casagrande2407 schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:44:
Met dank aan DHOX voor de links kwam ik een bericht tegen waarin de auteur schreef dat het losmaken van de cmos batterij de sleutel tot de oplossing zou zijn.
Ik heb dit geprobeerd (connector losgehaald) en inderdaad, mijn
dell start weer op. Zou het dan, zoals te lezen valt, een BIOS probleem zijn?
Ik heb deze oplossing vanmiddag ook gelezen, maar had er nog geen bevestiging van gezien. Blij dat jij deze kan geven.

Ik vraag me wel af of je dit aan
Dell kun vertellen, zonder dat je garantie komt te vervallen.

Dat was vanuit stand-by op de batterij stand. Het was me al opgevallen dat dat niet goed ging, maar omdat ik nog nooit problemen heb gehad met een laptop (en ik heb er al een paar versleten) dacht ik in eerste instantie dat ik de power saving niet goed had ingesteld. Na wat speurwerk blijkt dit ook een bekend fenomeen te zijn met deze laptop. [...]
Al met al geven zulke dingen je toch te denken, ik geloof dat Dell die core i7 te vroeg op de markt heeft gedumpt in de hoop er marktaandeel mee terug te winnen.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar het staat ondertussen wel vast dat er iets grondig mis is met het bios, met name het deel wat de energieinstellingen regelt. Er zijn veel voorbeelden van
Studio 1747's welke niet normaal uit standby en hybernate komen.
Daarnaast is de meegeleverde 90W voeding niet altijd toereikend (wordt vaak ook bloedheet) gebleken, en het bios verhinderd dat er meer uit de voeding gehaald wordt wanneer er bijvoorbeeld een 130W voeding gebruikt wordt. Voor de
1747 zou een 130W voeding dan ook standaard moeten zijn meen ik.
Ik ga dat niet afwachten, dat ding is in mijn ogen niet in orde en ik heb geen zin in gezeur over garantie dus ga de hard disk nu maar leegmaken en de laptop terugsturen voordat blijkt dat er toch nog een hardware probleem mee is.
[...]
Eerst maar eens kijken of ik mijn geld terug kan krijgen. Mijn ouwe trouwe toshiba doet het nog prima en staat al 3 jaar lang dagelijks aan, nooit iets mee gehad. Nou schijnt dat bij Dell niet onmogelijk te zijn, ik ben alleen benieuwd of ik dat nog ga meemaken.
De wet Koop op Afstand beschermt de consument door bindende regels bij koop via Internet. De belangrijkste zijn het recht op ontbinding van de koop binnen 7 werkdagen en de informatieplicht voor de verkoper. Dat wordt morgenvroeg om 9.00 bellen met
Dell denk ik... Zoek even na wat je rechten precies zijn zou ik zeggen. Mag je je
Dell ook gewoon terug sturen wanneer je er niet tevreden over bent??
Je hebt m nu wel gerepareert, dat zou in je nadeel kunnen gaan werken.
Nouja, je kunt de 7 beeps vast wel repliceren denk ik, waardoor ie t niet meer doet.