Mooie en zeer duidelijke foto's. Bedankt!
Ziet er veel leuker uit dan ik hand gedacht. Heel mooi! Battery is slim opgelost door MSI. Hoop dat er een 11.6 inch versie komt, maar denk het niet.
GoT, You have to love it!
Verwijderd
Ik heb mijne inmiddels ook binnen en ik moet zeggen: het is absoluut een plaatje! Hij is echt zeer mooi om te zien. Tevens is het gewicht ook zeer ideaal.
De accu geeft aan dat met 58% over hij nog 4 uur over heeft. Ondanks dat dit natuurlijk maar een geschatte tijd is, lijkt het met de accuduur dus wel goed te zitten. Het scherm lijkt mij van gemiddelde kwaliteit.
De kritiekpuntjes die ik tot nu toe heb:
- De knoppen onder het touchpad zijn in een balk samen. De rechterknop is redelijk goed, maar de linker muistoets indrukken (die je het meest gebruikt) moet je ferm indrukken.
- De multitouch werkt niet geweldig. Als je scrollt gaat ie zo snel dat je meteen onderaan de pagina bent. De snelheid hiervan is helaas niet in te stellen.
- Het toetsenbord is heerlijk, maar de spatiebalk maakt een beetje een 'goedkope en harde klik'.
Al deze kritiekpuntjes zijn echter maar klein en wegen bij lange na niet op tegen alle pluspunten die deze schitterende laptop heeft te bieden. Ik ga er weer even verder mee spelen en dan zal ik later nog wat meer gegevens proberen te posten.
De accu geeft aan dat met 58% over hij nog 4 uur over heeft. Ondanks dat dit natuurlijk maar een geschatte tijd is, lijkt het met de accuduur dus wel goed te zitten. Het scherm lijkt mij van gemiddelde kwaliteit.
De kritiekpuntjes die ik tot nu toe heb:
- De knoppen onder het touchpad zijn in een balk samen. De rechterknop is redelijk goed, maar de linker muistoets indrukken (die je het meest gebruikt) moet je ferm indrukken.
- De multitouch werkt niet geweldig. Als je scrollt gaat ie zo snel dat je meteen onderaan de pagina bent. De snelheid hiervan is helaas niet in te stellen.
- Het toetsenbord is heerlijk, maar de spatiebalk maakt een beetje een 'goedkope en harde klik'.
Al deze kritiekpuntjes zijn echter maar klein en wegen bij lange na niet op tegen alle pluspunten die deze schitterende laptop heeft te bieden. Ik ga er weer even verder mee spelen en dan zal ik later nog wat meer gegevens proberen te posten.
Thanks voor de ervaringen en foto's! Ben erg benieuwd naar jullie beoordeling van de temperatuur en bouwkwaliteit?
Verwijderd
De kwaliteit zou ik als zeer goed beoordelen. Nergens zijn piepjes of kraakjes waar te nemen en het geheel voelt solide aan. De textuur op de palmrest geeft de laptop een zeer prettige 'feel' en laat hem er zeer chique uitzien.patrickvdweide schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:30:
Thanks voor de ervaringen en foto's! Ben erg benieuwd naar jullie beoordeling van de temperatuur en bouwkwaliteit?
De laptop wordt alleen warm aan de onderkant, links vooraan. Daar wordt de hete lucht uitgeblazen. Tijdens gewoon internetten merk je nauwelijks iets van temperatuurverhoging. Tijdens het afspelen van een 1080p film wordt het daar wel wat warmer, maar niet onaagenaam. De fan draait dan flink en is wel enigzins hoorbaar.
Verwijderd
Even voor de zekerheid een kopie van mijn reactie in het Thin & Light Notebook Topic
Ik wil de X360 van MSI kopen omdat de ervaringen hier zo positief zijn. Eigenlijk wilde ik een inmiddels al wat ouder Asus model die zeer positieve reviews had op Tweakers maar die is werkelijk overal uitverkocht.
Probleem is dat ik de MSI wil gebruiken tijdens studie, dus vooral voor typen en internet. Een kennis van me heeft me echter verteld dat het 13,6 inch formaat behoorlijk klein kan uitvallen, ook al is dit widescreen-formaat niet zo klein als 11-12 inch.
Zijn er anderen die deze laptop voor dergelijke toepassingen willen gaan gebruiken? En hoe bevalt het scherm met Office-werk?
Ik wil de X360 van MSI kopen omdat de ervaringen hier zo positief zijn. Eigenlijk wilde ik een inmiddels al wat ouder Asus model die zeer positieve reviews had op Tweakers maar die is werkelijk overal uitverkocht.
Probleem is dat ik de MSI wil gebruiken tijdens studie, dus vooral voor typen en internet. Een kennis van me heeft me echter verteld dat het 13,6 inch formaat behoorlijk klein kan uitvallen, ook al is dit widescreen-formaat niet zo klein als 11-12 inch.
Zijn er anderen die deze laptop voor dergelijke toepassingen willen gaan gebruiken? En hoe bevalt het scherm met Office-werk?
Ik werkte altijd op een 12 inch widescreen, met dezelfde resolutie als deze MSI, ik ga er dus op vooruit.
Ik gebruik de laptop vooral voor surfen op de bank (gezelliger dan boven achter de pc zitten), ook gebruik ik hem veel voor webmail (ook een vorm van Office), dat gaat prima.
Bij welke laptop dan ook, ik zit altijd te klooien met mijn duim, die te dicht op het touchpad komt en mijn cursor weer elders in de tekst zet.
Ik gebruik de laptop vooral voor surfen op de bank (gezelliger dan boven achter de pc zitten), ook gebruik ik hem veel voor webmail (ook een vorm van Office), dat gaat prima.
Bij welke laptop dan ook, ik zit altijd te klooien met mijn duim, die te dicht op het touchpad komt en mijn cursor weer elders in de tekst zet.
Verwijderd
De kleinheid van het scherm is voor mij geen hinder. Ik kom van een normaal 15,4 inch scherm af en na 2 dagen was ik al helemaal gewend aan dit formaat. Ik heb nog geen Office-werk gedaan, maar kan me nauwelijks voorstellen dat je het scherm daarvoor te klein gaat vinden.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:17:
Even voor de zekerheid een kopie van mijn reactie in het Thin & Light Notebook Topic
Verwijderd
@King Beetje:
Wat is het verschil tussen 15,4 inch en deze 13,6? Is het aanzienlijk?
Qua gewicht zal het wel behoorlijk verschillen. De Asus-laptops die momenteel leverbaar zijn met 15,4 inch zijn al snel meer dan 2,5 kilo. Ik hoop echter dat deze laptop wel gewoon lekker typt. Heb onlangs een 10 inch gezien van Acer bij iemand en die vond ik in ieder geval echt veel te klein.
De accuduur bij 15,4 inch laptops zijn ook maar max 4 uur... tenminste, volgens mijn huidige observatie.
Qua gewicht zal het wel behoorlijk verschillen. De Asus-laptops die momenteel leverbaar zijn met 15,4 inch zijn al snel meer dan 2,5 kilo. Ik hoop echter dat deze laptop wel gewoon lekker typt. Heb onlangs een 10 inch gezien van Acer bij iemand en die vond ik in ieder geval echt veel te klein.
De accuduur bij 15,4 inch laptops zijn ook maar max 4 uur... tenminste, volgens mijn huidige observatie.
Verwijderd
Het verschil is er zeker, maar het is in het voordeel van de MSI (die is 13,4"). Ik ben op dit moment op vakantie met mijn familie. Mijn broer heeft zijn 15,4" laptop mee, ik mijn MSI met 13,4" en mijn pa zijn 10,1" Samsung. Het 13,4" scherm is gewoon een ideale grote voor laptop. Het is royaler dan een 10" en is niet zo lomp als een 15,4" scherm.Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:52:
@King Beetje:
Daarnaast is het gewicht inderdaad een groot verschil. De 15,4" laptops zitten inderdaad zo rond de 2,5 - 3 kilo, terwijl de MSI uitkomt op 1,6 kilo. Aangezien ik de laptop ook veel op de bank gebruik vind ik dit lage gewicht zeer prettig. De 10,1" Samsung is met 1,4 kilo nog net iets lichter maar dat is natuurlijk te verwachten bij zo'n kleine laptop.
Tevens zou ik willen vermelden dat de laptop vanwege zijn mooi verwerkte batterij ontzettend prettig op schoot ligt. Geen uitstekend punten die in je been drukken, maar een gladde onderkant met een kleine verhoging bij de batterij, waardoor het gewicht goed over je benen wordt verdeeld.
Het toetsenbord is ook uitstekend! Ik kan zelfs beweren dat het het fijnste toetsenbord is waar ik ooit op heb getypt. Niet dat ik heel veel ervaring heb, maar toch ;-) Om dit statement te ondersteunen: LaptopMag.com heeft de X350 gereviewed een tijdje terug (deze is niet in Nederland uitgekomen). Dit is exact de zelfde laptop, maar dan met een SU7300 en 2 Gig RAM erin. Zij hebben op het toetsenbord een nieuw record qua aantal aanslagen gehaald. Dit onderdeel is dus dik in orde ;-)
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben :-) Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het graag!
Veert het toetsenbord door? zoja hoeveel? of is het 100% stijf?Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:57:
Het toetsenbord is ook uitstekend! Ik kan zelfs beweren dat het het fijnste toetsenbord is waar ik ooit op heb getypt. Niet dat ik heel veel ervaring heb, maar toch ;-) Om dit statement te ondersteunen: LaptopMag.com heeft de X350 gereviewed een tijdje terug (deze is niet in Nederland uitgekomen). Dit is exact de zelfde laptop, maar dan met een SU7300 en 2 Gig RAM erin. Zij hebben op het toetsenbord een nieuw record qua aantal aanslagen gehaald. Dit onderdeel is dus dik in orde ;-)
Verwijderd
Als je redelijk wat druk uitoefent dan kun je het zo'n 1 a 2 mm indrukken. Bij gewoon typen merk je geen vering.Philflow schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:22:
[...]
Veert het toetsenbord door? zoja hoeveel? of is het 100% stijf?
Verwijderd
Ik heb wel degelijk meer vragen
Je hebt het over een zeer prettig toetsenbord. Tijdens college heb ik er natuurlijk zo één nodig. Denk je wel dat ik hiermee lange tijd kan typen? Ik heb al eerder antwoord gekregen van anderen i.v.m. deze kwestie maar dat was niet overtuigend genoeg. Jij bent echter een ''live gebruiker''.
In het andere topic stond deze vraag nog: ''De conclusie is dus dat de Msi X-360 niet boven de 6 uur uitkomt?'' Dit is an sich erg belangrijk....
De bouwkwaliteit is verder gewoon stevig: je kan hem in een laptophoes doen als je hem meeneemt? Ik hoor wel eens dat de toetsen bij te licht materiaal afdruk kunnen maken in het scherm in die situatie.
En natuurlijk: zou je de laptop aanraden uit eerlijke overweging?
En, ohja (
), wat extra foto's zouden wel handig zijn.
Je hebt het over een zeer prettig toetsenbord. Tijdens college heb ik er natuurlijk zo één nodig. Denk je wel dat ik hiermee lange tijd kan typen? Ik heb al eerder antwoord gekregen van anderen i.v.m. deze kwestie maar dat was niet overtuigend genoeg. Jij bent echter een ''live gebruiker''.
In het andere topic stond deze vraag nog: ''De conclusie is dus dat de Msi X-360 niet boven de 6 uur uitkomt?'' Dit is an sich erg belangrijk....
De bouwkwaliteit is verder gewoon stevig: je kan hem in een laptophoes doen als je hem meeneemt? Ik hoor wel eens dat de toetsen bij te licht materiaal afdruk kunnen maken in het scherm in die situatie.
En natuurlijk: zou je de laptop aanraden uit eerlijke overweging?
En, ohja (
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 21:50 ]
Verwijderd
Dit vind ik lastig te beoordelen aangezien ik nog niet veel erop hebt getypt. Bij websurfen hoef je nauwelijks zelf input te geven. Wat ik wel kan zeggen is dat het toetsenbord van zeer goede kwaliteit is. Dit wordt ondersteunt door de mensen van LaptopMag, die toch wel enige ervaring hebben. Echter, ik kan niet inschatten of jij het fijn vindt om uren op een toetsenbord te typen van een 13,4" laptop aangezien dit natuurlijk wel ietsje kleiner is dan dat van een 15,4" laptop. Mij lijkt het geen probleem, want ik vind het toetsenbord persoonlijk zeer ruim. Mocht je het echter zeker willen weten, dan zou ik even naar de plaatselijke Mediamarkt gaan en kijken of je een toetsenbord op een 13,4" groot genoeg vindt.Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:42:
Ik heb wel degelijk meer vragen![]()
Dit kan ik bevestigen. Met wifi aan en constant surfen (nu.nl, vi.nl, af en toe youtube.nl etc.) houdt hij het een goede 5 uur uit. Als je de laptop via FN+F5 in ECO MODE van MSI zet dan draait de laptop op 800 Mhz. Dit is goed genoeg voor websurfen en zelfs voor sommige 720p filmpjes op youtube (de beter gecodeerde). In deze modus houdt hij het 6 uur uit. Als je de laptop puur voor Office gebruikt en dus niet constant Wifi aan hebt, moet 6,5 half uur mogelijk zijn. Dit lijkt mij echter wel het maximum. De opgegeven 9 uur is echt te hoog gegrepen.In het andere topic stond deze vraag nog: ''De conclusie is dus dat de Msi X-360 niet boven de 6 uur uitkomt?'' Dit is an sich erg belangrijk....
De bouwkwaliteit is mij zeer goed bevallen. Daarnaast wordt er een heel goede tas meegeleverd. Dit is niet zomaar een sleeve, maar een stevige, lere (nepleer uiterraard, maar goedDe bouwkwaliteit is verder gewoon stevig: je kan hem in een laptophoes doen als je hem meeneemt? Ik hoor wel eens dat de toetsen bij te licht materiaal afdruk kunnen maken in het scherm in die situatie.
Over de afdruk in het scherm heb ik ook gehoord. Of dat bij de MSI ook voorkomt weet ik niet, maar ik doe altijd het stoffen blaadje wat meegeleverd wordt tussen het scherm en het toetsenbord als ik hem opberg. Zodoende voorkom je problemen
Ja. Ik ben altijd een zeer kritisch persoon als het op electronische producten aankomt. Ik doe altijd zeer veel research en ben vaak maanden bezig voor ik een aankoop doe. Zo ook bij deze laptop en ik moet zeggen dat het een van mijn beste aankopen is geweest. Natuurlijk is het niet alleen maar feest. De 3 punten die beter kunnen volgens mij zijn:En natuurlijk: zou je de laptop aanraden uit eerlijke overweging?
- De knoppen onder de touchpad zijn in een balk samengevoegd. De rechtknop is zeer goed, maar de linker moet je iets fermer indrukken. Omdat ik vooral surf gebruik ik die toets niet veel. Als je vaak tekst moet selecteren heb je die toets wel veel nodig, dus dan kan dat vervelend zijn. Echter, ik weet natuurlijk niet of dit bij alle X360s zo is.
- De laagste helderheid mocht voor mij nog wat lager zijn. Niet dat die nou heel licht is, maar ik houd ervan als het scherm zeer donker is als ik 's avonds op de bank zit. Wellicht dat een aanpassing in de BIOS hiervoor kan zorgen.
- De accutijd van 5 uur met de gewone kloksnelheid is iet wat tegenvallend. Ik had toch op zo'n 6 a 7 uur gehoopt. De ECO mode verhelpt dit gelukkig grotendeels. Slechts wanneer ik een 720p of 1080p film draai zet ik hem op de gewone snelheid. Standaard draait hij nu gewoon in ECO mode en dan tikt hij toch de 6 uur aan.
Aangezien ik nog steeds op vakantie ben heb ik nog geen mogelijkheid gehad bij daglicht wat goeie foto's te nemen. Ik zal kijken of ik volgende week wel wat kan posten. Neem echter maar van mij aan dat de laptop absoluut een plaatje is! Iedereen hier in huis vind hem er prachtig uitzien. De textuur rondom het toetsenbord geeft de laptop een schitterende look en de ontzettende dunheid en mooie zilveren omlijning maken het geheel af.En, ohja (), wat extra foto's zouden wel handig zijn.
Verwijderd
En ik heb het nog niet aan jou gevraagd: qua geluid, warmte en ergonomie zit het dus goed?
Verwijderd
De ergonomie is zoals eerder aangegeven uitstekend!Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:19:
En ik heb het nog niet aan jou gevraagd: qua geluid, warmte en ergonomie zit het dus goed?
Qua warmte, de laptop blijft overal koel behalve links van het touchpad. De bovenkant blijft hier ook koel maar aan de onderkant wordt de hitte uitgeblazen en daar is wel warmte te voelen. Dit is echter niet zodanig dat het onprettig wordt.
Qua geluid; in ECO mode is het echt een fluister machine. Wanneer hij in gewone modus is draait af en toe de fan. Deze is wel hoorbaar. Als je de laptop constant onder redelijk wat load hebt dan zal de fan veel draaien en zal de machine dus hoorbaar zijn. Als ik het echter vergelijk met de fan die in mijn 15,4" zat dan is het een stuk zachter.
Ik hoop je hiermee weer een stukje op weg geholpen te hebben
Verwijderd
Toppie, ik ga morgen maar eens naar een 13,6 inch scherm kijken in een winkel, en ik denk dat ik deze laptop dan maar koop. Wilde eigenlijk een Asus, maar vooruit.
Ohja: bij welke shop kocht jij hem? (i.v.m. gratis laptoptas}
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 23:12 ]
Verwijderd
Ik heb hem gehaald bij Azerty.nl vanwege de prijs. De laptoptas zit er echter standaard bij, dus die krijg je bij elke webshop meegeleverdVerwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:11:
Toppie, ik ga morgen maar eens naar een 13,6 inch scherm kijken in een winkel, en ik denk dat ik deze laptop dan maar koop. Wilde eigenlijk een Asus, maar vooruit.
Ook ik ben sinds enige tijd opzoek naar een nieuwe notebook. Mijn ruim 5 jaar oude Acer Aspire 3000 begint nu toch zijn ouderdom te tonen...
Na veel wikken en wegen via MacBook Pro's en Asus U33JC bij de MSI X360 uitgekomen. Draagbaarheid, design en accuduur staan me allemaal erg aan.
Rest mij echter de volgende vraag: ik kan werkelijk nergens, behalve hier dan, degelijke reviews of benchmarks/vergelijkingen vinden met andere, concurrerende notebooks. Kan iemand mij hierin verder helpen? Een verwijzing volstaat, maar als je zelf een tekstje wil opstellen houd ik je niet tegen. ;-)
Nog even ter aanvulling de gebruiksdoeleinden:
- Veel browsen en Office-werk, af en toe wat grafische bewerkingen.
- Draagbaarheid naar school, en een lange accuduur (weinig stopcontacten) zijn een grote pré.
- Ik ben niet iemand die 2 jaar levensduur voldoende vindt; de laptop moet toch al gauw een 4 á 5 jaar mee kunnen zonder problemen (eventuele RAM en HDD upgrades daargelaten). Vandaar ook dat ik dacht voor CPU uit de Core i5 lijn te gaan, maar wellicht overschat ik hierin de belasting.
- Omdat ik thuis ook een 17'' scherm heb staan, leek me, in combinatie met de gewenste draagbaarheid, een 13'' scherm laptop voldoende.
Alvast bedankt!
Na veel wikken en wegen via MacBook Pro's en Asus U33JC bij de MSI X360 uitgekomen. Draagbaarheid, design en accuduur staan me allemaal erg aan.
Rest mij echter de volgende vraag: ik kan werkelijk nergens, behalve hier dan, degelijke reviews of benchmarks/vergelijkingen vinden met andere, concurrerende notebooks. Kan iemand mij hierin verder helpen? Een verwijzing volstaat, maar als je zelf een tekstje wil opstellen houd ik je niet tegen. ;-)
Nog even ter aanvulling de gebruiksdoeleinden:
- Veel browsen en Office-werk, af en toe wat grafische bewerkingen.
- Draagbaarheid naar school, en een lange accuduur (weinig stopcontacten) zijn een grote pré.
- Ik ben niet iemand die 2 jaar levensduur voldoende vindt; de laptop moet toch al gauw een 4 á 5 jaar mee kunnen zonder problemen (eventuele RAM en HDD upgrades daargelaten). Vandaar ook dat ik dacht voor CPU uit de Core i5 lijn te gaan, maar wellicht overschat ik hierin de belasting.
- Omdat ik thuis ook een 17'' scherm heb staan, leek me, in combinatie met de gewenste draagbaarheid, een 13'' scherm laptop voldoende.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Weet er iemand waar de MSI X360 in het echt te zien en te kopen is?
Het is me duidelijk welke internetwinkels dit apparaat verkopen; helaas kan nergens voor de optie "zelf afhalen" kiezen. Ik zoiu de laptop graag even in m'n handen hebben voor ik hier een definiteive beslissing over maak.
Overigens zou ergens in de buurt van Amsterdam het handigste zijn.
Ben benieuwd!
Het is me duidelijk welke internetwinkels dit apparaat verkopen; helaas kan nergens voor de optie "zelf afhalen" kiezen. Ik zoiu de laptop graag even in m'n handen hebben voor ik hier een definiteive beslissing over maak.
Overigens zou ergens in de buurt van Amsterdam het handigste zijn.
Ben benieuwd!
Robert, je bent nieuw hier zo te zien. Twee tips: (1) pas je vorige bericht aan i.p.v. twee keer vlak achter elkaar te posten. (2) Hier op GoT wordt verwacht dat je eerst dingen zelf probeert uit te zoeken voordat je vragen stelt. Met een beetje Googlen is je laatste vraag bijvoorbeeld eenvoudig te beantwoorden.
[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 19-09-2010 13:39 ]
De MSI X-Slim X360 lijkt mij precies de laptop waar ik naar op zoek ben. Hij is erg licht (1,4kg) terwijl er toch degelijke specs inzitten. Hierdoor wordt de laptop erg portable, en ik kan dan ook nog wat photoshoppen en dergelijke.
De enige vraag die ik daarover nog heb is of de grafische kaart geschikt is om moderne (nieuwe) games te spelen. Voor mij hoeft dit niet op de beste settings te zijn, maar het zou wel fijn als ik af en toe nog een spelletje kan spelen (ondertussen ben ik nog even aan het zoeken wat redelijke kaarten zijn).
De enige vraag die ik daarover nog heb is of de grafische kaart geschikt is om moderne (nieuwe) games te spelen. Voor mij hoeft dit niet op de beste settings te zijn, maar het zou wel fijn als ik af en toe nog een spelletje kan spelen (ondertussen ben ik nog even aan het zoeken wat redelijke kaarten zijn).
Even een update over mijn X-340 die is namelijk overleden, ik had hem op mijn schoot liggen en ik wat aan het praten met 2 vrienden van mij toen hij plotseling uit ging.
Hij startte weer op en ik kreeg het MSI beeld en daarna een zwart beeld waarin kwam te staan Error on HDD.
ik heb hem weg gebracht maar er was niets meer te redden, dit gebeurde 4 weken geleden ongeveer en de laptop was nog maar vanaf januari.
Nu heb ik uit frustratie dus maar een Macbook 13'' aangeschaft en dit is een hemel, de MSI laat ik met garantie wel weer maken.
Hij startte weer op en ik kreeg het MSI beeld en daarna een zwart beeld waarin kwam te staan Error on HDD.
ik heb hem weg gebracht maar er was niets meer te redden, dit gebeurde 4 weken geleden ongeveer en de laptop was nog maar vanaf januari.
Nu heb ik uit frustratie dus maar een Macbook 13'' aangeschaft en dit is een hemel, de MSI laat ik met garantie wel weer maken.
iPhone 2g 8GB - Macbook Pro 13'' 2,4 GHz
Wat vinden jullie van het geluid van de MSI (de fan?).
Mijn oude laptop was niet te horen bij internet/mail gebruikt. (Acer Travelmate 803)
De X360 is al hoorbaar, waneer je niks aan het doen bent (Desktop alleen op het beeld).
Vooral als je maar een beetje een programma start gaat zijn fan al harder draaien en is die duidelijk hoorbaar.
Zelf verwacht ik van een laptop dat die toch stiller is, of is dit niet haalbaar bij een compacte notebook vanwezeg de compacte bouw?
Op het moment ben ik bezig te proberen om hem te kunnen retouneren.
Mijn oude laptop was niet te horen bij internet/mail gebruikt. (Acer Travelmate 803)
De X360 is al hoorbaar, waneer je niks aan het doen bent (Desktop alleen op het beeld).
Vooral als je maar een beetje een programma start gaat zijn fan al harder draaien en is die duidelijk hoorbaar.
Zelf verwacht ik van een laptop dat die toch stiller is, of is dit niet haalbaar bij een compacte notebook vanwezeg de compacte bouw?
De fan van de x340 ratelde bij mij altijd altijd met opstarten maar daarna was die niet meer hoorbaar.
iPhone 2g 8GB - Macbook Pro 13'' 2,4 GHz
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem...Bert20 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:58:
Wat vinden jullie van het geluid van de MSI (de fan?).
Verwijderd
Iemand ervaring met het gebruiken van een 360 met een SSD schijf? Is het makkelijk om te bouwen? En hoe groot (fysieke dimensie) kan de SSD maximaal zijn? Ik zat te denken aan een Corsair Force F60 60GB.
Kwam de volgende review tegen.
Review MSI X360 laptop
@SRK
Denk dat een de standaard 2.5 inch formaat SSD past.
Review MSI X360 laptop
@SRK
Denk dat een de standaard 2.5 inch formaat SSD past.
GoT, You have to love it!
Ik heb hem sinds gisteren ook binnen en moet zeggen dat hij af en toe best lawaaiig is
[edit]
Het fannetje resoneert door heel de notebook waardoor ik een brommend geluid krijg als de fan begint te draaien. Zodra ik aan de onderkant waar de fan zit een klein beetje druk uitvoer (met 1 vinger licht drukken) is het over.
Ga MSI maar eens bellen...
[edit2]
Ok kan hem via DOA aanmelden en zou dan een nieuwe moeten krijgen. We wachten het af.
[edit3]
Ze zeggen inderdaad dat het niet hoort dat de fan ratelt en kan hem opsturen voor een nieuwe.
[ Voor 40% gewijzigd door bluewalk op 24-12-2010 20:01 . Reden: update ]
Zoals ook Cyberde, Bert20 en DonAgucho vind ook ik het vervelend dat dit kleine laptopje al bij minimale load (surfen/typen) hoorbaar is. Heeft iemand hier al een goede oplossing voor gevonden?
Daarnaast lees ik veel over de Eco mode, maar ik vraag me af hoe ik kan zien of de laptop daadwerkelijk in die stand staat of niet. Hoe kan ik dat zien?
Daarnaast lees ik veel over de Eco mode, maar ik vraag me af hoe ik kan zien of de laptop daadwerkelijk in die stand staat of niet. Hoe kan ik dat zien?
Dan moet je van de website bij "utility" de system control manager downloaden en installeren (in ieder geval bij de msi x340) . Als je dan op Fn+F5 (eco-modus knop) drukt, zie je een symbooltje wat op zich genoeg zet. gebruik zelf nooit eco-mode: powermanagement van w7 kan je heel mooi zelf instellen, en alle dingen die ik niet kan instellen kan ik met Fn+ ( F8 of pijljte omhoog of pijltje omlaag) wel instellen, wifi en backlight gebruiken relatief veel energie.
Had zelf nog een vraagje over de msi x340, daarvan kun je de bios flashen, alleen dat lukt mij niet omdat ik niet weet hoe dat moet, ik weet de te flashen bestanden te vinden, maar de tool die msi aanraadt kreeg ik niet werkend. Heeft iemand daar ervaring mee?
Had zelf nog een vraagje over de msi x340, daarvan kun je de bios flashen, alleen dat lukt mij niet omdat ik niet weet hoe dat moet, ik weet de te flashen bestanden te vinden, maar de tool die msi aanraadt kreeg ik niet werkend. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een vervanger voor mijn AAO110 die denk ik overleden is (scherm blijft zwart, start verder wel normaal op). De MSI X350-472NL lijkt me wel wat (400 euro bij 4launch), een stuk meer laptop dan de 10" netbooks met Atom en nog steeds redelijk compact en zuinig (alleen jammer van de 4cell accu). Al lijkt de Acer Aspire One 721 me ook wel wat (12" netbook, in sommige dingen is hij sneller als de MSI)
Als ik hier rondkijk gaat het echter meer over de X340. Ik denk dat het verschil alleen in de processor en de prijs zit?
Als ik hier rondkijk gaat het echter meer over de X340. Ik denk dat het verschil alleen in de processor en de prijs zit?
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 03-03-2011 11:11 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Ik heb onlangs de x350 gekocht. Ben er zeer over te spreken. De accuduur bij normaal gebruik (surfen op internet) is ongeveer 2,5 uur. Bij het gebruik van tekstverwerker en wlan uit gaat hij 3,5 uur mee. Naar mijn mening is dat een goede prestatie voor 4-cells accu.Marzman schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:51:
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een vervanger voor mijn AAO110 die denk ik overleden is (scherm blijft zwart, start verder wel normaal op). De MSI X350-472NL lijkt me wel wat (400 euro bij 4launch), een stuk meer laptop dan de 10" netbooks met Atom en nog steeds redelijk compact en zuinig (alleen jammer van de 4cell accu). Al lijkt de Acer Aspire One 721 me ook wel wat (12" netbook, in sommige dingen is hij sneller als de MSI)
Verwijderd
misschien nog even wachten op de xslim 370 met fusion apu? Zou qua accuduur een stuk langer moeten meegaan.
Die zal wel een stuk duurder zijn, ik wil er ook niet al te veel aan uitgeven. Ik zat eigenlijk een beetje in de range van 12" netbooks te kijken, maar omdat de X350 voor 400 euro te krijgen is lijkt dat me ook een leuke optie. Ik denk dat ik hem gewoon bestel, want ik heb nu niks (ook een reden om niet te wachten
)
Thanks, als de accu begint te verslijten (of voor een volgende vakantie) koop ik dan nog wel een keer een 8cell.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:26:
[...]
Ik heb onlangs de x350 gekocht. Ben er zeer over te spreken. De accuduur bij normaal gebruik (surfen op internet) is ongeveer 2,5 uur. Bij het gebruik van tekstverwerker en wlan uit gaat hij 3,5 uur mee. Naar mijn mening is dat een goede prestatie voor 4-cells accu.
[ Voor 44% gewijzigd door Marzman op 04-03-2011 12:42 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ahhh, een topic van meer dan 2 jaar oud 
De aanschaf van electronica - zeker een laptop - is bijna altijd risicovol. Er is van tevoren simpelweg weinig tot niks te zeggen over de duurzaamheid en de levensduur. En tja, een laptop die het een jaar meegaat is nou eenmaal tweemaal zo duur als een laptop die het twee jaar uithoudt, om maar eve een voorbeeld te noemen.
Dus... kunnen we een warp-up doen? Hoe houden de MSI X-beestjes het uit?
De aanschaf van electronica - zeker een laptop - is bijna altijd risicovol. Er is van tevoren simpelweg weinig tot niks te zeggen over de duurzaamheid en de levensduur. En tja, een laptop die het een jaar meegaat is nou eenmaal tweemaal zo duur als een laptop die het twee jaar uithoudt, om maar eve een voorbeeld te noemen.
Dus... kunnen we een warp-up doen? Hoe houden de MSI X-beestjes het uit?
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Heb pas bij de iBood hunt de X360 gekocht voor €480. Ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen. Heb 'm eigenlijk gekocht om 'm naast mijn HP te gebruiken (2,7 kg) voor de studie. Lekker draagbaar, lange accuduur en redelijke specs. Ik houd jullie op de hoogte!