Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo34
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-03-2024
Matched: studio, dell, 17
Hallo Paul,

Mijn bestelling geplaatst net voor kerstmis (22-12) en heeft als geschatte leverdatum 04-02 (ongeveer 6weken).

Config:
Studio 1747 : Intel i7-720QM(1.6GHz) Mobile CPU
Display : 17.3in Full High Definition (1920X1080) LED with TrueLife
Wireless : Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
LCD Back Cover : Ruby Red Microsatin Finish

Het lijkt er op dat de wachttijd zelf is toegenomen ook als je niet de i7 processor gekozen hebt!!
Laat meer even weten wanneer jullie hem ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:57

MazeWing

The plot thickens...

Matched: 17
afgelopen dinsdag de laptop van mijn vriendin ontvangen. zondag (de week ervoor) besteld. Datum volgens site was in eerste instantie 17-2 zijn.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Laatst online: 17-09 19:27
MazeWing schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 07:12:
afgelopen dinsdag de laptop van mijn vriendin ontvangen. zondag (de week ervoor) besteld. Datum volgens site was in eerste instantie 17-2 zijn.
Is dat ook een i7 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Matched: dell
Zeau ik heb even de internationale forum van Dell bijgelezen. Dell heeft officieel aangegeven dat A04 Bios update alleen de 7 biepjes en schijndode CPU oplost. Hibernate en power en andere probleempjes zijn ze nog steeds mee bezig. Maar de Franse Dell heeft inmiddels een bios vesie A05 uitgegeven. Deze versie schijnt wel wat te doen met de powermanagement. Maar tot nu toe verschillende testreusltaten bij degenen die 'm geinstaleerd hebben. Nog even afwachtten dus of dit de def. Bios oplossing is voor het power gebueren. Als A05 adequaat is blijft uiteraard nog wel de issue van een verkeerd door Dell geleverde adapter staan, die 90 watt AC adapter moeten ze gewoon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdissel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-01-2023
Matched: studio, 17
Iemand al ervaring met het plaatsen van een SSD drive in de Studio 17.. Ik heb nu een enkele HD in de laptop zitten en wil graag een SSD drive bijplaatsen.

Als iemand weet welke onderdelen nodig zijn (en waar je ze kan bestellen), dan graag even laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
mdissel schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:10:
Iemand al ervaring met het plaatsen van een SSD drive in de Studio 17.. Ik heb nu een enkele HD in de laptop zitten en wil graag een SSD drive bijplaatsen.

Als iemand weet welke onderdelen nodig zijn (en waar je ze kan bestellen), dan graag even laten weten!
Lezen is moeilijk hè. Als je even naar boven leest op deze pagina (17) dan zie de mail van casagrande2407 waarin de onderdelen worden genoemd die je bij Dell moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdissel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-01-2023
Het gaat me aardig af hoor 8), maar bedankt. Naar aanleiding van het bericht van casagrande2407 heb ik gezocht op de site van Dell, maar ik kan nergens vinden hoe je een losse inbouwkit + aansluiting kan bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 13:05
Geen matches
is het geen idee om de 90W powersupplies die bijgeleverd zijn gewoonweg op te blazen? dus met throttlestop je voeding bloedje heet laten worden, dat je dan de voeding sloopt... krijg je via garantie een nieuwe.... en dan na 3x zullen ze dan toch wel achter de oren krabben hoe dit kan gebeuren.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Nirrilith schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:08:
is het geen idee om de 90W powersupplies die bijgeleverd zijn gewoonweg op te blazen? dus met throttlestop je voeding bloedje heet laten worden, dat je dan de voeding sloopt... krijg je via garantie een nieuwe.... en dan na 3x zullen ze dan toch wel achter de oren krabben hoe dit kan gebeuren.
Ik schreef al op de frontpage dat het gebruik van throttlestop niet de koninklijke weg is.
1. Die 90 watt PSU blaas je niet op, hij levert gewoon niet meer dan 90 watt, ze zijn ook beschermd tegen overbelasting. Je zal dus een zwaardere PSU moeten gebruiken
2. Bij het gebruik van throttlestop met een zwaardere PSU gaan er hogere stromen door de laptop heen. De componenten die erom vragen hebben het zelfs nodig. Maar kunnen de componenten op het toegepaste mobo daar wel langere tijd tegen (dat is iets wat alleen Dell weet)? Als je de mobo opblaast met een zwaardere PSU is je garanmtie waardeloos want je hebt niet de voorgeschreven PSU gebruikt en de throttle functie die het mobo had moeten beschermen omzeild.
3. Bij gebruik van throttle stop in combinatie met een zwaardere PSU is al eens gemeld dat de batterij opgeblazen wordt als spontaan de netspanning van de PSU afvalt. Ook geen kwestie van garantie zie bullet 2....

De koninklijke weg is:
a) dell neemt de systemen terug en geeft geld terug
b) dell verklaart dat mobo wel bestand is tegen hogere stromen, regelt goede bios fix en ruilt 90 watt PSU's om voor zwaardere
c) dell doet verklaren dat mobo ook niet bestand is tegen hogere stromen en doet een recall op uitstaande studio's 17 met i7 om mobo en PSU te vervangen en goede bios fix
d) dell neemt systemen terug en biedt een qua specs gelijkwaardig systeem aan die wel volledig werkt tegen nul bijbetaling.

Het is simpel op netspanning moet die config gewoon maximaal kunnen rennen. Op batterij mag hij throttlen wat hij wil om het zo lang mogelijk vol te houden op batterijspanning.

Voldoet Dell hier niet aan dan is het IMHO beter het ding binnen 7 dagen van ontvangst te retouneren en geld terug te vragen zonder opgaaf van reden (recht bij koop op afstand). Tenzij je het niet erg vind om een systeem gekocht te hebben die niet kan voldoen aan zijn maximale specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zuma schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:20:
Zeau ik heb even de internationale forum van Dell bijgelezen. Dell heeft officieel aangegeven dat A04 Bios update alleen de 7 biepjes en schijndode CPU oplost. Hibernate en power en andere probleempjes zijn ze nog steeds mee bezig. Maar de Franse Dell heeft inmiddels een bios vesie A05 uitgegeven. Deze versie schijnt wel wat te doen met de powermanagement. Maar tot nu toe verschillende testreusltaten bij degenen die 'm geinstaleerd hebben. Nog even afwachtten dus of dit de def. Bios oplossing is voor het power gebueren. Als A05 adequaat is blijft uiteraard nog wel de issue van een verkeerd door Dell geleverde adapter staan, die 90 watt AC adapter moeten ze gewoon vervangen.
Kun je voor de volledigheid een linkje naar dat internationale forum plaatsen?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Hier vind de discussie plaats over de A05 bios fix:
http://forum.notebookrevi...read.php?t=446193&page=44. Het lijkt erop dat Dell ervoor zorgt dat de CPU zoveel teruggeschroefd wordt dat de GPU wel maximaal kan draaien. Maar ze zijn er nog niet helemaal uit daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Ik neem aan dat alle genoemde problemen bij de T4300 versie van de Dell studio 17 niet spelen? Ik overweeg deze namelijk in de standaard config met de HD4570 te nemen. Na het nieuwsbericht op de frontpage g aik echter wel twijfelen, er komen erg veel klachten over de studio 17 lijn (natuurlijk is er altijd een overdaad aan klagers online) waaronder problemen met de algemene bouwkwaliteit.

Nog een vraag: de studio 17 komt standaard met alleen wireless B/G. Is de 20 euro extra voor -n het waard, of is wifi-n de komende jaren nog niet mainstream? Voor thuis maakt het nog niet uit, er ligt ook nog geen MIMO router.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40
Besteld op 7 december:
Studio 1745 : Intel Core 2 Duo P7450(2.13GHz,1066MHz,3MB) 1 726,05 726,05 S
Display : 17.3in Full High Definition (1920X1080) LED with TrueLife 1 S
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 S
Hard Drive : 640GB (2x320GB) Serial ATA (5400RPM) Dual HDD

Zojuist een update:
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a361/EVassal/Delluitstelnaar2maart.jpg

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 13:05
ik heb na lang het geknaag gevoeld te hebben dat mn laptop straks niet 100% is, de keuze gemaakt om mijn order te annuleren.

ik vind dat DELL zn zaakjes maar eens op orde mag gaan maken, ten eerste een laptop beloven en niet de 100% performance kunnen leveren, ten tweede de absurde levertijd van het ding.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casagrande2407
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-05 01:20
DHerbig schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:53:
Besteld op 7 december:
Studio 1745 : Intel Core 2 Duo P7450(2.13GHz,1066MHz,3MB) 1 726,05 726,05 S
Display : 17.3in Full High Definition (1920X1080) LED with TrueLife 1 S
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 S
Hard Drive : 640GB (2x320GB) Serial ATA (5400RPM) Dual HDD

Zojuist een update:
[afbeelding]

-O-
Nou daar ben je mooi klaar mee. Ik zou elders eens gaan kijken...

Ter info: Ik heb mijn 1747 (met i7) op 2-12 besteld en op 16-12 was hij al binnen, terwijl me gemeld was dat het begin januari zou worden. Dit soort extreme verhalen - zowel in positieve als negatieve zin - lees je vaker op de diverse fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casagrande2407
Matched: studio
Nog een tip voor wie een 2e hdd in de studio wil zetten. Hier is ie te koop: http://newmodeus.com/shop...duct_info&products_id=270

Op moment helaas geen voorraad, neem het me niet kwalijk aub! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
de toegepaste i7 720 QM is een quadcore met standaard 1600 Mhz clockfrequentie maar de mogelijkheid een turboboost aan te zetten tot 2.800 Mhz. Het is dus logisch dat de studio 17 niet continue op 2.800 kan draaien. Maar zolang de uiteindelijke oplossing van Dell de CPU beneden de 1600 Mhz laat throttlen terwijl ook de GPU wordt gethrotteld beneden de 100% verkoopt Dell nog steeds een config die niet aan zijn specs voldoet.

De A05 fix lijkt een afweging te maken tussen CPU en/of GPU throttlen en toch binnen de 90 watt grens te blijven. In een gemiddelde game is voornamelijk GPU capaciteit nodig en minder CPU,. Dus daar is het logisch dat de Bios de CPU throttled om genoeg vermogen over te houden om de GPU op 100% te kunnen laten werken. Maar als de CPU beneden de 1600 Mhz wordt gethrotteld voldoet de config gewoon niet aan zijn specs en is er gewoon standaard meer vermogen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
casagrande2407 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:28:
Nog een tip voor wie een 2e hdd in de studio wil zetten. Hier is ie te koop: http://newmodeus.com/shop...duct_info&products_id=270

Op moment helaas geen voorraad, neem het me niet kwalijk aub! 8)7
Heej top! :o Bedankt voor die link daar hebben we allemaal vast wat aan!

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:41
Soepster schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:42:
Ik neem aan dat alle genoemde problemen bij de T4300 versie van de Dell studio 17 niet spelen? Ik overweeg deze namelijk in de standaard config met de HD4570 te nemen. Na het nieuwsbericht op de frontpage g aik echter wel twijfelen, er komen erg veel klachten over de studio 17 lijn (natuurlijk is er altijd een overdaad aan klagers online) waaronder problemen met de algemene bouwkwaliteit.
Mijn P8700 draait zonder problemen; geen throttle, geen piepjes, en gamen gaat ook goed.
De bouwkwaliteit is ook prima. Het enige mindere is dat er wat 'flex' zit in het paneel met de multimedia toetsen boven het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat er alleen een b/g Wifi kaart inzit? Bij de extra options kan je geen N Wifi kaart kiezen, dit lijkt mij raar voor een machine die zo modern is gebouwd. N Wifi is bijna standaard in laptops.

Er staan trouwens twee dezelfde studio 17 voor 899 en 999 op de site.

Ik ga helaas geen laptop bestellen met een levertijd van 2 maanden, dit werd mij net verteld door Dell.

Cpspas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:35:
Klopt het dat er alleen een b/g Wifi kaart inzit? Bij de extra options kan je geen N Wifi kaart kiezen, dit lijkt mij raar voor een machine die zo modern is gebouwd. N Wifi is bijna standaard in laptops.

Er staan trouwens twee dezelfde studio 17 voor 899 en 999 op de site.

Ik ga helaas geen laptop bestellen met een levertijd van 2 maanden, dit werd mij net verteld door Dell.

Cpspas
Een WiFi kaart met N specs is wel beschikbaar wanneer je via de telefoon besteld; kost je ongeveer €20,- extra.

Bij de Studio 17 die voor €999,- wordt aangeboden heb je de OPTIE om een multitouch scherm te kiezen tegen een meerprijs van €215,-. Dat scherm kost je dus totaal €315,- extra.
Dell logica. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht vermoedelijk nog even met het bestellen van de Studio 1747 (i7-720QM) totdat problemen met 7 biepjes echt zijn opgelost. Wel heb ik nog een vraag. Heeft deze Studio nog wel het "dell-dock". Ik kom het in de beschrijvingen nergens meer tegen (of ik kijk er over heen!). Ik ben er nu zo aan gewend (leeg bureaublad) dat ik dit dock niet meer zou kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:08:
Ik wacht vermoedelijk nog even met het bestellen van de Studio 1747 (i7-720QM) totdat problemen met 7 biepjes echt zijn opgelost. Wel heb ik nog een vraag. Heeft deze Studio nog wel het "dell-dock". Ik kom het in de beschrijvingen nergens meer tegen (of ik kijk er over heen!). Ik ben er nu zo aan gewend (leeg bureaublad) dat ik dit dock niet meer zou kunnen missen.
Daarvoor zou je bij smartsource.dell.com kunnen kijken.
Licentieovereenkomst voor eindgebruikers
[...]
Met Mijn downloads van Dell kunt u reservekopieën downloaden van bepaalde softwareprogramma's die in de fabriek op uw Dell-systeem zijn geïnstalleerd (de 'Software').[...]
url met dank aan onze sxps1645-vrienden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
casagrande2407 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:22:
Nou daar ben je mooi klaar mee. Ik zou elders eens gaan kijken...
Ik heb rondgekeken maar de enige vergelijkbare die ik gevonden heb is weer een Dell. :) Maar die heeft misschien wel een kortere levertijd. Ik heb even de gegevens op een rijtje gezet als de prijs hetzelfde moet blijven.
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a361/EVassal/TabelverschillenVostro1720enStudio1.jpg

Samengevat Vostro 1720 t.o.v. Studio 1745:
Plus: snellere processor, bluetooth, ook in rood! :Y , iets hogere resolutie, snellere HDD
Min: trager geheugen, minder HDD capaciteit, mindere videokaart, beperktere wireless, iets kleiner scherm, geen LED scherm

Ik begrijp dat de voordelen en nadelen zwaarder zullen wegen afhankelijk van wat je er mee wilt doen. Voor mij is dat: veel programma's zonder vertragingen tegelijk draaien, bijvoorbeeld Excel, Word, Corel Paint Shop Pro Photo, Firefox, E-mule en Newsleecher. Of 720p-mkv TV-aflevering op VLC-player tegelijk met Firefox, E-mule en Newsleecher.

Welke vinden jullie beter? (Als ik dat vragen mag in dit topic/forum?)
Weet iemand iets over geluidsproductie en gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dat geheugen moet gewoon een fout zijn, een pxxxx heeft echt geen drol aan geheugen sneller dan 800 mhz ddr2, pure geldverspilling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:19:
dat geheugen moet gewoon een fout zijn, een pxxxx heeft echt geen drol aan geheugen sneller dan 800 mhz ddr2, pure geldverspilling...
Aha, weer een weet. :) Dus dat is al een minpunt minder voor de Vostro1720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:29
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:19:
Nope, geen fout hoor.
Pure geldverspilling in jouw ogen, maar waarschijnlijk is het voor Dell goedkoper. En zelfs voor ons is het prijsverschil ddr2 vs ddr3 sterk verminderd. Ddr2 is zelfs soms duurder.

Weliswaar blijft het een 'technische' verspilling en brengt het zeker geen meerwaarde aan het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 10:12
De vostro heeft een betere kwaliteit. Had eerst een vostro 1510 en daarna een studio 15. De bouwkwaliteit van de vostro was veel beter. De scharnieren van mijn studio 15 zitten nu al los en kraakt aan alle kanten. Wel is de toetstenbord van de studio veel fijner bij het tikken. De knoppen van de vostro voelen hard aan en zijn minder responsief voor mijn gevoel. Ook is de touchpad van de studio beter dan die van de vostro.

Ik weet niet of de toetsenbord en touchpad zijn veranderd in de vosto 1x20 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Geen matches
Ik heb nu ook een Vostro 1500 en die is inderdaad ijzersterk. Maar ik denk dat het LCD t.o.v. LED de dealbreaker gaat worden. Ik lees overal dat LED zoveel beter, zuiniger en mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
een LED is gewoon een LCD met ledjes erachter inplaats van een lamp...

voordeel is dat je scherm dunner word, en doorgaans geven leds iets betere lichtverdeling, aangezien je meer dan 1 lichtbron hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Ik heb zojuist de bestelling voor de Studio 1745 geannuleerd. Van het lezen van deze review
http://www.notebookcheck....747-Notebook.24820.0.html
werd ik ook niet vrolijker. Ik kijk wel of en wanneer ik een andere bestel. De Vostro1500 werkt voorlopig nog prima.
Bedankt voor de reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een posting gelezen van iemand op het Dell community forum dat de core i7 processor toch meer max vermogen trekt dan de 45 watt door Intel aangegeven. Mogelijk dat hierdoor het totaal piek vermogen de 90 watt adapter capaciteit overstijgt!!

http://s3.directupload.net/file/d/2042/rsca8bjp_jpg.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:15:
Net een posting gelezen van iemand op het Dell community forum dat de core i7 processor toch meer max vermogen trekt dan de 45 watt door Intel aangegeven. Mogelijk dat hierdoor het totaal piek vermogen de 90 watt adapter capaciteit overstijgt!!

http://s3.directupload.net/file/d/2042/rsca8bjp_jpg.htm
Yup, das correct. Heb hetzelfde gepost op NBR forums. De bron komt van een review van notebookjournal.de die een review maakte van een Deviltech laptop met core i7-720QM en Ati 5650.
Ik vermoed dat dankzij de 5650 het totaal verbruik lager is dan met een 4650 (15-19 tov 35 watt).

Een mogelijke oplossing voor het studio 17 met core-i7 probleem zou dus een upgrade naar de ati 5650 kunnen zijn. Weliswaar heeft Dell niet echt plannen dit te doen, om toekomstige mogelijke problemen te vermijden (de toekomstige specs werden gepubliceerd in de support; alleen de arrandale configuraties krijgen de grafische update naar de 5000-series).
Logisch, aangezien ze al genoeg blaam hebben gekregen op hun naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
DHerbig schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:01:
Ik heb zojuist de bestelling voor de Studio 1745 geannuleerd. Van het lezen van deze review
werd ik ook niet vrolijker. Ik kijk wel of en wanneer ik een andere bestel. De Vostro1500 werkt voorlopig nog prima.
Bedankt voor de reacties! :)
Volgens mij een onlogische reactie als je een 1745 bestelde en niet een 1747. Want de enige echte slechte punten van de review zijn de begrenzing (throttling) van de core i7 cpu, de abnormale warme adapter en de hoge warmte van de laptop.
Allemaal problemen veroorzaakt door de core i7 en dus niet van toepassing bij de core 2 duo (=1745) !

Wat wel logisch zou zijn is je bestelling annuleren, want momenteel zijn de nieuwe arrandale laptops superieur tov elke core 2 duo. Dus als je echt het maximum uit je laptop wilt halen (en dus meer dan surfen en wat Word) is het nu dom een core 2 duo te kiezen als je voor dezelfde prijs een arrandale core i5 kunt hebben die veel sneller (en significant energiezuiniger!) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Matched: dell, 17
@c-mattic: Je hebt helemaal gelijk. Ik was in eerste instantie ook niet van plan geweest mijn bestelde 1745 te annuleren; was zelfs tevreden dat ik een goede keus gemaakt had en geen last had van de problemen van de 1747. De lange levertijd (drie maanden!) is de reden dat ik er toch vanaf wil. Maar als je alle reviews leest ga je toch twijfelen aan de kwaliteit die Dell momenteel in het algemeen aan het leveren is. Dus kijk ik even verder.

En bedankt voor de Arrandale tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
@DHerbig: dat is inderdaad een goed argument! Dell moet eens dringend ofwel hun leveranciers meer discipline qua levertijden opleggen ofwel moeten ze hun heel businessconcept eens herzien...

De nieuwe studio 17 (1745 en hoger) schijnt, voor een consumentennotebook, wel stevig gebouwd te zijn hoor. Het is vooral de studio 15 die een stapje lager is gegaan qua bouwkwaliteit.

Als bouwkwaliteit echt een primaire factor is, dan zal je keuze beperkt zijn tot de zakelijke notebooks en tot de high-end consumentennotebooks als je ook nog eens sterke video-kaarten wilt enzo...
Het zal in ieder geval je budget de hoogte in doen schieten. Nu is relatief tov hoelang je je laptop wil gebruiken. Om de twee jaar 1000€ is even kostelijk als 2000€ om de vier jaar (zonder rekening te houden met de tijdswaarde van geld natuurlijk :p maar dan ga ik teveel de financiële toer op...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej, opvallend... iets nieuws...
een Inspiron 17 met een core i5 processor.
Op deze manier wordt de Studio 17 met de P7450 een stuk minder aantrekkelijk..of niet?

Kijk eens op deze pagina:
http://www1.euro.dell.com...iron-1764&s=dhs&cs=nldhs1

Graag een reactie.
mvg Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 10:12
De gpu in de studio is veel krachtiger. hd4330 VS hd4650. Als je geen gpu power nodig hebt, is het wel een goede oplossing.

[ Voor 37% gewijzigd door karakedi op 17-01-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als je weet dat ik geen gamer ben is de gpu4330 dan nog voldoende??
mvg Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
als je geen gamer bent maakt het helemaal niet uit welke graka je hebt

zie ook deze quote:
GENETX schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:00:
[...]

Nee, een videokaart staat gewoon uit zn neus te vreten, zeker als je Aero uit hebt.

* GENETX heeft in zijn netbook de traagste videokaart die vandaag de dag nog op aarde wordt geproduceerd
dat geeft wel aan hoeveel nut een videokaart heeft voor de huis, tuin, en keukengebruiker...

wel is het aan te raden, voor het "af en toe een spelletje" type, in idergeval GEEN kaart van intel te nemen, qua 3d prestaties zijn die dingen gewoon ruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@ darkstone

ok, duidelijk. Lijkt me een goede aanschaf voor deze prijs: snelle processor; voldoende opslagruimte en werkgeheugen plus voor huis-tuin en keukentoepassingen voldoende grafische kaart....
mvg
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, als je hem vaak meeneemt zou ik echter geen 17" nemen, als DTR is hij echter prima geschrikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers een review van de 1747

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Heb vorige week een Dell 1745 besteld...
Al met al denk ik een beste laptop afgezien van de levertijd. (vermoedelijke leverdatum 12-03-2010)
En dan te bedenken dat ik het nu moet doen met mijn Acer aspire 5633 waarvan het scherm kapot is (helft is zwart).

Dit zit er zo'n beetje allemaal op.

Studio 1745 : Intel Core 2 Duo P7450(2.13GHz,1066MHz,3MB)
Display : 17.3in High Definition+ (1600X900) LED with TrueLife
Palmrest : Standard
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera
LCD Back Cover : Plum Purple Colour Microsatin Finish
Ship Accessory : Dutch Docs
Resource DVD : Studio 1745 Diagnostics and Drivers
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software (Win 7 Only)
Power Cord : European 1M
Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650
Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo
Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard European
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
Dutch - Microsoft Works 9.0
Software : Datasafe Local 2.0 Basic
Dutch McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD)
Standard Service - 1 year of coverage included with your PC
Studio 1745 Order - Netherlands

Goede keus???

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:32:
Hey,
Heb vorige week een Dell 1745 besteld...
Al met al denk ik een beste laptop afgezien van de levertijd. (vermoedelijke leverdatum 12-03-2010)
En dan te bedenken dat ik het nu moet doen met mijn Acer aspire 5633 waarvan het scherm kapot is (helft is zwart).

Dit zit er zo'n beetje allemaal op.

Studio 1745 : Intel Core 2 Duo P7450(2.13GHz,1066MHz,3MB)
Display : 17.3in High Definition+ (1600X900) LED with TrueLife
Palmrest : Standard
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera
LCD Back Cover : Plum Purple Colour Microsatin Finish
Ship Accessory : Dutch Docs
Resource DVD : Studio 1745 Diagnostics and Drivers
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software (Win 7 Only)
Power Cord : European 1M
Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650
Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo
Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard European
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
Dutch - Microsoft Works 9.0
Software : Datasafe Local 2.0 Basic
Dutch McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD)
Standard Service - 1 year of coverage included with your PC
Studio 1745 Order - Netherlands

Goede keus???

Groetjes
Dat hangt er vanaf wat je ermee wilt doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Geen matches
Ik hoor net dat het full HD scherm 1920x1080 niet meer te verkrijgen is. Alleen de 1600x900...
Ga ik dit missen?

Dit is toch de scherm resolutie, dus het groter worden van de bureaubladruimte? (het kleiner worden van de pictogrammen erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
Je kunt het apparaat beter niet bestellen.
Hier onder de minpunten waarom niet.
  • Voeding kan niet meer dan 90 watt leveren dit resulteert dat de core's van de laptop maar op 1066mhz draaien.
  • Geluid kraakt waneer de ventilator aanslaat (dit duid het spannings probleem nog maar een keer aan)
  • 7 piepjes problemen zijn ook nog niet opgelost
  • Er zijn problemen met de slaapstand/hybernating stand.
Nou vind ik net vers van de pers een nieuwe Sony vaio welke je zelf ook kan samenstellen op internet. Dit kan met een i5 of een i7.

Neem je de i5 dan lever je uiteraard wel wat in op de processor maar heb je wel een betere videokaart dan de dell heeft en een full hd scherm en standaard WIFI N en bleutooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:47:
Als je weet dat ik geen gamer ben is de gpu4330 dan nog voldoende??
mvg Henk
Ik weet het niet zeker maar volgens mij voor multi media toepassingen schiet de gpu in de Inspirion met i5 ook te kort. Het is geen optie om en zwaardere GPU erin te zetten, bovendien zou je dan ook best wel eens problemen kunnen krijgen met het vermogen van max 90 watt.

Op zich is de insprion met i5 een prima optie voor internetten en thuiswerken (klussen met office). Maar voor serieuze dtp en andere multimedia toepasingen denk ik dat de GPU iets te kort schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
dstyle_nl schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:16:
Je kunt het apparaat beter niet bestellen.
Hier onder de minpunten waarom niet.
  • Voeding kan niet meer dan 90 watt leveren dit resulteert dat de core's van de laptop maar op 1066mhz draaien.
  • Geluid kraakt waneer de ventilator aanslaat (dit duid het spannings probleem nog maar een keer aan)
  • 7 piepjes problemen zijn ook nog niet opgelost
  • Er zijn problemen met de slaapstand/hybernating stand.
Nou vind ik net vers van de pers een nieuwe Sony vaio welke je zelf ook kan samenstellen op internet. Dit kan met een i5 of een i7.

Neem je de i5 dan lever je uiteraard wel wat in op de processor maar heb je wel een betere videokaart dan de dell heeft en een full hd scherm en standaard WIFI N en bleutooth.
Geef eens een linkje naar de site waar je deze gevonden hebt? Thnx
Ik verwacht wel dat deze dan een 400 euro duurder uit zal vallen.

[ Voor 3% gewijzigd door pdc_2 op 20-01-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@ zuma

Is dan de configuratie van Thelamon (zie eerdere posting van 19 jan.) met de P7450 cpu en 1gb grafische kaart een "betere" keuze voor het net iets meer dan normale gebruik.....?? :?

mvg
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Het throttling probleem heeft nu officieel de aandacht van de Dell technici

zoals hier gezegd door: Dell-Todd S (link naar bericht)
I honestly don't think anyone at this point knows what the specific outcome will be. I'm sure when this issue first came to light they started brainstorming root cause theories and resolution procedures and I imagine they came up with a lot of different scenarios. But in the end it will all depend on what is determined to be the true root cause and what is the best resolution for the problem.

I'm not an electrical engineer so for me to speculate on what is happening or how to fix it would be just that, pure speculation. Do I wish this were a simple fix that could be corrected over night? Sure, we all do. But true failure analysis takes time. Plus more time to test possible fixes. People want an ETA on fixes and announcements and I don't blame them. I would too. Heck, we've all been there at some point with electronics that we've purchased I think. But if I said "Saturday at 5pm" and we missed that deadline because the engineers needed to do a bit more testing wouldn't that just make the problem worse?

I'm on email threads at work (lots of them) discussing this issue so the only concrete thing I can say at this point is that it *IS* getting looked at, and looked at hard, by a lot of different Dell people.

As soon as we can release more information we will.
Ookal is dit voor de XPS 16 1645 i7, de problemen zijn het zelfde.

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Zojuist een update :)

Bestelgegevens Studio 17 (N0074507)
Intel® Core™ 2 Duo Processor P7450 (2.13GHz, 1066MHz, 3MB), Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Intel® Core™ 2 Duo Processor P7450 (2.13GHz, 1066MHz, 3MB)
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Internal US/International Qwerty Keyboard
1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650
1 TB (7.200 rpm) Dual SATA-harde schijf (2 x 500 GB)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
Voeding

Datum van bestelling: 11-1-2010
Status van bestelling: In productie :)

Leveringsgegevens

Geschatte leverdatum: 25-2-2010
Transportbedrijf: Niet verzonden
Volgnummer: Niet verzonden

Greetz, Sjoerd

--------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Ik heb er ook een besteld. met de dikke kortingen net geen 800 euri betaald met als enige optie die ik gekozen he de 2x500gb 7200 rpm schijven ipv de 5400rpm schijven. scheelde een whopping 5 euro meerprijs!!! Dus dat hebben we maar gedaan. Lijkt me een hel lekker laptopje met zen 1 gig videokaart en P7450 dual core mooie prijs ook.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Geen matches
Ik heb toen wel nog die I7 met full hd scherm, met wifi n kaart en 500GB 7300rpm besteld voor 1070 euro ofzo
maar nog steeds niet binnen. Ik denk dat ze wachten met leveren en maken tot het giga probleem ivm stroom is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
dstyle_nl schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:16:
[...]

De Studio 1747 en de XPS1645 zijn niet de enige systemen die 'probleempjes' hebben met de i7 quadcores.

Als je de Sony Vaio F11 bedoelt, hou er dan alvast rekening mee dat ook daar (BIOS-matig) gethrottled wordt.
Indien je de F11 op accu laat lopen wordt de i7 720 terug geklokt naar 966MHZ. Ik heb nog geen berichten gelezen over terugklokken waneer hij aan het stopcontact hangt, ook niet tijdens zware belasting (dubbele benchtest CPU en GPU).
Dit terugklokken bij accu-gebruik is overigens ook bij (onder andere) de HP Envy (15") terug te vinden.

Wat betreft de videokaart in de F11: de Nvidia Geforce 330M is vergelijkbaar met de Radeon Mobility 4650 wat betreft prestaties, maar gebruikt een stuk minder stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Geen matches
pdc_2 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:21:
[...]
link naar Sony F-series
De uitvoering met i7 720qm is er al vanaf iets meer dan €1200,- (1920x1080, 6GB ram, 500GB hdd), zie Tweakers Pricewatch voor details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:10:
[...]

Dat hangt er vanaf wat je ermee wilt doen :)
Alleen een beetje internetten en muziek luisteren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
Geen matches
RobbertDs1 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:29:
Ik heb toen wel nog die I7 met full hd scherm, met wifi n kaart en 500GB 7300rpm besteld voor 1070 euro ofzo
maar nog steeds niet binnen. Ik denk dat ze wachten met leveren en maken tot het giga probleem ivm stroom is opgelost.
Wanneer heb je hem besteld dan?

Trouwens, is het FullHD van 1920x1080 zeker altijd te verkiezen boven de HD 1600x900?
Want dat kan betekenen om meer te betalen voor een ander merk om dat wel het juiste FULLHD te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door pdc_2 op 21-01-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:54:
[...]

Alleen een beetje internetten en muziek luisteren ;-)
In dat geval kun je nog €500,- besparen en ergens een core2duo laptop scoren in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Geen matches
pdc_2 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 07:50:
[...]

Wanneer heb je hem besteld dan?

Trouwens, is het FullHD van 1920x1080 zeker altijd te verkiezen boven de HD 1600x900?
Want dat kan betekenen om meer te betalen voor een ander merk om dat wel het juiste FULLHD te krijgen.
Uh hij zou er de 29ste moeten zijn, besteld ongeveer 5 weken terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
guapper schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:46:
[...]

In dat geval kun je nog €500,- besparen en ergens een core2duo laptop scoren in de aanbieding.
Klopt maar niet met deze opties..
Ze kunnen er maar op zitten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
pdc_2 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:21:
[...]

https://www.sonystyle.nl/...CD45B0076E10080002BC29BE1

als je voor de i5 gaat niet. je krijgt dan een aantal dingen beter dan bij dell zoals scherm, blueray,bluetooth, en een N wifi kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dstyle_nl schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:14:
[...]

als je voor de i5 gaat niet. je krijgt dan een aantal dingen beter dan bij dell zoals scherm, blueray,bluetooth, en een N wifi kaart.
Als ik verder lees zie ik dat het om een vanaf prijs van 799euro gaat.
Als je dus de i5 + 500Gb + full HD scherm wil zit je rond de 1000 euro.

Ik heb weken zitten vergelijken en ben toch echt tot de conclusie gekomen dat je bij geen 1 fabrikant voor een slordige 800 euro krijgt als wat er in een Dell studio 17 zit.

Dus ook zeker niet bij sony. de enige is packard bell, maar of je nou zo blij moet worden van een packard bell?? nee doe mij dan maar een Dell ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zoals jij hem configureerd komt ie uit op 1049 euro..
Die 799 euro is een vanafprijs..

Dus idd geen 400 euro duurder maar wel 277euro.
Dan kan je zeggen ja is maar 277 euro.
Maar voor 277 euro bovenop die 1049 heb je een NOG betere maar waar ligt dan de grens.

Maar dat is maar net wat je er voor over hebt.
Ik had max 750 euro over voor een laptop en moet er bij dell nu 772 afrekenen.
IK vind dan ook een i5 processor en een Full HD scherm geen 277 euro waard.
Als ik Full HD tv wil kijken zet ik mijn LCD met PS3 wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
[...]

Hou er rekening mee dat het scherm qua beeldkwaliteit waarschijnlijk even middelmatig is het standaardscherm van de studio 17 (1600x900). Sony pronkt altijd met haar superieure schermen, maar in de (goedkope) basisversie van elk model ontbreken die schermen altijd en steken ze er subtiel een goedkopere erin. Toch, de hogere resolutie (Full hd vs hd+ van Dell) is zeker een pluspunt.
Dus verwacht niet teveel van de beeldkwaliteit bij het 999€ basismodel van de F-serie.
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen slecht scherm, gewoon middelmatig. Het Dell 1920x1080 scherm is zeer waarschijnlijk superieur tov het scherm van het Sony basismodel van de F-serie. Wil je een even goed (of zelfs beter) scherm, dan moet je naar de duurdere varianten (min. 1299€) kijken.

Heb ook mijn twijfels bij de duurzaamheid van dat aangenaam moussegedoe op de polssteunen... Nuja, das persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:36:
[...]
Kun je daarop tegenwoordig ook niet internetten en muziek luisteren??
})

Mooie sport hé, een ideale configuratie vinden voor een strakke prijs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
guapper schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:25:
[...]

Kun je daarop tegenwoordig ook niet internetten en muziek luisteren??
})

Mooie sport hé, een ideale configuratie vinden voor een strakke prijs. :P
Maar het internetten op tv is net zo ruk als een film kijken op je laptop.
Jammer dat je alleen zo kan reageren.
Je zou ook antwoord kunnen geven op mijn bericht over de specs die veel duurder zijn zoals de config van de sony.

Maar nee je moet iets wat grappig bedoeld is meteen breed uitmeten.

beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
guapper schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:46:
[...]

Vind voor mij dan eens een laptop van 277 euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, de status van mijn bestelde studio17 met core i7 is ge-update.....
Ik had eigenlijk verwacht (en gehoopt) dat ze zouden wachten met de productie tot de throttle-problematiek verholpen was.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/22/1264142890-520.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:34:
[...]

Vind voor mij dan eens een laptop van 277 euro!!
Volgens mij komen netbooks aardig in de buurt van de 277 euro. Ideaal pc'tje om mee te internetten en muziek te luisteren. Ook erg handig voor de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Gebeld naar Dell, blijkt dat mijn laptop niet geleverd kan worden door dat we een Full HD scherm hadden gekozen.
Zit dus al 5 weken voor niks te wachten :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
Bel voor de lol is sony op.. ik kreeg direct 5% korting en gratis expresser verzending. Je kunt waarsch ook wel 10% korting krijgen.
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:36:
[...]

Zoals jij hem configureerd komt ie uit op 1049 euro..
Die 799 euro is een vanafprijs..

Dus idd geen 400 euro duurder maar wel 277euro.
Dan kan je zeggen ja is maar 277 euro.
Maar voor 277 euro bovenop die 1049 heb je een NOG betere maar waar ligt dan de grens.

Maar dat is maar net wat je er voor over hebt.
Ik had max 750 euro over voor een laptop en moet er bij dell nu 772 afrekenen.
IK vind dan ook een i5 processor en een Full HD scherm geen 277 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:20
Ik heb begin Januari een 1747 met i7 processor besteld (Studio 17 N0074509).

Vandaag maar eens met Dell gebeld en daar wist men niets af van de 7-beep problemen.

Ben benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
guapper schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:36:
[...]

De Studio 1747 en de XPS1645 zijn niet de enige systemen die 'probleempjes' hebben met de i7 quadcores.

Als je de Sony Vaio F11 bedoelt, hou er dan alvast rekening mee dat ook daar (BIOS-matig) gethrottled wordt.
Indien je de F11 op accu laat lopen wordt de i7 720 terug geklokt naar 966MHZ. Ik heb nog geen berichten gelezen over terugklokken waneer hij aan het stopcontact hangt, ook niet tijdens zware belasting (dubbele benchtest CPU en GPU).
Dit terugklokken bij accu-gebruik is overigens ook bij (onder andere) de HP Envy (15") terug te vinden.

Wat betreft de videokaart in de F11: de Nvidia Geforce 330M is vergelijkbaar met de Radeon Mobility 4650 wat betreft prestaties, maar gebruikt een stuk minder stroom.
Even voor de goede orde:
Ik vind het prima en perfect dat de CPU throttled op de batterij. Dan gaat de batterij langer mee.
De PC moet gewooon niet throttlen op netspanning, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
Ik heb vandaag de manager van dell nederland gesproken.

Deze bevestigde dat het probleem nu bekent is, er worden geen laptops uitgeleverd tot dat het probleem is opgelost wist hij mij te vertellen.

Hij geeft ook aan dat ze op de hoogte zijn van het 7 piepjes probleem en dat met de laatste bios update opgelost zou moeten zijn.

Hij heeft mijn order voor mij geannuleerd. Ik heb aangegeven dat ik voor een sony ga. Hij vroeg me nog of die ook al wel een i7 processor hadden en ja dat hebben ze en dan met een 120 watt voeding wat voldoende moet zijn.

Op naar het sony avontuur, en dan kan men hier weer fijn ontopic gaan praten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dstyle_nl schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:21:

Deze bevestigde dat het probleem nu bekent is, er worden geen laptops uitgeleverd tot dat het probleem is opgelost wist hij mij te vertellen.

Hij geeft ook aan dat ze op de hoogte zijn van het 7 piepjes probleem en dat met de laatste bios update opgelost zou moeten zijn.

Hij heeft mijn order voor mij geannuleerd. Ik heb aangegeven dat ik voor een sony ga. Hij vroeg me nog of die ook al wel een i7 processor hadden en ja dat hebben ze en dan met een 120 watt voeding wat voldoende moet zijn.

Dan ben ik eens benieuwd of mijn laptop ook niet wordt uitgeleverd. Ik heb hem vorige week besteld. Heb je toevallig het telefoonnummer van die manager. Kan handig zijn als mijn dell TOCH wordt bezorgdt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Nog even een waarschuwing: 120 watt kan nog krap zijn met een vergelijkbare config als de studio 17 met i7 en HD+ scherm die ik had besteld (zat dus ook 2* 500 gig bij...)

Ik vond wel een aardige vergelijkbare versie met mijn Dell order in de Toshiba Qosmio X500-10T. Deze is wel wat duurder en nog groter (18") maar wel een adapter die 19V bij 9,5A kan leveren, dus dat is 180 watt... Als dat ding op netspanning nog throttled eet ik mijn schoen op, dan is die core i7 gewoonweg brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....
Vreemd.
De bestel-status vasn mijn 1747 met core i7 is vandaag als 'verzonden' ge-update. Da's dus niet erg in lijn met het verhaal van de persoon bij Dell. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
Als je dell nederland belt en je kiest in het menu 1,1,1,1 en je vraagt naar de heer roelofs dan heb je hem te pakken. Ik weet niet of het de bedoeling is dat hij de hele dag gebeld word maar goed 8)7
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:27:
[...]

Dan ben ik eens benieuwd of mijn laptop ook niet wordt uitgeleverd. Ik heb hem vorige week besteld. Heb je toevallig het telefoonnummer van die manager. Kan handig zijn als mijn dell TOCH wordt bezorgdt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld dit alleen voor de i7 of voor alle studio17 laptops??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dstyle_nl schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:18:
Bel voor de lol is sony op.. ik kreeg direct 5% korting en gratis expresser verzending. Je kunt waarsch ook wel 10% korting krijgen.

[...]
Dat is dan wel weer een goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dstyle_nl schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:57:
Als je dell nederland belt en je kiest in het menu 1,1,1,1 en je vraagt naar de heer roelofs dan heb je hem te pakken. Ik weet niet of het de bedoeling is dat hij de hele dag gebeld word maar goed 8)7

[...]
Waarom niet? Moeten ze maar geen systemen uitleveren waarvan ze op voorhand al weten dat er problemen mee zijn. 8)7 8)7 Het moet niet gekker worden. De klant wordt op deze manier bedrogen. Misschien toch maar eens RADAR inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:35:
He, de status van mijn bestelde studio17 met core i7 is ge-update.....
Ik had eigenlijk verwacht (en gehoopt) dat ze zouden wachten met de productie tot de throttle-problematiek verholpen was.

[afbeelding]
Heeeeeeeeeee, ik heb die van mij de 26e december besteld en die is nog in de productie status.
Zal nu dan ook wel snel veranderen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:12:
[...]

Waarom niet? Moeten ze maar geen systemen uitleveren waarvan ze op voorhand al weten dat er problemen mee zijn. 8)7 8)7 Het moet niet gekker worden. De klant wordt op deze manier bedrogen. Misschien toch maar eens RADAR inschakelen?
[X] Gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een goed begin...
maar ik weet uit ervaring dat radar heel wat klachten binnen moet krijgen voordat ze er iets mee doen.
Heb ooit eens een flinke klacht over ziggo gestuurd en daar niets van gehoord. Misschien dat iedereen met een probleem over Dell even een klacht stuurt.
Samen sta je toch sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
  • Laatst online: 09-02-2019
Geen matches
iemand de bios update A05 al geplaatst .?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
  • Laatst online: 09-02-2019
Geen matches
geplaatst , van ao1 naar ao 5 , merk direct de rust van de fan , turboboost test draait ben nieuwsgierig of dat een verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
zuma schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:37:
Nog even een waarschuwing: 120 watt kan nog krap zijn met een vergelijkbare config als de studio 17 met i7 en HD+ scherm die ik had besteld (zat dus ook 2* 500 gig bij...)

Ik vond wel een aardige vergelijkbare versie met mijn Dell order in de Toshiba Qosmio X500-10T. Deze is wel wat duurder en nog groter (18") maar wel een adapter die 19V bij 9,5A kan leveren, dus dat is 180 watt... Als dat ding op netspanning nog throttled eet ik mijn schoen op, dan is die core i7 gewoonweg brak.
Wat Dell en de i7 quadcores betreft: deze hebben ze ook in de Precision 6500 gestopt, en daarbij wordt een 210W (!) voeding meegeleverd.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit is vanwege de 4 Dimm sloten en de Quadro/FirePro videokaarten.

Ik begrijp dat ze de voeding wat extra capaciteit mee willen geven ovoor randapparatuur en dan nog wat extra reserve zodat de voeding niet te heet wordt, maar 120W verschil met de XPS16 en de Studio 1747 (90W) kunnen ze daarmee toch niet goed praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:31:
[...]

Maar het internetten op tv is net zo ruk als een film kijken op je laptop.
Jammer dat je alleen zo kan reageren.
Je zou ook antwoord kunnen geven op mijn bericht over de specs die veel duurder zijn zoals de config van de sony.

Maar nee je moet iets wat grappig bedoeld is meteen breed uitmeten.

beetje jammer
Je hebt helemaal gelijk; sorry, ik liet me een beetje gaan..

Wat betreft de opgegeven specs: beetje overkill voor wat je er mee wil doen, vandaar mijn reactie. Aan de andere kant zul je daarmee toch zeker goed vooruit kunnen tot de laptop het over X jaar begeeft.

Als je het hebt over muziek luisteren: de kwaliteit van de speakers in de Studio 17 schijnt een stuk beter te zijn dan die van de Vaio F-series.

Wat betreft de te besparen centjes: ik had niet gezien dat die Vaio maar 799,- kost. Voor 299,- koop je inderdaad niet veel soeps, maar voor iets meer koop je toch leuke 10 à 11" laptopjes/tablets met multitouch scherm. Dit lijkt me ideaal om op de bank te gebruiken om te internetten en muziek te luisteren. Ik zou je een modelletje met een 768x1366px scherm aan willen bevelen. Liefst met SDD opslag, evt. een 2,5" externe schijf erbij voor je muziek/films voor onderweg.

Ik heb dit zelf serieus overwogen icm. een werkstationnetje omdat ik CAD applicaties wil draaien. Maar omdat ik geen zin heb om op de bovenverdieping in een kamertje te gaan zitten (vriendin wil geen workstation in de living) ga ik toch voor een wat groter model laptop met zoveel processorkracht als ik me kan veroorloven. Ik zal het nodig hebben ook.

Succes met je speurtocht, al ben ik bang dat ik het er op deze manier niet makkelijker op maak.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:01:
[...]

Je hebt helemaal gelijk; sorry, ik liet me een beetje gaan..

Wat betreft de opgegeven specs: beetje overkill voor wat je er mee wil doen, vandaar mijn reactie. Aan de andere kant zul je daarmee toch zeker goed vooruit kunnen tot de laptop het over X jaar begeeft.

Als je het hebt over muziek luisteren: de kwaliteit van de speakers in de Studio 17 schijnt een stuk beter te zijn dan die van de Vaio F-series.

Wat betreft de te besparen centjes: ik had niet gezien dat die Vaio maar 799,- kost. Voor 299,- koop je inderdaad niet veel soeps, maar voor iets meer koop je toch leuke 10 à 11" laptopjes/tablets met multitouch scherm. Dit lijkt me ideaal om op de bank te gebruiken om te internetten en muziek te luisteren. Ik zou je een modelletje met een 768x1366px scherm aan willen bevelen. Liefst met SDD opslag, evt. een 2,5" externe schijf erbij voor je muziek/films voor onderweg.

Ik heb dit zelf serieus overwogen icm. een werkstationnetje omdat ik CAD applicaties wil draaien. Maar omdat ik geen zin heb om op de bovenverdieping in een kamertje te gaan zitten (vriendin wil geen workstation in de living) ga ik toch voor een wat groter model laptop met zoveel processorkracht als ik me kan veroorloven. Ik zal het nodig hebben ook.

Succes met je speurtocht, al ben ik bang dat ik het er op deze manier niet makkelijker op maak.
:P
Kijk dat is nog eens een reactie,
Tof van je dat je er op een normale manier op terug komt en dan ook nog eens met een antwoord waar ik wat aan heb.

Het is idd een beetje overkill maar als ik er wat meer mee wil doen dan voornamelijk internetten en muziek downloaden/luisteren dan moet ie dat ook gewoon aankunnen.
Ik ben ook niet meer opzoek want heb de 1745 vorige week al besteld.
Idd een 11'' is erg leuk maar wil toch een volwaardige laptop.
Het gaat me ook niet om het geld, Het ging er over dat de vaio als alternarief werd aangeboden maar die komt weer 277euro duurder uit dan de 772 die ik betaal voor de dell, terwijl er werd gezegd dat de vaio een goed alternatief is. dat is het ook maar wel weer een van 277euro duurder.
iemand postte eerder dat ik 500 kon besparen waarop ik zei dan zoek maar eens een laptop voor me van 272 euro (772 laptop - 500 besparen is 272)
De prijs van 799 euro voor de vaio is mooi maar dat is het basismodel zonder de opties BluRay full hd enz enz zoals eerder gepost, want dan komt ie op 1049.
waarop ik anwoorde dat het ergens op houdt.
Aangezien ik niet veel meer met mijn laptop doe dan internetten en muziek luisteren is het mij de 277euro extra niet waard aangezien ik die extra's al helemaal niet gebruik ;-).

Ik wilde mijn reactie ook nog even onderbouwen (is wel zo netjes toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
c-mattic schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:44:
[...]

Hou er rekening mee dat het scherm qua beeldkwaliteit waarschijnlijk even middelmatig is het standaardscherm van de studio 17 (1600x900). Sony pronkt altijd met haar superieure schermen, maar in de (goedkope) basisversie van elk model ontbreken die schermen altijd en steken ze er subtiel een goedkopere erin. Toch, de hogere resolutie (Full hd vs hd+ van Dell) is zeker een pluspunt.
Dus verwacht niet teveel van de beeldkwaliteit bij het 999€ basismodel van de F-serie.
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen slecht scherm, gewoon middelmatig. Het Dell 1920x1080 scherm is zeer waarschijnlijk superieur tov het scherm van het Sony basismodel van de F-serie. Wil je een even goed (of zelfs beter) scherm, dan moet je naar de duurdere varianten (min. 1299€) kijken.

Heb ook mijn twijfels bij de duurzaamheid van dat aangenaam moussegedoe op de polssteunen... Nuja, das persoonlijk.
Is dat echt waar? In het Sony F series topic staat namelijk een post van Philflow, met een bron waarin het Full HD scherm bestempeld wordt als zijnde 'zeer goed'

Dat maakt de Sony wel erg interessant momenteel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
bear87 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:36:
[...]

Is dat echt waar? In het Sony F series topic staat namelijk een post van Philflow, met een bron waarin het Full HD scherm bestempeld wordt als zijnde 'zeer goed'

Dat maakt de Sony wel erg interessant momenteel :D
Well de Sony F heeft een uitstekend scherm, als je kiest voor de duurdere configuraties.. ;) Beetje uitleg:

Sinds Sony begonnen is met goedkopere basisvarianten aan te bieden van hun hoogwaardige multimedia laptops, zochten velen naar het addertje onder het gras. De bouwkwaliteit leek dezelfde, de hardware iets lichter, maar de alombekende duallamp technologie waarvoor sony bekend staat was niet aanwezig, wat een duidelijk minder goed scherm gaf. Weliswaar nog altijd in de middelmaat, maar niet 'zeer goed'.

Dus alleen de niet-basisconfiguratie (lees: veel duurdere) beschikken over de hoogwaardige (duallamp) schermen.

Wil je een bewijs? :) Kijk maar eens goed bij de specificaties van het scherm op de Sony Vaio website. Bij het goedkoopste model staat er Vaio-scherm en bij de duurdere modellen Hoogwaardig Vaio-scherm.
Nog een bewijs: raad maar waarvoor het * staat in de mooie verkooppraat van sony in de afbeelding hieronder. Je raadt het, alleen bij modellen met het hoogwaardig Vaio-scherm!
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.be/res/images/image/29/1237477095129.jpg

Ik wil hiermee niet zeggen dat de Sony vaio F geen goed alternatief is voor de studio 17 (moet je ook zelf uitmaken weliswaar), maar als je voor het goedkoopste basismodel kiest, hou er dan rekening mee dat je niet het beste scherm krijgt zoals in de duurdere modellen, maar een middelmaat scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door c-mattic op 25-01-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Geen matches
Duidelijk, dank voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casagrande2407
Mijn Studio 1747 is nu 3 dagen voorzien van bios A05, en ik merk eigenlijk geen verschil als ik eerlijk ben. De fan hoor je af en toe zachtjes op de achtergrond, niet hinderlijk wat mij betreft. De 7 piepjes heb ik al niet meer gehad sinds ik op bios A04 ben overgestapt. Normaal gesproken doe ik niet veel meer dan wat internetten en office achtige zaken, maar er zat nog wel een avond tussen waarin ik een paar dvd's (images, weet niet of dat wat uitmaakt) heb afgespeeld en dat is zonder problemen verlopen.

Ik merk nog wel dat het ontwaken uit de slaapstand niet goed werkt. Echter heb ik exact hetzelfde probleem ondervonden met een vostro 1710 (met t8300 cpu), die kreeg ik ook alleen maar met een harde reset weer aan de gang. Aangezien op beide laptops win7 draait, begin ik nu te vermoeden dat het probleem daar zit. Ben overigens nog steeds tevreden met mijn studio, dat was waarschijnlijk ook het geval geweest als er geen i7 maar een p7450 oid in had gezeten.

Ik lees hier verhalen dat het standaard 1600x900 scherm van Dell onder de maat is. Nou, ik ben er heel tevreden mee en blij dat er geen full hd op zit. Zulke kleine lettertjes kan ik niet lezen.

Waar ik me nog steeds heel erg aan stoor is de Dell organisatie. Ik wil wat opties bestellen (bluetooth, hdd bracket en verlicht toetsenbord) en wordt door Dell van het kastje naar de muur gestuurd, terwijl je minimaal een half uur aan de lijn hebt gehangen. Bij sales verwijzen ze je voor onderdelen naar tech support. Bij tech support beloven ze je het uit te zoeken en krijg je 3 dagen later te horen dat ze de onderdelen niet kunnen (of is het willen?) leveren omdat de garantie vervalt. Hoe is het mogelijk: je koopt Dell onderdelen voor een Dell laptop en je raakt je garantie kwijt. Wat een onbenullige aanpak. Ik los het nu wel buiten Dell om op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Ik ben het met je eens wat de resolutie betreft. Ik heb deze laptop zelf niet, maar ik heb inmiddels genoeg 17 inchers gezien in de winkels met 1600/900 en ik moet zeggen dat dat al prachtig was, en vrij klein al, ik heb goede jonge ogen maar nog kleiner dan dat hoeft van mij niet zo. Ieder z'n ding natuurlijk :)

Wat men vaak bedoelt met middelmatig is volgens mij het feit dat de full hd schermen qua kwaliteit vaak meteen een stuk beter zijn. Niet omdat de standaard schermen slecht zijn, maar bij de S15 bijvoorbeeld is het standaard scherm gewoon van doodgewone kwaliteit, terwijl het full hd scherm weer echt goed schijnt te zijn, los van de resolutie, maar qua contrast, kleuren, etc. Maar na het zien van 1600/900 op 17 inch, wil ik echt geen full hd meer op 15 inch...

Ik blijf deze thread volgen, ik begin steeds meer te voelen voor een 17 inch laptop, aangezien ik hem toch niet dagelijks uit huis meeneem. Ik krijg met 17 inch wel een prettigere resolutie (1366/768 vs minimaal 1600/900) terwijl het qua gewicht en afmetingen niet super veel lijkt te schelen, of verkijk ik me dan lelijk? Men praat altijd over 17 inch 'bakbeesten', maar het scheelt in de breedte zo'n 4 cm. Ik heb nu 15 inch + extern scherm, maar dat externe scherm (hoe mooi ook) zou overbodig worden wanneer ik naar 17 inch ga met die 1600/900 resolutie, scheelt weer ruimte :)

Hoe zijn jullie overwegingen geweest om voor een 17 incher te gaan, en hoe bevalt het tov een 15 inch laptop? Hadden jullie achteraf liever 15 inch gehad, of bevalt het goed? Zie ik nog een nadeel van 17 inch tov 15 inch over het hoofd? Ben je met 15 inch echt zoveel beter af?

[ Voor 3% gewijzigd door bear87 op 26-01-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

18 jan de 1745 besteld met als vermoedelijke leverdatum 11-3-2010.
Vandaag staat er ineens verzonden...
Hardstikke kmooi natuurlijk maar waarom zegt dell eerst 11 maart en komt ie nu binnen een dag of 2 al binnen??
Hebben zoveel mensen misschien hun order geannuleerd?? hahahaha

En dan nog even iets over het backlit keyboard,
Die wilde ik er dus ook op hebben maar de verkoper vertelde mij dat die in nederland helemaal niet meer leverbaar is.
Terwijl ik hier lees dat hij er nog wel is maar dat ze hem niet willen leveren.
Hoe kom ik aan zo'n ding? hebben hebben hebben hebben hebben.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:51:
ebay, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dat is toch te gek voor woorden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:51:
18 jan de 1745 besteld met als vermoedelijke leverdatum 11-3-2010.
Vandaag staat er ineens verzonden...
Hardstikke kmooi natuurlijk maar waarom zegt dell eerst 11 maart en komt ie nu binnen een dag of 2 al binnen??
Hebben zoveel mensen misschien hun order geannuleerd?? hahahaha

En dan nog even iets over het backlit keyboard,
Die wilde ik er dus ook op hebben maar de verkoper vertelde mij dat die in nederland helemaal niet meer leverbaar is.
Terwijl ik hier lees dat hij er nog wel is maar dat ze hem niet willen leveren.

groetjes
Het backlit toetsenbord is telefonisch te bestellen als je wat aandringt, maar alleen in de UK uitvoering te krijgen. Ik heb het niet gedaan, want niets is zo irritant om overal op nl te werken en dan thuis weer op een UK...

Ik heb trouwens de 1747 besteld, hopelijk komt deze ook zo snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
Een aanvulling aan dit verhaal.

Ik had mijn order geannuleerd. De dag er na staat hij ineens in productie. De manager zou zorgen dat mijn order geannuleerd werd. Je raad het al, vandaag staat de status op "verzonden".

Dell boort je die laptop door je neus. Nu moet ik weer wachten op mijn geld tot hij afgeleverd is en ik hem zelf weer terug gestuurd heb.

Ook klopt het verhaal van dell niet dat de laptop niet meer uitgeleverd zou worden. Kortom ik werd gewoon voor gek gehouden bij dell. :(

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste