Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: dell
Meessen schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:28:
[...]

Theoretisch wel ja, maar daar wekt dell jammer genoeg niet mee. Ik had het zowel op de site als via de telefoon gevraagd.
zo werkt dell wel, maar niet de persoon die jij aan de lijn had ;)

zo is er ooit iemand geweest, ik weet niet meer wie, maar zijn PC stond in V&A, geweest diehet voor elkaar had gekregen de volgende config samen te stellen:

xps m13
1200p scherm
GT9600

wat is nu de clou? de xps was helemaal niet leverbaar met dat scherm, en de GT9400 was de hoogt mogelijk configureerbare kaart.

ongetwijfeld zal het mogelijk zijn om een i7 te bestellen met een HD5650 gpu, al dan niet via de persoon die jij hebt gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Geen matches
Dan nu aan iemand om dat voor elkaar te krijgen, samen met een non glare scherm :P

[ Voor 180% gewijzigd door Meessen op 20-08-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: studio, 17
Ik heb een Studio 17 van de allereerste generatie.

Nu las ik hier dat bij sommige laptops de headphone uitgang ook als spdif te gebruiken is. Dit zou voor mij fantastisch zijn omdat ik dan mijn laptop aan kan sluiten op mijn versterker (die geen hdmi heeft) en van digitaal 5.1 geluid zou kunnen genieten.

Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:31
Geen matches
Joep schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:06:
[...]Ben beniewd of rivatuner overweg kan met de 5650 die op het moederbord is geïntegreerd.
Nee, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: studio
ik heb ook al tig tools geprobeerd met mijn studio 15, maar vooralsnog is de enige die werkt 'amd gpu clock tool for HD5780'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:54:
ik heb ook al tig tools geprobeerd met mijn studio 15, maar vooralsnog is de enige die werkt 'amd gpu clock tool for HD5780'
Ik kwam een poos terug een link tegen naar het volgende:
After some tough experimentation I've finally figured out how to f#@king overclock those damn mobility chips HD4650/4670 in some of those also damned HP possibly SONY, ASUS, and MSI laptops in which they are used.

It all comes down to the device ID in the RivaTuner config file named "RivaTuner.cfg" all you have to do, is to check your device ID and add it to the list of RV730 devices listed in there with a *h-suffix.
I've done the modification on mine, {not naming the model, though it should be clear from the above post} and its safe to say its running perfectly on increased clocks without as much as an extra degree Celsius or increased fan speed. Make sure you enter the right ID or else it won't work, in my case being 9480h, its so damn trivial that it makes me mad!
Been testing it for quite a while, extensively, with all sorts of apps., games, and most of all 24/7 GPU crunching ^^

I just despise those lame comments from folks all over the web that notebook O/C, be it CPU or GPU is unwise / unsafe, screw their opinion, being an enthusiast for over 7 years and never having a burned / broken hardware due to voltage / thermal loads should be a proof by itself, I say, PUSH it as HARD as you can!

Darn, I hope this is gonna finally help all those that were looking for their HD4000 series overclock issue to be solved, I certainly was looking and monitoring the progress for over 3 months now and grew tired of it!

feedbacks welcome...
Cheers!
bron

Bij het originele bericht staan trouwens ook nog wat screenshots van het resultaat.
Heb het zelf nog niet getest, maar voel je vrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
met rivaturner is het niet mogelijk het voltage aan te passen, dus dat is vrij useless voor mij. (op het stock voltage word hij WARM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:26
Geen matches
En Nibitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
je kan het bios niet uitlezen, bovendien heb ik een ATI GPU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. Mijn nieuwe Studio 17 vandaag geleverd. Perfect bakkie. Na een keertje gestart te hebben alle partities (ook recovery) verwijderd. Nieuwe partitieindeling en windows opnieuw geinstalleerd met de laatste drivers + updates. Vervolgens mijn eigen image gebakken zodat ik altijd terug kan naar deze situatie. Even wat werk, maar ik heb minder goede ervaringen met voorgeinstalleerde images. Zo staan er applicaties/gadgets op die ik helemaal niet wil. Maar de belangrijkste reden is dat de gebruikte images van de leverancier niet altijd 100% lijken te passen op de hardware. Hierdoor zie je toch dat het niet helemaal stabiel draait.

Wat een verschil met mijn oude Inspirion 9400. Ik heb het altijd een prima systeem gevonden, maar die 4 jaar verschil zijn toch erg duidelijk merkbaar. Nu Studio 17 i5 520M, 4gb, Ati 5650M, 500GB@7200, 1600x900 TL Led. Voor de rest standaard.

In zijn geheel voelt de body minder robuust aan dan mijn oude inspirion, maar het enige wat echt een beetje stoort zijn de muisknoppen op de touchpad (los/speelgoed), wellicht een veertje wat niet goed zit. Ook een beetje weinig USB poorten (2) en de USB gaat erg stroef, een micro USB hubje moet je eeigenlijk wel achter de hand hebben.

Voor de rest...
Ik kan nu eindelijk FSX op hoge settings spelen (maar alles op full lijkt wel fysiek onmogelijk). Adobe CS5 apps lopen allemaal onwijs soepel, alsof je notepad opent. Geen lange wachttijden meer bij Visual Studio(opstarten/build/debug). Verder draai ik soms een virtuele machine (vbox), nu met 4gb en de 520m processor vele malen sneller. De ventilator en temperatuur valt me tot nu toe erg mee, zelfs tijdens alle installaties. Tot slot een verademing dat ik niet meer de hele tijd een externe USB disc nodig heb omdat de vorige laptop maar 120gb intern had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
3 usb poorten, linksvoor zit een esata/usb combi.

de plaatsing van de usb poorten vind ik wel jammer: die rechtsvoor is echt onbruikbaar met een muis erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 02:03:
3 usb poorten, linksvoor zit een esata/usb combi.

de plaatsing van de usb poorten vind ik wel jammer: die rechtsvoor is echt onbruikbaar met een muis erbij.
Completely my opinion ;)

Vele mensen vergeten de 3de USB-combi, heb 'n kleine week geleden zelfs nog iemang gewezen op z'n 3de USB-poort. Verrast dat ie was! :P

Btw, de enigste tool die ik al geprobeerd heb, en die in de buurt komt van 'GPU tweaking', is ATI Tray Tools. Niet om te overclocken, dat gaat trouwens niet, maar gewoon om m'n FPS te checken tijdens het gamen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:57:
[...]

...zo is er ooit iemand geweest, ik weet niet meer wie, maar zijn PC stond in V&A, geweest diehet voor elkaar had gekregen de volgende config samen te stellen:

...ongetwijfeld zal het mogelijk zijn om een i7 te bestellen met een HD5650 gpu, al dan niet via de persoon die jij hebt gesproken.
Dit is wel heel toevallig. Ik heb een Studio 17 met i7 en de 5650. (gewoon via de site besteld in maart). De mijne is trouwens (ook) te koop in V&A (zie reden bij offtopic)

Inmiddels 3,5 maand aan de gang met mijn Studio 17. Heb 'm destijds aangekocht omdat ik Windows nodig had voor medische software. Hoewel ik het een hele goede desktopvervanger vind, had ik achteraf liever een iets handzamer exemplaar gehad (staat nu toch snel in de weg). Dit vind ik eigenlijk het enige nadeel van de machine. Voordeel van het formaat is dat het heerlijk films kijken is :)

offtopic:
Vanwege de handzaamheid en mijn voorkeur voor OSX ben ik aan het kijken of ik de Studio 17 kan verkopen. Mocht iemand interesse hebben, zie V&A.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Bash op 24-08-2010 20:49 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
He thanks,

Had inderdaad de combi USB/Esata poort over het hoofd gezien. 3 USB poorten zal over het algemeen wel voldoende zijn denk ik (tenzij ik die esata nodig heb natuurlijk, maar voorlopig zal dat niet). Eerst zijn de poorten lastig op de tast te vinden en erg stroef, maar alles gaat steeds makkelijker.

Grappig trouwens zo'n accelerometer om de harde schijf te beschermen. Ik wist niet eens dat het bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:15:
He thanks,

Had inderdaad de combi USB/Esata poort over het hoofd gezien. 3 USB poorten zal over het algemeen wel voldoende zijn denk ik (tenzij ik die esata nodig heb natuurlijk, maar voorlopig zal dat niet). Eerst zijn de poorten lastig op de tast te vinden en erg stroef, maar alles gaat steeds makkelijker.

Grappig trouwens zo'n accelerometer om de harde schijf te beschermen. Ik wist niet eens dat het bestond.
Inderdaad, stroef zijn ze wel, en om in het halfduister even een kabeltje in te steken, zoals vannacht, dat gaat erg moeilijk :)

Leuk dat die accelerometer erin zit, maar doet dat ding eigenlijk iets? Als je niet zo lomp, excuseer, bent om je precious notebook te laten vallen, wat is het nut daar dan van? Als ie valt, is er toch sowieso schade aan je notebook? Je scherm dat bijvoorbeeld niet meer werkt of nog maar aan 1 scharnier vasthangt, don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:26
Geen matches
De leeskop van je HDD zet zich dan automatisch in de parkeerstand als je notebook valt terwijl hij aantstaat, omdat de valsensor dat registreert.

[ Voor 14% gewijzigd door Joep op 25-08-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Geen matches
PixelShooter schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:21:
[...]

Inderdaad, stroef zijn ze wel, en om in het halfduister even een kabeltje in te steken, zoals vannacht, dat gaat erg moeilijk :)

Leuk dat die accelerometer erin zit, maar doet dat ding eigenlijk iets? Als je niet zo lomp, excuseer, bent om je precious notebook te laten vallen, wat is het nut daar dan van? Als ie valt, is er toch sowieso schade aan je notebook? Je scherm dat bijvoorbeeld niet meer werkt of nog maar aan 1 scharnier vasthangt, don't know.
Hij hoeft natuurlijk niet van een meter hoogte te vallen: 5 cm (of nog minder) kan al voldoende zijn om de leeskop over de platters te laten stuiteren.
Eigenlijk zorgt (de techniek achter) die accelerometer er voor dat de kop geparkeerd wordt wanneer de laptop sneller beweegt dan wat binnen de marge valt.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:47
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:11:
mobility modder is obselete, sinds 10.3? kan je de normale drivers installeren op je notebook, ik gebruik op dit moment 10.7
Nou, heb het nog geprobeerd met 10.7 en nu 10.8.
Restore point gemaakt, driver uninstall. Netjes reboot en nieuwe driver geiinstalleerd.
Maar no-go, kaart wordt gewoon niet herkend ondanks dat alles prima installeert.

Is overigens W7 Ultimate UK, erg vreemd. Meer mensen last van?
Wil graag wat nieuwere drivers want nieuwe games vinden die oude niet zo prettig.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Mr Luky
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:24
Matched: studio, dell, 17
Ik heb mijn Studio 17 een weekje in gebruik ben er erg tevreden over.

Werk hoofdzakelijk met één toepassing en voor de rest mail en internet.

Nu kom ik vandaag tot de vaststelling dat er rechts onder een zwart stipje in het scherm zit.
Ik denk dus een dode pixel.

Iemand ervaring met Dell aangaande dode pixels ?

• Meessen
Vandaag mijn studio 17 gekregen, mooi ding. Heb er toch spijt van dat ik geen bluetooth erin he laten zetten.

• RangedNeedles
  • Niet online
Mr Luky schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:57:
Iemand ervaring met Dell aangaande dode pixels ?
Voor je het Dell zelf gaat vragen, probeer eens een van de talloze gratis programma'tjes die je her en der vindt ;)
Meessen schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:24:
Vandaag mijn studio 17 gekregen, mooi ding. Heb er toch spijt van dat ik geen bluetooth erin he laten zetten.
Je kan nog altijd zo'n USB Bluetooth ding kopen :) Of alsnog zo'n kaart kopen en die er zelf inzetten :)

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 22:13
Ik zit al een tijd rond te kijken voor een nieuwe laptop, vind e Studio 17 er erg goed uit zien en toch ook nog erg goede specs t.o.v. andere laptops.

Ik houd er niet zo van om zomaar iets te bestellen op het internet zonder deze even te 'testen'. Iemand misschien enig idee waar ik deze ergens kan 'testen'? Bij de Media markt hebben ze (bijna) geen Dell helaas..

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:55
In een recent artikel op de frontpage staat te lezen dat Dell levert of gaat leveren via Mycom en Vobis.

• guapper
Rprp schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:49:
Ik zit al een tijd rond te kijken voor een nieuwe laptop, vind e Studio 17 er erg goed uit zien en toch ook nog erg goede specs t.o.v. andere laptops.

Ik houd er niet zo van om zomaar iets te bestellen op het internet zonder deze even te 'testen'. Iemand misschien enig idee waar ik deze ergens kan 'testen'? Bij de Media markt hebben ze (bijna) geen Dell helaas..
morgen even naar de Dynabyte, als die in de buurt zit. Daar kun je ze ook bekijken.

Verwijderd

nieuws: MyCom en Vobis gaan ook Dell-producten verkopen
dynabyte heeft ze, in iedergeval de studio 15 (die daar inspirion heet, maar dat is een domme fout 8)7 )

qua design zijn ze precies hetzelfde, de verschillen:
de 17" heeft een heel breed toetsenbord, typt erg prettig.
de 17" is minder wogvormig
het schanier van de 17" is steviger
het touchpad is iets stroever.

het scherm zal ook wel verschillen, maar daar zou ik niet teveel op letten, ik raad wel het full-HD scherm aan.
die is kwalitatief gewoon een heel stuk beter.

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 22:13
Geen matches
Dank allen - het artikel had ik net even gemist, morgen maar eens langs de Dynabyte dus. :)

• guapper
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:00:
nieuws: MyCom en Vobis gaan ook Dell-producten verkopen
dynabyte heeft ze, in iedergeval de studio 15 (die daar inspirion heet, maar dat is een domme fout 8)7 )

qua design zijn ze precies hetzelfde, de verschillen:
de 17" heeft een heel breed toetsenbord, typt erg prettig.
de 17" is minder wogvormig
het schanier van de 17" is steviger
het touchpad is iets stroever.

het scherm zal ook wel verschillen, maar daar zou ik niet teveel op letten, ik raad wel het full-HD scherm aan.
die is kwalitatief gewoon een heel stuk beter.
Ben jij toevallig in de gelegenheid geweest om het Full HD B+RG scherm van de Studio 17 en het Premium scherm van de Sony Vaio F12S/ F12Z te vergelijken?

Verwijderd

nee, van het sony scherm zijn wel reviews te vinden op o.a. notebookcheck. Het B+RG scherm heb ik nog niet gezien.

bovendien heeft sony zoveel verschillende schermen dat je de kluts al snel kwijtraakt :/. Bij dell weet je tenminste transparant welk scherm je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldbeekman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 10:58
Ik heb nu sinds een tijdje ook een dell studio 1749 laptop.
De laptop bevalt mij goed ik heb alleen 1 probleem ermee.

Als ik er mee game bijvoorbeeld Call of duty, dan gaat ie telkens terug naar mijn desktop als ik op caps lock of op numlock druk.. Zoals begrijpelijk is dit behoorlijk irritant :(

Heb al een vlinke tijd zitten zoeken via google voor dit probleem maar kom nog niet achter een oplossing.

In de begin periode toen ik hem net had bestond dit probleem niet dus waarschijnlijk is het een soort instelling (die ik dan waarschjnlijk gewijzigd heb) maar welke?

Arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
Geen matches
Weet er nog iemand waar die 9 in het zwarte vierkantje voor staat in de systeem tray.

Ik had het ergens gelezen maar weet het niet meer.

Alvast thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De "9" in de systeemtray geeft aan dat de numlock aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:38:
De "9" in de systeemtray geeft aan dat de numlock aanstaat.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
En is deel van Dell's QuickSet programma dat mede verantwoordelijk is voor het OSD-achtige venstertje als je je helderheid/volume/etc. aanpast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
PixelShooter schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:49:
[...]

Voor je het Dell zelf gaat vragen, probeer eens een van de talloze gratis programma'tjes die je her en der vindt ;)

[...]

Je kan nog altijd zo'n USB Bluetooth ding kopen :) Of alsnog zo'n kaart kopen en die er zelf inzetten :)
Heb de kaart besteld, was nu geen verzendkosten actie dus kwam goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:23

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Wat is de gemiddelde levertijd van een Studio 17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:47
Crazymonkey schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:16:
Wat is de gemiddelde levertijd van een Studio 17?
Er is ergens een Dell levertijden topic

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Bad Brains schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:23:
[...]

Er is ergens een Dell levertijden topic
Zal eens kijken.

Thnx :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:15

Dr.Roelski

Walk on ....

arnoldbeekman schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:29:
Ik heb nu sinds een tijdje ook een dell studio 1749 laptop.
De laptop bevalt mij goed ik heb alleen 1 probleem ermee.

Als ik er mee game bijvoorbeeld Call of duty, dan gaat ie telkens terug naar mijn desktop als ik op caps lock of op numlock druk.. Zoals begrijpelijk is dit behoorlijk irritant :(

Heb al een vlinke tijd zitten zoeken via google voor dit probleem maar kom nog niet achter een oplossing.

In de begin periode toen ik hem net had bestond dit probleem niet dus waarschijnlijk is het een soort instelling (die ik dan waarschjnlijk gewijzigd heb) maar welke?

Arnold
quickset.exe afsluiten via taskmanager en je probleem is opgelost.
Had er ook last van in verschillende spelletjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Geen matches
Dr.Roelski schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:51:
[...]

quickset.exe afsluiten via taskmanager en je probleem is opgelost.
Had er ook last van in verschillende spelletjes :)
Vreemd, ik speel nochtans ook MW2... Ik druk daar wel niet op Caps Lock en/of Num Lock, waarom zou ik ook? Wel, af en toe de helderheid ofzo aanpassen, wat hetzelfde ongewenste resultaat zou moeten opleveren, maar nope. He stays in-game. In ieder geval, zoals gezegd, QuickSet is de boosdoener.
Daarna wel niet vergeten terug op te starten, of blijven die knopjes werken? Alleen dan niet het OSD-gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 17:35
Is een clean install bij de Studio 17 raadzaam? Verwacht hem volgende week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
als je het mij vraagt is een clean instal *altijd* raadzaam om van alle troep af te zijn.

bovendien: het is niet dat je er zo lang mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Geen matches
Maar er zit niet standaard een windows-installer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Geen matches
Zanzarismo schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:53:
Maar er zit niet standaard een windows-installer bij?
wut? een dvd bedoel je?
Meestal kun je die bij je laptop bestellen voor €5,-
  • Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits) [meerprijs € 5,00]
Er is wel een recovery image op je harde schijf aanwezig, waarmee je de laptop weer terug kunt brengen naar de fabrieksinstellingen.

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 02-09-2010 00:00 ]

Verwijderd

guapper schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:59:
  • Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits) [meerprijs € 5,00]
dat moeten ze echt verduidelijken bij dell, dit is al de 3e keer deze week dat iemand struikelt over het wel/niet aanwezig zijn van dvd's

• Zanzarismo
Geen matches
guapper schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:59:
[...]

wut? een dvd bedoel je?
Meestal kun je die bij je laptop bestellen voor €5,-
Er is wel een recovery image op je harde schijf aanwezig, waarmee je de laptop weer terug kunt brengen naar de fabrieksinstellingen.
Ja idd een dvd ;)
Ik denk dat ik gewoon een refund vraag voor die windows dan en het maar op een andere manier regel..

• guapper
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:06:
[...]

dat moeten ze echt verduidelijken bij dell, dit is al de 3e keer deze week dat iemand struikelt over het wel/niet aanwezig zijn van dvd's
Ze gebruiken die omschrijving al zeker 6 jaar dat ik weet, misschien wel langer. Veel criptischer kun je 'Windows installatie dvd' niet noteren, maar ze houden het dus stug vol. Gelukkig zijn ze makkelijk te kopieren en werken ze met elk Dell bios. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 02-09-2010 00:19 ]

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
Hallo allemaal,
ik had recentelijk ook een Dell studio 17 gehaald, een 1749.
ben d'r erg tevreden mee, top ding.
maar nu heb ik ook nieuw internet gekregen etc, en nu heb ik dus wel wat aan een Wireless N kaartje.
nu was de vraag als ik die van de dell site pluk, en hem d'r zelf in zet, ben ik dan mijn garantie kwijt of niet?
zo ja, moet ik hem dan helemaal terug sturen voor alleen zo'n kaartje?

Verwijderd

je koopt een willekeurig kaartje (dell/ebay/mediamarkt)
je schroeft het backpaneel los (5? schroefjes)
je steekt je kaartje erin
Compworm schreef op donderdag 02 september 2010 @ 04:00:
Hallo allemaal,
en hem d'r zelf in zet, ben ik dan mijn garantie kwijt of niet?
nee, bij dell verlies je alleen je garantie als je dingen sloopt tijdens het proces.

• Compworm
Geen matches
Oké dat is prettig, dankje voor het antwoord.
zal vandaag even zo'n kaartje halen

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

Kingpinda

Citizenship is earned.

Iemand ervaringen mee dat hun backlit keyboard ermee uitscheid? Mijn vriendin verteld mij dat sinds een week de lichtjes van het keyboard niet meer aangaan. Zelf wat dingen geprobeerd maar niet gelukt. Geinstrueerd door dell helpdesk om volgende 3 dingen te doen met telefonische begeleiding: power drain gedaan, keyboard ge-reseated, en nieuwste firmware erop. Ohja en met dvd diagnose, werd verteld daar op de afdeling dat er een test voor was.. Samen met de helpdesk deze test niet kunnen vinden maarja we hebben alles geprobeerd.

Krijg nu een nieuw backlit keyboard opgestuurd. En voorwaar... hehe wij hebben iers/uk layout vanwege het feit dat tijdens bestelling us qwerty backlit niet mogelijk was... Nu was iers/uk niet mogelijk en krijg dus us qwerty opgestuurd. inderdaad super simpel om keyboard te vervangen. kwestie van 5 schroefjes. eerste schroefje onder de battery cover genaamd K. en dan voorzichting het plastic cover er afhalen. Dus als die binnen komt kan ik hem er zelf inzetten. Hij heeft nog wel even nagevraagd of de gebruiker dit zelf mocht doen zodat de garantie niet zou vervallen.

Verder is mijn vriendin nog steeds super blij met de laptop. Ik heb hem zelf ook nog even gebruikt om starcraft 2 mee te spelen. Loopt rete strak. EN!!! blijkbaar goede koeling want voor de updates en zonder aanpassingen in de config, heb ik haar laptop (graka) niet opgeblazen. Horror verhalen na release dat laptops en oude computers "explodeerden" vanwege het feit dat er geen frame cap op de menus zaten :p

Life is like living only without the peaches

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:06:
[...]

wat moet daar duidelijker aan dan?
In de samenstel-wizard op de website is er zelfs een apart scherm aan gewijd.

In mijn ervaring is de overbodige meuk vrij vlot te deinstalleren via het configuratiescherm. Sowieso werd hij met niet al teveel bloatware geleverd.

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Geen matches
Kan iemand mij vertellen:

1. Is het mogelijk dat je een Intel i5 450M/430M krijgt ipv een i5 520M?
2. Wat is het merk/type HDD?
3. Wat is de accuduur met een 9-cells accu?

Verwijderd

Geen matches
TheMOD schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:39:
1. Is het mogelijk dat je een Intel i5 450M/430M krijgt ipv een i5 520M?
als je die bestelt: ja
2. Wat is het merk/type HDD?
variabel
3. Wat is de accuduur met een 9-cells accu?
zoek een review, notebookcheck heeft er dacht ik eentje

9 cel = 6 cel + 50%

• TheMOD
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:51:
[...]
als je die bestelt: ja

[...]
variabel

[...]
zoek een review, notebookcheck heeft er dacht ik eentje

9 cel = 6 cel + 50%
Thx, heb net ff op notebookcheck gekeken, en daar hebben ze idd een mooie :)

En dat bestellen moet dan zeker telefonisch? (Op de site staat die optie niet...)

Verwijderd

• TheMOD
Dankoe verrie moeg! :D Dat scheelt direct een heleboel in mijn twijfel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Ik heb de studio 17 met i5 540m, hd5650, full hd scherm, 1 hdd, 9 cell batterij en mijn hij gaat ongeveer 4 uur mee op max. performance stand. Op energiezuinig stand heb ik hem nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Ben super tevreden over m'n Studio 1749 _/-\o_
Ik stoor me alleen aan 2 dinges (als iemand tips heeft hoor ik het graag!):
Wake on lan werkt niet vanuit de UIT stand, vanuit sleep werkt het prima. Alle windows NIC instellingen + laate RT driver geprobeerd...

De overlay van quickset is zwaar irritant (numlock melding ed.) als je quickset uitzet krijg je nog steeds de melding, maar een stuk eleganter, alleen een DVD/CD ejecten via het toetsenbord zit er dan niet in :|
Via het register heb ik de overlay vwb de volumeregeling wel uit kunnen zetten!

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 03-09-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op annandtech staat een uitstekende review:
http://www.anandtech.com/...7-when-gaming-isnt-enough

ik citeer:
Where you might get concerned is in the unusual speaker placement at the bottom left and right corners of the inside surface. It seems, at least initially, like these are ideal places to get the speakers covered up with your wrists, but it doesn't work out this way in practice. And that premium sound the JBL logo promises? Very present. The speakers and built-in subwoofer on the bottom of the Studio 17 produce hands down the best audio I have ever heard from a notebook. While it's never going to beat out a good pair of desktop speakers, surprisingly it will beat the crap out of cheaper ones. Everyone I've shown the Studio 17 to has been blown away by the body of the sound the speaker system produces. Even the 4.1 system the Clevo W880CU has installed pales in comparison.
There's no mistaking the line is designed to be more of a value (although the current pricing wouldn't necessarily have you believe that), but the blend and balance of performance and features are definitely there. Existing issues are generally minor ones: the fan can get a little loud under load, and the keyboard and touchpad take some getting used to. But the flipside is that the machine is profoundly capable of handling whatever tasks you throw at it. Media enthusiasts and video editors needing a machine to use on the go are going to be particularly well-served by the Studio 17's comparably long battery life and dual hard drive bays for ample storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Nu online

Kingpinda

Citizenship is earned.

Geen matches
Nieuw backlit keyboard ontvangen, ingebouwd... doet het nog niet :/ .. Deze week maar laptop verse install doen misschien maakt dat wat uit. anders moet ie maar terug voor reparatie.

Ik kan me wel herinneren dat het keyboard in het verleden een glitch had dat hij niet meer aan ging nadat hij in sleep of hibernation was gegaan. opnieuw opgestart en toen deed hij het wel weer. Alle power savings options bekeken etc en gezocht op drivers maar die heb ik niet gevonden. ook geen problemen hier verder over gevonden op het net.

naja eerst maar verse install proberen. we hebben nu wel een us qwerty.. alleen zonder lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Ik heb mijn studio 17 nu een weekje, maar heb last van een hoge piep toon die uit de case komt, zeer irritant. Heeft iemand dit probleem ook of weet wat je er tegen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Geen matches
Kingpinda schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:42:
Nieuw backlit keyboard ontvangen, ingebouwd... doet het nog niet :/ .. Deze week maar laptop verse install doen misschien maakt dat wat uit. anders moet ie maar terug voor reparatie.

Ik kan me wel herinneren dat het keyboard in het verleden een glitch had dat hij niet meer aan ging nadat hij in sleep of hibernation was gegaan. opnieuw opgestart en toen deed hij het wel weer. Alle power savings options bekeken etc en gezocht op drivers maar die heb ik niet gevonden. ook geen problemen hier verder over gevonden op het net.

naja eerst maar verse install proberen. we hebben nu wel een us qwerty.. alleen zonder lichtjes.
Waar heb je deze van? en hoeveel koste die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Nu online

Kingpinda

Citizenship is earned.

Meessen schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:52:
[...]

Waar heb je deze van? en hoeveel koste die?
Gratis, UPS India of shanghai hoogstwaarschijnlijk. Namelijk vervanging voor in eerste instantie defect backlit keyboard. Deze had ik voor een euro of 40 dacht ik... geen idee hoe veel meer precies, bij mijn telefonische bestelling geselecteerd. Aanvankelijk was alleen een iers/uk layout beschikbaar (of duits of azerty etc) nu iers niet meer tijdelijk leverbaar door dell dus gewoon us qwerty gekregen. Misschien is het keyboard wel helemaal niet defect... als dit de case is heb ik straks dus een iers/uk backlit keyboard over.

Maar ik ga eerst bekijken wat het euvel nu precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Geen matches
De plaatsing van de speakers kan ik beamen. Als je zit te gamen met 2 handen aan het keyboard dan is dat soms een irritator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48

Nikeo

Jawelles

Geen matches
Ik kwam er achter dat EPP en de 5% kortingscoupons niet meer samengaan... helaas!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Weet iemand of je covers nog los van je laptop kan bestellen? Zo ja, waar moet ik die dan bestellen?

(Gaat over een Studio 1749)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Een vriend bij mijn sportvereniging heeft net een week de studio 17. Nu werd ik vandaag gebeld door hem dat ie een groot probleem had en of ik daar meer van wist. Wat had ie gedaan: Hij had een wachtwoord op het bios gezet, maar ook Computrace ingeschakeld. Nu start zijn pc niet meer op, ook niet in veilige modus :P

Nu heb ik wat gezocht op internet en blijkt die computrace een behoorlijk goede anti-diefstal beveiliging te zijn die, als die eenmaal is ingeschakeld is in het bios, niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Zijn er meer mensen hier geweest die perongeluk computrace vanuit het bios hebben ingeschakeld? Iemand een idee hoe dit valt op te lossen? Waarschijnlijk contact opnemen met Absolute Software en Dell zelf?

Ik laat jullie weten hoe dit verder gaat verlopen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Deem schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:08:
Een vriend bij mijn sportvereniging heeft net een week de studio 17. Nu werd ik vandaag gebeld door hem dat ie een groot probleem had en of ik daar meer van wist. Wat had ie gedaan: Hij had een wachtwoord op het bios gezet, maar ook Computrace ingeschakeld. Nu start zijn pc niet meer op, ook niet in veilige modus :P

Nu heb ik wat gezocht op internet en blijkt die computrace een behoorlijk goede anti-diefstal beveiliging te zijn die, als die eenmaal is ingeschakeld is in het bios, niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Zijn er meer mensen hier geweest die perongeluk computrace vanuit het bios hebben ingeschakeld? Iemand een idee hoe dit valt op te lossen? Waarschijnlijk contact opnemen met Absolute Software en Dell zelf?

Ik laat jullie weten hoe dit verder gaat verlopen.
Wel, zo'n paswoord kan je toch omzeilen door de batterij eventjes te verwijderen van het moederbord? Vervolgens heb je weer toegang tot je BIOS en kan je dat computrace ding, waar ik btw nog nooit iets van gehoord heb, verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Ik heb mijn Studio 17 zojuist binnengekregen. Ik wil er alleen een andere windows opzetten en de EULA weigeren. Ik heb hem alleen al opgestart en ben al met alles akkoord gegaan.. Is het daar nu dan te laat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
als je op "accept" hebt geklikt tijdens de installatie ben je te laat.

het punt is echter dat je daar meestal niet de kans voor krijgt..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Geen matches
Oke dat is jammer dan. Ik kon niets anders dan accepteren, kon hem ook niet afsluiten ofzo.. Beetje jammer dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
je kon hem wel afsluiten...

dat staat ook in die overeenkomst, als je een refund wil moet je NIET accepten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Matched: 17
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:17:
je kon hem wel afsluiten...

dat staat ook in die overeenkomst, als je een refund wil moet je NIET accepten
Is dat niet met een factory restore ongedaan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Ik krijg iedere keer als ik mijn laptop opstart de volgende melding: The ac power adapter wattage and type cannot be determined

Ook kan ik geen verbinding maken met het internet via een modem terwijl het met een andere studio wel lukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Kan iemand mij vertellen waar ik de onderhouds handleiding van de dell studio 1749 kan vinden.
Ben hem eerder nog tegen gekomen maar kan hem nou niet meer vinden.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compworm
Geen matches
ik heb sinds een week de Intel wifi 6200 erin gedaan, en dat ging volgensmij wel goed, het werkt nu.
maar ik krijg op volle verbinding 150 mbps max door van de router, en volgens de specs zou dit 300 moeten zijn.
ook heeft mijn vader een wireless kaartje in zijn computer en die haalt wel de 300 mbps, heeft iemand een idee hoe ik de 150 naar 300 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb momenteel een half mini Intel 6200N Wifi kaartje.. Maar de reikwijte valt me nogal erg tegen.

Bij mijn vorige notebook Fjs Amili PI 1536 met een full sized Intel 3495 ABG(N) had ik veel grotere reik wijte.

Heeft dit te maken met de grote van de wifi kaart?

Ook zie ik dat de Dell Studio 1749 maar 2 antennes heeft. Kan ik hier verder nog iets aan veranderen?
En is het eventueel mogelijk de Intel 3494 kaart in het full sized WWAN slot te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48

Nikeo

Jawelles

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:36:
als je op "accept" hebt geklikt tijdens de installatie ben je te laat.

het punt is echter dat je daar meestal niet de kans voor krijgt..
Gezien het refund topic is Dell nu gestopt met het refunden van 15% aankoopsprijs van de windows licentie. Dat u het even weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ja dat is ook zo, het gekke is dat het nog steeds in hun algemene voorwaarden staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Ik heb deze week geprobeerd mijn studio 1749 via hdmi te verbinden met mijn tv. Ik kreeg alleen geen geluid. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Misschien bepaalde drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
stond het geluid van de PC en de TV aan?

is mij ook al eens overkomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Geen matches
haha ja beide :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Geen matches
Hmm, is dat hier niet nog al eens voorgekomen, ergens in dit topic? In ieder geval, een vriend van me heeft exact dezelfde laptop als mij (en jou) gekocht. We gingen eens een avond filmpjes kijken (:P) en in het begin ging het geluid ook niet.

We hebben toen gewoon de kabels nog eens gecheckt, maar dat was uiteindelijk in orde. HDMI stak aan beide kanten in, dus no problem there. Wat uiteindelijk 'the trick' was, was dat we zowel de TV als de laptop gewoon eens gereboot hebben en toen ging het opeens wel 8)7

We hebben ook liggen neuzen bij de volume-instellingen, maar ja, aalles stond goed, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:42
Geen matches
Ik heb het al eens besproken in het begin van het topic...

probeer de volgende driver te installeren DRIVER van ATI en anders (even googlen) de Realtek ATI HDMI audio driver

nadat ik daarmee aan de slag ging werkte het opeens. Ik had namelijk eerst ook geen audio over de HDMI en stond ook niet bij de audio opties vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Geen matches
Dank.. Ik ga het proberen en ik zal hier mijn ervaring neerzetten..

-edit-

Hij werkt nu perfect!

[ Voor 20% gewijzigd door Zanzarismo op 03-10-2010 03:29 ]

• Robin4
Geen matches
Mocht iemand nog WIFI drivers zoeken voor de
Intel Centrino Advanced-N 6200 AGN wifi kaartje. Dan kan je hier kijken:

http://www.wikidrivers.co...RO/Wireless_and_WiFi_Link

Overigens help versie 13.3.0.24 het probleem van het uitvallen van de wifi verbinding zo goed als mogelijk.
Alles wat eronder zit raad ik niet meer aan te installeren, want dat zijn echt crap drivers.

Verwijderd

Ik had binnen 3 weken problemen met mijn draadloos internet, gebeld met technical support van dell en werd direct geholpen. Na alles te hebben geprobeerd kwamen we tot de conclusie dat mijn netwerkkaart kapot was en heb ik een nieuwe gekregen. Vandaag ontvangen en idd het lag aan de netwerkkaart want nu doet alles het weer perfect.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 15:25 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 15:50
Hoi Allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Studio 1749.
Al ik films afspeel op mijn TV via de HDMI kabel dan krijgt het scherm een groene overlay na verloop van tijd. Dit gebeurt de ene keer na 10 min, de andere keer gaat het een 30 min goed. Zodra ik dan met F1 switch van display dan werkt het allemaal weer goed. Iemand enig idee?

Specs:
Processor: Intel i5-450M(2.4GHz) Mobile CPU
Display: 17.3in High Definition+ (1600X900) LED with TrueLife
Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 1TB (2x500GB) Serial ATA (7200RPM) Dual HDD
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including Roxio Burn software
Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
Wireless : Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card
Operating System : English Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
Geen matches
Hoi Allemaal,

Een aanvulling op mijn bovenstaande bericht, iemand gevonden op internet met het zelfde probleem:

-------------------------------------------------
hey guys,

i'm experiencing some troubles when watching videos via HDMI on my philips tv...
when starting a video everything seems fine, just plugging in the HDMI cable and start watching any vid on my vaio ... but then: after a few minutes my tv suddenly gets black screen, then green screen, and after that the typically "your-crappy-SCART-cable-is-broken"-cyan-color-screen ...
i have absolutely no idea whats happening at this time.
after that i have to replug the cable.

i figured out that i can also just change the resolution of the tv - which kind of "restarts" the screen - to get the "real" colors back.

this keeps happening in unregulary intervals - but about 10-15 times per movie - and that sucks!

one of the reasons to buy this notebook was that's its able to interact with my tv; HDMI-wise
and now this...

i was hoping that this has something to do with outdated drivers, but also after installing the newest available drivers for the radeon 5650 nothing changes.

does anyone have the same problem or knows something about it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compworm
Geen matches
ik had zo'n zelfde probleem met mijn HD5770 in de gewone pc, de oplossing is om in ccc de kleuren te veranderen naar Full RGB , dan blijven de kleuren wel normaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
Geen matches
Compworm,

Ik had vrijdagavond in het ATI forum hetzelfde antwoord gevonden.
Ben er alleen nog niet uit of het nu de combi ATI - Philips TV is.

Maar alles werkt nu naar behoren

HDMI Probleem HD5770 - Philips 32"

Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:44
Zit er over te denken om toch maar een bluetooth module te gaan kopen voor m'n Studio.
Die mini-usb reciever van m'n muis icm een tas die net past is niet zo'n hele goede combi.
Op de site van Dell staan meerdere type ontvangers. Weet iemand welke er in de Studio 17 hoort/kan? Kom in dit topic 2 types (370 en 365) tegen. Op de site kom ik meerdere types tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
wat je nodig hebt is een bluetooth minipci-e kaartje, het type of merk maakt niet uit.

je kan ze vast ook wel in een shop in NL kopen, ik kan ze alleen niet vinden in de PW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Niek_ schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:41:
Zit er over te denken om toch maar een bluetooth module te gaan kopen voor m'n Studio.
Die mini-usb reciever van m'n muis icm een tas die net past is niet zo'n hele goede combi.
Op de site van Dell staan meerdere type ontvangers. Weet iemand welke er in de Studio 17 hoort/kan? Kom in dit topic 2 types (370 en 365) tegen. Op de site kom ik meerdere types tegen.
Ik heb deze ook gekocht voor mijn 1749. Je moet gewoon ff met dell bellen ervoor die weten welke je moet hebben.
Ik waarschuw je wel dat het verschrikkelijk veel werk is om in te bouwen. Je moet de laptop helemaal uit elkaar halen tot op het moederbord, alle panelen eraf enc. Hij zit dus niet gewoon onder de bodemplaat.
En in mijn geval moest ik de laptop ook nog opnieuw installeren voordat de module werkte, zelf de dell monteur kreeg hem daarvoor niet aan de praat. Een micro usb bluetooth is misschien handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Weet iemand waar ik de software van de webcam van de 1749 kan vinden? Kan het niet op de meegeleverde cd en site vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik ben sinds een maand de eigenaar van de dell studio 1749.
Nu mijn 'DVB-T via USB'-stick kapot is gegaan, had ik graag geweten of er een geïntegreerde dvb-t in de laptop zit. De antenne-uitgang naast de eSata ziet er namelijk precies uit als de antenne die ik aan mn overleden TV-tuner-stick kon hangen. Weet er iemand hoe dit precies in elkaar zit? Hangt deze uitgang intern wel aan iets of niet?
Ook heb ik een SIM-kaart-slot onder de batterij opgemerkt. Op internet vind ik tegenstrijdige boodschappen en als ik de drivers van drivers.dell.com installleer, merk ik ook niks als ik m'n sim-kaart er in steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Laatst online: 19-09 23:29
laurensi1 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:19:
Ik ben sinds een maand de eigenaar van de dell studio 1749.
Nu mijn 'DVB-T via USB'-stick kapot is gegaan, had ik graag geweten of er een geïntegreerde dvb-t in de laptop zit. De antenne-uitgang naast de eSata ziet er namelijk precies uit als de antenne die ik aan mn overleden TV-tuner-stick kon hangen. Weet er iemand hoe dit precies in elkaar zit? Hangt deze uitgang intern wel aan iets of niet?
Ook heb ik een SIM-kaart-slot onder de batterij opgemerkt. Op internet vind ik tegenstrijdige boodschappen en als ik de drivers van drivers.dell.com installleer, merk ik ook niks als ik m'n sim-kaart er in steek.
Zover ik weet hebben beiden extra hardware nodig.
Er is mogelijks bekabeling aanwezig voor een dvb-t kaart, maar als je geen dvb-t ondersteuning erbij hebt genomen bij aankoop, zal je zelf nog een compatibele dvb-t kaart moeten kopen en installeren.
Zelfde geldt voor mobiel internet, feit dat er simkaartslot is, betekent niet dat er een mobile broadband kaart aanwezig is in de laptop. Dus ook deze moet je dan aankopen en zelf installeren indien gewenst.

Nuttig startpunt voor je (eventuele) zoektocht is de service manual: http://support.euro.dell....tudio1749/en/sm/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Zanzarismo schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:02:
Weet iemand waar ik de software van de webcam van de 1749 kan vinden? Kan het niet op de meegeleverde cd en site vinden..
Als je naar het XPS 16 topic gaat, vindt je een paar pagina's terug een soortgelijke vraag, met het antwoord er onder. Misschien heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:33
Als ik mijn studio 1749 op me full hd tv aansluit via HDMI en ik speel bijvoorbeeld een film af heb ik nogal last van vetragend beeld. Hebben nog meer mensen hier last van?
Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste