Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: dell, 17
zuma schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:55:
Kijk, kijk! Lijkt dat ze toch over de brug komen. Ben benieuwd wat ik nu de 11de uitgeleverd ga krijgen (welke bios versie enw at voor adapter). Laat ik hopen voor Dell dat ze definitief een knoop hebben doorgehakt voor de 11e want ik heb maar hooguit 5 dagen de tijd om te wachten met terug sturen (op de 6e dag moet dat ding op de post). Ik stuur alleen niet terug als er een definitief statement is die nieuwe powersupplies beloofd en throttling door gebruikers bewezen is opgelost met A.07. I*n alle andere gevallen gaat hij gewoon nog steeds terug ivm mijn wettelijk recht dat gelimiteerd is tot binnen 7 dagen retourneren.
Terug sturen, ben jij gek. De 1747 werkt op een paar kleine zaken na perfect!!
Ik zou die update en nieuwe voeding gewoon afwachten, ondertussen gewoon genieten van dit stukje techniek.

Succes en veel plezier met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
Inmiddels heeft DELL-Todd op het Dell-forum medegedeeld dat bij de ST 1747 geen 130 watt adapter wordt uitgeleverd. Aldus Todd 'geloven' de engineers van Dell nog dat ze dit apparaat fatsoenlijk kunnen laten lopen op 90 watt. Nou dat laatste geloof ik wel maar hij zal niet zijn max. specs halen en gewoon blijven throttlen....

Als Dell zover komt dat de bios zodanig wordt aangepast dat een zwaardere adapter wordt geaccepteerd zonder throttlen dan wil ik er misschien nog over nadenken om 'm te behouden. Dan koop ik zelf wel een 150 watt adapter. Maar die Asus G73 is ook wel erg lekker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:20
Geen matches
Met welke tools zijn de CPU 100% te belasten en gelijk de status van de CPU in te zien ?

Met CPU ID en Burnin test (CPU 100% belast) blijft mijn CPU op 1.6 Ghz draaien en ik zie nergens een Turbo jump naar de 2.x, wel blijft het lekker stil, de fan springt bij mij zelden naar een vervelend niveau (of ik word doof, maar daar is nog geen bewijs voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
xxtremexx schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:42:
Met welke tools zijn de CPU 100% te belasten en gelijk de status van de CPU in te zien ?

Met CPU ID en Burnin test (CPU 100% belast) blijft mijn CPU op 1.6 Ghz draaien en ik zie nergens een Turbo jump naar de 2.x, wel blijft het lekker stil, de fan springt bij mij zelden naar een vervelend niveau (of ik word doof, maar daar is nog geen bewijs voor).
je moet de CPU en de GPU tegeliijk belasten, dan kom je wel aan de 90 watt met alle randapparatuur erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Geen matches
Het feit dat je die turbo jump al niet ziet bij tests is al fout. Kan je zien of al je vier cores 100% belast zijn op 1.6 Ghz? Dan loopt hij idd prima maar als een of meerder van die vier cores minder belast zijn of idel zijn. Dan moet de wel actieve cores harder dan 1.6 GHZ (de turbo) gaan lopen...

Qua proggies heb ik ikemand dit wel eens zien gebruiken daartoe:
Deze sets:
- ATI Tool - artifact scan, all values default, no twacking, Intel Burn Test, and CPU-Z for getting the actual Frqs.
-Furmark and prime
-Everest stresstest + ATI Tool artefact scan

En evt. met een wattmeter, als je die hebt liggen, kan je kijken hoeveel de Laptop trekt.... Als het goed als zal je zien dat hij nimmer boven de 90 watt komt en hoe harder je 'm gaat belasten hoe langzamer de boel gaat lopen. Nog een hele belnagrijke factor is de helderheidsinstelling van je scherm, meer licht is meer vermogen nodig is langzamere prestaties op netvoeding n.b. Meestal zet men 'm op 75%. Dus zet je scherm in een stand die jij prettig vind voor je zelf en ga niet zitten te beknibbelen daarop om vermogen te besparen, je werkt immers op netvoeding en niet de batterij....

[ Voor 62% gewijzigd door zuma op 06-02-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bios update A06 staat online, de eerste reacties zijn echter gemengd.

Power usage zou beter geregeld zijn nu maar blijkt echter wel ten koste te gaan van de prestaties van sommige aplicaties..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
  • Laatst online: 09-02-2019
Geen matches
Met A06 is me "Fan"stuk rustiger , de rest gaan we nu even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zuma schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:46:
En evt. met een wattmeter, als je die hebt liggen, kan je kijken hoeveel de Laptop trekt.... Als het goed als zal je zien dat hij nimmer boven de 90 watt komt en hoe harder je 'm gaat belasten hoe langzamer de boel gaat lopen.
je moet wel even het rendement van de voeding "verrekenen", de adapter trekt waarschijnlijke <100w uit het stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:25:
[...]

je moet wel even het rendement van de voeding "verrekenen", de adapter trekt waarschijnlijke <100w uit het stopcontact
Goed punt heb je daar; ik denk dat heel wat mensen dat vergeten mee te nemen in de vergelijking wanneer ze kijken hoeveel stroom de laptop trekt.

+1
:)

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 06-02-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: dell
2 Februari de orderbevestiging ontvangen van Dell met als verwachte leveringsdatum 6 mei. Ik zie echter dat mijn bestelling nu al de status "verzonden" heeft; dat is een stuk sneller dan gedacht. Temeer daar de door mij op 24 januari bestelde configuratie nu ruim € 400,00 duurder uit valt. Ben dus benieuwd wanneer UPS deze week langs zal komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHartong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02-2024
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 12:00:
2 Februari de orderbevestiging ontvangen van Dell met als verwachte leveringsdatum 6 mei. Ik zie echter dat mijn bestelling nu al de status "verzonden" heeft; dat is een stuk sneller dan gedacht. Temeer daar de door mij op 24 januari bestelde configuratie nu ruim € 400,00 duurder uit valt. Ben dus benieuwd wanneer UPS deze week langs zal komen. ;)
Hi, ik ben blij voor je. Ik wil graag je specs weten aangezien ik op 16-12-2009 heb besteld en eerst met leverdatum 2-2-2010 werd geconfronteerd, wat ik nog wel wilde accepteren en nu op eens met datum 7 mei!

Mijn config heeft een 1920*1080 scherm en de 1gb videokaart.

"Leuk" detail: ik kreeg al van Dell een klantenervaringsonderzoek! Daarbij verwacht je eigenlijk dat je die krijgt nadat je een product hebt ontvangen! De uitslag van het onderzoek was dan ook niet positief... 8)7

Ook heeft Dell niet teruggebeld (dat ik dat geloofde...). Had ik al vermeld dat het aankoopbedrag reeds op 6 januari is afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Het klopt inderdaad dat de voeding ontzettend heet wordt! Heb het de 1747 i7 nu een week maar kwam er gister na flink gebruik toch wel achter dat deze voeding zo heet wordt dat ik hem niet op de rand van de bank durf te laten liggen.
Dell support zegt dat dit zo hoort en dat ze er nits aan doen. Moet hij tegen kunnen.

Ik ga er vanuit dat mijn rookmelder beneden wel af gaat als mijn bankstel in de fik vliegt..

is dit bij iedereen zo?

Verder is het een beest van een systeem. Heerlijk ding!

[ Voor 6% gewijzigd door pdc_2 op 08-02-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Ja er zijn meer klachten over een te heette adapter, neem contact op met support (zie dell support forum, het topic over de ST 1747 met de meeste replies). Want dat is niet goed! Maar ik ben bang dat het ook iets te maken heeft met throttle-gate bij de ST 1747. De config zal zo ingesteld zijn dat hij altijd het maximale uit de adapter zal trekken bij hog belasting (en dat is nogal snel omdat de config al snel meer nodig heeft dan 90 watt). Kortom die adapter staat continue te stomen en er schijnt een batch in de omloop te zijn die echt heet worden.

Op het dell-forum had er eentje er al over geklaagd met de opmerking dat het kind onveilig is, zo heet dat ding wordt, prompt reactie van Dell dat hij contact moest opnemen met support. Dat had hij gedaan en hij zou een nieuwe zwaardere adapter krijgen (130 watt), echter hij kreeg een 90 watt. Deze werd ook weer loeiheet aldus zijn zeggen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Matched: 17
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:25:
[...]

Als je precies wil weten wat de laptop trekt heb je een punt. Maar de adapter die geleverd wordt kan uiteindelijk 90 watt leveren aan de laptop, wellicht zit daar nog 10% marge op en dan nog de verliezen meerekenen dan zal dat ding eerder 110 watt uit het stopcontact trekken. Maar goed dat is te weinig er zijn al metingen gerapporteerd onder volle load met een zwaardere adapter dat er 127 watt wordt getrokken (weeet alleen niet waar dat gemeten is, aan het stiopcontact of tussen laptop en adapter. Ik vermoed aan het stopcontact aangezien HP en Sony adapters van 120 watt uitleveren bij vergelijkbare config. Maar hoe dan ook 90 watt is te weinig voor de ST 1747 met i7 en full HD backlit scherm... Je houd sowieso niets over voor een USb disk o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
Mijn eerste voeding was ook te heet om beet te pakken , na omruilen binnen 48 uur , de nieuwe ( andere model) is deze lauw warm tot nog beet te pakken na een dagje gebruik.

Direct melden aan Dell als ik je was als deze al geruild is door Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: studio, dell, 17
DHartong schreef op zondag 07 februari 2010 @ 22:43:
[...]

Hi, ik ben blij voor je. Ik wil graag je specs weten aangezien ik op 16-12-2009 heb besteld en eerst met leverdatum 2-2-2010 werd geconfronteerd, wat ik nog wel wilde accepteren en nu op eens met datum 7 mei!

Mijn config heeft een 1920*1080 scherm en de 1gb videokaart.

"Leuk" detail: ik kreeg al van Dell een klantenervaringsonderzoek! Daarbij verwacht je eigenlijk dat je die krijgt nadat je een product hebt ontvangen! De uitslag van het onderzoek was dan ook niet positief... 8)7

Ook heeft Dell niet teruggebeld (dat ik dat geloofde...). Had ik al vermeld dat het aankoopbedrag reeds op 6 januari is afgeschreven?
Hi DHartong, de specs van mijn Dell zijn:
Studio 17 (N0074505)
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8700 (2.53 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 cache), Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8700 (2.53 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 cache)
6.144 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x6.144 + 1x2.048]
Internal US/International Qwerty Keyboard
1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650
640GB (5.400rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 320GB)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Dutch Documentation
Standaardondersteuning
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Ondersteuningsdiensten
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Geen draagtas
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Black chainlink
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Wireless Label (Intel Wireless Cards) - Core 2 Duo
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft® Office 2007 Basic - Nederlands
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Wisselstroomadapter van 90 W

Office Basic heb ik gekozen omdat Windows 7 geen emailprogramma meer heeft en ik liever niet met Windows Live wil werken. Als je later Office er op wil zetten ben je ook veel duurder uit en basic is alleen als OEM-versie verkrijgbaar.
Ik heb overigens van UPC nog geen verzenddatum ontvangen. Ik hoop wel dat hij deze week nog bezorgd wordt. Kan ik in het weekend alles uitproberen en diverse programma's er weer opzetten.

Mijn vorige laptops van Dell hadden een bezorgtijd van gemiddeld 2 maanden, dus als hij deze week echt komt is dat een keer een stuk sneller. Misschien omdat de dual cores er wellicht uit gaan c.q. wat verouderd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Geen matches
Hoe check ik mijn bios versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Geen matches
Even bij booten F12 ingedrukt houden, dan kom je in de bios en kan je ook vast en zeker de versie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of met het Dell Support Center.......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
geleverd op 10-12-2009 , gisteren problemen met eject van de cd speler , nu zit de cd vast , einde dvd drive , tikte in het begin maar nu is hij echt DOOD. klacht gemeld aan Dell , vorige keer binnen 48 uur contact ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabekamphuis schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:35:
geleverd op 10-12-2009 , gisteren problemen met eject van de cd speler , nu zit de cd vast , einde dvd drive , tikte in het begin maar nu is hij echt DOOD. klacht gemeld aan Dell , vorige keer binnen 48 uur contact ben benieuwd.
Da's balen man, ik hoop dat ze dit snel voor je oplossen!!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
Krijg steeds minder een goed gevoel bij een uitgave van meer dan 900 euries , is me derde Dell in 4 jaar tijd ( zakelijk , prive , etc) , maar alle verhalen rondom dit model , de klachten gaan niet over mijn uitvoering , maar meer over de modellen met HD scherm ,Turbo boost , verlicht toetsenbord etc.

Maar BAAL wel , en geef je geen goed gevoel , eerst de voeding niet goed , nu je cd speler , heb wel een backup gemaakt , ga dat maar standaard elke week doen , voordat de HD driver eruit klapt.....

Service van Dell was altijd goed te noemen , ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Oké nu ben ik er helemaal klaar mee met mijn bestelde ST 1747. Las zojuist op de Dell website (zonder daarover een mailtje van Dell te hebben ontvangen) dat de levering verder is uitgesteld naar 12 mei 2010. Ik heb dat ding 14 december 2009 betaald en besteld. Ik ga nu cancellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:18
Er staat op de dell site dat er core i5 modellen zijn, maar ik kan ze niet vinden? Iemand het juiste linkje voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Freezerator schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:20:
Er staat op de dell site dat er core i5 modellen zijn, maar ik kan ze niet vinden? Iemand het juiste linkje voor me?
De Dell site is een rommeltje op het moment. Er staat ook nog steeds een tekst over een Full-HD scherm, en waarschijnlijk wordt er ook wel ergens gerept over een BlueRay speler, maar het daadwerkelijke aanbod is een beetje beperkt op het moment.
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:29
guapper schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:56:
[...]

De Dell site is een rommeltje op het moment. Er staat ook nog steeds een tekst over een Full-HD scherm, en waarschijnlijk wordt er ook wel ergens gerept over een BlueRay speler, maar het daadwerkelijke aanbod is een beetje beperkt op het moment.
:|
De core i5 versies zijn nog niet beschikbaar, wel de core i7 versies (al zijn die wat verdoken en door sommigen minder gewild wegens de actuele problemen).

Ik verwacht wat orde op zaken bij introductie van de ati mobility 5000 grafische kaarten.
Alhoewel Dell wel lang op zich laat wachten. Momenteel zijn zulke laptops al verkrijgbaar in de winkels hier, dus waar wachten ze nog op? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het sturen van uw e-mail naar Dell Technical Support.

In uw e-mail geeft u aan dat u liever een 130Watt ac adapter heeft inplaats van de 90Watt.
Echter mag en kan ik u niet helpen met dit verzoek.
Uw systeem is alleen geschikt voor de 90W, de door u aangegeven 130W mag en kan ik niet voor u inboeken.
Dit omdat deze niet geschikt is voor uw systeem en bij gebruik hardware matige schade aan uw systeem veroorzaakt.

Hierbij hoop ik u voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 19:55
Matched: studio, dell
Op de Belgische website van Dell is de studio nog enkel met dual cores te verkrijgen, zwaarste model is een T6600.
Pfff, als ze zo willen concurreren met andere merken zullen ze van ver moeten komen. 8)7
Aanbiedingen lopen vandaag af, hoop dat ze morgen met wat beters afkomen. :z

• guapper
  • Nu online
zuma schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:57:
Oké nu ben ik er helemaal klaar mee met mijn bestelde ST 1747. Las zojuist op de Dell website (zonder daarover een mailtje van Dell te hebben ontvangen) dat de levering verder is uitgesteld naar 12 mei 2010. Ik heb dat ding 14 december 2009 betaald en besteld. Ik ga nu cancellen!
Spijtig om te horen: ik zou hem alsnog willen bestellen in de opstelling met i7 720 / 1080p B+RG LED, maar dat kan helaas niet meer.

Ik begrijp je frustratie, het wachten duurt erg lang en Dell laat je behoorlijk in het ongewisse met het opschuiven van de leverdatum(s).
Vorige week (3 februari) las ik een bericht op notebookreview van iemand met ongeveer dezelfde besteldatum (15-12-2009) die de laptop alsnog had ontvangen met het 1080p scherm.
vidguy
Well, got my 1747/i7/1080p/1333mhz/BluRay LT yesterday.
[...]
Screen is absolutely stunning.. awesome, awesome..awesome screen.

Did I mention how much I love this screen?!? ;)
[...].
vidguy
Dell.ca website, Dec 15
EDD of Feb 22, 2010.
Arrived Feb01, 2010
Ik moet wel erkennen dat je leverdatum wel ERG ver terug is geschoven. :(

Verwijderd

goed dat ik dit topic opmerk

Datum van bestelling: 20/12/2009
Status van bestelling: Werk in uitvoering
Geschatte leverdatum: 29/03/2010

Base
Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
Geheugen
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Grafische kaart
Harde schijf
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
LCD-scherm
17,3-inch Full HD led-beeldscherm met TL (1.920 x 1.080

ik was dus aardig verrast dat de leverdatum zo veel verlaat is en dan heb je nog geen zekerheid dat hij tegen die tijd geleverd zal worden

wat is de beste optie dat ik kan ondernemen op dit punt?
en hoe zou ik het eventueel kunne annuleren en mijn geld terugvorderen?

Verwijderd

Geen matches
Vanaf vandaag kunnen de I7/i5/i3 gekozen worden met 5730 GPU!

• c-mattic
De nieuwe configuraties zijn online en :9~ :9~ :9~

INTEL® CORE™ i5-430M (2,26 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,53 GHZ, 3 MB CACHE)
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5730
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
1 jaar In-home garantiesupport

voor 799 euro. Een heel goede deal volgens mij!

Weliswaar, 1920x1080 scherm is nog altijd niet beschikbaar en je krijgt nog altijd de crappy wireless kaart van Dell (zonder n-wireless functionaliteit). Nouja, de wireless kaart kan je zelf goedkoop aankopen via Ebay en installeren is piece of cake.

Voor de geïnteresseerden in de core i7 configuratie, ze is er nog hoort. Je moet alleen wat zoeken en de value codes kennen/gokken.
voor België: bedhs-N0074507
voor Nederland: nldhs-N0074507

Veel plezier ermee, ik ga alvast bestellen vanaf ik een kortingscode ontvang! 8) 8) 8)

• guapper
  • Nu online
c-mattic schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:54:
De nieuwe configuraties zijn online en :9~ :9~ :9~

INTEL® CORE™ i5-430M (2,26 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,53 GHZ, 3 MB CACHE)
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
1 jaar In-home garantiesupport

voor 799 euro. Een heel goede deal volgens mij!

Weliswaar, 1920x1080 scherm is nog altijd niet beschikbaar en je krijgt nog altijd de crappy wireless kaart van Dell (zonder n-wireless functionaliteit). Nouja, de wireless kaart kan je zelf goedkoop aankopen via Ebay en installeren is piece of cake.

Voor de geïnteresseerden in de core i7 configuratie, ze is er nog hoort. Je moet alleen wat zoeken en de value codes kennen/gokken.
voor België: bedhs-N0074507
voor Nederland: nldhs-N0074507

Veel plezier ermee, ik ga alvast bestellen vanaf ik een kortingscode ontvang! 8) 8) 8)
Prijs is bijgewerkt naar € 1298,- ??????

edit:
Excuseer, er zit gewoon een enorm verschil in de prijzen tussen .NL en .BE
Zal wel ergens een foutje in zitten.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 11-02-2010 09:16 ]

• guapper
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 02:01:

Base
Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
Geheugen
Grafische kaart
Harde schijf
LCD-scherm

ik was dus aardig verrast dat de leverdatum zo veel verlaat is en dan heb je nog geen zekerheid dat hij tegen die tijd geleverd zal worden

Bel met Dell, en de bestelling annuleren lijkt me een optie.

• Bratzz
Prijs is ondertussen aangepast op de nederlandse site, ze hebben de core i 5 daar alweer verwijderd .
Mijn systeem is ondertussen besteld vanuit België.
Heb als optie de core i 5-520M genomen.
Dit is het:

Studio 17(N0074514)
Base INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Geheugen 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Internal Belgian Azerty Keyboard
Grafische kaart 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5730
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Draadloze connectiviteit Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Standaardondersteuning 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Ondersteuningsdiensten 1 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Bestelgegevens Studio 1749 Order - Belgium
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
LCD-scherm 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-software Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Power Supply Wisselstroomadapter van 90 W

Verzending inbegrepen voor 798 Eurootjes
Lijkt mij in elk geval niks mis mee voor die prijs _/-\o_

Verwijderd

@Bratzz: Laat je hier ook de leveringstermijn achter?

Ik volg deze thread en dell al een tijdje en stel vast dat de studio 17 nu komt met core i5 (en i7), radeon 5000 serie, en zowaar opnieuw een bluetooth module. Dat ziet er niet onaardig uit.

Nog enkele vragen als leek:
is een upgrade naar i5 540M zinvol of gerommel in de marge?
heeft de radeon 5730 wat game mogelijkheden?

KJ

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 02:01:

Base
Geheugen
Grafische kaart
Harde schijf
LCD-scherm

Komt door het Full HD scherm, dit ben ik al meer tegen gekomen!

Verwijderd

Bratzz schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:31:
Prijs is ondertussen aangepast op de nederlandse site, ze hebben de core i 5 daar alweer verwijderd .
Mijn systeem is ondertussen besteld vanuit België.
Heb als optie de core i 5-520M genomen.
Dit is het:

Studio 17(N0074514)
Base INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Geheugen 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
Toetsenbord Internal Belgian Azerty Keyboard
Grafische kaart 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5730
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Draadloze connectiviteit Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Standaardondersteuning 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Ondersteuningsdiensten 1 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Bestelgegevens Studio 1749 Order - Belgium
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
LCD-scherm 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-software Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Power Supply Wisselstroomadapter van 90 W

Verzending inbegrepen voor 798 Eurootjes
Lijkt mij in elk geval niks mis mee voor die prijs _/-\o_
Maar wel een Azerty toetsenbord.........................mmmmmm 8)7

• Bratzz
Geen matches
Ja ik woon ook in België, heb nooit anders dan azerty gebruikt O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Bratzz op 11-02-2010 11:22 ]

• Bratzz
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:57:

Ik volg deze thread en dell al een tijdje en stel vast dat de studio 17 nu komt met core i5 (en i7), radeon 5000 serie, en zowaar opnieuw een bluetooth module. Dat ziet er niet onaardig uit.

KJ
Zodra ik bericht krijg van Dell laat ik het weten .
Heb deze morgen maar besteld en betaald met bankoverschrijving kan dus enkele dagen duren 8)

• guapper
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:57:

KJ
CPU benchmark
GPU benchmark

• Bratzz
Geen matches
Het prijsverschil voor de upgrade van i5-430 naar i5-520 was amper 40 euro, deze heb ik dan maar genomen in ruil voor mijn internetkorting, is ten slotte nog altijd iets sneller dan de standaard.
De upgrade naar de i5-540M liep al direct op naar 80 euro,deze heb ik dan maar gelaten, men kan dan beter direct overschakelen naar de i7 mijn inziens.
De grafische kaart is een goede middelmaat denk ik, een stuk beter dan hun vorige Radeon 4650 en die nu ook direct x 11 gaat ondersteunen.
Ik vind het alles samen een mooi systeem voor de gevraagde prijs :*)
http://www.notebookcheck....deon-HD-5730.23825.0.html
http://www.hardware.info/...ATI_Mobility_Radeon_5000/

[ Voor 18% gewijzigd door Bratzz op 11-02-2010 13:19 ]

• Nevorna
  • Laatst online: 13-08 11:16
Door wat dingetjes over te zetten naar de NL-site van Dell, heb ik dezelfde configuratie als de Belgische site van Dell gekregen op de Nederlandse site. Alleen dan is hij 949 euro.
http://configure2.euro.de...074514&rbc=N0074514&s=dhs

• Bratzz
Nevorna schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:24:
Door wat dingetjes over te zetten naar de NL-site van Dell, heb ik dezelfde configuratie als de Belgische site van Dell gekregen op de Nederlandse site. Alleen dan is hij 949 euro.
Precies, deze morgen stond hij zelfs meer dan 1200 euro getekend op de nederlandse dell site en dezelfde configuratie in België kwam op 800 euro.
Daarom dat ik meteen toegehapt heb.
Heb er een uitstekend gevoel bij :D

• Nevorna
Puur terecht zou ik zeggen.. Ik ga toch even wachten tot hij ook op de NL-site van Dell verschijnt rond de 800 euro.. dan bestel ik hem ook :P
Ik heb geen zin om met een Azerty-keyboard opgescheept te zitten ;)

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 20:54
Maar welke is nu meer zijn geld waard? De 1757 met de Core i7 720QM en de 9 cell batterij en de HD 4650 voor rond de 830 euro, of deze met Core I5 520M en 6 cell batterij en de HD 5730 voor ook zoiets. Ik zit er namelijk wel een beetje over in dubio. Verder zijn de specs gelijk: 3 jaar inhome garantie, 500 GB 7200RPM HDD, 4 GB ram, gewone scherm.

Het is een beetje een afweging of de 9cel en de Core i7 het waard zijn om een slechtere GPU te nemen. Het verschil in GPU zal zo'n 20-25% zijn. Het enige verschil in de CPU is dus dat de I7 een quadcore is. Ik game er wel op, maar wil wel het meeste waar voor mijn geld zeg maar;).

Een ander probleem is natuurlijk Throttlegate waar de 1e notebook last van heeft. Zit iemand ook met deze afweging?

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:18
Juist door throttlegate ga ik niet meer voor de 1e. Maar op de NL dell site is de i5 en 5370 niet te vinden?

• Nevorna
Geen matches
Niet meer, althans niet meer normaal..
Zonder korting heb ik hem via deze link nog wel beschikbaar:
Waarschijnlijk komende week zien we dezelfde aanbieding op de Nederlandse site..
Dat wordt weer geduld hebben..

• Nevorna

Verwijderd

Wat doet jullie denken dat Throttlegate zich niet voordoet bij een i5 520M/HD 5730/6cel, in principe heeft een i5 toch dezelfde TDP als de i7?

Persoonlijk overweeg ik een 1757 540m/HD 5730/9cel. Zijn bepaalde configuraties te mijden en zo ja: welke?

Ik dacht dat het probleem bij de BIOS en de voeding lag (90W versus 130W)

Bedankt!

KJ

• Nevorna
Geen matches
Volgensmij is de TDP van de grafische kaart juist significant lager.
Dat zou betekenen dat deze er geen last van zou kunnen hebben denk ik..

• COWBertha
Ja de TDP van de HD5730 is maar 25 watt ofzo itt de 35 W van de HD 4650.

Net de knoop doorgehakt en deze besteld:

Base
INTEL® CORE™ i3-330M (2,13 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE)
320GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
3 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Black chainlink
17.3" High Definition+ (1600x900) LED with TL
Microsoft® Works 9.0 - Engels
McAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Engels
Wisselstroomadapter van 90 W

Voor iets meer dan 700 euro! Met 3 jaar inhome garantie dus. Vond de upgrade naar de Core I5 te duur voor de prestatiewinst. Nu wachten op de afronding;).

[ Voor 32% gewijzigd door COWBertha op 11-02-2010 23:50 ]

• c-mattic
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:05:
Wat doet jullie denken dat Throttlegate zich niet voordoet bij een i5 520M/HD 5730/6cel, in principe heeft een i5 toch dezelfde TDP als de i7?

Persoonlijk overweeg ik een 1757 540m/HD 5730/9cel. Zijn bepaalde configuraties te mijden en zo ja: welke?

Ik dacht dat het probleem bij de BIOS en de voeding lag (90W versus 130W)

Bedankt!

KJ
De quadcore i7 heeft een hogere tdp dan de i5, 10 watt meer om exact te zijn.
Dus als je weet dat sommigen via throttlestop en een 130 watt adapter tot 110 watt konden halen:
110 watt
-10 watt (core i5 10 watt zuiniger)
-9 watt (ati 5730 9 watt zuiniger)
totaal (max.) = 91 watt

Dus de kans dat je met i5 + 5730 het throttlegateprobleem ook krijgt is significant kleiner. Dell zal niet zo dom zijn dezelfde fout te maken (op korte termijn dan toch). Grote ondernemingen maken soms grote fouten, maar ze twee keer maken kunnen ze zich niet permitteren hoor. ;)

• guapper
  • Nu online
@ c-mattic:

Zoek je nog een kortings coupon? Deze week 5% extra korting:

.BE: KortingsCode.com/dell/be/

.NL: KortingsCode.com/dell/

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 11-02-2010 19:19 ]

Verwijderd

Een tijdje gelden postte er iemand hier een link om, naast de "gebruikelijke" 5% waardebon, ook nog een drietal procenten extra te verdienen door gebruik te maken van de korting die bedrijven krijgen waar Dell aan levert.

Weet iemand nog de link waarmee je toegang kan krijgen tot dit specifieke gdeelte van de Dell website?

met dank
henk

• COWBertha
Dat staat er volgens mij al meerdere malen, maar hier nogmaals:

www.dell.nl/epp

Oftewel gewoon /epp erachter;). Dus voor Belgie dell.be/epp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Geen matches
Het wordt nu wel heel moeilijk om niet mijn lopende order met 1080p-scherm van november te annuleren. Hoe is dat 1600×900 scherm qua kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bios versie A07 staat online..............................

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Matched: studio, 17
De levertijd van de Studio 1749 die ik trouwens gisteren heb besteld staat op

Geschatte leverdatum: 25-2-2010

Das toch best rap! Hopelijk halen ze hem;). Wel wat anders dan de mensen die hier sinds november op hun Studio 1747 wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
Bios update A7 , fan is stiller , minder ups en downs , cpu clock nu op 1789 mhz was eerst wisselende tussen de 1500 en 1400 mhz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
edit: ik moet leren lezen ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Freekers op 15-02-2010 12:19 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
COWBertha schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:55:
Dat staat er volgens mij al meerdere malen, maar hier nogmaals:

www.dell.nl/epp

Oftewel gewoon /epp erachter;). Dus voor Belgie dell.be/epp
Oftewel, 25 februari. Vind ik niet echt laat hoor. Maar meestal wordt het iets eerder afgeleverd. Werk is nu iig nog steeds in uitvoering. Heb wel betaald met Creditcard, dus daar zit iig geen vertraging in.

Verder is dit nog steeds een goede leveringstermijn voor Dell volgens mij. Het komt best wel eens voor dat je een maand moet wachten. Kijk maar eens in het Dell leveringstijden topic.

[ Voor 16% gewijzigd door COWBertha op 12-02-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
De nieuwe studio 17 kan nog steeds met i7 geleverd worden en nog steeds leveren ze 'm dan uit met een 90 watt voeding. Zo hou je niets over voor USB randapparatuur. Wanckers bij Dell. Ik heb nog steeds geen bevestiging gehad van mijn annulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al resultaten met de nieuwe Bios A07??????

Die van mij is voor het eerst gecrashed tijdens het kijken naar een HD film op Youtube, moest via een harde reset de boel weer opstarten.

Word tijd dat ze toch eens met een echte oplossing komen, onze vrienden van Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Laatst online: 25-06 08:58
Geen matches
Iemand interesse in een gecombineerde aankoop om tot de 10% korting te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
Dudeness schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:31:
Iemand interesse in een gecombineerde aankoop om tot de 10% korting te komen?
Ja, hier, maar komen die laptops wel op 2 verschillende adressen aan of alle laptops op 1 adres ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Geen matches
Weet ik eigenlijk niet. Ik zag je reactie in het andere topic. Ik woon zelf in de buurt van Rotterdam. Jij? Mijn systeem komt op 807 euro ex verzenden. Die van jou? Misschien komen we met 2 systemen al over de 1600,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
Dudeness schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:43:
Weet ik eigenlijk niet. Ik zag je reactie in het andere topic. Ik woon zelf in de buurt van Rotterdam. Jij? Mijn systeem komt op 807 euro ex verzenden. Die van jou? Misschien komen we met 2 systemen al over de 1600,-
Misschien beter om dit even via mail oid af te wikkelen. Wat is je email adres :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Geen matches
Freekers schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:49:
[...]

Misschien beter om dit even via mail oid af te wikkelen. Wat is je email adres :) ?
Private Message optie nog niet gevonden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
guapper schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:06:
[...]

Private Message optie nog niet gevonden??
Jawel, maar dat gaat zo lastig als die gene hem heeft uitgeschakeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Sry, zou nu beter moeten gaan...

Iemand een idee of en wanneer het FullHD scherm op de Dell Studio 17 komt. Dell zelf kon mij er niets over melden vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Dudeness schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:34:
Sry, zou nu beter moeten gaan...

Iemand een idee of en wanneer het FullHD scherm op de Dell Studio 17 komt. Dell zelf kon mij er niets over melden vandaag...
Die optie zal er allicht komen, de vraag is alleen wanneer.

Bij Dell zullen ze, zelfs al weten ze het, daar niet veel over loslaten. Beter een laptop vandaag verkocht dan over 4 weken, toch?
:D

[ Voor 0% gewijzigd door guapper op 12-02-2010 20:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Zal niet gebeuren toch? Krijg je dalijk hetzelfde probleem als met de Studio 1747 met dat throttlen. Een RGB Full HD scherm trekt toch al minstens 5 Watt meer dan een gewoon scherm? Ergens anders had ik al de optelsom van de onderdelen gezien die nu al rond de 91 Watt zaten samen.

Core I3/5/7 --> 35 Watt
HD 5730 --> 26 Watt
Chipset --> 7-12 Watt
HDD(s) --> 2-4 Watt a piece
Screen --> 10 Watt ofzo?

Is al iets van 81-87 Watt. Maar ik mis nog iets volgens mij... Iig, dat gaat dan denk ik niet helemaal goed;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn 1745 ontvangen; een stuk sneller dus dan dat Dell had aangegeven (half mei). De zwarte chain link cover ziet er mooi uit. Na sommige foto's leek het alsof de "links" erg zichtbaar zijn, maar dat valt reuze mee. Je moet alleen wel een doekje in de buurt hebben om steeds de vingerafdrukken te verwijderen! De computer wordt wel erg warm en de ventilator blaast ook behoorlijk en om de circa 20 seconden, ondanks dat de notebook op een laptopcooler staat. Met deze koude dagen krijg je in ieder geval wel warme handen als je aan het typen bent, maar ik vraag me af of het wel goed is dat hij zo warm wordt, zelfs als alleen maar outlook en internet open staan en er verder niets mee gedaan wordt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
@Momo59: Hoe duur was je systeem? En kun je de temperaturen uitlezen (met bv Everest of HWmonitor ofzo)?

Heb je nu eigenlijk 8 GB (6+2) of 6 GB(4+2 erin? In je specs staat nl 6GB maar door een 6GB en een 2 GB te combineren? Dit zou namelijk 8GB geven. Deze fout staat wel bij alle Dell systemen die nu online staan trouwens, dus leek me wel grappig als je dan zo "goedkoop" toch stiekem 8GB krijgt. Of bestaan er geen 6 GB stickies...

BTW, wat ik me afvroeg, is de Dell oplader die je erbij krijgt zo'n 90W dun model? Die zijn wel chill namelijk:p.

[ Voor 42% gewijzigd door COWBertha op 12-02-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@ hierboven, RAM bestaat alleen in machten van 2: 256 MB, 512 MB, .... dus geen 6 gig
[b][message=33461321,noline]Core I3/5/7 --> 35 Watt
HD 5730 --> 26 Watt
Chipset --> 7-12 Watt
Screen --> 10 Watt ofzo?

Is al iets van 81-87 Watt. Maar ik mis nog iets volgens mij... Iig, dat gaat dan denk ik niet helemaal goed;).
kijk gewoon hoe lang hij het doet in veilige modus op de accu, dan kan je het het gebruikte vermogen delen door het aantal uren -> max wattage

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: studio, dell
COWBertha schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:16:
@Momo59: Hoe duur was je systeem? En kun je de temperaturen uitlezen (met bv Everest of HWmonitor ofzo)?

Heb je nu eigenlijk 8 GB (6+@) of 6 GB(4+2 erin? In je specs staat nl 6GB maar door een 6GB en een 2 GB te combineren? Dit zou namelijk 8GB geven. Deze fout staat wel bij alle Dell systemen die nu online staan trouwens, dus leek me wel grappig als je dan zo "goedkoop" toch stiekem 8GB krijgt. Of bestaan er geen 6 GB stickies...

BTW, wat ik me afvroeg, is de Dell oplader die je erbij krijgt zo'n 90W dun model? Die zijn wel chill namelijk:p.
@COWBertha: temperaturen: volgens HWmonitor zijn de coretemperaturen tussen de 39 en 52 graden (krijg helaas het plaatje hier niet in gekopieerd! Zal wel een trucje voor zijn.

Het is inderdaad "maar" 6GB (4096 + 2048); die rekenfout was mij ook al opgevallen; ik vermoedde al dat de specs van Dell niet juist waren.

Prijs van het systeem was in totaal 921, maar daar zit dan nog een bedrag van 110,00 voor Office Basic in. Al met al denk ik een behoorlijke prijs; zeker gezien dat ik hem in deze configuratie voor deze prijs niet meer bij Dell bij tegengekomen; 1 week na mijn bestelling kwam hij al 400,00 duurder uit!

Het is inderdaad een dunnere oplader dan die bij de vorige Studio zat en hij is ook mooi plat. Het lichtje zit ook niet meer in de lader zelf, maar er zit een blauw ledlampje aan het snoer dat in de computer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioholic
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-09-2022
via dell.nl/epp kun je zoals eerder al besproken korting krijgen via een werknemersprogramma. Nou geloof ik niet dat mijn werkgever een deal met dell heeft, maar... heeft iemand hier al mee gecheat en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
COWBertha schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:36:
Zal niet gebeuren toch? Krijg je dalijk hetzelfde probleem als met de Studio 1747 met dat throttlen. Een RGB Full HD scherm trekt toch al minstens 5 Watt meer dan een gewoon scherm? Ergens anders had ik al de optelsom van de onderdelen gezien die nu al rond de 91 Watt zaten samen.

Core I3/5/7 --> 35 Watt
HD 5730 --> 26 Watt
Chipset --> 7-12 Watt
Screen --> 10 Watt ofzo?

Kleine opmerking, de nieuwe chipsets (HM55 en PM55) van Intel zijn opmerkelijk energiezuiniger (3,5 watt tov 12 watt van de vorige chipsets; bv GM45).
Dus dat verlaagt het totaal en geeft ongeveer 10 watt marge voor andere, nog vergeten, onderdelen (bv bluetooth, wifi kaart,...).

Indien je dit vergelijkt met een schatting van het energieverbruik van de studio 1747 met quadcore i7:
Core i7 -----> 45 watt
HD 4650 ---> 35 watt
Chipset -----> 3,5 watt
HDD(s) ------> 2-4 watt
Screen ------> 10 watt
TOTAAL === 95,5 - 97,5

Deze heeft geen marge en is er al ruim over (zonder rekening te houden met bluetooth, wifi en de mogelijkheid van de quadcore i7 om meer dan 45 watt te verbruiken indien nodig, bij bijvoorbeeld heel zware cpu-intensieve applicaties).

Bronnen (ivm chipsets)
http://ark.intel.com/chipset.aspx?familyID=43181
http://ark.intel.com/chipset.aspx?familyID=35515

[ Voor 4% gewijzigd door c-mattic op 13-02-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft dit bericht van audioholic:

via dell.nl/epp kun je zoals eerder al besproken korting krijgen via een werknemersprogramma. Nou geloof ik niet dat mijn werkgever een deal met dell heeft, maar... heeft iemand hier al mee gecheat en wat zijn de ervaringen?

Kijk eens rond bij instellingen, voorzieningen en bedrijven: als daar Dell's staan kun je de desbetreffende naam gebruiken om via het werknemersprogramma 3% extra korting te krijgen naast de reguliere korting via waardebonnen van 5%. Is toch mooi 8%.
Het is het proberen waard!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:01:
Wat betreft dit bericht van audioholic:

Kijk eens rond bij instellingen, voorzieningen en bedrijven: als daar Dell's staan kun je de desbetreffende naam gebruiken om via het werknemersprogramma 3% extra korting te krijgen naast de reguliere korting via waardebonnen van 5%. Is toch mooi 8%.
Het is het proberen waard!! :P
Inderdaad, wat voorn bedrijfsnaam moet ik invullen als ik via /epp wil bestellen en die korting wil meepakken ? Het leek mooi maar dat valt dus vies tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
Weet iemand hoe het nu precies zit met die garantie ?
Volgens Dell zou je moeten bijbetalen voor verlenging van garantie na één jaar.
Maar sinds 2005 zijn fabrikanten binnen de Europese Unie toch verplicht om 2 jaar waarborg te geven voor electronica enz...
Zou dit nu weer een truc zijn van Dell om onwetende klanten nog meer geld af te troggelen en hun te laten bijbetalen voor iets waar ze toch zowiezo recht op hebben ?
Ik citeer;

Art. 1694quater § 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering.

Men moet wel gek zijn om dan nog extra te gaan bijbetalen voor verlengde waarborg.
Iemand ervaring hiermee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via dell.nl/epp kun je een account aanmaken. Hierbij dien je bij het opgeven van een bestelling ook de bedrijfs- of instellingsnaam in te vullen. Deze naam invullen en de extra korting komt dan op de webpagina "mijn mandje" te staan. Als de bedrijfsaam wordt geaccepteerd pak je drie procent.
Het kan werkelijk!
....is natuurlijk oneigenlijk gebruik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:38
Geen matches
Bedrijven die 100% in aanmerking komen voor EPP rabobank en getronics. Tevens is dit ook bedoeld voor de familie en kennisen van medewerkers. Ik heb al stuk of 4 keer met epp besteld zonder problemen, met rabobank als bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioholic
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-09-2022
Goed om te horen dat het werkt/niet wordt gecontroleerd. Toch weer mooi 6% korting op m'n notebook te pakken. En je zou ook denken dat wanneer Dell oneigenlijk gebruik tegen zou willen gaan, ze er wat meer beveiliging voor zouden opzetten. In principe kan nu gewoon iedereen die link gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Bratzz schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:32:
Weet iemand hoe het nu precies zit met die garantie ?
Volgens Dell zou je moeten bijbetalen voor verlenging van garantie na één jaar.
Maar sinds 2005 zijn fabrikanten binnen de Europese Unie toch verplicht om 2 jaar waarborg te geven voor electronica enz...
Zou dit nu weer een truc zijn van Dell om onwetende klanten nog meer geld af te troggelen en hun te laten bijbetalen voor iets waar ze toch zowiezo recht op hebben ?
Ik citeer;

Art. 1694quater § 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering.

Men moet wel gek zijn om dan nog extra te gaan bijbetalen voor verlengde waarborg.
Iemand ervaring hiermee ???
Hier heb je 100% gelijk in. Dell verkoopt gewoon extra garantie, daar is niets mis mee. Het is alleen niet erg netjes van ze om consumenten een klein beetje op het verkeerde been te zetten om zodoende extra geld te verdienen. Van de andere kant is dit wel 1 van de redenen waardoor ze hun laptops tegen zulke goede prijzen aan te bieden. Wie zijn rechten kent kan hier dus mooi zijn/haar voordeel mee doen. :)
Binnen de NL wetgeving is zelfs nog een aparte regeling voor consumenten, die inhoud dat je van een laptop mag verwachten dat deze zeker 2 jaar normaal moet kunnen functioneren.
Voor meer info verwijs ik je graag naar GarantieWijzer.nl

Indien je een betere garantie wil bijkopen, zou je deze post op NBR eens moeten lezen. Komt van een Engelse Studio 17 eigenaar met schermproblemen, die via tech-support een optie krijgt aangeboden om voor een hele nette prijs zijn garantie te upgraden naar 3 jaar next-bussines-day in home/office voor iets meer dan 100 Engelse Ponden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Extra garantie is op dit moment zeer goedkoop bij dell. Voor 30 euro heb je 3 jaar NBD. Volgens mij is dit een foutje op de site. Meestal wordt het pas na de weekend verbeterd.
Als je eenmaal besteld voor 30 euro, maken ze er geen probleem van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-03-2015
Geen matches
karakedi, bedoel je niet 3 jaar In Home-garantiesupport?
3 jaar NBD is namelijk bij mij gewoon 219 euro meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Geen matches
Hoe moet je Rabobank precies schrijven, want hij verschijnt niet in mijn mandje met de extra korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dudeness schreef op zondag 14 februari 2010 @ 08:36:
Hoe moet je Rabobank precies schrijven, want hij verschijnt niet in mijn mandje met de extra korting?
Volgens mij gaat er iets mis. Als je via dell.nl/epp besteld heb je al die extra korting in je mandje staan.
Hoe en waar je de naam Rabobank moet invullen staat hier uitgelegd:
http://www.sgrvn.nl/formulieren/regeling_dell.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ventilator van de 1745 maakt wel erg veel lwaai; slaat zeker 1 maal per minuut aan en klinkt (zoals op andere sites ook omschreven) als een stofzuiger of haardroger. Op de site van forum.notebookreview.com zag ik de volgende tip, maar die heeft helaas ook niet geholpen:
"I found out that I can make my notebook silent by creating a new "Energy Savings Plan" in the Windows Control Panel.
Most important setting is the graphics card! You have to set it to "max. battery saving" instead of "optimum performance", also when the notebook is connected to the power supply.
This way my book is silent, if there is no load or only few load."

Ik heb maar een mail met dit probleem naar Dell gestuurd en hoop dat ik binnenkort een nuttige reactie krijg.
De notebook zelf is prachtig, maar dit geluid is wel irritant; je moet eigenlijk altijd harde muziek aan hebben staan om de ventilator niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Freekers schreef op zondag 14 februari 2010 @ 10:40:
[...]

Volgens mij gaat er iets mis. Als je via dell.nl/epp besteld heb je al die extra korting in je mandje staan.
Hoe en waar je de naam Rabobank moet invullen staat hier uitgelegd:
http://www.sgrvn.nl/formulieren/regeling_dell.pdf
Ok, sorry ik dacht dat je bovenop de standaard epp nog een keer extra korting kon krijgen...., maar we hebben het over de standaard epp korting die je altijd ziet via deze manier van bestellen.

Toch????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Geen matches
JAh het is de standaard epp korting. Ik had mensen geadviseerd om samen te bestellen, zodat ze boven het bedrag van 1599 ex btw komen. Dit leidt tot een korting van 10%.

@eggu drie jaar at-home garantie kost maar 29 euro bij de 3e en 4e systeem. Dit is vergelijkbaar met een NBD garantie

@hierboven. naast de epp korting, kun je ook gebruik maken van de 5% kortingscodes.

[ Voor 13% gewijzigd door karakedi op 14-02-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
guapper schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:50:
[...]

Hier heb je 100% gelijk in. Dell verkoopt gewoon extra garantie, daar is niets mis mee. Het is alleen niet erg netjes van ze om consumenten een klein beetje op het verkeerde been te zetten om zodoende extra geld te verdienen. Van de andere kant is dit wel 1 van de redenen waardoor ze hun laptops tegen zulke goede prijzen aan te bieden. Wie zijn rechten kent kan hier dus mooi zijn/haar voordeel mee doen. :)
Binnen de NL wetgeving is zelfs nog een aparte regeling voor consumenten, die inhoud dat je van een laptop mag verwachten dat deze zeker 2 jaar normaal moet kunnen functioneren.
Voor meer info verwijs ik je graag naar GarantieWijzer.nl

Indien je een betere garantie wil bijkopen, zou je deze post op NBR eens moeten lezen. Komt van een Engelse Studio 17 eigenaar met schermproblemen, die via tech-support een optie krijgt aangeboden om voor een hele nette prijs zijn garantie te upgraden naar 3 jaar next-bussines-day in home/office voor iets meer dan 100 Engelse Ponden.
Yep, eventjes verder gezocht op de support site van Dell en wie tussen de regels kan lezen ziet dit staan, lees vooral het laatst regeltje;

U koopt de support service van Dell samen met uw Dell computer of andere producten van Dell. U kunt de duur van de geldigheidsperiode van uw service controleren door te klikken op Geldigheidsperiode van uw service controleren en vervolgens uw servicetag in te voeren. De geldigheidsperiode van de service is ook op uw factuur afgedrukt. Dit doet geen afbreuk aan uw wettelijk voorgeschreven rechten. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Geen matches
Kogel is door de kerk...en hij is besteld!!!

met i5-520, en 9 cells batterij incl 5% voucher, 10%EPP en 1,5% spaarwinkel.nl kom ik dan op 801,68! Nu maar kijken hoe snel hij binnen is.

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zo zeg, netjes!!

Hoe kom jij aan een EPP korting van 10%??? >:)
Ik kwam maar tot 8%: zijnde 5% waardebon plus 3% EPP korting.
En daarbij nog de spaarwinkelkorting!!

Laat even weten wat wij ook zouden kunnen gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:27:
Zo zeg, netjes!!

Hoe kom jij aan een EPP korting van 10%??? >:)
Ik kwam maar tot 8%: zijnde 5% waardebon plus 3% EPP korting.
En daarbij nog de spaarwinkelkorting!!

Laat even weten wat wij ook zouden kunnen gebruiken....
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/emea/epp/epp_discount_nlnl.jpg

Tussen €700,- en €1599,- 6% korting via het EPP programma toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Geen matches
Vandaag 2 kennissen gevonden die een 8100 desktop wilden bestellen en samen besteld.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
Ook hier is de kogel door de kerk ! Zojuist besteld en geld al overgemaakt ! Nu maar wachten idd. Order van m'n N61JA bij OBCS gecancelled, duurt te lang.

@Dudeness: Welke bedrijfsnaam had je ingevuld ? Was het nog gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Geen matches
Yep bij mijn factuuradres Rabobank ingevuld, maar hij wordt geleverd op mijn eigen werkadres....kijken hoe dat gaat....
Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste