Algemeen Studio/Strobist Topic

Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:23:
Ik heb nu een beetje rondgekeken op de sites met wat aanbiedingen qua studio lampen, flitsersets en achtergrond doeken etc.. Aangezien ik pas een jaar bezig ben met fotografie lijkt het me wel erg leuk om een klein studiotje te beginnen. Zou iemand (wie iets meer verstand ervan heeft als mij, haha) mij kunnen helpen? Ik ben zelf 16 jaar, bijna 17.. en zoals je wel kan inschatten is mijn budget niet al te groot. Begin van dit topic staan ook wat tips qua flitsersets voor een beginner, al vind ik 300 euro erg veel.. is er mischien een andere optie qua lampen?
Speciaal voor jou heb ik de openingspost aangepast; er zit nu een nog goedkoper flitssetje tussen. Check even "Startersset #1 - Mega Budget" in de TS :)
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:44:
Je zou met reportage flitsers kunnen gaan werken.
Dat is ook een goed idee. Esther, heb je misschien al een reportageflitser?
Kijk anders eens hier na. Misschien is dit wel leuk om mee te beginnen.
Bijna 300 euro.... het goedkoopste setje in de openingspost is 165 euro (op dit moment van schrijven).
Als je budget rond de 250 euro zit dan zou ik hiervoor kiezen : Linkstar Flitsset MT-150LU. Traploos instelbaar van 1/1 tot 1/16de en meer solide koppen dan de Falcon Eyes die jij hierboven aanhaalt :)

Succes Esther.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als eerste: erg bedankt voor de reacties!

Ik heb verder op internet nog rondgekeken, en daar zag ik ook onder andere dat er 2 lampen (flitserset) werd gebruikt en een lamp met een paraplu met folie etc. Ik heb zelf een ruimte beschikbaar van 3m bij 4m, best klein dus. Zou ik dan aan zo'n flitserset genoeg hebben?

Heb zelf ook even op jullie links gekeken.. daar kwam ik ook deze tegen: http://www.fotosg.nl/prod...h=24_125&products_id=5750
of is dit helemaal niks? nogmaals, heb er echt nog geen verstand van! :D
Esther, heb je misschien al een reportageflitser?
Nope, heb ik niet...
Speciaal voor jou heb ik de openingspost aangepast; er zit nu een nog goedkoper flitssetje tussen. Check even "Startersset #1 - Mega Budget" in de TS
Waar kan ik dat vinden? Nog niet zo bekend hier.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38

Japie.G

Colour Classic

Waar kan ik dat vinden? Nog niet zo bekend hier.. :$
eerste post, op eerste pagina van dit topic (TS=Topic Start)

Overigens kun je echt beter een startersetje kopen zoals gerard beschrijft (deze dus). Wat je nu hebt uitgezocht is een lamp, geen flitser :)

[ Voor 53% gewijzigd door Japie.G op 04-05-2009 14:52 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik ben erg naar de voorbeelden van een medestrobist, mingthein op Flickr, aan het kijken mbt horloge fotografie. In plaats van gewoon een gigantische klap licht in een lightbox te diffuseren probeer ik nu wat specifieker uit te lichten. M'n eerste pogingen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3611/3502430256_523ab7037a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3575/3501976889_fabe1b886e.jpg

Verplichte setup shot (jaja, de zeer professionele lightbox-op-bed, flitsers-op-boeken, horloge-op-omgevouwen-klerenhanger stijl van schieten :+ ):

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3638/3502856112_a3ac557031.jpg

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net http://www.hama.de/portal/articleId*3269/action*2563 aangekocht samen met een hama paraplu houder en flitschoen om alles op statief te monteren voor 47.99. De paraplu is 90 cm. Eigenlijk is het een miskoop, maar het was het enige dat er binnenwas, en ik moest het direkt meenemen. Volgende word wel iets degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het best prijzig om eerlijk te zijn. Bij fotosg een zilvere 100cm plu voor 17 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb maar wat cactus speelgoed besteld bij Gadget infinity! Ik had laatst een v4 trigger setje gekocht en ben er erg tevreden over (ook over de snelle levertijd van gadgetinfinity.com) dus nog maar wat besteld, nl. 2x Cactus KF36 (kloon van de Vivitar 285HV), multi-color flash setje, cactus wireless ontspanner voor de 40d, 3x cactus receivers (eentje extra, je weet maar nooit) en nog een omnibounce setje voor de 580exii (ben m'n omnibounce kwijt geraakt).

Ik hoop dat ik goed aan deze aankopen heb gedaan (voorn. de flitsers) maar las er veel goede dingen over op het web (voornamelijk dat ze compleet gelijk zijn aan de vivitar versie). Ik vraag me wel af of ik er bij gadgetinfinity niet teveel voor betaal..maarja ze zijn er wel relatief snel en ik hoef niet elke marktplaats/ebay af te speuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag wat al een tijdje door me kop gaat en waar ik tot nu toe nog niks over heb kunnen vinden bij het strobisten.

Meestal, wanneer er flitsinfo bij de foto´s staat, zie je voornamelijk de instellingen omtrent de kracht van de flits en de gebruikte plu en positie er van. Maar ik lees nooit iets over de overige instellingen.
Welke zoomstand, iso waarde en diafragma waarde moet ik nou eigenlijk gebruiken? Of moet ik de iso en diafragma waarde identiek instellen aan de gebruikte instellingen op de camera?

Tot op heden heb ik maar wat aangeprutst met deze instellingen maar het zou toch fijn zijn als hier een beetje duidelijkheid over gegeven kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Uhm.... dat verschilt natuurlijk volledig per foto. Hangt van zoveel factoren af. Je kunt onmogelijk al die details opschrijven. Het is een indicatie, geen exacte wetenschap. Gewoon zelf testen, eventueel meten, en schieten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:04:
Ik heb een vraag wat al een tijdje door me kop gaat en waar ik tot nu toe nog niks over heb kunnen vinden bij het strobisten.

Meestal, wanneer er flitsinfo bij de foto´s staat, zie je voornamelijk de instellingen omtrent de kracht van de flits en de gebruikte plu en positie er van. Maar ik lees nooit iets over de overige instellingen.
Welke zoomstand, iso waarde en diafragma waarde moet ik nou eigenlijk gebruiken? Of moet ik de iso en diafragma waarde identiek instellen aan de gebruikte instellingen op de camera?

Tot op heden heb ik maar wat aangeprutst met deze instellingen maar het zou toch fijn zijn als hier een beetje duidelijkheid over gegeven kan worden.
Dat zijn juist de dingen die per situatie verschillen:
- Aantal mm's: Ligt eraan wat voor perspectief je wilt creëren en wat voor foto's je maakt. Wat meer over perspectief kun je hier zien. De vuistregel is hoe meer je van je model wilt isoleren, hoe meer mm's je gebruikt.
- ISO waarde: Die wil je natuurlijk zo laag mogelijk houden ivm. ruis. Meestal is dat geen probleem omdat je voldoende licht tot je beschikking hebt door de flitsers.
- Diafragma: Ligt eraan hoeveel je scherp wilt hebben, wil je alleen iemands ogen scherp hebben? Gebruik dan een laag diafragmagetal(bv. f/2.8 of lager), wil je alles er scherp op hebben? Gebruik dan een hoog diafragmagetal(bv. f/16) zodat je scherptediepte veel groter is.

Een techniek die ik vaak gebruik is:
- Speel eerst met je sluitertijd tot je omgevingslicht goed is(ook omgevingslicht is een lichtbron!)
- Bedenk dat wat je precies wel en niet scherp wilt hebben en stel daar je diafragma op in
- Speel daarna met je ander lichtbronnen(bv. studiolichten of reportageflitsers) totdat de belichting van je model goed is.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is :) Maar wees vooral creatief en niet bang om te experimenteren ;)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, dat was mij al duidelijk. Ik bedoel de instellingen op de flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik wil niet bot zijn, maar wellicht kun je beter even de antwoorden lezen en wellicht het hele topic. Er staat toch echt een antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor je bent niet bot. Alle tips en antwoorden zijn uiteraard altijd welkom.
Het gehele topic heb ik al eens helemaal doorgelezen voordat ik mijn strobist spullen aanschafte maar dan zal ik het nog maar een keer doornemen als de antwoorden op mijn vragen er in verstopt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:03:
Uhm, dat was mij al duidelijk. Ik bedoel de instellingen op de flitser.
Ooh bedoel je dat met zoomstand :P Kun je niet zoveel mee, een beetje de beam centreren maar verder niet. Ik weet niet wat voor flitser je hebt maar als je hem op M hebt staan is eigenlijk alleen de krachtinstelling van belang. De rest is meer richting flitsautomatiek als je hem op de camera hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:>
Oke, dat is duidelijke taal.

Ik maak gebruik van een Nikon sb24 en een sb25 (zie signature) en tot nu toe had ik ze altijd op minimale zoomstand staan, op iso100 en diafragma op dezelfde waarde als hetgeen ik op de camera gebruikte.
En de flitssterkte uiteraard iedere keer verschillend.

In de startpost wordt er namelijk helemaal niet over die instellingen gesproken dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Erasmo schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:54:
Ooh bedoel je dat met zoomstand :P Kun je niet zoveel mee, een beetje de beam centreren maar verder niet.
Die foto's die ik hierboven net gepost had waren anders niet mogelijk zonder die zoom instelling hoor :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Acolyte57 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:33:
[...]
Die foto's die ik hierboven net gepost had waren anders niet mogelijk zonder die zoom instelling hoor :)
Vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Okee, dat is true :) maar dat ik kon zoomen naar 105mm maakte specular highlight control (waar de oefening voor was) wel ff wat makkelijker. Anders ram je nog steeds gewoon een bats licht die tent in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Op je flits zal iso waarde en diafragma keuze niets doen. (ik kan in M mode ook alleen maar power selecteren).

Je zoom kan er voor zorgen dat je een krappere lichtbundel krijgt een shoort van ingeboude snoot.
Naast de power zijn er dan nog een aantal dingen waar je controle over hebt: type plu, de afstand van de flits tot de plu, waar naartoe richt je de plu.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd dan dat ik met mijn sb´s wel de overige instellingen kan maken als die in de M stand staat.
Nou ja, maakt ook niet uit. Ik weet nu dat ik me daar niet druk over hoef te maken.

In mijn zoektocht naar DIY snoots en dergelijke kwam ik een leerzame site tegen. Misschien is het wel iets voor in de startpost. http://lightingmods.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:45:
Wel vreemd dan dat ik met mijn sb´s wel de overige instellingen kan maken als die in de M stand staat.
Nou ja, maakt ook niet uit. Ik weet nu dat ik me daar niet druk over hoef te maken.
Dat begrijp ik inderdaad ook niet. Ik heb hetzelfde met mijn SB-26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

vanardenne schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:10:
Dat begrijp ik inderdaad ook niet. Ik heb hetzelfde met mijn SB-26.
Op mijn Sigma heb ik ook een F instelling, doet ook niks, maar ik zou ook niet weten wat het in automatische TTL stand precies zou moeten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26
Oude flitsers communiceren niet met de camera en om toch wat intelligents te doen, kunnen ze zelf lichtmeten en dingen inschatten.
Maar, de flitser weet niet waar je camera op ingesteld is, dus kan jij dat als gebruiker instellen op de flitser...
Als vervolgens je flitser in TTL achtige mode staat, doet hij zelf een lichtmeting en bepaald dan hoe hard de flits moet zijn, daar zijn die instellingen voor.
In M modes kàn je die instellingen ook instellen, maar daar doet in die modes je flitser niets mee, omdat hij in M modes geen licht zal meten.

Tijdens strobist gebruik hoef je alleen de power en de beam-breedte in te stellen, de rest heeft geen functie.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nomad schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:11:
Oude flitsers communiceren niet met de camera en om toch wat intelligents te doen, kunnen ze zelf lichtmeten en dingen inschatten.
Maar, de flitser weet niet waar je camera op ingesteld is, dus kan jij dat als gebruiker instellen op de flitser...
Als vervolgens je flitser in TTL achtige mode staat, doet hij zelf een lichtmeting en bepaald dan hoe hard de flits moet zijn, daar zijn die instellingen voor.
In M modes kàn je die instellingen ook instellen, maar daar doet in die modes je flitser niets mee, omdat hij in M modes geen licht zal meten.

Tijdens strobist gebruik hoef je alleen de power en de beam-breedte in te stellen, de rest heeft geen functie.
Helder, bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goedkoop statief met flits en paraplu houder op. Bij kamera express moet deze wel te vinden zijn, aangezien ik er volgende week mijn nieuwe lens bestel, en ik dat dus ook ineens mee wil versturen. Wat raden jullie aan, dus gewoon een lichtstatief, met een goedkope flits en plu houder op. hoe goedkoper hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:51:
Ik ben op zoek naar een goedkoop statief met flits en paraplu houder op. Bij kamera express moet deze wel te vinden zijn, aangezien ik er volgende week mijn nieuwe lens bestel, en ik dat dus ook ineens mee wil versturen. Wat raden jullie aan, dus gewoon een lichtstatief, met een goedkope flits en plu houder op. hoe goedkoper hoe beter.
Wat is goedkoop?
Als je dit topic even goed doorleest zul je een filmpje vinden (youtube) van ene Gerard H.
In dat filmpje heeft hij het over een lichtstatief welke erg goedkoop is maar zeker niet slecht is (ik heb ze door dat filmpje ook gekocht en ben erg happy ermee) alleen komen ze dan weer niet bij KE vandaan maar dat maakt misschien niets uit als je alles even berekend.
Ik heb de pluhouders/swiffels bij DealExtreme vandaan (staan ook in dit topic), ze doen wat ze moeten doen maar is geen top kwaliteit.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het filmpke van Gerard net gezien, ik wist niet dat dit er net was bijgevoegd, ik had nl een week geleden de startpost nog volledig gelezen. Ik zal eens zien of KE ook niet zo'n dingen heeft. Thx voor de hulp.

Weet er iemand wat het typenummer van het manfrotte swivel adaptertje is? Ik vind het niet meteen terug.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook Fotosg (staat in de startpost) in de gaten houden.
Statiefjes van 15 euro zijn prima in orde en de manfrotto plu houder is daar 29 euro

Ik heb trouwens deze plu houder.
De helft van het geld in vergelijking met de manfrotto en werkt ook goed

In een eerdere post van mij gaf ik je al een linkje van een reflectie plu voor 17 euro.

Het enige nadeel van bestellen bij fotosg is de gore muffe sigarenlucht dat mee komt. :p

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:00:
Bijna 300 euro.... het goedkoopste setje in de openingspost is 165 euro (op dit moment van schrijven).
Op dit moment van schrijven is het setje zelfs in de aanbieding voor 144 euro. Esther doe er je voordeel mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:56:
heb het filmpke van Gerard net gezien, ik wist niet dat dit er net was bijgevoegd, ik had nl een week geleden de startpost nog volledig gelezen. Ik zal eens zien of KE ook niet zo'n dingen heeft. Thx voor de hulp.

Weet er iemand wat het typenummer van het manfrotte swivel adaptertje is? Ik vind het niet meteen terug.
Ik wist ook niet dat het filmpje ergens in dit topic stond........

Maar, over dat filmpje gesproken; Bij een workshop/filmpje hoort natuurlijk promo materiaal. Dus omdat de meeste van jullie (en lurkers die me kennen van GoT) me in het echt Dr. Gerard noemen, hierbij eventueel promo-materiaal voor 2009 :>

Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/workshop/workflow_promo01.jpg

* GerardHenninger wacht op de TR's van al die conservatieve Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ah de plannen voor een workshop beginnen concreter te worden? :D

Ik ga denk ik eens mee doen met een shooting day van LIME als ik op die dag vrij kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:04:
Je kan ook Fotosg (staat in de startpost) in de gaten houden.
Statiefjes van 15 euro zijn prima in orde en de manfrotto plu houder is daar 29 euro
Die statieven zijn al weken niet meer in voorraad (in bestelling) en ben het wachten tot ze op voorraad zijn vooraleer te bestellen. De vorige keer toen ik ze kocht, toen stond er "op=op" en k heb fotosg gemaild om te vragen wnr die in voorraad zouden zijn, maar na 4 dagen ofzo nog geen reactie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

psychodweep schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:18:
[...]Die statieven zijn al weken niet meer in voorraad (in bestelling) en ben het wachten tot ze op voorraad zijn vooraleer te bestellen. De vorige keer toen ik ze kocht, toen stond er "op=op" en k heb fotosg gemaild om te vragen wnr die in voorraad zouden zijn, maar na 4 dagen ofzo nog geen reactie gekregen.
Toen ik ze bestelde (ruim een maand geleden) waren ze ook niet op voorraad volgens de website maar na een emailtje melde ze mij dat ze er wel weer waren.
Ik heb meteen besteld en ook gewoon binnen gekregen.
Ik kreeg binnen een dag een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

psychodweep schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:18:
[...]

Die statieven zijn al weken niet meer in voorraad (in bestelling) en ben het wachten tot ze op voorraad zijn vooraleer te bestellen. De vorige keer toen ik ze kocht, toen stond er "op=op" en k heb fotosg gemaild om te vragen wnr die in voorraad zouden zijn, maar na 4 dagen ofzo nog geen reactie gekregen.
Hmm, ik heb bijna een maand geleden Skyports bij FotoSG besteld, deze bleken ook niet op voorraad. Een paar mailtjes gestuurd, maar geen antwoord. Afgelopen week maar eens gebeld en toen vertelden ze dat ze van de leverancier steeds beloofd kregen dat ze komen, maar dat dat dus steeds niet zo is. Ik heb afgesproken nog twee weekjes te wachten (ik heb gelukkig geen haast), maar erg netjes is het natuurlijk niet dat ik zelf moet bellen. Iemand een idee of er meer aan de hand is?

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:32

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

je kan Elinchrom spul beter gewoon direct bij de importeur fotoflits bestellen; die hebben ze massaal op voorraad liggen (ik was er toevallig van de week). Als er dan een probleem is, weet je ook zeker dat ze 't direct fixen voor je.

[ Voor 8% gewijzigd door gratis_vodka op 10-05-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

gratis_vodka schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:33:
je kan Elinchrom spul beter gewoon direct bij de importeur fotoflits bestellen; die hebben ze massaal op voorraad liggen (ik was er toevallig van de week). Als er dan een probleem is, weet je ook zeker dat ze 't direct fixen voor je.
Klopt, maar in dit geval had ik meer nodig. Dus lekker makkelijk gekozen voor één leverancier, of dat achteraf slim is geweest, tja..

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

V&A aangeboden: Workshop Glamour/Naaktfotografie bij Rutger Mullemeister

^^ misschien iets voor mensen hier ;)
* ReseTTim is dit weekend in Madrid samen met Oeloe..

edit:
advertentie is reeds verwijdert

[ Voor 7% gewijzigd door ReseTTim op 11-05-2009 15:04 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
ReseTTim schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:48:
V&A aangeboden: Workshop Glamour/Naaktfotografie bij Rutger Mullemeister

^^ misschien iets voor mensen hier ;)
* ReseTTim is dit weekend in Madrid samen met Oeloe..

edit:
advertentie is reeds verwijdert
ik klikte 8)7

tevens ook het low budget setje aangeschaft om naast het strobo toch eens wat studio spul te proberen als het binnen is post ik wat pics :)

(en ik heb een paraplu gesloopt tijdens een buitenshoot statief was toch niet helemaal windvast :+ )

modellen zeiden nog ''eeck!!!'' maar was al telaat trigger uit elkaar op de grond flitser gelukkig nog netjes en statief ook niets mis maar het paraplutje was toch wel best wel verbogen O-)

[ Voor 11% gewijzigd door AjDuLion op 11-05-2009 15:20 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
buiten fotograferen met modellen kost me gemiddeld 2 pluutjes per maand ofzo ;), dat moet je gewoon calculeren in je berekening :).

Verzwaring van statieven en al, een stevige wind heeft behoorlijk wat grip op pluutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Even een lichttentje opgetuigd, heb iets van 10 dingen gefotografeerd met de bedoeling ze op een stocksite te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/o0bj9s.jpg

Setup: SB-28 aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:07

Xtremelead

powered by E-MU

aangezien mijn 420ex onlangs is overleden wil ik de 430ex II gaan aanschaffen
Deze wil ik ook als 3e flitser in gaan zetten, aangestuurd met een cactus v2s

heeft de 430ex II dezelfde problemen met de 430ex I icm de cactus v2s?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtremelead schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 07:56:
aangezien mijn 420ex onlangs is overleden wil ik de 430ex II gaan aanschaffen
Deze wil ik ook als 3e flitser in gaan zetten, aangestuurd met een cactus v2s

heeft de 430ex II dezelfde problemen met de 430ex I icm de cactus v2s?
Welke problemen waren er met de cactus v2s icm de 430 EX I? Ik ben onlangs ook overgestapt van een 420 EX naar een 430 EX II en ik wil het wel even voor je testen met een Cactus triggertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

wat ik begrepen heb is dat een 430ex vanzelf begint te flitsen als je de cactus aansluit of zelfs helemaal niet flitst
of het door de aansluiting komt of door interferentie als je de cactus in de buurt houdt ben ik nog niet over uit

JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 430 EX II flitst gewoon netjes zoals het moet en gaat niet zomaar af. Geen misfires en met een gemodde antenne op de zender ook geen problemen als ik hem naast de ontvanger leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

thanks! ik ga sparen :)

JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2190/3531544271_9b38cb73e4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2075/3532362156_384763a9a9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2484/3531545347_2f1f9f593a.jpg

Linken naar Flickr voor grote versies.

Setup:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2121/3532338250_314ae29120.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Meesterlijk _o_

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Geweldig zeg _/-\o_
Je lichttentje geeft me ook een idee, thuis eens even met wat lakens spelen :9 Of reflecteert dat niet zo lekker?

[ Voor 14% gewijzigd door Radiant op 15-05-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Thanks!
Radiant schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:57:
Je lichttentje geeft me ook een idee, thuis eens even met wat lakens spelen :9 Of reflecteert dat niet zo lekker?
Zou wel moeten werken, 't moet gewoon wit diffuus licht opleveren. Maar zo'n opklapbaar lichttentje kost ook geen barst :)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zou 'm wel beter vinden met het bandje eraan :) Technisch prima uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

sOid schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:42:
Zou 'm wel beter vinden met het bandje eraan :)
Helaas heb ik geen duikbandjes en mijn leren bandjes zouden het iets minder grappig vinden om doordrenkt te worden dan het horloge 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Afgelopen dinsdag weer eens in de studio op school wat aan moeten kloten. Geen echte voorbereiding behalve zorgen dat ik een model had. Voor komende dinsdag moet ik even wat meer gaan voorbereiden. Dan heb ik ruim de tijd om een opstelling neer te zetten, maar daarna maar 3 minuten om mijn model aan te sturen.

Dat overleven we ook wel ;)

1:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotowolf.nl/cache/2009__05%20May__2009-05-13%20Portrait%20Lesson__DSC06202.jpg_w386_h580.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotowolf.nl/cache/2009__05%20May__2009-05-13%20Portrait%20Lesson__DSC06265.jpg_w580_h386.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotowolf.nl/cache/2009__05%20May__2009-05-13%20Portrait%20Lesson__DSC06288.jpg_w580_h386.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotowolf.nl/cache/2009__05%20May__2009-05-13%20Portrait%20Lesson__DSC06297.jpg_w386_h580.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Hey wolf :)

Spelen met licht is altijd een goed idee, daar leer je veel van. Maar, in dit geval is alleen foto 4 geslaagd voor het model, de andere lichtopstellingen doet weinig flateus met haar. Reliëf in de huid wordt versterkt, schaduwen op het gezicht van de wangen, etc. (Je licht komt zover van de zijkant bij foto 2). Een klein invullichtje maakt het geheel wel flateuzer.
Wel leuk je bezig te zien in de studio, ik vermaak me er ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ben door het hardnekkige doorzettingsvermogen waarmee sommige mensen op internet een homemade ringflash proberen te bouwen erg benieuwd naar zo'n apparaat, wil er graag eens mee spelen. Een Orbis of Rayflash vind ik te duur, maar op de Flickr Strobist group zag ik een link naar een goedkope eBay rip-off: de O flash. Reviews zeiden dat ie prima prijs/kwaliteit had, hoewel de Rayflash wel beduidend beter was. Maar ja, een Rayflash is 300 euro en deze wordt voor ong 50 euro inc verzendkosten vanuit Korea naar je deur verstuurd.
Ben erg benieuwd...

Afbeeldingslocatie: http://www.alligo.co.kr/ebay//ringflashadapter/images/front_364199_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met de LumoPro LP120?

Ik heb vorige week een Cactus v4 trigger setje besteld met een extra receiver voor mijn 430ex (v1) en een nog te bepalen extra flitser. De LP120 heeft een mooi hoog richtgetal (volgens meerdere bronnen een richtgetal van 80, maar dit staat niet op de site van de producent). en kost zo'n 129 euro.

Natuurlijk kan ik ook op e-bay naar een 2ehands flash zoeken, maar wat is nu aan te bevelen? Enige 2 eisen die ik heb is dat hij een behoorlijke lichtopbrengst heeft (liefst wat meer dan mijn 430ex, maar is geen pre), en dat hij op AA batterijen werkt. Liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar het moet niet beperken in de mogelijkheden.

[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 24-05-2009 22:16 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Je wilt dus een heel sterke flits met veel mogelijkheden, maar voor een prikje ??
Die 3 dingen gaan natuurlijk niet samen he. Misschien een Metz CL45 ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Het hoeft natuurlijk geen megasterke flits te zijn, en wat mogelijkheden betreft ben ik volgens mij niet veeleistend: handmatige instellingen en AA batterijen, en een flitsschoentje.

Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik van een richtgetal van bijvoorbeeld 43 (in off-camera setup) kan verwachten. Van studioflitsers weet ik inmiddels redelijk wat ik van bijvoorbeeld 300w/s kan verwachten. Als een lager richtgetal ook voldoende is dan neem ik dat graag van jullie aan.

Uiteindelijk wil ik gewoon geen kat in de zak kopen, het hoeft echt niet de ultieme flitser te zijn, ik kom immers net kijken in het strobist-wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Ik ben zelf erggg te vreden met mijn canons (540ez). Maar daarvoor had ik sunpaks en dat werkte ook goed. Ik zal je vooral niet te druk maken over richt getallen etc. voor daglicht weg knallen zijn ze toch te zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Acolyte57 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 03:15:
Een Orbis of Rayflash vind ik te duur, maar op de Flickr Strobist group zag ik een link naar een goedkope eBay rip-off: de O flash. Reviews zeiden dat ie prima prijs/kwaliteit had, hoewel de Rayflash wel beduidend beter was. Maar ja, een Rayflash is 300 euro en deze wordt voor ong 50 euro inc verzendkosten vanuit Korea naar je deur verstuurd.
50 euro is wel aantrekkelijk; dat is de helft van wat je in Nederland betaald. Heb je een linkje naar de ebay site oid? Ik kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Magic schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:16:
(volgens meerdere bronnen een richtgetal van 80, maar dit staat niet op de site van de producent)
Let er op dat er meerdere manieren zijn om het richtgetal aan te geven. Volgens mij is de standaard voor iso100 en in meter. Maar heel veel B merken gebruiken feet ipv meter of iso200 waar door je een hoger richtgetal hebt met dezelfde flitser.

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ben door het hardnekkige doorzettingsvermogen waarmee sommige mensen op internet een homemade ringflash proberen te bouwen erg benieuwd naar zo'n apparaat, wil er graag eens mee spelen. Een Orbis of Rayflash vind ik te duur, maar op de Flickr Strobist group zag ik een link naar een goedkope eBay rip-off: de O flash. Reviews zeiden dat ie prima prijs/kwaliteit had, hoewel de Rayflash wel beduidend beter was. Maar ja, een Rayflash is 300 euro en deze wordt voor ong 50 euro inc verzendkosten vanuit Korea naar je deur verstuurd.
Ben erg benieuwd...

[afbeelding]
Heeeeey, die heb ik :)
Heb er wel iets meer voor betaald dan 50 euro :(

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hier vind je wel een en ander aan discussies en vergelijkingen over die O flash.
Ik vind hem eigenlijk ook wel interessant.

http://www.flickr.com/photos/nelsonlai/3525978272/

http://www.flickr.com/gro.../72157616724909518/#reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ben erg benieuwd...

[afbeelding]
Waar vind jij 'm voor €50 dan? Want voor die prijs vind ik het ook wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:06:
[...]
Waar vind jij 'm voor €50 dan? Want voor die prijs vind ik het ook wel interessant :)
je moet op ebay zoeken naar "ring flash adapter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Gevonden en besteld. Ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Pffff... iedereen hier aan de ringflitser. Nu ben ik niet zo "origineel" meer. Maar weer eens wat anders verzinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb de O-Flash ook zojuist besteld. Voor 51 Euro zal een eventuele val geen buil opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GerardHenninger schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:22:
Pffff... iedereen hier aan de ringflitser. Nu ben ik niet zo "origineel" meer. Maar weer eens wat anders verzinnen :P
Heb je al een sound trigger? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

dodge_911 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:04:
Heeeeey, die heb ik :)
Heb er wel iets meer voor betaald dan 50 euro :(
Ah, jij hebt 'm al, das mooi :D Wat zijn jouw ervaringen ermee? Beetje een succes of toch niet de moeite waard? Heb 'm toch al besteld maar hoor graag ervaringen en tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Acolyte57 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:53:
[...]
Ah, jij hebt 'm al, das mooi :D Wat zijn jouw ervaringen ermee? Beetje een succes of toch niet de moeite waard? Heb 'm toch al besteld maar hoor graag ervaringen en tips :)
Ja dat wil ik ook wel weten.
Want ik zit er ook aan te denken er een te bestellen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zit nu ook even te kijken naar zo'n O-flash, uitgevogeld dat ik eigenlijk de RF 170 zou moeten hebben (ik heb een 40D + 580EXII), maar op eBay kan ik alleen de RF 160/165/175 vinden. Volgens deze site is de RF 175 weer alleen compatible 1D en hoger, weet iemand of die echter wel gewoon zal werken? (Het lijkt mij eigenlijk dat het zo goed als alleen van de flitser afhangt, maar ik kan het ook fout hebben.)

edit:
Dat 160/165/170/175 is blijkbaar het aantal mm afstand van de ringflash tot de lensas (ofzo :? het staat er in het Duits en dat is lang geleden voor me :+), maar hoe van belang is dat.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 26-05-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:17:
Ik zit nu ook even te kijken naar zo'n O-flash, uitgevogeld dat ik eigenlijk de RF 170 zou moeten hebben (ik heb een 40D + 580EXII), maar op eBay kan ik alleen de RF 160/165/175 vinden. Volgens deze site is de RF 175 weer alleen compatible 1D en hoger, weet iemand of die echter wel gewoon zal werken? (Het lijkt mij eigenlijk dat het zo goed als alleen van de flitser afhangt, maar ik kan het ook fout hebben.)

edit:
Dat 160/165/170/175 is blijkbaar het aantal mm afstand van de ringflash tot de lensas (ofzo :? het staat er in het Duits en dat is lang geleden voor me :+), maar hoe van belang is dat.
Hij moet rond je glaswerk kunnen he. Anders zit je met de opening van je ringflash onder of boven je lens.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep

edit:
http://cgi.ebay.com/Ring-...0.m14&_trkparms=72%3A1234|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

Hier verkopen ze alle modellen... je kan gewoon je maat kiezen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Voor de mensen met een Sony A900 en HVL-58AM, de O-Flash F175 zou moeten passen.
Die ga ik denk ik bestellen, ik ben benieuwd.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online

edit:
Jij moet deze hebben.
http://cgi.ebay.com/Ring-...%3A0%7C293%3A1%7C294%3A50

staat er gewoon bij dat deze voor 580 EX/EXII met 40D combi geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Maar die jullie nu laten zien komen uit Hong Kong, die ik bekijk komen uit Polen en dat valt binnen de EU en dat vind ik toch een wat fijner idee (vooral vanwege importkosten, douane, etcetera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Heb al zat spullen uit honk kong gehaald (dealextreme enzo)
en heb nog nooit last van douane gehad.

wordt gewoon als gift verzonden via reguliere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Maar niet elke shop doet dat. Vorige week heb ik nog €20 bij moeten betalen aan de douane voor 4 tshirtjes, vandaar dat ik nu wat voorzichtiger ben met bestellingen buiten Europa :P

Is zo'n Coco ringflash adapter niet beter trouwens? Die lijkt meer helemaal rond te zijn dan zo'n O-flash ding?

Afbeeldingslocatie: http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/12056235/Images/7/coco_desc.jpg

vs

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/2263/oflash1.jpg

Bij nader inzien... doordat de O-flash niet helemaal rondgaat kan dat rode lampje van je flitser wel z'n werk weer doen :+ Maar de Coco heeft wel weer precies dezelfde vorm als de rayflash en die presteert toch wel weer wat beter. Moeilijk, moeilijk :(

[ Voor 67% gewijzigd door Hahn op 26-05-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Vandaag mijn Cactus v4 triggers van gadget infinity binnengekregen. Lekker vlot want ik had ze pas volgende week verwacht (afgelopen woensdag besteld, donderdag verzonden, met 14 day airmail). Ook als gift verzonden, dus ik had geen duanekosten extra. :)

Omdat ik ze nog niet verwacht had heb ik nog maar 1 flash voorhanden, maar daar kan ik ook al leuke dingen mee doen :)

Nu nog even zoeken naar een geschikte 2e flash :)

[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 26-05-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hahn schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:59:
Maar niet elke shop doet dat. Vorige week heb ik nog €20 bij moeten betalen aan de douane voor 4 tshirtjes, vandaar dat ik nu wat voorzichtiger ben met bestellingen buiten Europa :P

Is zo'n Coco ringflash adapter niet beter trouwens? Die lijkt meer helemaal rond te zijn dan zo'n O-flash ding?

[afbeelding]

vs

[afbeelding]

Bij nader inzien... doordat de O-flash niet helemaal rondgaat kan dat rode lampje van je flitser wel z'n werk weer doen :+ Maar de Coco heeft wel weer precies dezelfde vorm als de rayflash en die presteert toch wel weer wat beter. Moeilijk, moeilijk :(
Rayflash heeft bovenin ook bijna geen licht als ik dat zo zie.
Moet je maar eens kijken naar filmpjes en dergelijke.
Welke beter presteert weet ik niet.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54
Ben erg druk bezig met mijn studio gefotografeer dus dacht nog eens een tweetal foto's posten in dit topic:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2454/3567909072_dd7115e98d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3642/3567096245_86739a574a.jpg

Model: Stacey
MUA: Bianca
Setup: softbox links voor, grid rechts achter, flitsers 400w Linkstar getriggerd met een kabel omdat mijn ontspanner weer eens niet goed werkte :( (dacht dat die 433mhz dingen van Falcon Eyes beter waren omdat een vriendin er nooit problemen mee heeft :| toch maar eens aan PocketWizards gaan denken...)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mud.Starrr schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:26:
[...]

Rayflash heeft bovenin ook bijna geen licht als ik dat zo zie.
Moet je maar eens kijken naar filmpjes en dergelijke.
Welke beter presteert weet ik niet.
Die Coco is een precieze kopie van de Rayflash eigenlijk, dus die heeft er ook last van dat de flits assist er niet doorheen komt. Uiteindelijk toch maar besloten om de Coco te bestellen, die heeft een gelijkmatigere belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

psychodweep schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:51:
[...]
Hier verkopen ze alle modellen... je kan gewoon je maat kiezen hoor.
Iemand enige idee hoe het met een 550EX zit? Op de site met voorbeelden/maten hebben ze het alleen over de 430 en 580, maar ik loop nog met een oudje rond op mijn 5D :o

Heb even geen geodriehoek of zo om het na te meten :P

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 26-05-2009 23:10 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Hahn schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:59:
Helaas ontdekte ik deze ringflash later pas. Anders had ik die gekocht, denk ik. Nou ja, heeft iemand daar al de voordeligste prijs voor gevonden? Meer dan 50 euro had ik voor zo'n ringflash experiment namelijk ook niet over gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Magic schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:09:
Vandaag mijn Cactus v4 triggers van gadget infinity binnengekregen. Lekker vlot want ik had ze pas volgende week verwacht (afgelopen woensdag besteld, donderdag verzonden, met 14 day airmail). Ook als gift verzonden, dus ik had geen duanekosten extra. :)

Omdat ik ze nog niet verwacht had heb ik nog maar 1 flash voorhanden, maar daar kan ik ook al leuke dingen mee doen :)

Nu nog even zoeken naar een geschikte 2e flash :)
Had al een setje en ben er erg tevreden over. Heb in principe nog geen 'misfires' gehad. Ik heb nu nog extra receivers, flitsers en een afstandsbediening besteld..ligt al 2 weken bij de douane..zal wel bijbetalen worden, maar dat kan me niet zoveel schelen! Die prutsers moeten gewoon m'n pakketje versturen!! ( bij gadgetinfinity gaat 't altijd supersnel..t zijn alleen die 'ambtenaren' die t moeten verpesten).

[ Voor 4% gewijzigd door Nedra op 27-05-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Die ringflash adapter, hoe groot is het 'mondje' daarvan...mijn Metz 48-af heeft natuurlijk weer een afwijkende maat. Zou iemand dat kunnen opmeten of liever nog - fotograferen en opmeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:09:
[...]

Iemand enige idee hoe het met een 550EX zit? Op de site met voorbeelden/maten hebben ze het alleen over de 430 en 580, maar ik loop nog met een oudje rond op mijn 5D :o

Heb even geen geodriehoek of zo om het na te meten :P
Idem hier! Ik zit ook nog met de "oude" 550EX (versie I) op men 5DMarkII, en kan er ook geen passende ringflash op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Als ik me niet vergis staan de maten prima aangegeven op die ebay website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
In de strobist-101 staan zogenaamde "ball-bungies" aangegeven. Deze lijken mij ook erg handig, maar waar zou je die dingen kunnen kopen? Ik heb al even bij de blokker en action gekeken, maar daar hebben ze er nooit van gehoord.

zulke dingen via internet kopen vind ik een beetje omslachtig, dan zijn de verzendkosten vaak hoger dan de kosten van het product zelf, of je moet er meteen 50 kopen.

het gaat dus om deze dingen: Afbeeldingslocatie: http://www.mattstools.com/images/tools/CHIC0734.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Magic schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:04:
In de strobist-101 staan zogenaamde "ball-bungies" aangegeven. Deze lijken mij ook erg handig, maar waar zou je die dingen kunnen kopen? Ik heb al even bij de blokker en action gekeken, maar daar hebben ze er nooit van gehoord.

zulke dingen via internet kopen vind ik een beetje omslachtig, dan zijn de verzendkosten vaak hoger dan de kosten van het product zelf, of je moet er meteen 50 kopen.

het gaat dus om deze dingen: [afbeelding]
Uit een post van Meneer Henninger een aantal weken terug:

http://www.cameratools.nl/BOG1029-artikel/Bongo%20Elastic%20Ties.html?

Niet pcies hetzelfde, schijnt wel net zo goed te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Nedra schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:13:
Uit een post van Meneer Henninger een aantal weken terug:
http://www.cameratools.nl/BOG1029-artikel/Bongo%20Elastic%20Ties.html?
Niet pcies hetzelfde, schijnt wel net zo goed te werken!
Ik heb die en ben er niet tevreden over. Heb de echte ball bungees van een vriend van me gebruikt en die zijn veel relaxter. Deze voelen aan als die rubber elastiekjes die je om je post heen doet, terwijl die ball bungees echt elastiek koord gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:32

vvo

Magic schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:04:

het gaat dus om deze dingen: [afbeelding]
www.flashgels.co.uk

Kosten vallen volgens mij wel mee hoor. Ik heb ze ook en gebruik ze naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

vvo schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:33:
[...]www.flashgels.co.uk

Kosten vallen volgens mij wel mee hoor. Ik heb ze ook en gebruik ze naar volle tevredenheid.
€8,92 inclusief verzenden naar NL voor 10 stuks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Domme vraag: maar wat kan je daarmee nou eigenlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Je flitser vastbinden op zo'n beetje alles waar je hem omheen kan leggen :)
En vele andere mogelijkheden :P

zie ook: http://strobist.blogspot....ing-101-ball-bungees.html

Nu ik een beetje rond zit te kijken zie ik ze vaak in combinatie met boten en tenten, zou een oudoor winkel een plek zijn om ze te vinden?

[ Voor 13% gewijzigd door Magic op 27-05-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Magic schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:28:

zie ook: http://strobist.blogspot....ing-101-ball-bungees.html

Nu ik een beetje rond zit te kijken zie ik ze vaak in combinatie met boten en tenten, zou een oudoor winkel een plek zijn om ze te vinden?
Klopt, je kan ze bij een boten/zeil winkel kopen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Magic schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:28:
Vergeet niet de standaard: Je overal-kunnen-flitsen set prepareren, dus je paraplu aan je statief vastbinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Mud.Starrr schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:56:
[...]

Klopt, je kan ze bij een boten/zeil winkel kopen.
Of bij 'n 'Van Craenenbroek' bij je in de buurt...
In .be heb je d'r 1, maar in .nl zijn er meerdere, heb ik me laten vertellen.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03-2023
@Mindfreaker,
Lekkere frisse kleuren hoor, kan niet wachten om zelf ook aan de slag te gaan met modellen!

De eerste foto vind het ik mooiste van de serie die je op flickr hebt staan. Aangezien de rechterzijde van het gezicht van het model het mooist is, zou je door middel van haar kapsel en pose deze zijde kunnen benadrukken. Hierdoor breng je het mooiste in het model naar voren.
Om de compositie te verbeteren, zou je ervoor kunnen kiezen dat zij haar schouders tegengesteld te positioneren, hierdoor creëer je een lijn vanuit de linker onderhoek. Spiegel de foto maar eens om het verschil te bekijken.
Om het model beter los te krijgen van de achtergrond, zou je ervoor kunnen kiezen om het haarlicht minder te bundelen, zo creëer je meer een "rim light".

De tweede foto geeft haar kleding mooi aandacht. Zelf zou ik proberen haar iets meer te separeren van de achtergrond, bijvoorbeeld met spot (lichtroze of een contrasterende kleur geeft wellicht nog een wat extra punch mee ;)) Het hoofdlicht staat volgens mij best dichtbij het model, gezien aan het verchil in intensiteit tussen haar schouder en haar handen. Dit effect kan je reduceren door het licht wat verder weg te plaatsen of een reflector links van haar te plaatsen.

Zelf heb ik nog niet veel ervaring met het maken van modellen foto's, maar ik ben me al behoorlijk aan het verdiepen in de techniek erachter. Kan niet wachten oom er ook mee los te gaan!

Hieronder heb ik even heel wat anders neergezet ;) Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3661/3565858649_8bb8c05daa.jpg
(klikbaar)

Strobist info:
Paraplu links en rechts van camera, ongeveer twee meter van het onderwerp. Beide flitsers (Sigma 430 Super en een Nikon SB-25) op halve kracht.

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:32

vvo

@Pieter_Ale: mooie belichting. Leuk dat je model zo netjes bleef 'poseren'. Enig minpuntje vind ik de bol die nu uit de kop lijkt te steken. (ik maak dezelfde 'fout' ook regelmatig).
Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste

Let op:
Laat je set-up zien als je een foto plaatst!