Glasvezel Lelystad

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52
Hoi,

Iedereen toegang tot supersnel internet

Alle woningen binnen het stedelijk gebied in Lelystad krijgen een glasvezelverbinding, zodat iedereen toegang kan krijgen tot dit netwerk dat supersnel internet mogelijk maakt.
Aanleg dit jaar

De gemeente en Centrada werken samen aan het ‘verglazen’ van de woningen in Lelystad. Dit jaar start de aanleg van het glasvezelnetwerk. Wethouder Jaap Lodders namens de gemeente en Centrada hebben 20 januari een overeenkomst getekend met Reggefiber voor de aanleg van een glasvezelnetwerk in het gehele stedelijk gebied van Lelystad.

Het glasvezelnetwerk wordt aangelegd als een toekomstgericht open glasvezelnetwerk. Naast het gebruik van particulieren kunnen ook alle aanbieders van (openbare) elektronische communicatiediensten toegang krijgen tot het netwerk.
300 kilometer

In 2009 wordt het glasvezelnetwerk aangelegd in Lelystad. Voor het aansluiten van alle woningen moet zo’n 300 kilometer aan glasvezel worden aangelegd. Het duurt een jaar of twee voordat alle woningen zijn aangesloten op het netwerk.
Glas met Lef

In 2004 is met de beleidsnotitie ‘Glas met Lef’ de volgende ambitie vastgelegd: Lelystad wil anticiperen op de voorziene verdere groei van het ICT-verkeer en komt binnen 10 jaar tot een toekomstvaste, stedelijke breedbandige glasvezel infrastructuur voor bedrijven, instellingen en bewoners.
Vooruitgang

Deze breedbandige ICT-infrastructuur kenmerkt zich door maximale openheid en toegankelijkheid voor alle denkbare diensten, tegen gelijke condities en marktconforme prijzen, waardoor maximale keuzevrijheid voor burgers, bedrijven en instellingen ontstaat in dienst van economische en maatschappelijke ontwikkelingen. Erkend wordt dat het hier gaat om maatschappelijke en economische vooruitgang. Inzet is dat iedereen die hier woont of werkt deze noodzakelijke geachte technologie krijgt aangeboden.

bron: http://www.lelystad.nl/smartsite.shtml?id=62026

Heeft iemand ook een idee of er nog een (40)% moet worden gehaald, en/of welke aanbieders (XMS,KPN) op dit netwerk gaan aanbieden ? :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:54
We zijn inmiddels al ruim 2 jaar verder en nog steeds niets bekend over plannen voor glasvezel in Lelystad.
Iemand enig zin om een soort handtekeningen-inzameling te houden o.i.d. om de gemeente aan te sporen sneller een glasvezel netwerk in Lelystad aan te leggen?

Het is maar een idee.

Ik weet dat dit topic meer dan 2jaar oud is hopelijk mag er wel gewoon gereageerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ow http://www.tweak.nl/consument/fiber/internet.html

ook recent http://www.lelystadwilglasvezel.nl/

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 12-02-2011 23:53 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Laatst online: 11-09 15:54
Hier staat ook duidelijk dat Lelystad nog geen dekkingsgebied voor glasgezel heeft.
Ja ook al bezocht, hierin gaat ook alleen besproken worden wat de mogelijkheden zijn. Er zal geen datum bekend worden gemaakt bijv. Bovendien gaat dit alleen om 1 wijk in Lelystad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ictinteresse schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:56:
[...]

Hier staat ook duidelijk dat Lelystad nog geen dekkingsgebied voor glasgezel heeft.

[...]

Ja ook al bezocht, hierin gaat ook alleen besproken worden wat de mogelijkheden zijn. Er zal geen datum bekend worden gemaakt bijv. Bovendien gaat dit alleen om 1 wijk in Lelystad.
Dat is pilot 1, daarna komt pilot 2 Haven/Hollandse Hout en pilot 3 is Botter/Schoener/Tjalk. Als die allemaal 30% hebben komt de rest pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 00:06:
[...]

Dat is pilot 1, daarna komt pilot 2 Haven/Hollandse Hout en pilot 3 is Botter/Schoener/Tjalk. Als die allemaal 30% hebben komt de rest pas.
In ieder geval kan het geen kwaad om je aan te melden voor die nieuwsbrief denk ik (heb ik ook gedaan) dan weet je tenminste wat er speelt. Helaas voor mij heb ik net een huis (nieuwbouw) gekocht buiten deze wijken (en dan ga ik weg uit de Botter), stom van me :+

Wel jammer dat ze niet meteen glas neerleggen in de nieuwbouwwijken, de straat moet immers toch open. Liever glas dan alleen de CAI van UPC waar geen concurrentie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Met z'n allen klagen dat er maar geen glasvezel komt/is in Lelystad (hetgeen al jaren gebeurde) schiet natuurliijk niet op.
Daarom zijn we een initiatief gestart. En sinds december 2010 is dat in een stroomversnelling gekomen. Nu zijn we hard bezig het van de grond te krijgen.
Sinds afgelopen week zijn de eerste inschrijfformulieren beschikbaar en invulbaar. Half mei eindigt de eerste inschrijftermijn van fase 1, dan volgt er een go/no go voor het eerste gebied (Warande/Landstrekenwijk). We gaan er uiteraard van uit dat dit zondermeer doorgaat en dan gaan we volgas door met fase 2.

Alle info te vinden op http://www.lelystadwilglasvezel.nl

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op zondag 13 februari 2011 @ 00:35:
[...]

In ieder geval kan het geen kwaad om je aan te melden voor die nieuwsbrief denk ik (heb ik ook gedaan) dan weet je tenminste wat er speelt. Helaas voor mij heb ik net een huis (nieuwbouw) gekocht buiten deze wijken (en dan ga ik weg uit de Botter), stom van me :+

Wel jammer dat ze niet meteen glas neerleggen in de nieuwbouwwijken, de straat moet immers toch open. Liever glas dan alleen de CAI van UPC waar geen concurrentie is...
Als die nieuwbouw in Warande is dan heb je alsnog geluk, die hoort ook bij pilot fase 1.
Las ergens dat bij nieuwbouw van een kern van meer dan zoveel inwoners er ook glasvezel neergelegd moet worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In de eerste fase wil men Landstrekenwijk aansluiten, dat behelst een aardig stuk volgens mij.
Mijn voordeel: ik val in fase 1 :P

Ik twijfel alleen nog een beetje, omdat ik het best prijzig vind en 30 Mb niet echt razend snel is.

De straten die meedoen aan de eerste fase:
Baronie Betuwe De Peel
de Streek Delfland Drechterland
Ellertsveld Fivelingo Flakkee
Gaasterland Goeree Graafschap
Het Bildt Hondsrug Hunsingo
Kempen Kennemerland Land van Altena
Langstraat Liemers Mergelland
Montferland Noordenveld Oldambt
Oostergo Oostermoer Rijnland
Salland Schieland Twente
Veluwezoom Vijfherenlanden Walcheren
Waterland Westergo Westerwolde
Zevenwouden Zwanenwater

Warande
Boterbloemhof Dotterbloemhof Poelkruidstraat
Tormentilstraat Wederiklaan
Afbeeldingslocatie: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/images/stories/fase1.jpg

Meer info uiteraard op http://www.lelystadwilglasvezel.nl/

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa aan de andere kant kun je UPC wegdoen a 17 euro per maand plus eventueel KPN, minimaal 10 euro per maand. Maar de prijzen zijn idd hoog, staat mij bij dat Almere goedkoper is + meer concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:50:
Als die nieuwbouw in Warande is dan heb je alsnog geluk, die hoort ook bij pilot fase 1.
Helaas voor mij is dat het Hanzepark ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:28:
Mwa aan de andere kant kun je UPC wegdoen a 17 euro per maand plus eventueel KPN, minimaal 10 euro per maand. Maar de prijzen zijn idd hoog, staat mij bij dat Almere goedkoper is + meer concurrentie.
Niet 100% vergelijkbaar, maar ik heb digitenne en betaal dus niets aan UPC (ben zelfs volledig afgesloten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henisa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:07
Als je over UPC a 17 euro alleen analoge tv bedoeld dan is Lijbrandt een leuke vervanging voor analoge tv en radio, je hebt dan zelfs DVB/c, voor 16,50 per maand. Is trouwens ook een pakket voor de vraagbundeling.

Neem het alles in 1 pakket van upc. met 25 megabit down. kosten 45 euro. Nu heeft Lijbrandt een pakket met 25 megabit down en UP, dit laatste niet te vergeten, voor net geen 45 euro. Dus kwa prijs maakt het niet zoveel uit. KPN is inderdaad duurder, maar dat zijn ze altijd al geweest.

En als je naar de snelheden kijkt. Ze zijn in Zeewolde al aan het testen met 200Mb synchroon over glasvezel. Al je vast wil blijven zitten aan upc of je adsl lijntje dan moet je niets doen, maar ik denk dat als je niets doet je de komende jaren glasvezel wel kan vergeten in Lelystad. en zit je vast aan de monopolist UPC.

[ Voor 0% gewijzigd door henisa op 13-02-2011 14:00 . Reden: donw en up omgedraaid ]

https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=192763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

A.s. dinsdag (15 februari) is er een info avond (zie website www.lelystadwilglasvezel.nl). Mocht iemand nog vragen hebben die nog niet beantwoord zijn, wellicht dat je daar antwoorden krijgt! d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik overweeg er heen te gaan ja, volgens mij kun je je ook daar inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Je kunt je nu al inschrijven hoor! Gewoon een formulier van de website www.lelystadwilglasvezel.nl downloaden van Lijbrandt of KPN, invullen, inleveren en je telt mee!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIGHWOOD
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-03 20:11
Ja, ja, ja!!! Ik kan niet wachten, ga meteen het formulier downloaden en inschrijven. Ik heb de pakketten bekeken, en kies voor Lijbrandt 100/100MB. Kan ik eindelijk mijn online harde schijf (www.opendrive.com) als een echte schijf gebruiken, dankzij de hoge upload van glasvezel. Hulde voor www.lelystadwilglasvezel.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb voor mezelf eens zitten rekenen. Gebruik nu UPC (analoge TV pakket) en Xs4all ADSL + Bellen. Als ik zometeen overstap op een all-in pakket van b.v. Lijbrandt, ben ik EN goedkoper uit, EN ik heb meer 'dingen' voor m'n geld. :)

Meer TV zenders (zelfs DVB-C), veel hogere internetspeed (nu een schamele 4MB down, 512KB up) van 25/25MB Up/Down. En vooral die UP snelheid zit ik op te wachten. Als ik nu b.v. foto's wil uploaden zit ik gewoon een eeuwigheid te wachten...daar wordt je niet blij van... zometeen wel!

Laat maar komen die handel, hier in Lelystad! Helaas moet ik nog wel wachten tot fase 2... :S

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Laatste oproep voor vanavond.
Informatieavond over de eerste fase van glasvezel in Lelystad. Alles wat je altijd al wilde weten, maar nooit eerder durfde te vragen, proberen we vanavond een antwoord op te geven. >:)

Het gaat er om spannen, dit betekent of Lelytown wel of niet mee gaat doen met FTTH. Laten we er met z'n allen voor zorgen dat het gaat slagen. Het is per slot van rekening een win-win-win situatie.

En ja, ik zit zelf ook met smart te wachten, ben dus niet onbevooroordeeld. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waarom gaat het er vanavond om spannen dan?
Vanavond is toch niet de sluiting van inschrijven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Er staat me iets bij dat 1 mei de deadline was. Maar ik kan dit nergens meer vinden op de site.
Helaas woon ik niet in 1 van de 3 fases, voor mij zit glasvezel er voorlopig dus nog niet in ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

15 mei is de sluitdatum van de eerste aanmeldingsfase.

Indien er zich dan ruim 500 woningen hebben aangemeld, gaat de schep de grond in!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En waar staat de teller nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
14 volgens de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

A.s. donderdag 3 maart weer een informatieavond voor de Landstrekenwijk en de Warande.
http://www.lelystadwilglasvezel.nl/
En als je je in de maand maart een inschrijfformulier invult, zit er ook nog een leuke kortingsactie aan vast. Maar dat hoor je op de avond zelf... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Als de tussenstand echt klopt vind ik de interesse een beetje tegenvallen, zeker in Warande en Landstreken had ik meer verwacht. Gelukkig zijn er altijd nog last-day inschrijvers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ja, die tussenstand klopt echt. :-(

Naar we ons hebben laten vertellen schijnt dat 'normaal' te zijn. In het begin nemen velen een afwachtende houding aan en op het laatste moment gaat het er om spannen.
Eigenlijk is het heel simpel, als er niet genoeg mensen inschrijven gaat het niet door. En dat zou gewoon eeuwig zonde zijn. Daar is helemaal niemand bij gebaat. Want dat zou betekenen dat de komende jaren Lelystad helemaal achtergesteld wordt qua breedbandige, toekomstzekere symmetrische internet verbindingen tot in ieder huis. Lijkt me sterk dat iemand het NIET zou willen... Meer bandbreedte voor hetzelfde (of zelfs minder) geld, waar je de komende tig jaar tenminste echt wat aan hebt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Veel mensen hebben de houding van ''het werkt toch''' en eigenlijk alleen de echte tweakers zullen zich inschrijven direct. We hebben natuurlijk wel een goed kabelnetwerk, maar daar is verder geen concurrentie voor, want de prijzen zijn stevig. En natuurlijk geen symmetrische verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Inmiddels kan ik melden dat de wethouder (J. Fackeldey) donderdagavond ook een praatje komt houden om nogmaals aan te tonen dat de gemeente het burgerinitiatief van harte ondersteunt.

Helaas kan en mag een gemeente, vanwege Opta regulering, geen zaken zelf meer in gang zetten, c.q. aanleggen. Die tijd is helaas voorbij. Nu moet de burger zelf het initiatief nemen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dames en Heren, vanavond wederom een info avond over lelystadwilglasvezel.nl. Kom aan! En zorg dat het een suk6 wordt!

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iemand GEEN glasvezel zou willen ipv van z'n huidige (altijd tragere) verbindingen. En dat voor vrijwel altijd minder pegels...
http://www.lelystadwilglasvezel.nl/

Heb ik er zelf belang bij? Ja natuurlijk, want ik wil gewoon ook een snellere verbinding dan die schamele 4MB/512KB ADSL verbinding die ik nu maximaal kan krijgen. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Is er dan niemand geïnteresseerd in snelle glasvezelverbindingen in Lelystad? De rest van Nederland (en de wereld) gaat langzaam over. En hier in de provincie hoofdstad vinden we het allemaal best? Vooral niks veranderen, lekker bij de halve-waarheden-vertellende UPC blijven?
Kom aan! Waar blijven jullie? Meld je aan! De toekomst komt niet vanzelf, je zult zelf nog wel iets moeten doen... :Z
www.lelystadwilglasvezel.nl

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Blijkbaar begint UPC 'm toch te knijpen... ze komen notabene met een hele promo bus naar Lelystad en schrijven vrijwel alle klanten een persoonlijke brief om maar vooral te blijven bij hun gesloten netwerk. :X

Zou er dan toch iets beters, iets positievers zitten aan dat glasvezel in Lelystad?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:24:
Blijkbaar begint UPC 'm toch te knijpen... ze komen notabene met een hele promo bus naar Lelystad en schrijven vrijwel alle klanten een persoonlijke brief om maar vooral te blijven bij hun gesloten netwerk. :X

Zou er dan toch iets beters, iets positievers zitten aan dat glasvezel in Lelystad?
Niet alleen klanten, ze hebben bijna iedereen aangeschreven met een (al dan niet aangesloten) CAI aansluiting. Ze zitten ook wel erg mooi in de markt qua 50+ mbit aansluitingen op het moment.
Kan niet wachten om van UPC af te komen met zijn prutserige opdringerige mediabox en zijn rode knop popups,FTA DVB-C ftw

Had een mooie actie geweest om met een groot plakaat te gaan staan naast die stomme bus met daarop "Glasvezel? U heeft het allang" van ze.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehtweak schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:09:
Is er dan niemand geïnteresseerd in snelle glasvezelverbindingen in Lelystad?
Ja, dolgraag, maar helaas is er geen pilot in mijn (nieuwbouw) wijk...

UPC komt er bij mij in ieder geval niet in, ben overigens wel gisteren nog in hun promo-vrachtwagen geweest bij de palazzo, maar die "verkoper" moest op mijn vragen steeds nee verkopen, want dat was allemaal niet mogelijk :P

[ Voor 30% gewijzigd door Erkens op 03-04-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Wat waren je vragen dan ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik: Kan ik opnemen met mijn eigen appartuur?
UPC: Nee, dat kan niet omdat bepaalde zenders met licenties zitten, u kunt alleen opnemen als u onze DVR neemt dat is slechts 10 euro extra.
Ik: Waarom kan dit bij jullie concurrenten dan wel?
UPC: Dat kan niet.
Ik: |:(

Ik: Ik heb een nieuwe tv met een DVB-C tuner, kan ik die gebruiken?
UPC: Ja, dat kan, daar heeft u alleen maar onze mediabox voor nodig...

Ik: Met meerdere TV's moet ik dan meerdere mediaboxen kopen?
UPC: Nee, alle TV's kunnen analoog aangesloten worden
Ik: Heb ik daar dan ook Discovery Science?
UPC: Nee, dan moet u er een extra mediabox bij hebben voor slechts 4 euro.

Even een klein rekensommetje, voor opnamemogelijkheid en 2 tv's:

Aansluitkosten: EUR 35,- eenmalig
Activatiekosten: EUR 30,- eenmalig

Analoge TV: EUR 17,05 maandelijks (max)
Digitale TV Royaal + DVR: EUR 14,- maandelijks
HDTV: EUR 9,- maandelijks
Extra mediabox: EUR 4,- maandelijks

Totaal:
Eenmalig: EUR 65,-
Maandelijks: EUR 45,05

En dan heb je alleen TV, wil je ook internet, dan kan je beter een "alles-in-1 pakket" nemen, voor 55 of 65 euro (25Mb of 60Mb internet) en dat is dan incl alle zenders en DVR. Dan komt er wel nog de HDTV van 9 euro bij en de extra mediabox van 4 euro. En je betaald nog een borg van 45 euro. Wel komt de Aansluitkosten en Activatiekosten te vervallen, maar heb je wel 25 euro administratiekosten.

Dus: ("25Mb" is voor mij goed genoeg)
Eenmalig: EUR 65,- (bij einde abo krijg je EUR 45,- terug)
Maandelijks: EUR 68,-

Al met al veel duurder dan de glasvezelmogelijkheden die geboden worden. Zelf zal ik zeer waarschijnlijk een schotel neerzetten, want UPC snapt het gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het erge is dat UPC straks met een CI+ module komt die je enkel en alleen kan huren 8)7
Ook is de bijgeleverde smartcard gekoppelt aan die module, dus een andere module (of softcam in je dvb-c kaart) kun je niet gebruiken!

Het is echt maffia. Het is bekend dat Liberty Global Media (UPC) zo min mogelijk investeert en zo maximaal mogelijk rendeert / uitkeert aan aandeelhouders en dat ze dikke vriendjes zijn met Pro-DRM contentaanbieders zoals Walt Disney. Ze hebben zelfs ex-medewerkers van Walt Disney in dienst (http://www.chellomedia.com/people_profiles.html). Ze melken de consument tot op het bot uit. Voor elke scheet laten ze je betalen. Dit Amerikaanse bedrijf kent ook absoluut geen enkele vorm van keuzevrijheid of openheid. Wat dat betreft hoop ik echt niet dat Liberty Global straks Ziggo koopt. Dan zou dit Amerikaanse bedrijf de volledige Nederlandse kabelmarkt in zijn macht krijgen. Echt een ramp wordt dat voor Ziggo klanten. Laat Caiway/CIF Ziggo maar overnemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Het is wel vrij logisch dat elke tv een box moet hebben voor alle zenders. Wel jammer dat de DVB C niet gebruikt kan worden. Verder kijk ik naar glasvezel omdat UPC wel aan de dure kant is, en geen snelle upload biedt. Helaas als ik zo beetje kijk om me heen is er maar bar weinig interesse in glasvezel, iedereen is blijkbaar zeer tevreden over hun DSL lijntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jim423 schreef op maandag 04 april 2011 @ 01:31:
Het is wel vrij logisch dat elke tv een box moet hebben voor alle zenders. Wel jammer dat de DVB C niet gebruikt kan worden.
De meeste TV's hebben een ingebouwde tuner, maar die kan je niet gebruiken omdat ze DVB-C niet (willen) ondersteunen. Want wat is er nu makkelijker dan de afstandsbediening van je TV gebruiken, of je eigen recorder? Natuurlijik, zo'n stom kastje van UPC!
iedereen is blijkbaar zeer tevreden over hun DSL lijntje...
het werkt, dus het is goed ;)

Ik vind overigens dat ze niet die wijken moesten aanwijzen voor de pilot, maar gewoon aan heel Lelystad vragen, en als je dan een wijk hebt die 30% haalt dan gebruik je die voor de pilot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Denk wel dat de wijk die ze nu gepakt hebben wel de grootste kans maakt. De wijken bijvoorbeeld rond de Gordiaan, ik denk dat daar nog veel minder interesse is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jim423 schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:31:
Denk wel dat de wijk die ze nu gepakt hebben wel de grootste kans maakt. De wijken bijvoorbeeld rond de Gordiaan, ik denk dat daar nog veel minder interesse is.
De wijken rond de gordiaan? Bedoel je daar het Hanzepark mee? Die wijk is denk ik te klein voor een pilot, maar ook daar geld eigenlijk hetzelfde voor als de Warande. Allemaal nieuwbouw en die mensen hebben "net" alle aansluitingen geregeld, die willen niet weer direct overstappen.

Maargoed, laten we hopen dat we met deze wijken nog veel aanmeldingen gaan krijgen want het is in ieders belang!

en toch vraag ik me af waarom de "UPC" en "KPN" aansluiting wel bij default wordt opgeleverd met nieuwbouw en niet ook direct een glasvezel kabeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Laten ze eens gaan beginnen in de Boswijk, dan heb ik er ook nog wat aan.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nee ik bedoel de Atolwijk (Fjord Zandbank), Schoener, Botter :P Hanzepark moet ook wel interesse zijn lijkt me.
Ik snap zelf ook niet waarom ze alle nieuwe huizen niet afleveren met glasvezeltje. Denk dat dat wel gaat komen in de nabije toekomst, bedenk wel dat het al vrij dichtbij ligt en de huizen in volgens mij de warande al een vezel in de tuin hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door Jim423 op 04-04-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Landstreken zit niet zover van de centrale af qua DSL, maar sommige wijken zijn gewoon niet te doen met DSL en heeft UPC monopolie. Wat dat betreft hadden ze misschien wat andere wijken moeten kiezen. Landstreken 1240m, Hollandse Hout/Haven zit 5 km van de centrale af, Botter 2,3km.
Zelf had ik Chello/UPC vanaf het begin in 2000, maar 2-3 jaar terug stopte het er ineens mee en wou de monteur er niks aan doen aangezien het AOP onder de grond zat, dus was het dagdag UPC.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wij hebben al Chello/UPC sinds dat het aangeboden wordt in Lelystad (maar toen woonde we nog in de Boswijk, nu in de Botter).

Ik zal eens een tweet sturen over glasvezel, er zijn een aantal uit Lelystad die mij volgen, baat het niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Er is wel degelijk interesse vanuit alle wijken van Lelystad. We (= de initiatiefnemers) hebben al reacties gehad van alle uithoeken van Lelystad. Maar het is nou eenmaal zo dat er begonnen is met de pilot in de Landstrekenwijk/Warande. Daar kunnen we nu niks aan veranderen.

Mede ingegeven door het feit dat er al jaren geklaagd werd, door jan en alleman, dat er maar geen snelle (= glasvezelverbindingen) kwamen in Lelystad, hebben we besloten om er iets aan te gaan doen! Klagen is leuk, maar dat helpt niet. Er iets aan proberen te doen wel!
Dus zegt het voort, doe mee!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jim423 schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:05:
Ik snap zelf ook niet waarom ze alle nieuwe huizen niet afleveren met glasvezeltje.
Dat gebeurt ook! In nieuwbouwwijken door heel Nederland wordt, vanaf een bepaalde schaalgrootte, altijd glas aangelegd door Reggefiber. En dan kun je idd b.v. analoge telefonie of analoge televisie over een glasvezel in je woning krijgen... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Maar niet in [alle] nieuwbouwhuizen ;) Een deel wel, maar volgens mij ligt het percentage daar niet enorm hoog van hoor. Maar het gaat niet om of er interesse is natuurlijk, meer om daadwerkelijk 30% bereid is zich aan te melden voor een contract. Zelfs in gebieden waar UPC monopolie heeft kan dat nog tegenvallen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het zou zo jammer zijn als iedereen maar afwacht en denk het komt er wel... NEEN, het komt er niet, als we niks doen. Achteroverleunen en denken dat de buurman wel zorgt dat de andere buurman het ook krijgt is geen optie. :+
Interessante discussies met halve en hele onwaarheden en veronderstellingen en onjuiste percepties:
http://www.mijnlelystad.n...-landstrekenwijk-upc.html

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik moet eerlijk zeggen dat je negatieve ondertoon in combinatie met hoog jehovagehalte inmiddels een beetje averechts begint te werken...

Lost van het feit of iets duur is of niet, vind ik de prijzen aardig an de hoge kant. Kpn
Brons zou nog wat zijn, maar daar krijg je alweer telefonie door je strot geduwt. Nergens is er een internet only - je moet en zal andere producten van ze afnemen.
Nogmaals: het zullen vast lage normale bedragen zijn, maar ik vind het redelijk veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Koffie schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 07:42:
Nergens is er een internet only - je moet en zal andere producten van ze afnemen.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar UPC dan gebeurd er hetzelfde. Als je alleen internet wilt moet je ook betalen voor TV (en dan ben je goedkoper uit als je er ook telefoon bij doet).
Nogmaals: het zullen vast lage normale bedragen zijn, maar ik vind het redelijk veel geld.
Veel scheelt het inderdaad niet met bijvoorbeeld UPC. Of een dergelijke combinatie met ADSL (en UPC voor alleen tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik moet eerlijk zeggen dat je negatieve ondertoon in combinatie met hoog jehovagehalte inmiddels een beetje averechts begint te werken...
Dat is absoluut niet de bedoeling, mea culpa.

Maar probeer eens uit te leggen, wat is het 'hoge jehova' gehalte aan wat we proberen te promoten dan?
Feit is dat als nu die ondergrens niet gehaald wordt, de rest (voorlopig/ de komende jaren) ook niet verglaasd wordt. Dat is toch niet negatief? Dat is gewoon een feit, waarvan ik hoop dat die niet bewaarheid wordt...

ps: ik zit zelf met smart te wachten omdat ik (en velen met mij) gewoon geen snellere (symmetrische) verbindingen kunnen krijgen op onze huidige woonlocaties. Wat mede komt door de grote geografische spreiding in Lelystad.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nergens is er een internet only - je moet en zal andere producten van ze afnemen.
We hebben nog steeds de stille hoop dat in een volgende fase meer providers aanhaken met een gevarieerder aanbod... Maar nogmaals, dat is alleen mogelijk als de eerste fase slaagt. Helaas, het is niet anders.

Tja, wat is veel geld? In vergelijking met de tijden dat je via een analoog modem of een ISDN lijntje inbelde, is het een habbekrats. ;)
Ook zoiets, wat ik nog steeds niet begrijp: waarom er überhaupt zo'n groot prijsverschil moet zitten tussen b.v. een 50 en een 100mb verbinding. Technisch gezien maakt het voor de providers bijna geen drol uit. Het is allemaal een kwestie van marketing en perceptie.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik denk dat als het glasvezelnetwerk er eenmaal is dan meer ISP's komen en het goedkoper wordt.
Ook internet only 100/100 zal dan wel komen voor een schappelijk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suther
  • Laatst online: 08-02 21:44
Jim423 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:10:
Ik denk dat als het glasvezelnetwerk er eenmaal is dan meer ISP's komen en het goedkoper wordt.
Word het niet het zelfde als in Dronten?
Woon daar namelijk zelf, als de kabels een jaar aangesloten lagen, dan konden alle ISP's erover aanbieden, daarvoor zat je vast aan Solcon, of wel laten aansluiten, maar geen abbo afnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jim423 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:10:
Dat denk ik ook. Maar dan moet het netwerk er wel eerst zijn!
Beetje kip/ei verhaal... :? Als nu niet genoeg mensen inschrijven, dan komt er GEEN netwerk, dan valt er zometeen ook niks te kiezen... Dus afwachten, betekent geen uitstel, maar afstel.... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Semi offtopic:
Het TV gedeelte van KPN is 'gewoon' interactieve TV van KPN over glasvezel.
Als je meer dan 2 TV's hebt, kun je gratis digitenne krijgen, ben je alleen 4 euro kwijt voor de huur van de decoder.
Wat nou als ik dat glasvezel neem, met TV en Digitenne wil. Ben ik dan verplicht huur te betalen? Ik heb namelijk helemaal geen huurdecoder nodig, en zou dan dus gratis Digitenne kunnen houden. Klopt dit, of gaat men dit niet snappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:25
Koffie schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:06:
Semi offtopic:
Het TV gedeelte van KPN is 'gewoon' interactieve TV van KPN over glasvezel.
Als je meer dan 2 TV's hebt, kun je gratis digitenne krijgen, ben je alleen 4 euro kwijt voor de huur van de decoder.
Wat nou als ik dat glasvezel neem, met TV en Digitenne wil. Ben ik dan verplicht huur te betalen? Ik heb namelijk helemaal geen huurdecoder nodig, en zou dan dus gratis Digitenne kunnen houden. Klopt dit, of gaat men dit niet snappen?
Je kan ook een 3e iTV tuner nemen van kpn en deze ook op glasvezel aankoppelen.
Ze zeggen dat er max 4 op glasvezel stabiel kunnen draaien maar als je ze allemaal bedraad kan je er max 6 trekken (meer nooit geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat snap ik, maar ik wil mijn digitenne niet kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gewoon een open vraag: er schijnen hier mensen in Lelystad te zijn die tegen glasvezel zijn, vanwege het feit dat ze.... 'gewoon' tegen zijn. ???
Waarom zou je tegen vooruitgang zijn? Waarom zou je tegen iets zijn waar je mede-bewoners wat aan hebben? Waarom zou je tegen meer diensten tegen lagere tarieven zijn?

Ik begrijp het gewoon niet. Iemand? :?

Notabene dorpen en steden om ons heen hebben het al of zijn bezig met de aanleg. En hier, in Lelystad zou het niet mogen gaan lukken... waarom niet?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehtweak schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:17:
Waarom zou je tegen vooruitgang zijn? Waarom zou je tegen iets zijn waar je mede-bewoners wat aan hebben?
Niemand is tegen vooruitgang, alleen zien ze de vooruitgang niet.
Waarom zou je tegen meer diensten tegen lagere tarieven zijn?
Dat is niemand, met echt grote verschillen zie ik niet met de bestaande oplossingen. "Het werkt nu toch ook" en "Het is nu toch al snel zat?"

Ik denk dat de meeste mensen gewoon "afwachten" alleen hebben ze niet door dat het daardoor wellicht niet door gaat. Aan de andere kant is het raar dat je een contract moet afsluiten voor iets "ongrijpbaars", en dat je een hoop "problemen" gaat krijgen, zoals je vaker hebt als je overstapt.

Mensen houden niet van veranderingen, ze houden er ook niet van dat de straat open moet, zeker als dat met de snelheid gaat zoals ze van Lelystad gewend zijn (middendreef anyone?) ook al heeft dat niks met elkaar te maken.

Ik blijf erbij dat er de verkeerde wijk gekozen is voor de pilot, en ik blijf erbij dat het vreemd is dat ze bij nieuwbouw niet direct een kabeltje onder de grond gooien (ook al wordt die niet gebruikt) er is immers ook een kabel+kastje van upc in mijn huis aangelegd terwijl ik dat niet eens wil (die gaat dan ook niet gebruikt worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Extra info m.b.t. het glasvezel initiatief in Lelystad:

Om iedereen in de gelegenheid te stellen informatie te verkrijgen, hulp bij het invullen van een contract of voor een eerlijk & persoonlijk advies houden wij extra informatiemiddagen op de zaterdagen 16 april, 7 mei & 14 mei.

Je kunt terecht in basisschool de Tjotter ( dezelfde lokatie dan waar de bewonersinformatieavonden hebben plaatsgevonden ). Aanvangstijdstip is 13.00h, eindtijdstip is 16.00h.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vertel trouwens eens over die taart, hoe zit dat precies? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Afbeeldingslocatie: http://www.hema.nl/images/products/_generated/6/slagroomtaart-6333030-Big.jpg
Taart? Heel simpel:

Als je je aanmeldt op de info dagen krijg je een coupon voor een taart en kun je een heerlijke taart ophalen bij bakker Prins! Eet smakkelijk (niet te hard smakken hoor) ;)

M.a.w. je scoort EN een taart EN een glasvezelverbinding. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[serieus]Dus als ik het forumlier van mijn buurman (getekend en wel) samen met die van mij inlever, krijg ik 2 vouchers ? :) [/]

In het kader van klop/klepel : Gezien het feit dat het via reggefiber zal gaan, is de bitstream voor TV hoger dan wanneer ik Interactieve TV van KPN over ADSL neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch UPC monopolist actie weer, CI+ kost evenveel als die verrekte mediabox. Willen ze voor HD kanalen 9 euro per maand extra. Hoop zo dat er glasvezel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat hoop ik ook, maar alles hangt af van de animo van de mensen zelf... d:)b
Als er nu niet voldoende aanmeldingen komen, dan kunnen we het schudden de komende jaren in Lelystad en blijft de hegenomie van UPC en de traaaaage ADSL verbindingkjes de toon zetten. ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Koffie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:56:
In het kader van klop/klepel : Gezien het feit dat het via reggefiber zal gaan, is de bitstream voor TV hoger dan wanneer ik Interactieve TV van KPN over ADSL neem?
Klok en klepel, bedoel je? ;)
Maar idd, met alleen al de DVB-C TV kanalen haal je een hogere kwaliteit dan het huidige digitenne en/of ITV over ADSL. De feed die Lijbrandt/Glashart levert is over het algemeen van goede kwaliteit, kijk de andere topics er maar op na.
Laten we het zo zeggen, beroerder en beperkter dan het huidige aanbod zal het zeker niet worden. :*)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:56:
Gezien het feit dat het via reggefiber zal gaan, is de bitstream voor TV hoger dan wanneer ik Interactieve TV van KPN over ADSL neem?
KPN gebruikt inderdaad geen originele Technicolor streams (SD 8mbit, HD 12-13mbit), maar eigen geëncodeerde streams met lage bitrates (SD 3-4mbit, HD 7-8mbit) met Verimatrix encryptie erop. Daarnaast ript KPN ook het Dolby Digitaal geluid en diverse ondertitel-streams eruit. En om deze KPN rommel te kunnen bekijken moet je gebruik maken van een waardeloze ubertrage Motorola STB met ventilator.

Nee echt... Als je KPN kunt mijden, doe dat dan. Alles beter dan KPN (en UPC). Zeker voor de gemiddelde Tweaker.

Hier alle nadelen op een rijtje van KPN's inferieure glasvezeldiensten ten opzichte van Reggefiber/Glashart Media (in de WGDO gebieden):

- Geen originele Technicolor streams (SD 8mbit, HD 12-13mbit), maar door KPN geëncodeerde streams met lage bitrates (SD 3-4mbit, HD 7-8mbit).
- Geen DVB-C mogelijk.
- Encryptie op de streams (ook de basiszenders) maakt een HTPC onmogelijk.
- Waardeloze ubertrage Motorola STB's met ventilator.

- Snelheidsverlies internet door overhead op PPoE verbinding.
- Dichtgetimmerde Experiabox waar niks aan te stellen is. Je kunt niet fatsoenlijk een eigen router gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Maar de vraag is: is het een WGDO of WBA netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu op http://www.lelystadwilglasvezel.nl/ dat er enkel keuze is tussen Lijbrandt en KPN. De providers die op de WGDO netwerken zitten zie ik er niet tussen. Ik denk dus dat het helaas om een WBA netwerk gaat. Dat zou wel een hele teleurstelling zijn. Wellicht dat Yogoi hier meer duidelijkheid over kan geven...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

@ehtweak kun je al iets zinnigs over bovenstaande zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik weet dat er tig discussies zijn en beweringen dat het een niet zou deugen en het ander wel. Maar helaas, zo simpel ligt het niet. Er zijn zelfs plaatsen waarbij Lijbrandt de ene keer WBA streams en de andere keer WGDO streams levert. En ook op dat gebied zijn er vele ontwikkelingen gaande.
Nu maakt KPN nog (nauwelijks) onderscheid in de streams die ze zowel voor glasvezel als voor puur-IP over niet-glasvezel gebruiken, maar ook daar komt verandering in.

Je kunt niet perse, per definitie zeggen dat het een slechter is dan het ander.

Ik denk dat dit een vraag is die b.v. a.s. zaterdag mooi door de heren/dames van Lijbrandt/KPN beantwoordt zou kunnen worden tijdens de informatiemiddag in De Tjotter.

Wat ook nog een rol speelt is dat nu in de eerste fase (de pilot) er idd 'maar' twee providers zijn. Afhankelijk van het succes zullen er in de vervolgfases meerdere providers gaan aanhaken. En dan zou het best wel eens zou kunnen zijn dat er aan de aanvoerzijde ook het e.e.a. gaat veranderen.

Maar, 'in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst' En koffiedik kijken kunnen we allemaal. ;) Wat ik daarmee wil zeggen, is dat niks zeker is, zelfs dit niet... Kijk hoe snel en veranderlijk de ontwikkelingen zijn. Weet jij het? Weet ik het? :?

[ Voor 28% gewijzigd door ehtweak op 15-04-2011 07:59 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 07:56:
Je kunt niet perse, per definitie zeggen dat het een slechter is dan het ander.
Jawel hoor. Kun je makkelijk zeggen. Kijk maar: Verwijderd in "Lijbrandt levert KPN IPTV streams?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 21:27

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:06:
[...]
Nee echt... Als je KPN kunt mijden, doe dat dan. Alles beter dan KPN (en UPC). Zeker voor de gemiddelde Tweaker.
Mwah, UPC is zo beroerd nog niet. Heb overigens geen HD ontvanger dus daarover kan ik niet oordelen.

Woonachtend @ Punter heb ik me ook ingeschreven; ik zie het wel wanneer de schop in de grond gaat :p
Ik dacht dat het een soort petitie was -- niet dus.

@hieronder: eens met standpunt over monopolie en semi-verplichte mediabox. Concurrentie is echter ook niet zaligmakend (zie ziektekosten).

[ Voor 18% gewijzigd door pistole op 15-04-2011 08:19 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pistole schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:13:
Mwah, UPC is zo beroerd nog niet. Heb overigens geen HD ontvanger dus daarover kan ik niet oordelen.:p
Een groot nadeel van UPC (de verplichte mediabox) is nu (deels) komen te vervallen, alleen wordt het dan duurder met minder functionaliteit 8)7
Maar opzich is er niks mis met UPC, behalve dat je geen keus hebt, geen concurrentie, iets wat nooit goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC timmert net als KPN alles dicht bij hun TV gebeuren. Zo koppelt UPC in tegenstelling tot Ziggo en Caiway de smartcard aan hun ontvanger (en straks ook aan hun CI+ module). Daardoor wordt je gelimiteerd in je apparatuur voor de ontvangst van Digitale TV. UPC bepaald met zijn CI+ module in welk apparaat je wel en niet digitale tv mag ontvangen. Daarnaast gaan ze die module ook nog eens verhuren. Dus een module die normaal een paar tientjes kost ben je je leven lang aan het afbetalen bij UPC. Nee, UPC is echt geen haar beter dan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Erkens schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:18:
[...]

Maar opzich is er niks mis met UPC, behalve dat je geen keus hebt, geen concurrentie, iets wat nooit goed is.
Er is één ding mis met UPC (en dat heb ik ze ook persoonlijk medegedeeld als vertegenwoordiger van het bewonersintiatief richting de strategy consultant van UPC nederland), ze kunnen geen symmetrische verbinding leveren over koper. Nu niet en straks niet.

En er zitten nog veel meer TV ontwikkelingen aan te komen.
(weliswaar in het duits) http://www.heise.de/ct/artikel/Der-fuenfte-Weg-1167899.html
The next thing: http://www.p2p-next.org/
En dat kan allemaal alleen maar als je de beschikking hebt over een symmetrische up/down verbinding.

Het is niet voor niks dat UPC zelf in haar eigen netwerk OOK glasvezel gebruikt (dat roepen ze toch zo hard). Goh, waarom zou dat nou toch zijn? Omdat de transportcapaciteit vele malen hoger ligt? Omdat je dan wel bidirectioneel verkeer high-speed kunt doen? :X

Als UPC ECHT luisterde naar de consument (dus ook naar de iets beter technisch onderlegden ;) ) dan boden ze hun diensten ook aan over de glasvezel kabel TOT in de woning van de eindklant!
Hun coax kabeltje staat niet open voor andere aanbieders, de glasvezel van Reggefiber staat wel open voor andere aanbieders...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is de wereld niet zo simpel als nu wordt gesteld. Ook in WBA gebieden zijn andere instellingen mogelijk van de TV streams. Het feit dat in plaays X,Y of Z dat nu niet het geval is zegt daar namelijk helemaal niets over. Ook is het niet zo dat er geen andere providers op het nu beschikbaar komende platform WBA geen diensten kan leveren is pertinent onjuiste informatie.

Maar even terug naar de basis: Een glasvezelproduct dat aan een consument wordt geleverd gaat over een 3 tal lagen: de glasvezelkabel zelf, het gedeelte van een operator én van een provider. Met die provider maak je als consument een afspraak in de vorm van een contract.

Uiteraard is het toegestaan om niet te staan juichen bij de huidige mogelijke keuzes. Maar ik wil iedereen op het hart drukken dat als er nu geen 30% wordt gehaald de eerste laag, namelijk de beschikbaarheid van de glasvezelkabel, niet wordt ingevuld.Dan is er helemaal geen concurrentie mogelijk op laag 2 & laag 3.

Het staat iedere marktpartij vrij om een eigen operator op te richten. Daar is zelfs OPTA regelgeving voor actief.

Concreet: of minimaal 30% neemt het besluit om de toekomst vast in huis te willen hebben, of iedereen krijgt te maken met het feit dat de toekomst nog wel 15 a 20 jaar aan Lelystad voorbij gaat. Veel simpeler kan ik het niet verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:11:
[...]

Helaas is de wereld niet zo simpel als nu wordt gesteld. Ook in WBA gebieden zijn andere instellingen mogelijk van de TV streams.
Ik denk dat je een eeuwigheid kan wachten totdat KPN hier iets aan gaat veranderen. KPN is niet het type bedrijf wat naar zijn klanten luistert.
Ook is het niet zo dat er geen andere providers op het nu beschikbaar komende platform WBA geen diensten kan leveren is pertinent onjuiste informatie.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat providers die uitsluitend in WGDO gebieden leveren (o.a. XMSNet en OnsBrabantNet) er niet tussen staan, wat impliceert dat het om een WBA gebied gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 17:28:
[...]

Ik denk dat je een eeuwigheid kan wachten totdat KPN hier iets aan gaat veranderen. KPN is niet het type bedrijf wat naar zijn klanten luistert.

[...]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat providers die uitsluitend in WGDO gebieden leveren (o.a. XMSNet en OnsBrabantNet) er niet tussen staan, wat impliceert dat het om een WBA gebied gaat.
XMS is een volwaardige zuster van Lijbrandt. En ja, XMS kan ook over WBA leveren. Ook leveren Solcon, KickXL & concepts-ict over WBA hun diensten. En dat zijn echt niet allemaal KPN streams op de TV.

Sterker nog:voor zover mijn informatie strekt komen er geen nieuwe WDGO gebieden meer bij(!)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:11:
[...]

XMS is een volwaardige zuster van Lijbrandt. En ja, XMS kan ook over WBA leveren. Ook leveren Solcon, KickXL & concepts-ict over WBA hun diensten. En dat zijn echt niet allemaal KPN streams op de TV.

Sterker nog:voor zover mijn informatie strekt komen er geen nieuwe WDGO gebieden meer bij(!)
Toch klopt je info niet helemaal.
XMSnet en Lijbrandt (die je al voorbeeld geeft) hebben verschillende investeerders.
Daarnaast levert XMSnet nog geen WBA.

KickXL en Concepts leveren volgens mij officieel (nog) niet op WBA.
Van Solcon weet ik het eigenlijk niet. Heb maar weinig onderzoek naar hun gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:24:
[...]

Toch klopt je info niet helemaal.
XMSnet en Lijbrandt (die je al voorbeeld geeft) hebben verschillende investeerders.
Daarnaast levert XMSnet nog geen WBA.

KickXL en Concepts leveren volgens mij officieel (nog) niet op WBA.
Van Solcon weet ik het eigenlijk niet. Heb maar weinig onderzoek naar hun gedaan.
Het kan best zijn dat Lijbrandt en XMS andere investeerders hebben. Ik heb in ieder geval meegemaakt dat ik met XMS mensen praat om afspraken te maken over Lijbrandt. Beide bedrijven zitten in Hillegon, en beide bedrijven hebben (nagenoeg) dezelfde propositie.
Dat XMS niet over WBA levert kan ik niet bevestigen of ontkennen: dat weet ik gewoon niet.
Echter het past wel in mijn plaatje dat er geen nieuwe WDGO gebieden meer worden uitgerold. XMS zal dan als ik het mag inschatten een langzame door tegemoet gaan. How convenient aangezien XMS lagere tarieven hanteert dan Lijbrandt.

Maar die hele provider discussie, hoe interessant ook, hoeven we niet te voeren als er geen glasvezel netwerk beschikbaar is. Dus voordat we die discussie voortzetten zal er eerst 30% een contract getekend moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ook zoiets om over na te denken:
Het hele cloud gebeuren (of je er nu voor of tegen bent) zal alleen maar meer en meer binnensluipen in allerlei toepassingen, nu en in de toekomst. Ook daar biedt een symmetrisch transport medium veel comfortabelere mogelijkheden dan de beperkingen van koper.

Iedereen heeft gelijk als je roept, 'maar dan wacht ik nog wel ff af en ik zie nog wel', BESEF dan wel dat wanneer er NU niet voldoende mensen meedoen, de komende jaren Lelystad wordt OVERGESLAGEN en de investerende partijen gewoon verder gaan in dorpen en steden waar de mensen WEL vooruit kijken...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Reden dat men afwacht is dat men denkt: de aftrap is niet in mijn wijk, het komt wel. Verder vind ik Warande niet handig gekozen, aangezien er nog niet voloende mensen wonen / huizen verkocht zijn.
Ik weet niet hoe de keuze op de Landstrekenwijk / Warande gevallen is :?

Verder is de communicatie naar de media / Lelystadse inwoners niet denderend (Omroep Flevoland, Flevopost etc etc aangezien ik een Nee/Nee stikker op de bus heb. Ik werd door de Active topics op dit topic gewezen.
Nooit iets van een stand gezien op de zaterdagmarkt in de Gordiaan :?

Leuk initatief, maar er zit niks in voor mij (bewoner Karveel).

offtopic:
Al jaren tevreden UPC / Chello klant sinds 1997

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Mensen die ik ken in Landstreken weten er wel van hoor, dus blijkbaar zit dat wel redelijk snor.
Alleen ze tonen geen interesse, iedereen is tevreden met het 16Mb ADSL lijntje en TV van UPC. (Nouja, bijna iedereen dan). Wel begrijpelijk, ik denk dat wanneer er over 5 jaar weer een poging wordt gedaan de interesse al veel hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Klopt voor geen meter, wij in Dronten hebben al jaren glasvezel en die staat er ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat betreft die communicatie: er zijn echt tig folders en flyers IN de wijk verspreid. Er zijn diverse info avonden geweest. Het klopt dat er geen acties gevoerd zijn in andere wijken, juist omdat dat nog niet van toepassing is (wat niet is kan nog komen...)

Iedere keer hebben we elke uiting als persbericht naar buiten gestuurd. Maar of lokale media dat oppakken, kun je niet afdwingen. Alhoewel zowel Omroep Flevoland (zelfs radio interview), Krant van Flevoland, Website v.d. gemeente, Flevopost en diverse buurt websites er diverse malen aandacht aan besteed hebben. We hebben zelfs op een kerstmarkt gestaan in december (alleen kwam er niemand)
Dat er voor de bewoners in andere wijken nog niks inzit, is op dit moment correct. Maar de doelstelling is, om via de diverse fases uiteindelijk heel Lelystad te verglazen.

Juist met de komst van een ander transportmedium, naast de twee bestaande, op koper gebaseerde, producten, worden de onderlinge (al dan niet monopolie) posities van een KPN en een UPC, op scherp gezet en gehouden. Reggefiber (en niet KPN) legt het glasvezelnetwerk aan. En ja, KPN heeft een MINDERheidsbelang in Reggefiber. Maar talloze multinationals hebben belangen in elkaars aandelenportefeuilles.

Dat de diverse glasvezel postcode checks Lelystad niet kennen, is ook correct. Officieel is het een pilot gebied wat vrijwel geheel steunt op het bewonersinitiatief. En wat dat betreft zijn we beperkt in onze mogelijkheden.

Het initiatief de grond in boren is makkelijk (leuke woordspeling ;) ), maar met handhaving/stilstand van de huidige koper situatie zal er zeker niemand beter van worden; nu niet en in de nabije en verre toekomst niet.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 24-04-2011 10:41 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het gaat er om spannen!
Blijven we in Lelystad achter bij de rest van de provincie en de rest van Nederland? Of doen we net zoals de polderpioniers van weleer en gaan we mee met de digitale toekomst?

Zie wat er o.a. in Zeewolde gebeurd is. Daar zijn inmiddels al zes aanbieders actief:
http://www.zeewoldeopglasvezel.nl/index.php
Reed gisteren over de Ossenkampweg en zelfs daar wordt nu glasvezel aangelegd. Zometeen heeft een kaasboerderij midden in de polder nog een snellere, betere en toekomstgerichtere internetaansluiting dan een woonhuis in de Landstrekenwijk (en zometeen andere wijken) in Lelystad.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Overmorgen (zaterdag 7 mei) weer een inschrijf- en informatiemiddag over lelystadwilglasvezel.nl. Locatie: De Tjotter, Kennemerland, Lelystad

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer een update: gisteren veel belangstellenden geweest tijdens de inschrijf- en informatiemiddag. Redelijk wat bewoners hebben een aanmelding ingeleverd, dank daarvoor! _/-\o_

Maar het is nog steeds niet genoeg, kom aan mensen, het kan toch niet waar zijn dat Lelystad gaat achterlopen bij de rest van Nederland? En nee, er zijn (op een enkele specifieke plek in Lelystad na) GEEN alternatieven voorhanden op dit moment in de provinciehoofdstad. ;(
Denk aan je zelf, aan je portemonnee, aan de kinderen, aan de toekomst (en ook nog een beetje aan je medebewoners). d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Om het maar is te doorbreken, naar hoeveel benodigde contracten zitten we nu nog ongeveer te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zie de website: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/
Nog 326 te gaan...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb me aangemeld, maar ik ben bang dat we mogen concluderen dat het niet doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik zou niet echt willen spreken van de verkeerde wijk, ik had meer verwacht qua belangstelling.
Ik denk dat heel lelystad moeite heeft om 30% per wijk te halen, maar zoals het er nu uitziet moeten we het voorlopig nog doen met UPC cable en DSL voor de average users :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De strijd is nog niet gestreden! Kom aan zeg, ik wil gewoon niet geloven dat het zoveel mensen koud laat en/of niks interesseert, of dat men het niet belangrijk vindt... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nouja, inprincipe is er geen monopolie van bijv 1 kabelaar of 1 DSL aanbieder dus enorm slecht is de situatie op dit moment niet. Ook zien er een hoop mensen op tegen het graafwerk in de straten vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ehtweak schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:41:
De strijd is nog niet gestreden! Kom aan zeg, ik wil gewoon niet geloven dat het zoveel mensen koud laat en/of niks interesseert, of dat men het niet belangrijk vindt... :?
In 5 dagen nog 300+ mensen laten tekenen lijkt me een beetje euh ... optimistisch.
Ik wil ook graag glas, maar blijkbaar boeit anderen het niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jim423 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:07:
Nouja, inprincipe is er geen monopolie van bijv 1 kabelaar of 1 DSL aanbieder dus enorm slecht is de situatie op dit moment niet. Ook zien er een hoop mensen op tegen het graafwerk in de straten vermoed ik.
Geen monopolie van 1 kabelaar? Dacht 't wel... Ik kan kiezen tussen UPC en UPC... :'(
ADSL, idd, daar zijn meerdere aanbieders die allemaal dezelfde lousy snelheid (= geen snelheid) kunnen bieden. Dus goh, wat hebben we veel keuze... NOT.

En dat graafwerk wordt vaak als afschrikking door UPC misbruikt. Maar die paar stoeptegels gaan 1 a 2 daagjes open en daarna gelijk weer dicht. Daar merk je niks van. En ze gaan onder je tuin door (mocht je die hebben).

Zelfs al zou ik genoegen nemen met de huidige DSL aanbieders, die kunnen EN geen fatsoenlijke down- EN UPLOAD snelheid bieden (zo kan ik max 4mb down en 512kb up krijgen!) en/of redelijk kwalitatieve TV kanalen, dus hoezo kiezen? Anno 2011 is dat gewoon TE weinig om fatsoenlijk aan thuiswerken en andere P2P toepassingen te kunnen doen. Laat staan toekomstige ontwikkelingen.

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste