1.03 Firmware. Na een upgrade tot v1.05 en een recuperatie van deze bestanden vanop een andere schrijf leken ze terug corrupt te worden. Ik heb ze andere naam moeten geven om ze intact te houden. Wat is de oorzaak van zoiets? Moet er een soort Defrag / Chkdsk gebeuren of zo?
Wat draait er nogmeer tijdens het uploaden via smb? Als er net een unpak script draait gaat je smb transfer natuurlijk ook voor geen meter meer (ik zou de pause tijdens unpak optie aanzetten). Het is dan ook geen eerlijke vergelijking met een usb drive die verder niks doet/kan. Dat de download snelheid minder wordt tijdens een unpak script heeft dezelfde oorzaak... de processor kan gewoon niet zoveel tegelijk, het is qua hardware geen moderne pc...Hotzenwalder schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:41:
Wat meer zitten testen met de CH3SNAS. De grootste tegenvaller tot op heden is de snelheid waarmee ik content naar het apparaat kan uploaden. Ik was verwend geraakt met mijn WD 1TB USB schijf die met gemak 50Mpbs haalde. De CH3SNAS blijft via SMB steken op 7Mbps. Via FTP haal ik meestal 10Mbps. Is hier nog winst te halen via Gigabit LAN?
Verder is usb inderdaad sneller (in theorie 4x) dan 100 mbit netwerk.
Verder moet je ook bedenken hoe belangrijk het is dat een download 1 uur of 1 uur en 20 minuten duurt. Je gooit het in de queue en je zet de download die je het 1 nodig hebt bovenaan en het komt toch wel allemaal binnen. Ik download redelijk veel, maar mijn NAS staat niet 24/7 de pompen. Dus je verliest wat tijd die anders met idle time wordt opgevuld... lekker boeiend
welke firmware gebruik je? je zou ook de schijven apart van elkaar erin te stoppen en te formateren/partitionerenBM schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:55:
Ik heb gister mijn NAS helemaal leeggegooid, en er een 2e HD bijgeplaatst.
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 30-03-2009 09:50 ]
Verwijderd
Bedankt voor je tip, deze is veel kleiner dan de andere twee maar werkt prima. Wellicht iets om aan te passen op de eerste post?RunaR schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:25:
[...]
Waarom niet gewoon de mediatomb package voor ffp? http://www.inreto.de/dns3...5/PACKAGES.html#mediatomb
Je hebt helemaal gelijk... is aangepast.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:35:
[...]
Bedankt voor je tip, deze is veel kleiner dan de andere twee maar werkt prima. Wellicht iets om aan te passen op de eerste post?
Dat werkte idd, tnxPrulleman schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:29:
[...]
welke firmware gebruik je? je zou ook de schijven apart van elkaar erin te stoppen en te formateren/partitioneren
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Is er met de CH3SNAS meer risico op een crash van je HD bij stroomuitval dan bij een PC? Anders gezegd... als je de stekker uit de CH3SNAS trekt is er dan een groot risico op dataverlies?
Ondertussen heb ik funplug verplaatst naar een USB stick en draait alles lekker. Alles is eigenlijk niet zoveel, want alleen NZBGet en Musicbrowser hebben momenteel een functie. Mysql en PHP staan nog te wachten op wat zinvols. De harde schijf in de NAS wordt voornamelijk gebruikt voor HD content. Een back-up van mijn PC gaat nog naar een ouderwetse USB schijf met een robocopy script
Ondertussen heb ik funplug verplaatst naar een USB stick en draait alles lekker. Alles is eigenlijk niet zoveel, want alleen NZBGet en Musicbrowser hebben momenteel een functie. Mysql en PHP staan nog te wachten op wat zinvols. De harde schijf in de NAS wordt voornamelijk gebruikt voor HD content. Een back-up van mijn PC gaat nog naar een ouderwetse USB schijf met een robocopy script
Ik denk niet dat het de CPU van de NAS is of zo. Ik draai een aantal applicaties op de NAS die continue bezig zijn, http, ftp, transmission en nzbget. Transmission is dan ook nog eens aan het downloaden en naar een zooi mensen met max 100kb/s (zo ingesteld) aan het seeden. Dan nog trek ik altijd mijn 20mbit dicht.Hotzenwalder schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:41:
Maar inderdaad als je nzbget ook nog eens laat checken en uitpakken dan krijgt hij het wel even druk. Maar dat is eigenlijk bij mij de enige actie die ervoor zorgt dat hij traag wordt.
Die kans is er ALTIJD. Ook als je dat met je PC doet. Zal dus niet alleen aan de NAS liggen. Denk er wel aan dat het een Linux versie draait. Als je die niet goed unmount zal hij een check gaan doen bij het opstarten. Bestaat natuurlijk een kans dat hij iets vindt en crashed of niet verder wil, of het wel of niet kan repareren etc etc.Hotzenwalder schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:13:
Is er met de CH3SNAS meer risico op een crash van je HD bij stroomuitval dan bij een PC? Anders gezegd... als je de stekker uit de CH3SNAS trekt is er dan een groot risico op dataverlies?
Bottom line, niet zomaar de stekker uit een apparaat trekken...zeker geen PC of NAS. Is gewoon niet slim.
[ Voor 23% gewijzigd door Scorpinus op 02-04-2009 07:54 ]
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Wel even een tip: zorg ervoor dat je de laatste versie, of de laatste beta draait van nzbgetScorpinus schreef op donderdag 02 april 2009 @ 07:52:
[...]
Ik denk niet dat het de CPU van de NAS is of zo. Ik draai een aantal applicaties op de NAS die continue bezig zijn, http, ftp, transmission en nzbget. Transmission is dan ook nog eens aan het downloaden en naar een zooi mensen met max 100kb/s (zo ingesteld) aan het seeden. Dan nog trek ik altijd mijn 20mbit dicht.
Maar inderdaad als je nzbget ook nog eens laat checken en uitpakken dan krijgt hij het wel even druk. Maar dat is eigenlijk bij mij de enige actie die ervoor zorgt dat hij traag wordt.
Ik draai de nzbget-0.6.0-testing-r291 versie en die is dermate stabiel dat ik al meer dan 250GB heb kunnen downloaden, parren en uitpakken zonder een 'crash' (17 dagen uptime)
Vorige versies konden redelijk makkelijk crashen op bepaalde momenten (zo rond de 100GB vaak)
waardoor het wel eens voor kon komen dat de CH3SNAS e.e.a. niet meer leuk vond en dus traag werd (ook datadoorvoer). Een reboot loste dan op dat moment het probleem op.
Ook is het volgende voor snelle download van belang: zorg dat je upload niet vol zit. Hoe voller je upload hoe trager je download. Ik haal gewoon mijn volledige ADSL download en dat is veelal rond de 1.9MB (1900Kb/s).
Bedankt voor de tip, ik draai inderdaad nog een oude versie. Ook een oude firmware trouwens....nog geen 'zin' gehad die te updaten. Binnenkort toch beide even weer bijwerken :0zeroday schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:05:
[...]
Wel even een tip: zorg ervoor dat je de laatste versie, of de laatste beta draait van nzbget
Ik draai de nzbget-0.6.0-testing-r291 versie en die is dermate stabiel dat ik al meer dan 250GB heb kunnen downloaden, parren en uitpakken zonder een 'crash' (17 dagen uptime)
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Gisteravond de CH3SNAS flink aan het werk gezet. Hij was met NZBGet aan het downloaden en unrarren/parren terwijl ik 24 zat te kijken via mijn CFULLHDMA. Heb er tijdens het kijken niets van gemerkt. Ik heb NZBGet zo ingesteld dat stopt met downloaden als er een uitpakoperatie aan de gang is. Enige probleem wat ik nog heb is de fan
http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=2567&p=4
Alleen een koude start verhelpt dit probleem. Nog geen oplossing voor kunnen vinden, ook niet inTWSI: mvTwsiStartBitSet ERROR - Start Clear bit TimeOut .
TWSI: mvTwsiStopBitSet ERROR - Stop bit TimeOut .
http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=2567&p=4
welke firmware gebruik je? bij 1.05b is er namelijk wel wat veranderd in het standaard fancontrol gebeuren..
En wat gaat er precies mis? ik ken de TWSI error niet.
En wat gaat er precies mis? ik ken de TWSI error niet.
Firmware 1.05 van 31/12/2008.
De error heeft met de fanstatus te maken. Als je op de statuspagina van je CH3SNAS kijkt is de temperatuur 0 graden Celcius (32 graden fahrenheit). Die meting klopt natuurlijk niet. Zolang je de error hebt kun je ook je fanspeed niet wijzigen.
De error heeft met de fanstatus te maken. Als je op de statuspagina van je CH3SNAS kijkt is de temperatuur 0 graden Celcius (32 graden fahrenheit). Die meting klopt natuurlijk niet. Zolang je de error hebt kun je ook je fanspeed niet wijzigen.
Heb net hetzelfde aan de hand, en begon ook nadat ik heb liggen stoeien met nzbget, joomla, mysql en wordpress... Toen het één keer begon moest ik iedere dag meerdere malen resetten => dan reinstall gedaan van ffp maar deze keer op usb en met wat minder progjes (enkel lighttpd met php, musicbrowser en rsync-job).
Resultaat: nu moet ik nog om de 1à2 dagen resetten, is beter maar nog niet opgelost...
[edit]
=> misschien toch een oplossing op http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=2567&p=4, ik heb namelijk ook ntpd en aangepaste fancontrol draaien... eens proberen...
Resultaat: nu moet ik nog om de 1à2 dagen resetten, is beter maar nog niet opgelost...
[edit]
=> misschien toch een oplossing op http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=2567&p=4, ik heb namelijk ook ntpd en aangepaste fancontrol draaien... eens proberen...
[ Voor 23% gewijzigd door gighandi op 02-04-2009 20:01 ]
vaag.. Ik heb het volgende draaien:
ffp op de hdd
nzbget (met monitor folder op usb)
lighthtpd (met www folder op usb)
mysql (met database op usb)
sites: blog, musicbrowser, nzbget, transmission, gallery
Ik heb nu een uptime in nzbget van 11 dagen. Ik weet niet of dit de uptime van nzbget of van de hele NAS is. volgens mij heb ik nzbget een keer moeten killen en opnieuw starten. De NAS zelf heb ik toen gewoon laten draaien. dus de uptime kan nog hoger zijn...
Ik heb nog gewoon temp status in de web interface en via de commado's
de fan wordt ook nog netjes aangestuurd door het standaard out of the box script
hebben jullie misschien een custom script draaien??
verder heb ik 1.05b en 2x 1TB WD GP
ffp op de hdd
nzbget (met monitor folder op usb)
lighthtpd (met www folder op usb)
mysql (met database op usb)
sites: blog, musicbrowser, nzbget, transmission, gallery
Ik heb nu een uptime in nzbget van 11 dagen. Ik weet niet of dit de uptime van nzbget of van de hele NAS is. volgens mij heb ik nzbget een keer moeten killen en opnieuw starten. De NAS zelf heb ik toen gewoon laten draaien. dus de uptime kan nog hoger zijn...
Ik heb nog gewoon temp status in de web interface en via de commado's
code:
1
2
| temperature g 0 fanspeed g |
de fan wordt ook nog netjes aangestuurd door het standaard out of the box script
verder heb ik 1.05b en 2x 1TB WD GP
[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 03-04-2009 11:42 ]
yep, aangepaste fancontrol: http://nas-tweaks.net/CH3SNAS:Tutorials/fancontrol en de ntpd-service van ffp0.5Prulleman schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:40:
voor de rest: 1.05b1, 1 WD1TB en 1 WD500GB
heb nu de ntpd-service gedisabled, tot hier toe loopt alles zoals het hoort...
wat is bij 1.05b de reden om een custom fan script te draaien? bij mij gaat ie volgens mij ergens tussen de 40-45 aan. Ofwel, bij zware acties gaat ie aan, bij idle staat de fan uit.
Verwijderd
Ik heb deze NAS nu ook al een tijdje met de funplug gewoon op de harddisk. Nu wil ik dit aanpassen dat ik dit op USB stick zet (zodat mn disks gewoon in standby kunnen bij inactivity).
Klopt dat ik dan gewoon de ffp directory kan deleten van de harddisk en dan de funplug installatie opnieuw doen vanaf USB?
Klopt dat ik dan gewoon de ffp directory kan deleten van de harddisk en dan de funplug installatie opnieuw doen vanaf USB?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 13:09 ]
het ligt eraan wat je allemaal draait, maar bij mij was het genoeg om de nzbget monitor en lightpd www folder op usb te zetten. De spindown werkt gewoon prima.
Verwijderd
Dat draai ik ook plus dat ik ook nog Transmission heb draaien. Vanavond eens experimenteren dan.Prulleman schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:18:
het ligt eraan wat je allemaal draait, maar bij mij was het genoeg om de nzbget monitor en lightpd www folder op usb te zetten. De spindown werkt gewoon prima.
Met customscript wordt de fan traploos gestuurd naargelang de behoefte, standaard-script heeft dat niet (of wel?)Prulleman schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:06:
wat is bij 1.05b de reden om een custom fan script te draaien? bij mij gaat ie volgens mij ergens tussen de 40-45 aan. Ofwel, bij zware acties gaat ie aan, bij idle staat de fan uit.
Loopt de tijd nog wel goed na het uitzetten van ntpd, ook na een koude start?gighandi schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:22:
[...]
yep, aangepaste fancontrol: http://nas-tweaks.net/CH3SNAS:Tutorials/fancontrol en de ntpd-service van ffp0.5
voor de rest: 1.05b1, 1 WD1TB en 1 WD500GB
heb nu de ntpd-service gedisabled, tot hier toe loopt alles zoals het hoort...
Loopt een minuutje voor nu...Hotzenwalder schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:08:
[...]
Loopt de tijd nog wel goed na het uitzetten van ntpd, ook na een koude start?
transmission heb ik ook draaien, maar dat staat in zijn geheel op de hdd. als ik geen actieve torrents heb gaan mijn hdd's nog steeds netjes slapenVerwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:42:
[...]
Dat draai ik ook plus dat ik ook nog Transmission heb draaien. Vanavond eens experimenteren dan.
Niet traploos, maar wel variabel.Meestal gaat ie naar 2600 rpm en dan blijft de temp stabiel op 45-46 . Ik heb de rpm pas 1 keer hoger geziengighandi schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:55:
[...]
Met customscript wordt de fan traploos gestuurd naargelang de behoefte, standaard-script heeft dat niet (of wel?)
Weet iemand of het mogelijk is om een Windows Mobile telefoon te koppelen met Twonky over het internet? Zou fantastisch zijn wanneer ik mijn muziek kan streamen naar mijn telefoon, zodat ik altijd mijn volledige muziek bibliotheek bij me heb. Lang leven het onbeperkte mobiele internet!!!
Er is best een hoop te krijgen aan dit soort apps voor de telefoon, maar de meeste gaan er vanuit dat je host vanaf een pc. Ik wil het dus werkend zien te krijgen met de Twonky server die vanaf de Ch3snas draait.
Er is best een hoop te krijgen aan dit soort apps voor de telefoon, maar de meeste gaan er vanuit dat je host vanaf een pc. Ik wil het dus werkend zien te krijgen met de Twonky server die vanaf de Ch3snas draait.
[ Voor 35% gewijzigd door o0Donder0o op 03-04-2009 19:33 ]
Als je een internet browser op je mobiel hebt die flash ondersteunt, zou je de musicbrowser uit de start post kunnen proberen.
same here wil dit ook alleen mijn e51 ondersteunt de flv player van musicbrowser niet
Bij iedere browser die ik heb geprobeerd kwam er de tekst "jw flv player" te staan in plaats van de player zelf. Heb daarbij flash lite 3.1 en flash player 7 for pocket pc op zowel opera 9.5 en internet explorer getest.
Daarnaast denk ik dat de musicbrowser niet echt makkelijk te besturen is op zo'n klein schermpje. Ben daarom meer op zoek naar een programma die een gebruiksvriendelijke interface heeft voor een touch screen toestel. Een externe sessie tot stand brengen met twonky lijkt mij de beste oplossing. Alleen heb ik nog niet een programma gevonden wat gekoppeld kan worden met Twonky draaiend vanaf de Ch3snas.
Programma's zoals Lobstertunes of Skyfire werken alleen met een UPNP server die gehost wordt vanaf een pc
Daarnaast denk ik dat de musicbrowser niet echt makkelijk te besturen is op zo'n klein schermpje. Ben daarom meer op zoek naar een programma die een gebruiksvriendelijke interface heeft voor een touch screen toestel. Een externe sessie tot stand brengen met twonky lijkt mij de beste oplossing. Alleen heb ik nog niet een programma gevonden wat gekoppeld kan worden met Twonky draaiend vanaf de Ch3snas.
Programma's zoals Lobstertunes of Skyfire werken alleen met een UPNP server die gehost wordt vanaf een pc
Ik vond het erg irritant dat je een putty window open moest laten voor een lang proces, zoals unrar en ef2chk. Een tijdje terug vond ik het programma 'screen' http://www.inreto.de/dns3.../0.5/PACKAGES.html#screen. Dit is een soort van window manager. Je kan meerdere screens hebben en schakelen er tussen. Je kan ze detachen en later (of op een andere machine) weer attachen. Alleen werd ik kompleet gek van alle sneltoetsen. Ctrl-a Ctrl-a schakelt naar het vorige actieve screen, maar Ctrl-a a doet weer wat anders. Een lijst krijgen van al je screens is Ctrl-a " (oftewel Ctrl-a shift-'). Niet echt handig dus.
Na wat speur werk vond ik deze site: http://polishlinux.org/howtos/screen-tips-tricks/. Daar staat beschreven hoe je een tab-bar kan maken. In je /ffp/etc/screenrc kan je allemaal dingen configureren. Ik heb de volgende regels toegevoegd:
En nu heb ik een mooie tab bar met daarin:
HOSTNAAM.................Active tabs.................load average...............datum en tijd.
In je /ffp/etc/screenrc kan je nog meer instellen. (http://linuxbased.blogspot.com/2007/01/screen-tabs.html
http://en.gentoo-wiki.com/wiki/Screen)
Bijvoorbeeld de snel toetsen om van screen te switchen:
En een zooitje screens die standaard opstarten:
De schermen voor F1 tot F4 gebruik ik niet. F1 heeft vaak een andere functie in windows. Dus switchen naar mijn standaard schermen gebeurt met F5 to F8. F11 en F12 zijn om een screen vooruit of achteruit te gaan.
Standaard worden bij mij dus een 4 screens geopend.
F5 is een scherm met root login. Ik log normaal in onder een andere gebruiker. Deze staat te wachten op root password.
F6 laat altijd de laatste 300 regels van mijn /var/log/messages zien. Daar wordt alles gelogd als je /ffp/start/syslogd.sh aanzet. Ik moet hier nog sudo voor zetten, er zitten alleen rechten op voor root.
F7 en F8 zijn gewone linux werkschermen. Net als of je 2 putty's open hebt, maar dan met maar 1x inloggen.
En dit is het eind resultaat:

Het grote voordeel is dat, als screen eenmaal gestart is je putty gewoon dicht kan gooien. In de putty instellingen (onder Connection-SSH) kan je een start commando meegeven. Dat is bij mij nu
Hiermee wordt je vorige screen sessie hervat en je kan gewoon verder gaan waar je was.
Er zijn natuurlijk een paar kleine nadeeltjes. Omhoog scrollen in putty heeft geen zin meer, er staat niets. Met Ctrl-a Esc ga je in copy-mode en kan je scrollen.
Midnight Commander werkt ook met de F-toetsen, dat gaat niet helemaal lekker, misschien moet je dan de key-bindings anders instellen.
Een ander handig tooltje is htop. Een uitgebreide versie van top. Deze is te installeren via optware http://wiki.dns323.info/howto:optware. htop kan met de muis bediend worden! en kan alle processen makkelijk sorteren op geheugen gebruik, processor gebruik, user e.d.
Na wat speur werk vond ik deze site: http://polishlinux.org/howtos/screen-tips-tricks/. Daar staat beschreven hoe je een tab-bar kan maken. In je /ffp/etc/screenrc kan je allemaal dingen configureren. Ik heb de volgende regels toegevoegd:
code:
1
2
| hardstatus alwayslastline hardstatus string '%{gk}[ %{G}%H %{g}][%= %{wk}%?%-Lw%?%{=b kR}(%{W}%n*%f %t%?(%u)%?%{=b kR})%{= kw}%?%+Lw%?%?%= %{g}][%{Y}%l%{g}]%{=b C}[ %m/%d %c ]%{W}' |
En nu heb ik een mooie tab bar met daarin:
HOSTNAAM.................Active tabs.................load average...............datum en tijd.
In je /ffp/etc/screenrc kan je nog meer instellen. (http://linuxbased.blogspot.com/2007/01/screen-tabs.html
http://en.gentoo-wiki.com/wiki/Screen)
Bijvoorbeeld de snel toetsen om van screen te switchen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| # binding the F1 - F8 keys to the first 8 screens, F11 = previous | F12 = next bindkey -k k1 select 1 bindkey -k k2 select 2 bindkey -k k3 select 3 bindkey -k k4 select 4 bindkey -k k5 select 5 bindkey -k k6 select 6 bindkey -k k7 select 7 bindkey -k k8 select 8 bindkey -k F2 next bindkey -k F1 prev # bind F10 to Screen's quit command bindkey -k k; quit |
En een zooitje screens die standaard opstarten:
code:
1
2
3
4
5
| # Optional name and command to execute screen -t admin 5 su screen -t log 6 tail -n 300 -f /var/log/messages screen -t linux 7 screen -t linux 8 |
De schermen voor F1 tot F4 gebruik ik niet. F1 heeft vaak een andere functie in windows. Dus switchen naar mijn standaard schermen gebeurt met F5 to F8. F11 en F12 zijn om een screen vooruit of achteruit te gaan.
Standaard worden bij mij dus een 4 screens geopend.
F5 is een scherm met root login. Ik log normaal in onder een andere gebruiker. Deze staat te wachten op root password.
F6 laat altijd de laatste 300 regels van mijn /var/log/messages zien. Daar wordt alles gelogd als je /ffp/start/syslogd.sh aanzet. Ik moet hier nog sudo voor zetten, er zitten alleen rechten op voor root.
F7 en F8 zijn gewone linux werkschermen. Net als of je 2 putty's open hebt, maar dan met maar 1x inloggen.
En dit is het eind resultaat:

Het grote voordeel is dat, als screen eenmaal gestart is je putty gewoon dicht kan gooien. In de putty instellingen (onder Connection-SSH) kan je een start commando meegeven. Dat is bij mij nu
code:
1
| screen -d -r |
Hiermee wordt je vorige screen sessie hervat en je kan gewoon verder gaan waar je was.
Er zijn natuurlijk een paar kleine nadeeltjes. Omhoog scrollen in putty heeft geen zin meer, er staat niets. Met Ctrl-a Esc ga je in copy-mode en kan je scrollen.
Midnight Commander werkt ook met de F-toetsen, dat gaat niet helemaal lekker, misschien moet je dan de key-bindings anders instellen.
Een ander handig tooltje is htop. Een uitgebreide versie van top. Deze is te installeren via optware http://wiki.dns323.info/howto:optware. htop kan met de muis bediend worden! en kan alle processen makkelijk sorteren op geheugen gebruik, processor gebruik, user e.d.
Verwijderd
Hallo,
ik heb hetzelfde probleem als door zefod1 beschreven. Met de laptop middels draadloze verbinding kom ik niet op de ch3snas op mappen met gebruikersnamen en wachtwoorden. Met de XP laptop werkt dit wel prima overigens.
Draadloze verbinding staat op "particulier", het beveiligingsniveau in Vista "LmCompatibilityLevel’ key value" is ook aangepast naar "1".
Toen ik de laptop net had werkte het wel, tevens werkt het soms nu ook voor enige tijd (enkele seconden tot minuten.)
Ik heb het nu opgelost door de mappen vrij toegankelijk te maken maar mooi is anders.
Zefod1, heb jij het probleem inmiddels al opgelost of weet iemand anders hoe dit op te lossen is?
thanks!
ik heb hetzelfde probleem als door zefod1 beschreven. Met de laptop middels draadloze verbinding kom ik niet op de ch3snas op mappen met gebruikersnamen en wachtwoorden. Met de XP laptop werkt dit wel prima overigens.
Draadloze verbinding staat op "particulier", het beveiligingsniveau in Vista "LmCompatibilityLevel’ key value" is ook aangepast naar "1".
Toen ik de laptop net had werkte het wel, tevens werkt het soms nu ook voor enige tijd (enkele seconden tot minuten.)
Ik heb het nu opgelost door de mappen vrij toegankelijk te maken maar mooi is anders.
Zefod1, heb jij het probleem inmiddels al opgelost of weet iemand anders hoe dit op te lossen is?
thanks!
Het is me gelukt om mijn muziek te streamen naar mijn windows mobile telefoon via internet.
Ga op je telefoon naar Musicbrowser en exporteer wat je luisteren wil als m3u of pls bestand. Je kan bv. Pocket Player 4 gebruiken om de playlist bestanden te openen. Vervolgens gaat Pocket Player verbinden met Musicbrowser en wordt je muziek gestreamend.
Bij mij moet hij wel om de 5 sec bufferen, maar dat ligt aan mijn langzame mobiele internet. Neem aan dat het bij een sneller pakket goed moet lopen.
Let op! niet iedere mediaplayer voor je windows mobile telefoon die m3u of pls ondersteund kan goed omgaan met de stream links in het bestand.
Ben nog steeds op zoek naar een mogelijkheid om een applicatie met Twonky te laten koppelen zodat je direct je gehele muziekbibliotheek kan doorzoeken en afspelen met één programma.
Ga op je telefoon naar Musicbrowser en exporteer wat je luisteren wil als m3u of pls bestand. Je kan bv. Pocket Player 4 gebruiken om de playlist bestanden te openen. Vervolgens gaat Pocket Player verbinden met Musicbrowser en wordt je muziek gestreamend.
Bij mij moet hij wel om de 5 sec bufferen, maar dat ligt aan mijn langzame mobiele internet. Neem aan dat het bij een sneller pakket goed moet lopen.
Let op! niet iedere mediaplayer voor je windows mobile telefoon die m3u of pls ondersteund kan goed omgaan met de stream links in het bestand.
Ben nog steeds op zoek naar een mogelijkheid om een applicatie met Twonky te laten koppelen zodat je direct je gehele muziekbibliotheek kan doorzoeken en afspelen met één programma.
[ Voor 12% gewijzigd door o0Donder0o op 05-04-2009 19:04 ]
Ik heb op mijn gloedjenieuwe CH3SNAS na een dagje pielen ffp 0.5 draaien met Twonky mediaserver. Dit omdat ik mijn Xbox 360 als mediaplayer wil gebruiken. Na een hoop gepruts, als absolute Linux noob werkt dit allemaal prima.
Nu wil ik vandaag aan de gang gaan met een torrentclient, en daarom moest ik weer aan de gang met ssh. Volgens de wijze raad van meneer Fonz heb ik bij het installeren van Fun_plug telnet uitgeschakeld, nadat ik natuurlijk had gecontroleerd of mijn root password het ook echt deed met ssh.
Nu krijg ik met Putty prima contact en wordt me naar de password gevraag voor root, maar telkens krijg ik 'acces denied'.
Is er een manier om de password te resetten? Ik begrijp dat alles van Fun_plug op mijn HD draait, behalve het root password, deze zou wel in het flash geheugen van de nas zitten. Ik heb geprobeerd de firmware, 1.05 er opnieuw op te zetten in de hoop dat deze de pass zou overschrijven, maar tot nog toe zonder resultaat.
Iemand een idee?
Nu wil ik vandaag aan de gang gaan met een torrentclient, en daarom moest ik weer aan de gang met ssh. Volgens de wijze raad van meneer Fonz heb ik bij het installeren van Fun_plug telnet uitgeschakeld, nadat ik natuurlijk had gecontroleerd of mijn root password het ook echt deed met ssh.
Nu krijg ik met Putty prima contact en wordt me naar de password gevraag voor root, maar telkens krijg ik 'acces denied'.
Is er een manier om de password te resetten? Ik begrijp dat alles van Fun_plug op mijn HD draait, behalve het root password, deze zou wel in het flash geheugen van de nas zitten. Ik heb geprobeerd de firmware, 1.05 er opnieuw op te zetten in de hoop dat deze de pass zou overschrijven, maar tot nog toe zonder resultaat.
Iemand een idee?
ffp map weggooie en funplug tar file opnieuw wegzetten zodat funplug opnieuw wordt geinstalleerd is de simpelste oplossing als je verder niet heel veel ingewikkelde dingen hebt gedaan.
er schijnt ook iets te zijn wat op de zelfde manier werkt als de ffp install, maar die restored alleen het opstarten van telnet.
Ik heb geen idee waar je deze file kan halen, maar misschien is hiernaar zoeken nog wel makkelijker.
er schijnt ook iets te zijn wat op de zelfde manier werkt als de ffp install, maar die restored alleen het opstarten van telnet.
Ik heb geen idee waar je deze file kan halen, maar misschien is hiernaar zoeken nog wel makkelijker.
Volgens mij zou het moeten werken door je fun_plug bestand even te vervangen door een nieuwe fun_plug met de volgende code er in:Prulleman schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:08:
ffp map weggooie en funplug tar file opnieuw wegzetten zodat funplug opnieuw wordt geinstalleerd is de simpelste oplossing als je verder niet heel veel ingewikkelde dingen hebt gedaan.
code:
1
2
3
4
5
| #!/bin/sh # # ffp telnet restore fun_plug # chmod a+x /mnt/HD_a2/ffp/start/telnetd.sh |
1x je nas opstarten met deze fun_plug (originele fun_plug even hernoemen) en daarna je originele fun_plug weer hernoemen naar fun_plug en nog een keer opstarten.
Bedankt! Kan weer in mijn nas met telnet/ ssh. Twonky draait prima, maar ik krijg mldonkey of transmission niet aan de praat. daar schiet mijn kennis van Linux toch echt te kort. De tutorials die erover te vinden zijn, zijn voor mij toch nog te moeilijk.
Maar dan houd ik het downloaden gewoon via mijn laptop, die is ook niet al te kwistig met energie. Ik kan iig streamen naar mijn xbox!
Maar dan houd ik het downloaden gewoon via mijn laptop, die is ook niet al te kwistig met energie. Ik kan iig streamen naar mijn xbox!
Verwijderd
Beste allemaal,
Ik heb inmiddels een paar maanden de CH3SNAS staan en deze beviel uitermate goed. het installeren verliep niet helemaal soepel maar na wat gepiel is het gelukt en draaide hij perfect!
Nu heb ik sinds vorige week woensdag een nieuwe PC en ook deze kon de NAS prima vinden en heeft dit dan ook enkele dagen gedaan. Tot ik gisteren opeens niet meer in de mappen op mijn NAS kon. Dus ik heb de NAS gereset en toen dat weinig deed uitgezet. Vervolgens heb ik hem weer aangesloten en aangezet, maar nu blijft het lampje van mijn harde schijf knipperen vanaf het moment dat de NAS de harde schijf herkent en is de NAS niet te vinden met de easy search utility op de bijgeleverde cdrom. Toen ik enkele maanden terug de NAS instelleerde knipperde dit lampje ook de hele tijd, waardoor het instellen niet goed lukte en toen heb ik met behulp van de reset knop het apparaat aan de praat gekregen. Maar nu heb ik dus hetzelfde probleem als eerder en blijft het lampje van de harde schijf vrolijk doorknipperen en vraag ik me toch wel af wat dit inhoudt. Ik heb het echter niet kunnen vinden in het boekje of op de website...
Kan iemand van jullie me helpen?
Bij voorbaat dank!
Ik heb inmiddels een paar maanden de CH3SNAS staan en deze beviel uitermate goed. het installeren verliep niet helemaal soepel maar na wat gepiel is het gelukt en draaide hij perfect!
Nu heb ik sinds vorige week woensdag een nieuwe PC en ook deze kon de NAS prima vinden en heeft dit dan ook enkele dagen gedaan. Tot ik gisteren opeens niet meer in de mappen op mijn NAS kon. Dus ik heb de NAS gereset en toen dat weinig deed uitgezet. Vervolgens heb ik hem weer aangesloten en aangezet, maar nu blijft het lampje van mijn harde schijf knipperen vanaf het moment dat de NAS de harde schijf herkent en is de NAS niet te vinden met de easy search utility op de bijgeleverde cdrom. Toen ik enkele maanden terug de NAS instelleerde knipperde dit lampje ook de hele tijd, waardoor het instellen niet goed lukte en toen heb ik met behulp van de reset knop het apparaat aan de praat gekregen. Maar nu heb ik dus hetzelfde probleem als eerder en blijft het lampje van de harde schijf vrolijk doorknipperen en vraag ik me toch wel af wat dit inhoudt. Ik heb het echter niet kunnen vinden in het boekje of op de website...
Kan iemand van jullie me helpen?
Bij voorbaat dank!
heb je deze tutorial gezien, die is redelijk stap voor stap:krakbracket schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:23:
Bedankt! Kan weer in mijn nas met telnet/ ssh. Twonky draait prima, maar ik krijg mldonkey of transmission niet aan de praat. daar schiet mijn kennis van Linux toch echt te kort. De tutorials die erover te vinden zijn, zijn voor mij toch nog te moeilijk.
http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=2719&p=1
Heeft iemand optware werkend gekregen onder de nieuwste firmware (1.05)? Ik krijg het maar niet voor elkaar, terwijl het eerder altijd geen enkel probleem gaf
Werkt hier zonder problemen. Ik had wel optware al draaien voor de upgrade naar 1.05.Priet schreef op zondag 12 april 2009 @ 16:25:
Heeft iemand optware werkend gekregen onder de nieuwste firmware (1.05)? Ik krijg het maar niet voor elkaar, terwijl het eerder altijd geen enkel probleem gaf
Voeg wel even het optware pad toe aan je /ffp/etc/profile.
Dat was ook mijn situatie: had optware al geïnstalleerd en daarna de firmware geupgrade. Nu heb ik twee nieuwe schijven geplaatst dus moest alles weer overnieuw.
Ik heb wel drie firmwares geprobeerd en het ging overal fout. Zit nu weer bij de nieuwste firmware en hebt het nogmaals geprobeerd. Dit maal deze download locatie gebruikt:
http://ipkg.nslu2-linux.o...g-opt_0.99.163-10_arm.ipk
En nu ging de installatie wél goed
Alleen nu loopt de webinterface elke keer na inloggen te mekkeren over een 'HARD DRIVE CONFIGURATION'. Terwijl de twee schijven allang in RAID 1 zijn ingesteld. Kun je hier nog vanaf komen zonder de schijven te moeten formatteren?
Ik heb wel drie firmwares geprobeerd en het ging overal fout. Zit nu weer bij de nieuwste firmware en hebt het nogmaals geprobeerd. Dit maal deze download locatie gebruikt:
http://ipkg.nslu2-linux.o...g-opt_0.99.163-10_arm.ipk
En nu ging de installatie wél goed

Alleen nu loopt de webinterface elke keer na inloggen te mekkeren over een 'HARD DRIVE CONFIGURATION'. Terwijl de twee schijven allang in RAID 1 zijn ingesteld. Kun je hier nog vanaf komen zonder de schijven te moeten formatteren?
Helpt dit: http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=4021?Priet schreef op zondag 12 april 2009 @ 17:34:
.....
Ik heb het volgende probleem:
Als ik verschillende users aanmaak met allemaal toegang tot hun eigen map,
dan kan ik maar 1 keer inloggen. Het lijkt daarna of het account vergrendeld.
Ik heb laatst ook een CH3SNAS geinstalleerd bij een klein bedrijfje en liep daar tegen het zelfde probleem aan.
Ik hoop dat jullie mijn uitleg begrijpen en een oplossing weten.
(firmware is up to date)
Als ik verschillende users aanmaak met allemaal toegang tot hun eigen map,
dan kan ik maar 1 keer inloggen. Het lijkt daarna of het account vergrendeld.
Ik heb laatst ook een CH3SNAS geinstalleerd bij een klein bedrijfje en liep daar tegen het zelfde probleem aan.
Ik hoop dat jullie mijn uitleg begrijpen en een oplossing weten.
(firmware is up to date)
Ik ben geïnteresseerd in de DLink 323, met als doel om als centrale opslag te dienen voor fotos/muziek/video (moet 1080p aankunnen, maar de benchmarks geven 8000kb/s read aan op 100mb LAN, genoeg voor 1080p compressed video. Ik zou later ook kunnen upgraden naar 1000mb lan.).
Een HTPC en een workstation pc moeten de NAS kunnen benaderen. De NAS komt naast de HTPC te staan. Ik heb weinig ervaring met netwerken, het liefst wil ik het eenvoudig aansluiten, dus hoe kan ik het makkelijkst het in deze setup met elkaar verbinden? Netwerkdraad tussen NAS en router (DHCP), en netwerkdraad tussen HTPC en router? Ziet windows de NAS als een hardeschrijf met vaste letter?
Een HTPC en een workstation pc moeten de NAS kunnen benaderen. De NAS komt naast de HTPC te staan. Ik heb weinig ervaring met netwerken, het liefst wil ik het eenvoudig aansluiten, dus hoe kan ik het makkelijkst het in deze setup met elkaar verbinden? Netwerkdraad tussen NAS en router (DHCP), en netwerkdraad tussen HTPC en router? Ziet windows de NAS als een hardeschrijf met vaste letter?
Alles op de router aansluiten is idd the way to go. Windows ziet je drive als een netwerkpad. Netwerk drives kan je wel een drive letter geven door ze te mappen. Als je DHCP gebruikt zal je je drive moeten mappen op hostname, tenzij je in de DHCP server een vast ip opgeeft voor je NAS. Ik heb zelf een static IP voor mijn NAS en heb hem met zijn ip gemapped naar drive letter Z:\
Ik heb zelf die nas in een 100 Mbit wired netwerk en ik trek het zelden dicht. 9 MB / sec is wel een beetje de max hier.
Ik heb zelf die nas in een 100 Mbit wired netwerk en ik trek het zelden dicht. 9 MB / sec is wel een beetje de max hier.
[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 14-04-2009 13:53 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Is er iemand die weet of het mogelijk is om een private torrent tracker op te zetten op de NAS en hoe?
Verder draait de CH3SNAS perfect bij mij, heb torrent client en nzb client er op draaien, samen met webserver + mysql & php.
Verder draait de CH3SNAS perfect bij mij, heb torrent client en nzb client er op draaien, samen met webserver + mysql & php.
Ik zit met een probleem. Vanaf een mediatank kan ik alleen de root, dus in geval van de CH3SNAS is dit Volume_1, benaderen. Dit lukt alleen als er geen wachtwoord op zit. Maar op die manier is alle data uit subfolders ook te benaderen. Als ik Volume_1 zonder wachtwoord (toegankelijk voor ALL) doe en submappen met een wachtwoord dan nog krijg je gewoon toegang tot de submappen omdat hij blijkbaar de rechten van Volume_1 overdraagt op de submappen. Dit moet toch wel in te stellen zijn lijkt me ?
Kijk hier eens: http://www.aroundmyroom.c.../ch3snas-fun_plug-nzbget/zwittrooper schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:42:
Is er iemand die weet of het mogelijk is om een private torrent tracker op te zetten op de NAS en hoe?