[BBG Aanschaf] Multimediasysteem januari 2009

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23

[BBG Aanschaf] Multimediasysteem januari 2009

De BBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een BBG systeem als uitgangspunt genomen maar wil je toch een paar radicale veranderingen doorvoeren en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen BBG-systeem en vermeld wat je zoal veranderd hebt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Configuratie
#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)€ 12,49€ 12,49
1Club3D HD 4850 HDMI & Display Port Edition€ 138,81€ 138,81
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 27,30€ 27,30
1Cooler Master Real Power M520€ 58,-€ 58,-
1Creative X-Fi Xtreme Audio€ 32,40€ 32,40
1Hauppauge WinTV HVR1100€ 49,50€ 49,50
1Intel Core 2 Duo E7300€ 104,-€ 104,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 31,79€ 31,79
1Lite-On DH-4O1S€ 90,14€ 90,14
1Logitech Cordless 1500 Rechargeable Desktop€ 42,08€ 42,08
1Logitech X-540€ 61,-€ 61,-
1MSI P43 NEO-F€ 63,95€ 63,95
1Samsung SH-S223F€ 15,93€ 15,93
1Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB€ 52,69€ 52,69
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 263,-€ 263,-
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,43€ 6,43
ImporterenTotaal€ 1.049,51

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2009
Volgende BBG
De volgende BBG wordt opgesteld en is hier te vinden:
[BBG] Multimediasysteem maart 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee allemaal :)

Ik ben van plan om voor het eerst een pc te bouwen. Ik heb vanalles doorgelezen en denk dat ik er klaar voor ben.

Ik heb dit samengesteld, gebasseerd op: "Multimediasysteem Januari 2009"

#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)€ 12,49€ 12,49
1Club3D HD 4850 HDMI & Display Port Edition€ 138,78€ 138,78
1Club3D Theatron DD€ 35,90€ 35,90
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 59,14€ 59,14
1Intel Core 2 Duo E7200€ 101,85€ 101,85
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 31,62€ 31,62
1Logitech Cordless 1500 Rechargeable Desktop€ 42,29€ 42,29
1Logitech G51€ 94,16€ 94,16
1MSI P43 NEO-F€ 64,-€ 64,-
1Samsung SH-S223F€ 16,32€ 16,32
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 62,95€ 62,95
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 260,80€ 260,80
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,46€ 6,46
ImporterenTotaal€ 984,76

Ik vind het moeilijk om te zien of alles nou wel bij elkaar kan. Enof ik wel het beste voor die prijs heb omdat er zo ENORM veel merken en types zijn.

Het is bedoeld om mee te internetten, films kijken, gamen(en met een flink hoge resolutie en fps te draaien(dus geen gezeur want het is een prijzig systeem), photoshoppen, after effects en gewoon andere dingen.

Dus mijn vraag aan de al wat meer ervaren pc bouwers hier.
Om even een kijkje te nemen naar dit systeem en mischien tips geven wat er nog beter kan of gewoon algemene tips voor het bouwen van een pc.
Vanzelfsprekend, Alvast bedankt :D

PS: Excuses als dit niet het juiste forum hier voor is, ik kon geen ander forum vinden waar het bijhoorde.
PSS: Mischien een linkje naar andere topics/sites voor het bouwen/samenstellen van pc's ( Ik kan alleen maar erg oude vinden of het is veel te algemeen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

*knip, doet er niet meer toe ;)

Persoonlijk zou ik een x2 videokaart halen voor je 'flinke hoge resolutie en fps'.
Je hebt in ieder geval voldoende geheugen om fantsoenlijk Photoshop te kunnen draaien :)

[ Voor 58% gewijzigd door een moderator op 11-01-2009 13:50 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus daarvoor, maar ik denk dat je ook wel begrijpt dat ik gewoon even zeker wou zijn voordat ik
mijn geld door de wc spoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:03:
Excuus daarvoor, maar ik denk dat je ook wel begrijpt dat ik gewoon even zeker wou zijn voordat ik
mijn geld door de wc spoel.
Je spoelt niks weg hoor, gewoon een leuk systeempje wat je hebt samengesteld. Alleen als je iets *knallend* wilt, dan moet je ook iets meer uitgeven. En waaraan je het gaat uitgeven, dat is aan jou ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:10:
[...]

Je spoelt niks weg hoor, gewoon een leuk systeempje wat je hebt samengesteld. Alleen als je iets *knallend* wilt, dan moet je ook iets meer uitgeven. En waaraan je het gaat uitgeven, dat is aan jou ;)
Het hoeft geen enorm "knallend" systeem te worden, want me ma is uit eindelijk degene die betaalt. Dus het moet wel een beetje betaalbaar blijven anders ben ik uiteindelijk degene die een knal krijgt ;)

Het moet gewoon zo'n "Voor-de-hele-familie" systeem worden die games lekker draait en alle programma's soepel aan kan.(Vandaar dat vette speaker setje) Hij moet ook wel een tijdje meegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:48:
[...]

Het hoeft geen enorm "knallend" systeem te worden, want me ma is uit eindelijk degene die betaalt. Dus het moet wel een beetje betaalbaar blijven anders ben ik uiteindelijk degene die een knal krijgt ;)

Het moet gewoon zo'n "Voor-de-hele-familie" systeem worden die games lekker draait en alle programma's soepel aan kan.(Vandaar dat vette speaker setje) Hij moet ook wel een tijdje meegaan...
Dan heb jij een prima systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt inderdaad een vet systeem als multimediasysteem. Ik heb nog een paar aanmerkingen:
E8400 zou je kunnen overwegen, die extra cache en hogere kloksnelheid zal je wel helpen (ik denk 10-20% in de meeste gevallen).
Als je niet per sé zoveel opslagruimte nodig hebt, ga voor de 640GB F1, anders de 1TB. De 750GB heeft kleinere platters (3x250GB) dan de andere twee (resp. 2x en 3x 333GB) en is dus wat langzamer.
[fanboy alert] ik zou persoonlijk voor een Gigabyte EP45-DS3 (L/R/normaal, ligt aan je budget) gaan.

Voor de rest prima systeem, ik ben wel jaloers want ik heb voor hetzelfde ruim een jaar geleden heel wat minder gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ondanks alle TR's, waarvoor bedankt :+ , laat ik het topic bij deze toch maar open. Dit heeft alles te maken met het nieuwe beleid en hoe we GoT willen veranderen, zie ook: Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!

Het hangt nog van mijn collega's af wanneer "CSL 2.5" online gaat, maar ik verwacht eigenlijk vandaag. Dan zal ik de posts van dit topic moven naar een ander topic, zodat deze ook een goede vulling heeft. Afijn, de inzet is goed en hier kunnen we wel wat mee voor de nieuwe CSL ;)

Wellicht kan je de geluidskaart er uitgooien omdat je speakerset ook niet het meest geweldige is. Die 35 euro hoor je waarschijnlijk niet terug tegenover je onboard oplossing. Dit geld kun je beter in een betere CPU of videokaart steken zoals hierboven aangegeven.

Kijk verder eens op www.tomshardware.com/charts. Daar kun je producten 1 voor 1 met elkaar vergelijken in veel games en andere zware programma's. Bij videokaarten maakt verder het merk niet veel uit. Ze zijn toch vaak gebaseerd op een standaard design en zullen hooguit 1-2% afwijken in performance, verwaarloosbaar. De geavanceerde modellen haal je er zo uit door een veel hoger prijskaartje.

Verder vind jij dit een prijzig systeem, toch is het nog nisk vergeleken met echte game bakken van tegenwoordig. Nieuwe games als GTA IV of Crysis hoef je niet op maximaal te verwachten, maar je mag al blij zijn als ze op medium acceptabel zijn te spelen. Niet dat daar wat mis mee is, maar meer om te hoge verwachtingen voor dit systeem er uit te gooien ;)

Misschien dat AMD een optie is, om eens wat te laten zien:
pricewatch: AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition ~70 euro
pricewatch: MSI DKA790GX ~90 euro

Daarmee bespaar je eigenlijk niks. Je levert echter ook iets in aan performance. Haal de koeler weg en de geluidskaart en je bespaart in totaal bijna 65 euro. Echter heb je nu wel een High-end bord met Crossfire optie en een goede upgrade toekomst. De huidige Intels zijn de laatsten op je socket, AMD AM3 processors gana ook op het moederbord lopen die ik noem. Je zult in de toekomst dus makkelijk een 2e videokaart kunnen bijprikken of een dikke Phenom II er in kunnen drukken. Ofwel, je systeem gaat langer mee met een paar kleine upgrades in de toekomst die niet te veel kosten. Het systeem dat je hier hebt staan kan helemaal over de kop als hij te traag word.

Zelf ben ik blij met de keuze voor AMD een jaar geleden, zie ook: reviews: AMD's eerste Phenom II-processors getest . Over een paar maanden gooi ik zo'n jongen in mn 1 jaar oude systeem waarmee ik gehakt maak van het Intel systeem wat ik eerst voor ogen had, zonder meer uit te geven in totaal.

Als je nog 70 euro bijlapt, koeler (zit wel 1 bij de CPU) en geluidskaart weglaat, heb je dus een systeem met een AMD Phenom II X4 920 2,8GHz processor, daarmee is je systeem een heel stuk sneller!

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 11-01-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat zo? De phenom 2 is in games nog steeds langzamer dan een gelijk geklokte Penryn(dat zeg ik vooral omdat klokken op zowel de intel als de amd systemen zo goed gaat. Waar door je eigenlijk alleen zit met war zit de cap van het overclocken). Wat je over de upgrade path zegt klopt wel, maar jij hebt het systeem al een tijdje. En dat hij gehakt maakt van het systeem wat je eerst voor ogen had mag dan wel zo zijn(mogelijk) maar die was wel veel sneller dan dat je nu hebt en had je dus al gebruik van kunnen maken :9 . Al is het zo dat het verschil uiteindelijk klein zal zijn. Voor gaming is de videokaart toch echt het belangrijkste(Ik heb het ook hier alleen over gaming, de rest is niet zo gigantisch zwaar).

@TS is het niet makkelijker om een shop te pakken dan de pricewatch? Azerty, 4launch of salland zijn goeie shops, maar er zijn wel meer. :9

Ik ben het wel eens met de rest, laat die geluidskaart maar gewoon weg. Scheelt je eigenlijk niets.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je hebt daar wel gelijk Reinman, ware het niet dat het op hogere resoluties heel weinig uitmaakt. Tweakers zeuren vaak op wat FPS, tsja 80 of 85 FPS? Je ziet ze alleen in benchmarks terug.

Het hangt er een beetje van af hoe lang je door wilt gaan. Als over 4 jaar dit systeem met een kleine upgrade nog alle games moet kunnen draaien (al zal het dan low zijn) dan zit je bij AMD toch beter. Als je alleen voor de komende 2 jaar kijkt dan is Intel inderdaad wat beter. Maar gezien het verhaal van de TS gok ik eerder op het eerste...

* GENETX merkt niet dat zijn trage 5600+-je nu echt zo traag is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zijn we tweakers voor :9 .

Upgrade-ablitity vind ik altijd een moeilijk punt. Komt door de afwezigheid van kristallen bollen zodat je dus niet in de toekomst kan kijken. Ik ben dus altijd een beetje huiverig om te zeggen, nu iets minder power(al valt dat mee) en in de toekomst meer.

Misschien een idee om wat verder te besparen(20/22" scherm) en een 4870 te nemen?
Edit: wow wat een koopje http://www.pixmania.nl/nl...re=tweakers&CodePromo=oui

/me vind zijn E6600 @ 3,2 wel snel, maar is in de markt voor een Q9450/9550.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik ben het eens met Reinman en ook met GENETX.

Door een 22 inch-scherm te nemen kan je al heel snel 100 euro besparen.
Door geen losse geluidskaart te nemen nog eens 35 euro.
Als je niet overclockt kan je ook kiezen voor de boxed koeler. weer 12,49

Dat is dus in totaal bijna 150 euro die je kan steken in videokaart, processor, of moederbord.
De keuze is aan jou.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Ik ben nu een tijdje bezig een systeem samen te stellen waarbij het multimedia systeem de basis vormde, maar waar ik een monitor, en andere apparaten die ik nu niet nodig heb, weggelaten heb en de overgebleven componenten iets verbeterd.
Het doel is dat het totaal inclusief bezorgkosten onder de 700E uitkomt, ik er Warhammer Online prefect mee kan spelen (criteria genomen van hier) en het nog een goed aantal jaren mee kan, als ik er naast WAR als zeer laatste game verder alleen films e.d. mee kijk. Momenteel ziet mijn lijstje er zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro€ 14,85€ 14,85
1Asus P5Q-E€ 126,14€ 126,14
1Club3D HD 4850 512MB GDDR3 Overclocked Edition€ 148,45€ 148,45
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 27,19€ 27,19
1Intel Core 2 Duo E8500€ 169,30€ 169,30
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 34,45€ 34,45
1Samsung SH-S223F€ 15,93€ 15,93
1Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB€ 52,50€ 52,50
ImporterenTotaal€ 646,81

De belangrijkste vragen hierbij zijn of jullie de processor ook de moeite waard vinden. Ik ben niet van plan veel meer dan de hoeveelheid werkgeheugen ooit te upgraden, dus dat hoeft geen overweging te zijn.
Verder vraag ik mij af of de videokaart de Club 3D HD 4850 (overclocked versie vanwege leverancier) beter is dan de Point of View GeForce 9800 GT. De Point of View heeft twee keer zoveel geheugen en lijkt voorzover ik het heb kunnen vinden (en begrijpen) verder ook niet veel slechter, bijna even snel met gelijke bus breedte. Mis ik hier dus iets of is de PoV inderdaad beter?
Het moederbord heb ik vervangen door deze asus omdat die als goed beschreven stond, vergeten waar. Een geluidskaart gaat geen nut hebben met mijn boxjes, blu-ray koop ik wel een keer als vervanger mijn dvd speler, een cardreader gebruik ik voorlopig niet, muizen e.d. heb ik nog en een scherm heb ik ook nog niet echt nodig.
De koeler heb ik gewoon erbij laten staan omdat die op de lijst staat en het waarschijnlijk beter is voor de cpu, al zal ik die nooit veel durven overclocken, heeft dat dan zin?

Bij voorbaat dank voor alle feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de E8400 te nemen. Die is goedkoper en bijna net zo snel. Volgensmij lees je dan of hele ouwe reviews of je ziet het toch verkeerd. De HD4850 verslaat de 9800GT met gemak, zeker als AA aangaat. Zelfs al heeft ie meer geheugen. Dat is pas nuttig op hogere resoluties.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie Reinman. Ik ben bang dat ik dan inderdaad de verkeerde reviews gelezen heb, al had ik wel moeite recente reviews te vinden, die keuze is dan in elk geval duidelijk. En die E8500 wordt het dan alleen als ik geld over heb op het moment van bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De volgende BBG wordt opgesteld, voor inbreng verwijs ik door naar
[BBG] Multimediasysteem maart 2009

Dit topic blijft open voor modificaties aan de huidige BBG en advies voor dergelijke systemen

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 09-02-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a335/sczippie/pc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a335/sczippie/pc2.jpg

Hier boven mijn oude systeem: Pentium4 2,6Ghz, 1gb ram, AGP x1600 pro. 120gb HD

Hier onder mijn mogelijk nieuwe systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 48,67€ 48,67
1Cooler Master Real Power M520€ 58,65€ 58,65
1Gigabyte GA-EP45-DS3€ 105,35€ 105,35
1Intel Core 2 Duo E8400€ 152,91€ 152,91
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 34,46€ 34,46
1Samsung SH-D163B€ 11,47€ 11,47
1Samsung SH-S223F€ 16,92€ 16,92
1Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB€ 50,90€ 50,90
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 122,-€ 122,-
ImporterenTotaal€ 601,33

Ik hoop nog ergens op te kunnen bezuinigen of mijn geld beter te spenderen. Mijn wens is namelijk om de komende 6 tot 8 jaar weer met deze opstelling te kunnen werken. Ik gebruik hem voor internet, games, films. Ik wil de huidige spellen optimaal kunnen spelen en de komende spellen zonder al te veel problemen. Ik verwacht nog zeker 2 jaar met de nieuwe videokaart aan de slag te kunnen.

Mijn vastlopers:

* In mijn huidige systeem zit een Gigabyte moederbord, vandaar de keuze voor nog 1 van dit merk. Maar kan het ook met minder. zijnde in een Msi p43 of Msi p45

** Zou dit alles in mijn huidige kast passen ?? Dat scheelt namelijk weer geld en dat geld kan ik weer gebruiken voor eventueel iets beters. Bijvoorbeeld de videokaart. Weet namelijk niet of de voeding in het kastje zou passen of het moederbord. Anders twijfel ik tussen een CM-Elite 334 of Antec 300

*** Videokaart. Is het reëel om te zeggen dat ik met een Sapphire 4850, 512. 2 jaar vooruit kan en de komende spellen zeker op medium kan spelen. Of zou ik dan beter een andere kunnen nemen. Benchmarks zeggen mij vrij weinig, ben een echte n00b .. haha 8)7

**** Mijn budget is circa € 600,-

Ik dank iedereen alvast voor zijn hulp. En ik bied mijn excuses alvast aan, als ik weer in het verkeerde topic zit. Ik weet wel wat ik wil, wil alleen niet dat volgend jaar weer een upgrade moet uitvoeren. Want de komende 2 jaar wil ik het met deze configuratie doen, eventueel daarna het werkgeheugen en de videokaart weer upgraden. Zodat hij zeker 8 jaar lang het levenslicht ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens, kijken naar de AMD Phenom 2 X3 720. Doet het best goed vs de E8400, losse multiplyer en een extra core! Doe daar bij een Asus M3A78-T :) Maar eitherway is het wel een goeie samenstelling wat je hebt. Je zou, mocht je daar nog wat geld voor hebben, kunnen kijken naar een HD4850 GS van gainward. Mooi kaartje, stille koeler en factory overclocked.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In jouw geval zou ik zeker eens kijken naar een Phenom2, zoals Reinman al aangeeft. Grote voordeel daarvan is dat je nog een upgradepad hebt. Mocht je over een tijdje niet helemaal tevreden zijn, dan kan je met een beetje sparen vooruit zonder direct een nieuw systeem te moeten kopen. Het is dan wel raadzaam om een AM3 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste ben ik niet geheel met je eens, gezien AM3 backwards compatible is met AM2. Vind ik op dit moment geen goeie investering in duurder DDR3. Kan je beter goeie DDR2 kopen(1066 is nog steeds een stuk goedkoper dan beter DDR3).

(ligt het aan mij of kunnen ze geen dual bordjes maken, AM3 met zowel DDR2 als DDR3 sloten...)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ben het met je eens dat de investering nu niet de moeite is. De prestatiewinst onder DDR3 is te gering. Zou de volledige AM3 reeks dan de komende 1,5 jaar nog DDR2 blijven ondersteunen? If so, dan moet ik je gelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ga er maar vanuit dat AM3 altijd backwards compatible zal zijn en dus DDR2 zal ondersteunen. AMD houdt het overzichtelijk en dus geldt altijd (muv BIOS releases) dat wanneer Het past dat het dan ook werkt. Uiteraard is dit wel koffiedik kijken, want hoe lang zal men AM3 gebruiken. Dat kan best 1,5 jaar zijn, maar het kan ook zijn dat ze straks met AM3+ komen over 6 maanden waar weer wat veranderd is aan de pin layout zodat deze wel op AM3 past, maar niet op AM2…

Ik ga er vanuit dat er nog minimaal 1 jaar AM3 processors uitkomen (nieuwe releases) en nog 1,5 jaar worden geproduceerd. Maar garanties kan ik niet geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het wel, omdat het toch al in het ontwerp zit. Maar tis koffie dik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
@ reinman: Zit daar veel verschil in, in die 4850 kaarten van een bepaald merk ?

@ all: Bedankt, ik zal de Phenom 2 zeker overwegen. Maar kom ik met dit alles niet boven het budget uit ?? en zou het eventueel passen in mijn oude systeem kast: zie plaatje.

dus de Phenom 2 zou een langere levensduur hebben ivm upgrade in de toekomst ?

[ Voor 13% gewijzigd door Millie-ano op 13-02-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Jup, Intel krijgt nieuwe sockets voor de Core i7 (die er al is) en straks de Core i5. De CPU's die er nu zijn voor het huidige socket dat je met de E8400 aanschaft, zullen de laatsten zijn gok ik. Een dood spoor dus.

Zoals hierboven al aangegeven, AMD houdt het socket nog wel even en wellicht kan er ooit nog een 8-core op. Ik zou zeggen, pak de pricewatch er bij. Voor een High-end AMD bord ben je ook zo'n 100 euro kwijt en de Phenom II X3 720 BE kost minder als de E8400: 137 euro.

Je zou nog kunnen overwegen om van het overgebleven geld een goede koeler te nemen en de CPU te gaan overclocken. De 720 BE is een Black Edition met losse multiplier. Daardoor is deze makkelijk over te klokken. Met een goede koeler kun je in ieder geval van 2,8GHz naar 3,4GHz komen, maar 3,6-3,8GHz is ook goed haalbaar met de meeste exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Millie-ano schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:30:
@ reinman: Zit daar veel verschil in, in die 4850 kaarten van een bepaald merk ?
Qua koeler vaak wel. Daar moet je ff naar kijken, maar ik weet van mensen die de Gainward Golden Sample(GS) HD4850 hebben dat dat ding echt stil is, goed koel en hij loopt al op 700mhz (van 625mhz) ook schijnt er beter geheugen op te zitten(1ns) wat je eigen overclock nog hoger toelaat. Dat voor een tientje of 2 meer. Imho is dat het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Iedereen bedankt.. ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb de behuizing al aangepast. Dat word een CM elite 334. Maar volgens de aanwijzingen qua componenten kom ik nu op een bedrag uit van € 680 euro. excl koeler !! En dan moet ik bij verschillende shops aan de bak.

Mijn vorige opstelling kwam ik bij cool-prices.nl uit op 620 euro. Dat word doorsparen dus. Want ik ben door de reacties wel overtuigd dat de AMD setup meer future proof is. Als er verder nog op of aanmerkingen zijn, dan hoor ik het wel. Ik zal mijn keuze weer gaan posten als de nieuwe BBG uitkomt. misschien dat in die tussentijd prijzen ook weer gedaald zijn.

Edit: Bij Max ICT kom ik uit op € 623 treuro ... weekendje over slapen en hopelijk snel een nieuwe pc

[ Voor 8% gewijzigd door Millie-ano op 14-02-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
@ reinman, voor een tientje of 2 meer ga ik liever voor een 4870, maar toch bedankt. Heb het zeker overwogen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 139,-€ 139,-
1Antec Three Hundred Zwart€ 48,67€ 48,67
1Asus M3A78-T€ 116,60€ 116,60
1Cooler Master Real Power M520€ 59,-€ 59,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 34,46€ 34,46
1Samsung SH-D163B€ 11,47€ 11,47
1Samsung SH-S223F€ 17,09€ 17,09
1Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB€ 50,90€ 50,90
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 122,-€ 122,-
ImporterenTotaal€ 599,19

Bestelkosten: Zercom € 510,40
Bestelkosten: Komplett € 156,95
totaal:€ 667,15

Na wat informatie te hebben gewonnen bij een vriend die in de ICT wereld zit, heb ik veel meer zin gekregen in een AMD phenom II . Zoals ook al hier op het forum werd verteld, veel meer "future-proof" . Maar ik ben gewoon een schijtzak en binnen 2 weken een nieuwe BBG uitkomt, weet ik het gewoon echt niet.

Iets langer door sparen zodat mijn budget wat hoger ligt lijkt mij voor alsnog de beste optie. Want ik denk (correct me if I'm wrong) dat de voeding ( van 500 naar 600 watt ) en het geheugen ( van PC6400 naar PC8500 ) een beter plan is. En een videokaart.. van 4850, naar 4870...

Ik denk namelijk dat mijn budget op dit moment gewoon te laag is. En dat als ik met een budget van € 750 inclusief verzendkosten van shops een grotere stap kan maken. Nogmaals, correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan correct ik je.

De HD4870 is niet een paar tientjes duurder dan de HD4850 GS, maar wat meer dan 2. 3 a 4. Hij is alleen bij maar 2 shops te krijgen. Je zou bij zercom idd de saphire HD4870 kunnen nemen voor 175. Die is een stuk sterker. Als je wilt weten wat er in de BBG komt, moet je ff in het BBG topic gaan lezen. Maar dat zijn de zelfde mensen die hier advies geven hoor ;).

Voeding hoger is totaal niet nodig. Dat wat je nu hebt staan, verbruikt onder max load ongeveer 200 watt uit het stopcontact. Dus je apparatuur vraagt minder dan dat(Voedings inefficiëntie zit er bij in dan he). Met sneller geheugen win je niet zo ongelofelijk veel, lijkt me dus ook niet echt een waardevolle investering.

Nauw ik vind dat je daar best een net systeempje hebt staan hoor. Ik zou alleen de HD een Seagate 7200.12 nemen. Dat is een van de snelste schijven op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb aan de hand van het het bbg systeem van maart een eigen systeem samengesteld. Ik zal hem alleen gebruiken om autocad en 3d studio max te gebruiken. Speel geen spellen en kijk af en toe een filmpje via men pc. Ik heb gekozen voor de Asus M3A78-T als moederbord en daarbij de interne videokaart gebruiken omdat ik toch geen spellen speel en voor renderen geen dikke videokaart nodig is toch? Verder heb ik de phenom II 920 erbij gestoken om wat meer rekenkracht te krijgen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 920€ 179,40€ 179,40
1Asus M3A78-T€ 116,60€ 116,60
1Cooler Master Elite 330 Zwart€ 28,13€ 28,13
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/4G€ 32,99€ 32,99
1LC Power LC6550 - Black V2.0, 550W (ATX12V 2.0)€ 34,-€ 34,-
1Samsung SH-S223F€ 17,09€ 17,09
1Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 85,-€ 85,-
ImporterenTotaal€ 493,21

Is dit nou een redelijk systeem of zet ik er nou helemaal naast. Ik vroeg me af of de koeler uit de box ook een beetje stil is voor normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die WD Caviraar vervangen door een Spinpoint F1. Die wd draait op 5400 rpm. Ook zou ik 1066mhz geheugen nemen. Voor iets extra prestatie. En for the love of god, koop een goeie voeding. Neem een 350 watt Be Quiet Straight Power E6. Tenzij je computer natuurlijk op wil zien blazen }) .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciro-bonano
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-07-2022
Het enige echte verschil tussen jouw Asus M3A78-T en 50 euro goedkopere Asus M3A78 Pro is alleen een DVI-I aansluting toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, totaal andere chipset? Geen Xfire, Geen SB750 en nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciro-bonano
Oeps, te snel gelezen, dacht dat er twee keer 780 stond, waarom noemen ze om dan niet M3A79?

Toch lijkt de Asus M3A78 Pro meer geschikt voor mij (en misschien voor Wega), ik ga toch geen crossfire of overclocken of andere speciale dingen doen, of mis ik nog meer features van de M3A78-T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Dat was ook mijn vraag eigenlijk. Ik heb 3 bordjes naast elkaar gelegd. Welke past wel en welke past niet op een PhenomII X3 720 BE ??

kieskeurig

Heeft het alles te maken met de chipset? deze loopt van 770, 780( pro versie ) 790 ( t - versie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kieskeurig? Umm sja... die zou ik dus niet gebruiken voor computerhardware, vind ik niet altijd erg compleet. 770 heeft een SB600 en dus mindere I/O en veel minder features. Edit: Ik zie dat de M3A78 de SB700 ook heeft gerkegen :). 780 heeft mindere slots, geen Xfire en geen SB750. De T is over all superieur. De vraag is wil jij daar extra voor neer leggen. Ik vind persoonlijk van wel, omdat de T ook gewoon een goeie prijs heeft. Maar ik ben ook echt een tweakert. De keuze moet je dus gewoon zelf maken :P.
SB700

* Support up to 6 SATA 3.0 Gbit/s hard disk drives, with RAID 0, 1, 10 support
* eSATA support
* Support up to 14 USB ports (12 USB 2.0 and 2 USB 1.1)
* I/O acceleration technologies
* Improved support for SATA 3.0 Gbit/s and USB [11]
* Consumer Infrared receiver/transmitter port compatible with IrDA standards [35]
* Additional management and security technologies such as IDM (Intelligent Device Management) and TPM (Trusted Platform Module). [36]
* DASH 1.0 support

[edit] SB710

* All features from SB700
* SB700 internal clock generator malfunction fix [37]
* Super I/O
* Advanced Clock Calibration for enhanced CPU overclocking
o Direct communication channel composed of six data pins which were previously reserved between the CPU and the southbridge
o Advanced Clock Calibration (Option available with AMD OverDrive software 2.1.1 and later)
+ Increase CPU overclocking potential via altering internal settings
+ Allow separate settings for each of the CPU cores
+ Allowed range: -12% to +12% with ACC enabled

[edit] SB750

* All features of SB700
* RAID 5 support [6]
* SB700 internal clock generator malfunction fix [37]
* Super I/O
* Enhanced CPU overclocking for K10-based processors only, originally named "OverDrive 3.0" [38]
o Direct communication channel composed of six data pins which were previously reserved between the CPU and the southbridge
o Advanced Clock Calibration (Option available with AMD OverDrive software 2.1.1 and later)
+ Increase CPU overclocking potential via altering internal settings
+ Allow separate settings for each of the CPU cores
+ Allowed range: -12% to +12% with ACC enabled
Jammer van de verkrijgbaarheid maar: pricewatch: Gigabyte GA-MA790X-UD4 . 790X + SB750.
pricewatch: Gigabyte GA-MA770-UD3 AMD 770 SB700. Alle 2.0 bordjes van bestaande zijn upgedate met nieuwere SB7X0.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciro-bonano
Die M3A78 (de niet-Pro versie) heeft geen VGA, dus dat is voor mij al geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Reinman
Kieskeurig? Umm sja... die zou ik dus niet gebruiken voor computerhardware, vind ik niet altijd erg compleet. 770 heeft een SB600 en dus mindere I/O en veel minder features. Edit: Ik zie dat de M3A78 de SB700 ook heeft gerkegen . 780 heeft mindere slots, geen Xfire en geen SB750. De T is over all superieur. De vraag is wil jij daar extra voor neer leggen. Ik vind persoonlijk van wel, omdat de T ook gewoon een goeie prijs heeft. Maar ik ben ook echt een tweakert. De keuze moet je dus gewoon zelf maken .
dus voor iemand die niet zou overklokken, zelf een videokaart kaart erbij koopt. Zou de Phenom II x3 720 BE ook passen op de Pro of kale versie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang dat ding een SB700(dat is beter voor je I/O), je doet er verder weinig mee, kan je net zo goed een 770+SB700 of een 780G+SB700 nemen. Je moet alleen ff goed kijken of je zelf wat mist op de borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung spinpoint is inderdaad een betere oplossing dan, ben ook niet opzoek naar 1 Terabyte geheugen maar voor de prijs hoef je het bijna niet te laten. Verder is 1066mhz intern geheugen aanzienlijk duurder dan de 800mhz weet niet of dat echt veel zin heeft. Maar het klopt toch dat je eigenlijk alleen voor games en andere real time renderingen een dikke videokaart nodig hebt? Heb de LC power vervangen voor een Be Quiet Powersupply Straight Power E6 450W denk dat deze ook wel genoeg power heeft aangezien ik nu ook geen extra videokaart erin plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Sorry, maar ik zit nu net ook paar andere topic te lezen... en ik ben een beetje ongerust. Ik heb een 19" Breedbeeld scherm 16:10. Ik draai op 1440*900 en games op 1024*728 soms hoger. vormt dit een probleem ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:11:
De Samsung spinpoint is inderdaad een betere oplossing dan, ben ook niet opzoek naar 1 Terabyte geheugen maar voor de prijs hoef je het bijna niet te laten. Verder is 1066mhz intern geheugen aanzienlijk duurder dan de 800mhz weet niet of dat echt veel zin heeft. Maar het klopt toch dat je eigenlijk alleen voor games en andere real time renderingen een dikke videokaart nodig hebt? Heb de LC power vervangen voor een Be Quiet Powersupply Straight Power E6 450W denk dat deze ook wel genoeg power heeft aangezien ik nu ook geen extra videokaart erin plaats.
Nee die prijs van 32 euro krijg je niet voor die 800mhz. Die kosten nu minimaal 40+. Dus is 1066mhz als je een mooi koopje op de kop kan tikken ongeveer 20 euro duurder. Alleen zijn de programma's die jij gebruikt wel gevoelig voor geheugenbandbreedte, al weet ik dat niet geheel zeker. Be Quiet is wel goed hoor.
Millie-ano schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:39:
Sorry, maar ik zit nu net ook paar andere topic te lezen... en ik ben een beetje ongerust. Ik heb een 19" Breedbeeld scherm 16:10. Ik draai op 1440*900 en games op 1024*728 soms hoger. vormt dit een probleem ??
Welke topics heb jij gelezen? Want ik heb ook een HD4850 en game op 1280x1024, zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Heel veel hebben het over 22" Of is dat gewoon voorkeur ? Ik dacht dus dat je op een hogere resolutie meer uit je videokaart haalt. Zoals een auto die langere stukken moet rijden ipv korte stukjes 8)7 :o :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het nog niet, leg me nu eens goed uit waarom dat een probleem zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je beelddiagonaal is niet synoniem voor je resolutie, al kan je die dingen wel vaak van elkaar afleiden.Waar het om gaat is dat een videokaart pixels aan moet sturen. Hoe hoger de resolutie, hoe meer pixels er aangestuurd moeten worden. Een 1280x1024 scherm (meestal 19 inch) heeft ruwweg 1,3 miljoen pixels. Een 1920x1200 scherm (meestal 24 inch) heeft er ongeveer 2,3 miljoen pixels. Je zult dus het aantal beelden per seconde (fps) bij gelijkblijvende overige variabelen af zien nemen. Wil je dus een groot scherm met veel pixels, dan moet je een dure videokaart kopen. Aan de andere kant kan je dus op een lagere resolutie af met een mindere kaart.
De vergelijking die je maakt mislukt: een videokaart slijt niet evenrediger of minder op hoge resoluties. Maar het is wel zo dat gamen op 1280x1024 met een GTX295 zonde van je geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
De vergelijking die je maakt mislukt: een videokaart slijt niet evenrediger of minder op hoge resoluties. Maar het is wel zo dat gamen op 1280x1024 met een GTX295 zonde van je geld is.
Ik bedoelde niet echt slijten, maar dat je er niet alles uithaalt wat erin zit. Ik snap dat een GTX295 meer kan als die draait op 1280x1024, maar de blijft toch net zo goed werken als op 1024x728 ??Of zullen zijn prestaties minder worden...

Wat ik eigenlijk gewoon zeggen wil O-) : Is het raadzaam om er een andere monitor erbij te nemen. Of voldoet een 19" breedbeeld net zo goed. Want dat formaat vind ik prima, gezien de afstand die ik van mijn PC zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het werkt prima. Niet minder oid. Als je tevreden bent met je schermgrootte dan moet je hem gewoon houden.

Verwijderd

Vond het nogal ongeplaatst om een nieuwe topic te openen. Hopelijk kan ik hier met m'n vraag terecht..

Ik zit al een tijdje zonder vaste pc en kreeg onlangs de mogelijkheid om een pc van mijn huidige werkgever af te kopen. 1 jaar oud en heb er zelf altijd op gewerkt.

Dit zijn de specificaties:
Dell T7400 - Intel Xeon E5430 with riser (2.66GHz,1333FSB,2x6MB,Quad Core)
4GB DDR2 667 Quad Channel FBD Memory (4x1GB)
19 in 1 Internal Media Card Reader
2 x 150G,(15,000rpm) SAS Hard Drive
16X DVD+/-RW
20in (2007WFP TCO99) Wide Aspect UltraSharp Black FP w/HAS
512MB PCIe x16 nVidia Quadro FX 1700 (MRGA14L), Dual Monitor DVI or VGA Graphics Card
Dell Black 2 Button USB Scroll Optical Mouse
Belgian (AZERTY) - Dell Quietkey USB Black Keyboard no palm rest
3Y NBD (Next Business Day) On-site
Base warranty (verlopen)

In der tijd via Dell account kunnen kopen voor € 2.904,00. Ik kan deze overnemen voor € 1.200,00.
Rekening houdend met het feit dat ik zelf niet in de mogelijkheid ben om een pc samen te stellen, vraag ik me af of dit een goeie deal is? Ik werk eigenlijk al ~5 jaar op Dell werkstations en ben er uitermate tevreden over. Ik ben wel geneigd om in te gaan op het bod... PC zal intensief worden gebruikt voor Fotografie (Lightroom, Photoshop) en stukje Web Development.

Verwijderd

Ik denk dat ie beter past onder BBG aanschaf workstation :P. Sja ik vind wel duur, zeker omdat er geen warranty meer op zit. Voor wat je wil doen heb je wel veel power :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen. Mijn budget is ongeveer 700 euro.
Ik game af en toe en wil dan games als fear 2 en Empire total war graag grafisch op redelijk hoog detail laten werken. Maar meestal gebruik ik mijn pc voor Internet en mijn opleiding.

Dit had ik aan de hand van het forum bij elkaar gezocht.

Intel Core 2 Duo E8400
of
Intel Core 2 Quad Q6600

Gigabyte GA-EP45C-DS3
Sapphire RADEON HD 4870 512mb GDDR5

Kingston ValueRAM 4GB (2x 2GB) DDR2 pc2-6400
of
Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) DDR3 pc3-10600

Samsung Spinpoint F1 640GB
Cooler Master Real Power M520

Ik heb mijn twijfels of ik wel een quad-core nodig heb, als ik de E8400 neem is dit dan niet de bottleneck tov de videokaart? Wat is jullie advies. En heeft het wel zin om nu al ddr3 geheugen te kopen of heb ik niks aan die extra snelheid met dit systeem?
Ik las op het forum berichten dat er geen toekomst meer zit in de LGA775, kan ik misschien beter kijken naar een systeem met een AM2+ en een Phenom 2 X4 processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De Q6600 is helemaal achterhaald en DDR3 geheugen gaat niet werken op het bord dat jij hebt gepakt. Het vermelden van de prijzen bij de componenten is wel het handigst voor iedereen trouwens.

Een AMD Phenom II systeem met AM2+ bord heeft absoluut de voorkeur wat betreft stroomverbruik, prestaties, upgradeability en kosten. Het kost weinig meer tegenover een E8400 systeem, maar is toch echt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:21:
De Q6600 is helemaal achterhaald en DDR3 geheugen gaat niet werken op het bord dat jij hebt gepakt. Het vermelden van de prijzen bij de componenten is wel het handigst voor iedereen trouwens.

Een AMD Phenom II systeem met AM2+ bord heeft absoluut de voorkeur wat betreft stroomverbruik, prestaties, upgradeability en kosten. Het kost weinig meer tegenover een E8400 systeem, maar is toch echt een stuk beter.
bedankt voor je advies. ik zal de volgende keer de prijzen erbij zetten.

op de site van azerty staat dat er op dit moederbord wel ddr3 PC3-10666 past, dit is de C versie van de Gigabyte GA-EP45-DS3 die jij waarschijnlijk bedoelt. de C versie heeft 4x ddr2 en 2x ddr3 slots.

ik zal mij eens kijken of ik voor ongeveer dezelfde prijs een AMD Phenom II systeem kan samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb dit systeem besteld met een "beperkt" budget. Naast snelheid wou ik ook stilte.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720€ 137,65€ 137,65
1Asus EAH4850/HTDI/1G€ 163,60€ 163,60
1Asus M3A78-T€ 118,73€ 118,73
1OCZ Reaper HPC OCZ2RPR10664GK€ 64,90€ 64,90
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,15€ 32,15
1Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB€ 58,90€ 58,90
ImporterenTotaal€ 634,93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja 1GB op een HD4850 is niet nuttig en die koeler van Asus is niet te best. Ik zou dus kijken of je een stillere kan krijgen inplaats van deze. Een Gainward Gold Sample bijvoorbeeld.

Verder ziet het er goed uit hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:24:
Een Gainward Gold Sample bijvoorbeeld.
Voor dat geld lijkt een 4870 512 misschien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie respons! :)

Maar hoezo is die koeler van Asus niet te best dan? te veel lawaai? Bron? :|

Die 1 GB was trouwens voor GTA IV, "de memory whore"

Update: Toch stil... http://translate.google.c...=de&tl=nl&history_state0=

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multimedia systeem ( ps/studio12/audition etc. ) geschikt denken jullie? Is het verstandig om de iets duurdere g.skill te nemen of volstaat een goedkopere set?

1 intel core i7
2 asus p6t deluxe
3 antec performance p182
4 be quiet 650w dark power pro modulair
5 g.skill 6gb
6 samsung bw 226
7 sapphire hd4830
8 samsung s223q dvd rewriter
9 samsung spinpoint f1 1tb
10 wd velociraptor 150 gb

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welke i7? Welke g.skill?

Gebruik even de RM:L uit de pricewatch en geef de volledige aanduiding voor de onderdelen alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

systeem voornamelijk voor multimedia ( ps/audition/pin.12 etc. )

Antec Performance One P182 Zwart € 122,96
Asus P6T Deluxe € 251,80 €
be quiet! Dark Power Pro 650W € 112,69
g.skill ddr3 pc 10666 cl9 6gb €136,-
Club3D HD4830 € 103,-
Intel Core i7 920 € 259,95
Samsung SH-S223Q € 19,99
Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB € 83,-
Samsung Syncmaster 226BW
Western Digital Velociraptor WD1500BLFS, 150GB € 152,95
Bijkomende kosten meerekenen Totaal € 1272,- exl. monitor

Zal ik wachten op "nieuwe" i7 920 en is videokaart ok voor dit systeem?

Dank!

(Hoe krijg ik de pricewatch hetzelfde gekopieerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:29:
[...]

Voor dat geld lijkt een 4870 512 misschien beter.
Sja 150 vs 170. In iedergeval beiden zijn betere keuzes dan die 1GB.
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:41:
Bedankt voor jullie respons! :)

Maar hoezo is die koeler van Asus niet te best dan? te veel lawaai? Bron? :|

Die 1 GB was trouwens voor GTA IV, "de memory whore"

Update: Toch stil... http://translate.google.c...=de&tl=nl&history_state0=
Lees het HD48XX ervarings topic maar door, de mensen waar daar niet echt tevreden over die koeler. Sja, maar is hij wel snel genoeg om met GTA4 echt gebruik van die 1GB te maken? Anders heb je er nog niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:35:
systeem voornamelijk voor multimedia ( ps/audition/pin.12 etc. )

Antec Performance One P182 Zwart € 122,96
Asus P6T Deluxe € 251,80 €
be quiet! Dark Power Pro 650W € 112,69
g.skill ddr3 pc 10666 cl9 6gb €136,-
Club3D HD4830 € 103,-
Intel Core i7 920 € 259,95
Samsung SH-S223Q € 19,99
Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB € 83,-
Samsung Syncmaster 226BW
Western Digital Velociraptor WD1500BLFS, 150GB € 152,95
Bijkomende kosten meerekenen Totaal € 1272,- exl. monitor

Zal ik wachten op "nieuwe" i7 920 en is videokaart ok voor dit systeem?

Dank!

(Hoe krijg ik de pricewatch hetzelfde gekopieerd?)
Op zich een prima systeem, maar die 226BW is volgens mij inmiddels nergens meer te koop. Kun je uitleggen wat de bedoeling is van de twee HDD's? En wat bedoel je met de 'nieuwe i7 920'?

Als je naar de Pricewatch gaat, kun je dingen toevoegen aan je winkelmand. Vervolgens ga je naar je winkelmandje en zie je linksonder de knop 'RML genereren'. Klikken en de code die verschijnt hier even copy->pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnt in maart weer een nieuwere versie van de i7 serie te komen ( de duurdere zijn weer sneller, maar de 920 blijft zelfde, wel kleine veranderingen ). weet niet of ik daar iets van zal merken als gebruiker...

1 raptor als systeem schijf ( windows vista 64 bit? ) en grote schijf voor opslag

226bw kan ik nog ergens op de kop tikken ...ik heb er al een, dus wel mooi 2 dezelfde dan...

Die hd4830 is wel geschikt dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:01:
Er schijnt in maart weer een nieuwere versie van de i7 serie te komen ( de duurdere zijn weer sneller, maar de 920 blijft zelfde, wel kleine veranderingen ). weet niet of ik daar iets van zal merken als gebruiker...
Als je nu wilt kopen, zit je met de huidige 920 echt niet verkeerd.
1 raptor als systeem schijf ( windows vista 64 bit? ) en grote schijf voor opslag
Een enorm dure schijf voor 3 seconden snellere laadtijden. Ga je de rest van je progs dan ook daarop zetten, anders is het 100GB verspilde moeite.
226bw kan ik nog ergens op de kop tikken ...ik heb er al een, dus wel mooi 2 dezelfde dan...
roger
Die hd4830 is wel geschikt dus?
Jazeker, je kan er zelfs een leuk spelletje mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb uiteindelijk deze computer samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720€ 124,-€ 124,-
1Asus M3A78-T€ 117,86€ 117,86
1be quiet! Straight Power BQT E5-450W€ 65,50€ 65,50
1Gigabyte GZ-X1 (ATX, Geen PSU, Zwart)€ 42,50€ 42,50
1Kingston HyperX KHX8500AD2K2/4G€ 54,89€ 54,89
1Logitech MX400 Performance Laser Mouse€ 21,66€ 21,66
1Samsung SH-S223F€ 17,-€ 17,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 52,90€ 52,90
ImporterenTotaal€ 496,31

Denk dat het redelijk goed op elkaar afgestemd is voor het gene wat ik wil doen. Totale prijs bij 4Launch is 40e duurder maar dan komt het van een goede zaak die ook nog in de buurt is. Update nog wel als hij inelkaar geschroeft is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een enorm dure schijf voor 3 seconden snellere laadtijden. Ga je de rest van je progs dan ook daarop zetten, anders is het 100GB verspilde moeite.

[...]
roger

Yep, alle programma's.

Twijfel ook nog een beetje over die G.skills...kan wellicht ook wat voordeliger ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro€ 13,90€ 13,90
1Asus M3A78-T€ 117,86€ 117,86
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 28,13€ 28,13
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 36,94€ 36,94
1Lite-On DH-4O1S€ 75,-€ 75,-
1Logitech Internet 350 Keyboard€ 10,22€ 10,22
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 123,45€ 123,45
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 49,-€ 49,-
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,34€ 6,34
ImporterenTotaal€ 675,84

Na een poos rondturen en passief het forum bijhouden ben ik tot bovenstaand systeempje gekomen. Heb nog een leuk 19 inch schermpje staan en sluit hem aan op m'n 7.1 surround. Aangezien dit toch me eerste x is dat ik een dergelijk systeem samenstel, zat ik nog met een paar dingetjes
- Is die koeler echt nodig? Scheelt dat veel qua geluid?
- Als ik 50 E wil besparen, waar zou je het weghalen? Ik zit ongeveer op me budget nu, zo'n 700 E.
- Ik heb nog een (redelijk oud, 3 jaar oid) 19 inch scherm staan. Als ik nog wat spaarcenten vind, dan koop ik hier wel mooi 22 TFT voor, maar dat zien we tzt wel.

Ik wil hem gebruiken voor muziek, internetten, filmpje en een beetje medium gamen. Kortom; huidige spellen goed kunnen spelen en later ook nog beetje vooruit willen komen.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je 50 euro wil besparen zou je een goedkoper moederbord kunnen nemen pricewatch: MSI KA790GX#
of ipv een HD4850 een HD4830 videokaart kunnen nemen.

ik zelf ben ook een pc aan het samenstellen en kwam op dit uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ E2200HD€ 176,37€ 176,37
1Gigabyte GA-EP45-DS3€ 105,35€ 105,35
1Intel Core 2 Duo E8400€ 148,75€ 148,75
1OCZ Gold OCZ2G10664GK€ 48,-€ 48,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 52,95€ 52,95
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 180,95€ 180,95
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,15€ 32,15
ImporterenTotaal€ 820,52

ik heb begrepen dat veel mensen niet zo tevreden zijn over the Phenom II X4 processors en kies daarom voor een intel systeem. Mijn bedoeling is om de E8400 overteclocken naar ongeveer 3,6-3,8 Ghz maar ik twijfel of dan de 520W voeding wel voldoende is voor dit systeem? wat raden jullie aan?

over ongeveer 1,5-2 jaar wil ik dit systeem dan upgraden met een Intel Core 2 Quad Q9550, of raden jullie dit af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ja wil wel graag firewire op me moederbord hebben zitten. Dit was de enige fatsoenlijke die ik daarmee kon vinden. Ach, en die paar tientjes; zo vaak koop ik geen nieuw systeem. iig dank voor je reactie!

Die videokaart is misschien wel een optie, is die veel slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die freezer 7 pro moet je in iedergeval niet nemen. Die past niet op AM2+. Neem een Freezer 64 of nog beter een Mugen 2. Die is echt lekker stil. Ik weet alleen niet of die in de Elite past.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:41:
ik heb begrepen dat veel mensen niet zo tevreden zijn over the Phenom II X4 processors en kies daarom voor een intel systeem.
Lol wut?
Nee, serieus. Heb je daar een bron van? De Phenom II X4 is een prima ding, dat blijkt uit de reviews van allerlei ter zake kundige sites. Hoe heb jij dat begrepen dan? Of ben je in de war met de (inderdaad imho matige) oude X4? Bovendien is de keuze tussen een Quad of Dual een fundamentele. Kijk eens naar de X3 720.
Mijn bedoeling is om de E8400 overteclocken naar ongeveer 3,6-3,8 Ghz maar ik twijfel of dan de 520W voeding wel voldoende is voor dit systeem? wat raden jullie aan?
Is ruim voldoende
over ongeveer 1,5-2 jaar wil ik dit systeem dan upgraden met een Intel Core 2 Quad Q9550, of raden jullie dit af?
Waarom dan pas? Waarom upgraden met verouderde technologie? Dat is het nadeel van de socket LGA775. Als je straks wilt upgraden, kan je alleen maar uit oude tweedehands procs kiezen, die door de dan geldende stand der techniek zijn ingehaald. Kies je voor en Phenom II, dan heb je zomaar kans dat je er over 2 jaar een 6 core proc in kan steken. Wat wil je nog meer?

Verwijderd

bedankt voor je reactie.

kwam paar berichten tegen op een ander forum maar dat zal inderdaad wel over de oude X4 gaan, zoals je zei.

een core 2 quad past op dit moment niet in mijn budget, dus ging eerst voor een core 2 duo.

maar misschien is de X3 720 inderdaad een goed alternatief voor mij, bedankt voor de tip.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:57:
Die freezer 7 pro moet je in iedergeval niet nemen. Die past niet op AM2+. Neem een Freezer 64 of nog beter een Mugen 2. Die is echt lekker stil. Ik weet alleen niet of die in de Elite past.
Oh top, dankjewel. Ik had eerst de E8400 erin zitten en die koeler toen vergeten te vervangen. Zit nu alleen te twijfelen of ik een X4 920 moet nemen (+40E extra) ipv de x3 en of een 1 GB HD4850 (+20E extra) ipv de 512 mb.
Ik wil eigenlijk gewoon 32bit OS draaien; die pakt max 4gb in totaal en ik denk dan dat ik net zo goed die 512mb kan nemen, aangezien ik me scherm ook niet veel groter wil hebben dan 20/22 inch. Of zit ik er totaal naast?

Verwijderd

Dan kan je imho beter de 940 nemen. Met een goeie koeler(=bijv. Mugen 2) klokken de 730 en 940 veel makkelijker omdat ze een losse multiplyer hebt. Die 512MB is wel genoeg hoor. De X3 verder is gewoon erg goed voor zijn geld, dus zie niet echt een reden om naar de 940 toe te gaan voor jouw.

Verwijderd

Yes, ja dat gevoel had ik ook. Ik zit ook ff te kijken naar de kabels, weet je of deze overal bijgeleverd worden? Of moet ik nog extra (SATA) er bij halen voor de harde schijf?
Verder neem ik de freezer 64; mugen 2 hebben ze niet bij azerty waar ik de rest wel bestel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 13:44 ]

Verwijderd

Wel :P. http://www.azerty.nl/8-97...-2---koeler-voor-pro.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 13:41 ]

Verwijderd

Haha shit, ik had spelfoutje gemaakt bij het zoeken en niet verder gekeke dan me neus lang was. Past deze dan ook op mijn Socket AM3 van de processor, of is die AM2+ gewoon compatibele met de AM3 van de processor?
Hij is iets stiller, maar wel meer dan 2x zo duur als de freezer 64. http://www.azerty.nl/0-97...ng-freezer-64-lp---k.html Is dat het wel waard?

Verwijderd

Ligt er aan, ben je van plan te overclocken? Dan ja! (PS ik zou wel overclocken :P. Dat kan echt heel makkelijk met de 730).

Hij ondersteund de volgende AMD sockets
AMD:
Socket 754 All Speeds
Socket 939 All Speeds
Socket AM2 All Speeds
Socket AM2+ All Speeds
Socket AM3 All Speeds
Socket 940 All Speeds
Past die wel in je kast?!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 13:52 ]

Verwijderd

Mijn kast is 20.3 cm x 48.6 cm x 41.3 cm http://www.azerty.nl/0-10...-midt.html?tab=tech_specs , de processor koeler is 13 cm x 10 cm x 15.8 cm http://www.azerty.nl/8-97...-2---koeler-voor-pro.html . Dat moet toch wel lukken?
Ik ben (nog) niet superbekend met de hardware ed, maar begin me er wel steeds meer voor te interesseren. Ik denk erover om idd te gaan overclocken, weet ongeveer hoe het gaat, maar durf er nog niet mijn eigen apparatuur mee aan te vallen.
In de kast zelf zit aan de achterkant al een ventilator, aan de andere kant is er ook nog plek voor 1, maar die is niet geinstalleerd. Heeft het, als ik de processor koeler ook aanschaf, nog zin om een casefan erbij aan te schaffen voor de voorkant?

Edit:

Ben toch maar op deze overgegaan qua kast. Zit ook nog firewire bij, zat bij die andere niet en is iets groter: http://www.azerty.nl/prod...ter-centurion-590---.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nougoed, volgens mij ben ik er uit. Het wordt denk ik het volgende. Heb nog eens naar dat overclocken gekeken, en dat ga ik toch niet doen. Dan heb ik toch ook geen extra koeling nodig? Heb een iets mooiere kast gekozen, met meer ventilatie en firewire aansluiting. Volgens mij ruim zat om alles in te krijgen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M3A78-T€ 117,88€ 117,88
1Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 Zwart€ 48,20€ 48,20
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 37,26€ 37,26
1Logitech Internet 350 Keyboard€ 10,22€ 10,22
2Samsung SH-S223F€ 17,09€ 34,18
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 52,95€ 52,95
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 123,45€ 123,45
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,34€ 6,34
ImporterenTotaal€ 628,48

This will do, or not?

Edit: Even voor de vorm. Dat keyboard moet natuurlijk de zwarte variant zijn: pricewatch: Logitech Internet 350 Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je nog drie tientjes wil besparen:
pricewatch: Foxconn A7DA-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Een andere koeler is wellicht wel stiller als je er waarde aan hecht. Maar de boxed is ook goed zat in ieder geval. Met een andere koeler houd je wel meer overclock ruimte. Ook al ga je er niet gebruik van maken, wellicht veranderd dat ooit, kan iemand het eens voor je doen. Met AMD Overdrive is het iig voor de leek prima te doen en wellicht handig als je ooit wat extra performance nodig hebt in een bepaald geval.

Maar ik dwing je niet, alleen als eye-opener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, dat andere moederbord is een goed idee dankje. Die past toch gewoon op mijn voeding? Voeding heeft 1 x vermogen 8-pins +12 Volt en het mobo heeft Stroomconnectoren: 8-pins ATX12V connector, 24-pins hoofdstroomconnector.

Die stilte is idd wel een goede; als ik hem 's nachts heb aanstaan dan is het wel fijn als die stil is. Dan gooien we deze erbij: http://www.azerty.nl/0-97...proce.html?tab=tech_specs

Moederbord verwisselen & dan blijft die even duur!

Is dit verder allemaal compatibel met elkaar? + Weten jullie of het gaat passen? Ik heb alles proberen uit te vogelen, maar heb er natuurlijk niet voor doorgeleerd.

Goed weekend.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ok ok, kom ik nu in totaal op zo'n 670 E uit bij azerty. Geen zin om overal het goedkoopste uit te zoeken; laat ik het in een keer opsturen.
Heeft iemand verder nog op-aanmerking? in ieder geval erg bedankt voor de comments so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na tweken de PC binnen gekregen, klein meningsverschil met 4Launch of verzending maar hij is binnen. Voor het eerst een PC volledig zelf in elkaar gezet en na wat lezen in handleiding deed alles het prima. Kan nog niet veel zeggen over de snelheden maar wat ik tot nu toe merk is dat het een hele vooruitgang is. Maakt nog iets teveel geluid maar hij staat dan ook op men bureau naast me. Denk dat voor Autocad en Photoshop dit een prima PC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gemerkt dat ik één probleem heb met de computer. Wanneer ik hem of DVI aanlsuit doet hij het uitstekend maar als ik hem dan op HDMI aansluit doet hij het wel maar valt het signaal weg na een tijdje en en kinpperd mijn Samsung T200HD steeds.

Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?
Pagina: 1