Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via HDMI kabel (deze) een verbinding gemaakt tussen mijn pc (HD5770) en LCD televisie (Philips 32PFL8404H).
De kabel kocht ik na research van oa dit topic: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 waar toch benadrukt wordt door veel mensen dat snelheid en prijs niet ter zake doen. Wel of je een revisie van 1.3 hebt dus hierop heb ik bij aanschaf ook gelet.

Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik de tv aanschakel werkt het erg goed, maar na enige tijd (soms 5 seconden, soms 10 minuten), niet afhankelijk van wat ik doe veranderd het kleurenschema en worden kleuren fel groen, blauw en fel roze. Dit gebeurd ook tijdens films, algemeen pc gebruik en games. Als ik dan de tv via de drivers van de pc opnieuw instel als monitor werkt het weer enige tijd goed (soms 5 seconden, soms 10 minuten)...

Als ik gewoon tv kijk heb ik dit probleem niet en als ik de pc via DVI gebruik met mijn Samsung 226BW monitor heb ik dit probleem ook niet.

Op internet vind ik een aantal topics terug van mensen die met hetzelfde probleem kampen (ook met een hd5770). Maar nergens vind ik een degelijk antwoord, misschien weten jullie ergens van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:38

Nikeo

Jawelles

Ik kan me een topic van max. een maand oud herinneren waarin eenzelfde probleem werd opgelost, ook icm een philips en een ATI 5xxx kaart. Hopelijk kun je het vinden.

EDIT: Heb even gezocht met mijn grote mond maar kan het niet weer terugvinden. Begin ook te twijfelen aan mijn idee dat het icm een philips TV was. Anyway: excuses voor mijn broodje aap bijdrage maar ik kijk niet verbaasd op als iemand het wel kan vinden. Het was in ieder geval een instelling in CCC

[ Voor 47% gewijzigd door Nikeo op 01-02-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50

KneoK

Not in a million lightyears

Dat topic kon ik me ook nog herinneren :)

[HD5850 + Sony HDTV] Kleuren worden fluoriscerend

De oplossing die daar wordt aangedragen:
Grimmie187 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:28:
oplossing gevonden! :)

het probleem komt volgens mij alleen voor met ati kaarten.
-ga naar ati ccc (catalyst control center)
-drop down 'Graphics' -> 'Dekstops & Displays' -> 'Pixel Format'
-vervolgens de pixel format instellen op 'RGB 4:4:4 Pixel Format PC Standard (Full RGB)'
-click apply, als het goed is wordt het beeld nu groen verstoord.
-tv restarten, en het probleem is opgelost (en blijft weg).

ik ben blij dat het opgelost is, iedereen die hetzelfde probleem heeft success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was het dus, heel erg bedankt voor de oplossing!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:38

Nikeo

Jawelles

Oh, het lag dus aan mij :D Maar even onthouden deze oplossing want deze vragen komen vaker voorbij.

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 10:42
Bedankt tweakers! Had hetzelfde probleem, lijkt nu opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsfey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-11-2010
Ik kom tot Grafics -> Desktop&Displays -> maar dan heb ik geen pixel format.
Ik heb de ATI Radeon HD4550 icm de 42PFL9664.
Ik kan alleen mijn desktop area instellen op HDTV 1920x1080.
Graag HELLUP 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig te vinden maar hij is er wel degelijk. Als je in cc zit bij Desktops and Displays dan moet je bij het onderste scherm wat afgebeeld staat klikken op de zwarte driehoek. (zit rechtboven in het display).
Na de klik kan je Configure selecteren en krijg je een waslijst aan opties waaronder diegene die jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsfey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-11-2010
Toppie gevonden, het werkt, MANY THX
Pagina: 1