Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:37:
Het is gelukt !!!
Mijn NAS Ch3sna werkt samen met de fun-plug.
Getnzb werkt, en ook mijn website is "on air".

Mooi zal je denken, alleen gebruik ik .TK om mijn DNS te forwarden (betaald), alwaar ik voorheen nooit problemen mee heb gehad.
Nu heb ik echter enkele grotere HD's in mijn Nas geplaatst, en daardoor ben ik enkele dagen bezig geweest, en heb ik meerdere pogingen ondernomen om alles draaiende te krijgen. (Lighttpd en getnzb)

Nou heb ik alleen het probleem dat ik ":8080" achter mijn ip moet zetten o mijn site te benaderen
Voorheen was dit niet nodig, en nu wel. En u kan ik geen dns meer forwarden via .TK

Heeft deze toevoeging hier iets mee te maken?? En als dat zo is, hoe kan ik mijn website benaderen zonder de toevoeging "8080"??

Graag een oplossing, want ik kan mijn website ook niet vanaf mijn werkplek bereiken, dus iets is er niet juist. (de beveiliging op van mijn werk PC waarschijnlijk wel, maar dat terzijde)

Jos
Mijn onderstaande advies al geprobeerd? Alleen dan nu naar poort 8080 forwarden ipv 8000.

DeOS in "Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 3"

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

######### Options that are good to be but not neccesary to be changed #######

## bind to port (default: 80)
server.port = 8080

Dit is een deel uit mijn lighttpd.conf.
Ik heb idd jouw advies opgevolgd en daarom zit ik nu op poort 8080. Toch??

Ik moet :8080 toevoegen aan mijn ip. wil dat niet zeggen dat ik doorlus naar 8080? (net als in in "lighttpd.conf" staat)
Ik kom nu ook niet meer in mijn Inlogscherm van mijn NAS.

Bij mijn D-link dir-655 heb ik HTTP naar IP adres 1922.168.0.108

Public staat 8080 - TCP - Schedule: Always
Private staat 8080 - 6 - Inbound Filter: Allow all

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik las dit op het CH3SNAS forum :
the CH3SNAS was bought by 2L International, this one is bankrupt, as the CH3SNAS was already EOL at that time there will be no future development for new features onto the CH3SNAS. Support and help for CH3SNAS: yes
but new development only on CH3MNAS
Betekent dit ook dat we ondersteuning voor nieuwere grotere harddisks kunnen vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-10 21:58
raven22 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:46:
[...]
Misschien kan Zeroday eens vertellen of dat de CH3SNAS nog ondersteund blijft worden met nieuwe functionaliteit cq firmwares?
Indien er geen updates meer komen zou je inderdaad kunnen overwegen om te switchen naar DNS firmware.
Heeft iemand al geprobeerd om een DNS-323 firmware op een CH3SNAS te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Canard schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:11:
[...]

Heeft iemand al geprobeerd om een DNS-323 firmware op een CH3SNAS te installeren?
Vandaag heb ik dit antwoord gekregen van Dennis:

there are ways to do it, but you will not read it from me.
as I cannot tell you if compatibility is ok and what will happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:40:
######### Options that are good to be but not neccesary to be changed #######

## bind to port (default: 80)
server.port = 8080

Dit is een deel uit mijn lighttpd.conf.
Ik heb idd jouw advies opgevolgd en daarom zit ik nu op poort 8080. Toch??

Ik moet :8080 toevoegen aan mijn ip. wil dat niet zeggen dat ik doorlus naar 8080? (net als in in "lighttpd.conf" staat)
Ik kom nu ook niet meer in mijn Inlogscherm van mijn NAS.

Bij mijn D-link dir-655 heb ik HTTP naar IP adres 1922.168.0.108

Public staat 8080 - TCP - Schedule: Always
Private staat 8080 - 6 - Inbound Filter: Allow all

Jos
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel. Lighttpd draait op poort 8080 op je CH3SNAS.

Je hebt nu poort 8080 van je publieke IP doorgelust naar poort 8080 van je CH3SNAS. Je website is dus nu alleen te naderen op [je_internet_ip]:8080. Wat jij wil ik je website naderen op [je_internet_ip], dit is poort 80 alleen zet je deze er nooit achter omdat dit de standaard poort is.

Wat je dus moet doen om dit voorelkaar te krijgen is poort 80 van je publieke internet ip door te lussen naar poort 8080 van je CH3SNAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:52

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb een CH3SNAS, en sinds kort een 1080p beamer :P. Nu overweeg ik de aanschaf van een PS3 als mediacenter/gaming unit/BR speler. Voor de mediacenter functionaliteit begrijp ik data de PS3 geen MKV's afspeelt, en zal ik dus iets met Twonky/UPnP moeten doen. Heeft iemand ervaring met deze setup? Ik ben vnl. bang dat de CH3SNAS te langzaam is om 1080p realtime te kunnen transcoden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:48
Voor transcoden is inderdaad niet genoeg power aanwezig. Met name het floating point gedeelte van de cpu is erg zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Maar moet er echt getranscode worden? Of gaat het alleen maar om het runtime uitpakken van de MKV en dan de mpeg stream aan de PS3 sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:05:
[...]

Volgens mij snap je niet wat ik bedoel. Lighttpd draait op poort 8080 op je CH3SNAS.
DeOS.
Mag ik jou (uiteraard mag ik dat) van harte bedanken voor je reactie. _/-\o_
Mijn website (www.***.tk) is nu weer bereikbaar zoals ik het graag hebben wil, en alles draait weer als een zonnetje.

Nogmaals dank

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelke.burgers
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 15:15
SeatRider schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 10:10:
Ik heb een CH3SNAS, en sinds kort een 1080p beamer :P. Nu overweeg ik de aanschaf van een PS3 als mediacenter/gaming unit/BR speler. Voor de mediacenter functionaliteit begrijp ik data de PS3 geen MKV's afspeelt, en zal ik dus iets met Twonky/UPnP moeten doen. Heeft iemand ervaring met deze setup? Ik ben vnl. bang dat de CH3SNAS te langzaam is om 1080p realtime te kunnen transcoden.
Deze combinatie werkt prima, bij mij in ieder geval wel. Ik heb op de ch3snas mediatomb draaien als mediaserver, hiermee kan ik mpeg2 streamen naar de PS3, ook 1080p, nog nooit last gehad dat iets traag zou zijn. Ik heb mijn PS3 niet via wireless aangesloten, ik weet niet of het dan ook goed gaat.

Om mkv om te zetten naar mpeg2 gebruik ik mkv2vob, omzetten van een 1080p film kost een kleine 5 minuten, valt erg mee. Al met al een prima oplossing, al had ik graag gezien dat ik mkv rechtstreeks (dus zonder omzetten) naar de PS3 kon streamen. Maar ik vrees toch echt dat Sony hiervoor eerst de firmware van de PS3 moet upaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

eelke.burgers schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:17:
[...]

Deze combinatie werkt prima, bij mij in ieder geval wel. Ik heb op de ch3snas mediatomb draaien als mediaserver, hiermee kan ik mpeg2 streamen naar de PS3, ook 1080p, nog nooit last gehad dat iets traag zou zijn. Ik heb mijn PS3 niet via wireless aangesloten, ik weet niet of het dan ook goed gaat.

Om mkv om te zetten naar mpeg2 gebruik ik mkv2vob, omzetten van een 1080p film kost een kleine 5 minuten, valt erg mee. Al met al een prima oplossing, al had ik graag gezien dat ik mkv rechtstreeks (dus zonder omzetten) naar de PS3 kon streamen. Maar ik vrees toch echt dat Sony hiervoor eerst de firmware van de PS3 moet upaten.
Das goed om te weten. Dat mkv2vob, draait dat ook op de SNAS? Want als er een film van 10Gb op de SNAS staat en via mijn laptop (wireless!) moet worden omgezet vrees ik toch dat het iets langer duurt dan 5 minuutjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ivm twijfel tussen een Synology (rijk qua mogelijkheden, duur qua prijs) en Dlink-323 vraag ik me eigenlijk
af wat de processor is die in deze Dlink gebruikt wordt, en wat de prestaties zijn.
Is hier enige duidelijkheid over? De synology heeft hier allereli specs en grafiekjes van. Dlink niet....

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:31
Jerrycan schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:59:
Ivm twijfel tussen een Synology (rijk qua mogelijkheden, duur qua prijs) en Dlink-323 vraag ik me eigenlijk
af wat de processor is die in deze Dlink gebruikt wordt, en wat de prestaties zijn.
Is hier enige duidelijkheid over? De synology heeft hier allereli specs en grafiekjes van. Dlink niet....
Kijk eens hier: wiki.dns323.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

is het mogelijk om de CH3SNAS aan te sluiten op een multimediaplayer
via usb om zo als een externe HD movies te kunnen streamen?
Eventueel met de fun_plug?

Alvast bedankt voor de reactie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:17:
Hoi,

is het mogelijk om de CH3SNAS aan te sluiten op een multimediaplayer
via usb om zo als een externe HD movies te kunnen streamen?
Eventueel met de fun_plug?

Alvast bedankt voor de reactie :P
oh wellicht wel als je de usb-storage.ko kunt mounten op een punt waarin je al je content kan zien.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal dan nog eens proberen die funplug te installeren.
Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
als je je schijf gemount hebt, dan moet het met custom samba wel lukken om je schijf te zien in je mediaplayer

kan zelf thuis ook mijn usbstick zien in mijn mediaplayer via samba,staan alleen geen films op
maar het geeft aan dat het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:43
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:17:
is het mogelijk om de CH3SNAS aan te sluiten op een multimediaplayer via usb om zo als een externe HD movies te kunnen streamen? Eventueel met de fun_plug?
Bedoel je
  1. dat je een USB-kabel tussen de NAS en mediaspeler legt, en dan op de mediaspeler bestanden op de NAS wilt bekijkjen?
  2. of dat je een externe USB harde schijf op je NAS aan sluit en dan via het netwerk de NAS benadert vanaf je mediaspeler?
Optie (a) gaat niet werken omdat de USB poort van de NAS een 'host' is
Optie (b) kan met de funplug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de bedoeling om voor optie a te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wat is de max capaciteit voor hardeschijven in de D-LInk DNS 323?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Grudgie schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:49:
Wat is de max capaciteit voor hardeschijven in de D-LInk DNS 323?
Uit de laatste firmware release notes:

41. Support 2TB HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ah mooi!

Wil namelijk denk ik die D-Link DNS 323 aanschaffen en daar 2, 2Tb schijven inzetten voor opslag voor films.

Alleen zit ik nog met iets.

Hoe kan ik het beste films vanaf de D-Link streamen naar een mediaspeler?
Kan dat gewoon via een netwerk? Dat ik de D-Link in netwerk zit en vanaf de mediapspeler in het netwerk blader in de NAS?

Of wat is het beste?
En welke mediaspeler kan ik het beste gebruiken ervoor?

gaat meer om dat ik HD films kan zien enzo.. 1080p etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Ik heb NZBGet en FTP draaien op mijn NAS. Ik vond het handig, dat als ik op mijn Windows client op een NZB file klikte, deze automatisch via FTP geupload werd naar mijn NAS (en ook vanuit mijn werk :P)

Hiervoor heb ik een scriptje gemaakt; de lokatie van je NZB folder moet wel bereikbaar zijn via FTP sessie.
Misschien dat iemand er ook wat aan heeft; vandaar dat ik het even post.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
@echo off
if exist "%temp%\Copynzb.ftp" del "%temp%\Copynzb.ftp"
echo open Servernaam >>"%temp%\Copynzb.ftp"
echo Accountnaam>>"%temp%\Copynzb.ftp"
echo Wachtwoord>>"%temp%\Copynzb.ftp"
echo cd /usb/nzb>>"%temp%\Copynzb.ftp"

:do
if dummy%1==dummy goto EndLoop
if exist %1 echo put %1>>"%temp%\Copynzb.ftp"
Shift
goto do
:EndLoop

echo quit >>"%temp%\Copynzb.ftp"

ftp -s:"%temp%\Copynzb.ftp"

del %temp%\Copynzb.ftp
pause

Ik heb de extentie .nzb gekoppeld aan dit batch bestand (welke ik in C:\Program Files\CopyNZB heb gezet) en heb ook een shortcut naar deze batchfile in mijn "Send To" folder gezet.

Als ik een NZB download en direct open, dan wordt deze geupload naar de NAS. Ook als ik meerdere NZB's vanuit een folder selecteer en via "Send To" naar CopyNzb stuur, worden alle geselecteerde files geupload.

Regels 3,4,5 & 6 moet je nog aanpasssen; Je hostnaam van je NAS, het account en wachtwoord, en de lokatie van de NZB folder.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 01:13

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Geinige oplossing! Ik heb datzelfde opgelost met behulp van goodsync die elke 10min gescheduled de boel naar de NAS kopieert, ook vanaf mijn laptop op het werk keurig over ssh.

Overigens heb ik een eigenaardig fenomeen in nzbget, wellicht dat iemand me op weg kan helpen. Ik heb volgens mij de nzbget + nzbgetter volgens de guide van aroundmyroom geinstalleerd en nu wil het gekke dat een deel van de gedownloade bestanden twee keer op de schijf komne te staan. 1x in de map van de category en 1x in de map new. Heel apart en geeft ook een hoop onnodige kopieeracties natuurlijk en de schijf raakt als je niet oplet twee keer zo snel vol. Overigens niet alle bestanden, maar in ieder geval wel .iso .wmv en .mpg

Ik geef overigens direct toe dat ik me nog niet in het postprocesscript heb gestort, maar juist daarom vind ik het zo gek, ik heb niets aangepast en hij maakt echt volle kopieen en geen link bijvoorbeeld.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Bestanden in de map 'New' en 'Recent' zijn symlinks naar de bestanden in de categorien; ze verbruiken niet meer want is enkel een link.

Voordeel ervan is, dat je snel kan zien wat er gedownload is en wanneer. Want hij plakt er ook een datum voor.

Alle bestanden die in unsorted komen te staan worden overigens niet gelinkt. Dit is niet het gedrag van NZBGetter, maar van je unpak script. Deze heelt de info uit de NZB naam en verdeelt het zodoende.

Maar als je bijv. via Binsearch je nzb's binnen hengelt dan is de naam van de NZB gelijk aan de searchnaam; en dan kan die unpak er niets mee. Vandaar dat ik ook wel eens van Nzbclub.com de nzb haal; daar blijft de nzbnaam hetzelfde zoals ie gepost is.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krypt schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:35:
Bestanden in de map 'New' en 'Recent' zijn symlinks naar de bestanden in de categorien; ze verbruiken niet meer want is enkel een link.

Voordeel ervan is, dat je snel kan zien wat er gedownload is en wanneer. Want hij plakt er ook een datum voor.

Alle bestanden die in unsorted komen te staan worden overigens niet gelinkt. Dit is niet het gedrag van NZBGetter, maar van je unpak script. Deze heelt de info uit de NZB naam en verdeelt het zodoende.

Maar als je bijv. via Binsearch je nzb's binnen hengelt dan is de naam van de NZB gelijk aan de searchnaam; en dan kan die unpak er niets mee. Vandaar dat ik ook wel eens van Nzbclub.com de nzb haal; daar blijft de nzbnaam hetzelfde zoals ie gepost is.
Daarom wordt het eens tijd dat die unpak een schop krijgt en een remake ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
ik draai nog steeds met postprocess
kon niet wennen aan unpak

ben niet de persoon om hem te herschrijven anders had ik het wel gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
batowhizz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:52:
ik draai nog steeds met postprocess
kon niet wennen aan unpak

ben niet de persoon om hem te herschrijven anders had ik het wel gedaan
;-)
ik vond en vindt unpak te minimalistisch. Gezien de hoeveelheid series etc. die ik kijk en daarbij ook nog die meuk een tijd op de HD wil hebben staan moet het in goede mapjes komen, dat gaat bij unpak .. ongeveer 85% van de keren goed, afhankelijk inderdaad hoe e.e.a. gedownload wordt. Wat dat betreft is de tool nzbgetter een hele mooie goede toevoeging.

De symbolic links kun je in de unpak volgens mij redelijk makkelijk uitzetten door de speciale folders niet aan te laten maken, waardoor je geen recent/new etc krijgt
ikzelf vind het heerlijk om met de NEW folder te werken, ik hoef dan 's avonds niet te zoeken waar mijn nieuwe gedownloade series staan, heel af en toe staat er eens eentje in de unsorted, maar dan heb je het ook wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb een klein probleempje.
Mijn CH3SNAS draait prima. Kan het filesysteem netjes benaderen via een drivemapping.

Nu heb ik er Twonky op gezet en werkt mijn mapping dus niet meer. Ik kan het NAS niet meer benaderen vie filesystem.

Herkent iemand dit probleem?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het volgens mij al eens eerder gevraagd, maar heeft iemand een idee hoe de pure-ftpd daemon op de CH3SNAS een log file kan uitpoepen van actie connecties (actieve users, threads die ze gebruiken?).

Ik weet dat pure-ftpd dit ondersteund, en commando pure-ftpd -help in terminal laat ook zien dat er optie is voor "alltlog" en "verboselog", maar als ik deze optie toevoeg aan pure-ftpd.conf wordt dit telken overschreven na een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

DeOS schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:19:
[...]

Uit de laatste firmware release notes:

41. Support 2TB HDD.
Hee Zeroday, komt er nog een update voor de CH3SNAS om 2TB te gaan ondersteunen? :)

En iemand een handig idee hoe ik mijn 2x 1TB setup kan migreren naar 2x2TB. Ze staan momenteel niet in raid, maar ik sync ze 's nachts met rsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:54:
Heb het volgens mij al eens eerder gevraagd, maar heeft iemand een idee hoe de pure-ftpd daemon op de CH3SNAS een log file kan uitpoepen van actie connecties (actieve users, threads die ze gebruiken?).

Ik weet dat pure-ftpd dit ondersteund, en commando pure-ftpd -help in terminal laat ook zien dat er optie is voor "alltlog" en "verboselog", maar als ik deze optie toevoeg aan pure-ftpd.conf wordt dit telken overschreven na een reboot?
Als je het aanpast in /etc dan wordt dat inderdaad overschreven. Dat hele deel is een ram disk die bij boot wordt aangemaakt. Je zou in de /ffp/etc/fun_plug.local een paar regels moeten zetten. Daarmee kan je een custom conf-file naar /etc kopiëren en de pure-ftp server restarten. Dan overleven je settings wel een boot.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

top, heb je ook enig idee hoe ik de pure-ftpd daemon kan restarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeatRider schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:22:
[...]

Hee Zeroday, komt er nog een update voor de CH3SNAS om 2TB te gaan ondersteunen? :)

En iemand een handig idee hoe ik mijn 2x 1TB setup kan migreren naar 2x2TB. Ze staan momenteel niet in raid, maar ik sync ze 's nachts met rsync.
CH3SNAS ondersteund al 2TB.

http://www.aroundmyroom.com/2009/02/26/20-tb-hdd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
SeatRider schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:22:
[...]

2schijven eruit halen

1 nieuwe 2tb erin en formateren

1 oude schijf terugzetten en de andere kant op laten rsyncen
je moet als het goed is genoeg ruimte hebben :P

daarna oude schijf eruit
andere 2tb erin en weer rsyncen

gaat wel even duren denk ik
maar dan staat alles er wel weer

als je nu wel raid wil gaan draaien heb ik geen idee hoe je het moet doen

[ Voor 5% gewijzigd door batowhizz op 22-01-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Hallo allemaal, ik hoop dat iemand dit weet....kan het nergens vinden!
Ik heb momenteel een Iomega 500gb netwerk disk, met itunes server. Helaas kan die alleen MP3 aan en ik heb alle muziek op ALAC (apple lossless) staan. Weten jullie of de Dlink / Conceptronic dit aankan? Eventueel met funplug?

Bij voorbaat dank,
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Ik ben denk ik niet duidelijk geweest...als ik het zo terug lees.
Wat ik bedoel is dat de iomega alleen Mp3 kan streamen middels de iTunes server.
Ik vroeg me dus af of de iTunes server van de 323 of conceptronic wel m4a kan pushen.
Als iemand dit weet, dan graag!

Bedankt,
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:40
Weet iemand of er al ergens een how to te vinden is om een torrent client werkend te krijgen op een ch3Mnas?? Of is er iemand die me op weg kan helpen? Funplug werkt prima, alleen Debian is niet aan de praat te krijgen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
IPeukieI schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:29:
Weet iemand of er al ergens een how to te vinden is om een torrent client werkend te krijgen op een ch3Mnas?? Of is er iemand die me op weg kan helpen? Funplug werkt prima, alleen Debian is niet aan de praat te krijgen... :(
Volgens mij is debian niet nodig als je transmission wil gebruiken. Of dat ook werkt op een chm3snas, weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IPeukieI schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:29:
ch3mnas draait op een andere toolchain en zal derhalve ook andere binaries nodig hebben.
veel van Fun_Plug draait, maar niet alles is compatible mbt de voorgecompileerde binaries.
dus zorg ervoor dat je een compatible binary krijgt van transmission bijvoorbeeld en dan gaat het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:54:
top, heb je ook enig idee hoe ik de pure-ftpd daemon kan restarten?
Veel daemons lezen hun config-file opnieuw in als je ze een SIGHUP geeft:
code:
1
killall -HUP pure-ftpd

jelleeelco schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:46:
Ik ben denk ik niet duidelijk geweest...als ik het zo terug lees.
Wat ik bedoel is dat de iomega alleen Mp3 kan streamen middels de iTunes server.
Ik vroeg me dus af of de iTunes server van de 323 of conceptronic wel m4a kan pushen.
De iTunes server die in de DNS-323 gebruikt wordt is volgens mij mt-daapd. Ik weet niet precies wat die kan, en of je alles kan instellen via de web interface. Als je een iTunes/daap server vindt die werkt in Linux is er een grote kans dat het ook op de DNS-323 wel werkend is te krijgen via een fun_plug (eventueel met een Debian chroot)

Ik heb op mijn DNS-323 de hele firmware vervangen door een Debian Lenny install op een USB-stick. Zijn er hier meer mensen die niet meer de standaard firmware gebruiken? Zolang de Debian installatie blijft werken is het geen probleem om terug te gaan naar de normale firmware, als je het sloopt kan het meestal ook nog wel met een seriële kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:40
RunaR schreef op zondag 24 januari 2010 @ 09:38:
[...]

Volgens mij is debian niet nodig als je transmission wil gebruiken. Of dat ook werkt op een chm3snas, weet ik niet zeker.
Jij bent echt goed :) , in de tut die ik gebruikte leek het zo vanzelfsprekend dat je eerst Debian moest hebben draaien om Transmission te kunnen draaien.. :| Maar dat is idd niet nodig. De applicatie draait, alleen der komt nog niets binnen :/ . Komt wel goed. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 20:19

Priet

To boldly do what no one has..

Het command 'ps' geeft op de CH3SNAS een heel summier overzicht: alleen de kolommen PID, USER en COMMAND worden weergegeven.

Ik wil van een proces het parent id weten (PPID). Hoe kom je daar nu achter :?

Kleine toelichting:
Wat ik wil: ik heb een backup-script die 's nachts via rsync de backup naar een externe locatie kopieert. Dit script start een aantal andere scripts. De parent (backup-script) heeft dus een aantal childs.
Elke 24 uur wordt een nieuwe backup gestart. Als deze start moet het backup-script (de rsync) klaar zijn anders gaat de backup mis. Dat is niet altijd het geval dus moet het backup-script gestopt worden. Alleen het PID van dit backup-script stoppen werkt niet, want dan blijven de childs draaien. Ik moet dus eerst de childs stoppen en daarna de parent.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Priet schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:28:
Het command 'ps' geeft op de CH3SNAS een heel summier overzicht: alleen de kolommen PID, USER en COMMAND worden weergegeven.

Die vind je in /proc/<pid>/status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Mijzelf schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:45:
[...]
Die vind je in /proc/<pid>/status
Zo, da's niet makkelijk -O- Ik zie daar wel idd een PPID staan.

Eigenlijk had ik mijn vraag verkeerd gesteld. Het moet zijn:

Hoe vraag ik alle child processen van een proces op?

Via /proc/ zou ik dus alle mappen na moeten lopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27
Eärendil schreef op zondag 24 januari 2010 @ 10:34:
Ik heb op mijn DNS-323 de hele firmware vervangen door een Debian Lenny install op een USB-stick. Zijn er hier meer mensen die niet meer de standaard firmware gebruiken? Zolang de Debian installatie blijft werken is het geen probleem om terug te gaan naar de normale firmware, als je het sloopt kan het meestal ook nog wel met een seriële kabel.
Ik heb hier ook eens naar gekeken maar ik heb het nog niet aangedurft.
Ben je er tevreden mee? Nog nadelen of problemen?

Ik ben Debian chrooten namelijk wel een beetje zat omdat het toch een beetje een scheiding is waardoor je bijvoorbeld geen shutdown via Debian kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Priet schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:28:

Van sommige programma's heb je een versie in de ffp en een in het standaard systeem. Je zou /bin/ps kunnen proberen i.p.v. /ffp/bin/ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
tweak_dude schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:38:
[...]
Ik heb hier ook eens naar gekeken maar ik heb het nog niet aangedurft.
Ben je er tevreden mee? Nog nadelen of problemen?
Ik heb het nu pas een paar dagen, en was bij de installatie ook wel een beetje huiverig. In de praktijk viel het wel mee. De installatie ging de eerste keer niet goed (ik had geen swap partitie ingesteld op de USB-stick waarop ik installeerde, en de harde schijven met swap zaten er nog niet in), maar daarna stond de debian-installer nog gewoon in het interne flash geheugen. Toen de installatie wel geslaagd was werd aan het eind de nieuwe kernel in het flash geheugen geladen, en startte het systeem gewoon op. De installatie langer duurt dan je misschien gewend bent van een Debian installatie, het is natuurlijk niet echt een snel beestje.
Houd er rekening mee dat je als het mis gaat een seriële kabel met speciale connector nodig zou kunnen hebben, en dat je je voor je dingen sloopt dus af moet vragen of je die kan bouwen als het nodig is. Solderen op het moederbord is gelukkig niet nodig, er zit gewoon een header op het moederbord waar je een seriële poort van kan maken.

Ik moet het systeem eigenlijk nog goed inrichten. De reden dat ik het gedaan heb was dat ik de door de firmware gebruikte services amper gebruikte (ik wil nfs en netatalk gebruiken i.p.v. Samba) en dat ik me er wel aan irriteerde dat sommige basic dingen zo omslachtig moeten (zoals bijv. het aanpassen van configuratie bestanden in /etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Sinds gisteren begon mijn ch3mnas steeds meer kuren te vertonen, en na al mijn pogingen het probleem te verhelpen is de status nu dat hij nu nog maar weinig doet. Tijdens deze degradatie, heb ik nog wel fun_plug kunnen uitschakelen door het opstart script een andere naam te geven.
Nu draai ik dus weer orginele conceptronic software.

Na een reset, kan ik in de web interface komen.
Veel pagina's zijn normaal toegankelijk.
Maar als ik is advanced setup / users of groups kom wordt het systeem daarna onwerkbaar traag.
Diskmanagement/Scandisk levert voor harddisk 1: Hard Drive(s) Scanning Failure

Wie kan me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Krypt schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:35:

[...]
Dat zou je inderdaad zeggen, dat het links zijn. Dat zou ik kunnen begrijpen tenminste, maar dan verwacht ik bij een ls -laF ook dat alle bestanden netjes beginnen door een l en dat erachter netjes -> TARGET staat. Nou, nee dus. En als ik zelf een link aanmaak dan toont hij dat dus wel.

Ik had al toegegeven dat ik het postprocesscript nog niet eens had bekeken, dus ik zal me daar als ik eens tijd heb eens in verdiepen. Ook heb ik nog nooit gekeken of het ook daadwerkelijk veel scheelt wanneer ik ze weggooi, voorlopig heb ik nog schijfruimte zat :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Het zijn hardlinks. Met ls -laF krijkt zie je een '2' in een kolom staan. Dat geeft een hardlink aan.
Het zijn inderdaad geen symlinks. Dit vanwege het feit als je een CP doet op een symlink, hij de symlink kopieert. Bij een hardlink kopieert ie daadwerkelijk de file/folder.

[ Voor 46% gewijzigd door Krypt op 27-01-2010 08:17 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krypt schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:16:
Het zijn hardlinks. Met ls -laF krijkt zie je een '2' in een kolom staan. Dat geeft een hardlink aan.
Het zijn inderdaad geen symlinks. Dit vanwege het feit als je een CP doet op een symlink, hij de symlink kopieert. Bij een hardlink kopieert ie daadwerkelijk de file/folder.
en hier wat meer uitleg
http://www.maxi-pedia.com...mbolic+link+and+hard+link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Eärendil schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:51:
[...]

Van sommige programma's heb je een versie in de ffp en een in het standaard systeem. Je zou /bin/ps kunnen proberen i.p.v. /ffp/bin/ps
Helaas :|

/bin/ps geeft de volgende uitvoer:

root@CH3SNAS:~# /bin/ps --help
BusyBox v1.00-pre1 (2009.01.14-06:32+0000) multi-call binary

root@CH3SNAS:~# /bin/ps
  PID  Uid     VmSize Stat Command

//ffp/bin/ps geeft de volgende uitvoer:

root@CH3SNAS:~# /ffp/bin/ps --version
BusyBox v1.12.1 (2008-09-29 20:38:04 CEST) multi-call binary

root@CH3SNAS:~# /ffp/bin/ps
PID   USER     COMMAND

Als daar toch eens de kolom PPID bij zou staan ;(

[ Voor 0% gewijzigd door Priet op 27-01-2010 09:48 . Reden: [cmd] ipv [code] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ok, ik heb zelf maar iets in elkaar gedraaid:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
#/ffp/bin/bash

# ONLY TESTED ON CH3SNAS
#
# COPYRIGHT:    (c) SERVE IT V.O.F. 2010
#               http://www.serveit.nl
# AUTHOR:       PETER RIET
# LICENSE:      LGPL

if [ "$1" = "" ]; then
    echo "Get all child PID's of a parent process"
    echo ""
    echo "Usage: `basename $0` <PID>";
    exit 0
fi

if [ ! -f /proc/$1/status ]; then
    echo "PID $1 not found" >&2
    exit 1
fi

for i in `ls /proc/`; do
    if [ -d /proc/$i ] && [ -f /proc/$i/status ]; then
        parentid=`cat /proc/$i/status | grep PPid | awk '{print \$2}'`
        if [ $parentid -eq $1 ]; then           
            echo $i;
        fi
    fi
done

Commentaar hoor ik graag :P

[ Voor 0% gewijzigd door Priet op 27-01-2010 18:35 . Reden: Bugfixje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

@Krypt & @zeroday: thanks, weer wat geleerd!

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
ik vind het toch te lastig met die commando's daarom nu hier te vinden

Het is niet de bedoeling om "reclame" te maken voor V&A advertenties in forum topic's.

[ Voor 23% gewijzigd door _Dune_ op 31-01-2010 14:59 ]

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ooit eXtplorer actief gekregen op lighttpd met https? Ik blijf deze melding krijgen:

[code] eXtplorer Logo
Login[/code]

De source van eXtplorer bevat links naar http:// ipv https://
[code]....<head>
<title>eXtplorer</title>
<script type="text/javascript" src="http://ch3snas:8080/eXtplorer/fetchscript.php?&subdir[]=scripts/editarea/&file[]=edit_area_full_with_plugins.js&subdir[]=scripts/extjs/&file[]=yui-utilities.js&subdir[]=scripts/extjs/&file[]=ext-yui-adapter.js&subdir[]=scripts/extjs/&file[]=ext-all.js&gzip=1"></script>
<script type="text/javascript"....[/code]

Ik heb in mijn lighttpd.conf de volgende instelling actief staan:
[code]#### SSL engine
ssl.engine = "enable"
ssl.pemfile = "/web/server.pem"[/code]

Hierdoor kan ik alle pagina's alleen nog benaderen via https://<ch3snas-naam>:8080/pagina.

Als ik de instelling uitzet werkt eXtplorer goed, maar ik wil geen http gebruiken. Een url.redirect binnen lighttpd.conf werkt ook niet.

laat maar, ik ben nu overgestapt op een andere file manager: "php file navigator". Deze werkt correct met ssl

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
Vraag over tranfer files/ftp
Ben een beetje aan het rommelen om vanaf mijn ch3snas naar een andere ftp server te kopieren.
Dit wil ik eigenlijk doen via curl ftp. Nu weet ik dat curl geen meerdere file's per keer kan versturen.
zou dit via een bash script wel kunnen?

Heb wel iets gevonden wat er volgens mij in de buurt komt alleen kom er niet helemaal uit omdat ik hier te weinig kennis over heb:).

http://developer.nirvanix...olders/bash/entry776.aspx

Situatie thuis is
ch3snas -->xtreamer

Volgens mij kan dit trouwens ook mer rsync bedenk ik me net? Die kan toch gewoon kopieren via het netwerk?

Edit: heb weer veel te moeilijk gedacht...
via
rsync Werkt het al....
Alleen het exacte commando moet ik nog even achter komen :X

edit2: ik kom er dus echt niet uit. Ik wil files van de ch3snas naar een andere netwerkshare op de xtreamer kopieren. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken? curl? scp? rsync?

[ Voor 26% gewijzigd door Pallas op 31-01-2010 21:44 . Reden: :S helder moment? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pallas schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 18:24:
Vraag over tranfer files/ftp
Ben een beetje aan het rommelen om vanaf mijn ch3snas naar een andere ftp server te kopieren.
Dit wil ik eigenlijk doen via curl ftp. Nu weet ik dat curl geen meerdere file's per keer kan versturen.
zou dit via een bash script wel kunnen?

Heb wel iets gevonden wat er volgens mij in de buurt komt alleen kom er niet helemaal uit omdat ik hier te weinig kennis over heb:).

http://developer.nirvanix...olders/bash/entry776.aspx

Situatie thuis is
ch3snas -->xtreamer

Volgens mij kan dit trouwens ook mer rsync bedenk ik me net? Die kan toch gewoon kopieren via het netwerk?

Edit: heb weer veel te moeilijk gedacht...
via
rsync Werkt het al....
Alleen het exacte commando moet ik nog even achter komen :X

edit2: ik kom er dus echt niet uit. Ik wil files van de ch3snas naar een andere netwerkshare op de xtreamer kopieren. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken? curl? scp? rsync?
als de nas gemount is op de xtreamer dan een 'CP' commando wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De adapter lijkt hier stuk te zijn gegaan..lampje brandt niet meer en de Conceptronic wil niet meer aan..
Ik heb 2 vragen:

Hoelang duurt het voordat Conceptronic een nieuwe adapter opstuurt?
Is er een manier om nu nog bij mijn (belangrijke!) data te komen die op de raid1 schijven te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Glacier schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:31:
Is er een manier om nu nog bij mijn (belangrijke!) data te komen die op de raid1 schijven te komen?
Ja, Je kunt de schijven (of slechts 1 schijf) aan een willekeurig Linux systeem hangen, via sata, of met een USB adapter. Dat mag ook een Windows PC met een Linux Live CD zijn.

De procedure is: (uitgaande van een Ubuntu live CD)
- Sluit de schijf aan.
- Open een terminal
- Installeer mdadm
sudo apt-get install mdadm
- Zoek uit hoe je data partitie heet:
cat /proc/partitions
- Ervan uitgaande dat dat /dev/sdb2 is, assembleer de raidarray:
sudo mdadm --assemble /dev/md0 /dev/sdb2 --run
- Maak mountpunt en mount readonly (je wil niet 1 schijf van een raid1 paar beschrijven)
sudo mkdir /mnt/md0
sudo mount /dev/md0 /mnt/md0 -o ro
- Je kunt je files nu via de GUI vinden in /mnt/md0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 05-09 16:14
Even geen zin om lang te zoeken... wat is het rsync commando om alles van de disk in slot 1 (mnt/HD_A2) naar de disk in slot 2 (mnt/HD_A4) te kopieren? Ik ga dit weekend met 2x 1TB config vervangen door een 2TB config en wil graag dat mijn mnt/HD_A2 exact gekopieerd wordt zodat op de nieuwe schijf Funplug, nzbget/nzbgetter etc blijven werken.

Als ik na de kopieractie de schijf uit slot 2 in slot 1 doe, wordt het dan weer mnt/HD_A2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:01

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zo gisteren mijn DNS-323 uitgebreid van 1 x 2 Tb naar 2 x 2 Tb. Echter had ik HDD 1 al volgepropt met data (1 + Tb). Dus slim dat ik ben had ik de waarschuwing voor het adden van een extra HDD gelezen en mijn oude schijf eruit getrokken alvorens ik de nieuwe erin doet om te formatten.

Dat is allemaal prima gegaan, maar nu zijn het natuurlijk 2 losse schijven ipv JBOD. Dat vindt ik opzich jammer. Maar ik neem aan dat ik, zonder data te verliezen, dit niet alsnog naar JBOD kan overzetten right? Meh, volgende keer dan maar :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
ik vind de 2 schijven setup geweldig, 1 schijf voor downloads en zo
en de andere staat 90% van de tijd in spindown met alle belangrijke dingen erop (fotos enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Hotzenwalder schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:20:
Even geen zin om lang te zoeken... wat is het rsync commando om alles van de disk in slot 1 (mnt/HD_A2) naar de disk in slot 2 (mnt/HD_A4) te kopieren? Ik ga dit weekend met 2x 1TB config vervangen door een 2TB config en wil graag dat mijn mnt/HD_A2 exact gekopieerd wordt zodat op de nieuwe schijf Funplug, nzbget/nzbgetter etc blijven werken.
Ik neem aan dat er nog niks op de tweede harde schijf staat?
Dan kan je net zo goed gewoon kopiëren met cp -a. Rsync is een tooltje om twee mappen die al redelijk dezelfde inhoud bevatten te synchroniseren, als de doelmap nog leeg is werkt kopiëren efficiënter.
Let verder op dat je niet naar HD_a4 moet kopieren (dat is een partitie op dezelfde schijf) maar naar HD_b2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 05-09 16:14
Thanks... HD_b2 is het inderdaad. Wordt die HD_b2 dan HD_a2 na de wissel en staat cp-a standaard in Funplug erbij of moet ik die even apart installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Weet niet zeker of dat goed gaat, maar als de oude schijf eruit is kan je natuurlijk veilig testen.
Het commando is trouwens 'cp', met als optie '-a' (archive), die zorgt dat er recursief en met behoud van permissies gekopieerd wordt. Er moet dus een spatie tussen.
cp is een standaard unix-programma, je kan er dus wel vanuit gaan dat die standaard geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19
Ik ben opzoek naar een simple NAS (2 bay RAID1) voor opslag van mijn mkv bestanden/series.
En die voor mijn Apple's TimeMachine backups moet gaan maken.

Nu lukt dit met de CH3SNAS volgens:
Puck in "[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-3..."

Nadeel alleen dat de CH3SNAS niet meer leverbaar is.
Kan dit ook met de D-link versie?

En krijgt deze NAS het voorelkaar om over een 100mbit lijn FullHD mkv bestanden te streamen? Ze worden ingeladen in XBMC. Dus kan gewoon vanaf Samba share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 23:04
Hallo Daros,

kan je vertellen dat bij mij het streamen van mkv bestanden naar mijn mediaplayer (popcorn a110) perfect gaat. De popcorn heeft ook maar een 100 Mbit aansluiting. Wel heeft ie soms wat moeite als je gaat vooruitspoelen, maar dat zie ik niet als een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:50

PoweRoy

funky!

Daros schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 03:51:
Ik ben opzoek naar een simple NAS (2 bay RAID1) voor opslag van mijn mkv bestanden/series.

En krijgt deze NAS het voorelkaar om over een 100mbit lijn FullHD mkv bestanden te streamen? Ze worden ingeladen in XBMC. Dus kan gewoon vanaf Samba share.
Dat kan gewoon. Heb zelf de ch3snas met hdx1000. Om te onderbouwen: 100Mb is ong 11MB (dat wordt gewoon gehaald. Zelf is een MKV max iets van 45Mb?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Daros schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 03:51:

Ehm....die tutorial is voor de D-link versie, dus lijkt me wel. Verder is de CH3SNAS niet meer leverbaar omdat deze is opgevolgd door de CH3MNAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

ik ben er al een tijdje uit met het funpluggen van mijn ch3snas, toen het eenmaal goed werkten , heb ik verder niks meer aan gedaan.
Toen de tijd funplug0.4 of 0.5 en twonky media erop gezet
maar nu heb ik een logitech squeezebox radio erbij, die werkt niet standaard met deze NAS.
Nu las ik op de squuzebox-forum( http://www.squeezebox-forum.nl/viewtopic.php?f=16&t=56 )
dat er een nieuwe funplug is met squeezecenter software is wel voor de dns323, maar dat maak niks uit: http://www.inreto.de/dns323/squeezecenter-funplug/

Hoe kan ik nu dit het beste aanpakken, met behoud van mijn gegevens op de hd
-funplug verwijderen met tool op nas-tweaks (word dan ook standaard twonky verwijderd)
-nieuwe funplug installeren + reboot
-twonky-media weer installern
Iemand verder nog tips

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
syrrah schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:12:
ik ben er al een tijdje uit met het funpluggen van mijn ch3snas, toen het eenmaal goed werkten , heb ik verder niks meer aan gedaan.
Toen de tijd funplug0.4 of 0.5 en twonky media erop gezet
maar nu heb ik een logitech squeezebox radio erbij, die werkt niet standaard met deze NAS.
Nu las ik op de squuzebox-forum( http://www.squeezebox-forum.nl/viewtopic.php?f=16&t=56 )
dat er een nieuwe funplug is met squeezecenter software is wel voor de dns323, maar dat maak niks uit: http://www.inreto.de/dns323/squeezecenter-funplug/
Als je al versie 0.5 hebt kan je het ook met een package installeren (howto).
Voordeel is dat je gewoon nog andere ffp-packages kan installeren, dus het is ook het overwegen waard om deze weg te volgen als je nu ffp 0.4 draait. Als je ffp 0.4 draait is het wel wat meer werk, omdat je dan eerst je ffp moet upgraden, maar als je later nog andere ffp-packages wilt installeren is dat in de sqeezecenter-funplug lastiger.
Hoe kan ik nu dit het beste aanpakken, met behoud van mijn gegevens op de hd
-funplug verwijderen met tool op nas-tweaks (word dan ook standaard twonky verwijderd)
-nieuwe funplug installeren + reboot
-twonky-media weer installeren
Iemand verder nog tips
Wat doet dat script? Volgens mij is het genoeg om het fun_plug bestand te verwijderen, dan gebeurt er niks meer. Als je de ffp directory dan een andere naam geeft (bijv. ffp-bak) kan je er later nog bij. Je kan nu een nieuwe fun_plug installeren, en daarna proberen de Twonky installatie te kopieren van de backup ffp naar de nieuwe ffp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Hoe gebruiken jullie de CH3SNAS eigenlijk? Ik ondervind namelijk behoorlijke traagheid in het gebruik, dusdanig dat ik er niet zo blij meer mee ben...

Mijn CH3SNAS hangt met een kabeltje aan mijn FRITZ!Box 7170 ADSL-router.

Die FRITZ!Box router doet WiFi, en aan WiFi hangt onder andere een laptop, een pc en een PS3.

Nou is eigenlijk alles onwerkbaar traag. Paar voorbeelden:

- films afspelen (streamen) op de PS3 vanaf de CH3SNAS (met bv. Twonky of MediaTomb) is een no-go. Zelfs op de grootst mogelijke k-kwaliteit hapert en stottert ie.
- een klein en simpel Excel of een Word bestand openen (hooguit 250 kb) op de network share duurt een seconde of 15.
- idem voor foto's (okee, die zijn gemiddeld 6 MB per stuk, maar dan nog)
- bestanden kopieren vanaf de CH3SNAS gaat traag

Misschien ligt het wel aan mij hoor, en wil ik teveel over een WiFi verbinding doen ofzo. Maar voor mijn gevoel moet er echt veeeeel meer haalbaar zijn.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee, en hebben jullie eventueel suggesties die ik es kan proberen? Ik ben een beetje ten einde raad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:35
Aannemende dat je geprobeerd hebt om die laptop met een kabel aan die router te hangen?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
De snelheid van dingen is erg afhankelijk van je netwerk. Wat voor wifi, wat voor router? Als je wifi-g gebruikt kan je effectieve snelheden van maximaal rond de 2,5MByte per seconde verwachten. Dat is meestal niet genoeg op HD films te streamen. Als er nog wat storing is van andere netwerken, DECT telefoons en magnetrons klapt je snelheid helemaal in elkaar. Een foto van 6 MB duurt dus al biijna 3 seconde. Met een wifi-n netwerk kan je met veel geluk 10MB/s halen, meestal ligt het rond de 8MB/s.
Om je wifi-netwerk uit te sluiten kan je je laptop aan sluiten op je router. Sommige routers zijn ook traag, om die uit te sluiten kan je je laptop direct aansluiten op de nas. Dan moet je wel handmatig ipadressen instellen.

Dat iets openen lang duurt kan ook de spindown van de harddisk zijn. Als ze (standaard ingesteld) 10 minuten niet gebruikt worden gaan de harddisks in sleepmode. Het kan enkele seconden duren voor dat de harddisk weer op volle snelheid is. Een tweede keer iets openen zou sneller moeten gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door RunaR op 06-02-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijzelf schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:50:
[...]
Ja, Je kunt de schijven (of slechts 1 schijf) aan een willekeurig Linux systeem hangen, via sata, of met een USB adapter. Dat mag ook een Windows PC met een Linux Live CD zijn.

De procedure is: (uitgaande van een Ubuntu live CD)
- Sluit de schijf aan.
- Open een terminal
- Installeer mdadm
sudo apt-get install mdadm
- Zoek uit hoe je data partitie heet:
cat /proc/partitions
- Ervan uitgaande dat dat /dev/sdb2 is, assembleer de raidarray:
sudo mdadm --assemble /dev/md0 /dev/sdb2 --run
- Maak mountpunt en mount readonly (je wil niet 1 schijf van een raid1 paar beschrijven)
sudo mkdir /mnt/md0
sudo mount /dev/md0 /mnt/md0 -o ro
- Je kunt je files nu via de GUI vinden in /mnt/md0
Thnx! Met een kleine aanpassing is het gelukt :)

Ik heb een paar dagen geleden op aanraden van de support een rma mail gestuurd, maar daar nog steeds niets van gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah

syrrah

Daggutnie

Eärendil schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:41:
[...]

Als je al versie 0.5 hebt kan je het ook met een package installeren (howto).
Voordeel is dat je gewoon nog andere ffp-packages kan installeren, dus het is ook het overwegen waard om deze weg te volgen als je nu ffp 0.4 draait. Als je ffp 0.4 draait is het wel wat meer werk, omdat je dan eerst je ffp moet upgraden, maar als je later nog andere ffp-packages wilt installeren is dat in de sqeezecenter-funplug lastiger.
Hoe kan je zien welke funplug je heb?
[...]

Wat doet dat script? Volgens mij is het genoeg om het fun_plug bestand te verwijderen, dan gebeurt er niks meer. Als je de ffp directory dan een andere naam geeft (bijv. ffp-bak) kan je er later nog bij. Je kan nu een nieuwe fun_plug installeren, en daarna proberen de Twonky installatie te kopieren van de backup ffp naar de nieuwe ffp.
Dus als ik het goed begrijpt, moet ik van de map "ffp " de naam veranderen, en dan schakelt de funplug uit, en kan ik een nieuwe funplug installeren.
uiteindelijk als de nieuwe funplug goed werkt, kan ik de back-up verwijderen
Ik ga dat even proberen, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

syrrah schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:49:
Dus als ik het goed begrijpt, moet ik van de map "ffp " de naam veranderen, en dan schakelt de funplug uit, en kan ik een nieuwe funplug installeren.
Het veranderen van de naam van de map zorgt niet voor het "uitschakelen" van de funplug; een reboot nadat de de naam van de map veranderd hebt doet dat wel.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

Even een vraagje tussendoor.
Ik heb een CH3MNAS (opvolger van de CH3SNAS, die bij mij stuk is gegaan) en merk dat de recycle bin optie niet werkt. Dit terwijl ik dezelfde configuratie gebruik als ik voor de CH3SNAS deed.
Ik kan allerlei rommel in het /etc/samba/smb.conf bestand zetten en alles werkt. Maar vanaf ik nog maar durf één regel met het woord 'vfs' erin zetten (bijvoorbeeld: vfs object = recycle) dan werkt de samba server niet meer en heb ik dus geen toegang meer tot mijn bestanden via windows.

Nog iemand dit probleem? Iemand de prullenbak al werkend gekregen bij dit model?
Ik vind het heel jammer dat dit niet werkt want dit vind ik één van de grote troeven van deze NAS. Nu moet ik gaan oppassen als ik een bestand verwijder: een verkeerde beweging of vergissing en bestand of hele map is weg. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

Zou iemand mij de inhoud van /usr/sbin/samba willen sturen van zijn of haar CH3SNAS of DNS-323?
Mijn email is lightflower @ email . com
Ik hoop dat door deze bestanden te vervangen de prullenbak wel terug werkt.

Beloning voor diegene die ze mij bezorgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
syrrah schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:49:
Hoe kan je zien welke funplug je heb?
Ik heb nooit ffp-0.4 gebruikt, maar als ik de installatie bestanden bekijk is een van de verschillen dat ffp-0.4 wordt geinstalleerd in '/mnt/HD_a2/funplug.d' en ffp-0.5 in '/mnt/HD_a2/ffp'. Als de map bij jou dus ffp heet heb je ffp-0.5 en kan je ook daarin de squeezebox server packages installeren.
Je zou ook kunnen kijken naar sqeezed, die is wat lichter en wellicht beter geschikt voor een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah

syrrah

Daggutnie

Eärendil schreef op zondag 07 februari 2010 @ 12:11:
[...]

Ik heb nooit ffp-0.4 gebruikt, maar als ik de installatie bestanden bekijk is een van de verschillen dat ffp-0.4 wordt geinstalleerd in '/mnt/HD_a2/funplug.d' en ffp-0.5 in '/mnt/HD_a2/ffp'. Als de map bij jou dus ffp heet heb je ffp-0.5 en kan je ook daarin de squeezebox server packages installeren.
Je zou ook kunnen kijken naar sqeezed, die is wat lichter en wellicht beter geschikt voor een NAS.
Het is deels gelukt
Ik had funplug 0.5, dat zag aaan de naam van de map(/ffp), naam van de map veranderd in ffp_back-up
toen de squeezebox funplug van de officiele dns-323 site geinstalleert, en de squeezebox werkt nu perfect >:) met de ch3snas, alleen twonky doet het niet meer
maar hoe kan ik nu de oude funplug verwijderen, met een command in putty?bv.

#!/bin/sh
rm -R /mnt/HD_a2/ffp_back-up
rm /mnt/HD_a2/ffp.log (is al verwijderd)
rm /mnt/HD_a2/fun_plug (is al verwijderd

en hoe krijg ik twonky weer werkend, er staat nu in de root van de nas een mapje twonky, maar die kan ik niet verwijderen of kan ie die weer gebruiken?

Edit1;
ik kwam niet meer in putty met de squeezebox funplug, dus even omgeschakeld naar de oude funplug, ingelogd in putty, oude funplug verwijderd, toen weer terug naar de squeezebox funplug
Ik wil twonky ook nog verwijderen, maar nu kom ik niet meer in putty, iemand een tip

[ Voor 17% gewijzigd door syrrah op 07-02-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
hoe probeer je te verbinden met putty ?
ssh of telnet

als het goed is moet telnet standaard draaien bij een nieuwe installatie van fun plug
ssh werkt niet bijj een nieuwe installatie, tenzij je het hebt ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah

syrrah

Daggutnie

met telnet, in het ffp tekstdocument in de root staat : /ffp/start/telnetd.sh inactive
als ik de funplug0.5 weer installeerd dan doet ie gewoon
lijk net of telnet niet geactiveerdt is

[ Voor 5% gewijzigd door syrrah op 07-02-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
met funplug 05 de telnetd.sh van de squeezebox funplug de goede rechten geven

dus zoiets als dit (chmod a+x ffp/start/telnetd.sh.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah

syrrah

Daggutnie

hoe moet ik dit precies doen
de squeezefunplug werkt goed, alleen ik kan niet in putty, en twonky niet installerne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Telnet start niet omdat het start-up script (ffp/start/telnetd.sh) niet executable is. Ik weet niet of je dat via een Windows file-share kan instellen, maar anders kan je de oplossing van batowhizz toevoegen aan fun_plug, en dan rebooten. Zorgt dat het pad absoluut is: /mnt/HD_a2/ffp/start/telnetd.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah

syrrah

Daggutnie

ik ben jullie nu helemaal kwijt, ik begrijp niet wat jullie bedoelen, het zal wel heel simpel zijn,maar ik kom er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 18:21
syrrah schreef op maandag 08 februari 2010 @ 03:26:
ik ben jullie nu helemaal kwijt, ik begrijp niet wat jullie bedoelen, het zal wel heel simpel zijn,maar ik kom er niet uit
Als je de speciale Squeezebox Center versie gebruikt, is telnet standaard uitgeschakeld.
Deze kun je inschakelen via de mini web-configuratie, welke je kunt vinden op poort 90.

quote van Inreto.de:
A small administration interface is available at: http://dns323:90/

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah

syrrah

Daggutnie

DaLass schreef op maandag 08 februari 2010 @ 08:39:
[...]

Als je de speciale Squeezebox Center versie gebruikt, is telnet standaard uitgeschakeld.
Deze kun je inschakelen via de mini web-configuratie, welke je kunt vinden op poort 90.

quote van Inreto.de:
A small administration interface is available at: http://dns323:90/
hehe, eindelijk is het gelukt, hier zit ik al een paar dagen op te kloten, en is het zo simpel
stom, dat ik er steeds over heen keek 8)7
squeezebox funplug geinstalleerd http;//dns323:9000(slimserver toegang) veranderd naar :4000 om twonky te kunnen gebruiken, want twonky gebruikt ook :9000
en alles werkt perfect, bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
Sinds deze week heb ik de DLink DNS-323 + ffp. Nu wil ik primair media streamen naar mijn UPnP player (een Dlink DSM-510). .mp3's en .avi's worden door MediaTomb gevonden en geindexeerd echter met mijn Player kan ik alleen de mp3's spelen. De .avi's worden wel getoond maar zijn niet selecteerbaar / afspeelbaar. Dit ligt niet aan de avi of de player omdat dit wel lukte via dezelfde player via media sharing in windows media player 11.

Iemand suggesties?

ik heb inmiddels in config.xml gedaan wat er staat...

XML: config.xml
57
58
<!--  Uncomment the line below for D-Link DSM / ZyXEL DMA-1000   --> 
<map from="avi" to="video/avi" /> 

Inmiddels is het me gelukt avi's af te spelen op mijn DSM-510. Door 2dingen te doen.

1. Mimetype van het geindexeerde bestand in MediaTomb aanpassen naar video/avi
2. En toevoegen van onderstaande regel
XML: config.xml
72
<treat mimetype="video/avi" as="avi" />

[ Voor 36% gewijzigd door Dirkson op 10-02-2010 22:06 . Reden: oplossing toegevoegd ]

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-09 21:14

Spoooky

Core temp 37°C

Op dit moment heb ik een CH3SNAS met 2 schijven van 750 GB in RAID1 (één partitie overigens)

Op dit moment spelen er 2 dingen:
  1. de 750 GB begint vol te raken
  2. maar een beperkt deel van die 750 is zo kritisch dat ik die in RAID1 wil hebben.
Ik denk er over om één van de schijven te vervangen door een 2TB schijf, maar heb daar toch nog een aantal vraagjes over:
  1. Zijn er 2 TB schijven die niet compatible zijn?
  2. Is het mogelijk om zonder al te veel risico een van de 750 GB schijven te vervangen door die 2TB schijf, de RAID1 set te laten rebuilden en dan de overgebleven ruimte op de 2 TB schijf te laten partitioneren als JBOD?
  3. Welke schijf moet ik er dan uithalen? Is er ergens een howto hiervoor?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik heb vandaag de firmware van mijn DNS-323 geupgrade naar 1.08 om de portrange voor FTP Passive Mode te kunnen instellen. Dat werkt nu prima. Maar ik mag nu ineens nog maar 2 connecties naar de FTP-server maken. Het maakt niet of ik een hoger maximum aantal users invul, het effectieve maximum blijft 2. Kan ik nog ergens anders (in een filetje ofzo) die setting aanpassen? Of weet iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Spoooky schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:24:
  • Is het mogelijk om zonder al te veel risico een van de 750 GB schijven te vervangen door die 2TB schijf, de RAID1 set te laten rebuilden en dan de overgebleven ruimte op de 2 TB schijf te laten partitioneren als JBOD?
  • Welke schijf moet ik er dan uithalen? Is er ergens een howto hiervoor?
Er zijn een aantal known-issues m.b.t. het vervangen van disks bekend op de DNS-323 wiki: http://wiki.dns323.info/information:known_issues

Het voordeel is natuurlijk dat je altijd nog de tweede schijf hebt als het misgaat. Als het in de NAS niet lukt kan je overwegen om het handmatig te proberen met een Linux Live CD met daarop MDADM.

Heb je die kritische informatie trouwens ook nog ergens in een backup? Zoals eerder in dit topic al is besproken beschermt een RAID1 alleen tegen een uitval van een van de harde schijven, maar bijv. niet tegen het per ongeluk verwijderen van bestanden. Als je het echt veilig wilt hebben is een off-site backup natuurlijk het best, maar een backup op een andere bestandssysteem in dezelfde NAS kan ook al problemen voorkomen.
Met rsnapshot kan je een mooi backup-schema opzetten, waarbij je bijv. elke 3 uur uurlijks een snapshot hebt van de afgelopen 24 uur, dagelijks van de afgelopen week en wekelijks van de periode daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8_ball
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 06:10
Ik heb 10 dagen geleden mijn CH3SNAS geupgraded. 2 nieuwe schijven er in en de laatste firmware erop gezet 1.05b05.

Sinds dien heb ik het volgende probleem. Elke als ik vista herstart kan ik niet meer naar netwerkmap toe.
Dan moet ik eerst inloggen op het webinterface van de nas en pas daarna kan ik een nieuwe netwerkverbingding maken. De oude werkt hoe dan ook niet meer. Het maakt ook geen verschil of ik een verbinding maak met het ip nummer of met \\ch3snas.

Wie kan mij helpen met het oplossen van dit probleem. Met de 1.03final firmware werkte alles perfect. Zit er hard over te denken om maar te gaan downgraden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8_ball schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:47:
Ik heb 10 dagen geleden mijn CH3SNAS geupgraded. 2 nieuwe schijven er in en de laatste firmware erop gezet 1.05b05.

Sinds dien heb ik het volgende probleem. Elke als ik vista herstart kan ik niet meer naar netwerkmap toe.
Dan moet ik eerst inloggen op het webinterface van de nas en pas daarna kan ik een nieuwe netwerkverbingding maken. De oude werkt hoe dan ook niet meer. Het maakt ook geen verschil of ik een verbinding maak met het ip nummer of met \\ch3snas.

Wie kan mij helpen met het oplossen van dit probleem. Met de 1.03final firmware werkte alles perfect. Zit er hard over te denken om maar te gaan downgraden. :(
Dat probleem heb ik ook met mijn laptop met vista erop.
Zelfs in mijn CFULLHDMA media speler kan ik de NAS niet meer normaal bereiken.
Ik heb de NAS een vast IP-adres gegeven.
Bij mij kan ik de NAS wel bereiken mbv zijn vast ingestelde IP-adres.
Misschien ook jou IP-adres vast instellen.
Met het teruggaan naar een eerdere firmware versie oppassen dat je HD's niet groter dan 1 GB zijn.
Anders werken ze misschien niet meer!
Ik heb dit probleem ook al bij www.aroundmyroom.com op het forum gezet, maar daar reageerde niemand op.
Misschien zijn wij de enige pechvogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8_ball
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 06:10
Ik heb mijn NAS ook al een vast IP adres gegeven. Maar dat maakt helaas niks uit.

Nog steeds bij iedere herstart (zowel de PC als van de Nas) kan ik geen verbinding maken.

Hoop toch dat iemand nog wat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8_ball schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:05:
Ik heb mijn NAS ook al een vast IP adres gegeven. Maar dat maakt helaas niks uit.

Nog steeds bij iedere herstart (zowel de PC als van de Nas) kan ik geen verbinding maken.

Hoop toch dat iemand nog wat weet.
het enige wat ik me kan voorstellen is de volgende 'bug' die door de ontwikkelaars helaas niet gereproduceerd kan worden (waarschijnlijk te maken met upgraden en niet resetten naar factory defaults (via de achterkant van het appraat)

wanneer je apparaat niet gevonden kan worden in een automatische detectie dan kun je 2 dingen doen
1. Handmatig het IP adres en naam in je hosts file zetten

2. je logt in op de NAS, je gaat naar 'Device' drukt op save settings
en je NAS wordt weer zichtbaar.

Wellicht is dat je oplossing.

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste