Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400819

Ik heb onlangs de D-link DNS-323 aangeschaft en zojuist geinstalleerd. Hij is aangesloten op het netwerk en de web configuration utility is ook gewoon te bereiken dus dat is geen probleem. Ik heb in de NAS een oudere Western Digital Caviar Green 1TB schijf gestopt. Volgens mij werkt dit ook goed, aangezien ik in de utility zie dat de schijf genoemd wordt. Echter wil ik de schijf liever niet formateren en heb ik daarom de RAID configuratie overgeslagen. Alleen vrees ik dat ik toch gedwongen ben dit wel te doen omdat ik de harde schijf nu niet kan vinden via MAC OS Finder en ook niet via een andere Windows 7 computer. Klopt dit of zijn er andere mogelijkheden?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 23:00
Anoniem: 400819 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:28:
Ik heb onlangs de D-link DNS-323 aangeschaft en zojuist geinstalleerd. Hij is aangesloten op het netwerk en de web configuration utility is ook gewoon te bereiken dus dat is geen probleem. Ik heb in de NAS een oudere Western Digital Caviar Green 1TB schijf gestopt. Volgens mij werkt dit ook goed, aangezien ik in de utility zie dat de schijf genoemd wordt. Echter wil ik de schijf liever niet formateren en heb ik daarom de RAID configuratie overgeslagen. Alleen vrees ik dat ik toch gedwongen ben dit wel te doen omdat ik de harde schijf nu niet kan vinden via MAC OS Finder en ook niet via een andere Windows 7 computer. Klopt dit of zijn er andere mogelijkheden?

Ik hoor het graag.
Ik ga er van uit dat je de schijf wel moet laten formateren. Wat er namelijk gedaan wordt is dat er 2 partities aangemaakt worden die met het filesysteem ext2 geformateerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:27

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Werkt bij jullie de logfile van samba? Probeer de recycle bin te implementeren van bettersamba. Maar als ik de code toevoeg en samba herstart dan werkt het niet meer, dus er zit een fout in maar waar is lastig zonder logfile...
Mijn smb.conf

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
[ global ]
interfaces = egiga0
unix charset = UTF8
workgroup = workgroup
netbios name = Nasi
server string = Grab'n'GO Media Store
hosts allow = 
hosts deny = 
security = USER
encrypt passwords = yes
# added 
log file = /var/log/samba/log.%m
# /added
max log size = 0
socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=65536 SO_SNDBUF=65536
max xmit = 65535
create mask = 0777
directory mask  = 0777
force create mode = 0777
force directory mode = 0777
load printers = Yes
printcap name = /usr/local/LPRng/etc/printcap
min print space = 2000
max print jobs = 1000
printing = lprng
print command = /usr/local/LPRng/bin/lpr -P%p -r %s 
lpq command = /usr/local/LPRng/bin/lpq -P%p
lprm command = /usr/local/LPRng/bin/lprm -P%p %j
lppause command = /usr/local/LPRng/sbin/lpc hold %p %j
lpresume command = /usr/local/LPRng/sbin/lpc release %p %j
queuepause command = /usr/local/LPRng/sbin/lpc -P%p stop
queueresume command = /usr/local/LPRng/sbin/lpc -P%p start
use sendfile =yes
# added make NAS local domain master so \\nasi works always 
domain master = yes
local master = yes
preferred master = yes
# recycle bin
#vfs object = recycle
#recycle:repository = .recycle
#recycle:directory_mode = 0777
#recycle:subdir_mode = 0777
#recycle:keeptree = Yes
#recycle:versions = Yes
#recycle:touch = No
#recycle:touch_mtime = No
#recycle:maxsize = 0
#recycle:exclude = *.tmp,*.temp, ~$*, *.~??
#recycle:exclude_dir = /.recycle
#msdfs root = no

[ web_page ]
comment = Enter Our Web Page Setting
path = /mnt/web_page
valid users = 
read only = yes
guest ok = yes

[printers]
path = /mnt/HD_a4/.lpd
guest ok = Yes
printable = Yes
use client driver = Yes
browseable = No

[ Backups ]
comment = Protected dir
path = /mnt/HD_a2/Backups
valid users = lennart
read only = no
guest ok = no
oplocks = yes
map archive = yes
write list= 
read list =

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22
Ik heb hier een DNS-323 liggen zonder stroomadapter.. :(
Ben bezig met een verwoede zoektocht naar een vervangend exemplaar, de enige die ik kan vinden is mij wat te duur.

Via een forum ontdekt dat het om de Jentec JTA0512 zou gaan. Die vind je op ebay, maar alleen met de melding dat het object niet meer beschikbaar is.

Vanwege de ongebruikelijke 4 Pins DIN-connector is een universele adapter ook niet echt handig, ik kan niks geschiktst vinden zo snel.

D-Link Nederland heb ik gemaild, maar ik krijg geen reactie. Ik zal nog een belletje wagen... maar goed, mocht iemand hier een ingeving hebben dan zou ik daar erg mee geholpen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Deze zou kunnen werken? Misschien dat er een ander stekkertje op moet.
Iemand nog tips over het loggen met samba? :X

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_gadget op 25-04-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:25
Xtuv schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:56:
Ben bezig met een verwoede zoektocht naar een vervangend exemplaar, de enige die ik kan vinden is mij wat te duur.

Via een forum ontdekt dat het om de Jentec JTA0512 zou gaan. Die vind je op ebay, maar alleen met de melding dat het object niet meer beschikbaar is.

Vanwege de ongebruikelijke 4 Pins DIN-connector is een universele adapter ook niet echt handig, ik kan niks geschiktst vinden zo snel.

D-Link Nederland heb ik gemaild, maar ik krijg geen reactie. Ik zal nog een belletje wagen... maar goed, mocht iemand hier een ingeving hebben dan zou ik daar erg mee geholpen zijn :)
Ik kijk even bij onze leveranciers. Ik hou je op de hoogte...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:01

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik heb even gezocht, maar heb mijn antwoord nog niet gevonden.
Hoe groot kunnen de schijven zijn die ik in de CH3SNAS kan stoppen tegenwoordig.
De Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB is tegenwoordig een goed betaalbare schijf.
Maar wordt deze disk al ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Ik heb die schijven in mijn CH3MNAS zitten, en dat werkt best.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:01

BeyondThunder

Lost Lightning

Bedankt! ik ga er twee bestellen. Weet je welke firmware je draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Argh, had samba redelijk werken maar wilde meer en nu is mijn CH3MNAS een beetje stuk :(
Had kennelijk iets fout gedaan in smb.conf want ik kon helemaal niet meer in mijn shares...smb terugplaatsen hielp ook niet echt dus deed een reboot. Echter werkt de ssh ook niet meer (ben ook in de webinterface bezig geweest...). Krijg nog wel wat te zien maar kan geen commands uitvoeren. Zou ik de funplug opnieuw moeten installeren? Vermoed dat de root user weg is.
login as: root
root@192.168.1.50's password:

BusyBox v1.11.2 (2009-01-06 14:42:17 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:29
Er is een script om de telnet weer aan te zetten. Staat op de dns323 wik:

http://wiki.dns323.info/howto:ffp#the_root_user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
BeyondThunder schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 07:38:
Bedankt! ik ga er twee bestellen. Weet je welke firmware je draait?
Mmm ik weet niet of de firmware voor de CH3SNAS hetzelfde is als voor de CH3MNAS. Volgens mij NIET....en als ik me niet vergis ondersteunt de CH3SNAS maar tot 1TB.
Als je toch wilt gebruiken op de CH3SNAS, ff flashen naar een Dlink DNS-323 (beta 1.10 ondersteunt ook 4k).
http://forums.dlink.com/index.php?board=251.0
Moet je wel eerst deze firmware erop zetten:
http://www.madchicken.it/...irmware-on-a-ch3snas.html
Succes...

[ Voor 4% gewijzigd door harrytasker op 08-05-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

wortelsoft schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:44:
Er is een script om de telnet weer aan te zetten. Staat op de dns323 wik:

http://wiki.dns323.info/howto:ffp#the_root_user
Bedankt voor de suggestie. Heb inmiddels funplug gedeinstalleerd en weer erop gezet. Dat werkte ook :)
Klopt het dat de webinterface funplug stuk kan maken? aangezien de webinterface de files overschrijft.

Hoe kan je het makkelijkst een share maken die voor iedereen toegankelijk is? (zonder login).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294835

Ik heb net een vpn verbinding gemaakt naar mijn netwerk.
Als ik in ga loggen op mijn nas dan staat er bij de inlog naam al ingevult: 192.168.1.2/Guest.

Hoe stel ik daar het wachtwoord voor in of wat is daar het standaard wachtwoord van ?

Als ik gewoon opp mijn vaste pc zit op het netwerk thuis dan kan ik wel gewoon een eigen gebruikersnaam intypen die ik zelf in de nas heb aangemaakt.

????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tijd terug wel actief geweest in dit topic, maar toen was ik ook nog veel aan het expirimenteren met funplug etc op mijn CH3SNAS. Eigenlijk heeft alles nu al ruim 1,5 jaar zonder problemen gedraaid. (transmission, nzbget, lighttpd etc).

Weet iemand wat de status is van de iTunes server op de laatste firmware (van de site)? Ik krijg namelijk niets te zien in iTunes op mijn MBP onder het kopje Gedeeld (of kijk ik dan op de verkeerde plaats?)
Ik heb in de webinterface de itunes server aangezet, een mapje met paar albums geselecteerd, gerefreshed (ik zie dan ook voortgangsbalkje lopen), maar nog steeds niks in iTunes.
Ik heb ook ergens gelezen dat iTunes vanaf versie 10 meer verwacht van een iTunes server, maar ik kan dar verder niet zoveel over vinden.

Is het probleem inderdaad dat de itunes server in de firmware uit juni 2009 niet meer compatible is met de huidige iTunes?
Zo ja kan ik iTunes zover krijgen dat deze een ouder server snapt of kan ik de server op de een of andere manier upgraden (of een custom server ernaast zetten via funplug, zoals firefly)?
Hier wordt er ook over gesproken:
https://discussions.apple...245824?messageID=12245824

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 12-05-2011 22:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

In bepaalde versies van de itunes ziet itunes de content niet. In 10.1.2 werkt het bij wel. Het is eventueel ook mogelijk een nieuwere versie van firefly installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iTunes is gewoon met de auto update naar 10.2.2 (mac versie), Ik vind het niet zo handig om deze te downgraden en nooit meer te upgraden (wellicht krijg ik dan ook gezeik met syncen iPad enzo..) daarom gaat mijn voorkeur ernaar uit op de server te updaten, maar heb je misschien meer info daarover?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 10:38

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik heb een probleempje met mijn nas, ik wil hier graag een windows share op mounten, maar dat lukt me niet helemaal.
code:
1
smbclient \\\\192.168.2.2\\share -U USER
kan ik de share mee doorbladeren.
code:
1
mount -t smbfs //192.168.2.2/share /mnt/share -o username=USER
geeft als resultaat:
mount: mounting //192.168.2.2/share on /mnt/share failed: No such device
Hoe kan ik deze windows share toch mounten?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Smbfs module laden? Staat die wel bij de filesystems?
code:
1
cat /proc/filesystems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 10:38

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Uhh, dat kan inderdaad handig zijn.
Ik heb een werkende mount, module hier vandaan gehaald.

merci bien

[ Voor 4% gewijzigd door JDVB op 13-05-2011 16:07 . Reden: over cifs ipv smbfs, nog beter :) ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 15:09
Ik heb al een poosje gezocht maar geen concreet antwoord kunnen vinden, is het mogelijk 2x 2Tb in de DNS323 te plaatsen zonder hier problemen mee te ondervinden?

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 14-05-2011 00:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

schumi2004 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:46:
Ik heb al een poosje gezocht maar geen concreet antwoord kunnen vinden, is het mogelijk 2x 2Tb in de DNS232 te plaatsen zonder hier problemen mee te ondervinden?
Hoezo niet kunnen vinden? En zo nog veel meer posts, alleen al in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 32925 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:51:
[...]

Hoezo niet kunnen vinden? En zo nog veel meer posts, alleen al in dit topic.
Excuses, wellicht mijn fout maar toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Prulleman schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 07:00:
iTunes is gewoon met de auto update naar 10.2.2 (mac versie), Ik vind het niet zo handig om deze te downgraden en nooit meer te upgraden (wellicht krijg ik dan ook gezeik met syncen iPad enzo..) daarom gaat mijn voorkeur ernaar uit op de server te updaten, maar heb je misschien meer info daarover?
Zou nog even googlen, de nieuwste versie zou gewoon moeten werken. Werkt hij onder windows wel?
Ik heb geen nieuwe versie van firefly geinstalleerd meer zie ik. Dus kan niet zeggen of updaten helpt:
http://wiki.dns323.info/howto:firefly

Nog even een vraag: in de configuratie website staat de tijd goed. Maar intern loopt hij 2 uur achter. Hij staat in de UTC timezone, hoe zou ik dit kunnen aanpassen?

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_gadget op 15-05-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_gadget schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:11:
[...]

Zou nog even googlen, de nieuwste versie zou gewoon moeten werken. Werkt hij onder windows wel?
Ik heb geen nieuwe versie van firefly geinstalleerd meer zie ik. Dus kan niet zeggen of updaten helpt:
http://wiki.dns323.info/howto:firefly

Nog even een vraag: in de configuratie website staat de tijd goed. Maar intern loopt hij 2 uur achter. Hij staat in de UTC timezone, hoe zou ik dit kunnen aanpassen?
Thanks voor de tip
Had op mijn windows machine nog iTunes 9 staan, deze werkte, vervolgende geupdate naar 10.2.2 en deze werkt ook... lijkt toch een iTunes probleem van mijn MBP te zijn.... gaan we daar eens verder zoeken.. (die firefly is ook uit 2008, vraag me af of dat gaat helpen, maar dat is wellicht nog een last resort)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Ik gebruik al tijden mldonkey (3.0.4) voor het downloaden van torrents. De laatste paar maanden gaat dat steeds moeizamer. Torrents blijven eeuwig op 0% staan (in de log staat dan "no sources") of worden direct verplaatst naar de map "old" (in de log staat dan invalid tracker). Soms wil het helpen de core te killen en te respawnen, of de hele CH3SNAS te rebooten, maar meestal blijft het probleem. Het rare is dat het niet geldt voor alle torrents, en gisteren heb ik een torrent die structureel werd geweigerd eens met uTorrent op mijn laptop geprobeerd, toen was ie in 1 minuut binnen. Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn? De gebruikte poorten zijn geforward.

Edit: Heeft iemand de uTorrent linux server al draaiend?

Edit2: Ik ga vanavond Transmission ook eens proberen :)

Dan nog iets. Mijn CH3SNAS maakt in de zomermaanden altijd een enorme pokkeherrie. Hij staat in de meterkast, het is daar niet overdreven warm, de schijven zijn ook netjes 41 graden, en toch staat ie een partij te blazen dat het een lust is. Vorige zomer deed ie het ook, en in de herfst was het over.

[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 16-05-2011 16:22 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik had eerst ook mldonkey draaien, ook altijd gezeik mee (erg traag)

Nu draai ik Transmission, en dat was echt een verademing. De ch32snas voelt nog steeds wel soms traag aan, maar dat is voornamelijk als ik meerdere torrents met de volle bandbreedte aan het wegtrekken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Sabbi schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:56:
Ik had eerst ook mldonkey draaien, ook altijd gezeik mee (erg traag)

Nu draai ik Transmission, en dat was echt een verademing. De ch32snas voelt nog steeds wel soms traag aan, maar dat is voornamelijk als ik meerdere torrents met de volle bandbreedte aan het wegtrekken ben.
Transmission er net even opgezet - inderdaad, wat een verademing is dit zeg! En die webinterface werkt ook schitterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kan er iemand een beeld schetsen hoe deze NAS zich gedraagd als een file van laat zeggen 10Gig gedownload en unpacked wordt met SABnzbd ? Ben wel eens benieuwd hoeveel tijd deze nodig heeft.
Dat je dan niet kunt streamen is begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 10:00
schumi2004 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:49:
Kan er iemand een beeld schetsen hoe deze NAS zich gedraagd als een file van laat zeggen 10Gig gedownload en unpacked wordt met SABnzbd ? Ben wel eens benieuwd hoeveel tijd deze nodig heeft.
Dat je dan niet kunt streamen is begrijpelijk.
stap over naar nzbget en je kan streamen en uitpakken
10 gb duurt bij mij ongeveer 20 min uitpakken, als ie moet gaan repareren wordt het een stuk langer offcourse en streamen is dan ook niet meer zo geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik was dus gisteren bezig met Transmission verder in te stellen, op een gegeven moment startte ik de daemon commandline, toen viel mijn netwerkshare weg en kreeg ik 1 mailtje met daarin
Left Hard Drive Has Failed
Right Hard Drive Has Failed

Sincerely,
Your CH3SNAS
Twee schijven ineens stuk? Gek genoeg kon ik via Putty nog bij de schijven, en na een reboot deed de share het ook weer. De lampjes knipperen netjes blauw (niet oranje) dus kan ik er nu vanuit gaan dat de controller gewoon even een hickup had?

Natuurlijk zweette ik hierdoor wel even peentjes gisteren, hetgeen mij aan een backup herinnerde. Kan ik gewoon HD_b2 eruit trekken, vervangen door een andere linux-geformatteerde schijf, rebooten en dan via rsync een backup op laten knallen? Waar ik bang voor ben is als ik 1 schijf eruit haal/vervang, dat het systeem spontaan gaat lopen formatteren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Beide schijven eruit, dan een andere schijf erin en dan formatteren. Anders doet ie ze namelijk allebei. Been there, done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Maar er hoeft niks geformatteerd te worden, de 3e schijf wordt nu al gebruikt als USB exemplaar en is dus al linux-geformatteerd. Maar aangezien de SNAS USB 1.0 is denk ik dat het sneller gaat als ik de disk even als HD_b2 erin knal.

Edit: maar het kan geen kwaad even beide schijven met data eruit te halen en te vervangen door het exemplaar waarop ik wil backuppen, dan zien we vanzelf hoe het systeem daarop reageert.

Alleen jammer dat ik dan geen funplug heb :)

[ Voor 33% gewijzigd door SeatRider op 17-05-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31
Flink zitten klooien om de SMB mogelijkheid van mijn printer (HP Officejet J6400) en ik krijg het toch niet aan de praat.

Ik heb de cifs.1.50.ko gedownload in /ffp/lib en met insmod de module toegevoegd. cat /proc/filesystems geeft ook aan dat cifs erbij staat.

Ik heb een folder aangemaakt op mijn HD_a2 (HPC0627C) en deze wil ik mounten met:
code:
1
/bin/mount -t cifs -o user=nobody,pass=nobody,nounix,noserverino,rw,filemode=0777,dirmode=0777 //<ip>/MEMORY_CARD /mnt/HD_a2/HPC0627C

De mount zelf gaat goed, want in het mount overzicht zie ik dit:
code:
1
//192.168.1.36/MEMORY_CARD on /mnt/HD_a2/HPC0627C type cifs (rw,noatime,nodiratime,unc=\\192.168.1.36\MEMORY_CARD,username=root,uid=0,gid=0,rsize=16384,wsize=16384)

(echter vreemd dat de 'nounix' en 'noserverino' er niet bij staan)

Maar zodra ik een folderlisting wil zien geeft ie een error.
code:
1
ls: can't open '.': Value too large for defined data type

Iemand een idee waar ik moet zoeken? Op internet vind ik niet zo veel enkel dat de 'nounix' en 'noserverino' opties het zouden kunnen fixen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

SeatRider schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:09:
[...]

Transmission er net even opgezet - inderdaad, wat een verademing is dit zeg! En die webinterface werkt ook schitterend!
Wat ook misschien wel handig is om in te stellen is dat je voltooide torrents na een X ratio automatisch gestopt worden, en een watchdir, waar je je torrentfiles in kan neerzetten, waarna transmission ze automatisch oppakt.

En natuurlijk SickBeard, om automatisch series te downloaden. (maar daarvoor moet je wel optware en python en nog wat zooi voor installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik ben gisteren een beetje aan het lezen geslagen. Ik zou namelijk graag een GIT server op mijn NAS installeren. Nu weet ik niet precies welke stappen ik moet doorlopen, maar misschien dat iemand hier mij kan helpen:

Ik heb het volgende gedaan:
- funplug geinstalleerd
- etch gedownload en geconfigureerd

Echter nu weet ik niet precies wat ik nu moet doen. Het updaten van etch ging niet goed door een aantal url's die fout stonden.

Ik zou graag willen dat die GIT server automatisch start wanneer mijn NAS aangaat.

Iemand die al een GIT server heeft draaien op z'n NAS ? Ik zag namelijk wel een funplug subversion, maar GIT is zoveel makkelijker om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik weet niet of git-server hetzelfde is als git, maar als je optware installeert kan je dmv ipkg simpel git installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sabbi schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:00:
Ik weet niet of git-server hetzelfde is als git, maar als je optware installeert kan je dmv ipkg simpel git installeren.
Waarschijnlijk is dat de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Laatst online: 25-05 09:02
sorted.bits schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:55:
Ik ben gisteren een beetje aan het lezen geslagen. Ik zou namelijk graag een GIT server op mijn NAS installeren. Nu weet ik niet precies welke stappen ik moet doorlopen, maar misschien dat iemand hier mij kan helpen:

Ik heb het volgende gedaan:
- funplug geinstalleerd
- etch gedownload en geconfigureerd

Echter nu weet ik niet precies wat ik nu moet doen. Het updaten van etch ging niet goed door een aantal url's die fout stonden.

Ik zou graag willen dat die GIT server automatisch start wanneer mijn NAS aangaat.

Iemand die al een GIT server heeft draaien op z'n NAS ? Ik zag namelijk wel een funplug subversion, maar GIT is zoveel makkelijker om te gebruiken.
GIT is decentraal,er is dus geen echte server, dus je zou zelfs via SMB in repository op kunnen zetten. Anders even naar gitosis en gitolite zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik heb het even nagekeken, en gitosis is ook beschikbaar via ipkg.

Optware installeren gaat overigens via http://wiki.dns323.info/howto:optware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Iemand een tip hoe ik een public share kan aanmaken in samba? Dus dat je onder windows geen password voor die dir moet invoeren?
Kan ik hem het beste op security = share of user zetten? Share schijnt veroudert te zijn?
code:
1
2
3
4
5
6
7
[ Media ]
comment = media
path = /mnt/HD_a2/Media
browsable = yes
read only = yes
guest ok =yes
browsable = yes

Dit werkt dus nog niet, zou het nog uitmaken dat de bovenliggende map ook gedeeld is maar wel beveiliging heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266018

Xtuv schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:56:

Ik heb die man (ca 6 mnd geleden) een mailtje gestuurd van de e-bay advertentie en er eentje bij hem besteld. No problem binnen een week kreeg ik er een thuis. Ik zou dat eens proberen. Adapter works fine!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 266018 op 24-05-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLeo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 15:09
ooops ... had vraag/probleem, inmiddels gevonden :-)

[ Voor 93% gewijzigd door BigLeo op 26-05-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennevb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 21:02
Mr_gadget schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:21:
Iemand een tip hoe ik een public share kan aanmaken in samba? Dus dat je onder windows geen password voor die dir moet invoeren?
Kan ik hem het beste op security = share of user zetten? Share schijnt veroudert te zijn?
code:
1
2
3
4
5
6
7
[ Media ]
comment = media
path = /mnt/HD_a2/Media
browsable = yes
read only = yes
guest ok =yes
browsable = yes

Dit werkt dus nog niet, zou het nog uitmaken dat de bovenliggende map ook gedeeld is maar wel beveiliging heeft?
Heb dezelfde vraag voor onze ch3hnas kenners hier...

Heb sinds gisteren deze nas om mijn films op te zetten.
Als mijn mediacenter nu reboot moet ik steeds opnieuw inloggen want
anoniem, moet je nog steeds anonymous ingeven.

Kan je geen optie aanzetten zodat er voor de public geen wachtwoord moet gegeven worden of hoe doen jullie dit in jullie situatie. Lastig dat je steeds opnieuw moet inloggen na reboot van je mediacenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennevb
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik hoef voor de standaard shares geen password in te vullen, of ik nou van windows,macos of linux kom.

Misschien ligt het aan je mediaspeler? (wat voor ding is het?)
Anders zou je ook kunnen proberen niet via shares maar via de upnp av server te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennevb
Gewoon als ik in windows de schrijf wil bereiken moet ik voor de public schijf ook een wachtwoord opgeven, alhoewel deze op anoniem staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Probleempje...

Ik wil ffp op een USB zetten zodat de disks eens een keer gaan slapen :+

Ik heb een USB eraan gehangen, wil hem mounten, krijg ik SSH problemen. Als ik SSH opstart duurt het ongeveer 20 seconden voordat ik een login prompt krijg. Als ik username invul duurt het bijna een minuut voordat ik gevraagd wordt voor het password. Na inloggen blijft ie hangen op onderstaand.

Nas SSH sessie

Telnet staat uit dus ik kom er niet meer op, iemand ideeën?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
Op deze pagina vindt je de unlock code en hoe je hem voorkomt:
http://wiki.dns323.info/howto:ffp
Onder het kopje 'The root user'

Het inloggen met ssh duurde bij mij ook altijd vrij lang. Er zit niet zo sterke processor in. Die heeft wat moeite om de encryptie te verwerken. Als de verbinding eenmaal op gezet is, dan is het snel genoeg.

[ Voor 42% gewijzigd door RunaR op 05-06-2011 08:45 ]

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Dat is een tgz die ik moet uitpakken (als ik het goed begrijp), maar hoe doe ik dat als ik niet op de NAS prompt kan komen?

[edit]
Als ik de usb stick gemount heb, is het dan ook mogelijk om ffp te moven? Of moet ik die echt installen op de stick en daarna de andere uninstallen?

[edit2]
Hmmm ik logde in als admin en dat ging dus niet, maar als root kom ik er wel op :+

Blijft mijn laatste vraag staan, kan ik alles moven of instal/uninstall?

Ik heb nu de usb driver erop gezet en de stick gemount. Om spin down te krijgen moet ik dan ffp op de usb zetten of alleen de ffp.log en de nzb watch folder van nzbget?

Tevens zie ik dat het usb start script de usb mount naar /mnt/HD_a2/sdc1 (had script al aangepast van sdb1 naar sdc1, er zitten 2 schijven in)

code:
1
2
3
#usbdisk_dev="sdb1"
usbdisk_dev="sdc1"
usbdisk_mountp="/mnt/HD_a2/$usbdisk_dev"

Maar dan blijft er toch actie op HD_a2 en dus geen spin down, of zie ik dat verkeerd :?

[ Voor 98% gewijzigd door Roeligan op 05-06-2011 11:12 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

dubbelpost

[ Voor 255% gewijzigd door Roeligan op 05-06-2011 11:23 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
Roeligan schreef op zondag 05 juni 2011 @ 09:18:
Dat is een tgz die ik moet uitpakken (als ik het goed begrijp), maar hoe doe ik dat als ik niet op de NAS prompt kan komen?

[edit]
Als ik de usb stick gemount heb, is het dan ook mogelijk om ffp te moven? Of moet ik die echt installen op de stick en daarna de andere uninstallen?

[edit2]
Hmmm ik logde in als admin en dat ging dus niet, maar als root kom ik er wel op :+

Blijft mijn laatste vraag staan, kan ik alles moven of instal/uninstall?

Ik heb nu de usb driver erop gezet en de stick gemount. Om spin down te krijgen moet ik dan ffp op de usb zetten of alleen de ffp.log en de nzb watch folder van nzbget?

Tevens zie ik dat het usb start script de usb mount naar /mnt/HD_a2/sdc1 (had script al aangepast van sdb1 naar sdc1, er zitten 2 schijven in)

code:
1
2
3
#usbdisk_dev="sdb1"
usbdisk_dev="sdc1"
usbdisk_mountp="/mnt/HD_a2/$usbdisk_dev"

Maar dan blijft er toch actie op HD_a2 en dus geen spin down, of zie ik dat verkeerd :?
Dat zie je inderdaad verkeerd ;)
/mnt/HD_a2/$usbdisk_dev is het mount-point, maar HD_a2 is niet de schijf waar naar geschreven wordt. Dus de HD gaat dus wel in spin down.

Daarnaast moet je dus inderdaad ffp installeren op de USB stick. Daar zijn wel wat handleidingen voor te vinden....

[ Voor 8% gewijzigd door FreddyT op 05-06-2011 14:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Het disablen van de oude ffp is simpelweg de dir verwijderen op Volume_1?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 22:18

Jag

Heb mijn dns323 nu bijna twee jaar, ben er wel tevreden mee. Draait tegenwoordig ook een torrent client (transmission), werkt zeer redelijk.

Blijf alleen het benaderen van de nas vanuit windows wat traag vinden. Heb jumbo frames al enabled en een nieuwe user aangemaakt waarmee ik "inlog" vanuit windows. Maar het navigeren in explorer op de nas gaat niet vlot en ook kopiëren niet super vlot (13-14mb/s). Kennen jullie nog meer trucs/manier om te indexeren?

Heb nu firmware 1.07 draaien. Als je upgrade dan neem ik aan dat funplug en andere extra's opnieuw installed dienen te worden (excuus, linux n00b)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Jag schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:16:
Heb mijn dns323 nu bijna twee jaar, ben er wel tevreden mee. Draait tegenwoordig ook een torrent client (transmission), werkt zeer redelijk.

Blijf alleen het benaderen van de nas vanuit windows wat traag vinden. Heb jumbo frames al enabled en een nieuwe user aangemaakt waarmee ik "inlog" vanuit windows. Maar het navigeren in explorer op de nas gaat niet vlot en ook kopiëren niet super vlot (13-14mb/s). Kennen jullie nog meer trucs/manier om te indexeren?

Heb nu firmware 1.07 draaien. Als je upgrade dan neem ik aan dat funplug en andere extra's opnieuw installed dienen te worden (excuus, linux n00b)?
Nee, fun_plug blijft gewoon werken, staat volledig op de HD, en wordt niet overschreven bij een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
Roeligan schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:49:
Het disablen van de oude ffp is simpelweg de dir verwijderen op Volume_1?
Die hoef je niet eens weg te halen. Het verwijderen/hernoemen van de fun_plug file is al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 09:31
Ik heb funplug gewoon op de hdd staan, enkel onderdelen staan bij mij op de usbstick zoals nzbget, lighttpd, hellavcr, php ed. Hdd spint gewoon down bij mij.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Misschien ook een idee om eerst die dingen over te hevelen, te beginnen bij nzb watch folder.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Weet iemand wat voor bestandsysteem wordt er gebruikt door de CH3HNAS?

De NAS van m'n oom herkent sinds gisteren beide HDD's niet meer (RAID 1). Via webmenu staat dat er geen HDD's aangesloten zijn. Nog geprobeerd ze apart aan te sluiten, maar dan gaan ze piepen :O

Als laatste via USB > IDE/SATA adapter via Windows 7 geprobeerd te mounten. Bleken Linux partities dus met Ext2IFs gemount. Krijg dan netjes schijfletter, maar kan beide schijven niet benaderen omdat deze geformateerd moet worden...

Laatste optie is vanaf in m'n eigen pc aankoppelen met met Gparted uitlezen...

Als iemand anders nog suggesties heb, please let me know.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

ext2 of ext3, ik zou zelf het even via een ubuntu live cd oid proberen, werkt wat beter met linux partities dan windows. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Zal denk lastig worden ook om een raid partitie uit te lezen zonder controller.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roeligan schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:52:
Zal denk lastig worden ook om een raid partitie uit te lezen zonder controller.
Het is toch een softraid? mdadm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mesh schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:44:
Weet iemand wat voor bestandsysteem wordt er gebruikt door de CH3HNAS?

De NAS van m'n oom herkent sinds gisteren beide HDD's niet meer (RAID 1). Via webmenu staat dat er geen HDD's aangesloten zijn. Nog geprobeerd ze apart aan te sluiten, maar dan gaan ze piepen :O

Als laatste via USB > IDE/SATA adapter via Windows 7 geprobeerd te mounten. Bleken Linux partities dus met Ext2IFs gemount. Krijg dan netjes schijfletter, maar kan beide schijven niet benaderen omdat deze geformateerd moet worden...

Laatste optie is vanaf in m'n eigen pc aankoppelen met met Gparted uitlezen...

Als iemand anders nog suggesties heb, please let me know.
CH3HNAS heeft als bestandssysteem XFS

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jag schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:16:

Je kan en mag niet meer verwachten van de CPU die erin zit. Je haalt al grotendeels het maximale eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

zeroday schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:14:
[...]

Je kan en mag niet meer verwachten van de CPU die erin zit. Je haalt al grotendeels het maximale eruit
Ok, nou goed om te weten. Het is heel werkbaar hoor, maar goed, ben een ongeduldig mens dus als het sneller kan is het meegenomen. Het is gewoon jammer dat windows alleen maar lokaties kan indexeren die windows search 4.0 draaien, nu moet ie elke keer weer alles opnieuw inlezen, wordt het niet sneller van. Kopieren van en naar nas doe ik bijna niet, dus dat maakt ook niet zoveel uit.

Wat wel lastig is, is dat transmission de rechten afpakt van de mappen die hij heeft aangemaakt. Daar kan ik als gebruiker die de nas via windows benadert helemaal niets mee. Ik kan de mappen en bestanden die transmission heeft gedownload niet verplaatsen of deleten. Kan alleen via transmission. Maar als de torrent niet meer in transmission staat, moet ik dus inloggen via telnet en via de command line de map verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
Jag schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:11:
[...]

Ok, nou goed om te weten. Het is heel werkbaar hoor, maar goed, ben een ongeduldig mens dus als het sneller kan is het meegenomen. Het is gewoon jammer dat windows alleen maar lokaties kan indexeren die windows search 4.0 draaien, nu moet ie elke keer weer alles opnieuw inlezen, wordt het niet sneller van. Kopieren van en naar nas doe ik bijna niet, dus dat maakt ook niet zoveel uit.

Wat wel lastig is, is dat transmission de rechten afpakt van de mappen die hij heeft aangemaakt. Daar kan ik als gebruiker die de nas via windows benadert helemaal niets mee. Ik kan de mappen en bestanden die transmission heeft gedownload niet verplaatsen of deleten. Kan alleen via transmission. Maar als de torrent niet meer in transmission staat, moet ik dus inloggen via telnet en via de command line de map verwijderen.
Je kan in de settings van transmission de gebruiker opgeven die het transmission proces draait. En dus de gebruiker waarvan de rechten geerfd worden. Dit voorkomt dat je inderdaad iedere keer telnet moet gebruiken.

Je moet dan transmission opstarten met de toevoeging: -u "je_eigen_gebruikersnaam". Zie ook deze link.
In de file settings.json (te vinden in .transmission) komt dan de volgende regel te staan:
"rpc-username": "je_eigen_gebruikersnaam",

[ Voor 6% gewijzigd door FreddyT op 13-06-2011 17:18 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

FreddyT schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:08:
[...]

Je kan in de settings van transmission de gebruiker opgeven die het transmission proces draait. En dus de gebruiker waarvan de rechten geerfd worden. Dit voorkomt dat je inderdaad iedere keer telnet moet gebruiken.

Je moet dan transmission opstarten met de toevoeging: -u "je_eigen_gebruikersnaam". Zie ook deze link.
In de file settings.json (te vinden in .transmission) komt dan de volgende regel te staan:
Had het net al de regel aangepast in settings.json via de vi editor voor je edit. En zowaar het werkt, ik heb een torrent eraf kunnen gooien zonder de hoeven telnetten. Moest wel admin rights bevestigen in windows 7 gek genoeg, maar het werkte wel. Wel goed voor je linux skills zo'n NAS :). dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Werken deze NAS systemen perfect volgens DLNA? Ik denk er ook over er eentje te bestellen maar ik kan geen betrouwbaar antwoord vinden helaas.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ephymerous schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:14:
Werken deze NAS systemen perfect volgens DLNA? Ik denk er ook over er eentje te bestellen maar ik kan geen betrouwbaar antwoord vinden helaas.
Wat heet perfect. ze zijn niet DLNA gecertificeerd maar zijn compliant en daarmee werken ze normaliter goed met elke mediaspeler
DLNA wil niet zeggen dat alles op en toppie werkt. Zo heb ik 2 apparaten, een TV en een MediaSpaler, maar die TV heeft een protocoluitbreiding erin zitten niet gedefinieerd onder DLNA waardoor de film niet op pauze wil.

Tjsa 2 apparaten gecertificeerd maar toch niet lekker samen werken ..
dus wat heet 'perfect'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Werkte bij mij wel OK (CH3MNAS) met mijn android.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
zeroday schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:11:
[...]

Wat heet perfect. ze zijn niet DLNA gecertificeerd maar zijn compliant en daarmee werken ze normaliter goed met elke mediaspeler
DLNA wil niet zeggen dat alles op en toppie werkt. Zo heb ik 2 apparaten, een TV en een MediaSpaler, maar die TV heeft een protocoluitbreiding erin zitten niet gedefinieerd onder DLNA waardoor de film niet op pauze wil.

Tjsa 2 apparaten gecertificeerd maar toch niet lekker samen werken ..
dus wat heet 'perfect'..
Okey, als ze maar goed werken met mediaspelers ben ik er blij mee. Bedankt voor je reactie. Binnenkort bestel ik een van de twee met 2x 2TB harddisks voor raid-1 :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04 13:18
Ik ben in het bezit van een DNS 323. De laatste tijd is de NAS regelmatig niet bereikbaar. Dit zowel via de webinterface als via explorer. Het enige wat ik kan doen is de NAS een power cycle te geven (uit en aan zetten). Dan doet de NAS het weer een paar uurtjes waarna hetzelfde probleem weer optreed. Wie herkent dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 26-05 12:27
Ik heb de 323 ook ( nog niet zo heel lang ), maar ik herken dit niet.
Welke FW draai je? In welke config ( RAID 1, JBOD )
Welke disks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
FW version is 1.08. RAID 1 met 2 1TB harddisk, merk weet zo gauw niet (zit op m'n werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:17

Bozevkwa

The Falcons have landed

w.admiraal schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:20:
Ik ben in het bezit van een DNS 323. De laatste tijd is de NAS regelmatig niet bereikbaar. Dit zowel via de webinterface als via explorer. Het enige wat ik kan doen is de NAS een power cycle te geven (uit en aan zetten). Dan doet de NAS het weer een paar uurtjes waarna hetzelfde probleem weer optreed. Wie herkent dit probleem?
Weet je zeker dat je niet een IP address gebruikt dat een ander apparaat ook gebruikt?

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
Bozevkwa schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:57:
[...]

Weet je zeker dat je niet een IP address gebruikt dat een ander apparaat ook gebruikt?
Ja ik weet zeker dat dat ik geen ander IP address gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 26-05 12:27
w.admiraal schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:14:
FW version is 1.08. RAID 1 met 2 1TB harddisk, merk weet zo gauw niet (zit op m'n werk).
Er is ook een 1.09 uit volgens mij! Misschien dat dat je problemen oplost?
Download 1.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
DJ Randall schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:06:
[...]

Er is ook een 1.09 uit volgens mij! Misschien dat dat je problemen oplost?
Download 1.09
In de release note staat alleen het volgende:

1. Support CTERA Online Backup.

Dat zal mijn probleem dus niet oplossen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
w.admiraal schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:50:
[...]

In de release note staat alleen het volgende:

1. Support CTERA Online Backup.

Dat zal mijn probleem dus niet oplossen lijkt mij.
Door een harde schijf te verwijderen lijkt mijn probleem opgelost zijn. Het ziet er dus naar uit dat het power supply geen 2 harde schijven kan trekken. Iemand een idee waar ik een nieuw power supply voor m'n DNS323 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb nu de officiële Firefly add-on draaien en deze lijkt goed te werken. Ik heb ook Crossfire op een Lighttpd webserver draaien om via de browser mijn muziek af te spelen (ook voor mobiele telefoons!). Dit werkt nog niet helemaal goed, maar daar moet ik nog induiken.

Wat ik graag zou willen is de Firefly Daap server via ssh aan mijn iTunes koppelen, zodat ik overal via iTunes mijn muziek kan benaderen (niet alleen in het thuisnetwerk). Heeft er iemand hier ervaring mee of ideeën hoe ik dit kan aanpakken? Ik heb hier iets gevonden maar weet niet hoe ik de CH3SNAS moet instellen.

EDIT: Oplossing gevonden, dit werkt als een trein! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 28-06-2011 14:14 . Reden: Oplossing gevonden ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 10:00
w.admiraal schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:23:
[...]

Door een harde schijf te verwijderen lijkt mijn probleem opgelost zijn. Het ziet er dus naar uit dat het power supply geen 2 harde schijven kan trekken. Iemand een idee waar ik een nieuw power supply voor m'n DNS323 kan krijgen?
uh d-link of conceptronic? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Om mezelf maar even te quoten :P
Mr_gadget schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:50:
Deze zou kunnen werken? Misschien dat er een ander stekkertje op moet.
Iemand nog tips over het loggen met samba? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
batowhizz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:37:
[...]

uh d-link of conceptronic? 8)7
Dlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
Mr_gadget schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:43:
Om mezelf maar even te quoten :P

[...]
Heb probleem bij Dlink gemeld. Ze hebben mijn probleem doorgezet naar de tweede lijn. Ik wacht nog op antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

FreddyT schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:08:
[...]

Helaas, ik dacht dat het werkte maar de map was toch niet verdwenen. En ook met de mappen van de torrents die ik met de nieuwe settings heb gedownload, kan ik niks. Kan er niet eens een srt in plaatsen :P. Enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
Jag schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:27:
[...]

Helaas, ik dacht dat het werkte maar de map was toch niet verdwenen. En ook met de mappen van de torrents die ik met de nieuwe settings heb gedownload, kan ik niks. Kan er niet eens een srt in plaatsen :P. Enig idee wat ik fout doe?
Bij mij werkt dit wel zonder probleem. Ik heb daarbij de methode gebruikt met het eenmaal opstarten met de gebruikersnaam in de command regel (vandaar de edit in mijn eerste reactie). Je gaf aan dat je zelf de setting.json file had aangepast. Heb je daarna transmission al een keer opnieuw opgestart? En anders is het wellicht nog eens te proberen om de command lijn methode eens te gebruiken.
Wie is trouwens de eigenaar van de mappen? root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
w.admiraal schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:59:
[...]

Heb probleem bij Dlink gemeld. Ze hebben mijn probleem doorgezet naar de tweede lijn. Ik wacht nog op antwoord..
Zoals verwacht krijg ik alleen maar vragen en geen antwoorden. L2 vermoedt een hardware probleem, zoals ik al voorspelt had. Voorlopig wacht ik nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
w.admiraal schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:52:
[...]

Zoals verwacht krijg ik alleen maar vragen en geen antwoorden. L2 vermoedt een hardware probleem, zoals ik al voorspelt had. Voorlopig wacht ik nog even af.
Update van mijn defecte DNS-323.

De Dlink helpdesk meldt mij het volgende:

"Beste klant ,

Gelieve de aankoopbon doorsturen via info@dlink.nl met vermelding van u dossiernummer zodat we kunnen kijken of u in aanmerking komt voor een RMA.

Met vriendelijke groeten,
D-Link Technische Dienst Benelux"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
w.admiraal schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:50:
[...]

Update van mijn defecte DNS-323.

De Dlink helpdesk meldt mij het volgende:

"Beste klant ,

Gelieve de aankoopbon doorsturen via info@dlink.nl met vermelding van u dossiernummer zodat we kunnen kijken of u in aanmerking komt voor een RMA.

Met vriendelijke groeten,
D-Link Technische Dienst Benelux"
Helaas geen garantie meer, zal een nieuwe moeten kopen.
Wie heeft ervaring met het vervangen van een DNS-323; ik wil nl. de harddisks overzetten zonder de harddisk opnieuw te formatteren. De harddisk bevatten nl. data die ik wil behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:17

Bozevkwa

The Falcons have landed

w.admiraal schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:56:
[...]

Helaas geen garantie meer, zal een nieuwe moeten kopen.
Wie heeft ervaring met het vervangen van een DNS-323; ik wil nl. de harddisks overzetten zonder de harddisk opnieuw te formatteren. De harddisk bevatten nl. data die ik wil behouden.
Ik heb de ervaring dat je je HDD's zonder enige problemen kunt overzetten, zelfs naar een DNS-320.

Wel goed opletten als er toch gevraagd wordt om te formateren als je bestaande HDD's met nieuwe gaat combineren
* Bozevkwa is op die manier 1 TB aan data kwijt geraakt :'( *

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105554

Ik heb problemen met het programma 'media center master',
lijkt of hij niet genoeg rechten heeft ofzo:

Als ik MCM xml's laat ophalen van films op mijn HD, gaat alles goed.
Als ik xml data laat ophalen van films op mijn nas, dan maakt hij xml aan, hij renamed zelfs de file,
maar in de xml staat een dubbele </title> tag + hij is niet compleet..

iemand een idee???

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 105554 op 15-07-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

FreddyT schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:50:
[...]

Bij mij werkt dit wel zonder probleem. Ik heb daarbij de methode gebruikt met het eenmaal opstarten met de gebruikersnaam in de command regel (vandaar de edit in mijn eerste reactie). Je gaf aan dat je zelf de setting.json file had aangepast. Heb je daarna transmission al een keer opnieuw opgestart? En anders is het wellicht nog eens te proberen om de command lijn methode eens te gebruiken.
Wie is trouwens de eigenaar van de mappen? root?
nobody. Als ik handmatig de rechten op mijn eigen user zet met het chown commando, dan kan ik wel alles met de folder vanaf een computer. Heb de daemon opnieuw opgestart met -u en -v en dan met de username waarmee ik "inlog" op de NAS. Sindsdien kom ik om de één of andere vage reden helemaal niet meer op de NAS vanaf mijn netbook, maar wel nog vanaf mijn htpc, kom alleen maar op de webinterface. Verder helaas nog steeds geen toegang.

Heb ook geprobeerd het volgende commando van je link aan te passen met mijn eigen username na su:
code:
1
su nobody -c "transmission-daemon -f -g /mnt/HD_a2/.transmission-daemon -w /mnt/HD_a2/Downloads -t -u <username> -v <password>

Dat snapt ie niet. Het jammere is dat ik de helft van de tijd nauwlijks weet wat ik aan het doen ben met die linux commando's :P, maakt het trouble shooten niet echt makkelijker. Maar zoals ik het nu begrijp doet transmission mappen aanmaken waarbij alleen user nobody read acces heeft. Iemand een suggestie :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:10
Sinds ik mijn XBox met XBMC heb verruilt voor een Zotac Zbox ID41 met openelec ben ik ook wat HD materiaal aan het downloaden via de NAS. Downloaden doe ik altijd via nzbget, maar nu merk ik dat, sinds ik HD materiaal download, nzbget regelmatig crasht. Opnieuw starten vanuit putty zorgt dan dat deze het weer een tijdje doet maar het is niet meer zo stabiel als eerder.

Is de CH3SNAS gewoon niet krachtig genoeg om veel groot materiaal te downloaden of zit het ergens anders in? Heb net al de nieuwste versie van nzbget geïnstalleerd maar dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

En als je nou eens vanuit ssh top draait? Kan je iig zien of hij de processor vol trekt of het geheugen. Al die losse par files aanelkaar plakken en decoderen zal wel wat geheugen kosten.

Ik heb zelf geen problemen met erg grote hd-files downloaden, maar dat is dan wel met transmission :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Sabbi schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:01:
En als je nou eens vanuit ssh top draait? Kan je iig zien of hij de processor vol trekt of het geheugen. Al die losse par files aanelkaar plakken en decoderen zal wel wat geheugen kosten.

Ik heb zelf geen problemen met erg grote hd-files downloaden, maar dat is dan wel met transmission :-)
Hoe doe ik dat precies vanuit ssh top draaien? Nu gebruik ik altijd telnet om te connecten naar de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dan doe je het gewoon met telnet. Op de prompt run je 'top'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Mijzelf schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:18:
Dan doe je het gewoon met telnet. Op de prompt run je 'top'
Dat had ik inderdaad net geprobeerd. Het lijkt er niet op dat het teveel memory trekt, cpu zeker niet. Aangezien ik ook van newsserver ben veranderd had ik ook het aantal verbindingen opgehoogd. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Heb het nu weer teruggeschroefd van 16 naar 8. Hij stond eerst op 4 dus dat is wel een aardig verschil. Zal eens kijken of het nu beter loopt.

Ander verschil in configuratie is dat ik nu via SSL download. Mocht dit terugschroeven niet werken dan kan ik daar altijd nog naar kijken. Bedankt voor de hulp weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wmn79 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:39:
Sinds ik mijn XBox met XBMC heb verruilt voor een Zotac Zbox ID41 met openelec ben ik ook wat HD materiaal aan het downloaden via de NAS. Downloaden doe ik altijd via nzbget, maar nu merk ik dat, sinds ik HD materiaal download, nzbget regelmatig crasht. Opnieuw starten vanuit putty zorgt dan dat deze het weer een tijdje doet maar het is niet meer zo stabiel als eerder.

Is de CH3SNAS gewoon niet krachtig genoeg om veel groot materiaal te downloaden of zit het ergens anders in? Heb net al de nieuwste versie van nzbget geïnstalleerd maar dat helpt ook niet.
op sommige momenten kan het zijn dat de par / unrar functionaliteit er voor zorgt dat eea kan crashen.
Ik ben er nooit achter gekomen wat nu de daadwerkelijke reden was/is
vooral bij totale bestanden >15GB had ik hier last van.

Ik ben nu inmiddels overgestapt op een configuratie met sabnzbd op een plugcomputer en gebruik ik de nzbget installatie alleen als het nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417058

help

Ik heb vandaag mijn ch3snas voorzien van 2 nieuwe schijven (2tb) en de installatie daarvan is goed gegaan.
nu wil ik de data van de oude schijven (2 x 1tb) overzetten.
ik had ze in raid 1 geformateerd maar in de loop der tijd zijn het op de 1 of andere manier dus 2 volumes geworden.
nu heb ik geprobeerd om de oude schijven via usb aan te sluiten op een laptop (XP) echter ondanks de instalatie van ext2 ifs zijn de schijven niet te benaderen waardoor ik dus niet bij de oude data kan om deze te kopieren naar de schijven in de nas.

aangezien ik totaal geen ervaring met linux heb loop ik nu dus compleet vast en weet ik niet meer wat de doen.

en als mijn vrouw hoort dat de data niet te benaderen is heb ik een hok vol herrie!

zou iemand mij van advies kunnen voorzien?

bvd

:? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Anoniem: 417058 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:37:
help

Ik heb vandaag mijn ch3snas voorzien van 2 nieuwe schijven (2tb) en de installatie daarvan is goed gegaan.
nu wil ik de data van de oude schijven (2 x 1tb) overzetten.
ik had ze in raid 1 geformateerd maar in de loop der tijd zijn het op de 1 of andere manier dus 2 volumes geworden.
nu heb ik geprobeerd om de oude schijven via usb aan te sluiten op een laptop (XP) echter ondanks de instalatie van ext2 ifs zijn de schijven niet te benaderen waardoor ik dus niet bij de oude data kan om deze te kopieren naar de schijven in de nas.

aangezien ik totaal geen ervaring met linux heb loop ik nu dus compleet vast en weet ik niet meer wat de doen.

en als mijn vrouw hoort dat de data niet te benaderen is heb ik een hok vol herrie!

zou iemand mij van advies kunnen voorzien?

bvd

:? :?
Ik zou beginnen met kijken of je de data nog wel kan zien als je de oude schijven terugplaatst in de NAS..
Dus, de 2 nieuwe er uit, de 2 oude erin.. en bidden :)

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste