Glasvezel Lelystad

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
Dat laatste geloof ik niet. Ervaring leert dat als er eenmaal echt wordt gegraven iedereen wel graag wil weten wanneer er bij hen wordt gegraven, wanneer de aansluiting ongeveer komt, wat er dan in huis komt qua apparatuur etc...
Het is niet meer bedoeld als verkooppraatje, vergeet dat niet. De providers zijn wel aanwezig maar daar hoef je niet mee te praten als je dat niet wil.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[ter info]

Woensdag 12 september 19:30h, Sporthal OBS de Triangel, Botter 40-75.

Wederom een info/inloopavond.

Om alle vragen over de aanleg van glasvezel en de abonnementen van de serviceproviders goed te kunnen beantwoorden, organiseert Reggefiber op 4 september een inloopavond. Loop gerust binnen en stel uw vragen aan de aanwezige aannemer of serviceprovider. Natuurlijk onder het genot van een bakje koffie.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kleine fotoimpressie van de aanleg in Lelystad-Haven:
http://www.lelystadwilgla...anleg-lelystad-haven.html

Mooie Plaatjes   

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22
Verschillen de prijzen van serviceproviders nou ook per gemeente? Betaal je bijvoorbeeld in Lelystad meer voor KPN Glasvezel dan in Almere?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Er zijn hooguit introductie aanbiedingen in bepaalde fases. Zoals nu Scarlet die nu een actie heeft. Maar prijzen van alle ISPs staan gewoon op de desbetreffende websites. En die websites zijn echt niet per plaats verschillend...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bewonersinitiatief 'LelystadWilGlasvezel' wegens succes beëindigd.

Het bewonersinitiatief 'Lelystadwilglasvezel' heeft zich de afgelopen twee jaar ingezet om een hoge snelheids glasvezelinfrastructuur in Lelystad voor huishoudens te realiseren. Het bewonersinitiatief werd opgericht omdat het er alle schijn van had dat de aanleg van dit glasvezelnetwerk vooralsnog aan Lelystad voorbij zou gaan.

Een eerste aanzet werd gedaan in de zomer van 2010.
In december 2010 heeft het bewonersinitiatief voor het eerst de openbaarheid opgezocht met een stand op de kerstmarkt in de Schoener. Rond die tijd is ook de website www.lelystadwilglasvezel.nl online gekomen.
Sindsdien zijn er vele bijeenkomsten, nieuwsbrieven, inschrijfdagen en mailings tot stand gekomen met inzet van vrijwilligers. Het promoten van het glasvezelnetwerk is door het bewonersinitiatief altijd vanuit een niet commercieel oogpunt gevoerd. Zonder enige binding met welke specifieke provider dan ook.
De uitdaging voor LelystadWilGlasvezel was gelegen in het feit om aantoonbaar te maken dat er in Lelystad voldoende animo voor een glasvezelverbinding tot in iedere woning is. Het succes van de eerste fase is er echt één geweest van een lange adem, stug doorzetten en ook een beetje geluk. Fase twee en drie, die gelijktijdig zijn gestart, hebben laten zien dat de belangstelling in Lelystad voor een snelle verbinding, waarover concurrerende aanbieders hun, over het algemeen voordeligere diensten kunnen aanbieden, groot genoeg is. Waardoor Reggefiber voldoende vertrouwen heeft om deze kapitaal intensieve investering in Lelystad te doen.

Tijdens de officiële handeling door Wethouder Jop Fackeldey op 28 augustus 2012, is de eerste schep de grond in gegaan voor de aanleg van fase twee. Tegelijkertijd heeft Reggefiber, bij monde van regiodirecteur Bert van Pijkeren, aangekondigd, dat vanwege het eerder behaalde succes, de overige wijken van Lelystad ook van een glasvezelverbinding zullen worden voorzien.
Concreet is toegezegd dat in acht zogenaamde vraagbundelingen, de komende drie jaren de aanleg voltooid gaat worden. Wel dient in iedere vraagbundelingsperiode minimaal 30% van de woningen daadwerkelijk een contract met een service provider af te sluiten.

Wij, achter 'LelystadWilGlasvezel', hebben samen met de bewoners in de wijken van de drie eerste fasen vraagbundeling (Warande, Landstrekenwijk, Botter, Schoener, Tjalk, Hollandse-Hout én Lelystad-Haven) laten zien dat de behoefte er is. Ook de hoeveelheid aanmeldingen via onze animocheck vanuit andere gebieden van de stad heeft absoluut geholpen bij de toezegging van Reggefiber.

Afgelopen week zijn er aan de rand van de wijken Gondel, Schouw, Hanzepark, Kempenaar en Kogge, borden geplaatst waarop de start van de vraagbundeling wordt aangekondigd. Deze uitingen, samen met de gedane toezegging door Reggefiber, heeft ons van 'LelystadWilGlasvezel' voldoende vertrouwen gegeven dat de aanleg in Lelystad van het glasvezelnetwerk nu doorgaat.

Rest ons niets anders dan iedereen die ons heeft gesteund, op welke manier dan ook, ontzettend te bedanken. Het succes van de aanleg is echt een resultaat, dat zonder al deze mensen niet mogelijk zou zijn.
Speciale dank gaat uit, zonder anderen daarmee tekort te willen doen, aan Reggefiber voor het gestelde vertrouwen, de gemeente Lelystad voor de medewerking en het enthousiasme, en ook OBS De Tjotter voor de genoten gastvrijheid die wij daar hebben ervaren.
Op naar een volledig verglaasd Lelystad!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En hier zie je Reggefiber begonnen is met de volgende vraagbundelingsfase:
Afbeeldingslocatie: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/images/stories/lwg4a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/images/stories/lwg4c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/images/stories/lwg4d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/images/stories/lwg4e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lelystadwilglasvezel.nl/images/stories/lwg4f.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 12-10-2012 23:05 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan Hanzepark zich nu wel of niet inschrijven? Een postcodecheck levert niets op.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gunner schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:28:
Kan Hanzepark zich nu wel of niet inschrijven? Een postcodecheck levert niets op.
Ik probeerde het ook, maar min postcode geeft ook aan dat het nog niet mogelijk is...
De door u opgegeven postcode valt niet binnen het aansluitgebied. Het is mogelijk dat dit in de toekomst verandert en uw netwerkbeheerder zal u daarover op dat moment informeren.
Jammer dat LelystadWilGlasvezel is gestopt nog voordat heel Lelystad voorzien _kan_ worden van glasvezel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pcbw8VIiBmHwznUbqyXirGGI/full.png

[ Voor 25% gewijzigd door Erkens op 13-10-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Erkens schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:32:
...
Jammer dat LelystadWilGlasvezel is gestopt nog voordat heel Lelystad voorzien _kan_ worden van glasvezel.
Onze taak is gedaan.

Tegelijkertijd heeft Reggefiber, bij monde van regiodirecteur Bert van Pijkeren, aangekondigd, dat vanwege het eerder behaalde succes, de overige wijken van Lelystad ook van een glasvezelverbinding zullen worden voorzien.

Concreet is toegezegd dat in acht zogenaamde vraagbundelingen, de komende drie jaren de aanleg voltooid gaat worden. Wel dient in iedere vraagbundelingsperiode minimaal 30% van de woningen daadwerkelijk een contract met een service provider af te sluiten.

Het is nu in handen van Reggefiber EN de bewoners van alle wijken(!) dat de complete verglazing van Lelystad de komende jaren uitgerold zal worden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bedankt voor alle inzet, ik ben helemaal blij met mijn glasvezel uit fase 1 :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gunner schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:28:
Hanzepark kan zich ook inschrijven. Gaat gewoon samen met Schouw etc. Als je problemen ondervindt, stuur dan even een mail naar lelystad@reggefiber.nl

Ik heb net een paar willekeurige postcodes en huisnummers getest en je krijgt keurig de mededeling dat je kan inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Barre73 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:08:
[...]

Hanzepark kan zich ook inschrijven. Gaat gewoon samen met Schouw etc. Als je problemen ondervindt, stuur dan even een mail naar lelystad@reggefiber.nl

Ik heb net een paar willekeurige postcodes en huisnummers getest en je krijgt keurig de mededeling dat je kan inschrijven.
Mijn postcode werkt in ieder geval niet. Maargoed, zelfs PostNL heeft problemen met mijn postcode... Ik zal wel een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En je hoort wel officieel bij Hanzepark? Dat zijn namelijk vrij normale straatnamen en postcodes. Terwijl die postcodes in Schouw, Gondel etc. vooral lastig zijn . Of eigenlijk vooral die nummering van straten, gecombineerd met de huisnummers. Steeds maar weer de vraag hoe het ingevuld moet worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Barre73 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:16:
En je hoort wel officieel bij Hanzepark? Dat zijn namelijk vrij normale straatnamen en postcodes. Terwijl die postcodes in Schouw, Gondel etc. vooral lastig zijn . Of eigenlijk vooral die nummering van straten, gecombineerd met de huisnummers. Steeds maar weer de vraag hoe het ingevuld moet worden :-)
Op mijn huisnummerbordje staat "Hanzepark", lijkt me toch wel dat ik daar dan bij hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kijk maar op http://www.eindelijkglasv...lystadschouw_op_nominatie
Hanzepark hoort er ook bij!

citaat:
De volgende wijken komen voor glasvezel in aanmerking: Schouw, Gondel, Kogge, Kempenaar en HanzePark.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Euh ja... En als je straatnaam een Hanzestad is zal het ook wel, en dan klopt er gewoon iets niet in de postcodedatabase. Is zo opgelost. Op het kaartje hierboven kan je het groen omcirkelde gebied zien en ik neem aan dat je daar dan woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Barre73 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:48:
Euh ja... En als je straatnaam een Hanzestad is zal het ook wel, en dan klopt er gewoon iets niet in de postcodedatabase. Is zo opgelost. Op het kaartje hierboven kan je het groen omcirkelde gebied zien en ik neem aan dat je daar dan woont.
Ik woon in het groene gebied ja (Koningsbergenstraat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
He.. dat is vreemd. Als je een postcode op die straat intypt dan krijg je gewoon de mededeling dat er een vraagbundeling loopt en je kunt kiezen voor een abonnement. Maar als je dan doorklikt op het aanbod dan zie je ineens dat het niet kan.

Edit: dat lijkt bij bij alle postcodes in Hanzepark te gebeuren. Ik zal ook even iemand gaan inseinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Erkens schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:56:
[...]

Ik woon in het groene gebied ja (Koningsbergenstraat)
Yep, ik ook, maar dan niet in de Koningsbergstraat.

Verder werkt het linkje op de Google Maps kaart ook niet naar het Hanzepark.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 13-10-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik heb nog even verder gekeken. De fout zit in de glasvezelvergelijker. De individuele websites van de beschikbare aanbieders kennen de postcodes wel. Die aanbieders zijn:

http://www.eindelijkglasvezel.nl/lelystadschouw/providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Jammer, geen Tweak.

Niet dat ik nu al wat kan aanvragen, maar Tweak heeft bij mij een kleine voorkeur.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik zie overigens alleen maar van die all-in-one abo's, zijn er geen glasaanbieders die alleen internet doen? Want voor TV heb ik een schotel. Alleen voor internet kan ik niet verder dan een brakke 8/1 ADSL-lijn (van Tweak, die niks aan mijn probleem lijken te kunnen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Daarom heeft Tweak een lichte voorkeur, die hebben een abo zonder TV.

[ Voor 32% gewijzigd door MegaTronics op 15-10-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 22:27
Van de aanbieders die vermeld staan op de website van Reggefiber biedt de helft ook alleen internet, of internet + bellen aan.

Dus wat dat betreft is Tweak (hier niet beschikbaar) niet uniek.

Ik snap alleen niet wat XMS in dit rijtje doet, die leveren afaik alleen in WGDO gebieden, lijkt me dat dit gewoon WMP+ wordt!?

[ Voor 19% gewijzigd door -MAD- op 15-10-2012 17:47 . Reden: XMS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Erkens schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:07:
Ik zie overigens alleen maar van die all-in-one abo's, zijn er geen glasaanbieders die alleen internet doen?
Nou? Wat dacht je van b.v. Xs4all? Die doet ook internet only... En zo zijn er nog wel meer.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
XMS levert ook gewoon in WMP+ gebieden hoor..

[ Voor 93% gewijzigd door Barre73 op 15-10-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Begrijp ik het nu goed dat als ik glasvezel wil, ik gewoon een provider moet bestellen terwijl nog niet eens duidelijk is wanneer ze hier echt gaan aansluiten? Nu er blijkbaar geen vraagbundeling meer gaat plaatsvinden is dit direct erg onduidelijk geworden.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 15-10-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Euh Gunner: dit is een vraagbundeling. Die wordt rustig opgestart. De eerste infoavonden zijn ook al gepland.

Quote persbericht: Binnenkort is Lelystad Schouw aan de beurt om op het nieuwe netwerk te worden aangesloten. Voorwaarde is dat ten minste 30% van de huishoudens in het aansluitgebied een abonnement afsluit bij één van de deelnemende aanbieders van internet, tv en telefonie via glasvezel.
Er staat alleen nog geen einddatum bij maar dat zal ongetwijfeld snel komen.
Als de vraagbundeling is afgelopen (circa 4 maanden) zal deze waarschijnlijk nog een maandje verlengd worden, omdat je dat meestal ziet gebeuren, maar binnen 1 tot 2 maanden na het groene licht wordt er gestart met de aanleg. En de wijken waar we het nu over hebben zijn echt niet zo groot, dus het zal geen jaar duren om aan te leggen. Dus snel rekenen: In de komende maanden inschrijven, voor zomer 2013 glasvezeldiensten in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Thanks. Ik hou het nog ff in de gaten. Zit voorlopig nog prima bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gunner schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:48:
Nu er blijkbaar geen vraagbundeling meer gaat plaatsvinden is dit direct erg onduidelijk geworden.
Een paar berichten hierboven staat het hele verhaal nogmaals uitgelegd.
http://www.lelystadwilglasvezel.nl/
Er wordt toch duidelijk gesproken over vraagbundeling... dus tja, wat daaraan onduidelijk is? :?

7 november is al de eerste informatieavond:
http://www.eindelijkglasv...lelystad_schouw_hanzepark

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gunner schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:10:
Dan schijn je 1 van de weinigen te zijn in Lelystad :-)
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik hoor niet zulke goede verhalen over UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik woon zelf in de Schouw en misschien is de meeste communicatie in de periode geweest dat wij op vakantie maar behalve de grote borden bij de ingang, heb ik nog maar weinig informatie voorbij zien komen over deze exercitie. Ik heb bij mijn moeder gezien dat de overlast meevalt. De straat gaat amper open en dat was wel iets waar mij in eerste instantie tegenstond.

Wordt tijd om me eens te gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
De campagne is vorige week maandag pas gestart dus de golf aan informatie gaat nog komen. In de vakantie was er zeker nog niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21
Gunner schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:10:
Niks tegen UPC, maar met het oog op de toekomst zou ik de fiber sowieso je huis in laten leggen. Ze doen nu al 500 Mb/s down/up bij KPN dus kun je nagaan in de toekomst.

Iemand al een idee wat de volgende wijken worden, misschien Galjoen Punter Boeier Karveel?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Yep... (en Bataviakwartier) maar uiteraard wel ook mits de 30% gehaald wordt. Dat geldt voor elke wijk in Lelystad die uitgerold gaat worden.

En op dit moment kan je nog niet zeggen: "doe mij de vezel maar in huis". Pas als de 30% gehaald wordt heb je kans dat Reggefiber zegt; '" we leggen voor elk huis kostenloos aan". Tot die tijd helpt alleen het afsluiten van een abonnement, hoe klein of goedkoop ook. Alles telt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Barre73 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:19:
Yep... (en Bataviakwartier) maar uiteraard wel ook mits de 30% gehaald wordt. Dat geldt voor elke wijk in Lelystad die uitgerold gaat worden.

En op dit moment kan je nog niet zeggen: "doe mij de vezel maar in huis". Pas als de 30% gehaald wordt heb je kans dat Reggefiber zegt; '" we leggen voor elk huis kostenloos aan". Tot die tijd helpt alleen het afsluiten van een abonnement, hoe klein of goedkoop ook. Alles telt mee.
Ik ga niet zo maar een abonnement afsluiten bij een willekeurige provider als nog niet eens duidelijk is wanneer het Karveel aan de beurt is.
Ik kijk voorlopig de kat uit de boom.

* aReaRe tevreden gebruiker van UPC sinds 1997.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat kan ook helemaal niet aangezien Karveel niet bij die vraagbundeling hoort. Als Karveel een vraagbundeling krijgt, dan kan je besluiten om wel of geen abonnement af te sluiten want dan weet je ook ongeveer wanneer de graafwerkzaamheden beginnen en wanneer je aansluiting aan de beurt is.
Dan als je nu in Karveel woont: rustig wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Als dat nodig is zou ik dus eventueel een Belbudget afsluiten om te helpen en om de vezel in je huis te krijgen.
Nu maar hopen dat alle wijken 30% halen, als een wijk faalt stopt het dan volledig of gaan ze rustig door? Hoop het laatste.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Jim423 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:41:
Als dat nodig is zou ik dus eventueel een Belbudget afsluiten om te helpen en om de vezel in je huis te krijgen.
Waarom KPN in huis halen als ik al bel middels UPC en T-Mobile? Meer abonnementskosten, no way.

* aReaRe kijkt en wacht rustig af.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Glasvezel maakt de tongen los in Lelystad Schouw. De één is razend enthousiast, de ander heeft er niet zo’n beeld bij. Toch is het verstandig om erover na te denken, want pas als 30% van de huishoudens een glasvezelabonnement neemt, gaat het glasvezelnetwerk van Reggefiber er echt komen. Misschien twijfelt u nog. Is glasvezel echt nodig? Wat heb ik eraan? Wat gaat het kosten? Hoe kan ik overstappen?

Op deze en alle overige vragen bieden we u graag een helder antwoord. Daarom nodigen we u van harte uit op een informatieavond die helemaal in het teken staat van glasvezel. En natuurlijk zorgen we dat de koffie en thee klaar staan!

Datum: Woendag 7 november 2012

Tijdstip: 19.30 uur

Zal je net zien, die avond heb ik een (stomme) cursus in Leeuwarden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
14 november is er nog 1 volgens de agenda op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Ik ontving net een briefje van Reggefiber, heb me per direct ingeschreven voor een Telfort Internet+Bellen Extra 100mb abonnement!
Wijk Schouw overigens.

Zit alleen nog even met het gegeven in de maag dat ik mogelijk ga verhuizen naar Amersfoort op onbekende termijn, wil het wel mee kunnen nemen... Er is in elk geval een glasvezelaansluiting aanwezig in Amersfoort, that's for sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[update]

Voor de geïnteresseerden, a.s. woensdag, 7 november is er weer een infoavond van Reggefiber:
http://www.eindelijkglasv...s/informatieavondenschouw
voor de inwoners van Lelystad Schouw, Gondel, Kogge, Kempenaar en HanzePark.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gisteravond was er een goed bezochte informatieavond van Reggefiber in de Hanzeborg.
En wat schetst eenieders verbazing? De infiltratiepogingen van UPC! 7(8)7
Het was gewoon te bizar voor woorden.

Gedurende de bijeenkomst kwamen er twee jonge vrouwen binnen die gewoon al opvielen en dat duidelijk was dat ze niet bij het reguliere publiek c.q. belangstellenden hoorden.
En ja hoor, de presentaties waren klaar en buiten op de stoep werd ineens een kleine vrachtwagen voorgereden met een enorm beeldscherm erop (type stadion reclame), agregaat erbij voor de stroomvoorziening en een ploegje van UPC ambassadeurs gewapend met zakjes waarin een groene dropveter zat die de UPC coax kabel moest voorstellen.
Op die lichtkrant stond o.a. het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://ew0.home.xs4all.nl/images/upc3.jpg
Daarnaast werden de mensen fanatiek aangesproken en werd er verteld dat men helemaal geen glasvezel nodig zou hebben.
De straatgesprekken werden bovendien gefilmd door een UPC medewerker (klaarblijkelijk omdat men de reacties wil analyseren?). Maar de filmer zelf, was niet gecharmeerd van het feit toen hij zelf gefotografeerd werd. >:)
Afbeeldingslocatie: http://ew0.home.xs4all.nl/images/upc2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ew0.home.xs4all.nl/images/upc1.jpg

Woeha! UPC voelt blijkbaar nattigheid en doet verwoede pogingen om nog meer klantenverlies te voorkomen. En ook hier werden weer straatgesprekken gevoerd waarbij door UPC pertinente leugens werden verteld. Op de vraag of ze een snelle internetverbinding konden leveren met een goede upload en lage ping- en latency tijden wordt gewoon met 'ja' gereageerd, terwijl het gewoon NIET het geval is.
Bovendien een bedrijf wat zelf zegt dat ze op de toekomst is voorbereid en diezelfde toekomst wil tegenhouden... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

_O- Grappenmakers bij UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22
Dit betekent wel dat bestaande UPC klanten flinke kortingen kunnen afdwingen. Een beetje geld is beter dan geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Briljant!! Maar ook een beetje sneu natuurlijk...

Maar goed: het staat een ieder vrij om reclame voor zichzelf te maken. Wel jammer dat er dan onwaarheden worden evrteld. Maar eerlijk is eerlijk..: sommige glasvezelproviders kunnen daar ook over meepraten..

Wat dat betreft: Heb je vragen of wil je neutrale informatie: Ga dan naar de Reggefiber infobus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
aReaRe schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:42:
[...]

Waarom KPN in huis halen als ik al bel middels UPC en T-Mobile? Meer abonnementskosten, no way.

* aReaRe kijkt en wacht rustig af.
Omdat je dan de vezel je huis in krijgt. Al zijn er mogelijkheden om hem zonder abbo ook je huis in te krijgen maar dit vind ik een beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Barre73 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:10:
Briljant!! Maar ook een beetje sneu natuurlijk...

Maar goed: het staat een ieder vrij om reclame voor zichzelf te maken. Wel jammer dat er dan onwaarheden worden evrteld. Maar eerlijk is eerlijk..: sommige glasvezelproviders kunnen daar ook over meepraten..

Wat dat betreft: Heb je vragen of wil je neutrale informatie: Ga dan naar de Reggefiber infobus.
Wij kregen een week of 2 geleden al een brief in de bus met dezelfde uitspraak. Met UPC ben je al klaar voor de toekomst en heb je geen glasvezel nodig.

Ik denk ook werkelijk dat er genoeg mensen zijn die het inderdaad niet nodig hebben als ze al reeds tevreden zijn met het huidige digitale aanbod en internet. Ik heb me eerlijk gezegd nog niet voldoende in verdiept, maar zoals ik er nu tegen aankijk, levert het mij feitelijk alleen een goede upload snelheid itt wat ik nu heb. Het TV aanbod via royaal is voor mij voldoende en de telefoon gebruik ik nu feitelijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat sneu is, is dat UPC in het verleden vaak verkondigde dat ze al glasvezel hadden (ja, wie niet, in hun eigen backbone!) en toen 'vergaten' erbij te vertellen dat 'the last mile' (het stukje wat uiteindelijk in je huis uitkomt) ontbrak.
En nu roepen ze dat je geen glasvezel nodig hebt. 8)7
Je kunt nog zo'n brede snelweg bouwen, als diezelfde enorme hoeveelheid verkeer naar/van je huis gaat, staat alles in de file voor de voordeur. ;)

Eigenlijk verwacht je van tweakers dat men ook toekomstgericht is c.q. gebruik wil gaan maken van nieuwe toepassingen. Toch?

Ook de toekomst van televisiekijken is gebaseerd op symmetrische high speed P2P verbindingen.
http://www.heise.de/ct/artikel/Der-fuenfte-Weg-1167899.html
en dat gaat alleen maar lukken met FttH.
http://www.p2p-next.org/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[ter info]
Morgenavond, woensdag 14 november, is er wederom een info avond in de Hanzeborg.
http://eindelijkglasvezel...s/informatieavondenschouw

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels KPN Glasvezel aangevraagd 100mbit up en down.
Hopen dat we het halen :) toch fijn als je straks veel meer keus hebt voor degelijk en snel internet + HDTV.
Nu nog UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

UPC strooit halve waarheden. UPC schrijft brieven en LelystadWilGlasvezel reageert:

http://www.lelystadwilgla...-4/260-brief-van-upc.html

Een bedrijf wat propageert zo graag de toekomst te willen brengen, maar wat diezelfde toekomst poogt tegen te houden... Hoe tegenstrijdig kun je zijn? 8)7

Zegt 't voort! >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik vind het moddergooien een beetje treurig eerlijk gezegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 26-11-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gunner schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:00:
Ik vind het moddergooien een beetje treurig eerlijk gezegd.
Idd, UPC begint een beetje lachwekkend te worden.
Bij de tweede infoavond in de Hanzeborg was UPC, met z'n lichtkrant, weer van de partij, en nu liepen de gemoederen hoog op. Eerst moest de lichtkrant verdwijnen van het privé terrein waar de informatie werd verstrekt, en uiteindelijk moest de politie er zelfs aan te pas komen. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik bedoelde eigenlijk meer de brief van Lelystadwilglasvezel. Het is een beetje kinderachtig; laat iedereen zijn eigen keuze maken. Ze doen net alsof iedereen glasvezel nodig heeft, maar dat is helemaal niet zo.

Heb het even uitgerekend voor mezelf; ik ben sowieso duurder uit bij welke glasvezelboer dan ook. Dus ja, ik twijfel dus nog.

[ Voor 78% gewijzigd door Gunner op 27-11-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gunner schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:41:
Heb het even uitgerekend voor mezelf; ik ben sowieso duurder uit bij welke glasvezelboer dan ook. Dus ja, ik twijfel dus nog.
Ik heb het ook uitgerekend (en besteld) en ik ben goedkoper uit dan bij UPC!
Hangt er maar helemaal van af wat je precies wilt. Bovendien blijft het appels met pruimen vergelijken, want bepaalde zaken levert UPC gewoonweg niet...

Het jammere is, is dat velen vaak alleen maar kijken wat NU mogelijk is... niet wat de toekomst kan/zal brengen. En soms moet je daarvoor je nek uitsteken. En natuurlijk moet iedereen dat zelf bepalen, maar vooral die tegenwerking van UPC, het tegenhouden van de (technologische) toekomst, is zo tegenstrijdig. 8)7 Als ze echt klantenbewust waren, dan boden ze hun diensten ook via diezelfde glasvezelkabel aan! Want dat is namelijk gewoon mogelijk!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Niks raars aan hoor. Ziggo doet precies hetzelfde op dit moment, En inderdaad, dat waren de concluses van de Consumentenbond. Of je daar als consument waarde aan moet hechten is een heel ander verhaal natuurlijk...

Helaas doen de meesten dat wel ondanks de aantoonbare omissies in het onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Wel vreemd dat ze zeggen dat tot 120 Mb even snel is als FTTH, lijkt me vrij simpel te zien dat dit niet zo is.
Ook is het maar de vraag of je 24/7 volledige snelheid krijgt, galjoen zakt die regelmatig wel eens in tot 2 Mb ofzo :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Het grootste verschil met Glasvezel, wat ze er niet bij vermelden, is dat je upload snelheid altijd wordt geknepen bij UPC. Als ik van buitenaf bij mijn NAS wil komen om iets bij een ander te downloaden (al zijn het mijn foto's van de vakantie) dan is dat gewoon een diep droef drama. Alleen al daarom zou ik overstappen naar glasvezel. Ik geloof wel dat de kwaliteit van HD van beide producten gelijk is. Ik heb daar zelf te weinig kennis van om die stelling te weerleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jim423 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 02:24:
Wel vreemd dat ze zeggen dat tot 120 Mb even snel is als FTTH, lijkt me vrij simpel te zien dat dit niet zo is.
Dat noem ik niet 'vreemd', dat noem ik gewoon onzin verkondigen... 7(8)7
Maar de kabelboer komt er wel mee weg... :'(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
UPC citeert gewoon uit een brak onderzoek van de Consumentenbond. Op die manier hoeven ze het zelf niet te zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Ik kan nu ook inschrijven, maar ik kan zo snel geen ervaringen vinden van anderen in Lelystad. Wat ik me afvraag is hoe de providers het in de avond doen (piek periode). Maakt de keuze voor een andere provider dan nog iets uit? Een snel abo op papier is leuk, maar als je alsnog in de file bij je provider staat, schiet dat ook niet veel op.

Ik ga zeker over op glasvezel, dus ervaringen van anderen in Lelystad zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat zijn nou typisch de problemen van een kabelaar, niet met glas.
Ik heb (incidenten daargelaten) nog nooit gehoord dat iemand problemen had mijn zijn snelheid.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Was helemaal vergeten mijzelf aan te melden, meteen maar even gedaan. Zolang het bij UPC verplicht is om ook TV af te nemen is dat geen alternatief. En mijn ADSL verbinding bij Tweak is bagger slecht. Maar eens kijken hoe dat straks met Telfort is voor 31,50/maand.

• Barre73
Supremo schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:26:
Ik kan nu ook inschrijven, maar ik kan zo snel geen ervaringen vinden van anderen in Lelystad. Wat ik me afvraag is hoe de providers het in de avond doen (piek periode). Maakt de keuze voor een andere provider dan nog iets uit? Een snel abo op papier is leuk, maar als je alsnog in de file bij je provider staat, schiet dat ook niet veel op.

Ik ga zeker over op glasvezel, dus ervaringen van anderen in Lelystad zijn welkom.
Zoals door Koffie gemeld: Er is geen sprake van file of langzamer dataverkeer in de spitsuren. De backbone die vanaf je wijkcentrale loopt heeft daar voldoende capaciteit voor en indien nodig kunnen op tijd vezels worden bijgeschakeld.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zowel overdag als nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2370228072.png
Hoeveel snelheid had u gehad willen hebben? 8)

(ben sinds deze week over, van UPC --> Xs4all FttH) *O*

BTW: morgen (vrijdag 14 december) staan er diverse info standjes op de kerstmarkt:
http://www.eindelijkglasv...ieuws/kerstmarkt_lelystad

[ Voor 29% gewijzigd door ehtweak op 13-12-2012 17:38 ]

Mooie Plaatjes   

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:21
Weet iemand wanneer Atol aan de beurt is?
Ik woon op Baai en wil heeeeeeel graag glas, alleen bij elke postcode check kom ik er negatief uit :(
Nu sta ik op het punt om een Telfort abbootje voor een jaar af te sluiten, maar als er over twee maanden glas ligt dan wacht ik liever (of ik neem iets als Scarlett of iets dergelijks --> maandelijks opzegbaar)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Erkens schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:57:
Was helemaal vergeten mijzelf aan te melden, meteen maar even gedaan. Zolang het bij UPC verplicht is om ook TV af te nemen is dat geen alternatief. En mijn ADSL verbinding bij Tweak is bagger slecht. Maar eens kijken hoe dat straks met Telfort is voor 31,50/maand.
Zeker hetzelfde als bij mij, ineens geen 12 mbit meer, maar alleen nog 8 mbit maximaal. -O-

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dr Pro schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:41:
...
maar als er over twee maanden glas ligt dan wacht ik liever (of ik neem iets als Scarlett of iets dergelijks --> maandelijks opzegbaar)
Over 2 maanden glas? Forget it!
Als de vraagbundeling begint in jouw wijk (verwachting is volgend voorjaar), dan moet je rekenen dat je hooguit (als alles volgens planning en verwachting verloopt, dus minimaal 30% aanmeldingen) je 6-10 maanden, na een investeringsOK, pas werkende FttH hebt...

Mooie Plaatjes   

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MegaTronics schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:00:
[...]

Zeker hetzelfde als bij mij, ineens geen 12 mbit meer, maar alleen nog 8 mbit maximaal. -O-
Als ik 5mbit haal ben ik al blij, althans, ik ben pas blij als ik een stabiele verbinding heb ipv de troep adsl die ik nu heb en elke dag er wel minimaal 5 min er uit ligt :/

• Dr Pro
ehtweak schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:14:
[...]
Over 2 maanden glas? Forget it!
Als de vraagbundeling begint in jouw wijk (verwachting is volgend voorjaar), dan moet je rekenen dat je hooguit (als alles volgens planning en verwachting verloopt, dus minimaal 30% aanmeldingen) je 6-10 maanden, na een investeringsOK, pas werkende FttH hebt...
... ^!@%#$!&%#%$#!& :(
Dan maar iets anders verzinnen..

• Zorian

Zorian

What the fox?

Is er al nieuws over de voortgang van wijk Schouw qua aanmeldingen? Ik zit met grote spanning te wachten op de brief van Telfort met het nieuws of het doorgaat of niet. Helaas is het al tijden complete radiostile, op de 30 brieven per week van diverse providers na die je proberen over te halen een abonnement bij ze af te sluiten. Rot op, heb er al 1 gekozen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat betreft voortgang in de huidige vraagbundeling?
Geen idee...dat is het geheim van Reggefiber. ;) Je zou hooguit kunnen proberen op de kerstmarkt (vandaag) na te vragen hoe het er mee staat, bij de stand van Reggefiber zelf.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dr Pro schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:41:
Wijziging op de eerder gedane melding.
Via Reggefiber kreeg ik door dat de grove planning voor Lelystad als volgt is:
[citaat]
In maart 2013 starten we met de vraagbundeling van Galjoen, Jol, Karveel etc. Daarna komt de Landerijen/Waterwijk, daarna de Boswijk en pas daarna de Atolwijk. En als je rekent met 4 maanden per vraagbundeling + 1 à 2 maanden tussentijds...

En de daarbij behorende realisatiefases...
Alles zal afhangen van het resultaat van iedere vraagbundelingsperiode en wat de vervolgstappen zijn. Ook heeft niemand een kristallen bol die aangeeft hoe diep een eventuele voortdurende economische crisis er in zal hakken.
Helaas, het is niet anders. Maar dit is wel een realistisch antwoord. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Xereon schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:57:
Is er al nieuws over de voortgang van wijk Schouw qua aanmeldingen? Ik zit met grote spanning te wachten op de brief van Telfort met het nieuws of het doorgaat of niet. Helaas is het al tijden complete radiostile, op de 30 brieven per week van diverse providers na die je proberen over te halen een abonnement bij ze af te sluiten. Rot op, heb er al 1 gekozen. :+
Half januari wordt er pas bekend gemaakt hoe de stand is. En tegen het einde van de campagne zou je kunnen horen wat de tussenstand is. Dat is ook gebeurd bij Haven, Schoener etc.. met die lichtkarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

ehtweak schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:18:
Wat betreft voortgang in de huidige vraagbundeling?
Geen idee...dat is het geheim van Reggefiber. ;) Je zou hooguit kunnen proberen op de kerstmarkt (vandaag) na te vragen hoe het er mee staat, bij de stand van Reggefiber zelf.
Ja, ik wou nog naar die markt komen maar ik zit vandaag in Dronten en Wolvega. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

LOL, duurt dus nog wel tot maart 2014 voordat ik aan de beurt ben in Boswijk. -O-

[ Voor 7% gewijzigd door MegaTronics op 14-12-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

MegaTronics schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:35:
LOL, duurt dus nog wel tot maart 2014 voordat ik aan de beurt ben in Boswijk. -O-
Wees blij dat we in 2010 (!) ons bewonersinitiatief hebben doorgezet... anders was er nog helemaal niks gebeurd in Lelystad qua FttH... >:)

'Alleen klagen helpt niet' 'Iets er aan doen wel' :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
MegaTronics schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:35:
Ik weet wat je bedoelt... :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
De volgende fase is Galjoen Jol Punter Karveel Boeier? Best grote fase dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Bedankt voor de reacties over snelheid van glasvezel tijdens piekuren.

Ik ben net eens even bij het busje van Reggefiber bij de Kempenaar geweest.
Met mijn wensen (50Mb, standaard TV en telefonie) raadde hij mij Lijbrandt aan. Eerste jaar 42,50 p/m en daarna 46 p/m. Gelukkig was de man in het busje helemaal niet aan het pushen om iets te verkopen. Dus ik ga nog even verder neuzen en ik denk dat ik volgend weekend ga beslissen.

En voor de mensen die zich afvragen wat het "kerstpakket" is als je in het busje bestelt, hij zei dat het 20 euro aan waardebonnen bij de Jumbo zijn.

We hebben het nog wel even over de fysieke aansluiting gehad. Meterkast moet altijd lukken en soms kunnen ze het glasvezel bij de kabel (UPC) aansluiting binnen laten komen. Maar hij kon daar natuurlijk geen beloftes doen. Als het bij mij bij de kabelaansluiting kan, dan hoeft er wat mij betreft ook geen monteur langs te komen. Scheelt toch weer 50 euro.

Die man in het busje had het er over dat wanneer de telefoonaansluiting en de kabelaansluiting aan dezelfde kant zitten (voor- of achterkant van het huis), dan moet de glasvezelaansluiting bij de kabelaansluiting geplaatst kunnen worden. Nu zie ik in het midden van onze straat een klein grijs kastje staan (iets van kniehoogte). Betekent dit dat daar dan ook de telefoonaansluitingen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee, dat kastje is waarschijnlijk van UPC. Maar wat de man zegt moet je je niets van aantrekken. Geen idee waar dat verhaal nou weer vandaan komt.
Reggefiber sluit het liefste aan in de mterkast omdat daar nou eenmaal de Nutsvoorzieningen horen te zitten. maar als er van te voren bij je huis wordt langsgegaan om de boel even op te nemen kan je gewoon aangeven dat je de aansluiting graag in de buurt van je UPC wandcontactdoos wil.

En wat providers betreft: Kijk niet alleen naar de prijs. De service van Lijbrandt staat niet bepaald bekend als de beste (de prijs moet ergens vandaan komen) en voor een paar euro per maand meer zijn er echt wel betere te vinden in fase Schouw/Hanzepark.

[ Voor 23% gewijzigd door Barre73 op 15-12-2012 19:26 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik begreep van mijn vriend dat vodafone gisteravond langs de deuren zijn gegaan. Jammer dat ik zelf niet thuis was, want ik ben wel geinteresseerd in hun aanbod. In andere post hierop tweakers lees ik wel goede ervaringen met hun itt kpn? De dame gaf aan dat de meeste mensen nog geen verplichting willen aangaan en daardoor geen abbo afsluiten. Ik ben ook nog wat in de afwachtende modus, maar ze heeft wel een punt dat met die instelling de 30 % niet gehaald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Op dit moment zit er nu 1 persoon naar HD IPTV te kijken (RTL4 HD).
Iemand anders gebruikt WebTV op een laptop + Spotify.
En de derde persoon is wat op het interpret aan het klooien.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2374746693.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2374751227.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2374755205.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2374758484.png
Ik zie dus wel wat vermindering aan beschikbare bandbreedte, maar het valt alleszins reuze mee. :)

Heel bijzonder, ik zou eigenlijk verwachten dat de downloadspeed wat zou afnemen, ivm die IPTV en WebTV streams, maar kijkende naar de speedtest resultaten zie ik de uploadspeed afnemen... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Barre73 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:18:
...
En wat providers betreft: Kijk niet alleen naar de prijs. De service van Lijbrandt staat niet bepaald bekend als de beste (de prijs moet ergens vandaan komen) en voor een paar euro per maand meer zijn er echt wel betere te vinden in fase Schouw/Hanzepark.
Idd. Wat is 'goedkoop' of 'goedkoper' als het niet goed werkt c.q. je alleen maar ellende hebt...? (check het Lijbrandt topic alhier).
Ik heb nu een FttH aansluiting via Xs4all en ben zeer tevreden. 100Mb pakket + IPTV + telefonie + Spotify premium + WebTV en die heerlijke Fritzbox 7390. Voor de alleszins schappelijke prijs van 56 euro voor de 1ste zes maanden en daarna 76 euro/mnd.
EN (!) een helpdesk die je echt helpt en (zeker voor tweakers) je 'normaal' te woord staat en niet je met een of 't ander irritant script van het ene kastje naar de andere betonnen muur stuurt... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Wat ik zo snel lees in het Lijbrandt Summer Special topic is voornamelijk problemen met TV en dan ook nog het meeste met opnemen. Ik neem al jaren niets meer op en was niet van plan om daar weer mee te beginnen.

In het ergste geval (storing) kan ik altijd nog terugvallen op DVB-T. Voor 95% wat ik kijk is NL1-3 voldoende en de kwaliteit boeit mij niet zo. Ik kijk nu al Digitenne via Scarlet, dus slechter dan dat zal het denk ik niet worden.

Ik zoek dus een voordelige 50Mb internet verbinding en verder basis TV en telefonie zonder verdere poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat Lijbrandt topic is zo groot dat je alles zou moeten lezen om op de hoogte te komen. Het gaat ook heel erg over gebrek aan service, voor alles verwijzen naar de leverancier van de diensten, facturen die niet kloppen waar je maanden mee bezig kan zijn, niet of brak werkende portal (mijnlijbrandt)

etc, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Toch lijkt het me niet dat elke Lijbrandt klant hier problemen mee heeft? Anders was het vast bekender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Na wat verder speuren valt me wel op dat KPN druk bezig is de andere providers op te kopen. Zo lijkt het me leuk om ook TV te kunnen kijken op mijn Android tablet. Vodafone en XS4All vallen dan af. Ik vraag me serieus af welke kneus die app voor VF gebouwd heeft.

In de App Store staat de Glashart app wel als compatible met mijn tablet Tab 7.7 met ICS. Dus dan kom ik uit bij Lijbrandt, Concepts en Kick. En als het goed is werken die ook met een DVB-C kaartje, dus dan ben ik niet afhankelijk van een brakke decoder. Maar ik vraag me af of die Android app wel werkt zonder aparte decoder. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Supremo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:53:
Na wat verder speuren valt me wel op dat KPN druk bezig is de andere providers op te kopen. Zo lijkt het me leuk om ook TV te kunnen kijken op mijn Android tablet. Vodafone en XS4All vallen dan af
Ehh, waarom valt Xs4all dan af?
Ik heb zelf FttH van Xs4all en kijk iedere dag wel ff webtv op een Android device (Galaxy Note). Werkt prima.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
ehtweak schreef op woensdag 19 december 2012 @ 07:38:
[...]

Ehh, waarom valt Xs4all dan af?
Ik heb zelf FttH van Xs4all en kijk iedere dag wel ff webtv op een Android device (Galaxy Note). Werkt prima.
Op hun website adverteren ze alleen met laptop en iPad. In de Play Store kan ik niets vinden onder xs4all.
Dus hoe doe jij dat, of hoe heet die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Supremo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:53:
Na wat verder speuren valt me wel op dat KPN druk bezig is de andere providers op te kopen. Zo lijkt het me leuk om ook TV te kunnen kijken op mijn Android tablet. Vodafone en XS4All vallen dan af. Ik vraag me serieus af welke kneus die app voor VF gebouwd heeft.

In de App Store staat de Glashart app wel als compatible met mijn tablet Tab 7.7 met ICS. Dus dan kom ik uit bij Lijbrandt, Concepts en Kick. En als het goed is werken die ook met een DVB-C kaartje, dus dan ben ik niet afhankelijk van een brakke decoder. Maar ik vraag me af of die Android app wel werkt zonder aparte decoder. Iemand daar ervaring mee?
Ik zou niet te hard juichen: Van de website van Glashart zelf:
Live TV is beschikbaar op:
Apple iPad / Apple iPad2 / Apple iPad3
Samsung Galaxy Tab 10.1 / Samsung Galaxy Tab 8.3 / Samsung Galaxy Tab 7.7 / Sony S.
Glashart Media kan de volledige werking van de applicatie op andere Android tablets niet garanderen!

En er zijn meerdere mensen hier op GoT die kunnen beamen dat het bij hen op de Android tablet niet werkt omdat het niet 1 van de bovenstaande is.. Dus ga niet blind af op de omschrijvign of de vindbaarheid in de Playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Supremo schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:28:
[...]

Dus hoe doe jij dat, of hoe heet die app?
Nou B) , gewoon: http://webtv.xs4all.nl

Werkt prima.
Niks geen app, gewoon er naar toe browsen. Isse simpel.

http://www.xs4all.nl/klan...anneer-u-wilt/web-tv-faq/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAD-
Supremo schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:38:
Die man in het busje had het er over dat wanneer de telefoonaansluiting en de kabelaansluiting aan dezelfde kant zitten (voor- of achterkant van het huis), dan moet de glasvezelaansluiting bij de kabelaansluiting geplaatst kunnen worden. Nu zie ik in het midden van onze straat een klein grijs kastje staan (iets van kniehoogte). Betekent dit dat daar dan ook de telefoonaansluitingen lopen?
Barre73 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:18:
Nee, dat kastje is waarschijnlijk van UPC. Maar wat de man zegt moet je je niets van aantrekken. Geen idee waar dat verhaal nou weer vandaan komt.
Reggefiber sluit het liefste aan in de mterkast omdat daar nou eenmaal de Nutsvoorzieningen horen te zitten. maar als er van te voren bij je huis wordt langsgegaan om de boel even op te nemen kan je gewoon aangeven dat je de aansluiting graag in de buurt van je UPC wandcontactdoos wil.
Heeft er waarschijnlijk mee te maken, dat als de telefonie + upc aansluiting aan dezelfde kant van de woning zitten deze samen met de overige kabels/leidingen in een daarvoor aangewezen strook liggen. Als Reggefiber wil aanleggen moeten zij over het algemeen van de gemeente de glasvezel in deze zelfde strook leggen. In dat geval zal de glasvezel dus ook van die kant de woning binnen komen en zou het geen probleem moeten zijn om de aansluiting op de buitenmuur te zetten ipv de meterkast. Dus zonder dit met zekerheid toe te kunnen zeggen, waarschijnlijk common sense van deze medewerker.

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat alle nutsvoorzieningen in de meterkast horen te zitten. Bij de meeste woningen van +/- 20 jaar en ouder is dit namelijk helemaal niet vanzelfsprekend en het zou daarom ook niet realistisch zijn om dit voor die woningen nu ineens wel op die manier toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

-MAD- schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:03:
Beetje kort door de bocht om te zeggen dat alle nutsvoorzieningen in de meterkast horen te zitten. Bij de meeste woningen van +/- 20 jaar en ouder is dit namelijk helemaal niet vanzelfsprekend en het zou daarom ook niet realistisch zijn om dit voor die woningen nu ineens wel op die manier toe te passen.
Klopt helemaal, bij mij zit UPC in de hoek aan de voorkant en KPN komt aan de andere kant in het midden van de kamer naar binnen. Woning is van 1982.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAD-
MegaTronics schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:09:
Klopt helemaal, bij mij zit UPC in de hoek aan de voorkant en KPN komt aan de andere kant in het midden van de kamer naar binnen. Woning is van 1982.
Dat is ook het "probleem" in Lelystad. Bij veel huizen komen de telefonie en UPC aansluiting niet aan de zelfde kant de woning binnen. Als de glasvezel dus straks aan de telefonie kant binnen komt, dan is het niet logisch dat deze alsnog naast de UPC aansluiting geplaatst kan worden. In dat geval zou je namelijk van voor tot achter, of andersom, onder de woning doormoeten met de glasvezel en dat doet Reggefiber over het algemeen niet. Dan is de keuze naast de telefonie aansluiting, of in de meterkast.

Helaas is tijdens de vraagbundeling vaak nog niet bekend waar de glasvezel precies komt te liggen, dus dat maakt het wat lastig om hier van te voren op in te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maak juist gebruik van de nieuwe (installatiemogelijkheden) aanleg van FttH!
Nu kun je kiezen WAAR in je woning de FTU/NTU grondplaat geplaatst gaat worden. Op het moment dat ze je woning komen 'schouwen' kun je deze wensen kenbaar maken. En wordt er keurig rekening mee gehouden. Er worden zelfs een paar fotootjes gemaakt van iedere individuele situatie met daarbij de aantekening 'de bewoner wil daar en daar de aansluiting hebben'. :)
Want soms kan de meterkast handig zijn (vind ik wel, liever uit het zicht) of soms kan een andere plek beter uitkomen.
IMHO is het wel zo logisch om alle communicatieinfrastructuur op dezelfde plek te houden.

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste