Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Patriek schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:19:
Mensen, ga alstublieft niet een discussie houden over TV's in deze thread, het onderwerp loopt al ver genoeg uiteen.
Ja klopt en/maar wie is daar mede debet aan? Mede gezien de 'off topic' postjes? :P
De pot verwijt de ketel enzo..........

Buiten dat: een beetje aandacht aan de tv past heel goed in dit topic. Mede gezien de hoeveel reacties (achteraf) van mensen die (mbv dit topic) een HTPC (en evt. scherm) hebben aangeschaft en daarna komen 'zeuren' over zwarte randen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-07 18:54

Nixsos

Mac user

Patriek schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:25:
Weet je zeker dat je geen 7750 wilt zodat de HD3200 / 780G je video kan post-processen? (hier boven behandeld).
Over de voeding; dat komt denk ik omdat er niet zo veel hoge kwaliteit voedingen zijn in het lage segment. Men wilt zeker zijn van een vooral stille en liefst zuinige voeding. Met je Zalman zal je waarschijnlijk wel goed zitten.
Als je Vista draaid, pak dan lekker 2x2Gb geheugen, dat kan vista goed gebruiken voor het precachen. Voor de prijs van DDR2 hoef je 't echt niet te laten!
Zou je voor de 7750 Kingston valueram aanraden (800Mhz) of toch voor sneller geheugen kiezen (1066Mhz)?
Vormt 800Mhz geen bottleneck voor de CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-03-2020
Hallo allemaal,

Ik heb het topic op de voet gevolgd maar ben ergens ten tijde van het midden van deel 2 afgehaakt..

Heb dan ook een htpc toen gebouwd met de mobo GA-MA78GM-S2H.

Nou heb ik net een nieuwe TV (Pioneer KRP-500A, super content van!)

Maar telkens als ik van bron (input) verander op m'n tv terwijl ik op m'n htpc bezig was, en ik wil terugschakelen naar m'n htpc dan krijg ik geen beeld meer weergegeven.. enkel zwart scherm en dien ik de htpc terug opnieuw op te starten.

De htpc is via hdmi verbonden met de tv met resolutie 1080p 24hz..

Nu heriner ik me zeer vaag dat dit in dit topic al eens aan bod was gekomen, maar ik geraak er met de zoekfunctie niet uit..

Iemand raad ?

Alvast bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat lijkt op een HDCP handshake probleem. Zo meteen geen oplossing voor die ik weet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:29
Patriek schreef op maandag 23 februari 2009 @ 23:30:
Vraagje van mij;

Weet iemand of de toevoeging van sideport memory bij de nieuwere HD3300 IGP (790GX) iets oplevert bij het afspelen van video? Moederborden op basis van deze chipset zijn sinds kort verkrijgbaar (voor <100 euro). Afhankelijk van het moederbord komen ze met 64MB DDR2 of 128MB DDR3 (of niets!) onboard.

Het zou mooi zijn als er met dat VGA dedicated geheugen geen HT3.0 CPU meer vereist is voor video post-processing. Ook verwacht ik hiermee betere upscaling van SD beeldmateriaal. En wellicht zorgt de framebuffer voor vloeiendere 1080p24 @24hz weergave met deze IGP ?? (ik ben aan het gissen)

* Patriek heeft 't weer even gehad met googlen en lezen
Ik liep ook net tegen een het bekende Gigabyte 780G kaartje aan, maar met Sideport geheugen, dus een mAtx bordje! Ben inderdaad ook nieuwsgierig of de 30 euro die dat extra kost ook wat oplevert met name voor de beeldkwaliteit (voor gaming e.d. zal het zeker profijt opleveren).

Daarnaast ben ik benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe goed (en stil) de voeding in de Antec NSK 2480 is. Volgens mij is deze kast de voorloper van de huidige Fusion Remote. Hij zie er vell minder strak uit, maar aanzien ik hem toch in een kast wegmoffel maakt mij dat niet zoveel uit. Ik ben alleen wel benieuwd of de bijgeleverde voeding fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasros
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
ok, ik heb bijna het hele topic zitten doorspitten maar niet gevonden wat ik zocht.

ik heb een hdready tv van philips met 100hz en natural motion. ik stuur er een 1920x1080p signaal naartoe. als ik een grote 1080p film ernaartoe stuur met 60hz is er niks aan het handje maar kan mijn tv het niet makkelijk vloeiend krijgen. maar als ik hem op 24hz zet dan loopt het geluid en beeld niet meer synchroon en das vet irritant. mijn tv kan namelijk alles makkelijker vloeiend maken als ik hem op 24 hz zet. en dan lijkt het ook niet meer alsof alles met een camcorder is gefilmd terwijl dat op 60hz wel zo is als hij een stukje vloeiend maakt.

weet iemand waarom die 24hz zwaarder is? hij hoeft toch maar minder beeldjes uit te sturen? en weet diegene die weet hoe dat komt dan ook misschien iets om dat weer synchroon te krijgen? door een of andere optie aan te zetten of met een programma?

ik heb een amd x2 5000+ met 2 gb dual channel ram en een 8800gt. alleen als ik hem op 24 hz zet dan speelt hij de 1080p films niet synchroon af, 720p films grotendeels wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

Vista? Zet Aero uit

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat vinden jullie van het volgende lijstje?
Ik zit al een paar dagen te googlen, en dit topic door te lezen,

Het volgende is eruit gekomen..
• Gigabyte GA-MA78GM-S2H 75euro
• AMD Athlon X2 5050e 65euro
• Antec New Solution NSK2480 105euro
• Scythe Ninja Mini 29euro
• WD Caviar Green WD10EACS 1TB 94euro
• GeiL 2 GB DDR2-800 (2 modules van 1gb) 29,90
• Sony NEC Optiarc BDU-X10S 79euro
In totaal kom ik dan op 486,50euro inclusief verzendkosten.

Paar vraagje, die ik even zeker wil weten.
Ik heb een geluidset met 5.1 geluid, 1 stekker voor front, en 1 stekker voor het back geluid.
Werkt dat gewoon met de onboard geluidskaart op de GA-MA78GM-S2H?
Werkt zowieso wel alles in combinatie met elkaar? en mis ik niks? Mijn bedoeling is om HD materiaal op af te spelen op mijn fullhd tv.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@ TripleQ

Ik voorzie geen problemen met je systeem. Ziet er goed uit en ik kan merken dat je het topic doorgelezen hebt. ;)

1 puntje, wellicht dat je systeem wat stroom kan gebruiken in de vorm van een voeding?

PS. Voor de vragen over je 5.1 geluidsset moet je bij iemand anders zijn :X

[ Voor 15% gewijzigd door Jornn op 25-02-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Bedankt voor je reactie!

Bij de productomschrijving van de behuizing staat het volgende:
Verder is deze behuizing uitgerust met een 80 PLUS Certified EarthWatts 380 Watt ATX12Vv2.2 voeding met active PFC.
Is dat wat?

In eerste instantie wilde ik gaan voor de antec fusion remote, maar aangezien ik al een externe usb tv kaart met afstandsbediening heb. Ben ik gaan kijken naar die NSK2480. Deze is goedkoper en ook nog eens een ingebouwde voeding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Graag gedaan, daar zijn we hier voor he. :)

Sorry, helemaal vergeten dat die er bij geleverd wordt. Ik heb er geen ervaringen mee, maar ik voorzie vooralsnog geen problemen aangezien ik niet denk dat je systeem 380 Watt zal gaan verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-06 22:37

Shapeshifter

Get it over with

TripleQ schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:06:
Bedankt voor je reactie!

Bij de productomschrijving van de behuizing staat het volgende:

[...]

Is dat wat?

In eerste instantie wilde ik gaan voor de antec fusion remote, maar aangezien ik al een externe usb tv kaart met afstandsbediening heb. Ben ik gaan kijken naar die NSK2480. Deze is goedkoper en ook nog eens een ingebouwde voeding heeft.
Hey, je hebt vrijwel dezelfde config als ik (heb dezelfde kast hier staan) nou heb ik eens gekeken naar de maten van de kast en van de processorkoeler (voordat ik hem kocht), maar ik vond het toch wel krap worden, ik heb daarom een Scythe Shuriken aangeschaft in plaats van de koeler die jij hebt (heb er ook over gemaild met de gasten van de winkel en die vonden dat ik gelijk had). Misschien heb je nog wat aan die info...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Is normaal hoor, de Ninja Mini past er meestal precies mooi in (zo ook bij de nox media). Als het kastje dicht kan is het goed toch? Ik had juist de shuriken er eerst in zitten en vond dat te lawaaierig, de Ninja Mini staat er passief op terwijl twee casefans voor airflow zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ja? Als iemand nog wil bevestigen dat hij past, dan ga ik vanavond bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 16:26

westergas

rikkie_pc

donat schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:16:

Heb dan ook een htpc toen gebouwd met de mobo GA-MA78GM-S2H.

Nou heb ik net een nieuwe TV (Pioneer KRP-500A, super content van!)

Maar telkens als ik van bron (input) verander op m'n tv terwijl ik op m'n htpc bezig was, en ik wil terugschakelen naar m'n htpc dan krijg ik geen beeld meer weergegeven.. enkel zwart scherm en dien ik de htpc terug opnieuw op te starten.

Alvast bedankt !!
Ik krijg binnenkort een vergelijkbare TV binnen (LX-5090 *O* ) en ik heb een HTPC met hetzelfde mobo. Kans zit er dik in dat ik hetzelde probleem krijg....mocht je er uit komen...post je het hier?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• T.A. de Vries
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, dus mocht ik hier dingen plaatsen die eigenlijk niet mogen, laat het me dan gerust weten.

Net als vele anderen hier wil ik graag een HTPC in elkaar sleutelen, en heb ik nog wat moeite met de keuze van de componenten.
Ik wil de HTPC voor veel dingen gaan gebruiken. De belangrijkste dingen zijn:
- Digitale (HD)TV kijken en opnemen op HDD en Blu Ray.
- HD films bekijken
- HD film materiaal bewerken (van mijn JVC Everio HD 1080i camcorder)
- Blu Ray discs schrijven (om mijn HD homevideos op te bewaren, en opnames van TV te bewaren).
- Muziek collectie beheren
- Spellen spelen. Meestal RPG's ('Mass Effect', en 'Diablo 3' moet straks ook soepel kunnen draaien), Strategie spellen ('Sins of a solar Empire' en 'Galactic Civilisations II') en actie spellen ('Assassins Creed' en dergelijke).

Ik volg HTPC draadje sinds deel 2 en ben dus al het een en ander te weten gekomen, en ook heb ik al een voorselectie van componenten gemaakt.
Gaarne jullie mening hierover.

Als eerste de behuizing. Ik wist al meteen dat ik er een met touchscreen wilde hebben. En ja, ik weet dat niet iedereen dat even nuttig vindt... :-)
Ik had erg veel geluk hiermee, omdat ik er een van Silverstone tegen kwam bij een kleine computer winkel die opheffings uitverkoop had.
Dus ik heb voor het "relatief voordelige" bedrag van 400 euro een Silverstone CW03B (incl. NT01-E heatsink) gekocht.
Dit is dus het uitgangspunt voor de hele HTPC.

Omdat HD video bewerken en sommige spellen best wel veel eisen van een pc is mijn keuze gevallen op een Geforce 9400 Moederbord. Daar zijn op het moment nog maar twee verschillende van te krijgen (Gigabyte GA-E7AUM-DS2H en de DFI LanParty JR GF9400-T2RS).
Er schijnen ook nog borden van Asus (P5N7A-D/SAS) en Galaxy in de maak te zijn. Hier is echter nog weinig over te vinden.
Qua processor lijkt een Core 2 Duo E8500 me krachtig genoeg. Ik weet echter niet of die passief te koelen is met een NT01-E koeler van Silverstone (bij de behuizing gekregen).

Verder wil ik voor de snelheid van het opstarten een 150GB Velociraptor van Western Digital gebruiken voor het besturingssysteem (Windows Vista Ultimate 64bits).
Voor de rest van de data zouden twee 1TB Western Digital Caviar Green harddisks moeten voldoen.

Voor het TV kijken is uiteraard een FloppyDTV vereist. En ik woon in "Ziggo territorium", dus het zou moeten werken met een Alphacrypt CAM.

Qua geheugen zou 4GB DDR2-800 voldoende moeten zijn voor mijn doeleinden. Merk weet ik nog niet.

Voor het schrijven van de Blu Rays is er ook nog maar 1 optie volgens mij? Of zijn er al meer BD schrijvers naast de LG GGW-H20L?

Voor de communicatie met andere apparatuur wil ik een Bluetooth / WiFi combokaart nemen. Namelijk de BlueLink PCI-02.

Verder heb ik al een voeding liggen van een vorige pc. De Antec Neo Power 480. Deze is al wat ouder maar zou nog voldoende krachtig en stil moeten zijn?

Ook heb ik al een toetsenbord liggen. De Logitech Di Novo.

Samengevat zijn dat dus de volgende componenten.

Behuizing: Silverstone CW03B
Voeding: Antec Neo Power 480
Heatsink: SilverStone Nitrogon NT01-E
Moederbord: Gigabyte GA-E7AUM-DS2H of de FI LP JR GF9400-T2RS (iemand nog een ander GF9400 bord?)
Processor: Core 2 Duo E8500
Harddisk besturing: WD Velociraptor 150GB
Harddisk data: 2 * 1TB Western Digital Caviar Green
TV kaart: FloppyDTV C/CI
Geheugen: 4GB DDR2-800
Blu Ray brander: LG GGW-H20L
Communicatie: BlueLink PCI-02
Besturing: Windows Vista 64bit
Toetsenbord: Logitech Di Novo

Wat vinden jullie hiervan? Overkill? Of toch wel nodig voor bijv. de video bewerking??

Hartelijk dank!

[ Voor 0% gewijzigd door T.A. de Vries op 26-02-2009 09:13 . Reden: Een Blu Ray combokaart bestaat niet. Bluetooth wel... ]

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb het Gigabyte moederbord, de GA-E7AUM-DS2H (niet te onthouden dat typenummer :D ).
De GeForce 9400 is voor een onboard chip zeer behoorlijk, maar voor echte spellen komt 'ie toch tekort.

Moet je maar eens naar 3d Mark scores zoeken in reviews. Mij zeggen die scores niet zo veel, maar het schijnt in vergelijking met losse €50,- 3d-kaarten niet al te veel te zijn. Er zit ook geen eigen video-geheugen op, alles wordt uit het normale RAM gepakt ( = traag).
Dus dan kun je net zo goed een goedkoper bord pakken (MSI uit de HTPC best buy van Tweakers), plus een los PCI-e videokaartje van 100,-.

Ik heb een Core2Duo E7400 processor, de goedkopere variant van de 8-serie. Voor het softwarematig decoden van 1080P beelden (Band of Brothers bijv.) is deze meer dan genoeg.

Voor videobewerking zou ik ook niet besparen op HD's. Die Caviar Green's zijn langzamer dan de blacks. Gewoon de Black nemen.

Maar ja, all-in-all heeft jouw PC weinig meer met een echte HTPC te maken. Ik denk dat je best warmteproblemen gaat krijgen met een flink aantal HD's, een extra videokaart en een top-of-the-line processor.

• kaajee
Buiten bovengenoemd commentaar: dan ga je er 2 'stille' harddisks indoen en vervolgens maak je het geheel aan stilte wat je hiermee en verder heb willen creëren weer compleet teniet door die straaljager van een Velociraptor. Doe het dan meteen goed en neem een SSD als boot disk.
Er zijn wel veel moederborden obv de genoemde Geforce, die worden alleen als/met een 9300 (ipv 9400) uitgerust. De 94oo is een lichtelijk overklokte versie, verder exact hetzelfde. Verschil zul je niet merken.

Maar ik zou voor serieus HD video bewerken ook een aparte videokaart nemen.

Ook qua communicatie zou ik me niet (alleen) verlaten met draadloos, daar ga je spijt van krijgen. Helemaal als je ook content van andere pc's/nassen oid wilt kunnen streamen.

Ik vind het ook niet echt een HTPC mee, als je ook wilt gamen en video bewerken. Waarvoor neem je dan een 'echte' HTPC kast? Hoe zie je dat voor je? Ga je op de bank voor de TV je videootjes bewerken?
Waarom niet een (veel) goedkopere HTPC die ook alleen dat hoeft te doen en een zware desktop voor het andere werk.........

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:10
Ik zit te kijken naar een hardware upgrade van m'n HTPC, deze heeft nu het volgende

- MSI P6NGM-FD, S775, nF630i/GF7100, 2xDDR2, mATX (http://global.msi.com.tw/...&cat2_no=170&prod_no=1498)
- Intel Celeron Dual-Core E1200 1.6G,800MHz,S775,Box
- Kingston Dimm 1GB DDR2 PC2-5300 667MHz (x2)

Prima om 720p af te spelen, echter trekt ie net 1080p en 1080i niet op m'n hd-ready tv... is ook te verwachten uiteraard. Ik vraag mij of ik het zou kunnen redden met alleen een upgrade van m'n moederbord naar de Asus P5N7A-VM, S775, GF9300, 4xDDR2, mATX (http://www.asus.com/produ...79&l1=3&l2=11&l3=812&l4=0), dus incombinatie met die dual-core celeron...

Is er iemand die ervaring heeft of een dergelijke schatting durft te maken? Ik zoek me rot op google maar dit Asus board wordt voornamelijk met een core 2 duo gebruikt en getest, wat ik op dit moment iets te veel geld vind om direct te investeren voor die paar films die ik heb...

thanks a lot voor de tips alvast :)

"Find what you love and let it kill you"

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

M-Opensource schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:29:
Ik zit te kijken naar een hardware upgrade van m'n HTPC, deze heeft nu het volgende

- MSI P6NGM-FD, S775, nF630i/GF7100, 2xDDR2, mATX (http://global.msi.com.tw/...&cat2_no=170&prod_no=1498)

Prima om 720p af te spelen, echter trekt ie net 1080p en 1080i niet op m'n hd-ready tv... is ook te verwachten uiteraard. Ik vraag mij of ik het zou kunnen redden met alleen een upgrade van m'n moederbord naar de Asus P5N7A-VM, S775, GF9300, 4xDDR2, mATX (http://www.asus.com/produ...79&l1=3&l2=11&l3=812&l4=0), dus incombinatie met die dual-core celeron...

Is er iemand die ervaring heeft of een dergelijke schatting durft te maken? Ik zoek me rot op google maar dit Asus board wordt voornamelijk met een core 2 duo gebruikt en getest, wat ik op dit moment iets te veel geld vind om direct te investeren voor die paar films die ik heb...

thanks a lot voor de tips alvast :)
Werkt prima zolang je DXVA gebruikt. CUDA waarschijnlijk niet en software zeker niet.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
M-Opensource schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:29:

Volgens mij worden alle Core2Duo's toch ondersteund?
Ik denk dat je meer wint met een snellere processor dan met een ander moederbord (waarbij je afhankelijk bent van DXVA).

Ik zou kijken naar een E5200/E5300/E5400, of eventueel een E7400 (die zeker softwarematig 1080P kan afspelen).

• T.A. de Vries
Speed24 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:17:
Voor videobewerking zou ik ook niet besparen op HD's. Die Caviar Green's zijn langzamer dan de blacks. Gewoon de Black nemen.

Maar ja, all-in-all heeft jouw PC weinig meer met een echte HTPC te maken. Ik denk dat je best warmteproblemen gaat krijgen met een flink aantal HD's, een extra videokaart en een top-of-the-line processor.
Om die warmte problemen te voorkomen wilde ik juist de iets langzamere Green versie nemen, en niet meer dan 2 schijven erin stoppen.
Dat video bewerking dan niet flitsend gaat is niet zo erg. Zolang het maar redelijk gaat.
kaajee schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:17:
Buiten bovengenoemd commentaar: dan ga je er 2 'stille' harddisks indoen en vervolgens maak je het geheel aan stilte wat je hiermee en verder heb willen creëren weer compleet teniet door die straaljager van een Velociraptor. Doe het dan meteen goed en neem een SSD als boot disk.
Zo'n SSD met een redelijk formaat is ook mij nog iets te gortig qua prijs...
En ik had ergens gelezen dat die Velociraptors juist redelijk stil en koel zijn...

Volgens de review op Tomshardware:
The VelociRaptor provides the quickest access time, the best transfer rates, excellent application results, amazingly low surface temperature and an acceptable noise level along with its unorthodox product name.
Maar ik zou voor serieus HD video bewerken ook een aparte videokaart nemen.
Doe ik. Welke kaart is stil en krachtig genoeg? En welke moederbord is dan het geschikst?
Ook qua communicatie zou ik me niet (alleen) verlaten met draadloos, daar ga je spijt van krijgen. Helemaal als je ook content van andere pc's/nassen oid wilt kunnen streamen.
Waarom? Die verbindingen zijn toch redelijk snel? En het gaat mij vooral om internet toegang, en niet zozeer om streamen met andere pc's en dergelijke.
Ik vind het ook niet echt een HTPC mee, als je ook wilt gamen en video bewerken. Waarvoor neem je dan een 'echte' HTPC kast? Hoe zie je dat voor je? Ga je op de bank voor de TV je videootjes bewerken?
Haha....ja eigenlijk wel. Dat doe ik nu eigenlijk ook al, maar dan met mijn laptop (Dell XPS 1710).
Deze is al wat ouder en werkt niet helemaal lekker op mijn tv.
Dat is overigens een Philips 42PFL9732d.

Nogmaals dank voor alle tips en op,- en aanmerkingen!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:10
Speed24 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:02:
[...]

Volgens mij worden alle Core2Duo's toch ondersteund?
Ik denk dat je meer wint met een snellere processor dan met een ander moederbord (waarbij je afhankelijk bent van DXVA).
Het gaat ook niet om ondersteuning, maar of ik het met een moederbord upgrade alleen zou kunnen redeen om 1080p en i af te spelen... ik wil niet een core2duo kopen als het niet nodig is...

"Find what you love and let it kill you"

• kaajee
M-Opensource schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:11:
[...]

Het gaat ook niet om ondersteuning, maar of ik het met een moederbord upgrade alleen zou kunnen redeen om 1080p en i af te spelen... ik wil niet een core2duo kopen als het niet nodig is...
Maar met veel 'bewerkingen' wordt toch nog steeds een groter beroep op je CPU gedaan dan op je GPU. En met een Celeron HD afspelen is gewoon niet aan te raden. Dat moederbord is zo gek nog niet, ik zou ook gaan voor een betere CPU.

Anoniem: 262812

Hoe zet ik Aero uit in Vista?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17
Dat dus...lama

[ Voor 89% gewijzigd door The Realone op 26-02-2009 11:32 ]

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

:*)

Wat is nou de beste manier om .mkv's af te spelen via Media Center:

1. Haali media splitter + ffdshow

Als ik het goed begrijp is de eerste om het containerformaat te kunnen lezen (MKV) en de tweede voor de codec in de container.

2. CoreAVC

Dit is alleen een codec, dus heb je bijvoorbeeld Haali MS nog nodig om je container te kunnen lezen, maar is ie nou beter dan ffdshow?

3. Shark007's Codecs

Dit ontdekte ik laatst. Het lijkt alleen een codec pack maar:

Afbeeldingslocatie: http://shark007.net/images/choice.jpg

Er zitten dus een hoop andere componenten bij (zo te zien ook Haali voor je containers)...

Ik heb alle bovenstaanden combinaties geprobeerd in Windows 7 64-bit, maar het wil gewoon niet werken (ook met allehande reghacks e.d. maar dat mocht niet baten). Mede doordat mijn geluidskaart nog niet ondersteund wordt voor 64-bit (Creative X-Fi XtremeMusic) stap ik dus over naar Windows 7 32-bit (heb toch maar 2 GB geheugen, dus de 64-bit was eigenlijk een klein beetje overbodig). Windows 7 omdat die een fijnere media center heeft dan Vista imho. Weten jullie hier het fijne van?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Patriek

Patriek

edit koning

Wow wat een kast zeg! Daar zal 't niet aan liggen, maar blijft pricey vind ik hoor! Paar adviezen:

Ik zou zeker een quadcore overwegen. Multimedia programmatuur maakt (i.t.t. andere segmenten) goed gebruik van meerdere cores. Daarbij verwacht ik dat een lagere geklokte quadcore iets minder hitte afgeeft dan een hogere geklokte dualcore. Kortom, kijk eens naar de Q8200 of Q8300. Voor games zijn deze net zo goed, aangezien dit in bijna alle gevallen GPU limited is. Overigens is het een misvatting dat je een snelle videokaart nodig hebt voor videobewerking. Tegenwoordig zijn ze druk bezig met de GPU meer in te zetten, maar nog altijd worden de meeste effecten softwarematig berekend (CPU).

Op het grafische gebied zou ik gaan voor de snelst passief te koelen videokaart. Je behuizing kan aardig wat airflow geven en je wilt echt niet zo'n lawaaierige standaard cooler.
Wat je ook kunt overwegen is hybrid SLI / CF; stille en energiezuinigere werking in windows / media afspelen en voldoende power met het gamen. Ik denk dat dat wel in jouw profiel past.

Een velociraptor is inderdaad geen straaljager als de originele raptor. Heb beide en de velociraptor is prima geschikt voor in een HTPC. Hij is zelfs stiller dan de meeste 7200rpm schijven! Als je die twee green powers neemt, zorg dan bij videobewerken dat je je data van de ene inleest en op een andere wegschrijft. Dat scheelt bijna de helft in tijd. Je kunt ze ook in RAID0 zetten, dan hoef je daar geen rekening mee te houden, maar dan zou ik ook voor de raid edition schijven gaan (RE2).

Je voeding is krachtig genoeg. Of deze stil genoeg is weet je waarschijnlijk al?

[ Voor 53% gewijzigd door Patriek op 27-02-2009 01:36 ]

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-07 22:04
Na lang rondneuzen en uitstellen eindelijk een setup voor mijn htpc bij elkaar gezocht:

Ik zal hem aanluiten op een Panasonic px80 via HDMI en het geluid gaat naar een oldskool Technics Amplifier SU-X840 :X (deze wordt nog een keer vervangen)

Ik wil hem gebruiken voor het bekijken van HD rips/DVD films, beheren/luisteren muziek collectie en natuurlijk op zijn tijd een leuke shooter.

behuizing
Thermaltake VF7001BNS
Gewoon een mooie kast

Processor
Intel Core 2 Duo E8400
Lijkt me prima voor de dingen waarvoor ik de htpc wil gebruiken

Moederbord
Asus P5Q
Dit is volgens mij een een goed en compleet bord

Videokaart
Sapphire Ultimate HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E
Om af en toe een spelletje te spelen en voor het afspelen van HD content natuurlijk

Harde schijf
Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB
Via AVS forum, maakt iets meer geluid dan de green versies maar is weer iets goedkoper

Voeding
Corsair VX450W
Ook via AVS forums en hij krijgt goede reviews

Geheugen
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G

Koeling
Scythe Ninja Mini

DVD speler/brander
Ik heb nog een Samsung liggen die ik hiervoor ga gebruiken

Vraag
Het is een aardig grote kast maar zou graag zeker willen weten of de voeding en de videokaart er wel inkunnen en of de airflow nog een beetje optimaal is (vooral vanwege de passieve videokaart). Dat is het enige waar ik niet echt uitkom :/

Anoniem: 290231

Shapeshifter schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:09:
[...]

Ik draai op vista black 2009 en speel alles af met me mediacenter icm ffdshow en haali splitter.
Het makkelijkste is om denk ik gelijk bij het herinstalleren van je os de k-lite codecpack te installeren. Op die manier speelt die alles werkelijk perfect af. Ik heb in het begin op me laptop ook veel problemen gehad met mkv bestanden, maar bij me nieuwe pc werkt het prima vanaf het begin. Ben nu nog bezig alles een beetje aan het instellen in ffdshow, maar vanaf de begininstellingen speelde hij al prima mkv af.

Groetjes, Hessel

• kaajee
Anoniem: 290231 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:37:
[...]

Ik draai op vista black 2009 .............
Volgens mij worden verwijzingen naar illegale software niet zo op prijs gesteld op GoT..........

en groeten doen we hier ook niet...........

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 26-02-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Shapeshifter schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:09:
[...en nog een hoop vragen...]
Als je zelf even gebruik maakt van de prima toegankelijke zoekfunctie, dan lees je al snel de antwoorden op je vragen, alleen al in deze topic. Heb dus ook geen zin om de moeite te nemen dat voor je uit te typen.

o.a. |sWORDs| in "Home Theater PC (HTPC) Deel 3"
Anoniem: 290231 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:37:
[...]Het makkelijkste is om denk ik gelijk bij het herinstalleren van je os de k-lite codecpack te installeren. Op die manier speelt die alles werkelijk perfect af. Ik heb in het begin op me laptop ook veel problemen gehad met mkv bestanden, maar bij me nieuwe pc werkt het prima vanaf het begin. Ben nu nog bezig alles een beetje aan het instellen in ffdshow, maar vanaf de begininstellingen speelde hij al prima mkv af.
Wellicht het makkelijkst in eerste instantie, maar zo'n pack kan ook ellende geven. Bij MCE heb je niet de luxe om als bij MPC-HC grip te hebben op welke codecs en filters je gebruikt. Conflicten komen geregeld voor door packs en even terugdraaien naar de oude staat is er niet bij (een simpele uninstall voldoet vaak niet).

[ Voor 83% gewijzigd door Patriek op 27-02-2009 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

moer schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:40:

[...een hele lijst...]

Vraag
Het is een aardig grote kast maar zou graag zeker willen weten of de voeding en de videokaart er wel inkunnen en of de airflow nog een beetje optimaal is (vooral vanwege de passieve videokaart). Dat is het enige waar ik niet echt uitkom :/
noem dan alleen je kast en videokaart, dan weten we toch genoeg voor je vraag :?

Nou dan kijk je naar de website van de merken (link daar zelf ook naar aub) en zie:
http://www.thermaltake.co...me=DH101&ovid=#P_00000397
Cooling System
Front : 120mm fan x 1, 1500rpm
Rear : 60mm fan x 2, 2500rpm

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/db/Editor/Assets/vf7001bns_02.jpg
Voor een 4670 (wat niet bepaald hoog geklokt is) lijkt me dat toch een aardige airflow geven. De 120mm 1500RPM intake blaast er koele lucht langs en zodra de lucht warm is stijgt het omhoog door de ventilatiegaten in de kap de kast uit. Aan de andere kant van de kaart zit er een 60mm fan pal naast, die warme lucht weg zuigt (wat ook deels koele lucht aan trekt). De CPU cooler kan er ook nog invloed op hebben.

Om een voeding te laten passen is er een standaard bedacht (ATX), dus dat is niet zo moeilijk.
Maar die videokaart heeft wel een uit stekend blok van de heatsink waar je mee in de problemen kunt raken, zoals je op de website ziet: http://www.sapphiretech.c...erview.php?gpid=280&grp=3

Afbeeldingslocatie: http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/HD4670_280_d_01.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/db/pictures/modules/PDT/PDT060207001/200852613485798610.jpg

Nu lijkt het mij dat er een minimale afstand tussen buitenwand kast en begin slots afgesproken is, en dat Sapphire daar rekening mee houdt (17mm), maar zeker weten doe ik het niet! Zou net passen, maar meten is weten ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Patriek op 27-02-2009 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Patriek schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 01:41:
[...]

Als je zelf even gebruik maakt van de prima toegankelijke zoekfunctie, dan lees je al snel de antwoorden op je vragen, alleen al in deze topic. Heb dus ook geen zin om de moeite te nemen dat voor je uit te typen.

o.a. |sWORDs| in "Home Theater PC (HTPC) Deel 3"

[...]

Wellicht het makkelijkst in eerste instantie, maar zo'n pack kan ook ellende geven. Bij MCE heb je niet de luxe om als bij MPC-HC grip te hebben op welke codecs en filters je gebruikt. Conflicten komen geregeld voor door packs en even terugdraaien naar de oude staat is er niet bij (een simpele uninstall voldoet vaak niet).
:o Overheen gelezen, maar bedankt voor de link. Heb nu gewoon Haali met ffdshow Beta6 en dat werkt goed, vroeg me alleen af of CoreAVC nou kwalitatief beter was en of iemand dat codecding van Shark007 gebruikte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-07 22:04
Patriek schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 02:14:
Voor een 4670 (wat niet bepaald hoog geklokt is) lijkt me dat toch een aardige airflow geven.

Maar die videokaart heeft wel een uit stekend blok van de heatsink waar je mee in de problemen kunt raken, zoals je op de website ziet: http://www.sapphiretech.c...erview.php?gpid=280&grp=3

Nu lijkt het mij dat er een minimale afstand tussen buitenwand kast en begin slots afgesproken is, en dat Sapphire daar rekening mee houdt (17mm), maar zeker weten doe ik het niet! Zou net passen, maar meten is weten ;)
Je zegt dat de 4670 niet bepaald hoog geklokt is, ik neem aan om te gamen? Ik hoef niet op de hoogste resoluties te spelen met alles op max settings. De HD films hebben prioriteit boven de games natuurlijk, het is en blijft een htpc.

In de link van de videokaart die je gaf zat een review waarbij ze de videokaart in de DH102 hebben gezet, schijnt dus te passen aangezien het dezelfde kast is alleen met een 7" touchscreen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Met niet hoog geklokt wilde ik aangeven dat deze videokaart niet zo bijzonder warm wordt. Er is immers op basis van dezelfde architectuur (R700) ook een HD48xx serie die het uiterste uit ATI's chips en het geheugen haalt. Kortom, het is een midrage kaart die doorgaans prima passief te koelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
Shapeshifter schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:35:
:o Overheen gelezen, maar bedankt voor de link. Heb nu gewoon Haali met ffdshow Beta6 en dat werkt goed, vroeg me alleen af of CoreAVC nou kwalitatief beter was en of iemand dat codecding van Shark007 gebruikte...
In dat Shark007 pack zie ik alleen ffdshow die gebruikt zou kunnen worden voor H.264 decoding. Geen exotische alternatieve decoder dus.

In MCE zijn er twee oplossingen om H.264 behoorlijk te decoden:

Softwarematig (CPU)

- ffdshow: Prima beeldkwaliteit, goede prestaties, toch al nodig voor andere formaten.
- CoreAVC: Fractie mindere beeldkwaliteit, ietsje betere prestaties (beetje minder cpu-load).

DXVA (GPU)

- MPC Video Decoder (open source H.264 decoder uit Media Player Classic Homecinema). Zorgen dat deze decoder registered is en dat de merit zo staat dat dat de voorkeursdecoder is. Houd er rekening mee dat er geen software matige postprocessing filters aan mogen staan (vobsub, ffdshow) want dan werkt DXVA niet meer. Subtitels en DXVA tegelijkertijd is tot op heden nog niet mogelijk in MCE.

Als je Mediaportal gebruikt kan sinds kort wel gebruikt gemaakt worden van DXVA en subtitles tegelijk. Zie dit topic op het Mediaportal forum.

Met MPC Homecinema is het met de juiste rendermodi (EVR Custom Pres voor Vista en VMR 9 Renderless voor XP) al geruime tijd mogelijk om DXVA en subtitles tegelijk te hebben. De subtitle-egine van MPC wordt nu dus geïmplementeerd in Mediaportal om dat daarin ook mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
Dubbel :X

[ Voor 98% gewijzigd door The_nv40_man op 27-02-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

The_nv40_man schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:53:
[...]

In dat Shark007 pack zie ik alleen ffdshow die gebruikt zou kunnen worden voor H.264 decoding. Geen exotische alternatieve decoder dus.

Softwarematig (CPU)

- ffdshow: Prima beeldkwaliteit, goede prestaties, toch al nodig voor andere formaten.
- CoreAVC: Fractie mindere beeldkwaliteit, ietsje betere prestaties (beetje minder cpu-load).

DXVA (GPU)

- MPC Video Decoder (open source H.264 decoder uit Media Player Classic Homecinema). Zorgen dat deze decoder registered is en dat de merit zo staat dat dat de voorkeursdecoder is. Zorg ervoor dat er geen software matige postprocessing filters aanstaan (vobsub, ffdshow) want die zorgen ervoor dat DXVA niet meer werkt. Subtitels en DXVA tegelijkertijd is tot op heden nog niet mogelijk in MCE.

Als je Mediaportal gebruikt kan sinds kort wel gebruikt gemaakt worden van DXVA en subtitles tegelijk. Zie dit topic op het Mediaportal forum.

Met MPC Homecinema is het met de juiste rendermodi (EVR Custom Pres voor Vista en VMR 9 Renderless voor XP) al geruime tijd mogelijk om DXVA en subtitles tegelijk te hebben. De subtitle-egine van MPC wordt nu dus geïmplementeerd in Mediaportal om dat daarin ook mogelijk te maken.
Laatste beta packs zitten mpc decoders in.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:05
Misschien heb ik er compleet overheen gelezen maar ik heb met mijn HTPC 2 probleempjes waar ik even geen oplossing voor weet. Het gaat om de volgende dingen.

Ik heb een GA-MA78GM-S2H moederbord met een Phenom X3 processor. Als MPEG2 encoder gebruik ik de PoerDVD codec. Alles draait prima maar soms gebeurd het dat na een korte tijd de video een peetje haperd of stotterd. Dat is dus alleen in beeld, het geluid loopt normaal door. Als ik terug ga naar de VMC schil en ik ga bladeren door mijn tv-opnames dan zie ik daar hetzelfde. Afsluiten van VMC en weer starten dmv de groene knop lost dit probleem op, maar het kan zomaar ook weer op een onbepaalbaar moment terugkomen. Weet iemand wat dit kan zijn? (Drivers: Ati CCC 8.12)

Als geluidskaart gebruik ik een Xonar D2, aangesloten via coax en alles gaat er uit via DTS Connect. Na een standby moet ik dit echter weer opnieu instellen omdat ik anders geen geluid heb. Gelukkig zit er een MCE bediening bij en is het zo gedaan maar het zou ook zonder moeten kunnen. Ikkan niet nagaan of dit op te lossen is..

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ben heel blij met dit stabiele systeem. Enige dat ik nog moet gaan uitvogelen is het goedzetten van de output voor TV (DVI & VGA) wat betreft kleurbereik (15-235 ipv 0-255) en dan de beeldschermen nog calibreren met de spider2 pro software zodat de kleuren ook echt lekker zijn!
Ik lees met veel plezier mee en leer hier nog een hoop bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-07 22:38
Hoe weet ik of mijn DXVA werkt? Ik heb in MPC HC 2 external filters staan, namelijk Cyberlink H.264/AVC en CoreAVC, beide op prefer. Als ik nu een 1080p mkv afspeel en kijk bij filters staat er netjes Cyberlink H264/AVC decoder en als ik er op klik dan staat DXVA ook aangevinkt. Als ik nu CoreAVC bovenaan de lijst bij external filters zet dan wordt bij hetzelfde bestand CoreAVC gebruikt. Ik heb dus zowel software matig als hardware matig geprobeerd. het verwijderen van CoreAVC uit de lijst van filters heeft trouwens geen zin. In allebei de gevallen is mijn CPU load rond de 45% :| . Ik was in de veronderstelling dat bij DXVA de cpu load toch wel een stuk lager moest zijn maar niet dus. Hoe kan ik controleren of mijn GPU echt aan het werk is? Is daar een oplossing voor? Of is CoreAVC net zo snel als DXVA?

Mijn specs:
CPU: P8400 @ 2.4 GHz
RAM: 4GB
GPU: Ati Mobility Radeon 3470 256 MB
Gaat om een laptop dus die aangesloten is via HDMI op een Philips LCD 9803H. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 15:53
Jippo00 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:55:
Hoe weet ik of mijn DXVA werkt? Ik heb in MPC HC 2 external filters staan, namelijk Cyberlink H.264/AVC en CoreAVC, beide op prefer. Als ik nu een 1080p mkv afspeel en kijk bij filters staat er netjes Cyberlink H264/AVC decoder en als ik er op klik dan staat DXVA ook aangevinkt. Als ik nu CoreAVC bovenaan de lijst bij external filters zet dan wordt bij hetzelfde bestand CoreAVC gebruikt. Ik heb dus zowel software matig als hardware matig geprobeerd. het verwijderen van CoreAVC uit de lijst van filters heeft trouwens geen zin. In allebei de gevallen is mijn CPU load rond de 45% :| . Ik was in de veronderstelling dat bij DXVA de cpu load toch wel een stuk lager moest zijn maar niet dus. Hoe kan ik controleren of mijn GPU echt aan het werk is? Is daar een oplossing voor? Of is CoreAVC net zo snel als DXVA?

Mijn specs:
CPU: P8400 @ 2.4 GHz
RAM: 4GB
GPU: Ati Mobility Radeon 3470 256 MB
Gaat om een laptop dus die aangesloten is via HDMI op een Philips LCD 9803H. Iemand?
Zet CoreAVC op blocked in je External filters. Cyberlink trouwens ook, want die heb je niet nodig. De interne filter van MPC HC is voldoende en beter met DXVA dan de Cyberlink decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
klaasvs31 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:27:
[...]

Zet CoreAVC op blocked in je External filters. Cyberlink trouwens ook, want die heb je niet nodig. De interne filter van MPC HC is voldoende en beter met DXVA dan de Cyberlink decoder.
Geweldig :*) ! Bedankt. Maar nu heb ik een x264 bestandje met mkv als container en daar is DXVA niet voor geschikt. Althans MPC HC zegt dan dat DXVA not in use is. Zijn er ook nog eisen aan bestanden voor de werking van DXVA. De andere bestanden waren een VC-1 en een WMV. Daarbij werkt DXVA echt geweldig. Mijn CPU load was 8% :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Ja, DXVA werkt nog niet voor alle encodeer profielen, dus het kan afhankelijk zijn v/h bestand. Maar de releasegroepen houden hier tegenwoordig wel rekening mee.

Draaid er niet een of andere filter die DXVA verstoort? Zoals VSFilter (directvobsub) - je dient de geintegreerde subtitle engine van MPC-HC te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Heeft er iemand een idee om in VMC alle diverse films (mkv,avchd,dvd's etc) met 1 goede player kunt afspelen liefst ook de audio kwaliteit goed en ondertiteling.
Verwijs nu alles naar de powerdvd8 en de microsoft mediaplayer (alleen het geluid van de mediaplayer is van mindere kwaliteit)
Heb een E7200 met de Geforce GA-E7AUM-DS2H bordje dus alles kan evt. hardwarematig afgespeeld worden.

Ook al gekeken naar http://code.google.com/p/videobrowser/downloads/list voor informatie tonen in vmc voor de films, die mediabrowser is een aanrader.

p.s kan ook in vmc alles laten verwijzen naar MPC-HC als dat een goede optie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Patriek schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 03:39:

Draaid er niet een of andere filter die DXVA verstoort? Zoals VSFilter (directvobsub) - je dient de geintegreerde subtitle engine van MPC-HC te gebruiken.
Jawel, VSFilter staat aan. Na het uitzetten werkt het inderdaad prima. Maar moet je bij de geintegreerde subtitle engine van MPC HC dan steeds handmatig zoeken naar subtitles of kan dat ook automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

@ Jippo00
Zie de uitgebreide uitleg voor MPC-HC dat reeds diverse malen gepasseerd is in deze thread en de homepage... je vraagt te snel
Patriek in "Home Theater PC (HTPC) Deel 3"
The MPC-HC Video decoder must be connected directly to the renderer. That means no intermediate filters such as DirectVobSub or ffdshow can be inserted between the decoder and the video renderer.
Internal subtitles can work with the MPC Video decoder in DXVA mode, but the rules are even more restrictive :
* Windows XP users, select VMR9 renderless
* Vista users, select EVR custom renderer
* In "Options / Playback", tick the checkbox "Auto-load subtitles"

jingaling schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:20:
Heeft er iemand een idee om in VMC alle diverse films (mkv,avchd,dvd's etc) met 1 goede player kunt afspelen liefst ook de audio kwaliteit goed en ondertiteling. [...]dus alles kan evt. hardwarematig afgespeeld worden.
[...]
p.s kan ook in vmc alles laten verwijzen naar MPC-HC als dat een goede optie is
Je hebt antwoord gegeven op je eigen vraag ;) En zoals hier boven door the_nv40_man besproken, de enige engine om hardwarematige (h264 en VC-1) decoding + subs te hebben.

[ Voor 130% gewijzigd door Patriek op 28-02-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[...]

Softwarematig (CPU)

CoreAVC heeft sinds 2 weken terug ook hardware decoding op nVidia kaarten (geen DXVA maar via CUDA).

Waar kwam dat verhaal eigenlijk vandaan dat CoreAVC mindere beeldkwaliteit had? Is daar een testje over te vinden? In principe is MPEG-decoding nl een standaardiseerd proces dat decoder-onafhankelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Dreamvoid schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:43:
[...]

CoreAVC heeft sinds 2 weken terug ook hardware decoding op nVidia kaarten (geen DXVA maar via CUDA).

Waar kwam dat verhaal eigenlijk vandaan dat CoreAVC mindere beeldkwaliteit had? Is daar een testje over te vinden? In principe is MPEG-decoding nl een standaardiseerd proces dat decoder-onafhankelijk zou moeten zijn.
Hey thnx voor de heads-up! Zat nog op 1.8.5 :)
Ben benieuwd hoe goed dat werkt dmv Cuda. Je bent dan niet meer zo beperkt in je programmatuur en filters (als met DXVA), is het wel? Hopelijk werkt 't in volgende versies ook met ATI's Stream.

Dat verhaal komt van SwordS's ervaringen op een projectiedoek, of iig mega groot beeld. Maar ik ben er ook nog steeds skeptisch over; kan goed dat tie met ffdshow andere post-processing heeft, wat tie niet toepast na CoreAVC's decodering.
[...]
[...]
weet niet hoe veel ffdshow's h264 decoder is geoptimaliseerd inmiddels, maar een paar maanden terug was CoreAVC niet een beetje, maar fors sneller. Er zijn een hoop mensen geholpen met 1080p playback problemen.

[ Voor 42% gewijzigd door Patriek op 28-02-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Patriek schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:17:
Hey thnx voor de heads-up! Zat nog op 1.8.5 :) Ben benieuwd hoe goed dat werkt dmv Cuda. Je bent dan niet meer zo beperkt in je programmatuur en filters (als met DXVA), is het wel?
CUDA is in principe niets meer dan de zware berekeningen offloaden naar de GPU, de frames zitten nog steeds in het software DirectShow proces. DXVA doet naast de decoding ook nog post-processing, sub rendering, filters, etc in hardware en schuift het geheel direct de framebuffer in. Dat zorgt voor lagere cpu load maar inderdaad, dan ben je wel afhankelijk van hoe goed dat allemaal in hardware is geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Inderdaad, maar ik bedoel dat enkel de MPC-HC decoder + subtitle engine geschikt is voor DXVA, wat niet zo gemakkelijk (of helemaal niet) in andere players te krijgen is. CoreAVC kun je gewoon in Windows Media Center krijgen bijv. terwijl je ook gewoon VSFilter kunt toepassen voor subs. Of ook nog steeds interessant; Haali Renderer gebruiken. Dus ben je een stuk minder beperkt in je programmatuur en gebruik je toch je GPU.

[ Voor 41% gewijzigd door Patriek op 28-02-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Voor de geinteresseerden voor CoreAVC 1.9.0.:
- CUDA support is only included with the Professional Edition
- CoreAVC Professional Edition v1.9 supports NVIDIA CUDA hardware acceleration (Standard Edition does not). You need to have the NVIDIA drivers 182.05 or newer.
- Hardware interlaced content falls back to software decoding for now.
- We are aware of an artifacts/blockiness bug and are working on a fix.
- We are aware of the blockiness bug when seeking (this has been fixed internally).
- The installer says 181.64 is required. That's wrong and you need 182.05 or higher installed.
- People that asked the support to change their emails, will not get the email, they need to visit http://www.coreavc.com/retrieve and enter the new email
meuk: CoreAVC 1.9.0

[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 28-02-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.A. de Vries
Patriek schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:30:
[...]
Wow wat een kast zeg! Daar zal 't niet aan liggen, maar blijft pricey vind ik hoor! Paar adviezen:
Zonder aanbieding had ik dat ook niet gedaan hoor. Maar hij is wel erg mooi... :-))
[...]
Ik zou zeker een quadcore overwegen. Multimedia programmatuur maakt (i.t.t. andere segmenten) goed gebruik van meerdere cores. Daarbij verwacht ik dat een lagere geklokte quadcore iets minder hitte afgeeft dan een hogere geklokte dualcore. Kortom, kijk eens naar de Q8200 of Q8300. Voor games zijn deze net zo goed, aangezien dit in bijna alle gevallen GPU limited is. Overigens is het een misvatting dat je een snelle videokaart nodig hebt voor videobewerking. Tegenwoordig zijn ze druk bezig met de GPU meer in te zetten, maar nog altijd worden de meeste effecten softwarematig berekend (CPU).

Op het grafische gebied zou ik gaan voor de snelst passief te koelen videokaart. Je behuizing kan aardig wat airflow geven en je wilt echt niet zo'n lawaaierige standaard cooler.
Wat je ook kunt overwegen is hybrid SLI / CF; stille en energiezuinigere werking in windows / media afspelen en voldoende power met het gamen. Ik denk dat dat wel in jouw profiel past.
Klinkt als een beetje overkill voor mijn doeleinden. De video bewerking is niet veel meer dan knippen en plakken, en de spellen (vooral RPG's) zijn ook niet de meest veeleisende, denk ik.
[...]
Een velociraptor is inderdaad geen straaljager als de originele raptor. Heb beide en de velociraptor is prima geschikt voor in een HTPC. Hij is zelfs stiller dan de meeste 7200rpm schijven! Als je die twee green powers neemt, zorg dan bij videobewerken dat je je data van de ene inleest en op een andere wegschrijft. Dat scheelt bijna de helft in tijd. Je kunt ze ook in RAID0 zetten, dan hoef je daar geen rekening mee te houden, maar dan zou ik ook voor de raid edition schijven gaan (RE2).
Klinkt als een goed idee. Nooit geweten overigens dat er speciale raid edition schijven zijn. Wat is precies het verschil met gewone schijven??
[...]
Je voeding is krachtig genoeg. Of deze stil genoeg is weet je waarschijnlijk al?
Hij was in mijn oude pc wel redelijk stil. ja...
Daar waren de rest van de componenten echter verre van stil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Om nog even terug te komen op het Omaura debacle (van de één op de andere dag foetsie), er is blijkbaar een doorstart gemaakt, de kasten en accesoires komen dit keer uit china (was volgens mij korea) en de naam van het bedrijf is veranderd in Aumro. Met wat extra gegoogle kwam ik erachter dat ze nog steeds de TF lijn verkopen met een minimale afname van +/- 50 stuks.

Ben benieuwd wie een inkoopactie aandurft ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:32
Patriek schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:35:
Inderdaad, maar ik bedoel dat enkel de MPC-HC decoder + subtitle engine geschikt is voor DXVA, wat niet zo gemakkelijk (of helemaal niet) in andere players te krijgen is. CoreAVC kun je gewoon in Windows Media Center krijgen bijv. terwijl je ook gewoon VSFilter kunt toepassen voor subs. Of ook nog steeds interessant; Haali Renderer gebruiken. Dus ben je een stuk minder beperkt in je programmatuur en gebruik je toch je GPU.
Wel al werkend te krijgen icm MediaPortal:
http://forum.team-mediapo...c-subtitles-engine-54130/
En zo te zien gaan ze aan de standaard integratie werken zodra 1.0.1 uit is.

Het begint in ieder geval een beetje te komen.

Ik weet nog dat ik 2 jaar geleden mijn HTPC samenstelde met dezelfde gedachte dat mijn videokaart mijn video hardwarematig kon decoden, maar nooit gebruikt van gemaakt.
Nu heb ik vandaag een upgrade besteld voor mijn HTPC en alweer erop gelet dat mijn hardware het allemaal ondersteund.
Afwachten maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

T.A. de Vries schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:23:
[...]
Klinkt als een beetje overkill voor mijn doeleinden. De video bewerking is niet veel meer dan knippen en plakken, en de spellen (vooral RPG's) zijn ook niet de meest veeleisende, denk ik.
[...]
Klinkt als een goed idee. Nooit geweten overigens dat er speciale raid edition schijven zijn. Wat is precies het verschil met gewone schijven??
[...]
Een Q8300 is even duur als een E8500 die je in je lijst had staan (Q8200 goedkoper), en geeft betere prestaties bij de meeste multimedia apps (omdat die al wel 4 cores aanspreken). Dat is wat ik wilde duidelijk maken. Dat het overkill is voor je games ging ik al van uit, daar zal je GPU de bottleneck zijn (aangezien het stil moet blijven en je 1 kaart neemt). Maar het is zo wel lekker future-proof (wanneer meer apps en games alle cores aanspreken). Voorlopig zullen er regelmatig 2 cores idle staan, maar dat komt de hitte weer ten goede (naast de lagere kloksnelheid).

Over Hybrid SLI; neem bijv. een Geforce 9300/9400 moederbord + Geforce 9500GT/9600GT Silent videokaart, waarmee dmv Hybrid SLI de kaart alleen gebruikt wordt wanneer nodig (gamen) - volledig automatisch. Zodoende is je systeem koeler (en dus stiller) en energiezuiniger. De HDMI-kabel blijft gewoon aan het moederbord hangen.

Kortom, zonder meer te besteden heb je een systeem dat beter bij jouw profiel past.

Enterprise drives zijn betrouwbaarder voor RAID-opstellingen, zo hebben ze een hogere MTBF specificatie en is de error recovery van RE beter geschikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Patriek op 01-03-2009 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-07 21:03

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108325

Ik ben momenteel ook een HTPC aan het plannen voor ergens in het najaar. Deze komt in de huiskamer te staan en draait dan (hopelijk) op Win7 met MCE. Ik heb echter meerdere PC's in mijn huis en die moeten natuurlijk de content van de HTPC kunnen benaderen en afspelen. Omdat ik niet weet wanneer dat gebeurt, zou de HTPC dus altijd aan moeten staan. Daarom moet dit dus eigenlijk een zeer zuinig systeem zijn. Als ik echter dit topic doorlees, dan zit je zo aan de 50W-60W, en dat is best wel veel voor een 24*7 systeem. Is het, power consumptie technisch, slimmer om een always on low power NAS in m'n netwerk te plaatsen, en de HTPC alleen aan te hebben gedurende gebruik? Is het dan nog wel mogelijk om opgenomen content te bekijken vanaf een andere PC, zonder dat de HTPC aan staat (onder voorwaarde natuurlijk dat deze content op de NAS staat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Je kan heel energiezuinig werken als je de juiste stappen neemt. Zowiezo kan je gewoon gebruik maken van se slaapstand waardoor je apparaat een pak minder verbruikt. Een NAS zit vaak ook tegen de 30W aan dus zoveel zal het uiteindelijk niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Mijn ervaring met een Synology DS-107+ NAS (nog geen 20Watt met HDD in gebruik, minder dan de helft in hibernate) is op zich goed, ik koos ook voor deze oplossing vanwege 24/7 stroomverbruik. Maar er kleven wel een paar nadelen aan t.o.v. een regulier (x86) computer systeem.

Er zit een heel simpele processor in, wat inderdaad lekker energiezuinig is en weinig hitte genereert, maar dat schiet ook te kort op snelheid. Zou hoef je geen LAN overdracht snelheden te verwachten van 50MB/s (megabyte dus), maar eerder iets van 20MB/s in optimale omstandigheden (meestal 10MB/s).

Wat wel fijn is, is dat er heel gebruiksvriendelijk al een hoop services standaard aan boord zitten. Die je simpelweg via de webbased interface aan kunt zetten en configureren. Zo zijn de downloadstation, FTP server en Squeezecenter (als je een Squeezebox hebt perfect) zeer goed bruikbaar. Maar hoe meer services je het ding laat draaien, hoe trager het wordt natuurlijk.

Ook is die proc niet snel genoeg om binnen redelijke tijd een bestand te herstellen of uitpakken. Dus zou je dit met je HTPC moeten doen, maar dan moet dus eerst de file overgebracht worden. Persoonlijk vind ik het wel zo fijn dat alles ook uitgepakt op de NAS staat, dus moet ik 't ook nog eens terug sturen.

Daarnaast zijn je upgrade- en uitbreidingsmogelijkheden natuurlijk erg beperkt.
Kortom, voor intensief gebruik met HD films kan ik het afraden. Daar buiten (met kleinere bestanden) voldoet het prima en is het gewoon een goed product. Het scheelt ook aanzienlijk als je 24/7 een bittorrent client hebt draaien zonder het lawaai en stroomverbruik, dan lijk je ineens een hele snelle inet lijn te hebben ;) komt meer binnen dan je kunt kijken.

Op je laatste vraag; je kunt theoretisch gewoon een netwerkstation aanmaken die naar de NAS linkt, en daar je opgenomen content op laten bewaren. Maar houd rekening met de lagere snelheid en latency, weet niet of WMC dat leuk vind.

@Phuncz; komt een systeem uit S3-stand wanneer deze via netwerk aangesproken wordt? Lijkt me niet, want volgens mij staat er alleen nog stroom op het RAM en deels moederbord.

[ Voor 21% gewijzigd door Patriek op 01-03-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108325

He, bedankt voor de snelle antwoorden!

Ik heb een totaal andere vraag. Ik ben op zich erg gecharmeerd van de MSI Media Live Diva om de simpele reden dat deze een onboard versterker heeft. Dat komt de WAF (Wife Acceptance Factor) ten goede, omdat ik dan m'n surround setje er tussen uit kan halen. Wat dan wel belangrijk is, is dat ik dan FM Radio kan bedienen zonder TV, dus via een LCD in de HTPC. Is dit mogelijk met (W7) MCE? (Met MP kan dit, weet ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-07 15:10
OK..naar aanleiding van dit forum eindelijk mijn HTPC klaar. Alles hier vandaan gehaald, waarvoor hartelijk dank!

Echter...na vele avonden installeren (tot groot ongenoegen van ...) probeer ik nu een fullhd signaal op mijn plasma tv te toveren. Om erachter te komen dat mijn tv (Pioneer LX 6090) op HDMI met de PC instelling slechts 1024 ondersteund, en niet hoger! Ook al zet ik de HDMI op de tv als VIDEO, dan nog schakelt hij terug. Bij het opstarten geeft hij wel aan dat er een 1080p signaal ontvangen wordt, maar zodra Vista opstart verandert het naar 1024.

Iemand dit zelfde probleem gehad? Hoe hebben jullie het aangesloten op een plasma? Of moet ik met DVI-->HDMI gaan werken?

Alvast bedankt,
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Het maakt opzich niet uit of het een plasma of LCD betreft, maar ik heb mijn plasma via een ATI DVI-->HDMI koppelstukje aangesloten. Vermeld even je specs s.v.p.

Volgens mij moet het met een native HDMI aansluiting precies het zelfde signaal kunnen geven als ieder anders HDMI apparaat. Wel is het zo dat standaard apparaten als een bluray speler met overscan uitsturen. Wellicht ligt daar het probleem? "Zodra Vista opgestart wordt" mag ik daar uit opmaken dat het tijdens de POST / BIOS wel 1080p beeld geeft? Lijkt me een video driver kwestie. Doe hier een herinstallatie van en ga vogelen met overscan en vernieuwingsfrequenties.

[ Voor 22% gewijzigd door Patriek op 01-03-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Zo, da's snel...thanks!

Ik heb een plasma, LX 6090. Inderdaad tijdens opstarten geeft TV weer dat er een 1080p signaal binnenkomt. Heb de laatste drivers van de videokaart geinstalleerd.

HTPC:
Asus A378-EM (met 780G)
on board HD3200
Ram 4gig

Probleem is dat volgens handleiding de TV op HDMI alleen PC signalen accepteert tot 1280x1024...Ik moet dus instellen wat er aan op de HDMI poort zit: video of PC. Ook al kies ik video, hij blijft 1280x1024 weergeven. PC geeft aan dat het wel 1920 kan, maar zodra ik resolutie verander dan na een seconde of 20 zwart scherm is TV weer op 1024...

Wat voor plasma heb jij? Is er een speciale reden dat je DVI-->HDMI gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Ik heb een Panasonic PZ80 (ook full HD), die meteen beeld gaf. In eerste instantie had ik wel problemen om fullscreen 1:1 pixel mapping te krijgen, maar dat bleek achteraf een defecte driver install, waarmee ik overscan niet uit kon zetten. Met overscan uit op zowel me TV ("beeldscan" bij mij) als in me HD4850 heb ik perfect 1:1 beeld.

Probeer eens je video driver te deinstalleren, houd enkel je TV aangesloten, en doe het eens opnieuw met voor de zekerheid een andere versie driver. Catalyst 8.11 ofzo.
Stel vervolgens de resolutie in op 1920x1080 en probeer verschillende vernieuwingsfrequenties (afhankelijk van wat je TV ondersteund). Standaard zou overscan al toegepast worden voor DTV aansluitingen, hier kun je ook mee vogelen.

En wat voor kabel heb je? Heb je ook andere HDMI in poorten geprobeerd op je TV?
Enige reden dat ik DVI out + ATI HDMI opzetstukje gebruik is omdat er geen native HDMI op me kaart zit.

BTW, vergis je niet in de benoemingen van TV fabrikanten, zij bedoelen doorgaans met een "PC ingang" of kanaal de d-sub in (dus analoge VGA-kabel), wat dus niets zegt over een PC via HDMI.

Ondersteunde videosignalen
720 (1440) x 576i@50 Hz
720 x 576p@50 Hz
1280 x 720p@50 Hz
1920 x 1080i@50 Hz
720 (1440) x 480i@59,94 Hz/60 Hz
720 x 480p@59,94 Hz/60 Hz
1280 x 720p@59,94 Hz/60 Hz
1920 x 1080i@59,94 Hz/60 Hz
1920 x 1080p@24 Hz
1920 x 1080p@50 Hz
1920 x 1080p@60 Hz

Ondersteunde PC videosignalen
640 x 480 (VGA) 60 Hz
800 x 600 (SVGA) 60 Hz
1024 x 768 (XGA) 60 Hz
1360 x 768 (Wide - XGA) 60 Hz
1280 x 1024 (SXGA) 60 Hz

Pas op
• U moet “PC” selecteren wanneer er een PC is verbonden met de
HDMI ingangsaansluiting.
Opmerking
• Bij de “Video” instelling zal het beeld worden “over-scanned”
(overgescand; in feite uitvergroot), en zal er automatisch
worden overgeschakeld naar “PC” wanneer er PC signalen
worden ontvangen.
• Bij de “PC” instelling zal het het beeld op volledige grootte
worden weergegeven voor een zo hoog mogelijke beeldkwaliteit
In dat geval betekend "PC" duidelijk wel over de HDMI. Je kunt op die manier aangeven of er underscan toegepast wordt of niet. Ideale instelling is dus in je Catalyst bij DTV > Scaling Options dit op 0% te zetten en je TV HDMI instelling op PC voor de betreffende ingang.

edit: Ik vermoed dat men met "PC videosignalen" de resoluties bespreekt die gestandariseert zijn in de PC / VGA wereld (vandaar de termen VGA, XGA, SXGA etc.), maar dat dat niet wilt zeggen dat als een PC ook een "standaard video formaat" als 1920x1080@50 kan geven, dat dat niet zou werken. Nogmaals, volgens mij moet een PC een zelfde soort signaal uit kunnen sturen als een consumer apparaat als een bluray speler.

Ik denk nog steeds dat het een driver (-instelling) kwestie is. Zo ver ik gezien heb zou het niet uit moeten maken welke HDMI input je pakt.

[ Voor 68% gewijzigd door Patriek op 01-03-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Bedankt, ik ga het gauw proberen. Helaas wordt nu tv gekeken....

Ik heb alleen HDMI kabel, Panasonic high speed HDMI kabel. Heb 3 poorten maar nog maar 1 geprobeerd. Helaas is toch echt de HDMI setting "PC" of "VIDEO" en zegt de handleiding dat PC via HDMI op PC gezet moet worden, en dan gelimiteerd is tot 1280x1024. Kan me echter niet voorstellen dat zo'n nieuwe tv geen FullHD via een PC aan zou kunnen, dus ik blijf proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Nou, tussen de reclames door toch even de videodrivers gedeinstalleerd. En wat blijkt...tv gaf prima 1080p signaal!

Dus inderdaad een videodriver probleem. Trouwens, bedoelde je met de catalyst 8.11 de oude of de nieuwe windows 7 beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Nee ik bedoelde de oude Vista driver, gewoon om te controleren of de 9.2 niet helemaal goed is.
Las ook dat DXVA niet goed werkt met 9.2 (iemand met HD4350), dus ik gebruik 'm ook niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Patriek op 01-03-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
OK, oude 8.11 geinstalleerd...en we zijn terug bij 1024x1280....

snap er geen donder van. zodra ik geen drivers geinstalleerd heb, kan ik 1080p ontvangen, maar heb ik geen directX en start mediaportal niet op (uiteraard). Met de driver (8.11 of 9.2) geinstalleerd weigert de tv om te schakelen naar 1920x1080p...

Krijg jij wel 1920x1080p op je tv met je vista desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Ja, werkt gewoon hier (HD4850/Vista). Probeer eens de genoemde instellingen te wijzigen in de Catalyst.
(dat moet overigens per mode apart gedaan worden! - dus als je bijv. overscan uit hebt voor 1280x720@50hz en veranderd naar 1280x720@60hz dan staat 't daar nog aan!).

Vind het wel vreemd, ergens gaat het met detectie mis.

Je kunt ook proberen een andere colorspace uit te sturen, YCbCr ipv RGB (DTV --> Pixel Format), maar afaik is dat geen compatibiliteitsprobleem.
edit:
kan het niet zijn, aangezien je zonder driver ook gewoon RGB uit stuurt

[ Voor 103% gewijzigd door Patriek op 01-03-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ok, dat ga ik proberen. Stomme vraag maar waar staat dat overscan? Ben het nog niet tegengekomen in de catalyst settings.... probleem is dat ik alleen maar tijdens de reclames kan kijken...

Trouwens, wat ik me ook zat af te vragen: jij hebt het aangesloten middels DVI. Zover ik begrepen heb, heeft DVI geen EDID control. HDMI wel, kan het zijn dat EDID hier nog iets mee te maken heeft? Heb echter ook begrepen dat mensen met een full hd tv toch minder last van zouden hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Weet niet zo veel over EDID, maar volgens mij werkt dat net zo goed met DVI. Ik krijg dan ook netjes mijn TV model te zien met zijn max resolutie en vernieuwingsfrequentie. Wellicht helpt het anders om de resolutie te "forcen"? (CCC --> Display Manager --> Display Properties).

Overscan kun je uit zetten in de CCC (Catalyst Control Center) onder DTV --> Scaling Options (zoals ik al zei).
Er staat daar een optie "Use the scaling values instead of customized settings when the desktop resolution does not match the DFP resolution".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Yep...dat heb ik geprobeerd. Scaling staat op 0% (stond het al) en TV op PC input. Helaas...Ik kan wel 1920x1080p selecteren, de TV gaat op zwart (normaal heb ik begrepen) en na een seconde of 10-15 komt het desktop weer naar voren als...1280x1024.

EDID werkt niet met DVI...je kunt wel de het model / max resolutie etc, maar er wordt niet "onderhandeld" over de resolutie. Althans, dit heb ik begrepen van internet verhaatljes...ik kan er volledig naast zitten.

Min vrouw lacht zich rot. 500 euro uitgegeven aan een HTPC ipv een NMT (die wel gelijk zou werken) en krijg het niet aan de praat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
heb de oplossing gevonden! HDTV support tab !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben nu bezig mijn tweede HTPC samen te stellen. Deze HTPC zal gebruikt worden als 24/7 download machientje, voor het afspelen van muziek en HD video en er moet ook een spelletje op gespeeld kunnen worden. Mijn voorlopige keuze voor videokaart is gevallen op deze kaart, een passief gekoelde Ati 4850. Deze kaart beschikt over twee DVI-I aansluitingen en wordt geleverd met een DVI->HDMI dongle.

Wat ik graag zou willen weten maar wat me met het doorzoeken van dit topic (en internet) nog niet met 100% zekerheid duidelijk is geworden: zal het met de DVI->HDMI dongle mogelijk zijn om 8 kanaals LPCM naar een receiver te sturen? Ik weet dat er voor het bitstreamen van HD-audio een dedicated geluidskaart nodig zal zijn en wil dus graag van het 7.1 LPCM via HDMI van Ati's 4xxx serie gebruik maken - de verwarring ontstaat bij mij omdat er hier bijvoorbeeld staat dat geluid via DVI->HDMI niet mogelijk is, terwijl ik op andere plekken weer lees dat het bij alle 4xxx kaarten mogelijk is om 7.1 LPCM via HDMI mee te sturen....

Is er iemand die dit raadsel voor mij kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Ik weet alleen uit eigen ervaring dat er audio uit me 4850 komt met die DVI-->HDMI dongle, maar of het ook 7.1 kan weet ik niet - lijkt me wel. Dat moet je vast wel ergens kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Patriek op 02-03-2009 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Patriek schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:09:
[...]
Er zit een heel simpele processor in, wat inderdaad lekker energiezuinig is en weinig hitte genereert, maar dat schiet ook te kort op snelheid. Zou hoef je geen LAN overdracht snelheden te verwachten van 50MB/s (megabyte dus), maar eerder iets van 20MB/s in optimale omstandigheden (meestal 10MB/s).
Wat bedoel je met LAN? 100 megabit/s = 12.5 megabyte/s. Minus overhead is ongeveer 10 MB/s. Dus dat lijkt me heel netjes, tenzij je een gigabit netwerk hebt aangeled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:46
.Johnny schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:51:
[...]

Wat bedoel je met LAN? 100 megabit/s = 12.5 megabyte/s. Minus overhead is ongeveer 10 MB/s. Dus dat lijkt me heel netjes, tenzij je een gigabit netwerk hebt aangeled.
Er zit een Gbit lan in, Patriek bedoelt dat je geen extreme snelheden hoeft te verwachten. Dus als je houw som *10 doet zit je op 1 lijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Beste Patriek,

Hartelijk dank voor je hulp gisteravond om het werkend te krijgen. Kon niet het volledige antwoord opschrijven, maar ik heb een optie ontdekt (snap niet dat ik dat niet eerder gezien heb) bij DTV "HDTV support". Als ik bij de normale Display Settings 1920x1080 selecteer schakelt hij automatisch terug naar 1024x768 (en niet 1280x1024 zoals ik eerder vermelde; aangezien de TV van de PC op PC instelling dat wel aankon kon ik inderdaad al vermoeden dat het een driver issue was).
Echter, selecteer ik onder "HDTV Support" de 1920x1080p dan geeft hij keurig alles weer in 1920x1080p! Kreeg het gisteravond pas laat aan de praat, dus ik ga nog verder kijken (kom momenteel niet verder dan 1920x1080p 24Hz...terwijl TV en videokaart 1920x1080p 60Hz aan kunnen).

Nogmaals enorm bedankt voor je hulp!
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 22:13
jelleeelco schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:18:
Beste Patriek,

Hartelijk dank voor je hulp gisteravond om het werkend te krijgen. Kon niet het volledige antwoord opschrijven, maar ik heb een optie ontdekt (snap niet dat ik dat niet eerder gezien heb) bij DTV "HDTV support". Als ik bij de normale Display Settings 1920x1080 selecteer schakelt hij automatisch terug naar 1024x768 (en niet 1280x1024 zoals ik eerder vermelde; aangezien de TV van de PC op PC instelling dat wel aankon kon ik inderdaad al vermoeden dat het een driver issue was).
Echter, selecteer ik onder "HDTV Support" de 1920x1080p dan geeft hij keurig alles weer in 1920x1080p! Kreeg het gisteravond pas laat aan de praat, dus ik ga nog verder kijken (kom momenteel niet verder dan 1920x1080p 24Hz...terwijl TV en videokaart 1920x1080p 60Hz aan kunnen).

Nogmaals enorm bedankt voor je hulp!
Jelle
Die 24Hz is waarsschijnlijk omdat je in 24p modus draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
24p modus...stel ik dat op de tv of op de pc in? Ik dacht dat het afhing van het videosignaal, maar als ik gewoon Desktop open heb dan maakt dat toch niet uit?

sorry misschien zijn dit domme vragen, maar ik ben nog niet echt thuis in de wereld van HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

In principe wil je em voor je HD films op 24Hz hebben (vanwege aantal beeldjes per seconde van zo'n film) en voor desktopdoeleinden (beetje surfen ofzo) en games op een zo hoog mogelijk aantal Hz

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-07 15:39
andere tip hierop

Ik heb de Vista codecs pack gebruikt in windows 7
Het is een collectie van allerlei dingen

En hiermee hebt ik tot nu toe alles werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
gasemans schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:48:
[...]

andere tip hierop

Ik heb de Vista codecs pack gebruikt in windows 7
Het is een collectie van allerlei dingen

En hiermee hebt ik tot nu toe alles werkend
welke player gebruik je dan? want je moet wel wat truckjes uithalen om ffdshow etc aan de praat te krijgen op win7 mediaplayer of mediacenter, omdat ze geen directshow meer gebruiken. Misschien werkt alles bij je omdat win7 al ingebakken codecs heeft, of gebruik je misschien een andere player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-07 15:39
heb verder geen enkele setting aangepast
De standaard die ik kreeg via de codecs pack

En ik speel alles in MCE af
Moet nog even controlleren welke codecs hij dan pakt
maar tot nu toe draaide alles vlekkenloos dus heb ik het nog niet gecontrolleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.A. de Vries
Hoi Patriek!
Hartelijk dank voor je heldere tips!
Patriek schreef op zondag 01 maart 2009 @ 00:43:
[...]
Een Q8300 is even duur als een E8500 die je in je lijst had staan (Q8200 goedkoper), en geeft betere prestaties bij de meeste multimedia apps (omdat die al wel 4 cores aanspreken). Dat is wat ik wilde duidelijk maken. Dat het overkill is voor je games ging ik al van uit, daar zal je GPU de bottleneck zijn (aangezien het stil moet blijven en je 1 kaart neemt). Maar het is zo wel lekker future-proof (wanneer meer apps en games alle cores aanspreken). Voorlopig zullen er regelmatig 2 cores idle staan, maar dat komt de hitte weer ten goede (naast de lagere kloksnelheid).
Duidelijk! Een Q8300 zal het worden!
Patriek schreef op zondag 01 maart 2009 @ 00:43:
[...]
Over Hybrid SLI; neem bijv. een Geforce 9300/9400 moederbord + Geforce 9500GT/9600GT Silent videokaart, waarmee dmv Hybrid SLI de kaart alleen gebruikt wordt wanneer nodig (gamen) - volledig automatisch. Zodoende is je systeem koeler (en dus stiller) en energiezuiniger. De HDMI-kabel blijft gewoon aan het moederbord hangen.
Dan heb ik volgens mij de basis van het systeem bij deze gekozen!
Het moederbord wordt de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H Geforce 9400, met een Gigabyte GeForce 9600 GT Silent 512MB beeldkaart.
Omdat ze beide van Gigabyte zijn zou de compatibiliteit optimaal moeten zijn, nietwaar?
Nu maar hopen dat de koeling van de CW03 genoeg is....

Ik heb dacht ik trouwens wel ergens gelezen dat dat die GeForce Boost niet volledig automatisch gaat, maar dat je van te voren aan of uit moet zetten in de bios. Weet jij daar meer van?

En ik dacht dat je de HDMI kabel dan wel aan de losse beeldkaart moest hangen, en niet meer aan de HDMI uitgang van het mobo??

Nogmaals dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
gasemans schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:55:
heb verder geen enkele setting aangepast
De standaard die ik kreeg via de codecs pack

En ik speel alles in MCE af
Moet nog even controlleren welke codecs hij dan pakt
maar tot nu toe draaide alles vlekkenloos dus heb ik het nog niet gecontrolleerd
nee, ga er dan maar van uit dat je voor jan met de korte achternaam vista codecs hebt geinstalleerd en dat het helemaal geen gebruik maakt van je codec pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light
  • Laatst online: 04-07 17:47

tw1light

I'm alive

Ik ga waarschijnlijk een HTPC aanschaffen, met als mobo een Gigabyte GA-MA78GM-S2H en een amd 7750 als cpu. Maar iets is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik heb deze thread gelezen en als ik het goed begrijp dan kan ik met dit moederbord audio via hdmi versturen. En dan kan vista deze óf een andere audio output gebruiken, maar niet beide. Als ik dan mijn geluid zowel via de tv, als via het losse boxen/surround wil hebben? Is dat dan alleen mogelijk als ik bijvoorbeeld een av receiver van bijv. Denon koop en via dat ding het geluid naar beide te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
oXygeN schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:39:
In principe wil je em voor je HD films op 24Hz hebben (vanwege aantal beeldjes per seconde van zo'n film) en voor desktopdoeleinden (beetje surfen ofzo) en games op een zo hoog mogelijk aantal Hz
Begrijp ik. Ik gebruik de HTPC alleen maar voor films / muziek, niets anders. Maar is alle HD content dan 24Hz? Kijkt 50Hz / 60Hz niet prettiger? En is dit dan een instelling op de TV of op de HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-07 13:46
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe HTPC. Ik heb deze onderdelen uitgezocht:

Kast
Silverstone LC19B-R (link)

Moederbord
Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G

Processor
AMD Athlon X2 5050e 2.6GHz 1MB 45W AM2 Box

CPU koeler
Silverstone SST-NT07-AM2 CPU-Cooler

Geheugen
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 (heb ik nog)

Harddisk
Samsung 500GB SATA300 16MB FDB, HD501LJ (heb ik nog)

DVD speler/brander
Samsung DVD-/+/RAM SN-S083A 8x/8x/8x Slimline Bulk (zwart)

Nu heeft de Silverstone LC19B-R een voeding van 120Watt. Ik heb dus maar een beperkte keuze aan onderdelen.

Nu vraag ik mij of of dat dit met deze onderdelen gaat lukken.

Ik schat dat het ongeveer dit gaat verbruiken:

Moederbord : 25watt ??
Processor : 45watt
Harddisk : 8watt ??
DVD brander : <10watt ??
Geheugen: 2watt ??

Totaal dus +/- 90Watt

Bovenstaande waardes zijn dan bij 100% gebruik.

Vast bedankt voor jullie hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
ollie_1982 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:46:
....
Nu heeft de Silverstone LC19B-R een voeding van 120Watt. Ik heb dus maar een beperkte keuze aan onderdelen.

Nu vraag ik mij of of dat dit met deze onderdelen gaat lukken.
...
Hier: http://www.deviceguru.com/the-boxeebox-cookbook/
Gebruiker ze hem in combinatie met een Intel e5200 welke een TDP heeft van 65W.
Mij lijkt het voldoende en vraag me meteen af waarom mijn Antec een 430W voeding heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicos88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:41
Ik ben nu een paar weekies o.a. dit forum aan het lezen om mijn eigen htpc samen te stellen.
Geweldig om alle berichten te lezen over de verschillende onderwerpen met betrekking tot de htpc's.
Maar het samenstellen blijft toch moeilijk door de vele keuzes en mogelijkheden.

Lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 710€ 119,-€ 119,-
1Corsair VX450W€ 62,75€ 62,75
1Digital Everywhere FloppyDTV C/CI€ 147,50€ 147,50
1Gigabyte GA-MA790GP-DS4H€ 131,10€ 131,10
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 35,40€ 35,40
1Mascom AlphaCrypt Classic€ 106,50€ 106,50
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 88,50€ 88,50
1Scythe Ninja Plus Rev.B SCNJ-1100P€ 31,-€ 31,-
1Silverstone GD01S-MXR€ 170,50€ 170,50
ImporterenTotaal€ 892,25

Daarbij komt nog een BL-lezer/Dvd-brander/lezer (LG GGC-H20LRB) bij, alleen kan ik die niet vinden op GoT.
Nu zit ik nog met de vraag of een geluidskaart nodig is of dat de onboard voldoende is.
Daarbij is de processor misschien overdreven?

Verder zal hij draaien op Vista Home Premium en MediaPortal.

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en/of tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:38

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wat zijn je beweegredenen om dat moederbord te nemen? En waarom die voeding?

En stel aan je zelf is de vraag of je zo'n LCD'tje wel eens gaat gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Waarom de keuze om voor een ATX moederbord + kast te gaan?

Edit: volgende keer niet meer iets anders gaan doen terwijl ik op iets reageer...

[ Voor 46% gewijzigd door RuudBurger op 02-03-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicos88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:41
mobo vanwege HD3300.

De kast heb ik gekozen voor o.a. het uiterlijk en ruimte voor min. 5 hd's.
De lcd-display is gewoon een toevoeging, dat vind ik gewoon vet :9

De verkeerde voeding stond nog in het lijstje.
Het is inmiddels de volgende voeding: pricewatch: Zalman ZM500-HP
Keuze: Zalman, geluidproductie, warmteafvoer(ingebouwde heatpipe)

* ik heb nu even geen tijd, maar ik zal mijn onderbouwing later verder toelichten

[ Voor 9% gewijzigd door Nicos88 op 02-03-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:26
Nicos88 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:39:
Ik ben nu een paar weekies o.a. dit forum aan het lezen om mijn eigen htpc samen te stellen.
Geweldig om alle berichten te lezen over de verschillende onderwerpen met betrekking tot de htpc's.
Maar het samenstellen blijft toch moeilijk door de vele keuzes en mogelijkheden.

Lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 710€ 119,-€ 119,-
1Corsair VX450W€ 62,75€ 62,75
1Digital Everywhere FloppyDTV C/CI€ 147,50€ 147,50
1Gigabyte GA-MA790GP-DS4H€ 131,10€ 131,10
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 35,40€ 35,40
1Mascom AlphaCrypt Classic€ 106,50€ 106,50
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 88,50€ 88,50
1Scythe Ninja Plus Rev.B SCNJ-1100P€ 31,-€ 31,-
1Silverstone GD01S-MXR€ 170,50€ 170,50
ImporterenTotaal€ 892,25

Daarbij komt nog een BL-lezer/Dvd-brander/lezer (LG GGC-H20LRB) bij, alleen kan ik die niet vinden op GoT.
Nu zit ik nog met de vraag of een geluidskaart nodig is of dat de onboard voldoende is.
Daarbij is de processor misschien overdreven?

Verder zal hij draaien op Vista Home Premium en MediaPortal.

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en/of tips
werkt die mascom alphacrypt voor je kabelboer?
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.