Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Sa1

B-Force schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:49:
[...]

werkt die mascom alphacrypt voor je kabelboer?
en waarom zou die niet werken? hij heeft een floppydtv, dus mag je aannemen dat hij weet wat hij koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-07 13:46
Sillymidget schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:38:
[...]

Hier: http://www.deviceguru.com/the-boxeebox-cookbook/
Gebruiker ze hem in combinatie met een Intel e5200 welke een TDP heeft van 65W.
Mij lijkt het voldoende en vraag me meteen af waarom mijn Antec een 430W voeding heeft :P
Bedankt voor je reactie, de review heb ik al gelezen. Ik neem juist dit moederbord (GA-MA78GM-S2H) + cpu zodat het ook FullHD 1080p aan kan. Zover ik uit die review kan opmaken is dat met die configuratie niet mogelijk.

Misschien stel ik de vraag verkeerd. Ik zou graag willen weten of mijn schatting qua waardes (watt) ongeveer kloppen zodat ik dadelijk niet teveel watt in mijn HTPC stop dan dat mijn voeding dat trekt. Ik hoop dat één van jullie mij hiermee kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:55
Sa1 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:30:
[...]

en waarom zou die niet werken? hij heeft een floppydtv, dus mag je aannemen dat hij weet wat hij koopt.
voor ziggo (waar ik woon) werkt namelijk alleen de alphacrypt CAm module
(tenminste, dat heb ik in mijn hoofd zitten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

.Johnny schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:51:
[...]

Wat bedoel je met LAN? 100 megabit/s = 12.5 megabyte/s. Minus overhead is ongeveer 10 MB/s. Dus dat lijkt me heel netjes, tenzij je een gigabit netwerk hebt aangeled.
Heb een Gigabit netwerk idd, dus daar ligt het niet aan. Je moet een dure (zelfde prijs als goede HTPC) NAS kopen wil je vlotjes HD films kopieeren / uitpakken. Streamen is geen probleem.
T.A. de Vries schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:59:
[...]
Ik heb dacht ik trouwens wel ergens gelezen dat dat die GeForce Boost niet volledig automatisch gaat, maar dat je van te voren aan of uit moet zetten in de bios. Weet jij daar meer van?
[...]
En ik dacht dat je de HDMI kabel dan wel aan de losse beeldkaart moest hangen, en niet meer aan de HDMI uitgang van het mobo??
[...]
Nogmaals dank!!
Je moet inderdaad even Hybrid SLI aan zetten in de BIOS met daarbij wat instellingen (frame buffer op 512mb), maar dat staat allemaal in de handleiding v/h moederbord. HDMI kabel komt juist aan het moederbord te hangen.
Oh, en het merk maakt wat compatibiliteit betreft geen donder uit, zo lang de chips elkaar maar lief vinden (GF9400+GF9600 is natuurlijk dikke mik).
jelleeelco schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:18:
Beste Patriek,

Hartelijk dank voor je hulp gisteravond om het werkend te krijgen.[...]
[...]
Nogmaals enorm bedankt voor je hulp!
It never hurts to help!Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~kittycatfurball/eek-icon.gif

[ Voor 81% gewijzigd door Patriek op 02-03-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
Ik zit al een tijdje te denken om een HTPC te bouwen (lees: om te bouwen)
Ik bezit nu de volgende pc:
  • CPU: Intel Core 2 Duo E4300 @ 3GHz
  • CPU-koeler:Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
  • MOBO: Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
  • GPU: Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI)
  • Geheugen: Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR667D2N5K2/2G)
  • HDD1: Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB
  • HDD2: Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3320620AS)
  • Brander: NEC AD-7173S 18x (SATA. RAM. Labelflash. Dual-layer. Zilver)
  • Behuizing: Antec NSK4400 (ATX, 380W, Zilver/Zwart)
  • Geluidskaart: Onkyo SE-200PCI :9~ :9~
Nu heb ik ongeveer €300,- tot mijn beschikking en ik twijfel eraan, waarin ik dit moet gaan investeren.

Mijn computer is nu een soort ministofzuiger dus daar hoop ik ook wat aan te doen.
Mijn geluidskaart, cpu en hdd's wil ik in ieder geval behouden, voor de rest sta ik helemaal open voor suggesties.

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

^ het ligt er ook helemaal aan wat jij wilt.... beetje doelloze post zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Patriek op 02-03-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
Patriek schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:41:
^ het ligt er ook helemaal aan wat jij wilt.... beetje doelloze post zo.
bas116 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:34:
voor de rest sta ik helemaal open voor suggesties.
Ik wil graag een advies mbt wat ik het best kan upgraden in mijn pc, met een budget van 300,- euro.
Voor die 300 euro wil ik mijn pc wat stiller krijgen en de rest gewoon om een betere htpc te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
bas116 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:34:
Ik zit al een tijdje te denken om een HTPC te bouwen (lees: om te bouwen)
Ik bezit nu de volgende pc:
  • CPU: Intel Core 2 Duo E4300 @ 3GHz
  • CPU-koeler:Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
  • MOBO: Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
  • GPU: Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI)
  • Geheugen: Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR667D2N5K2/2G)
  • HDD1: Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB
  • HDD2: Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3320620AS)
  • Brander: NEC AD-7173S 18x (SATA. RAM. Labelflash. Dual-layer. Zilver)
  • Behuizing: Antec NSK4400 (ATX, 380W, Zilver/Zwart)
  • Geluidskaart: Onkyo SE-200PCI :9~ :9~
Nu heb ik ongeveer €300,- tot mijn beschikking en ik twijfel eraan, waarin ik dit moet gaan investeren.

Mijn computer is nu een soort ministofzuiger dus daar hoop ik ook wat aan te doen.
Mijn geluidskaart, cpu en hdd's wil ik in ieder geval behouden, voor de rest sta ik helemaal open voor suggesties.
Ik zeg:
Haal om te beginnen een Gigabyte GA-MA78GM-S2H, dan kan je je graka (met fan vermoed ik) er al uitlaten. Neem ook een stille(re) voeding, hoewel we niet weten welke je nu hebt. Als je wat om het uiterlijk geeft, moet je natuurlijk ook een mooi htpc-kast ;)

Dit haal je met je budget en het zal iig stiller zijn dan je huidige setup. Hiermee zit je volgens mij volledig goed, buiten de te zware cpu die ook warmte produceert.. Als kast raad ik je aan een shop te zoeken die nog de vorige Antec Fusion verkoopt (mét voeding dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Ik heb de volgende onderdelen binnenkort 'over':

- CPU: AMD Athlon64 X2 BE-2400 + boxed cooler
- Mem: 2GB
- Mobo: Gigabyte GA-MA69VM-S2
- Graka: MSI RX2600Pro-T2D256EZ/D2,DDR2, PCI Express x16, 256MB
- Voeding: Nexus 400W

Mijns inziens een aardige basis voor een HTPC. Wil het geheel in een Antec Fusion kastje zetten met daarin een HDD van 1TB en een BD-speler.

Vraag: Trekt deze config 1080p content? Hoe ga ik de content 'voeren' aan de TV? Momenteel nog een simpele 'beeldbuis', maar deze zomer komt er een Full-HD LCD/plasma :) Deze config heeft geen HDMI-output. Andere graka aanschaffen daarvoor of volstaat een DVI->HDMI verloopstekker?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
ThOmAsScH schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:56:
[...]

Ik zeg:
Haal om te beginnen een Gigabyte GA-MA78GM-S2H, dan kan je je graka (met fan vermoed ik) er al uitlaten. Neem ook een stille(re) voeding, hoewel we niet weten welke je nu hebt. Als je wat om het uiterlijk geeft, moet je natuurlijk ook een mooi htpc-kast ;)

Dit haal je met je budget en het zal iig stiller zijn dan je huidige setup. Hiermee zit je volgens mij volledig goed, buiten de te zware cpu die ook warmte produceert.. Als kast raad ik je aan een shop te zoeken die nog de vorige Antec Fusion verkoopt (mét voeding dus).
Bedankt :) ik heb de voeding die standaard in mijn Antec kast zit.
Maar te zware cpu? Bedoel je dan dat deze een te hoge kloksnelheid heeft of dat hij teveel warmte produdeert (wamte uitstoot/snelheid) verhouding?

Edit: klein probleempje :P dat moederbord is een AM2 socket.

[ Voor 3% gewijzigd door bas116 op 02-03-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
bas116 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:04:
[...]

Bedankt :) ik heb de voeding die standaard in mijn Antec kast zit.
Maar te zware cpu? Bedoel je dan dat deze een te hoge kloksnelheid heeft of dat hij teveel warmte produdeert (wamte uitstoot/snelheid) verhouding?

Edit: klein probleempje :P dat moederbord is een AM2 socket.
Je kan natuurlijk zelf beslissen of je voeding te veel lawaai maakt of niet.

Over die cpu, voor zover ik begrijp is het in een htpc het nuttigste een cpu te nemen die zijn taken kan uitvoeren, zonder grote overschotten. Dit omdat het systeem zo het zuinigst is, maar er zullen vast tweakers zijn die een betere en/of andere uitleg voor hebben (geloof me maar niet op m'n woord hoor :X ). Maar begin iig met deze cpu en zoek enkel als je nog teveel herrie hebt een zuinigere, dat lijkt me het meest logische.

Jij hebt inderdaad een Intel 7(8)7
Zoek gewoon even een veel gebruikt Intel bordje in dit topic (recent dan best).

edit: Of je koopt een passieve Ati 3450 ofzo en je bent klaar, hoewel ik onboard vga aanraad vanwege de zuinigheid.

[ Voor 5% gewijzigd door thmss op 02-03-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

jelleeelco schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:58:
[...]

Begrijp ik. Ik gebruik de HTPC alleen maar voor films / muziek, niets anders. Maar is alle HD content dan 24Hz? Kijkt 50Hz / 60Hz niet prettiger? En is dit dan een instelling op de TV of op de HTPC?
Zo goed als alle HD content is 24 (of eigenlijk 23,976) FPS , 50 / 60 Hz kijkt voor mij in ieder geval niet prettiger omdat je dan last hebt van het zgn. 'judder' (lang verhaal kort maken, 24 beeldjes per seconde past niet in 50 en ook niet in 60, waardoor het beeld hapert wat vooral zichtbaar is bij langzaam pannende shots)

Overigens zijn dvd's vaak weer 25 FPS (film is dan iets versneld), dus dan is 50 Hz weer beter :)

Die Hz settings is overigens een instelling op je HTPC, is gewoon de refresh rate.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 08-07 06:47
Vroeger keek ik veel series en films vanaf de computer op de tv. Aangezien de s-video kabel hiervoor erg lang werd (+/- 10 meter), komt dit het beeld niet ten goede. Dus toen ben ik overgestapt naar een xbox, met XBMC.
Dit werkte ideaal, had nog een oudere tv, dus qua kwaliteit meer dan genoeg.

Echter nu heb ik een 32" HD-ready tv, en nu kan ik ineens de 720p series (wat het vaak is) niet meer kijken. Verder ben ik ook een upgrade begonnen richting 5.1 dolby surround, met B&W boxen, dus dacht ik, weet je wat, we gaan proberen om een htpc of multimedia center in elkaar te knutselen. Zit er eigenlijk verschil in een multimedia center en een htpc? Want volgens mij is dit toch redelijk hetzelfde?

Wat wil ik hebben?
- een htpc onder mijn tv, welke via lan-kabel in verbinding staat met mn netwerk, om films en series te kunnen kijken op mijn LCD tv. Deze moet aangesloten kunnen worden op mijn versterker, die hier ook staat, om 5.1 surround geluid te kunnen geven (versterker is AC-3 geschikt)
- opnemen van tv, of tv kijken via de htpc is niet noodzakelijk, alleen wanneer tv kijken via de htpc beter is (ik heb alleen een normaal kabel abbonement) dan wil ik dit er ook bij hebben. Opnemen vind ik zelf echter onzin.
- Uiteraard wil ik hem ook met mijn huidige afstandsbediening (Logitec Harmony 525) kunnen bedienen en moet hij verder lekker stil zijn.

Mijn oude systeem, wat nu dus hier ongebruikt ligt:
- AMD Athlon 2600+
- GA-7N400 Pro2
- 1024mb pc3200
- e-GeForce 7600 GS
- 430W stille voeding
- 20gb hd, oud.

Wat kan ik hiervan gebruiken en wat zou ik nog nodig moeten hebben? Of is dit echt oude troep?
Handig ben ik wel, dus in elkaar zetten lukt me prima (zal niet mn eerste pc zijn) maar als het gaat om de tchnische informatie achter de nieuwste spullen die nodig zijn dan schiet mn koppie vaak tekort.

Ik ben dus bezig om te kijken of dit iets voor mij is. Wie kan mij vertellen wat ik nog nodig zou hebben (plus eventueel een klein kosten plaatje) zodat ik weet of dit voor mij rendabel is. Al kan ik dat kosten plaatje ook zelf wel maken als ik maar weet wat ik nog nodig heb.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 17:16
oXygeN schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:18:
[...]

Zo goed als alle HD content is 24 (of eigenlijk 23,976) FPS , 50 / 60 Hz kijkt voor mij in ieder geval niet prettiger omdat je dan last hebt van het zgn. 'judder' (lang verhaal kort maken, 24 beeldjes per seconde past niet in 50 en ook niet in 60, waardoor het beeld hapert wat vooral zichtbaar is bij langzaam pannende shots)

Overigens zijn dvd's vaak weer 25 FPS (film is dan iets versneld), dus dan is 50 Hz weer beter :)

Die Hz settings is overigens een instelling op je HTPC, is gewoon de refresh rate.
Bedankt, ik was er inmiddels achter. Maar wat ik ook instel op HTPC, hij blijft op 24hz terugknallen. Heb nu de plasma in VIDEO mode gezet (moet voor de HDMI ingang kiezen of het PC of VIDEO is), en vervolgens DOT-BY-DOT screen. Beeld is dan veel beter.

Het rare is dat fullHD speelt werkelijk fantastisch af, zowel in XBMC, MediaPortal of Vista Media Center. Ik heb juist problemen met mijn normale geripte DVD's. Ik heb Mediaportal geprobeerd, VMC en XBMC. XBMC valt eigenlijk af; te onstabiel (crasht) voor mij en het geluid komt niet goed door de HDMI kabel. Op zich vind ik VMC prima, zeker met de movie plugin die ik hier gevonden heb. ECHTER....de beeldkwaliteit van nomrale DVDs (VIDEO_TS folders) is echt een stuk slechter. Het beeld is grijzer, en de beelden zijn niet mooi vloeiend. Is die een codec issue die ik makkelijk kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

^ kijk hier eens psy in "Home Theater PC (HTPC) Deel 1"
edit:
nee dat zou 't probleem niet kunnen zijn onder Vista / EVR

probeer ook eens MPC-HC, kijken of daarmee het beeld wel goed contrast heeft
dat je beeld niet vloeiend is met DVD's heeft waarschijnlijk te maken met het 24hz signaal (zoals iemand hier boven al uitlegd - hz/fps verhaal)

Ik blijf 't een vreemd geval vinden, ook dat je enkel via de HDTV support tab 1080p aan de praat kreeg. Kies je via die zelfde tab dan ook voor 1080p50 standard?

[ Voor 23% gewijzigd door Patriek op 03-03-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 08:59
Ik gebruik zelf mediaportal maar kwam deze tegen voor vmc.
Betreft movie tv series plugins voor vmc. Kent iemand deze skin voor mediabrowser al?

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/8017/screen1au2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/3783/screen2qo4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/7237/screen3bu3.jpg

Toch ff getest en moet zeggen werkt echt super en ziet er fantastisch uit!
Hier vind je hem: http://www.mediabrowser.tv/viewtopic.php?f=2&t=465

Toch jammer dat vmc op andere gebieden tekort shiet...

[ Voor 17% gewijzigd door RFdeGroot op 03-03-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Yep, kies onder dezelfde tab voor 50Hz...maakt ook niet uit waar ik er voor kies, tv slikt het niet.
Als HDMI is ingesteld onder VIDEO dan zie ik geen HZ op het scherm; alleen maar "1080p" verschijnen. Eens kijken wat er gebeurd als ik in die modus voor 50Hz kies en dan film afspeel (volgens mij blijft HTPC terugschakelen naar 24hz in de Display Settings). Het is inderdaad redelijk irritant....dat beeld dat schokt tijdens langzame stukken. Ook onder PowerDVD ziet het er super uit...MPC-HC nog niet geprobeerd.

Het beeld heeft juist een super contrast met Mediaportal en XBMC. Ik was best enthousiast over VMC, maar dvd's zien er gewoon echt minder uit... het is niet alleen kleur/contrast, het lijkt wel alsof er informatie wordt weggelaten.... is dat ergens te verbeteren? Kan ik (ook hier ergens gelezen) inderdaad FFDshow gebruiken onder VMC? Of is FFDshow alleen voor niet-dvd formaten? Ik denk dat ik gewoon eens alles deinstalleer en de deze manier volg:

http://damienbt.free.fr/Information.htm

wat vind je daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Goofyduck384 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:24:
[...geblaat...]
Wat wil ik hebben?
- een htpc onder mijn tv, welke via lan-kabel in verbinding staat met mn netwerk, om films en series te kunnen kijken op mijn LCD tv. Deze moet aangesloten kunnen worden op mijn versterker, die hier ook staat, om 5.1 surround geluid te kunnen geven (versterker is AC-3 geschikt)
- opnemen van tv, of tv kijken via de htpc is niet noodzakelijk, alleen wanneer tv kijken via de htpc beter is (ik heb alleen een normaal kabel abbonement) dan wil ik dit er ook bij hebben. Opnemen vind ik zelf echter onzin.
- Uiteraard wil ik hem ook met mijn huidige afstandsbediening (Logitec Harmony 525) kunnen bedienen en moet hij verder lekker stil zijn.

Mijn oude systeem, wat nu dus hier ongebruikt ligt:
- AMD Athlon 2600+
- GA-7N400 Pro2
- 1024mb pc3200
- e-GeForce 7600 GS
- 430W stille voeding
- 20gb hd, oud.

Wat kan ik hiervan gebruiken en wat zou ik nog nodig moeten hebben? Of is dit echt oude troep?
[...geblaat...]
Dat is inderdaad oud :) en ik vrees te oud. Er zijn geloof ik wel AGP kaarten van de ATI HD3xxx serie, waarbij je dan de nieuwste Catalyst hotfix bij kunt gebruiken, maar of het altijd goed werkt met DXVA betwijfel ik. Ook of je CPU (dat is dus geen X2 he?) het aankan betwijfel ik zeer... zelfs met CoreAVC zal je geen 720p rips trekken denk ik. En je zit met de oude socket A, waar geen procs meer voor in de retail zijn.

Kortom, dat zou op ze minst een nieuw mobo + cpu + ram inhouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 03-03-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 22:32
Patriek schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:35:
[...]

Dat is inderdaad oud :) en ik vrees te oud. Er zijn geloof ik wel AGP kaarten van de ATI HD3xxx serie, waarbij je dan de nieuwste Catalyst hotfix bij kunt gebruiken, maar of het altijd goed werkt met DXVA betwijfel ik. Ook of je CPU (dat is dus geen X2 he?) het aankan betwijfel ik zeer... zelfs met CoreAVC zal je geen 720p rips trekken denk ik. En je zit met de oude socket A, waar geen procs meer voor in de retail zijn.

Kortom, dat zou op ze minst een nieuw mobo + cpu + ram inhouden.
Mijn oeroude desktop pc is toevallig ook een 2600+ single core en die speelt 720p prima. (Zowel met mediaplayer Classic HC, coreavc alsmede ffdshow) Wel lekkere cpu-load, maar t draait prima. 1080p draait uiteraard niet :) met een agp videokaart proberen 1080p werkend te krijgen op grond van deze basis lijkt me geld weggooien. Ten eerste heb je geen garanties dat t gaat werken. Kosten die kaarten relatief veel en kun je beter gaan voor een nieuwe mobootje goedkoop dual coretje en een pci-e kaartje. of natuurlijk onboard HD3200 (AMD), GF8300(AMD) of GF9300(Intel).
Voor mijn ouders een systeem in elkaar gedraaid op basis van GF8300 en X2 5600+ dat werkt buitengewoon.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

^ oh ok, niet verwacht :) dat valt niet tegen dan!

Je moederbord heeft een S/PDIF pin header, dus je zou er zo'n bracket (lijkt me dat 't universeel is, en dus niet uit maakt of het van Asus komt) aan kunnen hangen. Dan zou je Realtek ALC650/655 onboard chip AC3 passthrough moeten kunnen bitstreamen (jammer dat 't geen soundstorm is, dan zou je alles realtime kunnen encoderen naar AC3). Neem aan dat je reciever optisch in heeft?

En dan neem je een DVI-->HDMI kabel of koppelstukje voor op je videokaart en dan zou je beeld ook weer moeten kunnen werken.

En PCI tv-kaart kun je overwegen, maar ik denk niet dat voldoende toegevoegde waarde heeft voor je. Enige wat dan handig is, is dat je kunt pauzeren en spoelen en dat je een digitale TV gids hebt.

Voor je Harmony zijn er recievers op USB te krijgen.

Ik heb echter geen zekerheid of dit allemaal goed gaat werken...

[ Voor 61% gewijzigd door Patriek op 03-03-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-07 11:55
ollie_1982 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:46:
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe HTPC. Ik heb deze onderdelen uitgezocht:

Kast
Silverstone LC19B-R (link)

Moederbord
Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G

Processor
AMD Athlon X2 5050e 2.6GHz 1MB 45W AM2 Box

CPU koeler
Silverstone SST-NT07-AM2 CPU-Cooler

Geheugen
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 (heb ik nog)

Harddisk
Samsung 500GB SATA300 16MB FDB, HD501LJ (heb ik nog)

DVD speler/brander
Samsung DVD-/+/RAM SN-S083A 8x/8x/8x Slimline Bulk (zwart)

Nu heeft de Silverstone LC19B-R een voeding van 120Watt. Ik heb dus maar een beperkte keuze aan onderdelen.

Nu vraag ik mij of of dat dit met deze onderdelen gaat lukken.

Ik schat dat het ongeveer dit gaat verbruiken:

Moederbord : 25watt ??
Processor : 45watt
Harddisk : 8watt ??
DVD brander : <10watt ??
Geheugen: 2watt ??

Totaal dus +/- 90Watt

Bovenstaande waardes zijn dan bij 100% gebruik.

Vast bedankt voor jullie hulp. :)
Ben naar iets vergelijkbaars op zoek, maar zou graag wat meer CPU power hebben... zou de cpu ook vervangen kunnen worden door een AMD Phenom X4 9150e.... of word dat iets te warm...?

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

Anoniem: 108325 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:42:
Ik heb een totaal andere vraag. Ik ben op zich erg gecharmeerd van de MSI Media Live Diva om de simpele reden dat deze een onboard versterker heeft. Dat komt de WAF (Wife Acceptance Factor) ten goede, omdat ik dan m'n surround setje er tussen uit kan halen. Wat dan wel belangrijk is, is dat ik dan FM Radio kan bedienen zonder TV, dus via een LCD in de HTPC. Is dit mogelijk met (W7) MCE? (Met MP kan dit, weet ik).
Eigenlijk ben ik hier ook wel benieuwd naar. Ik neem aan van wel, dat de radio via de afstandsbediening en kast zelf (klein display) kan worden aangezet zonder de tv aan te hoeven zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Hebben andere OrigenAE gebruikers hier ook slechte ervaringen met de remote? Ik heb sinds kort een S16T, met een ingebouwde Phillips IR221 infrarood receiver. Ik vind de respons op de remote echt heel belabberd. hij reageert heel vaak gewoon helemaal niet, dus moet je een paar keer op de knoppen drukken en dan reageert 'ie natuurlijk weer te vaak etc.
Ik heb in de device manager nu die eHome receiver uitgeschakeld en vervolgens de microsoft MCE receiver die ik nog had liggen aangesloten. werkt gewoon weer zoals je verwacht. Dus als er geen andere manier is om dit op te lossen raad ik mensen aan (die ook zo diep in de buidel tasten voor de Origen kasten) om dan ook maar dat extra tientje voor een microsoft MCE receiver kit te betalen. Je kunt gewoon je Origen remote blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

.Johnny schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:25:
Hebben andere OrigenAE gebruikers hier ook slechte ervaringen met de remote? Ik heb sinds kort een S16T, met een ingebouwde Phillips IR221 infrarood receiver. Ik vind de respons op de remote echt heel belabberd. hij reageert heel vaak gewoon helemaal niet, dus moet je een paar keer op de knoppen drukken en dan reageert 'ie natuurlijk weer te vaak etc.
Ik heb in de device manager nu die eHome receiver uitgeschakeld en vervolgens de microsoft MCE receiver die ik nog had liggen aangesloten. werkt gewoon weer zoals je verwacht. Dus als er geen andere manier is om dit op te lossen raad ik mensen aan (die ook zo diep in de buidel tasten voor de Origen kasten) om dan ook maar dat extra tientje voor een microsoft MCE receiver kit te betalen. Je kunt gewoon je Origen remote blijven gebruiken.
zelf heb ik een H6, met een andere IR module, heb er niet zo last van VFD110 ofzo is het. Zap met een Harmony. Heb wel dat als m'n htpc boot dat het 'even' duurt voordat hij begint te reageren, maar als alles opgestart is dan gaat het gewoon goed. Als je te snel zapt dan kan het inderdaad zijn dat hij een soort van nasleep heeft. Maar, te traag zappen heb ik geen last van. Misschien IRTrans updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-07 13:46
blade08 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:59:
[...]

Ben naar iets vergelijkbaars op zoek, maar zou graag wat meer CPU power hebben... zou de cpu ook vervangen kunnen worden door een AMD Phenom X4 9150e.... of word dat iets te warm...?
Hoi blade08,

Ik heb ondertussen wat onderzoek gedaan op verschillende fora. Mijn setup is mogelijk en je kunt daarmee fullhd 1080p mee afspelen. Ik kom verschillende configuraties tegen die mijn setup hebben, maar dan nog eens 4GB en ook nog eens een TVkaart en komen rond de 90watt en qua warmte blijft het allemaal stabiel.

Hier wat links:

http://forum.team-mediapo...rojects-61/my-htpc-39911/
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=941389

De laatste heeft het ook getest. Zie hier wat commentaar van hem.

"I so far have tried it out with a Blu-Ray external drive into a 50" 1080p panel and it performed flawlessly."
"I ran the setup with 2 recordings (MCE) while playing a Blue-Ray (PowerDVD) and all went fine."

Verder heeft hij ook ergens aan dat een CPU van 65watt geen probleem moet zijn.

Voor mij wat het vooral belangrijk om met een 120watt voeding het meeste uit de htpc te halen, vooral 1080p is een must have.

Ik heb nu een Antec Fusion Black met een Asus M2A-VM HDMI 690G en een AMD Athlon 64 X2 6000+. Ik merk dat 1080p soms niet af te spelen is met de onboard grafische kaart. Tevens gebruikt dit meer stroom en ruimte dan mijn nieuwe setup aangezien deze kast 2x zo hoog is.

[ Voor 14% gewijzigd door ollie_1982 op 04-03-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Sa1 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:33:
[...]
zelf heb ik een H6, met een andere IR module, heb er niet zo last van VFD110 ofzo is het. Zap met een Harmony. Heb wel dat als m'n htpc boot dat het 'even' duurt voordat hij begint te reageren, maar als alles opgestart is dan gaat het gewoon goed. Als je te snel zapt dan kan het inderdaad zijn dat hij een soort van nasleep heeft. Maar, te traag zappen heb ik geen last van. Misschien IRTrans updaten?
De phillips IR221 maakt geen gebruik van IRTrans, maar wordt direct door windows zelf geinstalleerd als eHome Infrared Receiver, dus dat gaat helaas niet lukken. Misschien is het een specifiek probleem van deze receivers, ik heb trouwens dezelfde belabberde respons in windows vista als in windows 7 beta.

-edit; aan de remote zelf van Origen ligt het niet, want aangezien de receivers onafhankelijk van de remote werken, heb ik zowel mijn oude remote die bij de Microsoft MCE remote kit hoort, als de Origen remote getest op de ingebouwde receiver van origen met hetzelfde resultaat. Voordeel is dus wel dat de remotes gewoon uitwisselbaar zijn!

[ Voor 17% gewijzigd door .Johnny op 04-03-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:00
De vraag was of ik een goed, maar goedkope (gulden middenweg) HTPC kon samenstellen voor een maat van mij. Of ik zoveel mogelijk onderdelen uit zijn Pentium 4 (ooit wit, nu geel) wilde gebruiken.
Uiteraard is dat alleen de TV kaart geworden ;) Oh en tijdelijk even de optische drive.

Ik zag geen andere samenstelling dan deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 61,59€ 61,59
1Antec Fusion Remote Zwart€ 124,28€ 124,28
1Corsair CX400W€ 42,55€ 42,55
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 69,85€ 69,85
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 35,40€ 35,40
1Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 85,-€ 85,-
ImporterenTotaal€ 418,67

Mooie prijs nietwaar?
Keuze processor is beïnvloed door een betoog van Patriek ergens is het midden van deze thread, het zou voor post-processing een stuk beter zijn dan de beoogde 5050e (die wel een stuk zuiniger is?).

Klopt het dat ik met dit Mobo gewoon Dolby en DTS over de HDMI kan sturen? Dit mediacenter wordt namelijk via HDMI verbonden met zo'n gruwelijk Harman & Kardon setje van de iBood.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Nu online

Willem2

Ω is futile

Willem2 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:15:
[...]

Precies, dat was mijn vraag. Ik zal komende week eens kijken of ik de onboard en optical SPDIF achterop tegelijkertijd 2 versterkers in kan sturen en dan signaal krijg op beide. Moet de TV over HDMI natuurlijk wel AC3 en DTS kunnen downsamplen naar stereo, maar dat lijkt hij wel te doen op het moment (als ffdshow niet achter de coulissen nog wat trucs uithaalt tenminste).
Om even terug te komen op dit onderwerp voor de liefhebbers: de optische uitgang achterop en de onboard spdif-out header van de Gigabyte GA-MA78GM-S2H moederbord sturen simultaan geluid uit! Tegelijkertijd aangesloten op 2 DTS capable versterkers komt het signaal keurig binnen! :-) Op naar de nvidia kaart dus.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45395

Misschien een overbodige vraag.. maar ik ben bezig om te kijken naar een htpc.
Nu zou ik ook mijn geluid via het mobo willen laten lopen.

Iemand een idee hoe het geluid van de Gigabyte GA-MA78GM-S2H is?
Tevens de vraag wat is nu een leuk 5.1 setje om daar op aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07 09:48

Masselink

Voor de dorst

Om niet in een keer de volledige bups aan geld weg te geven, wil ik eerst de oude hardware gebruiken in een nieuwe kast. Ik heb een AMD 3500+ Socket 939 CPU met geheugen. Op de PC komt XP met XBMC.

Als ik er nu een goede stille Videokaart in koop. Kan ik dan Full HD beelden draaien? of is de CPU niet sterk genoeg? wat heb je minimaal aan CPU power nodig.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

* Patriek is een beetje moe geworden van de snelle vragen die al eerder beantwoord zijn of makkelijk te googlen zijn... geen zin vandaag

[ Voor 61% gewijzigd door Patriek op 05-03-2009 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

.Johnny schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:25:
Ik heb zelf ook de S16T. Die IR221 is bij mij kosteloos (tegen verzendkosten) vervangen.
Het probleem zoals jij het omschrijft komt echter niet helemaal overeen met de problemen die ik had. De oudere versie van de IR221 module had een zgn. 'Stickey Key'-probleem. Als je in VMC op bijv. pijltje omlaag drukte dan leek het wel alsof de knop bleef hangen, want het menu bleef maar omlaag scrollen. Was niet meer te controleren. Het probleem bleek te zitten in de IR221 module. OrigenAE verwijst daar ook naar op hun site. Ik heb contact gehad daarover met de winkel waar ik mijn HTPC gekocht heb. Zij hebben nieuwe IR221 modules ontvangen van OrigenAE. Ik heb vervolgens mijn module uit de kast geschroeft en opgestuurd. En die nieuwe IR221 module werkt perfect. Zowel met de origenele bijgeleverde remote, als de Harmony One die ik tegenwoordig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127204

Anoniem: 45395 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:11:
Misschien een overbodige vraag.. maar ik ben bezig om te kijken naar een htpc.
Nu zou ik ook mijn geluid via het mobo willen laten lopen.

Iemand een idee hoe het geluid van de Gigabyte GA-MA78GM-S2H is?
Tevens de vraag wat is nu een leuk 5.1 setje om daar op aan te sluiten?
Ik heb weinig tot geen klachten gezien op dit forum van mensen die zo'n moederbord hebben dat het geluid van het moederbord zelf niet goed is. Het licht dan meestal aan de codecs ed. of aan de versterger/ boxen.

Betreft je 5.1 setje: wil je direct boxen aansluiten op je pc, of via een versterker? Als je een normaal moederbord neemt zal je een pc 5.1 setje moeten aanschaffen volgens mij.
Je kunt ook voor het MSI Media Live Diva 5.1 moederbord gaan. Hier kun je direct je 5.1 boxen inpluggen. Daardoor heb je geen versterker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127204

Masselink schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:21:
Om niet in een keer de volledige bups aan geld weg te geven, wil ik eerst de oude hardware gebruiken in een nieuwe kast. Ik heb een AMD 3500+ Socket 939 CPU met geheugen. Op de PC komt XP met XBMC.

Als ik er nu een goede stille Videokaart in koop. Kan ik dan Full HD beelden draaien? of is de CPU niet sterk genoeg? wat heb je minimaal aan CPU power nodig.
Wat Patrick bedoelt is dat je even het forum kan doorzoeken wat je nu minimaal nodig hebt voor een HTPC. Zie bijvoorbeeld de vorige pagina (25) het bericht van DARKviper123:
DARKviper123 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:42:
[...]
Mijn oeroude desktop pc is toevallig ook een 2600+ single core en die speelt 720p prima. (Zowel met mediaplayer Classic HC, coreavc alsmede ffdshow) Wel lekkere cpu-load, maar t draait prima. 1080p draait uiteraard niet :) met een agp videokaart proberen 1080p werkend te krijgen op grond van deze basis lijkt me geld weggooien. Ten eerste heb je geen garanties dat t gaat werken. Kosten die kaarten relatief veel en kun je beter gaan voor een nieuwe mobootje goedkoop dual coretje en een pci-e kaartje. of natuurlijk onboard HD3200 (AMD), GF8300(AMD) of GF9300(Intel).
Voor mijn ouders een systeem in elkaar gedraaid op basis van GF8300 en X2 5600+ dat werkt buitengewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
Masselink schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:21:

Voor XBMC zul je een goede CPU moeten hebben;

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=43331

"GPU Offloading support
When will there be support for graphics acceleration for Hi Def movies (x264, h264)?

Currently there is no GPU video accelerated decoding support in XBMC for Windows.
If someone wants this best is if they can code it themselves and submit a patch for it, as we currently otherwise have no plan to code this ourselves today.

"To play HD content you’ll need raw CPU power at this moment of development"

Ik denk dat een AMD X2 5050e Full HD (1080p) wel af zou moeten kunnen spelen in XBMC, maar die 3500+ zal iets te wijnig oomph hebben .

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 07:25
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goeie oplossing voor mijn probleem.
Ik wil namelijk een apparaat die:
  • Kan dienen als download server (usenet 50Mbit/s, dus valt een NAS al af)
  • 1080p gemakkelijk kan afspelen (of streamen naar PS3),
  • Centrale opslag van films, muziek enz.
  • Niet te veel stroom vreet, want dan kan ik net zo goed mijn PC aan laten staan.
Ik heb naar verschillende dingen gekeken waaronder de EEE box van Asus, en het nieuwe ION platvorm van Nvidia, maar het mist het allemaal net. Het klopt wel dat de ION aan de bovenste eisen voldoet, maar ik heb dan zoiets van, als ik de ION toch als HTPC wil gebruiken dan kan ik net zo goed zelf eentje samenstellen die ten minste nog uitbreidings-mogelijkheden heeft met bijv een TV-kaart (en 3,5" HDD ipv 2,5" HDD).

Nou zijn er nieuwe moederborden op de markt met een geïntegreerde G9400, deze zijn nog vrij prijzig, en ik wou eigenlijk weten wat de meerwaarde van een Intel/Nvidia HTPC is, ten opzichten van de AMd/Ati HTPC voor mij is?
Als het goed is kunnen ze namelijk allebei 1080P aan
(als we even uitgaan van een CPU die snel genoeg is (E7200/5050e)).

Ik denk zelf namelijk dat het voor mij totaal geen meerwaarde heeft als ik Intel/Nvidia HTPC samenstel, want het kost meer en vreet meer stroom. Daarom heb ik al wat dingen bij elkaar gezocht die wel een leuke basis zijn voor een HTPC. (ik hoef voorlopig nog geen TV-kaart en DVD-drive is niet een van de moeilijkste keuzes)

Kast
Lian Li PC-C37B

Moederbord
Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G

Processor
AMD Athlon X2 5050e 2.6GHz 1MB 45W AM2 Box

Geheugen
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G

HDD
Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB

Nou vind ik de kast de moeilijkste keuze, ik vind namelijk bijna alle HTPC kasten veelste groot (hoog)!
Nou zijn er wel kleinere zoals de Silverstone LC19B, Origenae S10V, HFX mini enz.
Maar die zijn of belachelijk duur, of hebben 1 PCI slot. (ik wil er minimaal 2 (high profile) voor uitbreidingen later). Ik heb in eerste instantie voor de Lian Li PC-C37B, nou zou ik graag willen weten of iemand ervaring met deze kast heeft en hoe die bevalt? Deze heeft geen ondersteuning voor high profile kaarten, de PC-C36 wel maar die is mij weer veelte duur (ik heb dus eigenlijk nog geen idee).
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Patriek schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 01:02:
* Patriek is een beetje moe geworden van de snelle vragen die al eerder beantwoord zijn of makkelijk te googlen zijn... geen zin vandaag
He Patriek...toch een vraagje voor je waarvan ik niets op internet kan vinden.
Ik heb inderdaad gevonden dat als ik de tv in VIDEO mode zet en vervolgens HZ 25i kies, hij gaat naar 1080i (ipv 1080p). Als hij in PC mode staat geeft hij dan 1920x1080 50Hz weer.

Zodra ik Windows Media Center opstart, wordt het beeld kleiner dan wat mijn desktop was (desktop was full screen!). DVD's lopen echter retesoepel af; geen judder meer...

Mediaportal (geeft toch echt beter beeld, alhoewel in 50hz mode het verschil een stuk kleiner is) speelt goed af, maar als ik MP afsluit en opnieuw opstart (MP is dan wel in full screen) gaat de film (bij herstart) verder in zelfde formaat als waarin Vista Media Center opstartte...

ENIG idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-07 12:20
Ik ben al sinds een paar weken het forum door aan het lezen omdat ik zeer binnenkort ook een HTPC wil bouwen. Ik ben eigenlijk overal al uit op de afstandsbediening na. Ik wil een logitech 785 kopen als universal remote control.
Ik wil als moederbord een Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G nemen. In een antec fusion remote zwart.
Is dit allemaal compatible?

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

maniac_1979 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:14:
Ik ben al sinds een paar weken het forum door aan het lezen omdat ik zeer binnenkort ook een HTPC wil bouwen. Ik ben eigenlijk overal al uit op de afstandsbediening na. Ik wil een logitech 785 kopen als universal remote control.
Ik wil als moederbord een Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G nemen. In een antec fusion remote zwart.
Is dit allemaal compatible?

Iemand ervaring hiermee?
GA-MA78GM-S2H in een fusion geen probleem. Imon met een harmony ook geen probleem.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-07 12:20
|sWORDs| schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:32:
[...]

GA-MA78GM-S2H in een fusion geen probleem. Imon met een harmony ook geen probleem.
Maar moet ik die Imon dan nog los aanschaffen of zit die bij de antec fusion remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

maniac_1979 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:56:
[...]

Maar moet ik die Imon dan nog los aanschaffen of zit die bij de antec fusion remote?
Die zit erbij.
offtopic:
Je had beide vragen zo met google kunnen vinden en deze al helemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 05-03-2009 16:07 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 07:42
Is er iemand die op de post van KiefDelicious kan reageren? Ik ben namelijk vooral geinteresseerd in het puntje stroomverbruik. Hij stelt dat de Intel/nVidia variant meer stroom vreet dan de AMD/ATI variant. Ik ben sinds kort ook wat op onderzoek uit voor m'n toekomstige HTPC, maar ik begreep juist dat de Intel-variant veel zuiniger omspringt met stroom. Wat is nu waar en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-07 21:03
Boktor schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:59:
Is er iemand die op de post van KiefDelicious kan reageren? Ik ben namelijk vooral geinteresseerd in het puntje stroomverbruik. Hij stelt dat de Intel/nVidia variant meer stroom vreet dan de AMD/ATI variant. Ik ben sinds kort ook wat op onderzoek uit voor m'n toekomstige HTPC, maar ik begreep juist dat de Intel-variant veel zuiniger omspringt met stroom. Wat is nu waar en wat niet?
Van hardware.info:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/ZGRnn2ZjyZ1l/bGdkZZiWmJbKYsg,bGRkZZiZmJHKYMg,bGZkZpiZmJrKZ8g,bGRkZZiYmJrKacg,bGZkZpiZmJrKZMg,bGRkZZiYmJrKaMg,bGZkZpiZmJrKZcg,bGZkZpiZmJrKY8g,bGRkZZiZmJHKYcg,bGZkZpiZmJrKacg,bGZkZpiZmJrKYMg,bGRkZZiZmJHKY8g,bGdkZZiXmJjKZ8g,bGRkZZiZmJHKYsg,bGZkZpiZmJrKYsg,bGZkZpiamJHKYcg,bGZkZpiZmJrKaMg,bGZkZpiZmJrKYcg,bGRkZZiZmJHKZMg,bGZkZpiZmJrKZsg,bGRkZZiZmJHKZsg,bGdkZZiXmJjKZsg,bGdkbZiZmJLKZcg,bGRkZZiZmJHKZcg/FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,00FF00,00FF00,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,00FF00,00FF00,FF0000,0000FF,FF0000/benchmark/

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/ZGRnn2ZjyZ5l/bGdkZZiWmJbKYsg,bGRkZZiZmJHKYMg,bGZkZpiZmJrKZ8g,bGRkZZiYmJrKacg,bGZkZpiZmJrKZMg,bGRkZZiYmJrKaMg,bGZkZpiZmJrKZcg,bGZkZpiZmJrKY8g,bGRkZZiZmJHKYcg,bGZkZpiZmJrKacg,bGZkZpiZmJrKYMg,bGRkZZiZmJHKY8g,bGdkZZiXmJjKZ8g,bGRkZZiZmJHKYsg,bGZkZpiZmJrKYsg,bGZkZpiamJHKYcg,bGZkZpiZmJrKaMg,bGZkZpiZmJrKYcg,bGRkZZiZmJHKZMg,bGZkZpiZmJrKZsg,bGRkZZiZmJHKZsg,bGdkZZiXmJjKZsg,bGdkbZiZmJLKZcg,bGRkZZiZmJHKZcg/FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,00FF00,00FF00,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,00FF00,00FF00,FF0000,0000FF,FF0000/benchmark/

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135223

Hallo allen, ik wigraag mijn mediacenter upgraden. Ik heb dit setje gezien en vraag me af of ik met dit setje weer voor de komende tijd klaar ben.

Intel Core2Duo E7200 incl Koeler, 2048 MB DDR2-800 Kingston Geheugen, Biostar TF7150U-M7 S775 Moederbord, 512 MB GeForce 7100 D-Sub/DVI/VGA/HDMI Shared (onboard), Gigabit LAN, 7.1 HD Sound, RAID, 4 x SATA, 2 x PCI, 2 x PCI-E, 1 x ATA.

Eventueel kan ik het combineren met deze videokaart:
http://www.completer.nl/p...c=productdetail&aid=41580

En ik moet nog iets hebben waardoor ik S/PDIF uitvoer heb. optisch en/of digitaal coax.

Vinden jullie dit wat of moet ik naar een ander setje kijken om Full HD content af te spelen.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Idd is het Intel/Nvidia systeem zuiniger(foutje :P), maar voor een flinke meerprijs als we alleen al naar het moederbord kijken.

Gigabyte GA-MA78GM-S2H (HD3200) kost € 70,70
Idle: 73Watt
3DMark06 Max: 119Watt

Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (G9400) kost € 137,20
Idle: 60Watt
3DMark06 Max: 87Watt

Tja wat is handig dan he! als je na gaat dat je om full HD goed af te spelen:
op de AMD versie met een 5050e € 57,66 kwijt bent,
op de Intel versie met een vergelijkbare E7200 € 109,35 kwijt bent.

Dan scheelt dat ongv 130 euro meer voor een vergelijkbaar systeem die alleen wat zuiniger is. dus moet je nagaan in hoeveel jaar je die extra zuinigheid eruit heb kwa stroomkosten.

Als ik het zelf beredeneer is het zonde van het geld, maar daarom wilde ik ook advies van wat jullie er van denken.

[ Voor 44% gewijzigd door KiefDelicious op 05-03-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
De gulden middenweg :)

Heb zelf een tijdje geleden dit mb aangeschaft: Asus P5N7A-VM, kost 100 euro.
Dit mb heeft een gforce 9300, qua energieverbruik ongeveer gelijk aan de G9400 en net even iets goedkoper.
Verder alle connectors die je nodig bent: dvi, hdmi en vga.
Voor geluid optical uitgang.

Zelf heb er een Intel E5200 proc op zitten, deze combi speelt alle content wat ik hem voer zonder een enkel probleem, ook 1080p met een software encoder (getest met mpc, divx 7 h264, ffdshow en coreavc) allemaal een makkie!

Deze combi vind ik persoonlijk echt _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door RFdeGroot op 05-03-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[b][message=31595776,noline]
En ik moet nog iets hebben waardoor ik S/PDIF uitvoer heb. optisch en/of digitaal coax.

Vinden jullie dit wat of moet ik naar een ander setje kijken om Full HD content af te spelen.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen
Ziet er goed uit, videokaart is in principe niet nodig omdat je CPU snel zat is voor Full HD content. Voor SPDIF kan je kijken naar een onboard oplossing op een moederbord, meeste moederborden hebben wel een digitale uitgang.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
RFdeGroot schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:33:
De gulden middenweg :)

Heb zelf een tijdje geleden dit mb aangeschaft: Asus P5N7A-VM, kost 100 euro.
Dit mb heeft een gforce 9300, qua energieverbruik ongeveer gelijk aan de G9400 en net even iets goedkoper.
Verder alle connectors die je nodig bent: dvi, hdmi en vga.
Voor geluid optical uitgang.

Zelf heb er een Intel E5200 proc op zitten, deze combi speelt alle content wat ik hem voer zonder een enkel probleem, ook 1080p met een software encoder (getest met mpc, divx 7 h264, ffdshow en coreavc) allemaal een makkie!

Deze combi vind ik persoonlijk echt _/-\o_ _/-\o_
Thx nog niet aan gedacht, idd de middenweg zowel op stroomverbruik als in prijs.

Gigabyte GA-MA78GM-S2H (HD3200) kost € 70,70
Idle: 73Watt
3DMark06 Max: 119Watt

Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (G9400) kost € 137,20
Idle: 60Watt
3DMark06 Max: 87Watt

Asus P5N7A-VM (G9300) kost € 105,17
Idle: 64,4Watt
3DMark06 Max: 94,3Watt

nou nog een goeie lage case vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door KiefDelicious op 05-03-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Laatst online: 20-07-2024
vraagje: ik zit even met een probleempie. Ik wilde in mijn setup de x4 9550 knikker en die dan ietwat underclocken zodat de warmte beperkt blijft. Maar nu is deze niet leverbaar en wil men mij een 9650 aansmeren. Denk je dat ik deze nog een beetje stil kan laten zijn in mijn htpc? :) Ik koel het ding met een ninja mini.

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
  • Laatst online: 24-01-2022
@RFdeGroot

Hoeveel geheugen heb je in je HTPC zitten? Ik heb zelf ook een configuratie op het oog met een 9300 chipset erin (ASUS P4-P5N9300), maar ik begreep dat je eigenlijk minimaal een E7400 cpu nodig zou moeten hebben om alles goed af te kunnen spelen? En gebruik je XP of Vista? Ik ga sowieso gebruik maken van Mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
revned schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:47:
@RFdeGroot
Hoeveel geheugen heb je in je HTPC zitten? Ik heb zelf ook een configuratie op het oog met een 9300 chipset erin (ASUS P4-P5N9300), maar ik begreep dat je eigenlijk minimaal een E7400 cpu nodig zou moeten hebben om alles goed af te kunnen spelen? En gebruik je XP of Vista? Ik ga sowieso gebruik maken van Mediaportal.
Ik vroeg mij dat ook al af maar alleen is de E7200 sowieso ook al snel genoeg! die gebruiken ze namelijk hier
Maarja de E5200 staat wel bekend als een cpu die goed is te overclocken, dus als dat nodig is dan kan je dat altijd nog doen :D, zou wel lachen zijn in een HTPC :P

[ Voor 69% gewijzigd door KiefDelicious op 05-03-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
revned schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:47:
@RFdeGroot

Ik heb er maar 2GB geheugen in zitten momenteel, dit ga ik echter binnenkort nog wel even uitbreiden naar 4GB denk ik.
2GB is echter genoeg voor 1080p hoor. Dit leunt niet zo op memory, maar Vista op zich voelt zich het fijnst met zoveel mogelijk memory natuurlijk, dus dit is wel weer voordelig voor de performance/opstarttijd van mediaportal verwacht ik.

Ik gebruik dus Mediaportal onder Windows Vista Ultimate (32-bit).
De GPU van dit bordje helpt ook bij software encoders flink mee heb ik het idee, hierdoor speelt 1080p vlekkeloos af met een cpu usage van ongeveer 60%, af en toe iets hoger en in rustige scenes wat lager.
Hardware encoding mbv dxva doet ie helemaal op zijn sloffen (5 tot 8% cpu hehe), hier maak ik echter nog niet veel gebruik van omdat hierbij externe subs enzo nog steeds meestal de dxva uitschakelen en ik bij bijna alle content gebruik maak van srt ondertiteling files.
Al met al ben ik nog geen content tegengekomen wat ie niet flekkeloos kan afspelen _/-\o_ .

Er zit wel veel verschil in gebruikt os, drivers, codecs etc ben ik achter gekomen.
Met XBMC onder linux (wat in eerste instantie mijn bedoeling was) ging het namelijk net niet helemaal in bijv de bird scene van planet earth op 1080p. 100% cpu en een klein beetje framedrops.
Dezelfde scene loopt in mediaportal onder vista als een zonnetje (niet geen hoger cpu usage als 80% gezien, met dxva ook deze scene een lachtertje).
Inmiddels gebruik ik de htpc ook voor tv kijken enzo dus mediaportal is zowieso dan beter geschikt aangezien xbmc (nog?) geen live tv ondersteund.

Ben zelf heel blij met de keuze voor deze combi.

[ Voor 4% gewijzigd door RFdeGroot op 06-03-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
  • Laatst online: 24-01-2022
Bedankt voor je reactie. Fijn om te horen dat je alle content af kunt spelen. Voor het probleem met DXVA. Iemand is erin geslaagd om de subtitle engine van MPC HC te integreren in Mediaportal, waardoor je volgens mij je hd-video's met ondertiteling en DXVA aan kan bekijken, zie deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19
Ik heb inmiddels al heel wat geprobeerd. Ik ben opzoek naar de ideale HTPC Media Player (wie niet ;)):

Case:

Op HDD01 staat het OS (Windows Vista Ultimate X64) en op HDD02 heb ik allemaal mappen:

X:\dvd
X:\mp3
X:\music_videos
X:\x264
X:\xvid

Hier zitten dan weer onderliggende mappen in met de titels, en een cover.jpg met een image in de verhouding van de originele hoes. Films hebben het film bestand en een *.srt in dezelfde bestandsnaam als de film. DVD heeft alleen complete *.iso bestanden gemaakt van mijn DVD's met DVD Decrypter.

Wat ik nu zoek is een HTPC Media Player die meteen (zonder veel handmatige aanpassingen) de HDD02 kan in lezen, en de *.jpg's als cover gebruikt, zonder dat deze iets aan de mappen op de HDD veranderd, of iets wegschrijft (HDD02 moet dus in originele staat blijven). Dus dat ik eigenlijk alleen nog maar in de Media Player in het menu: DVD, MP3, Music Videos, X264 aanmaak en de map er aan hang en dat dan automatisch alle onderliggende mappen met de cover.jpg als cover ingelezen worden.

Ik heb Windows Vista Media Center en Media Portal al geprobeerd, maar vergen nog heel wat configuratie werk. Hebben jullie misschien nog een suggestie, wat het makkelijkst voor mij zou zijn?

Het geheel moet dus "girlfriend en visitor" proof zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 06-03-2009 10:20 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
Ik heb Windows Vista Media Center en Media Portal al geprobeerd, maar vergen nog heel wat configuratie werk. Hebben jullie misschien nog een suggestie, wat het makkelijkst voor mij zou zijn?

XBMC??? www.xbmc.org

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Ik heb nog een ander vraagje wat ik nergens terug kan vinden,

Hebben jullie nooit last van een berg stof in je HTPC???
aangezien er bij bijna alle kasten geen stof-filter voor zit en lijkt mij dat die kasten binnen no-time een laag stof naar binnen hebben gezogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
FireDTV heeft nieuwe drivers Win 7 (32 en 64 bit) en nieuwe firmware beschikbaar. Vanavond maar eens gaan proberen.

- Some improvements in driver architecture to reduce BSOD cases.
- Improved tuning of DVB-S2 frequencies within Windows Media Center.
- Improved detection of HDTV channels within Windows Media Center.
- Improved detection of Option channels (German PayTV) within Windows Media Center .

This setup is recommended for:
- Windows 7 beta testers.
- Users using "Premiere" (Austria, Germany, Switzerland) in Windows Media Center.
- Update your FireDTV / FloppyDTV S2 to the latest firmware
- WARNING! A bug contained in Windows 7 prevent the use of more FireDTV / FloppyDTV at same time on the same computer. Carefully read the document included in the download file on how to override the problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293672

Hoi,

Ik ben op zoek naar een multimedia oplossing voor in de woonkamer.
Eigenlijk vooral om naar videos te kijken.
Mijn data zou ik ergens centraal willen saven.

Ik was van plan om voor een popcorn hour te gaan + een NAS server (QNAP 409) met RAID 5.

Nu begon ik over HTPC te lezen en ik zie dat sommige kasten ook veel HD slots hebben (ook voor RAID 5?).
Aan de andere kant lees ik dan dat veel HDs veel lawaai maken, dus dat het sowieso beter is om voor een aparte NAS te gaan in een andere ruimte. (Ik weet niet of dat problemen oplevert om te streamen van de NAS.)

Ik weet dan ook totaal niet meer wat gekozen.

Een device zoals een popcorn hour of een HTPC.

Of moet ik een TV kaart kopen voor mijn desktop PC die ook in de living staat (op 5 meter van de televisie schat ik).

Iemand die mij wat wegwijs kan maken?

Ik zie hier ook veel screenshots van movie 'libraries' met covers en uitleg over de film. Moeten jullie daar veel tijd in steken of is dat allemaal al aanwezig in de database of hoe werkt dit precies?

Greetz,
MilM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

In de OP staat het volgende:

Om een HTPC goed aan te sluiten op audio- en videoapparatuur zijn andere aansluitingen nodig zoals HDMI (voor TV), digitale optische SPDIF audio (voor aansluiting op bijvoorbeeld een home cinema set), en zowel een D-SUB (VGA) als DVI aansluiting om alle typen TV's, beamers en monitoren te kunnen aansluiten.

Nu heb ik mjin SPDIF van mijn pc aangesloten op mijn Pioneer 7.1 THX AV Versterker en nu krijg ik dus maar 2 ongecomprimeerde kanalen door. Nu heb ik overal kunnen lezen dat SPDIF maar 2 kanaals is als hij ongecomprimeerd is, en dat ik dus DTS/DDL moet gebruiken om 7.1 gecomprimeerde signalen door te krijgen.

Dat is de theorie, maar wat moet ik nu fysiek doen om dat voor elkaar te krijgen. Is dat een pakketje installeren, een CODEC installeren enz enz. Kan iemand mij de uiteindelijke oplossing geven om 7.1 signalen van mijn PC (HP Pavillion, 2 GB, 7.1 Geluidskaart) naar mijn Pioneer versterker.

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
jschoorl2 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:39:
- WARNING! A bug contained in Windows 7 prevent the use of more FireDTV / FloppyDTV at same time on the same computer. Carefully read the document included in the download file on how to override the problem!
Misschien de jongens van Digital Everywhere eens wijzen op dit topic op degroeneknop, waar daar al een oplossing voor is gevonden (door gebruik te maken van de legacy variant van de firewire driver)

-edit: doh! staat waarschijnlijk in "the document included" natuurlijk.
maar anyway, ik had op win7 ook issues met 1 tuner die weg lijken te zijn na het overschakelen op de legacy driver.

[ Voor 13% gewijzigd door .Johnny op 06-03-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
FunFactory schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:47:
In de OP staat het volgende:

(...)
Nu heb ik mjin SPDIF van mijn pc aangesloten op mijn Pioneer 7.1 THX AV Versterker en nu krijg ik dus maar 2 ongecomprimeerde kanalen door. Nu heb ik overal kunnen lezen dat SPDIF maar 2 kanaals is als hij ongecomprimeerd is, en dat ik dus DTS/DDL moet gebruiken om 7.1 gecomprimeerde signalen door te krijgen.

Dat is de theorie, maar wat moet ik nu fysiek doen om dat voor elkaar te krijgen. Is dat een pakketje installeren, een CODEC installeren enz enz. Kan iemand mij de uiteindelijke oplossing geven om 7.1 signalen van mijn PC (HP Pavillion, 2 GB, 7.1 Geluidskaart) naar mijn Pioneer versterker.
Dat hangt ervan af; wat is je geluidsbron? is dat 2 kanaals of een DD of DTS stream vanaf een DVD of iets dergelijks? in het eerste geval heb je iets nodig dat DD of DTS kan coderen, vaak aangeduid als Dolby Digital Live of DTS-Interactive. Volgens mij moet de driver van je geluidskaart dat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

.Johnny schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:11:
[...]

Dat hangt ervan af; wat is je geluidsbron? is dat 2 kanaals of een DD of DTS stream vanaf een DVD of iets dergelijks? in het eerste geval heb je iets nodig dat DD of DTS kan coderen, vaak aangeduid als Dolby Digital Live of DTS-Interactive. Volgens mij moet de driver van je geluidskaart dat ondersteunen.
Ik speel gewoon een HDWMV af. De geluidskaart is een 7.1 met SPDIF uitgang. Het gaat zoals je zegt om dat IETS. Wat is dat, is dat een pakketje dat ik kan installeren. Ik ben vast niet de eerste die zijn PC op een versterker aansluit en zo wil genieten van 7.1 of 5.1 geluid in de huiskamer met een film vanaf de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
FunFactory schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:17:
[...]
Ik speel gewoon een HDWMV af. De geluidskaart is een 7.1 met SPDIF uitgang. Het gaat zoals je zegt om dat IETS. Wat is dat, is dat een pakketje dat ik kan installeren. Ik ben vast niet de eerste die zijn PC op een versterker aansluit en zo wil genieten van 7.1 of 5.1 geluid in de huiskamer met een film vanaf de PC?
maar zit er in je HDWMV een 5.1 of 7.1 geluidsbron (DD of DTS)?
in dat geval moet je dus zorgen dat de juist passtrough plaats kan vinden; welk OS draai je? In vista en win7 kun je bij je digitale geluidsbron aangeven dat je versterker ook DD en DTS kan decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

.Johnny schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:51:
[...]

maar zit er in je HDWMV een 5.1 of 7.1 geluidsbron (DD of DTS)?
in dat geval moet je dus zorgen dat de juist passtrough plaats kan vinden; welk OS draai je? In vista en win7 kun je bij je digitale geluidsbron aangeven dat je versterker ook DD en DTS kan decoderen.
Ik weet niet of die stroom erin zit, maar als ik datzelfde HDWMV afspeel via bv een extender (XBOX360) geeft hij netjes 5.1 geluid. Volgens mij als dat er dus niet in zit, kan de XBOX/Versterker ook niet 5.1 geluid weergeven. Dus de HDWMV heeft die gescheide kanalen. De media PC draait op XP MCE.
Helaas zie ik in de pc geen extra opties, hij ziet zelfs netjes PCM 2 channels Digital.

[ Voor 0% gewijzigd door FunFactory op 06-03-2009 16:24 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Jumpman schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:15:
Ik heb inmiddels al heel wat geprobeerd. Ik ben opzoek naar de ideale HTPC Media Player (wie niet ;)):

Case:

Op HDD01 staat het OS (Windows Vista Ultimate X64) en op HDD02 heb ik allemaal mappen:

X:\dvd
X:\mp3
X:\music_videos
X:\x264
X:\xvid

Hier zitten dan weer onderliggende mappen in met de titels, en een cover.jpg met een image in de verhouding van de originele hoes. Films hebben het film bestand en een *.srt in dezelfde bestandsnaam als de film. DVD heeft alleen complete *.iso bestanden gemaakt van mijn DVD's met DVD Decrypter.

Wat ik nu zoek is een HTPC Media Player die meteen (zonder veel handmatige aanpassingen) de HDD02 kan in lezen, en de *.jpg's als cover gebruikt, zonder dat deze iets aan de mappen op de HDD veranderd, of iets wegschrijft (HDD02 moet dus in originele staat blijven). Dus dat ik eigenlijk alleen nog maar in de Media Player in het menu: DVD, MP3, Music Videos, X264 aanmaak en de map er aan hang en dat dan automatisch alle onderliggende mappen met de cover.jpg als cover ingelezen worden.

Gebruik de mediabrowser plugin. Geweldige plugin voor DVD's, Bluerays en TV series voor onder Mediacenter. Wordt bijna wekelijks geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Anoniem: 293672 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:42:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een multimedia oplossing voor in de woonkamer.
Eigenlijk vooral om naar videos te kijken.
Mijn data zou ik ergens centraal willen saven.

Ik was van plan om voor een popcorn hour te gaan + een NAS server (QNAP 409) met RAID 5.

Nu begon ik over HTPC te lezen en ik zie dat sommige kasten ook veel HD slots hebben (ook voor RAID 5?).
Aan de andere kant lees ik dan dat veel HDs veel lawaai maken, dus dat het sowieso beter is om voor een aparte NAS te gaan in een andere ruimte. (Ik weet niet of dat problemen oplevert om te streamen van de NAS.)

Ik weet dan ook totaal niet meer wat gekozen.

Een device zoals een popcorn hour of een HTPC.

Of moet ik een TV kaart kopen voor mijn desktop PC die ook in de living staat (op 5 meter van de televisie schat ik).

Iemand die mij wat wegwijs kan maken?

Ik zie hier ook veel screenshots van movie 'libraries' met covers en uitleg over de film. Moeten jullie daar veel tijd in steken of is dat allemaal al aanwezig in de database of hoe werkt dit precies?

Greetz,
MilM
Tja. Keuze tussen htpc en bijvoorbeeld een popcorn word vooral bepaald door 2 factoren in mijn optiek.
1. De tijd die je er in wilt steken om het geheel naar wens in te richten
2. Geld wat je er aan wilt uitgeven, een htpc is over het algemeen iets duurder. Zeker als je er ook tv mee wilt kijken, als is dat natuurlijk niet helemaal eerlijk vergelijken want dat kan een popcorn ook niet.

Die medialibraries enzo die je ziet kosten op zich niet heel veel tijd om te configureren. Het vinden van optimale instellingen, juiste codecs, splitters etc kost wel veel tijd en veel inlezen als het je eerste htpc is.
Maar goed, als je dat leuk vind (zoals de meeste hier) is dat natuurlijk geen probleem :)

HTPC zullen de meeste mensen in dit topic uiteraard leuker vinden maar dat is persoonlijk.
Een htpc kost veel tijd om goed in te richten maar daar staat tegenover dat de mogelijkheden zo ongeveer ongelimiteerd zijn en de uiteindelijke 'wow' factor natuurlijk vele malen hoger is als bij een nmt.

Verder gebruik ik de htpc ook om tv te kijken en dat is natuurlijk erg gaaf (digitaal opnemen en time-shiften)
Betreft de harddisks en lawaai. Heb er zelf 2 samsung spinpoint disks inzitten van 500 gb per disk en deze hoor ik niet als ik op de bank zit (ongeveer 3 meter afstand van htpc), sterker nog ik moet mijn oor zo ongeveer tegen de case houden wil ik de disks horen.
Moderne disks maken niet zoveel lawaai meer, dat valt reuze mee.

Succes met je keuze!

[ Voor 9% gewijzigd door RFdeGroot op 06-03-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Misschien zullen er wel wat meer mensen dan mij :) geïnteresseerd zijn in het feit dat Cyberlink zéér recentelijk een nieuwe versie van PowerDVD (9.0) heeft uitgebracht met twee zéér interessante en bruikbare features:
New support for HDMI (High Definition Multimedia Interface) 1.3 allows simultaneous lossless transference of high-definition audio using one hassle-free cable.
- W00t... PAP support!!! \o/ houd wel echter rekening met het feit dat je óf een Auzentech X-FI HDMI moet hebben of één van de volgende twee codecs op je moederbord gesoldeerd moet zijn:
* Realtek ALC885
* Realtek ALC889
en de volgende:
TrueTheater™ HD

Presents movies the way they were meant to be, in picture-perfect quality on your HDTV. Utilizing a sophisticated upscaling algorithm, TrueTheater HD delivers a sharper, artifact-free image when converting low to high resolution.
M.a.w., fatsoenlijke (softwarematige) upscaling van DVD naar HD formaat (schijnbaar). Ben benieuwd wat de kwaliteit van deze oplossing is t.o.v. puur hardwarematige oplossingen zoals die van HQV of Faroudja.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294101

Ik heb de volgende specs voor mijn htpc. Ben benieuwd naar jullie mening:

Processor Intel® Core 2 Quad Q8300
Voeding Antec NeoHE Power
Behuizing Antec Fusion Remote
Blu-ray Brander LG GGC-H20LRB
Moederbord Asus P5N7A-VM
Harddisks (SATA) Samsung HD103UJ (1 TB)
Geheugen Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-800 Kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:18
Wat wil je met 8GB geheugen in een HTPC?
Het lijkt mee een eeuwigheid duren voor ie uit standby komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is misschien wel een beetje overkill maar ik heb zoiets van laat ik er alles gelijk inzetten dan hoef ik hem later niet meer te openen. Uit standby komen valt best mee. Uit hibernation zal het misschien wel iets langer gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicos88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:41
kort geleden had ik mijn eerste setup gepost in dit topic.
toch nog even het topic goed door gelezen en met een vriend gepraat.
en ik kom tot het volgende winkelmandje:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 61,59€ 61,59
1Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H€ 84,06€ 84,06
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 35,28€ 35,28
1LG GGC-H20L€ 85,-€ 85,-
1Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit SP1 NL OEM€ 98,80€ 98,80
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 88,50€ 88,50
1Scythe Ninja Mini€ 25,75€ 25,75
1Silverstone LC17€ 89,-€ 89,-
1Zalman ZM500-HP€ 79,90€ 79,90
ImporterenTotaal€ 647,88

Digitale tv (via kabel) stel ik nog even uit.
Mobo: tov mijn vorige setup, overgestapt naar de HD 3200 met 128mb sd memory (10% 3d winst)
Daarbij zit natuurlijk Ultra Durable 2, voor iets meer zekerheid.
Proc: keuze aan de hand van meerdere berichten in dit topic.
Voeding: aangezien er in de toekomst meerdere hd's bijkomen en daarnaast is hij modulair.

Nu kreeg ik het advies om een extra (kleine) hd aan te schaffen voor vista en andere progs. Is dit verstandig of puur geld verspillen? De case heeft ruimte voor 6 hd's, dus dat is geen probleem.

Ik ga de setup dit weekend denk ik bestellen, maar natuurlijk ben ik onwijs benieuwd naar jullie mening.

[ Voor 3% gewijzigd door Nicos88 op 07-03-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicos88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:41
jopie schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:22:
Wat wil je met 8GB geheugen in een HTPC?
Het lijkt mee een eeuwigheid duren voor ie uit standby komt.
8gb lijkt mij ook veel te veel. Met 4gb red je het nu, maar ook in de toekomst red je het makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Anoniem: 294101 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 08:00:

Moederbord Asus P5N7A-VM
Kun je niet beter voor een E7x00 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Ook ik wil binnenkort een htpc samenstellen. Enkele punten waaraan dit systeem voor mij moet voldoen:
- krachtig genoeg voor 1080p content;
- niet te duur (budget ongeveer 600 euro bij de locale computerboer, dit ivm slechte ervaringen service van verschillende computer webshops bij vage computerproblemen)
- energiezuinig
- aansluitbaar op coaxial spdif
- in de toekomst uitbreidbaar met HD TV-tuner

Na een tijdje dit topic te hebben doorgelezen, ben ik tot de volgende setup gekomen voor mijn HTPC:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zilver€ 124,28€ 124,28
1Antec NeoPower 430€ 55,95€ 55,95
1Asus P5N7A-VM€ 100,90€ 100,90
1Intel Pentium Dual-Core E5200€ 64,91€ 64,91
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G€ 19,59€ 19,59
ImporterenTotaal€ 476,38

Ik heb een tijdje getwijfeld over het moederbord, in eerste instantie had ik de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H gekozen, maar ik vind dit bordje aardig aan de prijs. Vandaar dat ik het Geforce 9300 moederbord van Asus heb geselecteerd, aangezien deze chipset ook prima overweg kan met HD-content (1080p).

Bovendien heb ik op dit moment een homecinema setje waar ik alleen coaxiaal digitaal-in spdif aan kan sluiten, dus vielen al een flink aantal borden af (o.a. MSI borden met vergelijkbare chipset). Ik de handleiding van het Asus P5N7A-VM zie ik dat een spdif-out aansluiting zit op het moederbord, maar kan iemand bevestigen dat hier ook een i/o panel met spdif aansluiting voor wordt meegeleverd?

Verder had ik nog mijn twijfels over de kast. Als ik alleen radio/cd wil luisteren, dan wil ik via een lcd-display kunnen zien welk station of welk nummer ik geselecteerd heb, zonder dat ik de TV direct aan hoef te doen. De Antec Fusion bleek een betaalbare variant, maar ik lees vele verschillende reacties over de kwaliteit van het lcd. Begrijp ik nu goed dat de slechte variant alleen voorkomt bij de Antec Fusion Black?

Als mensen nog andere aanraders hebben wat betreft de systeemkast, die bijvoorbeeld ook later nog uitbreidbaar zijn met een lcd-display, dan hoor ik het graag :)

Het is de bedoeling om Windows XP Pro + MediaPortal te installeren.

Op- en/of aanmerkingen over mijn lijstje hoor ik uiteraard graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boktor schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:19:
Ook ik wil binnenkort een htpc samenstellen. Enkele punten waaraan dit systeem voor mij moet voldoen:
- krachtig genoeg voor 1080p content;
- niet te duur (budget ongeveer 600 euro bij de locale computerboer, dit ivm slechte ervaringen service van verschillende computer webshops bij vage computerproblemen)
- energiezuinig
- aansluitbaar op coaxial spdif
- in de toekomst uitbreidbaar met HD TV-tuner

Na een tijdje dit topic te hebben doorgelezen, ben ik tot de volgende setup gekomen voor mijn HTPC:

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 476,38

Ik heb een tijdje getwijfeld over het moederbord, in eerste instantie had ik de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H gekozen, maar ik vind dit bordje aardig aan de prijs. Vandaar dat ik het Geforce 9300 moederbord van Asus heb geselecteerd, aangezien deze chipset ook prima overweg kan met HD-content (1080p).

Bovendien heb ik op dit moment een homecinema setje waar ik alleen coaxiaal digitaal-in spdif aan kan sluiten, dus vielen al een flink aantal borden af (o.a. MSI borden met vergelijkbare chipset). Ik de handleiding van het Asus P5N7A-VM zie ik dat een spdif-out aansluiting zit op het moederbord, maar kan iemand bevestigen dat hier ook een i/o panel met spdif aansluiting voor wordt meegeleverd?

Verder had ik nog mijn twijfels over de kast. Als ik alleen radio/cd wil luisteren, dan wil ik via een lcd-display kunnen zien welk station of welk nummer ik geselecteerd heb, zonder dat ik de TV direct aan hoef te doen. De Antec Fusion bleek een betaalbare variant, maar ik lees vele verschillende reacties over de kwaliteit van het lcd. Begrijp ik nu goed dat de slechte variant alleen voorkomt bij de Antec Fusion Black?

Als mensen nog andere aanraders hebben wat betreft de systeemkast, die bijvoorbeeld ook later nog uitbreidbaar zijn met een lcd-display, dan hoor ik het graag :)

Het is de bedoeling om Windows XP Pro + MediaPortal te installeren.

Op- en/of aanmerkingen over mijn lijstje hoor ik uiteraard graag :)
Het moederbord heeft een optisch uitgang voor geluid inderdaad. Dit is een van de redenen dat ik dit bordje ook wil hebben. Ook de videochip moet voldoende zijn om 1080P te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294101 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 08:00:

Voeding Antec NeoHE Power
Behuizing Antec Fusion Remote
Blu-ray Brander LG GGC-H20LRB
Moederbord Asus P5N7A-VM
Harddisks (SATA) Samsung HD103UJ (1 TB)
Ik ga dit systeem draaien met Windows Vista Ultimate 64 bit uiteraard. Ik heb de boel besteld. Ben erg benieuwd hoe dit gaat draaien. Volgens mij kan ik voorlopig wel vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
@jfranssen
Het moederbord heeft inderdaad een optische uitgang, maar wat ik graag wil weten of ook de coaxiale uitgang meegeleverd wordt bij het moederbord. Op het moederbord zie ik een aansluiting spdif-out, maar het is mij niet helemaal duidelijk of ook de kabel/aansluiting wordt meegeleverd.

Denk je trouwens dat een C2D E5200 voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:02
Eergister mijn upgrade zetje binnen gekregen

Van:
Antec Fusion
MSI K9AGM2-FIH
AMD X2 3800+
Geforce 8500GT
Creative X-FI
Floppy-DTV

Naar:
Antec Fusion
MSI P7NGM-Digital
Intel Core 2 Duo E7400
Floppy-DTV

Onboard GPU en geluid doen het perfect.
Nu in combinatie met MediaPortal (Disaster's Build)
"Codec pack" voor MediaPortal, (http://forum.team-mediapo...tal-saf-44614/#post300495)

DXVA + subtitles is nog nooit zo makkelijk geweest en al mijn MKVtjes doen nu 4-6% op de E7400. Ben ik blij dat ik niet 50euro meer heb uitgegeven voor een E8500..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Ook ik ben bezig met het samenstellen van een HTPC. Qua hardware overweeg ik momenteel de volgende setup:

CPU: Core 2 Duo E8400 - Ik gebruik CoreAVC om content in 720p formaat af te spelen die opgeslagen is binnen Matroska containers. Deze CPU zou hier snel zat voor moeten zijn :)
Memory: Bijpassend 4 Gb DDR2 @ 667 Mhz setje - Snel zat IMHO, de boel wordt toch niet overgeklokt.
Moederbord: Gigabyte GA-E7AUM-DS2H - Hét HTPC moederbord van dit moment IMHO. Indrukwekkende hoeveelheid aansluitingen (waaronder 2x eSata als ik het goed heb gezien), Realtek Audio Codec die in staat is om 8 channel LPCM via HDMI uit te sturen in combinatie met de nieuwste versie van PowerDVD én de Geforce 9400 IGP die in staat is om probleemloos op 24 Hz content weer te geven. :)
Mediaspeler: Sony BC-5500S slimline BluRay speler óf nog te kiezen 5,25" BluRay speler. Dit hangt voornamelijk van de uiteindelijke behuizing (zie hieronder) af
Storage: 2x 1Tb voor opslag van o.a. muziek en 720p materiaal, en een kleinere schijf voor OS (Vista 64 bit) en extra HTPC software (AnyDVD HD, PowerDVD...)
Behuizing: Ik vind persoonlijk de behuizingen van OrigenAE en HFX (met name de Mini serie -- overigens made by Silverstone ;) ) erg mooi, alhoewel mijn voorkeur op dit moment naar de laatste gaat vanwege de afmetingen en de passieve koeling. Echter de LCD schermen op de 16T en 21T van OrigenAE zijn eigenlijk ook wel weer handig... hoef je niet je TV aan te zetten als je muziek wil gaan spelen ;)

Anyway, mocht iemand suggesties en opmerkingen hebben... dan hoor ik het graag :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

mindcrash schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:53:
Ook ik ben bezig met het samenstellen van een HTPC. Qua hardware overweeg ik momenteel de volgende setup:

CPU: Core 2 Duo E8400 - Ik gebruik CoreAVC om content in 720p formaat af te spelen die opgeslagen is binnen Matroska containers. Deze CPU zou hier snel zat voor moeten zijn :)
Memory: Bijpassend 4 Gb DDR2 @ 667 Mhz setje - Snel zat IMHO, de boel wordt toch niet overgeklokt.
Moederbord: Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
Ik denk dat je met dat moederbord genoeg hebt aan een E5200 om zonder CoreAVC 720P af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294182

Ik ben van plan om een goedkope htpc te kopen. Is dit wat?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 53,15€ 53,15
1Asus Pundit P2-M3A3200€ 137,10€ 137,10
1Hauppauge WinTV PVR 150€ 68,-€ 68,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G€ 17,11€ 17,11
1Lite-On DH-4O1S€ 75,-€ 75,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB€ 69,-€ 69,-
ImporterenTotaal€ 419,36

hij moet eigenlijk wel 1080p kunnen afspelen.

Alvast bedankt,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294186

Hi,

Begonnen met mijn eerste HTPC volgens de BBG en de Antec Micro Fusion Remote 350 met ingebouwde voeding gekozen. Helaas komt er geen spanning op de aansluitingen. Natuurlijk eerst een ander power ac koord genomen en de 230V gecontroleerd en alle aansluitingen losgenomen. Kwestie van "Dead On Arrival", of kijk ik een schakelaartje of iets dergelijks over het hoofd?

Dank voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 476,38
Lol ik kom na veel zoekwerk nu op precies dezelfde configuratie uit behalve dan de kast want daar ben ik nog niet over uit. Het lijkt mij in ieder geval een top config, Ik ben eigenlijk op zoek naar de Antec New Solution NSK2480B dat is de zwarte versie, alleen die is volgens mij niet in NL te krijgen. wat ik erg jammer vind.
zie foto hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.ic-guild.org/delerium/images/nsk2480b/nsk2480b_front.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door KiefDelicious op 07-03-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-07 20:49
Ik ben er nog niet uit wat voor een Intel-processor ik wil. (max. 65W TDP)

Mijn htpc-samenstelling: 4Gb geheugen (DDR2-800), GA-E7AUM-DS2H mobo, Vista x64 + SP1 en mediaportal, voor: muziek luisteren, films kijken, maar geen spellen op de htpc.
Verder wil ik ook FloppyDTV toepassen = TV-kijken, TV-opnemen en time-shiften

Wat zouden jullie me aanraden? Een Core 2 Duo of een Core 2 Quad (in dezelfde prijsklasse)
Stel: ik kies voor de E8400 (6MB Cache, 3 GHz, 1333 MHz FSB) of de Q8200s (4MB Cache, 2.33 GHz, 1333 MHz FSB)... Wat is dan belangrijk?
Moet ik letten op SSE4-instructies, cache-grootte, frontsidebus (FSB) of kloksnelheid van geheugen / CPU ?
Ik lees ook iets over: Intel's Hyper-Threading Technology + Intel's Speedstep --> nog belangrijk voor mij?
En wat (of welk onderdeel) bepaalt dat multi-threading wordt toegepast?

Kan iemand mij e.e.a. uitleggen?

[ Voor 4% gewijzigd door CAD-tekenaar op 08-03-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Als je alleen maar films wilt kijken (1080p vloeiend) en muziek wilt luisteren is een Quad core zwaar overkill lijkt mij, verder is de E8400 ook een beetje te veel van het goeie, als je het geld er voor over hebt prima, maar met een simpele E5200 of anders de wat krachtigere E7300 kan je prima uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-07 20:49
.

[ Voor 99% gewijzigd door CAD-tekenaar op 08-03-2009 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:39
heeft iemand toevallig ervaring met een 'Antec Fusion Remote Max' ?

ik had namelijk als idee een 'Scythe Mugen 2' te gebruiken als koeler, maar die is vrij groot.

afmetingen van de kast: 19.05cm(H) x 44.45cm(W) x 45.21cm(D)

van de Scythe Mugen 2 SCMG-2000(: 130 x 100 x 158 mm

15.8 cm hoogte in een kast die totaal 19.05cm hoog is. nu staat de kast ook op voetjes en weet ik dus niet of dat mee gerekend is. en ook in de kast is een mobo natuurlijk niet super plat, stel dat ik er dus 2.5cm bij op tel voor de voetjes en de mobo 'dikte', zit het dus op 18.3. maar goed dit is gewoon natte vinger werk, en vroeg me af of iemand ervaring had met diezelfde kast en een soort gelijke grote cpu koeler.

linkjes: Scythe Mugen 2
Antec Fusion Remote Max

voordat me gevraagd word why o why die koeler, nou het is bedoelt voor een high end htpc, met hoogst waarschijnlijk een phenom 940 cpu. thx :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hoe kan het toch dat codex altijd zo lastig zijn. Dacht dat ik er wel een beetje verstand van heb maar valt vies tegen.

Heb sinds kort een hdready toestel dus wil ook wat 720p dan wel 1080p materiaal gaan spelen. 720p is geen probleem draait vlekkeloos. Echter 1080p (planet earth vogel scene) blijft een probleem.

Heb een 5050e, dus zou het gewoon moeten kunnen. Wil graag via CoreAVC afspelen, want die heb ik gekocht!!! Als ik afspeel dan blijft m'n proc keurig rond de 37% hangen, maar het hapert toch nog. Nu heb ik het gevoel dat hij niet via coreAVC afspeeld, maar via ffdshow, want m'n trayicon komt neit naar voren tijdens het afspelen van een mkv. Nu heb ik via Die media filter het MERRIT van coreavc op +255 gezet, dan zou hij toch via coreavc moeten spelen, of niet? (speel overigens af via vistamediacenter, maar dat meot qua codec niet uitmaken)

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 08-03-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:39
@hierboven

je moet volgens mij in ffdshow alle x264 dingen uitschakelen, anders krijgt ffdshow steeds voorrang.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:51
Sa1 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 10:25:
Nu heb ik het gevoel dat hij niet via coreAVC afspeeld, maar via ffdshow, want m'n trayicon komt neit naar voren tijdens het afspelen van een mkv. Nu heb ik via Die media filter het MERRIT van coreavc op +255 gezet, dan zou hij toch via coreavc moeten spelen, of niet? (speel overigens af via vistamediacenter, maar dat meot qua codec niet uitmaken)
Heb je bij de instellingen van CoreAVC een vinkje gezet bij Tray Icon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249442

goede dag is er iemand die ervaring heeft met deze ontvanger
Hauppauge Wintv Paytv Terrestrial Kit
http://www.salland.eu/?re...yaWFsLWtpdC0wMDM3OC5odG1s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Ik ben er denk ik eindelijk uit wat voor kast ik wil. Namelijk de Antec Fusion Remote Black.
Maar ik heb dezelfde vraag als Boktor:
En of dat nog steeds en probleem is.

[ Voor 36% gewijzigd door KiefDelicious op 08-03-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

kevz schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:09:
@hierboven

je moet volgens mij in ffdshow alle x264 dingen uitschakelen, anders krijgt ffdshow steeds voorrang.
En eventueel Raw Video passthrough aanzetten zodat je gebruik kunt maken van postprocessing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

rscheper schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:01:
[...]

Heb je bij de instellingen van CoreAVC een vinkje gezet bij Tray Icon?
yep, anders kwam ie sowieso niet :)
kevz schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:09:
@hierboven

nog is verder iztten kijken, maar de PlanetEarth aflevering die ik gign kijken was geen mkv maar een wmv. Hapert en stottert alle kanten op, met een cpu load van 37 tot 40%. Als ik hetzeflde ga bekijken in een mkv container dan gaat het vlekkeloos. Wmv gewoon fucked, of is dat weer een andere codec? Als ik mkv overigens afpseel doet CoreAVC het gewoon goed en komt m'n trayicon ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289150

Hallo tweakers,

Ik ben al een tijdje bezig met informatie vergaren over HTPC's, ik wil er namelijk binnenkort één laten bouwen.
Het doel is een systeem samen te stellen dat zuinig is, maar wel genoeg power heeft om alle full-hd content (dus ook de vogel-scene) perfect af te spelen. Ook zou het leuk zijn om er wat games mee te kunnen spelen.

Op helpmij.nl heb ik gevraagd een systeem te laten samenstellen voor 800 - 1000 euro. Hieronder een screenshot van het systeem dat me het meest bevalt: hebben jullie nog op- of aanmerkingen?

Afbeeldingslocatie: http://eqdvba.blu.livefilestore.com/y1pFUY0YbrJefr8Phmnw9vOijX7N1iQEz0fQYQtxne8bU775TAZSp5ZXJdI5mR0K11ilCivFcY17b7MRbaF6xlxsQ/harry%20htpc.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 289150 op 08-03-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
^^ Je zegt dat jouw doel is een zuinig systeem samen te stellen. Vanwaar dan je keuze voor een AMD systeem, inclusief een extra grafische adapter? Met jouw budget kun je met gemak een krachtig, zuinig systeem bouwen rondom de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 08-07 16:39
Sa1 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:15:
nog is verder iztten kijken, maar de PlanetEarth aflevering die ik gign kijken was geen mkv maar een wmv. Hapert en stottert alle kanten op, met een cpu load van 37 tot 40%. Als ik hetzeflde ga bekijken in een mkv container dan gaat het vlekkeloos. Wmv gewoon fucked, of is dat weer een andere codec? Als ik mkv overigens afpseel doet CoreAVC het gewoon goed en komt m'n trayicon ook.
Ik heb niet je hele inleiding nagelezen maar dit klinkt exact als mijn probleem (Phenom 9500, GA780M, 4GB, catalyst 9.2, coreavc 1.9, laatste ffdshow tryouts build, laatste mpc-hc build).
mkv's spelen super, zijn ook DXVA-enabled; WMV-HD's lopen niet superstrak en worden nooit ge-DXVA'd. Of dit een Catalyst probleem is... geen idee. Moet idd ook eens kijken of CoreAVC/ffdshow gebruikt worden voor WMV-HD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

naar mijn weten kàn er geen h.264 zitten in een wmv ? en dus is CoreAVC en DXVA niet van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289232

Hallo, ik weet niet of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen, maar ik probeer het in iedergeval. Ik ben al weken bezig met een probleem, die ik maar niet kan oplossen. Ik gebruik voor hd films de MPC met ingebouwde dxva decoder. Wanneer deze mpc video decoder wordt gebruikt bij dxva films dan gebruikt het niet de geselecteerde renderer, evr rendere of vmr 7/9 renderless, maar de standaard video renderer. Dit gebeurd niet wanneer de ffdshow video decoder wordt gebruikt. Ik neem aan omdat dit komt dat de mpc video decoder niet direct op de video renderer aangesloten is: bij filter moet volgens mij hier de video renderer staan. Iemand een oplossing?

Filter : MPC Video Decoder - CLSID : {008BAC12-FBAF-497B-9670-BC6F6FBAE2C4}

- Connected to:

CLSID: {55DA30FC-F16B-49FC-BAA5-AE59FC65F82D}
Filter: D:\Downloads\GrabIt Downloads\dark_knight_1080p_dxva[1]\The.Dark.Knight.2008.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA.mkv
Pin: Video

- Connection media type:

Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 23.98fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Even een vraagje...

Ik heb Vista Media Center met Sam's Videobrowser (ik heb de laatste beta dus daarom heet het "Media Browser" )

Ik gebruik Salami's Movie Organizer om alle info erbij te schrapen.

Ik heb alleen een vreemd probleempje.

Je moet in de map "Mijn video's" snelkoppelingen zetten naar de mappen waar je films staan.

Dit heb ik gedaan, werkte eerst prima maar nu ineens niet meer.

Ik heb namelijk een snelkoppeling naar een map op de HDD van de mediacenter, en als ik die dan aanklik, dan zegt Vista Media center: "Voltooid" (alsof hij klaar is met het afspelen van het bestand) ik kan dan kiezen voor "Herstarten" e.d.

Ik kan dus helemaal niet in m'n map met films komen :S

Een gedeelde netwerkmap die ik ook had toegevoegd dmv een snelkoppeling werkt wel gewoon :S

Hoe kan ik dit fixen?
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.