offtopic:
verkeerd gelezen
verkeerd gelezen
[ Voor 96% gewijzigd door pimsaint op 22-03-2009 15:32 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
[ Voor 96% gewijzigd door pimsaint op 22-03-2009 15:32 ]
Zit ook weer verkeerd te lezenlars1986 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:22:
Heb verschillende codes geprobeerd..Ffdshow, haali media spliter, cccp codec pack, klite codec.
Alles wel los geprobeerd dus niet alles geinstalleerd en geprobeerd. Heb als players mediaplayer classic hc gebruikt vlc player geprobeerd. Voor drivers van de ati hd3200 heb ik eerst 9.2 gebruikt nu de nieuwe versie uit is heb ik deze draaien. Ook heb ik het met 8.2 geprobeert maar zonder succes. En de stottering ja het lijkt wel alsof die iets tikt bij het afspelen beetje moeilijk te omschrijven maar het loopt in ieder geval niet vloeiend..
[ Voor 51% gewijzigd door Only op 22-03-2009 16:05 ]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 16:46 ]
Ikzelf niet, maar ik ken zeker 3 mensen (waaronder twee studenten) die hun oude desktop hebben ingeruild voor een htpc. Nu moet ik wel zeggen dat die twee studenten een laptop hebben die ze gebruiken voor hun studie, maar het internetten, (soft)gamen en downloaden enzo gaat gewoon op de HTPC. Erg handig! De ene heeft zijn bank niet zo ver van z'n 82cm hd-ready pc staan, dus die ziet genoeg, de ander zit wat verder weg op een full-hd scherm dus heeft het lettertype standaard groter staan.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:45:
Zijn er hier mensen die hun HTPC met plasma echt als main PC gebruiken zonder nog een apart scherm / bureautafel te hebben?
[ Voor 14% gewijzigd door pimsaint op 22-03-2009 21:37 ]
Eigenlijk niet aan gedacht nee, dus bedankt.Willem2 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 07:09:
[...]
Al eens over nagedacht om eerst op de website van de fabrikant te kijken voor zulke info?
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=3017
Dus ja: "Integrated HDMI/ DVI interface for Full HD 1080 Blu-ray playback with HDCP "
Mijn HTPC zit via HDMI aangesloten op een LCD (1920 x 1080 pixels), en via optical op een versterker (Sony STR-DG720).lars1986 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:22:
@Jumpman..
Ik snap het ook niet ik gebruiker wel de x86 versie van mpc.
Speel jij dit ook op een plasma scherm af?
[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 22-03-2009 21:19 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Bij een vriend van mij hielp het om de refreshrate te veranderen. Jij werkt met een ATI igp toch? Als het goed is moet je met de ATI tool (catalyst?) de refreshrate kunnen veranderen. Probeer eens te spelen met 50 en 60hz. Helpt dit iets?lars1986 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:49:
Dxva staat wel aan idd via die manier te checken maar deze werkt dus wel!
Enig idee???
En de CPU load. Verscheeld dat veel tussen de avi die je nu kijkt, en het bekijken van een HD?lars1986 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:59:
Nee heb op verschillende instellingen geprobeerd 24hz 50 en 60 maar blijft problemen geven.
Ook met verschillende resoluties geprobeerd maar ook geen oplossing...
Zit nu een aflevering van serie te kijken en dit gaat wel gewoon goed (350 mb avi bestand)
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Staat je tv wel goed ingesteld? Bij moest ik overscan en intelligent frame uitzetten, voordat 1080p vloeiend werd afgespeeld.lars1986 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:22:
Heb verschillende codes geprobeerd..Ffdshow, haali media spliter, cccp codec pack, klite codec.
Alles wel los geprobeerd dus niet alles geinstalleerd en geprobeerd. Heb als players mediaplayer classic hc gebruikt vlc player geprobeerd. Voor drivers van de ati hd3200 heb ik eerst 9.2 gebruikt nu de nieuwe versie uit is heb ik deze draaien. Ook heb ik het met 8.2 geprobeert maar zonder succes. En de stottering ja het lijkt wel alsof die iets tikt bij het afspelen beetje moeilijk te omschrijven maar het loopt in ieder geval niet vloeiend..
Stel Windows in op de native resolutie van je scherm (1360x768 dus in jouw geval - is het geen 1366 trouwens?) dan krijg je de zogenaamde 1:1 pixelmapping (mits overscan uitgeschakeld is in de driver en tv) wat je vooral bij teksten merkt.ThinkPadd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:10:
Even een vraagje.
Heb een Samsung LE32A456 die via HDMI zit aangesloten op m'n laptop (DV5-1160ed).
Nu heb ik een HD Ready TV, en geen Full HD.
In het boekje van de TV staat dat 1360*768 de optimale resolutie is voor de TV. Als ik dit instel is hij wel helemaal superscherp en beeldvullend.
Maar als ik nou 1280*720 instel (dit is toch de resolutie voor 720p beeldmateriaal?) dan is het een stuk waziger in Windows.
Wat is nou de aanbevolen resolutie? 1280*720 of 1360*768 ?
Dus het doet zich enkel voor bij een MKV / h264 / HD bestand?lars1986 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:49:
Pimsaint... Cpu load verschilt wel bij avi bestand dus geen hd bestand rond de 10% en bij hd bestand zit het tussen de 20 en 40 %
Trouwens als ik nu bij filters kijk (media player decoder) gebruikt hij geen dxva...
Bedankt in ieder geval voor meedenken.. En hoop dat iemand nog een oplossing heeft!
[ Voor 18% gewijzigd door Patriek op 23-03-2009 16:35 ]
Na nog wat lezen lijkt de ATi videokaart de beste optie te zijn qua beeldkwaliteit. Hier ga ik dus ook voor kiezen. Klopt het dan dat het moederbord eigenlijk niks meer uit maakt??Amelandbor schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:59:
[...]
Hmm, na nog wat meer lezen kom ik erachter dat ik met een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H moederbord al zo'n beetje klaar zou zijn wat betreft mijn wensen.![]()
Echter dit is wel de duurdere optie incl. een redelijke Intel CPU.
Iemand die mij duidelijk kan maken of ik moet kiezen voor:
- Gigabyte GA-E7AUM-DS2H + Intel C2D 7200/7400
- AMD Moederbord + AMD X4850 + ATi 4550
Alvast bedankt.
[ Voor 54% gewijzigd door lujo op 23-03-2009 16:23 ]
Inderdaad, qua beeldverwerking niet iig. Kijk wel even of je analoog surround wilt, of dat je spdif/HDMI gebruikt (ivm uitgangen), Hybrid Crossfire willt, firewire wilt, of misschien ook interessant of alle fanregelingen door het mobo/BIOS gedaan kunnen worden.Amelandbor schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:06:
[...]
Klopt het dan dat het moederbord eigenlijk niks meer uit maakt??
Het gaat om een ATI 780G / HD3200lujo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:17:
[...]
Probeer ook CoreAVC codec (1.9.5 is de nieuwste). Daarmee kan je ook hd films hardwarematig versnellen, dus via je videokaart waardoor je cpu niet hoger belast wordt dan ongeveer 10%
Moet je wel CUDA inschakelen.
[...]
Surround gaat ook via de videokaart (over DVI/HDMI) als ik het goed begrepen heb.Patriek schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:23:
[...]
Inderdaad, qua beeldverwerking niet iig. Kijk wel even of je analoog surround wilt, of dat je spdif/HDMI gebruikt (ivm uitgangen), Hybrid Crossfire willt, firewire wilt, of misschien ook interessant of alle fanregelingen door het mobo/BIOS gedaan kunnen worden.
[ Voor 20% gewijzigd door lars1986 op 23-03-2009 16:38 ]
Ja probeer voor de test ook eens 8.12, heb bij diverse gevallen gelezen dat er problemen waren met bijv. goed werkende DXVA bij gebruik van 9.x versies tot nu toe. Zit zelf nog altijd op die versie.lars1986 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:36:
Ga vanavond meteen weer is even proberen en zal het jullie laten weten...
Maakt het nog uit welke versie van ati catalyst erop zet heb nu de nieuwste 9.3 erop staan
[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 23-03-2009 16:40 ]
Mijn fout, zie dat je Ati hebt. CoreAVC kan je nog altijd gebruiken, maar dan wordt het niet door je videokaart gecodeerd aangezien die voorlopig alleen nog van CUDA (Nvidia) gebruik maakt. Maar dan nog is CoreAVC beter (verbruikt minder processorkracht).lars1986 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:36:
Ga vanavond meteen weer is even proberen en zal het jullie laten weten...
Maakt het nog uit welke versie van ati catalyst erop zet heb nu de nieuwste 9.3 erop staan
[ Voor 4% gewijzigd door lujo op 23-03-2009 16:42 ]
antipode schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:37:
[...]
Staat je tv wel goed ingesteld? Bij moest ik overscan en intelligent frame uitzetten, voordat 1080p vloeiend werd afgespeeld.
Als desktop op je tv wordt weergegeven (volledige resolutie 1920 x 1080p) ziet het beeld er goed uit of zie je maar stukje van de "taskbar"? Is je beeld volledig en normaal dan staat pixelmapping gewoon ingeschakeld.lars1986 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:52:
Waar kan je dit instellen met de samsung ps50a656...???
Heb ook even op internet gekeken en ben wel in het service menu gekomen maar kom daar niet in de advanced settings.. Heb jij zelf ook een samsung of een andere tv?
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door lujo op 23-03-2009 20:28 ]
Patriek schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:06:
[...]
Dus het doet zich enkel voor bij een MKV / h264 / HD bestand?
- Klok eerst voor het testen je IGP weer op stock/default.
- Deinstalleer voor het gemak even alle codecs/splitters/packs
- Installeer enkel 32bits programmatuur en laad de default settings, volg eventueel een van de guides.
- Probeer om te testen even softwarematige h264 decoding (CPU). Door bijvoorbeeld door ffdshow of CoreAVC.
- Bij gebruik van EVR custom renderer / decoding met DXVA, zet Aero eens uit
- Post eens alle filters die getoond worden bij het afspelen in MPC-HC (rechtermuisknop op beeld > filters >)
Wordt de content ingelezen vanaf de lokale harde schijf, of via je netwerk?
Heb ook wel eens op Anandtech gelezen dat AMD's cool&quiet invloed kan hebben op de 780G performance. Maar dat is al maanden geleden en wellicht niet meer van toepassing.
lujo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:28:
[...]
Als desktop op je tv wordt weergegeven (volledige resolutie 1920 x 1080p) ziet het beeld er goed uit of zie je maar stukje van de "taskbar"? Is je beeld volledig en normaal dan staat pixelmapping gewoon ingeschakeld.
Softwarematige decodering bedoelde ik he! Heeft niets met de renderer te maken (je noemt daar EVR custom).lars1986 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:39:
IGP naar default gezet. Alle codecs verwijdert en ati versie 8.12 geinstalleerd.
Verder alleen mpc 32 bit versie en haali media splitter erop staan.
Met software matig geprobeerd en blijft stotteren terug gezet op evr custom en gebruikt wel dxva aero uitgezet maar helaas nog steeds geen succes... Content wordt trouwens van hd gelezen een western digital 1tb...
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door Patriek op 23-03-2009 21:45 ]
Heb je nog gekeken met cpu-z?lars1986 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:46:
Desktop wordt goed weergegeven alleen aan de zijkant iets zwarte rand verder wel goed beeld...
[...]
Dus voor alle duidelijkheid:lars1986 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:54:
cpu z nu net geprobeerd en waardes zijn gelijk allebei rond de 1800 mhz dus dit zit volgens mij wel goed...
Software decoding had ik geprobeerd met ffdshow maar blijft alsnog stotteren heb ffdshow video decoder bij external filter toegevoegd cpu rond de 50% in gebruik
Wat ik nu bij filters heb staan is video renderer, default directsound device, ffdshow video decoder, audio switcher en wmaudio decoder dmo.
Iemand die me misschien door instellingen van ffdshow kan helpen of hoeft hier verder niks ingesteld te worden. (vc1/h264 staat aan)
Verder ook met andere films geprobeerd maar blijft niet vloeiend lopen...![]()
![]()
![]()
Hoop dat jullie nog ideeen hebben...
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Patriek op 24-03-2009 00:22 ]
Patrick dat laatste dat er met VSfilter geen DXVA is klopt niet. Mijn videokaart maakt wel gebruik van DXVA ook als er ondertitels worden afgespeeld.Patriek schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:19:
^ Kan komen door een ander gebruikt profiel of 'level' bij het rippen/coderen. Niet alles is nog compatible met DXVA, daar moeten de videokaart drivers en decoder voor verbeterd worden. Doe jij dus niks aan. De betere releasegroepen houden hier inmiddels wel rekening mee. Ook kunnen bepaalde filters de directe communicatie tussen afspeelsoftware en GPU verstoren. Als er bijvoorbeeld een ondertitelbestand ingeladen word met een externe filter als DirectVobsub (VSfilter), dan is er geen DXVA. Je dient MPC-HC's eigen subtitle engine te gebruiken.
[ Voor 41% gewijzigd door lujo op 24-03-2009 02:41 ]
lujo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:40:
[...]
Dus voor alle duidelijkheid:
Je hebt Windows opnieuw geinstalleerd: hardeschijf geformateerd en dan pas verse installatie?
Alle nieuwe drivers en updates?
Zet Aero ook aan in Vista.
Daarna alleen ffdshow erop en verder niks, geen andere codecs?
Welke 'birthscene' gebruik je dan? Lijkt me nog al essentieel......welk encoder/profiel etc. is gebruikt. Want als jij alleen ffdshow/Haali hebt en afspeelt in WMP met een cpu load van 6% klopt er iets niet. Althans dan wordt bijv. ffdshow niet gebruikt want die kan (nog) geen DVXA.twister00004 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 01:36:
Ik wou even mijn pc testen met de "Birth Scene"
Maar die loopt echt helemaal is de soep, stotteren en happeren als een gek!
Maar me CPU verbruikt maar 6% geheugen ook in prenciepe niks
Ik speel hem af met windows mediaplayer en ffdshow/haali mediaspliter (matroska)
Ik had wel verwacht dat me pc beter zou presteren dan dit, ligt dit puur aan de hardware of aan de geinstalleerde codes? eventueel een combinatie?
Ik wou een nieuwe pc aanschaffen en deze pc tot een htpc ombouwen, maar als dit al zo dramatisch is...
Mijn pc is windows xp
E6600 2,4GHZ OC 3,0GHZ
ATI 4870 512mb
4 GB kingston 6400 geheugen ( 2 x 2GB)
Creative X-Fi Fitality geluidskaart
...............
En daar heb ík dan weer een vraag over. Als ik daarmee een .mkv open krijg ik namelijk altijd maar één subtitle keuze te zien (ik vermoed de eerste/bovenste). Als ik hem vervolgens via vobsub laat lopen krijg ik meerdere keuzes. How come?[b][message=31685570,noline]Je dient MPC-HC's eigen subtitle engine te gebruiken.
...less is more
Bedankt voor de tip. Had dat inderdaad al een keer eerder gelezen en niet meer aan gedacht. Ik ga daar even naar kijken. Ik heb nu de instellingen in de bios aangepast, en met speedfan wat ingesteld. De fan maakt nu +/- 1500rpm. Hier nog even verder aan sleutelen.kaajee schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:36:
@ollie_1982 too: buiten dat.......had je even gezocht op NT07 of LC19 had je deze post gevonden, goeie tip wellicht.........
Ik hoopte dat het mogelijk is om het dan passief te koelen, of actief maar dan weer met Fan Mate te gaan werken. Nu is de Silverstone een 4 pins, en dat werkt niet met Fan Mate. Of maak ik hier een fout? Er zijn weinig andere low profile coolers te vinden zoals de silverstone cooler. Dus een 1u/2u cooler zou wellicht een oplossing zijn.Patriek schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:29:
@ Ollie, wat wil je doen met die opteron / socket F coolers dan
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Verwijderd
Als je nou goed gelezen had, had je juist de andere Silenx besteld, nl. de IXP-54-14 die verplaatst meer lucht, nl. 32CFM. Ok, hij zal ook wel iets meer lawaai maken doordat ie meer toeren draait (1700RPM) , maar dat is evt. nog wel te temmen met een Zalman of een weerstand. Ik denk altijd maar zo; beter wat reserve. Langzamer laten draaien kan altijd nog. De IXP-52-11 sneller laten draaien kan niet......ollie_1982 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:11:
@ patriek & kajee
Ik heb inmiddels de SilenX IXP-52-11 besteld. Ik heb mijn cpu al naar 2.0GHz gezet en de processor voltage op 1.0 gezet ipv 1.2.
Bedankt voor jullie hulp.
Ik zie de link met aanwezige aansluitingen en snelheid HTPC niet zo. HD materiaal willen weergeven zal niet zo soepel gaan en in principe maakt het voor HD weergave naturlijk niet uit wat voor scherm/aansluitingen er zijn. HD weergave kan ook prima op een niet LCD TV natuurlijk, echter zul je je dan net zo snel ergeren aan het stotteren etc. Dan moet je dus eerst weer je HD materiaal gaan re-encoden naar SD materiaal.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:02:
Zijn er soms ook mensen met een low-budget HTPC zoals mij?![]()
Ik heb geen plasma of LCD TV dus aansluiten via component of HDMI is geen optie. Dit maakt al een heus verschil aangezien de HTPC niet zo snel moet zijn en ook niet extra aansluitingen nodig heeft.
Je zou een fanadapter van 40mm naar 60mm kunnen overwegen. Ik weet niet of die in je kast past, maar met een (stille) 60mm fan heb je altijd minder geluid bi dezelfde luchtverplaatsing.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:02:
De fan van de cpu is zo'n klein dingetje en dat durft toch wel al eens te zoomen, ook na een uurtje film kijken loopt die al tegen de 55-60°C aan, jammer..
Sorry mijn fout. Ik heb de IXP-52-14 besteld. Ik had de IXP-52-11 nog onder de knop zitten tijdens het plakken. Jij zegt IXP-54-14, die is te hoog, nl 25mm ipv 15mm. Denk dat je de IXP-52-14 bedoelt.kaajee schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:46:
[...]
Als je nou goed gelezen had, had je juist de andere Silenx besteld, nl. de IXP-54-14 die verplaatst meer lucht, nl. 32CFM. Ok, hij zal ook wel iets meer lawaai maken doordat ie meer toeren draait (1700RPM) , maar dat is evt. nog wel te temmen met een Zalman of een weerstand. Ik denk altijd maar zo; beter wat reserve. Langzamer laten draaien kan altijd nog. De IXP-52-11 sneller laten draaien kan niet......
[ Voor 6% gewijzigd door ollie_1982 op 24-03-2009 13:11 ]
Verwijderd
Ik had het eerder over het feit dat ik geen HD materiaal ga aankopen/downloaden omdat het niet veel extra zal bieden op mijn niet-HD tv dan SD materiaal. Bijgevolg heb ik dus ook geen extra power nodig omdat ik geen HD materiaal zal spelen.kaajee schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:56:
Ik zie de link met aanwezige aansluitingen en snelheid HTPC niet zo. HD materiaal willen weergeven zal niet zo soepel gaan en in principe maakt het voor HD weergave naturlijk niet uit wat voor scherm/aansluitingen er zijn. HD weergave kan ook prima op een niet LCD TV natuurlijk, echter zul je je dan net zo snel ergeren aan het stotteren etc. Dan moet je dus eerst weer je HD materiaal gaan re-encoden naar SD materiaal.
Handige tip, zal ik zeker eens bekijken!kaajee schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:56:
Je zou een fanadapter van 40mm naar 60mm kunnen overwegen. Ik weet niet of die in je kast past, maar met een (stille) 60mm fan heb je altijd minder geluid bi dezelfde luchtverplaatsing.
[afbeelding]
Als je kast het toelaat zou je zelf een 2e fan adapter, dan van 60mm naar 80mm kunnen overwegen (2 adapters op elkaar dus). Dan is er in de 80mm fans weer keuze genoeg aan stilte....
[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 25-03-2009 02:06 ]
Denk idd ook dat we on hier wel op citaat recht kunnen beroepen.. (al heb ik geen rechten gestudeerdkaajee schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:48:
prima initiatief! Het is toch een 'sample' dus een gedeelte/fragment? en niet de gehele film?
Dan mag het sowieso dan kan nl. het citaatrecht ingeroepen worden.
Lijkt mij ook handig om deze link op te nemen in de TS, dan kan dit fragment goed als referentie dienen voor testen. Voorkomt hopelijk dat gezeik mat allerlei verschillende encodes van verschillende fragmenten.
"We" gebruiken dan altijd dit fragment al leidraad. Goed idee?
[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 24-03-2009 20:18 ]
Het is toch zo dat, hoe zwaarder de compressie (kleiner de file), hoe meer werk er gedaan moet worden voor reproductie? Oftewel, een kleinere, comprimeerde file is toch zwaarder op je systeem dan een grote originele bluray?Dreamvoid schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:16:
De 'bird scene' is toch ook een recode op lagere bitrate van een originele Blu-Ray rip? Dan is het alsnog niet echt representatief voor 'zware gevallen' (namelijk, echte BR content: 20-40 Mbit/s), en alleen zinnig als benchmark voor de mensen die alleen naar 5-10 Mbit/s rips uit 'the scene' kijken en geen originele BR schijfjes.
Er wordt aangeraden Haali mediasplitter te gebruiken ipv matroska splitter in MPC-HC (dus je vinkt in 'Matroska' uit bij internal/source filters).lars1986 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:20:
Ben ik weer mensen..
Nu net een verse installtie van windows vista ultimate 64bit gedaan en alle windows updates en drivers geinstalleerd.
Heb er nu alleen mediaplayer classic hc 32 bit erop staan en de ffdshow tryouts
Kunnen jullie me aangeven wat ik nu in mediaplayer in moet stellen en wat ik in ffdshow in moet stellen...???
En moet ik haali nu ook nog installeren?
[ Voor 3% gewijzigd door Patriek op 24-03-2009 20:38 ]
Patriek schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:37:
[...]
Er wordt aangeraden Haali mediasplitter te gebruiken ipv matroska splitter in MPC-HC (dus je vinkt in 'Matroska' uit bij internal/source filters).
Dus je wilt nu softwarematige decoding met ffshow? Geef dan in ffdshow aan dat het h.264/VC-1 moet behandelen en zet evt. voor de zekerheid ffdshow video decoder bij de 'external filter' en vink daar "prefer" aan.
Verwijderd
Nee laat dat met Vista gewoon op EVR staan. Als je de interne subtitle engine wilt gebruiken, dan de EVR custom.lars1986 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:40:
Verder geen instellingen in ffdshow aanpassen of aan zetten? en bij mpc gebruik ik dan vmr9 toch???
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Patriek op 24-03-2009 21:20 ]
Lars waarom wil je per se MPC gebruiken?lars1986 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:40:
Verder geen instellingen in ffdshow aanpassen of aan zetten? en bij mpc gebruik ik dan vmr9 toch???
[...]
Ik heb een AMD x2 4600+ , icm 3gb ram, 8800 GT en daar speelt hij geloof ik echt net niet soepel af.Tot nu toe weten we uit een eerdere post dat een AMD X2 5000+ deze scene zonder stotteren afspeelt mits de goede codecs worden gebruikt.
[ Voor 16% gewijzigd door BastiaanCM op 24-03-2009 21:54 ]
Nee - dit is niet zoals "grote WAV - kleine mp3" geval waar mp3 een veel complexer format is. Een 20 mbit BluRay rip trekt meer cpu dan een 8 Mbit recode. Test maar eensPatriek schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:32:
[...]
Het is toch zo dat, hoe zwaarder de compressie (kleiner de file), hoe meer werk er gedaan moet worden voor reproductie? Oftewel, een kleinere, comprimeerde file is toch zwaarder op je systeem dan een grote originele bluray?
[ Voor 100% gewijzigd door Patriek op 25-03-2009 02:07 ]
[ Voor 13% gewijzigd door twister00004 op 25-03-2009 00:33 ]
lujo schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:22:
[...]
Lars waarom wil je per se MPC gebruiken?
Voor MPC kan je dit bekijken (is bedoeld voor DXVA maar dat kan je ook uitzetten):
http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/
Met ffdshow geinstalleerd heb je genoeg aan standaard Windows Media Player 11
Link is opgenomen...... we zullen zienkaajee schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:48:
Door de link gewoon in TS op te nemen, en er veel naar te verwijzen, en kijken waar het schip strand.........
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben voor windows gegaan omdat ik ook graag blu-ray wil afspelenGonadan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:44:
Ik heb proberen te zoeken naar ervaringen met het bouwen van een HTPC met Linux als OS.
Het lijkt er echter op dat bijna iedereen in dit topic een Windows gebaseerde HTPC heeft.
Waarom is dat? Is het echt niet lekker werkend te krijgen met Linux? Te veel gezeur met codes?
Zelf lijkt het mij ideaal, Linux met XBMC of MythTV, al zie de laatste er wat minder goed uit.
Windows is gewoon te duur wat dat betreft en Linux kan je ook nog lekker op de commandline beheren.
Heeft iemand hier wat over te zeggen? Ik ben zeker van plan een HTPC te gaan maken maar de richting hangt wel enigzins af van het OS at gebruikt moet worden.
Kan dat niet op Linux?Subpy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:52:
Ik ben voor windows gegaan omdat ik ook graag blu-ray wil afspelen
[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 25-03-2009 10:03 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik gebruik mythtv nu al een jaar of 3 en kijk bijna nooit livetv meer. Bij ons wordt mythtv met name gebruikt om opnames te maken en af en toe een filmpje.Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:44:
Ik heb proberen te zoeken naar ervaringen met het bouwen van een HTPC met Linux als OS.
Het lijkt er echter op dat bijna iedereen in dit topic een Windows gebaseerde HTPC heeft.
Waarom is dat? Is het echt niet lekker werkend te krijgen met Linux? Te veel gezeur met codes?
Zelf lijkt het mij ideaal, Linux met XBMC of MythTV, al zie de laatste er wat minder goed uit.
Windows is gewoon te duur wat dat betreft en Linux kan je ook nog lekker op de commandline beheren.
Heeft iemand hier wat over te zeggen? Ik ben zeker van plan een HTPC te gaan maken maar de richting hangt wel enigzins af van het OS at gebruikt moet worden.
Ik was zelf ook in eerste instantie van plan om xbmc op linux te draaien.Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:44:
Verwijderd
Bij Windows is het gewoon allemaal zo simpel. Windows installeren, drivers, Media Portal, wat instellen, klaar! Werkt echt meteen. Heb ook ooit eens MythTV geprobeerd en na 2 weken was het nog steeds niet hoe ik het wou, en het installeren + instellen van alles heeft me veel tijd gekost. Media Portal is the max!Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:44:
[ Voor 6% gewijzigd door Loekie op 25-03-2009 12:25 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je hebt een 4870, waarom gebruik je dan geen DXVA? Probeer eens Media Player Classic HC's geintegreerde DVXA codecs? Denk dat je daarmee wel een vloeiend beeld kan krijgen. Succes!twister00004 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 01:36:
Ik wou even mijn pc testen met de "Birth Scene"
Maar die loopt echt helemaal is de soep, stotteren en happeren als een gek!
Maar me CPU verbruikt maar 6% geheugen ook in prenciepe niks
Ik speel hem af met windows mediaplayer en ffdshow/haali mediaspliter (matroska)
Ik had wel verwacht dat me pc beter zou presteren dan dit, ligt dit puur aan de hardware of aan de geinstalleerde codes? eventueel een combinatie?
Ik wou een nieuwe pc aanschaffen en deze pc tot een htpc ombouwen, maar als dit al zo dramatisch is...
Mijn pc is windows xp
E6600 2,4GHZ OC 3,0GHZ
ATI 4870 512mb
4 GB kingston 6400 geheugen ( 2 x 2GB)
Creative X-Fi Fitality geluidskaart
[afbeelding]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Tja, zonder meer met je eens, de volgende versie heeft wat dat betreft een aantal interessante verbeteringen. check deze maar eens, een thema dat gebruikt maakt van nieuwere mogelijkheden. Voor WMC/XBMC gebruikers niet super, maar toch nice.Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:55:
Een flink nadeel is wel dat uitgebreide tools voor Linux zoals MythTV veel features hebben maar minder gelikt zijn. De geliktere tools (XBMC) hebben dan weer minder features.
Als ik dan kijk naar het aanbod op Windows is dat toch al snel groter en gelikter met meer features.
Afhankelijk van wat je gaat gebruiken valt dat best mee, ik heb zelf de LC16mr van Silverstone en die driver zit nu in de gewone lirc-driver die al meegeïnstalleerd wordt bij meeste distributies.Een 3/4 jaar geleden moest ik idd nog zelf knutselen...En dan krijg je nog de ondersteuning voor IR en LCD, ik gok dat je bij zo'n HTPC-behuizing een drivercd'tje krijgt voor de hardware. Die zal dan waarschijnlijk voor Windows bedoeld zijn en met Linux moet je dus weer zelf gaan knutselen.
Dat ziet er inderdaad stukken beter uit.Loekie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:12:
Tja, zonder meer met je eens, de volgende versie heeft wat dat betreft een aantal interessante verbeteringen. check deze maar eens, een thema dat gebruikt maakt van nieuwere mogelijkheden. Voor WMC/XBMC gebruikers niet super, maar toch nice.
En met lirc kan je als het goed is dan weer alles doen wat je wilt, gewoon mappen e.d.Afhankelijk van wat je gaat gebruiken valt dat best mee, ik heb zelf de LC16mr van Silverstone en die driver zit nu in de gewone lirc-driver die al meegeïnstalleerd wordt bij meeste distributies.Een 3/4 jaar geleden moest ik idd nog zelf knutselen...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
zal vanavond eens proberen!Ramon schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:04:
[...]
Je hebt een 4870, waarom gebruik je dan geen DXVA? Probeer eens Media Player Classic HC's geintegreerde DVXA codecs? Denk dat je daarmee wel een vloeiend beeld kan krijgen. Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door twister00004 op 25-03-2009 14:39 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 25-03-2009 17:12 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq