Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
offtopic:
verkeerd gelezen

[ Voor 96% gewijzigd door pimsaint op 22-03-2009 15:32 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
lars1986 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:22:
Heb verschillende codes geprobeerd..Ffdshow, haali media spliter, cccp codec pack, klite codec.
Alles wel los geprobeerd dus niet alles geinstalleerd en geprobeerd. Heb als players mediaplayer classic hc gebruikt vlc player geprobeerd. Voor drivers van de ati hd3200 heb ik eerst 9.2 gebruikt nu de nieuwe versie uit is heb ik deze draaien. Ook heb ik het met 8.2 geprobeert maar zonder succes. En de stottering ja het lijkt wel alsof die iets tikt bij het afspelen beetje moeilijk te omschrijven maar het loopt in ieder geval niet vloeiend..
Zit ook weer verkeerd te lezen
Poging 2:

Heb je in MPC de juiste codecs geselecteerd en ook DXVA aangezet (en EVR renderer dus)?
Ik weet niet of het voor MPC uitmaakt 32/64 besturingssysteem? Overigens moet het echt lukken met MPC HC!
Overigens hoef je die IGP echt niet op 950Mhz te zetten hoor, draait hier gewoon op 500 prima en mij lukt het ook. Heb je misschien ook niet toevallig filters aangezet met afspelen in MPC die je kan uitzetten?
En wat zegt MPC tijdens het afspelen over hardwarematig versnellen? Even kijken dus :)

Edit5 ofzo:
Maak anders nog even een paar screens van tabjes in MPC HC hoe jij het hebt, en met afspelen load in taakbeheer.

[ Voor 51% gewijzigd door Only op 22-03-2009 16:05 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die hun Plasma TV echt als main PC scherm gebruiken?

Ik verhuis binnenkort en ik was aan het bekijken waar ik mijn PC in de living ging zetten + voor eventueel een popcorn aan te sluiten op de TV en een QNAP NAS.

Ik was ook aan het zien om die PC mss te vervangen door een meer propere oplossing dan een desktop PC, zoals een all-in-one PC voor in de living dan.

Ik dacht nu eventueel om geen bureau te zetten en eventueel een HTPC aan te sluiten op de TV. Dan een soort bijzettafel voor aan de sofa kopen en een draadloos toetsenbord / muis.

Zijn er hier mensen die hun HTPC met plasma echt als main PC gebruiken zonder nog een apart scherm / bureautafel te hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 21:15
@Jumpman..
Ik snap het ook niet ik gebruiker wel de x86 versie van mpc.
Speel jij dit ook op een plasma scherm af?

@Only...
Ja in mpc heb ik de codec op EVR Renderer staan
En dacht moet toch wat gaan proberen dus ben dat in de bios maar gaan proberen maar helaas zonder succes. Verder heb ik geen extra filters aanstaan. (screendumps zal ik vanavond even maken kan ik nu nog niet bij)

Begin nu zelf te twijfelen of tv wel goed is maar dat moet haast wel..
Meer mensen die een samsung plasma scherm gebruiken (6 serie)
Gebruiken jullie allemaal ook ffdshow of alleen mpc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:45:
Zijn er hier mensen die hun HTPC met plasma echt als main PC gebruiken zonder nog een apart scherm / bureautafel te hebben?
Ikzelf niet, maar ik ken zeker 3 mensen (waaronder twee studenten) die hun oude desktop hebben ingeruild voor een htpc. Nu moet ik wel zeggen dat die twee studenten een laptop hebben die ze gebruiken voor hun studie, maar het internetten, (soft)gamen en downloaden enzo gaat gewoon op de HTPC. Erg handig! De ene heeft zijn bank niet zo ver van z'n 82cm hd-ready pc staan, dus die ziet genoeg, de ander zit wat verder weg op een full-hd scherm dus heeft het lettertype standaard groter staan.

Allen hebben ze een wireless dekstop setje voor op de bank.

@Lars: maak je gebruik van DXVA voor het afspelen van content? (Of denk je dat alleen; controleer het eens)
Ik heb een nVidia 9400 icm E5200. Zou voldoende moeten zijn voor het afspelen van HD zonder DXVA, maar ik krijg het alleen lekker soepel door DXVA te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door pimsaint op 22-03-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Volgens mij gebruik ik wel dxva hoe kan ik het ook alweer checken?
Heb een printscreen gemaakt maar hoe kan ik deze hier toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
zit momenteel achter een Mac dus kan het niet checken, maar uit mijn hoofd kan het iig zo:

Open een videobestand. Klik er tijdens het spelen met de rechter muisknop op, ga naar filters. Daar zou dan MPC Video decoder tussen moeten staan. Als dat niet het geval is, werkt je DXVA zowieso niet (en moet je zorgen via de filter instellingen dat de film via de interne video codec van MPC gaat).
Staat MPC video decoder er wel bij, klik er dan op. Als DXVA gebruikt wordt staat daar de status. Wordt het niet gebruikt, staat er iets als van Not using DXVA.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Dxva staat wel aan idd via die manier te checken maar deze werkt dus wel!
Enig idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 21:50
Willem2 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 07:09:
[...]

Al eens over nagedacht om eerst op de website van de fabrikant te kijken voor zulke info?
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=3017

Dus ja: "Integrated HDMI/ DVI interface for Full HD 1080 Blu-ray playback with HDCP "
Eigenlijk niet aan gedacht nee, dus bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19
lars1986 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:22:
@Jumpman..
Ik snap het ook niet ik gebruiker wel de x86 versie van mpc.
Speel jij dit ook op een plasma scherm af?
Mijn HTPC zit via HDMI aangesloten op een LCD (1920 x 1080 pixels), en via optical op een versterker (Sony STR-DG720).

Ik weet niet of je nog andere resources hebt om je beeld mee te vergelijken? Ik gebruik zelf een Playstation 3 om mijn beeld van de HTPC te vergelijken (Op dit moment heb ik Blu-Ray en X264 bestanden op de HTPC alswel op de Playstation 3 op hetzelfde niveau. DVD is me nog niet gelukt op hetzelfde niveau, wat de Playstation 3 doet met het upscalen (en verbeteren) van DVD content is gewoon subliem. Blu-Ray discs zal ik overigens voorlopig altijd op me Playstation 3 blijven afspelen, gezien deze Dolby True HD en DTS MA kan converteren voor mijn versterker).

Heeft iemand nog suggesties om het DVD beeld te verbeteren? Ik weet dat Power DVD dit wel kan, ook zelf gezien, maar ik doel meer op filters in MPC HD. Het mooiste zou het zijn als je straks alles (X264 met subtitles, DVD, DivX/Xvid met subtitles) met één pakket subliem kan afspelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 22-03-2009 21:19 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
lars1986 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:49:
Dxva staat wel aan idd via die manier te checken maar deze werkt dus wel!
Enig idee???
Bij een vriend van mij hielp het om de refreshrate te veranderen. Jij werkt met een ATI igp toch? Als het goed is moet je met de ATI tool (catalyst?) de refreshrate kunnen veranderen. Probeer eens te spelen met 50 en 60hz. Helpt dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Nee heb op verschillende instellingen geprobeerd 24hz 50 en 60 maar blijft problemen geven.
Ook met verschillende resoluties geprobeerd maar ook geen oplossing...

Zit nu een aflevering van serie te kijken en dit gaat wel gewoon goed (350 mb avi bestand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
lars1986 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:59:
Nee heb op verschillende instellingen geprobeerd 24hz 50 en 60 maar blijft problemen geven.
Ook met verschillende resoluties geprobeerd maar ook geen oplossing...

Zit nu een aflevering van serie te kijken en dit gaat wel gewoon goed (350 mb avi bestand)
En de CPU load. Verscheeld dat veel tussen de avi die je nu kijkt, en het bekijken van een HD?
Zo ja, is er toch iets mis met je hardware decoding. Zo nee... dan hoop dat ik iemand anders tips voor je heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:30
Even een vraagje.

Heb een Samsung LE32A456 die via HDMI zit aangesloten op m'n laptop (DV5-1160ed).

Nu heb ik een HD Ready TV, en geen Full HD.

In het boekje van de TV staat dat 1360*768 de optimale resolutie is voor de TV. Als ik dit instel is hij wel helemaal superscherp en beeldvullend.

Maar als ik nou 1280*720 instel (dit is toch de resolutie voor 720p beeldmateriaal?) dan is het een stuk waziger in Windows.

Wat is nou de aanbevolen resolutie? 1280*720 of 1360*768 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Bij mij past mijn videokaart zich automatisch aan. Standaard staat de resolutie op iets minder dan 1080 (omdat hij anders niet binnen de randen past). Op het moment dat ik een video start, stuur hij automatisch 1080p uit. is dat bij jou niet het geval? (dus standaard op 768, met films automatisch op 720)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Pimsaint... Cpu load verschilt wel bij avi bestand dus geen hd bestand rond de 10% en bij hd bestand zit het tussen de 20 en 40 %

Trouwens als ik nu bij filters kijk (media player decoder) gebruikt hij geen dxva...

Bedankt in ieder geval voor meedenken.. En hoop dat iemand nog een oplossing heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik vraag me af hoe zuinig (idle) een (voor een htpc .... vrij lompe) Phenom II X4 940 in vergelijking met de erg zuinig draaiende 4480e X2.

Onder load is het 'no question' dat de 940 een boel meer gaat verbruiken, maar het gaat me om idle.

In de grafiek op Lostcircuits wint de 940 het idle van de 4850e (Brisbane 2500) en die lui wekken de indruk zorg te besteden aan hun metingen...
http://www.lostcircuits.c...d=42&limit=1&limitstart=4

Iemand praktijk ervaring?

Het idee hierachter is om mijn XP2400+ te vervangen door iets snellers, maar dan met HTPC opzet zodat het systeem later door kan leven als HTPC

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:41
Hallo!

Ik had al eerder mijn nieuwe HTPC gepost. Ik heb inmiddels alle onderdelen binnen en de HTPC draait nu een kleine week zonder problemen.

Silverstone LC19B-R
Gigabyte GA-MA78GM-S2H (rev 2)
AMD Athlon X2 5050e
Silverstone SST-NT07-AM2 CPU-Cooler
2x 2GB DDR800
500GB WD SATA
Samsung DVD-/+/RAM SN-S083B/BEBE

Nu heb ik een vraag over het volgende. De CPU cooler maakt na mijn idee nog te veel lawaai. Ik heb een Fan Mate 2 liggen, maar helaas past dat niet op de CPU cooler, het is namelijk een 4-pins terwijl de Fan Mate een 3 pins is.

Kan iemand mij wat tips geven om de CPU fan toch naar een lager toerental kan krijgen? Tevens heb ik ook al gekeken naar een 1u cooler ter vervanging van de huidige cooler. Ik heb er al een aantal gevonden, alleen kan ik dit nergens in NL (of via tweakers) kopen. Misschien dat iemand anders nog een site o.i.d. weet.

Termaltake CL-P0316 : http://www.tt-itbu.com/product/server/CL-P0316/CL-P0316.htm
Termaltake CL-P0317 : http://www.tt-itbu.com/product/server/CL-P0317/CL-P0317.htm

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
@ollie
in je bios al ingesteld dat je fans in silent mode moeten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
@.Johnny

Ik geloof het wel, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zal vanavond sowieso even in de bios gaan rommelen.

Ik heb even online in de handleiding gekeken en zie de optie inderdaad staan.

Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

@ Ollie, wat wil je doen met die opteron / socket F coolers dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
@ollie_1982 too: buiten dat.......had je even gezocht op NT07 of LC19 had je deze post gevonden, goeie tip wellicht.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

lars1986 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:22:
Heb verschillende codes geprobeerd..Ffdshow, haali media spliter, cccp codec pack, klite codec.
Alles wel los geprobeerd dus niet alles geinstalleerd en geprobeerd. Heb als players mediaplayer classic hc gebruikt vlc player geprobeerd. Voor drivers van de ati hd3200 heb ik eerst 9.2 gebruikt nu de nieuwe versie uit is heb ik deze draaien. Ook heb ik het met 8.2 geprobeert maar zonder succes. En de stottering ja het lijkt wel alsof die iets tikt bij het afspelen beetje moeilijk te omschrijven maar het loopt in ieder geval niet vloeiend..
Staat je tv wel goed ingesteld? Bij moest ik overscan en intelligent frame uitzetten, voordat 1080p vloeiend werd afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

ThinkPadd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:10:
Even een vraagje.

Heb een Samsung LE32A456 die via HDMI zit aangesloten op m'n laptop (DV5-1160ed).

Nu heb ik een HD Ready TV, en geen Full HD.

In het boekje van de TV staat dat 1360*768 de optimale resolutie is voor de TV. Als ik dit instel is hij wel helemaal superscherp en beeldvullend.

Maar als ik nou 1280*720 instel (dit is toch de resolutie voor 720p beeldmateriaal?) dan is het een stuk waziger in Windows.

Wat is nou de aanbevolen resolutie? 1280*720 of 1360*768 ?
Stel Windows in op de native resolutie van je scherm (1360x768 dus in jouw geval - is het geen 1366 trouwens?) dan krijg je de zogenaamde 1:1 pixelmapping (mits overscan uitgeschakeld is in de driver en tv) wat je vooral bij teksten merkt.
Als je nu ook je speler de video op 100% grootte laat draaien (1:1) dan zou je dus zwarte balken rondom krijgen. Eigenlijk is dat het scherpste, maar door het bewegende beeld en goede schalers kun je de films beter laten oprekken om in ieder geval de breedte beeldvullend te krijgen. Houd wel de aspect ratio (hoogte/breedte verhouding) onveranderd, anders krijg je vervorming (vooral bij 'anamorphic' ratios). Je zit dan wel met balken boven en onder, maar dat heb je echt liever zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

lars1986 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:49:
Pimsaint... Cpu load verschilt wel bij avi bestand dus geen hd bestand rond de 10% en bij hd bestand zit het tussen de 20 en 40 %

Trouwens als ik nu bij filters kijk (media player decoder) gebruikt hij geen dxva...

Bedankt in ieder geval voor meedenken.. En hoop dat iemand nog een oplossing heeft!
Dus het doet zich enkel voor bij een MKV / h264 / HD bestand?

- Klok eerst voor het testen je IGP weer op stock/default.
- Deinstalleer voor het gemak even alle codecs/splitters/packs
- Installeer enkel 32bits programmatuur en laad de default settings, volg eventueel een van de guides.
- Probeer om te testen even softwarematige h264 decoding (CPU). Door bijvoorbeeld door ffdshow of CoreAVC.
- Bij gebruik van EVR custom renderer / decoding met DXVA, zet Aero eens uit
- Post eens alle filters die getoond worden bij het afspelen in MPC-HC (rechtermuisknop op beeld > filters >)

Wordt de content ingelezen vanaf de lokale harde schijf, of via je netwerk?

Heb ook wel eens op Anandtech gelezen dat AMD's cool&quiet invloed kan hebben op de 780G performance. Maar dat is al maanden geleden en wellicht niet meer van toepassing.

[ Voor 18% gewijzigd door Patriek op 23-03-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Amelandbor schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:59:
[...]

Hmm, na nog wat meer lezen kom ik erachter dat ik met een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H moederbord al zo'n beetje klaar zou zijn wat betreft mijn wensen. :/
Echter dit is wel de duurdere optie incl. een redelijke Intel CPU.

Iemand die mij duidelijk kan maken of ik moet kiezen voor:
- Gigabyte GA-E7AUM-DS2H + Intel C2D 7200/7400
- AMD Moederbord + AMD X4850 + ATi 4550

Alvast bedankt.
Na nog wat lezen lijkt de ATi videokaart de beste optie te zijn qua beeldkwaliteit. Hier ga ik dus ook voor kiezen. Klopt het dan dat het moederbord eigenlijk niks meer uit maakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
@ lars1986

Open ook CPU-Z en kijk wat de waarde is van HT Link (tabblad CPU) en NB Frequency (tabblad Memory) . HT Link waarde mag niet hoger zijn dan NB Frequency, wel gelijk of lager.
Zou kunnen dat het ook daarmee te maken heeft.

Probeer ook CoreAVC codec (1.9.5 is de nieuwste). Daarmee kan je ook hd films hardwarematig versnellen, dus via je videokaart waardoor je cpu niet hoger belast wordt dan ongeveer 10%
Moet je wel CUDA inschakelen.
Enig codecs wat je nodig hebt is

ffdshow - pak het van hier: http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/
schakel x.264 codec uit als je die van CoreAVC gaat gebruiken.

en VSFilter.dll
die moet je dan wel registreren. Voor uitleg mag je vragen of even googlen hoe het moet.

Andere codecs heb je helemaal niet nodig. Er zit namelijk te veel troep erin.

[ Voor 54% gewijzigd door lujo op 23-03-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Amelandbor schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:06:
[...]
Klopt het dan dat het moederbord eigenlijk niks meer uit maakt??
Inderdaad, qua beeldverwerking niet iig. Kijk wel even of je analoog surround wilt, of dat je spdif/HDMI gebruikt (ivm uitgangen), Hybrid Crossfire willt, firewire wilt, of misschien ook interessant of alle fanregelingen door het mobo/BIOS gedaan kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

lujo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:17:
[...]
Probeer ook CoreAVC codec (1.9.5 is de nieuwste). Daarmee kan je ook hd films hardwarematig versnellen, dus via je videokaart waardoor je cpu niet hoger belast wordt dan ongeveer 10%
Moet je wel CUDA inschakelen.
[...]
Het gaat om een ATI 780G / HD3200 ;) CoreAVC kan dus (nog?) niet de GPU gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Laatst online: 06-09 06:43
Patriek schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:23:
[...]

Inderdaad, qua beeldverwerking niet iig. Kijk wel even of je analoog surround wilt, of dat je spdif/HDMI gebruikt (ivm uitgangen), Hybrid Crossfire willt, firewire wilt, of misschien ook interessant of alle fanregelingen door het mobo/BIOS gedaan kunnen worden.
Surround gaat ook via de videokaart (over DVI/HDMI) als ik het goed begrepen heb.
Verder zal ik idd ff naar die andere punten kijken wat handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Ga vanavond meteen weer is even proberen en zal het jullie laten weten...
Maakt het nog uit welke versie van ati catalyst erop zet heb nu de nieuwste 9.3 erop staan

En inderdaad alleen bij hd bestanden.. avi van 350 mb speelt af zonder problemen.

[ Voor 20% gewijzigd door lars1986 op 23-03-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

lars1986 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:36:
Maakt het nog uit welke versie van ati catalyst erop zet heb nu de nieuwste 9.3 erop staan
Ja probeer voor de test ook eens 8.12, heb bij diverse gevallen gelezen dat er problemen waren met bijv. goed werkende DXVA bij gebruik van 9.x versies tot nu toe. Zit zelf nog altijd op die versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 23-03-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
lars1986 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:36:
Mijn fout, zie dat je Ati hebt. CoreAVC kan je nog altijd gebruiken, maar dan wordt het niet door je videokaart gecodeerd aangezien die voorlopig alleen nog van CUDA (Nvidia) gebruik maakt. Maar dan nog is CoreAVC beter (verbruikt minder processorkracht).

[ Voor 4% gewijzigd door lujo op 23-03-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Waar kan je dit instellen met de samsung ps50a656...???

Heb ook even op internet gekeken en ben wel in het service menu gekomen maar kom daar niet in de advanced settings.. Heb jij zelf ook een samsung of een andere tv?
antipode schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:37:
[...]

Staat je tv wel goed ingesteld? Bij moest ik overscan en intelligent frame uitzetten, voordat 1080p vloeiend werd afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
lars1986 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:52:
Waar kan je dit instellen met de samsung ps50a656...???

Heb ook even op internet gekeken en ben wel in het service menu gekomen maar kom daar niet in de advanced settings.. Heb jij zelf ook een samsung of een andere tv?

[...]
Als desktop op je tv wordt weergegeven (volledige resolutie 1920 x 1080p) ziet het beeld er goed uit of zie je maar stukje van de "taskbar"? Is je beeld volledig en normaal dan staat pixelmapping gewoon ingeschakeld.

[ Voor 3% gewijzigd door lujo op 23-03-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
IGP naar default gezet. Alle codecs verwijdert en ati versie 8.12 geinstalleerd.
Verder alleen mpc 32 bit versie en haali media splitter erop staan.
Met software matig geprobeerd en blijft stotteren terug gezet op evr custom en gebruikt wel dxva aero uitgezet maar helaas nog steeds geen succes... Content wordt trouwens van hd gelezen een western digital 1tb...

Filters:
Enchanced video renderer (custom presenter)
default directsound device
mpc video decoder
audio switcher wmauido decoder DMO

DXVA geeft aan VC-1 Bitstream decoder
bij enhanced video renderer geeft hij rond de 25 a 50 jitter aan wat houd dit in??
Patriek schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:06:
[...]

Dus het doet zich enkel voor bij een MKV / h264 / HD bestand?

- Klok eerst voor het testen je IGP weer op stock/default.
- Deinstalleer voor het gemak even alle codecs/splitters/packs
- Installeer enkel 32bits programmatuur en laad de default settings, volg eventueel een van de guides.
- Probeer om te testen even softwarematige h264 decoding (CPU). Door bijvoorbeeld door ffdshow of CoreAVC.
- Bij gebruik van EVR custom renderer / decoding met DXVA, zet Aero eens uit
- Post eens alle filters die getoond worden bij het afspelen in MPC-HC (rechtermuisknop op beeld > filters >)

Wordt de content ingelezen vanaf de lokale harde schijf, of via je netwerk?

Heb ook wel eens op Anandtech gelezen dat AMD's cool&quiet invloed kan hebben op de 780G performance. Maar dat is al maanden geleden en wellicht niet meer van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Desktop wordt goed weergegeven alleen aan de zijkant iets zwarte rand verder wel goed beeld...
lujo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:28:
[...]

Als desktop op je tv wordt weergegeven (volledige resolutie 1920 x 1080p) ziet het beeld er goed uit of zie je maar stukje van de "taskbar"? Is je beeld volledig en normaal dan staat pixelmapping gewoon ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

lars1986 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:39:
IGP naar default gezet. Alle codecs verwijdert en ati versie 8.12 geinstalleerd.
Verder alleen mpc 32 bit versie en haali media splitter erop staan.
Met software matig geprobeerd en blijft stotteren terug gezet op evr custom en gebruikt wel dxva aero uitgezet maar helaas nog steeds geen succes... Content wordt trouwens van hd gelezen een western digital 1tb...
[...]
Softwarematige decodering bedoelde ik he! Heeft niets met de renderer te maken (je noemt daar EVR custom).
Wat ik wilde uitsluiten is dat DXVA gewoon niet goed functioneerd, door de decoding door een softwarematige decoder (via CPU) te laten doen. Probeer ffdshow eens (configureer daarin dus dat dit VC-1/h264 voor zijn rekening neemt).

Je test materiaal is dus VC-1 gecodeerd, heb je het ook met andere HD content geprobeerd?
Afaik betekend jitter dat er ergens in het proces iets niet synchroon mee kan lopen, er gaat iets fout of zo inefficient dat het niet kan bijbenen; onderbrekingen/stotteringen. Weet 't niet precies, maar er komen dus regelmatig frames "te laat" voor de output.

[ Voor 20% gewijzigd door Patriek op 23-03-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
lars1986 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:46:
Desktop wordt goed weergegeven alleen aan de zijkant iets zwarte rand verder wel goed beeld...

[...]
Heb je nog gekeken met cpu-z?

Open ook CPU-Z en kijk wat de waarde is van HT Link (tabblad CPU) en NB Frequency (tabblad Memory) . HT Link waarde mag niet hoger zijn dan NB Frequency, wel gelijk of lager.
Zou kunnen dat het ook daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
cpu z nu net geprobeerd en waardes zijn gelijk allebei rond de 1800 mhz dus dit zit volgens mij wel goed...

Software decoding had ik geprobeerd met ffdshow maar blijft alsnog stotteren heb ffdshow video decoder bij external filter toegevoegd cpu rond de 50% in gebruik

Wat ik nu bij filters heb staan is video renderer, default directsound device, ffdshow video decoder, audio switcher en wmaudio decoder dmo.

Iemand die me misschien door instellingen van ffdshow kan helpen of hoeft hier verder niks ingesteld te worden. (vc1/h264 staat aan)

Verder ook met andere films geprobeerd maar blijft niet vloeiend lopen... :( :( :(

Hoop dat jullie nog ideeen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
lars1986 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:54:
cpu z nu net geprobeerd en waardes zijn gelijk allebei rond de 1800 mhz dus dit zit volgens mij wel goed...

Software decoding had ik geprobeerd met ffdshow maar blijft alsnog stotteren heb ffdshow video decoder bij external filter toegevoegd cpu rond de 50% in gebruik

Wat ik nu bij filters heb staan is video renderer, default directsound device, ffdshow video decoder, audio switcher en wmaudio decoder dmo.

Iemand die me misschien door instellingen van ffdshow kan helpen of hoeft hier verder niks ingesteld te worden. (vc1/h264 staat aan)

Verder ook met andere films geprobeerd maar blijft niet vloeiend lopen... :( :( :(

Hoop dat jullie nog ideeen hebben...
Dus voor alle duidelijkheid:

Je hebt Windows opnieuw geinstalleerd: hardeschijf geformateerd en dan pas verse installatie?
Alle nieuwe drivers en updates?
Zet Aero ook aan in Vista.
Daarna alleen ffdshow erop en verder niks, geen andere codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan het dat verschillende mkv files niet allemaal met dxva worden afgespeeld ? de een wel via de videokaart en de andere softwarematig...zou niet weten hoe dit in te stellen.

En ik kan geen wmv files met dxva afspelen in Mpc hc, dan krijg ik groene strepen (ati 9.1), moet dan weer verplicht windows mediaplayer gebruiken.

Iemand bekend met deze eigenaardigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

^ Kan komen door een ander gebruikt profiel of 'level' bij het rippen/coderen. Niet alles is nog compatible met DXVA, daar moeten de videokaart drivers en decoder voor verbeterd worden. Doe jij dus niks aan. De betere releasegroepen houden hier inmiddels wel rekening mee. Ook kunnen bepaalde filters de directe communicatie tussen afspeelsoftware en GPU verstoren. Als er bijvoorbeeld een ondertitelbestand ingeladen word met een externe filter als DirectVobsub (VSfilter), dan is er geen DXVA. Je dient MPC-HC's eigen subtitle engine te gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door Patriek op 24-03-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
Patriek schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:19:
^ Kan komen door een ander gebruikt profiel of 'level' bij het rippen/coderen. Niet alles is nog compatible met DXVA, daar moeten de videokaart drivers en decoder voor verbeterd worden. Doe jij dus niks aan. De betere releasegroepen houden hier inmiddels wel rekening mee. Ook kunnen bepaalde filters de directe communicatie tussen afspeelsoftware en GPU verstoren. Als er bijvoorbeeld een ondertitelbestand ingeladen word met een externe filter als DirectVobsub (VSfilter), dan is er geen DXVA. Je dient MPC-HC's eigen subtitle engine te gebruiken.
Patrick dat laatste dat er met VSfilter geen DXVA is klopt niet. Mijn videokaart maakt wel gebruik van DXVA ook als er ondertitels worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Ik wou even mijn pc testen met de "Birth Scene"
Maar die loopt echt helemaal is de soep, stotteren en happeren als een gek!
Maar me CPU verbruikt maar 6% geheugen ook in prenciepe niks

Ik speel hem af met windows mediaplayer en ffdshow/haali mediaspliter (matroska)

Ik had wel verwacht dat me pc beter zou presteren dan dit, ligt dit puur aan de hardware of aan de geinstalleerde codes? eventueel een combinatie?

Ik wou een nieuwe pc aanschaffen en deze pc tot een htpc ombouwen, maar als dit al zo dramatisch is...

Mijn pc is windows xp
E6600 2,4GHZ OC 3,0GHZ
ATI 4870 512mb
4 GB kingston 6400 geheugen ( 2 x 2GB)
Creative X-Fi Fitality geluidskaart

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~welcome3/birthscene%20(Large).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
@twister00004

Ik zie niet goed wat de load van je CPU is. Maar een E6600 die op 3.0GHz loopt moet zeker geen problemen hebben met het afspelen van 1080p materiaal. Als ie niet op 100% staat qua load dan ligt het dus niet aan je cpu.
Wat wel kan zijn is dat er sprake is van codec conflict. Ik zou alle codecs en containers verwijderen, restarten, register opschonen (ccleaner) en dan opnieuw ffdshow installeren.
Probeer het ook met CoreAVC 1.9.5 die verbruikt minder resources.

Bij welke aflevering hoort "Birth Scene"? Wil het ook graag zelf uitproberen.

edit:

Gevonden. Hier speelt ie correct af met CoreAVC 1.9.5 en Windows Media Player 11
CPU Phenom X4 9350e = max.50%
Wordt dus niet middels DXVA afgespeeld maar puur softwarematig op de CPU.
Dat 50% is terwijl cpu op 1000 MHz draait. Normale snelheid van 9350e is 2000 MHz

Lijkt mij dan dat jij met 2 cores die op 3000 MHz lopen het zeker moet kunnen afspelen.

edit2:

Hier happert ie na 8 seconden ook lichtjes. Dit met ffdshow. Alleen geluid namelijk, beeld is in orde. Terwijl processor op 50% is en op 1000 MHz werkt. Als ik hem vast zet op 2000 MHz dan nog is er hapering en blijft ie 50% verbruiken bij het afspelen van "Birth Scene".

Echter met CoreAVC 1.9.5 voor beeld en ffdshow voor geluid is er geen hapering. Ook niet op 1000 MHz.

[ Voor 41% gewijzigd door lujo op 24-03-2009 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Windows niet opnieuw geinstalleerd en hardeschijf dus ook niet geformateerd.
Voor ati heb ik de 8.12 drivers geinstalleerd verder wel alles up to date..
Getest met aero aan en uit maar geen vershil.

Ik zal vanavond nog eens een poging doen. Raden jullie aan om ook (nogmaals) een verse installatie te doen.
En vista 64 bit moet ook geen problemen geven toch??
lujo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:40:
[...]

Dus voor alle duidelijkheid:

Je hebt Windows opnieuw geinstalleerd: hardeschijf geformateerd en dan pas verse installatie?
Alle nieuwe drivers en updates?
Zet Aero ook aan in Vista.
Daarna alleen ffdshow erop en verder niks, geen andere codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
twister00004 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 01:36:

Ik speel hem af met windows mediaplayer en ffdshow/haali mediaspliter (matroska)

Ik had wel verwacht dat me pc beter zou presteren dan dit, ligt dit puur aan de hardware of aan de geinstalleerde codes? eventueel een combinatie?

Ik wou een nieuwe pc aanschaffen en deze pc tot een htpc ombouwen, maar als dit al zo dramatisch is...

Mijn pc is windows xp
E6600 2,4GHZ OC 3,0GHZ
ATI 4870 512mb

...............
Welke 'birthscene' gebruik je dan? Lijkt me nog al essentieel......welk encoder/profiel etc. is gebruikt. Want als jij alleen ffdshow/Haali hebt en afspeelt in WMP met een cpu load van 6% klopt er iets niet. Althans dan wordt bijv. ffdshow niet gebruikt want die kan (nog) geen DVXA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
[b][message=31685570,noline]Je dient MPC-HC's eigen subtitle engine te gebruiken.
En daar heb ík dan weer een vraag over. Als ik daarmee een .mkv open krijg ik namelijk altijd maar één subtitle keuze te zien (ik vermoed de eerste/bovenste). Als ik hem vervolgens via vobsub laat lopen krijg ik meerdere keuzes. How come?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik zie dat hier mensen praten over een zogenaamde "Birth Scene"
Is dit een scene dat er een baby met hoge snelheid geboren wordt?
In High Def? Klinkt niet als een erg aantrekkelijke scene...

of hebben jullie het misschien over de 'Bird Scene' ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ja men kon de link tussen een bende vogels en "birdscene" blijkbaar niet leggen :-)

Maar als je cpu gebruik maar 6% is zou ik vermoeden dat je DXVA gebruikt en dat daar ergens iets niet goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
kaajee schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:36:
@ollie_1982 too: buiten dat.......had je even gezocht op NT07 of LC19 had je deze post gevonden, goeie tip wellicht.........
Bedankt voor de tip. Had dat inderdaad al een keer eerder gelezen en niet meer aan gedacht. Ik ga daar even naar kijken. Ik heb nu de instellingen in de bios aangepast, en met speedfan wat ingesteld. De fan maakt nu +/- 1500rpm. Hier nog even verder aan sleutelen.

Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Patriek schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:29:
@ Ollie, wat wil je doen met die opteron / socket F coolers dan ;)
Ik hoopte dat het mogelijk is om het dan passief te koelen, of actief maar dan weer met Fan Mate te gaan werken. Nu is de Silverstone een 4 pins, en dat werkt niet met Fan Mate. Of maak ik hier een fout? Er zijn weinig andere low profile coolers te vinden zoals de silverstone cooler. Dus een 1u/2u cooler zou wellicht een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Wat ik eigenlijk weinig zie in dit soort topics (heb er al een hoop gelezen en door gezocht) is kasten zoals deze:
http://www.alternate.nl/h...ingen&l2=Desktop+%2F+HTPC
Vierkante kubus midi systemen. Is er op basis van ervaring of kennis een rede dat er voor dit soort kasten niet gekozen word?

Ik zelf ben bezig met het samen stellen van een HTPC en heb eigenlijk geen plek voor een dikke platte behuizing en mijn kast fungeert als een klankbord waar niks aan te doen is (alles geprobeerd). Dus ik wil zo'n klein pceetje naast mijn systeem zetten redelijk uit het zicht.

Ieder advies is welkom :-)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
@ twister00004

Zie ook 2 haali open staan, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er soms ook mensen met een low-budget HTPC zoals mij? :)

Ik heb geen plasma of LCD TV dus aansluiten via component of HDMI is geen optie. Dit maakt al een heus verschil aangezien de HTPC niet zo snel moet zijn en ook niet extra aansluitingen nodig heeft.

Ik heb gekozen voor de goedkoopste Mini-ITX Case, de MI-100 : http://www.daxicor.com/he...cajas/CAS-MI-100-main.jpg

Daarbij het INTEL BOXD945GCLF2 Little Falls 2 moederbordje waar een Atom 330 (1.6ghz) op zit en VGA + S-VIDEO onboard. Super handig aangezien ik sobieso moet aansluiten via S-Video. 1GB DDRII, 1TB WD HD, Linksys PCI WLAN kaartje en een DVD lezer. Voor een +/- 250€ had ik alles wat ik nodig had. Nog ergens voor een tientje een MCE remote op de kop kunnen tikken.

Media Portal geïnstalleerd inclusief plugins, alles ingesteld, en het loopt gewoon allemaal zo perfect!

De fan van de cpu is zo'n klein dingetje en dat durft toch wel al eens te zoomen, ook na een uurtje film kijken loopt die al tegen de 55-60°C aan, jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
@ patriek & kajee

Ik heb inmiddels de SilenX IXP-52-11 besteld. Ik heb mijn cpu al naar 2.0GHz gezet en de processor voltage op 1.0 gezet ipv 1.2.

Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ollie_1982 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:11:
@ patriek & kajee

Ik heb inmiddels de SilenX IXP-52-11 besteld. Ik heb mijn cpu al naar 2.0GHz gezet en de processor voltage op 1.0 gezet ipv 1.2.

Bedankt voor jullie hulp.
Als je nou goed gelezen had, had je juist de andere Silenx besteld, nl. de IXP-54-14 die verplaatst meer lucht, nl. 32CFM. Ok, hij zal ook wel iets meer lawaai maken doordat ie meer toeren draait (1700RPM) , maar dat is evt. nog wel te temmen met een Zalman of een weerstand. Ik denk altijd maar zo; beter wat reserve. Langzamer laten draaien kan altijd nog. De IXP-52-11 sneller laten draaien kan niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:02:
Zijn er soms ook mensen met een low-budget HTPC zoals mij? :)

Ik heb geen plasma of LCD TV dus aansluiten via component of HDMI is geen optie. Dit maakt al een heus verschil aangezien de HTPC niet zo snel moet zijn en ook niet extra aansluitingen nodig heeft.
Ik zie de link met aanwezige aansluitingen en snelheid HTPC niet zo. HD materiaal willen weergeven zal niet zo soepel gaan en in principe maakt het voor HD weergave naturlijk niet uit wat voor scherm/aansluitingen er zijn. HD weergave kan ook prima op een niet LCD TV natuurlijk, echter zul je je dan net zo snel ergeren aan het stotteren etc. Dan moet je dus eerst weer je HD materiaal gaan re-encoden naar SD materiaal.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:02:
De fan van de cpu is zo'n klein dingetje en dat durft toch wel al eens te zoomen, ook na een uurtje film kijken loopt die al tegen de 55-60°C aan, jammer..
Je zou een fanadapter van 40mm naar 60mm kunnen overwegen. Ik weet niet of die in je kast past, maar met een (stille) 60mm fan heb je altijd minder geluid bi dezelfde luchtverplaatsing.
Afbeeldingslocatie: http://www.pcsilent.nl/images/Fanadapter_60mm_naar_40mm-MAXI-fanadapter60.jpg
Als je kast het toelaat zou je zelf een 2e fan adapter, dan van 60mm naar 80mm kunnen overwegen (2 adapters op elkaar dus). Dan is er in de 80mm fans weer keuze genoeg aan stilte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
kaajee schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:46:
[...]

Als je nou goed gelezen had, had je juist de andere Silenx besteld, nl. de IXP-54-14 die verplaatst meer lucht, nl. 32CFM. Ok, hij zal ook wel iets meer lawaai maken doordat ie meer toeren draait (1700RPM) , maar dat is evt. nog wel te temmen met een Zalman of een weerstand. Ik denk altijd maar zo; beter wat reserve. Langzamer laten draaien kan altijd nog. De IXP-52-11 sneller laten draaien kan niet......
Sorry mijn fout. Ik heb de IXP-52-14 besteld. Ik had de IXP-52-11 nog onder de knop zitten tijdens het plakken. Jij zegt IXP-54-14, die is te hoog, nl 25mm ipv 15mm. Denk dat je de IXP-52-14 bedoelt.

Deze heb ik nu dus besteld: http://www.silenx.com/ixtremaprofans.asp?sku=ixp-52-14

rpm 1800
cfm 24

[ Voor 6% gewijzigd door ollie_1982 op 24-03-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:56:
Ik zie de link met aanwezige aansluitingen en snelheid HTPC niet zo. HD materiaal willen weergeven zal niet zo soepel gaan en in principe maakt het voor HD weergave naturlijk niet uit wat voor scherm/aansluitingen er zijn. HD weergave kan ook prima op een niet LCD TV natuurlijk, echter zul je je dan net zo snel ergeren aan het stotteren etc. Dan moet je dus eerst weer je HD materiaal gaan re-encoden naar SD materiaal.
Ik had het eerder over het feit dat ik geen HD materiaal ga aankopen/downloaden omdat het niet veel extra zal bieden op mijn niet-HD tv dan SD materiaal. Bijgevolg heb ik dus ook geen extra power nodig omdat ik geen HD materiaal zal spelen.
kaajee schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:56:
Je zou een fanadapter van 40mm naar 60mm kunnen overwegen. Ik weet niet of die in je kast past, maar met een (stille) 60mm fan heb je altijd minder geluid bi dezelfde luchtverplaatsing.
[afbeelding]
Als je kast het toelaat zou je zelf een 2e fan adapter, dan van 60mm naar 80mm kunnen overwegen (2 adapters op elkaar dus). Dan is er in de 80mm fans weer keuze genoeg aan stilte....
Handige tip, zal ik zeker eens bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tha Render: ja zoek maar op mijn posts in dit topic en dan zie je dat het ding zelfs meer aankan dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik dacht al waar blijft "mister Atom" nou............. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Lijkt mij dat, zeker nu planet earth op NL TV uitgezonden is, we wel een directe link mogen geven naar die ene vogel scene alias bird scene? (en anders hoor ik t wel)
Let op; dit is een zwaar gecodeerd stukje video, dat niet representatief is voor de gemiddelde film. Het hoeft dus niet zo te zijn dat als je dit stukje niet goed kunt draaien, dat andere films t ook niet goed doen.

bij mij (ATI HD48xx/Cat8.12/Vista64) word DXVA niet gebruikt bij deze encode.... bij jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 25-03-2009 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
prima initiatief! Het is toch een 'sample' dus een gedeelte/fragment? en niet de gehele film?
Dan mag het sowieso dan kan nl. het citaatrecht ingeroepen worden.

Lijkt mij ook handig om deze link op te nemen in de TS, dan kan dit fragment goed als referentie dienen voor testen. Voorkomt hopelijk dat gezeik mat allerlei verschillende encodes van verschillende fragmenten.
"We" gebruiken dan altijd dit fragment al leidraad. Goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 15:44
kaajee schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:48:
prima initiatief! Het is toch een 'sample' dus een gedeelte/fragment? en niet de gehele film?
Dan mag het sowieso dan kan nl. het citaatrecht ingeroepen worden.

Lijkt mij ook handig om deze link op te nemen in de TS, dan kan dit fragment goed als referentie dienen voor testen. Voorkomt hopelijk dat gezeik mat allerlei verschillende encodes van verschillende fragmenten.
"We" gebruiken dan altijd dit fragment al leidraad. Goed idee?
Denk idd ook dat we on hier wel op citaat recht kunnen beroepen.. (al heb ik geen rechten gestudeerd ;))

Ben er op zich wel voorstander van om de link optenemen in de TS. Maar.. ik ben wel nog ff benieuwd of de motjes ook vinden dat het citaat recht van toepassing is ;).. Hoe checken we dit ff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Door de link gewoon in TS op te nemen, en er veel naar te verwijzen, en kijken waar het schip strand.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Ik vind het prima hoor, maar bij mij werkt DXVA er dus niet bij.... een 'standaard testfile' kan dat maar beter wel zijn.
Wilt iemand anders dit ook testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De 'bird scene' is toch ook een recode op lagere bitrate van een originele Blu-Ray rip? Dan is het alsnog niet echt representatief voor 'zware gevallen' (namelijk, echte BR content: 20-40 Mbit/s), en alleen zinnig als benchmark voor de mensen die alleen naar 5-10 Mbit/s rips uit 'the scene' kijken en geen originele BR schijfjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 24-03-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Ben ik weer mensen..

Nu net een verse installtie van windows vista ultimate 64bit gedaan en alle windows updates en drivers geinstalleerd.

Heb er nu alleen mediaplayer classic hc 32 bit erop staan en de ffdshow tryouts

Kunnen jullie me aangeven wat ik nu in mediaplayer in moet stellen en wat ik in ffdshow in moet stellen...???
En moet ik haali nu ook nog installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Dreamvoid schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:16:
De 'bird scene' is toch ook een recode op lagere bitrate van een originele Blu-Ray rip? Dan is het alsnog niet echt representatief voor 'zware gevallen' (namelijk, echte BR content: 20-40 Mbit/s), en alleen zinnig als benchmark voor de mensen die alleen naar 5-10 Mbit/s rips uit 'the scene' kijken en geen originele BR schijfjes.
Het is toch zo dat, hoe zwaarder de compressie (kleiner de file), hoe meer werk er gedaan moet worden voor reproductie? Oftewel, een kleinere, comprimeerde file is toch zwaarder op je systeem dan een grote originele bluray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

lars1986 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:20:
Ben ik weer mensen..

Nu net een verse installtie van windows vista ultimate 64bit gedaan en alle windows updates en drivers geinstalleerd.

Heb er nu alleen mediaplayer classic hc 32 bit erop staan en de ffdshow tryouts

Kunnen jullie me aangeven wat ik nu in mediaplayer in moet stellen en wat ik in ffdshow in moet stellen...???
En moet ik haali nu ook nog installeren?
Er wordt aangeraden Haali mediasplitter te gebruiken ipv matroska splitter in MPC-HC (dus je vinkt in 'Matroska' uit bij internal/source filters).
Dus je wilt nu softwarematige decoding met ffshow? Geef dan in ffdshow aan dat het h.264/VC-1 moet behandelen en zet evt. voor de zekerheid ffdshow video decoder bij de 'external filter' en vink daar "prefer" aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Patriek op 24-03-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Verder geen instellingen in ffdshow aanpassen of aan zetten? en bij mpc gebruik ik dan vmr9 toch???
Patriek schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:37:
[...]

Er wordt aangeraden Haali mediasplitter te gebruiken ipv matroska splitter in MPC-HC (dus je vinkt in 'Matroska' uit bij internal/source filters).
Dus je wilt nu softwarematige decoding met ffshow? Geef dan in ffdshow aan dat het h.264/VC-1 moet behandelen en zet evt. voor de zekerheid ffdshow video decoder bij de 'external filter' en vink daar "prefer" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis een oud pc'tje staan met een p4 3.0 GHZ 2GB ddr geheugen en een 9250SE pci (omdat het mb geen agp/pci-e heeft :s) alleen wil hij maar niet lekker hd 1080P materiaal afspelen (logisch). Maar is er nou geen goed codec voor die het wel soepel kan laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

^ bassguitar; dat kon je makkelijk in deze thread vinden! Gebruik de prima zoekfunctie eens! CoreAVC moet je hebben.
lars1986 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:40:
Verder geen instellingen in ffdshow aanpassen of aan zetten? en bij mpc gebruik ik dan vmr9 toch???

[...]
Nee laat dat met Vista gewoon op EVR staan. Als je de interne subtitle engine wilt gebruiken, dan de EVR custom.
Pak er anders even een paar guides bij, of zoek wat in deze thread. Is niet de bedoeling om via forum stap voor stap een persoonlijke install te gaan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Patriek op 24-03-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
lars1986 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:40:

[...]
Lars waarom wil je per se MPC gebruiken?
Voor MPC kan je dit bekijken (is bedoeld voor DXVA maar dat kan je ook uitzetten):
http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/

Met ffdshow geinstalleerd heb je genoeg aan standaard Windows Media Player 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Even een reactie op dit berichtje :
Tot nu toe weten we uit een eerdere post dat een AMD X2 5000+ deze scene zonder stotteren afspeelt mits de goede codecs worden gebruikt.
Ik heb een AMD x2 4600+ , icm 3gb ram, 8800 GT en daar speelt hij geloof ik echt net niet soepel af.
Ik kan alleen niet de framerate zien, de fraps teller verdwijnt bij alle blu-ray content.. Audio loopt volgens mij niet helemaal soepel, en CPU load is gemiddeld 90% met max 95%, dat is geen 100.

Ben op zoek naar een manier om alsnog de framerate in Windows Media Player te zien.

Edit : Gevonden. Volgens FFv is de Decoder FPS zo`n 16gemiddelt, 12 minimaal. Kan beter dus.

Bij Pirates of the Caribean is de decoding FPS zo`n 21,3 , terwijl de CPU load tussen de 50-80% schommelt. Dat vind ik wel ietwat vreemd.

[ Voor 16% gewijzigd door BastiaanCM op 24-03-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Patriek schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:32:
[...]

Het is toch zo dat, hoe zwaarder de compressie (kleiner de file), hoe meer werk er gedaan moet worden voor reproductie? Oftewel, een kleinere, comprimeerde file is toch zwaarder op je systeem dan een grote originele bluray?
Nee - dit is niet zoals "grote WAV - kleine mp3" geval waar mp3 een veel complexer format is. Een 20 mbit BluRay rip trekt meer cpu dan een 8 Mbit recode. Test maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

^ ik had tot dusver niet zo'n behoefte aan een >20Gb download :+ ik geloof je zo wel!

@ hieronder: dat is dezelfde file als waar ik al naar linkte, volgens mij had ik 'm daar ook vandaan

[ Voor 100% gewijzigd door Patriek op 25-03-2009 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
De bird scene heb ik hier vanaf gedownload

http://rs145.rapidshare.c...583/killa.sampla.x264.mkv

Morgen eens alle codec's eraf gooien en opnieuw installeren, hopelijk werkt het dan beter.

Ik heb trouwens XP codec pack en CCC codec pack geinstalleerd

[ Voor 13% gewijzigd door twister00004 op 25-03-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Hoeft niet perse met MPC maar daar had ik 2 guides van gevonden (volgens mij ook de link die je nu aangeeft) en mpc wordt op alle forums aangeraden. Maar zal het is met Windows media player 11 proberen en onderstaande link doorlopen want gisteren nog lopen klooien maar helaas loopt het nog niet vloeiend.

@patriek...
Snap dat niet alle instellingen kan doorlopen maar als jij me een goeie guide kan geven...
Alle guides die ik heb gevonden heb ik doorlopen zonder succes. En alle 3 de delen op tweakers ook al doorgelezen maar nog zonder succes. Nu al zo vaak iets geprobeerd vandaar dacht ik vraag het ff zodat misschien dan wel goed gaat.
lujo schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:22:
[...]

Lars waarom wil je per se MPC gebruiken?
Voor MPC kan je dit bekijken (is bedoeld voor DXVA maar dat kan je ook uitzetten):
http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/

Met ffdshow geinstalleerd heb je genoeg aan standaard Windows Media Player 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
kaajee schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:48:
Door de link gewoon in TS op te nemen, en er veel naar te verwijzen, en kijken waar het schip strand.........
Link is opgenomen...... we zullen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik heb proberen te zoeken naar ervaringen met het bouwen van een HTPC met Linux als OS.
Het lijkt er echter op dat bijna iedereen in dit topic een Windows gebaseerde HTPC heeft.
Waarom is dat? Is het echt niet lekker werkend te krijgen met Linux? Te veel gezeur met codes?

Zelf lijkt het mij ideaal, Linux met XBMC of MythTV, al zie de laatste er wat minder goed uit.
Windows is gewoon te duur wat dat betreft en Linux kan je ook nog lekker op de commandline beheren.

Heeft iemand hier wat over te zeggen? Ik ben zeker van plan een HTPC te gaan maken maar de richting hangt wel enigzins af van het OS at gebruikt moet worden. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:44:
Ik heb proberen te zoeken naar ervaringen met het bouwen van een HTPC met Linux als OS.
Het lijkt er echter op dat bijna iedereen in dit topic een Windows gebaseerde HTPC heeft.
Waarom is dat? Is het echt niet lekker werkend te krijgen met Linux? Te veel gezeur met codes?

Zelf lijkt het mij ideaal, Linux met XBMC of MythTV, al zie de laatste er wat minder goed uit.
Windows is gewoon te duur wat dat betreft en Linux kan je ook nog lekker op de commandline beheren.

Heeft iemand hier wat over te zeggen? Ik ben zeker van plan een HTPC te gaan maken maar de richting hangt wel enigzins af van het OS at gebruikt moet worden. :)
Ik ben voor windows gegaan omdat ik ook graag blu-ray wil afspelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Subpy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:52:
Ik ben voor windows gegaan omdat ik ook graag blu-ray wil afspelen :D
Kan dat niet op Linux?
* Gonadan heeft misschien wat over het hoofd gezien
Ik ga even googlen, mijn vraag blijft wel staan trouwens. ;)

Edit:
Hmm, voor zover ik kan zien is het gewoon mogelijk. :?

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 25-03-2009 10:03 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De reden dat de meeste mensen voor Windows gaan is de compatibiliteit, snelheid en algemene mogelijkheden zoals bv. tunerkaarten, remotes en dergelijke. Natuurlijk als je veel tijd en kennis hebt kan je met Linux misschien wel evenveel.

Zelf heb ik XBMC via Ubuntu geprobeerd en de problemen begonnen al met het gebrek aan geluid via SPDIF. Blijkbaar een vrij veel voorkomend probleem. Dan het feit dat alles stotterend werd afgespeeld. Blijkbaar weer een veel voorkomend probleem. Na een halve dag prutsen om alles geinstalleerd en werkend te krijgen, ben je nog lang niet daar als je bv. met een afstandsbediening ofzo wil werken. Voor mij was het al die moeite en frustratie niet waard.

Ivm. de PS3 Bluetooth remote waar ik het laatst over had: blijkbaar blijft het ding constant verbonden met de BT stick en die blijft blijkbaar ALTIJD aan, zelfs als het systeem uit staat. De batterijen zijn dan ook na een week leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44

Ik gebruik mythtv nu al een jaar of 3 en kijk bijna nooit livetv meer. Bij ons wordt mythtv met name gebruikt om opnames te maken en af en toe een filmpje.
Het was altijd een b*tch om op te zetten, maar tegenwoordig heb je het zo opgezet met een van de liveCD's.
Als je echter geen opnames van plan bent kun je ws beter voor XBMC gaan, welke fancier en eenvoudiger op te zetten is als client. Mythtv is echt een client-server pakket.
Blu-ray gebruik ik op dit moment nog niet(stations te duur), maar schijnt met wat werk al behoorlijk werkend te krijgen. HD werkt ook, maar hier gebruik ik op dit moment nog wel de CPU voor(NVIDIA heeft al wel drivers voor GPU-decoding uitgebracht). De volgende versie van mythtv zal t.o.v. huidig er heel stuk fancier uitzien en ook GPU-decoding kunnen gebruiken met een NVIDIA-kaart.
Als je verder vragen hebt, er is ook een mythtv-topic.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
Wat ik had begrepen van de Blu-ray onder Linux is dat het werkt tot er een beveiligde Blu-ray afgespeeld moet worden.. Had altijd begrepen dat dat niet kon en ook niet zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Laatst online: 09-09 18:46

Ik was zelf ook in eerste instantie van plan om xbmc op linux te draaien.
Dit werkt op zich ook super, beviel me goed voor 720p. Bij 1080p stak het gebrek aan gpu decoding de kop op. m.a.w. ook met software encoding haal ik onder windows gewoon betere resultaten. Ik vermoed dat dit voornamelijk te maken heeft met de betere nvidia drivers voor windows.
Verder, met upscalen van dvd's en divx kreeg ik onder linux niet zo'n supergoed resultaat (ik heb een 40 inch full-hd lcd tv).
Toen toch maar eens naar windows gekeken en met dvd's enzo is de powerdvd codec ongeevenaard qua beeldkwaliteit.
Als laatste puntje vond ik het jammer dat je met xbmc geen ondersteuning hebt voor tv kaarten.
Na een tijdje dualboot is mijn keuze door bovenstaande (helaas) toch op windows gevallen, dit terwijl ik ook een sterke voorkeur naar linux heb. Bovenstaand is dan ook niet te weiten aan linux, maar meer dat xbmc misschien nog niet helemaal uitontwikkeld is voor op de pc (wel voor xbox) en de toch wat gebrekkige videokaart drivers.

Ik gebruik nu dan Windows Vista in combinatie met Mediaportal en dat bevalt super! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Windows is het gewoon allemaal zo simpel. Windows installeren, drivers, Media Portal, wat instellen, klaar! Werkt echt meteen. Heb ook ooit eens MythTV geprobeerd en na 2 weken was het nog steeds niet hoe ik het wou, en het installeren + instellen van alles heeft me veel tijd gekost. Media Portal is the max! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Da's helaas iets wat ik vaker hoor :(
Als ik die-hard coder was...
xbmc heeft de looks, mythtv de functionaliteit.
Blu-ray schijnt te kunnen, maar loopt vast op het feit dat beveiligde schijven niet automatisch gedecodeerd kunnen worden. HD is ook al mogelijk met de laatste drivers van Nvidia.
Als je er niet van houd wat te moeten aanpassen om het een en ander werkend te krijgen, blijf dan vooral bij windows media center waar je support van een fabrikant hebt.
Vind je het niet erg wat scripts te moeten configureren en hier en daar wat trial en error uit te voeren, dan is een linux-based media center iets voor je.
Maar mythtv is al enorm veel makkelijker te installeren dan het een jaar geleden was.

[ Voor 6% gewijzigd door Loekie op 25-03-2009 12:25 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Als je geen Windows wilt gebruiken, MacOS X icm. Plex is ook best smakelijk. Heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt me dat de nieuwe Mac Mini zelfs 1080p moet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou ja zo als ik al aangaf zijn de Windows alternatieven over het algemeen erg duur voor een hobbyprojectje.
Een Mac-Mini lijkt me dan helemaal geen kans hebben.

Ik heb wel redelijk wat ervaring met Linux en dan ook specifiek met het aan de praat krijgen van videokaarten en/of codes en dergelijke. Op zich kan ik dan wel een poging wagen.

Een flink nadeel is wel dat uitgebreide tools voor Linux zoals MythTV veel features hebben maar minder gelikt zijn. De geliktere tools (XBMC) hebben dan weer minder features.
Als ik dan kijk naar het aanbod op Windows is dat toch al snel groter en gelikter met meer features.

En dan krijg je nog de ondersteuning voor IR en LCD, ik gok dat je bij zo'n HTPC-behuizing een drivercd'tje krijgt voor de hardware. Die zal dan waarschijnlijk voor Windows bedoeld zijn en met Linux moet je dus weer zelf gaan knutselen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
twister00004 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 01:36:

Mijn pc is windows xp
E6600 2,4GHZ OC 3,0GHZ
ATI 4870 512mb

[afbeelding]
Je hebt een 4870, waarom gebruik je dan geen DXVA? Probeer eens Media Player Classic HC's geintegreerde DVXA codecs? Denk dat je daarmee wel een vloeiend beeld kan krijgen. Succes!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:55:
Een flink nadeel is wel dat uitgebreide tools voor Linux zoals MythTV veel features hebben maar minder gelikt zijn. De geliktere tools (XBMC) hebben dan weer minder features.
Als ik dan kijk naar het aanbod op Windows is dat toch al snel groter en gelikter met meer features.
Tja, zonder meer met je eens, de volgende versie heeft wat dat betreft een aantal interessante verbeteringen. check deze maar eens, een thema dat gebruikt maakt van nieuwere mogelijkheden. Voor WMC/XBMC gebruikers niet super, maar toch nice.
En dan krijg je nog de ondersteuning voor IR en LCD, ik gok dat je bij zo'n HTPC-behuizing een drivercd'tje krijgt voor de hardware. Die zal dan waarschijnlijk voor Windows bedoeld zijn en met Linux moet je dus weer zelf gaan knutselen.
Afhankelijk van wat je gaat gebruiken valt dat best mee, ik heb zelf de LC16mr van Silverstone en die driver zit nu in de gewone lirc-driver die al meegeïnstalleerd wordt bij meeste distributies.Een 3/4 jaar geleden moest ik idd nog zelf knutselen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Loekie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:12:
Tja, zonder meer met je eens, de volgende versie heeft wat dat betreft een aantal interessante verbeteringen. check deze maar eens, een thema dat gebruikt maakt van nieuwere mogelijkheden. Voor WMC/XBMC gebruikers niet super, maar toch nice.
Dat ziet er inderdaad stukken beter uit.
Zitten er trouwens ook effecten in zoals de schuivende menu's van XBMC?
Dat maakt het in mijn ogen echt af namelijk.

Ik heb lokaal even voor de grap MythTV geïnstalleerd maar standaard word je daar niet vrolijk van.
Ik neem aan dat de backend voor de belasting zorgt? Dan zal ik ze waarschijnlijk gewoon beiden op de HTPC moeten installeren.
Afhankelijk van wat je gaat gebruiken valt dat best mee, ik heb zelf de LC16mr van Silverstone en die driver zit nu in de gewone lirc-driver die al meegeïnstalleerd wordt bij meeste distributies.Een 3/4 jaar geleden moest ik idd nog zelf knutselen...
En met lirc kan je als het goed is dan weer alles doen wat je wilt, gewoon mappen e.d.
Ik was van plan een Harmony te kopen, welke weet ik nog niet maar dan kan ik de HTPC ook in de activities betrekken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
Ramon schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:04:
[...]

Je hebt een 4870, waarom gebruik je dan geen DXVA? Probeer eens Media Player Classic HC's geintegreerde DVXA codecs? Denk dat je daarmee wel een vloeiend beeld kan krijgen. Succes!
zal vanavond eens proberen!

Ik heb zojuist de zelfde file op me laptop afgespeeld,
Toshiba P8400 2,26GHZ 3GB geheugen, ATI HD3650 en spoelt die bird scene aardig vloeiend af.
Je ziet wel dat ie zakt naar een lage framerate maar geen happeringen enzo.
CPU verbruik 51-56%
Geluid speelt ie wel happerend af.

[ Voor 3% gewijzigd door twister00004 op 25-03-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Laatst online: 09-09 18:46
[quote]Loekie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:12:
[...]

[...]

Dat ziet er idd super uit :9~
Als die nieuwe versie uit is ga ik hier absoluut eens naar kijken!

Enneh, hoezo niet super voor wmc gebruikers? WMC ziet er imo echt niet uit, maar goed.
Mediaportal en XBMC daarentegen, die zien er idd super uit. Maar ik moet zeggen dat dit aardig in de buurt komt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
De bitrate van de Bird Scene loopt soms op tot 36200 kbps volgens ffdshow.
De beste blu-ray readers van alternate hebben maximaal een leessnelheid van 6 x (26.970 KBps)

Ik denk echter dat ffdshow 36200 KBps bedoelt, dus dat zou betekenen dat je deze scene nooit soepel zal af kunnen spelen vanaf een Blu-Ray, klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nee dat cijfer klopt niet. BluRay kan bv. makkelijk 20 tot 40Mbit/s (20.480 tot 40.960Kbit/s) genereren bij zware scenes. BluRay 6x lezers kunnen tot 26MByte/s (210Mbit/s = 215.040Kbit/s) lezen. De omzetting van bit naar Byte is wel van belang :)

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 25-03-2009 17:12 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.