Glasvezel Lelystad

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Koffie schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:13:
[...]

In 5 dagen nog 300+ mensen laten tekenen lijkt me een beetje euh ... optimistisch.
Da's idd optimistisch, maar niet onmogelijk (in sommige andere gemeentes kon dat ook)
Ik wil ook graag glas, maar blijkbaar boeit anderen het niet zoveel.
Wij willen niet persé glasvezel, maar een medium dat niet zo beperkt is als de huidige koper voorzieningen (hetzij telefoon-, hetzij coaxkabel). En 'toevallig' is glas daarvoor een geschikt transportmedium. Bovendien aangelegd door een partij die het gewoon open stelt voor 'verhuur' aan anderen die daar diensten over willen bieden.

Ik zeg altijd maar: waarom denk je dat UPC zelf ook glasvezel gebruikt in haar netwerk...? Juist ja, vanwege die enorme bidirectionele transport capaciteit! Alleen spijtig (en dat 'vergeten' ze er bij te vertellen) dat het niet tot in je woning ligt... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52
Ik doelde er meer op dat we een keuze hebben tussen een aantal DSL aanbieders (waarvan veel dochters van KPN zijn) en UPC. Het is niet zo dat we enkel UPC of KPN DSL kunnen nemen. Op dit moment is DSL nog wel snel genoeg voor de meeste mensen, maar daar gaat in enkele jaren wel verschil in komen vermoed ik. De jeugd gaat steeds meer youtube HD gebruiken en het downloaden/streamen van materiaal. Zelf maakt mij het graven niet enorm veel uit, ook al moet de hele stoep open ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

LelystadWilGlasvezel is door KPN internationaal op de kaart gezet!
London, 10 may 2011.

Tijdens de Investor day in Londen, onderdeel van de Europese strategie tour van KPN, waarbij topman Eelco Blok de koers voor de komende vier jaar toelicht, is het bewonersinitiatief lelystadwilglasvezel.nl onder het kopje "Grow FttH in attractive area's" als internationaal voorbeeld gebruikt!

We zijn er uiteraard trots op dat KPN onze inspanningen beloont met deze aandacht. We hebben er dan ook het volste vertrouwen in dat KPN ons steunt bij het verglazen van Lelystad, te beginnen in de Landstrekenwijk/Warande.

De gehele presentatie is te vinden op:
http://strategie.kpn.com/...y-consumerwireline-nl.pdf
Op slide 11 vindt u de foto van ons bewonersinitiatief:

Nu de bewoners nog... :*)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is de huidige actuele tussenstand?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Actuele tussenstand is te vinden op de website, gisteravond bijgewerkt.
http://www.lelystadwilglasvezel.nl/
staat op de voorpagina

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Valt nog beetje tegen. Maar morgen is er nog een inschrijfdag.
Site laadt trouwens enorm traag bij mij, komt zeker omdat ik geen glasvezel heb :P

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jim423 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:28:
Site laadt trouwens enorm traag bij mij
Dat deed 'ie bij mij net ook. Wilde net gaan zoeken waar dat aan kon liggen, en nu werkt het weer als een speer... Ondanks dat ik ook (nog) geen glasvezel heb. ;)

Misschien waren er net wel heel veel mensen een inschrijfformulier aan het downloaden. :+

Trouwens, mensen hoeven echt te wachten op een inschrijfdag, Inschrijven kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week! Formuliertje downloaden, invullen, ondertekenen en bij één van de inleveradressen door de brievenbus doen of opsturen naar het postbusnummer.

[ Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 13-05-2011 15:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Vraagje; ik woon dus in Lelystad en heb UPC.... op de site zie ik KPN en nog een ander bedrijf... Is dit ook voor UPC mensen van toepassing? Of hoe zit dat? *ja noob*

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Naboo: Woon je in de Landstrekenwijk/Waranda? Zo ja, dan kun je je aanmelden.
Zo niet, dan zul je nog geduld moeten hebben... isse simpel

http://www.lelystadwilglasvezel.nl/nl/ik-woon-in.html

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Naboo schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:17:
Vraagje; ik woon dus in Lelystad en heb UPC.... op de site zie ik KPN en nog een ander bedrijf... Is dit ook voor UPC mensen van toepassing? Of hoe zit dat? *ja noob*
Staat verder helemaal los van wat je nu hebt, je krijgt een vezel in je woning wanneer je daar woont en de 30% gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vandaag (14 mei 2011) laatste inschrijfdag.
(de ijscoman staat er weer :9 )
Vanmiddag tussen 13:00-16:00h De Tjotter, Kennemerland.

Het is natuurlijk niet verplicht om langs te komen. Inschrijfformulier downloaden, invullen en ondertekenen en vervolgens bij een van de inleveradressen door de brievenbus doen kan ook.

Denk aan je eigen toekomst en die van Lelystad.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En .. gehaald ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nog 6 uur dus daarna zal telling wel beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Houdt onze website in de gaten! De komende tijd... :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Iedereen trouwens bedankt voor de overweldigende belangstelling vanmiddag! _/-\o_
Veel mensen die op het laatste moment (echt rennend en hijgend) een inschrijfformulier kwamen brengen.

Nu is het wachten op de inhoud van de diverse brievenbussen en de postbus wat daar nog uit komt.

Niemand kan in ieder geval beweren dat hij/zij niet wist dat dit gaande was in de wijk. Het MOET gewoon opgevallen zijn. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

[...]

In 5 dagen nog 300+ mensen laten tekenen lijkt me een beetje euh ... optimistisch.
Ik wil ook graag glas, maar blijkbaar boeit anderen het niet zoveel.
maak een poster, print hem uit, hang hem overal op. of ga langs de deuren
loop je 3 straten door met ongeveer 110 huizen p.s., 4 mensen per huis, allemaal tekenen = 3x4x110 = VEEL MEER DAN 300! stel voor 1/3 van alle huizen tekent. heb je nogsteeds 440, dan heb je ook babies die er nog wonen ook 1/4e is baby hupsakee heb je er nogsteeds meer dan 300.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Stef602: het gaat niet om het aantal personen, maar om de woningen/huishoudens. Dus babies tellen sowieso niet mee... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Uit de nieuwsbrief van vanavond:

Inschrijfdag erg succesvol
Vandaag, zaterdag 14 mei, was de laatste inschrijfdag die we op de planning hadden staan. De opkomst was fenomenaal, en de hoeveelheid ingeleverde contracten was groot. Er zijn maar liefst ruim 70 contracten ingeleverd, waarvoor ontzettend veel dank!

Desondanks hebben we het niet gered om aan de benodigde 30% bij elkaar te halen. Echter mede aangezien ons initiatief bij KPN in een strategische presentatie voor pers, analisten & investeerders als voorbeeld is gebruikt willen wij wederom proberen om toch op de een of andere manier nu nog niet te hoeven stoppen. Voor de inhoud van deze presentatie verwijzen wij u graag naar onze site.
...
Ik wil toch meedoen, heeft dat nog zin?
Zoals geschreven: wij leggen ons niet zomaar neer bij deze uitkomst. Zeker niet na de opkomst van vandaag. Dat geeft ons voldoende vertrouwen om in ieder geval het gesprek met Reggefiber aan te gaan. Zodra daar meer informatie over te melden is verneemt u dat van ons.
Wij hopen dat u begrip heeft voor deze vorm van radiostilte op dit moment. Eventuele mogelijkheden en vorderingen willen we niet in gevaar brengen door vroegtijdig te communiceren. Uiteraard streven wij ernaar u zo snel mogelijk te informeren.

Hart onder de riem
Zomaar een mailbericht dat wij vandaag mochten ontvangen:

Ik ben nu echt bang dat we het niet gaan redden met de actie lelystadwilglasvezel.nl, maar wil jullie enorm bedanken voor alle werkzaamheden en vooral inzet die jullie hebben verricht.
Jullie hebben echt alles gedaan wat in je macht ligt om te doen! Niemand kan zeggen dat ze het niet wisten! Jullie waren overal!!

Mannen: super bedankt voor alles!!
Stap nu toch maar naar UPC denk ik....

Uiteraard ontzettend bedankt voor deze blijk van waardering. Alleen die laatste zin: nog even niet uitvoeren aub. Wij gaan echt ons best nog doen om de mogelijkheden te bekijken. En daarvoor zijn we meer aanmeldingen nodig, niet minder!

Waar zijn de borden bij de ingang van de wijk ?
Deze borden hebben wij vandaag verwijderd. Dit omdat wij met de gemeente Lelystad hebben afgestemd dat deze borden tot 15 mei gedoogd zouden worden. En aangezien afspraak = afspraak geldt, hebben wij ze dus netjes verwijderd.

M.a.w. er is nog niks beslist! d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Hmm, niet gehaald dus. Dus eigenlijk komen er 150 contracten tekort? Dat is wel een redelijk hoeveelheid, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 20:31
Laat me eens raden. Voor 95% weet ik dat het bij jullie door gaat.
Tijdens de informatie avonden van Reggefiber in Bergeijk werd al gezegd dat er niet werd gekeken op een paar honderd inschrijvingen. De inschrijvingen zijn verlengd to 4 juni, omdat gebieden die er buiten liggen ook mee willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Van de website:
De definitieve eindstand zullen we pas in de loop van volgende week kunnen communiceren aangezien er ongetwijfeld nog wat contracten onderweg zijn naar de inleveradressen, postbus en/of hardwareoutlet.
Wel kunnen wij meedelen dat we op bijna 16% zitten met een aantal ingeleverde contracten van 270.
Concreet betekent dat er 238 contracten te kort zijn.
Net iets meer dan de helft van de benodigde aansluitingen.
Tot hoe lang is de inschrijving verlengd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 16 mei 2011 @ 08:58:
Van de website:

Net iets meer dan de helft van de benodigde aansluitingen.
Tot hoe lang is de inschrijving verlengd?
Op dit moment betrachten wij daarover radiostilte. De redenen ervoor staan op onze site uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Zoals geschreven: wij leggen ons niet zomaar neer bij deze uitkomst. Zeker niet na de opkomst van vandaag. Dat geeft ons voldoende vertrouwen om in ieder geval het gesprek met Reggefiber aan te gaan. Zodra daar meer informatie over te melden is verneemt u dat van ons.
Wij hopen dat u begrip heeft voor deze vorm van radiostilte op dit moment. Eventuele mogelijkheden en vorderingen willen we niet in gevaar brengen door vroegtijdig te communiceren. Uiteraard streven wij ernaar u zo snel mogelijk te informeren.
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inmiddels een week verder .. is er al wat nieuws te melden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Denk het niet anders stond het wel op de site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het klinkt misschien lullig, maar op dit moment kunnen we nog niks melden. Het is even niet anders. :z

We verwachten over enkele dagen een persbericht uit te brengen c.q meer informatie op de website te gaan plaatsen.
'EVEN GEDULD A.U.B.'

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het heeft even geduurd, er is nieuws! Achter de schermen is er heel veel gebeurd/besproken/geregeld/etc.
(het blijft altijd lastig om als vrijwilligers naast je gewone baan ook nog dit soort zaken te regelen) ;)

De inschrijving blijft openstaan tot 3 juli!
Lees ook het persbericht op onze website:
www.lelystadwilglasvezel.nl

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En voor mensen uit Lelystad wil ik één tip geven, houdt komende week de Flevopost in de gaten! :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henisa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:07
Blijkbaar heeft KPN het licht gezien in Lelystad want het is nu mogelijk om via hun eigen website een bestelling te doen!!!..

[ Voor 0% gewijzigd door henisa op 01-06-2011 08:24 . Reden: tikvoutjes ;-) ]

https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=192763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nog 199 te gaan zou toch haast moeten lukken de komende maand ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nu, vandaag. Op de achterzijde van het eerste deel van de Flevopost, onze paginagrote advertentie van LelystadWilGlasvezel! 8)

En daar zijn we best wel een beetje trots op. _/-\o_

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Koffie schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:45:
Nog 199 te gaan zou toch haast moeten lukken de komende maand ? :)
Lijkt me dat het merendeel nu wel heeft ingeschreven.
Als de 199 nog niet gehaald is over 4 weken dan is het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jim423 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:11:
[...]

Lijkt me dat het merendeel nu wel heeft ingeschreven.
Het merendeel heeft juist nog NIET ingeschreven, daar zitten we nog op te wachten, die moeten blijkbaar nog wakker worden... :z ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De Glasvezelbus komt naar je toe!
De lelystad-wil-glasvezelbus komt ook in de wijk. We zijn aanwezig met de glasvezelbus op:

Dinsdag 14 juni hoek Rijnland/Salland

Woensdag 15 juni op de hoek Rijnland/Flakkee

Maandag 20 juni op de hoek Rijnland/Westerwolde

Je kunt vragen stellen aan de aanwezige ambassadeurs. En inschrijven natuurlijk... :Y

Afbeeldingslocatie: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/images/stories/_DSC7063.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En dit zijn de locaties:
Afbeeldingslocatie: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/images/stories/BUSLOKATIES.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En dit is een edit knop:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/edit.png

Gebruik deze in plaats van telkens nieuwe posts aan te maken terwijl de laatste al van jou is.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:55
MegaTronics schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:29:
En dit is een edit knop:

[afbeelding]

Gebruik deze in plaats van telkens nieuwe posts aan te maken terwijl de laatste al van jou is.
En wat is dit voor belachelijke opmerking, reageer dan gewoon niet.

Ik heb mij inmiddels ook al ingeschreven en ik hoop echt dat we het benodigde aantal inschrijvingen gaan halen, want UPC is dood voor mij. We hebben dan ook ADSL met een schotel op het dak, toen de spookrekeningen en slechte service van UPC ons de neus uitkwamen. Voor sneller internet moet ik wel bij glasvezel zijn. We hebben het bordje al in de voortuin staan en ik zal proberen om nog wat buren over te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:31

Zorian

What the fox?

Ik zit zelf bij UPC.
Eigenlijk zou ik op zich wil glasvezel willen (echter woon ik niet in de 2 wijken waar de actie nu is), het enigste argument dat ik er tegen heb, is dat het veel te duur is.
Bij UPC heb ik momenteel voor 45 euro per maand 120mbit, telefonie en televisie.
Als ik zoiets wil bij glasvezel, dan ben ik alleen voor het internet al tegen de 60-70 euro kwijt voor een 100/100 verbinding. Daarbij gaat mijn upload dan misschien wel een factor 10 omhoog en mijn download met 20mbit omlaag, maar dan nog is de prijsverhouding vrij groot.

//Ninja-edit: Daarnaast weiger ik naar een flutprovider als KPN te stappen, ik heb nu nog nachtmerries van die kwaliteit van hun. :X

[ Voor 13% gewijzigd door Zorian op 10-06-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Lt-Crash schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:35:
[...]
En wat is dit voor belachelijke opmerking, reageer dan gewoon niet.
Het staat notabene boven de Quickreply:

Je hebt zelf als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste bericht.

[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 10-06-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Xereon schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:53:
Bij UPC heb ik momenteel voor 45 euro per maand 120mbit, telefonie en televisie.
He?
Volgens de prijslijst bij UPC kost 3-in-1 120/10mb toch echt 55 + 15 = 70 euro per maand! En geen 45 (hooguit een of 't andere kortdurende actie).

Dus je moet wel appels met appels vergelijken ;) . En bovendien haal je echt 120MB down en 10mb up? :?
Xereon schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:53:
//Ninja-edit: Daarnaast weiger ik naar een flutprovider als KPN te stappen, ik heb nu nog nachtmerries van die kwaliteit van hun. :X
Tja, sentiment speelt ook een rol. Aan de andere kant is vrijwel IEDEREEN in nederland klant van KPN, ook al krijg je geen rekening van ze... Ook UPC klanten gebruiken KPN infrastructuur van KPN Wholesale. Dus er helemaal buiten kun je toch niet.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:31

Zorian

What the fox?

ehtweak schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:49:
[...]

He?
Volgens de prijslijst bij UPC kost 3-in-1 120/10mb toch echt 55 + 15 = 70 euro per maand! En geen 45 (hooguit een of 't andere kortdurende actie).

Dus je moet wel appels met appels vergelijken ;) . En bovendien haal je echt 120MB down en 10mb up? :?

[...]

Tja, sentiment speelt ook een rol. Aan de andere kant is vrijwel IEDEREEN in nederland klant van KPN, ook al krijg je geen rekening van ze... Ook UPC klanten gebruiken KPN infrastructuur van KPN Wholesale. Dus er helemaal buiten kun je toch niet.
Even vanuit de trein:
De prijs is zo dankzij een speciale aanbieding. :) Daarnaast betaal ik tevens die 16 euro ofzo aan standaard pakket radio/tv niet, dat betaalt mijn huisbaas. ;)
En het passief meeliften op het netwerk van KPN is wat anders dan hun rampzalige Experiabox gebruiken bijvoorbeeld. :p

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 10-06-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit bij jou, maar wanneer de gehele flat/appartement overgaat op glasvezel betaald je huisbaas natuurlijk ook weer 17 euro (of minder of meer) van het glasvezel analoog neem ik aan. Dus je moet het wel eerlijk doorrekenen. Hoe ben je aan die aanbieding gekomen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vanavond staat de bus van lelystadwilglasvezel op de hoek Rijnland/Westerwolde.

En morgenavond, woensdag 15 juni op de hoek Rijnland/Salland.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Een hint richting de tussenstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Aangezien de providers (KPN en Lijbrandt) ook hun websites hebben opengesteld voor directe aanmelding weten we op dit moment niet precies wat de stand is.
Maar we hebben er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen! :Y

Volgende week, maandagavond 20 juni staat de bus op de hoek Rijnland/Flakkee.
vanaf 19:30 (ook voor informatie)

[ Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 16-06-2011 11:34 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

A.s. zaterdag (25 juni) organiseert Lijbrandt een inschrijfmiddag in De Tjotter.
zie: www.lelystadwilglasvezel.nl
Als cadeautje geven ze een zitzak weg bij afsluiten van een abonnement. Kun je lui onderuit zakken als je ligt te genieten van je nieuwe glasvezelaansluiting :z

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Of je zit op je zitzak te huilen omdat de glasvezel toch niet komt door te weinig aanmeldingen. :+

Laten we hopen dat het allemaal wel goed gaat en dat de andere wijken dan ook de mogelijkheid krijgen tot een glasvezel aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als het er niet komt, geen contract, geen cadeautje, dus dan ook geen zitzak op om uit te huilen... ;)

Maar idd, we houden goede moed dat het gewoon doorgaat. Kan me gewoon niet voorstellen dat de Lelystedelingen de toekomst aan zich voorbij laten gaan. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Na inschrijving ontvangt u van ons een bevestiging. Daarna ontvangt u los nog een brief met een persoonlijke actiecode en aanwijzingen hoe u de zitzak kunt bestellen. U krijgt de zitzak thuis bezorgd.
Ik mag toch hopen dat je die zitzak *nu* krijgt, en niet pas bij oplevering?
Of moet ik met terugwerkende kracht mijn taartje straks weer inleveren? :+

Maareuh .. klein tipje van de sluier mbt stand van zaken? :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Qua stand van zaken? Dat is op dit moment niet actueel bij ons bewonersinitiatief. Omdat niet alle aanmeldingen meer rechtstreeks bij ons binnenkomen maar ook rechtstreeks bij KPN en/of Lijbrandt, en dat ijlt (door de administratieve verwerking) een week na.

En wat betreft dit zitzak actie. Volgens de voorwaarden van Lijbrandt (staat op hun website), is het geldig "als een abonnement in de actieperiode wordt afgesloten" Maar als het hele gebeuren niet doorgaat, wordt het abonnement nooit geactiveerd, m.a.w. dan is er geen abonnement, dus...
Maar voor de zekerheid zullen we het nog eens navragen.

Enne, die taart is neem ik aan toch wel op? :9

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 23-06-2011 08:51 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Morgen, zaterdag 2 juli allerlaatste inschrijfdag! Wederom op de locatie van De Tjotter, Kennemerland in de Landstrekenwijk.
De ijscoman zal er ook weer staan. :9
KPN en Lijbrandt zullen met vertegenwoordigers aanwezig zijn, alsmede diverse mensen van het bewonersinitiatief.
Zie ook: www.lelystadwilglasvezel.nl

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nou ben benieuwd of we het hebben gehaald :)
Helaas heb ik er natuurlijk nog niets aan, aangezien ik in 1 van de laatste wijken zit die aangesloten wordt waarschijnlijk. En wanneer er 1 wijk tussen zit die de 30% niet haalt stopt het dan compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij is het idd zo dat de volgende fase pas gestart wordt als de eerdere fase succesvol heeft ingetekend.
* Koffie ook benieuwd, fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ja maar zou wel zuur zijn natuurlijk dat 1 wijk het voor de rest van Lelystad verpest. Misschien dat je beter alle wijken af kan gaan en kijken waar de 30% gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jim423 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:48:
Misschien dat je beter alle wijken af kan gaan en kijken waar de 30% gehaald wordt.
Het klinkt allemaal zo simpel, maar in de praktijk werkt het (helaas) niet zo... 8)7

Nog enige dagen spanning voordat alle contracten verwerkt zijn en ingevoerd en dan weten we het, of de graafmachines over enkele weken zullen aanrukken. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die snap ik niet :?
Je hebt je eigen tellingen, plus wat er bij jullie in de tussentijd nog is ingeleverd. Dan kun je toch al een goede aanname doen of het gehaald gaat worden of niet? je mag me ook per DM influisteren hoor :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De laatste paar weken zijn er ook contracten rechtstreeks door de providers opgehaald (KPN en Lijbrandt), die zijn niet via het bewonersinitiatief gegaan. En er is een online tool bij Reggefiber waarin het allemaal bijgehouden worden. Maar daar zitten wel de nodige dagen vertraging tussen voordat alles is ingeklopt en ontcijferd.
En dan moet de officiele beslissing door de directie van Reggefiber genomen worden van GO/NO GO. Per slot van rekening zijn zij het die gaan graven en de rekening voor het graafwerk betalen.

Je moest eens weten, hoe lastig het is om sommige handgeschreven formulieren te ontcijferen. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat snap ik wel, maar voor jullie zelf moet je toch al een aardig beeld hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zo, net weer terug uit het Stadhuis. Meeting met de wethouder, Reggefiber en het bewonersinitiatief gehad.
Morgen komt er een persbericht met hoe en wat!

Dus nog ff geduld svp :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
ehtweak schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:10:
[...]

Het klinkt allemaal zo simpel, maar in de praktijk werkt het (helaas) niet zo... 8)7
Ja, 1 voor 1 bedoel ik dan hé. Niet heel Lelystad tegelijk. Misschien wel wat overlap in de periodes...
Ik denk dat nu 1 wijk over de dam is er minder inzet nodig is voor bepaalde andere wijken. Sommige wijken zullen het wel nooit halen ook al heb je een grote inzet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ehtweak schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:47:
Zo, net weer terug uit het Stadhuis. Meeting met de wethouder, Reggefiber en het bewonersinitiatief gehad.

En waar moet ik de hele dag F5'en? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ehhh, [F5]-en? Ik denk op www.lelystad.nl en/of www.lelystadwilglasvezel.nl.

Zodra het 'officieel' is, zal ik er voor zorgen dat het her en der ge-copy&ge-paste wordt. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ehtweak schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:47:

Gaat het persbericht vandaag gebracht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Fase 1 gehaald: net geen 30%

Eind deze week neemt Reggefiber een definitief besluit over de aanleg van een supersnelle glasvezelverbinding in Landstrekenwijk. Na de laatste inschrijfdag van afgelopen zaterdag werd het benodigde inschrijfpercentage van 30% net niet aangetikt. Eind deze week neemt Reggefiber een formeel investeringsbesluit.

Criteria
Het aanleggen van een glasvezelnetwerk is een kostbare zaak. Daarom zijn er criteria waaraan moet worden voldaan, voordat er daadwerkelijk gegraven kan worden. Zo moet 30% van de huishoudens, binnen een vooraf vastgesteld gebied, ‘JA’ zeggen door een contract af te sluiten bij een van de glasvezelproviders. Het bewonersinitiatief lelystadwilglasvezel.nl heeft vanaf december 2010 met veel inspanningen bewoners enthousiast gemaakt voor de uitrol van glasvezel. Afgelopen zaterdag was de laatste mogelijkheid voor inwoners om zich in te schrijven voor een glasvezelabonnement. Eind deze week besluit Reggefiber formeel of de schop daadwerkelijk de grond in gaat.

Pilotproject
Oorspronkelijk zou in 2010 gestart worden met de aanleg van glasvezel in Landstrekenwijk. Vanwege de financiële crisis is dit uitgesteld. De aanleg van het supersnelle glasvezelnetwerk in de Landstrekenwijk is een van de drie pilotprojecten waarmee Reggefiber wil starten. Concreet betekent dit dat in alle straten in Landstrekenwijk graafwerkzaamheden zullen worden uitgevoerd om de aanleg van het supersnelle glasvezelnet te realiseren. In totaal zal voor dit project circa 19 kilometer kabel de grond in gaan. Hopelijk volgen nog meer wijken.

Bron: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Iemand was me voor.

:Y Dus ja, eind augustus gaat de schep de grond in! *O*

Op naar de volgende fases! Iedereen hartelijk bedankt voor de steunbetuigingen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben benieuwd welke wijken gaan volgen, bijvoorbeeld Hanzepark.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Is al bekend volgens mij, fase 2 is als het goed is:

Afbeeldingslocatie: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/images/stories/fase2_klein.jpg

Daarna Botter Schoener Tjalk.

[ Voor 10% gewijzigd door Jim423 op 06-07-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, dat is het correcte plaatje van fase 2.
En het is de bedoeling dat bij deze volgende fases ook weer nieuwe, additionele providers zullen aansluiten.

"als er één schaap over de glasvezeldam is, dan volgen er meerdere" ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Laten we het hopen ;)
Al een idee voor de 4e en 5e wijk ? Of blijft dit voorlopig even de pilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ehtweak schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:15:
:Y Dus ja, eind augustus gaat de schep de grond in! *O*
Dat is een andere uitspraak dan in het persbericht .. vertel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:55
Ik snap het ook niet helemaal meer.

er was toch 30% voor nodig, en dan staat er achter net geen 30%?? Ik wacht nog even geduldig af, want ik hoop nog steeds op goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Lt-Crash schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:10:
Ik snap het ook niet helemaal meer.

er was toch 30% voor nodig, en dan staat er achter net geen 30%?? Ik wacht nog even geduldig af, want ik hoop nog steeds op goed nieuws.
Net gekeken op de site van lelystad glasvezel.
Is positief bericht.
Gefeliciteerd met fase 1.

Hier het bericht:

Nieuwsbrief #22

Vraagbundeling fase 1 positief afgesloten.

Zaterdag 2 juli hebben we voor fase 1 echt de laatste inschrijfdag gehad. En we mogen wel zeggen: een succesvolle afsluiting. Op een haar na hebben we het gestelde target van 30% aanmeldingen bereikt. Dat betekent dat iedereen die zich de afgelopen maanden, weken of zelfs dagen heeft ingeschreven even belangrijk is geweest voor het einderesultaat.

U heeft de afgelopen week wellicht een bericht opgevangen dat de aanleg start. Deze mededeling is door de gemeente Lelystad gedaan tijdens het wekelijkse persuurtje. Dit persbericht van de gemeente is voorgesproken met ons en een afgevaardigde van Reggefiber.

Vandaag zou Reggefiber de definitieve beslissing nemen tot investering. Helaas is in de loop van de dag het bericht gekomen dat deze beslissing niet vandaag, maar in de loop van volgende week wordt genomen. Om de reden van dit uitstel is ons helaas niets bekend gemaakt.

Aangezien wij van mening zijn dat u ook recht heeft op duidelijkheid willen we door middel van dit bericht kenbaar maken dat voor zover wij kunnen beoordelen er alles op wijst dat de aanleg na de zomervakantie daadwerkelijk van start gaat. Dit onder meer door een verkregen ruwe concept planning.

Als bewonersinitiaitief zijn wij blij en bijzonder trots op het feit dat het harde werken van meer dan 6 maanden uiteindelijk resultaat zal opleveren. Een resultaat dat de weg vrij maakt om naar de volgende fase te gaan, dat zijn de gebieden Lelystad-Haven en Hollandse Hout. Hiermee zullen wij na de vakantieperiode aanvangen. Zoals altijd: het laatste nieuws hieromtrent is op onze website te vinden.

Rest ons als bewonersinitiatief voor dit moment dank uit te spreken aan allen die het project gesteund hebben in welke vorm dan ook. Alle steentjes samen hebben gemaakt dat de schep de grond in gaat om samen de stap naar de toekomst te kunnen zetten.

datum publicatie: 8 juli 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Soms zijn handtekeningen bij een (inmiddels) groot bedrijf een formaliteit. En daarom is het nu wachten op een krabbel in de gelederen van Reggefiber.
Maar geloof me, het wordt gewoon aangelegd. :Y

Conceptplanning voor de Landstrekenwijk:
-week 35 start graafwerkzaamheden.
-week 43 eerste huisaansluitingen.

Week 35 starten de huisaansluitingen in de Warande. Hier ligt al menig glasvezelkabel tot aan de voordeur.
Er zal een infopunt ingericht worden in de Warande waarbij een Reggefiber medewerker enkele dagen per week aanwezig zal zijn voor inlichtingen/vragen over aanleg en providers.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik ben benieuwd hoe snel het verspreid door de rest van Lelystad :) Mocht fase 2 niet lukken stopt het dan compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Woei!!! \o/ *O*
Definitieve GO van Reggefiber!
Reggefiber heeft ons net per mail laten weten dat er een defintief besluit is genomen om het glasvezelnetwerk te gaan bouwen in FASE1.
Het officiele Persbericht van Reggefiber zal zo snel mogelijk volgen.

datum publicatie: 12 juli 2011
Bron: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En voor de twijfelaars onder ons, een bevestiging van de gemeente:
http://www.lelystad.nl/nl...esloten_op_glasvezel.html

En de bevestiging van Reggefiber:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/lelystad/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:00

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ehtweak schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 08:21:

Conceptplanning voor de Landstrekenwijk:
-week 35 start graafwerkzaamheden.
-week 43 eerste huisaansluitingen.
Ik kan niet wachten.......ik hoop dat ik natuurlijk bij de eerste aansluitingen zit *O* , eindelijk supersnel internet maar vooral HD TV.

Trouwens ik denk dat UPC flink baalt met dit resultaat, die zien straks ineens zo'n 25-30% van hun klanten vertrekken. Ik heb ze jaren geleden al verlaten en in de tussentijd TV via satelliet gekeken en telefonie en internet via Tele2. Nu weer aan de triple-play via glas. Zat toch al tegen de aankoop van een nieuwe HD ontvanger voor de satelliet dus dit initiatief kwam als geroepen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch UPC zijn eigen schuld?

Welke kabelaar vraagt er nu een toeslag van vijf voor een digitaal basispakket en welke kabelaar vraagt er nu een toeslag van maar liefst 9 euro per maand voor de publieke omroep en commercielen in HD ?

Bij Caiway en Ziggo is beiden gewoon standaard, zonder meerkosten.

UPC heeft er dus zelf om gevraagd als er een hoop klanten weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies.

Ze zijn ook de enigste die smartcard pairing praktijken toepassen zodat je aan hun Mediabox of CI+ module vastzit (die uiteraard niet werkt in apparatuur waarvan UPC vind dat jij daar geen TV op mag kijken).

Van mij mag UPC vandaag nog vertrekken uit Nederland. En neem KPN dan gelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Da's een beetje kortzichtig m.i. Heel Nederland maakt gebruik van KPN WholeSale diensten, vergeet dat niet. Vrijwel alle DSL, telefonie en diverse andere transportcapaciteit wordt door KPN WholeSale geleverd. Dat daar uiteindelijk andere merkjes op de factuur staan bij een consument is weer een ander verhaal.

En dat UPC zo krampachtig vasthoudt aan haar eigen infrastructuur, ja, da's kortzichtig. Want Reggefiber maakt het niet uit wie data over haar fibers stuurt... O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:30:
[...]

Da's een beetje kortzichtig m.i. Heel Nederland maakt gebruik van KPN WholeSale diensten, vergeet dat niet. Vrijwel alle DSL, telefonie en diverse andere transportcapaciteit wordt door KPN WholeSale geleverd. Dat daar uiteindelijk andere merkjes op de factuur staan bij een consument is weer een ander verhaal.
Daarom dus. Dit bedrijf heeft veel te veel macht en maakt daar misbruik van waar het kan. Mooi opdoeken dus die toko. Laat een ander bedrijf die taken maar overnemen. Alles beter dan het logge graaiende KPN dat alleen maar aan zijn aandeelhouders denkt.
En dat UPC zo krampachtig vasthoudt aan haar eigen infrastructuur, ja, da's kortzichtig. Want Reggefiber maakt het niet uit wie data over haar fibers stuurt... O-)
Ik kijk uit naar het moment dat alle UPC gebieden verglaast zijn hier in Nederland en dat 99% van hun klanten dan zijn overgestapt. Dan kun ze hun boeltje wel opdoeken hier :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Denk je nou echt dat er provider is die NIET aan z'n aandeelhouders denkt? ;w
Het is nou eenmaal een commerciele dienstverlening door kleine/grote clubjes die poen willen verdienen. En of dat nou anonieme aandeelhouders zijn van een beursgenoteerde onderneming of een semi-familie bedrijf zoals meneer Wessels z'n toko (Reggefiber), helaas het is niet anders. :N

De tijd dat een nutsvoorziening (want dat is internet connectivity onderhand) door een semi-overheids orgaan wordt geleverd, is ver achter ons.

Om terug te komen op glasvezel in Lelytown. Het is wel een goede zaak dat er nu meerdere mogelijkheden komen om zaken als internet, tv, telefonie af te nemen, via verschillende media en verschillende providers.

In de volgende fase (Lelystad-Haven en Hollandse Hout) hopen we nog meer providers mee te kunnen laten doen. *O*

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:51:
Denk je nou echt dat er provider is die NIET aan z'n aandeelhouders denkt? ;w
Het is nou eenmaal een commerciele dienstverlening door kleine/grote clubjes die poen willen verdienen. En of dat nou anonieme aandeelhouders zijn van een beursgenoteerde onderneming of een semi-familie bedrijf zoals meneer Wessels z'n toko (Reggefiber), helaas het is niet anders. :N
Oke, maar je hebt:

- Bedrijven die geld willen verdienen en bedrijven die geld willen graaien.
- Bedrijven die aan de aandeelhouders denken en bedrijven die alleen maar aan de aandeelhouders denken.

KPN en UPC vallen dan duidelijk in de laatste categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zullen we deze discussie even ergens anders voeren :?

Ik meen me overigens te herinneren dat KPN bij de invoering weinig verkracht heeft aan de DVB-T standaard (vrije CAM keuze, losse smartcards die het overal doen, zonder extra kosten 3 smartcards per huishouden, open en eerlijk toestaan/aanmoedigen om op hetzelfde abo een smartcard op een andere locatie te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Krijgen huizen welke zich niet hebben aangemeld met een contract ook een glasvezel in de meterkast?
Leek mij dat alleen de mensen met een contract het in hun meterkast kregen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Als ik het verhaal op http://www.lelystadwilglasvezel.nl/ lees, dan is na fase 3 (Botter en omgeving) wederom een evaluatie over de 30%. Als die niet gehaald word dan blijft dus de rest van Lelystad verstoken van glas :?

Kan daar iets over gezegd worden? Of kan de hoop voor Lelystad meteen begraven worden?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

aReaRe schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:25:
...Of kan de hoop voor Lelystad meteen begraven worden?
Als je de hoop meteen begraaft, dan wordt het nooit wat. ;)
Wanneer we als bewonersinitiatief onze nek niet hadden uitgestoken en hoopten dat het door zou gaan, dan was er na de zomer ook geen schep de grond in gegaan!

Kortom, wat er precies na fase 3 gaat gebeuren, dat weet niemand. We hopen altijd op een olievlekwerking. M.a.w. als de eerdere fases zo succesvol zijn, dat het aanstekelijk werkt en dat de rest 'vanzelf' komt. Maar aangezien er altijd mensen zijn die initiatieven en nieuwe ontwikkelingen (om soms duistere redenen) de grond in willen boren, is er echt geen peil op te trekken hoe alles zal gaan verlopen. :?

We gaan nu zo snel mogelijk beginnen met fase 2 (Lelystad-Haven en Hollandse Hout) en daarna..., daarna zien we weer verder. Vergeet niet, als initiatiefnemers zijn wel al in de zomer van 2010 gestart (!) dus je moet wel een lange adem hebben en volhardend zijn.

Zo voldoende uitleg?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Bedankt voor de uitleg in ieder geval. Ik zie het te zijner tijd wel verschijnen in het Karveel, en of het na fase 3 de uitrol word opgepakt door Reggefiber/KPN en dat niet iedere keer een bewonersinititatief nodig is. Begrijp me niet verkeerd, jullie hebben goed werk verricht voor Warande/Landstrekenwijk maar op een gegeven moment moet toch het bedrijf zelf initiatief tonen :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jim423 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:01:
Krijgen huizen welke zich niet hebben aangemeld met een contract ook een glasvezel in de meterkast?
Leek mij dat alleen de mensen met een contract het in hun meterkast kregen toch?
http://www.lelystadwilgla...reen-dan-aangesloten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Hmm, valt Landstrekenwijk onder hoog percentage aanmeldingen? Niet toch, zullen ze wel 60%+ aanmeldingen mee bedoelen. Dus het wordt gewoon tot erfscheiding gelegd dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ze zijn nu echt begonnen!
Zie de foto's op onze website: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/
Afbeeldingslocatie: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/images/stories/IMG_3251.jpg
De POP is geplaatst!. Maandag 5 september gaat officieel de eerste schep de grond in.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik ben vooral benieuwd naar fase 2 en 3. Hoe dat gaat lopen :)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jim423 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:18:
Ik ben vooral benieuwd naar fase 2 en 3.
Ik ook. ;)
Woon daar zelf ook...

We zijn achter de schermen al weer geruime tijd bezig hoor. Al vlak na de succesvolle afsluiting van de eerste fase vraagbundeling zijn we meteen verder gegaan met alle contacten warm houden en polsen hoe of wat. Immers, we zijn nog lang niet klaar...

Dus houd onze website in de gaten, daar komt binnenkort vast weer nieuws te staan. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is allemaal leuk, maar als je er geen behoefte aan hebt, wordt toch in je min of meer gedongen om in je tuin te laten boren en graven. Ik vind glasvezel niet nodig, ben tevreden met wat ik heb. Dus ik heb geen toestemming geven voor de werkzaamheden in en om mijn huis.

Het is allemaal heel erg opdringerig, het lijkt wel spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:48:
Dit is allemaal leuk, maar als je er geen behoefte aan hebt, wordt toch in je min of meer gedongen om in je tuin te laten boren en graven. Ik vind glasvezel niet nodig, ben tevreden met wat ik heb. Dus ik heb geen toestemming geven voor de werkzaamheden in en om mijn huis.

:F

Dat je voor dat bericht geregistreerd hebt.
Jammer voor jou dat de gemeente de graaf vergunningen al heeft uitgegeven. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 04-09-2011 13:19 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:48:

Het merendeel van de werkzaamheden in Lelystad word je opgedrongen, kun je vrij weinig tegen doen.
En als je geen aansluiting wil, word er ook niet in/onder je tuin gegraven.

Wees blij dat men bij de uitrol van koper destijds niet er zo over dacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Om je huis is niet jouw terrein natuurlijk, wat hier gebeurd is aan de gemeente. In je tuin wordt niet gegraven wanneer je geen glasvezel neemt hoor, zo heb ik het begrepen tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen behoefte aan dit produkt, de verkoopmethode is zeer opdringerig. Ik heb totaal geen behoefte aan geadresseerde reclame en aanbiedingen van degene die glasvezel aanbieden.

Kan het niet zo zijn, als je nee hebt gezegd dat je steeds wordt lastig gevallen. Dat er graafwerkzaamheden worden uitgevoerd prima, maar niet op mijn terrein en laat mij met rust.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

't Zit je wel erg hoog :?
Reageer je ook zo alle andere geadresseerd post, werkzaamheden in Lelystad ?
Je weet dat er vroeger geen kabel TV was, en dat men langzaam aan heel Nederland van coax heeft (moeten) voorzien om tot de situatie van vandaag de dag te komen?

Ik ben het met je eens dat er op een behoorlijke Jehova manier aandacht gevraagd is (zeker in het begin) voor het project, maar ik snap echt niet dat er mensen zijn die zo fel moeten reageren alsof er gevraagd word om zelf even heel Lelystad uit te graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sticker met NEE/NEE op mijn deur. Ik heb mij aangemeld bij de diverse registers tegen spam, telefoon en ongevraagde geadresseerde reclame.

Als andere mensen glasvezel willen prima. Maar als ik nee zeg, zal dit moeten worden gerespecteerd. Ze mogen kabels leggen wat ze willen, maar niet op mijn terrein. Als de buren dit willen prima.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste