Lt-Crash schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:10:
Ik snap het ook niet helemaal meer.
Fase 1 gehaald: net geen 30%
er was toch 30% voor nodig, en dan staat er achter net geen 30%?? Ik wacht nog even geduldig af, want ik hoop nog steeds op goed nieuws.
Net gekeken op de site van lelystad glasvezel.
Is positief bericht.
Gefeliciteerd met fase 1.
Hier het bericht:
Nieuwsbrief #22
Vraagbundeling fase 1 positief afgesloten.
Zaterdag 2 juli hebben we voor fase 1 echt de laatste inschrijfdag gehad. En we mogen wel zeggen: een succesvolle afsluiting. Op een haar na hebben we het gestelde target van 30% aanmeldingen bereikt. Dat betekent dat iedereen die zich de afgelopen maanden, weken of zelfs dagen heeft ingeschreven even belangrijk is geweest voor het einderesultaat.
U heeft de afgelopen week wellicht een bericht opgevangen dat de aanleg start. Deze mededeling is door de gemeente Lelystad gedaan tijdens het wekelijkse persuurtje. Dit persbericht van de gemeente is voorgesproken met ons en een afgevaardigde van Reggefiber.
Vandaag zou Reggefiber de definitieve beslissing nemen tot investering. Helaas is in de loop van de dag het bericht gekomen dat deze beslissing niet vandaag, maar in de loop van volgende week wordt genomen. Om de reden van dit uitstel is ons helaas niets bekend gemaakt.
Aangezien wij van mening zijn dat u ook recht heeft op duidelijkheid willen we door middel van dit bericht kenbaar maken dat voor zover wij kunnen beoordelen er alles op wijst dat de aanleg na de zomervakantie daadwerkelijk van start gaat. Dit onder meer door een verkregen ruwe concept planning.
Als bewonersinitiaitief zijn wij blij en bijzonder trots op het feit dat het harde werken van meer dan 6 maanden uiteindelijk resultaat zal opleveren. Een resultaat dat de weg vrij maakt om naar de volgende fase te gaan, dat zijn de gebieden Lelystad-Haven en Hollandse Hout. Hiermee zullen wij na de vakantieperiode aanvangen. Zoals altijd: het laatste nieuws hieromtrent is op onze website te vinden.
Rest ons als bewonersinitiatief voor dit moment dank uit te spreken aan allen die het project gesteund hebben in welke vorm dan ook. Alle steentjes samen hebben gemaakt dat de schep de grond in gaat om samen de stap naar de toekomst te kunnen zetten.
datum publicatie: 8 juli 2011