Storing Vodafone datanetwerk

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 35.170 views

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Vexx
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 09:35
Ik zit hier in Utrecht, en heb zojuist weer kunnen bellen met mijn vriendin die ook Vodafone heeft. Gisteren lag mijn verbinding er wel uit en ik heb mijn telefoon niet gereset in de tussentijd.

Misschien is Vodafone gefaseerd iedereen weer aan het online laten komen?

Lethale Morphaene Súndavar

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Vexx schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:48:
Misschien is Vodafone gefaseerd iedereen weer aan het online laten komen?
Dat zeiden ze gistermiddag al, dus ik vrees dat het probleem weer opnieuw speelt.

Dit bericht post ik trouwens vanaf m'n laptop met Vodafone tethering. (Noordwijk, ZH)

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
oh my god, dit is de grootste storing sinds....... whatever I dont care :)

Wat ik vervelend vind is dat ik mijn vriendin niet kan bereiken :P Die heeft een prive abbo bij vodafone... Nu liep ze gisteren nog te roepen "Ik heb nog gewoon verbinding, die mensen zeuren" Dan is het nu natuurlijk andersom :P Hopelijk lossen ze de issues snel op. Misschien kan ik nu mijn contract (die ik niet gebruik vanwege zakelijke telefoon) opzeggen omdat ze geen diensten kunnen leveren :P

[ Voor 0% gewijzigd door scenix_ op 19-11-2009 08:51 . Reden: typoooo ]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Op mijn werk heeft iedereen zakelijke VF, iedereen was offline... Heerlijk rustig!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• ruben1990
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09-2015
De morgen begint alweer kut. Internet werkt gewoon perfect maar kan alweer een half uur niet bellen en smsen. @ harderwijk

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Lijk hier in Enschede geluk te hebben. Sinds gisteravond 17:00 uur kan ik gewoon bellen en sms'en. Vannacht weet ik het niet, maar vanochtend was het geen enkel probleem.

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 09:32 ]

Verwijderd

14ml337 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 06:27:
[...]

En daar ben ik het nou helemaal mee eens. Mensen die zelfs geen abonnement meer willen afsluiten omdat vodafone voor een dagje een storing heeft vind ik toch wel een beetje zielig. Tenzij je afhankelijk van je telefoon bent |:(.

Dan nog, we kunnen wel allemaal flink gaan zeiken, maar in ieder geval heb ik nog nooit, voorheen, last gehad van zo'n grote storing (of ik kan het me niet meer herinneren, kan ook :+ !). Ze krijgen al genoeg op hun kop van al die bedrijven waarmee ze een SLA hebben afgesproken. Even lief doen dus? :+
Ztjes:
Dit is de 4e grote storing dit jaar bij Vodafone. Ben blij dat mijn kinderen een T-mobile abonnement hebben. Kan ik hiermee toch mijn werkzaamheden uitvoeren. Noch 2 maanden en dan beeindig ik mijn contract met dit zooitje. :( :( :( :(

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

Vanochtend nog/weer geen bereik in omgeving Gouda. Wel beperkt data netwerk (ontvangen e-mails). Blijkbaar is dit een hele stevige storing want ik kan me voorstellen dat er heel veel aangelegenm is om dit op te lossen.

Ik heb jarenlang redundant (tweede mobiele telefoon, andere provider) rondgelopen en was daar nu sinds enkele maanden mee gestopt.

Ik ben weer tegug bij af want ik sleep nu weer twee telefoons mee (als ik echt bereikbaar moet zijn)

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Groningen > weer puinhoop :(

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Weer niets hier in Amsterdam.

Kon gisterenavond wel naar klantenservice bellen en smsjes versturen, maar ik heb nog steeds geen smsjes ontvangen. Ah nu heb ik ineens wel verbindingen, even kijken voor hoelang.

• ruben1990
  • Laatst online: 01-09-2015
Werkt allemaal nu weer prima :)

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:14
Hier werkt het nog steeds niet. Helemaal niets :(

Weet iemand of je een prive abbo hierdoor kan opzeggen bij vodafone ? Het niet leveren van diensten oid?

• Elypsion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:17
Sinds gistermiddag toen het allemaal begon had ik nog wel bereik, kon alleen niks. Nu is mijn bereik ook prut en zat eventjes op vodafone.de (Enschede,dus niet heel ver weg). En terwijl ik dit typ heb ik weer volledig bereik met vodafone NL. Zoals verwacht doet verder niks het nog. Apart...

Verwijderd

hier[almelo-enschede] nog steeds geen bereik. krijg zo af en toe een keer een verlaat smsje binnen [ vannacht o.a. rond 2.30 lol.. :( bedankt dat ik wakker werd

vanmorgen was het weer puinhoop. krijg weer af en toe een voicemail bericht binnen en een smsje.. maar kan mn voicemail niet bellen, andere nummers ook niet.

telefoon aan en uitzetten hielp gisteren nog een beetje [ kon ik 1 gesprek voeren en dan was het weer hommeles] maar nu helpt dat niet eens meer.

nice job vodafone !

Verwijderd

Den haag/zoetermeer is er weer connectie sinds vanochtend 9.00uur

• boontje88
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 22:00
Gisteravond rond 21:30 heel even een tijdje ontvangst gehad hier in Rotterdam, maar sinds ik vanochtend wakker werd (7:00) heb ik weer helemaal niets.
Sommige mensen noemen het zeuren, maar al bijna 24 uur geen service vind ik toch niet echt acceptabel. Zeker ook als ze dan nog gaan roepen dat ze geen compensatie willen gaan aanbieden.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ankh schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:14:
Op mijn werk heeft iedereen zakelijke VF, iedereen was offline... Heerlijk rustig!
ghehe hier ook al.
Ik moet zeggen het is wel apart, GEEN telefoon verkeer. Rust! :D

Kan zelf ook niet bellen trouwens in Tilburg. Nieuwegein had ik geen probleem.. Naja we wachten maar af.

[ Voor 16% gewijzigd door Sumuhtsop op 19-11-2009 10:03 ]

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20
Hier in Breda doet die het ook weer !

<GOT>DrOPje #2516

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:01
Ankh schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:14:
Idem, dat vlak is het wel lekker. Nadeel is dat we een dikke 8000 embedded devices in het veld hebben, met vodafone sims, welke nu dus ook niks meer kunnen...

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik ben half Friesland (gistermiddag en vanmorgen) door geweest en ik kan concluderen dat ik uitbellen lukt na een keer of 10-20 proberen. Telefoontje ontvangen gaat niet lukken tenzij iemand heel hard z'n best doet. SMSjes komen soms binnen als je perongeluk een telefoonverbinding open hebt weten te krijgen.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:31
Mijn collega kan wel bellen, ik nog niet. Omgeving Rotterdam.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Verwijderd

Omgeving leiden is ook nog down.

Als ik 10x probeer te bellen lukt het 1x

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gisteren heb ik een paar keer kunnen bellen; nu krijg ik geen verbinding (Utrecht centrum).

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

amsterdam lijk ik gewoon up,sinds gisteravond 18:00 ofzo,ben gewoon gebelt en kan bellen :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Hier is de boel ook nog down(Hilversum), maar dat is niet het enige...

De vodafone website wil ook niet laden.... :+

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik snap niet (als de site het even doet) dat Vodafone niet wat laat weten; dat valt me echt tegen van ze. Gewoon openheid van zaken.
En wat ik ook niet snap, als er 4 gateways zijn dan staan dit toch wel n+1 opgesteld? Dat mag ik toch wel verwachten voor het Vodafone tarief?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

bazzard schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:26:
Hier is de boel ook nog down(Hilversum), maar dat is niet het enige...

De vodafone website wil ook niet laden.... :+
dat is al zo sinds gistermiddag (!)

d:)b

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59
Hier ook weer niets, vannacht zijn er rustig aan wel wat sms berichten binnengekomen maar zelf bellen of smsen is er niet bij. Utrecht centrum

To dare is to do

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

Nog steeds geen contact met mijn vriendin :(
Ik Hi, zij Vodafone. Helaas.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Verwijderd

In hengelo nog steeds niet up. Soms wel maar 9/10 keer niet.
Hopelijk snel opgelost want dit is echt heel irritant aan het worden.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik dacht ik kijk even en jah meer mensen die last hebben.

Kan een persoon met vodafone nog steeds niet bereiken sinds 13:xx uur gisteren. :(

En dan zeggen ze moeten bellen met een persoonlijk regeling voor schade, ze moeten zich schamen.

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:58

Lifestyle71

De Jos

In postcodegebied 5921 en 5981 zowel gisteren als vandaag geen problemen ondervonden...

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

• Rowinvd
  • Laatst online: 10-09 19:07
Update 4: De storing is op dit moment helaas nog niet 100% verholpen nadat gisteren het verkeer gedoseerd is opengezet.

Update 5: Vanwege een zekere mate van verstopping van het netwerk moet je mogelijk aantal keer proberen een verbinding tot stand te brengen.

Update 6: Zodra het probleem helemaal is opgelost of er meer informatie beschikbaar is geven we weer een update.

Aldus Vodafone @Twitter

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 22:31
JA hij doet het bij mij weer @ Soest

• DR!5EQ
  • Niet online
Ik heb net weer een kwartier gebeld met een vriendin van mij. Zij heeft T-Mobile en ik Vodafone. @ Utrecht

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:32

aKra

Intentionally left blank.

Laren NH, 't Gooi had ik braaf sinds gisteren een data verbinding. Nadat ik mijn telefoon maar eens opnieuw opgestart heb gezien ik nog steeds niet kon bellen heb ik weer "Geen Service, Vodafone NL".

11.10 heb ineens ontvangst en kon voicemail afluisteren, nu eens kijken hoe lang dit nou goed blijft...

[ Voor 21% gewijzigd door aKra op 19-11-2009 11:13 ]

Intentionally left blank.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15

Nox

Noxiuz

Tien minuten geleden nog geprobeerd in Limmen (1906). Ging niet. Internet/data via GPRS werkt dan weer wel. Moet vanmiddag wel weer werken. Moet naar school en dan wil ik ivm projecten toch bereikbaar zijn.

Iemand al enig idee wat Vodafone gaat doen om ons als klant te behouden? Waarschijnlijk niks, omdat als je overstapt je meer korting krijgt op een telefoon, maar 15 belminuten en 30 sms'jes zou niet verkeerd zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:58
Van mij mag het nog wel ff doorgaan, heerlijk rustig zo... en een legitiem excuus. Jammere alleen is dat ik straks al mijn werk in 1 keer krijg.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

Hier in Groningen so far geen succes. En ik moet geld overmaken dus dat autorisatiesmsje mag ook wel eens komen. Ik vrees het ergste... :(

This too shall pass

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
gelukkig heb ik gisteren in de ochtend men factuur nagekeken via de website :p

tikfouten? tjah..m..

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:01
lekker zo, TAN codes komen zo niet aan:(
Duurt me wel heel lang. Hoewel ik vanochtend wel kon smsen.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 21:12

Matis

Rubber Rocket

Hier is alles weer Up and Running in Etten-Leur, althans alle collega's zijn /hebben zojuist weer gebeld en gesmst!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:51

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Vodafone ligt nog steeds plat, heeft nog steeds storing.

Zie oa: Fok! en RTL Nieuws

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:30
Nog steeds geen bereik ! ( Amsterdam )

*** Edit ***

Nu werkt ie weer !

[ Voor 33% gewijzigd door Albert020 op 19-11-2009 11:50 ]

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:11
Pffff. Wat een amateurs. Zodra er een nieuwe iPhone is ben ik lekker weg bij Vodafone. Prutsers.

• supaduke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08-2021
Het schijnt langzaam aan weer op te komen. Ikzelf heb geen logo in mijn scherm maar kan wel gebeld worden. Uitbellen lukt alleen naar Voicemail... Zit hier in Amersfoort trouwens.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

--Christiaan-- schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:46:
Pffff. Wat een amateurs. Zodra er een nieuwe iPhone is ben ik lekker weg bij Vodafone. Prutsers.
En dan ga je naar KPN en dan gebeurt ooit eens hetzelfde.....en dan? Weer overstappen?
Er kan altijd wat fout gaan. Je kunt nooit alles 100% afdekken. Om dan nu meteen met prutsers en amateurs te gaan roepen lijkt me wat snel geoordeeld.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het geen kwalijke zaak is dat dit nu al bijna 24 uur duurt, zeker op donderdag, de drukste dag in de week, ik vind het ook vervelend, maar soms gebeurt het.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 19-11-2009 11:59 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Sumuhtsop
  • Niet online
Deathchant schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:58:
[...]

Er kan altijd wat fout gaan. Je kunt nooit alles 100% afdekken.
Deels mee eens.

Maar als je nu eens kijkt naar het Belstatus systeem dat al een heel aantal maanden niet tot niet lekker werkt en de storingen op het data netwerk de afgelopen maanden ( uit me hoofd 2 of 3 keer ) vind ik wel dat Vodafone er toch wat beter mee om zou moeten gaan.
Ik vind het er persoonlijk een beetje op gaan lijken alsof op sommige onderdelen de max van hun netwerk is bereikt maarja dat is dan mijn mening. Ik heb er verder ook geen weet van maarja met ( ongeveer ) 4.7 miljoen klanten?

Ik heb ook gelezen dat Vodafone wel een compensatie zal gaan bieden aan mensen die een klacht indienen. Dit zouden ze per klacht gaan bekijken en dat gaat natuurlijk ook het e.e.a kosten aan o.a recources.

Ik hoop dat de kwaliteit, die ik al heel lang van Vodafone gewend was, snel weer in ere hersteld wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sumuhtsop op 19-11-2009 12:26 ]

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik vind het toch vrij kwalijk er nu in anderhalve maand al voor de derde keer zo'n grote storing is. 30-9, 20-10 en vandaag weer. De vorige keren lag het datanetwerk plat, waardoor een flink deel van onze medewerkers geen mail meer ontvingen. Dit keer was het spraaknetwerk ook weg, waardoor een groter deel van onze medewerkers überhaupt niet te bereiken is. Daar zit je echt niet op te wachten in een bedrijfsomgeving.

Zouden de storingsmedewerkers van Vodafone trouwens een KPN-mobieltje hebben voor dit soort gevallen? Lijkt me vrij lastig als je netwerk plat ligt en je daardoor je techneuten niet kan bereiken.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_obb op 19-11-2009 12:28 ]

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Ik zit nog steeds helemaal zonder :( Nou ik heb de 24 uur + gehaald...

Verwijderd

Dit daan we nog veel vaker krijgen bij vodafone

Probleem is de succesvolle campagne afgelopen zomer. Eerste halfjaar geen abonnementskosten. Deze campagne was zo succesvol dat ze in 3 maanden tijd honderdduizenden nieuwe aansluitingen hebben gerealiseerd. Met als gevolg overexpansie op het netwerk, ellenlange wachttijden bij de helpdesk, filevorming met sms-dropoffs en tal van andere ongemakken die we begin van dit milennium hadden bij de nieuwkomers. Het netwerk is hier gewoon bij lange na niet op gebouwd.

Vroeger kon je kiezen voor BEN/DutchTone/Telfort, kostte bijna niets, wel tal van problemen en halve dekking. Wilde je Libertel(vodafone) of KPN was alles perfect maar betaalde je de hoofdprijs uiteraard.

Met deze actie heeft vodafone het mooi voor elkaar. Na 10 jaar tijd om nu is te gaan kijken bij de rest aangezien ze het nu verzieken voor de trouwe klant die juist die betrouwbaarheid zo belangrijk vindt.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:46
Die acties/aanbiedingen hebben ze bij vodafone al vaker gehad. Dus daar moet niet in zitten.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Het is nog steeds huilen met de pet op, van de 65 abonnementen die hier lopen bij het bedrijf, kunnen maar 10 mensen af en toe bellen, de rest krijgt niet eens netwerkverbinding. Het is overigens de zoveelste storing dit jaar en we worden niet gecompenseerd... de knoop is in principe al doorgehakt; aanbestedingen komen eraan, Vodafone gaat er sowieso definitief uit.

• lpdheinen
  • Laatst online: 22-01 15:17
Hier in Voorburg wel dekking, wel uitgaand bellen (niet naar vodafone abonnees natuurlijk), maar geen inkomende belletjes of inkomende/uitgaande SMS.

Dus: geknoei. Ik ga heus mijn contract niet opzeggen hierdoor, maar:
1) als je voor 30 dagen betaalt en 2 dagen wordt er geen dienst geleverd, moet men daarvoor compensatie bieden
2) het is niet acceptabel dat zo'n gerenommeerde organisatie geen backup heeft voor zo'n situatie!

Verwijderd

Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden. Bij een aantal collega's is het net andersom. Op mijn privémobiel (ook Vodafone) ontving ik net smsjes van 3 uur terug. Allemaal hopeloos dus. Ik zit in Groningen stad.

• gertvdijk
  • Laatst online: 09-09 10:57
lpdheinen schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:01:
2) het is niet acceptabel dat zo'n gerenommeerde organisatie geen backup heeft voor zo'n situatie!
Mee eens. Als je zo afhankelijk bent van de werking van signalling gateways zorg je dat je een paar extra in huis hebt of het liefst als failover direct inzetbaar vanuit een geografisch andere locatie. Niks SLA's van de leveranciers, maar gewoon zelf op de plank. Met een duidelijk InCaseOfEmergency handleiding erbij die in (bijna) alle situaties voorziet in een eenduidig draaiboek.
Zelfs een klein telecombedrijfje dat ik ken heeft dergelijk beleid (over andere vitale delen van het netwerk).

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 19-11-2009 13:07 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Verwijderd

Zouden de storingsmedewerkers van Vodafone trouwens een KPN/T-Mobile-mobieltje hebben voor dit soort gevallen? Lijkt me vrij lastig als je netwerk plat ligt en je daardoor je techneuten niet kan bereiken. :z

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik heb hier op kantoor (Drachten) weer iets wat lijkt te werken. Als ik mezelf een smsje stuur is, komt deze direct aan en binnen een paar seconden ook de ontvangstbevestiging. Zou het dan hier wellicht weer opgelost zijn?

@Ztjes: Nou, dan had het waarschijnlijk niet zo lang hoeven duren. Ik gok er op dat ze dus gewoon Vodafoon-abo's hebben....

[ Voor 22% gewijzigd door CrazyA op 19-11-2009 13:17 ]

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:39:
Dit daan we nog veel vaker krijgen bij vodafone

Probleem is de succesvolle campagne afgelopen zomer. Eerste halfjaar geen abonnementskosten. Deze campagne was zo succesvol dat ze in 3 maanden tijd honderdduizenden nieuwe aansluitingen hebben gerealiseerd. Met als gevolg overexpansie op het netwerk, ellenlange wachttijden bij de helpdesk, filevorming met sms-dropoffs en tal van andere ongemakken die we begin van dit milennium hadden bij de nieuwkomers. Het netwerk is hier gewoon bij lange na niet op gebouwd.
Dan ben ik benieuwd dat Vodafone de nieuwjaarsgroet belletjes en sms'jes aankan.

Verwijderd

jessewillem schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:22:
[...]

Dan ben ik benieuwd dat Vodafone de nieuwjaarsgroet belletjes en sms'jes aankan.
Dat kan toch bijna geen enkele provider. Duurt altijd uren voordat alle smsjes de deur uit zijn met de jaarwisseling.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Hier in groningen kan ik wel bellen, maar niet smsen...snap btw ook niet dat als je er over klaagt dat mensen zeggen ach kan toch een keer gebeuren...ehhrm hallo? Ik betaal niet voor niets elke maand een flinke zak met geld en we leven in 2009, come on. Een uurtje ok, maar nu al 2 dagen? 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door Dersan op 19-11-2009 13:35 ]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens onze mail meldingen is nu 75% opgelost...

• gertvdijk
Rev! schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:38:
Wat voor mail meldingen? Van wie? en 75% van wat?
Dit zegt helemaal niks imo.

[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 19-11-2009 13:47 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Rev! schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:38:
Duh. De storing was in 1 van de 4 knooppunten, dus ja, 75% deed het nog steeds en is niet kapot geweest. Wat je eigenlijk hier zegt is dat er nog niets is opgelost....

De website is in elk geval onbereikbaar (timeout).

• Mavy
  • Nu online
Wat er eigenlijk gebeurde is dat er 1 gateway down ging. De overige 3 namen dit vervolgens over maar konden het ook niet afhandelen. Wat hiervan de oorzaak is is nog altijd niet duidelijk. Er is vervolgens besloten het eea te blokeren totdat het probleem gevonden was.

Het laatste wat ik vernomen heb is dat signaling verkeer van lycamobile afgesloten is waarna het netwerk weer redelijk stabiel werd. Het zal echter nog wel enkelen uren duren voordat alles weer stabiel is.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vanuit Liberty Global waar wij onder vallen, en die zullen wel direct contact hebben met Vodafone gezien ze totaal wel 1000'en zoniet 10.000'en zakelijke gebruikers bij Vodafone hebben.

• Rowan1337
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2021
Misschien een kleine tip wanneer nog niet gezegt:

Via het UMTS netwerk kan ik wel bellen en sms'n in omgeving Apeldoorn :).

• Mavy
  • Nu online
Het netwerk lijkt weer stabiel. Lycamobile word nu link voor link opengezet

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Beetje jammer dat de website van Vodafone ook plat ligt.

• MsG
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Dersan schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:31:
Hier in groningen kan ik wel bellen, maar niet smsen...snap btw ook niet dat als je er over klaagt dat mensen zeggen ach kan toch een keer gebeuren...ehhrm hallo? Ik betaal niet voor niets elke maand een flinke zak met geld en we leven in 2009, come on. Een uurtje ok, maar nu al 2 dagen? 8)7
Je kan ook overdrijven :). Ten tijde van jouw post was het net de 24 uur gepasseerd, waarbij het voor de meesten weer werkt. Ik persoonlijk had er niet zo'n last van, want ik bel/sms niet zo vaak, maar ik kan me voorstellen dat sommigen het verschrikkelijk vonden. Maar het is imo ook weer niet het einde van de wereld.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:29
Volgens onze systeembeheerder is het opgelost.

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

UMTS kaarten willen nog niet werken merk ik hier, lastig mobiel werken.

Telefoons doen het wel (Den Haag Centrum.)

[ Voor 24% gewijzigd door pt0x op 19-11-2009 15:20 ]

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:02:
Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden. Bij een aantal collega's is het net andersom. Op mijn privémobiel (ook Vodafone) ontving ik net smsjes van 3 uur terug. Allemaal hopeloos dus. Ik zit in Groningen stad.
Ik heb mijn berichten van gisteren nog steeds niet ontvangen, kan ondertussen wel weer bellen/smsen.

Arch Linux

Verwijderd

jordz. schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:59:
[...]

Ik heb mijn berichten van gisteren nog steeds niet ontvangen, kan ondertussen wel weer bellen/smsen.
Ik kan inmiddels ook weer gebeld worden. Bij mij lijkt de storing nu zo goed als afgelopen. SMS-jes komen ook weer goed aan

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Hier nog steeds niets in Utrecht. Krijg niet eens netwerk

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik bel / sms alweer de gehele dag, vanaf uurtje of 22.00 gisteravond =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Gistermiddag rond 15.30kon ik in Zwolle weer bellen
Rond 19.30 kon ik weer smsen
Dataverbinding heeft er bij mij niet uit gelegen.

Kom ik vervolgens om 00.00 uur thuis (dan wel in Ommen), zie ik uit het niets twee gemiste oproepen, en krijg ik een sms je met een gemiste voicemail oproep.
Ik probeer vervolgens te bellen, werkt het al niet meer. Ik kon nog wel de vodafone website bereiken.

Vanmorgen om 7.00 uur kon in in Ommen nog niet bellen/smsen.
Ik zit sinds 8.00 uur vanmorgen in Zwolle, en ondervind hier geen problemen.

Dus ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als ik om 17.26 Zwolle verlaat

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:34:
[...]

Je kan ook overdrijven :). Ten tijde van jouw post was het net de 24 uur gepasseerd, waarbij het voor de meesten weer werkt. Ik persoonlijk had er niet zo'n last van, want ik bel/sms niet zo vaak, maar ik kan me voorstellen dat sommigen het verschrikkelijk vonden. Maar het is imo ook weer niet het einde van de wereld.
zakelijk gezien is het gewoon ouderwets klote als je niet bereikbaar bent voor klanten of medewerkers die heel de dag onderweg zijn.
prive... tja... IMO heel vervelend als je op een belangrijk telefoontjes oid zit te wachten. maar niet wereldschokkend idd.

• gertvdijk
De website van Vodafone toont nu een statische pagina met een vluggeschreven (lees: vol spel- en grammaticafouten) tekstje met spreektaal in een veel te grote font-size, knalrode kleur, ... :X
Volgens mij is een redirect naar de Twitterpagina professioneler dat dit...

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:30:
[...]

Ztjes:
Dit is de 4e grote storing dit jaar bij Vodafone. Ben blij dat mijn kinderen een T-mobile abonnement hebben. Kan ik hiermee toch mijn werkzaamheden uitvoeren. Noch 2 maanden en dan beeindig ik mijn contract met dit zooitje. :( :( :( :(
Ja, maar T-mobile heeft wel baggerbereik (zeg ik uit eigen ervaring)! :P

Ik heb geen leuke ondertitel.

• thijsje66
gertvdijk schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:11:
De website van Vodafone toont nu een statische pagina met een vluggeschreven (lees: vol spel- en grammaticafouten) tekstje met spreektaal in een veel te grote font-size, knalrode kleur, ... :X
Ik zag het net ook. Ik dacht dat ze mss iets zouden zeggen over een eventuele schadevergoeding ofzo.... :(

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
gertvdijk schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:11:
Het leest inderdaad zeer onplezierig en ziet er niet als professioneel geschreven uit. :X

Edit:
offtopic:
Ik wil vanavond nog een SMS-je sturen naar mijn moeder hoe laat ik aan kom tbv het eten. Ik denk dat dat maar achterwege laat als ik de berichten zo lees, want volgens mij komt mijn SMS-je dan niet binnen mijn half uurtje reistijd aan. :P
Gelukkig had ik op zich al wel een tijdstip met mijn moeder afgesproken, dus dan maar daar op vast pinnen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Joen op 19-11-2009 17:26 ]

• thijsje66
Maar ik kreeg gister wel een SMS'sje van m'n moeder, hoe kan dit dan, als ik niet kan verzenden?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

thijsje66 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:28:
Maar ik kreeg gister wel een SMS'sje van m'n moeder, hoe kan dit dan, als ik niet kan verzenden?
SMS sturen en SMS ontvangen zijn twee technisch heel erg verschillende dingen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• thijsje66
dat klopt. dom van mij ;)
Maar ik ben hiermee echt nieuw.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:21
thijsje66 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:22:
[...]

Ja, maar T-mobile heeft wel baggerbereik (zeg ik uit eigen ervaring)! :P
Onzin, het GSM-netwerk van T-Mobile is gelijkwaardig aan het vodafone-netwerk. UMTS is een ander verhaal.

• thijsje66
nou, in mijn ervaring echt niet! Ik heb meer en beter bereik met vodafone dan met t-mobile

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:21
thijsje66 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:08:
nou, in mijn ervaring echt niet! Ik heb meer en beter bereik met vodafone dan met t-mobile
zie www.gsmworld.com

• Master__R
  • Laatst online: 15:02
Nou ik heb beiden de hele dag in mijn zak (werk Vodafone en Prive T-Mobile). Maar deze zijn echt niet gelijk hoor.
Misschien buiten, maar zodra je een gebouw binnenstapt is T-Mobile weg / een stuk minder.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 13:15

maontje

better off Playing

Hier bij mij in Tilburg op dit moment ook niet meer mogelijk om te bellen en te smsen is dit nog een overblijfsel vangisteren??

Had op de vodafone site ook gelezen, wilde een reactie plaatsen via het mailadres wat er verneomd werd maar die mail kreeg ikonbetselbaar terug

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• thijsje66
De normale vodafone site doet het weer!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Master__R schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:16:
Nou ik heb beiden de hele dag in mijn zak (werk Vodafone en Prive T-Mobile). Maar deze zijn echt niet gelijk hoor.
Misschien buiten, maar zodra je een gebouw binnenstapt is T-Mobile weg / een stuk minder.
Dat is erg lokatie afhankelijk. Bij mij op 't werk kan ik in de serverruimte in de kelder zelfs nog met T-Mobile bellen, met Vodafone zelfs op de begane grond alleen in de buurt van een raam...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Rowinvd
  • Laatst online: 10-09 19:07
Gelukkig heb ik er zelf vandaag geen last van gehad. Hele dag (voor zo ver ik weet) bereikbaar gebleven, en kunnen bellen/gebeld worden.

Zie net dit bericht nog van Vodafone @Twitter, zal het dan nu over zijn?
Update 7: Ons netwerk is vanaf dit moment weer volledig in gebruik. #vodafone #storing

Update 8: Daarnaast is onze website weer volledig bereikbaar, waar de meest actuele informatie te vinden is. #vodafone #storing

Update 9: Voor meer info over de storing kun je ook contact opnemen via: 0800-1258 of per e-mail: netwerk.nl@vodafone.com #vodafone #storing

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58

LauPro

Prof Mierenneuke®

De enige hinder die ik er aan heb ondervonden was dat mijn batterij gisteren leeg was. Dit kon bijna niet omdat hij de avond daarvoor nog vol was (hele tijd aan oplader+gechecked). Zou kunnen betekenen dat mijn telefoon met een mast probeerde te verbinden die verder weg stond waardoor hij meer energie nodig had.

Verder geen hinder die noemswaardig is gehad, alleen wat sms'jes later, maarja sms is toch al zo onbetrouwbaar als het maar kan :r .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• gertvdijk
Van Rompuy gekozen tot eerste EU-president
Uitgegeven: 19 november 2009 18:38
Zou onze minister-president niet bereikbaar zijn geweest door de Vodafone storing? :+
Gezien het feit dat heel politiek Den Haag een Vodafone abo heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door gertvdijk op 19-11-2009 22:42 ]

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
amateurs :P (zie datum)

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk op 19-11-2009 22:05 ]

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

gertvdijk schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:37:
[...]

Zou onze minister-president niet bereikbaar zijn geweest door de Vodafone storing? :+
Gezien het feit dat heel politiek Den Haag een Vodafone abo heeft.
Dat is balen voor de beste man. Hele dag maar bij zijn mobieltje zitten wachten. En maar wachten en wachten.
Zet de tv aan. Shit mijn zuidelijke collega :P ahah.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
nieuws: Vodafone: overlast netwerkstoring voorbij

Omdat de storing nu echt op is gelost en omdat dit topic zwaar offtopic gaat, gaat het op slot. Bij een volgende storing mag er een nieuw topic worden geopend. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.