Algemeen Studio/Strobist Topic

Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje te denken over een studioflitsset. Nu is deze wel heel verleidelijk bij kamera express:

http://www.kamera-express...age=product&product=27571

Ik moet dan nog wel wat triggers kopen, of gaan deze ook als optical slave? Ik zou ze in combinatie met 2x sb600 en de D90 met commander ingebouwde flits gebruiken. Is de kwaliteit van de flitsers goed? Het setje is namelijk 34 euro goedkoper dan een sb-900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:54:
Ik zit een beetje te denken over een studioflitsset. Nu is deze wel heel verleidelijk bij kamera express:

http://www.kamera-express...age=product&product=27571

Ik moet dan nog wel wat triggers kopen, of gaan deze ook als optical slave? Ik zou ze in combinatie met 2x sb600 en de D90 met commander ingebouwde flits gebruiken. Is de kwaliteit van de flitsers goed? Het setje is namelijk 34 euro goedkoper dan een sb-900.
De meeste studioflitsers werken ook gewoon via een reportage flitser (SB600, SB800, EX580 etc etc).
Ik zou geen Lastolite flitsers halen. Blijf bij de bekendere merken :
- Falcon Eyes / Linkstar
of iets duurder
- Bowens / Elinchrom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

W00t! M'n O-flash is ook binnen. Morgen maar eens testen, dan ga ik de eerste Strobist boot camp assignment schieten.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:56:
[...]

De meeste studioflitsers werken ook gewoon via een reportage flitser (SB600, SB800, EX580 etc etc).
- Falcon Eyes / Linkstar
of iets duurder
- Bowens / Elinchrom
Ik heb het in de studio al eens geprobeert om m'n sb-600 op de camera te schroeven en zo te triggere, maar dit wou niet werken. Ze gingen wel af, maar niet op de juiste moment. Ik zoek eigenlijk een setje van 250-300 euro, met liefst minimum 2x 200 watt.

EDIT:

http://www.kamera-express...age=product&product=20286

Zoiets dus beter? Of beter deze:

http://www.fotosg.nl/prod...h=24_127&products_id=5108

Ze zijn allebei van FE, maar er zit 80 euro tussen, terwijl ze qua specificaties volgens mij niet verschillen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:21:
[...]

Ik heb het in de studio al eens geprobeert om m'n sb-600 op de camera te schroeven en zo te triggere, maar dit wou niet werken. Ze gingen wel af, maar niet op de juiste moment. Ik zoek eigenlijk een setje van 250-300 euro, met liefst minimum 2x 200 watt.
ik denk dat je dan je flitser op TTL hebt staan, in dat geval gaat hij al af op de TTL preflash, en dat is te snel.

Wat gebeurt er als je hem op manual zet?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:22:
[...]

ik denk dat je dan je flitser op TTL hebt staan, in dat geval gaat hij al af op de TTL preflash, en dat is te snel.

Wat gebeurt er als je hem op manual zet?
Geen ID wat dat betreft, zal ik volgende keer wel eens testen, maar je kan gelijk hebben, want de SB-600 staat altijd op TTL als hij op m'n body geschroeft staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Er zijn inmiddels al weer wat nieuwe triggers en flitsers, waaronder de O-flash. Ik heb alleen nog geen tijd gehad (en heb ik voorlopig ook niet) om alles in detail uit te zoeken. Maar het word wel weer tijd om de frontpage te updaten. Wie heeft er info over zijn/haar nieuw bestelde triggers/flitsers, die niet in de start post staan. Ook is het mischien leuk om een review van de O-flash, plus alle info (maten etc). bij de start post toe te voegen...wie voelt zich geroepen.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Nog een vraagje van praktische aard: Hoe bepaal je welke CTO (of CTB/green) Gel je nodig hebt.

Ik heb vorige week wat testfoto's gemaakt rond zonsondergang, beetje getest met 1/4e, 1/2e en full CTO Gels, maar ik kon er geen lijn in trekken welke ik nou wanneer moest gebruiken. Resultaat is dat ik een paar keer net de verkeerde gebruikt heb.

Is er een handig truukje voor om uit te vinden welke het dichtst in de buurt komt, of is het meer trial and error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Magic schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:22:
Nog een vraagje van praktische aard: Hoe bepaal je welke CTO (of CTB/green) Gel je nodig hebt.
Dat hangt natuurlijk van de omstandigheden af en wat voor effect je wilt bereiken.
(Ja ik weet het, een voor de hand liggend antwoord :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

GerardHenninger schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:56:
[...]

- Falcon Eyes / Linkstar
of iets duurder
- Bowens / Elinchrom
Die lastolite's zien er in ieder geval aan de buitenkant exact hetzelfde uit als mijn linkstars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
J3roen schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:42:
[...]

Dat hangt natuurlijk van de omstandigheden af en wat voor effect je wilt bereiken.
(Ja ik weet het, een voor de hand liggend antwoord :))
Geen speciaal effect, gewoon licht dat qua temperatuur (zover mogelijk) gelijk is aan die andere lichtbron (de zon in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J3roen schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:43:
[...]

Die lastolite's zien er in ieder geval aan de buitenkant exact hetzelfde uit als mijn linkstars.
Er staat bij dat het Lumen8 zijn, en op de frontpage staat ook een A merk voor een B prijs, dus ik weethet niet goed. Gerard raadde me dan een linkstar set aan die dubbel zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag samen met Acolyte57 voor Strobist Boot Camp II met de eerste opdracht aan de gang geweest. Mijn resultaat inclusief setup:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3397/3633599543_3a11c9fa13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3362/3634534535_f024514ed0.jpg

Edit: nieuwe setup picture geplaatst, nu zonder de flash op de background. Die had ik bij deze foto niet gebruikt. Bij andere foto's in deze set wel.

[ Voor 88% gewijzigd door vanardenne op 17-06-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
vanardenne schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 03:53:
Vandaag samen met Acolyte57 voor Strobist Boot Camp II met de eerste opdracht aan de gang geweest. Mijn resultaat inclusief setup:

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes! Complete post!

Ik snap alleen die flitser op de achtergrond niet zo..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
GerardHenninger schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 03:56:
[...]

Netjes! Complete post!

Ik snap alleen die flitser op de achtergrond niet zo..... :?
Ik was wat te vroeg met klikken, bij deze foto uit de set heb ik die flash idd niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Nette foto's jonge! Waarom verschillende zoom settings gebruikt eigenlijk? Ik vraag me zelf namelijk af wat die zoom instellingen precies doen met het ligt, scheelt het echt heel veel?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Door middel van zoomen kun je het licht meer concentreren / bundelen. Het licht wordt dus harder en komt verder. De SB-24/26 kan maar tot 85. De 430ex kan max tot 105. De SB-900 kan tot 200mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Donnie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:51:
Nette foto's jonge! Waarom verschillende zoom settings gebruikt eigenlijk? Ik vraag me zelf namelijk af wat die zoom instellingen precies doen met het ligt, scheelt het echt heel veel?
met je zoom kun je regelen of het licht gebundeld (hoge zoom) of juist gespreid (lage zoom) moet worden.

Edit: je was me voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik heb achteraf het gevoel dat we ook nog een snoot op de 430 linksachter hadden, Thomas... en ja, het is dan mijn fout dat ik die niet op het diagram geschreven heb :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Als je modifiers op de flits zet waardoor het licht sowieso gelimiteerd wordt in hoe wijd het verspreiden kan, waarom zou je dan nog licht wegduwen naar wat je blokkeert met een snoot of grid? Dan kun je veel beter de zoom omhoog zetten en hem zoveel mogelijk kracht laten duwen in het stuk wat je niet blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:00
Momenteel schiet ik graag portretten met een 100mm 2.8 Macro in combinatie met een 430exII. Dit bevalt me erg prima alleen ik wil graag wat meer. Nu heb ik even staan kijken en kwam uit bij een Canon MR-14EX macro flits unit. Ik vind het effect wat deze flitser geeft erg mooi en stoor me niet aan de 2 halve cirkels in de ogen. Vind het zelfs wel wat hebben maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

De vraag is dus eigenlijk kan ik een Canon MR-14EX combineren met 2 430exII flitsers en zo ja moet ik daar dan special spul voor aanschaffen?

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Villean schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:37:
De vraag is dus eigenlijk kan ik een Canon MR-14EX combineren met 2 430exII flitsers en zo ja moet ik daar dan special spul voor aanschaffen?
Tijdens het experimenteren voor onze Strobist assignment hadden vanardenne ik op een bepaald moment een O-flash ringflits adapter op m'n camera (via de 430ex op hotshoe) plus 2 andere flitsers (oa een 430ex) die optisch getriggered werden via de CTR-301 triggers als de O-flash afging. Dat is dus een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
Acolyte57 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:07:
[...]

Tijdens het experimenteren voor onze Strobist assignment hadden vanardenne ik op een bepaald moment een O-flash ringflits adapter op m'n camera (via de 430ex op hotshoe) plus 2 andere flitsers (oa een 430ex) die optisch getriggered werden via de CTR-301 triggers als de O-flash afging. Dat is dus een optie :)
Tnx das wel een goeie ik zal eens kijken naar die triggers. Als ze niet al te duur zijn ga ik ze zeker aanschaffen.

Via google heb ik op één of andere manier de manual van de Canon MR-14EX gevonden en daar in staat dat je deze kan gebruiken als master met een 550EX als slave kan dit voor de 430EX II ook?

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54
Vanmorgen zijn de Elinchrom Skyports binnen gekomen en zojuist even wat getest in de studio. Elke druk op de knop een goede flits en geen onderbelichte foto's meer. Met de Falcon Eyes ontspanner dacht ik betere kwaliteit te kopen vorig jaar, maar dat is gewoon overpriced rebranded China shizzle en daar moet je geluk mee hebben.

Nu nog een blokje kopen zodat ik mijn 580 er ook mee kan afvuren en dan kan de YoungNuo ontspanner ook in de doos. Al werkte deze beter als de FE :?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
wat zijn nou eigenlijk de minimale afmetingen van een studio.

op het moment heb ik een setup staan in ons tuinhuisje van 3.5x4 meter en opzich als ik mn object helemaal achterin plaats gaat het net (op 70mm moet ik wel in de deur staan maar is dit acceptabel of toch te klein?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Thanks! Zoom settings dus inderdaad om licht meer te bundelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
Villean schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:41:
[...]

Tnx das wel een goeie ik zal eens kijken naar die triggers. Als ze niet al te duur zijn ga ik ze zeker aanschaffen.

Via google heb ik op één of andere manier de manual van de Canon MR-14EX gevonden en daar in staat dat je deze kan gebruiken als master met een 550EX als slave kan dit voor de 430EX II ook?
Ik heb Canon MR-14EX gekocht omdat ik hem zoizo wou hebben en het werkt ik kan mijn 430EX II er mee aansturen. Scheeld weer extra apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUUUUUUUU
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-07 11:33
ik heb via fotosg ook een backgroundsupport setje besteld van FE.
maar hoe, voor de gene die er ook 1 hebben of ervaring mee hebben, houden/zetten jullie die rol vast?
Als ik deze afrol blijft hij zich afrollen....knijpers nu aangezet houd het wel even..

maar ik heb geen zin elke keer 11m af en op te rollen....
ik breek mijn studiootje helaas vaak weer af wegens ruimte gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Je zou duct tape kunnen gebruiken (op het karton), maar een klem is makkelijker.

Afbeeldingslocatie: http://www.calumetphoto.com/resources/images/products/ASSET_57388.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
angel00008 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:24:
wat zijn nou eigenlijk de minimale afmetingen van een studio.

op het moment heb ik een setup staan in ons tuinhuisje van 3.5x4 meter en opzich als ik mn object helemaal achterin plaats gaat het net (op 70mm moet ik wel in de deur staan maar is dit acceptabel of toch te klein?
Je geeft eigenlijk het antwoord zelf al. Het gaat net, maar een grotere ruimte zou comfortabeler werken en geeft meer mogelijkheden qua opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
BamSlam_ schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:11:
[...]

Je geeft eigenlijk het antwoord zelf al. Het gaat net, maar een grotere ruimte zou comfortabeler werken en geeft meer mogelijkheden qua opstelling.
Afbeeldingslocatie: http://muziek.all-rounder.nl/studio/_MG_8009_klein.jpg

is de huidige opstelling (en ja ik moet dat doek nog strijken)

als ik het zo bekijk is dit net genoeg ruimte..

helaas zal ik het er mee moeten doen verder geen andere mogelijkheid tot grotere ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Je kunt daar prima mee werken hoor. Ik sprak een tijd geleden iemand die fotografeert uit een heel klein studentenkamertje, maar daar toch hele mooie resultaten mee behaalt (uiteraard komt photoshop hier wel aan te pas).

Natuurlijk is een grotere ruimte veel beter om mee te werken (met name in de hoogte is erg fijn), maar dit geeft wel aan dat het niet persee noodzakelijk is.

[ Voor 23% gewijzigd door J3roen op 25-06-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wilt fotograferen. Doe je bijv. alleen kleine objecten (voor bv. productcatalogi), dan kun je met nog veel minder ruimte toe.

Overigens heb ikzelf laatst wat portretten gemaakt in een ruimte van 3x3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Ik ben toch meer voor buiten...alle ruimte en veel spannender :)
Ik zou trouwens ook niet besparen op achtergrond rol, niets is lelijker dan kreukels in de achtergrond ;)

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Frank|A schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:51:
Ik ben toch meer voor buiten...alle ruimte en veel spannender :)
Ik zou trouwens ook niet besparen op achtergrond rol, niets is lelijker dan kreukels in de achtergrond ;)
Ik ga van buitenshoots naar binnen (althans ik wil het gaan combineren)

dan kan ik in het weekend gewoon buiten en doordeweeks 's avonds gewoon binnen shooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Een vriendin van me werkt ook met achtergrond doeken. Super fijn met opbergen, maar altijd een gezeik met de kreukels. Zelf heb ik geïnvesteerd in achtergrond papier. Ik hoor veel: "ja dat is kei duur, want die rol wordt vies waar je loopt en dat moet je afsnijden". Maar ik denk daar anders over, dit is gewoon onderhoud. Elke hobby kost geld en als je echt goed bent/wordt krijg je ook betaald voor shoots en dan is het helemaal geen probleem.

Tot nu toe heb ik 90% van mijn studio aanschaf kunnen bekostigen via de hobby. Je begint met weinig middelen buiten te shooten en zo bouw je langzaam een verzameling studio apparatuur en achtergronden op.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
klopt mindfreaker heb er ook over nagedacht om gewoon een rol papier te nemen.

het doek wat ik nu heb is 3x6 meter en zoals je (mischien net niet) ziet is hij aan de onderkant al dubbelgeslagen dus ik zou 3x 4/5 nodig hebben aan papier en dat is geloof ik per 11 meter ofzo ?

zou je dus 2x kunnen uitrollen eer het op is.

zorg ervoor dat je schone voeten/sokken/schoenen hebt en je kan er langer mee doorgaan.

helaas is in mijn geval de vloer niet glad en zou papier dus heel snel beschadigen en met doek is het wat minder.

tips om het te strijken/stomen zijn overgens altijd welkom heb al gehoord dat je eerst de grote vouwen eruit strijkt in grote lijnen en dan pas als hij hangt de rest glad ''stoomt''

weet iemand trouwens waar je van die witte ''tileboards'' kan halen ik kom maar niet op het nederlands woord ervoor en volgens sommige workshops die ik op internet vind zeggen ze dat het niet zo duur is maar wel perfect werkt (en je ook weer doek/papier scheelt aan de onderkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Bij mij is de vloer ook (nog) niet glad. Ik schiet 90% half body of tot onder de knieën en dan hoef je de achtergrond niet helemaal af te rollen en dat spaart weer vies papier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26

Vis

@ angel00008

Welke flits set heb je?
En hoe bevalt het?

Ik ben namelijk ook van plan een beginners setje te kopen van Falcon Eyes bijv voor portrait.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
@ vis

http://www.fotosg.nl/prod...h=24_127&products_id=5106

FE 110watt/s
Ik wilde het een keertje uitproberen en dit waren de goedkoopste die ik kon vinden.

en ik gebruik daarnaast mocht ik het nodig hebben nog een 580EX II met statief + paraplu

word getriggerd met ebay triggers en tot nu toe nog nooit een misfire gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Weet iemand eigenlijk wat dat 'coroplast' - waar ze het bij Strobist over hebben om gridspots van te bouwen - in NL precies is en of je het cheapo kunt krijgen? Of wat een degelijk alternatief is, afgezien van cafe's afstruinen voor zwarte rietjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Heb mijn grids voor de 580ex van rietjes gemaakt. Bij de Xenos volgens mij ,35 cent en daar kun je er heel wat van maken. Werkt super trouwens, heb er ook velcro strips op geplakt zodat ik meteen er kleuren gels op kan doen. Alleen jammer dat ik het nauwelijks meer gebruik nu ik studio apparatuur heb....

Als je in de buurt woont van Noord-Limburg mag je wel een hoop rietjes komen ophalen. Heb er nog zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Ik heb paar maanden geleden in Enschede de Hema, Blokker, Xenos, Action en diverse supermarkten afgestruind om zwarte rietjes te zoeken, zonder resultaat. Uiteindelijk inderdaad een cafe gevonden waar ik er een zooitje mocht meenemen. Ik verwacht dat groothandels zoals Makro die rietjes wel moeten hebben.

hier staat nog wat meer info over coroplast
http://www.ligfiets.net/vvv/vraag.php3?id=234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Zwarte rietjes hebben ze afaik gewoon bij de Sligro hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Wouter87 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:06:
Zwarte rietjes hebben ze afaik gewoon bij de Sligro hoor :)
dat is toch ook een groothandel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Heel goed.. Echter, mijn punt was dat iedereen vast wel ìemand kent met een pasje wat even geleend kan worden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Doen er hier nog meer mensen mee met Strobist Bootcamp II? Hier mijn inzending voor de 2e opdracht :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3539/3685374354_a04d563312.jpg?v=1246657220

[ Voor 4% gewijzigd door Erasmo op 03-07-2009 23:41 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:07
@ Erasmo: Ziet er goed uit. Wel 2 puntjes die beter kunnen. Volgens mijn helt de foto iets naar rechts.
De achtergrond zou onscherper kunnen, die leidt nu een beetje af. Misschien kan je die "groente" natmaken, geeft vaak een mooi effect en je foto gaat er meer door "leven".

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

apollo13 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:26:
@ Erasmo: Ziet er goed uit. Wel 2 puntjes die beter kunnen. Volgens mijn helt de foto iets naar rechts.
De achtergrond zou onscherper kunnen, die leidt nu een beetje af. Misschien kan je die "groente" natmaken, geeft vaak een mooi effect en je foto gaat er meer door "leven".
als je het niet gebruikt; spuit er een beetje haarlak op =)
Wat makkelijker dan water ivm enkele druipingen die per ongeluk ontstaan oid.

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

apollo13 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:26:
Recht gezet :)

Klopt maar mijn achtergrond(koffietafel) was niet groot genoeg om verder naar achteren te kunnen dusch helaas. En de groente is trouwens peterselie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Na mijn upgrade naar Skyports heb ik dit kabeltje op FlashZebra besteld om ook mijn 580ex aan te sturen. Natuurlijk wil je het na op de verzend knop geklikt te hebben zo snel mogelijk zien, dus weet iemand de levertijden van FlashZebra? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké ik hoop dat jullie me maybe verder kunnen helpen. Ik ben bijna een jaartje bezig met fotografie en een tijd geleden mocht ik op een fotodag even een flitser van een andere fotograaf gebruiken. Sindsdien ben ik om en wil ik ook flitsers kopen. Nu wil ik graag op locatie kunnen flitsen en het is me al duidelijk dat dat met strobist gaat. Maar hoe het precies met de 'studiosets' zit is me niet duidelijk, je kunt je set meenemen naar buiten maar dan heb je een accu nodig, right? Aangezien ik 17 ben heb ik niet zo'n geweldig groot budget, denk aan 300 à 400 euro. Is het mogelijk om hiervan een studioset te kopen die ook op locatie (ja dus zonder stopcontact) te gebruiken is, of kan ik dat beter uit mijn hoofd zetten en lekker op de strobist-toer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Je kan natuurlijk ook gaan voor een paraplu waar je met een flitser in flitst, dan heb je geen stopcontacten nodig ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:33:
Oké ik hoop dat jullie me maybe verder kunnen helpen. Ik ben bijna een jaartje bezig met fotografie en een tijd geleden mocht ik op een fotodag even een flitser van een andere fotograaf gebruiken. Sindsdien ben ik om en wil ik ook flitsers kopen. Nu wil ik graag op locatie kunnen flitsen en het is me al duidelijk dat dat met strobist gaat. Maar hoe het precies met de 'studiosets' zit is me niet duidelijk, je kunt je set meenemen naar buiten maar dan heb je een accu nodig, right? Aangezien ik 17 ben heb ik niet zo'n geweldig groot budget, denk aan 300 à 400 euro. Is het mogelijk om hiervan een studioset te kopen die ook op locatie (ja dus zonder stopcontact) te gebruiken is, of kan ik dat beter uit mijn hoofd zetten en lekker op de strobist-toer gaan?
Ik ben zo ook begonnen ... off-shoe flitser kopen en een Ezybox Hotshoe softbox erbij. Ik gebruik hem zelfs nog regelmatig.

Afbeeldingslocatie: http://dpnow.com/images/Ezybox-Hotshoe.jpg

Draagbaar, makkelijk op te vouwen en het enigste aan energie wat je nodig hebt is een stapel batterijen.

Kosten: 249 euro voor de softbox (Omnifoto)
Ja belachelijk veel geld, maar is het wel waard!

Indien je wilt kan je zelfs hem keer testen in de omgeving van Amsterdam.

2 Voorbeelden waarbij de softbox is gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3230/2895337149_0d5801d3fb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3035/2922950852_3c03687f8c.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 05-07-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vraagje. Heb sinds kort een Cactus V4 (+statief, paraplu, en meer van dat soort ongein), en ben er nu een beetje mee aan het pielen.

Nou is de syncspeed van m'n 5D2 1/200ste, en de max van m'n flitser afaik 1/250ste. Ik heb High Speed Sync aangezet op flitser, maar m'n camera geeft via de Cactus triggers natuurlijk niet door op watvoor snelheid ik fotografeer.

Met als gevolg dat ik boven 1/200ste een zwarte balk onderin m'n foto krijg, die steeds groter wordt bij elke extra draai aan m'n shutterspeed.

Ik snap hoe het komt, en de technische gedachte erachter, maar is er een manier om de High Speed Sync op m'n 580EX2 te forceren, zodat ik wel op hoger dan 1/200ste kan schieten?

edit: intussen al antwoord gehad. Schijnt alleen te kunnen met de duurdere triggers die ook TTL kunnen doorgeven. Helaas!

[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 18-07-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

sOid schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:22:
Vraagje. Heb sinds kort een Cactus V4 (+statief, paraplu, en meer van dat soort ongein), en ben er nu een beetje mee aan het pielen.

Nou is de syncspeed van m'n 5D2 1/200ste, en de max van m'n flitser afaik 1/250ste. Ik heb High Speed Sync aangezet op flitser, maar m'n camera geeft via de Cactus triggers natuurlijk niet door op watvoor snelheid ik fotografeer.

Met als gevolg dat ik boven 1/200ste een zwarte balk onderin m'n foto krijg, die steeds groter wordt bij elke extra draai aan m'n shutterspeed.

Ik snap hoe het komt, en de technische gedachte erachter, maar is er een manier om de High Speed Sync op m'n 580EX2 te forceren, zodat ik wel op hoger dan 1/200ste kan schieten?

edit: intussen al antwoord gehad. Schijnt alleen te kunnen met de duurdere triggers die ook TTL kunnen doorgeven. Helaas!
Ter aanvulling, ik heb zelf hetzelfde "probleem". ook heb ik de 5DII en de v4 triggers. Het kan voor zover ik weet niet opgelost worden. Ikzelf heb er geen last van. Als je echt minder licht wil vangen en toch geen diafragma wilt wijzigens kun je eventueel nog filters gebruiken, bijv. een pola of een sterker filter. Het is geen vervanging voor een snellere sluiter, maar het is een mogelijkheid.

Ik weet het niet 100% zeker maar op 1/250 is bij mij dacht ik maar een héél klein balkje van misschien 30 a 40 pixels te zien, dat is nog wel de croppen, maar snellere sluiters ga je niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Fairy schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:03:
Ik weet het niet 100% zeker maar op 1/250 is bij mij dacht ik maar een héél klein balkje van misschien 30 a 40 pixels te zien, dat is nog wel de croppen, maar snellere sluiters ga je niet redden.
Gaat maar tot 1/160ste :) Bij 1/200ste zie je al je "sluiter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Damn dan zie ik dat dus steeds onderin, was gister ook aan het expirimenteren geslagen met mijn 580ex2 en mijn 450d, en zag toch steeds een irritante zwarte balk onderin, thanks Geer voor de uitleg. Ik dacht dat de 450D tot 250 kon maar helaas dus...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

De zwarte balkjes onderin ben ik inmiddels vanaf, dankzij de aanschaf van een PocketWizzard MiniTT1 en FlexTT5... Dat het met E-TTL en een Canon-flitser prima zou werken had ik wel verwacht, maar dat het ook met andere flitsers en m'n 'oude' PocketWizards werkt vind ik nog steeds verbazingwekkend! :o

Voorbeeldje op f/2.0 in vol daglicht:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2471/3765313457_92bb26117e.jpg

Overigens verlicht met een DIY-beautydish bestaande uit een IKEA-lampenkap en een Ebay-Gary-Fong-diffuser:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2656/3765312259_17c833f3a4.jpg

Syncen op 1/4000s met 2 keer een SB-24 en 1 keer een Metz 45 op 1/1 en 35mm:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2423/3765312671_6d63e85841.jpg

Die 3 in actie (te laag en te dichtbij, maargoed, gaat erom dat dit op 1/8000s is, met ISO50 en f/2.8):
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2511/3765313197_bde1b49515.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Mooi spul Martijn! Maakt flitsen overdacht met 4xAA toch mogelijk (Heb stiekum ook al zitten kijken naar de nieuwe PW's :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En schieten op grote diafragma's met studioflitserts! Dat gaan we binnenkort dus ff testen met Thundernet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
Right. That's it. Zodra die dingen er voor Nikon zijn haal ik ook een stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
MartijnGizmo schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:24:
En schieten op grote diafragma's met studioflitserts! Dat gaan we binnenkort dus ff testen met Thundernet. :)
omg, dat is gewoon vreemd.. Tot hoever gaat de sync dan? Tot de flits duratie?
En ik neem aan dat je er per flitskop 1 nodig heb dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nog een paar praktijkvoorbeelden met de MiniTT1 en PlusII's aan de flitsers:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3523/3789001887_355c736be6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3572/3789812888_ea362a1b40.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
M'n eerste strobist shoot:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2456/3682729944_af4626009c.jpg

Setup:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3581/3799741122_7c698f696c_o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Netjes, ziet er goed uit! Misschien had je iets meer omgevingslicht moeten meepakken, maar dat is bij deze foto een kwestie van smaak denk ik. Bedankt voor de setup ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Na veel studio werk weer eens ouderwets met de 580EX en een paraplu op stap gegaan:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3445/3799092348_c7645fc462.jpg

En de setup:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~j03ev/img/setup2009-1.jpg

Oh ja, Canon heeft trouwens twee studio Picture Styles, wisten jullie dat al? Kun je met de EOSutility in de camera laden. Vind ze erg prettig werken als basis. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Joepv op 08-08-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Het komt niet echt geflitst over, netjes gedaan :)
Joepv schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:07:
Na veel studio werk weer eens ouderwets met de 580EX en een paraplu op stap gegaan:
[afbeelding]

En de setup:
[afbeelding]
Op de grote versie vind ik haar hoofd een beetje (te) soft, verder is ie netjes. Ook leuk gebruik gemaakt van de omgeving (die pijl bedoel ik dan natuurlijk :P).

En d:)b voor iedereen die z'n setup en instellingen vermeldt, daar heeft iedereen veel meer aan dan alleen maar een foto.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Ok, now you've done it, ik wil ook zo'n studioset. Dit leek me wel aantrekkelijk:
http://www.fotosg.nl/prod...h=24_127&products_id=4631
Nu vraag ik me als totale studion00b af of ik liever een set met twee softboxen heb, of eentje met een softbox en een plu.
Wat ik ook nergens in deze thread heb zien terugkomen is het vermogen van het instellicht. Is meer altijd beter? Ik zie studio strobes met 50 en met 150W lampen, dat lijkt me nogal een verschil. Ik heb wel eens iemand in de weer gezien met instellichten die meer leken op een schemerlamp, dan heb ik liever een bak licht denk ik. Maar misschien is dat uiteindelijk niet zo relevant of zie ik zelfs een nadeel over het hoofd? Penny for your thoughts...

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Iemand hier die een Falcon Eyes Ringflitser gebruikt? ;) Geer? Kan diegene even nakijken of je dat ding ook kunt gebruiken gewoon aan de 220 ipv alleen vanaf de accu. Want dat is wel vervelend als je hem als studiobeestje gebruikt? :)

• GerardHenninger
Timo schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 01:38:
Iemand hier die een Falcon Eyes Ringflitser gebruikt? ;) Geer? Kan diegene even nakijken of je dat ding ook kunt gebruiken gewoon aan de 220 ipv alleen vanaf de accu. Want dat is wel vervelend als je hem als studiobeestje gebruikt? :)
Yep, werkt ook op 220... dan kan je ook nog sneller doorflitsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik wil iemand fotograferen terwijl hij in een Lynx-helicopter zit. Ik zat aan het volgende te denken;
-Flitser in de cabine om die van binnenuit te verlichten
-Flitser met een plutje schuin voor het model
-Omgevingslicht gebruiken om de buitenkant van de heli te verlichten.

Kan ik de flitser in de heli het beste met of zonder plu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

Op strobist staat een artikel van iemand die zo'n zelfde shot heeft gemaakt. Daar is vast ook nog wel wat info uit te halen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Best interessant de nieuwe Radiopoppers, ik denk dat ik ze ga aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20
Erasmo schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:44:
Best interessant de nieuwe Radiopoppers, ik denk dat ik ze ga aanschaffen :)
Ik werk nu een jaar met de triggers die Frank ook in zijn openingspost noemt.
Gewerkt tot vrij grote afstanden (denk aan ruim 20 meter), en dan wil ik met klem benadrukken dat de trigger nog _nooit_ heeft gefaald. Niet 1 keer.
Waarom zou je dan nog duurdere triggers aanschaffen (tenzij je uiteraard meer features wilt, zoals ttl en remote controle)?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nomad schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:05:
[...]

Ik werk nu een jaar met de triggers die Frank ook in zijn openingspost noemt.
Gewerkt tot vrij grote afstanden (denk aan ruim 20 meter), en dan wil ik met klem benadrukken dat de trigger nog _nooit_ heeft gefaald. Niet 1 keer.
Waarom zou je dan nog duurdere triggers aanschaffen (tenzij je uiteraard meer features wilt, zoals ttl en remote controle)?
Omdat ik ook mijn camera wil kunnen triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Erasmo schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:14:
[...]

Omdat ik ook mijn camera wil kunnen triggeren.
check :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik brand gelijk maar even los;

Mijn Falcon Eyes SS150f lijkt wat kuren te hebben...

De modellamp van een flitser was doorgebrand, dus vandaag wat nieuwe gehaald, maar blijkbaar te sterk.. 50w brandde ook gelijk door.. Ik kon ook nergens vinden hoeveel watt erin moet (?!)

Nu doet 1 oude lamp het nog wel, maar als ik nu de flitser aan zet wordt deze vrijwel gelijk heet en komt er rook uit...

Zekeringen nagekeken en die zijn nog prima, nou vind ik het niet zzon probleem, gebruik ze niet al te vaak, maar wat kan dit zijn?

Dacht eerst dat het lampje er misschien verkeerd om in zat? Maar ook daar kan ik niet over vinden..

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wellicht weet de winkel waar je hem gekocht hebt het wel?

Gisteren samen met iemand geschoten die Lumedyne lampen gebruikten, amper groter dan een speedlight door de aparte generator, genoeg sap in de accu om een hele dag door te schieten en ook lekker sterk.
Je zit dan nog wel met een kabel van je lamp naar de generator maar daar valt mee te leven :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2224/2415820063_45ecd54b01_o_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2631/3871793030_6305991238.jpg

Setup:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2487/3871623493_35aa0638ce_o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
Even een vraag:
Wat is de beste manier om met de flits spul buiten in de regen te gaan fotograferen zonder dat de boel naar zn gootje gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Villean schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:42:
Even een vraag:
Wat is de beste manier om met de flits spul buiten in de regen te gaan fotograferen zonder dat de boel naar zn gootje gaat?
Ik doe altijd een groot plastic zeil erover heen.... van te voren altijd het zeil thuis even nat maken. Dan weet je zeker dat er geen gaten inzitten ;). Daarna uiteraard even laten drogen ;)

En ik doe het zeil dan over de setup heen op locatie, en ik bind hem dan altijd zo laag mogelijk bij de grond vast om het statief heen...

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenzelle op 02-09-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
Hmm das wel een goeie. Ik ga eens uit vogelen hoe ik dat kan gaan toepassen. Tnx

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Reportageflitsers of studioflitsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Donnie schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:41:
Damn dan zie ik dat dus steeds onderin, was gister ook aan het expirimenteren geslagen met mijn 580ex2 en mijn 450d, en zag toch steeds een irritante zwarte balk onderin, thanks Geer voor de uitleg. Ik dacht dat de 450D tot 250 kon maar helaas dus...
Die 450d kan ook tot 250, het probleem is dat als de sluiter helemaal openstaat de camera zegt tegen de flitser dat die moet flitsen. Als de flitser op de camera staat doet die dat meteen. Door het signaal eerst naar radio om te zetten en weer op te pikken en door te vertellen doe je daar een fractie van een seconde bij. 't is die fractie die ervoor zorgt dat de flits te laat afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Erasmo schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:18:
Reportageflitsers of studioflitsers?
Reportage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Je zou het kunnen proberen met een pedaalemmerzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Erasmo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:43:
Wellicht weet de winkel waar je hem gekocht hebt het wel?

Gisteren samen met iemand geschoten die Lumedyne lampen gebruikten, amper groter dan een speedlight door de aparte generator, genoeg sap in de accu om een hele dag door te schieten en ook lekker sterk.
Je zit dan nog wel met een kabel van je lamp naar de generator maar daar valt mee te leven :)

[afbeelding]
Jammer dat het zo super duur is :P is wel een heel mooi systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Timo schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:48:
[...]

Jammer dat het zo super duur is :P is wel een heel mooi systeem :)
Toevallig schakelen ze binnenkort waarschijnlijk ook over op PW's en speedlights :P

• Joepv
Om het topic wat in leven te houden een stobist plaatje van mijn kant. Ik had voor deze foto een 430EX en een 580EX flitser mee. Ik wilde de 580EX aansturen met mijn Elinchrom Skyport en dan de 430EX met de master/slave functie van Canon. Maar als ik de 580EX op master zet dan vuurt deze (tot mijn verbazing) niet af met mijn Skyport :S Het vreemde is dat het met mijn Chinese hakki-takki backup ontspanner wel werkt... 7(8)7

Maarja, de onderstaande foto is tijdens daglicht gemaakt op een dijk waar het hard waaide. Ik heb het diagfragma geknepen en links en rechts van het model de flitsers neergezet met de zoomkop op 24mm en de kracht beide op 1/2. De kleur heb ik verkregen door de witbalans op TL licht te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2429/3904270243_b2d90d43c0_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Foto is wat onderbelicht en ik zie nog detail en ruis op de achtergrond (zet je brightness maar eens wat hoger voor de grap in photoshop).

Verder best een leuke foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
J3roen schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:20:
Foto is wat onderbelicht en ik zie nog detail en ruis op de achtergrond (zet je brightness maar eens wat hoger voor de grap in photoshop).

Verder best een leuke foto!
Wat zou het uitmaken wat er nog aan detail in zit?...gaat er toch om wat je ziet op de foto en een heel klein beetje detail in de achtergrond mag best ,dat laat zien dat dit geen studio shot was.
Ik volg je commentaar niet zo?

Het onderbelichte voegt wel wat sfeer toe, maar ik geef toe, iets lichter had van mij ook wel gemogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik zie gewoon ruis op de achtergrond en dat stoort voor mij het beeld. Zo simpel is het. alsof het slecht shop werk is.

Veel simpeler kan ik het niet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
J3roen schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:11:
Ik zie gewoon ruis op de achtergrond en dat stoort voor mij het beeld. Zo simpel is het. alsof het slecht shop werk is.

Veel simpeler kan ik het niet brengen.
hmm, zeker weten dat je beeldscherm niet wat te licht staat?
Hier zie ik het echt amper en stoort het zeker niet (veel te slecht zichtbaar daarvoor).

(heb je een gecalibreerd goed scherm?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb een goed scherm (DELL ULTRASHARP 2709W) en hij is idd gecalibreerd met mijn spyder 3 pro.

Wellicht ben ik te kritisch, maar het valt mij simpelweg op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het wel een beetje eens zijn met J3roen.
Ik zou graag geen achtergrond zien, of een fillflashje op de achtergrond.
Want dan voegt de achtergrond wel wat toe maar op deze manier niet.

Wel onwijs mooi model en geschoten. Mooie pose en ja echt gaaf gewoon.
(misschien dat er daarom te kritisch naar de achtergrond wordt gekeken want de plaat is echt mooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
De achtergrond is denk ik een 500 meter weg (ze staat op een dijk). Dan had ik meer natuurlijk licht kunnen pakken. Op het origineel zie ik geen ruis, wel zie je de achtergrond op een lichter scherm idd iets doorschijnen.
Er is aan deze foto niet meer gedaan als wat selectief contrast verhoogd, dus aan PS kan het niet liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb even een voorbeeld online gezet waarbij je kunt zien wat ik zie (wel extreem aangezet om het goed duidelijk te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
J3roen schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:57:
Ik heb even een voorbeeld online gezet waarbij je kunt zien wat ik zie (wel extreem aangezet om het goed duidelijk te maken).
het meeste ervan zie ik ook op het origineel, maar zo donker dat het me gewoon niet stoort.
Blijkbaar een mening verschil, want aan het scherm ligt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer qua triggers. Ik zie vele soorten staan en ik wil graag een radiowave trigger set die werkt met softboxen van bv linkstar of Elinchrom en met 430EXII. Nu stuur ik 2 430EXII's aan met mijn ringflits maar ik vind dat niet helemaal vlekkeloos werken. Zeker omdat de ringflits niet op de 35mm past. Ideaal gezien wil ik dus een zet die mij toestaat om de ringflits te mounten, de 430EXII's aanstuurd en de toekomstige softboxen.

Kan dit in een set om moet ik meer creative oplossingen zien te verzinnen?

Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste

Let op:
Laat je set-up zien als je een foto plaatst!