Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Super bedankt, dat geeft weer wat hoop. Ik begrijp nog niet helemaal of AC3filter ook op Vista Media Center invloed heeft; ik wist niet dat FFdshow gebruikt kon worden met VMC!

Heb nog iets gevonden om eventueel VMC te forceren om AC3filter te gebruiken:

"Yes you can, do a search in the registry for "preferred mpeg2 audio decoder"

Where it lies you can change audio and video decoders based on their CLSID.

You can get their CLSID info from the Directshow filter manager downloaded here:

http://www.softella.com/dsfm/index.en.htm

You can then paste the CLSID from there, to the correct string in the registry.

That´s how I forced my Vista MCE to use AC3Filter for audio...
"

Te vinden op http://thegreenbutton.com/forums/thread/192982.aspx

nog duidelijk:
install ac3 filter
use direct show filter manager to look up its CSLID
copy this value
open regedit
navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Decoder
backup this section
replace the value in preferredmpeg2audiodecoder with that of ac3filters
reboot

[ Voor 17% gewijzigd door jelleeelco op 13-03-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik heb een vraagje. Ik heb een HTPC in een Antec NSK2480 kast met een Asus M2AVM-HDMI moederbordje. Momenteel gebruik ik de onboard video, maar om af en toe een spelletje te spelen wil ik een videokaart kopen. Deze moet wel stil zijn natuurlijk en daarom zat ik te denken aan de Sapphire Ultimate HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E. Alleen steekt dat koelblok aan de zijkant uit dus ik vroeg me af of dit wel gaat passen. Is er misschien iemand die deze kaart gebruikt in een NSK2480 (of in een Fusion, want die hebben volgens mij dezelfde afmetingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 13:19
LameDog schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:02:
Ik heb een vraagje. Ik heb een HTPC in een Antec NSK2480 kast met een Asus M2AVM-HDMI moederbordje. Momenteel gebruik ik de onboard video, maar om af en toe een spelletje te spelen wil ik een videokaart kopen. Deze moet wel stil zijn natuurlijk en daarom zat ik te denken aan de Sapphire Ultimate HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E. Alleen steekt dat koelblok aan de zijkant uit dus ik vroeg me af of dit wel gaat passen. Is er misschien iemand die deze kaart gebruikt in een NSK2480 (of in een Fusion, want die hebben volgens mij dezelfde afmetingen)?
Gaat niet passen!
Alle kaarten met aan de zijkant uitstekende heatpipes zijn een NO/GO voor de fusion helaas!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
jelleeelco schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:48:
Super bedankt, dat geeft weer wat hoop. Ik begrijp nog niet helemaal of AC3filter ook op Vista Media Center invloed heeft; ik wist niet dat FFdshow gebruikt kon worden met VMC!
waarschijnlijk had degene die je quote het over windows 7, niet over Vista. In Win7 is directshow namelijk flink op de schop genomen en moet je wat rondhacken om ffdshow te gebruiken. In vista gaat dat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
rsvmark schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:07:
[...]

Gaat niet passen!
Alle kaarten met aan de zijkant uitstekende heatpipes zijn een NO/GO voor de fusion helaas!!
Bedankt voor je snelle reactie, wel jammer. Leek me een ideale kaart, nu wordt t dubben tussen minder prestaties met een 4650 passief of meer geluid met een 4670 actief gekoelde kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Tjoekie schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:47:
[...]

Misschien lukt dat ook wel (met hele energiezuinige componenten), maar een maximaal verbruik van 35 watt is toch wel hoog gegrepen. Zoals ik al zei mijn config (780G + 4850E + 3 HDD + Blu-Ray speler + FloppyDTV) doet ongeveer 40 watt idle en rond de 70 watt tijdens het afspelen van een Blu-Ray of 720P MKV file.

Edit: vond nog een handige link: http://www.tomshardware.c...780g-chipset,1785-14.html
Met welk meter heb je verbruik van 40 Watt idle gemeten?

Ik zit hier met 8200 + 9350e (65W) + dvd brander + 2 HDD + Floppy DTV op 80 Watt idle. Voeding is van be quiet 80+ 350W

Gemeten met Cresta RCE-1106 http://www.hardware.info/...n_Energieverbruiksmeters/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
LameDog schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:37:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie, wel jammer. Leek me een ideale kaart, nu wordt t dubben tussen minder prestaties met een 4650 passief of meer geluid met een 4670 actief gekoelde kaart...
Maar wat wordt bedoeld met 'aan de zijkant uitsluitende heatpipes' ?

Aan beide zijkanten heb je toch ruimte? Ook in een Antec Fusion? (mits je niet meteen in het slot naast de video kaart een andere kaart hebt. Het is juist de 'bovenkant', dus aan de deksel, waar het probleem schuilt lijkt mij.......
Die Sapphire heeft inderdaad bovenop ook nog een enorm gevaarte zitten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumblarge/1232663487.jpeg

........... maar als je kijkt naar bij de HIS 4670 passief, zou al weer een ander verhaal kunnen zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.hisdigital.com/UserFiles/product/4670_isilence4_1_300.jpg

Dus als je een videokaart vindt met alleen aan de zijkant een (groot) koelblok moet het geen probleem zijn lijkt me. Desnoods een aparte, losse passieve vga kaart koeler kopen.
Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/DataFile/product/ZM80C-HP_01_m(0).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

lujo schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:14:
[...]

Met welk meter heb je verbruik van 40 Watt idle gemeten?

Ik zit hier met 8200 + 9350e (65W) + dvd brander + 2 HDD + Floppy DTV op 80 Watt idle. Voeding is van be quiet 80+ 350W

Gemeten met Cresta RCE-1106 http://www.hardware.info/...n_Energieverbruiksmeters/
Dat zou ik ook wel eens willen weten? Heb zelf nl ook een 780G + BE2350e (45W) + 1x HDD + 2x FloppyDTV, geen DVD = 63W idle gemeten met een Voltcraft Energy Check 3000... Nagenoeg dezelfde config (alleen minder schijven) en toch 23W meer verbruik?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
kaajee schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:45:
[...]

Maar wat wordt bedoeld met 'aan de zijkant uitsluitende heatpipes' ?

Aan beide zijkanten heb je toch ruimte? Ook in een Antec Fusion? (mits je niet meteen in het slot naast de video kaart een andere kaart hebt. Het is juist de 'bovenkant', dus aan de deksel, waar het probleem schuilt lijkt mij.......
Die Sapphire heeft inderdaad bovenop ook nog een enorm gevaarte zitten:
[afbeelding]

........... maar als je kijkt naar bij de HIS 4670 passief, zou al weer een ander verhaal kunnen zijn:
[afbeelding]

Dus als je een videokaart vindt met alleen aan de zijkant een (groot) koelblok moet het geen probleem zijn lijkt me. Desnoods een aparte, losse passieve vga kaart koeler kopen.
Zoiets:

[afbeelding]
Heb het idd niet zo duidelijk aangegeven maar in de fusion kun je geen heatpipes aan de bovenkant van de kaart kwijt. Dus ook de HIS zal niet gaan passen!!
Aan weerskanten van de videokaart heb je ruimte genoeg (afhankelijk van wat voor koeler je gebruikt voor je proc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Aha ok da's duidelijker ja, dan past dus zo'n passieve koeler van bijv. Zalman waarschijnlijk wel. Dan alleen nog op zoek naar een geschikte videokaart die aan je (zwaardere) eisen voldoet.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
kaajee schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:46:
Aha ok da's duidelijker ja, dan past dus zo'n passieve koeler van bijv. Zalman waarschijnlijk wel. Dan alleen nog op zoek naar een geschikte videokaart die aan je (zwaardere) eisen voldoet.........
Is een leuke suggestie, maar ik heb die Zalman koeler even opgezocht en van de andere kant ziet die er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/DataFile/product/ZM80C-HP_02_b(0).jpg
Dus dat gaat m ook niet worden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nee waarschijnlijk niet idd, maar er zijn nog andere 'kapers op de passieve vga koeler kust' hoor........zoek maar eens.

Wellicht maakt bijv. de Thermalright T-Rad2 een kans:

Afbeeldingslocatie: http://www.thermalright.com/new_a_page/product_images/vga_cooler/T-rad2/install/14.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een oud (september 2007 geloof ik) BBG basis systeem + losse graifsche kaart. Dat zit in een Antec NSK 4480. Die zou ik nu liever omruilen voor iets mooiers en kleiners. Een HTPC behuizing zou ideaal zijn, ook voor als evt later er een nieuwe pc komt, en deze mediacenter wordt. Een plat model mATX waar de monitor dan op kan staan heeft de voorkeur. Vraag is nu: passen de spullen uit mijn systeem (ATX voeding, mATX moederbord, gt8600 kaart, harde schijf en dvd drive) in elke mATX only kast, of wisselt dat per kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dat kan wisselen natuurlijk. Ligt met name aan de afmetingen van de kast......... :P :?
(en dan met name de hoogte).
Ook de ruimte voor het aantal disks kan variëren.....

Dus even zoeken lijkt me, alle specs zijn te vinden bij de makers van de kast en de huidige maten zijn op te meten......

[ Voor 26% gewijzigd door kaajee op 14-03-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
LameDog schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:03:
[...]

Is een leuke suggestie, maar ik heb die Zalman koeler even opgezocht en van de andere kant ziet die er zo uit: [afbeelding]
Dus dat gaat m ook niet worden helaas...
Nou als je die rare gouden boutjes vervangt door platte exemplaren wil het misschien nog lukken.
Ik heb hier nog een 4550 liggen (passief), zal als ik tijd heb dit weekend even foto's maken en meten hoeveel ruimte je over heb als ik die in de fusion stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
jswinkels schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:43:
[...]

Met MKV's heb ik dit probleem absoluut niet, sterker nog de meeste zijn juist in DD5.1. Ik gebruik de haali MKV splitter in combinatie met ffdshow (zonder bewerking op de audio en mixer uit, dus gewoon SPDIF throughput). Werkt prima in Vista Mediacenter.

Voor wat betreft WMV's zou ik het niet weten (speel zelf eigenlijk nooit WMV's af). Ik weet niet of ffdshow bijvoorbeeld ook codecs voor WMV's heeft of dat er ander alternatieven zijn (MPC bijvoorbeeld?) waarbij je meer invloed kunt uitoefenen op de output.
Zou je mij eens kunnen zeggen wat je precies gedaan hebt? Als ik het volgende doe:
1. Deinstalleer alle codec packs (VistaCodec 5.1.4)
2. Opnieuw opstarten
3. Installeer Haali splitter
4. Installeer FFdshow
5. Zet ffdschow op audio throughput
Zal Vista Mediacenter dan automatisch ffdshow gebruiken? Of moet ik VistaMediaCenter Decoder utility gebruiken om codecs te wijzigen?

Alvast enorm bedankt!
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-08 13:41
Omdat ik sinds kort een nieuwe Samsung 82cm Full HD televisie heb gekocht wil ik nu ook een HTPC gaan bouwen. Voor het begin wil ik hem alleen gaan gebruiken om Full HD films af te spelen, en in de toekomst wil ik dan nog een TV kaart kopen voor op te nemen.

Dit heb ik al:
- MSI K9N2GM
- Seagate 1TB SATA II
- 2x 2GB DDR2 geheugen

En dit ik dan nog aanschaffen:
AMD Athlon 64 X2 5050E (AM2 - Hypertrans)
Scythe Ninja Mini (S 478/775/754/939/AM2)
450 Watt PSU - Corsair VX

De behuizing weet ik nog niet, iemand een idee?

Wat vinden jullie hier van? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Hoi oObreezerOo, welkom op GoT! Zoals in de FAQ staat, stellen wij het hier niet op prijs als er te makkelijk vragen worden gesteld. Lees ook het eerste stukje van de topicstart.... die ene die in het fel rood staat...

Kom daarnaast a.u.b. met een duidelijkere vraag en argumentatie.
Wat voor bijzonders zoek je dan? Waarom kon je 't zelf niet vinden? Toon iets meer eigen initiatief!

[ Voor 99% gewijzigd door Patriek op 14-03-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

jelleeelco schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:46:
[...]
Zou je mij eens kunnen zeggen wat je precies gedaan hebt? Als ik het volgende doe:
1. Deinstalleer alle codec packs (VistaCodec 5.1.4)
2. Opnieuw opstarten
3. Installeer Haali splitter
4. Installeer FFdshow
5. Zet ffdschow op audio throughput

Zal Vista Mediacenter dan automatisch ffdshow gebruiken? Of moet ik VistaMediaCenter Decoder utility gebruiken om codecs te wijzigen?
Als ffdshow op dat moment de hoogste "merit" (prioriteit zeg maar) heeft wel ja, anders gaat Windows alsnog de codec proberen te pakken voor het audio formaat wat je wil afspelen welke een hogere prioriteit heeft bóven ffdshow. Dit kun je (uiteraard) vrij eenvoudig testen door te kijken of het bekende blauwe vierkantje in de tray verschijnt als je audio afspeelt. ;)

Eventueel kun je de merit waarde in het register met een tool als de jouw genoemde VMC Decoder of Radlight Filter Manager vrij eenvoudig wijzigen indien dat toch nodig blijkt te zijn.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
mindcrash schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:42:
[...]

Als ffdshow op dat moment de hoogste "merit" (prioriteit zeg maar) heeft wel ja, anders gaat Windows alsnog de codec proberen te pakken voor het audio formaat wat je wil afspelen welke een hogere prioriteit heeft bóven ffdshow. Dit kun je (uiteraard) vrij eenvoudig testen door te kijken of het bekende blauwe vierkantje in de tray verschijnt als je audio afspeelt. ;)

Eventueel kun je de merit waarde in het register met een tool als de jouw genoemde VMC Decoder of Radlight Filter Manager vrij eenvoudig wijzigen indien dat toch nodig blijkt te zijn.
Inderdaad...het werkte niet, dus ffdshow had niet de hoogste merit. In VMC Decoder kon ik ffdshow, ac3filter of haali niet eens selecteren.

Ik heb toch handmatig in de registry de audio aangepast aan AC3filter en nu werkt het. Misschien dat ik ffdshow op die manier ook kan forceren, maar ik zie nog niet de toegevoegde waarde (is ffdshow veel beter?). In ieder geval super bedankt voor alle reacties; alles werkt nu naar behoren....op EEN dingetje na (eigenlijk 2):

1. ondertitels in MKV bestanden: hoe kun je zien dat ze er in zitten, en hoe selecteer je ze dan in VMC? ik heb nu vistacodec 5.1.4 geinstalleerd (van Shark007).

2. ik heb zo'n philips mediacenter ontvanger +ab gekocht. Maar iedere keer als ik de htpc opnieuw opstart, dan moet ik handmatig de usb er uit halen en weer terug steken voordat hij de receiver herkent. Bij Standby werkt het wel goed. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
Ben inmiddels iets verder. Ik run nu VistaCodec 5.1.5, en als ik een MKV in Vista Mediacenter afspeel, vervolgens minimaliseer, dan zie ik het icoontje van DirectVobSub. Als ik daarop klik, dan zie ik dat hij ondertitelsstream Dutch wel ziet. Als ik die selecteer, en vervolgens VMC maximaliseer...geen ondertitels. Ga ik terug naar DirectVobSub: staat hij weer op No Subtitle.

Echter....als ik VMC in een scherm afspeel, dan geeft hij ondertitels wel weer! Maximaliseer in VMC weer, zijn ondertitels weg en is DirectVobSub weer op NoSubtitles...

Iemand die dit opgelost heeft?

Heb inmiddels opgelost; probleem zit in HAALI splitter. Als ik onder Vista Code \32bit tools\MKV Settings "Use Gabest's splitter" activeer (en dus niet HAALI gebruik) dan heb ik prima ondertitels! Er is dus een probleem in HAALI. Als iemand weet wat daarmee aan de hand is (had iets gelezen dat een vsfilter van HAALI in een oudere versie een probleem zou zijn, maar dat zou inmiddels verholpen zijn).

[ Voor 25% gewijzigd door jelleeelco op 15-03-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ik probeer de h.264 hack in TV pack 2008 werkend te krijgen (bestand MSDTVVDEC.DLL vervangen). Ik krijg echter de h.264 zenders niet te zien in Media Center, ik kan ze dus ook niet aanvinken. Zou ik deze na een zender search altijd in mijn lijst moeten zien ongeacht welk MSDTVVDEC.DLL ik gebruik?
Ik zie er wel een paar in de FireDTV viewer.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellMoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2024
Hallo beste mensen ik ben laatst begonnen met mijn HTPC.

Dit is wat ik er tot nu toe in heb zitten:

Case: Silverstone LC17 Black
Mobo: Asus A8N-E
Processor: AMD Athlon 64 X2 3800
Geheugen: 4x kingston 512 MB
Grafische Kaart: Nvidea Geforce 6600 Silent 256 MB
Koeler: Thermaltake Big Typhoone
Os Harde Schijf: Samsung Spinpoint 160 gig HD161
Voeding: Be Quiet Straight Power 400 Watt
Drive; Samsung 22x dvd drive weet niet precies welke uit mn hoofd.

Waar ik graag advies op had is het volgend.

Analog tv kaart
Digitale Tv kaart
Processor koeler (die er nu op zit is veelste groot en lawaaig)
Is de LG hybrid blu-ray HD DVD drive een goede keuze om als Blu ray drive te nemen?

Dat was het denk ik wel Ik hoop dat iemand goede ideen heeft natuurlijk sta ik ook altijd open voor verbetering van het systeem dat ik er nu in heb zitten als je denkt van he dit werkt toch een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Zo te zien is het een bestaande setup die je wilt uitbreiden? Waarom nog een Hybride drive nemen? HD-DVD bestaat namelijk niet meer.. tenzij je uiteraard al een collectie HD-DVD schijven hebt. Verder lijkt het me niet mogelijk om 1080P x264 bestanden vloeiend te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Misschien in het Westen maar in het Oosten is het springlevend, zoals wel meerdere formaten die hier nooit gebloeid hebben (SVCD, VCD...). Zelf heb ik ook nog een HD-DVD drive voor de Xbox360 goedkoop gekocht (10€) en voor 50€ heb ik zowat 8 goede HD-DVD films gekocht in de tussentijd. Het beeld en geluid is goed, het formaat heeft hier gewoon geen toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

psy schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:16:
Ik probeer de h.264 hack in TV pack 2008 werkend te krijgen (bestand MSDTVVDEC.DLL vervangen). Ik krijg echter de h.264 zenders niet te zien in Media Center, ik kan ze dus ook niet aanvinken. Zou ik deze na een zender search altijd in mijn lijst moeten zien ongeacht welk MSDTVVDEC.DLL ik gebruik?
Ik zie er wel een paar in de FireDTV viewer.
Met de laatste 5.3N drivers verschijnen ze bij mij wel onderin de EPG; misschien daar even loeren? Maar ongeacht de DLL zou je de h.264 zenders inderdaad al moeten zien, mits je de goede drivers hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellMoH
De Hybride drive omdat ik student ben en 2e hands hd-dvd's kosten maar een paar centen vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik gebruikte de 5.2N nog, ben nu opnieuw aan het zoeken met 5.3N. Ben benieuwd.

Helaas... niet dus

[ Voor 12% gewijzigd door psy op 15-03-2009 22:52 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort voor mijzelf een ultieme PC in elkaar zetten. Mijn vereisten zijn vooral om 1080p vloeiend af te kunnen spelen (ook remuxen VC-1) en het apparaat moet er strak uitzien.
Wil ongeveer €2.000,- euro besteden,
Heb alles bij elkaar gezocht en kom op onderstaande uit. Waar ik echter nog niet uit ben gekomen is de Power Supply. Deze moet uiteraard fluisterstil zijn maar moet ook minimaal 9-10 aansluitingen hebben! Woon zelf in Sydney en daar zijn de Be Quiet voedingen niet beschikbaar? Heeft er iemand hier nog tips voor?

Case Silverstone SilverStone’s Crown CW03B-MT (Black) $990
Motherboard ASUS P5Q3 Deluxe/WiFi-AP @n $325
Power Supply ??? ??? $???
CPU Intel Core2 Duo E8500 $300
GPU ASUS EN9600GT Silent/HTDI/512M $165
Audio ASUS HDAV1.3 $275
Cooler Scythe Shuriken $60
Memory Corsair 4GB 1600MHz ddr3-kit $200
HDD Seagate 6x 1.5TB ST31500341AS $1250
Blu-Ray DVD+/-RW LG GGC-H20LRB $120
3.5 slot Silverstone FP34 Black $45

TOTAL AUD $ 3.730 / EUR € 1.850

Afbeeldingslocatie: http://images.pcworld.com/howto/graphics/145644-SilverstoneCase.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
Kijk eens naar een Nexus of Zalman....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
jelleeelco schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:07:
[...]
Hi Pimsaint, had je hier al antwoord op gekregen? Ik zit met hetzelfde probleem. Heb VistaCodec 5.1.4 geinstalleerd. Met DVD's krijg ik prima DTS en DD5.1 door mijn versterker. Maar met MKV files niet; het blijft stereo door de versterker komen.
Antwoorden genoeg, helaas geen enkele die het probleem bij mij op heeft gelost. Met het installeren van AC 3 filter worden alle audioformaten moeiteloos gecodeerd naar DTS of Dolby Digital (De enige twee digitale meerkanaals coderingen die mijn receiver aankan) door spelers die gebruik maken van DirectShow. Óók de .wmv bestanden. Behalve dus door Vista Media Center.

Ook de oplossing van jelleeelco werkt op één of andere manier niet. Via dsfm heb ik de CLSID van AC3 filter opgezocht. Vervolgens heb ik via regedit de key preferredmpeg2audiodecoder in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media opgezocht, en deze vervangen met de CLSID van ac3 filter. Systeem herstart, VMC geopend, .wmv film geopend.... :'(

Daarna heb ik nog wat gekloot met merit waarders in filter managers, maar mocht niet baten.

Het grappige is dat als ik in dat autograph programma een .wmv file render, dat hij hem (de wma stream) netjes via AC3 filter laat lopen. Het afspelen in MPC (interne filters uitgeschakeld) bevestigd dat. Dus het échte probleem is dat VMC geen gebruik maakt van DirectShow filterchain.

Help!

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:05
@steve

kijk eens naar Corsair HX series PSU's. fluisterstil als ik _alle_ reviews moet geloven. plus dat ze modulair zijn, losse aansluitingen.

pricewatch: Corsair HX620W

als het tekort power is, dan is de eerst volgende in de hx series een 1000 watt, maar dat lijkt me wel erg overkill :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
kevz schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:41:
@steve

kijk eens naar Corsair HX series PSU's. fluisterstil als ik _alle_ reviews moet geloven. plus dat ze modulair zijn, losse aansluitingen.

pricewatch: Corsair HX620W

als het tekort power is, dan is de eerst volgende in de hx series een 1000 watt, maar dat lijkt me wel erg overkill :P
620W lijkt me ook al behoorlijk overdreven. Seasonic heeft trouwens ook prima stille voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:05
.Johnny schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:45:
[...]

620W lijkt me ook al behoorlijk overdreven. Seasonic heeft trouwens ook prima stille voedingen.
mja, hij heeft wel een aardig aantal hdd's. je kan ook de 520w hx nemen van corsair, is ook meteen wat goedkoper :)

edit: corsair is overgens seasonic in een corsair jasje, meestal. ze gebruiken ook oems van een ander bedrijf waar ik ff niet op kan komen :P

[ Voor 17% gewijzigd door kevz op 16-03-2009 12:13 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal eens kijken naar de Corsair en Zalma producten.

Heb tevens ook deze gevonden die mijn aandacht heeft gekregen,

http://www.thermaltake.co...3/ToughpowerQFan650W.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellMoH
Je kunt ook naar een voeding van Be Quiet kijken.

http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=218

Heb zelf de 400 watt versie in mijn htpc zitten erg stil je hoort hem gewoon niet ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:45
HellMoH schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:33:
Je kunt ook naar een voeding van Be Quiet kijken.

http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=218

Heb zelf de 400 watt versie in mijn htpc zitten erg stil je hoort hem gewoon niet ben er zeer tevreden over.
Jah daar kan hij zekr naar kijken maar ik citeer even:
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:42:
Waar ik echter nog niet uit ben gekomen is de Power Supply. Deze moet uiteraard fluisterstil zijn maar moet ook minimaal 9-10 aansluitingen hebben! Woon zelf in Sydney en daar zijn de Be Quiet voedingen niet beschikbaar?
;)

Ik heb zelf ook de Be Quit, nog niet ingebouwd maar volgens de reviews is hij erg stil. Een andere optie is idd een voeding van Crosair de TX of HX versies zijn namelijk ook heel erg stil.

[ Voor 11% gewijzigd door KiefDelicious op 16-03-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Be Quits zijn hier idd niet beschikbaar (erg jammer).

Als ik de reviews zo lees wordt het toch de Corsair hx620w. De 520w heeft te weinig Sata aansluitingen (4 tegenover 8 op de 620w uitvoering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:18:
Be Quits zijn hier idd niet beschikbaar (erg jammer).

Als ik de reviews zo lees wordt het toch de Corsair hx620w. De 520w heeft te weinig Sata aansluitingen (4 tegenover 8 op de 620w uitvoering).
Misschien een optie om via eBay te laten komen? Of door laten sturen door iemand in NL oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Zullen we stoppen met die zinloze voedingen discussie? Er zijn, ook in Sydney, plenty stille voedingen te krijgen...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn HTPC binnen en alles draait als een speer. 1080P speelt zonder problemen. Dts geluid komt perfect door naar mijn versterker via optiche kabel. Alles werkt in een keer. Ik heb hierbij een toetsenbord gekocht, de vista remote keyboard van Trust. Ik ben helemaal tevreden....
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 08:00:
Ik heb de volgende specs voor mijn htpc. Ben benieuwd naar jullie mening:

Processor Intel® Core 2 Quad Q8300
Voeding Antec NeoHE Power
Behuizing Antec Fusion Remote
Blu-ray Brander LG GGC-H20LRB
Moederbord Asus P5N7A-VM
Harddisks (SATA) Samsung HD103UJ (1 TB)
Geheugen Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-800 Kit
Geheugen Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-800 Kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
pimsaint schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:22:
[...]

Antwoorden genoeg, helaas geen enkele die het probleem bij mij op heeft gelost. Met het installeren van AC 3 filter worden alle audioformaten moeiteloos gecodeerd naar DTS of Dolby Digital (De enige twee digitale meerkanaals coderingen die mijn receiver aankan) door spelers die gebruik maken van DirectShow. Óók de .wmv bestanden. Behalve dus door Vista Media Center.

Ook de oplossing van jelleeelco werkt op één of andere manier niet. Via dsfm heb ik de CLSID van AC3 filter opgezocht. Vervolgens heb ik via regedit de key preferredmpeg2audiodecoder in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media opgezocht, en deze vervangen met de CLSID van ac3 filter. Systeem herstart, VMC geopend, .wmv film geopend.... :'(

Daarna heb ik nog wat gekloot met merit waarders in filter managers, maar mocht niet baten.

Het grappige is dat als ik in dat autograph programma een .wmv file render, dat hij hem (de wma stream) netjes via AC3 filter laat lopen. Het afspelen in MPC (interne filters uitgeschakeld) bevestigd dat. Dus het échte probleem is dat VMC geen gebruik maakt van DirectShow filterchain.

Help!
Ik heb inmiddels begrepen dat WMV files NIET via Vista Media Center met 5.1 geluid zijn af te spelen. Enige optie is teruggaan naar MCE 2005. Inderdaad het probleem ligt in het feit dat Vista anders met geluid (directshow) omgaat. MKV files lukken wel, WMV niet. Zover ik heb kunnen nagaan is er nog niemand die dit gelukt is in VMC (en dus wel in MCE2005). Indien wel: laat het weten!

Ik ben voorlopig klaar met WMV files; ik gebruik alleen nog maar MKV files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
Is er trouwens iemand die XBMC zonder problemen draaiend heeft? Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar het was behoorlijk "buggy". crashte om de haverklap.
Iemand? en zo ja met Vista of met XP?

Heel erg jammer want voor mij is XBMC toch een van de mooiste mediacenters; het ophalen van IMDB info, ondertitels in/uit schakelen, etc...het werkte allemaal perfect op mijn oude xbox. Nu vind ik ondertitels toch lastig in te stellen. Als je in VMC 'Dutch' als default hebt staan, en je selecteerd in de DVD engels pakt hij niets...staat in VMC de ondertitel op 'Title default' dan werkt het wel.
Echter, niet altijd heeft een dvd een menu en dan is het lastig ondertitels ze selecteren (ik ben er althans nog niet achter, als iemand mij uit de brand kan helpen dan HEEL graag!).

[ Voor 60% gewijzigd door jelleeelco op 16-03-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

jelleeelco schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:39:
[...]
Inderdaad het probleem ligt in het feit dat Vista anders met geluid (directshow) omgaat. MKV files lukken wel, WMV niet. Zover ik heb kunnen nagaan is er nog niemand die dit gelukt is in VMC (en dus wel in MCE2005).
Uhm, de hele media stack in Vista is in principe anders. Lees dit artikel voor wat meer achtergrondinformatie.

Voornamelijk deze quote uit dit artikel is erg interessant:
For some time there will be a co-existence of Media Foundation and DirectShow.
Uiteindelijk is het dus de bedoeling dat het hele DirectShow gebeuren verdwijnt en dat alle codecs gebaseerd moeten zijn op Media Foundation.
Ik ben voorlopig klaar met WMV files; ik gebruik alleen nog maar MKV files.
MKV is nu volgens mij toch al zo'n beetje dé standaard geworden voor HD content op het web? B)

Anyway, dat je nu dus geen WMV HD bestanden met 5.1 audio af kan spelen in WMP en VMC is niét (alleen) de schuld van MS maar ook van codec auteurs die met de "DirectShow/DirectSound is fine enough" houding weigeren om een codec te schrijven die wél gebruik maakt van Media Foundation en waarvan WMP 11 (in Vista) én VMC dus wél gebruik kunnen maken.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:42:
Waar ik echter nog niet uit ben gekomen is de Power Supply. Deze moet uiteraard fluisterstil zijn maar moet ook minimaal 9-10 aansluitingen hebben! Woon zelf in Sydney en daar zijn de Be Quiet voedingen niet beschikbaar? Heeft er iemand hier nog tips voor?
Heeft Silverstone of Coolermaster geen interessante voeding in het assortiment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Tijdens uitzoeken van mijn nieuwe HTPC onderdelen ben ik tegen een klein probleem gelopen.
Ik wil het geheel verwerken in een Zalman HTHD160XT Plus case vanwege het 7" touch scherm. Ik wil de machine kunnen bedienen zonder dat de tv aangezet moet worden. Echter vereist dit een vga/dvi aansluiting.

In mijn huidige setup heb ik naast mijn tv welke via een vga aangesloten is, een losse monitor aangesloten. Ik gebruik dus nu al 2 aansluitingen (vga en dvi) van mijn huidige setup. Als ik het dus allemaal optel heb ik dus 3 monitor aansluitingen nodig welke in clone stand komen te staan.

Is er een videokaart welke 3 aansluitingen heeft.. een HDMI met totaal 2xvga/dvi aansluiting welke alle 3 tegelijk in clone aangestuurd kunnen worden of kom ik dan aan de meerdere videokaart setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je kan een splitter gebruiken?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

En splitter zou een laatste optie zijn. Alleen gebruiken alle 3 de aansluitingen verschillende resoluties. Het splitten van een signaal zou dan niet het mooiste resultaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Heef iemand de Thermaltake DH101 met Medialab? Ik ben op zoek naar foto's en een filmpje van het display. Ik heb een bloedhekel aan teveel poeha op het display. Ik vind het belangrijk dat het goed staat naast mijn Haman Kardon receiver. gewoon digits die info geven.

Wil iemand een filmpje of fototje maken?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Masselink schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:53:
Heef iemand de Thermaltake DH101 met Medialab? Ik ben op zoek naar foto's en een filmpje van het display. Ik heb een bloedhekel aan teveel poeha op het display. Ik vind het belangrijk dat het goed staat naast mijn Haman Kardon receiver. gewoon digits die info geven.

Wil iemand een filmpje of fototje maken?
Deze
deze
&
deze
ook niet kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Er zijn veel verschillende types. Deze zijn het allemaal niet voor zover ik kon zien.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
info op het scherm is (kan) hetzelfde (zijn). komen allemaal van Soundgraph. Als je hun applicatie gebruikt zijn daar je (beeldweergave) opties......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

kaajee schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:14:
info op het scherm is (kan) hetzelfde (zijn). komen allemaal van Soundgraph. Als je hun applicatie gebruikt zijn daar je (beeldweergave) opties......
Het gaat niet om de weergave opties, maar om de weergave zelf. Sommige display's geven zoveel licht dat het stoort, Bleeding etc dat wil ik graag weten.

Ik heb de kast al besteld, dus ik denk dat ik er zelf snel achter kom.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
Mijn beoogde systeem. Ik twijfel enkel nog over de CPU en GPU keuze. Iemand een mening?

Het gaat gewoonweg om een HTPC, geschikt voor het kijken van HD content, Blu-ray films, internetten, radio, muziek en mail. Iets branden is mooi meegenomen. Moet een audio in hebben om de muziek van de tv/ipod/etc af te spelen via de Bose. HDMI aansluiting voor de tv en dat is het voorlopig wel. Upgradebaar en een mooie kast. En hij moet door de vogeltest heen komen. ;-)

Dan het budget nog: maakt niet uit eigenlijk, zolang de kosten/baten maar verantwoord zijn. Limiet der limieten; 1500 euro. Incl. speakers. Zit momenteel zonder verzendkosten op 1261.
CPU: AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition (snel genoeg?)
CPU-C: Scythe Mini Ninja (krachtig, stil)
GPU: Gigabyte GV-R485MC-1GI (powerrr)
Case: Antec Fusion Remote (hip, tof, etc)
PSU: Antec EA 430 (nodig voor het regeltje hierboven)
Core: Gigabyte GA-MA78GM-S2H (Aansluitingen genoeg, voor een MicroATX dan)
Optical: LG GGW-H20L (Blu-Ray bende)
RAM: OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK (DDR/1066)
HDD: 2x Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB (low energy, aanvaardbare snelheid)
Audio: Bose Companion 5 (Mooi, klein, volume voldoende zonder de buren te pesten)
Dank voor jullie hulp. :-)

[ Voor 63% gewijzigd door Aurian op 17-03-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Aurian schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:57:
Mijn beoogde systeem. Ik twijfel enkel nog over de CPU en GPU keuze. Iemand die me kan/wil overtuigen?

[...]
zuchtje......

edit: vanwege weer zo'n lijstje en deze is wel heel erg slecht voorbereid bovendien. Als er gedacht wordt een Freezer XTREME, een Sapphire Ultimate HD 4670 of Gigabyte GV-R485MC-1GI en 2 harddisks in een Antec Micro Fusion tee proppen!!! Mijn hemel! 8)7 :? |:( Ga je even normaal voorbereiden zeg..........

[ Voor 38% gewijzigd door kaajee op 17-03-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy666
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 09:26
Ik wil binnenkort ook een htpc samenstellen.
Hij moet geschikt zijn voor DVB-C (casema)
Ik wil dit gaan doen met 2X FloppyDTV.
Deze setup met de digitale tv optie komt in de woonkamer.

Nu wil ik in de slaapkamer een kant en klaar product nemen,
bijvoorbeeld de TViX HD M-6500A, deze heeft geen tv tuner.

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om met de slaapkamer htpc de digitale tv mogeljikheden
van de woonkamer htpc 1 op 1 te benaderen....streamen over het netwerk dus.

Heeft iemand zo'n constructie werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
freddy666 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:30:
Ik wil binnenkort ook een htpc samenstellen.
Hij moet geschikt zijn voor DVB-C (casema)
Ik wil dit gaan doen met 2X FloppyDTV.
Deze setup met de digitale tv optie komt in de woonkamer.

Nu wil ik in de slaapkamer een kant en klaar product nemen,
bijvoorbeeld de TViX HD M-6500A, deze heeft geen tv tuner.

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om met de slaapkamer htpc de digitale tv mogeljikheden
van de woonkamer htpc 1 op 1 te benaderen....streamen over het netwerk dus.

Heeft iemand zo'n constructie werkend...
Ja, maar niet onder windows. Ik gebruik mythtv die dat doet, en dat werkt vrij goed(niet met DVB-C in gebruik though)
MCE of VMC voorziet wel in een zogenaamde extender structuur, google daar eens op zou ik zo zeggen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Zou moeten kunnen door het delen van media (dus 'OpgenomenTV') op je HTPC. Ligt er natuurlijk wel een beetje aan in welk formaat bijv. de opgenomen TV opgeslagen wordt en of dit ondersteund wordt door de 'player', de TViX in jou geval.

Speciaal voor Media Center heeft Microsoft de zgn. MCE extender bedacht. Daarmee haal je in principe een complete MCE gevoel en beleving naar een ander (slaap)kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
Is het zo moeilijk gewoon even niets te zeggen als je niets toe te voegen hebt? Dat m'n OP klein was weet ik, had haast en wilde het al wel vast even posten. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Aurian schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:47:
[...]

Is het zo moeilijk gewoon even niets te zeggen als je niets toe te voegen hebt? Dat m'n OP klein was weet ik, had haast en wilde het al wel vast even posten. Dank.
Nou volgens mij had ik juist heel veel te zeggen.
Ten eerste dat het lijstjes posten niet gewaardeerd wordt en niet wenselijk is, voor de zoveelste maal.
En belangrijker (voor jou) nog dat je gekozen componenten niet bij elkaar passen.

maw ze slaan als een tang op een varken en getuigen van 0, nakko, niks eigen inzet en inderdaad klakkeloos neerplempen, zoals je zelf al aangeeft. Volgende keer dus even nadenken, haast is natuurlijk hier al helemaal geen excuus, en zelf veel meer voorwerk doen en niet zomaar wat leuke ideetjes, componenten in een (sowieso niet gewenst) lijstje kwakken..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Ik zit nu al een tijdje te kijken naar een HTPC om eindelijk mijn TV ook (full) HD mkv's en BR's te kunnen voeren.
Ben van plan om mediaportal te gaan draaien aangezien XBMC nog geen GPU ondersteuning heeft.
Nu ben ik van plan om een ATI kaart in de 4500 serie hiervoor te gebruiken.

Nu had ik nog wel 2 vraagjes.

Aangezien ik dus op de GPU het merendeel wil afspelen, is dan de combo moederbord+CPU niet zo enorm meer van belang?

Had al gelezen dat bitstreamen naar m'n receiver er niet in zit, maar welke videokaarten kunnen LPCM over HDMI meesturen naar m'n receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:21

Thandor

SilverStreak

Mensen, houden we het gezellig? ;)

Aurian: op GoT verwachten we eigenlijk enige eigen inzet. Dat houdt dus in dat je niet even haastig een lijstje hier neer moet droppen. Er wordt zeker verwacht dat je even de specificaties van de fabrikant erbij pakt om te zien wat er allemaal past :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 18-08 11:10
Aurian schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:57:
Mijn beoogde systeem. Ik twijfel enkel nog over de CPU en GPU keuze. Iemand een mening?

Het gaat gewoonweg om een HTPC, geschikt voor het kijken van HD content, Blu-ray films, internetten, radio, muziek en mail. Iets branden is mooi meegenomen. Moet een audio in hebben om de muziek van de tv/ipod/etc af te spelen via de Bose. HDMI aansluiting voor de tv en dat is het voorlopig wel. Upgradebaar en een mooie kast. En hij moet door de vogeltest heen komen. ;-)

Dan het budget nog: maakt niet uit eigenlijk, zolang de kosten/baten maar verantwoord zijn. Limiet der limieten; 1500 euro. Incl. speakers. Zit momenteel zonder verzendkosten op 1261.

[...]

Dank voor jullie hulp. :-)
Nou omdat niemand je wil helpen :p hier alvast een tip. Laat die bose speakertjes lekker voor wat ze zijn en bestel een mooie teufel set op teufel.eu of teufel.de. Zijn, zo ver ik weet, de speakers met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Alleen al een "simpele" set als de "concept e magnum power edition" is al super en voor onder de 200euro te krijgen. Ga iig geen geld investeren in een veels te dure overrated bose-set.
Maar dit is eigenlijk wel wat offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Laatst online: 09-09 18:46
Ik had deze vraag ook al in het mediaportal topic gesteld, maar misschien kan ik beter hier zijn voor het volgende:

Ik ben nog op zoek naar een goed lcd/vfd display voor in mijn htpc.
Heb al veel rondgezocht op internet, maar kan nog niet echt iets geschikts vinden, behalve deze:
Antec Multimedia station elite

Heeft iemand ervaring met dit display (evt icm mediaportal)?
Of heeft iemand goede suggesties voor een ander display?
Bij de Antec zit een remote, dit is echter voor mij niet nodig, gebruik momenteel een mce remote en die bevalt prima.
Op zich lijkt het me wel handig als de display gewoon in een 5,25 inch slot past. Verder vind ik het belangrijk dat hij goed word ondersteund door mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Wordt de IMON software eingelijk nog up-to-date gehouden? Of is er inmiddels een beter alternatief?

Leuk zo'n display/volume knop en IR in mijn Antec Fusion, maar als de software ontwikkeling aflopende is, is de kans op het krijgen van problemen in de toekomst groter.

Volgens mij nog steeds de laatste versie (http://www.soundgraph.com/Eng_/main.aspx):

17 iMON/iMEDIAN HD Ver. 7.20.0502 release (Setup) iMON 426460 2008-05-01

Het liefst heb ik natuurlijk gewoon een OS driver en meer niet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De display stuur ik zelf aan met LCDsmartie. (ik heb geen volumeknop en gebruik de IR receiver niet). Die Imon software heb ik dan ook nooit gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Ik heb net mijn HTPC in elkaar gezet, en ben nu Vista aan het installeren, nou heb ik het GA-E7AUM-DS2H moederbord met de G9400 erop in een Antec fusion case met ninja mini (zonder koeler).
Nou leg ik mijn hand op het koelblok van de GPU, en deze is super heet! Dus ik heb er maar even een koeler op gelegd. Mijn vraag is, is het normaal dat dat blokje heel erg heet wordt? ik zal als ik klaar ben met installeren even kijken naar de temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

GPU's worden zeer warm. Zestig graden is vrij normaal, onder load kan dit zelfs tachtig graden worden. Mijn 8800gtx is na gebruik niet beet te pakken zo heet.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Ja ik had dat ook met de Asus 9300 (P5N7A-VM ofzo?) en vertrouwde het ook niet zo. Dacht dat de Gigabyte's wel nét iets betere heatsinkjes gebruiken. Zou persoonlijk wel zorgen voor een degelijke airflow over dat stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Oke, ik denk dat ik de koelers in de Fusion om draai, deze blazen nu naar buiten maar het lijkt mij beter dat deze koele lucht over het moederbord en de heatpipes blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
KiefDelicious schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:07:
Ik heb net mijn HTPC in elkaar gezet, en ben nu Vista aan het installeren, nou heb ik het GA-E7AUM-DS2H moederbord met de G9400 erop in een Antec fusion case met ninja mini (zonder koeler).
Nou leg ik mijn hand op het koelblok van de GPU, en deze is super heet! Dus ik heb er maar even een koeler op gelegd. Mijn vraag is, is het normaal dat dat blokje heel erg heet wordt? ik zal als ik klaar ben met installeren even kijken naar de temperaturen.
Zelfde bordje, zelfde verschijnsel. Had eerst een aparte video-kaart, maar deze bleek instabiel en met het overlijden van onze oude SCART-TV kon deze afgedankt worden. Nu via DVI een monitor in gebruik en het ding wordt nog steeds heet, maar is niet instabiel :)
Sowieso zorgen voor flow, maar ik maak me er niet zo'n zorgen meer over.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Amelandbor schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:02:
Ik zit nu al een tijdje te kijken naar een HTPC om eindelijk mijn TV ook (full) HD mkv's en BR's te kunnen voeren.
Ben van plan om mediaportal te gaan draaien aangezien XBMC nog geen GPU ondersteuning heeft.
Nu ben ik van plan om een ATI kaart in de 4500 serie hiervoor te gebruiken.

Nu had ik nog wel 2 vraagjes.

Aangezien ik dus op de GPU het merendeel wil afspelen, is dan de combo moederbord+CPU niet zo enorm meer van belang?

Had al gelezen dat bitstreamen naar m'n receiver er niet in zit, maar welke videokaarten kunnen LPCM over HDMI meesturen naar m'n receiver?
Hmm, na nog wat meer lezen kom ik erachter dat ik met een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H moederbord al zo'n beetje klaar zou zijn wat betreft mijn wensen. :/
Echter dit is wel de duurdere optie incl. een redelijke Intel CPU.

Iemand die mij duidelijk kan maken of ik moet kiezen voor:
- Gigabyte GA-E7AUM-DS2H + Intel C2D 7200/7400
- AMD Moederbord + AMD X4850 + ATi 4550

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:43
Amelandbor schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:59:
[...]

Hmm, na nog wat meer lezen kom ik erachter dat ik met een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H moederbord al zo'n beetje klaar zou zijn wat betreft mijn wensen. :/
Echter dit is wel de duurdere optie incl. een redelijke Intel CPU.

Iemand die mij duidelijk kan maken of ik moet kiezen voor:
- Gigabyte GA-E7AUM-DS2H + Intel C2D 7200/7400
- AMD Moederbord + AMD X4850 + ATi 4550

Alvast bedankt.
Ik heb een MSI P7NGM Digital (nvidia 9300) icm een E7400 en dat werkt perfect met MediaPortal + DXVA.
CPU schommelt rond de 5% tijdens afspelen van 720p content, 1080p nog niet geprobeerd aangezien mijn tv toch maar hd-ready is.
Die Gigabyte lijkt me daarom ook ruim voldoende.

Ik heb dus ook gekozen voor onboard aangezien het weer minder hardware is waar problemen mee kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:52:
[...]

Zelfde bordje, zelfde verschijnsel. Had eerst een aparte video-kaart, maar deze bleek instabiel en met het overlijden van onze oude SCART-TV kon deze afgedankt worden. Nu via DVI een monitor in gebruik en het ding wordt nog steeds heet, maar is niet instabiel :)
Sowieso zorgen voor flow, maar ik maak me er niet zo'n zorgen meer over.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KiefDelicious schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:08:
Oke, ik denk dat ik de koelers in de Fusion om draai, deze blazen nu naar buiten maar het lijkt mij beter dat deze koele lucht over het moederbord en de heatpipes blazen.
Dat is niet erg slim.
Om alles zo koel mogelijk te houden is een goede flow het belangrijkste in de kast.
Dus zoveel mogelijk lucht verplaatsing de kast uit. Natuurlijk speelt voor een HTPC het geluid mee, dus hier moet je een beetje evenwicht in vinden. (BV zeer stille koelers gebruiken met een grote luchtverplaatsing).
De kast zuigt dan koele lucht aan door de ventilatierooster, dit kan eventueel geforceerd worden met extra ventilatoren als je er ruimte voor hebt.

als je de koelers naar binnen laat blazen, heb je geen afvoer meer in de kast, en zal de warmte in de hele kast toenemen, en dat wil je niet omdat dan alle componenten heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:00:
[...]

Dat is niet erg slim.
Om alles zo koel mogelijk te houden is een goede flow het belangrijkste in de kast.
Dus zoveel mogelijk lucht verplaatsing de kast uit. Natuurlijk speelt voor een HTPC het geluid mee, dus hier moet je een beetje evenwicht in vinden. (BV zeer stille koelers gebruiken met een grote luchtverplaatsing).
De kast zuigt dan koele lucht aan door de ventilatierooster, dit kan eventueel geforceerd worden met extra ventilatoren als je er ruimte voor hebt.

als je de koelers naar binnen laat blazen, heb je geen afvoer meer in de kast, en zal de warmte in de hele kast toenemen, en dat wil je niet omdat dan alle componenten heet worden.
Haha wat een lulkoek. What comes in, must come out. Simple fysics. Alles wat je erin pompt verdwijnt ook weer, anders ontploft dat ding op den duur door enorme hoge interne druk :). Plus het feit dat warme lucht stijgt en dus via natuurlijke convectie al zou verdwijnen door de sleuven bovenin. Ik heb de fans in mijn fusion ook omgedraaid, dit temeer omdat blazen effectiever is dan zuigen. Simpel voorbeeld: probeer maar eens een kaars uit te zuigen ipv blazen. Blazen is veel meer richtingsgevoelig.
Gevolg van omkeren van fans is alleen dat je moet zorgen dat er verse lucht aangezogen wordt rechts van de kast. De lucht verdwijnt dan via de ventilatie sleuven bovenin, achterin en een klein gedeelte via het voedingscompartiment, als je die sleuven maar wagewijd open laat staan. In principe is de airflow gewoon omgedraaid, maar koel je de cpu beter omdat de fans daar direct op blazen.
Als je btw wel gebruik maakt van de fan bij de mini ninja (neem aan dat je die hebt) zet deze dan zo dat hij wel naar buiten blaast, dit bevordert de afvoer en de flow door de koeler.

[ Voor 3% gewijzigd door DARKviper123 op 20-03-2009 11:22 ]

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
In grote lijnen eens. Het maakt niet zoveel uit welke kant de lucht op gaat. Je kunt voor beide een goed verhaal houden. Feit is dat er ergens koele lucht die kast in moet kunnen. Of je dat nou van de zijkant, (voorkant, achterkant of bovenkant) er in propt. Dus de Fusions fans koele lucht naar binnen laat blazen, of dat je de Fusion fans, zoals ze origineel bedoeld zijn, warme lucht naar buiten laat blazen. De koele lucht moet dan (ook door dezelfde fans) ahw aangezogen worden van elders (van de voorkant/bovenkant wherever).

Kortom: Het loont absoluut de moeite om hiermee te experimenteren! Het geheel ligt er (idd) ook altijd nog aan hoe de situatie ter plekke is (kastjes etc.); waar kan koele lucht aangezogen worden? en waar kan warme lucht afgevoerd worden.

Zelf heb ik bijv. een Asus barebone die in beginsel zo ontworpen/bedacht is dat de CPU cooler/fan koele lucht van boven/zij/buiten op de CPU blaast. Ik heb deze fan omgedraaid, zodat ie warme lucht juist afvoert, wegblaast van de CPU naar buiten, scheelt 5 tot 10 graden!

En wat je zegt over die Ninja fan: dan moet ie wel naar de achterkant van de case/Fusion naar buiten gericht staan, anders staat deze Ninja fan regelrecht tegen de (blaas)richting van de (omgedraaide) Fusion case fans in te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
kaajee schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:08:
In grote lijnen eens. Het maakt niet zoveel uit welke kant de lucht op gaat. Je kunt voor beide een goed verhaal houden. Feit is dat er ergens koele lucht die kast in moet kunnen. Of je dat nou van de zijkant er in propt. Dus de Fusions fans koele lucht naar binnen laat blazen, of dat je de Fusion fans, zoals ze origineel bedoelt zijn, warme lucht naar buiten laat blazen. De koele lucht moet dan (ook door dezelfde fans) ahw aangezogen worden van elders (van de voorkant/bovenkant wherever).

Kortom: Het loont absoluut de moeite om hiermee te experimenteren! Het geheel ligt er (idd) ook altijd nog aan hoe de situatie ter plekke is (kastjes etc.); waar kan koele lucht aangezogen worden? en waar kan warme lucht afgevoerd worden.

Zelf heb ik bijv. een Asus barebone die in beginsel zo ontworpen/bedacht is dat de CPU cooler/fan koele lucht van boven/zij/buiten op de CPU blaast. Ik heb deze fan omgedraaid, zodat ie warme lucht juist afvoert, wegblaast van de CPU naar buiten, scheelt 5 tot 10 graden!

En wat je zegt over die Ninja fan: dan moet ie wel naar de achterkant van de case/Fusion naar buiten gericht staan, anders staat deze Ninja fan regelrecht tegen de (blaas)richting van de (omgedraaide) Fusion case fans in te blazen.
eens, zo bedoelde ik het ook ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Je moet alleen dus wel opletten dat je geen blind spots creeert. Als je al je casefans naar binnen richt, heb je daar wel een enorme kans op aan de onderkant van je kast. Lucht die je naar binnen blaast gaat dan via de snelste weg weer naar buiten, en dat is in het door jou omschreven verhaal dus omhoog. een sucker die een rechte stroom kan creeeren is dus wel degelijk een voordeel. Maar alles staat of valt natuurlijk bij de locatie van je casefans en hoe/wat je aan andere fans in de kast hebt zitten. Zonder plaatje van je kast kun je er natuurlijk niets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de vents naar binnen te laten blazen, creeer je juist blind spot.
Lokaties in je PC waar warme lucht eindeloos rond blijft circuleren.
Naar binnen geblazen lucht verdwijnt dan uit de kast waar je het vaak juist niet wil hebben, gelijk weer de achterkant uit of boven aan.
In de Antec Fusion zal bv je harddisk geen enkele koeling krijgen.

Ik heb zelf de Antec Fusion, met passief gekoelde Ninja Mini.
Uitblazen van warme lucht scheelt ongeveer 5 tot 10 graden op verschillende plaatsen in de kast ten opzichte van koele lucht naar binnen te blazen..

Natuurlijk is eea wel afhankelijk hoe de kast geplaatst is en waar ruimte is buiten de kast.

Afbeeldingslocatie: http://bs.zerobarrier.nl/misc/430_airflow.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja, plaatje zou ook mijn idee van de luchtstromen zijn. Waarbij het natuurlijk eigenlijk een design fout is wat betreft de warme lucht uit voeding/dvd drive. Deze wordt door de fan van de voeding naar buiten, achter geblazen en vervolgens weer naar binnen gezogen volgens hun idee. Da's natuurlijk niet echt slim. Een schotje plaatsen aan de achterkant om warme en koude lucht beter te scheiden zou een tip kunnen zijn.
Vaak staan 'onze HTPC' kasten in een meubel waar aan de achterzijde nou niet al te veel ruimte overblijft. Ook nog vaak een min of meer dichte achterkant (van het meubel) waarbij zich aan de achterzijde van de pc warme lucht 'ophoopt'. Deze warme lucht wordt dan vervolgens door de case fans aan de zijkant weer lekker naar binnen gezogen. Ook de 'uitlaat' van de case fans aan de zijkant is in het geval van een meubel niet echt handig. ook deze zijkant van een meubel zal vaak dicht zijn (weinig ruimte) en dus zal de warme uitlaat lucht van de cas fans ook deels weer achter de pc uitkomen. Een ander deel zal aan de voorkant weg kunnen, maar ook een deel wordt dan aan de voorkant/onderkant weer aangezogen.

Vaak zie je een duidelijker airflow beeld bij computerkasten (htpc's); koele lucht van de voorkant (aangezogen) en die wordt aan de achterzijde als warme lucht afgevoerd.

Kortom in het geval van de Antec Fusion, die toch een duidelijk ander beeld van de airflow heeft, loont het om te spelen met de ventilatoren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo techies,

Dit is mijn lijst;)

Nee hoor, gekkigheid. Ik heb inmiddels het nodige gelezen en omdat ook ik binnen een paar maanden ga bouwen, wil ik toch een paar vragen kwijt bij mensen die er echt verstand van hebben.

Allereerst de doelen van mijn htpc:

HD/muziek content afspelen van de harde schijf.
Videobewerkingen van de digitale camera
Games spelen zoals CoD 4 (m.a.w. nieuwe spellen die nogal wat vragen)
Downloaden van de nieuwsserver
Verder voornamelijk mail en browse werk

De set wordt aangesloten op een LG 50PG6000 i.c.m. een LG HT953TV

Nu heb ik e.e.a. samengesteld wat wellicht overkill is maar omdat ik ook naar de toekomst kijk, wil ik nu niet minimaliseren.

Toch ben ik benieuwd naar jullie mening over het volgende.

Ik denk dat ik een moederbord en een aparte GPU ga aanschaffen, voornamelijk omdat ik ook wil gamen. Echter weet ik echt niet of de onboard GPU's van tegenwoordig voldoende capaciteiten hebben om ook de nieuwste games aan te kunnen.

Het bord wat ik in gedachten heb is de ASUS P5QC en de GPU is de ASUS Radeon HD EAH4670/DI/1G3. Ik zou mss kunnen volstaan met een Core 2 Duo maar mijn oog is gevallen op de Intel Core 2 Quad Q8200 / 2.33 GHz 1333 MHz.

De hdd's kunnen de WD Caviar Green WD10EADS 1TB worden omdat ze relatief stil zijn en er komt 4GB geheugen in, OS wordt Vista Home Premium x64.

Ook vraag ik me af of deze voeding voldoende en stil genoeg is, Be Quiet Straight Power 550W.

Omdat ik in deze en de voorgaande 2 draadjes allerlei dingen tegenkom waar ik persoonlijk niet weg van ben, zoals Gigabyte borden met onboard HDMI, AMD cpu's e.d., ben ik toch benieuwd hoe men hier over denkt.

Alle suggesties zijn welkom.

BVD

p.s.

Overigens ben ik er een voorstander van om warme lucht uit het systeem te halen dan lucht erin te blazen, die is toch nooit echt koel, vooral in de zomer zal het 30-35 graden warme lucht zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:20:
p.s.

Overigens ben ik er een voorstander van om warme lucht uit het systeem te halen dan lucht erin te blazen, die is toch nooit echt koel, vooral in de zomer zal het 30-35 graden warme lucht zijn.
zucht.. ik ga 't niet nog een keer uitleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Daarover gesproken; toen ik net mijn hele verhaal aan het type was dacht ik ook ineens; "dit komt me wel heel bekend voor" en ja hoor, zie hier..........
(wellicht iets voor een nwe. TS, aangezien de Fusion nogal veel gebruikt wordt in HTPC wereld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 15:44
kaajee schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:56:
Daarover gesproken; toen ik net mijn hele verhaal aan het type was dacht ik ook ineens; "dit komt me wel heel bekend voor" en ja hoor, zie hier..........
(wellicht iets voor een nwe. TS, aangezien de Fusion nogal veel gebruikt wordt in HTPC wereld)
quote... mee eens is een verwijzing naar de post voldoende? Heel het verhaal in de TS lijkt me wat veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Laatst online: 21:50
Ik had even een kort vraagje over de HDMI aansluiting en HDCP op een 780G moederbord.

Nou heb ik interesse in het maken van een HTPC-tje voor Blue-ray & HD-DVD, en heb al een heleboel gelezen en opgezocht. Nou blijf ik alleen een beetje vastzitten bij de vraag of HDMI HDCP ondersteunt zonder dat dit op alternate staat, of niet. Want ik ga dus Blue-Ray`s afspelen maar volgens mij is het mogelijk dat ze HDCP beveiligt zijn. En dus vroeg ik mij af of dit uberhaupt nodig is met een Computer, en of dit bij de specs moet staan. Het staat namelijk wel bij de DVI-D aansluitingen.

Neem http://www.alternate.nl/h...RE&l1=Moederborden&l2=AMD nou bijvoorbeeld. Er staat bij :

Directe aansluitingen
1 x HDMI
1 x DVI-D Uitgang
waarvan 1 x met HDCP
1 x VGA Uitgang

HDCP wel via HDMI, niet via DVI-D. Nou is het niet zo`n ramp want ik heb wel een kabel die DVI-D -> HDMI prima doet op 1080p maar dan word de audio toch niet overgezet. Nou is dit in eerste instantie niet nodig, maar het zou later een domme fout kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Subpy schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:07:
[...]

quote... mee eens is een verwijzing naar de post voldoende? Heel het verhaal in de TS lijkt me wat veel van het goede.
Ik zal het verhaal over de luchstroom en specifiek over die in de Antec Fusion nog wel een keertje bondiger in 1 bericht samenvatten, kan je daar naar verwijzen (of wel overnemen in evt. nwe. TS), voorlopig is een verwijzing wel handig wellicht..........

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 20-03-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik weet niet of het idee al genoemd werd, maar op zoek naar een afstandsbediening voor mijn HTPC ben ik op het idee gekomen een PS3 remote te gebruiken. Dit omdat het Bluetooth is en ik dus geen IR-receiver (niet IrDA !!!) moet zoeken. Ook kost de remote maar 25€... Ik ga het testen en laat mijn bevindingen hier wel weten !

Afbeeldingslocatie: http://blog.ugo.com/images/uploads/ps3remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 15:44
kaajee schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:14:
[...]

Ik zal het verhaal over de luchstroom en specifiek over die in de Antec Fusion nog wel een keertje bondiger in 1 bericht samenvatten, kan je daar naar verwijzen (of wel overnemen in evt. nwe. TS), voorlopig is een verwijzing wel handig wellicht..........
Super als je het nog een keertje allemaal bondig wil opschrijven _/-\o_ . Het lijkt me iets te diep gaan om het hele stuk op te nemen in de TS. Voor nu staat er een verwijzing in(link die jij hierboven gepost hebt.). Als er een bondiger versie zal ik de verwijzing aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:28:
Ik weet niet of het idee al genoemd werd, maar op zoek naar een afstandsbediening voor mijn HTPC ben ik op het idee gekomen een PS3 remote te gebruiken. Dit omdat het Bluetooth is en ik dus geen IR-receiver (niet IrDA !!!) moet zoeken. Ook kost de remote maar 25€... Ik ga het testen en laat mijn bevindingen hier wel weten !
OK, dat was vrij simpel. Gewoon de instructies volgen op deze link wat inhoudt dat je het ding moet pairen (logisch) zonder passkey en een programma installeren om de toetsen te registreren als toetsenbordinput. Dit kan je dan bv. weer in je te gebruiken programma (in mijn geval MPC-HC) aanpassen evenals in het PS3 remote programma.

http://thegreenbutton.com/forums/thread/283133.aspx

Het werkt goed voor 25€ :) Denk er wel aan dat je een Bluetooth dongle nodig hebt als je systeem dat niet heeft !!

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 20-03-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:20:
Hallo techies,

Allereerst de doelen van mijn htpc:

HD/muziek content afspelen van de harde schijf.
Videobewerkingen van de digitale camera
Games spelen zoals CoD 4 (m.a.w. nieuwe spellen die nogal wat vragen)
Downloaden van de nieuwsserver
Verder voornamelijk mail en browse werk

De set wordt aangesloten op een LG 50PG6000 i.c.m. een LG HT953TV

Nu heb ik e.e.a. samengesteld wat wellicht overkill is maar omdat ik ook naar de toekomst kijk, wil ik nu niet minimaliseren.

Toch ben ik benieuwd naar jullie mening over het volgende.

Ik denk dat ik een moederbord en een aparte GPU ga aanschaffen, voornamelijk omdat ik ook wil gamen. Echter weet ik echt niet of de onboard GPU's van tegenwoordig voldoende capaciteiten hebben om ook de nieuwste games aan te kunnen.

Het bord wat ik in gedachten heb is de ASUS P5QC en de GPU is de ASUS Radeon HD EAH4670/DI/1G3. Ik zou mss kunnen volstaan met een Core 2 Duo maar mijn oog is gevallen op de Intel Core 2 Quad Q8200 / 2.33 GHz 1333 MHz.

De hdd's kunnen de WD Caviar Green WD10EADS 1TB worden omdat ze relatief stil zijn en er komt 4GB geheugen in, OS wordt Vista Home Premium x64.

Ook vraag ik me af of deze voeding voldoende en stil genoeg is, Be Quiet Straight Power 550W.

Omdat ik in deze en de voorgaande 2 draadjes allerlei dingen tegenkom waar ik persoonlijk niet weg van ben, zoals Gigabyte borden met onboard HDMI, AMD cpu's e.d., ben ik toch benieuwd hoe men hier over denkt.
Wat jij wil is geen HTPC...:)
Dat hier veel gepraat wordt over Gigabyte bordjes met AMD cpu's komt omdat deze een betere prijs/prestatie verhouding hebben en omdat de 780/790 chipset erg goed voldoet voor HTPC doeleinden. Een Intel QuadCore is echt vette overkill voor een normale HTPC.
En... onboard VGA is nauwelijks geschikt om te gamen. Of je moet games tot 3 jaar geleden willen spelen.
BastiaanCM schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:11:
Ik had even een kort vraagje over de HDMI aansluiting en HDCP op een 780G moederbord.

Nou heb ik interesse in het maken van een HTPC-tje voor Blue-ray & HD-DVD, en heb al een heleboel gelezen en opgezocht. Nou blijf ik alleen een beetje vastzitten bij de vraag of HDMI HDCP ondersteunt zonder dat dit op alternate staat, of niet. Want ik ga dus Blue-Ray`s afspelen maar volgens mij is het mogelijk dat ze HDCP beveiligt zijn. En dus vroeg ik mij af of dit uberhaupt nodig is met een Computer, en of dit bij de specs moet staan. Het staat namelijk wel bij de DVI-D aansluitingen.

Neem http://www.alternate.nl/h...RE&l1=Moederborden&l2=AMD nou bijvoorbeeld. Er staat bij :

Directe aansluitingen
1 x HDMI
1 x DVI-D Uitgang
waarvan 1 x met HDCP
1 x VGA Uitgang

HDCP wel via HDMI, niet via DVI-D. Nou is het niet zo`n ramp want ik heb wel een kabel die DVI-D -> HDMI prima doet op 1080p maar dan word de audio toch niet overgezet. Nou is dit in eerste instantie niet nodig, maar het zou later een domme fout kunnen worden.
Is dat echt niet op te zoeken met Google...? Er is meer op de wereld als de alternate site.

[ Voor 42% gewijzigd door psy op 20-03-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Laatst online: 21:50
Is dat echt niet op te zoeken met Google...? Er is meer op de wereld als de alternate site.
Ik doe bij het geringste een google zoekopdracht, en zoek dus echt heel vaak naar van alles en nog wat.
Ook dit heb ik bekeken met zo`n 3 verschillende zoekopdrachten maar nergens komt er een duidelijk antwoord uit. In wikipedia vind ik ook maar een half antwoord.

Maar nu, tijdens het het schrijven van dit bericht lees ik dat HDMI 100% compatible is met HDCP, dat is op basis van één berichtje op een website. Dit vind ik nou niet echt betrouwbaar. Alhoewel nu ik wikipedia nog eens doorlees dan lijkt het te kloppen.

Mag het er wel bij staan op Alternate volgende keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

BastiaanCM schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:25:
[...]

Ik doe bij het geringste een google zoekopdracht, en zoek dus echt heel vaak naar van alles en nog wat.
Ook dit heb ik bekeken met zo`n 3 verschillende zoekopdrachten maar nergens komt er een duidelijk antwoord uit. In wikipedia vind ik ook maar een half antwoord.

Maar nu, tijdens het het schrijven van dit bericht lees ik dat HDMI 100% compatible is met HDCP, dat is op basis van één berichtje op een website. Dit vind ik nou niet echt betrouwbaar. Alhoewel nu ik wikipedia nog eens doorlees dan lijkt het te kloppen.

Mag het er wel bij staan op Alternate volgende keer :P
Al eens over nagedacht om eerst op de website van de fabrikant te kijken voor zulke info?
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=3017

Dus ja: "Integrated HDMI/ DVI interface for Full HD 1080 Blu-ray playback with HDCP "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:52:
[...]

Wat jij wil is geen HTPC...:)
Dat hier veel gepraat wordt over Gigabyte bordjes met AMD cpu's komt omdat deze een betere prijs/prestatie verhouding hebben en omdat de 780/790 chipset erg goed voldoet voor HTPC doeleinden. Een Intel QuadCore is echt vette overkill voor een normale HTPC.
En... onboard VGA is nauwelijks geschikt om te gamen. Of je moet games tot 3 jaar geleden willen spelen.
Nee je hebt gelijk, het moet meer doen dan alleen maar fillumpies en muziek afspelen.....zal ik het een van-alles-en-nog-wat voorindehuiskamer systeem noemen? :Y

Weet nu iig dat onboard GPU voor mij geen optie is, bedankt.

Ik merk dat het prijsverschil tussen bepaalde cpu's in Dual of Quad core relatief klein is, daarom kies ik nu een quad core, kan ik straks ook veel processen naast elkaar laten lopen. (rarren/parren/downloaden)

Het bord heb ik gekozen vanwege de stroombesparing mogelijkheden die de P5Q serie biedt, DDR3 support, 8Phase Power Engine en nog meer blabla...vind het wel een sexy bordje.

GPU heb ik gekozen omdat het een topper is maar ik ben er nog niet helemaal over uit, passief of actief gekoeld.

Kan iemand me vertellen/linken hoe ik het beste kan berekenen welke PSU ik nodig heb voor een dergelijke setup please? Heb het ergens zien staan maar ben het even kwijt.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja_daaag
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:31:
Door de vents naar binnen te laten blazen, creeer je juist blind spot.
Lokaties in je PC waar warme lucht eindeloos rond blijft circuleren.
Naar binnen geblazen lucht verdwijnt dan uit de kast waar je het vaak juist niet wil hebben, gelijk weer de achterkant uit of boven aan.
In de Antec Fusion zal bv je harddisk geen enkele koeling krijgen.

Ik heb zelf de Antec Fusion, met passief gekoelde Ninja Mini.
Uitblazen van warme lucht scheelt ongeveer 5 tot 10 graden op verschillende plaatsen in de kast ten opzichte van koele lucht naar binnen te blazen..

Natuurlijk is eea wel afhankelijk hoe de kast geplaatst is en waar ruimte is buiten de kast.

[afbeelding]
mag ik vragen wat voor processor en mobo jij erin hebt? heb nu een msi media live htpc maar ben er niet helemaal tevreden over. met name over de fullhd weergave dus ben nu aan het kijken voor iets anders. :)
met name die passief gekoelde ninja mini spreekt me wel aan maar wil weten wat je voor proc. je eronder hebt liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ja_daaag schreef op zondag 22 maart 2009 @ 00:11:
[...]

mag ik vragen wat voor processor en mobo jij erin hebt? heb nu een msi media live htpc maar ben er niet helemaal tevreden over. met name over de fullhd weergave dus ben nu aan het kijken voor iets anders. :)
met name die passief gekoelde ninja mini spreekt me wel aan maar wil weten wat je voor proc. je eronder hebt liggen ;)
Mag ik zo vrij zijn je een tip te geven: lees/zoek dit topic even door; tientallen configuraties passeren de revue. Je eigen specs noemen is ook wel handig.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
  • Laatst online: 27-08 21:15
Even een vraagje ik heb 3 weken geleden een htpc samen gesteld maar na veel lezen op de forums hier ben ik er helaas nog niet uitgekomen.
Waar ik voornamelijk mee heb getest is met mpc hc omdat de meeste mensen dit volgens mij gebruiken en ik hier ook een guide van had gevonden.
Ik probeer 720p en 1080p mkv bestanden af te spelen op mijn Samsungs ps50a656 maar krijg hier geen vloeiend beeld op het scherm :( ook heb ik planet earth geprobeerd maar deze blijft ook stotteren.

Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven want aan de hardware moet het volgens mij niet liggen want heb meerdere mensen gezien hier op het forum die het wel af kunnen spelen.

Belangrijke hardware:
Moederbord Gigabyte MA78GPM-Ds2h (in de bios videokaart op 950 mhz gezet)
Processor AMD Phenom X3 8650

Probeer dit allemaal voor elkaar te krijgen in de vista ultimate 64bit versie...

Hoop dat iemand me kan helpen kom er zelf echt niet meer uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

lars1986 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:44:
Even een vraagje ik heb 3 weken geleden een htpc samen gesteld maar na veel lezen op de forums hier ben ik er helaas nog niet uitgekomen.
Waar ik voornamelijk mee heb getest is met mpc hc omdat de meeste mensen dit volgens mij gebruiken en ik hier ook een guide van had gevonden.
Ik probeer 720p en 1080p mkv bestanden af te spelen op mijn Samsungs ps50a656 maar krijg hier geen vloeiend beeld op het scherm :( ook heb ik planet earth geprobeerd maar deze blijft ook stotteren.

Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven want aan de hardware moet het volgens mij niet liggen want heb meerdere mensen gezien hier op het forum die het wel af kunnen spelen.

Belangrijke hardware:
Moederbord Gigabyte MA78GPM-Ds2h (in de bios videokaart op 950 mhz gezet)
Processor AMD Phenom X3 8650

Probeer dit allemaal voor elkaar te krijgen in de vista ultimate 64bit versie...

Hoop dat iemand me kan helpen kom er zelf echt niet meer uit...
Codecs? Drivers? Met welke software speel je het af? Wat voor stottering zie je? Geef eens wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
  • Laatst online: 27-08 21:15
Heb verschillende codes geprobeerd..Ffdshow, haali media spliter, cccp codec pack, klite codec.
Alles wel los geprobeerd dus niet alles geinstalleerd en geprobeerd. Heb als players mediaplayer classic hc gebruikt vlc player geprobeerd. Voor drivers van de ati hd3200 heb ik eerst 9.2 gebruikt nu de nieuwe versie uit is heb ik deze draaien. Ook heb ik het met 8.2 geprobeert maar zonder succes. En de stottering ja het lijkt wel alsof die iets tikt bij het afspelen beetje moeilijk te omschrijven maar het loopt in ieder geval niet vloeiend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Ik heb bijna dezelfde setup als jou maar geen stotteringen (1080p):

GigaByte MA78GPM-DS2H (videochip gewoon standaard geklocked)
AMD Phenom X4 9550
Windows 7 X64 (Build 7057)
CoreAVC 1.9.5
AC3 1.51a
MPC HC X64 1.2.908.0

[ Voor 148% gewijzigd door Jumpman op 22-03-2009 15:26 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.