Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:59

bartaa

Battlefield

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:58:
[...]

Dat is toch te gek voor woorden???
ik heb ook wel interesse in zo'n verlicht toetsenbord.
Weet iemand naast ebay een manier om dit te bestellen ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
Matched: studio, 17
casagrande2407 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:26:
Mijn Studio 1747 is nu 3 dagen voorzien van bios A05, en ik merk eigenlijk geen verschil als ik eerlijk ben. De fan hoor je af en toe zachtjes op de achtergrond, niet hinderlijk wat mij betreft. De 7 piepjes heb ik al niet meer gehad sinds ik op bios A04 ben overgestapt. Normaal gesproken doe ik niet veel meer dan wat internetten en office achtige zaken, maar er zat nog wel een avond tussen waarin ik een paar dvd's (images, weet niet of dat wat uitmaakt) heb afgespeeld en dat is zonder problemen verlopen.
A05 throttled nog steeds alleen maakt een meer afgewogen besluit wat gethrotteld moet worden om power te saven. Waarschijnlijk wordt bij A05 bij het afspelen van films meer je CPU gethrottled dan je GPU o.i.d. Zodra je een stresstest doet (dus een programma gaat draaien die zowel CPU als GPU capaciteit nodig heeft zal je zien dat je CPU bij lange na geen 1600 Mhz gaat halen en je GPU ook de 100% bij lange na niet haalt. A05 is een prima throttle benadering als je op de batterij werkt. Maar als je op netstroom werkt moet de CPU toch wel minstens 4 keer 1600 Nhz op z'n cores halen en een CPU moet daarbij ook gewoon nog op 100% kunnen werken. Als de hitte niet te groot is moet de CPU ook boven de 1600 Mhz. kunnen werken met 100% GPU load. Het turbobereik van de i7 720QM ligt van 1600 Mhz tot 2800 Mhz per core. het Turbobreik moet gewoon aangesproken kunnen worden zolang de CPU niet te warm wordt. Want daar is dat Turbo bereik in de CPU voor ingebouwd dat de CPU kan terugschakelen als het te warm wordt.

Dat werkt gewoon niet met een 90 watt adapter, kortom ook met A05 blijft het een config die z'n specs niet waar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: dell
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:23:
[...]

Dat is een goed begin...
maar ik weet uit ervaring dat radar heel wat klachten binnen moet krijgen voordat ze er iets mee doen.
Heb ooit eens een flinke klacht over ziggo gestuurd en daar niets van gehoord. Misschien dat iedereen met een probleem over Dell even een klacht stuurt.
Samen sta je toch sterker.
Gisteren was Acer aan de beurt bij RADAR. Niet zo'n fijne reclame aldaar! Maar de heren van Acer schitterden door afwezigheid. Ze beloofden beterschap :+ :+ Je wordt als consument gewoon niet serieus genomen. Op de site van RADAR staan een aantal voorbeeldbrieven, die misschien ook helpen als Dell er een zootje van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: dell, 17
Ik had vorige week de 1747 besteld voor € 899,00. Twee dagen later was de prijs gedaald naar € 849,00! Om voor deze lagere prijs in aanmerking te komen heb ik de order moeten annuleren. Heb me vervolgens bedacht en de 1745 voor 829,00 besteld met onder meer de volgende specificaties:
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8700 (2.53 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 cache)
6.144 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x6.144 + 1x2.048]
1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650
640GB (5.400rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 320GB)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard
Er zit geen beveiliging op wat me wel goed uitkomt omdat ik nu Norton voor 3 pc's heb en dus eenvoudig nog op de nieuwe pc kan zetten. Ook is voor mij de 6-cell batterij een voordeel. De laptop wordt als desktopvervanger gebruikt en staat toch altijd op mijn bureau op een laptop-cooler.
De download voor het dell-dock heb ik ontdekt, is te vinden op www.delldock.com. Omdat Windows 7 geen emailprogramma heeft heb ik Office Basis er bij genomen. Email via Windows-live spreekt me niet erg aan en vergeleken met de winkelprijzen voor Office, is € 110,00 voor de OEM-versie nog te doen. Met de 5% korting kom ik dan op een totaalprijs van € 926,00. Ben benieuwd hoe lang de levertijd zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Ik heb op 28-11, een kleine twee maand geleden, een 1745 besteld. De voorlopige leverdatum staat op 26-2 (!). Maar gezien alle genoemde problemen heb ik besloten mijn bestelling te annuleren.

Dit heb ik inmiddels een keer of vier ingevuld op hun mailformulier. Maar ja, Dell reageert niet en doet niks :'). En ik ga echt niet vrij nemen om ze te kunnen bellen op die matige openingstijden die ze hanteren. Ik begin me toch af te vragen of het wel zo verstandig is om met Dell in zee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:11:
Ik heb op 28-11, een kleine twee maand geleden, een 1745 besteld. De voorlopige leverdatum staat op 26-2 (!). Maar gezien alle genoemde problemen heb ik besloten mijn bestelling te annuleren.

Dit heb ik inmiddels een keer of vier ingevuld op hun mailformulier. Maar ja, Dell reageert niet en doet niks :'). En ik ga echt niet vrij nemen om ze te kunnen bellen op die matige openingstijden die ze hanteren. Ik begin me toch af te vragen of het wel zo verstandig is om met Dell in zee te gaan.
Ik denk dat er voor ieder product wel iets op het internet te vinden is, geen een product is perfect..
Iedereen heeft wel eens problemen met iets maar om dan dell de schuld te geven omdat jij geen vrij gaat nemen is een beetje makkelijk.
Je hebt toch ook pauze op je werk?
Zo zijn er veel meer klantenservices die kantoortijden hanteren.
Dat zou dus zeggen dat iedereen die op kantoortijden werkt niet naar een klantenservice kan bellen?!?!.
Ben het met je eens dat ze gewoon netjes op jouw mail moeten reageren maar als dat niet helpt lijkt me bellen toch het makkelijkst.

Succes ermee

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:29
Matched: 17
bear87 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:40:
Ik ben het met je eens wat de resolutie betreft. Ik heb deze laptop zelf niet, maar ik heb inmiddels genoeg 17 inchers gezien in de winkels met 1600/900 en ik moet zeggen dat dat al prachtig was, en vrij klein al, ik heb goede jonge ogen maar nog kleiner dan dat hoeft van mij niet zo. Ieder z'n ding natuurlijk :)

Wat men vaak bedoelt met middelmatig is volgens mij het feit dat de full hd schermen qua kwaliteit vaak meteen een stuk beter zijn. Niet omdat de standaard schermen slecht zijn, maar bij de S15 bijvoorbeeld is het standaard scherm gewoon van doodgewone kwaliteit, terwijl het full hd scherm weer echt goed schijnt te zijn, los van de resolutie, maar qua contrast, kleuren, etc. Maar na het zien van 1600/900 op 17 inch, wil ik echt geen full hd meer op 15 inch...

Ik blijf deze thread volgen, ik begin steeds meer te voelen voor een 17 inch laptop, aangezien ik hem toch niet dagelijks uit huis meeneem. Ik krijg met 17 inch wel een prettigere resolutie (1366/768 vs minimaal 1600/900) terwijl het qua gewicht en afmetingen niet super veel lijkt te schelen, of verkijk ik me dan lelijk? Men praat altijd over 17 inch 'bakbeesten', maar het scheelt in de breedte zo'n 4 cm. Ik heb nu 15 inch + extern scherm, maar dat externe scherm (hoe mooi ook) zou overbodig worden wanneer ik naar 17 inch ga met die 1600/900 resolutie, scheelt weer ruimte :)

Hoe zijn jullie overwegingen geweest om voor een 17 incher te gaan, en hoe bevalt het tov een 15 inch laptop? Hadden jullie achteraf liever 15 inch gehad, of bevalt het goed? Zie ik nog een nadeel van 17 inch tov 15 inch over het hoofd? Ben je met 15 inch echt zoveel beter af?
Als ik bij vrienden kijk die onlangs een 17inch laptop heb aangekocht. Wel ze zien in ieder geval veel slanker uit dankzij de afgeronde randen en ze zijn het ook deels. Ze zijn ook lichter geworden, maar zo ook hun 15" collega's. Dus een 17" blijft nog steeds zwaarder.
En aangezien de draagbaarheid niet echt belangrijk is voor jou, zou ik zeker een 17" overwegen. Mooi meegenomen is dan ook het numpad op het toetsenbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40
m00 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:11:
Dit heb ik inmiddels een keer of vier ingevuld op hun mailformulier. Maar ja, Dell reageert niet en doet niks
Toen ik de eerste keer dit formulier invulde, reageerde Dell ook niet. De tweede keer typte ik iets in ´t toelichtingen-hokje en toen kwam er een mail terug waarin men zei dat ik de eerste keer een blanco formulier had opgestuurd. Blijkbaar is het niet voldoende om alleen "annuleren c.q. retourneren" aan te vinken. :)

Zou dat het bij jou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:22
bear87 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:40:
[...]Hoe zijn jullie overwegingen geweest om voor een 17 incher te gaan, en hoe bevalt het tov een 15 inch laptop? Hadden jullie achteraf liever 15 inch gehad, of bevalt het goed? Zie ik nog een nadeel van 17 inch tov 15 inch over het hoofd? Ben je met 15 inch echt zoveel beter af?
Werkruimte!

Ik heb weinig ervaring met kleinere laptops, heb nu alweer 5 jaar een Dell Inspiron 17" met een 1920x1200px scherm, en ben daar erg tevreden mee. Op deze laptop heb ik genoeg ruimte om CAD applicaties te draaien zonder een 2e scherm nodig te hebben voor toolbars en secundaire (informatie)vensters. Ook is het vaak handig om 2 vensters naast elkaar te kunnen zetten (maakt niet uit wat voor applicatie), om zaken te kunnen vergelijken. Wat dacht je van bijvoorbeeld de DELL website 2x openen en 2 laptop configuraties naast elkaar te zetten om ze 1 op 1 te vergelijken?

Ik zie een beetje op tegen de aanschaf van een nieuwe 17" laptop, omdat 1920x1200px tegenwoordig een exotische resolutie aan het worden is; als er al 1920px in de breedte aanwezig zijn, zijn er over het algemeen 'slechts' 1080 in de hoogte beschikbaar. Daarmee leveren we in de hoogte dus wel 8% in op het nieuwe 16/9 formaat ten opzichte van het oudere 16/10 formaat.

Het gaat mij dus om het aantal pixels dat een scherm kan weergeven; hoe meer hoe liever, zolang het maar leesbaar blijft. 1920x1080px op een 16,4" durf ik wel aan (heeft ongeveer even veel pixels per inch als mijn huidige laptop (1920x1200px) schat ik), maar op een 15,6" worden de lettertjes mij toch wel te klein. 17,3" lijkt me al aan de grote kant eigenlijk, en 18" of groter wil ik alleen overwegen als mijn ogen hard achteruit gaan èn ik de laptop nooit meer mee naar buiten neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

DHerbig schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:11:
[...]

Toen ik de eerste keer dit formulier invulde, reageerde Dell ook niet. De tweede keer typte ik iets in ´t toelichtingen-hokje en toen kwam er een mail terug waarin men zei dat ik de eerste keer een blanco formulier had opgestuurd. Blijkbaar is het niet voldoende om alleen "annuleren c.q. retourneren" aan te vinken. :)

Zou dat het bij jou kunnen zijn?
Nee hoor, ik heb er gewoon een verhaaltje bij getypt en alles ingevuld. Ik vind het ook zo apart dat je niet even zelf een bevestiging krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:27:
[...]

Dan ben ik eens benieuwd of mijn laptop ook niet wordt uitgeleverd. Ik heb hem vorige week besteld. Heb je toevallig het telefoonnummer van die manager. Kan handig zijn als mijn dell TOCH wordt bezorgdt 8)7
En ja hoor!!! Vanmorgen gekeken op de Dell site en de status van mijn laptop is: VERZONDEN :? :?
Uitleverdatum stond op 3-3-2010 en nu dus op 27-1-2010 wordt ie verzonden!
Zouden de problemen dan opgelost zijn of doet Dell gewoon alsof er nix aan de hand is :+ 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:50:
[...]

En ja hoor!!! Vanmorgen gekeken op de Dell site en de status van mijn laptop is: VERZONDEN :? :?
Zouden de problemen dan opgelost zijn of doet Dell gewoon alsof er nix aan de hand is :+ 8)7
Volgens mij is hun systeem om de levertijd te schatten zo ingesteld dat een klant bijna nooit zijn product geleverd krijgt na de geschatte leverdatum. Dusja, bij grote leveranciersproblemen/leveronzekerheid zal het systeem misschien teveel marge nemen...

Ik zie het al gebeuren, scherm komt twee weken later, cpu 1 week en toetsenbord 2 weken, dat is dan 2 +1 +2 = 5 weken extra ipv wss maar 2 8)7 Natuurlijk hoop ik wel dat hun systeem wat slimmer in elkaar zit dan dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casagrande2407
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-05 01:20
bartaa schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:22:
[...]

ik heb ook wel interesse in zo'n verlicht toetsenbord.
Weet iemand naast ebay een manier om dit te bestellen ?
Even zoeken op hardwareluxx.de, daar vind je de typenrs van diverse onderdelen voor de Studio1747.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mijn 1747 afgeleverd. Ik had 'm 26-12-2009 besteld.
Mooi bakkie, hoor. Hij draait op bios A05, dus ik wacht even op de bios update van Dell die eraan zit te komen.
Draait lekker soepel en stil...

Ik moet altijd even wennen dat in de doos alleen de laptop, de adapter en een paar diskettes zitten. De gebruiksaanwijzing is pas te lezen na installatie van de laptop zelf. Best raar eigenlijk: ik denk dat de gemiddelde Nederlander (zonder affiniteit met computers) enkele minuten nodig zal hebben om de aan/uit knop te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:50:
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:54:
Vandaag is mijn 1747 afgeleverd. Ik had 'm 26-12-2009 besteld.
Mooi bakkie, hoor. Hij draait op bios A05, dus ik wacht even op de bios update van Dell die eraan zit te komen.
Even voor de duidelijkheid: hebben jullie de 1747 met FullHD (1920x1080) B+RG scherm of over het 900p WLED standaard scherm besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: studio, dell, 17
Je kunt de gebruikershandleiding gewoon downloaden van de Dell site.

http://support.euro.dell....s/studio1747/du/index.htm

Kun je jezelf al inleren voordat hij komt....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Even voor de duidelijkheid: hebben jullie de 1747 met FullHD (1920x1080) B+RG scherm of over het 900p WLED standaard scherm besteld??
Nee, ik heb een HD+ scherm.
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:51:
Je kunt de gebruikershandleiding gewoon downloaden van de Dell site.

http://support.euro.dell....s/studio1747/du/index.htm

Kun je jezelf al inleren voordat hij komt....................
Tuurlijk, dat begrijp ik. Toch vind ik het raar dat mensen die voor het eerst in hun leven een laptop aanschaffen (... ja hoor, ik ken er een aantal...) eerst moeten rondspeuren op internet om uit te vinden waar te knoppen te vinden zijn en waar ze voor dienen...

Maar goed, ik zal wel ouderwets zijn: online is de toekomst! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tuurlijk, dat begrijp ik. Toch vind ik het raar dat mensen die voor het eerst in hun leven een laptop aanschaffen (... ja hoor, ik ken er een aantal...) eerst moeten rondspeuren op internet om uit te vinden waar te knoppen te vinden zijn en waar ze voor dienen...

Maar goed, ik zal wel ouderwets zijn: online is de toekomst! 8)
Allemaal kost reductie, net zo als het wegbezuinigen van de Nederlandse tak van de service afdeling :'(
Ben blij dat er nog forums zoals deze zijn, blijf je een beetje op de hoogte......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De levertijd voor de 1745 lijkt momenteel weer op orde te zijn.
Heb er een besteld op 11 januari met vermoedelijke leverdatum 22 februari (6 weken).
Stonden echter op 26 januari al met de laptop aan de deur. Levertijd is dus 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te denken aan de Studio 1747 : Intel i7-720QM met 7200 rpm harde schijf en idd 4 jaar garantie niet mis voor 925. Nu is de verwachte levering 24 maart. Best bizar. Ik heb ook de Acer Aspire 7740G 624G50MN gezien, wel iets sneller en betere GPU, maar maar 1 jaar garantie, Wat denken jullie? Oh ja zijn die kinderziekten nu een beetje uit die dell, die verkoper wist er zogezegd niets van... zou ik ook zeggen....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:46:
Ik zit ook te denken aan de Studio 1747 : Intel i7-720QM met 7200 rpm harde schijf en idd 4 jaar garantie niet mis voor 925. Nu is de verwachte levering 24 maart. Best bizar. Ik heb ook de Acer Aspire 7740G 624G50MN gezien, wel iets sneller en betere GPU, maar maar 1 jaar garantie, Wat denken jullie? Oh ja zijn die kinderziekten nu een beetje uit die dell, die verkoper wist er zogezegd niets van... zou ik ook zeggen....
Tja, ik ken merken waarover minder nare verhalen gaan dan over Acer. Afgelopen maandag heeft Tros Radar nog de helft van zijn uitzending eraan gewijd. Laat ik het daar maar bij houden, ik zou zelf zonder enige twijfel lekker wachten op de Dell...daarbij weet je dat je die levertijden met een korreltje zout moet nemen he? 24 maart is inderdaad best bizar, maar gezien het feit dat Dell bijna altijd 3/4 weken eerder levert dan aangegeven, zou ik het even aankijken.

Zie ook Thelamons post:
18 jan de 1745 besteld met als vermoedelijke leverdatum 11-3-2010.
Vandaag staat er ineens verzonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bear87 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:53:
[...]

Tja, ik ken merken waarover minder nare verhalen gaan dan over Acer. Afgelopen maandag heeft Tros Radar nog de helft van zijn uitzending eraan gewijd. Laat ik het daar maar bij houden, ik zou zelf zonder enige twijfel lekker wachten op de Dell...daarbij weet je dat je die levertijden met een korreltje zout moet nemen he? 24 maart is inderdaad best bizar, maar gezien het feit dat Dell bijna altijd 3/4 weken eerder levert dan aangegeven, zou ik het even aankijken.

Zie ook Thelamons post:
[...]
Idd en in de mail van ups staat dat ze 2 feb voor de deur staan....al hoop ik eerder :(
Dus idd die levertijden zou ik met een korreltje zout nemen. eerst 11 maart en nu 2 feb zeker.
Dat is dus meer dan een maand eerder.

Nog even over Acer.
Ik heb de uitzending van radar niet gezien maar ben zelf al bijna 3 jaar in het bezit van een Aspire 5633wmlii en moet zeggen dat ik ondanks het scherm (waar best snel een scheur in zat), toch best tevreden ben over de prestaties.
Al ben ik wel een huis tuin en keuken gebruiker.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:22:
[...]

Idd en in de mail van ups staat dat ze 2 feb voor de deur staan....al hoop ik eerder :(
Dus idd die levertijden zou ik met een korreltje zout nemen. eerst 11 maart en nu 2 feb zeker.
Dat is dus meer dan een maand eerder.

Nog even over Acer.
Ik heb de uitzending van radar niet gezien maar ben zelf al bijna 3 jaar in het bezit van een Aspire 5633wmlii en moet zeggen dat ik ondanks het scherm (waar best snel een scheur in zat), toch best tevreden ben over de prestaties.
Al ben ik wel een huis tuin en keuken gebruiker.

succes
Kennissen zijn ook blij met hun Acer laptop. Maar zij die toch te maken hadden met problemen en contact moesten opnemen met Acer. Geen enkele positieve reactie. Een ervan zag zijn laptop zelfs nooit terug. Ze waren hem ergens kwijt geraakt. Het enigste wat hij als compensatie kreeg was een nieuwe equivalente laptop van Acer. Een compensatie in geld kreeg hij niet.
Volgens zijn advocaat kon je niet veel doen aangezien ze nieuwe laptop wouden geven (nou die was dan ook een brol basismodel, want met de evolutie van de technologie was die al equivalent genoeg).
Hij heeft dat compensatielaptopje direct verkocht en zweert voortaan nooit meer bij Acer iets te kopen.

Ik heb het gevoel dat hun laptops goed zijn qua prijs/kwaliteit, maar dat je best niet te maken krijgt met hun klantendienst. Enja, het kan altijd gebeuren (bij eender welk merk) dat je te maken krijgt met een defect exemplaar.
Ik kies dan toch liever een iets betrouwbare fabrikant dan een totaal niet vertrouwbare (al is hun laptop goedkoper). Dell is altijd komen repareren bij mij onder garantie. Al moest ik soms wat veel bellen en klagen indien nodig, het resultaat was er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bedankt voor jullier reacties grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:46:
Vandaag een mailtje gehad van dell dat de nieuwe studio 17 MET multi-touchscreen er is.
Moet zeggen dat de prijzen me niet tegenvallen.
Toen ik mijn studio 17 ca 2 weken geleden bestelde was de multitouch geen optie.
En zie hier... mijn bestelde laptop staat er gewoon tussen maar dan MET multitouchscreen >:) >:) >:)

.http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/touch_screen_deals/fs.aspx?refid=touch_screen_deals&s=dhs&cs=nldhs1

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die van mij vanmiddag binnen gekregen.............................man wat een ding zeg, geweldig!!!
(komt misschien wel omdat ik van een Inspiron 1150 af kom). Er zat zelfs een instructie boekje bij!!!

Nu ben ik maar een gemiddelde gebruiker, dus de problemen zoals besproken gaan misschien aan mij voorbij, nu in ieder geval na een middagje knutselen niks bijzonders meegemaakt.

Enigste tegevaller is het feit dat je binnen Windows 7 geen gebruik meer kan maken van Outlook Express.
Daar moet ik dus even nog iets op zien te vinden.

Mijn 1747 draaid overigens op de Bios versie A05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dat is wel minder natuurlijk...
Heeft iemand hier een oplossing voor hetg outlookprobleem in Win 7??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:44:
dat is wel minder natuurlijk...
Heeft iemand hier een oplossing voor hetg outlookprobleem in Win 7??
Opgelost, ik heb de Beta versie van Microsoft Office 2010 erop gezet, daar zit outlook gewoon in!!
In Juni komt de final version op de markt.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:17:
[...]

Opgelost, ik heb de Beta versie van Microsoft Office 2010 erop gezet, daar zit outlook gewoon in!!
In Juni komt de final version op de markt.

Succes.
Daar zat ik eigenlijk al aan te denken... Heb m zelf ook al een paar weken.
Dus op mijn nieuwe dell ook maar gelijk effe downloaden.
Kunnen we toch effe vooruit tot juni.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een Studio 1747 met i7-720QM besteld en kreeg vandaag een bevestiging dat het systeem verwacht wordt op 28 april. Dat is 3 maanden!!!!

Nu overweeg ik de order te annuleren, maar eerder is in dit topic geschreven dat de levertijden met een korreltje zout moeten worden genomen. Ik kan nog wel een paar weken met een slecht scherm doorwerken, maar 3 maanden is natuurlijk niet acceptabel. Wat vinden jullie dat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:11:
Ik heb gisteren een Studio 1747 met i7-720QM besteld en kreeg vandaag een bevestiging dat het systeem verwacht wordt op 28 april. Dat is 3 maanden!!!!

Nu overweeg ik de order te annuleren, maar eerder is in dit topic geschreven dat de levertijden met een korreltje zout moeten worden genomen. Ik kan nog wel een paar weken met een slecht scherm doorwerken, maar 3 maanden is natuurlijk niet acceptabel. Wat vinden jullie dat ik moet doen?
Zoals ik al reeds eerder postte...
Gewoon afwachten.
Over een week of 2,5 a 3 heb je m binnen..

Ook ik heb een kapot scherm nu en wilde eigenlijk ook niet wachten.
Ik heb de order 18 Jan bevestigd en krijg m 2 feb binnen.

dus als je het mij vraagt zou ik niet annuleren en rustig afwachten.

groetjes

hahahahhaah grappige strip btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:21:
[...]

Zoals ik al reeds eerder postte...
Gewoon afwachten.
Over een week of 2,5 a 3 heb je m binnen..

Ook ik heb een kapot scherm nu en wilde eigenlijk ook niet wachten.
Ik heb de order 18 Jan bevestigd en krijg m 2 feb binnen.

dus als je het mij vraagt zou ik niet annuleren en rustig afwachten.

groetjes

hahahahhaah grappige strip btw.
3 weken???
Denk ik niet. Ik wacht al meer dan 2 maand op mijn studio 17 core i7, leveringsdatum wordt steeds achteruitgeschoven.
Annuleren en sony vaio F kopen. De studio 17 loopt trouwens constant vast en kan zijn vol vermogen niet gebruiken wegens poweradapter van slechts 90 watt en onaangepaste bios.
Bij zware belasting van de processor en videokaart krijg ke last van throttling (of zoietske). Komt erop neer dat de processor maar op halve kracht meer werkt. Lees onderstaande topic maar eens. Het is een heel onbetrouwbaar systeem.

http://en.community.dell....9310587.aspx?PageIndex=16

Je bestelt een Core i7 en krijgt de prestaties van een gewone dual core, echt triestig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij heeft er precies een maand over gedaan, het was wel even wachten maar zeker de moeite waard!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03-2022

Laat je order maar lekker staan. Ik heb hem ook vorige week besteld en de status staat sinds gister al mooi op verzonden. ik verwacht hem na het weekend mooi aan de deur.

Met die drie maanden heben ze zich mooi ingedekt, maar deze hebben ze echt niet nodig.

Die mensen die moeten wachten lopen tegen een onderdeel aan die niet op voorraad is of niet meer geleverd wordt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Idd...
Ik denk ook dat Kurt toevallig gewoon heel veel pech heeft.
Vanmorgen stond ups aan de deur.....maar ik lag nog in bed :(
Dus nu met ik wachten tot maandag grrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Geen matches
Niks pech hebben. Ik heb de mijn 16 december besteld en ik ga 'm op z'n vroegst pas half februari krijgen. Ik ben al een halve maand naar achteren geschoven. Ik had overigens een HD+ scherm besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je toch pech??
Een aantal waaronder ik heeft m eerder gekregen of krijgt hem eerder en jij niet.
Er zal dus een onderdeel niet leverbaar zijn... Dat wil dus zeggen dat je pech hebt.
Misschien dat een telefoontje richting dell duidelijkheid schept waarom het zo lang duurt of langer duurt.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe nemen jullie trouwens telefonisch contact met Dell op? Als ik 020-6745000 bel, krijg ik te horen dat ze vragen over bestellingen niet telefonisch beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:47
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:43:
Hoe nemen jullie trouwens telefonisch contact met Dell op? Als ik 020-6745000 bel, krijg ik te horen dat ze vragen over bestellingen niet telefonisch beantwoorden.
Ik heb voor vragen over mijn bestelling gewoon gedaan alsof ik een product wilde kopen. Vervolgens kreeg ik, na wachttijd, de receptie te spreken.
Daar mijn vraag uitgelegd en vervolgens werd ik keurig doorverbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zuma schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:31:
Niks pech hebben. Ik heb de mijn 16 december besteld en ik ga 'm op z'n vroegst pas half februari krijgen. Ik ben al een halve maand naar achteren geschoven. Ik had overigens een HD+ scherm besteld...
Dat HD+ scherm is het probleem heb ik begrepen, bij anderen is de order zelfs gecanceld vanwege dit scherm!! Het totale stroom verbruik zou bij zware belasting te groot worden voor de meegeleverde 90watt voeding, zou als ik jou was eens een belletje doen over de voortgang.

Ik heb btw het gewone scherm, ziet er overigens ook gelikt uit!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
  • Laatst online: 09-02-2019
heb de 1747 al vanaf 17 december , vandaag voor het eerst een video gemonteerd , zwaar belast geen problemen ondervonden , als ik de duitse site mag geloven , is het ook het probleem sommige uitgeleverde modellen met een HD scherm , sommige draaien met een 130 watt voeding en dit geeft bij de HD schermen nog steeds problemen . BIOS A5 draait ook goed , de eerste voeding die erbij zat werd zeer warm , de nieuwe door Dell binnen 24 uur geleverd ( ander model) wordt lauw warm .

Vorige week een dag lang Everst gedraaid , onder het touchpad werd iets warmer dan normaal . TurboBoost kwam af en toe voorbij met gemiddeld 2,4 Ghz.

Heb het idee dat het besproken probleem , Maandagochtend modellen zijn. wordt nu ook sneller uitgelverd met standaard Bios A05 erop.

http://www.hardwareluxx.de/community/showthread.php?t=682636

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo34
  • Laatst online: 30-03-2024
Nou, gisteravond even gekeken of mijn bestelling (levering 4 febr.) al wat wil vlotten. Tot mijn verbazing: Status van bestelling: Geannuleerd, en ikzelf heb deze toch echt niet geannuleerd 8)7.
Oke ik weet dat er veel problemen waren maar ik wilde hem toch niet gebruiken voor te gamen en als zekerheid had ik 4Yr In-Home Warranty Support!
Vandaag nog contact gehad met Dell maar helaas niet gesproken met onze account manager (zakelijke bestelling), maar ze konden mij wel aangeven dat de order was geannuleerd vanwege EOF (end of life)!. Zelf vermoed ik dat het te maken heeft door de combinatie Studio 1747 met Intel i7-720QM(1.6GHz) en 17.3in Full High Definition (1920X1080) LED with TrueLife. Al iemand meer ervaring met deze situatie? Ben niet meer van plan nog 1.5 maand te wachten en hoop eigenlijk dat dell mij maandag een goed alternatief aanbied. Het zou eigenlijk mijn derde Dell laptop worden maar nu laat ik het toch echt afhangen hoe ze dit gaan oplossen. To be continued........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Een vergelijkende benchmark met Cinebench r10 en OpenGL voor degenen die ontbijten met CAD en renderings.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/j5xtus.jpg
Let op het enorme verschil in prestaties tussen de ATI en Nvidi GPU's

btw: de nieuwe ATI hd5650 scoort met 6000 nog 20% hoger dan de huidige hd4650/4670.

Erg wreed dat de Studio 1747 (op het moment) niet meer te configureren is met het B+RG HD scherm. |:(
En nee, de Acer gaat het ook niet worden voor mij. :P

Helaas heb ik de aanbieding met de XPS 16 met RGB scherm voor €1250,- van afgelopen week gemist..
Toch nog maar even geduldig afwachten dus...
Gezien het veelbelovende resultaat van de i5 in de Vaio F11 hou ik ook de Studio 1749 in de gaten, zeker wanneer deze met de i5 540 / i7 620 in combinatie met (B+RG/RGB) HD een goede ATI gpu leverbaar wordt

[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 30-01-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
leo34 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:31:
Nou, gisteravond even gekeken of mijn bestelling (levering 4 febr.) al wat wil vlotten. Tot mijn verbazing: Status van bestelling: Geannuleerd, en ikzelf heb deze toch echt niet geannuleerd 8)7.
Oke ik weet dat er veel problemen waren maar ik wilde hem toch niet gebruiken voor te gamen en als zekerheid had ik 4Yr In-Home Warranty Support!
Vandaag nog contact gehad met Dell maar helaas niet gesproken met onze account manager (zakelijke bestelling), maar ze konden mij wel aangeven dat de order was geannuleerd vanwege EOF (end of life)!. Zelf vermoed ik dat het te maken heeft door de combinatie Studio 1747 met Intel i7-720QM(1.6GHz) en 17.3in Full High Definition (1920X1080) LED with TrueLife. Al iemand meer ervaring met deze situatie? Ben niet meer van plan nog 1.5 maand te wachten en hoop eigenlijk dat dell mij maandag een goed alternatief aanbied. Het zou eigenlijk mijn derde Dell laptop worden maar nu laat ik het toch echt afhangen hoe ze dit gaan oplossen. To be continued........
Met een beetje geluk krijg je een goede deal op een Studio 1749, de opvolger van de Studio 1747.
specs:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/o9lq81.jpg
Ik kan me haast niet voorstellen dat deze niet van een net 1080p HD panel voorzien gaat worden. De tijd zal leren of dat WLED, B+RG-LED of (minder waarschijnlijk) RGB-LED zal zijn.
Op de webstek van Dell USA wordt de Studio 1749 al aangeboden, maar alleen met een i5 520, zonder dedicated videokaart en alleen met een 900p WLED (optioneel Touch-) scherm.

*Met dank aan c-mattic voor de specs*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Interessant wat je daar post over de 1749, dat wist ik nog niet, maar nu heb ik wel wat om naar uit te kijken. Ik twijfel nog enigzins of 17,3 inch niet wat te groot/log is. Kun je met 17,3 inch nog lekker laptoppen op de bank?

Qua specs ziet het er wel erg goed uit moet ik zeggen! :9

Ps. Ben ik de enige die het 1600*900 scherm juist als een voordeel ziet boven het 1080P scherm? Ik vind een 1600*900 resolutie juist wel luxe al, of loont het echt de moeite om in een winkels eens een 1080p @ 17,3 inch te gaan bekijken, mis ik echt wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:52
Die HD5650 geeft me ook wel reden om nog even te wachten! :D Ik vraag me af wanneer ze de HD5xxx serie in de Studio 15 stoppen :) Mooie aan de Studio 17 is ook de JBL audio set. Door deze twee dingen kan ik dus niet kiezen tussen de 15 of 17 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
bear87 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:46:
Interessant wat je daar post over de 1749, dat wist ik nog niet, maar nu heb ik wel wat om naar uit te kijken. Ik twijfel nog enigzins of 17,3 inch niet wat te groot/log is. Kun je met 17,3 inch nog lekker laptoppen op de bank?

Qua specs ziet het er wel erg goed uit moet ik zeggen! :9

Ps. Ben ik de enige die het 1600*900 scherm juist als een voordeel ziet boven het 1080P scherm? Ik vind een 1600*900 resolutie juist wel luxe al, of loont het echt de moeite om in een winkels eens een 1080p @ 17,3 inch te gaan bekijken, mis ik echt wat?
Een 17,3" is nou niet echt gemaakt om lekker op schoot te nemen; daarvoor lijkt een 15,4" me persoonlijk al aan de grote kant. Als je daar echt voor gaat zou ik eens kijken naar een compacter model (10"-13") met een panel van ongeveer 768x1366 pixels. Helemaal handig lijkt me dan een model met (multi-)touch-scherm, liefst èèn die je kunt omdraaien en dichtklappen, zodat je het als een tablet kunt gebruiken.

Wat betreft de resolutie: In de winkels kom je niet veel modellen met een 1080p scherm tegen.
Ik heb ergens gelezen (meen dat het een onderzoek van MicroSoft was) dat iets van 80% van de gebruikers met een scherm van hoge resolutie (1920x1080 op 17" scherm) de lettersgrootte op 125% heeft staan, omdat ze dat fijner vinden lezen. Als je het op die manier bekijkt zou je kunnen zeggen dat voor die groep gebruikers 1600x900px genoeg zou zijn.
Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat je zo weinig laptops met 1920x1080px scherm ziet. Er worden er gewoon te weinig van verkocht om ze echt succelvol te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Het probleem is dat ik 1366*768 gewoon aan de lage kant vind. Niet onwerkbaar hoor, zeker niet, maar 1600/900 kwam ik tegen in de winkel op een 17 inch scherm en dat was toch wel erg fijn moet ik zeggen. Dat is voor mij de voornaamste reden dat ik, naast de Studio 15, nu ook even naar de Studio 17 kijk. Draagbaar hoeft ie voor mij toch niet te zijn, in de zin van dat ik hem toch niet mee naar school neem of wat dan ook. Als ik hem in huis maar een beetje kan verplaatsen wanneer ik daar zin in heb. 80% van de tijd staat ie gewoon op mijn bureau denk ik. Ik heb nu 15,4 inch en daarmee kan ik wel gewoon op de bank wat kloten. Dat is het meest mobiele wat ik ermee doe ;)

Toch nog maar eens goed kijken naar 17 inch modellen in de winkel, hoe dat formaat nou precies is..

[ Voor 8% gewijzigd door bear87 op 30-01-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
bear87 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:30:
Het probleem is dat ik 1366*768 gewoon aan de lage kant vind. Niet onwerkbaar hoor, zeker niet, maar 1600/900 kwam ik tegen in de winkel op een 17 inch scherm en dat was toch wel erg fijn moet ik zeggen. Dat is voor mij de voornaamste reden dat ik, naast de Studio 15, nu ook even naar de Studio 17 kijk. Draagbaar hoeft ie voor mij toch niet te zijn, in de zin van dat ik hem toch niet mee naar school neem of wat dan ook. Als ik hem in huis maar een beetje kan verplaatsen wanneer ik daar zin in heb. 80% van de tijd staat ie gewoon op mijn bureau denk ik. Ik heb nu 15,4 inch en daarmee kan ik wel gewoon op de bank wat kloten. Dat is het meest mobiele wat ik ermee doe ;)

Toch nog maar eens goed kijken naar 17 inch modellen in de winkel, hoe dat formaat nou precies is..
1366x768 is ook aan de lage kant. Je ziet ze ook veelvuldig aangeboden worden in Vraag&Aanbod, door mensen die het scherm toch net te klein vinden. Mij lijkt het ideaal voor op de bank zoals ik al aangaf.
Als je meestal toch achter een bureau zit kun je idd beter voor een groter model gaan.

Ik heb mijn Inspiron 9300 (17") nu al 5 jaar, maar kan me niet herinneren dat ik die vaak op schoot heb gehad. Van de andere kant: de 17,3" is maar een klein beetje groter dan de 15,6", een centimeter of 3 schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

sinds enkele dagen heb ik mijn dell studio 17! Er is echter 1 klein probleem...
Ik heb er een muis bij gekocht maar daarvoor moet je een driver installeren, en die driver staat op een mini-cd rom, zie afbeelding hieronder!
Weet iemand of deze laptop dit kan slikken? En zo nee, of er geen omweg bestaat?

Iduno
Afbeeldingslocatie: http://www.mpo.co.uk/images/productos/formatos-promocionales/cd_8cm_150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:31:
hallo,

Ik heb er een muis bij gekocht maar daarvoor moet je een driver installeren, en die driver staat op een mini-cd rom, zie afbeelding hieronder!
Weet iemand of deze laptop dit kan slikken? En zo nee, of er geen omweg bestaat?

Iduno
[afbeelding]
Een driver installeren.............................??? Zou het eerst maar eens zo proberen. Mijn Logitech Performance MX werkte zo zonder de installatie CD!

Als dat niet lukt moet je denk ik een mini CD adapter aanschaffen? Of de driver ophalen op de site van het betreffende merk van de muis.

Succes!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:31:
hallo,

Iduno
[afbeelding]
Je kunt ook (via de webstek van Logitech) de laatst bijgewerkte driver downloaden en die installeren.

Maar nog beter zoals SupervsDuc al zegt eerst proberen zonder driver, tenzij je nog extra functionaliteiten via de driver wilt gebruiken als die niet via Windows 7 ondersteund worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:20
De Studio 17 wordt vandaag door UPS geleverd, op 08-01 besteld, eerste leveringsdatum was 28-02.

Twee weken geleden met Dell gebeld over de problemen maar daar was volgende de supportmedewerkerster niets over bekend. Vanavond aan de slag en dan later een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxtremexx schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:00:
De Studio 17 wordt vandaag door UPS geleverd, op 08-01 besteld, eerste leveringsdatum was 28-02.

Twee weken geleden met Dell gebeld over de problemen maar daar was volgende de supportmedewerkerster niets over bekend. Vanavond aan de slag en dan later een update.
Die van mij werkt perfect, ben geen super user maar toch.

Veel plezier ermee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouuuuu

Vandaag dan mijn 1745 binnengehad.
zit er nu zo'n 6 uur mee te spelen maar moet zeggen dat ik er tot nu toe erg tevreden mee ben.

vind de touchpad wel wennen tav mijn acer 5633 maar dat went wel.
Geluid is SUPER...
Scherm is SUPER...
Snelheid is SUPE'R...

dus nog geen nadelen kunnen vinden.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Geen matches
Ik heb hem ook ontvangen.

De ventilator had veel beter kunnen werken. hij kent alleen turbo stand of zacht. dus als het warmer word besluit hij een paar seconden te blazen als een gek en dan is er weer rust. Inplaats van dat de laptop geleidelijk harder gaat draaien bij een hogere temp.

Hoe kun je het throttlen probleem het beste testen btw?

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het trouwens dat voor de 1745 de bios A.02 de laatste is???

Iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
Mijn 1747 is rond 15.00 door UPS bezorgd. Net uitgepakt en een burnIn test gedraaid, CPU gedurende 20 minuten naar de 100% gestuurd en alles bleef prima werken. Mijn systeem is af fabriek voorzien van de laatste bios update. De komende dagen weinig tijd, daarna maak ik tijd voor een review.

Werkt in elk geval erg lekker, zeer licht in vergelijking met mijn oude Acer 17, weinig geluid en totaal geen warmte ontwikkeling aan de zijkant (dit vind ik een groot probleem met de Acer machines).

Later meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Beide heren die vandaag hun studio 17 hebben ontvangen, zien jullie of 1 van jullie het zitten wat foto's te maken? Hoe hij op je bureau staat bijvoorbeeld, of op een andere plek, zodat ik een beetje kan zien hoe dat is? Al scheelt het maar 4 centimeter met een 15 incher, dan heb ik toch een beter idee van het formaat en de verhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bear87 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:43:
Beide heren die vandaag hun studio 17 hebben ontvangen, zien jullie of 1 van jullie het zitten wat foto's te maken? Hoe hij op je bureau staat bijvoorbeeld, of op een andere plek, zodat ik een beetje kan zien hoe dat is? Al scheelt het maar 4 centimeter met een 15 incher, dan heb ik toch een beter idee van het formaat en de verhoudingen.
hey bear...

Ik gebruik de laptop voor 97% op de bank op schoot en moet zeggen dat het een klein beetje wennen is ten opzichte van een 15 incher. Maar zeker wel goed te doen.
Ik heb mijn oude 15 hier nog staan en zal straks wel eens wat foto's voor je maken dan kan je zien dan het verschil best meevalt ook al heb je wel het idee dat je ineens voor een reuze scherm zit.
Mijn vader heeft een paar weken geleden een compaq 15inch gekocht en ik gok dat de dell 1745 even zwaar of zelfs lichter is.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:40:
Klopt het trouwens dat voor de 1745 de bios A.02 de laatste is???

Iemand
We zijn ondertussen al bij A05 aangekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Geen matches
@ Telamon

Super, ik wacht met smart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
Geen matches
Ik maak vanmiddag wat foto's en zet online.

Eerst even wat werk afmaken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:23:
[...]

We zijn ondertussen al bij A05 aangekomen ;)
Dat had ik al begrepen maar op de site staat alleen A02 voor de 1745.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:04:
[...]

Dat had ik al begrepen maar op de site staat alleen A02 voor de 1745.
Heb het nog eens nagekeken an idd de A05 is alleen voor de 1747
De A02 is de laatste voor de 1745.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de beloofde foto's.
verschil tussen 15 en 17'3 inch

Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/3848/cimg2761.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/6889/cimg2762.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/6131/cimg2763.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/2033/cimg2764.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/5315/cimg2765.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu heel scheel of is er geen I7 meer beschikbaar bij de Dell Studio 17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:13:
Ben ik nu heel scheel of is er geen I7 meer beschikbaar bij de Dell Studio 17?
Nee, dat heb je goed gezien.

Misschien zijn ze plaats aan het maken voor de nieuwe Studio 1749?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Inderdaad, in meerdere landen zijn inmiddels de studio 17 laptops met core i7 processors van de site gehaald.

De reden hier van weten we inmiddels wel :+

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop op nieuwe modellen. Vandaag de studio 17 in het echt gezien en het beviel me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoelang je moet wachten op de orderbevestiging van Dell?

Zondag bestelling van studio 17 gedaan, maar nog steeds geen orderbevestiging (betaling visa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:56:
Iemand een idee hoelang je moet wachten op de orderbevestiging van Dell?

Zondag bestelling van studio 17 gedaan, maar nog steeds geen orderbevestiging (betaling visa).
Bij mij duurde het een dag of 2...
Hoe het met creditcard zit durf ik niet te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn (ouders zijn..) studio 1745 binnen, win 7 x86 geinstalleerd (ivm met printer die nog geen 64 bit drivers heeft)
ging niet helemaal lekker
cdtje gebrand, daar wou hij niet van booten (mijn fout |:( )
nog eentje, geeft hij een error: setup cant find CD/DVD driver on the installation CD, de hele middag gezicht naar een oplossing, uiteindelijk het .ISO'tje op een externe harde schrijf geflikkert, en toen deed hij het wel :/

paar minpunten:
-het (1080p) scherm van mijn studio 1555 is duidelijk superieur aan het 900p scherm van de studio 17, betere kijkhoek, zwart is geen zwart, en wit bij laagste helderheid lijkt sprekend op $DDDDDD op mijn studio 8)7
-de fan kent maar 2 standen: aan (vrooeeeeeem...) en uit (coretemp += 1), hij is het grootste deel van de tijd onhoorbaar, maar na een tijdje springt de fan kort aan, dan kan beter!
sterken nog, de fan van de studio 1555 heb ik nog nooit als storend ervaren.
als iemand een tooltje weet voor bovenstaande probleem, tell me
p4500, minimum kloksnelheid 1200mhz? minium voltage 1.1v???? mijn p8600 doet dat met 600/0.85v, niet gedacht dat dat zoveel scheelde, een Pxxxx is dus duidelijk zuiniger!
-verder ben ik aangenaam verrast over het gewicht, zoveel zwaarden de 15" is hij niet, het verschil in formaal is niet zo groot op papier, maar als je ze naast elkaar ziet schrik je toch wel; zon bakbeest verplaats je liever niet te vaak

ik heb trouwens nog 1 "unknown device" staan, gevalletje 'is it ain't broken, dont fix it', maar ik haal hem liever weg...
het is niet de webcam, niet sdkaart lezer, en niet de LAN verbinding, ik ben eigelijk het hele rijtje "vista 32 bit" op de dell site afgegaan, en daar stond hij niet
en nee, ik heb geen bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
Gister geleverd:
1747 - i7, HD+ 1600x900 scherm, Harddisk500Gb 7200RPM, bluetooth, Wifi N - Paars

Hij draait als een zonnetje, maar heb er ook nog geen spannende dingen mee gedaan.

Jammer dat ze er geen Wifi catcher en vingerafdruk scanner meer op hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHartong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik moet even wat frustratie kwijt. Op 16 december 2009 heb ik telefonisch de 1747 met i7, 2x 500gb 7200rpm, 1920*1080 true life scherm met de WIFI N card + bluetooth optie besteld. Toen stond de bijwerkte geschatte leverdatum op 5-2-2009, dat is dus aanstaande vrijdag. Dat is al ongelofelijk lang wachten, maarja, de prijs en specs zijn het wachten waard, ook als ik de positieve verhalen lees (die er gelukkig ook zijn). Op de forums vind je natuurlijk meer problemen zoals het 7 beep probleem dat gelukkig in bios A04 opgelost schijnt te zijn. :)

Maar... vandaag werd ik echt een beetje pissig. :( De geschatte leverdatum staat nu (zonder email van Dell) op 7-5-2010. HALLOOOO???? 7 f$#king MEI? 8)7

Hij is betaald en reeds afgeschreven van de creditcard! Volgens de medewerker van Dell waar de laptop is besteld (die er overigens nu niet meer werkt: out of office reply; "Helaas ben ik vanaf heden niet meer in dienst bij Dell") krijgt een creditcard betaling voorrang op niet creditcard betalingen, yeah right. Het lijkt nu eerder op een vertraging.

Anyways, gebeld met Dell Nederland, werd doorverbonden naar... Engeland (of India). Een aardige dame die zichzelf bleef herhalen dat Dell z'n best doet, high demanding model enz. "We will try to get the laptop as soon as possible to your home, Sir". Maar de vraag waarom het zolang duurt kon ze niet beantwoorden. Waarschijnlijk veroorzaakt het scherm de lange levertijd, als ik zo hier en daar lees, maar toch. Ze kon in ieder geval niets doen.

Als ik een 130Watt voeding wil ontvangen moet ik Dell service opbellen. Die kon zij niet opsturen, omdat zij "niets weet" van "throttle issues". Nou, dat wil ik best aannemen, maar kom op Dell. Zo maak je mij niet blij!

Ik post wel weer een keer als ik em wel heb ontvangen (hopelijk nog voor de zomer!).

Vraag: zijn er hier mensen met een vergelijkbare config die dat ding al eerder hebben ontvangen??? Ik krijg de indruk van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
DHartong schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:36:
Vraag: zijn er hier mensen met een vergelijkbare config die dat ding al eerder hebben ontvangen??? Ik krijg de indruk van wel...
3 december besteld, 15 december ontvangen.
Wel 1920x1080 scherm, maar geen bluetooth en wifi N card. Ook maar 1 harde schijf.

Waarschijnlijk was je net nadat de schermen op waren/uit de handel gehaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

mijn laptop zou maandag afgeleverd worden duur UPS. echter ze kwamen zaterdag de laptopsdroppen bij de buurman. ze zijn zonder handtekening weggegaan en heb geen briefje in de brievenbus gevonden.

het is dat mijn buurman ze kwam brengen onder het mom van ("heb je weer een handeltje??") anders zat ik lekker te wachten :|
DHartong schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:36:
Ik moet even wat frustratie kwijt. Op 16 december 2009 heb ik telefonisch de 1747 met i7, 2x 500gb 7200rpm, 1920*1080 true life scherm met de WIFI N card + bluetooth optie besteld. Toen stond de bijwerkte geschatte leverdatum op 5-2-2009, dat is dus aanstaande vrijdag. Dat is al ongelofelijk lang wachten, maarja, de prijs en specs zijn het wachten waard, ook als ik de positieve verhalen lees (die er gelukkig ook zijn). Op de forums vind je natuurlijk meer problemen zoals het 7 beep probleem dat gelukkig in bios A04 opgelost schijnt te zijn. :)

Maar... vandaag werd ik echt een beetje pissig. :( De geschatte leverdatum staat nu (zonder email van Dell) op 7-5-2010. HALLOOOO???? 7 f$#king MEI? 8)7

Hij is betaald en reeds afgeschreven van de creditcard! Volgens de medewerker van Dell waar de laptop is besteld (die er overigens nu niet meer werkt: out of office reply; "Helaas ben ik vanaf heden niet meer in dienst bij Dell") krijgt een creditcard betaling voorrang op niet creditcard betalingen, yeah right. Het lijkt nu eerder op een vertraging.

Anyways, gebeld met Dell Nederland, werd doorverbonden naar... Engeland (of India). Een aardige dame die zichzelf bleef herhalen dat Dell z'n best doet, high demanding model enz. "We will try to get the laptop as soon as possible to your home, Sir". Maar de vraag waarom het zolang duurt kon ze niet beantwoorden. Waarschijnlijk veroorzaakt het scherm de lange levertijd, als ik zo hier en daar lees, maar toch. Ze kon in ieder geval niets doen.

Als ik een 130Watt voeding wil ontvangen moet ik Dell service opbellen. Die kon zij niet opsturen, omdat zij "niets weet" van "throttle issues". Nou, dat wil ik best aannemen, maar kom op Dell. Zo maak je mij niet blij!

Ik post wel weer een keer als ik em wel heb ontvangen (hopelijk nog voor de zomer!).

Met de dell medewerker was hetzelfde gebeurd bij mij. ik had de klapdoos besteld en de dag daarna had ik een mail gestuurd. helaas met dezelfde reactie.

de laptop ziet er goed uit. maar het throttling is echt een facepalm waard Afbeeldingslocatie: http://www.lilwaynehq.com/forums/images/smilies/facepalm.gif

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHartong
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:01:
[...]
3 december besteld, 15 december ontvangen.
Wel 1920x1080 scherm, maar geen bluetooth en wifi N card. Ook maar 1 harde schijf.

Waarschijnlijk was je net nadat de schermen op waren/uit de handel gehaald zijn.
Bedankt voor de reactie. Kijk, het kan dus wel! Kun je aangeven hoe je betaald hebt (Creditcard/Ideal), en hoeveel tijd er tussen het afschrijven van de rekening en ontvangen van de laptop zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
DHartong schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:35:
[...]

Bedankt voor de reactie. Kijk, het kan dus wel! Kun je aangeven hoe je betaald hebt (Creditcard/Ideal), en hoeveel tijd er tussen het afschrijven van de rekening en ontvangen van de laptop zat?
Ik had betaald met Ideal, maar dit ging toen mis dacht ik. Ik heb het toen maar gewoon via een overboeking overgemaakt (direct na de bestelling). 4 december kreeg ik mijn orderbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
Geen matches
Vrijdag 22 jan besteld, maandag 25 betaald via overboeking, dinsdag 26 jan. eind van de dag orderbevestiging per mail,
Gister 2 feb geleverd.

Voor specs zie paar posts terug

[ Voor 11% gewijzigd door pdc_2 op 03-02-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben blijkbaar een probleem met de HD 4650. Op de Belgische site:
1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650 [meerprijs € 140,00 of € 12/maand-1]
Aanbevolen door Dell
Wanneer u dit onderdeel selecteert zal dat uw order met 10 weken vertragen
Dus waarsch daarom dat er vele zo lang moeten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Ik heb dus ook de 1747 met i7, 2x 500gb 7200rpm, 1920*1080 true life scherm met de WIFI N card + bluetooth optie besteld. En wel op 14 december, betaald met Ideaal. Maar de afleverdatum staat al een paar weken steady op 11 februari.

Datum van bestelling: 14-12-2009
Status van bestelling: Werk in uitvoering
Leveringsgegevens
Geschatte leverdatum: 11-2-2010
Transportbedrijf: Niet verzonden
Volgnummer: Niet verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHartong
Geen matches
Aha, nou, pessimist dat ik ben, weet ik al wat er gebeurd (is). Die videokaart was eerst geen probleem, dat was meestal het scherm. Nu is het scherm er weer maar de videokaart is niet meer direct leverbaar. Mijn bestelling is door het scherm in wachtstand gezet, nu het scherm er misschien wel is, komen ze er "opeens" achter dat de videokaart er niet meer is. Kortom +10 weken levertijd. Lekker dan... Logistiek issue :( Dit scenario geheel bedacht, maar wellicht werkelijkheid, het zou mij niets verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Maar al met al dat geklooi (throttlen, te weinig vermogen) )van Dell denk ik toch dat ik liever voor een vergelijkbare Toshiba of Asus ga. Als ze mijn levertijd nog verder vooruit gaan schuiven ga ik het niet meer afwachten en bij teleurstelling (issues niet opgelost) terug sturen maar direkt cancellen. En mijn geld terug als de wiede weerga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
10 weken wachten op de 4650? Gezien de informatie die we al hebben over de 1749 lijkt het er dan meer op dat je die 1747 kunt doorstrepen, toch? Je zou wel gek zijn om 10 weken te wachten op de 1747 met de 1749 op komst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHartong
Net nog een keer gebeld met Dell, gelukkig een aardige medewerker die 3 opties voorlegde:

1) Order annuleren (ze zijn liever een klant kwijt dan rijk?)
2) Product config aanpassen (maarja, dat wordt dan geen Full HD scherm en geen HD 4650 1gb videokaart want daar zijn de problemen mee ben ik nu achter).
3) Wachten... Misschien 10 weken, misschien korter. Maar na deze ervaring is de volgende keer de processor niet meer leverbaar want dan hebben we al andere (beter?) processoren. (Dus eigenlijk geen optie).

Dus... Ik wil wel een Full HD scherm vanwege foto en korte video/film montages on the road. Misschien kan ik dan ook af met de "mindere" 512MB ATI Mobility Radeon HD 4570 kaart? Dat scherm is voor mij belangrijk. Ik kan alleen zelf lastig bepalen of de videokaart dit wat minder is voor dit doeleinde goed is. Ik speel geen games. Gebruik Adobe producten voor video rendering. Dus hoe meer cores, des te korter de rendering.

De medewerker van Dell gaat nu informeren hoe het zit, aangezien andere gebruikers dat ding al wel eerder hebben ontvangen (en later besteld hebben).

Ik ga kijken naar die 1749, alhoewel ik in eerste blik zie dat Full HD geen optie is (maar misschien wel telefonisch)...

Nog adviezen voor een soortgelijke config?
- Full HD scherm 1920*1080, liever nog 1920*1200 maar dat zie je tegenwoordig bijna nergens meer.
- Liefst 2+ cores (Core i7)
- 4Gb 1333mhz geheugen
- 500gb + disk op 7200rpm.
- WIFI N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
pricewatch: Sony Vaio VPC-F11S1E/B
heeft 6 gig, blu ray, en wifi a/b/g/n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
DHartong schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:50:
Net nog een keer gebeld met Dell, gelukkig een aardige medewerker die 3 opties voorlegde:

1) Order annuleren (ze zijn liever een klant kwijt dan rijk?)
2) Product config aanpassen (maarja, dat wordt dan geen Full HD scherm en geen HD 4650 1gb videokaart want daar zijn de problemen mee ben ik nu achter).
3) Wachten... Misschien 10 weken, misschien korter. Maar na deze ervaring is de volgende keer de processor niet meer leverbaar want dan hebben we al andere (beter?) processoren. (Dus eigenlijk geen optie).

Dus... Ik wil wel een Full HD scherm vanwege foto en korte video/film montages on the road. Misschien kan ik dan ook af met de "mindere" 512MB ATI Mobility Radeon HD 4570 kaart? Dat scherm is voor mij belangrijk. Ik kan alleen zelf lastig bepalen of de videokaart dit wat minder is voor dit doeleinde goed is. Ik speel geen games. Gebruik Adobe producten voor video rendering. Dus hoe meer cores, des te korter de rendering.

De medewerker van Dell gaat nu informeren hoe het zit, aangezien andere gebruikers dat ding al wel eerder hebben ontvangen (en later besteld hebben).

Ik ga kijken naar die 1749, alhoewel ik in eerste blik zie dat Full HD geen optie is (maar misschien wel telefonisch)...

Nog adviezen voor een soortgelijke config?
- Full HD scherm 1920*1080, liever nog 1920*1200 maar dat zie je tegenwoordig bijna nergens meer.
- Liefst 2+ cores (Core i7)
- 4Gb 1333mhz geheugen
- 500gb + disk op 7200rpm.
- WIFI N
De Sony Vaio F11 is zoals Darkstone al aangeeft een goed alternatief, zeker wanneer je geen openGL apps (CAD) draait. De prestaties hierin door de Nvidia gpu zijn behoorlijk minder dan die van de ATI gpu's.
Eèn voordeel van de Studio 17 ten opzichte van de Vaio F11 is dat er 2 hdd's in kunnen en in de Vaio kan maar 1 hdd geplaatst worden. Daarnaast is het scherm van de Vaio 16,4", en dat van de Studio 17 is 17,3". Lees voor meer info dit topic.

Je kunt evt ook aan Dell vragen of ze je op basis van de nieuwe Studio 1749 een systeem kunnen aanbieden met de specificaties die je zelf al opgaf + een dedicated videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mailtje van Dell met annulatie bestelling, blijkbaar iets mis met VISA kaart...

Zo slechts nog niet, want de i7 kan je zelfs niet meer bestellen nu.

Iemand enig idee wanneer de opvolger (met i7) beschikbaar zal zijn?

Of ander alternatief voor dezelfde prijs als bij Dell (minder dan 900 euro)?

Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:42:
Net mailtje van Dell met annulatie bestelling, blijkbaar iets mis met VISA kaart...

Zo slechts nog niet, want de i7 kan je zelfs niet meer bestellen nu.

Iemand enig idee wanneer de opvolger (met i7) beschikbaar zal zijn?

Of ander alternatief voor dezelfde prijs als bij Dell (minder dan 900 euro)?

Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
De binnenkort verkrijgbare Studio 1749 met i5 en i7, beide dualcore processoren (, geen quadcore dus).
Als alternatief zou je de Sony Vaio F11 kunnen bekijken, in de uitvoering met de i5 cpu.

Zie pricewatch (vanaf € 958,50) en 'Het grote Sony Vaio VGN-F11 Series topic'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
de i5 komt trouwens vrij dicht in de buurt van de i7 xxxQM, zeker bij apps die geen 4 cores gebruiken maakt de i5 gehakt van zijn grote broer, de i7 dualcore word misschien zelfs sneller dan de quad variant, de arrandale architectuur is blijkbaar vrij efficient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik lees zojuist het volgende op Notebookreview forum:
quote: vidguy
Well, got my 1747/i7/1080p/1333mhz/BluRay LT yesterday.

Bios A05.

Quick Notes:
Does it throttle?
On 90w PS.. YES. Batteries....NO 130W PS...NO

Screen is absolutely stunning.. awesome, awesome..awesome screen.

Did I mention how much I love this screen?!? ;)

BUT.....
Fan is fairly loud. Even at idle, with core temps around 45-48, it will kick in for 30 secs.. then stop for 30-60secs.. then run again.

I'll have to call tech support.

Oh, after 1 hour or so gaming.. the bottom get's hot enough that you are a bit uncomfortable if it's in your lap. You need a lap pad for this lap top.
Lijkt me de moeite om in de gaten te houden (voor Studio 1747 eigenaren) of er meer bevestigingen komen van het niet meer throttlen met bios A5 icm een zwaardere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:08:
de i5 komt trouwens vrij dicht in de buurt van de i7 xxxQM, zeker bij apps die geen 4 cores gebruiken maakt de i5 gehakt van zijn grote broer, de i7 dualcore word misschien zelfs sneller dan de quad variant, de arrandale architectuur is blijkbaar vrij efficient
De resultaten zijn inderdaad erg afhankelijk van de applicaties die je gebuikt.
Op TomsHardware staat hierover een interessant artikel.

Schijnbaar maakt het voor Adobe CS4 niet uit of je 1, 2, 4 of 8 cores beschikbaar hebt; er wordt er toch maar 1 gebruikt. Dit in schril contrast tot programma's voor videobewerken, renderen en dergelijke die alle core's tot de laatste thread proberen te gebruiken. Overigens zie je in de tests gedaan met een Q6600 (geen turbo) dat de prestaties niet lineair omhoog gaan. Er lijkt dus wel een max te zijn aan het aantal cores dat nuttig gebruikt kan worden, zonder te veel verlies (overhead??).

wanneer je kijkt naar de i3/i5/i7 dualcores (zeker die op een hogere kloksnelheid (en hogere Turbo-boost)) is het te verwachten dat deze in een aantal applicaties beter zullen presteren. Ik vraag me af in hoeverre deze beter gebruik kunnen maken van de maximale Turbo-boost.

Als je kijkt naar de scores in CineBench r10 (renderbench met ondersteuning voor multicore cpu's) lijkt de i7 720QM toch nog zo'n 25% sneller te zijn dan de i7 620M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHartong
guapper schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:17:
[...]
Schijnbaar maakt het voor Adobe CS4 niet uit of je 1, 2, 4 of 8 cores beschikbaar hebt; er wordt er toch maar 1 gebruikt. Dit in schril contrast tot programma's voor videobewerken, renderen en dergelijke die alle core's tot de laatste thread proberen te gebruiken. Overigens zie je in de tests gedaan met een Q6600 (geen turbo) dat de prestaties niet lineair omhoog gaan. Er lijkt dus wel een max te zijn aan het aantal cores dat nuttig gebruikt kan worden, zonder te veel verlies (overhead??).
Inderdaad een interessant artikel. Alhoewel hier met Adobe Photoshop CS3 wordt getest (en dus niet representatief is voor alle CS4 progz) blijkt dat die versie nog niet nuttig gebruik maakt van meerdere cores. Dat is jammer, maar ook begrijpelijk (sommige processen kun je (nog) niet over meerdere cores uitvoeren). Daar tegenover staat dat video rendering (ook Adobe Media Encoder) zeker wel 4 cores gebruikt, ik spreek uit eigen ervaring. Op mijn Q6600 zie je alle cores netjes tegen de 100% lopen, en toch kan ik ondertussen ook nog wat anders doen (internetten bijv).

Overigens heeft de HP dv8 een 120 Watt adapter, ook een Core i7 systeem, maar met een (voor mij té) groot 18.1 inch scherm.

De Sony (eerder genoemd) is ook wel een mooi systeem, maar kost dan ook weer 200 euro meer (bij gelijke specs als mijn gewenste Dell Studio 1747).

Ik ben nog in afwachting van reactie van Dell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maandag mijn nieuwe Studio 17 ontvangen met aanraakscherm! :)

Erg blij mee, en draait als een zonnetje.. !!

Aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Geen matches
De nieuw Asus G73-serie is ook interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:52:
Afgelopen maandag mijn nieuwe Studio 17 ontvangen met aanraakscherm! :)

Erg blij mee, en draait als een zonnetje.. !!

Aanrader dus!
Toch raar dat ie 17 jan op mijn 1745 niet leverbaar was... en nu ineens op de site staat.
Als jij m nu binnen hebt dan heb je hem ook rond die tijd besteld!!!
Had m toch wel erg graag willen hebben.
wat kost het meer?? 120 euro ofzo??
Zou ik nog wat bij dell kunnen regelen om het aanraakscherm toch te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
DHartong schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:41:
[...]

Inderdaad een interessant artikel. Alhoewel hier met Adobe Photoshop CS3 wordt getest (en dus niet representatief is voor alle CS4 progz) blijkt dat die versie nog niet nuttig gebruik maakt van meerdere cores. Dat is jammer, maar ook begrijpelijk (sommige processen kun je (nog) niet over meerdere cores uitvoeren). Daar tegenover staat dat video rendering (ook Adobe Media Encoder) zeker wel 4 cores gebruikt, ik spreek uit eigen ervaring. Op mijn Q6600 zie je alle cores netjes tegen de 100% lopen, en toch kan ik ondertussen ook nog wat anders doen (internetten bijv).

Overigens heeft de HP dv8 een 120 Watt adapter, ook een Core i7 systeem, maar met een (voor mij té) groot 18.1 inch scherm.

De Sony (eerder genoemd) is ook wel een mooi systeem, maar kost dan ook weer 200 euro meer (bij gelijke specs als mijn gewenste Dell Studio 1747).

Ik ben nog in afwachting van reactie van Dell...
Hehheh, maar die €200,- geeft je wel extra opschep-rechten toch? ;)

Wil je ons wel op de hoogte houden van wat Dell te melden / te bieden heeft? Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een reactie van Dell Bill_B aangaande het throttling probleem met de 1747;

Re: S-XPS 1645 Throttling Info. and Updates

--------------------------------------------------------------------------------
Now for my promised update and answers to the questions I had gathered before the call. Studio 1747 owners, we talked about your throttling issues as well and will share details on your threads. We expect to see the final fix for you sooner than the 1645/1647 owners.

Firstly, let me talk about what I am not prepared or will not talk about first.

Killawatt findings- We use different tools and methods to measure total power draw the system takes from the AC adapter, so I will not be addressing any questions or counterpoints based on findings derived from Killawatt meters.

Japanese replacement AC adapters- there are some factors involving 3-prong to 2-prong adapters that we currently do not stock, so you folks may be waiting for the additional time it takes to design and get line of sight to parts supply. Sorry about that.

Now for what I can talk about.

We will get into our benchmark findings in a little more detail on Direct2Dell at a later date. We plan to pull some specific posts from this thread and address them there in detail.
The A-rev of BIOS A07 went to test today. Once it passes testing, we will web post it. We will begin the process of sending out 130W adapters at that time. We will take NBR and DCF members to PM and get yours to you, so you do not need to call in. We will let other users know when the Direct2Dell post goes live how we will be getting them their adapters. It may or may not be a proactive replacement. The adapters will be the slim models and not the bricks. General sentiment is it should be proactive, if at all logistically possible. We do not have an ETA for factory cut in for A07 and the new adapter (in other words, for the orders that have not shipped yet). We will post details on the ETA for factory cut in when we get them.

The questions I had from the NBR community that I was able to get answers to:
1. Is this for all regions? yes. Depending on regulatory requirements per country, the timelines may vary.
2. What about 1647? We will need time to look at closer. Component and chipset factors are different and need a seperate investigation. I am sure the timeline will be a little quicker than it was for 1645.
3. What about customers who bought their own adapters? This really was not a question for the engineers to answer. Among the non-engineers, there were 2 different opinions. We will discuss the question tomorrow and get back to you on this one.
4. Will the bios officially allow the use of 150W adapters too, since laptops with RGBLED and i7-820 (like mine) are more power demanding of a WLED+i7-720? Or 130W will be the only choice? 130W is the only adapter needed. You can use a 150W if you like, but it should make no difference.
5. Can the customers have better release notes on bios and driver updates? The engineer could only answer for this platform, but he assured us he will take this question to the team and do his best to make sure the notes are more informative for the next BIOS release.

One more thing: I brought up the exhaust vent question. This will have to be opened as a seperate service request. I will get that in the works. We had the same problem with Studio XPS 1340. We wound up designing a new exhaust vent cover that fixed the problem by pointing the exhaust down. On my test 1340, I just popped the cover off and ran around with a gaping hole there until I got the new cover. It worked as a temporary workaround, but it was a little goofy looking.

--------------------------------------------------------------------------------
Last edited by Dell-Bill_B : Today at 12:12 AM. Reason: one more thing

Origineel te vinden op: http://forum.notebookrevi...ead.php?t=446193&page=190

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Kijk, kijk! Lijkt dat ze toch over de brug komen. Ben benieuwd wat ik nu de 11de uitgeleverd ga krijgen (welke bios versie enw at voor adapter). Laat ik hopen voor Dell dat ze definitief een knoop hebben doorgehakt voor de 11e want ik heb maar hooguit 5 dagen de tijd om te wachten met terug sturen (op de 6e dag moet dat ding op de post). Ik stuur alleen niet terug als er een definitief statement is die nieuwe powersupplies beloofd en throttling door gebruikers bewezen is opgelost met A.07. I*n alle andere gevallen gaat hij gewoon nog steeds terug ivm mijn wettelijk recht dat gelimiteerd is tot binnen 7 dagen retourneren.
Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste