Er is weinig review-achtig aan, aan dat stuk hoor. Meer gezeur over dure abbo's e.d.
Alors.
Er is weinig review-achtig aan, aan dat stuk hoor. Meer gezeur over dure abbo's e.d.
Alors.
idd, ik vraag me af waar ze hun 'review' op baseren aangezien niemand met de Pre echt heeft mogen spelen (zonder NDA)...Stereotomy schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:38:
[...]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
[ Voor 31% gewijzigd door ToolkiT op 22-05-2009 16:09 ]
Ja, die komt er zeker: Palm App Catalog. Het denk ik maar een gedeelte van het succes van een telefoon, de iPhone heeft het het eerste jaar zonder App Store ook zeker niet slecht gedaan. Maar bij de Palm Pre heeft dit vanaf het begin wel centraal gestaan (denk aan de multitask mogelijkheden). Het is wel teleurstellend dat de Mojo SDK nog steeds niet is vrij gegeven (behalve voor een paar partijen), kortom het is voor de meeste developers nog niet mogelijk om er voor te ontwikkelen.vandevorst schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:55:
Een korte zoektocht met google laat inderdaad veel voordelen zien t.o.v. onder andere de iphone en android
Komen ze eigenlijk met een soort app store? Ik denk namelijk dat dat beslist of deze telefoon een succes wordt
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ah, dat is dus een flinke meevallerHoedje schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:02:
[...]
Ja, die komt er zeker: Palm App Catalog. Het denk ik maar een gedeelte van het succes van een telefoon, de iPhone heeft het het eerste jaar zonder App Store ook zeker niet slecht gedaan. Maar bij de Palm Pre heeft dit vanaf het begin wel centraal gestaan (denk aan de multitask mogelijkheden). Het is wel teleurstellend dat de Mojo SDK nog steeds niet is vrij gegeven (behalve voor een paar partijen), kortom het is voor de meeste developers nog niet mogelijk om er voor te ontwikkelen.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Tonkey op 22-05-2009 19:50 ]
Een stap naast apple zegt palm.. ze willen niet perse markt van de iPhone afpakken maar nieuwe markt aanspreken..vandevorst schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:50:
Mooie stap richting apple(al moet ik zeggen flinke stap voorbij)
Is misschien ook niet de bedoeling, maar samen met android zijn het toch de toppers (naast het al bestaande windows dan)ToolkiT schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:41:
[...]
Een stap naast apple zegt palm.. ze willen niet perse markt van de iPhone afpakken maar nieuwe markt aanspreken..
Maar onvermijdelijk word de vergelijking toch gemaakt...
een mooie neutrale vergelijking vond ik hier: http://www.theiphoneblog.com/2009/05/22/iphone-30-palm-pre/
Verwijderd
Nee helaas CDMA, ik geloof in Canada (waar hij begin augustus schijnt uit te komen) ook CDMA. De GSM versie komt lateralienfruit schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:42:
Alleen ondersteunt die nou GSM?
Wow, dat geeft me een heleboel informatie, Ik zou ook wel eens willen spelen met WebOs in een emulator.ToolkiT schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:52:
http://www.youtube.com/pr...reForumDotOrg&view=videos
een hele boel filmpjes met de WebOs emulator
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Draait de iPhone onder water niet ook op Linux (net als OSX)?Beuzelarij schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:22:
nieuws: 'Nieuwe Nokia-smartphone draait op Linux'
Lijkt me ook een aardige concurrent, hoewel er natuurlijk best de nodige verschillen zijn op te sommen. Zoals de Pre zoveel mogelijk (web-)standaarden probeert te gebruiken, zo biedt echt Linux natuurlijk ook zijn voordelen: Thunderbird erop, contactlijsten en kalenderbestanden ergens op een (WebDAV-)server zetten, en je telefoon/PDA is met zowat ieder platvorm altijd synchroon. Naast natuurlijk andere toepassingen die al op Linux beschikbaar zijn. Voornoemde Nokia en de Pre hebben ook dezelfde processor.
Nee.. FreeBSD, en dat is Unix.. Maar dat Nokia ding is meer een soort internet tablet waar je ook mee kan bellen dan een telefoon waar je ook mee kan internetten geloof ik... Het lijkt niet echt bedoeld als concurrent in de iPhone/Pre groep..ToolkiT schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:26:
Draait de iPhone onder water niet ook op Linux (net als OSX)?
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Ben ik met je eens, maar ik had begrepen dat Nokia daar juist wat opener in zou willen worden. Ook wat betreft Symbian trouwens. Firefox 3 schijnt op die telefoon gewoon te draaien, dus ik verwacht dat dat dan wel voor meer applicaties zal gelden. Natuurlijk valt dat allemaal nog te bezien, maar ik beweerde dan ook niet dat alles zomaar eventjes geport gaat worden.ToolkiT schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:26:
dat iets op een linux kernel draait hoeft nog niet te betekenen dat elke linux app makkelijk te porten is naar dat device helaas..
Deze is volgens mij een stuk kleiner dan de N800 en N810. Er wordt ook her en der beweerd (ik weet niet of dat ook officieel is) dat er geen echte opvolger meer komt voor de Communicators zoals ze tot op heden bekend zijn. Dit zou wel als een soort opvolger kunnen gelden, denk ik.Algurgazan schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:35:
Nee.. FreeBSD, en dat is Unix.. Maar dat Nokia ding is meer een soort internet tablet waar je ook mee kan bellen dan een telefoon waar je ook mee kan internetten geloof ik... Het lijkt niet echt bedoeld als concurrent in de iPhone/Pre groep..
[ Voor 42% gewijzigd door Beuzelarij op 26-05-2009 16:41 ]
Correctie.. OSX draait op een Mach/BSD kernel. Het ondersteund dus zowel unix als mach syscalls...Algurgazan schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:35:
[...]
Nee.. FreeBSD, en dat is Unix.. Maar dat Nokia ding is meer een soort internet tablet waar je ook mee kan bellen dan een telefoon waar je ook mee kan internetten geloof ik... Het lijkt niet echt bedoeld als concurrent in de iPhone/Pre groep..
En ik las ook een of ander gerucht over O2 GSM Pre release eind juni.. Maar ik vrees dat dat niet waar is, en dat het in de herfst pas gaat worden..
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
[ Voor 33% gewijzigd door ToolkiT op 27-05-2009 10:06 ]
[ Voor 0% gewijzigd door Hyena op 31-05-2009 00:34 . Reden: Typo ]
Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé
kwa IRL wel ja.. maar voor de prijsvraag was het succesvol
Ja precies daar ging het om. Per ongeluk de verkeerde gepost, thx voor de fix.
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Alors.
Alors.
en PIC:Conclusion
palm pre open in hand
So what's our verdict on the Palm Pre? Simple: The Palm Pre is a stellar 1.0 product. Given Palm's fractured and foible-filled history, the fact that they were able to pull all this off is nothing short of amazing. There are faults here and there and I tried not to be shy about pointing them out, but I attribute nearly all of them to the fact that is is Palm's first outing with webOS, their 1.0. Compare the Palm Pre to the initial release of the iPhone or the initial release of the T-Mobile G1 and you can safely say that the Pre is in their class and quite possible at the top of that class.
Palm has packed so much innovation into the Pre and webOS that it's easy to miss the forest for the trees. Synergy, HTML-based applications (not just widgets), Multitasking with Card View, Universal Search, the list goes on.
The iPhone ushered in a new era of mobile innovation. Many thought Android would do the same, but as of yet it hasn't. BlackBerry and Windows Mobile have improved incrementally but both essentially use the same basic smartphone ideas that they've been running with for years now. The Pre and webOS are different, they're genuinely new and genuinely exciting.
The Pre's hardware is very good and it's obvious how much thought went into making it feel organic. More importantly, the merging of the software and the hardware is as close to seamless as I've ever seen on a device. Heck, the status bar at the top with your signal strength and what not is designed to look like it's part of the hardware. Having the touch-sensitive zone extends below the screen into the gesture area isn't just a gimmick, it actually improves the experience of the device, adds functionality, and helps to make the Pre feel seamless.
Palm got this whole smartphone game going in earnest with the Treo. They essentially won the world series of phones back with the Treo 650. Since then, well, Palm hasn't exactly been in the playoffs lately. Now they're back in it and swinging for the fences.
You're reading this at PreCentral.net, so you have a reasonable expectation that we're going to give the Pre high marks. I'm not going to attach a star rating here, but I will say this: Palm has hit a home run with the Pre. Probably not a grand slam, but a definite home run.
Pros
* Web Browsing is fast and fluid
* Hardware is organic and small
* webOS's Synergy, notifications area, Card View and gestures are ALL breakthroughs in Smartphone software design.
Cons
* Battery life. It's an achilles heel.
* Speed. Some tasks (especially email) just involve too much waiting
[ Voor 95% gewijzigd door ToolkiT op 04-06-2009 15:01 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Ramon op 04-06-2009 10:59 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
zie ander Pre topic
[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 04-06-2009 10:56 ]
Alors.
Voor de luie mensen hier een samenvatting van al die reviews:Stereotomy schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 04:09:
David Pogue - http://www.nytimes.com/20...naltech/04pogue.html?_r=1
Walt Mossberg - http://ptech.allthingsd.c...-new-pre-takes-on-iphone/
Edward Baig - http://www.usatoday.com/t...-03-palm-pre-review_N.htm
PC Magazine - http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2338901,00.asp
Precentral.net - http://www.precentral.net/palm-pre-review
Ziet er goed uit voor de Pre. Alleen battery life - nét een dag lang - lijkt een beetje kielekiele. Maar dat heeft de iPhone 3G ook, en die heeft geen verwisselbare batterij.
Dat er maar een hele hoop apps voor de Pre uit mag komen.
[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 05-06-2009 17:15 ]
Ik kan een telefoon met een conventionele oplader ook overal neerleggen waar ik een touchstone kan neerzetten denk ik. De touchstone is imho vooral een gadget, behalve als je hem tegen de muur hangt en de pre ertegenaan 'plakt'Ramon schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:14:
...
4) touchstone maakt het makkelijk om de telefoon op te laden, dus ipv de hele nacht op bureau kan die gewoon op je touchstone liggen
...
[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 06-06-2009 09:26 ]
Nou de telefoon is gewoon een smartphone met bepaalde features, ik drukte me niet echt goed uit denk ik, met gadget bedoelde ik 'niet per se functioneel'. Ik denk ook niet dat het significant makkelijker op te laden is dan met een gewone lader.Ramon schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:37:
Tuurlijk is het een gadget, maar wel eentje die het makkelijker maakt om je telefoon op te laden. BTW, de hele telefoon is een gadget.... dat is toch niets negatiefs?
Kan je dan uitleggen waarom je denkt dat het niet makkelijker is? Ik denk van wel namelijk, zal het even onderbouwen ....begintmeta schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:39:
[...]
Nou de telefoon is gewoon een smartphone met bepaalde features, ik drukte me niet echt goed uit denk ik, met gadget bedoelde ik 'niet per se functioneel'. Ik denk ook niet dat het significant makkelijker op te laden is dan met een gewone lader.
Weet je dat zeker of heb je daar een bron voor? Volgens mij is de implementatie van Sprint en Verizon zo, dat je het CDMA netwerk gebruikt om te bellen en dat EVDO alleen voor data wordt gebruikt. Daarom is dat over het algemeen zuiniger dan 3G waar je dat ook gebruikt voor bellen (en dan meer stroom verbruikt). Als je het vergelijkt met 2G dan is het een ander verhaal, maar ik neem dat de Pre wel een 3G-telefoon zal worden.Ramon schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:14:
Ik maak me niet druk om de batterijduur hoor:
1) CDMA kost meer batterij dan GSM, dus daar winnen we in europa wat batterijtijd mee
Dat zeg je nu2) de reviewers zijn nu gewoon de hele dag continu bezig ermee, dat is iets wat ik met mijn telefoon niet doe
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Heb je met je iPhone problemen met batterij duur? hoe intensief gebruik je die?Hoedje schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:17:
Dat zeg je nu. Maar met deze telefoons kan je zoveel. In een van de reviews werd wel mooi gezegd, dat ze langzaam de taken overnemen die voorheen op laptops werden gedaan. Dat geloof ik ook wel. Je handelt toch ineens veel meer mail af via je telefoon, je gaat vaker internetten etc.
Hij beantwoord zelfs een vraag van mijHyena schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:25:
Hier een video chat van ongeveer een uur. http://www.precentral.net...out-pre-3pm-eastern-today
Ik kan echt niet wachten op de GSM versie!
[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 06-06-2009 10:26 ]
Ik heb met m'n iPhone geen problemen en die gebruik ik zeer intensief. Ik denk dat het met de Pre ook wel goed zal komen. Maar tussen de reviews zit wel heel veel verschil (vergelijkbaar met de G1) tot vergelijkbaar met de iPhone of zelfs beter. En dan heb je nog de bug. Maar daar ging het me eigenlijk niet eens zozeer om. De Pre heeft immers een verwisselbare batterij. Er zijn overigens ook nog niet echt goede objectieve testen geweestToolkiT schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:25:
[...]
Heb je met je iPhone problemen met batterij duur? hoe intensief gebruik je die?
De Pre schijnt net iets beter te zijn met batterij dan iPhone (maar niet veel).. dus als je het met de iPhone red, dan red je het met de pre ook.
In de pre zit ook nog een bug met AIM en Gtalk die veel betterij vreet, maar als je een bepaalde setting gebruikt kan je dat omzijlen gelukkig..
Ik vond de review van Dieter op precentral best wel objectief anders...Hoedje schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:37:
[...]
Er zijn overigens ook nog niet echt goede objectieve testen geweest.
Je moet het niet uit de context trekken... Ik bedoel een objectieve test van de batterij. Waarbij dus met verschillende telefoons (waaronder de Pre) een batterijtest wordt gedaan onder dezelfde omstandigheden, standby, internet, video, bellen etc.ToolkiT schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:48:
[...]
Ik vond de review van Dieter op precentral best wel objectief anders...
Bij de Pre heb je nog een klepje, ik had het meer over 'telefoons in het algemeen'. Ik vind het zelf niet zo'n moeite om een stekkertje in een gaatje te stoppen en weer los te trekken, dat kost maar een paar tellen, maar je hebt gelijk hoor, neerleggen kost iets minder tijd.Ramon schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:55:
[...]
Kan je dan uitleggen waarom je denkt dat het niet makkelijker is? Ik denk van wel namelijk, zal het even onderbouwen ....
...
ah op die fiets, dan begreep ik je verkeerd..Hoedje schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:46:
[...]
Je moet het niet uit de context trekken... Ik bedoel een objectieve test van de batterij. Waarbij dus met verschillende telefoons (waaronder de Pre) een batterijtest wordt gedaan onder dezelfde omstandigheden, standby, internet, video, bellen etc.
[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 07-06-2009 20:41 ]
Hier zitten ze weer te hannesen met een tussenstap via Google, iets dat ik in ieder geval zeker niet wil. Het wordt mij nergens echt duidelijk, maar kun je op de Pre qua agenda niet gewoon gebruik maken van een *.ics-bestand op een (WebDAV-)server?ToolkiT schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:49:
btw voor de mensen die syncen via 'the cloud' maar niks vinden en willen syncen met hun eigenPC is en een glimpje goede hoop
missing sync word waarschijnlijk zelfde als missing Sync voor palm os, dus direct naar je PC...Beuzelarij schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:54:
[...]
Hier zitten ze weer te hannesen met een tussenstap via Google, iets dat ik in ieder geval zeker niet wil. Het wordt mij nergens echt duidelijk, maar kun je op de Pre qua agenda niet gewoon gebruik maken van een *.ics-bestand op een (WebDAV-)server?
Je kan natuurlijk altijd je eigen app. schrijven en eigen data ergens bewaren.. maar schared data zoals adressen en calender info zal wel iets gecompliceerder zijn..ik meen wat gelezen the hebben dat daar restricties op de toegang zitten..Beuzelarij schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:04:
Ik wil ook helemaal geen local sync, maar gebruik maken van een *.ics-bestand dat op een (WebDAV-)server draait, en rechtstreeks door de telefoon benaderd wordt. Of dat mogelijk is, zie ik nergens beschreven. Software as a Service is allemaal leuk en aardig, maar ik wil zelf bepalen wáár ik mijn gegevens stal. Hardstikke goed dat het allemaal mogelijk is, leuk voor de mensen die toch alles bij Google willen onderbrengen, maar je zou toch verwachten dat een alternatieve methode ook mogelijk zou moeten zijn. Wat is er nu simpeler dan direct een kalender-bestand op een lokatie naar keuze te kunnen benaderen?
[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 08-06-2009 11:27 ]
[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 08-06-2009 13:35 ]
Activesync is toch voor WM devices?begintmeta schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:32:
Geen SyncML(-achtige/sootgelijke) compatibiliteit dus als ik het goed begrijp ... valt me tegen... Ik kan ook slecht een mooi overzicht vinden van features, protocollen etc. De palmsite helpt daar niet echt bij.
Ha: ActiveSync ondersteuning heeft de Pre dus wel... Makkelijk over het hoofd te zien (voor mij)
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Exchange Activesync wordt ook voor andere platformen gelicenseerd. Centro ondersteunt het standaard ook.
[ Voor 7% gewijzigd door Stereotomy op 08-06-2009 22:17 ]
Alors.
[ Voor 5% gewijzigd door Stereotomy op 08-06-2009 23:37 ]
Alors.
Dat moet je even uitleggen. Het is goed nieuws dat er een andere telefoon uitkomt, die niet aan (jouw?) verwachtingen voldoet, of die (in jouw ogen) minder goed is dan de Pre? Wat is er goed aan dat nieuws?Stereotomy schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:36:
Goed nieuws trouwens, die iPhone 3GS. De featureuitbreiding is zo klein incrementeel, dat de Palm Pre behoorlijk goed eruit komt. Nog steeds geen multitasking voor de iPhone, geen verwisselbare batterij, etc. Alleen maar gimmicks zoals de ingebouwde kompas.
De Pre is de afgelopen dagen als geen ander eerder toestel met de iPhone vergeleken. Of je wilt of niet, de iPhone en het bijbehorende ecosysteem is momenteel de gouden standaard. RIM heeft het geprobeerd met de Storm. Is te licht bevonden. Google Android met de T-Mobile G1 idem dito, waarbij Android pas dit jaar wat meer tractie begint te krijgen met de nieuwe modellen. Over Windows Mobile heeft niemand het meer, met name omdat het Amerika betreft.Beuzelarij schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:58:
[...]
Dat moet je even uitleggen. Het is goed nieuws dat er een andere telefoon uitkomt, die niet aan (jouw?) verwachtingen voldoet, of die (in jouw ogen) minder goed is dan de Pre? Wat is er goed aan dat nieuws?
[ Voor 12% gewijzigd door Stereotomy op 09-06-2009 01:36 ]
Alors.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 09-06-2009 10:32 ]
ik denk dat hij bedoelt dat als de iPhone 3.0 ineens alles wat de pre kan en meer dat je je dan wel dom voelt als je voor de pre gekozen hebt..Beuzelarij schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:58:
[...]
Dat moet je even uitleggen. Het is goed nieuws dat er een andere telefoon uitkomt, die niet aan (jouw?) verwachtingen voldoet, of die (in jouw ogen) minder goed is dan de Pre? Wat is er goed aan dat nieuws?
LOL, en data kan je er ook niet mee ontvangen dus kan je er letterlijk niks mee omdat er (nog) geen local sync is...begintmeta schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:32:
Dat je er niet mee kunt bellen kan eventueel nog wel een nadeel zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 09-06-2009 10:42 ]
Effe wat uitleg: Het is een CDMA-toestel. Het gaat dus niet werken in Europa. Wat zie hierboven zeggen, bellen gaat niet werken, data versturen/ontvangen ook niet. Het is dus niets meer dan een mooie paperweightVerwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:22:
Kan iemand mij hier een antwoord op geven. Een vriend van mij gaat over 2 weken naar Amerika en gaat een palm pre meebrengen zijn er nadelen aan verbonden als ik die nr hier breng buiten het opladen Volt etc ?
Ja precies. Ik merk veel gelatenheid onder de Pre-kopers van het weekend, die natuurlijk stiekum toch wel bang waren een 'miskoop' (is relatief he) gedaan te hebben. Maar volgens mij zit er niets op die iPhone 3Gs waardoor iedereen massaal spijt heeft van de Pre.ToolkiT schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:36:
[...]
ik denk dat hij bedoelt dat als de iPhone 3.0 ineens alles wat de pre kan en meer dat je je dan wel dom voelt als je voor de pre gekozen hebt..
[ Voor 12% gewijzigd door Stereotomy op 09-06-2009 12:14 ]
Alors.
En daarom is het voor de consument jammer dat Apple de lat niet nog hoger heeft gelegd. Die is er immers bij gebaat dat fabrikanten nog meer hun best moeten doen om een zo'n goed mogelijk product, beter dan dat van de concurrentie, op de markt te brengen.Stereotomy schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:14:
De Palm Pre en het WebOS is simpelweg het eerste toestel waarbij (objectieve) tech-reviewers enigzins het idee hebben dat het de iPhone rivaliseert in potentie, in zowel hardware maar vooral als software. En dat is best knap van Palm.
Jammer dus, dat die iPhone niet een baanbrekend toestel is. Ik, als consument, zou graag zien dat er een toestel op de markt kwam, dat een echte stap vooruit maakt. Dan worden ook andere fabrikanten gedwongen daarin mee te gaan.Nu, met de komst van de iPhone 3GS hád Apple Palm behoorlijk de grond in kunnen boren door multitasking, front-facing camera en een OLED-scherm te introduceren, maar in plaats daarvan krijgen ze 'slechts' een digitaal kompas en wat performance/feature enhancers. Proef het sentiment ook op Apple/iPhone-sites (zoals iPhoneclub.nl). Veelal teleurstelling of gelatenheid van iPhone 3G-bezitters.
Kijk, met die laatste zin ben ik het eens. Maar mij maakt het geen bal uit wie zo'n telefoon op de markt brengt. Ik zou graag zien dat andere fabrikanten een nog beter product op de markt brengen dan Palm, en dat weer anderen vervolgens met een nóg beter product komen. Daar ben ik als consument bij gebaat. Ik ben er echter niet bij gebaat als een toestel eigenlijk niet zo goed is, maar het dan toch maar moet kopen omdat de concurrentie nog slechter is. Dus snap ik niet wat er zo goed is aan het "tegenvallen" van de nieuwe iPhone.Daarom zeg ik ook: de Palm Pre komt relatief zonder kleerscheuren uit deze confrontatie met de nieuwe generatie iPhone, en heeft daarbij nog steeds belangrijke voordelen als multitasking met het card systeem van het WebOS.
...
Palm hoeft de iPhone niet te 'killen', zoals veel mensen te pas en te onpas noemen. Palm moet met het webOS een sterke userbase krijgen, met voldoende groeipotentie in de consumentenmarkt en (later ook) het midden- en kleinbedrijf aan de zakelijke kant. Er is genoeg plek voor iedereen, maar dan moet je wél een goed product (niet perfect!) op de markt zetten, die zijn mannetje kan staan.
Ik ben een Palm fanboy, snap dat dan.Dus snap ik niet wat er zo goed is aan het "tegenvallen" van de nieuwe iPhone.
[ Voor 33% gewijzigd door Stereotomy op 09-06-2009 13:10 ]
Alors.
Mja, maar da's meer persoonlijk dan for Palm's sake, toch? Wat ik bedoel is, dat ik zelf ook wel persoonlijke wensen heb, maar snap dat Palm met dit device zoveel mogelijk mensen moet aanspreken bij de 'massa'. Ik weet niet eens wat SyncML isbegintmeta schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:13:
Ik was ook een enorme Palm-fanboy, maar ze hadden het de laatste jaren wat verbruid. Ik koesterde natuurlijk wel weer grote hoop voor de Pre, maar IMHO hebben ze met name wat betreft synchonisatiemogelijkheden (een goede SyncML enzo) wat laten liggen.
Alors.
Ow datzelfde sentiment als met de Treo 650, de Treo 680, het naar buiten brengen dat Palm samen met Microsoft Windows Mobile Treo's ging maken, het niet meer supporten van de Mac, Palm Desktop om zeep helpen (bijv. door categorieën in de agenda eruit te slopen), etc. etc. bedoel je?Stereotomy schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:14:
[...]
Nu, met de komst van de iPhone 3GS hád Apple Palm behoorlijk de grond in kunnen boren door multitasking, front-facing camera en een OLED-scherm te introduceren, maar in plaats daarvan krijgen ze 'slechts' een digitaal kompas en wat performance/feature enhancers. Proef het sentiment ook op Apple/iPhone-sites (zoals iPhoneclub.nl). Veelal teleurstelling of gelatenheid van iPhone 3G-bezitters.
Voor wie trapt in al die marketing onzin en denkt het nodig te hebben wel ja. Daar springt Palm dan weer heel goed op in.Daarom zeg ik ook: de Palm Pre komt relatief zonder kleerscheuren uit deze confrontatie met de nieuwe generatie iPhone, en heeft daarbij nog steeds belangrijke voordelen als multitasking met het card systeem van het WebOS.
Op dit moment hebben Apple en Palm inderdaad de beste kaarten wat devices betreft. Van Google's Android schijnen er nog heel wat telefoons op de markt te komen dit jaar (gezien het tijdsbestek van een half jaar heb ik daar een hard hoofd in) waardoor we nog even moeten afwachten of Android in staat is om met Apple en Palm mee te gaan. The race is on!Kijk je op Twitter, dan zie je nog immer dat men de Pre met de iPhone 3GS aan het vergelijken is. Ik zie nergens de Blackberry Storm of de T-Mobile G1 of de Touch Pro2 of.... etc. En dat was mijn punt.Palm heeft de gok genomen door de lancering een week voor de keynote te doen, en dat is qua publiciteit - met hun beperkte mogelijkheden - vooralsnog prima uitgepakt.
Ik ben reuze benieuwd wat Palm met de Pre hier in Nederland gaat doen: welke telco combinatie we gaan krijgen, hoeveel hij gaat kosten, wanneer we 'm mogen verwachten, etc. Die agenda functie die op dat ding zit is wel even een stukje verfijnder dan die op mijn iPhone 3G (stille hoop dat ze in versie 3.0 de nodige verbeteringen erin hebben gemaakt waardoor het zich kan meten met die van webOS).Nu is het wachten hoe de verdere uitrol gaat, hoeveel apps er bij komen, en of de mensen ook bij langer gebruik blij worden van de Pre. Oh, en niet onbelangrijk, ik wil gvd een reviewunit van de GSM Pre en dat die hier op de markt gebracht wordt.![]()
Das niet waar, het ding kan prima overweg met wifi dus dan is het ding gedegradeerd tot een Apple iPod Touch concurrentToolkiT schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:36:
[...]
LOL, en data kan je er ook niet mee ontvangen dus kan je er letterlijk niks mee omdat er (nog) geen local sync is...
Dat heb ik ook gezien en het eerste waar ik aan dacht was mijn rammelende en krakende batterycover van mijn Treo 650. Die rammelende/krakende cover kon je ook makkelijk fixen door er een papiertje onder te plakken (het zit er nog steeds op en werkt uitstekend!)ToolkiT schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:07:
LOL
http://www.precentral.net...inspire-macgyver-solution
Will the real tweaker please stand up?![]()
[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 09-06-2009 20:53 ]
Nee, dat was meer met afgrijzen met de handen in het haar zitten en WTF roepen tegen een glunderende Ed Colligan met 4 kleuren Treo 680 in z'n hand.Ow datzelfde sentiment als met de Treo 650, de Treo 680, het naar buiten brengen dat Palm samen met Microsoft Windows Mobile Treo's ging maken, het niet meer supporten van de Mac, Palm Desktop om zeep helpen (bijv. door categorieën in de agenda eruit te slopen), etc. etc. bedoel je?
Op zich is Palm Palm niet meer. Palm was Hawkins, Dubinsky en Colligan, samen met engineers als Rob Haitani. Colligan is de enige die overgebleven is, plus er is een shitload aan nieuw personeel ingestapt. Een startup in een bekend merk, zeg maar. Toch probeert het bedrijf zich opnieuw te profileren, en dat is goed.Palm moet zich nu echt bewijzen met webOS, de Palm Pre en de producten die er na komen.
Jazeker idd. Op PalmOS toestellen kun je dingen tientallen keren sneller doen dan op WM-toestellen, simpelweg omdat het opstarten van programma's veel sneller gaat. Maar er is wel een limiet, met name bij hedendaagse, complexere stukjes software zoals Tomtom Navigator: die softwaretitels hebben geen saved states, maar moesten gewoon worden gesloten. Die kwam je steeds vaker tegen op PalmOS. Bijvoorbeeld Opera Mini met de Java VM, die heeft ook geen Saved State. Of PalmVNC. Of BlazerWat mensen willen is niet multitasking maar fast application switching, ze willen gewoon snel en zonder nukken van de ene app naar de andere app. Als je voor het switchen de active state saved zoals dat op PalmOS en iPhone OS gebeurd dan werkt zoiets ook prima.
Alors.
Alors.
Stereotomy schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:03:
[...]
Nee, dat was meer met afgrijzen met de handen in het haar zitten en WTF roepen tegen een glunderende Ed Colligan met 4 kleuren Treo 680 in z'n hand.
Die Rubinstein aannemen was ook een goede keuze, zeker als je ziet wat webOS en de Palm Pre bieden aan mogelijkheden. Ik kwam al mooie leuzen tegen als dat de iPhone Steve Jobs z'n variant van de iPhone was en de Palm Pre nou juist die van Rubinstein. Als je beide devices met elkaar vergelijkt kan ik me die uitspraak goed voorstellen.Op zich is Palm Palm niet meer. Palm was Hawkins, Dubinsky en Colligan, samen met engineers als Rob Haitani. Colligan is de enige die overgebleven is, plus er is een shitload aan nieuw personeel ingestapt. Een startup in een bekend merk, zeg maar. Toch probeert het bedrijf zich opnieuw te profileren, en dat is goed.
Ze hebben wel eens hele debiele dingen gedaan waar je ze voor zou willen afschieten maar in 1 ding zijn ze gewoon echt megagoed: alle shit overleven. Als ze die lijn met webOS en de Pre door zetten komt het vast allemaal wel weer goedBizar eigenlijk he, dat Palm als merknaam en als bedrijf het elke keer weer overleeft?
verrek helemaal niet aan gedacht.. en via BT kan je natuurlijk ook on the go data gebruiken via een andere GSM met BT..ppl schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:45:
[...]
Das niet waar, het ding kan prima overweg met wifi dus dan is het ding gedegradeerd tot een Apple iPod Touch concurrent
Heb je ook gezien wie met dat tweak idee kwam? idd yours trulyppl schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:45:
Dat heb ik ook gezien en het eerste waar ik aan dacht was mijn rammelende en krakende batterycover van mijn Treo 650. Die rammelende/krakende cover kon je ook makkelijk fixen door er een papiertje onder te plakken (het zit er nog steeds op en werkt uitstekend!)
Mee eens, fast app switching is voor veel mensen voldoende maar true MT is echt niet alleen een gimmick..Stereotomy schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:03:
Jazeker idd. Op PalmOS toestellen kun je dingen tientallen keren sneller doen dan op WM-toestellen, simpelweg omdat het opstarten van programma's veel sneller gaat. Maar er is wel een limiet, met name bij hedendaagse, complexere stukjes software zoals Tomtom Navigator: die softwaretitels hebben geen saved states, maar moesten gewoon worden gesloten. Die kwam je steeds vaker tegen op PalmOS. Bijvoorbeeld Opera Mini met de Java VM, die heeft ook geen Saved State. Of PalmVNC. Of Blazerof.... nouja, je snapt me.
Simpele applicaties als memopad natuurlijk wel, maar PalmOS liep duidelijk tegen de limieten aan.
Multitasking is gewoon een must maar wel in combinatie met het snel kunnen switchen van programma's.
Niet echt, een bedrijf als hoover doet het ook nog steeds terwijl ze ook niet de beste/meest sexy producten maken die er op de markt zijn, maar gezien hun merknaam synoniem geworden is met stofzuiger (in engelstalige landen teminste) houden ze daar veel klantenbinding aan over..Stereotomy schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:03:
Bizar eigenlijk he, dat Palm als merknaam en als bedrijf het elke keer weer overleeft?
[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 10-06-2009 11:39 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Niet per se helaas, dat is ook een van de minpunten van mijn huidige Nokia E50... Weet iemand of welke bluetoothfuncties de Pre heeft? kan ik ermee op mijn PAN 'inbellen'?ToolkiT schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:27:
... en via BT kan je natuurlijk ook on the go data gebruiken via een andere GSM met BT.. ...
de reviews die ik lees zijn er vrij tevreden over.. het is geen metalen case als de iPhone en sommige Nokia's maar wel een solide toestel..Phusebox schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:33:
Wat me trouwens het meeste opviel toen ik de pre in mijn handen had was dat het plastic dat gebruikt is veel minder kwaliteit uitstraalde dan ik van de foto's verwachtte. Ik snap niet waarom hierop bezuinigd is, ik begrijp dat uiterlijk niet alles is, maar veel potentiële kopers zullen er toch op afknappen denk ik.
Geen idee eigenlijk, zal me niet verbazen als dat er (nog) niet in zit omdat het ding zelf zijn eigen data connectie's heeft..begintmeta schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:37:
[...]
Niet per se helaas, dat is ook een van de minpunten van mijn huidige Nokia E50... Weet iemand of welke bluetoothfuncties de Pre heeft? kan ik ermee op mijn PAN 'inbellen'?
[ Voor 25% gewijzigd door ToolkiT op 10-06-2009 11:42 ]
[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 10-06-2009 18:35 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dat is je gelukt you lucky bastardEigenlijk post ik dit alleen maar om jullie te stangen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 16:17 ]
Ik heb geen iphone of G1, maar over het algemeen is er een kleine pauze. Eerst wordt het icoon wat je aanraakt even wit belicht. Dat blijft heel even zo. Dan schiet de launcher weg en eventuele andere applicaties - je ziet alleen de achtergrond. En afhankelijk van de applicatie duurt het dan nog even voordat deze start.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:16:
[...]
Dat is je gelukt you lucky bastardnee veel plezier ermee. Kan je ons misschien wat zeggen over de performance? Hoe snel starten applicaties vergeleken met de iPhone/G1 etc.? Batterijduur?
Verwijderd
Maar de Pre batterij kun je tenminste vervangen.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:55:
Ik heb hier een G1 en iPhone dus stuur je Pre maar deze kant op dan vergelijk ik ze wel
Goed punt trouwens, opstarttijden heb je minder last van bij de Pre aangezien je je meest gebruikte applicaties gewoon kunt aanlaten. Batterijduur is bij elke smartphone met 3g dramatisch helaas.
[ Voor 30% gewijzigd door Stereotomy op 12-06-2009 01:24 ]
Alors.
idd wel Historisch ja...Stereotomy schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 01:12:
[afbeelding]
Bye bye![]()
[afbeelding]
Hellow
Colligan exit, Rubinstein nieuwe CEO (was al hoofd raad van bestuur). Historische dag: Palm zonder Colligan / Dubinsky / Hawkins. Ofwel: Palm is dood, lang leve Palm.
[ Voor 6% gewijzigd door Aeon op 16-06-2009 20:58 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq