Glasvezel Lelystad

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En we zijn sinds anderhalf uur up and running via de glasvezel:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/glasvezel4.jpg

Eerste indruk: Wat is het snel. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3769449844.png

[ Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 18-09-2014 17:01 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:46
Goeie snelheid hoor!

Geniet ervan!

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
Kogel is door de kerk, ik krijg ook glasvezel :)

Over een paar weken komt er een monteur van KPN om alles aan te sluiten en bekabelen (zat er gratis bij).
Weet iemand hoe hij de bekabeling precies regelt? Aansluitpunt zit in de meterkast, en er zit een muur tussen de meterkast en de TV. Boren ze door de muur heen? Kabelen ze om de muur heen?

En de model die in je meterkast komt, dat is ook meteen de wireless router?

• Barre73
Gefeliciteerd!
Dat is iets wat moelijk te voorspellen is. Sommige KPN monteurs gaan een stuk verder dan andere. Meestal is boren niet iets wat ze graag doen (of kunnen). Misschien slimmer om zelf alvast een gaatje te boren in de muur van meterkast naar kamer?

En ja, de experiabox in je meterkast is ook je wireless router. Het is echter ook goed mogelijk om die te verplaatsen naar een andere plek. De verbinding tussen je glasvezelaansluitpunt en die Experiabox bestaat namelijk uit een korte (meegeleverde) UTP kabel.
Met een andere langere UTP kabel kan je net zo probleemloos de Experia Box verplaatsen naar een voor jou betere plek.
Vanaf de EB gaat een meegeleverde UTP kabel naar je TV ('s) en evt een andere UTP kabel naar je computer. Tevens sluit je de telefoon op de EB aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb zelf een UTP kabel gelegd van de meterkast naar de plek waar mijn router al stond (KPN lijn komt binnen in de woonkamer). Was gisteren uiteindelijk een kwestie van de kabel van het ADSL modem uit mijn router halen, die van de router van HvN (die in bridge is gezet door hun) erin en even de WAN instelling veranderen van DHCP naar PPPoE. Daarna nog even mijn DNS settings aanpassen en alle websites en services kwamen weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525760

Vandaag gebeld met Telfort en gevaagd of de activatie eerder kon.
Ik lijn werd gelijk geactiveerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3771280554.png

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 525760 op 20-09-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nette snelheid

Anoniem: 623168

Hopen dat Atol-Oost ook snel aan de beurt is. Kan niet wachten op een mooie snelle en stabiele glasvezel verbinding. ☺☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oww volgens mij postcode check is het dan eindelijk zo ver!! Dat we kunnen gaan kiezen voor glasvezel in de Atol!!!.:):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
Ik heb een aantal vragen over de Devolo's die je van KPN krijgt.
Klopt het dat deze alleen voor de TV zijn, en je hier dus geen PC op kunt aansluiten?
En hoe werken ze precies met stroomgroepen? Kan ik een devolo in de woonkamer aansluiten, en de andere in de keuken? En welke krijg je precies? Er zijn meerdere versies van (500 vs 200Mb, wireless, etc.).

[ Voor 22% gewijzigd door Peunage op 02-10-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-nld
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-06 12:38
Vandaag hebben ze hier de glasvezel doorgetrokken en ontsloten in de meterkast. Ze hebben gelijk die kast van KPN geplaatst en aangesloten, waar de glasvezel op aangesloten is.

KPN komt echter pas de 27e langs, wat komt die man doen?! Alleen de Experiabox plaatsen en de stekkertjes erin doen? Dat kan ik toch net zo goed zelf doen?

M.a.w. kan ik die verbinding nu al gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gewoon proberen! Als het kleine witte KPN kastje ook al is geplaatst door de aannemer van Reggefiber en er branden twee lampjes dan gewoon beginnen met aansluiten. Bij aansluiting van de EB gaat het derde lampje branden.

Zit er een installatiehandleiding bij? En heb je de inloggegegvens van KPN om je diensten te activeren via MijnKPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-nld
Geprobeerd en idd, alles werkt. De EB aangesloten en wat een dramading! Je kan nauwelijks wat aanpassen..

Grootste probleem nu is nog om m'n testopstelling met Exchange aan de praat te krijgen.. Bak verzend en ontvangt niet meer..

Download snelheid is ook de helft van de uploadsnelheid. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Misschien is dit iets voor je: www.netwerkje.com
Geeft je heel wat meer vrijheid,.,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-nld
Zoiets zal het wel moeten gaan worden ja. Dit is gewoon niks, voor de gemiddelde huisvrouw prima te doen, maar als je al een klein beetje andere dingen wil loop je al tegen beperkingen aan..

Snelheid is nu trouwens wel goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3814307453.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat zijn de leuke plaatjes :-)

Zie ik UPC niet leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

bas-nld schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:12:

Snelheid is nu trouwens wel goed.
...
Ogenschijnlijk wel ja.

Maar weet je het wel zeker?
Lees dit eens:
ehtweak in "XS4all Glasvezel"

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-nld
ehtweak schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:29:
[...]

Ogenschijnlijk wel ja.

Lees dit eens:
Getest met die link die daar vermeld staat, zelfde resultaten;

download 501, upload 497, ping 5ms, jitter 1ms.
Op server 2 zelfde resultaten, alleen de ping was 4ms ipv 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ehtweak schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:29:
[...]

Ogenschijnlijk wel ja.

Lees dit eens:
Ook even getest met mijn HvN aansluiting en ik haal op beide servers een download van 100 Mbit en een upload van 112 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-02-2018
Hier in de atolwijk hebben wij gisteren een info kubus door de bus gekregen waarop staat dat er binnenkort meer info komt. En volgens de planning gaan ze hier in week 51 de straat al open gooien (bongerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat gaat lekker snel zo dat nieuwe proces of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
https://m.facebook.com/gl...7307977800321540&__tn__=C

Morgen opening van het Glasvezelinformatiepunt aan het Noorderwagenplein voor het Lelycentre. Kom kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagunaloire
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05 18:08
Vorige week is er in de straat gasvezel gelegd. Ik zie dat het erg snel gaat met de graaf werkzaamheden. Hoe zit het nu met de verbinding naar de meterkast? Kan ik daarvoor een afspraak maken of word ik benaderd?
Ik heb al een abonnement afgesloten en zou dus voorrang krijgen op de aansluiting.
De 5MB ADSL lijn kan ik, nu glasvezel dichterbij komt, niet meer uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ze gaan eerst overal de glasvezel neerleggen en dan beginnen ze met aansluiten in de meterkast (of waar je hem wilt hebben) waarbij de reeds afgesloten abonnementen voorrang krijgen. Zo was ik al gepland op dag twee van het aansluitingen (ze begonnen op 15 september en ik was op 16 september aan de beurt) en twee dagen later had ik al een actieve verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagunaloire
Bij jou ging het inderdaad heel snel. Erg netjes.
Wanneer hadden ze contact met je opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maken van aansluitingen staat gepland vanaf 17 november a.s. Je hoeft niet zelf een afspraak te maken. 2 tot 3 weken voor die dag wordt er gestart met het verzenden van afspraakbrieven naar de mensen waarvan Reggefiber weet dat er een abonnement is afgesloten. Die worden dan dus naar voren gehaald in de planning (eerste 2 a 3 weken vanaf 17 november).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mij was Barre73 sneller dan de brief van Reggefiber over de aansluiting in de woning. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Haha!.. Ja, dat klopte inderdaad.

Overigens zou je een bericht van je "mijnglasvezel"moeten krijgen als de def. aansluitdatum in wordt gevuld. Die brief arriveert pas een paar dagen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De informatie op Mijn Glasvezel klopt vaker niet dan wel is mijn ervaring. Ook is het mij ook nog nooit gelukt om het plaatsingsrapport in te zien. Toen ik nog een link er naar toe had, kreeg ik een lege pagina en nu is zelfs de link niet meer beschikbaar. Het enige wat ik nog zie is dat ik aangesloten ben. Uiteindelijk is dat wel het belangrijkste :+

[ Voor 65% gewijzigd door MegaTronics op 21-10-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagunaloire
Ja ik zie ook dat in mijn glasvezel de info niet altijd klopt. Uiteindelijk nog even volhouden met de 5MB adsl lijn :( Volgende maand hoop ik er eindelijk goed bij te zitten met de glasvezel aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
lagunaloire schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:09:
Ja ik zie ook dat in mijn glasvezel de info niet altijd klopt. Uiteindelijk nog even volhouden met de 5MB adsl lijn :( Volgende maand hoop ik er eindelijk goed bij te zitten met de glasvezel aansluiting.
Zie de door mij net gestuurde DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn ze eigenlijk al begonnen met graven in de Atol??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ondertussen zijn bij mij KPN en TweakDSL ook de deur uit (alleen TV via CanalDigitaal heb ik nog) en gebruik ik mijn glasvezelverbinding voor internet en telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 623168 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:27:
Zijn ze eigenlijk al begonnen met graven in de Atol??
Nee. Voorbereiders zijn al wel langs de deuren aan het gaan voor foto's etc.
Graven start over een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09-2024

T_I

Ok, bij ons in de wijk komen ze ook eindelijk aanleggen, 2e week van December is de planning. Nu wil ik wel op glasvezel over, aangezien adsl voor een fetsoelijke provider even duur gaat worden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wensen:

- Internet (kaal)
- Effectief vast ip adres
firewall staat dag en nacht aan, dus als het dynamisch is, maar je ip veranderd niet zolang je online bent vind ik het goed)
- 'modem' in bridging modes.
Geen flauw idee hoe het gaat met glasvezel, ik wil dat het externe ip adres aan m'n firewall hangt, eigenlijk wil ik de lijn en meer niet.
- Geen betaalde monteur.
Bij Vodafone zie ik dat een monteur 'verplicht' is. (je kan niet kiezen zonder)
Of de monteur moet ook de kruipruimte in duiken om een kabel te leggen, dan mag ie van mij met. :D

Als ik kijk naar de opties die ik nu vind:

xs4all Internet compact
- 20/20 lijn
- 32.95 p/m omgerekend eerste maand
- vast ip

Goede ervaringen in het verleden, tot ik afhankelijk werd van een kpn lijn, bagger kwaliteit. Verder heb ik het idee dat je betaald voor de kwaliteit van extra diensten die ik niet gebruik. (vandaar de minimale snelheid)

tweak/vodafone 50 Mbit
- 50/50 lijn
- 38,= p/m omgerekend eerste maand
- dynamisch ip (semi vast of elke ochtend/week vers ip?)

Veel slechte verhalen over vodafone gelezen, maar klagers vind je het eerste. Hoe zijn de ervaringen in Lelystad met vodafone? Doorgroei naar 500/500 klinkt leuk en de prijs is niet slecht.

Telfort 50 mbit

- 50/50 lijn
- 40,= p/m omgerekend eerste maand
- geen aansluitkosten + gratis monteur... vrij vertaald, het blijft 40,= p/m

Online Glasvezel internet start

- 50/50 lijn
- 42.50 p/m omgerekend. (Maar is nu huidige provider, aansluitkosten is omheen te kletsen denk ik)
- Semi vast ip (heb nu al jaren op adsl zelfde ip adres
- Door het feit dat dit de huidige provider is, misschien eerder overstap naar glasvezel mogelijk dan pas na afloop huidige contract

Aangezien alles redelijk dicht bij elkaar ligt kwa prijs neig ik wel naar Online aanschrijven en kijken of ik kan overstappen naar glasvezel zodra het beschikbaar is. Geeft minste ellende hoop ik. Enige lternatief die ik reeel vind is vodafone, vanwege de doorgroei mogelijkheden. Maar ik kom nu van 20/1 (effectief 13/0.6) af en vraag me af hoe snel ik zou willen doorgroeien... ik zie het niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagunaloire
Ik heb maandag een mail gestuurd met een vraag aan Vodafone. Ik wilde weten hoe en of ik een afspraak kan maken om me te laten aansluiten op glasvezel. Ik heb een afspraak staan met reggefiber op 19 nov waarbij de kabel wordt doorgetrokken naar de meterkast. Dus daarna kan de monteur van Vodafone langskomen. Ik kreeg hier geen antwoord op en heb vrijdag aan het eind van de dag maar gebeld met Vodafone.

Het telefoongesprek liep moeizaam en er was niks mogelijk. Vodafone heeft een passieve houding en wacht op de brief van reggefiber. Ik legde uit dat ik geen antwoord op mijn mail van 4 dagen ervoor heb gekregen en niet eens een bevestiging met een verwachte reactietijd.

Ik heb aangegeven dat ik liever van het contract afzie. De manier van werken bij Vodafone schept geen vertrouwen bij mij. Ik heb inmiddels ook gezien dat er best veel klachten over Vodafone zijn. Als het werkt heb je een fijne dienst maar wanneer er een probleem zich voordoet dan hebben veel mensen problemen met de klantenservice van Vodafone.
Min vragen omtrent dit verhaal hierboven:
Wanneer stuurt Reggefiber een brief naar Vodafone?
Kan ik nog afzien van mijn contract bij Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Reggefiber stuurt geen brief hoor. Dat zou wel heel ouderwets zijn. Vodafone krijgt automatisch bevestiging van de aansluiting. Dat zal een dag later zijn. En dan sturen ze hun monteursdienst van Guidion aan om een afspraak met jou te maken. Ik zou op basis van deze ervaring niet meteen opzeggen. Als dat al kan trouwens.

Je leest alleen de negatieve ervaringen. Positieve worden zelden geplaatst. Ik ben in ieder geval wel positief over de monteur, de service en de diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagunaloire
Ik kreeg gisteren een dag na mijn telefoon het volgende antwoord: "De reden waarom u geen antwoord heeft gekregen op uw e-mail is omdat u over hetzelfde onderwerp heeft gebeld"

Dit is een schandalig gemanipuleerd antwoord. Ik heb gebeld naar aanleiding van uitblijven reactie per mail. In al die 5 dagen niet eens een indicatie of ontvangstbevestiging gekregen. Dit heb ik telefonisch en per mail naar Vodafone kenbaar gemaakt en dan zo'n reactie.

Dit akkefietje levert bij mij het wantrouwen en de frustratie op die ik nu al ervaar bij Vodafone. Dit doet mij huiveren bij het idee dat ik ooit een storing krijg en contact moet gaan opnemen met dezelfde klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
T_I schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:29:
Ok, bij ons in de wijk komen ze ook eindelijk aanleggen, 2e week van December is de planning. Nu wil ik wel op glasvezel over, aangezien adsl voor een fetsoelijke provider even duur gaat worden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wensen:

- Internet (kaal)
- Effectief vast ip adres
firewall staat dag en nacht aan, dus als het dynamisch is, maar je ip veranderd niet zolang je online bent vind ik het goed)
- 'modem' in bridging modes.
Geen flauw idee hoe het gaat met glasvezel, ik wil dat het externe ip adres aan m'n firewall hangt, eigenlijk wil ik de lijn en meer niet.
- Geen betaalde monteur.
Bij Vodafone zie ik dat een monteur 'verplicht' is. (je kan niet kiezen zonder)
Of de monteur moet ook de kruipruimte in duiken om een kabel te leggen, dan mag ie van mij met. :D

Als ik kijk naar de opties die ik nu vind:

xs4all Internet compact
- 20/20 lijn
- 32.95 p/m omgerekend eerste maand
- vast ip

Goede ervaringen in het verleden, tot ik afhankelijk werd van een kpn lijn, bagger kwaliteit. Verder heb ik het idee dat je betaald voor de kwaliteit van extra diensten die ik niet gebruik. (vandaar de minimale snelheid)

tweak/vodafone 50 Mbit
- 50/50 lijn
- 38,= p/m omgerekend eerste maand

Veel slechte verhalen over vodafone gelezen, maar klagers vind je het eerste. Hoe zijn de ervaringen in Lelystad met vodafone? Doorgroei naar 500/500 klinkt leuk en de prijs is niet slecht.

Telfort 50 mbit

- 50/50 lijn
- 40,= p/m omgerekend eerste maand
- geen aansluitkosten + gratis monteur... vrij vertaald, het blijft 40,= p/m

Online Glasvezel internet start

- 50/50 lijn
- 42.50 p/m omgerekend. (Maar is nu huidige provider, aansluitkosten is omheen te kletsen denk ik)
- Semi vast ip (heb nu al jaren op adsl zelfde ip adres
- Door het feit dat dit de huidige provider is, misschien eerder overstap naar glasvezel mogelijk dan pas na afloop huidige contract

Aangezien alles redelijk dicht bij elkaar ligt kwa prijs neig ik wel naar Online aanschrijven en kijken of ik kan overstappen naar glasvezel zodra het beschikbaar is. Geeft minste ellende hoop ik. Enige lternatief die ik reeel vind is vodafone, vanwege de doorgroei mogelijkheden. Maar ik kom nu van 20/1 (effectief 13/0.6) af en vraag me af hoe snel ik zou willen doorgroeien... ik zie het niet zo snel gebeuren.
Helden van Nu gezien? Kaal internet met vast IP voor 36 euro exl BTW. Wel router bij geleverd maar volgens mij is die niet per se nodig. Megatronics weet daar meer van want die heeft dat net geactiveerd gekregen.

De dynamische IP adressen van bijv Telfort veranderen normaliter niet hoor. Kan makkelijk een jaar lang hetzelfde zijn.

Je schaart Tweak en Vodafone onder1 noemer maar die zijn echt anders hoor.

Online kan ik niet over oordelen. Neemt wel gewoon haar diensten af van KPN WBA hoor. En ik zou het niet vergelijken met ADSL. Bij de meeste providers is dat een wereld van verschil: glasvezel en ADSL diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I

T_I

Barre73 schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:44:
[...]

Helden van Nu gezien? Kaal internet met vast IP voor 36 euro exl BTW. Wel router bij geleverd maar volgens mij is die niet per se nodig. Megatronics weet daar meer van want die heeft dat net geactiveerd gekregen.

De dynamische IP adressen van bijv Telfort veranderen normaliter niet hoor. Kan makkelijk een jaar lang hetzelfde zijn.

Je schaart Tweak en Vodafone onder1 noemer maar die zijn echt anders hoor.

Online kan ik niet over oordelen. Neemt wel gewoon haar diensten af van KPN WBA hoor. En ik zou het niet vergelijken met ADSL. Bij de meeste providers is dat een wereld van verschil: glasvezel en ADSL diensten.
Helden van Nu ziet er goed uit als alternatief voor Online, maar komt nog op 42.75 incl btw. (ben consument) weak en Vodafone heb ik onder 1 noemer geschoven, want de specs en het bedrag is op 1 euro na gelijk. Tevens beide onbekend op glasvezel gebied. Als hun glasvezel service net zo oed is als mobiel dan sla ik Vodafone in elk geval al over.

Dat het een wereld van verschil is wil ik wel geloven, mag ook wel met dat prijs verschil. (nu 24.95 voor adsl2+, vdsl kan online niet leveren, te ver van de centrale) of 40,= voor glasvezel.

Ik dekn dat voor mij de keuze voorlopig duidelijk genoeg is, lekker bij adsl blijven. die 1 Mbit up is wel heel af en toe irritant, maar om de maandkosten met > 50% op te hogen voor een snelheid die ik toch nauwelijks gebruik... Het maximale gebruik van de 13 Mbit die ik nu effectief down heb is +- 10 Mbit geweest inde laate 3 jaar. Als de prijzen zakken (30,= of minder voor een reguliere lijn) of adsl stijgt (30 of meer) dan kijk ik wel weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Barre73 schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:44:
[...]

Bij Helden van Nu kun je de door hun geleverde Mikrotik router in bridge laten zetten zodat je er een eigen router achter kunt hangen. Zelf ben ik vorig weekend aan het experimenteren geweest met mijn TP-Link router met daarop OpenWRT en heb die dusdanig geconfigureerd dat de kabel uit de Genexis nu rechtstreeks de WAN poort in gaat en zelf de verbinding op zet. Dus de router van Helden van Nu is nu helemaal niet meer nodig.

Verder is de service van Helden van Nu helemaal top. Als je ze mailt, of via hun ticket systeem een ticket aanmaakt, tijdens hun openingstijden krijg je binnen een kwartier antwoord van hun. Ook het laten plaatsen van een PTR record op je IP adres is zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagunaloire
Ik zit ook te kijken naar Helden van Nu. Ik zie positieve reacties op hun service. Als ik bij Vodafone weg kan dan vind ik HvN een zeer goede optie.

Ik heb trouwens een aanvraag bij Vodafone gedaan en blijkbaar is dit direct in een contract omgezet. Ik heb geen handtekening, geen bankafschrift of id-bewijs overhandigd aan Vodafone. Ik snap niet waarom dit kan of dat dit überhaupt wettelijk kan standhouden. Ik kan op ieder adres zomaar een aanvraag indienen en dan zit je vast aan een contract. Maak er een script van en schiet er pak weg 1000 aanvragen per uur binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik heb de afgelopen 2 jaar een abonnement gehad bij Concepts, bij Telfort en nu bij Vodafone. Ik heb nog nooit een handtekening hoeven zetten.

Wat jij nu zegt zou op zich best kunnen maar ik heb nog nooit gehoord dat het gebeurd is dus ergens zal er toch iets tegen in gebouwd zijn.

En waarom wil je nu eigenlijk alsnog niet meer bij Vodafone? Zeker als het gaat over Lelystad zou ik daar toch wel willen blijven zitten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagunaloire
Ik heb tot nu toe geen bewijs hoeven aan te leveren dat ik ook echt de juiste aanvrager ben. Had iemand een geintje geflikt dan zou ik dus echt opeens een pakketje van Vodafone ontvangen met de spullen erin.
Zal niet vaak gebeuren want wie denkt daar nou aan? Wanneer dit viral gaat op Twitter of Facebook dan heb je de poppen aan het dansen.

Ik wil weg bij Vodafone omdat ze de woorden hebben verdraaid bijvoorbeeld dat er geen reactie kwam omdat ik al gebeld heb terwijl ik juist belde omdat de reactie uit bleef. Ik heb na het telefoongesprek namelijk gemaild en verteld dat ik de klantenservice als zeer slecht heb ervaren en ook dat ik mijn contract annuleer. En dan wel binnen 1 dag op de zaterdag reageren en daarbij de boel verdraaien. De telefoniste was ook erg onvriendelijk en niet behulpzaam en wilde telkens heel snel het gesprek afkappen.
Als ik dan de verhalen op bijvoorbeeld trosradar maar ook het Vodafone forum zie volstaan met de beroerde klantenservice wil ik toch liever naar een goede dienstverlener.

Wat bedoel je met: "Zeker als het gaat over Lelystad zou ik daar toch wel willen blijven zitten eigenlijk."?
Wat maakt Vodafone in Lelystad dan zo bijzonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik denk dat Vodafone in Lelystad eigen apparatuur heeft in de POP en daardoor goedkoop kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kunnen ze goed of kunnen ze goedkoop leveren? >:)

Ben toch wel teleurgesteld dat zelfs nu nog, na al zoveel jaren FttH ervaringen bij de diverse ISPs er nog vaak zo'n zooitje gemaakt wordt bij de verschillende klantenservices. :-(

In potentie is het transportmedium (point-to-point FttH) gewoon superieur aan alle andere manieren van (IP)datatransport. En dan nog wordt het 'verpest' door dit soort geknoei en geneuzel.
Jammer hoor. :'(

ps: ben blij dat mijn huidige ISP het FttH product (in mijn geval) in ieder geval wel goed en stabiel voor elkaar heeft.
Enige minpuntje is nog dat IPTV platform, zeker sinds de laatste f/w updates (UI 0.15.29 s/w 3.0.7-8) is het er niet prettiger op geworden.

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 10-11-2014 08:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MegaTronics schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:13:
Ik denk dat Vodafone in Lelystad eigen apparatuur heeft in de POP en daardoor goedkoop kan leveren.
Goedkoop is niet zozeer het punt want de prijs zal niet anders zijn in gebieden waar ze eigen apparatuur hebben ten opzichte van gebieden waar ze via KPN WBA leveren. Dat geintje heeft Tweak al geprobeerd met een duidelijk verschil tussen Almere/Enschede en de rest van Nederland en dat geeft wel heel veel verwarring.
Goed was inderdaad meer mijn punt. En dan vooral de TV. Daarnaast levert Vodafone in principe alleen 500 Mbit waar ze zelf apparatuur in de PoPs plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I

T_I

Vrij vertaald, als je de gok aandurft dat het blijft werken is Vodafone in Lelystad wel een goede optie, juist omdat men hier 500 Mbit levert en dus eigen apparatuur heeft staan?

Hoe zit het bij Vodafone met ip adres? Is dat stabiel gelijk als je vol continu iets aan hebt en is bridging van het modem mogelijk? (Ik heb IPv6 tunnels die ik wil houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
1) Ja

2) IP adres wijzigt zo goed als nooit. Bridging niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3862625826.png
Volgens mij nog niet hier gepost. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjk
Volgens de facebookpagina van glasvezel lelystad beginnen vandaag de graafwerkzaamheden in de Atolwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En als ik zo buiten loop in de Atolwijk klopt dat als een bus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wie had dat ooit gedacht?! 8)
Toen we vier jaar geleden (in 2010) begonnen om het FttH gebeuren in Lelystad aan te zwengelen. En nu? Nu is al een groot deel van Lelystad voorzien van nieuwe infrastructuur. En gaat nog steeds door!

Afbeeldingslocatie: http://ew0.home.xs4all.nl/images/Kaartje.jpg

Morgen (woensdag 19 november) is er een inloopavond waarop vragen gesteld en beantwoord kunnen worden.

http://www.eindelijkglasv...lwijk/nieuws/inloopavond/

Reggefiber is bezig met de aanleg van glasvezel in Atolwijk. We kunnen ons goed voorstellen dat inwoners het hele proces wel eens met vragen zitten. Bijvoorbeeld: Hoe lang duren alle werkzaamheden? Wordt mijn tuin open gegraven? En wanneer wordt mijn woning aangesloten op glasvezel?

Kom naar de speciale inloopavond.

Hier stelt u uw vragen over glasvezel aan onze specialisten. De aannemer vertelt u alles over de aanleg van glasvezel, lost eventuele klachten op en geeft inzicht in de planning van uw aansluiting. En we demonstreren hoe het lassen van glasvezel in zijn werk gaat. Dit is echt een vak apart.

Datum: Woensdag 19 november
Tijdstip: Tussen 19.30 – 21.00 uur
Locatie: Op het grasveld nabij Fjord 155 (u staat hier droog en warm!)

Niet in de gelegenheid?
Geen probleem, de glasvezeladviseurs van Reggefiber staan altijd voor u klaar bij het glasvezelinformatiepunt.

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 18-11-2014 14:58 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gaat goed zo!!

Trouwens: dat informatiepunt van Reggefiber staat bij het Lelycentre, Noorderwagenplein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ehtweak schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:48:
Wie had dat ooit gedacht?! 8)
Toen we vier jaar geleden (in 2010) begonnen om het FttH gebeuren in Lelystad aan te zwengelen. En nu? Nu is al een groot deel van Lelystad voorzien van nieuwe infrastructuur. En gaat nog steeds door!

[afbeelding]

.......
En dan klopt dat Kaartje nog niet eensch: ze zijn ook al bezig in Archipel,Rozengaard en Zoom. Ik heb ze er al op attent gemaakt en ze zouden het gaan aanpassen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En de kaart van Atolwijk klopt ook niet zie ik nu. Linksbovenin rondom Lelycentre hoort er ook gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

En ik neem aan dat die stukjes Wold en Horst bij Boswijk ook gewoon meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Uiteraard. Dat is het gebied waar sinds maandag de aansluitingen zijn begonnen. De kaart moet inderdaad even goed bijgewerkt worden.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben gisteravond ff langs geweest in de tent aan het Fjord. Maar het was best nog wel druk; goede zaak!

BTW: heb nogmaals aangekaart bij diverse mensen dat die kaart met de blauwe gebieden niet correct is. Nu maar hopen dat er daadwerkelijk iets mee gedaan wordt... :/

Mooie Plaatjes   

• T_I

T_I

Wij zijn gisteren ook even bij de tent langs gelopen. Ik was wel benieuwd naar hoe dat lassen in z'n werk gaat, had het graag gezien, maar moest het helaas met de uitleg doen.

De kogel is hier overigens door de kerk. we gaan voor de instapper van xs4all, simpel 20/20 en alleen internet. Vast ip, bridging mogelijk e.d. waren toch wel erg aantrekkerlijk voor deze prijs. Wordt alleen tot aug wachten, 21-8 loopt het contract van de huidige adsl lijn af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hmmm, wel spijtig om te moeten constateren dat het kaartje nog steeds niet aangepast is... :-(

@Barre: zou jij dit nog eens willen aankaarten (leuke woordspeling ;) )

Zoals al eerder gemeld, afgelopen week, tijdens de infoavond in de tent, ook tegen meerdere Reggefiber - en Hak medewerkers gezegd dat die kaart niet klopte... en het zou aan gepast worden... |:(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Is goed. Ik ga het morgen even regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:40
Het is nog niet echt een succes, Vodafone.
Telkens ingesprektoon wanneer er gebeld wordt. Voordat ik een andere telefoon ga halen, toevallig nog iemand met dit probleem?

Ook valt internet telkens voor 5 sec uit, waarna het weer terugkomt. Alle Skype/game sessies vallen dan kortstondig weg. Alles bedraad aangesloten met Netgear GS108 switch achter de router. Moet nog even kijken of dit ook samenvalt met telefoon.

[ Voor 42% gewijzigd door Jim423 op 12-12-2014 00:03 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Barre73 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:21:
Is goed. Ik ga het morgen even regelen.
En de definitie van 'even' is? ;)

Want volgens mij is de kaart nog niet aangepast... :N

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagunaloire
@Jim423
Ik heb ook problemen met internet van Vodafone. Ik heb een TP link SG1005D achter de modem hangen.
Ik speel ook online en krijg steeds last van disconnecten in het spel dat ik speel.
Wanneer ik de computer niet op de switch aansluit maar direct op de modem is de verbinding we stabiel. De switch is nieuw en werkt goed in combinatie met de ADSL router. Ik vraag me dus af wat nu precies het probleem is van deze switch in combinatie met de Draytek 2132 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ehtweak schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:29:
[...]

En de definitie van 'even' is? ;)

Want volgens mij is de kaart nog niet aangepast... :N
Het was echt heel snel geregeld. Het doorgeven en delegeren dan wel te verstaan. Het uitvoeren lijkt wat lastiger te zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thade
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik ben gelukkig ook over op glas (KPN) en resultaat mag er wezen :D

http://www.speedtest.net/my-result/3989344315

Asus P5W DH, E6700, 2048 DDR2 800Mhz, Asus 9750 GX2, X-fi Platinum, WD Raptor 1500ADFD, Barracuda 7200.10 500GB, Maxtor 350GB

• bartjk
Kpn bied toch geen 500 mbit verbindingen meer aan of wel? Net resultaat btw

• Barre73
Hoe kom je daar nou bij? Ze bieden tegenwoordig drie abonnementen aan. 10/1 en 2 x 50/5. De verschillen zitten in de diensten. Maar bij elk van de drie kan je voor 7,50 naar 100/100 of voor 17,50 naar 500/500. Uiteraard mits je in een glasgebied woont en ook indien het Gbit is als je 500 wil.
Het is even wennen omdat het een heel andere manier van abonnementen aanbieden is. Maar alles is te verkrijgen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I

T_I

Vaag, zulke verschillen tussen de providers met de delfde glasvezel in je huis. (Modem, switch aan de andere kant van de lijn, instellingen,...)

In elk geval hebben we hier nu een stukje glasvezel uit de grond steken bij de gevel. April/mei wordt ie pas aangesloten in huis, wat voor ons prima is. De huidige ADSL lijn is nog niet vrij opzegbaar voor augustus. Dan over op xs4all glas. (20/20 is snel genoeg voor ons 2'en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Niet vaag maar juist heel belangrijk om zulke verschillen te hebben. Dat komt omdat Reggefiber een open netwerk bouwt en dan ook echt alleen maar het netwerk. Dus de vezels en de wijkcentrale.
De apparatuur in de wijkcentrale en de modems bij de mensen thuis is aan elke aanbieder zelf. Dat kan soms wat verwarrend zijn maar het betekent wel dat er keuzevrijheid is. Iets wat je niet zal vinden bij bijvoorbeeld UPC. En of UPC nou hele goede diensten levert of niet, dat maakt eigenlijk niet uit. Je kan niets anders kiezen via die kabel en dat is het grote verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I

T_I

Ah, zo zit het dus. Dan best wel nuttig. Ik heb al begrepen dat je met de juiste instellingen ook zonder modem kan, leuk om eens mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

http://www.eindelijkglasv...nloopavond-op-14-januari/

Reggefiber is bezig met de aanleg van glasvezel in Atolwijk. We kunnen ons goed voorstellen dat inwoners het hele proces wel eens met vragen zitten. De vorige inloopavond werd dan ook druk bezocht. Zó druk, dat enkele inwoners geruime tijd moesten wachten voor zij hun vragen konden stellen. Daarom wordt er op 14 januari een extra inloopavond georganiseerd.

Kom naar de speciale extra inloopavond.

Hier stelt u uw vragen over glasvezel aan onze specialisten. De aannemer vertelt u alles over de aanleg van glasvezel, lost eventuele klachten op en geeft inzicht in de planning van uw aansluiting. En we demonstreren hoe het lassen van glasvezel in zijn werk gaat. Dit is echt een vak apart.

Datum: Woensdag 14 januari
Tijdstip: Tussen 19.00 – 21.30 uur

Niet in de gelegenheid?

Geen probleem, de glasvezeladviseurs van Reggefiber staan altijd voor u klaar bij het glasvezelinformatiepunt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

En dan kunnen we vaststellen dat het kaartje op de website nog steeds niet is aangepast....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Kaart is aangepast.

Iedereen tevreden nu? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Mooi hoor, snap alleen nog niet het gebruik van alle kleuren blauw en paars.

Kun je niet beter 3 kleuren aanhouden?
Kleur 1( bijv groen) - glasvezelnetwerk actief
Kleur 2(bijv oranje) - glasvezelnetwerk in aanleg
Kleur 3(bijv rood) - aanleg glasvezelnetwerk aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Omdat Reggefiber erg van blauw houdt denk ik..... :-)

Dat paars is geen paars maar donkerblauw namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik vind het toch mer naar paars neigen, vooral dat stukje Buitenhof maar ook Waterwijk/Landerijen, Warande en Lelystad-Haven lijken me eerder paars dan blauw. Maar goed als Reggefiber zo van blauw houdt, gebruik dan 3 tinten blauw.

Maar nu ff wat anders: wie weet via wie Tele2 zijn Glasvezel diensten afneemt. Als ik op hun site bij de postcode check de optie "Ik gebruik al internet via glasvezel van een andere aanbieder" aanvink melden ze vrolijk: "Helaas is het nog niet mogelijk om over te stappen naar Tele2 Glasvezel als je nu klant bent bij een andere glasvezelaanbieder.
Overstappen naar Internet (via DSL) van Tele2 kan wel. Klik Hier om beschikbaarheid te controleren
"

Migreren lijkt me toch geen issue meer te moeten zijn in 2015 of is dat echt zo lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tele2 neemt af bij KPN WBA. Maar Tele2 is ook de enige aanbieder die niet wil meewerken aan migraties. Echt volkomen belachelijk als je het mij vraagt.
Ja, het kost een kleine investering in hun eigen orderstraat richting KPN WBA maar dat hebben ze er blijkbaar niet voor over.Dus de enige manier om Tele2 glasvezel af te nemen is je huidige opzeggen en na vrijgave van de lijn bij Tele2 bestellen. Dus 2 tot 4 weken downtime als je pech hebt...

Heb je ze ook al gebeld? Misschien dat ze telefonisch meer weten? Denk het niet maar je kan het proberen....

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 10-01-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjk
Tussen 2 en 16 maart worden alle glasvezelaansluitingen aangesloten in de Atolwijk, kreeg ik vorige week te horen op de informatie avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat lijkt me toch wel heel knap. Het zijn er meer dan 4700 :-)

Er werd bedoeld: Iedereen met een abonnement wordt in die weken als eerste aangesloten. De rest van de aansluitingen duurt wel tot en met mei/juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjk
Nee, die man vertelde mij dat ze dat niet meer deden. Dat deden ze eerst wel, de abbonees eerst maar blijkbaar doen ze nu alles in teee weken. Tenzij iemand dan niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Euh... Sorry maar ik kan je toch met zekerheid zeggen dat het zo is. Van 2 tot 23 maart worden alle mensen met een abonnement aangesloten. Pas daarna alle anderen. In totaal duurt het aansluiten van begin maart tot begin juni.

Voor wie werkte de medewerker die deze foute informatie verstrekte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De firma list en bedrog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I

T_I

Goed te lezen dat men rustig de tijd neemt voor mensen zonder abo. Ik heb er wel een afgenomen, maar pas m.i.v. 14-8, dus ik heb geen haast. (en ik kruip liever zelf onder de vloer voor m'n UTP kabel als het wat warmer en droger is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

@Barre73, gaat Reggefiber door met de volgende wijk? Ik zie nog wel wat whitespots op de kaart van Lelystad waarvan Zuiderzeewijk het grootst is, maar ook nog bijv. wijken als Golfpark of Jagersveld maar ook bijv het hele centrumgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 00:28

vr6-only

Blub Blub

De kans is groot dat het wel doorgaat, maar dat het doorgeschoven wordt naar 2016. KPN heeft het nu voor het zeggen en die hebben al opdrachten uitgegeven voor de bouw van 12.500 VDSL2 kasten.

FttH komt zowat volledig op zn gat te liggen, helaas.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Inderdaad jammer, met VDSL gaan ze het (op termijn) niet redden t.o.v. het Docsis platform van de kabelaars.

Ben ik blij dat ik al geruime tijd glas in de meterkast heb en ook aangesloten ben. Maar ook hier merk je de invloed van de groene reus. Snelheid t.o.v. kabel zou geen issue moeten zijn maar waar de kabelaars om de zoveel tijd snelheid verhogen blijft de snelheid op glas op het zelfde niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

The_Wireless_Guy schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:25:
...
Snelheid t.o.v. kabel zou geen issue moeten zijn maar waar de kabelaars om de zoveel tijd snelheid verhogen blijft de snelheid op glas op het zelfde niveau.
Huh?
Op veel FttH locaties (en steeds meer) is al 500/500 symmetrisch (!) leverbaar. Dat zie ik de kabelaars voorlopig niet leveren...
Nog afgezien van de lagere ping en latency tijden op het FttH platform.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lelystad heeft sowieso alleen maar 500/500 als maximum en inderdaad, KPN is heel hard bezig om ook bestaande gebieden op te waarderen naar die mogelijkheden. Ik heb ergens gelezen dat dit eind 2015 klaar zou moeten zijn.

Wat ik me wel voor kan stellen is dat jij bij de kabelaar ziet dat ze regelmatig de snelheden binnen een bestaand abonnement verhogen. Voor hetzelfde geld vaak. Dat zou ik ook wel eens willen zien bij glasproviders. Dus je bestaande 50/50 wordt voor hetzelfde geld verhoogd naar 60/60 of 75/75 of zoiets.

Nu kan een provider dat niet zelf doen want dat zou de operator moeten doen waar ze hun diensten afnemen, Bij de kabelaar is dt hetzelfde bedrijf dus dat maakt het wel makkelijker voor hen.

@The_Wireless_Guy: Ik kan en mag geen uitspraken doen over de plannen voor Lelystad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dat bedoel ik niet, ehtweak. Dat gaan de kabelaars in ieder geval nooit symmetrisch leveren!

Ik zie bij de kabelaars wel eens een snelheidsverhoging zonder dat de abonnementskosten omhoog gaan. Dat zie ik KPN op ftth niet zo gauw doen! Zoals barre net ook al aangaf.

Lijkt me dat ze nu door moeten zetten, dat laatste stukje , maar zeker de Zuiderzeewijk. Ik kan me voorstellen dat de kleinere wijken zoals Golfpark kostbaarder zijn om aan te leggen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

A.s. zaterdag weer een open dag in een wijkPOP:

http://www.eindelijkglasv...uws/opendag-wijkcentrale/

Kom langs op zaterdag 14 februari.

Neem een kijkje in de glasvezelwijkcentrale in uw wijk en beleef zelf de techniek achter glasvezel. We leggen u uit hoe glasvezel werkt en laten zien hoe het aan elkaar wordt gelast. En als u uw laptop meeneemt, ervaart u direct hoe razendsnel en stabiel internet via een glasvezelverbinding is. Onze glasvezeladviseurs beantwoorden al uw vragen over televisie, internet en/of telefonie via glasvezel.

Datum: Zaterdag 14 februari
Tijdstip: 10.00 - 16.00 uur

Mocht het regenen (we hopen van niet): bij ons staat u droog en we hebben heerlijk warme koffie!

Mooie Plaatjes   

• Barre73
En voor wie al eens eerder geweest is: dit is een nieuw model met compleet andere layout en veeeeel meer aansluitingen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nieuw model wat?
Een nieuw model FttH wijk/CityPOP?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Areapop. Citypop voor deze ring van Lelystad staat al een paar jaar. Deur zit nu op de korte zijde en van binnen is alles omgegooid. En door slimme toepassingen kunnen er nu veel meer aansluitingen op de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Barre73 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:50:
En voor wie al eens eerder geweest is: dit is een nieuw model met compleet andere layout en veeeeel meer aansluitingen.
Gisteren even wezen kijken en hij is inderdaad compleet anders, hij 'voelt' echt ruimer. Ook de compactere patchpanelen levert een groot aantal extra aansluitingen per POP. Het was leuk om beide exemplaren eens een keer van binnen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 18:17

mb1

MegaTronics schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:13:
[...]

Gisteren even wezen kijken en hij is inderdaad compleet anders, hij 'voelt' echt ruimer. Ook de compactere patchpanelen levert een groot aantal extra aansluitingen per POP. Het was leuk om beide exemplaren eens een keer van binnen te zien.
En toevallig nog een paar pictures gemaakt om te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nee, ik heb geen foto's gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mag ook niet meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Of je moet bij Reggefiber werken en de foto voor intern gebruik maken, althans dat zei de man van Reggefiber die ons op de foto zette in de POP. :+

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste