Niet echt mijn ding om zo een vraag te droppen hier, maar gezien het nogal short-notice is kan ik wel wat hulp gebruiken
Vriendinnetje organiseert (mede) een benefiet walking -diner. Ze hebben een aantal chef-koks geregeld die gaan koken voor een groep van +/- 150 mensen, loterij tussendoor enzo. Erg leuk allemaal, en dit alles om geld op te halen voor een goed doel.
Ze had al gevraagd of ik foto's wilde maken van het "event" en dat is prima natuurlijk

Alleen kwamen ze nu op het idee van een foto hoek, of ik dat ook wil doen. Opzich prima, want ik heb nog ergens onder het stof een simpel strobist set-upje liggen.
Probleem: al meer dan een jaar niet gestrobist, vanavond zou ik helpen opbouwen, morgen werken en s'avonds het gala. Dus wat weinig tijd om me uitgebreid in te lezen
doel: fotohoekje waar ik 1~4 mensen per keer ga vastleggen als ze dat leuk vinden.
Strobist spullen: Speedlight EX 430, SB-24, 2x shoot-thru plu (wit), 2x statiefje en swifel ervoor en een setje PT-04 triggers (1 transmitter en 2x receiver).
Geen achtergronddoek oid aanwezig, hopelijk een room divider van 2m hoog, maar die is bruinig en lelijk. Zandkleurige bakstenen muren en bruin plafond (schrootjes wat lastig bounced).
Nu kan ik natuurlijk de lichten links en rechts zetten~45 graden, 1 ihoofdlicht en 1 invul en flitsen die hap maar ik dacht misschien kan het wat spannender.
Misschien maar 1 hoofdlicht vrij dichtbij (is tenslotte een shoot-thru) en bv de andere op de grond om de personen van de achtergrond los te maken ? Maar kan dat ook met 4 man of meer (volgens strobist wel maar die gebruikte bij zijn groepshot nog licht van een raam)?
Iemand nog goede suggestie's of ideeën ?
Gaat wss om half body shots/portret