AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Anoniem: 445689
idd. http://www.eindelijkglasv...Kogge-Kempenaar-glasvezelehtweak schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:45:
[...]
He? Wat bedoel je? De link doet 't gewoon hoor. Net geprobeerd.
Ze waren ook bezig met de sloot naast de Visarenddreef. Toeval?
Lijkt me niet dat die baggerwerkzaamheden iets te maken hebben met de glasverbindingSupremo schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:08:
Ik kreeg gister een brief van Concepts dat Schouw glasvezel krijgt!
Ze waren ook bezig met de sloot naast de Visarenddreef. Toeval?
Overigens heb ik nog niks gehoord van reggefiber en/of telfort over de status, het is dat er op hun site nu staat dat het doorgaat, maar voor de rest blijft het stil terwijl we een paar weken terug regelmatig brieven etc kregen.
Na het accoord duurt het meestal 6-8 weken voordat je daadwerkelijk iets ter plekke ziet gebeuren. In de tussentijd worden resources ingepland, mensen en materieel besteld. Zaken met de gemeente geregeld etc.
Wanhoopt niet, uwen glazen vezel zal tot u komen
Dat snap ik, maar een simpel briefje naar je klanten dat het abo doorgaat zou wel prettig zijnehtweak schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:25:
ff geduld mannen.
Na het accoord duurt het meestal 6-8 weken voordat je daadwerkelijk iets ter plekke ziet gebeuren. In de tussentijd worden resources ingepland, mensen en materieel besteld. Zaken met de gemeente geregeld etc.
Wanhoopt niet, uwen glazen vezel zal tot u komen
Inderdaad. Het is dat we er zelf achter zijn gekomen, maar verder niemand die je daar verder over informeert.Erkens schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:34:
[...]
Dat snap ik, maar een simpel briefje naar je klanten dat het abo doorgaat zou wel prettig zijn
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

http://www.eindelijkglasv...stad_galjoen_op_nominatie
Lelystad Galjoen ook op de nominatie voor glasvezel.
De aanleg van glasvezel in Nederland is in volle gang. Binnenkort zijn ook de wijken Galjoen, Jol, Boeier, Punter, Karveel, Bataviahaven, Stadseiland en Suydersee Boulevard in Lelystad aan de beurt om op dit nieuwe, razendsnelle netwerk te worden aangesloten. Voorwaarde is dat ten minste 30% van de huishoudens in het aansluitgebied vóór 2 juni een abonnement afsluit bij één van de deelnemende aanbieders van internet, tv en telefonie.Bewoners bepalen de komst van glasvezel.
Bewoners bepalen de komst van glasvezel.
De aanleg van glasvezel vergt enorme investeringen. Daarom komt dit nieuwe netwerk in eerste instantie in gebieden en steden waar de bewoners het enthousiast omarmen en daadwerkelijk gaan gebruiken. Daarbij is een kritische grens bepaald. Als 30% van de huishoudens binnen het aansluitgebied een glasvezelabonnement neemt bij één van de deelnemende serviceproviders zal met de aanleg van glasvezel worden begonnen. De aansluiting is kosteloos, net als een glasvezelmodem in de woning. Wordt het percentage niet gehaald, dan krijgen andere wijken voorrang en kan het jaren duren voordat Galjoen, Jol, Boeier, Punter, Karveel, Bataviahaven, Stadseiland en Suydersee Boulevard opnieuw aangesloten kan worden. De peiling vindt plaats op 2 juni.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Op welke manier hebben jullie actiegevoerd en mensen overtuigd?
Ik moet dat namelijk komende tijd doen en ik wil het graag effectief aanpakken.
Geen zin om nog 15 jaar te wachten..
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Om te oefenen kan je mij (Karveel) proberen te overtuigen. Ik hou wel van vernieuwingen, maar bij mijn vrouw moet ik toch wel met goede argumenten komen. Ik was altijd erg tevreden met UPC totdat de horizon hier zijn intrede deed. Vooral mijn vrouw kan dat pokkeding wel het raam uitgooien.De horizon is het grootste bewijs dat het uiterlijk ondergeschikt moet zijn aan de werkbaarheid en niet ten koste van.Ziet er mooi uit al die plaatjes, maar ik wil gewoon een lijst een lijst met namen hebben van alle programma's die ik heb opgenomen op volgorde. En zo zit het hele menu in elkaar. Bovendien moet ik die box een aantal keer per dag aan- en uitzetten.timmie1 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:34:
Vraagje:
Op welke manier hebben jullie actiegevoerd en mensen overtuigd?
Ik moet dat namelijk komende tijd doen en ik wil het graag effectief aanpakken.
Geen zin om nog 15 jaar te wachten..
Aan de pluskant, het hdtv van upc is prima en aan 60Mb down heb ik meer dan genoeg. Brein lijkt nu toch de slag te gaan winnen, dus voor de lange termijn heb ik toch niet zoveel aan supersnel internet. Het nut van een snelle upload zie ik al helemaal niet voor mij.
Het hd-beeld van KPN schijnt weer niet je-van-het te zijn. Veel van de concurrenten met een beter beeld zijn door KPN opgekocht en gaan samen onder Telfort. Dit moet het low budget zusje worden van KPN, dus ongetwijfeld wordt het pakket uitgekleed en het tv-beeld minder dan van KPN zelf. Overige concurrenten zijn weer een stuk duurder dan UPC.
Als KPN niet de hegemonie had genomen op het glasvezel, dan was het voor mij een no-brainer geweest en had ik gekozen voor glasvezel. Nu heerst de twijfel. Ongetwijfeld weet UPC de horizon ook wel te verbeteren. Het duurt alleen enorm lang.
Ik vind je wel heel pessimistisch over de toekomst van de opgekochte providers die als Telfort verdergaan. Ik denk eigenlijk eerder dat KPN haar eigen beeld zal moeten opwaarderen, en de tekenen wijzen daar ook wel voorzichtig op.
Qua Vodafone of Solcon: HD beeld is meer dan goed, en ook nog DVB-C/analoge TV voor de slaapkamer. Over de kosten kan ik niet oordelen voor anderen maar kijkend naar de UPC website zie ik een bedrag van 55 euro (acties uitgezonderd) per maand voor een alles in 1 60/6. Dat betaal je ook bij de andere genoemde providers voor een 50/50. En die 50 haal je ook echt. Met die 60 van UPC is dat nog maar de vraag en sterk afhankelijk van waar je woont en het tijdstip van de dag.
Of Brein uberhaupt een slag gaat winnen? Denk het niet, maar goed... dat wordt een hele andere discussie.
Upload vind ik belangrijk wanneer ik bijvoorbeeld mijn 1080p vakantiefilmpjes op Youtube zet. Verder is een snelle upload handig wanneer je backups in de cloud wil zetten. Denk bijvoorbeeld aan je eigen foto's, filmpjes, documenten, etc.
Ze starten half april met de aanleg van het glasvezelnetwerk.
Ik neem aan dat ze bedoelen dat ze dan in de straat gaan wroetenBarre73 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:35:
Ze zijn al begonnen aangezien de eerste wijkcentrale er al staat... :-)

Wie had dat ooit kunnen bevroeden, een paar jaar geleden...?
Wij wel (bewonersinitiatief lelystadwilglasvezel.nl), ooit begonnen in 2010 en maar stug volhouden en er in geloven dat het allemaal zou gaan gebeuren. Dan heb je toch nog het idee dat je het ergens voor gedaan hebt...

Borden staan overigens inmiddels bij ingang Galjoen en Jol o.a.
[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 17-03-2013 22:02 ]
Tijd om te verhuizen naar Amersfoort, daar ligt tenminste al glasvezel.

[ Voor 11% gewijzigd door Erkens op 24-03-2013 12:32 ]
PM me even je postcode en huisnr. Dan laat ik het even uitzoeken. Dat moet een foutje zijn. Er is binnen de Schouw niets uitgesloten op een paar sportcomplexen na misschien.Xereon schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:29:
Mijn woning valt precies in een gat midden tussen alle gebieden, en volgens de postcodecheck krijg ik géén glasvezel ondanks dat ik midden in Schouw sta. Wat is dit.
Nee hoor. Planning geeft aan dat ze vanaf juni gaan beginnen. Dus in mei kan je prima op vakantie. Wel even toestemming geven voor een tuinboring als je nog geen abonnement had genomen.Erkens schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:32:
hmm, met een beetje pech gaan ze het hier aansluiten als ik weg (vakantie in mei) ben
foutje in de db ergens? Ik heb dit overigens wel vaker gezien, een PC die een negatief resultaat geeft, terwijl het adres wel in de RF database staat. Ik gok dat niet elke ISP 't direct vanuit de BC checked, maar een (lokale, misschien outdated) db heeft.Xereon schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:29:
Mijn woning valt precies in een gat midden tussen alle gebieden, en volgens de postcodecheck krijg ik géén glasvezel ondanks dat ik midden in Schouw sta. Wat is dit.
PM eens PC/Huisnr
edit: Dat had Barre73 geloof ik al gechecked in de bc
[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 24-03-2013 16:23 ]
Uiteraard heb ik een abonnement afgenomen. En de "tuinboring" zal wel meevallen, het stukje eigen grond waar ze door moeten om vanaf de openbare weg bij mijn meterkast te komen bedraagt exact 1 meterBarre73 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:17:
[...]
Nee hoor. Planning geeft aan dat ze vanaf juni gaan beginnen. Dus in mei kan je prima op vakantie. Wel even toestemming geven voor een tuinboring als je nog geen abonnement had genomen.
Volgens mij is het gewoon een mol
Barre 73 had nog niets in de BC gecheckt want ik heb nog geen PC en huisnr gekregen....DJSmiley schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:23:
[...]
foutje in de db ergens? Ik heb dit overigens wel vaker gezien, een PC die een negatief resultaat geeft, terwijl het adres wel in de RF database staat. Ik gok dat niet elke ISP 't direct vanuit de BC checked, maar een (lokale, misschien outdated) db heeft.
PM eens PC/Huisnr
edit: Dat had Barre73 geloof ik al gechecked in de bc
Hanzepark heeft natuurlijk geen tuinboringen. Elke woning heeft al een leeg buisje naar de meterkast kopen. Twee eigenlijk. Die andere is gevuld met conventioneel KPN koper. De lege gebruikt Reggefiber om vanuit je meterkast naar het dichtstbijzijnde ondergronde distributiepunt een 2-vezelige kabel te blazen.Gunner schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:51:
Wat moet ik me precies bij een 'tuinboring' voorstellen? En is er al niet veel voor Hanzepark voorbereid tijdens de bouw?
Dat tuinboring verhaal was bedoeld voor Schouw e.a. Ik weet niet waar iedereen wooont.
YouTube: TuinboringGunner schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:51:
Wat moet ik me precies bij een 'tuinboring' voorstellen? En is er al niet veel voor Hanzepark voorbereid tijdens de bouw?
Ik zie geen lege buis in mijn meterkast die daarvoor gebruikt kan worden? (Koningsbergenstraat)Barre73 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:05:
[...]
Hanzepark heeft natuurlijk geen tuinboringen. Elke woning heeft al een leeg buisje naar de meterkast kopen. Twee eigenlijk. Die andere is gevuld met conventioneel KPN koper. De lege gebruikt Reggefiber om vanuit je meterkast naar het dichtstbijzijnde ondergronde distributiepunt een 2-vezelige kabel te blazen.
Dat klopt niet hoor. Daarmee wordt bedoeld starten met de graafwerkzaamheden. Op de website kan je de grove planning zien van graven en huisaansluiten.Supremo schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:47:
Krijg nu net een brief van Reggefiber dat Schouw 41 medio april op de planning staat om glasvezel aan te leggen (naar aansluitpunt in huis). Ik kan niet wachten tot ik eindelijk van ADSL af ben.
http://www.eindelijkglasvezel.nl/lelystadschouw/planning
Aansluiten begint in juni. Eerst moet er genoeg gegraven, geblazen en aangelegd zijn tot de gevel. Voorraad opbouwen zeg maar..
Bovendien zijn de eerste graafweken nodig om naar de wijkcentrale te graven en die aan te sluiten. In geval van Schouw staat 'ie aan de Gondel 19 en moet er gegraven worden vanaf de rand van de vorige week (Botter).
Toch zit 'ie er echt... blauw buisje. Loopt naar een groot wit KPN kastje als het goed is.Erkens schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:50:
[...]
Ik zie geen lege buis in mijn meterkast die daarvoor gebruikt kan worden? (Koningsbergenstraat)
Maar daar komen twee "draden" uit die naar dat KPN kastje lopen, door diezelfde buis komt de fiber binnen straks?Barre73 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:23:
[...]
Toch zit 'ie er echt... blauw buisje. Loopt naar een groot wit KPN kastje als het goed is.
start een initiatief zou ik zeggenbartjk schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:35:
Weet iemand of het ook nog ooit in de atol wijk wordt aangelegd? Ik begin me een beetje te iriteren dat in oost en zuid flevoland iedereen glasvezel heeft. Behalve wij -.-
Zoals werd gezegd bij de start van de aanleg in Haven en Schoener: Zolang de vraagbundelingen slagen gaat Reggefiber door. Maar wel in een logische volgorde. Dus dan moet Atolwijk nog even wachten. Maar de oostkant van Lelystad wordt zeker niet overgeslagen.bartjk schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:35:
Weet iemand of het ook nog ooit in de atol wijk wordt aangelegd? Ik begin me een beetje te iriteren dat in oost en zuid flevoland iedereen glasvezel heeft. Behalve wij -.-
Niet door die buis maar door 1 van die twee "draden. Het is dan ook niet de relatief dikke glasvezelkabel zoals je die elders ziet (die oranje). Hier wordt echt de feitelijke vezel (met een dunne coating dan wel) geblazen met een minicompressor vanuit de meterkast naar het dichtstbijzijnde ondergronde distributiepunt. En dat kan maar zo een paar honderd meter zijn. Uit mijn hoofd zeg ik zo even dat het "buisje" naar je meterkast 4mm dik is. Aan de binnenzijde dan.Erkens schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:36:
[...]
Maar daar komen twee "draden" uit die naar dat KPN kastje lopen, door diezelfde buis komt de fiber binnen straks?
Ah, dat maakt een hoop duidelijk, ik vroeg me al af waarom er twee "draden" vanuit die dikke buis naar dat KPN kastje gingenBarre73 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:36:
[...]
Niet door die buis maar door 1 van die twee "draden. Het is dan ook niet de relatief dikke glasvezelkabel zoals je die elders ziet (die oranje). Hier wordt echt de feitelijke vezel (met een dunne coating dan wel) geblazen met een minicompressor vanuit de meterkast naar het dichtstbijzijnde ondergronde distributiepunt. En dat kan maar zo een paar honderd meter zijn. Uit mijn hoofd zeg ik zo even dat het "buisje" naar je meterkast 4mm dik is. Aan de binnenzijde dan.
En, grote verrassing (niet dus), daar was UPC weer met hun potsierlijke lichtkrant vrachtautootje en dropveter uitdeelteam.
Ze kunnen in de huidige wijken niet eens betrouwbare snelle & stabiele verbindingen leveren, maar blazen wel hoog v.d. toren met 200mb kreten op hun lichtkrantje... zucht, zouden ze nou niet beseffen dat zichzelf een beetje belachelijk maken?
Ook is het zo dat in Hanzepark de plaatsing van de FTU (de aansluiting dus) niet gecombineerd kan worden met de plaatsing van het actieve modem, voor diegenen die al een abonnement hebben genomen. Dat zal enkele weken later gebeuren. Ook dat heeft weer te maken met de wat afwijkende zaken in het netwerk dat al was aangelegd (het Trinet). Maar alles bij elkaar komt de aannemer dus in beide wijken twee keer over de vloer. In Schouw etc.. de eerste keer voor het bekijken en afspreken, en de tweede keer voor de aansluiting en evt plaatsen actieve modem. En in Hanzepark de eerste keer voor de aansluiting en evt tweede keer voor het plaatsen van het actieve modem.
Je onderschat de marketing. Als mensen geloven dat je bij UPC 200 megabit kunt krijgen, dan hebben ze hun doel bereikt. Overigens heb ik me laten vertellen dat de UPC bijvoorbeeld bij de Damrif met onderhoud bezig was. UPC zit in ieder geval niet stil. Zo zie je maar het belang van goede concurrentie.ehtweak schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:23:
Gisteravond weer een druk bezochte info avond in de gymzaal in De Jol.
En, grote verrassing (niet dus), daar was UPC weer met hun potsierlijke lichtkrant vrachtautootje en dropveter uitdeelteam.![]()
Ze kunnen in de huidige wijken niet eens betrouwbare snelle & stabiele verbindingen leveren, maar blazen wel hoog v.d. toren met 200mb kreten op hun lichtkrantje... zucht, zouden ze nou niet beseffen dat zichzelf een beetje belachelijk maken?
[ Voor 91% gewijzigd door MegaTronics op 14-04-2013 08:25 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Hoe zit het eigenlijk met stopcontact in de meterkast en de eventuele cat5e naar de woonkamer voor de decoder. Moet je dit zelf regelen, regelt degene die de FTU plaatst dit (tegen meerprijs) of regelt de Vodafone bijv. monteur dit? Lijkt me dat de glasvezelmonteurs niks met electriciteit doen, of komt er een losse electricien langs?Barre73 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:37:
Even voor de duidelijkeheid richting mensen in Hanzepark: Bij jullie komt dus geen "schouwer"aan de deur om de plaats van de aansluiting te bepalen. Dat kan namelijk maar op 1 plek, in de meterkast waar nu het grote witte KPN kastje zit. Daar komt namelijk het lege buisje in uit dat gebruikt moet worden.
Die de FTU plaatst zal zeker geen stopcontact maken, sommige providers hebben monteurs in dienst die stopcontacten kunnen maken. Je kunt hiervoor het beste met de provider contact opnemen.Jim423 schreef op zondag 14 april 2013 @ 18:08:
[...]
Hoe zit het eigenlijk met stopcontact in de meterkast en de eventuele cat5e naar de woonkamer voor de decoder. Moet je dit zelf regelen, regelt degene die de FTU plaatst dit (tegen meerprijs) of regelt de Vodafone bijv. monteur dit? Lijkt me dat de glasvezelmonteurs niks met electriciteit doen, of komt er een losse electricien langs?
Bij een "standaard" installatie, worden er geen kabels getrokken. Dit gaat je (op dit moment) 17,50 per kwartier kosten.Jim423 schreef op zondag 14 april 2013 @ 18:50:
Heb al gevonden dat Vodafone max. 15m utp door een bestaande buis trekt voor je. Dat stopcontact zal ook wel te regelen vallen met diegene
Idd, maar geloven/beloven en daadwerkelijk leveren zit nog wel eens een verschil tussen.Supremo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 23:45:
Je onderschat de marketing. Als mensen geloven ...
Ben blij met de dikke symmetrische FttH pijp hier in Lelystad-Haven:

dit zijn waardes terwijl IPTV HD ook gebruikt wordt.
Let op: Stopcontacten maken mag alleen door een erkend installateur (brandverzekering!), en dat is zeker niet de monteur die je evt via je provider hebt geregeld.Trouwens ook niet de monteurs van de RF aannemer.Jim423 schreef op zondag 14 april 2013 @ 18:50:
Heb al gevonden dat Vodafone max. 15m utp door een bestaande buis trekt voor je. Dat stopcontact zal ook wel te regelen vallen met diegene
Werk Reggefiber-aannemer:
Binnenbrengen glasvezel en afwerken op passieve aansluiting (FTU)
In veel gevallen: plaatsen NT (modem) en activeren. Bij KPN en XS4all mag dit ook door hun monteur gedaan worden.
Daar houdt het werk van de RF aannemer op. Stopcontact hoort daar niet bij. Uitzondering is woningen van Centrada. Daar is geregeld dat Centrada dit betaalt en het wordt uitgevoerd in opdracht van de RF aannemer door een installateur.
Kabels trekken van modem naar TV, computer, andere kamers, etc: Hoort bij het werk van een monteur die je evt bij je abonnement hebt besteld, al dan niet gratis. Maar die service is wel vrij beperkt. Kruipruimtes doen ze niet, door buis trekken vaak ook al niet. Langs de plint is idd standaard. Als je het zeker wil weten bel je je provider even van te voren. Voor je ter plaatse met onverwacht meerwerk wordt geconfronteerd. En zelf doen of voorbereiden is wel het beste advies.. weet je zeker dat het goed gebeurt in ieder geval.
Sommige monteurs mogen wel stopcontacten maken, mits ze de NEN3140 norm gehaald hebben. Tevens is het afhankelijk van welke provider je besteld, sommige monteurs gaan wel de kruipruimte in.Barre73 schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:09:
[...]
Let op: Stopcontacten maken mag alleen door een erkend installateur (brandverzekering!), en dat is zeker niet de monteur die je evt via je provider hebt geregeld.Trouwens ook niet de monteurs van de RF aannemer.
Werk Reggefiber-aannemer:
Binnenbrengen glasvezel en afwerken op passieve aansluiting (FTU)
In veel gevallen: plaatsen NT (modem) en activeren. Bij KPN en XS4all mag dit ook door hun monteur gedaan worden.
Daar houdt het werk van de RF aannemer op. Stopcontact hoort daar niet bij. Uitzondering is woningen van Centrada. Daar is geregeld dat Centrada dit betaalt en het wordt uitgevoerd in opdracht van de RF aannemer door een installateur.
Kabels trekken van modem naar TV, computer, andere kamers, etc: Hoort bij het werk van een monteur die je evt bij je abonnement hebt besteld, al dan niet gratis. Maar die service is wel vrij beperkt. Kruipruimtes doen ze niet, door buis trekken vaak ook al niet. Langs de plint is idd standaard. Als je het zeker wil weten bel je je provider even van te voren. Voor je ter plaatse met onverwacht meerwerk wordt geconfronteerd. En zelf doen of voorbereiden is wel het beste advies.. weet je zeker dat het goed gebeurt in ieder geval.
Maar net wat je zegt: "En zelf doen of voorbereiden is wel het beste advies.. weet je zeker dat het goed gebeurt in ieder geval."
En wat kruipruimte betreft: Vanuit Arbo wetgeving mag dat niet als de monteur alleen is. De klant telt dan niet mee. Er zou dan een collega moeten zijn. Daarnaast mag er ook niet met 230v apparatuur gewerkt worden om bijvoorbeeld een gat te boren.
Dat dit allemaal wel eens gebeurt zal ik niet ontkennen maar reken er niet op, is maar wat ik wilde aangeven.
Snap je punt, er zijn monteurs bij die te lui zijn om werkzaamheden te verrichten en daarom zich hierachter schuilen.
Stopcontact is 69 euro en door buis is idd meerprijs. Deze monteur is ook degene die het stopcontact maakt denk ik, neem aan dat hij dan wel NEN3140 heeft of erkend installateur is. Kruipruimte kon ook, was wel voorrijkosten voor de extra collega zoals aangegeven. Dit is wat ik heb gevonden, het begint al wat duidelijker te worden. Zal doorgeven dat de kabels trekken misschien wel een klusje is voor hunzelf
Komt inderdaad het bedrijf GUIDION, Een stopcontact maken koste toen 50 euro, meerwerk zoals kruipruimte/kabelstrekken kosten 17,50 p kwartierJim423 schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:02:
Volgens mij komt er een monteur van guidion computerhulp, UPC gebruikt deze monteurs ook weet ik.
Stopcontact is 69 euro en door buis is idd meerprijs. Deze monteur is ook degene die het stopcontact maakt denk ik, neem aan dat hij dan wel NEN3140 heeft of erkend installateur is. Kruipruimte kon ook, was wel voorrijkosten voor de extra collega zoals aangegeven. Dit is wat ik heb gevonden, het begint al wat duidelijker te worden. Zal doorgeven dat de kabels trekken misschien wel een klusje is voor hunzelf
Is meer mensen dit opgevallen? Wilde reggefiber mailen, maar zie nergens een email-adres staan op de site.
Lijkt me toch niet dat Lijbrandt opeens niet meer te verkrijgen is, terwijl andere wel gewoon Lijbrandt hebben.
Wel kreeg ik onlangs van Reggefiber de brief dat ik akkoord moest gaan met de aansluiting (online gaf wat problemen omdat ze de verkeerde url hadden gegeven) dus ik hoop dat het wel goed gaat komen bij mij...
Misschien toch maar eens een mailtje naar telfort sturen.
Ja, ik heb van mijn provider wel een brief gehad met oa inloggegevens en email-adres.Erkens schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:13:
Heeft iemand (Hanzepark/Schouw) al enige reactie van de gekozen provider gehad? Ik heb na mijn aanmelding maanden geleden niks meer van Telfort gehoord.
Nee, dat komt me dan weer niet bekend voor. Wel wat brieven van Reggefiber over dat ik binnenkort wat hoor over wanneer werkzaamheden gaan plaatsvinden.Wel kreeg ik onlangs van Reggefiber de brief dat ik akkoord moest gaan met de aansluiting (online gaf wat problemen omdat ze de verkeerde url hadden gegeven) dus ik hoop dat het wel goed gaat komen bij mij...
Dus is dat abonnement er wel dan?
Snelste oplossing: Ga naar de servicebus (op maandag en dinsdag in de wijk, andere dagen in de Jol) en vraag of de medewerker voor jou in het RF-systeem wil kijken of er een order is doorgegeven door Telfort.
[ Voor 27% gewijzigd door Barre73 op 07-05-2013 20:31 ]
En toch is het zo. Dat is de eerste duidelijke opmaat naar het verdwijnen van Lijbrandt, Concepts, en Kick XL die allemaal opgaan in het merk Telfort.Sebusta schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:06:
Als ik nu op de site van reggefiber kijk zie ik dat Lijbrandt opeens verdwenen is uit de lijst van aanbieders in lelystad. Paar weken terug stond Lijbrandt er nog wel tussen.
Is meer mensen dit opgevallen? Wilde reggefiber mailen, maar zie nergens een email-adres staan op de site.
Lijkt me toch niet dat Lijbrandt opeens niet meer te verkrijgen is, terwijl andere wel gewoon Lijbrandt hebben.
Is al langer bekend en was door KPN ook al eerder aangegeven in de media.
Was tot 19:00 uur op de Kempenaar, niks te zien, doorgereden naar de Jol: gesloten.
Rij ik terug naar huis, zie ik twee busjes van reggefiber bijna voor mijn deur staan, blijkbaar is er een inloopavond vanavond in de Hanzeborg. Meteen even gevraagd en hij heeft direct een formulier ingevuld en gaat het checken en zo niet, dan sluit hij het abo alsnog af.
Even kijken of ik straks even tijd heb om naar de Hanzeborg te gaan.
Zit ook al apparatuur in.
Maar goed,....Kan zo via mijn tuin een kabeltje pakken. Wordt een hele lage ping
.
Bij navraag aan RF blijkt deze POP ook voor de Kempenaar te zijn. Leuk is dat, stel dat het niet doorgaat in het Karveel, zit ik met een POP in mijn achtertuin van de Kempenaar.
Maar Karveel gaat wel gebeuren.
Ik heb uiteraard al getekent via KPN voor glasvezel.
Was op de hoogte dat Lijbrandt overgenomen is door KPN. Wil voor glasvezel gaan. Lijbrandt had een goede prijs voor het 100mb abonnement met een gratis hd-recorder. Bij telfort en alle andere moet je 5 euro per maand extra betalen om op te kunnen nemen. Nu staat lijbrandt niet meer in de lijst en is de enige goedkope optie telfort maar dan ben ik dus duurder uit.Barre73 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:45:
[...]
En toch is het zo. Dat is de eerste duidelijke opmaat naar het verdwijnen van Lijbrandt, Concepts, en Kick XL die allemaal opgaan in het merk Telfort.
Is al langer bekend en was door KPN ook al eerder aangegeven in de media.
Vodafone lijkt mij ook wel wat, maar deze is nog een stuk duurder.
Hoorde dat bij Lijbrandt de kwaliteit van het hd en sd signaal gedowngrade word door kon.
Heeft vodafone hier ook last van of geven deze de streams meteen in hoge bitrate door vanaf technicolor?
RF is niet de enige die beslist waar die PoP moet komen hoor. De gemeente heeft daar een stevige vinger in de pap aangezien zij de grond moeten verkopen. En ik ken de locatie aan het Karveel en er staat normaliter ruim voldoende hoog struikgewas en begroeiing om die PoP niet te hoeven zien. Als dat allemaal kort gesnoeid is... ja dan wordt het een ander verhaal. Maar dat zal toch niet gebeurd zijn neem ik aan?charmala4 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:53:
Beetje voorbarig van RF,want de telling in Karveel/Boeier is nog bezig, maar de POP staat al in het Karveel. Pal achter mijn woning.(06) Werd door RF op de hoogte gesteld en een week later stond ie er al. Leuk uitzicht (NOT)! Snap trouwens niet waarom ze juist deze lokatie gekozen hebben. Er zijn betere lokaties te bedenken waar niemand last van heeft. Inmiddels is er het nodige al gebeurt daar.
Zit ook al apparatuur in.
Maar goed,....Kan zo via mijn tuin een kabeltje pakken. Wordt een hele lage ping![]()
.
Bij navraag aan RF blijkt deze POP ook voor de Kempenaar te zijn. Leuk is dat, stel dat het niet doorgaat in het Karveel, zit ik met een POP in mijn achtertuin van de Kempenaar.
Maar Karveel gaat wel gebeuren.
Ik heb uiteraard al getekent via KPN voor glasvezel.
Op naar de volgende fase

Alleen de openbare stoep/straat wordt geopend en dezelfde dag weer gesloten.
Maar als ze werkzaamheden bij/naar je huis gaan uitvoeren, krijg je altijd vantevoren een berichtje. En op DE dag zelf is het gewoon handig als je er bij bent. Want ondanks dat het niet-nederlanders zijn, de grondwerkers, valt er wel degelijk met ze te praten.
Je zult verbaasd zijn wat een vriendelijk woordje kan doen!

En het is veel beter voor je eigen gemoedsrust als je e.e.a. bijstuurt wanneer de werkzaamheden plaatsvinden, dan achteraf gaan lopen ruzie maken en klagen...
Mijn vriend zit zelf in de grondverzet maar is gewoon een pietlut in dit soort dingen en ondanks dat ik geen woord pools kan (van vrienden weet ik toevallig dat het met name poolse mensen zijn die dit werk doen) werkt een bakkie koffie met wat lekkers altijd
We gaan het zien. BIj de bouw van het huis hebben we wat gedonder gehad, maar uiteindelijk kwam dat ook wel weer goed.
Inderdaad gestuurd boren, maar bij de gevel maken ze een klein gaatje in de bestrating (als daar tenminste bestrating zit) waar de vezel omhoog wordt gehaald. Deze wordt daarna weer dicht gemaakt. De volgende stap is dat er een afspraak wordt gemaakt om de vezel naar binnen te brengen. Dat zelfde gat wordt weer opengemaakt en de vezel naar binnen gebracht.ehtweak schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:30:
Het is al zo vaak verteld...voor de fiber naar je huis gooien ze geen bestrating op je eigen terrein open. Doen ze met een gestuurde boring.
Alleen de openbare stoep/straat wordt geopend en dezelfde dag weer gesloten.
De rest van je straatwerk wordt met rust gelaten. Zo is het bij ons gegaan in de Landstreken wijk.
https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=192763
ik vroeg me net idd af of er nog vorderingen waren, het is vrij stil vanuit Reggefiber.
Even wat betreft de taal van de medewerkers: In Schouw, en Gondel zijn momenteel drie ploegen actief van Schuuring die allemaal nederlands zijn. Er zijn in totaal geloof ik 2 buitenlandse medewerkers bij. Wil je zeker een nederlands-sprekend persoon vinden, zoek dan naar een geel hesje, in plaats van een oranje hesje. Dat gele hesje is bewust zo gedaan om het snel herkenbaar te maken voor bewoners.Tweety1 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:40:
Niet helemaal correct denk ik. Vorige wk is er iemand van Reggefiber langs geweest voor foto's en die heeft aangegeven dat ze iig het randje wat wij langs het huis hebben liggen moeten openmaken (grind en verlichting moet weg) en misschien ook een paar tegels, dus we moeten er wel degelijk rekening mee houden dat de bestrating opengaat. Wanneer ze langs komen wist hij uiteraard niet precies.
Mijn vriend zit zelf in de grondverzet maar is gewoon een pietlut in dit soort dingen en ondanks dat ik geen woord pools kan (van vrienden weet ik toevallig dat het met name poolse mensen zijn die dit werk doen) werkt een bakkie koffie met wat lekkers altijd![]()
We gaan het zien. BIj de bouw van het huis hebben we wat gedonder gehad, maar uiteindelijk kwam dat ook wel weer goed.
Verder wordt hier voor het herstellen van alle bestrating gebruik gemaakt van echte stratenmakers en niet van grondwerkers die toevallig ook even de tegels terugleggen.
Vrij stil? Bijna de hele Gondel en de Schouw zijn al gegraven. Kogge en Kempaar volgen meteen daarna. en MITS de vraagbundeling in de volgende wijk slaagt, gaat dat er meteen achteraan (na de vakantie dus).Gunner schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:55:
welk gedeelte van schouw is dat dan?
ik vroeg me net idd af of er nog vorderingen waren, het is vrij stil vanuit Reggefiber.
Laten we het maar als een compliment beschouwen dat je het zo stil vond :-)
Dus voor de mensen in Galjoen, Jol, Karveel, Boeier etc..: Mocht je twijfelen omdat je denkt dat het lang gaat duren: De trein in Lelystad draait volop en het hoeft dus niet langer dan een half jaar te duren voordat je met een werkende aansluiting in huis zit :-)
Toevallig vandaag een brief om een afspraak te maken voor de aansluiting
Ik kreeg ook die uitnodiging, maar veel keuze voor die afspraak was er niet.. alleen maandag 24 en dinsdag 25 juni kon ik kiezen (wel tijdvakken van 2 uur, dus dat is dan wel weer prettig).Barre73 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:42:
Dat is goed te horen. Dan woon je echt in het allereerste deel van het huidige aansluitgebied...
Ook heb ik nu _wel_ reactie van Telfort gehad, de beste man van reggefiber heeft mijn aanmelding dus opnieuw ingediend, dus dat gaat zeer waarschijnlijk wel goed komen.
Atol wordt niet vergeten...
Lees dit topic nog maar eens door. Daarin is al meerdere malen aangegeven wat de globale planning voor heel Lelystad is.
Het kan nou eenmaal niet allemaal in één keer...
OK...niet vergeten...ehtweak schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:12:
[...]
Atol wordt niet vergeten...
Lees dit topic nog maar eens door. Daarin is al meerdere malen aangegeven wat de globale planning voor heel Lelystad is.
Het kan nou eenmaal niet allemaal in één keer...
Als laatste aan de beurt dan... alsnog

En wat een l*l verhaal dat mijn huis meer waard wordt van die glasvezel
Ik blijf nu definitief bij UPC.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Maar wat heeft een irritante verkoper van Vodafone of KPN te maken met of jij wel of niet een abonnement neemt? Gewoon afwimpelen en rustig op je eigen gemak kkijken en dan zelf kiezen. De voordelen t.o.v. UPC zijn er echt wel maar als je goed advies wil, ga dan even langs de servicebus van Reggefiber zelf. Staat of bij de Jol of bij de Kempenaar. De medewerker van Reggefiber die daar is, kan je gewoon adviseren aan de hand van wat jij wil en zal je ook geen l*l verhalen ophangen over dingen die eigenlijk niet kunnen. Reggefiber heeft geen enkel belang bij welke provider dan ook. Voor elk abonnement dat straks geactiveerd is krijg Reggefiber hetzelfde (OPTA-bepaalde) bedrag aan lijnhuur per maand. Of fat nou KPN, Vodafone, Scarlet etc.. is.aReaRe schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:39:
Wat zijn die verkopers van de providers hardhorend die deur naar deur langsgaan. Het lijkt wel of ik Chinees spreek, wat een irritante vent van VodaphoneEn dit was niet de eerste verkoper (KPN) die OOK zo irritant was
En wat een l*l verhaal dat mijn huis meer waard wordt van die glasvezel![]()
Ik blijf nu definitief bij UPC.
En anders vraag je het gewoon hier nog eens na. Genoeg experts.. :-)
Ik zit nu met een oranje kabeltje bij mijn gevel en zit met smart te wachten op 60 mbit up en down. Foto's en filmpjes uploaden zal alleen met glasvezel zo snel gaan. UPC gaat dat met de huidige infrastructuur nooit redden.
Glasvezel is de toekomst en UPC is dat zeker niet. UPC komt pas in actie wanneer de klanten een goed alternatief hebben.
Of is het bij andere mensen misschien toch anders gegaan?
Vorige week zijn inderdaad bij mij twee plastic kastjes geplaatst, lijkt verder niet op een NTU ofzo. ben er zelf niet bijgeweest, maar m'n vrouw had het over een nieuwe afspraak, maar ik was in de veronderstelling dat dat mijn nieuwe provider zou zijn. Maar het lijkt alsof ik op dit moment helemaal nog geen NTU heb.Sjonson schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:44:
Zo de monteur is net geweest en heeft de glasvezel naar binnen gehaald. Wel vreemd dat de modem nog niet aangesloten is. Vind het een beetje dubbel op er zijn dus twee monteur afspraken nodig om de modem werkende te krijgen, daarna krijg je pas het installatie pakket van de provider.....
Of is het bij andere mensen misschien toch anders gegaan?
Het is inderdaad een beetje vaag.
Wat ik begrijp is dat je eerst de aansluiting op het glasvezelkrijgt, dan zijn twee connectoren in die plastic kastjes. Die kastjes worden vervangen door de modem, daarna kan je pas je provider inschakelen.Gunner schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:55:
[...]
Vorige week zijn inderdaad bij mij twee plastic kastjes geplaatst, lijkt verder niet op een NTU ofzo. ben er zelf niet bijgeweest, maar m'n vrouw had het over een nieuwe afspraak, maar ik was in de veronderstelling dat dat mijn nieuwe provider zou zijn. Maar het lijkt alsof ik op dit moment helemaal nog geen NTU heb.
Het is inderdaad een beetje vaag.
Ik kreeg doorlooptijden te horen van 3-6 weken voor de 2e afspraak. na plaatsing modem 5 dagen voor installatie pakket (vodafone)