Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTH1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-10-2023
Ik zag net op engadget.com dat de nieuwe X360 een i5 ULV krijgt!

http://www.engadget.com/2...0-ultraportable/#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:38
Leuk, maar wederom niet wit! Dis is gewoon de X350 met betere specs en nogsteeds geen opvolger van de x320 en x340!

Waarom komt MSI niet met een witte versi!???!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Heeft er iemand al ervaring met het toevoegen van een 3G modem aan een X400?
Zo ja, welk modem zou passen en zijn er manuals in omloop?

Op dit moment werk het aardig met tethering, maar met een tweede SIM-kaart wordt het allemaal nog eenvoudiger. Alleen ben ikop zoek naar ervaringen hieromtrent.

Heb nu een X400-218NL.
Ben tevreden over de machine. Doet waarvoor aangeschaft: email en licht kantoorwerk onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:03
En hoppaaaa. Hij is kadoek. DOA ontvangen (intern kortsluiting in BT module), na 2,5 week weer gerepareerd ontvangen. Al met al heb ik er welgeteld 2 weken van kunnen genieten sinds aanschaf. Klote shit touchpad maakte me echt gek, bleef soms hangen. Dat geklik alsof het kortsluiting was had ik nog af en toe. En zojuist streepjes op het beeld en bzzzzz. Crash en niet meer opstarten. Hij kon nog uit, maar opstarten ho maar. Ik kan 'm aanzetten en dan gaat de fan draaien maar verder komt er geen leven uit. En natuurlijk net toen ik mijn wekelijkse backup wou wegzetten |:( . Hopelijk doen ze daar niets mee. Anderzijds vind ik dat ik alleen vanwege de service alleen al wel een nieuw exemplaar mag verwachten. Eerst krijg ik een nieuwe laptop die kortsluiting in de behuizing maakt en twee weken na "reparatie" alsnog de pijp uit. En dan ben ik nog wel zo zuinig op dat ding geweest ook. pffff baal wel van mijn bestanden. Net een RMA aangevraagd en kijken hoeveel weken ik nu mag wachten. Schijtlaptop, echt niets anders dan pech de laatste tijd.

[ Voor 2% gewijzigd door Die Bruine op 17-03-2010 00:01 . Reden: typo ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 01:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wit... 8)

MSI heeft dus nieuwe Netbooks.. Helaas geen X-Slim, maar wel de Wind U230.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Cgi8Sw6KbRWdcJ2kjGBosBIp/full.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door SalimRMAF op 21-03-2010 19:23 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@salimrmaf

U230 is al ruim 2 maanden te koop. Helaas niet in het wit :( Leuk ding met veel kracht per euro, maar een erg slechte batteryduur. Testfreak doet alsof 4 uur normaal is voor een 12 inch, maar dat is het natuurlijk niet.

ps. dit topic gaat over de MSI X-slim notebooks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 15:36
Morpheus_at_work schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:13:
Het lijkt er op dat de x340 niet meer geleverd wordt krijg overal terug EOF :{
Dat idee krijg ik ook inderdaad, sterker nog, de gehele X-Slim serie is nergens meer in voorraad. Iemand enig idee waarom, en wanneer ze weer komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
ReX_NL schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:41:
[...]

Dat idee krijg ik ook inderdaad, sterker nog, de gehele X-Slim serie is nergens meer in voorraad. Iemand enig idee waarom, en wanneer ze weer komen?
Misschien hebben ze daar de productie van gestaakt en gaan ze alles op de komende nieuws: MSI voegt 13"-ultraportable met Core i5 aan X-Slim-serie toe en eventuele andere nieuwe modellen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 15:36
Regeneration schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:28:
[...]

Misschien hebben ze daar de productie van gestaakt en gaan ze alles op de komende nieuws: MSI voegt 13"-ultraportable met Core i5 aan X-Slim-serie toe en eventuele andere nieuwe modellen zetten?
Ik heb zojuist een reactie gehad van MSI, en de X340 is inderdaad End of Life. Ik verwacht de overige producten uit de X-Slim serie ook.

Die X360 ziet er ook wel leuk uit, helaas zal het prijskaartje van deze wel een stukje hoger liggen dan de 350~400 euro die de X340 kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Ik heb 2x contact gehad met MSI

Eerste keer zeiden ze dat de X360 eind maart in Nederland te koop zou zijn. Prijzen waren onbekend

Tweede keer zeiden ze dat de X360 een opvolger is van de X350 en NIET in Nederland verkocht gaat worden.

Conclusie = ??huh??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag een heel raar probleem met mijn x340. Bij het opstarten maakt hij enorm geluid, alsof de harde schijf keihard begint te tikken. Is dit een bekend probleem?

Edit: Ik zie dat Earn dit probleem ook heeft ervaren. Is dit inmiddels opgelost?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Komt het van links of van rechts? Links zit je fan en die kan tegen de behuizing aankomen. Rechts zit je schijf, die kan geplet zijn (behuizing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt van links. De laptop doet het alleen bij het opstarten. Heb al een reparatie aanvraag gedaan bij MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earnn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 02:10:
Heb sinds vandaag een heel raar probleem met mijn x340. Bij het opstarten maakt hij enorm geluid, alsof de harde schijf keihard begint te tikken. Is dit een bekend probleem?

Edit: Ik zie dat Earn dit probleem ook heeft ervaren. Is dit inmiddels opgelost?
klopt ik heb het ook alleen ik heb het nog niet opgelost omdat ik eigelijk te lui ben om m'n laptop op te sturen want ik kan hem niet echt missen

[ Voor 26% gewijzigd door Earnn op 06-04-2010 20:29 ]

 iPhone 2g 8GB -  Macbook Pro 13'' 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dat heb ik dus ook. Ik vind het niet vervelend genoeg om hem op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Zijn er mensen hier die bij MSI werken? Komt de X360 werkelijk uit? Of moeten we tot de zomer wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Contact gehad met MSI en het is niet zeker of de X360 naar Nederland komt :( Als ie komt, dan moeten wij tot eind mei / begin juni wachten. Maar ik zou niet verbaast zijn als het juli/augustus gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Volgens engadget komt de X360 in juni/juli en gaat het rond de 700 a 900 USD kosten.
http://www.engadget.com/2...n-june-msi-x-series-to-s/

Voor Nederland zal het wel juli worden en 750 a 950 euro gaan kosten. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
No steeds geen prijzen bekend van de pricewatch: MSI X-Slim X360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik hoorde van MSI op het pre-computex event van een tijdje terug dat de prijs waarschijnlijk tussen de 800 en 900 euro komt te liggen zodra hij hier verkrijgbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Terw_Dan schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:39:
[...]

Ik hoorde van MSI op het pre-computex event van een tijdje terug dat de prijs waarschijnlijk tussen de 800 en 900 euro komt te liggen zodra hij hier verkrijgbaar zal zijn.
Zeiden ze ook wanneer die gaat komen? Ik hoor namelijk sinds maart dat het er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Plaatjes van de X360. Niet erg mooi imo.

http://techreport.com/gal...ex.x?id=19036&image=43051

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Niet mooi?
Hij is juist bijzonder gaaf. Mijn X340 vind ik al mooi, de X360 is nog een stuk mooier (mooier keyboard, mooie finish). Enige jammere is dat je geen oplichtend MSI logo meer hebt, en natuurlijk is een glare monitor niet alles, maar dat hebben zo'n beetje alle thin and lights.
Lisadr schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:47:
[...]

Zeiden ze ook wanneer die gaat komen? Ik hoor namelijk sinds maart dat het er komt.
Geen idee wanneer die precies komt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Terw_Dan schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:14:
[...]
Niet mooi?
Hij is juist bijzonder gaaf. Mijn X340 vind ik al mooi, de X360 is nog een stuk mooier (mooier keyboard, mooie finish).
Ik vind jouw X340 mooier. Een zilveren rand vind ik mooi bij botsauto's, niet bij laptops ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earnn
ik heb een vraag: ik heb een MSI X340 met Windows 7 alleen op de 1 of andere manier wil hij geen programma's van adobe installeren ik heb al meerdere photoshop cs3's geprobeerd te installeren maar er komt steeds een foutmelding te staan. Net heb ik geprobeerd adobe premiere te installeren en ik kreeg weer hetzelfde.

Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Misschien wel zo handig om de foutmelding met ons te delen!?

Het lijkt me heel erg sterk, maar het zou kunnen dat die programma's een specifieke instructieset vereisen van de CPU. Zo kun je bv geen XP mode draaien op een X340 met een 723 omdat die CPU geen virtualization mode ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earnn
nou er staat niks specifieks alleen deze onderdelen kunnen niet worden geinstalleerd en dan staat er een lijst met programma's photoshop, illustrator, indesign enz.
hij installeerd wel dreamweaver en encoder al die kleine programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister MSI Nederland gemaild betreffende de beschikbaarheid en prijs van de MSI X-Slim X360. Dit was hun antwoord:

Geachte Klant,

De X360 staat gepland voor levering in Nederland voor Augustus met de volgende specificaties: i5-520UM / 2G*2 / 500GB / W7HP / Intel GMA HD shared / NA / BGN / BT / 8-cell / Bag

Dit voor een adviesverkoop prijs van €959

Ik moet zeggen dat ik die adviesprijs wel bizar hoog vind voor een simpele i5-520UM laptop. Ik weet niet of de webshops normaal ver onder de adviesprijs zitten, maar met deze prijs zullen ze weinig kopers trekken lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:46:
Ik heb gister MSI Nederland gemaild betreffende de beschikbaarheid en prijs van de MSI X-Slim X360. Dit was hun antwoord:

Geachte Klant,

De X360 staat gepland voor levering in Nederland voor Augustus met de volgende specificaties: i5-520UM / 2G*2 / 500GB / W7HP / Intel GMA HD shared / NA / BGN / BT / 8-cell / Bag

Dit voor een adviesverkoop prijs van €959

Ik moet zeggen dat ik die adviesprijs wel bizar hoog vind voor een simpele i5-520UM laptop. Ik weet niet of de webshops normaal ver onder de adviesprijs zitten, maar met deze prijs zullen ze weinig kopers trekken lijkt mij...
Mijn ervaring is dat je een mail van MSI niet kan vertrouwen! Ze weten zelf erg weinig, alles gaat via Azie! Hun nieuwe X serie laptop zouden in maart komen, toen zeiden ze mei, juni, juli en nu augustus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:46:
Probeer eens een 13" thin & light met i5-520UM te vinden voor minder dan 900 eur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:48
Door de hoge prijzen van die UM processoren zijn die Acers wel verdomd interessant...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earnn
Ik wordt echt gek van mijn X340, ik kan geen adobe programma's installeren dat is al 1 en nu vind hij mijn panasonic nv-gs230 minidv camera ook eens niet via usb. Wat is dit voor een gigantische miskoop geweest?

Hebben er hier meer mensen last van dit soort problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 15:20
Earnn schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:53:
Ik wordt echt gek van mijn X340, ik kan geen adobe programma's installeren dat is al 1 en nu vind hij mijn panasonic nv-gs230 minidv camera ook eens niet via usb. Wat is dit voor een gigantische miskoop geweest?

Hebben er hier meer mensen last van dit soort problemen?
Dat klinkt niet als een hardwarematig probleem. Ik zou windows er opnieuw opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroonjuweel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-08-2020
Daar is het forum niet voor bedoeld.

[ Voor 90% gewijzigd door DaMarcus op 30-07-2010 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
In duisland zijn de eerste webshop bezig de X360 op te nemen voor een pre-order voor rond 900 euro, binnen 10 dagen leverbaar!

http://www.notebooksbilliger.de/msi+x360+i5547w7p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
zullen ze in nederland toch iets eerder verkrijgbaar zijn, vanaf vrijdag of maandag zijn ze hier ook te bestellen.

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Moneta

De X360 is ruim 2x zo duur als de vorige modellen (X340 en X320), dus MSI richt zich op een andere doelgroep.

Klopt het dat MSI met een updated X340 (of andere modelnaam) komt met een U5400, 2GB ram en voor rond de 500-600 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Ik denk dat je met door, duur bedoeld?

De prijs is inderdaad veel duurder als de X340. Ik moet ook vermelden dat tegen het einde van de life cycle de X340 prijs zwaar verlaagd is. Geeft een beetje een vertekend beeld met de nieuwe x360. De dure prijs van de X360 word voornamelijk veroorzaakt door de CULV Core i5.. deze cpu alleen kost al meer dan 200 euro...

Het kan zijn dat ons hoofdkantoor daar mee bezig is maar wij hebben voor nederland niet gepland om dit model te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
door = duur ;)

pricewatch: MSI X-Slim X340-232NL is altijd rond de 400 euro geweest, maar de andere model is wel eerst rond de 800 geweest.

Omdat je destijds bij lancering de X340 had voor rond 800 euro en X320 voor rond 600 euro. Gingen er geruchten dat er een update zou komen met een U5400 voor rond 600 euro.

Bedankt voor je insider info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook Nederlandse webshops nemen de X360 nu op in hun assortiment. Als de informatie van Moneta klopt, dan zouden we dus vanaf maandag deze laptop moeten kunnen bestellen. Aangezien mijn oude laptop al drie maanden kapot is en ik wachtte tot of de Acer 1830T met i5 UM, de Lenovo U160 of deze MSI X360 te koop was, lijkt het er dus op dat deze MSI de strijd gaat winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
De X360 is vanaf nu te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 11:17
Heeft iemand links naar testen van deze laptop? Ik kan ze nl nergens vinden.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Er zijn nog geen test. Wacht 1 a 3 weken af en dan komen de reviews binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 01:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wow als die nou in het wit uitkomt. >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Wereldwijd is hij toch al langer uit of niet?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Nee hij zou in maart uitkomen en toen werd het uitgesteld en uitgesteld en uitgesteld en nu eindelijk beschikbaar.

Wit zou geweldig zijn! Ik snap niet waarom steeds meer fabriekanten afstappen van wit. Zelfs Asus met hun eeepc.

In maart/april zou dit een geweldig koop zijn voor 900 euro. Maar aug/sep verwachten mensen voor 900 euro minstens 1 usb3 poort. Denk ook dat de prijs binnen 1 maand gaat zakken richting de 800 euro.

Ze hadden een i330 versie moeten maken voor rond 750 euro en/of een U5400 versie voor rond 650 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Lisadr schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:01:
Nee hij zou in maart uitkomen en toen werd het uitgesteld en uitgesteld en uitgesteld en nu eindelijk beschikbaar.

Wit zou geweldig zijn! Ik snap niet waarom steeds meer fabriekanten afstappen van wit. Zelfs Asus met hun eeepc.

In maart/april zou dit een geweldig koop zijn voor 900 euro. Maar aug/sep verwachten mensen voor 900 euro minstens 1 usb3 poort. Denk ook dat de prijs binnen 1 maand gaat zakken richting de 800 euro.

Ze hadden een i330 versie moeten maken voor rond 750 euro en/of een U5400 versie voor rond 650 euro.
Ik vind USB 3.0 echt niet zo interessant op een thin en light. Volgens mij is deze 900 een normale prijs nu voor zo`n laptop. Ik zie nl weinig concurenten.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Sinds afgelopen week de MSI Slim-X 360 in mijn bezit.

Zeer tevreden met mijn aankoop tot nu toe, laptop ziet er prachtig uit, de structuur lijkt een beetje op carbon, je ziet de vette vingers er duidelijk minder op dan bij een gladde zwarte laptop. Toetsen tikken prettig en mooi stil ook geen klachten over de mousepad.

Hij is mooi stil en blijft bovendien lekker koel, een laptop die behoorlijk warm wordt is toch altijd vervelend op schoot na verloop van tijd.

Batterij nu 3 keer leeg gehad, doet het zeker 6 -7 uur (en daarbij werd er behoorlijk intensief geinstalleerd en vakanties gezocht op internet, foto-video's etc). Nog weer beter dan de asus UL30 van asus van een kennis van mij.

De standaard msi windows 7 installatie er direct af gemikt (door het ontbreken van de cd speler even een externe aangesloten), stond weer vol met allerlei demo software, wat de boel onnodig vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Race Eend, zou je wat foto's kunnen posten en kun je hem eens op een weegschaal zetten? En hoe is de touchpad?

Ik ben er benieuwd naar hoe het er real life uit ziet. Qua gewicht zegt MSI 1,4kg maar ik wil graag weten wat ie echt weegt.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 11-08-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Ik zal morgen als het licht is wel foto's maken, nu wordt dat toch niets..

Ik heb hem wel even voor je kunnen wegen, met een volle accu, maar lege harde schijf... weegt hij 1.6 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lege harde schijf :)

1.6kg... dat is wat zwaarder dan opgegeven. Misschien omdat er een 8 cel accu inzit i.p.v. 4 cell. Kun je de capaciteit zien? steekt ie uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race Eend schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:42:
Ik zal morgen als het licht is wel foto's maken, nu wordt dat toch niets..

Ik heb hem wel even voor je kunnen wegen, met een volle accu, maar lege harde schijf... weegt hij 1.6 kg.
Kun je misschien vertellen wat je van de kwaliteit van het scherm vindt en wat je van het design vindt. Ik wil hem ook kopen, indien het scherm echt gewoon een mooie is en ja het design wat ik van de foto's zag, spreekt me aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
er zit inderdaad een 8 cells in, wat betreft uitsteken, dat is maar hoe je het ziet, hij steekt niet uit buiten de laptop van achter, echter onderop de laptop is het een verdikking waar de laptop op rust, hiermee lift hij ook een beetje (makkelijk als je op tafel zit te tikken dat het toetsenbord iets schuin naar voren staat), ook goed voor de koeling, zo kan er wat meer lucht onder de laptop door). Ik zal hier ook even een goede foto van proberen te maken morgen.

Op de accu staan verder geen stickers met specs, is kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lijkt me de 44000mAh 8 cel accu idd.

En de touchpad? multi touch? hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:01:
[...]

Kun je misschien vertellen wat je van de kwaliteit van het scherm vindt en wat je van het design vindt. Ik wil hem ook kopen, indien het scherm echt gewoon een mooie is en ja het design wat ik van de foto's zag, spreekt me aan.
Het scherm is goed, scherp, ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal, natuurlijk, ik denk niet dat het de beste qua kleuren etc is dat er te krijgen is, maar onder de kleine zeer weinig wegende laptops zullen ze wat concessies moeten doen.

Geluidskwaliteit van de speakers van de laptop is overigens maar matig, waarschijnlijk weinig klankkast in zon kleine laptop.

Qua videoprestaties moet je er overigens niet veel van verwachten, dat is ook niet de insteek van mijn gebruik overigens, deze video speelt in 720 kwaliteit fullscreen, niet de gehele tijd soepel:
YouTube: ‪Asteroid Impact (HD)‬‎

[ Voor 17% gewijzigd door Race Eend op 11-08-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Sorry verkeerde topic.

[ Voor 103% gewijzigd door Artbij op 11-08-2010 22:39 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Race Eend schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:20:
[...]
Qua videoprestaties moet je er overigens niet veel van verwachten, dat is ook niet de insteek van mijn gebruik overigens, deze video speelt in 720 kwaliteit fullscreen, niet de gehele tijd soepel:
YouTube: ‪Asteroid Impact (HD)‬‎
Zou je even de laatste driver van Intel.com willen ophalen en dan nog een keer proberen. En wat is je CPU belasting tijdens dat filmpje?

Heb je Windows 7 in High performance gezet en heb je hem aan de netstroom hangen?

Overigens is dat filmpje wel het slechtst gecodeerde Youtube filmpje wat ik ken. Andere 1080p filmpjes zullen prima gaan verwacht ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 11-08-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:39:
[...]

Zou je even de laatste driver van Intel.com willen ophalen en dan nog een keer proberen. En wat is je CPU belasting tijdens dat filmpje?

Heb je Windows 7 in High performance gezet en heb je hem aan de netstroom hangen?

Overigens is dat filmpje wel het slechtst gecodeerde Youtube filmpje wat ik ken. Andere 1080p filmpjes zullen prima gaan verwacht ik.
Het lijkt mij inderdaad ook dat een i5-520UM 1080p materiaal easy zou moeten kunnen draaien. Het kan volgens mij ook zijn dat de Turbo Boost niet geactiveerd wordt. Dit kun je naar mijn weten in de BIOS aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik vertrouw dat filmpje niet helemaal. Ik speel het net af in IE, full screen en blijkt dat het maar 30% CPU belasting veroorzaakt op een SU4100. Toch ziet het er niet vloeiend uit.

Misschien weet iemand een beter referentie filmpje, 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Philflow schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:39:
[...]

zie het idd, filmpje zal wel buggy zijn..

andere 1080 films lijken idd goed te gaan.

Ik had al de nieuwste intel drivers erop gezet en hem op high performance gezet.

Belasting was maar 20-30% van de ecu trouwens.

• Race Eend
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/1957/img2545h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/7275/img2546k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/3066/img2547l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/6268/img2548q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/2773/img2549h.jpg

• Philflow

Philflow

Mooie en zeer duidelijke foto's. Bedankt!

• Lisadr
Ziet er veel leuker uit dan ik hand gedacht. Heel mooi! Battery is slim opgelost door MSI. Hoop dat er een 11.6 inch versie komt, maar denk het niet.

Verwijderd

Ik heb mijne inmiddels ook binnen en ik moet zeggen: het is absoluut een plaatje! Hij is echt zeer mooi om te zien. Tevens is het gewicht ook zeer ideaal.

De accu geeft aan dat met 58% over hij nog 4 uur over heeft. Ondanks dat dit natuurlijk maar een geschatte tijd is, lijkt het met de accuduur dus wel goed te zitten. Het scherm lijkt mij van gemiddelde kwaliteit.

De kritiekpuntjes die ik tot nu toe heb:
- De knoppen onder het touchpad zijn in een balk samen. De rechterknop is redelijk goed, maar de linker muistoets indrukken (die je het meest gebruikt) moet je ferm indrukken.
- De multitouch werkt niet geweldig. Als je scrollt gaat ie zo snel dat je meteen onderaan de pagina bent. De snelheid hiervan is helaas niet in te stellen.
- Het toetsenbord is heerlijk, maar de spatiebalk maakt een beetje een 'goedkope en harde klik'.

Al deze kritiekpuntjes zijn echter maar klein en wegen bij lange na niet op tegen alle pluspunten die deze schitterende laptop heeft te bieden. Ik ga er weer even verder mee spelen en dan zal ik later nog wat meer gegevens proberen te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdweide
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 10:26
Thanks voor de ervaringen en foto's! Ben erg benieuwd naar jullie beoordeling van de temperatuur en bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickvdweide schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:30:
Thanks voor de ervaringen en foto's! Ben erg benieuwd naar jullie beoordeling van de temperatuur en bouwkwaliteit?
De kwaliteit zou ik als zeer goed beoordelen. Nergens zijn piepjes of kraakjes waar te nemen en het geheel voelt solide aan. De textuur op de palmrest geeft de laptop een zeer prettige 'feel' en laat hem er zeer chique uitzien.

De laptop wordt alleen warm aan de onderkant, links vooraan. Daar wordt de hete lucht uitgeblazen. Tijdens gewoon internetten merk je nauwelijks iets van temperatuurverhoging. Tijdens het afspelen van een 1080p film wordt het daar wel wat warmer, maar niet onaagenaam. De fan draait dan flink en is wel enigzins hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de zekerheid een kopie van mijn reactie in het Thin & Light Notebook Topic

Ik wil de X360 van MSI kopen omdat de ervaringen hier zo positief zijn. Eigenlijk wilde ik een inmiddels al wat ouder Asus model die zeer positieve reviews had op Tweakers maar die is werkelijk overal uitverkocht.

Probleem is dat ik de MSI wil gebruiken tijdens studie, dus vooral voor typen en internet. Een kennis van me heeft me echter verteld dat het 13,6 inch formaat behoorlijk klein kan uitvallen, ook al is dit widescreen-formaat niet zo klein als 11-12 inch.

Zijn er anderen die deze laptop voor dergelijke toepassingen willen gaan gebruiken? En hoe bevalt het scherm met Office-werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Ik werkte altijd op een 12 inch widescreen, met dezelfde resolutie als deze MSI, ik ga er dus op vooruit.

Ik gebruik de laptop vooral voor surfen op de bank (gezelliger dan boven achter de pc zitten), ook gebruik ik hem veel voor webmail (ook een vorm van Office), dat gaat prima.

Bij welke laptop dan ook, ik zit altijd te klooien met mijn duim, die te dicht op het touchpad komt en mijn cursor weer elders in de tekst zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:17:
Even voor de zekerheid een kopie van mijn reactie in het Thin & Light Notebook Topic

Ik wil de X360 van MSI kopen omdat de ervaringen hier zo positief zijn. Eigenlijk wilde ik een inmiddels al wat ouder Asus model die zeer positieve reviews had op Tweakers maar die is werkelijk overal uitverkocht.

Probleem is dat ik de MSI wil gebruiken tijdens studie, dus vooral voor typen en internet. Een kennis van me heeft me echter verteld dat het 13,6 inch formaat behoorlijk klein kan uitvallen, ook al is dit widescreen-formaat niet zo klein als 11-12 inch.

Zijn er anderen die deze laptop voor dergelijke toepassingen willen gaan gebruiken? En hoe bevalt het scherm met Office-werk?
De kleinheid van het scherm is voor mij geen hinder. Ik kom van een normaal 15,4 inch scherm af en na 2 dagen was ik al helemaal gewend aan dit formaat. Ik heb nog geen Office-werk gedaan, maar kan me nauwelijks voorstellen dat je het scherm daarvoor te klein gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@King Beetje:

Wat is het verschil tussen 15,4 inch en deze 13,6? Is het aanzienlijk?

Qua gewicht zal het wel behoorlijk verschillen. De Asus-laptops die momenteel leverbaar zijn met 15,4 inch zijn al snel meer dan 2,5 kilo. Ik hoop echter dat deze laptop wel gewoon lekker typt. Heb onlangs een 10 inch gezien van Acer bij iemand en die vond ik in ieder geval echt veel te klein.

De accuduur bij 15,4 inch laptops zijn ook maar max 4 uur... tenminste, volgens mijn huidige observatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:52:
@King Beetje:

Wat is het verschil tussen 15,4 inch en deze 13,6? Is het aanzienlijk?

Qua gewicht zal het wel behoorlijk verschillen. De Asus-laptops die momenteel leverbaar zijn met 15,4 inch zijn al snel meer dan 2,5 kilo. Ik hoop echter dat deze laptop wel gewoon lekker typt. Heb onlangs een 10 inch gezien van Acer bij iemand en die vond ik in ieder geval echt veel te klein.

De accuduur bij 15,4 inch laptops zijn ook maar max 4 uur... tenminste, volgens mijn huidige observatie.
Het verschil is er zeker, maar het is in het voordeel van de MSI (die is 13,4"). Ik ben op dit moment op vakantie met mijn familie. Mijn broer heeft zijn 15,4" laptop mee, ik mijn MSI met 13,4" en mijn pa zijn 10,1" Samsung. Het 13,4" scherm is gewoon een ideale grote voor laptop. Het is royaler dan een 10" en is niet zo lomp als een 15,4" scherm.

Daarnaast is het gewicht inderdaad een groot verschil. De 15,4" laptops zitten inderdaad zo rond de 2,5 - 3 kilo, terwijl de MSI uitkomt op 1,6 kilo. Aangezien ik de laptop ook veel op de bank gebruik vind ik dit lage gewicht zeer prettig. De 10,1" Samsung is met 1,4 kilo nog net iets lichter maar dat is natuurlijk te verwachten bij zo'n kleine laptop.
Tevens zou ik willen vermelden dat de laptop vanwege zijn mooi verwerkte batterij ontzettend prettig op schoot ligt. Geen uitstekend punten die in je been drukken, maar een gladde onderkant met een kleine verhoging bij de batterij, waardoor het gewicht goed over je benen wordt verdeeld.

Het toetsenbord is ook uitstekend! Ik kan zelfs beweren dat het het fijnste toetsenbord is waar ik ooit op heb getypt. Niet dat ik heel veel ervaring heb, maar toch ;-) Om dit statement te ondersteunen: LaptopMag.com heeft de X350 gereviewed een tijdje terug (deze is niet in Nederland uitgekomen). Dit is exact de zelfde laptop, maar dan met een SU7300 en 2 Gig RAM erin. Zij hebben op het toetsenbord een nieuw record qua aantal aanslagen gehaald. Dit onderdeel is dus dik in orde ;-)

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben :-) Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:57:
Het toetsenbord is ook uitstekend! Ik kan zelfs beweren dat het het fijnste toetsenbord is waar ik ooit op heb getypt. Niet dat ik heel veel ervaring heb, maar toch ;-) Om dit statement te ondersteunen: LaptopMag.com heeft de X350 gereviewed een tijdje terug (deze is niet in Nederland uitgekomen). Dit is exact de zelfde laptop, maar dan met een SU7300 en 2 Gig RAM erin. Zij hebben op het toetsenbord een nieuw record qua aantal aanslagen gehaald. Dit onderdeel is dus dik in orde ;-)
Veert het toetsenbord door? zoja hoeveel? of is het 100% stijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:22:
[...]

Veert het toetsenbord door? zoja hoeveel? of is het 100% stijf?
Als je redelijk wat druk uitoefent dan kun je het zo'n 1 a 2 mm indrukken. Bij gewoon typen merk je geen vering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel degelijk meer vragen :)

Je hebt het over een zeer prettig toetsenbord. Tijdens college heb ik er natuurlijk zo één nodig. Denk je wel dat ik hiermee lange tijd kan typen? Ik heb al eerder antwoord gekregen van anderen i.v.m. deze kwestie maar dat was niet overtuigend genoeg. Jij bent echter een ''live gebruiker''.

In het andere topic stond deze vraag nog: ''De conclusie is dus dat de Msi X-360 niet boven de 6 uur uitkomt?'' Dit is an sich erg belangrijk....

De bouwkwaliteit is verder gewoon stevig: je kan hem in een laptophoes doen als je hem meeneemt? Ik hoor wel eens dat de toetsen bij te licht materiaal afdruk kunnen maken in het scherm in die situatie.

En natuurlijk: zou je de laptop aanraden uit eerlijke overweging?

En, ohja ( }:O ), wat extra foto's zouden wel handig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 21:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:42:
Ik heb wel degelijk meer vragen :)

Je hebt het over een zeer prettig toetsenbord. Tijdens college heb ik er natuurlijk zo één nodig. Denk je wel dat ik hiermee lange tijd kan typen? Ik heb al eerder antwoord gekregen van anderen i.v.m. deze kwestie maar dat was niet overtuigend genoeg. Jij bent echter een ''live gebruiker''.
Dit vind ik lastig te beoordelen aangezien ik nog niet veel erop hebt getypt. Bij websurfen hoef je nauwelijks zelf input te geven. Wat ik wel kan zeggen is dat het toetsenbord van zeer goede kwaliteit is. Dit wordt ondersteunt door de mensen van LaptopMag, die toch wel enige ervaring hebben. Echter, ik kan niet inschatten of jij het fijn vindt om uren op een toetsenbord te typen van een 13,4" laptop aangezien dit natuurlijk wel ietsje kleiner is dan dat van een 15,4" laptop. Mij lijkt het geen probleem, want ik vind het toetsenbord persoonlijk zeer ruim. Mocht je het echter zeker willen weten, dan zou ik even naar de plaatselijke Mediamarkt gaan en kijken of je een toetsenbord op een 13,4" groot genoeg vindt.
In het andere topic stond deze vraag nog: ''De conclusie is dus dat de Msi X-360 niet boven de 6 uur uitkomt?'' Dit is an sich erg belangrijk....
Dit kan ik bevestigen. Met wifi aan en constant surfen (nu.nl, vi.nl, af en toe youtube.nl etc.) houdt hij het een goede 5 uur uit. Als je de laptop via FN+F5 in ECO MODE van MSI zet dan draait de laptop op 800 Mhz. Dit is goed genoeg voor websurfen en zelfs voor sommige 720p filmpjes op youtube (de beter gecodeerde). In deze modus houdt hij het 6 uur uit. Als je de laptop puur voor Office gebruikt en dus niet constant Wifi aan hebt, moet 6,5 half uur mogelijk zijn. Dit lijkt mij echter wel het maximum. De opgegeven 9 uur is echt te hoog gegrepen.
De bouwkwaliteit is verder gewoon stevig: je kan hem in een laptophoes doen als je hem meeneemt? Ik hoor wel eens dat de toetsen bij te licht materiaal afdruk kunnen maken in het scherm in die situatie.
De bouwkwaliteit is mij zeer goed bevallen. Daarnaast wordt er een heel goede tas meegeleverd. Dit is niet zomaar een sleeve, maar een stevige, lere (nepleer uiterraard, maar goed ;)) laptop tas, waardoor je de laptop altijd goed kan vervoeren. Hier kun je hem zien: http://www.msimobile.com/img-overview/X340/bag.jpg
Over de afdruk in het scherm heb ik ook gehoord. Of dat bij de MSI ook voorkomt weet ik niet, maar ik doe altijd het stoffen blaadje wat meegeleverd wordt tussen het scherm en het toetsenbord als ik hem opberg. Zodoende voorkom je problemen
En natuurlijk: zou je de laptop aanraden uit eerlijke overweging?
Ja. Ik ben altijd een zeer kritisch persoon als het op electronische producten aankomt. Ik doe altijd zeer veel research en ben vaak maanden bezig voor ik een aankoop doe. Zo ook bij deze laptop en ik moet zeggen dat het een van mijn beste aankopen is geweest. Natuurlijk is het niet alleen maar feest. De 3 punten die beter kunnen volgens mij zijn:
- De knoppen onder de touchpad zijn in een balk samengevoegd. De rechtknop is zeer goed, maar de linker moet je iets fermer indrukken. Omdat ik vooral surf gebruik ik die toets niet veel. Als je vaak tekst moet selecteren heb je die toets wel veel nodig, dus dan kan dat vervelend zijn. Echter, ik weet natuurlijk niet of dit bij alle X360s zo is.
- De laagste helderheid mocht voor mij nog wat lager zijn. Niet dat die nou heel licht is, maar ik houd ervan als het scherm zeer donker is als ik 's avonds op de bank zit. Wellicht dat een aanpassing in de BIOS hiervoor kan zorgen.
- De accutijd van 5 uur met de gewone kloksnelheid is iet wat tegenvallend. Ik had toch op zo'n 6 a 7 uur gehoopt. De ECO mode verhelpt dit gelukkig grotendeels. Slechts wanneer ik een 720p of 1080p film draai zet ik hem op de gewone snelheid. Standaard draait hij nu gewoon in ECO mode en dan tikt hij toch de 6 uur aan.
En, ohja ( }:O ), wat extra foto's zouden wel handig zijn.
Aangezien ik nog steeds op vakantie ben heb ik nog geen mogelijkheid gehad bij daglicht wat goeie foto's te nemen. Ik zal kijken of ik volgende week wel wat kan posten. Neem echter maar van mij aan dat de laptop absoluut een plaatje is! Iedereen hier in huis vind hem er prachtig uitzien. De textuur rondom het toetsenbord geeft de laptop een schitterende look en de ontzettende dunheid en mooie zilveren omlijning maken het geheel af.

Verwijderd

En ik heb het nog niet aan jou gevraagd: qua geluid, warmte en ergonomie zit het dus goed?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:19:
En ik heb het nog niet aan jou gevraagd: qua geluid, warmte en ergonomie zit het dus goed?
De ergonomie is zoals eerder aangegeven uitstekend!
Qua warmte, de laptop blijft overal koel behalve links van het touchpad. De bovenkant blijft hier ook koel maar aan de onderkant wordt de hitte uitgeblazen en daar is wel warmte te voelen. Dit is echter niet zodanig dat het onprettig wordt.
Qua geluid; in ECO mode is het echt een fluister machine. Wanneer hij in gewone modus is draait af en toe de fan. Deze is wel hoorbaar. Als je de laptop constant onder redelijk wat load hebt dan zal de fan veel draaien en zal de machine dus hoorbaar zijn. Als ik het echter vergelijk met de fan die in mijn 15,4" zat dan is het een stuk zachter.

Ik hoop je hiermee weer een stukje op weg geholpen te hebben ;)

Verwijderd

Toppie, ik ga morgen maar eens naar een 13,6 inch scherm kijken in een winkel, en ik denk dat ik deze laptop dan maar koop. Wilde eigenlijk een Asus, maar vooruit.

Ohja: bij welke shop kocht jij hem? (i.v.m. gratis laptoptas}

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 23:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:11:
Toppie, ik ga morgen maar eens naar een 13,6 inch scherm kijken in een winkel, en ik denk dat ik deze laptop dan maar koop. Wilde eigenlijk een Asus, maar vooruit.

Ohja: bij welke shop kocht jij hem? (i.v.m. gratis laptoptas}
Ik heb hem gehaald bij Azerty.nl vanwege de prijs. De laptoptas zit er echter standaard bij, dus die krijg je bij elke webshop meegeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Ook ik ben sinds enige tijd opzoek naar een nieuwe notebook. Mijn ruim 5 jaar oude Acer Aspire 3000 begint nu toch zijn ouderdom te tonen...

Na veel wikken en wegen via MacBook Pro's en Asus U33JC bij de MSI X360 uitgekomen. Draagbaarheid, design en accuduur staan me allemaal erg aan.

Rest mij echter de volgende vraag: ik kan werkelijk nergens, behalve hier dan, degelijke reviews of benchmarks/vergelijkingen vinden met andere, concurrerende notebooks. Kan iemand mij hierin verder helpen? Een verwijzing volstaat, maar als je zelf een tekstje wil opstellen houd ik je niet tegen. ;-)

Nog even ter aanvulling de gebruiksdoeleinden:
- Veel browsen en Office-werk, af en toe wat grafische bewerkingen.
- Draagbaarheid naar school, en een lange accuduur (weinig stopcontacten) zijn een grote pré.
- Ik ben niet iemand die 2 jaar levensduur voldoende vindt; de laptop moet toch al gauw een 4 á 5 jaar mee kunnen zonder problemen (eventuele RAM en HDD upgrades daargelaten). Vandaar ook dat ik dacht voor CPU uit de Core i5 lijn te gaan, maar wellicht overschat ik hierin de belasting.
- Omdat ik thuis ook een 17'' scherm heb staan, leek me, in combinatie met de gewenste draagbaarheid, een 13'' scherm laptop voldoende.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Helemaal niemand die mij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand waar de MSI X360 in het echt te zien en te kopen is?

Het is me duidelijk welke internetwinkels dit apparaat verkopen; helaas kan nergens voor de optie "zelf afhalen" kiezen. Ik zoiu de laptop graag even in m'n handen hebben voor ik hier een definiteive beslissing over maak.

Overigens zou ergens in de buurt van Amsterdam het handigste zijn.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens zou ook ik interesse hebben in een degelijke benchmark, of review van de prestaties. Ik vraag me af hoe deze processor presteert in vergelijking met de modellen die op een hoger voltage draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Robert, je bent nieuw hier zo te zien. Twee tips: (1) pas je vorige bericht aan i.p.v. twee keer vlak achter elkaar te posten. (2) Hier op GoT wordt verwacht dat je eerst dingen zelf probeert uit te zoeken voordat je vragen stelt. Met een beetje Googlen is je laatste vraag bijvoorbeeld eenvoudig te beantwoorden.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 19-09-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naurelen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11-2021
De MSI X-Slim X360 lijkt mij precies de laptop waar ik naar op zoek ben. Hij is erg licht (1,4kg) terwijl er toch degelijke specs inzitten. Hierdoor wordt de laptop erg portable, en ik kan dan ook nog wat photoshoppen en dergelijke.

De enige vraag die ik daarover nog heb is of de grafische kaart geschikt is om moderne (nieuwe) games te spelen. Voor mij hoeft dit niet op de beste settings te zijn, maar het zou wel fijn als ik af en toe nog een spelletje kan spelen (ondertussen ben ik nog even aan het zoeken wat redelijke kaarten zijn).

• Earnn
Even een update over mijn X-340 die is namelijk overleden, ik had hem op mijn schoot liggen en ik wat aan het praten met 2 vrienden van mij toen hij plotseling uit ging.
Hij startte weer op en ik kreeg het MSI beeld en daarna een zwart beeld waarin kwam te staan Error on HDD.
ik heb hem weg gebracht maar er was niets meer te redden, dit gebeurde 4 weken geleden ongeveer en de laptop was nog maar vanaf januari.

Nu heb ik uit frustratie dus maar een Macbook 13'' aangeschaft en dit is een hemel, de MSI laat ik met garantie wel weer maken.

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Wat vinden jullie van het geluid van de MSI (de fan?).

Mijn oude laptop was niet te horen bij internet/mail gebruikt. (Acer Travelmate 803)

De X360 is al hoorbaar, waneer je niks aan het doen bent (Desktop alleen op het beeld).
Vooral als je maar een beetje een programma start gaat zijn fan al harder draaien en is die duidelijk hoorbaar.

Zelf verwacht ik van een laptop dat die toch stiller is, of is dit niet haalbaar bij een compacte notebook vanwezeg de compacte bouw?

Op het moment ben ik bezig te proberen om hem te kunnen retouneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earnn
De fan van de x340 ratelde bij mij altijd altijd met opstarten maar daarna was die niet meer hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert20 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:58:
Wat vinden jullie van het geluid van de MSI (de fan?).

Mijn oude laptop was niet te horen bij internet/mail gebruikt. (Acer Travelmate 803)

De X360 is al hoorbaar, waneer je niks aan het doen bent (Desktop alleen op het beeld).
Vooral als je maar een beetje een programma start gaat zijn fan al harder draaien en is die duidelijk hoorbaar.

Zelf verwacht ik van een laptop dat die toch stiller is, of is dit niet haalbaar bij een compacte notebook vanwezeg de compacte bouw?

Op het moment ben ik bezig te proberen om hem te kunnen retouneren.
Ik heb precies hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het gebruiken van een 360 met een SSD schijf? Is het makkelijk om te bouwen? En hoe groot (fysieke dimensie) kan de SSD maximaal zijn? Ik zat te denken aan een Corsair Force F60 60GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Kwam de volgende review tegen.
Review MSI X360 laptop

@SRK
Denk dat een de standaard 2.5 inch formaat SSD past.

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:59:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem...
Ik heb hem sinds gisteren ook binnen en moet zeggen dat hij af en toe best lawaaiig is :-( Maar verder prima ding! Wel gelijk de standaard installatie er af gemikt, eigen partities ingedeeld en Win7 er op. Stukken beter :)

[edit]
Het fannetje resoneert door heel de notebook waardoor ik een brommend geluid krijg als de fan begint te draaien. Zodra ik aan de onderkant waar de fan zit een klein beetje druk uitvoer (met 1 vinger licht drukken) is het over.
Ga MSI maar eens bellen...

[edit2]
Ok kan hem via DOA aanmelden en zou dan een nieuwe moeten krijgen. We wachten het af.

[edit3]
Ze zeggen inderdaad dat het niet hoort dat de fan ratelt en kan hem opsturen voor een nieuwe.

[ Voor 40% gewijzigd door bluewalk op 24-12-2010 20:01 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02-2022
Zoals ook Cyberde, Bert20 en DonAgucho vind ook ik het vervelend dat dit kleine laptopje al bij minimale load (surfen/typen) hoorbaar is. Heeft iemand hier al een goede oplossing voor gevonden?

Daarnaast lees ik veel over de Eco mode, maar ik vraag me af hoe ik kan zien of de laptop daadwerkelijk in die stand staat of niet. Hoe kan ik dat zien?

• Thomas M
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 16:29
Dan moet je van de website bij "utility" de system control manager downloaden en installeren (in ieder geval bij de msi x340) . Als je dan op Fn+F5 (eco-modus knop) drukt, zie je een symbooltje wat op zich genoeg zet. gebruik zelf nooit eco-mode: powermanagement van w7 kan je heel mooi zelf instellen, en alle dingen die ik niet kan instellen kan ik met Fn+ ( F8 of pijljte omhoog of pijltje omlaag) wel instellen, wifi en backlight gebruiken relatief veel energie.

Had zelf nog een vraagje over de msi x340, daarvan kun je de bios flashen, alleen dat lukt mij niet omdat ik niet weet hoe dat moet, ik weet de te flashen bestanden te vinden, maar de tool die msi aanraadt kreeg ik niet werkend. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een vervanger voor mijn AAO110 die denk ik overleden is (scherm blijft zwart, start verder wel normaal op). De MSI X350-472NL lijkt me wel wat (400 euro bij 4launch), een stuk meer laptop dan de 10" netbooks met Atom en nog steeds redelijk compact en zuinig (alleen jammer van de 4cell accu). Al lijkt de Acer Aspire One 721 me ook wel wat (12" netbook, in sommige dingen is hij sneller als de MSI)

Als ik hier rondkijk gaat het echter meer over de X340. Ik denk dat het verschil alleen in de processor en de prijs zit?

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 03-03-2011 11:11 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:51:
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een vervanger voor mijn AAO110 die denk ik overleden is (scherm blijft zwart, start verder wel normaal op). De MSI X350-472NL lijkt me wel wat (400 euro bij 4launch), een stuk meer laptop dan de 10" netbooks met Atom en nog steeds redelijk compact en zuinig (alleen jammer van de 4cell accu). Al lijkt de Acer Aspire One 721 me ook wel wat (12" netbook, in sommige dingen is hij sneller als de MSI)

Als ik hier rondkijk gaat het echter meer over de X340. Ik denk dat het verschil alleen in de processor en de prijs zit?
Ik heb onlangs de x350 gekocht. Ben er zeer over te spreken. De accuduur bij normaal gebruik (surfen op internet) is ongeveer 2,5 uur. Bij het gebruik van tekstverwerker en wlan uit gaat hij 3,5 uur mee. Naar mijn mening is dat een goede prestatie voor 4-cells accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien nog even wachten op de xslim 370 met fusion apu? Zou qua accuduur een stuk langer moeten meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die zal wel een stuk duurder zijn, ik wil er ook niet al te veel aan uitgeven. Ik zat eigenlijk een beetje in de range van 12" netbooks te kijken, maar omdat de X350 voor 400 euro te krijgen is lijkt dat me ook een leuke optie. Ik denk dat ik hem gewoon bestel, want ik heb nu niks (ook een reden om niet te wachten :p )
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:26:
[...]

Ik heb onlangs de x350 gekocht. Ben er zeer over te spreken. De accuduur bij normaal gebruik (surfen op internet) is ongeveer 2,5 uur. Bij het gebruik van tekstverwerker en wlan uit gaat hij 3,5 uur mee. Naar mijn mening is dat een goede prestatie voor 4-cells accu.
Thanks, als de accu begint te verslijten (of voor een volgende vakantie) koop ik dan nog wel een keer een 8cell.

[ Voor 44% gewijzigd door Marzman op 04-03-2011 12:42 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:43
Ahhh, een topic van meer dan 2 jaar oud :)

De aanschaf van electronica - zeker een laptop - is bijna altijd risicovol. Er is van tevoren simpelweg weinig tot niks te zeggen over de duurzaamheid en de levensduur. En tja, een laptop die het een jaar meegaat is nou eenmaal tweemaal zo duur als een laptop die het twee jaar uithoudt, om maar eve een voorbeeld te noemen.

Dus... kunnen we een warp-up doen? Hoe houden de MSI X-beestjes het uit?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syith
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 07:41
Heb pas bij de iBood hunt de X360 gekocht voor €480. Ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen. Heb 'm eigenlijk gekocht om 'm naast mijn HP te gebruiken (2,7 kg) voor de studie. Lekker draagbaar, lange accuduur en redelijke specs. Ik houd jullie op de hoogte!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste