Dubbele kosten? Ik heb hooguit een maandje dubbel betaald. Wel zo safe.
Ik heb opgezegd (bij UPC) op de dag dat Xs4all alles werkend had opgeleverd. En aangezien ik een maand opzegtermijn heb bij UPC, liep dat een maandje door. Vind ik op zich niet zo'n probleem. Kun je ook gelijk mooi e.e.a. vergelijken.
Telefoon moet je nooit zelf opzeggen! Laat dat aan de nieuwe ISP over ivm nummerportering.
TV en/of internet kun je wel zelf (of door de nieuwe ISP laten) opzeggen.
Als er bij Reggefiber een investerings 'GO' is gegeven, begint de planning te lopen.
Na de interne 'GO' moet je ongeveer rekenen op 6-8 weken planning en materiaal/mensen ordering bij de aannemers. M.a.w. twee maanden later begint het eerste graafwerk. Afhankelijk van zaken als vorstverlet c.q. vakantieperiodes wordt er vervolgens in ijltempo aangelegd. In principe ligt nergens de stoep langer dan een half dagje open ('s-ochtends open, 's-middags weer dicht).
Hier in Lelystad-Haven begon het graafwerk zo rond september. Enige weken na het begin van het graafwerk wordt meestal de wijkPOP geplaatst. Vervolgens zullen dan de cityring aansluitingen doorgetrokken moeten worden om de wijkPOP van signaalfeed (en elektra) te voorzien.
Na ca. 3 maanden graafwerk en POP opzetten, worden meestal de eerste activaties uitgevoerd. M.a.w. ook al wordt er nog gegraven in de wijk, de eerste huizen worden dan al geactiveerd.
Zo werd hier begin december al begonnen met de eerste opleveringen.
Zelfs met het vele water en vaarten die door middel van gestuurde boringen gepasseerd moesten worden, liep alles keurig volgens schema.
De ervaring leert dat IP only klanten (dus geen analoog signaal) als eerste worden geactiveerd.
Vergunningsaanvragen spelen geen rol in de tijdsplanning, want die zijn op voorhand, hier in Lelystad, al allemaal afgekaart! Alle grond benodigd voor de wijkPOPs is al ingepland, daar zijn geen discussies over tussen Reggefiber en de gemeente. Wat dat betreft is het voorwerk al enige jaren geleden uitgevoerd.