Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253906

Topicstarter
de nieuw Samsung M8800 Pixon,

ik kon hier nog geen topic over vinden op het forum dus bij deze, hoor graag jullie reacties en/of meningen over het nieuwe model,

Samsung M8800 Pixon is eigelijk een samenvoeging van de Omnia en de Innov8

Afbeeldingslocatie: http://images.topproduct.nl/img/norm/high/1733706-3871.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=69700&dimensionid=17&shopid=2
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=69701&dimensionid=17&shopid=2

korte specificaties:

GSM netwerk - EDGE, GPRS, GSM, HSDPA (3G)
Netwerk frequentie - 850, 900, 1800, 1900, 2100
Bluetooth - v2.0
IR-link - Nee
Wi-Fi (WLAN) - Nee
USB - 2.0
Fax / Data - Ja
Hoofddisplay - Color TFT touchscreen
Kleuren scherm - 256000 kleuren
Grootte - 81.28 mm.
Resolutie - 240 x 400 pixels
Cover display - Ja
Intern geheugen - 200MB
Uitbreidbaar geheugen- 8GB
Geheugen sloten - Yes
Opslagmedium - MicroSD
Camera - Ja
Megapixels - 8.0 megapixels
Maximale fotoresolutie- 3264x2448 pixels
Digitale zoom - 16X x
Optische zoom - Nee
Autofocus - Ja
Flitser - Ja
Video opnemen - Ja
Tweede (front) camera- Ja
Audio speler - AMR, eAAC, MP3, WMA
Video speler - DivX, H263, H264, MP4, WMV, xVID
Overige bijzonderheden:
Built-in handsfree, GPS, A-GPS, Camera geo-tagging, Auto-panorama shot, Face, smile and blink detection, Advanced shake reduction, SRS, TV out

Gewicht 121 g.
Afmetingen (H x B x D) - 107.9 x 54.6 x 13.8 mm.

nog wat specificaties van de telefoon:
http://www.letsgomobile.o...n/1680/samsungm8800pixon/

verder kon ik zelf nog niet nog niet veel wijzer worden over dit toestel, ik hoop met dit topic me zelf en ieder ander een beetje wijzer te maken over het nieuwe Samsung toestel, dus geen gerust je mening of misschien wel je ervaringen.

Alvaste bedankt

Groeten,

Ps, zou een admin/moderator de titel kunnen wijzigen in Het "Samsung M8800 Pixon" Topic.
alvast bedankt

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 253906 op 16-11-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:57
Ik heb hem toevallig vandaag besteld. Krijg hem als het goed is binnen 5 werkdagen binnen. Reviews zien er iig goed uit :)

Wacht met spanning af :P

Topicstarter
jah klopt, ik vond het ook een veel gelovend toestel maar een groot nadeel vind ik dat deze GEEN Windows mobile als OS op staat, dus eigenlijk heb ik deze topic ook verkeerd geplaatst :P.

het is dat deze geen WM bevat anders had ik hem zeker ook besteld.

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:57
Anoniem: 253906 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:14:
jah klopt, ik vond het ook een veel gelovend toestel maar een groot nadeel vind ik dat deze GEEN Windows mobile als OS op staat, dus eigenlijk heb ik deze topic ook verkeerd geplaatst :P.

het is dat deze geen WM bevat anders had ik hem zeker ook besteld.
Hij heeft wel gewoon windows mobile hoor :9 alleen staat er een skin van samsung zelf overheen...

Verder heb ik toch besloten om voor de Xperia tegaan ipv deze telefoon... :X

Dit omdat ik na veel filmpjes kijken en reviews lezen toch tot de conclusie ben gekomen dat dit een zeer mooi toestel is... maar het heeft gewoon geen x factor.

Het is in al zijn eigenschappen (en zelfs kwa uiterlijk) een middeklasser zonder speciale functies (op de 120fps video na)

Zelfs is gebleken dat uit reviews dat de camera tot de slechtere van de huidige 8mp phone's behoort.

Zeer jammer... Is een gemiste kans voor Samsung... want het had echt wat kunnen worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Nano2009 op 20-11-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nano2009 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:48:
[...]

Hij heeft wel gewoon windows mobile hoor :9 alleen staat er een skin van samsung zelf overheen...

Verder heb ik toch besloten om voor de Xperia tegaan ipv deze telefoon... :X

Dit omdat ik na veel filmpjes kijken en reviews lezen toch tot de conclusie ben gekomen dat dit een zeer mooi toestel is... maar het heeft gewoon geen x factor.

Het is in al zijn eigenschappen (en zelfs kwa uiterlijk) een middeklasser zonder speciale functies (op de 120fps video na)

Zelfs is gebleken dat uit reviews dat de camera tot de slechtere van de huidige 8mp phone's behoort.

Zeer jammer... Is een gemiste kans voor Samsung... want het had echt wat kunnen worden.
HOOW HOOW hij heeft dus wel windows mobile? 8)7 :D dus het is ook mogelijk om zoals bij alle andere WM toestellen er tomtom op te zetten?? of andere WM applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de telefoon draait niet op Windows Mobile, ik heb contact gehad met Samsung mobile, het OS is het zelfde als die van touchwiz.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 253906 op 22-11-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:48
Zijn er al mensen die deze telefoon binnen hebben? kben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

Als het goed is komt de mijne volgende week. Als het zover is zal ik mijn bevindingen hier posten ;)

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik hoor graag je bevindingen over deze telefoon, ik vind het nog verdacht stil in dit topic, ;) dus misschien breng jij wat leven in de brouwerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
Dat gaat dus nog wel even duren.... Hoop dat er mensen de telefoon eerder hebben. Ook op youtube zijn maar weinig filmpjes van deze telefoon te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja inderdaad wat vreemd. Alhoewel ik zelf ook net pas deze telefoon via wat reviews van gelijkbare producten heb gevonden. Het ziet er goed, alleen wel jammer dat er geen wi-fi op zit. Maar deze hou ik zeker in de gaten, vind hem mooier dan de omnia. Plus het scherm i.c.m. het os schijnt beter te werken.

Dit is wel een aardige review: http://www.phonearena.com...Review-review-r_2038.html

[ Voor 14% gewijzigd door kronk op 28-11-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben er ook zeer benieuwd naar, ik vraag me af of de telefoon kan functioneren als navigatie systeem, dat zou voor mij het belangrijkste punt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 13:10

DjVe

Hatsaflats!

ik krijg hem vandaag via PDAshop, zal eens kijken of ik daar morgen een review van kan maken :)

Er zit wel GPS in, maar er is (volgens mij) nog geen JAVA based navigatie software. Die moet er wel komen (nav4all en route66). Route66 maakt ook reclame voor de pixon, dus neem aan dat dit ook beschikbaar wordt. (tegen betaling).

//edit: iets met typo's

[ Voor 8% gewijzigd door DjVe op 04-12-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
De mijne komt zaterdag. :)

ontopic:
hebben jullie ervaring met een touchscreen en screenprotectors? Ik kon geen specifieke versie voor de pixon vinden. Op zich logisch omdat hij nog maar net uit is.
Werken 'universele' ook denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ik heb een screenprotector via ebay gekocht.

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...iewItem&item=120318556071

heb op mij HTC touch dual ook een screen protector, en dat werkt prima :)

[ Voor 23% gewijzigd door DjVe op 04-12-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
Ik kijk uit naar je ervaringen met de telefoon en ook in combinatie met deze protector. :)

p.s.: hoe snel heb je die protector binnen als je hem via ebay bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Schop naar gsm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

juhet schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:45:
Ik kijk uit naar je ervaringen met de telefoon en ook in combinatie met deze protector. :)

p.s.: hoe snel heb je die protector binnen als je hem via ebay bestelt?
ik denk een paar dagen, maar ik overleef de eerste dagen wel met een Ipod sok :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ben er nu even mee aan het spelen.....echt een gaaf ding..had niet verwacht dat het touchscreen zo goed was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
kunnen we een iets uitgebreidere review verwachten?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik maak er nog wel een uitgebreide review van (als ik alles geprobeerd heb).

Wat valt me op:

- geweldig goed scherm (zowel in gebruik als weergave)
- gebruiksvriendelijk menu en widgets
- goede oordopjes
- pc software lijkt in orde (enkel wat taalfouten)
- google maps werkt NIET met GPS
- het hold knopje om de telefoon te vergrendelen zit onhandig en is te gevoelig
- typen gaat lekker, alleen bij dubbele klinkers (bijvoorbeeld oo) maakt die bij 2 maal snel drukken een ó
- internet is volgens mij gewoon opera, en dat werkt heerlijk!
- telefoon is met de bijgeleverde software ook as modem te gebruiken! (haal op speedtest.net 2560 kbps downsnelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nou de eerste indrukken klinken i.i.g. goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:52
Even wat vragen voor degene die de Pixon al hebben...

Is er een qwerty-touch layout aanwezig zoals op de omnia?
En is dat handige 'muis'-pad wat op de Omnia en Innov8 zit ook terug te vinden bij de Pixon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ja er is een QWERTY board
Nee geen muis, maar die heb je ook niet nodig (het is geen WM6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 17:46

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Waar ik zeer benieuwd naar ben is de kwaliteit van de foto's want aangezien ik veel foto's maak met mijn huidige Nokia N95 ( super kwaliteit) wil ik daar niet op achteruit gaan en heb wat minder verhalen gehoord en zou graag een foto hier zien of meerdere die met de Pixon gemaakt op ware reso via een link eventueel.

Want op de Omnia van mijn vrouw is de kwaliteit niet echt goed te noemen en daarom ben ik een beetje huiverig voor de Pixon.

Dus als een eigenaar van een Pixon mij hiermee van dienst wil zijn graag voordat ik tot aanschaf over ga

Dank je wel

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mooi ding. Ik ben wel fan van de interface van Samsung op de F480, dus ik vind het wel aardig dat ze er min of meer mee doorgegaan zijn. Heeft het ding trouwens haptic feedback? Fotokwaliteit ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ik up morgen wel even een foto...ze zijn prima...

Haptic feedback? dat trillen bij een commando? jah dat heeft die ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

zo even wat foto's geüpload :)

link: http://cid-a2f80b9eb8f043...se.aspx/Foto%7C4s%20Pixon

heb ook mijn screen-protectors (van ebay) zijn inmiddels binnen. Makkelijk aan te brengen! maar krassen wel redelijk veel, dus ben blij dat er 5 in het pakketje zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 17:46

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Valt me nog niet tegen inderdaad en heb je het ook geprobeerd met bewegende mensen ofzo? en moest je hem goed stil houden of niet . Maar ziet er goed uit en zeker betreft de grote en de reso is het super

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:54
Ik kan echt niet kiezen tussen deze en de innov8 :(

Heb wat reviews gelezen, volgens mij ontlopen ze elkaar kwa functionaliteit niet veel. De camera van de Pixon is óók erg goed.. de innov8 net ietsjes beter. Het beeldscherm van de Pixon vind ik aantrekkelijker vanwege de grootte... maar de Pixon heeft weer geen Wifi en aangezien ik 'm wel 2 jaar wil gebruiken kan dat in toekomst misschien een nadeel zijn.

Maar de Pixon heeft weer touchscreen en de Innov8 niet... maar die heeft weer een goedwerkend joystickje...

[ Voor 11% gewijzigd door Hertog_Martin op 12-12-2008 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281882

zo er zijn niet veel reacties op deze telefoon he. ik moet zeggen ik heb hem een paar dagen net pas. maar ik had er veel meer van verwacht en ik wil er alweer van af ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hertog_Martin schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 02:15:
Ik kan echt niet kiezen tussen deze en de innov8 :(

Heb wat reviews gelezen, volgens mij ontlopen ze elkaar kwa functionaliteit niet veel. De camera van de Pixon is óók erg goed.. de innov8 net ietsjes beter. Het beeldscherm van de Pixon vind ik aantrekkelijker vanwege de grootte... maar de Pixon heeft weer geen Wifi en aangezien ik 'm wel 2 jaar wil gebruiken kan dat in toekomst misschien een nadeel zijn.
Waarom zou het ontbreken van wifi in de toekomst een nadeel zijn? Waarom zou je het juist in de toekomt wel gaan gebruiken, en nu niet?
Maar de Pixon heeft weer touchscreen en de Innov8 niet... maar die heeft weer een goedwerkend joystickje...
Heb je er al eens mee gespeeld? Persoonlijk vind ik een goed touchscreen + haptic feedback + een goede bijpassende interface (wat de Samsung's imo tegenwoordig wel hebben) beter dan een non-touschreen apparaat.

Als je alleen twijfelt vanwege de wifi, en dit op het moment nog niet eens gebruikt dan lijkt het mij logisch om gewoon de Pixon te nemen. Zo'n haptic touchscreen weegt dan (imo!) absoluut op tegen het ontbreken van een functionaliteit die je wellicht in de toekomst eens zou gebruiken.

Maar het blijft natuurlijk gewoon je eigen keus, en je eigen afwegingen.
Anoniem: 281882 schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:00:
zo er zijn niet veel reacties op deze telefoon he. ik moet zeggen ik heb hem een paar dagen net pas. maar ik had er veel meer van verwacht en ik wil er alweer van af ook.
Zo'n reactie wordt natuurlijk pas interessant als je het onderbouwd :)

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 15-12-2008 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een maandje ongeveer een omnia gehad. daar zat in principe meer op, maar op een gegeven moment irriteerde ik mij aan het touchscreen. vooral met sms-en ging het vaak fout. en vind ik het jammer dat er geen ingebouwde gps ontvanger in zit voor navigatie. ik had verwacht dat er wel meer op zou kunnen doen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Bedoel je dat er geen gps in de Omnia zit?

[ Voor 3% gewijzigd door mrpink83 op 15-12-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

omnia heeft toch wel GPS? de Pixon iig wel! Alleen is er nog geen nav software voor te krijgen (ik verwacht dat route66 wel met een stukje software komt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee ik bedoelde inderdaad de pixon hoor. sorry!!!!! jammer want daarom nam ik hem eigenlijk wel. ik dacht de omnia is wel leuk maar ik zag iemand sms-en met de pixon en ik dacht hee dat ziet er beter dan omnia uit zeg. en ik had gehoord dat er wel gps ontvanger in zat voor navigatie op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Anoniem: 281882 schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:31:
nee ik bedoelde inderdaad de pixon hoor. sorry!!!!! jammer want daarom nam ik hem eigenlijk wel. ik dacht de omnia is wel leuk maar ik zag iemand sms-en met de pixon en ik dacht hee dat ziet er beter dan omnia uit zeg. en ik had gehoord dat er wel gps ontvanger in zat voor navigatie op te zetten
Je kan nu alleen foto's geo-taggen er mee.. geen navigatie idd.. maar goed dat vreet toch je batterij dood dus zo praktisch is het anders ook niet.

Maar wat mis je nog meer vergeleken met de Omnia dan? Met Pixon kan je toch ook wel internetten, fotos en videos maken etc? Oke het is geen smartphone oid met office applicaties e.d.

En is touchscreen van de Pixon anders dan die van de Omnia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Ik vind GPS toch redelijk belangrijk. In gebruik met een 12 volt lader, dat wel. En inderdaad, de Omnia is een smart phone en dus veel meer software en adaptie mogelijkheden. Ze zijn eigenlijk ook niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja ik had mij er wat beter in moeten verdiepen eerst gewoon. ik ging er van uit dat deze(pixon) weer wat beter zou zijn dan de omnia. nou touchscreen bij omnia vond ik persoonlijk vaak irritant met sms-en. dan zat bijvoorbeeld verzenden vlakbij een letter. en dan verstuurde je het wel is per ongeluk. misschien lag het gewoon aan mij hoor. en soms zo langzaam. ja inderdaad kan je toch ook wel genoeg met de pixon. alleen had ik op de omnia dus navigatie, die ik lopend en fietsend zelfs ook kon gebruiken. dat vond ik toch wel een erg leuk hebben dingetje.

• Hertog_Martin
Ik heb 'm toch genomen... paar uurtjes mee gespeeld en best tevrden mee;

- Touchscreen is even wennen, vooral met scrollen zit ik vaak op een knop naast de scrollbalk.
- Zoals verwacht is fotokwaliteit uitstekend
- Video-opname is nog beter dan verwacht, voor een mobiele telefoon vind ik het echt geweldig.
- Google Maps heb ik het vermoeden dat ie alleen assisted GPS gebruikt, want nauwkeurigheid positiebepaling wijkt tot een kilometer af... GPS is toch preciezer?
- Muziekherkenningsfunctie is best leuk, en werkt aardig, alleen de bijbehorende download als ringtone link werkt bij mij niet goed (vodafone)
- Vind 'm redelijk snel reageren, ondervind geen last iig.
- Geluidskwaliteit is voldoende, had alleen iets beter verwacht naar aanleiding van een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Staat (a) GPS wel aan dan? Klinkt meer alsof je gps helemaal niet aanstaat en alleen positiebepaling hebt via de netwerkpalen (dus voor gsm zonder gps).

Oh, wacht. Ik had al gevonden dat Maps idd niet werkt mbv de gps.

[ Voor 18% gewijzigd door mrpink83 op 19-12-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
mrpink83 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:00:
Staat (a) GPS wel aan dan? Klinkt meer alsof je gps helemaal niet aanstaat en alleen positiebepaling hebt via de netwerkpalen (dus voor gsm zonder gps).

Oh, wacht. Ik had al gevonden dat Maps idd niet werkt mbv de gps.
Ah dan is dat het inderdaad.

Overigens wil ik nog opmerken dat het beeldscherm echt geweldig is kwa beeldkwaliteit.

Super kijkhoek
Enorm helder
Kleurrijk ondanks geen 16m kleuren.

En natuurlijk lekker groot, met z'n 3.2"

M'n foto's zien er mooier op uit dan op m'n samsung 20bw desktop monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150784

ik heb nu al een tijdje en ios een super toestel.
maar ik heb zinds eeen weke het probleem dat me smsjes in koeie letters staan.
heel opeens ik heb niks mee gedaan.
weet iemand hoe ik ze normaal kan krijgen?
en toevallig al wat bekend over een navegatie progrramma die erop draaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156793

Van de HTC Touch naar de Pixon gegaan met een T-mobile abonnement.

Ik wilde hem vooral hebben voor de fotokwaliteit en daarin schittert hij dan ook (mits je hem goed stil houdt)

Ook goed:
- touchscreen
- synchroniseert met Outlook
- mogelijkheden voor grote en kleine letters
- browsen
- functionaliteiten bij de foto's
- geluid voor muziek
- oordoppen

Voor verbetering vatbaar:
- oplaad- en computer stekker klein, fragiel en niet universeel
- herstart soms uit zichzelf en vraagt niet om PIN maar gaat gewoon verder. Daarna moet hij dan de telefoonlijst opnieuw initialiseren en zijn je opgeslagen wachtwoorden weg.
- sinds de herstartproblemen krijg ik geen namen meer bij sms-berichten
- ziet spaties in telefoonnummers in Outlook als een probleem en kan niet alle Outlook velden synchroniseren
- agenda is niet overzichtelijk
- toetsenbord is niet handig ingericht
- geeft meldingen als 'Internetpagina te groot' etc... en die kan je niet uitzetten
- PC software niet zo ergonomisch als de telefoon. Teveel keuzemogelijkheden zonder duidelijke uitleg wat wat is.
- onduidelijke en beperkte handleiding
- knoppen lichtgeraakt

Mijn conclusie: een gaaf fototoestel dat voor veel verbetering vatbaar is in communicatie doeleinden als telefonie, email en internet. Hopelijk gaan programmeurs aan de slag voor alternatieve toetsenborden en simpelere applicaties om communicatie te vereenvoudigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252976

Ik ben ook aan het rond kijken voor een nieuw toestel (heb nu de Touch Diamond) maar als ik de verhalen hier zo hoor zal ik niet voor dit model gaan. Ik heb alleen nog niet echt iets gelezen over de batterij tijd, is deze wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De HTC Diamond heb ik even als leentoestel gehad. Dat vond ik nog slechter. De Samsung is echter geen echte Smart Phone. Niet voldoende PDA mogelijkheden terwijl hij het makkelijk kan hebben.

De applicaties vreten energie. Je batterij haalt het nog geen dag bij intensief gebruik van video, muziek en/of internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Anoniem: 156793 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:05:
De HTC Diamond heb ik even als leentoestel gehad. Dat vond ik nog slechter. De Samsung is echter geen echte Smart Phone. Niet voldoende PDA mogelijkheden terwijl hij het makkelijk kan hebben.

De applicaties vreten energie. Je batterij haalt het nog geen dag bij intensief gebruik van video, muziek en/of internet.
Batterijduur valt me idd wat tegen. Gaat zo'n 3.5 a 4 uur mee kwa actief gebruik (bellen, internetten, films kijken etc). Als je ergens langer dan een dag heengaat moet je haast wel oplader meenemen.

Verder heeft ie idd wat kleine mankementjes als vastlopers waarop ie reboot.. en pas was m'n geheugenkaartje ineens onleesbaar, was weer goed na reboot; maar toch niet echt fijn.

Al in al een super multimedia-apparaatje met goed beeld en geluidskwaliteit in zowel opnemen als afspelen die dus geen smartphone is wat soms jammer is met zo'n mooi schermpje en die niet helemaal 100% stabiel is maar verder niet echt gebruiksproblemen kent.

Gezien een omnia oid zo'n 150 euro duurder was geweest voor mij bij het abbo dat ik wilde vind ik de prijs/prestatie opzich voldoende. Volgende telefoon wordt wel een smartphone, dan zijn die ook weer wat volwassener want een omnian bv kent ook nog genoeg problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252976

Hertog_Martin schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:30:
[...]

Batterijduur valt me idd wat tegen. Gaat zo'n 3.5 a 4 uur mee kwa actief gebruik (bellen, internetten, films kijken etc). Als je ergens langer dan een dag heengaat moet je haast wel oplader meenemen.

Verder heeft ie idd wat kleine mankementjes als vastlopers waarop ie reboot.. en pas was m'n geheugenkaartje ineens onleesbaar, was weer goed na reboot; maar toch niet echt fijn.

Al in al een super multimedia-apparaatje met goed beeld en geluidskwaliteit in zowel opnemen als afspelen die dus geen smartphone is wat soms jammer is met zo'n mooi schermpje en die niet helemaal 100% stabiel is maar verder niet echt gebruiksproblemen kent.

Gezien een omnia oid zo'n 150 euro duurder was geweest voor mij bij het abbo dat ik wilde vind ik de prijs/prestatie opzich voldoende. Volgende telefoon wordt wel een smartphone, dan zijn die ook weer wat volwassener want een omnian bv kent ook nog genoeg problemen.
Oef zulke batterij tijden doen me pijn, dat betekend dat ik een zonne energie lader mee moet nemen ongeveer ;) Het wordt dus duidelijk NIET dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ik doe gemiddeld 3 dagen met een accu. dan luister ik af en toe muziek en maak ik een foto. Vind het wel raar dat de telefoon regelmatig cookies vergeet, nogal irritant met gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285882

hey iedereen,
ik vroeg me af of er iemand is die weet hoe je die irritante toetstoon uit kunt schakelen?
alvast bedankt
gr.
Auke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203346

Anoniem: 285882 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:57:
hey iedereen,
ik vroeg me af of er iemand is die weet hoe je die irritante toetstoon uit kunt schakelen?
alvast bedankt
gr.
Auke
Zorg er voor dat het widgets-scherm zichtbaat is. Druk vervolgens aan de rechterkant op de Volumetoets. Er verschijnt een tabblad Volume. Dit is het volume van de toetsen. Hier kun je de toetstonen harder en zachter zetten (t/m 'nul').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285882

Probeer is zelf eerst te zoeken alvorens je vraag te stellen..

[ Voor 90% gewijzigd door DaannO op 05-01-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286114

Heren, dames

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en mijn oog is gevallen op de Pixon en de Innov8, en ik ben hevig aan het twijfelen.

Klopt het ook dat de slider van de Innov8 wat los zit? heeft iemand daar last van?

Mvg.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 286114 op 06-01-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Anoniem: 203346 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:48:
[...]

Zorg er voor dat het widgets-scherm zichtbaat is. Druk vervolgens aan de rechterkant op de Volumetoets. Er verschijnt een tabblad Volume. Dit is het volume van de toetsen. Hier kun je de toetstonen harder en zachter zetten (t/m 'nul').
En kan ook nog bij Menu > Instellingen > Telefoonprofielen en dan '>>' drukken bij profiel dat je wilt wijzigen en dan rechtsboven in scrollmenutje kan je Telefoongeluid kiezen en dan kan je toetstoon wijzigen, volume en signaal bij inschakelen/uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 286114 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:09:
Heren, dames

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en mijn oog is gevallen op de Pixon en de Innov8, en ik ben hevig aan het twijfelen.

De Innov8 lijkt betere opties te hebben en werkt ook beter, ook op de lange termijn?! De Pixon vind ik dan weer een mooi touch screen hebben en lijkt me ook een mooie telefoon.

Klopt het ook dat de slider van de Innov8 wat los zit? heeft iemand daar last van?

Ik ben benieuwd wat jullie beweegt om de pixon te kopen ipv de innov8 of juist andersom.

Mvg.
Het topic over de iinov8 is hier te vinden: Het Samsung i8510 INNOV8 Topic

Vragen over 'welke kan ik het beste nemen' willen we hier niet zien, zie ook GSM's Beleid :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156793 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:08:

Ook goed:
...
- synchroniseert met Outlook
...
Dat synchroniseren kent toch enkele problemen. Naast dat de software (PC Studio) niet echt gebruiksvriendelijk is (in tegenstelling tot de Active Sync van HTC) geeft hij ook veel conflicten in de contactpersonen.
Dit maakt dat bij mijn sms-en niet altijd de naam van de afzender staat. De bron van deze ellende is me nog onduidelijk. Ik dacht eerst de spatie die in de Outlooknummers staat maar dat blijkt niet in alle gevallen te zijn.

Als ik niet te gek doe met mijn telefoon, houdt de accu het overigens wel 2 dagen vol. Intensief gebruik van de applicaties maakt het wel snel minder.
Een paar gratis spelletjes was ook leuk geweest 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 156793 op 06-01-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286114

pven schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:33:
[...]

Het topic over de iinov8 is hier te vinden: Het Samsung i8510 INNOV8 Topic

Vragen over 'welke kan ik het beste nemen' willen we hier niet zien, zie ook GSM's Beleid :)
Heb 'm aangepast! excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Dit topic leeft nog niet zo erg als de anderen (lees: INNOV8, Xperia, Omnia-topic, etc.)

Zal wel komen nog, ik krijg de mijne in ieder geval over ongeveer een week :). Ben uiteindelijk tot deze keuze gekomen omdat de andere toestellen gewoonweg veel te duur waren i.c.m. een 1-jarig abonnement. Desalniettemin, heeft de Pixon volgens mij genoeg mogelijkheden om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een beetje informatieverzameling kan ik bij verschillende gebruikers de volgende algemene problemen vaststellen:

Synchronisatie Outlook:
- conflicten om onbekende redenen (Samsung zegt in firmware update bezig te zijn met oplossing)
- je kan het bereik van de synchronisatie niet instellen
- sms laat nummers zien maar geen afzenders (Samsung is op de hoogte)

Update: Synchroniseren gaat via een omweg. Hij synchroniseert eerst naar de Scheduler van PCStudio en vervolgens kan je dat weer synchroniseren naar je Pixon M8800. Echter tussen Outlook & Scheduler gaat het mis en daarna ook tussen Scheduler & M8800.

GPS:
- erg traag en onnauwkeurig. (Samsung bezig om AGPS toe te voegen maar het hangt van T-Mobile af of het ook voor gebruik goedgekeurd wordt. Kan nog maanden duren.)

Reboot:
- plotselinge herstart van de telefoon (Samsung is op de hoogte)

Touchscreen & camera worden door alle gebruikers als erg goed gewaardeerd.

In alle gevallen: klagen bij Samsung is nooit overbodig dus zeker contact opnemen als hij faalt!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 156793 op 07-01-2009 10:44 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ah, goed om te lezen want ik had net idd weer een spontane reboot... wordt je niet vrolijk van.

Camerakwaliteit blijft idd geweldig, hij maakt iig veel betere foto's dan de 3 jaar oude Nikon camera die ik had van destijds 250 euro. Vooral goed is is dat er haast geen noise is op de foto's... soms zorgt noisereduction juist icm jpg voor allemaal stipjes maar foto;s zijn heel 'schoon'.. en kwaliteit van filmpjes is ook heel goed alleen heeft m'n computer problemen met afspelen ervan? windows media player classis geeft error vanwege geluidsspoor en speelt video schockerig af... zelfs quicktime speelt de mp4 niet goed af en WMV speelt m wel af maar zonder geluid.

Oh en kom er net achter dat om een of andere reden de ps3 'm niet pakt als externe usb schijf... ik dacht toch echt dat ie in modus mediaopslag hetzelfde werkt als een usbstick... op mn pc iig wel.

Verder hoop ik dat er wat meer J2ME applicaties en games komen voor grote touchscreens

Hoe kom je er bij dat GPS traag en onnauwkeurig werkt overigens? Aangezien het uberhaupt alleen met geotagging werkt... oh en waar precies kan je samsung feedback geven?

[ Voor 8% gewijzigd door Hertog_Martin op 07-01-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samsung kan je bellen via hun Nederlandse homepage. Je kan ze ook emailen maar dan moet je even een ander model pakken want de M8800 is nog niet toegevoegd. De dame van de service vertelde me dat je in het commentaarvak dan het juiste kon neerzetten.
Volgens mij zijn ze verrast door de komst van de Pixon ;)

Qua GPS wordt er veel over geklaagd en Samsung is er zelf mee bezig. Echter als T-Mobile met de trage besluitvorming de boel blokkeert kan het nog maanden duren alvorens er een verbetering komt met AGPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Anoniem: 156793 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:47:
Samsung kan je bellen via hun Nederlandse homepage. Je kan ze ook emailen maar dan moet je even een ander model pakken want de M8800 is nog niet toegevoegd. De dame van de service vertelde me dat je in het commentaarvak dan het juiste kon neerzetten.
Volgens mij zijn ze verrast door de komst van de Pixon ;)

Qua GPS wordt er veel over geklaagd en Samsung is er zelf mee bezig. Echter als T-Mobile met de trage besluitvorming de boel blokkeert kan het nog maanden duren alvorens er een verbetering komt met AGPS.
Lijkt me sterk dat ze verrast zijn of ze moeten wel heel slecht samenwerken daar bij Samsung :P is namelijk boel reclame voor de pixon... pas op een mobiele site kreeg ik een tekstreclame van 'Vervang je M8800 met een Pixon' :')

Ik heb overigens Vodafone, dus dan zit het anders wb GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgoldie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-04 22:35

Sgoldie

- ondertitel -

hebben jullie ook problemen dat er geen namen bij smsjes en gemiste oproepen staan? erg hinderlijk is dit aangezien ik niet 100 nr's uit mijn hoofd weet. heeft iemand hier een oplossing voor?

ik heb er last van als ik mijn telefoongeheugen gebruik en als ik mijn sim geheugen gebruik...

UTRECHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
edit.

[ Voor 104% gewijzigd door PatrickG op 07-01-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hertog: Vodafone lijkt altijd sneller dan T-Mobile met het beslissen en doorvoeren van nieuwe protocollen dus wellicht heb je geluk.

Die dame van Samsung zei tegen mij: "Oh dat is die nieuwe telefoon hè?" Ze moeten me nog steeds terugbellen. Dus de marketing was goed voorbereid met de Rosy & Boris actie maar de back-office moet waarschijnlijk aanpoten.

@ Sgoldie: Als je de thread een beetje gelezen zou hebben, had je kunnen zien dat je probleem genoemd wordt.

Ik hoop dat ze snel wat updates voor zowel de telefoon als voor PC Studio uitbrengen. Het zou mooi zijn als er wereldwijd wat blogs met aanzien gaan klagen. Dan komt er wat snelheid. Ik heb er weinig vertrouwen in dat Samsung Nederland dit gaat aanjagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Nederlandse divisies van grote bedrijven zijn vaak niet echt om over naar huis te schrijven.

Ik begin me af te vragen of GPS misschien zelfs helemaal niet werkt. Want het zou dus voor Geotagging moeten werken maar ik heb net foto gemaakt met Geotagging functie aan en als ik dan die foto laad in Opanda IExif viewer die EXIF en GPS data moet kunnen uitlezen dan staat er bij GPS niets :{

Vraag me af of reviewers de moeite hebben genomen om te controleren of het werkt..

Nog iets overigens; als ik kies bij setup in camera-modus dat ik op geheugenkaart wil opslaan dan verliest ie die setting elke keer als je uit cameramodus gaat dus dat moet je dan elke keer opnieuw instellen. Erg irritant want wil ze op geheugenkaart en als ze op telefoon komen en je wilt ze dan naar geheugenkaart verplaatsen dan moet je dat naar andere map doen want als je zelfde map wilt gebruiken dan zegt ie heel dom dat locatie hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgoldie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-04 22:35

Sgoldie

- ondertitel -

Anoniem: 156793 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:44:
@Hertog: Vodafone lijkt altijd sneller dan T-Mobile met het beslissen en doorvoeren van nieuwe protocollen dus wellicht heb je geluk.

Die dame van Samsung zei tegen mij: "Oh dat is die nieuwe telefoon hè?" Ze moeten me nog steeds terugbellen. Dus de marketing was goed voorbereid met de Rosy & Boris actie maar de back-office moet waarschijnlijk aanpoten.

@ Sgoldie: Als je de thread een beetje gelezen zou hebben, had je kunnen zien dat je probleem genoemd wordt.

Ik hoop dat ze snel wat updates voor zowel de telefoon als voor PC Studio uitbrengen. Het zou mooi zijn als er wereldwijd wat blogs met aanzien gaan klagen. Dan komt er wat snelheid. Ik heb er weinig vertrouwen in dat Samsung Nederland dit gaat aanjagen.
ja genoemd worden, maar ook een oplossing?

UTRECHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286513

Ik heb deze mobiel nu een paar dagen, maar ik vind de trilfunctie erg zwak ivm mijn vorige mobiel (Samsung D600). Als hij in mn broekzak zit voel ik hem amper trillen (heb hem al op intensiteit 7 staan).
Is er een manier om iets in de fabrieksinstellingen aan te passen zodat de mobiel harder kan trillen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21

dbzfan

Nee.

Hoe zit het met de aanraakgevoeligheid van het touchscreen.. te vergelijken met de iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Hebben jullie een "More Widgets" widget bij de lijst van widgets staan? Ik kan geen andere widgets downloaden, heb dat icoontje niet.

Ik heb ook het probleem dat ik geen namen te zien krijg van contacten, terwijl het telefoonnummer wel exact zo is opgeslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33815

Mij is dus verteld bij lokale telefoonzaak, dat de Samsung Pixon m8800, wel voorzien was van een OS, en wel Symbian.
Echter kom ik daarna thuis, wil ik m'n tomtom installeren, schijnt dit niet mogelijk te zijn, doordat het gewoon niet gelezen word door het toestel.
Wie kan me duidelijk vertellen wat voor os, o.i.d. er wel op dit toestel draait, zodat ik dit morgen kan aankaarten bij de telefoonzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223266

Anoniem: 33815 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:32:
Mij is dus verteld bij lokale telefoonzaak, dat de Samsung Pixon m8800, wel voorzien was van een OS, en wel Symbian.
Echter kom ik daarna thuis, wil ik m'n tomtom installeren, schijnt dit niet mogelijk te zijn, doordat het gewoon niet gelezen word door het toestel.
Wie kan me duidelijk vertellen wat voor os, o.i.d. er wel op dit toestel draait, zodat ik dit morgen kan aankaarten bij de telefoonzaak.
bij mijn weten staat er zeker GEEN Symbian OS op. Volgens mij is het OS toestel eigen, net zoals de samsung touchwiz, de samsung omnia heeft Windows mobile waar je dus wel tomtom op kunt zetten.

ik zou zeggen gewoon terug naar de winkel en ruilen/geld terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223266

Heey

Ik kwam een filpje over de pixon tegen op youtube ( http://nl.youtube.com/watch?v=Mt5F3_g3l0s ) Hierin is te zien dat er een ander lettertype is ingesteld dan bij andere filmpjes.

Mijn vraag: kan iemand bevestigen of dit daadwerkelijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286513

Bij mij staat er linksbovenin altijd een G (in het blauw), wil dit zeggen dat hij continu verbinding met internet heeft?
Zo ja, wil dit dan ook zeggen dat de batterij daardoor een stuk korter meegaat, want hij gaat nu wel heel erg snel leeg. En zou ik dan ook de internetverbinding uit kunnen zetten als ik geen gebruik maak van internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

G is afaik de gewone GSM-verbinding. Waar jij op doelt is de 3G-verbinding denk ik. Dit heeft verder geen invloed op de batterij. Behalve als je een zwakke 3G-verbinding hebt waardoor ie constant naar een verbinding moet zoeken. Verder is het volgens mij niet zo dat je automatisch data aan het verbruiken bent als er 3G-verbinding is. Volgens mij is het puur een indicatie dat die verbinding aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Anoniem: 223266 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:35:
Heey

Ik kwam een filpje over de pixon tegen op youtube ( http://nl.youtube.com/watch?v=Mt5F3_g3l0s ) Hierin is te zien dat er een ander lettertype is ingesteld dan bij andere filmpjes.

Dit is in te stellen in de telefoon ja.
De batterij is hier na intensief gebruik ook binnen 1 dag leeg...
Iemand nog een antwoord waar de 'more widgets' zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Vinzzz243 op 11-01-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Vinzzz243 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:00:
Hebben jullie een "More Widgets" widget bij de lijst van widgets staan? Ik kan geen andere widgets downloaden, heb dat icoontje niet.

Ik heb ook het probleem dat ik geen namen te zien krijg van contacten, terwijl het telefoonnummer wel exact zo is opgeslagen...
Als je bij Instellingen > Display en verlichting > Widgets kijkt.. staat 'MORE Widgets' dan in de lijst? Misschien staat ie daar uitgevinkt...

Ik heb het probleem met namen van contacten overigens niet... maar zou het even doorgeven aan samsung.. misschien doen ze er wat mee

[ Voor 11% gewijzigd door Hertog_Martin op 12-01-2009 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Hertog_Martin schreef op maandag 12 januari 2009 @ 03:06:
[...]

Als je bij Instellingen > Display en verlichting > Widgets kijkt.. staat 'MORE Widgets' dan in de lijst? Misschien staat ie daar uitgevinkt...
daar had ik al gekeken :) maar zonder succes. Heb jij dat icoon wel in de lijst staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daar had ik al gekeken :) maar zonder succes. Heb jij dat icoon wel in de lijst staan?
Bij mij staat die ook niet in de lijst. Hij moet geel zijn. Wellicht disabled door T-Mobile omdat ze niet alle applicaties toelaten?
Samsung heeft me tot op heden nog niet teruggebeld (bijna een week verder na klacht over sms en reboot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Vinzzz243 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:56:
[...]

Ja, standaard, met Vodafone.

Maar ik vind het maar een matige widget :+ Je kan alleen zoeken naar widgets, geen lijst bekijken ofzo... en de paar widgets die ik kan vinden zijn voor Fransen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Aan zulke opmerkingen heeft niemand wat aan dus die mag je gewoon laten ;)

[ Voor 86% gewijzigd door DaannO op 13-01-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 16:47
In de Samsung M8800 zit een progje "Syngronisatie" (spelling mogelijk niet lekker) ...
Je moet een server instellen (http://) een username en password ... en dan kan je nog selecteren wat te syncen. . . .
Maar is dit voor exchange servers? Of een Samsung-Only fabricaat ofzo?
Ik heb het met mail2web geprobeert met dezelfde instellingen als m'n Nokia N95... Maar na lang "verbonden" te zijn, wordt je met de melding "Downloaden mislukt" afgescheept, onder het motto succes verder ...
In de Manual van de Pixon staat helaas 0 info, alleen dat je de gegevens welke je opkrijgt van je provider moet inkloppen...
Google was mijn vriend niet, want die kwam niet met een antwoord op de proppen, Mail2Web helpdesk ondersteund de Pixon niet ...
Ik ben niet gebonden aan Mail2Web ofzo, maar een dergelijke service (die dan wel werkt op een Pixon) is zeker gewenst. . .
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Even een snelle eerste indruk nadat ik de telefoon gisteren heb gekregen:

1. Heel weinig personaliseringsopties. Jammer, want het is toch altijd wel leuk om daar mee te spelen. Je kan alleen de achtergrond veranderen en het lettertype, niet eens de grootte hiervan.

2. Zoals veel mensen al gezegd hebben is de batterijtijd inderdaad heel magertjes... Eigenlijk veel te weinig voor een touchscreen phone.

Verder heb ik nog niet zoveel commentaar en ik heb hem natuurlijk nog maar één dag. Wellicht deze week meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
Zelf heb ik de telefoon nu ook 2 dagen en vind het een leuke telefoon, maar loop wel tegen wat probleempjes aan.
Met de Samsung PC Studio lukt het me niet om goed met Outlook te synchroniseren. Heel vaak zegt hij dat het geheugen van de telefoon vol is en momenteel synchroniseert hij alleen maar t/m december afgelopen jaar.
Ook heeft hij m'n contactpersonen raar geimporteerd vanuit Outlook. De sortering van voornaam, achternaam werkt in ieder geval niet.
Eigenlijk heb ik deze telefoon gekocht om goed te kunnen syncen met Outlook (en natuurlijk omdat hij wel vet er uit zag), maar tot nu toe laat PC Studio me een beetje in de steek.
Ben nu de trial van Mobile Master aan het bekijken, maar die is vastgelopen met de contacten sync (heb maar zo'n 120 contacten). Hoewel de telefoon niet in de supported lijst staat, lijkt het in eerste instantie wel te werken. Hij herkent hem als een Sony Ericsson W890 :S

Nou, morgen misschien maar weer verder puzzelen om het syncen goed aan de praat te krijgen.
Iemand nog alternatieven voor goede sync software voor een Samsung telefoon? Payware maakt op zich niets uit, want ik heb er wel wat voor over, voor een goed werkende synchronisatie. Mobile Master is ook 20 dollar geloof ik.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Is het normaal om constant 3G* boven in beeld te hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
In het boekje staat dat je dan umts dekking hebt (of hsdpa, weet ik niet uit het hoofd). Pas wanneer je het ook gebruikt komt er iets voor te staan.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ok :) Nog een vraagje...verzonden berichten slaat ie op op externe geheugen (plek voor 500) En postvak in slaat hij op in de telefoon (maar 20 plekken) kan ik dit veranderen? WAnt zo is postvak in wel erg snel vol met smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Heb je al geprobeerd zelf het eea uit te zoeken ipv hier alleen maar je vragen neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik kan het gewoon nergens vinden... de handleiding is zeer beknopt. Op internet kan ik het ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287849

Anoniem: 223266 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:35:
Heey

Ja dat kan heel gemakkelijk bij Instellingen -> Display en Verlichting -> Lettertype. Naar mijn idee is hij hierdoor niet sneller leeg hoor, heeft naar mijn mening niets te maken met lettertype.
Ik doe er vrij lang mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286855

Anoniem: 287849 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:43:
[...]

Ja dat kan heel gemakkelijk bij Instellingen -> Display en Verlichting -> Lettertype. Naar mijn idee is hij hierdoor niet sneller leeg hoor, heeft naar mijn mening niets te maken met lettertype.
Ik doe er vrij lang mee hoor.
Dit klopt het lettertype veranderen heeft geen invloed om de duur van de accu. Wat helpt is om zoveel mogelijk extra optie uit te zetten. En hoe lang de verlichting blijft branden terug te zetten naar een 10 tal seconden. Die van mij is ook leeg met 1 dag maar dan heb ik wel lang radio zitten luisteren en dan heb ik aardig wat gebeld en smst. Van het internet op je mobiel loopt hij ook sneller leeg. Dit zijn allemaal van die dingen waardoor de accu snel op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286855

dbzfan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:29:
Ok :) Nog een vraagje...verzonden berichten slaat ie op op externe geheugen (plek voor 500) En postvak in slaat hij op in de telefoon (maar 20 plekken) kan ik dit veranderen? WAnt zo is postvak in wel erg snel vol met smsjes.
Ja en wat denk je wat er gebeurd als je aan de 25 zit? Dan gooit hij de berichten die je erna ontvangt op de telefoon en niet op je simkaart waar je maar plaats hebt voor 25 berichten bij mij in ieder geval. Verder zou ik het advies opvolgen om ienderdaad eerst zelf te zoeken. Het is allemaal op internet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Voor de topicstarter heb ik hieronder een aantal codes die werken voor de M8800.

*#06# : Geeft je IMEI nummer
*#1111# : Geeft je S/W Versie
*#1234# : Geeft je Firmware Versie
*#2222# : Geeft je Hardware versie
*#4777*8665# : Geeft je een of andere "Power on attach" mogelijkheid
*#232337# : Geeft je je Bluetooth MAC Adress. (enige nadeel is dat je hierna je toestel moet uitzetten)
*#7465625# : Geeft je de lock status aan van je telefoon

Bij mijn telefoon is het volgende
S/W Versie : M8800.005
Firmware versie : M8800xxHJE Factory FS Version: DEF
Hardware versie : Rev1.0

De bovenstaandes codes heb ik getest en werken, als er meer zijn, dan volgen ze!

Mijn vraag is trouwens of er al Firmwares zijn voor de M8800.. Aangezien ik last heb van spontane reboots (vooral bij internetten) was ik benieuwd of er mensen zijn die dit weten!!

[ Voor 3% gewijzigd door Rudy_X op 23-01-2009 11:20 ]

Pc: Geen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog geen firmware-update gezien.

Ik heb wel nog andere problemen ontdekt:
- Als je aan het bellen bent en er komt een wisselgesprek binnen, stoort dit intermitterend op je verbinding.
- Wanneer je een sms ontvangt krijg je ook een korte onderbreking in de verbinding.
- Het favorietenmenu is zeer lastig op te roepen

Al met al denk ik dat het een mooi fototoestel is dat zich niet zo bijzonder goed leent voor communicatie.
Samsung heeft me tot op heden nog niet teruggebeld (nu meer dan 2 weken verder)

Zou T-Mobile hem terugnemen als ik de klachten bij hen neerleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacowiec
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-04 10:50
Weet misschien iemand hoe het zit met navigatie software voor deze telefoon? Bied Route66 al een pakket? Of een andere applicatie?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
dacowiec schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:00:
Weet misschien iemand hoe het zit met navigatie software voor deze telefoon? Bied Route66 al een pakket? Of een andere applicatie?

Alvast bedankt
Heb je al op de site van Route66 of andere navigatie-producenten gekeken? ;)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacowiec
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-04 10:50
Ja maar ik word er niet echt wijzer van. Het is moeilijk om een navigatie te vinden voor java telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik mijn telefoon ook altijd veel met de kalender functie maar je kunt er zo weinig in vermelden ! Het aantal kararkters dat je kunt invoeren is gewoon te weinig om iets fatsoenlijks erin te zetten. Is er toevallig iets dat je kunt dowloaden ofzo?
Via PC Studio kan je wek wat meer karakters invoeren maar die zie je dan niet op je telefoon dus dan kan je nog niet alles lezen.
Of.... doe ik iets verkeerd??
Alvast bedankt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 287849 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:32:
Ik gebruik mijn telefoon ook altijd veel met de kalender functie maar je kunt er zo weinig in vermelden ! Het aantal kararkters dat je kunt invoeren is gewoon te weinig om iets fatsoenlijks erin te zetten. Is er toevallig iets dat je kunt dowloaden ofzo?
Via PC Studio kan je wek wat meer karakters invoeren maar die zie je dan niet op je telefoon dus dan kan je nog niet alles lezen.
Of.... doe ik iets verkeerd??
Alvast bedankt :>
Over welke telefoon hebben wij het nu :> en ook hoeveel staat er op dit moment al in :> De essentiele informatie voor een tweaking forum mist :> :> :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoort bij Samsung Pixon M8800 maar ben niet bekend op dit forum, blijkt ook wel want ik heb dit bericht nu ergens anders staan. Ik zal het eens proberen te verplaatsen.
Sorry :?
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Let op! Géén directe links naar firmware files, of ander copyrighted firmware.

Wil je je toestel voorzien van de nieuwste firmware, ga dan bij een Samsung service point langs. Die doen het gratis en je garantie blijft gehandhaafd. Wil je zelf knutselen, geen probleem, maar géén directe links