Ik heb ook een Silverstone LC-19 kast en liep tegen dezelfde vragen aan m.b.t. geluid, koeling en stroomverbruik.
De northbridge van de 1e revisie van het Gigabyte die ik heb, word erg heet tijdens gebruik, wellicht dat ik die nog vervang door een northbridge koelblok van zalman, zoals de
ZM-NBF47. Ik heb er echter nog geen succesverhaal over gevonden
Voorlopig ziet het er dus zo uit:

Het geperforeerde deksel past nog maar net over de nieuwe SilenX fan:
De ventilator die bij de NT08-AM2 koeler zat maakte te veel geluid naar mijn wens dus ben ik op zoek gegaan naar een stillere. Uiteindelijk heb ik de SilenX iXtrema PRO IXP-52-11 gekocht, welke slechts 11dB zou produceren. Na montage kon ik inderdaad niks meer horen, maar werd de kast nog heter.

Ik heb toen m.b.v. AMD Overdrive mijn systeem ge-underclocked (net als een mede-Tweaker in deze thread) van 2,4 naar 2,0 GHz (multiplier verlaagd) en het voltage op de processor verlaagd van 1,2V naar 1,0V.
Ook heb ik Cool'n'Quiet weer geactiveerd in het BIOS.
Nu loopt het systeem muisstil en een stuk minder heet (Northbridge bijna 25 graden koeler).
Hier het vrijwel overbodige hardwarelijstje:
|
Silverstone LC19B incl. 120W Powersupply - € 107,70 |
SilverStone NT07-AM2 low-profile processorkoeler - € 18,40 |
SilenX iXtrema PRO IXP-52-11 - 80 x 80 x 15 mm - €13,86 |
Gigabyte GA-MA78GM-S2H - €8,45 (2e hands, bijbehorende processor doorverkocht) |
Kingston 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 Kit 2 - € 34,30 |
AMD Athlon X2 4850e processor - €65,- |
Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard - €40,- |
500GB WD SATA Harddisk - €had ik nog liggen... |
Laptop DVD-recorder (oude TEAC) - €had ik nog liggen... |
Ben erg blij met de hardware, met name de compacte behuizing
Alle MKV's speel ik af met de laatste versie van Media Player Classic HomeCinema (via
xvidvideo.ru)
Deze heb ik geconfigureerd met deze guide:
http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/
De enige guide die ik ook aan anderen aanraadt omdat het goed is na te bootsen met de meegeleverde samples.
Voorlopig speel ik vrijwel alleen 720p MKV bestanden af, en die worden nu allemaal hardwarematig gedecodeerd. Ook 1080p speelt zonder problemen, MITS het aan de redelijk strikte coderingseisen voldoet (qua h264 profile en aantal reference frames).
De volgende test MKV's, die bij verkeerde instellingen enorm gaan schokken en haperen worden (ook na het underclocken) goed afgespeeld
Jittery.Sample1.1080p.BluRay.DTS.mkv (WALL-E opening scene)
Jittery.Sample2.1080p.BluRay.DTS.mkv (Transporter scene)
Jittery.Sample3.1080p.BluRay.DTS.mkv (Transporter scene)
Ik (en m'n vriendin trouwens ook) was zelf een fervent XBMC gebruiker/fan, en ga proberen om het net zo soepel te laten werken als op de XBOX. Gelukkig is er een XBMC build die gebruik kan maken van een externe mediaplayer. (MPC-HC & DXVA in mijn geval), maar dat ziet er een beetje knullig uit met verspringen van vensters etcetera.
Wellicht dat ik de zin (en de tijd) krijg om MediaPortal volledig te configureren met een XBMC lookalike skin, want voorlopig zit ik nog nog iets te vaak te dubbelklikken in een windows-verkenner
Al met al een hoop gedoe, met (mede door de vele tips hier) steeds kleine overwinningen tot het ultieme doel, een gebruiksvriendelijke alles-speler met een mooie, eenvoudige interface.
"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk