Anoniem: 323791 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:42:
[...]
Misschien kun je mij in het kort even uitleggen wat nu de bedoeling is van dit spel behalve dat het
een veredeld opstapje is naar pre BF3 ervaringen.
Mijn concrete vragen zijn dan:
- Zijn dit alleen mappen die je moet downloaden en uitpakken om het te spelen?
- Hoe gaat dit alles in zijn werk en is het niet teveel een rompslomp voor mensen
die gewoon de BF "uitpak" manier gewend zijn?
- Moet je net zo als AIX de BF2 enigne/game al reeds hebben draaien op je computer?
Kortom was is de meerwaarde naast het samen leren spelen en misschien nieuwe dingen ontdekken want de eerste indrukken geven dat ik mappen zie met stukjes van andere BF2 mappen waardoor er een zogenaamd 'nieuwe' map ontstaat.
Bedankt voor je reactie allereerst. De bedoeling van spel is om middels samen te werken als team bepaalde doelstellingen te bereiken. Dit kan zijn het veroveren van vlaggen in de conquestmode of het zoeken en vernietigen, danwel verdedigen van weaponcaches.
Iedere soldaat heeft een specifieke rol en je kan niet zonder elkaar. Het besturen van een tank, als voorbeeld, kan alleen met twee personen. één om te rijden en een om het kanon te bedienen.
Communicatie en samenwerken is dus van essentieel belang.
Een ander belangrijk punt is het feit dat alles zo realistisch mogelijk is gemaakt. één kogel is al voldoende om je uit te schakelen bijvoorbeel. Een medic kan je healen, maar dit is veel omvattender dan bij BF2 e.d. Het is dus absoluut geen run-and-gun game, maar just een van tactiek, samenwerken en slimmer zijn dan de tegenstander. In het spel zie je dat men ook vaak echte tactieken en manoeuvres uit het leger gebruikt en uitvoert. De hele mod is ook gemaakt en ondersteund door (oud) militairen en professionals uit die wereld. De weapon deviation is overgenomen van de real-life wapens. De voertuigen, wapens en de outfits zijn ook allemaal waarheidsgetrouw aan de echte facties. Bijna op het obsessieve af, maar het levert wel een heerlijk speelbaar geheel op.
De mappen zijn allemaal uniek gemaakt, maar hebben inderdaad sommige objects van BF2. Kijk maar eens naar de urban, forest en eilandmappen op youtube. namen van de enkele mappen zijn: Ramiel, Muttrah City, Iron Eagle en Kabal.
Je moet hem inderdaad naast een reeds bestaande installatie van BF2 zetten, maar het installatie programma doet dit allemaal zelf. Het enige is dat je twee bestanden dient down te loaden van de site waarnaar ik gelinkt heb.
Deze dus.
Mijn advies is ook zeker om de handleiding te lezen over de besturing. Intuïtief BF, maar wel veel uitgebreider. Verder is er zo veel te vertellen, maar het is veel leuker om dat zelf te ontdekken.
[
Voor 11% gewijzigd door
Anoniem: 362006 op 05-07-2011 19:26
]