Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio
Thnkz voor je uitgebreide comment.
Met het "rim light" ga ik aan de gang. Denk dat ik zaterdag de grids eens vervang door softboxen. Alleen moet ik dan opletten dat ik geen overstraling van licht ga krijgen. Op een Internet site zag ik dat de pro's daar schermen voor gebruiken, maar hier heb ik nauwelijks plaats voor in mijn studio ruimte.
Strakke strobist foto van je hond, alleen jammer van de zonnewijzer, anders was die helemaal af...
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Ik ben benieuwd, maar voor 52 euro vind ik het het proberen waard.
Hij zou moeten passen op mijn A900 met HVL-58AM als ik alles goed heb nagemeten.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Artikel
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 x Falcon Eyes Trigger RF425 radiowave (Offshoe) Canon (set) (292214) = EUR 49,00
1 x Falcon Eyes Paraplu ø 100cm Wit/Zwart (295384) = EUR 23,00
1 x Manfrotto Paraplu houder incl. spigot (Swifel Lite Tite) (MAN026Z) = EUR 29,95
1 x LinkStar Hotshoe adapter met kabel HS-25A3 (560856) = EUR 10,00
1 x Falcon Eyes Lampstatief FE804 200cm Zwart (295204) = EUR 19,00
Totaal voor nog geen 140 euri klaar.
Netjes toch denk ik
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
[ Voor 3% gewijzigd door Joepv op 29-05-2009 16:05 ]
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Dat is dus precies zo'n ringflash adapter waar de vorige 2 pagina's over gingenJoepv schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:04:
Gisteren zag ik in het programma Lauren verslaat een fotograaf ook een soort van portable ringflitser gekoppeld aan zijn 580ex gebruiken bij het maken van staatsiefoto's van een hoge sjeik. Ze lieten ook de foto's tussendoor zien en die ringflitser icm strijklicht via het raam was echt mooi.
The devil is in the details.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Is niet portable genoeg.Acolyte57 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:23:
Opvallend eigenlijk dat een 'echte' fotograaf niet ook meteen een 'echte' ringflits heeft...
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Inderdaad, aan een studioringflitser zit nog een flinke generator gekoppeld.
Of in het stopcontactErasmo schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:23:
[...]
Inderdaad, aan een studioringflitser zit nog een flinke generator gekoppeld.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Wat ik zeker weet dat interessant is, zijn een Canon 540 EZ voor €25,- Een Sunpak 5000AF (canon) voor €50,- en een Sigma EF-500 Super (Canon) ook €50,-.
Ikzelf heb er vandaag net een sunpak 5000AF voor Minolta/Sony gehaald, en nog wat ander klein Minolta kabeltjes grut. Nu heb ik 2 manuele flitsers die ik zonder al teveel poespas draadloos aan kan sturen. Het enige wat ik mis is een 2de statief met plu/softbox
Ik ben erg tevreden met mijn EF 500 Super, alleen heb ik er tweedehands 70 eu voor neergelegd. Klinkt dus als een koopje...Wolfensteijn schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 15:54:
Wat ik zeker weet dat interessant is, zijn een Canon 540 EZ voor €25,- Een Sunpak 5000AF (canon) voor €50,- en een Sigma EF-500 Super (Canon) ook €50,-.
http://www.flickr.com/photos/erasmos/3584721673/
Nadat m'n SB-900 (zelfde probleem) al 2 keer op het gras gedonderd was, en ik geen geschikte oplossing kon vinden op het internot, kwam ik op het volgende simpele idee:leejoow schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:38:
Heeft er iemand een goede tip voor een hotshoe adapter waar ik mijn SB-600 goed op kan bevestigen? Ik heb nu wel een cheapass ebay adapter en daar blijven flitsers met van dat schroefdraad in de shoe goed op zitten (die je vastdraaid zegmaar) maar mijn SB-600 (met zo'n schakelaartje) flikkert er telkens van af. En dat vind ik niet leuk voor mijn flitser

Ik heb met een Dremel een klein gaatje geboord op de plek waar de lockpin zit van de SB-600/900. En nu valt de flitser er niet meer af!
Wie niet waagt mist altijd!
Geweldige triggers btw die Falconeyes dingetjes, nog geen misfires gehad of iets dergelijks!!! Nu maar is kijken of ik iemand kan vinden die vanavond voor me wil poseren.
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Pas op met deze filters. Ik heb die ook.Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:47:
Vandaag zijn ook mijn Lee filters binnen gekomen! Ik was het alweer vergeten dat ik ± 7 weken geleden een sample pakketje aangevraagd had.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar als je je flitser op 1/2 of 1/1 power zet, dan smelt je filter vast aan je flitser

Met welke flitser doe je dat dan, met de 800, of gebeurt dat ook met de 600? Ik heb regelmatig mijn 430ex op volle kracht gebruikt met een filter ervoor, maar die zijn niet vastgesmolten.Jeroenz18 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:31:
[...]
Pas op met deze filters. Ik heb die ook.
Maar als je je flitser op 1/2 of 1/1 power zet, dan smelt je filter vast aan je flitser
Toegeven: er is er eentje een beetje kreukelig geworden, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb ook inmiddels een paar grotere CTO en CTB besteld, die zal ik het meeste gebruiken. De andere kleurtjes zijn alleen voor de "leuk".
[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 05-06-2009 16:01 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Zowel met de 600 als met de 800 ...Magic schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:00:
[...]
Met welke flitser doe je dat dan, met de 800, of gebeurt dat ook met de 600? Ik heb regelmatig mijn 430ex op volle kracht gebruikt met een filter ervoor, maar die zijn niet vastgesmolten.
Toegeven: er is er eentje een beetje kreukelig geworden, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb ook inmiddels een paar grotere CTO en CTB besteld, die zal ik het meeste gebruiken. De andere kleurtjes zijn alleen voor de "leuk".
Na tijdje flitsen worden ze wel zodanig warm dat ze smelten ...
Nu gebruik ik grotere filters en die met een stokje op mijn flitser gemonteerd, zodat ze een 10 / 15 cm van de flitskop gemonteerd zitten.
Kan wel even duren denk ik.J3roen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:31:
Iemand de O-flash al binnengekregen? Ik zit nog te wachten...
Houd rustig rekening met een week of 2.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Nope, nog niks binnen.J3roen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:31:
Iemand de O-flash al binnengekregen? Ik zit nog te wachten...
[ Voor 38% gewijzigd door BamSlam_ op 05-06-2009 20:48 ]
Hmmm, volgens mij had ik wel een verzendmelding. Zal eens even in de mail zoeken.BamSlam_ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:48:
Hier ook nog niet binnen, zelfs nog geen verzendmelding gehad. Meestal heb ik spullen uit Hong Kong in een week, hooguit 10 dagen wel binnen.
Same here.M a r c o schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 00:10:
ik heb hem wel een mailtje gestuurd waarna hij bevestigde dat het wel verstuurd was iig. (die seller uit hong kong)
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Hoeveel meer had je ook alweer betaald?GerardHenninger schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 01:55:
M'n Rayflash had ik binnen 30 seconden na aankoop in m'n handen
Moet ik dan ook meenemen hoeveel geld het ding al heeft "opgeleverd" ?
[flauw]
Je koopt toch ook geen Sony/Pentax die goedkoop is en waarmee je ook foto's kan maken i.p.v. dat je morgen al een Canon/Nikon camera in handen kan hebben?
[/flauw
Dan is het ook logischer om wat meer geld voor kwaliteit uit te geven.
Bij mij is het maar eens om te experimenteren / spelen.
En dan is 50 euro net zo'n bedrag waarvoor je het wel eens wilt proberen.
Hap, hap, hap...GerardHenninger schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 04:42:
Moet ik dan ook meenemen hoeveel geld het ding al heeft "opgeleverd" ?Of dat ik wel egaal licht heb? Of dat ik probeer de economie te stimuleren door het uitgeven van "veel" geld? Of dat ik liever wel een goed en bekend product heb?
edit: ik zie ook deze staan: http://www.fotosg.nl/product_info.php?cPath=24_202&products_id=1263. Kan daar gewoon een swivel adapter op of moet daar nog iets tussen?
[ Voor 51% gewijzigd door Nedra op 07-06-2009 13:15 ]
thanks! Ik heb eindelijk m'n extra triggers en flitsers binnen gekregen dus wil er uiteraard snel mee aan de slag. Ben een klein beetje teleurgesteld in de flitsers - cactus kf36 aka de Vivitar 258hv. Ze zijn erg sterk, bieden een plaats voor kleurfilters zonder diy constructies en zijn met ogen dicht nog te bedienen. Wat minder is, is dat ze een hoop herrie maken, niet links/rechts kunnen draaien, alleen een aansluting voor een shutter cable heeft en de laagste stand 1/16 is. Voor de rest moet ik er nog even goed mee spelen om er een duidelijk oordeel over te gevenNomad schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:21:
dat statief heeft dezelfde aansluiting als elk ander statief. Zit gewoon een pivot op (zo heet dat geloof ik)...iig, elke normale accessoire past daarop, een swivel adapter ook.
Verwijderd
daarmee bedoel je de 15eu statiefjes?Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:51:
Ze zijn terug binnen
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5131 (swivel adapter met paraplu mogelijkheid).
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5123 (paraplu, groot)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5121 (paraplu, normaal)
Ik wil ze gebruiken met mijn 430ex en/of sb-24. Voor die paar euro wil ik ze wel kopen, dus om het geld zou ik het niet laten, maar ik zou er meer van balen dat ik een paar weken moet wachten op de spullen, waarna ze toch niet voldoen
Wat gebruiken jullie vaker, een shoot-through umbrella, of een shoot-at umbrella?
En als ik toch bij DX ga bestellen, wat zijn nog meer handige strobist dingetjes om er ook te halen? Ik zag al een waterpasje staan voor de hot-shoe voor een euro ofzo, die pak ik ook direct mee.
[ Voor 13% gewijzigd door Magic op 07-06-2009 14:59 ]
De kwaliteit is te doen maar niet top, maar als je er geen rare fratsen mee uithaalt zijn het prima dingen.
Een goede swivel is een lust voor je leven, zeg ik maar altijd
Ik verwacht uiteraard geen uitmuntende kwaliteit. Ik wil er gewoon even mee spelen totdat ik weet wat ik precies wil en nodig heb. Als ik dat weet dan koop ik uiteraard wel kwaliteit.Erasmo schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:15:
Ik heb deze maar dan in de shoot-through versie: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14409
De kwaliteit is te doen maar niet top, maar als je er geen rare fratsen mee uithaalt zijn het prima dingen.
Ik zie dat er bij die paraplu die jij noemt dezelfde swivel adapter zit als die ik aangeef. Wat is jouw ervaring ermee?
En nomad: wat bevalt jou precies niet aan de adapter? Kun je ook een aangeven die wel goed voldoet (voor een mooie prijs, ik ben niet van plan om meteen 100en euro's aan klein spul te kopen)?
Dan is het een goede keuzeMagic schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:25:
[...]
Ik verwacht uiteraard geen uitmuntende kwaliteit. Ik wil er gewoon even mee spelen totdat ik weet wat ik precies wil en nodig heb. Als ik dat weet dan koop ik uiteraard wel kwaliteit.
Ik zie dat er bij die paraplu die jij noemt dezelfde swivel adapter zit als die ik aangeef. Wat is jouw ervaring ermee?
En nomad: wat bevalt jou precies niet aan de adapter? Kun je ook een aangeven die wel goed voldoet (voor een mooie prijs, ik ben niet van plan om meteen 100en euro's aan klein spul te kopen)?
Fotosg heeft goede swivels van manfrotto, kosten wel 30 euro ofzo, maar zijn gegoten metaal en super degelijk.
Ik heb er 3 van en dat werkt altijd 100%.
deze
Die ben ik inderdaad ook tegengekomen in mijn zoektocht. Alleen zit er helaas geen hotshoe op (voor zover ik kan zien). Ik zou dus eerder geneigd zijn om deze aan te schaffen:Nomad schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:45:
wat mij niet beviel is de bout die je vast draait om het geheel vast te zetten, zichzelf uit zijn "gleuf" duwt en dus bij aandraaien zichzelf stuk maakt. De eerste keer dat ik hem (niet overdreven hard) aandraaide gebeurde dit al, ik heb de swivel dus nooit gebruikt en meteen de kast in gegooid als zijnde een onding.
Fotosg heeft goede swivels van manfrotto, kosten wel 30 euro ofzo, maar zijn gegoten metaal en super degelijk.
Ik heb er 3 van en dat werkt altijd 100%.
deze
http://www.fotosg.nl/product_info.php?products_id=6846
Zijn ook absoluut niet verkeerd hoor !!
Ze zijn groter en veel sterker dan ik verwachten, en ik zou zonder twijfel en ex 580II oid erop durven zetten als ik die zou hebben.
edit: deze dus
http://www.fotosg.nl/prod...h=24_124&products_id=3140
[ Voor 16% gewijzigd door sapphire op 07-06-2009 21:30 ]
Worden die FE statieven met een tas geleverd ??Nedra schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:51:
t ziet er een beetje naar uit dat FotoSG door z'n statiefjes heen is..nog andere alternatieven voor soortgelijke prijs?
edit: ik zie ook deze staan: http://www.fotosg.nl/product_info.php?cPath=24_202&products_id=1263. Kan daar gewoon een swivel adapter op of moet daar nog iets tussen?
edit:
die FE804 zijn volgens mij gewoon dezelfde statieven als die 15 EUR statieven. Vroeger waren die van König (LS-10) met draagtas, bij de levering van 2 weken geleden waren het bulk statieven zonder tas, in een witte doos, met als label op het statief: "W-804"
[ Voor 20% gewijzigd door psychodweep op 07-06-2009 22:49 ]
vorige week mn ''test'' studio setje binnengehad en na 1 softbox opgezet te hebben zat ik wel een beetje van,
''shit das groot''
uiteindelijk dus maar 1 softbox opgezet en gister avond maar een paraplu in de 2e flitser gedaan.
(let niet op de rommel/vlek op muur)
doos van fotosg

inhoud van doos

knoeien rond bedtijd

pwitty

binnenkort maar eens kijken of ik alles wel fatsoenlijk in het tuinhuisje kan opzetten want ik begin er nu toch wel aan te twijfelen of ik wel genoeg ''ruimte'' heb.
mischien is het zichtbaar op de foto maar ik heb dus de swivel die hierboven staat en ik moet zeggen hij werkt _maar_ als je de flitser niet goed vastzet loop je het risico dat hij eraf valt en het ''knijp'' mechanisme vind ik niet je van het (en ook vind ik het iets te link om de 580exII vast te zetten omdat het metaal wel heel erg dik lijkt en ik dus onnodige druk op de houder ga zetten als ik hem wel vastzet)
wat je ziet zijn de 2 falcons en 1 ex580exII
ben denk ik nog wel van plan om andere statieven te kopen voor de falcons want de prut die erbij geleverd is (wat verwacht je voor 151 euro) is beetje slapjes itt statief van de speedlight.
foto's zijn klikbaar..
Verwijderd
Ben ik blij om, aangezien ze hopelijk woensdag of donderdag aankomen.sapphire schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:29:
Ik heb die FE swifels bij fotosg gehaald.
Ze zijn groter en veel sterker dan ik verwachten, en ik zou zonder twijfel en ex 580II oid erop durven zetten als ik die zou hebben.
Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio
hmm, helaas zit ook daar geen hotshoe-adapter op.sapphire schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:29:
Ik heb die FE swifels bij fotosg gehaald.
Ik weet niet welke je bedoeld van DE, maar ik denk niet dat ze hetzelfde zijn.pieter_ale schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:10:
Je hebt zelf ook door dat deze gelijk is aan die van Dealextreme?
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Op manfrotto's en ieder ander ook niet voor zover ik weet, alleen die goedkope DX dingen.Magic schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:11:
[...]
hmm, helaas zit ook daar geen hotshoe-adapter op.
Koop je voor een paar euro een hotshoe adapter erbij voor je reportage flitser.
Persoonlijk zou ik liever een paar euro meer uitgeven aan een goede swivel/swifel en een hotshoe adapter erbij dan zo'n goedkope DX versie....als je er een ex580II op zet zet je toch snel 350 euro+ op dat ding....
Ik zat alleen te denken dat juist die losse hotshoe-adapter het zwakke punt zou zijn, en er voor zou zorgen dat de flitser niet in het midden van de paraplu flitst (omdat het toch wat hoogte toevoegt).
geen idee..maar dat zou kunnen zijn want ik kreeg opeens een mailtje dat ze later geleverd worden, terwijl de rest nu al de deur uit is. Gister stond gewoon dat ze op voorraaad stonden (kan natuurlijk dat het niet actueel was gezien het zondag was, alhoewel ik denk dat dat wel geautomatiseerd is) en ze reageren ook niet op mailtjespsychodweep schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:44:
[...]
Worden die FE statieven met een tas geleverd ??
edit:
die FE804 zijn volgens mij gewoon dezelfde statieven als die 15 EUR statieven. Vroeger waren die van König (LS-10) met draagtas, bij de levering van 2 weken geleden waren het bulk statieven zonder tas, in een witte doos, met als label op het statief: "W-804"
Op voorraad vragen reageren ze idd niet... wel "hoe zit het met m'n bestelling" vragen...Nedra schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:09:
[...]
geen idee..maar dat zou kunnen zijn want ik kreeg opeens een mailtje dat ze later geleverd worden, terwijl de rest nu al de deur uit is. Gister stond gewoon dat ze op voorraaad stonden (kan natuurlijk dat het niet actueel was gezien het zondag was, alhoewel ik denk dat dat wel geautomatiseerd is) en ze reageren ook niet op mailtjes
Wanneer had je hem besteld?M a r c o schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:44:
Mijn O-flash is binnen uit hong kong.![]()
Helaas deze week geen tijd om er serieus mee te spelen.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

voor 10,- euro heb ik wat plexiglas gekocht bij de lokale plexiglas groothandel
* spiegel plexiglas
* smoke plexi
* stukje cilinder
* plexi lijm

Vervolgens ben ik bij een vriend van mij (Widow) wezen boren en modden. Gezien ik geen kolomboor heb

tada, past perfect al zeg ik het zelf

Eerste rij leds erin gestopt en aan elkaar gesoldeert. De minnen steken uit naar boven.

Buitenste rij gesoldeert.

De lokale electroboer raadde mij toch aan om 100 weerstandjes te gebruiken ipv 1 grote. kortom een klote werk weer solderen

look

tadaaaa
totale kosten voor het project
* 10,- voor plexiglas
* 7,15 voor 100 led's bij DX
* 5,- voor 100 weerstandjes + 4xAA batteryhouder
----------------- +
22,15
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
het is bedoelt om puur het onderwerp te belichten.. echter ik moet dat nog is gaan doenJoepv schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:41:
Leuk, maar geven die leds ook zoveel licht dat ze je onderwerp mooi belichten? Of is dit puur om de catchlights van een ringflits te faken?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Die van mij werd ook zojuist bezorgd!M a r c o schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:44:
Mijn O-flash is binnen uit hong kong.![]()
Helaas deze week geen tijd om er serieus mee te spelen.
Hmmzh die van mij gaat naar m'n ouders toe dus ff wachten tot ik daar weer eens ben
Hier ook binnen intussen.
Binnenkort eens proberen.
Edit: hij past in ieder geval goed op mijn Sony A900 + HVL-58AM combinatie.
Ik heb de F-175..die voor Canon 1D is bedoeld.
[ Voor 22% gewijzigd door Mud.Starrr op 09-06-2009 21:05 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Wat ik wil gaan doen is aan mijn Yongnuo PT-04TM trigger een aansluiting solderen dat ik deze ook kan gebruiken om mijn studio flitser af te vuren. Maar ik vraag me af of het voltage mijn flitskop kan beschadigen.
Nu hoor ik jullie denken; "koop toch een PocketWizard, of een SkyPort", maar mijn 11 euro trigger heeft me nog nooit in de steek gelaten!
Heel leuk gedaan! Nu eentje maken met een opening van 200mm, genoeg leds voor 400W output en dan een dimmer erop en dan heb je er een klant bijReseTTim schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:26:
Zoals ik al eerder vertelde wilde ik zelf een led ringflitser gaan maken.. om dit te maken heb ik gekozen voor led's.
[afbeelding]
voor 10,- euro heb ik wat plexiglas gekocht bij de lokale plexiglas groothandel
* spiegel plexiglas
* smoke plexi
* stukje cilinder
* plexi lijm
[afbeelding]
Vervolgens ben ik bij een vriend van mij (Widow) wezen boren en modden. Gezien ik geen kolomboor heb. Op deze foto vind je een stukje oud oerhollands getto modding
[afbeelding]
tada, past perfect al zeg ik het zelfal is het meer toeval dan wijsheid. Schoonheidsprijs wint ie niet. maar voor mij moest het voornamelijk functioneel zijn
[afbeelding]
Eerste rij leds erin gestopt en aan elkaar gesoldeert. De minnen steken uit naar boven.
[afbeelding]
Buitenste rij gesoldeert.
[afbeelding]
De lokale electroboer raadde mij toch aan om 100 weerstandjes te gebruiken ipv 1 grote. kortom een klote werk weer solderen
[afbeelding]
look![]()
I have circles in my eyes
![]()
[afbeelding]
tadaaaa![]()
totale kosten voor het project
* 10,- voor plexiglas
* 7,15 voor 100 led's bij DX
* 5,- voor 100 weerstandjes + 4xAA batteryhouder
----------------- +
22,15
ik gebruik ook mijn ebay triggertjes om mijn studio set te triggerenJoepv schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:36:
Ff een technische vraag; de output van een ebay trigger voor op je externe flitser is die hetzelfde als de output om een studio flitskop te laten flitsen?
Wat ik wil gaan doen is aan mijn Yongnuo PT-04TM trigger een aansluiting solderen dat ik deze ook kan gebruiken om mijn studio flitser af te vuren. Maar ik vraag me af of het voltage mijn flitskop kan beschadigen.
Nu hoor ik jullie denken; "koop toch een PocketWizard, of een SkyPort", maar mijn 11 euro trigger heeft me nog nooit in de steek gelaten!
werkt dus prima.
ik heb sinds kort 2 studio flitsers en stuur dee met dezelfde triggers aan (gewoon via sync kabeltje)Joepv schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:36:
Ff een technische vraag; de output van een ebay trigger voor op je externe flitser is die hetzelfde als de output om een studio flitskop te laten flitsen?
werkt prima!
Leuk Tim om het resultaat te zien van alleen dat plexiglas plaatje wat ik van je gezien heb. Dit lijkt me best netjes voor macrofotografie. Al ben ik wel benieuwd naar hoe de ledjes schijnen. Of het een gebundelde straal naar voren is die pas op 1 meter afstand pas egaal word of ook al eerder. Dit zijn wel zaken om uit te zoeken voordat je met macrofotografie of iets anders aan de gang gaat. Aan niet egaal belichte onderwerpen heb je dan alsnog weinigReseTTim schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:26:
Zoals ik al eerder vertelde wilde ik zelf een led ringflitser gaan maken.. om dit te maken heb ik gekozen voor led's.
Zelf zat ik meteen te denken aan dat wat Gerard ook al voorstelde; grotere cirkel, met een aan en uitknopje erop. Een dimmer is eigenlijk ook een welkome aanvulling.
Mijn 53 delige ledlamp heeft overigens maar 1 centrale weerstand. Geen idee wat het technische verschil zou zijn...
Of voor macro nog knoppen/dimmer's erbij maken om links en rechts ratio verschillen te maken.jules schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:30:
[...]
Leuk Tim om het resultaat te zien van alleen dat plexiglas plaatje wat ik van je gezien heb. Dit lijkt me best netjes voor macrofotografie. Al ben ik wel benieuwd naar hoe de ledjes schijnen. Of het een gebundelde straal naar voren is die pas op 1 meter afstand pas egaal word of ook al eerder. Dit zijn wel zaken om uit te zoeken voordat je met macrofotografie of iets anders aan de gang gaat. Aan niet egaal belichte onderwerpen heb je dan alsnog weinig.
Zelf zat ik meteen te denken aan dat wat Gerard ook al voorstelde; grotere cirkel, met een aan en uitknopje erop. Een dimmer is eigenlijk ook een welkome aanvulling.
Mijn 53 delige ledlamp heeft overigens maar 1 centrale weerstand. Geen idee wat het technische verschil zou zijn...
Dat zou super zijn voor macro fotografie.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Zie ik opeens dat die O-flash nu geen 70 dollar meer is, maar 50 dollar.
Verwijderd
Ja dat was 2 dagen nadat ik bestelde al zoM a r c o schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:38:
hmmmm, keek toevallig nog eens op die ebay store voor een kennis die ook interesse had.
Zie ik opeens dat die O-flash nu geen 70 dollar meer is, maar 50 dollar.
Ach ja, die 15 euro meer overleven we ook wel.
Ik heb intussen er wat mee gespeeld.Hahn schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:43:
Ik zie nu wel dat meerdere mensen inmiddels al de O-flash binnen hebben gekregen, maar waar blijven de eerste (test)shots dan?
Moet nog de foto's op mijn Mac zetten, maar de eerste shots zagen er goed uit.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Heb ik dus ook geen bevestiging van gekregen, ik had het ze nog gevraagd via e-mail..maar vandaag waren ze er opeens welVerwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:46:
ja die zou ik ook wel graag zien. De statiefjes bij fotosg zijn dus blijkbaar toch niet op stock, ik heb maandag een email gekregen dat ze met m'n bestelling bezig zijn, maar nog altijd geen mail gekregen dat alles is verstuurd. Wel zuur!

Het is nog even wennen om ermee te werken, maar ik vind het toch wel een leuk speeltje
Alle foto's zijn klikbaar voor 6MP versie (25% van volle resolutie).
Eerst even geprobeerd op een van de kinderen van mijn zus.

En daarna een vriendin.

Met een extra flitser.

Deze is genomen in combinatie met een extra flitser met plu van de rechterkant.
Vervolgens wat macro's.

Dezelfde foto nog een keer zonder de O-flash.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Ja dat is wel jammer inderdaad.Hahn schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:44:
Het effect op zich vind ik best mooi, alleen jammer dat je geen volledige rondjes in de ogen van mensen ziet, daar was ik al bang voor.
Maar met een beetje photoshop is dat zo opgelost
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Lust

Jaloezie

Hebzucht

Was een erg leuke shoot - de commissie had goed nagedacht over de settings, kleding, etc en wij hoefden dat alleen nog maar uit te lichten en netjes op de plaat te krijgen. Voor een toepasselijk dark & gritty gevoel nog wel vrij zwaar nabewerkt in Lightroom.
[ Voor 14% gewijzigd door Acolyte57 op 12-06-2009 16:35 . Reden: thumbnails gemaakt ]
Cool! Echt heel leuk gedaan! Mis misschien wel een beetje emotie bij de mensen, maar het verhaal komt desondanks heel goed over.Acolyte57 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:02:
Gisteren was de almanakpresentatie van mijn vereniging, dus kan ik eindelijk wat foto's showen die tot dan toe nog onder embargo warenhet thema van de almanak was Zeven Zonden en daarvoor had ik samen met een verenigingsgenoot onze eerste strobist style photoshoot uitgevoerd:
Lust
[afbeelding]
Jaloezie
[afbeelding]
Hebzucht
[afbeelding]
Was een erg leuke shoot - de commissie had goed nagedacht over de settings, kleding, etc en wij hoefden dat alleen nog maar uit te lichten en netjes op de plaat te krijgen. Voor een toepasselijk dark & gritty gevoel nog wel vrij zwaar nabewerkt in Lightroom.
Alleen mis ik wel het doel van het plaatsen van deze foto's hier, dit zou in het Showcase-topic moeten, tenzij je je setup laat zien (zie waarschuwing)
Gaaf zeg!!Acolyte57 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:02:
Gisteren was de almanakpresentatie van mijn vereniging, dus kan ik eindelijk wat foto's showen die tot dan toe nog onder embargo warenhet thema van de almanak was Zeven Zonden en daarvoor had ik samen met een verenigingsgenoot onze eerste strobist style photoshoot uitgevoerd:
Lust
[afbeelding]
Jaloezie
[afbeelding]
Hebzucht
[afbeelding]
@ GerardHenninger, bij die van mij lijkt het me nogal obvious wat mijn setup was.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Thanks! En... OepsGerardHenninger schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:35:
Cool! Echt heel leuk gedaan! Mis misschien wel een beetje emotie bij de mensen, maar het verhaal komt desondanks heel goed over.
Alleen mis ik wel het doel van het plaatsen van deze foto's hier, dit zou in het Showcase-topic moeten, tenzij je je setup laat zien (zie waarschuwing)
Dat is gear-testen, dat is wat andersMud.Starrr schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:49:
[...]
Gaaf zeg!!
@ GerardHenninger, bij die van mij lijkt het me nogal obvious wat mijn setup was.
Maak als je zo willen voor de liefhebbers nog even een overzicht, is inmiddels alweer een tijd geleden dat iemand zoiets heeft gedaanAcolyte57 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 18:46:
Thanks! En... Oepshad er niet zo bij nagedacht en omdat het mn eerste grote Strobist ervaring was leek het me leuk om in dit topic te posten
't is een beetje behelpen, maar dit was zo'n beetje het ideeGerardHenninger schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:13:
Maak als je zo willen voor de liefhebbers nog even een overzicht, is inmiddels alweer een tijd geleden dat iemand zoiets heeft gedaan
Lust

Jaloezie

Hebzucht

Thanks! Super..... mijn complimenten voor het geheel.Acolyte57 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 02:14:
Bedankt allemaal! De kleurenversie is een stuk minder interessant dan deze finals, maar ik zal ze even opduiken als ik weer thuis bij m'n iMac zit.
[...]
't is een beetje behelpen, maar dit was zo'n beetje het idee
Lust
[afbeelding]
Jaloezie
[afbeelding]
Hebzucht
[afbeelding]
Als je me even een mailtje stuurt met 600px (breed) versies van de foto's/setup dan zet ik ze in de openingspost, als je dat wil tenminste.
En bij deze ook de kleuren originelen (straight out of the cam), klik voor groter:psychodweep schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:56:
Ik vind die 3 foto's echt zeer knappe platen.... mogen we ook de kleurversie zien ?
Lust

Jaloezie

Hebzucht

En nog een making of

Bij de uiteindelijke shot stond ik nog dichterbij met de paraplu, toen rolden er in m'n achterhoofd toch wel een hoop doemscenario's met kapotte ruiten en dure krassen op een Aston Martin DBS langs... Zo'n Manfrotto statief is ook weer niet gemaakt om als boom scheef gehangen te worden.
Will do!GerardHenninger schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 03:07:
Als je me even een mailtje stuurt met 600px (breed) versies van de foto's/setup dan zet ik ze in de openingspost, als je dat wil tenminste.
Verwijderd
Thanks! Maar oef, ik zou gewoon v4's of CTR-301s halen als je toch met goedkope units wilt blijven werken... ik heb alleen maar problemen gehad met de v2's. De 301s waren echt een verademing daarmee vergeleken...Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:20:
mooie, fotos, ik doe het je nog niet na, helemaal niet nu ik 2 fliters heb en maar 1 cactus v2s receiversweet iemand waar je die dingen los kan halen?
Een PocketWizard is even te duur en hoop met de Skyport van al het gezeur af te zijn (en niet meer mijn nek te breken over de sync kabel

Skyports werken uitstekend met de linkstars (overigens niet alleen niet alleen met linkstar). Alle benodigde kabels/verloopjes zitten in het pakket.
[ Voor 20% gewijzigd door J3roen op 15-06-2009 15:01 ]
Laat je set-up zien als je een foto plaatst!