Glasvezel Lelystad

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 14:30
Allen,

Ik wil jullie vragen om dit met postcode en huisnummer door te geven aan Reggefiber op lelystad@reggefiber.nl
Zij zullen het doorzetten naar de projectmanager. Doorgeven bij de medewerker in de bus mag natuurlijk ook.

Het is absoluut niet de bedoeling dat er twee afspraken nodig zijn voor de aansluiting en het plaatsen van de NT (actieve modem). Dat hoort in 1 keer te gebeuren. Enige reden dat dit niet gebeurt is dat er dankzij de achterliggende orderstraten niet op tijd een order is binnengekomen bij de uitvoerende aannemer. En wat je niet weet kun je niet doen.

Doorlooptijd van 3-6 weken is absolute onzin. Zodra de order alsnog doorkomt wordt er een afspraak gemaakt.

Maar omdat hier iets niet goed lijkt te gaan is PC+ huisnr handiger om de orders desnoods handmatig bij de provider af te dwingen.

Voor de duidelijkheid: De FTU is wit, van plastic met 2 gelijke beschermkappen erop. Wit als deze in de woonkamer hangt, oranje kappen als deze in de trapkast of meterkast hangt.
De actieve NT van KPN en XS4All is exact gelijk qua uiterlijk aan 1 van die twee beschermkappen, maar dan soort van donkergroen, en met een lampje en een stekker.Deze vervangt de linker beschermkap.
De NT van de andere providers (die met analoge TV zeg maar) vervangt beide beschermkappen en bestaat uit een lichtgrijze onderplaat waar ook de coax connector aan zit (rechts) en daarop wordt een glanzend witte NT geklikt met een aantal lampjes en ook een stekker.

Sorry voor de Jip en Janneke taal, maar een fatsoenlijk plaatje van die laatste kon ik nog niet vinden op Internet.

[ Voor 31% gewijzigd door Barre73 op 02-07-2013 19:14 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pQz0MMzxdjDbObFSHe3UtFcC/full.jpg

Ik heb nu dit hangen.....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik heb ook zoiets (al sinds vorige week maandag) de man bij wie ik tekende voor de plaatsing gaf aan dat ik nu op telfort moest wachten tot het modem geleverd zou worden en dat dit minimaal een weekje zou duren.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1003419_543278149040682_2077257470_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08-2024
Bij mij hangt precies het zelfde en precies de zelfde opmerking werd gemaakt. Ik ga het email adres mailen.

Geachte heer XXXX,

In principe proberen wij inderdaad in één afspraak zowel de aansluiting gereed te maken als het actieve modem te plaatsen. U woont echter in de wijk Hanzepark en daar is de situatie enigszins afwijkend. De aanleg in uw wijk wordt anders uitgevoerd dan in andere wijken. In uw wijk worden de glasvezels geblazen in reeds bestaande mantels, waar in andere wijken alles nog ingegraven dient te worden. In uw wijk zijn meerdere partijen betrokken bij de aanleg en in deze keten is het helaas nog niet mogelijk om zowel de aansluiting als de activatie in één afspraak te realiseren. U zult binnenkort worden geïnformeerd over de activatie van uw aansluiting.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Edit: Ik heb reactie van email adres gekregen

[ Voor 79% gewijzigd door Sjonson op 03-07-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Nou, monteur is nu bezig om het glasvezelmodem te plaatsen. Kabel gaat niet via de kruipruimte, maar gewoon met een boor dwars door de muur. Mijn modem wordt namelijk in de woonkamer geplaatst. Is schuin naar beneden geboord, dus buiten is niets meer te zien.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m5y8WW2qUNLSFtEsHNflk8b4/thumb.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Supremo op 07-07-2013 09:48 . Reden: Foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:45
30 juni was de laatste dag voor galjoen inschrijvingen toch?

Is er al wat bekend of nog niets :)

@Supremo pics? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jim423 op 05-07-2013 17:35 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
Supremo schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:54:
Nou, monteur is nu bezig om het glasvezelmodem te plaatsen. Kabel gaat niet via de kruipruimte, maar gewoon met een boor dwars door de muur. Mijn modem wordt namelijk in de woonkamer geplaatst. Is schuin naar beneden geboord, dus buiten is niets meer te zien.

Edit:
[afbeelding]
Hier is dus de modem ook nog niet geplaatst. Hier is ook alleen het verdeelpunt en glasvezel naar binnen gehaald. Modem plaatsen is hier dus ook een extra afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sjonson schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:44:
[...]

Hier is dus de modem ook nog niet geplaatst. Hier is ook alleen het verdeelpunt en glasvezel naar binnen gehaald. Modem plaatsen is hier dus ook een extra afspraak.
Inmiddels zijn we inderdaad bijna twee week verder maar nog steeds stil vanuit Reggefiber....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjonson schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:44:
[...]

@Sjonson: Hanzepark toch? Laat maar, dat stond een paar berichten erboven... En ook uitgelegd waarom dat in Hanzepark wel zo is en in Schouw, Gondel etc, niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 07-07-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Allen,

Heb je al wel de FTU in huis maar nog geen modem? Bel dan eerst zelf met je provider. Reggefiber kan niets plaatsen zonder opdracht. En het is de provider die de opdracht moet inschieten zodra ze via de systemen zien dat de FTU is geplaatst. En dat gaat blijkbaar daar wel eens fout..Bij de providers dus.

Dat geldt dus nu zowel voor Hanzepark als de andere wijken.

En om de klantenservice bij de provider maar vast voor te zijn: Nee, Reggefiber hoeft niet handmatig door te geven dat een aansluiting gereed is. Dat is gewoon een koppeling tussen systemen. Bij Reggefiber staat het een dag na de aansluiting goed. Hert ligt aan de provider hoe lang het duurt voor zij het zien. Solcon bijvoorbeeld binnen 2 dagen...
En om je gelijk te bewijzen kun je de PC check doen op eindelijkglasvezel.nl. Die is realtime gekoppeld aan de Reggefiber database. Dan zal je de mededeling zien dat je woning is voorzien van een aansluiting.

[ Voor 51% gewijzigd door Barre73 op 07-07-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb al contact gehad met Reggefiber en die hebben me gemailed dat ze het hebben 'doorgezet' naar aannemer/kpn.

maar je mag toch verwachten dat zoiets allemaal automatisch gaat? ik bedoel; wij hebben nu die info via jou, maar hoe moet mijn buurman bijvoorbeeld daar achter komen? die zit misschien weken met alleen een FTU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat snap ik maar je eerste aanspreekpunt is toch niet Reggefiber als je wil weten wanneer je modem geinstalleerd wordt en je diensten komen? Lijkt mij logisch dat je dan belt met je provider. Zelfs als je op Tweakers zit en veel achtergrondinfo ziet..

En ja, het gaat ook automatisch. Maar automatisch kan ook betekenen: Provider heeft het zo slecht geregeld dat ze de info vanuit Reggefiber door drie systemen laten lopen en pas 2 weken later ziet hun systeem dan dat de aansluiting gereed is.

En geloof me: dit verzin ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-01 11:00
En ik mag nu eindelijk ook :)

Glasvezel in Lelystad
Reggefiber gaat huishoudens in de wijken Galjoen, Jol, Boeier, Punter, Karveel, Stadseiland en Suydersee Boulevard voorzien van een kosteloze glasvezelaansluiting. Voldoende inwoners van deze plaatsen hebben zich positief uitgesproken voor glasvezel. Binnenkort start Reggefiber met de aanleg van het glasvezelnetwerk. In de wijk Bataviahaven wordt voorlopig geen glasvezelnetwerk aangelegd, omdat onvoldoende huishoudens zich hebben aangemeld voor een glasvezelabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bron: http://www.eindelijkglasv.../aanleg_glasvezel_galjoen
Ioramus schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:42:
...
In de wijk Bataviahaven wordt voorlopig geen glasvezelnetwerk aangelegd, omdat onvoldoende huishoudens zich hebben aangemeld voor een glasvezelabonnement.
Tja... luxueuze appartementen op een fraaie locatie, maar die paar tientjes voor een fatsoenlijke symmetrische interpretpijp kan er niet van af... >:)
Velen aldaar dachten dat ze konden meeliften op de bereidwilligheid van de buren...nou niet dus. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:45
Haha, kansloos. Herken het inderdaad. Nu op naar Waterwijk + Landerijen. Wat gebeurd er eigenlijk met de huurhuizen van Centrada welke in grote mate aanwezig zijn in de waterwijk (voorstraat bijv.), krijgen deze nog een vezel?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Erkens schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:12:
[...]

Ik heb ook zoiets (al sinds vorige week maandag) de man bij wie ik tekende voor de plaatsing gaf aan dat ik nu op telfort moest wachten tot het modem geleverd zou worden en dat dit minimaal een weekje zou duren.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1003419_543278149040682_2077257470_n.jpg
En zojuist hebben ze hem verplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1005306_551920161509814_2033706345_n.jpg

Dankzij Barre73 die adhv mijn foto vond dat deze niet goed hing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik krijg vandaag een monteur die de lijn komt activeren.
Vreemd, want ik heb gewoon internet en TV via glas _O-

Toen hij donderdag belde voor aan afspraak vertelde ik dat ik al een modem heb hangen omdat ik voorheen bij Lijbrandt zat (nu naar Solcon). Maar volgens hem moest het toch nog geactiveerd worden.
Bij thuiskomst bleek dat de verbinding in de POP al gerealiseerd was en is dit ook door Solcon aan mijn order toegevoegd. Geen idee wat de beste man dus komt doen :?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hier zou een gast komen om het modem te plaatsen om 9 uur, nu is hij er nog altijd niet, en ik weet ook niet welke aannemer het is, reggefiber verbind me steeds door met de verkeerde en telfort (na 20min in de wacht) weet niet eens wie hun aannemer is :/

Kansloos dit, iemand enig idee welke aannemer dit doet in Hanzepark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je al het reggefiber nummer in Lelystad gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Koffie schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:13:
Ja, maar die stuurt me door naar de verkeerde partij, en na 2x heb ik dat maar opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Erkens schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:42:
Hier zou een gast komen om het modem te plaatsen om 9 uur, nu is hij er nog altijd niet, en ik weet ook niet welke aannemer het is
Weet je niet met wie je een afspraak hebt dan? :?

Bij dit soort dingen vraag je toch vantevoren naar wie/wat/welke monteur er gaat komen en waar je die kunt bereiken in het geval er iets tussen zou komen?

Is het niet Guidion?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Koffie schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:13:
Laat maar

[ Voor 21% gewijzigd door Barre73 op 15-07-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ehtweak schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:14:
[...]

Weet je niet met wie je een afspraak hebt dan? :?

Bij dit soort dingen vraag je toch vantevoren naar wie/wat/welke monteur er gaat komen en waar je die kunt bereiken in het geval er iets tussen zou komen?

Is het niet Guidion?
Nee, het gaat om de NT, dus dat is BAM of HAK Telecom (klein stuk van Hanzepark wordt door HAK Telecom geactiveerd omdat deze op een al bestaande PoP zitten. Alles wat op de nieuwe PoP aan de Kolbergstraat zit wordt door BAM geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Erkens schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:54:
[...]

Ja, maar die stuurt me door naar de verkeerde partij, en na 2x heb ik dat maar opgegeven.
A.Hak Telecom Zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hmm, maar BAM heeft de FTU geplaatst en vandaag verplaatst, dus dan komt A.Hak het verder afmaken?
In ieder geval niet echt duidelijk, en dat ik niet weet welke partij het is komt meer omdat ze aan de telefoon even snel hun naam noemen en dat ze in opdracht van werken,

Mij boeit het niet welke aannemer ze gebruiken, zolang deze zijn afspraken maar nakomt, of op zijn minst even opbellen zoals die van BAM vanochtend deed omdat hij ietsjes later was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
Ik ben benieuwd wanneer ze bij mij de modem komen plaatsen, zijn nu toch al bijna 2 weken verder sinds het plaatsen van het witte kastje in de meterkast(FTU??). Tot op heden is het stil bij zowel vodafone als reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. dat witte kastje *is* je modem, of bedoel je dat je alleen nog een lege dummy hebt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
Ik heb alleen nog een lege dummy hangen. Ik heb al contact gehad met zowel vodafone as reggefiber, maar ze verwijzen naar elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik snap iets niet. Waarom gaat dit allemaal zo moeizaam?
Tijdens mijn FttH activatie (december 2012, Lelystad-Haven) werd de basisplaat met dummy afdekkappen geplaatst. Een weekje later kreeg ik de opklikbare unit en de Fritzbox 7390 binnen (per post).
Kwestie van afdekkap verwijderen, unit er opklikken, kabels aansluiten op de Fritzbox, activeren die handel en gaan met de glasvezel banaan.
Daar had/heb ik geen externe monteur voor nodig... ;) Hoef ik er ook niet op te wachten. :)

En dan ziet het er zo uit: (of de witte of de oranje uitvoering van de afdekkap) met daarnaast de glas NTU
Afbeeldingslocatie: http://farm8.static.flickr.com/7140/8161173051_c1aeaf5369.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-02-2018
Al bekend welke wijk straks in aanmerking komt voor glasvezel?

Edit:
Is het nou zo dat het ook per wijk deel gaat? Het zou in mijn wijk (Atol) wel heel wat schelen als het oostelijke en westelijke deel apart worden gedaan. Aangezien alleen bataviahaven niet krijgt van de galjoen wijk.

[ Voor 64% gewijzigd door bartjk op 16-07-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

bartjk schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:53:
Al bekend welke wijk straks in aanmerking komt voor glasvezel?
...
Volgens mij geldt nog steeds deze globale planning:
ehtweak in "Glasvezel Lelystad"

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehtweak schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:50:
Ik snap iets niet. Waarom gaat dit allemaal zo moeizaam?
Tijdens mijn FttH activatie (december 2012, Lelystad-Haven) werd de basisplaat met dummy afdekkappen geplaatst. Een weekje later kreeg ik de opklikbare unit en de Fritzbox 7390 binnen (per post).
Kwestie van afdekkap verwijderen, unit er opklikken, kabels aansluiten op de Fritzbox, activeren die handel en gaan met de glasvezel banaan.
Daar had/heb ik geen externe monteur voor nodig... ;) Hoef ik er ook niet op te wachten. :)

En dan ziet het er zo uit: (of de witte of de oranje uitvoering van de afdekkap) met daarnaast de glas NTU
[afbeelding]
Ik wil het ook best zelf doen, ze sturen die zooi maar op...
overigens ben ik wel blij dat ik witte kappen heb, ziet er (ondanks dat het de meterkast is) beter uit dan die oranje :P

Heb eindelijk contact gehad met A.Hak uit Zwolle, ze hadden inderdaad mijn afspraak niet nagekomen (iets met vakantieperiode en storingsdienst ofzo) iig gaan ze kijken of ze vandaag nog wat kunnen regelen (werk vandaag thuis namelijk).

Maar toch stom dat ik daar zelf weer achteraan moet bellen, ga toch eens kijken of ik al die kosten die ik gemaakt heb achteraf bij Telfort kan claimen, maar laten ze eerst de boel maar eens werkend opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Het was ze nog gelukt om iemand langs te sturen:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1013965_552814624753701_2068905446_o.jpg

Nu is het wachten op Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yep. Ik zit hier nu ook al drie weken met een dummy FTU. En ja, het is echt een dummy.

KPN is er mee bezig, en ze bellen met tot nu toe netjes op over de statusvoortgang, maar ergens is er wat fout gegaan, maar wat dat nou precies is weet ik niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Gunner op 17-07-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik werd zojuist door Telfort gebeld, ze hadden doorgekregen dat het modem vandaag geplaatst was. Eerst wilde hij de lijn pas over een maand opleveren zodat ik tijd had om mijn huidige provider op te zeggen, maar hij gaat het nu voor a.s. maandag regelen en als het goed is heb ik voor zaterdag het starterspakket van Telfort in huis.

Dus ze kunnen het wel snel doen... (want ja, dan komt er geld binnen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
Ik ben net gebeld door BAM telecom services. Of ze morgen de modem konden komen plaatsen :). Dus het ligt niet stil.

• bartjk
Is er nog nieuws over de uitrol?

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Bij mij (schouw) hebben ze gisteren de dummy in de meterkast geplaatst. Ze waren met z'n tweeen en werkte snel maar erg netjes. Zand van de bestrating werd op een plastic tas gelegd, kabels netjes vastgezet en nog wat extra spulletjes achtergelaten zodat mijn vriend de andere kabels die we al hadden los gemaakt om hun ruimte te geven in de meterkast, weer kon vastzetten.

Ik heb nog geen provider gekozen dus voorlopig ligt het bij mij verder stil. Ik weet overigens niet goed wat de Dummy wel of niet doet, maar ze hebben hem gisteren wel telefonisch aangemeld (bij wie dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Goed te horen dat het naar tevredenheid verleip.

Dat bellen was niet om iets aan te melden maar om de doormeting van je huis naar de wijkcentrale door te bellen met de man die in de wijkcentrale staat. Dan wordt gemeten of alles klopt en er niks beschadigd is. En daarna wordt het adres opgeleverd naar Reggefiber als klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Drie weken bouwvak dus redelijk stil.
Schouw, Kempenaar etc: Deze week weer begonnen met aansluitingen maken. Graafwerk is klaar.
Hanzepark: Bijna klaar. Eigenlijk alleen nog de woningen doen die tot op heden geen reactie hebben gegeven. Dus ken je mensen die nog geen aansluiting hebben genomen (kostenloos...), haal ze over om het nu nog even te laten doen, dat scheelt een boel gezeur later als ze toch een abonnement nemen.
Je kan altijd bellen met 0320-799 100 om de aannemer aan de lijn te krijgen.
Wel even heel goed luisteren naar het menu met al die verschillende wijken en aannemers in Lelystad :)

Galjoen, Karveel, etc...: Begint bijna met graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De verglazing van Lelystad gaat weer een nieuwe fase in! Zie onderstaand bericht van Reggefiber.

Wij hebben de intentie een campagne in Landerijen en Waterwijk te starten om de animo voor glasvezel te peilen. Bij voldoende belangstelling wordt daadwerkelijk het glasvezelnetwerk aangelegd.

Om de campagne succesvol te laten zijn, hebben we uw hulp nodig. U weet wat er in uw wijk leeft, welke behoeften en wensen er zijn en hoe we uw buurtgenoten het beste kunnen informeren. Wij komen dus graag met u in contact.

Uitnodiging glasvezelbijeenkomst
Hierbij nodig ik u graag persoonlijk uit voor een glasvezelbijeenkomst, waar ik u alles vertel over glasvezel en onze plannen voor Landerijen en Waterwijk. U bent dan als één van de eerste op de hoogte.

Datum: Maandag 2 september 2013
Tijd: 19.30 uur

Graag wil ik samen met u, tijdens deze glasvezelbijeenkomst, bekijken hoe we glasvezel het beste in Landerijen en Waterwijk kunnen aankondigen.

De contactpersoon voor FttH Lelystad

Wanneer we bij voldoende animo overgaan tot aanleg, dan zal ik intensief betrokken blijven bij het hele project. Ik blijf dus het gehele traject uw contactpersoon.

Ik hoop u 2 september dan ook te mogen begroeten. Ik ben benieuwd naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Kevin Mooibroek

Via deze link kun je opgeven of je komt.

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 25-08-2013 20:36 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mooi, ze komen dichterbij.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, langzaam maar zeker wordt de provinciehoofdstad voorzien van snelle en stabiele FttH aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2924971104.png
Mooi lage ping - en latency tijden. Ideaal voor gamers en in-the-cloud gebruikers. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

offtopic:
Ik zie dat je XS4All hebt, heb je daar ook een vast IP met de mogelijkheid voor een eigen ReverseDNS er op en met alle poorten open (vooral SMTP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Staat gewoon op de website van Xs4all... Fixed IPv4 en IPv6 adres(sen). :)
Poortinfo:
https://www.xs4all.nl/kla...iliging/poortbeveiliging/

Mensen kunnen zeuren wat ze willen dat er geen verschil zou zijn tussen de diverse ISPs, welnu die is er toch echt... :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dank voor de info, de vraag over de ReverseDNS heb ik maar bij hun servicedesk neergelegd. :p

Edit: En al antwoord:

Uit uw bericht begrijp ik dat u wilt weten of het mogelijk is een Reverse DNS toe te voegen aan uw IP adres bij XS4ALL.

Dit is mogelijk op alle verbindingen voor IPv4. Een vereiste is wel dat de hostnaam van uw domein al verwijst naar het IP adres van uw verbinding.

Voor IPv6 is het nog niet mogelijk om zelf een Reverse DNS aan te maken op dit moment. Deze functionaliteit komt wel op termijn beschikbaar. Indien u voor IPv6 een Reverse DNS regel nodig heeft dan kunt u hiervoor altijd een verzoek indienen onze beheerders voeren dit dan handmatig uit.

Het kan dus. 8)

[ Voor 77% gewijzigd door MegaTronics op 27-08-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vanavond, 19:30h info avond in de Vier Engelen!

Mooie Plaatjes   

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Crap, ik dacht dat die bijeenkomst later was. Nou ja volgende keer nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De campagne voor Lelystad Landerijen is van start gegaan:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/lelystadlanderijen/nieuws/

Afbeeldingslocatie: http://www.eindelijkglasvezel.nl/~/media/Images/Nieuws/Lokaal/Lelystadlanderijen/lelystadlanderijen650.ashx?mh=300&mw=650

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-06 10:55

aex351

I am the one

Waterwijk wordt overgeslagen?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nee hoor. De omschrijving is niet helemaal compleet.
Kijk maar op het kaartje:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/lelystad/
als je op 'Landerijen' klikt.
Het hele gebied, ingesloten door Oostranddreef, Geldersedreef, Larserdreef en Zuigerplasdreef.

Ik heb al doorgegeven aan Reggefiber dat e.e.a. niet helemaal correct is...

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 08-09-2013 14:15 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Correctie: Aan de kant van de Larserdreef ligt de grens op de Ketelmeerstraat. De bedrijven daar vallen er buiten.
En aan de kant van de Oostranddreef valt het hele gebied er ook nog onder. Dus de oostkant wordt begrensd door de vaart (dat water dus)

[ Voor 37% gewijzigd door Barre73 op 08-09-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De tekst is aangepast door Reggefiber:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/lelystadlanderijen/

Eindelijk. Glasvezel in Lelystad Landerijen en Waterwijk.

Maandag 23 september infoavond in de Gymzaal Voorstraat
Voorstraat 501, Lelystad
Zaal open: 19.00 uur
Start presentatie: 19.30 uur

26 september is er een infoavond in de Gymzaal Bingerden
Bingerden 41-82, Lelystad
Zaal open: 19.00 uur
Start presentatie: 19.30 uur

[ Voor 75% gewijzigd door ehtweak op 09-09-2013 19:32 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer wat nieuws van het FttH front in Lelystad:

Afbeeldingslocatie: http://www.eindelijkglasvezel.nl/~/media/Images/Nieuws/Lokaal/Lelystadlanderijen/opening_lelystad_gr.ashx?mh=300&mw=650
De mobiele glasvezel informatie truck is aanwezig op parkeerplaats De Borg, Pauwenburg 6 (Meanderschool) op woensdagen tussen 11:00 en 12:45h.

En in het winkelcentrum de Waterwijk, bij de C1000, op woensdagen tussen 13:00-17:00h, op donderdagen tussen 10:00 en 19:00h en op vrijdagen tussen 10:00-17:00h.

Op donderdag 26 september is er een informatieavond in Gymzaal Bingerden, Bingerden 41-82, Lelystad
Zaal open: 19.00h
Start presentatie: 19.30h

info:
http://www.eindelijkglasv...atieavonden-in-september/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

UPC heeft een brief rondgestuurd met daarin de mededeling dat je beter bij UPC kan blijven. Heb inmiddels rondgekeken bij diverse glasvezelaanbieders en het blijft een moeilijke keus. Geen enkele aanbieder haalt nagenoeg het televisie aanbod van UPC voor wat betreft HD. Na een kort onderzoek blijkt ook nog dat de beeldkwaliteit per aanbieder kan verschillen. Afhankelijk van het netwerk dat ze gebruiken. Uiteindelijk is het grootste pluspunt het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Is ook een van de redenen waarom ik nog niet overgestapt ben. Behalve een meer stabiele internetverbinding zag ik vooralsnog weinig meerwaarde. Op dat irritante UPC demand wat te kust en te keur op komt, ben ik verder tevreden met het digitale TV aanbod (en dan heb ik nog niet eens het HD abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het grootste pluspunt is en blijft een stuk point-to-point infrastructuur (die individuele glasvezeltjes in de grond naar ieder huis). Geschikt voor symmetrisch datatransport met zeer hoge snelheden.
Snelheden die nooit en te nimmer door wat voor een koperproduct (wat in de grond gestopt is) gehaald zullen worden. :Y

Maar ja, dat argument is voor velen veels te technisch en te-ver-van-hun-bed. En dat verkoopt niet...
Wel jammer, dat weinigen dat (willen) inzien...

Daarbij in aanmerking nemende dat al het multimedia geweld van de (nabije) toekomst als een stroom IP pakketjes tot je zal komen c.q. je woonstede weer zal verlaten. En juist daarvoor is die symmetrische glasvezelpijp het ultieme transportmedium.

Hier wat links die dit soort technologie aankondigen:
http://www.heise.de/ct/artikel/Der-fuenfte-Weg-1167899.html
TU Delft:
http://www.p2p-next.org/
Maar ja, ook dat is weer de technische basis en dat is voor de meeste consumenten een "I don't care" gebeuren. :?

[ Voor 35% gewijzigd door ehtweak op 24-09-2013 09:22 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Misschien is prijs een betere trekker? Let even op de prijzen van KPN en Telfort binnenkort..

• aex351

aex351

I am the one

ehtweak schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:06:
[knip]
Maar ja, dat argument is voor velen veels te technisch en te-ver-van-hun-bed. En dat verkoopt niet...
[knip]
Ik denk dat je het vanuit een verkeerd perspectief bekijkt. De consument is voornamelijk geinteresseerd in het aanbod (en prijs). De mogelijkheden van glasvezel zijn interessant, maar de mogelijkheden moeten dan wel benut worden in de vorm van aanbod.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

aex351 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:58:
[...]

Ik denk dat je het vanuit een verkeerd perspectief bekijkt. De consument is voornamelijk geinteresseerd in het aanbod (en prijs).
Dat zeg ik... >:) , ik (ben ook consument) bekijk het vanuit een ander perspectief!
Is dat verkeerd? Neuh, alleen anders...

En DE consument bestaat niet... alleen statistiek... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:08
Barre73 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:14:
Misschien is prijs een betere trekker? Let even op de prijzen van KPN en Telfort binnenkort..
Ok zal ik zeker doen, wat bedoel je met binnenkort? ;) Ik zie dat er stevige prijsverschillen zijn....

[ Voor 8% gewijzigd door MarcelGo op 29-09-2013 10:58 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
bedankt voor de link, nog een paar dagen wachten met inschrijven...17 november is dat een vaste datum en kunnen we voor die tijd ergens zien of we het gaan halen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjk
nog maar 1 dag te gaan. Beetje opschieten daar en door naar de atol (zal wel niet. eerst alle andere wijken waarschijnlijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nee joh, eerst Boswijk. O-)

Trouwens hoelang blijft http://www.lelystadwilglasvezel.nl/ nog in onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Waarom vraag je dat?
Want de oorspronkelijk doelstelling (uit 2010) is behaald. HET opstarten van de verglazing van Lelystad. En nu zijn Reggefiber, de ISPs EN de consument aan zet! >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nou ja, zolang een deel van Lelystad nog glasvezel wil, blijft het actueel. Nu lijkt het net alsof je zegt, ik heb het al, de rest bekijkt het maar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Laten we het zo zeggen:
We hebben een paar jaar lang gesjord, gesjouwd en gepromoot. Met als enige 'beloning' dat we zelf ook een fatsoenlijke FttH aansluiting thuis zouden krijgen (en ja, die moet ik gewoon betalen).
Daar is heel veel (onbezoldigde) tijd, energie en moeite in gaan zitten. En iedereen die je vraagt om mee te helpen trekt zich uiteindelijk stilletjes terug op de achtergrond.
Ondertussen zijn we beschuldigd van alles en nog wat (imho volkomen onterecht), zelfs juridisch bedreigd door de kabelboer (!). Van dat juridisch geneuzel hebben we ons trouwens niks aangetrokken. ;)

Uiteindelijk is het er toch van gekomen, die FttH aanleg. EN is de kabelaar ook in actie gekomen en heeft wat infrastructurele maatregelen genomen en wat interessante aanbiedingen voor de bestaande klanten (om te blijven) er tegen aan gegooid. M.a.w. iedereen blij en win-win.

Maar ff concreet; wat zou je op www.lelystadwilglasvezel.nl willen zien dan?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens mij stond daar ooit een planning op over welke wijken er wanneer aan de beurt zouden zijn. Die zou nog wel handig kunnen zijn voor de nog glasvezelloze Lelystedelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Vanaf begin 2014: Waterwijk+Landerijen. Dan Boswijk, dan Atolwijk, Zuiderzeewijk, Centrum (noord). Reken met ca 6 maanden per wijk.

Als tussentijds een wijk niet doorgaat wegens te weinig aanmeldingen dan zit Lelystad Oost met een groot probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Aha, dus Boswijk is de volgende inventarisatie. *O*

Waar kan ik bestellen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nog even geduld... En als het niet lukt in Waterwijk/Landerijen dan is het zeer de vraag wat er gebeurt. Die PoPs worden via een ring voorzien van voeding., Als je niet aanlegt in de ene wijk dan krijg je die ring dus ook niet naar de volgende wijk...
En denk niet dat het toch wel komt. Geld is overal belangrijk, dus ook bij Reggefiber. Bataviahaven was een teken aan de wand. Nog niet in de verste buurt van de 30% dus het werd niet aangelegd.

Maar het werkt al drie wijken lang zo: Als de ene wijk begint met aanlegwerkzaamheden, begint even later in de volgende wijk de inventarisatie. Dat gaat al sinds SchoenerBotter/Tjalk zo. Toen kwam Schouw/Hanzepark, toen Galjoen/Karveel etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wanneer de rest van de consumenten dat idd denkt en zo handelt, dan konden de overige wijken nog wel eens van een koude kermis thuiskomen... :X
Als de potentiële FttH klant niet verder wil/kan kijken dan de huidige (korte termijn) prijspolitiek van de aanbiedingkjes 'veul vor weinug' van de huidige ISPs (ADSL + kabelboer) en men niet wil 'investeren' in de toekomst, tja...
De fundering van onze economisch welvaart is ooit gelegd met o.a. het gezegde "De cost gaet voor de baet uyt". Maar dat zal wel niet cool wezen... O-)

Klagen en zeuren dat verbindingen onvoldoende zijn en/of niet deugen kan iedereen. Is ook lekker makkelijk, zo anoniem vanachter een toetsenbord ;) . Maar daadwerkelijk de handschoen opnemen en actie ondernemen doen klaarblijkelijk maar weinigen... ;w De consument is zelf aan zet! Als er onvoldoende aanmeldingen binnenkomen en de ondergrens voor een rendabele aanleg, volgens Reggefiber, wordt niet gehaald, dan kon de FttH trein in Lelystad wel eens tot stilstand komen...
Zou heel erg jammer zijn. Maar dan kan de kabelboer weer opgelucht ademhalen. })

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 17-11-2013 10:23 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Laten we hopen dat de FttH trein nog blijft doorlopen totdat heel Lelystad van glasvezel voorzien is. Is er trouwens ergens te zien hoe de stand is van de huidige inventarisatie?

Trouwens ik zit niet anoniem achter mijn toetsenbord, via mijn profiel kun je zo achterhalen wie ik ben.

[ Voor 37% gewijzigd door MegaTronics op 17-11-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wellicht een ander argument om WEL :P over te stappen naar een FttH aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3108427080.png
Een stabiele, symmetrische interpretverbinding met lage pingtijden. Zo zou het eigenlijk altijd moeten zijn, maar helaas, hier kan de kabelaar niet aan tippen...

Of dit soort tracert tijden:
C:\>tracert tweakers.net

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.20]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms fritz.box [192.168.178.1]
2 3 ms 29 ms 3 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]
3 3 ms 3 ms 3 ms 1421.ae3.xr4.d12.xs4all.net [194.109.7.169]
4 11 ms 4 ms 3 ms 0.so-0-2-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10]
5 4 ms 4 ms 4 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
6 5 ms 14 ms 17 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]

7 4 ms 4 ms 4 ms tweakers.net [213.239.154.20]

Trace complete.

[ Voor 51% gewijzigd door ehtweak op 18-11-2013 08:35 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Aan mij zal het niet liggen, kan niet wachten totdat er hier glasvezel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Barre73 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:34:
Nog even geduld... En als het niet lukt in Waterwijk/Landerijen dan is het zeer de vraag wat er gebeurt. Die PoPs worden via een ring voorzien van voeding., Als je niet aanlegt in de ene wijk dan krijg je die ring dus ook niet naar de volgende wijk...
En denk niet dat het toch wel komt. Geld is overal belangrijk, dus ook bij Reggefiber. Bataviahaven was een teken aan de wand. Nog niet in de verste buurt van de 30% dus het werd niet aangelegd.
Is er al een tussen of eindstand bekend? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Net bekend gemaakt dat er een maand verlengd gaat worden. Tussenstanden worden bekend gemaakt als de salesmanager dat raadzaam acht. Ik kan daar niks over zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Is wel jammer, als het om een procentje gaat ben ik bereid om buurtbewoners over te halen...als het om honderden gaat is dat een stukje lastiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Wat een rukkers bij Telfort zeg. Ik had oorspronkelijk besteld bij Concepts, maar dat werd Telfort. Zelf nu maar eens gebeld, omdat ik al sinds de zomer met een leeg kastje zit (kabel is al wel binnen). Krijg ik nu te horen dat Telfort bij mij niet kan leveren!

Eerst een vaag verhaal over adressen met huisnummertoevoegingen, maar uiteindelijk nog een opmerking over het ontbreken van het analoge TV signaal. Maar Telfort gaat mij niet meer aansluiten, dus moet weer op zoek naar een ander. Zou fijn dat ze zoiets uit zichzelf melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat kan niet. Op elke PoP in Lelystad is analoog signaal. Wat is je PC en huisnr? Mag ook in een DM als je dat liever hebt.

Gaan via DM verder..

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 28-11-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjk
Ik zag vandaag op de borden 25% staan en nog 7 dagen te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vanmiddag stond op de lichtkrant bij de Waterwijk 27%

Dames en Heren; dat moet lukken! Met enigszins positieve gevoelens op naar een technologisch wat geavanceerder 2014 (en daarna natuurlijk). Dus nog wat aanmeldingen erbij en de schep kan binnenkort de grond in.
Glasvezel is en blijft het enige en juiste symmetrische data transport medium; alle providers, inclusief ;) de kabelboer (!), gebruiken het in hun infrastructuur.
Alleen nu dat laatste stukje naar ieders woning nog... :Y

Afbeeldingslocatie: http://itboardroom.nl/blog/wp-content/uploads/2013/05/Loesje_toekomst-met-veel-visie.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjk
en? 30% gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
8)7 Ik ben ook wel erg nieuwsgierig wanneer we wat horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dan zullen we toch op Reggefiber moeten wachten... :Z

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Het lijkt erop dat ze gestart zijn. Ze zijn druk bezig met het opbouwen van een basis. Weg is afgesloten en een stuk groenstrook is weggehaald. Mag hopen dat waar ze nu bezig zijn niet een permanente wijkcentrale gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

aex351 schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:57:
Het lijkt erop dat ze gestart zijn.
Dat lijkt me een beetje voorbarig. Pas als er een OK gegeven is, wordt planning van materieel en menskracht opgestart, en dan duurt het echt nog enige tijd voordat je daadwerkelijke activiteit ter plekke ziet...

Want als er NU al gebouwd wordt (POP?) dat zou betekenen dat er al >6 weken geleden een OK gegeven is.
Zeker weten dat men niet iets anders aan het doen is? Vraag het anders ff ter plekke aan de werklui.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ze hebben zojuist een wijkcentrale geplaatst. Ik dacht in eerste instantie dat het een bouwkeet was. Hoopte namelijk nog erop dat ze de groenstrook na de werkzaamheden zouden herstellen. Ik vermoed dat de goedkeuring tot het aanleggen van glasvezel al weken geleden gegeven is. Dat moet haast ook wel, maar dit betekend wel dat dat de berichten over het resterend benodigde aantal inschrijvingen van de afgelopen weken onzin was. Kortom, een marketingstunt om alles er nog even uit te persen. Is natuurlijk ook een hele interessante manier van zaken doen. Inwoners gek maken over de benodigde 30%, en vervolgens geen open kaart spelen over de cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, da's goed nieuws toch!?
FttH in deze fase van de Lelystadse verglazing gaat door (als bovenstaand verhaal idd een FttH POP betreft).

Wat betreft die groenstrook herstellen; wees gerust, dat gebeurt echt nog wel. Maar als de POP net op z'n plaats staat moet er nog zoveel in de directe nabijheid gebeuren, dan heeft het weinig zin om het gras nu al weer terug te leggen. Zeker in dit jaargetijde. ;)

Aan de andere kant maakt Reggefiber zichzelf wel een beetje belachelijk, door het door te laten gaan, ondanks dat men nog een paar weken lang heeft geroepen dat er nog meer aanmeldingen perse nodig zijn. Op die manier zouden ze hun hand kunnen oververspelen, want nu gaan mensen bij de volgende fase denken 'ach, het komt er toch wel, ik hoef me niet in te schrijven...'
Zou jammer zijn, als het zulks negatief effect zou hebben.

Denk nog maar eens terug aan de bewoners bij Bataviahaven! Die zijn wel degelijk overgeslagen! Die dachten ook dat ze konden meeliften op Suydersee Boulevard... nou NIET dus.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:59

mb1

ehtweak schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:58:
Nou, da's goed nieuws toch!?
FttH in deze fase van de Lelystadse verglazing gaat door (als bovenstaand verhaal idd een FttH POP betreft).

Aan de andere kant maakt Reggefiber zichzelf wel een beetje belachelijk, door het door te laten gaan, ondanks dat men nog een paar weken lang heeft geroepen dat er nog meer aanmeldingen perse nodig zijn. Op die manier zouden ze hun hand kunnen oververspelen, want nu gaan mensen bij de volgende fase denken 'ach, het komt er toch wel, ik hoef me niet in te schrijven...'
Zou jammer zijn, als het zulks negatief effect zou hebben.
Goh wat raar.......
Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt O-) mb1 in "[KPN] Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

aex351 schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:44:
Ze hebben zojuist een wijkcentrale geplaatst. ...
Kun je aangeven WAAR precies de POP is neergezet?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Even voor alle duidelijkheid: Er is nog GEEN groen licht. Maar vanwege de aankomende kerstvakantie en het feit dat de Voorstraat daar ter plaatse zo smal is dat er een wegafzetting moest komen voor de kraan, is alles al een hele tijd geleden gepland. De plaatsing van de PoP is daarom wel doorgegaan omdat uitstel ook meteen een hele tijd uitstel zou zijn (vanwege die afsluiting).
Mocht blijken dat dat er toch geen 30% is gehaald dan kan de PoP gewoon weer weggehaald worden en bij een ander project ingezet worden.

@EHTweak: Plaatsing van een PoP gebeurt allang niet meer pas 6 weken na een Go. Maar meer in de eerste of tweede week erna. Nu dan ervoor, maar goed... Locatie is aan de Voorstraat, paar honderd meter voor het winkelcentrum (komende vanaf de Zuigerplasdreef-kant). Net voor een bruggetje rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
aex351 schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:57:
Het lijkt erop dat ze gestart zijn. Ze zijn druk bezig met het opbouwen van een basis. Weg is afgesloten en een stuk groenstrook is weggehaald. Mag hopen dat waar ze nu bezig zijn niet een permanente wijkcentrale gaan bouwen.
Mag ik vragen waarom je hoopt dat het daar geen permanente plek zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

ehtweak schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:18:
[...]
Kun je aangeven WAAR precies de POP is neergezet?
http://goo.gl/maps/qoYSj en http://goo.gl/maps/ZV9GF
Barre73 schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:15:
[...]
Mag ik vragen waarom je hoopt dat het daar geen permanente plek zou worden?
De wijkcentrale staat nu in het midden van twee groengebieden, is erg aanwezig en gaat totaal niet op in de omgeving. Er zijn tal van plekken aan te wijzen waar zo'n gebouw beter opgaat in de omgeving. De wijkcentrales die ik ken staan ergens op een hoek of naast een bestaand gebouw. Daardoor vallen ze haast niet op. Niet ergens smak in het midden tussen groen en op een opvallende locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat niet opgaan in de omgeving is natuurlijk niet echt eerlijk om te zeggen op de dag die 'ie geplaatst is en alles daarom heen dus even tijdelijk gesnoeid/verwijderd moest worden. Als alles weer is volgroeid, en zeker in de lente en zomer, valt het een stuk minder op.
Daarbij moet er rekening worden gehouden met veel factoren, niet in het minst met de gemeente, dus dit zal waarschijnlijk het beste alternatief zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Barre73 schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:12:
Even voor alle duidelijkheid: Er is nog GEEN groen licht. Maar vanwege de aankomende kerstvakantie en het feit dat de Voorstraat daar ter plaatse zo smal is dat er een wegafzetting moest komen voor de kraan, is alles al een hele tijd geleden gepland. De plaatsing van de PoP is daarom wel doorgegaan omdat uitstel ook meteen een hele tijd uitstel zou zijn (vanwege die afsluiting).
Mocht blijken dat dat er toch geen 30% is gehaald dan kan de PoP gewoon weer weggehaald worden en bij een ander project ingezet worden.

@EHTweak: Plaatsing van een PoP gebeurt allang niet meer pas 6 weken na een Go. Maar meer in de eerste of tweede week erna. Nu dan ervoor, maar goed... Locatie is aan de Voorstraat, paar honderd meter voor het winkelcentrum (komende vanaf de Zuigerplasdreef-kant). Net voor een bruggetje rechts.
Wanneer wordt er duidelijk of we het al dan niet gehaald hebben? Als de sluitingsdatum gepasseerd is zou het toch snel duidelijk kunnen zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Als het goed uiterlijk eind deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henisa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:47
Gefeliciteerd Waterwijk en Landerijen jullie krijgen ook glasvezel:

http://www.eindelijkglasv...erwijk-krijgen-glasvezel/

https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=192763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En langs de deuren gaan begint deze week al :-)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste