Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
DikkieDick schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:43:
Andere vraag: is om te zeggen dat het 2 losse schijven zijn de data te redden? Of worden de files dermate adhoc door elkaar weggeschreven dat de ene byte op de ene fysieke schijf staat en de andere op de andere? Of vult ie eerst schijf 1 en dan schijf 2, waarbij je dan mogelijk wat data verliest aan het eind van schijf 1 en begin van schijf 2.
Standaard wordt bij raid0 met blokken van 64kB gewerkt, dus de eerste 64kB staat op schijf 1, de tweede op schijf 2, de derde weer op schijf 1, enz.

Oftewel, als je de array niet gerepareerd krijgt kun je de inhoud afschrijven, tenzij de data van zodanige aard is dat blokjes van 64kB nog waardevol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
Mijzelf schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:12:
[...]

Standaard wordt bij raid0 met blokken van 64kB gewerkt, dus de eerste 64kB staat op schijf 1, de tweede op schijf 2, de derde weer op schijf 1, enz.

Oftewel, als je de array niet gerepareerd krijgt kun je de inhoud afschrijven, tenzij de data van zodanige aard is dat blokjes van 64kB nog waardevol zijn.
@Mijzelf, thanx. Boe. Tja, het is hoofdzakelijk gedownload spul, dat grotendeels wel weer op te snorren is en verder backup van foto's en de mp3-verzameling en dergelijke.

Nou ja, ik laat eerst maar wat op de entertoets staan.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:52
Het is sowieso niet zo handig om voor Raid0 te kiezen in deze nas. Snelheid win je er niet mee, want over Gbit komt die sowieso niet boven de 16MB/s uit. JBOD had dezelfde 'makkelijkheid' gehad (1 grote disk), maar dan had je meer kans op het redden van je data.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
denniskrol schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:54:
Het is sowieso niet zo handig om voor Raid0 te kiezen in deze nas. Snelheid win je er niet mee, want over Gbit komt die sowieso niet boven de 16MB/s uit. JBOD had dezelfde 'makkelijkheid' gehad (1 grote disk), maar dan had je meer kans op het redden van je data.
Dennis, volgens mij is die partitie van 2TB aangemaakt als JBOD als ik me nog goed herinner.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:52
Dat zou betekenen dat de data in principe nog te redden is. Alleen zover gaat mijn linux kennis niet ;)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik heb op het moment voor ongeveer 950GB aan films op mijn nas staan. Nu wil ik de dns323 firmware opzetten maar kan ik dit doen zonder mijn data te verliezen? De schijven staan op het moment opgesteld in JBOD. Is dat mogelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door tweakG5 op 22-02-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
tweakG5 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:32:
Ik heb op het moment voor ongeveer 950GB aan films op mijn nas staan. Nu wil ik de dns323 firmware opzetten maar kan ik dit doen zonder mijn data te verliezen? De schijven staan op het moment opgesteld in JBOD.
Da's mooi. Iemand anders? Zit al wel te googelen. Zag inderdaad in mijn output van gisteren dat er inderdaad stond linear in proc/mdstat.
Heb het eens ff geprobeerd met alleen /dev/sdb3 met mdadm aan /dev/md1 toe te voegen, maar dat gaat niet:

mdadm: An option must be given to set the mode before a second device is listed
/ # mdadm --assemble /dev/md1 /dev/sda3 /dev/sdb3
mdadm: cannot open device /dev/sda3: Device or resource busy
mdadm: /dev/sda3 has no superblock - assembly aborted
/ # mdadm --assemble /dev/md1 /dev/sdb3
mdadm: /dev/md1 assembled from 1 drive - not enough to start the array.

Dat sda3 busy is kan omdat ik nog steeds met die e2fsck bezig ben, dus dan maar met 1 drive met bovenstaande melding.

/ # cat proc/mdstat
Personalities : [linear] [raid0] [raid1]
md1 : inactive sdb3[1]
975450624 blocks
md0 : active raid1 sda2[0] sdb2[1]
488640960 blocks [2/2] [UU]

unused devices: <none>

Ok. dat kan.
Iemand met meer linux-kennis dan ik? Ga wel als het goed is een traject in om 'linux-goeroe' te worden. ;-)

Aanvulling:

uit dmesg bij een poging sdb3 los te mounten:

md: md0 still in use.
md: md1 stopped.
md: unbind<sda3>
md: export_rdev(sda3)
md: unbind<sdb3>
md: export_rdev(sdb3)
md: md0 still in use.
SQUASHFS error: Can't find a SQUASHFS superblock on sdb3
FAT: bogus number of reserved sectors
VFS: Can't find a valid FAT filesystem on dev sdb3.
FAT: bogus number of reserved sectors
VFS: Can't find a valid FAT filesystem on dev sdb3.
VFS: Can't find ext3 filesystem on dev sdb3.
md: bind<sdb3>
md: bind<sda3>

[ Voor 16% gewijzigd door DikkieDick op 22-02-2011 20:16 . Reden: aanvulling ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 19:04
Hallo,

Misschien een 'domme' vraag maar ik heb een CH3MNAS.
Kan ik deze installeren met de D-Link DNS 323 firmware of is dat alleen voor de CH3SNAS.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Nu online
Alles gelukt maar nu wil ik sabnzbd installeren alleen zegt hij dat python niet is geïnstalleerd. Ik volg deze tutorial. http://forums.sabnzbd.org/index.php?topic=2325.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Deze regel ook uitgevoerd?
apt-get -y install unzip par2 python-dev python-cheetah python-cherrypy python-elementtree unrar
Kan zijn dat hij de python engine niet kan vinden (degene die het script moet uitvoeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Toch maar weer eens nu Ubuntu ook Volume_1 niet wil herkennen. Na reboot van CH3SNAS onderstaande meldingen:

NET: Registered protocol family 1
NET: Registered protocol family 17
md: Autodetecting RAID arrays.
md: autorun ...
md: ... autorun DONE.
RAMDISK: Compressed image found at block 0
EXT2-fs warning: maximal mount count reached, running e2fsck is recommended
VFS: Mounted root (ext2 filesystem).
Freeing init memory: 112K
SCSI device sda: 2930277168 512-byte hdwr sectors (1500302 MB)
SCSI device sda: drive cache: write back
SCSI device sda: 2930277168 512-byte hdwr sectors (1500302 MB)
SCSI device sda: drive cache: write back
sda: sda1 sda2 sda3 sda4
Attached scsi disk sda at scsi0, channel 0, id 0, lun 0
SCSI device sdb: 2930277168 512-byte hdwr sectors (1500302 MB)
SCSI device sdb: drive cache: write back
SCSI device sdb: 2930277168 512-byte hdwr sectors (1500302 MB)
SCSI device sdb: drive cache: write back
sdb: sdb1 sdb2 sdb3 sdb4
Attached scsi disk sdb at scsi1, channel 0, id 0, lun 0
usbcore: registered new driver usblp
drivers/usb/class/usblp.c: v0.13: USB Printer Device Class driver
Installing knfsd (copyright (C) 1996 okir@monad.swb.de).
egiga0: mac address changed
egiga0: link down
Adding 530104k swap on /dev/sda1. Priority:-1 extents:1
Adding 530104k swap on /dev/sdb1. Priority:-2 extents:1
ext3: No journal on filesystem on sda4
EXT2-fs warning: mounting unchecked fs, running e2fsck is recommended
egiga0: link up<5>, full duplex<5>, speed 100 Mbps<5>
ext3: No journal on filesystem on sdb4
ext3: No journal on filesystem on sda2
EXT3-fs error (device sda3): ext3_check_descriptors: Block bitmap for group 7296 not in group (block 2094231234)!
EXT3-fs: group descriptors corrupted !
EXT2-fs error (device sda3): ext2_check_descriptors: Block bitmap for group 7296 not in group (block 2094231234)!
EXT2-fs: group descriptors corrupted!
EXT3-fs error (device sda3): ext3_check_descriptors: Block bitmap for group 7296 not in group (block 2094231234)!
EXT2-fs error (device sda3): ext2_check_descriptors: Block bitmap for group 7296 not in group (block 2094231234)!
ext3: No journal on filesystem on sdb2
VFS: Can't find an ext2 filesystem on dev sdb3.
VFS: Can't find an ext2 filesystem on dev sdb3.
md: md0 stopped.
md: md0 stopped.
md: bind<sdb2>
md: bind<sda2>
raid1: raid set md0 active with 2 out of 2 mirrors
md: bind<sdb3>
md: bind<sda3>
ext3: No journal on filesystem on md0
EXT3-fs error (device md1): ext3_check_descriptors: Block bitmap for group 7296 not in group (block 2094231234)!
EXT2-fs error (device md1): ext2_check_descriptors: Block bitmap for group 7296 not in group (block 2094231234)!
ext3: No journal on filesystem on sda4
ext3: No journal on filesystem on sdb4
md: mdadm(pid 1734) used obsolete MD ioctl, upgrade your software to use new ictls.
md: mdadm(pid 2053) used obsolete MD ioctl, upgrade your software to use new ictls.

md0 is de raid1 en ik kan daar ook alles zien. Vind dit alles wel verontrustend worden.

Ubuntu gaf wat vage meldingen maar zie nu ineens (ik zou net de foutmeldingen gaan plakken) dat ie wel 4x gemount is.

//192.168.1.35/Volume_1/
459G 335G 125G 73% /media/backup_nas

Maar ff een zooi geunmount en opnieuw. Onder Nautilus kan ik hem niet benaderen (zegt ie dat host inactief is, maar die is zo actief als wat), maar de backupscripts lopen inmiddels en staan vrolijk te backuppen naar deze share.

Opm: Dolphin kan hem wel benaderen en browsen.

[ Voor 1% gewijzigd door DikkieDick op 22-02-2011 23:47 . Reden: aanvulling Dolphin gaat beter ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Nu online
Mr_gadget schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:20:
Deze regel ook uitgevoerd?

[...]

Kan zijn dat hij de python engine niet kan vinden (degene die het script moet uitvoeren)
Ja dat heb ik ook gedaan. Meerdere malen zelfs nadat ik de melding had gekregen om te kijken of er geen typfouten in zaten maar alles werkte gewoon goed. Moet ik na dat command ook nog python starten of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
En ben ook weer eens bezig met mijn probleem. Heb 1 van de NAS-schijven in een externe behuizing gepleurd en via USB aangesloten. Hij vindt op het device geen filesystem. Daar laat ik UFS Explorer eens op los. Zal zo'n 8 uur bezig zijn.

Hmmm... na een uur of wat:

# ./ufsxsci
terminate called after throwing an instance of 'std::bad_alloc'
what(): std::bad_alloc
Afgebroken

Dan maar de andere NAS-schijf. En daar is wat van te recoveren. Nu ufsxsci weer een keer opgestart voor de linker-schijf met andere optie. ZIen hoever ie nu komt. Met de rechter schijf was ie vlot klaar. Maar ff een kleine 50 euro tegenaan gooien om het programma te registreren want dan kan ik ook daadwerkelijk wat terughalen. Scheelt de nodige uren downloadtijd.

[ Voor 56% gewijzigd door DikkieDick op 23-02-2011 15:58 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

tweakG5 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:29:
[...]

Ja dat heb ik ook gedaan. Meerdere malen zelfs nadat ik de melding had gekregen om te kijken of er geen typfouten in zaten maar alles werkte gewoon goed. Moet ik na dat command ook nog python starten of is dat niet nodig?
Wat je kan proberen is even een test file maken:
vi test.py
print "test";
die saven en dan chmod +x test.py
en dan ./test.py
Bij mij moest ik er eerst #! /bin/python (weet het exacte pad niet meer, zelf even zoeken) boven in de file gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naze1975
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-03 09:09
Ik heb een paar dagen geleden de funplug 0.4 geistalleeerd omdat ik een nfs server wou hebben draaien op mijn nas. Zoals in deze handleiding staat .
You need to start off by installing the fun-plug:
1. Go to http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.4/ and download funplug-0.4.tar.gz
2. Open it up with winRAR (not winZIP) and place the 2 files onto your DNS-323 (drop them in the initial area where you have mapped your network drive to it).
3. Reboot your DNS-323 and wait until it's fully up and running again
4. Download putty.exe from http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgta … nload.html
5. You can use putty to telnet into the DNS-323 by putting in the IP address of the DNS-323, port (23 is default for telnet), and choose the Telnet connection type. Then click on the Open button. A new window should appear that looks similar to a DOS command window. You have now telnet'd into the root area of your DNS-323 as root.

Getting the NFS server up and running
1. Go to http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.4/addons/ and download unfs3-0.9.18.tgz and portmap-6.0.tgz
2. Move the 2 .tgz files onto your DNS-323 (drop them in the initial area where you have mapped your network drive to it).
3. Telnet into your DNS-323 and go to the directory where you put your 2 .tgz files. The command should be: 'cd /mnt/HD_a2' -- without the single quotes
4. Type 'funpkg.sh portmap-6.0.tgz'
5. Type 'funpkg.sh unfs3-0.9.18.tgz'
6. Type 'chmod 755 /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/unfsd.sh'
6. Type 'sh /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/unfsd.sh start' to start the NFS server -- next time, when you restart your DNS-323, the NFS server should automatically start

Last edited by moquilok (2008-03-17 18:16:26)
Als ik deze handleiding volg krijg ik de volgende uitkomst:

/ # cd mnt
/mnt # cd HD_a2
/mnt/HD_a2 # funpkg.sh portmap-6.0.tgz
Unpacking portmap-6.0.tgz ...
Writing package log /mnt/HD_a2/fun_plug.d/packages/portmap-6.0 ...
Installing files to /mnt/HD_a2/fun_plug.d ...
Cleaning up
/mnt/HD_a2 # funpkg.sh unfs3-0.9.18.tgz
Unpacking unfs3-0.9.18.tgz ...
Writing package log /mnt/HD_a2/fun_plug.d/packages/unfs3-0.9.18.tgz ...
Installing files to /mnt/HD_a2/fun_plug.d ...
Cleaning up
/mnt/HD_a2 # chmod 755 /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/unfsd.sh
/mnt/HD_a2 # sh /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/unfsd.sh start
Starting rpc.portmap ...
starting unfsd ...
/mnt/HD_a2 # cd
/ # rpcinfo -p
/mnt/HD_a2/fun_plug.d/bin/sh: rpcinfo: not found

Volgens mij draait de nfs server niet goed, nu is de vraag doe ik wat fout of draait de server wel en snap ik het niet goed.

ook moet ik een verbinding tot stand brengen tussen mijn IPBox (sat ontvanger) en de nas tbv. het opnemen, mout de mount regel worden "mount 192.168.0.5:/mnt/HD_a2/Opnames" of word het "mount 192.168.0.5:/Volume_1/Opnames?

Groet Robert

• DikkieDick
naze1975 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:54:
Ik heb een paar dagen geleden de funplug 0.4 geistalleeerd omdat ik een nfs server wou hebben draaien op mijn nas. Zoals in deze handleiding staat .

[...]

ook moet ik een verbinding tot stand brengen tussen mijn IPBox (sat ontvanger) en de nas tbv. het opnemen, mout de mount regel worden "mount 192.168.0.5:/mnt/HD_a2/Opnames" of word het "mount 192.168.0.5:/Volume_1/Opnames?
Robert, de laatste, althans zo heb ik het ook op mijn Popcorn Hour gedefinieerd. Ga dat binnenkort ook zo op mijn satontvanger doen, nu mijn windowsinstallatie er niet meer is op mijn pc waar ie altijd heen schreef.

aka pluim003

• DikkieDick
Kleine update van mijn NAS-probleem:

heb 1 van de schijven in een externe behuizing maar meegenomen naar het werk en aan een XP-laptop gehangen en laat hem scannen met Diskinternals Linux Recovery. Lekker logisch dat dat programma dus niet voor linux is. ;-)
Na 1% ff afgekapt en hij had inmiddels het eea gevonden met normale filenamen enzo. Lijkt ook id3-tags te vinden als ik properties opvraag, maar als je met een view de file bekijkt is het niks.
Een oudere versie UFS Explorer onder Windhoos opgestart en deze was ook lekker aan het scannen, vindt ook van alles en kan ik ook recoveren. Krijg alleen cryptische filenamen, maar een mp3 is fatsoenlijk af te spelen. Gaat me dus niet om de mp3's maar om de films. Dat is gelukkig een te overziene hoeveelheid dus bij recoveren.laat ik de mp3's wel achterwege. Wordt wel lastig met DVD's (de VOB-files) want als je dan 000412312.VOB en 00124131.VOB etc hebt, probeer daar maar eens uit te vogelen wat bij wat hoor en in welke volgorde. Ach, als een deel terug te halen is, is het al mooi. Laptop maar ff meenemen en dan kan ie het weekend lekker los. En ff extra externe harde schijf halen om de boel op te zetten, die dan later als backup voor de films kan dienen. Toch maar eens zo nu en dan een backupje maken van spul wat niet superbelangrijk is kan ook geen kwaad. Scheelt toch een hoop werk naderhand, dus eerst vanmiddag maar ff 2TB-schijfje scoren.

Ff een leuke (OT-)berekening. Mijn 1e harde schijf was 65MB (Seagate SCSI-schijf), gekocht in 1988 of 1989, en kostte destijds 650 gulden, dus een 10tje per MB. Dit vertalend naar 2TB, of tewel 2 miljoen MB, zou een schijf van 2TB in die tijd 20 miljoen gulden hebben gekost, dus zo'n 9 miljoen euro.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
The continuing story. Wel wat kunnen recoveren maar daar was amper wat leesbaars van te maken. Op een gegeven moment overleed ook de laptop die ik gebruikte (BSOD's bij opstarten).
Uiteindelijk alles van de backuppartitie gehaald en wilde opnieuw via de wizard nieuwe partities aanmaken. Krijg ik een fout na 1% formatteren. Dus op de 2 schijven afzonderlijk de 2 partities verwijderd (de kleine van 500MB en de linux-swap) laten staan. NAS opgestart maar nu kan ik hem niet meer benaderen. Wat een ellende.

Na nog een boot: browser doet het toch weer en staat weer te formatteren.

Formatteren ging hangen na 64%. Nu las ik iets over de 94%-formatteerproblemen. Dus de schijven weer in een externe behuizing gezet en de grote partities die al tijden problemen gaven geformatteerd (als ext2). Boel teruggeplaatst. Start op, heb ik wederom alleen een Volume_1. Alleen is de fun_plug 'weg' dus kom ik er niet middels telnet of ssh op. Dan maar de fun_plug-files er neer zetten. Maar die pakt ie dus mooi niet uit na een boot. Lees nog iets over een FrodoII-firmware en wil die er maar inzetten want dan kan ik telnet gebruiken zonder fun_plug. Maar die wil ie niet herkennen.

Na uren (en eigenlijk dagen) loop ik nu vast. Iemand nog raad?

Nieuwe ochtend, nieuwe kansen, nieuwe prijzen. Eerst (per ongeluk) een reformat gedaan als een JBOD en toen had ik een schijf van 3TB. Daarna de gewenste format uitgevoerd en deze ging zowaar ook goed, dus nu een Volume_1 en 2.

Alleen de fun_plug: of ik hem onder windows of linux kopieer. De rechten blijven rw--r---r met als eigenaar mijzelf en ik kan het ook niet modificeren omdat ik niet de eigenaar ben. Al rond gekeken en ik zou met chmod het x-bitje er op moeten kunnen zetten, maar het lukt me niet.
Nou ja, las ook ergens dat de telnet voor filesysteemcorruptie zou kunnen zorgen en wellicht is dat ook wel de oorzaak van mijn problemen geweest. Ik denk dat ik het eerst zo maar ff laat.

En een tijdje later, omdat ik de NFS miste. Na wat zoekwerk de x-bit op fun_plug kunnen zetten dmv het commando quote site chmod 777 fun_plug onder ftp.

Kan ik weer telnetten op zijn minst.

[ Voor 69% gewijzigd door DikkieDick op 27-02-2011 12:39 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Nu online
Nog steeds bezig met sabnzbd maar werken wil het niet heb nu dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
NAS:/# apt-get update
Ign http://ftp.de.debian.org etch Release.gpg
Ign http://ftp.de.debian.org etch Release
Ign http://ftp.de.debian.org etch/main Packages/DiffIndex
Ign http://ftp.de.debian.org etch/contrib Packages/DiffIndex
Ign http://ftp.de.debian.org etch/non-free Packages/DiffIndex
Ign http://ftp.de.debian.org etch/main Sources/DiffIndex
Ign http://ftp.de.debian.org etch/contrib Sources/DiffIndex
Ign http://ftp.de.debian.org etch/non-free Sources/DiffIndex
Err http://ftp.de.debian.org etch/main Packages
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/contrib Packages
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/non-free Packages
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main Sources
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/contrib Sources
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/non-free Sources
  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/dists/etch/main/binary-arm/Packages.gz  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/dists/etch/contrib/binary-arm/Packages.gz  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/dists/etch/non-free/binary-arm/Packages.gz  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/dists/etch/main/source/Sources.gz  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/dists/etch/contrib/source/Sources.gz  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/dists/etch/non-free/source/Sources.gz  404 Not Found
Reading package lists... Done
E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
NAS:/# apt-get -y install unzip par2 python-cheetah python-cherrypy python-elementtree unrar
Building dependency tree... Done
The following extra packages will be installed:
  mime-support python python-minimal python-support python2.4
  python2.4-minimal
Suggested packages:
  python-doc python-tk python-profiler python2.4-doc zip
Recommended packages:
  file
The following NEW packages will be installed:
  mime-support par2 python python-cheetah python-cherrypy python-elementtree
  python-minimal python-support python2.4 python2.4-minimal unrar unzip
0 upgraded, 12 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 4846kB of archives.
After unpacking 16.8MB of additional disk space will be used.
WARNING: The following packages cannot be authenticated!
  mime-support python2.4-minimal python2.4 python-minimal python
  python-support python-cheetah python-cherrypy python-elementtree unrar unzip
  par2
E: There are problems and -y was used without --force-yes

code:
1
2
NAS:/# python
-bash: python: command not found

Wat gaat er verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Denk dat het er mee te maken heeft met je PATH. Doe eens:
echo $PATH
En kijk dan of de python folder in een van de bin directory's zit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Nu online
Mr_gadget schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:31:
Denk dat het er mee te maken heeft met je PATH. Doe eens:

[...]

En kijk dan of de python folder in een van de bin directory's zit/
Als ik net in de nas ben en dan echo $PATH doe krijg ik dit:

code:
1
2
NAS:~# echo $PATH
/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin:/usr/local/bin:/usr/local/sbin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kijk even of er een python folder in een van de bovenstaande mappen zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Nu online
Mr_gadget schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:02:
Kijk even of er een python folder in een van de bovenstaande mappen zit. :)
Nee in geen enkel van deze folders zit een python folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naze1975
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-03 09:09
DikkieDick schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 06:13:
[...]

Robert, de laatste, althans zo heb ik het ook op mijn Popcorn Hour gedefinieerd. Ga dat binnenkort ook zo op mijn satontvanger doen, nu mijn windowsinstallatie er niet meer is op mijn pc waar ie altijd heen schreef.
Ik heb met veel pijn en moeite uiteindelijk fun_plug 0.5 geinstaleerd, en daarin de unfsd server opgestart. De mountregel die ik in de IPbox met pgi image heb gezet is "192.168.0.5:/mnt/HD_a2/Opnames" en hij is nu gelukt.

Groet Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Nu online
Ik heb met --force-yes geprobeerd maar dan krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
NAS:~# apt-get -y install unzip par2 python-cheetah python-cherrypy python-elementtree unrar --force-yes
  python2.4-minimal
Suggested packages:
Recommended packages:
  file
  par2
Err http://ftp.de.debian.org etch/main mime-support 3.39-1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python2.4-minimal 2.4.4-3+etch1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python2.4 2.4.4-3+etch1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python-minimal 2.4.4-2
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python 2.4.4-2
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python-support 0.5.6
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python-cheetah 2.0~rc7-1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python-cherrypy 2.2.1-3etch1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python-elementtree 1.2.6-10
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/non-free unrar 1:3.5.4-1.1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main unzip 5.52-9etch1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main par2 0.4-8
  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/m/mime-support/mime-support_3.39-1_all.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/python2.4/python2.4-minimal_2.4.4-3+etch1_arm.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/python2.4/python2.4_2.4.4-3+etch1_arm.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/python-defaults/python-minimal_2.4.4-2_all.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/python-defaults/python_2.4.4-2_all.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/python-support/python-support_0.5.6_all.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/c/cheetah/python-cheetah_2.0~rc7-1_arm.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/python-cherrypy/python-cherrypy_2.2.1-3etch1_all.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/e/elementtree/python-elementtree_1.2.6-10_all.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/non-free/u/unrar-nonfree/unrar_3.5.4-1.1_arm.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/u/unzip/unzip_5.52-9etch1_arm.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/par2cmdline/par2_0.4-8_arm.deb  404 Not Found
E: Unable to fetch some archives, maybe run apt-get update or try with --fix-missing?
NAS:~# apt-get -y install unzip par2 python-cheetah python-cherrypy python-elementtree unrar --force-yes --fix-missing
  python2.4-minimal
Suggested packages:
Recommended packages:
  file
  par2
Err http://ftp.de.debian.org etch/main mime-support 3.39-1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python2.4-minimal 2.4.4-3+etch1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python2.4 2.4.4-3+etch1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python-minimal 2.4.4-2
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python 2.4.4-2
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python-support 0.5.6
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python-cheetah 2.0~rc7-1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python-cherrypy 2.2.1-3etch1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main python-elementtree 1.2.6-10
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/non-free unrar 1:3.5.4-1.1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main unzip 5.52-9etch1
  404 Not Found
Err http://ftp.de.debian.org etch/main par2 0.4-8
  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/m/mime-support/mime-support_3.39-1_all.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/python2.4/python2.4-minimal_2.4.4-3+etch1_arm.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/python2.4/python2.4_2.4.4-3+etch1_arm.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/python-defaults/python-minimal_2.4.4-2_all.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/python-defaults/python_2.4.4-2_all.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/python-support/python-support_0.5.6_all.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/c/cheetah/python-cheetah_2.0~rc7-1_arm.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/python-cherrypy/python-cherrypy_2.2.1-3etch1_all.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/e/elementtree/python-elementtree_1.2.6-10_all.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/non-free/u/unrar-nonfree/unrar_3.5.4-1.1_arm.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/u/unzip/unzip_5.52-9etch1_arm.deb  404 Not Found
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/p/par2cmdline/par2_0.4-8_arm.deb  404 Not Found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Je repositories zijn veroudered. Etch is niet meer op de normale Debian mirrors te vinden, maar alleen nog op archive.debian.org.
Vervang in /etc/apt/sources.list
http://ftp.de.debian.org/debian
door
http://archive.debian.org/debian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Nu online
Mijzelf schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:10:
Je repositories zijn veroudered. Etch is niet meer op de normale Debian mirrors te vinden, maar alleen nog op archive.debian.org.
Vervang in /etc/apt/sources.list
http://ftp.de.debian.org/debian
door
http://archive.debian.org/debian
All fixed now gewoon chmod -R

Bijna helemaal dus. Ik kan hem wel starten maar niet benaderen. Ik heb in de sabnzbd.ini localhost in 192.168.1.250 veranderd maar ik kan hem niet benaderen vanaf mijn browser. Hoe kan dit?

code:
1
NAS://opt# python /opt/SABnzbd-0.5.6/SABnzbd.py -d -f ~/.sabnzbd/sabnnbd.ini

[ Voor 37% gewijzigd door tweakG5 op 02-03-2011 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Nu online
Heeft iemand nog een tip om mij uit de brand te helpen? Never mind opnieuw opstarten was het probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door tweakG5 op 02-03-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
Murzeltje schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:59:
Voor de mensen die hun CH3SNAS naar D-Link DNS 323 firmware 1.09 hebben omgezet:

De beta van 1.10 !

Release notes:
http://www.dlinkhelp.eu/g...easeNote_110_05282010.TXT

http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?pid=41031

Edit: pas op! het is en blijft een beta , dus niet alles kan werken , en ik lees berichten dat het een oude beta blijkt te zijn!

Binnenkort komt wel de final 1.10 uit...
Ik wil graag deze firmware op mijn CH3SNAS zetten maar ik krijg steeds een error
Firmware Upload Error!

The uploaded file was not accepted by the CH3SNAS. Please return to the previous page and select a valid upgrade file.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 10:00
uh bestandje uitgepakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
Ik draai nog op de standaard firmware van de CH3SNAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Je zal de CH3SNAS eerst moeten voorzien van de firmware van de DNS323. Daarna kun je die gewoon updaten.

http://www.madchicken.it/...irmware-on-a-ch3snas.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

pjlgt schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:12:
Je zal de CH3SNAS eerst moeten voorzien van de firmware van de DNS323. Daarna kun je die gewoon updaten.

http://www.madchicken.it/...irmware-on-a-ch3snas.html
Die 1.10 is nog wel een beta hé.. en al een half jaar oud.. dus eigen risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Murzeltje schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:18:
[...]

En bij het rondkijken op het officiele d-link forum:

ftp://ftp.dlink.com/Multimedia/dns323/Beta/

Een recente beta 1.10 (ben 'm nu aan het installeren)

en geinstalleerd.. alles lijkt nog te werken, Advanced format word nu ondersteund..

[ Voor 11% gewijzigd door Murzeltje op 04-03-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
Murzeltje schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:18:
[...]

Hij draait hier goed :)
Loop nu weer tegen het volgende probleem aan :9 de server waar het pakket voor Transmission 2.21op staat ( http://kylek.is-a-geek.or...s/Transmission-2.21-1.tgz ) is down op het moment en ik wil toch graat weer deze torrent client gebruiken... Heeft iemand toevallig het bovenstaande bestand nog staan? zo ja kan iemand deze ergens uploaden? want om nu debian te installeren om transmission te compilen enz vind ik ook weer een beetje overdreven...

Edit de site is weer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Zojuist 2 nieuwe WD's in mn NAS geplaatst: WD10EARS 1TB, Advanced Format... Werken prima! Wel met de laatste beta versie van 1.10 uiteraard, die ondersteun het Advanced Format gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381061

Heeft iemand een tutorial om sabnzbd 0.5.6 werkend te krijgen op een dns-323?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:57
Peter is Gamer schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:36:
[...]

...
Loop nu weer tegen het volgende probleem aan :9 de server waar het pakket voor Transmission 2.21op staat ( http://kylek.is-a-geek.or...s/Transmission-2.21-1.tgz ) is down op het moment en ik wil toch graat weer deze torrent client gebruiken... Heeft iemand toevallig het bovenstaande bestand nog staan? zo ja kan iemand deze ergens uploaden? want om nu debian te installeren om transmission te compilen enz vind ik ook weer een beetje overdreven...

Edit de site is weer online
Laatste versie is hier altijd te vinden. Is ook waar de officiele downloadpagina naar verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@Keon91,

Ik zal mijn handleiding vanavond (of deze week ff posten) als ik thuis ben van mijn werk posten. Ik heb gisteren Debian chroot Etch (updated naar Lenny) icm SABnzbd 0.5.6 werkend gekregen :). Met mijn handleiding (mix van diverse handleidingen met een eigen sausje) kan je redelijk easy van scratch af aan alles optuigen. Van Debian Etch naar Debian Lenny (via update/upgrade) tot ten slotte de SABnzbd installatie.

Ik heb alleen het probleem dat mijn twee WD 2Tbyte in Raid1 drives nooit een spindown krijgen ondanks dat dat in de web configuratie DNS323 (fw 1.09) is aangevinkt. Met 1 drive of 2 drives in raid0 werkt dat wel goed. Mogelijk een raid1 of Debian chroot issue?!?!?

Weet iemand hoe je een goede backup kan maken zodat ik een Debian Lenny installatie met SABnzbd heb als basis en dus niet elke keer bovenstaande stappen hoef te doorlopen? Ik heb al ge-eperimenteerd met tar -cvf * backup.tar, maar terugzetten werkt dan weer niet om een of andere reden. Feitelijk wil ik een compleet image maken van wat ik nu ingesteld heb zodat ik dat van scratch af alleen nog maar hoef uit te pakken.

Met vriendelijke groet,
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Thx, die handleiding zou ik ook wel willen gebruiken :)

Moet ik mijn CH3MNAS dan eerst een DNS firmware geven?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:57
Roeligan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:52:
Moet ik mijn CH3MNAS dan eerst een DNS firmware geven?
Correct me if I'm wrong maar dat gaat volgens mij niet werken ivm een andere toolchain oid, iets wat ik hier in het topic al vaker voorbij heb zien komen.

Voor zover ik weet kan je alleen de FW van een CH3SNAS upgraden naar die van een DLINK DNS-323.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ok, maar betekent dat ook dat die handleiding niet werkt op een CH3MNAS?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Wat is de reden om Debian te installeren voor sab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Omdat de *nix versie op de nas niet alle libraries heeft voor sab.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, dus een Python installeren en daarna de modules Cheetah & OpenSSL is voldoende? Daar is toch geen Debian voor nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Geen idee, alle how-to's zeggen dat etch nodig is voor sab, als het zonder kan zou ik het graag weten.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Ok, alles loopt weer redelijk op rolletjes na mijn perikelen van een paar weken geleden, maar zit nu met een paar bestanden met 'rare' karakters in de naam:

Op mijn NAS ziet het er zo uit:

/mnt/HD_b2/Usenet/compleet/muziek/Herbert# ls -ltr
-rw-rw-rw- 1 root root 2301 Mar 7 12:33 Herbert Gr�nemeyer.nfo
-rw-rw-rw- 1 root root 245973 Mar 7 12:33 Herbert Gr�nemeyer.jpg
-rw-rw-rw- 1 root root 16681 Mar 8 12:32 unpak.txt
-rw-rw-rw- 1 root root 19131 Mar 8 12:32 unpak.html
-rw-rw-rw- 1 root root 1399814666 Mar 8 12:32 Herbert Gr�nemeyer.avi

Op mijn gesharede map ziet het er zo uit:

xxx@xxxxxx-desktop:/media/nas/Usenet/compleet/muziek/Herbert$ ls -ltr
ls: kan geen toegang krijgen tot Herbert Gr_nemeyer.avi: Bestand of map bestaat niet
ls: kan geen toegang krijgen tot Herbert Gr_nemeyer.jpg: Bestand of map bestaat niet
ls: kan geen toegang krijgen tot Herbert Gr_nemeyer.nfo: Bestand of map bestaat niet
totaal 40
-????????? ? ? ? ? ? Herbert Gr_nemeyer.nfo
-????????? ? ? ? ? ? Herbert Gr_nemeyer.jpg
-????????? ? ? ? ? ? Herbert Gr_nemeyer.avi
-rw-rw-rw- 1 dick root 16681 2011-03-08 12:32 unpak.txt
-rw-rw-rw- 1 dick root 19131 2011-03-08 12:32 unpak.html

Alhoewel ie op het andere moment wel weer 'normale' groottes laat zien.
Volgens mij begon met zoiets ook mijn ellende een paar weken geleden.
Iemand een handige oplossing? Want renamen in Nautilus lukt me ook niet om er fatsoenlijke namen van te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door DikkieDick op 08-03-2011 22:00 . Reden: filenamen ingekort ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:16
Vanuit die map, op je NAS:
code:
1
2
3
# mv *.avi NieuweNaam.avi
# mv *.jpg NieuweNaam.jpg
# mv *.nfo NieuweNaam.nfo

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Eärendil schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:54:
Vanuit die map, op je NAS:
code:
1
2
3
# mv *.avi NieuweNaam.avi
# mv *.jpg NieuweNaam.jpg
# mv *.nfo NieuweNaam.nfo

Zoiets?
Nah, had ik zoiets geprobeerd en kreeg foutmeldingen. Doe ik het nog eens gaat het goed. Thanx.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Oepsie.....vergeten de handleiding te posten gisterenavond!
Sorry daarvoor, maar ik heb nu een reminder in mijn agenda staan :).
Dus meer kans op succes vanavond verwacht ik!

Groeten,
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roeligan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:35:
Geen idee, alle how-to's zeggen dat etch nodig is voor sab, als het zonder kan zou ik het graag weten.
Ik heb het ooit voor elkaar gekregen met veel gepruts en die Python die ik linkte, maar niet volgens een howto (of opgeschreven welke stappen ik toen heb gedaan). -O-
Die installatie werkt nog steeds *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

hmmm, ben ik toch wel benieuwd naar, ik wil alles wat ik install (zeker ivm de resources die sab nodig heeft) zo lightweight mogeliujk houden.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roeligan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:02:
hmmm, ben ik toch wel benieuwd naar, ik wil alles wat ik install (zeker ivm de resources die sab nodig heeft) zo lightweight mogelijk houden.
In dat geval moet je al geen sab willen installeren ;)
On-topic: installeer die python eens en daarna de Cheetah module (en openssl als je die nodig hebt, die heb ik nooit geïnstalleerd zag ik net). Als je dan nog tegen iets aanloopt kunnen we altijd nog verder kijken.

Tip:
/ffp/bin/python2.5 setup.py install

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roeligan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:02:
hmmm, ben ik toch wel benieuwd naar, ik wil alles wat ik install (zeker ivm de resources die sab nodig heeft) zo lightweight mogeliujk houden.
Dan moet je op dit type nas geen sabnzbd gaan draaien. Die is gewoonweg te heavy en voldoet niet.

Zelf bezig op een plug device met sabnzbd en daar heb ik mijn mening mbt nzbget gebruik tov sabnzbd moeten bijstellen wat daarop draait het wel lekker ..

Advies: dit type nas lekker uitrusten met fun_plug, met lighttpd en nzbget in welke vorm dan ook en het draait als een tierelier. (zo draait bij mij nzbget, hellavcr en zelfs een python scriptje voor subs van bierdopje .. ) .. wow .. #winning

maar op de plugcomputer device draai ik

sabnzbd, couchpotato, sickbeard (via USB en dan naar een NFS server met 6TB) ..

[ Voor 15% gewijzigd door zeroday op 09-03-2011 13:05 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:06

Puck

W32.Deadcode.A

Overigens is versie 3 van Transmission-Remote-Gui uitgekomen. Handig om Transmission op je NAS te beheren (in plaats van via de webinterface) en voor diverse platformen beschikbaar! Voelt een stuk "volwassener" aan dan de vorige versies.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@koen91 en andere geinteresseerden,

Hierbij zoals beloofd mijn Debian Lenny icm SabNZBd Plus installatie handleiding.
Beetje knip en plak werk met een eigen sausje.

Succes voor diegene die het wil proberen:

How to chroot_debian Lenny on DNS323:
The following information mainly comes from http://wiki.dns323.info/howto:chroot_debian

Download: http://mesh.dl.sourceforg...debnas/debnas-0.5.tar.bz2

To install:
1. Ensure you have the newest firmware (1.05 or newer).
2. Extract the downloaded archive
3. Copy the two extracted files linux.tar and fun_plug to the root directory of your first DNS-323 volume
4. Reboot the DNS-323
5. The DNS-323 is going to work for several minutes now and finally reboots
6. The DNS-323 automatically boots into Debian and runs the SSH - daemon

You can now log in via SSH (i.e. Putty), the default password for username root is 12345678.
Be aware that (sometimes) the NAS is only accessible via IP address at this moment!
Change the password immediately with the passwd command (passwd). Have fun!

Note: Upgrading Debian to a current distribution is going to increase performance a lot.
To upgrade to Debian Lenny: Edit /etc/apt/sources.list.d/etch.list, replacing the word etch with lenny.
I also changed the mirror url to a North American (US) mirror rather than the German one (DE).
You may also rename the filename from etch.list to lenny.list if you feel so inclined.

Now we need to update the repository packages listing and upgrade to lenny.
You may have GPG issues which you can resolve by calling:

1 apt-get install debian-archive-keyring
2. apt-get update
3. If action under point 1 failed, then retry it again: apt-get install debian-archive-keyring
4. apt-get dist-upgrade

This will take a while to download and then upgrade. When it is done reboot Debian.
I had to reboot using the command ‘reboot -f’.
When Debian comes back up, it will be running Lenny.
When it comes back up, update to make sure everything is current.

1. apt-get update
2. apt-get upgrade

Now we have a reasonably current Linux system to play with.

Installatie guide voor SABnzbdPlus:

Volgende commando's voegen 2 user-accounts toe aan het systeem. SABnzbd zal onder userid "sabnzbd" gaan draaien.
Ook worden de downloads op de 2e disk gezet, in de directory "/mnt/HD_b2/SABnzbd".

1. echo "guest:$1$eRgIDfWp$VbKijFnpswW2LqIu.fk7Z0:2000:501::/home/guest:/bin/sh" >>/etc/passwd
2. echo "sabnzbd:$1$iMzx6g4X$ia.q2FVqhhcdXSGZS1ySq.:2001:502::/mnt/HD_b2/SABnzbd:/bin/sh" >>/etc/passwd
3. mkdir /mnt/HD_a2/SABnzbd
4. chown sabnzbd /mnt/HD_a2/SABnzbd

Download en installeer required packages:
apt-get install unrar unzip par2 python-dev python-cheetah python-cherrypy python-elementtree

Download SABnzbdPlus laatste versie uit en pak deze uit (bijv. Windows PC) en kopieer SABnzbd-0.x.x naar de root folder /mnt/HD_a2/ (http://sourceforge.net/projects/sabnzbdplus/files/)

Onder linux verplaatsen naar /mnt/HD_a2/linux/opt
mv /mnt/HD_a2/SABnzbd-0.x.x /mnt/HD_a2/linux/opt

Nu gaan we SABnzbd opstarten:
cd /opt/SABnzbd-0.x.x
python SABnzbd.py -s 0.0.0.0:8080

Nu kan je met je webbrowser gaan naar http://192.168.1.201:8080/sabnzbd/

Maak de configuratie af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

zeroday schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:03:
[...]

Dan moet je op dit type nas geen sabnzbd gaan draaien. Die is gewoonweg te heavy en voldoet niet.

Zelf bezig op een plug device met sabnzbd en daar heb ik mijn mening mbt nzbget gebruik tov sabnzbd moeten bijstellen wat daarop draait het wel lekker ..

Advies: dit type nas lekker uitrusten met fun_plug, met lighttpd en nzbget in welke vorm dan ook en het draait als een tierelier. (zo draait bij mij nzbget, hellavcr en zelfs een python scriptje voor subs van bierdopje .. ) .. wow .. #winning

Ik heb nzbget draaien, maar sabnzb is wat userinterface betreft een stuk beter. Misschien laat ik het ook maar zo, alles draait op zich best lekker (alleen lijkt het dat de NAS nooit in sleepmode gaat (spindown van de disks). iemand daar een schop in de juiste richting voor?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
zou je zo vriendelijk willen zijn om dat bierdopje script te willen sharen, ben wel geinteresseerd
zeroday schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:03:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
batowhizz schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:34:
zou je zo vriendelijk willen zijn om dat bierdopje script te willen sharen, ben wel geinteresseerd

[...]
gewoon ter download
http://sourceforge.net/projects/bierdopjescript/files/
let erop: je moet een API key aanvragen, want diegene die erin staat in het script werkt niet

let erop: doe niet zoals ik zo dom om na het testen de crontab te laten staan op een hele korte tijd om nieuwe subs te zoeken, je wordt dan geblocked.

Note: ik heb het script zelf iets aangepast om ook te kunnen werken met een proxy.(gezien bovenstaande), al is mijn blokkering gelukkig opgeheven.

[ Voor 0% gewijzigd door zeroday op 10-03-2011 10:13 . Reden: tik niet zo lekker vandaag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roeligan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:25:
[...]

Ik heb nzbget draaien, maar sabnzb is wat userinterface betreft een stuk beter. Misschien laat ik het ook maar zo, alles draait op zich best lekker (alleen lijkt het dat de NAS nooit in sleepmode gaat (spindown van de disks). iemand daar een schop in de juiste richting voor?
Misschien is de webinterface kwa uiterlijk beter, nzbget doet het minimalistisch en erg goed

Ikzelf mis de functie binnen sabnzbd om nieuw gedownloade tv series in een mapje NEW te zetten en na 1 week in een RECENT map, ik raak nu het overzicht een beetje kwijt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
Roeligan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:25:
[...]

ja, ik heb het opgelost door ffp op usb te installeren via deze link
http://wolf-u.li/1318/fun_plug-05-auf-dem-usb-stick-am-conceptronic-ch3snas-bzw-d-link-dns-323-betrieben/
moet je wel een beetje duits kunnen
je schijven gaan niet in spindown omdat nzbget om de zoveel seconden naar nieuwe nzb's zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
zeroday schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:13:
[...]

gewoon ter download
http://sourceforge.net/projects/bierdopjescript/files/
let erop: je moet een API key aanvragen, want diegene die erin staat in het script werkt niet

let erop: doe niet zoals ik zo dom om na het testen de crontab te laten staan op een hele korte tijd om nieuwe subs te zoeken, je wordt dan geblocked.

Note: ik heb het script zelf iets aangepast om ook te kunnen werken met een proxy.(gezien bovenstaande), al is mijn blokkering gelukkig opgeheven.
heb je misschien iets meer info hoe ik dit aan de praat krijg, heb al zitten puzzelen in de google machine
maar ik weet niet waar ik hem moet starten of in welk script hem moet invoegen
ik draai al nzbgetter en hellavcr binnen lighttpd, maar dat is niet de weg geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

batowhizz schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:38:
[...]

http://wolf-u.li/1318/fun_plug-05-auf-dem-usb-stick-am-conceptronic-ch3snas-bzw-d-link-dns-323-betrieben/
je schijven gaan niet in spindown omdat nzbget om de zoveel seconden naar nieuwe nzb's zoekt
Thx :) Ga ik proberen.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mkdir -p /mnt/HD_a2/python
cd /mnt/HD_a2/python
wget http://www.plord.co.uk/funplug/0.5/python-2.6.4-1.tgz
funpkg -i /python-2.6.4-1.tgz
wget http://pypi.python.org/packages/source/C/Cheetah/Cheetah-2.4.4.tar.gz
tar xzvf Cheetah-2.4.4.tar.gz
cd Cheetah-2.4.4
/ffp/bin/python2.6 setup.py install

Je kunt nu SABnzbd draaien zonder Debian :) Moet je wel sab ergens installeren natuurlijk, maar leek me niet dat daarvoor een tutorial nodig is.

Voorbeeld startup script /fft/start/sabnzbd.sh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#!/ffp/bin/sh
sabnzbdDir=/ffp/var/SABnzbd-0.6.0Beta3

case "$1" in
start)
  echo "Starting SABnzbd."
  /ffp/bin/sudo -u root -H /ffp/bin/python2.6 $sabnzbdDir/SABnzbd.py --daemon -f /ffp/etc/sabnzbd/sabnzbd.ini
;;
stop)
  echo "Shutting down SABnzbd."
  /bin/wget -q --delete-after "http://localhost:8080/sabnzbd/api?mode=shutdown&apikey=APIMOETHIER"
;;
*)
  echo "Usage: $0 {start|stop}"
  exit 1
esac

exit 0

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 15-03-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 09:31
batowhizz schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:38:
[...]

Daarom zet ik de nzb's ook op usbstick; dan gaan de disks gewoon down.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Krypt schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 07:18:
[...]

Daarom zet ik de nzb's ook op usbstick; dan gaan de disks gewoon down.
Hé, da's ook een idee :P Ga dat eerst even proberen (eerst even een usb stickje zoeken)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
klopt heb ik ook geprobeerd maar werkte niet bij mij
vandaar dat ik naar ffp op usb ben gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 09:31
Ik heb ook php op mijn usbstick moeten zetten, anders ging ie ook niet standby. Hij spint nu alleen op als ik connectie maak via samba of ftp; voor de rest is ie lekker standby.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ok, dan zet ik gewoon alles maar op usb. Volgende week maar een prutsen, vrijdag eerst lekker weekendje Praag met de vrouw, dat hakt in je pruts tijd ;)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Hmmm, probleempje... de nas maakte van de week aardig geluid (fan)heb hem toen uitgezet, nu na 2 dagen zet ik hem weer aan en mijn htpc met xbmc kan de samba share niet meer vinden. De netwerk share is er nog wel, kan ik ook benaderen. FTP werkt ook.

Nu het probleem; ik wil om te kijken of samba nog wel aanstaat inloggen op de webinterface maar hij pakt het wachtwoord niet. Ook het default (geen) password doet het niet. Iemand een idee? Als ik een reset doe, ben ik dan ook mijn JBOD config kwijt?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 08:50
Ik heb een probleem met mijn CH3HNAS als ik files wil downloaden via wget krijg ik na een tijdje "Terminated" Ik kan daarna wel weer hervatten met wget -c. Hoe moet ik die oplossen?

root:/home/Public # wget -c http://www.bitvortex.net/win7.iso
Connecting to www.bitvortex.net (195.88.202.173:80)
win7.iso              46% |********************                         |  1825M 00:30:09 ETA
Terminated
win7.iso              48% |*********************                        |  1914M 00:29:24 ETA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03
Roeligan schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:17:
Hmmm, probleempje... de nas maakte van de week aardig geluid (fan)heb hem toen uitgezet, nu na 2 dagen zet ik hem weer aan en mijn htpc met xbmc kan de samba share niet meer vinden. De netwerk share is er nog wel, kan ik ook benaderen. FTP werkt ook.

Nu het probleem; ik wil om te kijken of samba nog wel aanstaat inloggen op de webinterface maar hij pakt het wachtwoord niet. Ook het default (geen) password doet het niet. Iemand een idee? Als ik een reset doe, ben ik dan ook mijn JBOD config kwijt?
Heb je toevallig via fun plug een nieuwere samba geinstalleerd?
Ik had dat gedaan, maar was dat weer vergeten en daarna via de web interface de wachtwoorden aangepast gevolg was een vastlopende samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Nee, ik had juist helemaal niets gedaan nog, alleen de NAS uitgezet, net terug van een weekendje weg, zo maar weer eens even prutsen.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Iemand nog een zinnig antwoor dop mijn reset vraag? Ben ik dan mijn JBOD setup (en dus data) kwijt?!? :?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:29

Bozevkwa

The Falcons have landed

Roeligan schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:21:
Iemand nog een zinnig antwoor dop mijn reset vraag? Ben ik dan mijn JBOD setup (en dus data) kwijt?!? :?
Volgens mij staat de configuratie gegevens van je NAS op de hardeschijven zelf (in .systemfile).
Na een Reset leest de NAS die gegevens weer in en weet hij weer hoe de HDD's geconfigureerd zijn.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Laatst online: 09-03 13:17
Ik heb hier ook een CH3MNAS staan, met 2 schijven erin op RAID1.

Nu valt me op dat de toegangstijd tot wel 15 seconden kan duren als de nas een tijd niet gebruikt is.

Klopt het dat dit met de snelheid van de schijven te maken heeft, of met de nas-server zelf (cpu) ?

Als ik geen 15 seconden wil wachten, maar direct toegang wil hebben, is het dan handig om de schijven te vervangen door SSD's of andere NAS te nemen met een snellere CPU ?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ik neem aan dat de schijven in sleep modus zijn gegaan, en dus eerst moeten opspinnen. Dat kan wel 15 seconden duren, ja.

En ja, een SSD zal sneller zijn, maar een snellere CPU maakt hiervoor niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
Mijzelf schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:01:
Ik neem aan dat de schijven in sleep modus zijn gegaan, en dus eerst moeten opspinnen. Dat kan wel 15 seconden duren, ja.

En ja, een SSD zal sneller zijn, maar een snellere CPU maakt hiervoor niets uit.
Is er een mogelijkheid om deze sleepmodus uit te schakelen? Want als ze eenmaal spinnen loopt het allemaal wel op goede snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Kun je als het goed is in de webinterface uitschakelen (kan in ieder geval in mijn DNS-323).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
wortelsoft schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:14:
Kun je als het goed is in de webinterface uitschakelen (kan in ieder geval in mijn DNS-323).
In de CH3MNAS heb ik deze optie niet kunnen vinden. Enkel de optie 'Power saving Settings' welke ik op disabled heb staan. (normaal gaan de schijven 'hibernaten' na een x minuten).

Dit heeft helaas niet het gewenste effect.

Bij de DNS-323 is de toegangstijd wel altijd binnen twee seconden als die optie uitgeschakeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Heb ik nog nooit geprobeerd want ik vindt optie wel handig vanwege energie verbruik.
Soms hebben harde schijven trouwens ook een eigen sleep mode die je met een tool van de fabrikant kunt uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 00:06:
cd /mnt/HD_a2/python
cd Cheetah-2.4.4

Je kunt nu SABnzbd draaien zonder Debian :) Moet je wel sab ergens installeren natuurlijk, maar leek me niet dat daarvoor een tutorial nodig is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#!/ffp/bin/sh

case "$1" in
start)
  echo "Starting SABnzbd."
  /ffp/bin/sudo -u root -H /ffp/bin/python2.6 $sabnzbdDir/SABnzbd.py --daemon -f /ffp/etc/sabnzbd/sabnzbd.ini
;;
stop)
  /bin/wget -q --delete-after "http://localhost:8080/sabnzbd/api?mode=shutdown&apikey=APIMOETHIER"
;;
*)
  exit 1
esac

exit 0
Dit script werkt voor mij nog niet,

sabnzbd start op als ik het volgende commando uitvoer: python SABnzbd.py -s 0.0.0.0:8080

in de directory : /mnt/HD_a2/ffp/opt/SABnzbd-0.5.6

Ik weet niet goed hoe ik het werkende moet krijgen... en ik weet ook niet waar ik de sabnzbd.ini kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381061 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:03:
[...]

Dit script werkt voor mij nog niet,

sabnzbd start op als ik het volgende commando uitvoer: python SABnzbd.py -s 0.0.0.0:8080

in de directory : /mnt/HD_a2/ffp/opt/SABnzbd-0.5.6

Ik weet niet goed hoe ik het werkende moet krijgen... en ik weet ook niet waar ik de sabnzbd.ini kan vinden
sabnzbdDir aangepast een je eigen situatie :?

de map /ffp/etc/sabnzbd/ aangemaakt?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 25-03-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, funpkg wil sabnzbd-0.5.6 niet installeren dus heb ik hem gewoon uitgepakt, zoals in een tutorial eerder werd beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 23:30
Is het eigenlijk mogelijk om bijvoorbeeld Sickbeard of couchpotato te draaien op de ch3snas mbv python?

Heb wel nzbget draaien en mysql, maar bovenstaande apps leken me een mooie aanvulling :-)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:12:
Is het eigenlijk mogelijk om bijvoorbeeld Sickbeard of couchpotato te draaien op de ch3snas mbv python?

Heb wel nzbget draaien en mysql, maar bovenstaande apps leken me een mooie aanvulling :-)
Waarschijnlijk wel, beide apps draaien gewoon op Python. Die eerder in dit topic voor Python installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
Dmbekker schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:32:
Ik heb een probleem met mijn CH3HNAS als ik files wil downloaden via wget krijg ik na een tijdje "Terminated" Ik kan daarna wel weer hervatten met wget -c. Hoe moet ik die oplossen?

win7.iso              46% |********************                         |  1825M 00:30:09 ETA
Terminated
win7.iso              48% |*********************                        |  1914M 00:29:24 ETA
*Geeft zijn vraag een schop onder zijn reet*

Heeft iemand hier nog een oplossing voor, het is namelijk erg irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Een oplossing niet, maar misschien een work-around.

Je kunt een scriptje schrijven die grofweg
code:
1
2
3
do
     wget -c file
while not file compleet
doet. De vraag is natuurlijk hoe je weet of de file compleet is. Mogelijk dat wget een bepaalde returnwaarde heeft als je probeert een download te hervatten die al klaar is, en anders de stdout output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
Ik heb totaal geen idee hoe ik dit dan kan toepassen.. Ik waar moet dat script dan staan, enz.. enz..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Het maakt niet uit waar je het script zet. Als je homedirectory beschijfbaar is, zou je hem daar neer kunnen zetten. En het script zou kunnen zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
#!/bin/sh

echo Download $1
while wget -c $1 2>&1 | grep Terminated ; do
    echo herstart
loop
echo klaar
Zolang de output van wget een string 'Terminated' bevat wordt de download opnieuw gestart. (Niet getest)
Maak het script executable:
code:
1
chmod a+x mywget
en roep hem aan met plaatsspecificatie
code:
1
2
3
/full/path/to/mywget <url-van-file> 
# of
./mywget <url-van-file>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
cd /mnt/HD_a2/python
cd Cheetah-2.4.4

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#!/ffp/bin/sh

case "$1" in
start)
  echo "Starting SABnzbd."
;;
stop)
;;
*)
  exit 1
esac

exit 0
Na het installeren van sabnzbd blijf ik de melding houden van "Geen PAR2 programma, kan geen reparaties uitvoeren". Iemand een idee welke package hiervoor kan installeren en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925 in "Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 3"

unpack met tar, bestandje plaatsen in /ffp/bin

[ Voor 190% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 31-03-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hij spint bij mij juist om het half uur ofzo op, ook met ffp. Waarschijnlijk schrijft hij de logfile weg ofzo? Of misschien een windows pc die automatisch scant? dmesg heeft helaas geen tijdcode erbij en in de lastlog staan rare dingen:
code:
1
y..Mpts/0^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@192.168.1.2^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^
:?
Voor de hd lijkt het me niet heel goed. Is er een makkelijke manier om te checken wat hem uit zijn slaap haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Thanks, alles werkt nu. Nog wel twee kleine problemen. Blijf met de melding zitten dat de versie van unrar niet wordt aanbevolen, maar ik heb van Rarlab de versie UnRAR for ARM Linux gebruikt. Dit lijkt me de juist voor de dns-323?

Tweede probleem is dat de HD niet meer in sleep gaat, ondanks dat funplug op USB staat. Komt dit omdat ik de HD heb gemount op de usb als download dir voor sabnzbd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

2e vraag: als je er naar blijft schrijven dan gaat ie idd niet slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Mr_gadget schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:44:
2e vraag: als je er naar blijft schrijven dan gaat ie idd niet slapen :)
Ook als sabnzbd niets downloadt en er dus niet wordt geschreven naar de HD gaat deze niet in sleep. Verder werkt e.e.a. in mijn beleving gewoon snel genoeg. Maar het niet in sleep gaan van de HD is wel een groot nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cd /mnt/HD_a2/python
cd Cheetah-2.4.4

Kleine aanvullig. Het installeren van de yenc-module voor Python is geen slecht idee. Ik ging van een steady 1.2MB/s naar 1.5MB/s :+ Had ik eerder moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Edit: Al opgelost, zie onderaan post...

Ik ben bezig Sickbeard aan de praat te krijgen op mijn CH3SNAS.
Sickbeard start prima op 1 dingetje na, ik krijg het startup script niet goed.
Als ik handmatig
code:
1
python /ffp/share/Sickbeard/Sickbeard.py --quiet --daemon

start, start Sickbeard prima op.

Ik wil alleen dat hij automatisch start als ik de NAS opstart, dus heb ik een startup script gemaakt en in /ffp/start gezet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
case "$1" in
start)
  echo "Starting Sick-Beard."
  cd /ffp/share/Sickbeard/
  /ffp/bin/python /ffp/share/Sickbeard/Sickbeard.py --quiet --daemon
  ;;
stop)
   echo "Shutting down Sick-Beard."
   /usr/bin/wget -q --delete-after "http://localhost:8081/home/shutdown"
   ;;
*)
  exit 1
esac
exit 0

Als ik /ffp/start/Sickbeard start run, krijg ik altijd de volgende error:
code:
1
2
Starting Sick-Beard.
/ffp/bin/python: can't open file '/ffp/share/Sickbeard/Sickbeard.py': [Errno 2] No such file or directory

Python kan de .py dus niet vinden, maar ik krijg hem niet zover dat hij hem wel vind. Ik heb ook al andere paden geprobeerd (/mnt/HD_a2/ffp/sahre/Sickbeard/Sickbeard.py en Sickbeard.py zonder pad), maar hij blijft maar beweren dat hij Sickbeard.py niet kan vinden.

Ik snap niet wat er fout gaat :(
Wie kan mij wijzen op mijn (wss domme) fout?

Edit: gevonden, ik had Sickbeard.py IPV SickBeard.py

[ Voor 4% gewijzigd door StarLite op 09-04-2011 21:31 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119573

Ik heb het niet kunnen vinden dus misschien dat iemand hier een antwoord heeft. Ik heb een ch3hnas met twee schijven in een JBOD opstelling (ja ons ben zunnig) in het totaal 3 Tb, (een van 1 Tb en een van 2 Tb). Als ik gewoon op de NAS zelf inlog en de discspace opvraag komt die netjes uit op 2.7 (ansiTb) maar via een gemountte drive (drive letter) zie ik onder windows maar de 700+ Gb (dus is er 2Tb verdwenen).

Iemand enig idee hoe dit te omzeilen is? Gaat dit fout als ik over de aangegeven grens ga binnen Windows??? of is dit een typisch Samba probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds enkele weken woon ik in een nieuw huis met internet via de glasvezel. Achter de router is echter niets veranderd. De NAS hangt achter een WNDR3700 en de poorten zijn netjes geforward naar de router. Helaas krijg ik via het externe IP geen connectie met de FTP/Web/torrent server op de NAS. Intern loopt alles op rolletjes. Als ik de poorten voor FTP en Web doorlink naar mijn laptop krijg ik wel connectie via het externe IP.

Herstarten van NAS en services heeft helaas niet geholpen. Iemand een idee waar het aan kan liggen/welke stappen ik moet nemen om het werkend te krijgen?
Pagina: 1 ... 26 ... 30 Laatste