Glasvezel Lelystad

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
henisa schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:08:
Gefeliciteerd Waterwijk en Landerijen jullie krijgen ook glasvezel:

http://www.eindelijkglasv...erwijk-krijgen-glasvezel/
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Jeah, eindelijk verlost van canal digitaal en upc en echte keuzevrijheid!!!

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Nog even een update over Telfort. Na eerst de order geannuleerd te hebben, belden ze een paar dagen later op dat ze me wel konden aansluiten. Ik heb nu eindelijk een glasvezelmodem. Nu nog de router en TV decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52
Als ik nu Vodafone neem, krijg ik dan WGDO streams? Of is het hele netwerk in Lelystad WBA?
Weet iemand dit? Kan het niet terugvinden in het topic.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 15:42
Het hele netwerk in Lelystad is WMP+ en WBA. VOdafone is dus WMP+.
Qua beeld zie je geen verschil meer met het blote oog. Wel zijn de streams gecodeerd.

100% zeker..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
WMP+ dat is geen 1:1 stream toch?

Weet je toevallig of op de coax aansluiting op FTU ook FM Radio zit gemoduleerd? (87-108 Mhz) Naast de analoge en digitale frequenties/streams that is. Zou coax WCD in stand kunnen houden op die manier voor radio :)

Voor de geïnteresseerden:
WMP: Door KPN re-encoded streams met lage bitrates bij SD en HD zenders. Voorzien van Verimatrix encryptie, geen DD5.1 geluid, geen DVB subtitling, geen extra geluidstalen.
Dit is wat je krijgt bij KPN interactieve TV over glasvezel en ADSL.

WMP+: Door KPN re-encoded streams met lage bitrates bij SD zenders en hogere bitrates HD zenders. Voorzien van Verimatrix encryptie, geen DD5.1 geluid, geen DVB subtitling, geen extra geluidstalen.
Dit is wat je krijgt bij de glasvezelproviders die via Glashart Media leveren (IPTV) in de nieuwere uitgerolde glasvezelgebieden.

[ Voor 55% gewijzigd door Jim423 op 13-01-2014 23:23 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee, dazt is niet de 1:1 stream maar geloof me. Met de nieuwe codecs zie je het verschil echt niet meer hoor.

Voor je andere vraag heb ik even de hulp ingeroepen van een medetweaker die veel van dat soort dingen afweet. Hij zal straks wel antwoorden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:05
@Jim423: Even er van uitgaande dat je een provider kiest waar Radio en TV van Glashart Media/ITNS bij zit, neem ik aan dat er op de coax aansluiting ook FM zit ja.

In Almere wordt een uitgebreid pakket in FM aangeboden vanuit het Flevoland headend, waar neem ik aan dus ook Lelystad op aangesloten zal zitten :).

Ik luister dagelijks FM radio via de glasvezel via meerdere aansluitpunten in huis.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik neem dan Vodafone Alles in 1 100Mb. Dat is WMP+ (weet ik sinds kort :P) dus je zou denken dat er FM bij zit. Maar dat gaan we wel zien dan.

En dat er geen verschil zit met het blote oog tussen WMP+ en de echte klinkt ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Klopt. Almere en Lelystad hebben exact dezelfde analoge en DVBC radio- en TV zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebusta
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 20:01
Vanmiddag komen ze hier op de boeier dan eindelijk de glasvezel kabel doortrekken tot in de meterkast. In de brief stond tevens dat het modem al geplaatst ging worden. Gelukkig geen dummy modem. Volgens Vodafone kunnen we binnen een paar dagen genieten van de glasvezelverbinding. Het is alleen afwachten op de apparatuur van vodafone, maar vaak kun je al wel gebruik maken van internet en dvb-c.
Ben er vanmiddag niet zelf bij, maar zal jullie vanavond laten weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Bij mij is gisteren de kabel ( Karveel ) naar binnen getrokken tot in de meterkast. Ik ben ontzettend benieuwd hoe lang het nog duurt voordat alles aangesloten is en werkt.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mkleinman schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:17:
Bij mij is gisteren de kabel ( Karveel ) naar binnen getrokken tot in de meterkast. Ik ben ontzettend benieuwd hoe lang het nog duurt voordat alles aangesloten is en werkt.
Had je al een abonnement genomen dan? Want in dat geval hadden ze ook meteen je aansluiting moet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Barre73 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 18:38:
[...]

Had je al een abonnement genomen dan? Want in dat geval hadden ze ook meteen je aansluiting moet activeren.
Ik heb idd een abonnement, toevallig maandag nog met Tele2 gebeld. Die schijnen de boel pas aan te sluiten wanneer bij hun in het systeem staat dat het geactiveerd is.

Volgens xs4all.nl heb ik intussen glasvezel op mijn adres.. Op tele2.nl nog helemaal niets :'(

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat is inderdaad heel vervelend. Reggefiber sluit voor alle providers meteen aan en activeert tijdens het binnenbrengen van de glasvezel.
Behalve voor Tele2 want die werken niet zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Barre73 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 09:49:
Dat is inderdaad heel vervelend. Reggefiber sluit voor alle providers meteen aan en activeert tijdens het binnenbrengen van de glasvezel.
Behalve voor Tele2 want die werken niet zo....
Onze fiber is ook geactiveerd en getest. Alle providers leveren glasvezel op ons adres vanaf donderdag, behalve Tele2. BAH.

Nu ik weet dat het er ligt en het geactiveerd kan worden wil ik ook graag over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Blijven bellen met Tele2 en desnoods met Reggefiber Klantenservice om te vragen of zij Tele2 duidelijk kunnen maken dat de aansluiting toch echt opgeleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Reggefiber gesproken maandag. Die meldden dat het nog een aantal dagen kon duren voordat alle providers door hebben gekregen van hen dat de lijnen zijn opgeleverd.

Intussen is het vrijdag en staat er op de tele2 site nog steeds dat er niets leverbaar is.Bij diverse buren zijn al opleverafspraken gemaakt en een aantal maakt zelfs als gebruik van hun verbinding.

Intussen word ik door tele2 en reggefiber van het kastje naar de muur gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Reggefiber stuurt je nergens heen. Die kunnen er echt niks aan doen. Je lijn zal vast zijn opgeleverd in de Reggefiber database, maar Tele2 kiest ervoor om niet een dagelijkse live-update te doen (want moeilijke koppeling tussen 2 systemen,....) maar een handmatige lijst via de operator (KPN Wholesale) te verwerken.

Stuur anders even je PC en huisnummer in een bericht naar me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Bij mij zit er nu schot in de zaak. Tele2 gaat er achteraan bij Reggefiber. Alle providers kunnen intussen glasvezel leveren terwijl Tele2 de enige is die meldt op haar site dat er nog niets ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet wat er gebeurt als blijkt dat er water in de kruipruimte staat als men de verbinding wil aanleggen onder de woning.
Bij ons staat er namelijk 20 cm water en donderdag staat de aanleg naar de meter kast gepland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Met 20cm water in je kruipruimte gaat er niet gekropen worden... :N
Zou ff contact opnemen met de uitvoerder via Reggefiber en afstemmen hoe en wat.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Of even een mail sturen naar lelystad@reggefiber.nl en daarin vragen of je verzoek om contact daarover op te nemen doorgestuurd kan worden naar de projectleider of naar de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt ik zal proberen of dat lukt. anders kost het mij weer een vrije dag.

• Barre73
Is het nog gelukt? De projectleider van Reggefiber heeft in ieder geval niks vernomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

mkleinman schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:44:
Bij mij zit er nu schot in de zaak. Tele2 gaat er achteraan bij Reggefiber. Alle providers kunnen intussen glasvezel leveren terwijl Tele2 de enige is die meldt op haar site dat er nog niets ligt.
Zijn weer een week verder. Geen brief van Tele2 die beloofd was, geen update van de status en geen wijzigingen op de site.

Vandaag maar weer eens bellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henisa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:07
En heeft iemand al iets van Reggefiber vernomen wanneer de volgende wijk(en) aan de beurt is(zijn) voor de vraagbundeling??

https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=192763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:08

aex351

I am the one

Vandaag is glasvezel aangelegd tot in de meterkast. Waarom er gekozen is voor de meterkast snap ik niet. Aangezien er 1) geen stopcontact aanwezig is en 2) er voor zover ik kan zien geen directe verbinding mogelijk is tussen de meterkast en de woonkamer. De huidige aansluitpunten voor zowel telefoon/kabel komen nu direct uit in de woonkamer. Nu biedt de nieuwe situatie mogelijkheid tot verbetering, maar zonder een directe verbinding tussen de meterkast/woonkamer, zou inhouden dat er een tweede gat geboord moet worden om de meterkast te verbinden met de woonkamer via de kruipruimte (voor een UTP kabel). Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

http://www.eindelijkglasv...n-de-voorstraat-12-april/

Open dag in wijkcentrale aan de Voorstraat.

Reggefiber organiseert op zaterdag 12 april een open dag voor alle inwoners van de wijken Landerijen en Waterwijk. Bewoners kunnen deze dag een kijkje nemen in een wijkcentrale. Langskomen kan tussen 11.00 en 15.00 uur.

Open dag in wijkcentrale.
Een wijkcentrale is een verdeelpunt waar alle glasvezelverbindingen bij elkaar komen. Vanaf de wijkcentrale lopen er glasvezelkabels richting elke woning. Op deze manier krijgt elke woning een eigen verbinding op het glasvezelnetwerk. Eén wijkcentrale voorziet ongeveer 2500 woningen van een glasvezelverbinding. De open dag in de wijkcentrale wordt op zaterdag 12 april georganiseerd. Inwoners van Landerijen en Waterwijk zijn van 11.00 tot 15.00 uur van harte welkom bij de wijkcentrale aan de Voorstraat. Tijdens de open dag wordt er uitgelegd hoe glasvezel werkt. Bezoekers die hun laptop meenemen, kunnen deze aansluiten en direct de snelheid van glasvezel ervaren. Ook kan men zich laten informeren over de voordelen van glasvezel en de abonnementen van de serviceproviders.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik ben er bij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:35
aex351 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:59:
Vandaag is glasvezel aangelegd tot in de meterkast. Waarom er gekozen is voor de meterkast snap ik niet. Aangezien er 1) geen stopcontact aanwezig is en 2) er voor zover ik kan zien geen directe verbinding mogelijk is tussen de meterkast en de woonkamer. De huidige aansluitpunten voor zowel telefoon/kabel komen nu direct uit in de woonkamer. Nu biedt de nieuwe situatie mogelijkheid tot verbetering, maar zonder een directe verbinding tussen de meterkast/woonkamer, zou inhouden dat er een tweede gat geboord moet worden om de meterkast te verbinden met de woonkamer via de kruipruimte (voor een UTP kabel). Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Omdat elke moderne woning vanaf de meterkast het thuisnetwerk kan opbouwen met coax, utp en telefoonkabel. Wellicht heb je een oudere woning waardoor je geen stroom in je meterkast hebt. Die zal je dan zelf moeten aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Toch droom ik wel eens van zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3421960662.png
lijkt me ook wel leuk... :Y
Zou wel een stunt zijn als Reggefiber dit soort snelheden in de POP zou kunnen laten zien!

voorlopig moet ik me behelpen met:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3426270225.png

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ehtweak: Jij had ook gewoon 500 mbit kunnen nemen als jouw provider dat had willen aanbieden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Neyluzz schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:53:
[...]

Omdat elke moderne woning vanaf de meterkast het thuisnetwerk kan opbouwen met coax, utp en telefoonkabel. Wellicht heb je een oudere woning waardoor je geen stroom in je meterkast hebt. Die zal je dan zelf moeten aanleggen.
Toch is dat wel zo'n beetje de bedoeling. Maar daarbij meteen gezegd dat het niet de bedoeling is dat je een Hilti boor moet gaan huren om door 10cm fundering heen te boren of zoiets. Twee simpele gaatjes om van de meterkast via de kruipruimte naar de woonkamer te komen is wel acceptabel. Glasvezel is een nutsvoorziening, net als telefoon, cai, electra etc. Die voorzieningen horen naar huidige inzichten in de meterkast thuis. Alleen bij wijze van uitzondering kan er besproken worden om het in bijv. de woonkamer te installeren. Telefoon en CAI komen tegenwoordig ook alleen nog maar in de meterkast bij nieuwe woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

ehtweak schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:35:
http://www.eindelijkglasv...n-de-voorstraat-12-april/

Open dag in wijkcentrale aan de Voorstraat.

Reggefiber organiseert op zaterdag 12 april een open dag voor alle inwoners van de wijken Landerijen en Waterwijk. Bewoners kunnen deze dag een kijkje nemen in een wijkcentrale. Langskomen kan tussen 11.00 en 15.00 uur.

Open dag in wijkcentrale.
Een wijkcentrale is een verdeelpunt waar alle glasvezelverbindingen bij elkaar komen. Vanaf de wijkcentrale lopen er glasvezelkabels richting elke woning. Op deze manier krijgt elke woning een eigen verbinding op het glasvezelnetwerk. Eén wijkcentrale voorziet ongeveer 2500 woningen van een glasvezelverbinding. De open dag in de wijkcentrale wordt op zaterdag 12 april georganiseerd. Inwoners van Landerijen en Waterwijk zijn van 11.00 tot 15.00 uur van harte welkom bij de wijkcentrale aan de Voorstraat. Tijdens de open dag wordt er uitgelegd hoe glasvezel werkt. Bezoekers die hun laptop meenemen, kunnen deze aansluiten en direct de snelheid van glasvezel ervaren. Ook kan men zich laten informeren over de voordelen van glasvezel en de abonnementen van de serviceproviders.
Mijn vraag is ga jij hier ook naar toe ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Gondelier: waarom vraag je dat?
Ik ben zelf al eens in de wijkPOP wezen kijken en maak al 1,5 jaar tevreden gebruik van een stabiele FttH verbinding. Zelfs stroomstoringen worden door de FttH infrastructuur goed doorstaan.

M.a.w. been there seen that done that. >:)
Maar als het zaterdag goed weer is, denk ik dat ik er nog wel ff heenfiets.

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 09-04-2014 09:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Mijn verbinding is vandaag definitief opgeleverd ( Tele2 ). Monteur was nog geen 10 minuten bezig en stond te kijken van de 24 poorts switch + patchpanel om alles aan te sluiten :)

Enige probleem wat ik nu heb is dat ik dit modem (Technicolor) niet op 192.168.0.x kan instellen. Vervelende is dat ik een aantal servers heb draaien waar software op draait die ik moet herinstalleren bij een IP change. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wat belachelijk lang heeft dat geduurd bij Tele2. Eind januari aangesloten. Begin april geactiveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat is inderdaad niet echt snel.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-02-2018
Is de volgende fase al bekend? Is het voor reggefiber nu niet al duidelijk genoeg dat er voldoende animo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Geduld....

Reggefiber is pas een paar weken geleden begonnen met het maken van de huisaansluitingen in Waterwijk. En dan komt nog Landerijen. Bij elkaar toch zo'n 20 weken werk.

[ Voor 89% gewijzigd door Barre73 op 16-04-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
http://www.eindelijkglasvezel.nl/lelystad-boswijk/

En de volgende fase gaat van start!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

He, als ik het goed begrijp gaan ze meteen aansluiten en niet eerst de 30% afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat heb je goed begrepen 😉

Maar die 30% is nog steeds erg belangrijk. Maar als je nu een abonnement afsluit weet je met een grote mate van nauwkeurigheid wanneer je wordt aangesloten en geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mooi zo, ik heb al wat vragen gestuurd over IP, ReverseDNS en open poorten naar de beschikbare providers :)

Edit:

Op hun facebook pagina zag ik dat ze 7 juli gaan beginnen met het aansluiten van de wijk.

Edit2: Helden van Nu reageert erg snel op vragen, enorm pluspunt.

[ Voor 73% gewijzigd door MegaTronics op 26-05-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
7 juli start graafwerkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Barre73 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:20:
7 juli start graafwerkzaamheden.
Dat is toch het begin :+

Maar de kans is groot dat het Helden van Nu gaat worden. Ze zijn in ieder geval snel met antwoorden op vragen.

[ Voor 34% gewijzigd door MegaTronics op 06-06-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Even een kick,

De locatie van de POP is ook al bekend, die komt op het driehoekige stukje groen bij de Kamp 30 / 33 te staan.

Tevens is er vandaag een Glasvezeldag in het buurthuis de Brink van 10:00 tot 18:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

http://eindelijkglasvezel...zeldag-op-vrijdag-6-juni/

Op de speciale Glasvezeldag ervaart u stap voor stap de vrijheid van glasvezel. U wordt meegenomen naar de communicatie van vroeger tot nu. Van de eerste kleuren-tv in 1967 tot 3D-tv in de toekomst. Wij laten zien waarom wij glasvezel aanleggen en hoe wij dit doen.

En uiteraard wat glasvezel voor u kan betekenen. Ook de providers zijn aanwezig om u te infomeren over de glasvezelabonnementen voor tv, internet en telefonie.

Datum: Vrijdag 6 juni
Tijdstip: 10.00 - 18.00 uur

Bent u niet in de gelegenheid? Vanaf a.s. maandag bent u ook van harte welkom in ons glasvezelinformatiepunt op de parkeerplaats bij de Albert Heijn aan de Kamp 4222.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanmorgen even langs geweest om wat informatie te verkrijgen. Helaas hadden ze nog niet van elke provider informatiemateriaal liggen, maar dat komt in de loop van volgende week beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanmorgen even langs geweest, maar nog steeds niet informatiemateriaal aanwezig. Ze zouden het vanmiddag ophalen in Huizen, dus morgen zou het er moeten zijn. Tevens gevraagd naar de reden dat er geen animo check is gedaan. Reggefiber heeft besloten om voortaan de wijken gewoon aan te sluiten zonder animo check. Volgens hun word Bataviahaven uiteindelijk ook nog aangesloten door deze wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste verhaal kan ik hier stellig ontkennen.Die twee dingen hebben helemaal niets met elkaar te maken.
Er zijn geen plannen om Bataviahaven alsnog aan te sluiten omdat Reggefiber nu ineens ergens anders zonder vraagbundeling gaat aanleggen.

En ter waarschuwing: Het is een proef dus als in Boswijk blijkt dat er met deze nieuwe opzet maar 15 of 20% abonnementen worden gehaald is het snel afgelopen met deze nieuwe werkwijze ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

O, dan heeft die Reggefiber meneer tegen mij gelogen. :o

* MegaTronics is wel blij dat zijn wijk de proefwijk is en dat hij binnenkort glasvezel heeft. *O*

Edit: Zojuist een abonnement afgesloten bij Helden van Nu, nu wachten tot september/oktober voordat die actief word.

[ Voor 40% gewijzigd door MegaTronics op 13-06-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MegaTronics schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:47:
O, dan heeft die Reggefiber meneer tegen mij gelogen. :o

* MegaTronics is wel blij dat zijn wijk de proefwijk is en dat hij binnenkort glasvezel heeft. *O*

Edit: Zojuist een abonnement afgesloten bij Helden van Nu, nu wachten tot september/oktober voordat die actief word.
September dus. Weet niet of de busmedewerker dat er bij verteld had, maar vanaf 15 sept zullen (in principe) de eerste aansluitingen gemaakt worden waarbij de mensen die al een abonnement hebben afgesloten, als eerste worden bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op de mijnglasvezel site staat dat ze de eerste week van september hier in de straat bezig gaan, dus vanaf 15 september zou mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Eerste PoP voor Boswijk staat op z'n plek!

https://www.facebook.com/...7236157282&type=1&theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22
Klopt het dat centrada gratis een stopcontact aanlegt in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Lijkt me een vraag @centrada. Toch?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Bij mij niet gebeurd iig. Of je moet het aanvragen bij centrada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22
ehtweak schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:12:
Lijkt me een vraag @centrada. Toch?
Ja, maar misschien zijn mensen in dit topic hier ook tegen aan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Klopt inderdaad. Wordt door een installateur gedaan in opdracht van Reggefiber (en op kosten van Centrada). Maar alleen indien een abonnement is afgenomen waardoor er een actief deel nodig is op het door Reggefiber gemonteerde glasvezelaansluitpunt (de FTU dus). Daar is dan namelijk een stopcontact voor nodig.

[ Voor 67% gewijzigd door Barre73 op 06-07-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ze zijn aardig bezig met graafwerkzaamheden in de Boswijk. Wat ik wel vreemd vind is dat de straten parallel aan die van ons al wel glasvezel tot de gevel hebben liggen en dat onze straat pas begin september op de planning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Daar moet je je niet over verwonderen... Omdat de nieuwe werkwijze inhoudt dat er tot 15 september gegraven wordt en niet aangesloten, en vanaf 15 september alleen nog maar aangesloten, maakt het niet meer uit. In de graafperiode (dus een week of 9 a 10) wordt gewoon alles in 1 PoP gebied gegraven en tot de gevel gelegd waar mogelijk. En daarna wordt alles achter elkaar aangesloten. Waarbij mensen met een abonnement voorrang krijgen boven mensen zonder.
Maar het maakt dus niet meer uit of de straten verderop al eerder gegraven zijn. Die krijgen niet per se eerder glasvezel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat er pas vanaf 15 september word aangesloten weet ik, maar vind het vreemd dat ze niet gewoon straat voor straat pakken. Je zou verwachten dat ze de volgorde ABCDE aanhouden, maar nu is het bijvoorbeeld ACEBD. Aan de andere kant, misschien leggen ze een deel aan vanaf het noorden en het andere deel vanaf het zuiden, geen idee.

* MegaTronics heeft al een abonnement afgesloten en wacht geduldig af tot 15 september. :p

Edit: Vandaag zijn ze hier in de straat begonnen met het leggen van de kabels.

[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 20-08-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En toen ik vanmiddag thuis kwam lag er een aantal meter glasvezel in de voortuin:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/glasvezel.jpg

Zijn ze toch ruim een week eerder dan de planning.

Edit: Ondertussen zitten alle meters weer in de grond:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/glasvezel2.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door MegaTronics op 22-08-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
@Megatronics: PB me even je postcode en huisnummer. Wil ik even wat checken in de database... als je dat goed vindt tenminste.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 22-08-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Done en bedankt voor de informatie. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaroldGTV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-09-2019
Bij mij (op de Wold 2336) heb ik nu ook een stukje kabel uitsteken bij de voordeur.. begrijp ik nu dat het dus binnenkort naar binnen word getrokken , naar de meterkast ? Ik neem aan dat ik daar dan nog bericht over krijg. Want ik moet uiteraard wel vrij kunnen vragen.. (een week van tevoren minimaal)

En ik heb ook geen stopcontact in de meterkast.. moet ik die zelf aanleggen.. of doen hun dat?

En nu heb ik dus me modem onder de tv.. en alle bekabelde aansluitingen lopen daarheen.. Dan moet ik daar dus zeker een router plaatsen.. en vanaf de meterkast een utp kabel leggen vanaf de modem naar de router ?

[ Voor 34% gewijzigd door HaroldGTV op 01-09-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaroldGTV
En nog een vraagje.... klopt het dat je dus straks ook geen analoog signaal meer op de tv kabel hebt ? Dus dan zou ik voor een 2e (slaapkamer) tv dus ook nog iets van box moeten kopen ? En gaat dat dan via een utp kabel, naar een tv decoder ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik kan en zal alle vragen beantwoorden maar waarom stel je die niet bij de bus van Reggefiber? Daar staan die jongens voor namelijk. Zeker niet alleen voor abonnementen verkoop.

Ja, kabeltje wordt binnenkort naar binnen getrokken. Brief voor afspraak komt 2 tot 3 weken vooraf.
Stopcontact in de meterkast: Bij een Centrada woning kan de Reggefiber aannemer dit voor je aanleggen en Centrada betaalt. Dat wordt alleen gedaan indien er ook een abonnement wordt afgesloten. tot die tijd heb je dat stopcontact namelijk niet nodig.
Bij eigen woning (of andere verhuurder) zal je dat inderdaad zelf moeten doen.

Laatste vraag is wat lastiger en hangt helemaal af van welke provider je hebt/neemt. Modems en oplossingen verschillen namelijk per provider en de apparatuur die ze gebruiken. Dus welke provider heb je of neem je?

En tot slot: Waarom heb je bij de man aan de deur van Reggefiber destijds niet aangegeven dat je het modem bij je TV in de buurt wilde hebben in plaats van in de meterkast?

En de andere vraag: Een aantal providers hebben wel een analoog/DVB-C signaal via de glasvezel erbij (Telfort, Stipte, Solcon en Fiber) Juist voor slaapkamers TV's en zo.
Heb je niet zo'n provider (zoals bijv. KPN, XS4All of Vodafone) dan moet er een tweede box bij de slaapkamer TV met een UTP kabel vanaf het modem in je meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

A.s. zaterdag kun je de POP (op het driehoekige stukje groen bij de Kamp 30 / 33) van binnen bekijken tussen 10:00 en 16:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaroldGTV
Barre73 schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:05:
Ik kan en zal alle vragen beantwoorden maar waarom stel je die niet bij de bus van Reggefiber? Daar staan die jongens voor namelijk. Zeker niet alleen voor abonnementen verkoop.

Ja, kabeltje wordt binnenkort naar binnen getrokken. Brief voor afspraak komt 2 tot 3 weken vooraf.
Stopcontact in de meterkast: Bij een Centrada woning kan de Reggefiber aannemer dit voor je aanleggen en Centrada betaalt. Dat wordt alleen gedaan indien er ook een abonnement wordt afgesloten. tot die tijd heb je dat stopcontact namelijk niet nodig.
Bij eigen woning (of andere verhuurder) zal je dat inderdaad zelf moeten doen.

Laatste vraag is wat lastiger en hangt helemaal af van welke provider je hebt/neemt. Modems en oplossingen verschillen namelijk per provider en de apparatuur die ze gebruiken. Dus welke provider heb je of neem je?

En tot slot: Waarom heb je bij de man aan de deur van Reggefiber destijds niet aangegeven dat je het modem bij je TV in de buurt wilde hebben in plaats van in de meterkast?

En de andere vraag: Een aantal providers hebben wel een analoog/DVB-C signaal via de glasvezel erbij (Telfort, Stipte, Solcon en Fiber) Juist voor slaapkamers TV's en zo.
Heb je niet zo'n provider (zoals bijv. KPN, XS4All of Vodafone) dan moet er een tweede box bij de slaapkamer TV met een UTP kabel vanaf het modem in je meterkast.
Bedankt voor je antwoorden..!

Ik heb nog geen provider.. zit nog bij UPC.. maar ben nu dus een beetje aan het rondkijken..
Overigens heb ik niemand van Reggefiber aan de deur gehad. (tenminste niet dat ik ook thuis was) ik heb de aanvraag via internet gedaan.. en op een dag kom ik thuis steekt er een kabel uit de voor tuin.. :)

• Jim423
Barre73 schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:05:En de andere vraag: Een aantal providers hebben wel een analoog/DVB-C signaal via de glasvezel erbij (Telfort, Stipte, Solcon en Fiber) Juist voor slaapkamers TV's en zo.
Levert Vodafone geen analoog meer mee? In galjoen namelijk nog wel.
Wil eigenlijk ook vodafone nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee. Vodafone is per eind januari 2014 overgestapt op een geheel nieuw pakket. Met andere apparatuur en alles. Daarvoor waren ze een kopie van Telfort/Lijbrandt, etc. Nu doen ze (bijna) alles zelf. Maar inderdaad geen analoog/dvb-c meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zojuist even wezen kijken in de POP. Weten we ook weer hoe die er van binnen uit ziet.

• bas-nld
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-07 09:27
Ook maar even geregistreerd hier voor een paar vragen;

Woonachtig in de Boswijk en ook hier sinds kort het oranje kabeltje voor de voordeur. Ik neig erg naar het overstappen op glasvezel vanwege de outboud snelheid en de latency op glasvezel.

Ik zou kiezen voor de 500mb variant van KPN, vanwege het kpn compleet en familievoordeel. Al met al levert me dat een voordeel op van bijna 50 euro per maand kijkend naar de diverse losse abonnementen
nu. Echter is het grote nadeel dat er geen coax meer door het huis loopt voor analoge tv en de providers die dat wel doen hebben geen passend pakket voor mijn wensen. Dat is dan maar zo, moeten de kinderen maar via de laptop tv kijken.

Vraag 1:
Ik lees dat het modem van KPN niet optimaal presteert en dat het modem van xs4all vele malen beter is. Kan iemand mij dat bevestigen, of uitleggen waar het grote verschil inzit, zodat ik kan bepalen of ik dat acceptabel vind?

Vraag 2:
Ik heb beneden een Samsung F7000 tv en goeie beeldkwaliteit is dus wel een issue. Ik lees her en der ook verhalen dat de zenders in HD en de beeldkwaliteit van UPC Digital superieur is aan de beeldkwaliteit en HD zenders via glasvezel.
Op welke manier is de beeldkwaliteit in die zin minder dan UPC? Is het bijvoorbeeld alsof je naar een gecomprimeerde HD film zit te kijken, zijn randen niet scherp, maar vager?
En last but not least, nu heb ik via de tv gewoon dolby digital 5.1 Is dit ook gewoon aanwezig met een abbo bij KPN en/of xs4all?

Alvast bedankt :)

• Barre73
bas-nld schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:25:
Ook maar even geregistreerd hier voor een paar vragen;

Woonachtig in de Boswijk en ook hier sinds kort het oranje kabeltje voor de voordeur. Ik neig erg naar het overstappen op glasvezel vanwege de outboud snelheid en de latency op glasvezel.

Ik zou kiezen voor de 500mb variant van KPN, vanwege het kpn compleet en familievoordeel. Al met al levert me dat een voordeel op van bijna 50 euro per maand kijkend naar de diverse losse abonnementen
nu. Echter is het grote nadeel dat er geen coax meer door het huis loopt voor analoge tv en de providers die dat wel doen hebben geen passend pakket voor mijn wensen. Dat is dan maar zo, moeten de kinderen maar via de laptop tv kijken.

Vraag 1:
Ik lees dat het modem van KPN niet optimaal presteert en dat het modem van xs4all vele malen beter is. Kan iemand mij dat bevestigen, of uitleggen waar het grote verschil inzit, zodat ik kan bepalen of ik dat acceptabel vind?

Vraag 2:
Ik heb beneden een Samsung F7000 tv en goeie beeldkwaliteit is dus wel een issue. Ik lees her en der ook verhalen dat de zenders in HD en de beeldkwaliteit van UPC Digital superieur is aan de beeldkwaliteit en HD zenders via glasvezel.
Op welke manier is de beeldkwaliteit in die zin minder dan UPC? Is het bijvoorbeeld alsof je naar een gecomprimeerde HD film zit te kijken, zijn randen niet scherp, maar vager?
En last but not least, nu heb ik via de tv gewoon dolby digital 5.1 Is dit ook gewoon aanwezig met een abbo bij KPN en/of xs4all?

Alvast bedankt :)
Je kan deze post beter even in het KPN Glasvezel topic zetten. Daar zijn vele mensen die zeer actief meelezen en schrijven. Dit topic over Lelystad wordt wat minder goed bekeken.. :-)

[KPN] Glasvezel

• bas-nld
Barre73 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:03:
[...]

Je kan deze post beter even in het KPN Glasvezel topic zetten. Daar zijn vele mensen die zeer actief meelezen en schrijven. Dit topic over Lelystad wordt wat minder goed bekeken.. :-)

[KPN] Glasvezel
Gedaan, dank je.

• Barre73
Ik zag het. En ook meteen een heleboel info. Wel zo prettig.

• Jim423
Anders hou je UPC abbo a 18,05 toch aan voor analoge TV door het huis?
Wanneer je 50 euro bespaart kan dat er wel bij toch :)

• bas-nld
Zou kunnen ja, echter is het zo dat pubers nauwelijks nog tv kijken op hun slaapkamers, maar veel meer uitzending gemist, youtube en series/ films van de NAS. De oudste kwam laatst bijvoorbeeld beneden dat haar tv het niet deed. Dat klopt, 3 maanden geleden had ik je coax kabeltje nodig en ben die vergeten terug te plaatsen. Die had dus 3 maanden geen tv gekeken op haar kamer. dat is me geen 18,05 waard :P

Ben met de buren bezig om te zien of ik een UTP'tje die kant op kan leggen en zij internet van mij krijgen en ik van hun een COAX mijn kant op voor analoge tv.

• Jim423
Mag je wel een hirschmann 30 dB ervoor gooien. Met die lengtes :P
En alles in buis natuurlijk je wilt geen zuren die je kabels aantasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snootles
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-06-2022
Pff wat een wirwar van abbos en wat al niet. Maar goed, de metropool die Lelystad heet heeft nu glas! *O*

Vanaf volgende week kan ik switchen.
Ik zit vooralsnog bij UPC en ik moet zeggen, als ik in de overige topics van Glasvezel providers kijk, dan geeft het de burger niet echt moed -O-

Mijn behoefte voor Glas, internet. That's it. TV, telefoon dat interesseert me niet en gebruik ik niet echt. Maar qua prijzen kan je dus net zo goed wel een alles in 1 nemen. Beetje jammer :+

Dus tja, ben benieuwd wie er al overgestapt is en wat de ervaringen zijn van de andere Lelystedelingen? Springt er een provider echt uit qua stabiliteit en service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Er zijn er toch meerdere waarbij je geen alles in 1 hoeft af te nemen hoor. Internet+bellen kan ook. Dan gebruik je het bellen gewoon niet en dan kost je dat ook niks extra.
Telfort/Stipe/Solcon zijn altijd wel erg stabiel (allemaal dezelfde netwerkleverancier)
KPN normaal ook maar sinds juli wel last van slechte downloadsnelheid
Vodafone ook altijd stabiel op internet gebied. En in Lelystad komen ze heel snel met diensten via hun eigen apparatuur in de wijkcentrale. Alhoewel de Boswijk dan wel weer een paar maanden langer zal duren. Maar bij Vodafone voor 42,50 een 100/100 internet-only vind ik best aardig. Of straks met hun eigen apparatuur zelfs 500/500 voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Check mijn bevindingen maar eens. >:) (alhier en op chelloo)

Menig 'tegenstander' (vooral in het UPC kamp zijn er van die 'believers') roept dan gelijk dat ik bevooroordeeld zou zijn.
Maar ik ben gewoon tevreden met de Xs4all interpret pijp. IMHO nog steeds de minst slechtste provider met de minst onkundige helldesk. ;)

En je kunt ook een internet only abo bij ze nemen.
Spullen die ze leveren zijn gewoon goed. Stabiliteit vind ik uitstekend.
En qua 'extra's' hebben ze net wat meer dan al die andere ISPs. Zo zijn ze de enige met een fixed IPv4 EN IPv6 connectie. Is poortbeveiliging configureerbaar. Krijg je er gelijk 3 licenties F-Secure bij + Spotify premium.

Heb idd wel eens een probleempje gehad, maar dan wordt het tenminste goed opgelost. En verzeil je niet zo in de script-hell van menig helpdesktutje.

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 12-09-2014 12:17 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Laat maar.. niet helemaal wakker..

[ Voor 84% gewijzigd door Barre73 op 12-09-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Snootles schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:19:
Pff wat een wirwar van abbos en wat al niet. Maar goed, de metropool die Lelystad heet heeft nu glas! *O*

Vanaf volgende week kan ik switchen.
Ik zit vooralsnog bij UPC en ik moet zeggen, als ik in de overige topics van Glasvezel providers kijk, dan geeft het de burger niet echt moed -O-

Mijn behoefte voor Glas, internet. That's it. TV, telefoon dat interesseert me niet en gebruik ik niet echt. Maar qua prijzen kan je dus net zo goed wel een alles in 1 nemen. Beetje jammer :+

Dus tja, ben benieuwd wie er al overgestapt is en wat de ervaringen zijn van de andere Lelystedelingen? Springt er een provider echt uit qua stabiliteit en service?
Ik heb voor mijzelf een aantal eisen opgesteld waaraan een provider zou moeten voldoen:
  • Echt vast IP adres met reverseDNS, voor VPN koppeling met mijn werk.
  • Alle poorten open, zodat ik zelf servers etc kan draaien.
  • Eigen router en VoIP apparatuur kunnen blijven gebruiken, dus zonder VLAN scheidingen.
Vooral door het eerste punt word de spoeling al erg dun. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij Helden van Nu die voldoen aan al mijn punten. Ze zijn dan misschien iets duurder dan de rest, maar bieden wel wat ik vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snootles
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-06-2022
Barre73 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:49:
Of straks met hun eigen apparatuur zelfs 500/500 voor 50 euro.
Dat vind ik zeer zeker de moeite waard! :9~

Dank voor de reacties allen! Het geeft zeker stof tot nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is de modem geinstalleerd door Reggefiber monteur in de meterkast ( Genexis Hybrid Titanium)
Volgens Telfort site wordt de aansluiting 29-09 opgeleverd. Gaat snel zeg.

Ben ik benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Momenteel staat er een monteur hier de aansluiting te realiseren in de meterkast. Ze hebben geluk bij het aansluiten, zowel in de buitengevel als in de meterkast was al een gat aanwezig waar de fiber door kon. Ze konden de boor dus in de auto laten liggen. :p

Edit:de aansluiting hangt:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/glasvezel3.jpg

Nu wachten op de provider voor de activatie en aansluiting.

[ Voor 23% gewijzigd door MegaTronics op 16-09-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ziet mijn modem uit.

Afbeeldingslocatie: http://stjansdal.synology.me/modem.jpg

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-02-2018
Op de facebookpagina van glasvezel lelystad staat dat er begonnen gaat worden met de aanleg van glasvezel in het overige deel van de boswijk. Inloopavond op 17 september om 19:30 op het grasveld van het park tegenover Horst 37-31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Oftewel; naast de nieuwe wijkcentrale die daar staat. Aanlegwerkzaamheden voor dat tweede deel zijn trouwens gisteren begonnen

@ groene energie: jij hebt een provider die meteen het modem laat plaatsen door Reggefiber tijdens de aansluiting. Megatronics heeft een provider die daar blijkbaar niet voor kiest of die opdracht is niet op tijd bij Reggefiber gekomen.

Vandaar de verschillende foto's.

[ Voor 52% gewijzigd door Barre73 op 16-09-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Barre73 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:23:
Oftewel; naast de nieuwe wijkcentrale die daar staat. Aanlegwerkzaamheden voor dat tweede deel zijn trouwens gisteren begonnen

@ groene energie: jij hebt een provider die meteen het modem laat plaatsen door Reggefiber tijdens de aansluiting. Megatronics heeft een provider die daar blijkbaar niet voor kiest of die opdracht is niet op tijd bij Reggefiber gekomen.

Vandaar de verschillende foto's.
Lijkt me sterk dat de aanvraag te laat zou zijn aangekomen, ik was een van de eersten in de Boswijk met een abonnement. Als ik de mailwisseling bekijk was het afsluitmoment van het abonnement op vrijdag 13 juni (al kan dat al iets verklaren :p).

Ik had vorige week al een mailtje gestuurd naar de provider en die gaven al aan dat ze zodra ze een signaal van Reggefiber krijgen dat de verbinding geactiveerd is ze bij hun de boel in gang gaan zetten. In eerste instantie hadden ze een activatiedatum van Regggefiber van 8 oktober staan, maar die is, volgens mij, vandaag dus al uitgevoerd (zoals Barre73 mij al kon vertellen voordat ik de brief had van Reggefiber :p).

Het kan natuurlijk zo zijn dat ze in oktober de rest van de straat gaan aansluiten en activeren en ik daarom ook nog daar bij sta. Hoe dan ook, ik zie het wel wanneer het gebeurd (liever nog vandaag dan morgen maar ja, je kunt niet alles hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat bedoelde ik niet. Bij jou wil HvN het dus blijkbaar zelf doen en dat moeten ze zelf weten. Maar bij bijvoorbeeld Telfort kan het wel eens gebeuren dat Telfort zelf de order niet op tijd inschiet bij KPN Wholesale (dat gebeurt namelijk niet op het moment dat jij je voor een abonnement inschrijft in de voor-fase) of dat de order voor het installeren van de NT ergens blijft hangen in de orderstraten en daardoor uiteindleijk ook te laat aankomt bij Reggefiber.

Maar voor alle duidelijkheid: Reggefiber activeert dus niets bij jou want daar is geen opdracht voor. Alleen de patch in de PoP moet worden geplaatst. HvN doet zelf de installatie van de NT en daarbij behorende activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagunaloire
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 16:48
Barre73 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 09:09:
[...]

September dus. Weet niet of de busmedewerker dat er bij verteld had, maar vanaf 15 sept zullen (in principe) de eerste aansluitingen gemaakt worden waarbij de mensen die al een abonnement hebben afgesloten, als eerste worden bediend.
Ik wil dus nog even terug komen op de bewering dat de mensen die als eerste een abonnement afgesloten hebben als eerste geholpen zouden worden.
Op 15 Juni heb ik toestemming gegeven in mijn glasvezel. Kort daarna een abonnement gekozen bij Vodafone. Hoe de zaken er nu voor staan is dat ik ergens op zijn vroegst in december zou worden aangesloten. Ik ben naar het informatiepunt gegaan om te vragen wanneer ik geholpen zou worden.
Ze wisten van niets van bovenstaande bewering. Mail gestuurd naar reggefiber. Ook zij weten van niets. Bij Vodafone aangegeven dat ik het abonnement wil annuleren omdat ik dan liever voor het komende jaar gebruik wil maken van een aanbieding van UPC. Annuleren kan niet.

Ik kreeg in juli een mail binnen en deze heb ik bewaard. Er staat in dat er in mijn straat in de 1e week van Aug de start van het aanleggen zou beginnen. Hier is niks van terecht gekomen. Nu heb ik gisteren dezelfde mail gekregen dat er deze week hiermee begonnen wordt? Ook heb ik 2x een mail gehad dat ik toestemming heb gegeven voor de glasvezel aansluiting. Deze zijn van 15 Juni en 26 Aug.
Ik vind het raar en onduidelijk wat er allemaal gebeurd.

Ik zit met het dubbele gevoel om gewoon de boel tegen te houden. Dan maar geen glasvezel. Gewoonweg omdat ik boos en teleurgesteld ben. Ja ik doe mezelf er ook mee tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Barre73 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:06:
Dat bedoelde ik niet. Bij jou wil HvN het dus blijkbaar zelf doen en dat moeten ze zelf weten. Maar bij bijvoorbeeld Telfort kan het wel eens gebeuren dat Telfort zelf de order niet op tijd inschiet bij KPN Wholesale (dat gebeurt namelijk niet op het moment dat jij je voor een abonnement inschrijft in de voor-fase) of dat de order voor het installeren van de NT ergens blijft hangen in de orderstraten en daardoor uiteindleijk ook te laat aankomt bij Reggefiber.

Maar voor alle duidelijkheid: Reggefiber activeert dus niets bij jou want daar is geen opdracht voor. Alleen de patch in de PoP moet worden geplaatst. HvN doet zelf de installatie van de NT en daarbij behorende activatie.
Duidelijk. Dan wacht HvN nu dus op het bericht van Reggefiber dat de patch gelegd is en dan komen zij in beweging als ik het goed begrijp.

• Barre73
MegaTronics schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:34:
[...]

Duidelijk. Dan wacht HvN nu dus op het bericht van Reggefiber dat de patch gelegd is en dan komen zij in beweging als ik het goed begrijp.
Dat durf ik niet te bevestigen. Kan ook zijn dat ze gewoon plannen omdat er voor die patch standaard doorlooptijden gelden natuurlijk.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik wacht wel af, ik heb altijd nog de ADSL lijn.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Net een telefoontje van Helden van Nu gehad, ze komen vanmiddag de boel aansluiten en activeren. :)

[ Voor 55% gewijzigd door MegaTronics op 18-09-2014 16:52 ]

Verwijderd

Dat ging vrij snel zeg.

Ben ik benieuwd naar je ervaring.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste