Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boktor schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:50:
^^ Je zegt dat jouw doel is een zuinig systeem samen te stellen. Vanwaar dan je keuze voor een AMD systeem, inclusief een extra grafische adapter? Met jouw budget kun je met gemak een krachtig, zuinig systeem bouwen rondom de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H.
Het is niet mijn eigen keuze, ik heb namelijk niet al te veel verstand van hardware. Iemand op helpmij.nl heeft het systeem voor me samengesteld, ik wou graag een second opinion, daarom zette ik het hier neer. Als jij (of iemand anders hier) mij een betere samenstelling kan geven, hoor ik het dus graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Patriek schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:27:
naar mijn weten kàn er geen h.264 zitten in een wmv ? en dus is CoreAVC en DXVA niet van toepassing
Voor zover ik weet hebben de ingebouwde MS decoders voor WMV zelf al DXVA-support aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

^ oh dat zou goed kunnen inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:19:
[...]

Het is niet mijn eigen keuze, ik heb namelijk niet al te veel verstand van hardware. Iemand op helpmij.nl heeft het systeem voor me samengesteld, ik wou graag een second opinion, daarom zette ik het hier neer. Als jij (of iemand anders hier) mij een betere samenstelling kan geven, hoor ik het dus graag!
kijk hier eens, dit systeem voldoet prima aan jou eisen, en heeft het zuinigste moederbord van dit moment de GA-E7AUM-DS2H zoals Boktor al zei. Nieuwere hardware en nog goedkoper ook!
En als je die kast niet mooi vind kan je nog de Antec Fusion Remote nemen, en de Hauppauge Remote Control Kit weglaten want bij die kast zit al een remote.

[ Voor 22% gewijzigd door KiefDelicious op 08-03-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
Voor alle mensen hierboven met WMV afspeel problemen.

Hebben jullie ook "echte" content welke jullie af willen spelen? Ik ben namelijk nog nooit, via de "wel bekende manier" een wmv bestand tegengekomen voor films. Het is altijd mkv, avi en heel af en toe een mp4 bestand.

Het lijkt hier alsof jullie een vogel scene test bestand hebben gedownload welke in WMV vorm is geleverd.
En om nou helemaal moeilijk te gaan lopen kloten voor een bestandsformaat wat je daarna toch nooit meer tegenkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
WMVHD kom je vaak tegen als HD film omgezet voor de XBOX360 :D
net zoals je de containers: mpg, mp4 en mt2s vaak tegenkomt voor de PS3.

[ Voor 43% gewijzigd door KiefDelicious op 08-03-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik denk dat er zowiezo ook legaal WMV's verdeeld worden als digitale kopiën bij een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Dan heb ik niets gezegd. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus heeft op de CeBit een nieuwe Eee Box aangekondigd, de B208, uitgevoerd met een Intel Atom 330 dual core en een Ati HD 4350 :

http://www.asus.com/produ...=0&model=2894&modelmenu=1

http://event.asus.com/eee...ox/en/specifications.html

Voor mij toch wel de lang verwachte HTPC temeer vanwege de lage powerconsumptie, kleine vormgeving en de toevoeging aan mij al bestaande apperatuur, waaronder een server en een Logitech Squeezebox. Ik denk dat dit een trend in beweging zal gaan zetten die de bekende HTPC kasten naar de achtergrond doen schuiven en daarmee voor een groter publiek steeds aantrekkelijker zal worden :)

Jammer dat er nog geen leverdatum en prijs bekend is en mogelijk zal de B206 goedkoper worden. Maar een mooi plekje onder de TV is al gereserveerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

KiefDelicious schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:27:
[...]

kijk hier eens, dit systeem voldoet prima aan jou eisen, en heeft het zuinigste moederbord van dit moment de GA-E7AUM-DS2H zoals Boktor al zei. Nieuwere hardware en nog goedkoper ook!
En als je die kast niet mooi vind kan je nog de Antec Fusion Remote nemen, en de Hauppauge Remote Control Kit weglaten want bij die kast zit al een remote.
Ik zag gisteren trouwens de Antec Micro Fusion staan, erg fraaie kast. Stukje kleiner dan de 'gewone' Fusion, maar als je ze naast elkaar zet komt de gewone Fusion erg lomp over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:13:
Ik ben van plan om een goedkope htpc te kopen. Is dit wat?

..............

hij moet eigenlijk wel 1080p kunnen afspelen.

Alvast bedankt,
Kevin
Je moet op zoek nar een andere tuner kaart. De 150MCE is PCI, die Asus Pundit heeft 'slechts' 2x een PCIe slot. En waarom niet meteen een 1Tb schijf? En 1 reepje 2gb extra, heb je ook nog een dual channel. En waarom niet meteen een 5050e, net wat extra power voor weinig meer centen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 13:19
KiefDelicious schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:37:
WMVHD kom je vaak tegen als HD film omgezet voor de XBOX360 :D
net zoals je de containers: mpg, mp4 en mt2s vaak tegenkomt voor de PS3.
Dit is trouwens het enige formaat waar ik problemen mee heb qua geluid.
Krijg het niet voor mekaar om de meerkanaals geluidsstroom eruit te krijgen, alleen stereo.

Heb je hier iets anders voor nodig dan coreavc en ffdshow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Boktor schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:23:
@jfranssen
Het moederbord heeft inderdaad een optische uitgang, maar wat ik graag wil weten of ook de coaxiale uitgang meegeleverd wordt bij het moederbord. Op het moederbord zie ik een aansluiting spdif-out, maar het is mij niet helemaal duidelijk of ook de kabel/aansluiting wordt meegeleverd.
Nee die bracket wordt niet meegeleverd, staat ook gewoon in de manual......

Is wel los te krijgen hoor, als je op bracket zoekt in dit topic had je deze post gevonden.
Je kunt ook gewoon een tulp stekkertje met een kabeltje aan de S/PDIF connector vastmaken, heb je ook je coaxiale digitale uitgang......

Denk eraan dat een nadeel van dit board is dat er geen firewire op zit, dat heeft de Gigabyte versie wel, mocht je ooit een FloppyDTV overwegen........

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 09-03-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
rsvmark schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:38:
[...]

Dit is trouwens het enige formaat waar ik problemen mee heb qua geluid.
Krijg het niet voor mekaar om de meerkanaals geluidsstroom eruit te krijgen, alleen stereo.

Heb je hier iets anders voor nodig dan coreavc en ffdshow?
Bijna iedereen heeft dit probleem! Je zou bijv. AC3 filter kunnen gebruiken. WMV-HD bevat geen Dolby Digital of DTS maar een andere, eigen codering voor 5.1. Dit snappen de meeste receivers niet (ze zijn er wel, maar weinig).

Zie ook deze post voor meer details. Ook zoeken levert een boel relevante hits op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Frank Martin schreef op maandag 09 maart 2009 @ 08:13:
[...]
Ik zag gisteren trouwens de Antec Micro Fusion staan, erg fraaie kast. Stukje kleiner dan de 'gewone' Fusion, maar als je ze naast elkaar zet komt de gewone Fusion erg lomp over...
Klopt maar in de micro Fusion kan je geen High profile PCI kaarten kwijt, dus hou daar rekening mee.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iemand die hier een antwoord op heeft?

[ Voor 24% gewijzigd door KiefDelicious op 09-03-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:13:
Ik ben van plan om een goedkope htpc te kopen. Is dit wat?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 53,15€ 53,15
1Asus Pundit P2-M3A3200€ 137,10€ 137,10
1Hauppauge WinTV PVR 150€ 68,-€ 68,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G€ 17,11€ 17,11
1Lite-On DH-4O1S€ 75,-€ 75,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB€ 69,-€ 69,-
ImporterenTotaal€ 419,36

hij moet eigenlijk wel 1080p kunnen afspelen.

Alvast bedankt,
Kevin
Ik heb onderstaand setje vorige week besteld in in elkaar gezet. Draait als een zonnetje (1080p, en alle digitale surround formaten over HDMI), en scheelt je tóch weer 2 eurocenten 8)

Je kan er zelfs voor kiezen een zuinigere processor als de 5050e te nemen, is ook in de aanschaf nog wat goedkoper!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 61,59€ 61,59
1Antec Fusion Remote Zwart€ 125,12€ 125,12
1Corsair CX400W€ 42,50€ 42,50
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 69,85€ 69,85
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 35,28€ 35,28
1Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 85,-€ 85,-
ImporterenTotaal€ 419,34

edit:
Sorry, tv-kaart over het hoofd gezien. Maar als ik het goed bekijk heb jij een casing uitgekozen met moederbord, waarmee je bovenstaande behuizing en mobo kan vervangen.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

KiefDelicious schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:04:
[...]

Klopt maar in de micro Fusion kan je geen High profile PCI kaarten kwijt, dus hou daar rekening mee.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mja, maar de vraag is welke kaarten dat zouden kunnen zijn. Ik kan me alleen een TV kaart bedenken en dan pak ik wel de FloppyDTV met Firewire aansluiting. Maar inderdaad wel een punt om bij stil te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Volgens mij is de FloppyDTV ook gewoon high-profile! dat is namelijk ook een rede waarom ik voor de Fusion kies, als ik later nog wil uitbreiden heb ik geen zin om een nieuwe kast te kopen omdat de kaarten er niet in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
De FloppyDTV kan desgewenst ook in een externe behuizing worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
catchingfire schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:05:
[...]

Ik heb niet je hele inleiding nagelezen maar dit klinkt exact als mijn probleem (Phenom 9500, GA780M, 4GB, catalyst 9.2, coreavc 1.9, laatste ffdshow tryouts build, laatste mpc-hc build).
mkv's spelen super, zijn ook DXVA-enabled; WMV-HD's lopen niet superstrak en worden nooit ge-DXVA'd. Of dit een Catalyst probleem is... geen idee. Moet idd ook eens kijken of CoreAVC/ffdshow gebruikt worden voor WMV-HD's.
Voor XP (SP3) is 8.12 dé driver als je DXVA wil. Als je Vista gebruikt kan je 9.2 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
KiefDelicious schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:04:
[...]

...........

Iemand die hier een antwoord op heeft?
Wellicht dat niemand reageert omdat dat onderwerp al vele malen aan de orde is geweest, ook/juist in dit topic.
Nee, je kunt met zo'n (lullig) LCD/VFD displaytje NIET navigeren. Je kunt dus niet kiezen en selecteren. Het enige wat dat displaytje doet is weer geven wát je gekozen hebt door bijv. het weergeven welk MP3-tje er momenteel afgespeeld wordt of welk tv programma er opgenomen/afgespeeld wordt.
Je zult dus toch echt een 'echt' display aan moeten zijn om fatsoenlijk (door een/het menu/GUI) te kunnen navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KiefDelicious schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:00:
Volgens mij is de FloppyDTV ook gewoon high-profile! dat is namelijk ook een rede waarom ik voor de Fusion kies, als ik later nog wil uitbreiden heb ik geen zin om een nieuwe kast te kopen omdat de kaarten er niet in kunnen.
V.w.b. zijn hoogte is FloppyDTV inderdaad full size maar FloppyDTV hoeft niet in een slot geplaatst te worden en kan derhalve overal in de behuizing weggewerkt worden, horizontaal, verticaal of en welke richting dan ook. Bekijk de achterzijde Q-motion 400i LP behuizing met 2x Floppy-DTV.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 09-03-2009 14:44 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allen,

Ik heb sinds een klein jaar een HTPC, welke bestaat uit:

ABIT M2HD mobo Link
AMD 4850E proc
Silverstone LC-19 Link
WD green schijf

en nog wat meer, maar dat is niet belangrijk.

Al vanaf het begin heb ik moeite om dit koel te krijgen. Vanwege de dimensies van de kast, kan ik alleen HEEL platte koelers kwijt. Silverstone heeft er een van aluminium en ik heb er nu een van Hiper, van koper. Dit scheelt al iets (48C -> 42C voor de proc), maar het is toch nog te hoog naar mijn zin. Wat zijn nu nog mijn opties? Er passen alleen 40mm fans is, maar die krijg je nooit echt stil, terwijl je voldoende airflow overhoudt. Nu hoorde ik tussen neus en lippen door iemand vertellen dat AMD chipsets minder warm worden dan nVidia chipsets. Kan dit kloppen? Heeft het (gezien deze problemen, niet zozeer vanwege performance) zin om naar 780G over te stappen? ik ven verder tevreden over het systeem overigen, alleen die temps en het geluid wat daarmee gepaard gaat hangen me ondertussen de strot uit.

Als iemand ervaringen heeft met deze kast en jij hebt het wel goed voor elkaar, let me know!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik denk niet dat je in hitte veel vooruit gaat, achteruit eigenlijk. De AMD chipsets zijn dan wel zuinig maar produceren toch juist ook wel veel warmte. De Northbridge van de 780G wordt juist erg warm.
Ik zou me echter niet te veel zorgen maken, die 42 graden is een prima waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
kaajee schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:43:
[...]

Wellicht dat niemand reageert omdat dat onderwerp al vele malen aan de orde is geweest, ook/juist in dit topic.
Nee, je kunt met zo'n (lullig) LCD/VFD displaytje NIET navigeren. Je kunt dus niet kiezen en selecteren. Het enige wat dat displaytje doet is weer geven wát je gekozen hebt door bijv. het weergeven welk MP3-tje er momenteel afgespeeld wordt of welk tv programma er opgenomen/afgespeeld wordt.
Je zult dus toch echt een 'echt' display aan moeten zijn om fatsoenlijk (door een/het menu/GUI) te kunnen navigeren.
Mijn excuses, ik heb het waarschijnlijk verkeerd geformuleerd.
Het ging mij voornamelijk om het probleem met het contrast van het schermpje van de Fusion black.
Ik wil graag weten of dit nog steeds een een groot probleem is en of er iets is waar ik op moet letten bij de aankoop, of wat je er tegen kan doen. Navigeren via het schermpje is voor mij helemaal niet belangrijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KiefDelicious schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:13:
[...]
Mijn excuses, ik heb het waarschijnlijk verkeerd geformuleerd.
Het ging mij voornamelijk om het probleem met het contrast van het schermpje van de Fusion black.
Ik wil graag weten of dit nog steeds een een groot probleem is en of er iets is waar ik op moet letten bij de aankoop, of wat je er tegen kan doen. Navigeren via het schermpje is voor mij helemaal niet belangrijk :D
Ik gebruik al een jaar of 2 deze kast en heb dit schermpje dan ook al na een maand uitgeschakeld ! :)
Veels te klein en irritant, ik vind de kast veel te mooi om er dan zo een cheap ass veel te klein schermpje op te laten flikkeren alsof het kerstmis is.

Weet iemand toevallig op de FloppyDTV S2 drivers ook werken op een Server 2003 OS ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07-2020
Als ik draadloos zou willen internetten op mijn HTPC? Zou ik dan nog een externe Wlan adapter moeten aanschaffen. Ik hoor hier niemand over surfen met je HTPC. Zou toch wel relaxt zijn beetje youtuben/spellen online spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Externe WLAN adapter? Waarom? Zit bij heel veel mobo's ingebouwd, en anders PCI ofzo? Je HTPC is gewoon een computer, dus kan je ook surfen et cetera. Niet vanuit VMC schijnbaar, maar wel gewoon op de traditionele manier. Youtube kan volgens mij wel via VMC, net als uitzending gemist enzo. Maar dat is vast wel via Google te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 14:01
Ik heb ook een Silverstone LC-19 kast en liep tegen dezelfde vragen aan m.b.t. geluid, koeling en stroomverbruik.
De northbridge van de 1e revisie van het Gigabyte die ik heb, word erg heet tijdens gebruik, wellicht dat ik die nog vervang door een northbridge koelblok van zalman, zoals de ZM-NBF47. Ik heb er echter nog geen succesverhaal over gevonden
Voorlopig ziet het er dus zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.control-freak.nl/images/HTPC/LC19_top.jpg
Het geperforeerde deksel past nog maar net over de nieuwe SilenX fan:
Afbeeldingslocatie: http://www.control-freak.nl/images/HTPC/LC19_rear.jpg

De ventilator die bij de NT08-AM2 koeler zat maakte te veel geluid naar mijn wens dus ben ik op zoek gegaan naar een stillere. Uiteindelijk heb ik de SilenX iXtrema PRO IXP-52-11 gekocht, welke slechts 11dB zou produceren. Na montage kon ik inderdaad niks meer horen, maar werd de kast nog heter. :(
Ik heb toen m.b.v. AMD Overdrive mijn systeem ge-underclocked (net als een mede-Tweaker in deze thread) van 2,4 naar 2,0 GHz (multiplier verlaagd) en het voltage op de processor verlaagd van 1,2V naar 1,0V.
Ook heb ik Cool'n'Quiet weer geactiveerd in het BIOS.
Nu loopt het systeem muisstil en een stuk minder heet (Northbridge bijna 25 graden koeler).

Hier het vrijwel overbodige hardwarelijstje:
Silverstone LC19B incl. 120W Powersupply - € 107,70
SilverStone NT07-AM2 low-profile processorkoeler - € 18,40
SilenX iXtrema PRO IXP-52-11 - 80 x 80 x 15 mm - €13,86
Gigabyte GA-MA78GM-S2H - €8,45 (2e hands, bijbehorende processor doorverkocht)
Kingston 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 Kit 2 - € 34,30
AMD Athlon X2 4850e processor - €65,-
Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard - €40,-
500GB WD SATA Harddisk - €had ik nog liggen...
Laptop DVD-recorder (oude TEAC) - €had ik nog liggen...

Ben erg blij met de hardware, met name de compacte behuizing
Afbeeldingslocatie: http://www.control-freak.nl/images/HTPC/LC19_front.jpg

Alle MKV's speel ik af met de laatste versie van Media Player Classic HomeCinema (via xvidvideo.ru)
Deze heb ik geconfigureerd met deze guide:
http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/
De enige guide die ik ook aan anderen aanraadt omdat het goed is na te bootsen met de meegeleverde samples.
Voorlopig speel ik vrijwel alleen 720p MKV bestanden af, en die worden nu allemaal hardwarematig gedecodeerd. Ook 1080p speelt zonder problemen, MITS het aan de redelijk strikte coderingseisen voldoet (qua h264 profile en aantal reference frames).
De volgende test MKV's, die bij verkeerde instellingen enorm gaan schokken en haperen worden (ook na het underclocken) goed afgespeeld

Jittery.Sample1.1080p.BluRay.DTS.mkv (WALL-E opening scene)
Jittery.Sample2.1080p.BluRay.DTS.mkv (Transporter scene)
Jittery.Sample3.1080p.BluRay.DTS.mkv (Transporter scene)

Ik (en m'n vriendin trouwens ook) was zelf een fervent XBMC gebruiker/fan, en ga proberen om het net zo soepel te laten werken als op de XBOX. Gelukkig is er een XBMC build die gebruik kan maken van een externe mediaplayer. (MPC-HC & DXVA in mijn geval), maar dat ziet er een beetje knullig uit met verspringen van vensters etcetera.
Wellicht dat ik de zin (en de tijd) krijg om MediaPortal volledig te configureren met een XBMC lookalike skin, want voorlopig zit ik nog nog iets te vaak te dubbelklikken in een windows-verkenner :P

Al met al een hoop gedoe, met (mede door de vele tips hier) steeds kleine overwinningen tot het ultieme doel, een gebruiksvriendelijke alles-speler met een mooie, eenvoudige interface.

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
dennis808 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:15:
Ik heb ook een Silverstone LC-19 kast en liep tegen dezelfde vragen aan m.b.t. geluid, koeling en stroomverbruik.
De northbridge van de 1e revisie van het Gigabyte die ik heb, word erg heet tijdens gebruik, wellicht dat ik die nog vervang door een northbridge koelblok van zalman, zoals de ZM-NBF47. Ik heb er echter nog geen succesverhaal over gevonden
Het plaatsen van een andere (betere?) Northbridge cooler is natuurlijk eigenlijk alleen maar symptoom bestrijding. Het lost je probleem niet op, er zal natuurlijk nog steeds dezelfde hoeveelheid warmte geproduceerd worden. Deze warmte moet toch afgevoerd worden. Dat je daar vervolgens een groter (beter?) koelblok voor gebruikt doet niets af aan de hoeveelheid warmte die afgevoerd dient te worden. Ik zou er geen moeite insteken.....
dennis808 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:15:
De ventilator die bij de NT08-AM2 koeler zat maakte te veel geluid naar mijn wens dus ben ik op zoek gegaan naar een stillere. Uiteindelijk heb ik de SilenX iXtrema PRO IXP-52-11 gekocht, welke slechts 11dB zou produceren. Na montage kon ik inderdaad niks meer horen, maar werd de kast nog heter. :(
Ik heb toen m.b.v. AMD Overdrive mijn systeem ge-underclocked (net als een mede-Tweaker in deze thread) van 2,4 naar 2,0 GHz (multiplier verlaagd) en het voltage op de processor verlaagd van 1,2V naar 1,0V.
Ook heb ik Cool'n'Quiet weer geactiveerd in het BIOS.
Nu loopt het systeem muisstil en een stuk minder heet (Northbridge bijna 25 graden koeler).
..............
Ja, alleen kijken naar het geluidsproductie is natuurlijk niet zo slim!
Als je naar de specs kijkt kan de Silverstone fan 26,97 CFM aan lucht verplaatsen en verplaats de door jouw gekozen SilentX fan 'slechts' 18 CFM, dat scheelt een tas! Logisch dat ie toen warmer werd.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KiefDelicious schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:27:
[...]

Bedankt voor je suggestie, dit lijkt me wel wat.

De Antec Fusion Remote kast lijkt me inderdaad mooier, ik las op de site echter dat de koeling daarvoor te groot was, een suggestie was de Scythe Ninja Mini.

Hieronder een screenshot van hoe het lijstje er dan uit komt te zien (+ extra RAM).
Alleen de dvd speler mist hier, ik wacht namelijk nog even met de aanschaf van een Blu-ray speler/brander.
In plaats daarvan neem ik eerst een DVD speler/brander. Hebben jullie nog suggesties welke verstandig is om hierbij te nemen (i.v.m. geluidsproductie misschien)? - Het liefst zou ik er één willen met LightScribe optie.

Afbeeldingslocatie: http://eqdvba.blu.livefilestore.com/y1p9zH2_hJqDWLhnFsMT_40JA1-Euk7Fgc0PaE8E1BZ_nbhkYX8KTj9ho-HCcfDQI55wyngqxAkAP19FcFwiwCe3g/HTPC%20-%20dvd%20speler%20ontbreekt%20nog.JPG

Toch even wat goedkoper dan wat ik had verwacht, maar als dit betere hardware is dan de vorige suggestie: prima. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Idd zo heb je een prima systeem waar je voorlopig weer even mee verder kan, verder maakt de DVD drive niet zo erg veel uit, als hij te veel herrie maakt dan schroef je de speed terug met Nero drive tool.
zoek dit forum gewoon even door dan zie je wat andere mensen hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:40:
[...]

Bedankt voor je suggestie, dit lijkt me wel wat.

...

Toch even wat goedkoper dan wat ik had verwacht, maar als dit betere hardware is dan de vorige suggestie: prima. Alvast bedankt!
Lijkt heel erg op wat ik laatst heb gekocht. Ik heb er alleen een E7400 in gezet, kost nauwelijks meer, is sneller en verbruikt ongeveer evenveel watt.

[ Voor 45% gewijzigd door Speed24 op 09-03-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bovenstaand systeem is bijna gelijk aan hetgeen ik wil aanschaffen. Nu heb ik een vraagje: Tot hoever kun je de E7400 underclocken -en volten, en 1080P content nog tseds vloeiend afspelen?
Scheelt toch weer wat stroomverbruik...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allemaal voor de suggesties. Dit systeem gaat het waarschijnlijk worden:

Afbeeldingslocatie: http://eqdvba.blu.livefilestore.com/y1p-EQuowiIHJKO75sLu6SGbNA23m5msD10BpwLrauIBUAIR5Utj3_sUylUJhPf3oXMMkLOjpx4O5Mfsw1Y4_RN8Q/HARRY%20HTPC%20PIC.JPG

Als er nog last-minute op- of aanmerkingen zijn: ze zijn nog steeds welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Uit de TS
Waarschuwing
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Wat vinden jullie van mijn config-lijstjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb er de laatste 3 pagina's nogal veel gezien ja... Boeit echt niet, in de startpost staat meer dan voldoende info. Eventueel kan dat eens uitgebreid worden met enkele extra feiten zoals de voordelen van "green" HDD's, SDD's als optie, een Atom 330N die de meeste HD media kan afspelen zoals de Shuttle x27D die niet groter is dan een boterhammendoosje, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Wie heeft de H.264 hack werkend op zijn Mdiacenter TV pack, en is hier tevreden mee?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
lol! dat zou het aantal posts in dit draadje van bepaalde iemanden inderdaad wel kunnen verminderen :+ no offense maar dit is wel erg grappig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
psy schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 08:23:
Wie heeft de H.264 hack werkend op zijn Mdiacenter TV pack, en is hier tevreden mee?
Ik heb hem werkend (vraag alleen niet hoe.....)
Alleen heeft mijn pc er moeite mee om vloeiend beeld te verzorgen op de hd kanalen.
Verleden week had ik windows7 geinstalleerd en deze speelde het vloeiend af....
(was zoiezo een erg prettig os als media center!!!!! maar had problemen met standby en ccc)

Vanavond maar even een kale installatie proberen (had nu een vista versie die van alle gemakken voorzien was zeg maar .... ;) )

Mijn spec:
AMD Athlon 64 X2 5200+ F2
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
2x Kingston ValueRam 1GB DDR2-667 CL5 kit

[ Voor 7% gewijzigd door rsvmark op 10-03-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Welke codec gebruik jij dan voor de h264?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik heb coreavc, ffdshow en ac3 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
[...]
Het plaatsen van een andere (betere?) Northbridge cooler is natuurlijk eigenlijk alleen maar symptoom bestrijding. Het lost je probleem niet op, er zal natuurlijk nog steeds dezelfde hoeveelheid warmte geproduceerd worden. Deze warmte moet toch afgevoerd worden. Dat je daar vervolgens een groter (beter?) koelblok voor gebruikt doet niets af aan de hoeveelheid warmte die afgevoerd dient te worden. Ik zou er geen moeite insteken.....

Ja, alleen kijken naar het geluidsproductie is natuurlijk niet zo slim!
Als je naar de specs kijkt kan de Silverstone fan 26,97 CFM aan lucht verplaatsen en verplaats de door jouw gekozen SilentX fan 'slechts' 18 CFM, dat scheelt een tas! Logisch dat ie toen warmer werd.........
Het klopt dat de hoeveelheid warmte die de koeler moet afvoeren erg groot is, dit beaamt Gigabyte door de northbridge koelblokken bij iedere revisie aan te passen. Het leek mij daarom logisch het koelblok te vervangen door een andere (maar of die dan inderdaad beter is...). Uiteindelijk had het underclocken meer effect en was 't een gratis snelle fix.

Grappig dat je met die CFM-waardes komt :)
Daar had ik ook naar gekeken en toch besloten dat mijn prioriteit duidelijk bij geluidsproductie ligt.
Ik was ook niet écht verbaasd door de warmte-toename, maar was wel zo teleurgesteld door het geluidsniveau van de originele ventilator dat ik die er iig uit wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 11:02
Ik heb eindelijk alles werkend (dankzij Patriek!), echter wel via standaard Vista Media Center. Teveel problemen met beeld wanneer ik FFdshow gebruik (zodra ik de ffdshow codec kies, wordt het beeld verkleind weergegeven). De MP2 codec van Windows geeft weliswaar wat minder mooi beeld (heel wat minder mooi eigenlijk) maar het werkt wel.

Twee korte vragen waarvan ik hoop dat jullie het weten:

1. Is er een manier om een andere codec te kiezen in Vista Media Center? En welke is dan de beste / mooiste?
2. Ik heb alle codec packs, ffdshow, etc verwijderd en alleen CCCP (of zoiets) geinstalleerd. Nu krijg ik af en toe "XVIDCORE32.dll is missing". Ook een paar keer gehad dat uit standby de melding kwam "Vista MEdiacenter has an error and needs to close". Heeft iemand dit gehad?

Thanks!
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 11:40
Zoals zo velen ben ik een HTPC aan het samenstellen. Mijn eisen zijn:
  • Kleine behuizing ( minder dan 9 cm hoog)
  • Iets van een display zo dat er status weergegeven kan worden zonder de tv aan te zetten
  • Software XBMC
  • Moet 1080p af kunnen spelen
  • Optische uitgang voor naar versterker
Volgens mij zou bovenstaande lijst EDIT . :( :( .. VERDUIDELIJKE MET EEN LIJST MAG DUS NIET :( :( >>> daar aan moeten voldoen. XBMC kan nog geen gebruik maken van de grafische chip, en zal dus voor 1080p de cpu moeten gebruiken. Ik denk dat de gekozen CPU snel genoeg is.... correct me if i am wrong!
}:|
Voor die gene die er commentaar op hebben... toevallig de bovenstaande en onderstaande vraag gelezen? of vond je het direct nodig om te zeiken???
Verder lijkt mij de display op de kast wel handig, maar ik kan eigenlijk nergens vinden wat je hier nu presies op weer kunt geven, weet iemand dat? Ook word er een afstands bediening bij geleverd, heeft iemand daar ervaring mee?

8)7 Al je hier antwoord op kunt vonden in dit forum...knappe jongen, ik kan het niet vinden 8)7 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door blade08 op 10-03-2009 15:38 ]

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
blade08 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:00:

• Kleine behuizing ( minder dan 9 cm hoog)
  • Iets van een display zo dat er status weergegeven kan worden zonder de tv aan te zetten
  • Software XBMC
  • Moet 1080p af kunnen spelen
  • Optische uitgang voor naar versterker
Volgens mij zou bovenstaande lijst daar aan moeten voldoen. XBMC kan nog geen gebruik maken van de grafische chip, en zal dus voor 1080p de cpu moeten gebruiken. Ik denk dat de gekozen CPU snel genoeg is.... correct me if i am wrong!

Verder lijkt mij de display op de kast wel handig, maar ik kan eigenlijk nergens vinden wat je hier nu presies op weer kunt geven, weet iemand dat? Ook word er een afstands bediening bij geleverd, heeft iemand daar ervaring mee?
Uit de TS...meerdere malen vermeld:

"Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:
Vragen over warez. Het afzeiken van mensen. Windows vragen wat niets met media te maken heeft.
Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
:( Wat vinden jullie van mijn config-lijstjes
:(

Misschien een idee om een nieuw forum te starten en deze op slot te doen? zodat het weer kan gaan over problemen, ideeen, config ? ALs je deel 1, 2 en 3 doorleest kom je ZOVEEL antwoorden tegen op de vragen die jij net stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 15:44
jelleeelco schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:18:
[...]

Uit de TS...meerdere malen vermeld:

"Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:
Vragen over warez. Het afzeiken van mensen. Windows vragen wat niets met media te maken heeft.
Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
:( Wat vinden jullie van mijn config-lijstjes
:(

Misschien een idee om een nieuw forum te starten en deze op slot te doen? zodat het weer kan gaan over problemen, ideeen, config ? ALs je deel 1, 2 en 3 doorleest kom je ZOVEEL antwoorden tegen op de vragen die jij net stelt.
Ik wacht nog even met een nieuw topic starten... Start een nieuwe als deze ongeveer even lang is als de vorige...

Maar ik moet je idd bekennen dat de topics niet zo "spannend" zijn.. begin het topic een stuk minder interessant te vinden door al de config lijstjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
Ik heb me er net ook schuldig aan gemaakt, en ik moet toegeven dat de lijstjes erg veel op elkaar lijken, maar enkele van mijn keuzes m.b.t. hardware zijn zeker wel beïnvloed door dit soort lijstjes. Soms kom ik zelfs mij onbekende hardware tegen in een lijst.

Het storende eraan vind ik als de post verder niets toevoegt, maar alleen iets vraagt (wat vinden jullie er van/ is dit snel genoeg). Een lijstje met daaronder een gemotiveerde keuze en eventueel links naar reviews vind ik wel degelijk iets toevoegen. Een boodschappenmand met alleen vraagtekens wekt idd snel ergerniis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Als ik mezelf net goed heb ingelezen maakt wmp (en dus media center) in vista geen gebruik meer van DirectShow. Hierdoor lukt het mij niet om .wmv bestanden door een ac3 filter heen te krijgen.
Is er iemand die weet hoe de processing van wmv files in WMP 11 wél te manipuleren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:20:
Hallo tweakers,

Ik ben al een tijdje bezig met informatie vergaren over HTPC's, ik wil er namelijk binnenkort één laten bouwen.
Het doel is een systeem samen te stellen dat zuinig is, maar wel genoeg power heeft om alle full-hd content (dus ook de vogel-scene) perfect af te spelen. Ook zou het leuk zijn om er wat games mee te kunnen spelen.

Op helpmij.nl heb ik gevraagd een systeem te laten samenstellen voor 800 - 1000 euro. Hieronder een screenshot van het systeem dat me het meest bevalt: hebben jullie nog op- of aanmerkingen?

[afbeelding]
Boktor schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:50:
^^ Je zegt dat jouw doel is een zuinig systeem samen te stellen. Vanwaar dan je keuze voor een AMD systeem, inclusief een extra grafische adapter? Met jouw budget kun je met gemak een krachtig, zuinig systeem bouwen rondom de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H.
Aangezien ik het ben geweest die bovenstaand systeem in elkaar geklikt had, zal ik even uitleggen waarom ik voor dit heb gekozen.
harryverdeci wilde een htpc waarmee hij 2 schermen via hdmi kon aansluiten. Dit gaat zover ik weet niet lukken met alleen een moederbord. 1x hdmi is dan wel het maximum.
Een AMD systeem met een simpel videokaartje in Hybrid CrossfireX leek mij daarom wel een goed idee.
En de nieuwe AMD x3 is volgens mij redelijk zuinig, voor de prestaties die je krijgt. Ik heb ook een 5050e overwogen. Ik denk alleen dat ie beter een iets snellere processor kan nemen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

.Johnny schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:42:
[...]

lol! dat zou het aantal posts in dit draadje van bepaalde iemanden inderdaad wel kunnen verminderen :+ no offense maar dit is wel erg grappig ;)
Ja want ik herhaal het ook elke dag he :P Mja, ik zie ook elke pagina langskomen dat een dualcore 2.xGHz al moeite heeft met 1080p, dat een dikke Radeon verplicht is, etc etc.
Poep daaraan, mijn fluisterstil boterhammendoosje trekt dat ook en telkens de "wellus/nietus" bullshit die daarop volgt is gewoon dikke fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoe je vanuit 1 HTPC 2 vershillende beeldschermen kunt aansturen. Wat zal je (onboard) videokaart dan moeten hebben? En hoe werkt het als de beeldschermen verschillende resoluties hebben, kan dat uberhaupt?

Ik vraag dit omdat ik zowel een 22" LCD-monitor alsook een beamer wil aansluiten, met mogelijk verschillende aansluitingen en resoluties. (Maar wel dat ze altijd hetzelfde beeld tonen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:45:
Ik vraag me af hoe je vanuit 1 HTPC 2 vershillende beeldschermen kunt aansturen. Wat zal je (onboard) videokaart dan moeten hebben? En hoe werkt het als de beeldschermen verschillende resoluties hebben, kan dat uberhaupt?

Ik vraag dit omdat ik zowel een 22" LCD-monitor alsook een beamer wil aansluiten, met mogelijk verschillende aansluitingen en resoluties. (Maar wel dat ze altijd hetzelfde beeld tonen.)
dat kan normaal gesproken heel goed.
Alleen met hdmi heb ik niet zo'n ervaring.

Maar in windows kan je gewoon de resoluties van beide schermen beheren. Zelfs al zijn het andere schermgroottes.
Hetzelfde beeld is het beeld klonen (clone view).

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Ik zit er ook aan te denken om een HTPC te gaan aanschaffen, echter wil ik ook graag een nieuwe pc, dus zat ik te denken om me huidige config in een HTPC te verranderen.
Nu is mijn vraag wat is de mening van jullie?

Past een Asus P5WH Deluxe mobo in een HTPC kast?

Mijn huidige config
Win: Win XP Pro
Pross: Intel E6600 - Artic cooler (erg stil)
Mobo: Asus P5WH Deluxe
Geheugen: 4GB Kingston hyperx 6400 (3GB in Win XP)
Sound: Creative X-Fi Fatal1ty
Video: huidig ati 4870, deze maakt veel te veel herri en wil ik wel in me andere pc gebruiken, hiervoor zal ik een Nvidia 7900GT (die ik nog heb liggen) of een nieuwe kaart voor moeten kopen
Voeding Enermax 450W, maakt weinig geluid, maar kan eventueel een stillere voor kopen.

HD's moet ik wel extra aanschaffen (WD cav. green's) en een tv kaart.
Op dit moment draaien 1080p films prima op me pc, Uiteraard komt dit ook mede door de Ati kaart, maar met de Nvidia 7900 GT deed ie dit ook prima.

Zou het slim zijn als ik toch graag een nieuwe pc wil aanschaffen om me oude config om te bouwen tot HTPC of slurpt deze te veel stroom in verhouding?
Me videokaart (7900GT) is wel verouderd, maar wil hem in prenciepe alleen gebruiken voor films, muziek, en tv opname/afspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door twister00004 op 11-03-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede lezers,
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er alsmaar meer CONFIG lijstjes gepubliceerd worden.
Prachtig natuurlijk! Heft een van jullie al ervaring met KM-PLAYER? Speelt bij mij moeiteloos ALLE formaten incl. HD af. Op een heel standaard fluisterstil systeempje, een ACER_1700. Ik zit alleen even te klooien met DTS. benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:08:
[...]

Maar in windows kan je gewoon de resoluties van beide schermen beheren. Zelfs al zijn het andere schermgroottes.
1 nadeel als je blu-ray dvd gaat afspelen via HDMI. Dan treedt de HDCP beveiliging in werking en die staat niet toe dat het signaal naar 2 bronnen gestuurd wordt. Dan moet je de schermen uit clone mode halen om een blu-ray dvd te kunnen kijken. Al vaker genoemd overigens in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:08:
[...]

Maar zeg je hiermee dat vrijwel elke onboard videokaart dit standaard ondersteunt, of moet ik toch een bepaalde serie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja als er meerder video uitgangen op zitten (DVI/HDMI vaak icm analoog VGA/D-dub) kun je deze beide uitgangen tegelijk gebruiken. 2x digitaal (dus zowel DVI als HDMI) gaat meestal niet.
En dan zoals gezegd in dual screen of clone modus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
twister00004 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:42:
Ik zit er ook aan te denken om een HTPC te gaan aanschaffen, echter wil ik ook graag een nieuwe pc, dus zat ik te denken om me huidige config in een HTPC te verranderen.

Mijn huidige config
Video: huidig ati 4870, deze maakt veel te veel herri en wil ik wel in me andere pc gebruiken, hiervoor zal ik een Nvidia 7900GT (die ik nog heb liggen) of een nieuwe kaart voor moeten kopen
Voeding Enermax 450W, maakt weinig geluid, maar kan eventueel een stillere voor kopen.

Op dit moment draaien 1080p films prima op me pc, Uiteraard komt dit ook mede door de Ati kaart, maar met de Nvidia 7900 GT deed ie dit ook prima.

Zou het slim zijn als ik toch graag een nieuwe pc wil aanschaffen om me oude config om te bouwen tot HTPC of slurpt deze te veel stroom in verhouding?
Me videokaart (7900GT) is wel verouderd, maar wil hem in principe alleen gebruiken voor films, muziek, en tv opname/afspelen.
De Asus P5WH Deluxe is een gewoon ATX moederbord dus past wel in een HTPC voor ATX moederborden :). De rest van je config is prima voor een HTPC, de voeding moet je zelf weten als hij stil genoeg is zal ik hem niet vervangen. De Nvidia 7900GT is idd verouderd en ondersteund volgens mij geen hardwareversnelling, dat kwam pas vanaf de 8-series kijk even op de eerste pagina. Het is natuurlijk niet een heel super zuinig systeem, maar prima voor jou eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Zeg, ik heb een GD02 van Silvertek in bestelling staan. (die zonder lcd schermpie..) Heeft iemand ervaring met het inbouwen van IR in die kast? Zit daar een speciaal plekkie voor op de kast of moet je zelf wat uitdokteren?

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
[list]

Volgens mij zou bovenstaande lijst EDIT . :( :( .. VERDUIDELIJKE MET EEN LIJST MAG DUS NIET :( :( >>> daar aan moeten voldoen. XBMC kan nog geen gebruik maken van de grafische chip, en zal dus voor 1080p de cpu moeten gebruiken. Ik denk dat de gekozen CPU snel genoeg is.... correct me if i am wrong!
Voor die gene die er commentaar op hebben... toevallig de bovenstaande en onderstaande vraag gelezen? of vond je het direct nodig om te zeiken???

8)7 Al je hier antwoord op kunt vonden in dit forum...knappe jongen, ik kan het niet vinden 8)7 8)7
Echt niet nodig om zulk taalgebruik te hanteren. We proberen hier elkaar allemaal te helpen, maar dit forum is niet bedoelt voor config lijstjes en "wat vind je van mijn...". Als je dat dan toch doet en vriendelijk verzocht wordt gewoon de boel door te lezen omdat het veel vragen van je beantwoord, is dat geen "zeiken". Op die manier kweek je ook weinig respect bij anderen en krijg je misschien geen antwoord op je vragen.

Wat het schermpje betreft (en ja, dat staat ergens in dit forum): je kunt alleen lezen wat op dat moment afgespeeld wordt. Dus je kunt geen muziek kiezen/afspelen, alleen zien wat je op dat moment afspeelt. Dat was voor mij de reden om voor een andere kast te gaan (zonder schermpje). Als je echt zoiets wilt, is misschien die hele dure kast een optie: met een ingebouwd kleurenscherm (als ik me niet vergis merk is Mozart?). Echter, er zijn ook programmaatjes te krijgen waarmee je op een iPAQ Mediacenter 2005 kan bedienen (zit je dus wel aan mediacenter 2005 vast, ik weet niet of dit voor Vista werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 04:59:
Beste mede lezers,
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er alsmaar meer CONFIG lijstjes gepubliceerd worden.
Prachtig natuurlijk! Heft een van jullie al ervaring met KM-PLAYER? Speelt bij mij moeiteloos ALLE formaten incl. HD af. Op een heel standaard fluisterstil systeempje, een ACER_1700. Ik zit alleen even te klooien met DTS. benieuwd naar jullie ervaringen.
interessant, nog geen ervaring mee. Stuur je het aan gewoon vanuit Windows / Vista of via Mediaportal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met deze patch werkt alles dus x264 , mkv ,etc etc.

http://www.digital-digest...wnload.php?sid=1447&did=3

versie 1.7.0

Vista Codec x64 Components - for use with the full Vista Codec Package and the x64 version of Windows Vista

nu werkt/ speelt 99% onder vista 64 media center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Super...Ik draai vista 32bit dus ik ga het eens met de Vista Codec package 5.1.4 proberen die daar ook vermeld staat (ik begrijp dat de 1.7 versie een patch is voor x64 icm 5.1.4, dus ik hoop dat 5.1.4 goed werkt met 32bit!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
......Verder lijkt mij de display op de kast wel handig, maar ik kan eigenlijk nergens vinden wat je hier nu presies op weer kunt geven, weet iemand dat? Ook word er een afstands bediening bij geleverd, heeft iemand daar ervaring mee?

Gewoon zoeken op LCD of VFD in dit topic, dan had je oa deze post gevonden. dus niet meteen gaan lopen schelden, al helemaal als blijkt dat je gewoon geen enkele moeite gedaan hebt zelf een antwoord te vinden......

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 11-03-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Misschien iemand nog een antwoord of tip op deze vraag?

[ Voor 5% gewijzigd door KiefDelicious op 11-03-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

KiefDelicious schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:52:
geen idee :) mijnes staat nu net 4 maand te draaien, en er zit geen laag stof in.. verder ga ik wel een keer kijken als hij ineens heel veel geluid gaat maken of ik een hw upgrade ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

KiefDelicious schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:52:
Nou, ik gebruik nu vanaf najaar 2006 een mediacenters en heb nog nooit van overmatig stof last gehad. Wel maak ik er gewoonte van om als ik de boel toch openhaal, alles even schoon te blazen of er met de stofzuiger langs te gaan. Een soort grote beurt zeg maar. :) Maar dat heeft de gewone pc ook zo nu en dan nodig.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 21:29
Ik heb een vraagje over de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. In de handleiding staat dat het bord een aansluiting heeft voor S/PDIF in/out, echter wordt er gesproken over een 'optional S/PDIF in and out cable'. Mijn vraag is of deze kabel nu wel of niet bij het moederbord wordt meegeleverd. Voor mij is dit belangrijk, aangezien mijn versterker alleen coaxiaal digitaal in heeft.

[edit]

Ik zie dat ik dezelfde vraag al eens heb gesteld voor het Asus geforce 9300 moederbord, en dat kaajee deze vraag al beantwoord heeft met de tip dat deze brackets los verkrijgbaar zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door JeroenTheStig op 11-03-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicos88
  • Laatst online: 11-06 16:41
Vraag, hebben jullie in je htpc een extra hd (met een kleine capciteit, zoals 80 of 160 Gb) voor je OS en overige programma's (bv. codecs, MediaPortal)?

Het is mij niet helemaal duidelijk of het zoveel voordeel/winst bied.

Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

twister00004 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:42:

Mijn huidige config

Me videokaart (7900GT) is wel verouderd, maar wil hem in prenciepe alleen gebruiken voor films, muziek, en tv opname/afspelen.
Is het nou echt ZO MOEILIJK om gewoon 'mijn pc' en 'mijn videokaart' te zeggen?

Steeds meer mensen die zo schrijven... enig idee hoe stom dat uitziet?
Infantiel taalgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Boktor schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:44:
Ik heb een vraagje over de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. In de handleiding staat dat het bord een aansluiting heeft voor S/PDIF in/out, echter wordt er gesproken over een 'optional S/PDIF in and out cable'. Mijn vraag is of deze kabel nu wel of niet bij het moederbord wordt meegeleverd. Voor mij is dit belangrijk, aangezien mijn versterker alleen coaxiaal digitaal in heeft.

[edit]

Ik zie dat ik dezelfde vraag al eens heb gesteld voor het Asus geforce 9300 moederbord, en dat kaajee deze vraag al beantwoord heeft met de tip dat deze brackets los verkrijgbaar zijn.
Volgens mij zit die er idd niet bij, het enigste dat op het moederbord zit is Optical out via toslink connector.

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/6871/asus2big2vg7.jpg

Dus zou je of een bracket moeten kopen of een converter van optisch naar coaxiaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//elelctronica-lrg-jAfu6VkUGgqv.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door KiefDelicious op 11-03-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 21:29
^^ Ik bedoel niet de i/o poorten aan de zijkant van het moederbord, maar de s/pdif connector ergens op het moederbord :)

Ik wist trouwens niet dat er goedekope (25 euro bij de conrad) adapters bestaan voor optisch -> coax, dat is natuurlijk ook een idee :)

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenTheStig op 12-03-2009 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Boktor schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 07:56:
^^ Ik bedoel niet de i/o poorten aan de zijkant van het moederbord, maar de s/pdif connector ergens op het moederbord :)

Ik wist trouwens niet dat er goedekope (25 euro bij de conrad) adapters bestaan voor optisch -> coax, dat is natuurlijk ook een idee :)
Kom op zeg, één 2-aderig kabeltje en een gaatje in je kast waar een tulpstekkertje oppast en je bent voor 1.50€ klaar! Ben je nou een tweaker of niet? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Nicos88 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:45:
Vraag, hebben jullie in je htpc een extra hd (met een kleine capciteit, zoals 80 of 160 Gb) voor je OS en overige programma's (bv. codecs, MediaPortal)?

Bedankt voor je reactie
Heb ik niet. Ik heb er 2 HDDs in van ieder 1tb. Op een heb ik een partitie gemaakt (c:) waarop systeem staat. Dan vervolgens twee andere partities (movies 1 en movies 2). Ik heb voor aparte partitie gekozen omdat het minder stroom / herrie geeft dan een derde HDD. Wel handig om aparte partitie te hebben, dan is het makkelijk om te experimenteren met verschillende Operating Systemen (heb nu alles werkend met Vista 32 bit, maar voordat ik Windows 7 ga testen eerst met Norton Ghost een backup maken...dan kost het nauwelijks werk om alles terug te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Vraagje over Windows 7 Media center. Is er iemand die dit draait, en wat zijn de ervaringen? Beter / slechter mooier / lelijker dan Vista? Ik had gelezen dat er issues zijn met slaapstand; iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Nicos88 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:45:

Bedankt voor je reactie
Weinig voordeel lijkt mij, maar wel meer warmte ontwikkeling, stroomverbruik en potentieel meer geluid. Zelf heb ik een interne schijf voor Media center met een d-partitie voor TV-opnames. Muziek, films en series staan allemaal op de Synology NAS in de meterkast.

Ik kan me wel voorstellen dat 1 kleine SSD (32GB ofzo) voor je OS en een grote HDD voor alleen je TV-opnames/media uitkan. Een SSD produceert weinig warmte, geen geluid, stroom weer ik niet zeker maar zal niet veel zijn en als je hibernate gebruikt resumed je media center in no-time (dacht dat SSD niet zo snel is met seeks, dus veel kleine bestanden maakt hem relatief traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

jelleeelco schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:43:
Vraagje over Windows 7 Media center. Is er iemand die dit draait, en wat zijn de ervaringen? Beter / slechter mooier / lelijker dan Vista? Ik had gelezen dat er issues zijn met slaapstand; iemand die dit kan bevestigen?
Nou, doet het prima hoor. Mooier of lelijker is een kwestie van smaak, maar ik vind zelf de opklap schermen per opname niet zo handig. De color-coding in de EPG is dan wel weer aardig en alle video-bestanden hebben een resume optie gekregen, super handig! (hoef je niet meer te klooien met MediaControl). Tevens kun je in W7 elke TV zender zijn eigen logo geven in de EPG, leuke gimmick, kan in Vista niet. Met name installatie voor DVB gaat een stuk prettiger en sneller onder W7 dan onder Vista. Aan de andere kant werkt MenuMender nog niet onder W7 en zelf vind ik het prettig om in mediacenter opties die ik niet gebruik weg te kunnen poetsen.

Slaapstand issues heb ik me niet echt in verdiept en heb meteen MST erop gezet. Als ik Vista kaal erop zet, staat mijn media center ook als ik 's ochtends beneden kom om duistere reden vrolijk te snorren, MST maakt daar mooi korte metten mee, ook onder W7! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Willem2 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:50:
[...]

Nou, doet het prima hoor. Mooier of lelijker is een kwestie van smaak, maar ik vind zelf de opklap schermen per opname niet zo handig. De color-coding in de EPG is dan wel weer aardig en alle video-bestanden hebben een resume optie gekregen, super handig! (hoef je niet meer te klooien met MediaControl). Tevens kun je in W7 elke TV zender zijn eigen logo geven in de EPG, leuke gimmick, kan in Vista niet. Met name installatie voor DVB gaat een stuk prettiger en sneller onder W7 dan onder Vista. Aan de andere kant werkt MenuMender nog niet onder W7 en zelf vind ik het prettig om in mediacenter opties die ik niet gebruik weg te kunnen poetsen.

Slaapstand issues heb ik me niet echt in verdiept en heb meteen MST erop gezet. Als ik Vista kaal erop zet, staat mijn media center ook als ik 's ochtends beneden kom om duistere reden vrolijk te snorren, MST maakt daar mooi korte metten mee, ook onder W7! :)
Werkt W7 Media center al standaard met DVB-S en HD, of is hiervoor ook de Movie Pack nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
SlasZ schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:00:
[...]

Werkt W7 Media center al standaard met DVB-S en HD, of is hiervoor ook de Movie Pack nodig?
Dit werkt standaard al!!
Ikzelf had ook problemen met standby, pc wilde niet in standby blijven.
Ikzelf vind windows7 mooier en soepeler werken als vista maar vanwege standby ben ik weer even terug bij vista.
Onder windows7 draaide de hd kanalen trouwens soepel terwijl ik nu onder vista schokkerig beeld heb.
Ook het installeren van catalyst ccc kreeg ik slecht voor mekaar. Dit heb ik echter wel nodig om de standaard underscan uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Laatst online: 14-09 12:38
jelleeelco schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:43:
Persoonlijk vind ik Windows 7 Media Center iets mooier, er zitten aan aantal leuke wijzigingen in. Persoonlijk vind ik het niet echte een reden om te overstappen. Overigens vind ik Windows 7 als OS wél een duidelijke verbetering t.o.v. Vista in de zin van gebruikersvriendelijkheid (met name de nieuwe taakbalk wind ik erg fijn werken).

Ik heb overigens geen problemen met stand-by, maar die heb ik in Vista ook nooit gehad (alleen wanneer er updates zijn gaat ie niet meer automatisch in stand-by, is overigens met een restart meteen weer opgelost).

Wat ik wel heel irritant vind is dat ze iets veranderd hebben in de mediabibliotheek, waardoor het eeuwen duurt (echt dagen bij mij) voordat al mijn media herkend is en in de datbase staat (hij zoekt namelijk overal mediainfo voor op, ook waar dat al aanwezig is). Daarnaast heeft het heel veel moeite gekost om uiteindelijk ondertiteling goed werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
jswinkels schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:55:
Daarnaast heeft het heel veel moeite gekost om uiteindelijk ondertiteling goed werkend te krijgen.
Hoe heb jij dat uiteindelijk gedaan? Ik heb een fix gebruikt waarbij je een aantal files moest renamen, maar dat zorgde ervoor dat mp3 playback niet meer lekker werkte. Volgens de poster van die fix zou je dan de filename weer terug moeten zetten en zou je ondertiteling dan nog steeds werken, maar dat was bij mij iig niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
.Johnny schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:05:
[...]

Hoe heb jij dat uiteindelijk gedaan? Ik heb een fix gebruikt waarbij je een aantal files moest renamen, maar dat zorgde ervoor dat mp3 playback niet meer lekker werkte. Volgens de poster van die fix zou je dan de filename weer terug moeten zetten en zou je ondertiteling dan nog steeds werken, maar dat was bij mij iig niet zo.
Inderdaad files gerenamed, door het hernoemen mp3dmod.dll werken de mp3's inderdaad niet meer naar behoren. Ik heb alleen ffdshow, directvobsub (interne subtitlefunctie van ffdshow werkt niet) en haali mediasplitter (voor MKV's) geïnstalleerd. MP3's speelt ik met behulp van de ingebakken codec van ffdshow af, werkt prima!

Overigens kreeg ik het eerst ook niet voor elkaar, na een nieuwe verse installatie heb ik meteen de files gerenamed en werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicos88
  • Laatst online: 11-06 16:41
jelleeelco schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:05:
[...]

Heb ik niet. Ik heb er 2 HDDs in van ieder 1tb. Op een heb ik een partitie gemaakt (c:) waarop systeem staat. Dan vervolgens twee andere partities (movies 1 en movies 2). Ik heb voor aparte partitie gekozen omdat het minder stroom / herrie geeft dan een derde HDD. Wel handig om aparte partitie te hebben, dan is het makkelijk om te experimenteren met verschillende Operating Systemen (heb nu alles werkend met Vista 32 bit, maar voordat ik Windows 7 ga testen eerst met Norton Ghost een backup maken...dan kost het nauwelijks werk om alles terug te zetten).
Willem2 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:46:
[...]

Weinig voordeel lijkt mij, maar wel meer warmte ontwikkeling, stroomverbruik en potentieel meer geluid. Zelf heb ik een interne schijf voor Media center met een d-partitie voor TV-opnames. Muziek, films en series staan allemaal op de Synology NAS in de meterkast.

Ik kan me wel voorstellen dat 1 kleine SSD (32GB ofzo) voor je OS en een grote HDD voor alleen je TV-opnames/media uitkan. Een SSD produceert weinig warmte, geen geluid, stroom weer ik niet zeker maar zal niet veel zijn en als je hibernate gebruikt resumed je media center in no-time (dacht dat SSD niet zo snel is met seeks, dus veel kleine bestanden maakt hem relatief traag).
Bedankt voor jullie reacties. Een eerste instantie wilde ik ook gewoon met partities werken. Alleen hoorde ik over deze manier voor je OS, alleen de nadelen zoals warmte ontwikkeling, stroomverbruik en potentieel meer geluid zijn er teveel voor mij. Natuurlijk is SSD een oplossing, misschien voor in de toekomst.
Ik zal daarom ook gewoon met partities gaan werken. Ook om wat jelleeelco schreef, het proberen van verschillende OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
jswinkels schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:36:
[...]

Inderdaad files gerenamed, door het hernoemen mp3dmod.dll werken de mp3's inderdaad niet meer naar behoren. Ik heb alleen ffdshow, directvobsub (interne subtitlefunctie van ffdshow werkt niet) en haali mediasplitter (voor MKV's) geïnstalleerd. MP3's speelt ik met behulp van de ingebakken codec van ffdshow af, werkt prima!

Overigens kreeg ik het eerst ook niet voor elkaar, na een nieuwe verse installatie heb ik meteen de files gerenamed en werkte het wel.
Hartelijk dank voor alle reacties! Ik ga het eens proberen. Vraagje: is het probleem met MP3 playback ook van toepassing op FLAC files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Laatst online: 18:29
Nu heb ik HTPC deel 3 eens goed doorgelezen. En het is me nog steeds beetje onduidelijk voor welke HTPC oplossing ik moet gaan:

Ik wil graag 1080p bestanden kunnen afspelen op mijn Panasonic 42pz80 dmv hdmi vanuit de HTPC naar het scherm voor het beeld en via de optische out vanuit de HTPC naar mijn versterker.

- Nu twijfel ik erg of ik moet gaan voor de hier veel geprezen 780g chipset met een X2 5050 of zwaardere proc. zonder videokaart
Want dan kan ik gaan voor Asus P2-M3A3200.

- Of kan ik beter gaan voor 780g chipset icm een HD 4650 kaart om op juiste manier 1080p content op mijn plasma scherm te krijgen.

Heb dit verhaal op guru3d ook gelezen en hierin wordt toch echt gezegd dat als je beeld incl shader etc. wil hebben, je beter kunt gaan voor een HTPC met losse videokaart.

Nu is het verschil qua prijs niet eens zo groot, maar vind het een beetje overkill om een losse videokaart te kopen als het niet nodig is. Ik ben hier nu al een weekje over aan het dubben....
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

^ dan heb je toch minder goed gelezen dan je denkt ;) die Athlon X2 heeft namelijk geen HT3.0 waardoor de IGP van de 780G (HD3200) niet snel genoeg bij het RAM kan komen voor video post-processing technieken. Als je wel zo'n CPU pakt wordt daarmee een videokaart (die zijn eigen geheugen/framebuffer heeft) weer minder interessant.

Ik heb nog niet gehoord of de 790GX (HD3300) dat probleem niet meer kent door zijn eigen 'sideport memory', maar dat verwacht ik wel en is dat dus een optie. Of natuurlijk een HT3.0 processor als de X2 7750 of alle Phenoms.

Maar weet je wel zeker dat je alles via de GPU wilt laten gaan? Want zoals eerder uitgelegd ben je dan nog altijd beperkt in de programmatuur. Vista Media Center als speler? Vergeet h264 DXVA maar. Persoonlijk zou ik namelijk (met prijs/kwali in gedachten) eerder kiezen voor een veelzijdig inzetbare snellere CPU dan een losse videokaart. Dat is bijvoorbeeld ook welkom bij het uitpakken/herstellen van downloads, of als je je eigen videos wilt bewerken. De softwareontwikkelaars maken wel steeds meer gebruik van de GPU, maar het staat in te veel aspecten nog in de kinderschoenen. Over een jaar zie ik 't anders.

Als je inderdaad MPC-HC gaat gebruiken voor je HD content, en dat het zwaarste is dat er gebeuren moet, dan is dat inmiddels al wél goed te doen. Maar gebruik voor ondertitels wel de interne engine en dus de EVR custom renderer. Staat een van dat alles je niet aan, vergeet 't dan maar even. Kortom, kies inderdaad voor een snellere CPU dan een losse videokaart.

Leuke ontwikkeling is wel waar h264 decoder CoreAVC mee bezig is; de GPU aan het werk zetten via een andere API. Geen DXVA, maar via Cuda (nVidia) en hopelijk straks ook Stream (ATI). Dat is makkelijker aan te spreken en ben je daarmee minder beperkt in je software. En bovendien is het platform onafhankelijk! Want DirectX is natuurlijk van MS (windows!).

[ Voor 94% gewijzigd door Patriek op 12-03-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Jantje_ schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:35:
- Of kan ik beter gaan voor 780g chipset icm een HD 4650 kaart om op juiste manier 1080p content op mijn plasma scherm te krijgen.

Heb dit verhaal op guru3d ook gelezen en hierin wordt toch echt gezegd dat als je beeld incl shader etc. wil hebben, je beter kunt gaan voor een HTPC met losse videokaart.

Nu is het verschil qua prijs niet eens zo groot, maar vind het een beetje overkill om een losse videokaart te kopen als het niet nodig is. Ik ben hier nu al een weekje over aan het dubben....
|:(
Ik heb het bekende gigabyte bordje met een 780G en het decoden van H264 gaat prima via hardware. Dus het decoden kan hij prima aan, nergens problemen mee.

Maar shaders via MPC-HC is een nogo. Voor SD, prima, voor 720p gaat het meestal ook nog wel maar voor 1080p is het toch echt te veel voor het kaartje. Zelfs als je dan denkt, ik gebruik software decoding (CoreAVC) en hardware shaders, merk je toch al vrij snel dat het onboard kaartje het niet gaat trekken.

De shaders kunnen het soms wel een stukje mooier maken. Verschil tussen hardware decoding of software merk ik niet zoveel. Shaders via hardware of fddshow, ook niet zoveel verschil. Behalve dan dat met fddshow je proc van goede huizen mogen komen, dus weer geld dat voor 1080p bijvoorbeeld met triple core AMD, het niet trekt.

Hopelijk maakt dit je keuze makkelijker.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Willem2 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:03:
[...]

Kom op zeg, één 2-aderig kabeltje en een gaatje in je kast waar een tulpstekkertje oppast en je bent voor 1.50€ klaar! Ben je nou een tweaker of niet? :-)
Maar wil je die dan op de moederbord solderen?? of kan je de 1x3 connectors los kopen??
Anders kan je natuurlijk ook op zoek naar zoiets :D

SPDIF - PANEL F TO 1X3 F

lijkt me wel moeilijk te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door KiefDelicious op 13-03-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Laatst online: 18:29
Bedankt Patriek & Quindor voor jullie reactie.
Het is me idd iets duidelijker geworden.

Even ter aanvulling ik wil de HTPC echt puur voor downloaden/uitpakken en afspelen van bestanden gaan gebruiken (tv kijken doe ik via mijn humax5000c en opnemen ga ik ook al niet doen).

Wat ik dus zoek is een zo goed mogelijke combi van GPU en CPU, het liefst zonder gebruik van een losse videokaart, om 1080p bestanden op beste/mooiste manier op mijn plasma scherm te krijgen. Maar als het met een videokaart bijvb. de HD4650 erbij beter werkt is dat ook een mooie oplossing.

Ik ben er nog niet helemaal uit welke OS en bijhorende software ik ga gebruiken. Mijn mediacenter moet in ieder geval ook vriendin vriendelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
KiefDelicious schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 23:26:
Maar wil je die dan op de moederbord solderen?? of kan je de 1x3 connectors los kopen??
Anders kan je natuurlijk ook op zoek naar zoiets :D

SPDIF - PANEL F TO 1X3 F

lijkt me wel moeilijk te vinden.
Ja... laat DealExtreme deze nu net niet hebben... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
KiefDelicious schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 23:26:
[...]

.......
Gewoon met dit soort kabeltjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/mbheaders.jpg

Die heeft iedere tweaker nog wel liggen en anders kun je er vast 1 gratis krijgen bij je lokale pc boer.

Die soldeer je aan zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/2039.jpg
en klaar is kees.........

Als je het nog makkelijker wilt hebben pak je gewoon een enkele tulp-tulp kabel, waar de tulp stekker dus al aan vast zit, je knipt er 1 tulp stekker van af. De 2 draadjes van dit uiteinde 'knoop' je aan zo'n moederbord header/stekker/kabeltjes en de andere kant/tulp leidt je uit je computer kast rechtstreeks naar de digitale ingang op je receiver/boxenset.
Dus zo'n kabel, 1 stekker eraf, strippen, 2 draadjes, etc.....
Afbeeldingslocatie: http://www.123av.com/images/uploads/swa2082_17.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door kaajee op 13-03-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Ik wordt helemaal gek van mijn systeem. Wat ik ook probleer, ik krijg de HD2400 AGP niet aan het hardwarematig decoderen. De 3200+ trekt het softwarematig net niet. Ik draai Windows Xp Sp3 en Mediaportal.

Is er iemand die het wel draaiend heeft gekregen?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Iets anders, wat ik echt mis in Media Center (Windows 7) is een degelijke muziekbrowser. Mijn hemel wat een onoverzichtelijke puinzooi maakt hij ervan, een paar ergenispunten op een rij:
  • Als je een playlist maakt met zeg 2500 nummers en je wilt een bepaald nummer daarvan afspelen zeg van een artiest die met een z begint dan moet je dus 2500 nummers naar beneden scrollen voor de z. Je kunt bijvoorbeeld niet met je afstandsbediening naar een bepaald nummer "SMS'en" (nummers gebruiken voor letters).
  • Als je een nummer van een bepaalde artiest aan het luisteren bent en je denkt: "Oh, die artiest heeft nog een gaaf nummer" en je gaat vervolgens naar de Song List, dan begint die lijst gewoon bij het eerste nummer van de playlist (en niet even bij het nummer dat je op dat moment aan het luisteren bent). Je kunt wel op de i drukken (op je ab) en zo vervolgens naar artiest gaan, maar dan moet je een nieuwe playlist maken.
  • Je kunt niet enqueuen.
  • De Song List is echt superonoverzichtelijk, alle nummers worden op titel gesorteerd, dus alles staat door elkaar heen (in plaats van bijvoorbeeld eerst op artiest, dan op album enz. enz.). Verder biedt het weinig info, alleen de titel en hoelang het nummer duurt.
Ik vind dit echt zo bedroevend. Voor mijn films heb ik ook al Media Browser geinstalleerd, omdat Microsoft zo de plank misslaat (hoewel minder dan bij de muziek). Heb al een beetje zitten zoeken op plugins, maar het enige dat ik tegenkwam is Music Browser die eigenlijk gemaakt is voor incorrecte tags (terwijl mijn tags perfect op orde zijn). Ik ga deze later vandaag toch maar even proberen denk ik Werkt niet op Windows 7, want zoals het nu werkt is het echt naar...

Overigens heb ik wel wat problemen met muziek in MCE7 die niet direct aan de structuur gerelateerd zijn. Zo haperen nummers vaak (alsof hij het er moeilijk mee heeft en vooral als hij iets anders aan het doen is zoals TV opnemen) en vergeet hij vaak de library (moet ie weer helemaal gaan scannen). Verder heb ik heel vaak dat de info op het scherm niet klopt bij welk nummer er wordt gespeeld (oftewel, de info van een ander nummer wordt weergegeven) en het gebeurd ook vaak dat de playback zomaar opeens stopt en de computer gereboot moet worden voordat er weer geluid uit komt. Ik hoop dat dit te wijten is aan de Betarelease die ik gebruik :p

Ik heb overigens de bekende Gigabyte + AMD setup met een Creative X-Fi XtremeMusic (en een FloppyDTV met Alphacrypt)...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Masselink schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:02:
Ik wordt helemaal gek van mijn systeem. Wat ik ook probleer, ik krijg de HD2400 AGP niet aan het hardwarematig decoderen. De 3200+ trekt het softwarematig net niet. Ik draai Windows Xp Sp3 en Mediaportal.

Bij mij was het redelijk simpel.
Disaster's Build geïnstalleerd waar meteen de MPC ondertitel engine inzit.
SAF "codec pack" geïnstalleerd

Toen werkte het bij mij niet (videos speelde wel af, maar geen hardwarematige decoding), omdat ik blijkbaar nog oude nvidia drivers had geinstalleerd. Maar na installatie van de laatste drivers, werkte alles meteen.

Ik gebruik echter Vista, mocht dat iets uitmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door RuudBurger op 13-03-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Shapeshifter schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:20:
Iets anders, wat ik echt mis in Media Center (Windows 7) is een degelijke muziekbrowser. Mijn hemel wat een onoverzichtelijke puinzooi maakt hij ervan, een paar ergenispunten op een rij:

[ul]
• Als je een playlist maakt met zeg 2500 nummers en je wilt een bepaald nummer daarvan afspelen zeg van een artiest die met een z begint dan moet je dus 2500 nummers naar beneden scrollen voor de z. Je kunt bijvoorbeeld niet met je afstandsbediening naar een bepaald nummer "SMS'en" (nummers gebruiken voor letters).
Vreemd, dat kan met Vista Mediacenter wel hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
een beetje gerelateerd aan wat shapeshifter zegt over de klungeligheid van browsen door de muziekbibliotheek; ik vind het ook jammer dat er geen software is die een beetje rekening houdt met het traditionele model van muziek afspelen;
je kent dat wel; gedurende een bepaalde periode heb je een aantal CD's die je op dat moment leuk vind op je CD speler liggen tot je ze weer even zat bent; muzieklijsten in dit soort programma's doen daar niks mee en hebben hooguit een platte lijst "favorites" die niet tijdgebonden zijn. Daar zou wat mij betreft conceptueel nog een mooie stap gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Masselink schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:02:

Ik denk dat je dat gerust mag vergeten. Ik heb zoveel ellende gelezen over AGP en hardware acceleration, hier zo maar een quote:
Hi there,
Yesterday i try new 7.12 drivers set from ati on my Radeon 2400Pro Agp system. I can't believe that i have to modify .inf files because de setup program do not reconogice my agp card . This drivers does not fix anything for me. I can DVXA only Mpeg2 at 720p and 1080p with 30-50% CPU utlization on may Athlon XP 1900+.
I think DVXA of h264 is a fake from Ati on this Agp cards and will never work correctly. CPU utilization is 100% on h264 at 1080p and 50-70 at 720p and there is nothing i can do to solve this problem.
I spend 60€ with this 2400pro agp card but that is cheap compared with over 30-40 hours i waste making this to work...
This was may first and last Ati Graphics card. I always buy 3dfx and now nvidia cards because i think they are better supported.

Regard,

Good Bye Ati !!!
Scan bijv. dit topic er maar eens op na.....

en @Sillymidget: ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat jij geen AGP videokaart hebt...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
pimsaint schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:48:
Als ik mezelf net goed heb ingelezen maakt wmp (en dus media center) in vista geen gebruik meer van DirectShow. Hierdoor lukt het mij niet om .wmv bestanden door een ac3 filter heen te krijgen.
Is er iemand die weet hoe de processing van wmv files in WMP 11 wél te manipuleren is?
Hi Pimsaint, had je hier al antwoord op gekregen? Ik zit met hetzelfde probleem. Heb VistaCodec 5.1.4 geinstalleerd. Met DVD's krijg ik prima DTS en DD5.1 door mijn versterker. Maar met MKV files niet; het blijft stereo door de versterker komen.

Begrijp ik nou goed dat installatie van AC3 ook niet zal helpen? Heb het al wel geinstalleerd maar vanavond pas testen.

Heeft IEMAND dit met ENKEL Vista Media Center werkend? :'(

Mediaportal geeft teveel issues bij mij (verkeerde formaten met DVDs, scherm heeft iedere keer verkeerde grootte).

Alvast bedankt,
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
jelleeelco schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:07:
[...]

Hi Pimsaint, had je hier al antwoord op gekregen? Ik zit met hetzelfde probleem. Heb VistaCodec 5.1.4 geinstalleerd. Met DVD's krijg ik prima DTS en DD5.1 door mijn versterker. Maar met MKV files niet; het blijft stereo door de versterker komen.

Begrijp ik nou goed dat installatie van AC3 ook niet zal helpen? Heb het al wel geinstalleerd maar vanavond pas testen.

Heeft IEMAND dit met ENKEL Vista Media Center werkend? :'(

Mediaportal geeft teveel issues bij mij (verkeerde formaten met DVDs, scherm heeft iedere keer verkeerde grootte).

Alvast bedankt,
Jelle
Met MKV's heb ik dit probleem absoluut niet, sterker nog de meeste zijn juist in DD5.1. Ik gebruik de haali MKV splitter in combinatie met ffdshow (zonder bewerking op de audio en mixer uit, dus gewoon SPDIF throughput). Werkt prima in Vista Mediacenter.

Voor wat betreft WMV's zou ik het niet weten (speel zelf eigenlijk nooit WMV's af). Ik weet niet of ffdshow bijvoorbeeld ook codecs voor WMV's heeft of dat er ander alternatieven zijn (MPC bijvoorbeeld?) waarbij je meer invloed kunt uitoefenen op de output.
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.