Toon posts:

Wil dit? +aardig?

Pagina: 1
Acties:
  • 933 views

Verwijderd

Topicstarter
haii,

Ik heb een vraag( correct me als 't in het verkeerde forum staat.. verplaats het maar of zeg waar het heen moet).
Ik ga binnenkort (als ik het geld bij elkaar heb..) een pc kopen.. een zelfbouw pc.. nu was het mijn vraag of jullie weten of dit bij elkaar past/werkt.

Moederbord Asrock PENRYN1600SLI-110DB
processor Intel Core 2 Duo E7200
geheugen Apogee R2-800-2G 2 GB
videokaart Point Of View GeForce 9600
geluidskaart -
harde schijf Samsung HM121HJ
besturingssysteem -
kast HuntKey C507
voeding MS-Tech MP-500
koeling Cooler Master RR-LIE-L9E2-GP
cd/dvd re-writer Sony NEC Optiarc AD-7220S

heb het .xls bestand ook geupload op mijn host dan kunnen jullie als opmerking bij elk onderdeel zien wat erin zit/specs.

http://raymonbunt.nl/specs.xls

dan nog een vraag:
dit is geen gamers pc -> ik weet
maar kan ik hier wel games mee spelen (ik ben niet echt een gamer.. gebruik het ook voor huiswerk en voor webdesigning/scripten van websites)

mvg,

Raymon

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:17
Ik heb nu geen tijd om hier uitgebreid door heen te kijken, maar 1 ding viel me al meteen op en na het bekijken van je XLS is mijn verwachting waar geworden:

voeding MS-Tech MP-500 twv € 11,95

Dat kan nooit, maar dan ook NOOOOOIT wat zijn. Een fatsoenlijke voeding kost je gewoon meer. Net als dat je voedingen van Sweet, Trust en QTec ook moet mijden. Als je pech hebt gaat je voeding binnen de korste keren kapot en als je nog meer pech hebt neemt hij je moederbord dan ook mee. Antec, AOpen, Zalman, Thermaltake, Tagan zijn bijvoorbeeld goede merken. Een voeding is een essentieel onderdeel van de PC, bezuinig daar absoluut niet op!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Je kan het aanschaffen van een systeem in de daar behorende BBG topic plaatsten. Ik denk dat het voor jouw het beste in de [BBG Aanschaf] Multimediasysteem januari 2009 kan posten. :)

Mijn opmerkingen:
Neem P43 NEO-F
4 Gig geheugen nemen.
Neem een betere voeding. 11 euro voor een voeding? Wil je direct je geld zien opblazen ofzo? :| . Een voeding is een ongelofelijk belangrijk onderdeel van je systeem. Als die poef zegt, dan is je hardware bijna gegarandeerd stuk.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-01 19:07
Ik zie dat je toch wel richting de budget merken gaat (Asrock, Apogee en MS-Tech). Op zich niet echt een probleem, het zal wel allemaal werken, maar de vraag is hoe lang ze het volhouden (en dan vooral de voeding).
Als het binnen het budget past moet je overwegen om betere merken te nemen.
Er zijn genoeg help topics te vinden, begin daar al eens te lezen.
CSL Beleid *updated!*
HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 21

[ Voor 19% gewijzigd door Malantur op 19-01-2009 17:11 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 13:49
Gezien je keus voor 1 videokaart een vraagje, waarom SLI?
Meestal is een vergelijkbaar moederbord zonder SLI goedkoper.
Kun je weer wat euro's in een betere voeding stoppen.

C'est moi.

Verwijderd

Topicstarter
btw voeding kostte al iets meer dan 11 euro -> 25 euro.. foutje..

ik zal ff kyken voor een vergelijkbaar zonder SLI..
wat is het verschil tussen SLI of geen SLI?

en zou iemand misschien een vergelijkbaar moederbord ZONDER sli kunnen laten zien dan?

mvg

edit:
SLI

* Scalable Link Interface

Techniek van Nvidia, producent van grafische kaarten, voor het koppelen van twee videokaarten op één moederbord. Op moederborden die dit ondersteunen, kun je twee SLI-compatibele 3D-kaarten samen berekeningen laten uitvoeren en zo de prestaties theoretisch bijna verdubbelen. Nadelen zijn dat je twee PEG-slots (PXI-E) nodig hebt en twee maal de aanschaf van een videokaart. SLI is speciaal ontwikkeld voor de gamer.

dus.. sli is alleen voor om 2 videokaarten te linken..
dat is dus niet nodig..

mvg

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 17:22 ]

• Malantur
Met SLI kan je een tweede videokaart (maar wel dezelfde, dus Nvidia Geforce 9600) kopen, wat in de praktijk 10-30% meer fps geeft. Meestal is het echter beter om een betere kaart te kopen, in plaats van 2 slechtere.

Verwijderd

Topicstarter
zou iemand misschien een vergelijkbaar moederbor dkunnen laten zien zonder sli..
zelf gebruik ik SAlland.eu als site voor onderdelen..
mvg

• Malantur
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
Dan kan je zelf nog kiezen binnen het budget ;)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vervang alsjeblieft die voeding door een A-merk: scroll even een stuk naar beneden in dit topic voor een lijst.

Met een mid-range CPU, mid-range GPU en maar één harddisk heb je (bij een A-merk) dan ook geen 500W nodig.

[ Voor 49% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 19-01-2009 17:29 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Een voeding van 25 euro is nog steeds niets. Gewoon mijden die goedkope rommel.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/7434

Gewoon de E7300 met boxed koeler (losse koeler maakt wel veel van je budget op)
Goede videokaart
grotere harde schijf
VEEEEEL betere voeding
degelijke kast
degelijk moederbord.

En qua prijs ook redelijk.

(misschien het geheugen nog verdubbbelen: dat moet je zelf weten)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Zo goed is die voeding niet. Erg weinig A op de 12 volt lijn. Dat is waar het tegenwoordig om gaat. Ik vind mijn samenstelling iets beter.(Betere videokaart vooral)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 14:15 ]

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:33
Vervang de Huntkey, Apogee, MS-Tech onderdelen door A/B+-merken, grotere harde schijf (125GB is zooo 2005) en dan 't lijkt me een prima systeempje waar je ook zeker een spelletje op kan spelen.

Ik zou zeker de alternatieven van Reinman en Quacka even goed bekijken, tikje duurder misschien, maar je krijgt er zeer veel voor terug :)

[ Voor 11% gewijzigd door - J.W. - op 20-01-2009 14:16 ]

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:03:
Zo goed is die voeding niet. Erg weinig A op de 12 volt lijn. Dat is waar het tegenwoordig om gaat. Ik vind mijn samenstelling iets beter.(Betere videokaart vooral)
Elke a-merk voeding is VEEEEEL beter dan die ms-tech voeding.

Dat er nog veel betere voedingen zijn is waar.

Verwijderd

In het 'welke voeding moet ik nemen' topic zijn er toch een aantal met die voeding voorbij gekomen, waarbij de PSU calculator zegt dat het makkelijk kan(en dat ding overschat ruim), maar dat de A op de 12v totaal niet toereikend is. Daarom zou ik dat ding niet adviseren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 14:33 ]

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:33:
In het 'welke voeding moet ik nemen' topic zijn er toch een aantal met die voeding voorbij gekomen, waarbij de PSU calculator zegt dat het makkelijk kan(en dat ding overschat ruim), maar dat de A op de 12v totaal niet toereikend is. Daarom zou ik dat ding niet adviseren.
Je moet ook niet teveel vertrouwen op de psu-calculator.

En let ook op dat je niet 12V-lijnen bij elkaar gaat optellen. Dat mag ook niet zomaar Ik kan op de antec-site bijv niet vinden hoeveel de 2 12V-lijnen van 17A samen zijn: 17*2*12=408W en de voeding is 380W. Dus er is zeker een behoorlijk verlies.

Verwijderd

Nee, je begrijpt niet wat ik daar mee zeg. Die calculator overschat al enorm, maar toch komen ze te kort. Rara hoe komt dat. De 12 volt lijn is te klein.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 15:05 ]

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

@TS, zou je aub even de CSL faq willen lezen, hieraan staat namelijk dat het niet meer gewenst is om zomaar een zooi hardware te posten en te vragen of dit een goed systeem is, van een tweakers wordt verwacht dat hij dit zelf uitzoekt door benchmarks etc. (tomshardware) en kijk bijvoorbeeld eens naar de BBG, de meeste info kan je hieronder al vinden zoals Malantur al schreef, veel succes met het samenstellen ;)
Malantur schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:08:
Ik zie dat je toch wel richting de budget merken gaat (Asrock, Apogee en MS-Tech). Op zich niet echt een probleem, het zal wel allemaal werken, maar de vraag is hoe lang ze het volhouden (en dan vooral de voeding).
Als het binnen het budget past moet je overwegen om betere merken te nemen.
Er zijn genoeg help topics te vinden, begin daar al eens te lezen.
CSL Beleid *updated!*
HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 21

Keep it simple stupid

• Quacka
jelly schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:14:
@TS, zou je aub even de CSL faq willen lezen, hieraan staat namelijk dat het niet meer gewenst is om zomaar een zooi hardware te posten en te vragen of dit een goed systeem is, van een tweakers wordt verwacht dat hij dit zelf uitzoekt door benchmarks etc. (tomshardware) en kijk bijvoorbeeld eens naar de BBG, de meeste info kan je hieronder al vinden zoals Malantur al schreef, veel succes met het samenstellen ;)

[...]
En jij zou ook eens GoT moeten volgen: dan zou je weten dat er mods zijn om dit soort dingen te zeggen: wij kunnen een topicreport invullen....

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:45

Thandor

SilverStreak

Aldus het CSL beleid is dit niet de bedoeling op GoT :o. Derhalve ga ik het topic sluiten.

Zoals in het beleid aangegeven kun je het beste de Best Buy Guides ter hand nemen, daar worden nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.