Algemeen Studio/Strobist Topic

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

offtopic:
Imo kan je toch nog wel leuke dingen bereiken met 1 430EX II hoor :) Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2793/4396991216_ff00ce1898.jpg

ontopic: qua achtergrond, kan je ook een externe flitser op de achtergrond plaatsen, en je model bij een witte muur plaatsen, waardoor je de muur gewoon 'weg' flitst. Eventueel met een grid oid kan ook nog.

buiten ? ook nog een optie, genoeg mooie locaties waarschijnlijk in je omgeving om voorlopig mee te spelen hoor :)

Je moet trouwens ook bedenken waar je al het spul gaat laten, een softbox in elkaar zetten doe je de 1e keer, maar dan heb je het echt wel gezien als je dat eenmaal gedaan heb, want imo is het echt een *** werk om te doen :+ Dus die wil je het liefst niet inklappen.
iets betere bouwkwaliteit dat FE als ik eerdere posts moet geloven + lichtmetalen flitsers ipv plastic.
Dat klopt, voelt veel meer solide aan imo :)
Het is in deze thread sporadisch al in eerdere posts aan bod gekomen maar als ik anderen moet geloven is het qua ruimte (3,5x3 beschikbaar voor een setup) verre van ideaal maar nog wel werkbaar.
imo is het opzich wel werkbaar, mits je 1 persoon fotografeert..maar stel je wilt er 2-3 fotograferen, dan ben je wel aardig de klos ja :)
Of zijn er bepaalde shots die ik dan kan vergeten (full body)?
Mits je een beetje ruimte hebt om zelf ook te fotograferen ( dus buiten die 3,5 x 3 om ) dan is die 17-50 gewoon een normaal bereik om te portretteren, dat is incl full body, maar than again, dat moet jij zelf uitvinden, ik kan jou appartementje/huisje/studentenkamertje niet ;)
Verder acht ik mijn meubilair op iedere foto die ik schiet niet echt van toegevoegde waarde
Design meubilair FTW *O*
Heeft iemand hier wellicht creatieve oplossingen voor?
Lees paar regels naar boven ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
BobF. schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 07:36:
offtopic:
Imo kan je toch nog wel leuke dingen bereiken met 1 430EX II hoor :) [afbeelding]

ontopic: qua achtergrond, kan je ook een externe flitser op de achtergrond plaatsen, en je model bij een witte muur plaatsen, waardoor je de muur gewoon 'weg' flitst. Eventueel met een grid oid kan ook nog.
De beschikbare witte oppervlakken op mijn muren zijn helaas niet groot genoeg voor dit doeleinde :/
buiten ? ook nog een optie, genoeg mooie locaties waarschijnlijk in je omgeving om voorlopig mee te spelen hoor :)
Ik woon midden in de stad, elk voordeel heeft z'n nadeel
Je moet trouwens ook bedenken waar je al het spul gaat laten, een softbox in elkaar zetten doe je de 1e keer, maar dan heb je het echt wel gezien als je dat eenmaal gedaan heb, want imo is het echt een *** werk om te doen :+ Dus die wil je het liefst niet inklappen.
Dus ik begrijp dat die Qihe set totaal niet bepaald portable is (ik hoopte al dat jij zou reageren :Y))? Dan wordt de optie 'buiten' ook minder aantrekkelijk of niet?
imo is het opzich wel werkbaar, mits je 1 persoon fotografeert..maar stel je wilt er 2-3 fotograferen, dan ben je wel aardig de klos ja :)

Mits je een beetje ruimte hebt om zelf ook te fotograferen ( dus buiten die 3,5 x 3 om ) dan is die 17-50 gewoon een normaal bereik om te portretteren, dat is incl full body, maar than again, dat moet jij zelf uitvinden, ik kan jou appartementje/huisje/studentenkamertje niet ;)
One person it is..!
Design meubilair FTW *O*
Ikea design meubilair... :')

Nog even over die inklapbare background van Falcon Eyes a 55 euro; ik heb er toevallig een filmpje van kunnen vinden op youtube. Ziet er in mijn ogen best aardig uit en lijkt me dé oplossing voor mijn situatie. Maar wat weet ik er ervan.. meningen? klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07
ik heb een tronix explorer accu, zodat ik ook op locatie 230v heb. Is dat een idee?
Studio fotografie is leuk en heeft zo zijn voordelen, maar op locatie schieten is minstens zo leuk. Ik zou zeker even kijken of je niet buiten kan schieten, eventueel met slechts een 100m verlengkabel...dan heb je je directe omgeving iig al beschikbaar :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
Hehe dat is zeker een optie maar ik zit liever de komende maanden eerst thuis enorm te stuntelen voordat ik buiten een poging doe, waar de omgeving een stuk minder controleerbaar is. Het is dus absoluut ook wel een stukje ervaring dat mij ontbreekt waardoor ik liever eerst binnen zou willen oefenen :).

En mijn directe omgeving is een drukke winkelstraat, ik zit niet echt te trappelen om een horde mensen die staan te kijken hoe ik aan het falen ben met m'n licht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Boomx schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:09:
Dus ik begrijp dat die Qihe set totaal niet bepaald portable is.
Dat zal wel meevallen denk ik zo. Bob heeft het vooral over de softbox die irritant is, maar dat is bij mijn Elinchrom flitsset (2.5x zo duur) precies hetzelfde :)

Draagbaarheid hangt vooral van het gewicht af en goede tassen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Boomx schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:09:

[...]

Dus ik begrijp dat die Qihe set totaal niet bepaald portable is (ik hoopte al dat jij zou reageren :Y))? Dan wordt de optie 'buiten' ook minder aantrekkelijk of niet?
Écht portable is het niet, maar in dat geval is portable een 430EX i.c.m een lastolite ezybox..Is dat niet wat meer voor je ?

Imo is het redelijk portable, ik kan alles eventueel in een reiskoffer duwen en m'n cameratas als schoudertas of rugtas meenemen. Nog eventueel een tronix ( heb ik niet, maar eventueel ) als schoudertas dragen, en je kan ook nog steeds lopen.

Als je eventueel een auto hebt is het natuurlijk nóg mooier :)

als je iets specifieks aan mij wilt vragen kan je me ook dm'en of vragen in je post of ik wil reageren hoor :9

edit @ hierboven: Dat klopt dus, een softbox klap je niet even zomaar in of uit, tenzij je wat in het duurdere segment kijkt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Zuurstok op 06-03-2010 13:09 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:01
Gizz schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:53:
[...]

Dat zal wel meevallen denk ik zo. Bob heeft het vooral over de softbox die irritant is, maar dat is bij mijn Elinchrom flitsset (2.5x zo duur) precies hetzelfde :)

Draagbaarheid hangt vooral van het gewicht af en goede tassen.
Alle flitsers zijn op locatie mee te nemen, de een is alleen wat makkelijker te gebruiken dan een ander.
D-lites zijn ideaal, lekker licht (plastic) en relatief klein. Nadeel is dat ze minder stevig zijn.
Een artiest heeft tijdens een van m'n schoots per ongeluk m'n Dlite en RX kop laten vallen (ze zag de stroomkabel niet). M'n Dlite deed niets meer, sterker nog er zat een scheur in het plastic. M'n RX-kop deed het gewoon nog, alleen het instellicht was kapot.

Meest ideaal op locatie is natuurlijk een accu-pack (Elinchrom Ranger, Profoto Acute/8a etc) aangezien je relatief kleine flitskoppen hebt om mee te werken en daarnaast heb je een losse accu waarop je alles kan instellen zodat je je flitskoppen in principe niet meer hoeft aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
BobF. schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:07:
[...]

Écht portable is het niet, maar in dat geval is portable een 430EX i.c.m een lastolite ezybox..Is dat niet wat meer voor je ?
Zoals ik in mijn post hierboven al aangaf gaat het me eigenlijk niet om portabiliteit maar wil ik juist eerst binnen in een gecontroleerde omgeving oefenen, het was puur een reactie op wat je zei :). Een accupack die Nomad en Gerard aandragen blijft voorlopig dus nog toekomstmuziek.

Ik denk dat ik nu wel weet wat ik ga halen: Die Qihe set in mijn eerste post, een eBay wireless setje (CTR-301P) en die opvouwbare background + een statief daarvoor (althans, ik neem aan dat daarvoor wel een goedkope statief voor moet zijn, die background is maar 1,6kg). Kan ik voor het luttele bedrag van € 300,- de komende tijd toch weer heerlijk pielen :9.

[ Voor 5% gewijzigd door Boomx op 06-03-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

voor €50,- moet je de yongnuo rf-602 triggers halen ;)

is wat goedkoper, maar ik ( en henk, en nomad ) zijn er aardig over te spreken.

alá : ik heb geen enkele misfire gehad in een range van +/- 30m :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
bedoel je duurder? want die CTR-301 zijn maar 26 euro (2 receivers, 1 transmitter), ex verzendkosten dan wel. Ik hoor juist over deze set, onder andere in dit topic, veel goeds.

[ Voor 4% gewijzigd door Boomx op 07-03-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

De CTR-301 yongnuo triggers worden vooral in de TS besproken, en daarna. het laatste bericht over die triggers waren in oktober vorig jaar :9

Zoek eens op rf-602 in het topic, en dan bedoel ik vooral henk z'n kleine review erover ;)

btw; waarom wil je 2 receivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nomad schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:51:
ik heb het ook 1x gehad, dat ik thuis kwam en ergens van 1/160e naar 1/250e was verschoven zonder dat ik het door had.
Sluitertijden en of diafragma veranderen gebeurd me ook vaker tijdens studio shoots. Bij de D700 kun je gelukkig beiden locken :Y)

Leuk filmpje verder :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
jules schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:38:
[...]
Sluitertijden en of diafragma veranderen gebeurd me ook vaker tijdens studio shoots. Bij de D700 kun je gelukkig beiden locken :Y)

Leuk filmpje verder :)
Bij de canon kan je het ook locken, maar vergeet het locken altijd en naja, alsnog ellende.
Gelukkig is het maar 1x gebeurd dat ik echt iets verkloot had.

BobF. schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:03:
De CTR-301 yongnuo triggers worden vooral in de TS besproken, en daarna. het laatste bericht over die triggers waren in oktober vorig jaar :9

Zoek eens op rf-602 in het topic, en dan bedoel ik vooral henk z'n kleine review erover ;)

btw; waarom wil je 2 receivers ?
Bij mij in de studio heeft ook elke flitser zijn eigen ontvanger. Ik ga niet optisch de rest af laten gaan, dat is veel onbetrouwbaarder. Vaak zit het oogje ook op de bovenkant cq achterkant en is dat helemaal niet handig.
Daarnaast als ik buiten in de zon werk, werkt het optische gebeuren bij lange na niet betrouwbaar.
Ik heb 3x rf602 tranmitters en 8x ontvanger.

[ Voor 45% gewijzigd door Nomad op 07-03-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Nomad schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:53:
[...]

Bij de canon kan je het ook locken, maar vergeet het locken altijd en naja, alsnog ellende.
Gelukkig is het maar 1x gebeurd dat ik echt iets verkloot had.

Met welke camera en hoe ? :)
[...]

Bij mij in de studio heeft ook elke flitser zijn eigen ontvanger. Ik ga niet optisch de rest af laten gaan, dat is veel onbetrouwbaarder. Vaak zit het oogje ook op de bovenkant cq achterkant en is dat helemaal niet handig.
Daarnaast als ik buiten in de zon werk, werkt het optische gebeuren bij lange na niet betrouwbaar.
Ik heb 3x rf602 tranmitters en 8x ontvanger.
Dat doe ik ook, maar gaat hij dat merken in zo'n kleine ruimte en altijd binnen ?

Ik heb 1 transmitter en 2 ontvangers hier liggen, maar er is nog 1 transmitter en 1 ontvanger onderweg, ter reserve that is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Boomx schreef op zondag 07 maart 2010 @ 15:47:
bedoel je duurder? want die CTR-301 zijn maar 26 euro (2 receivers, 1 transmitter), ex verzendkosten dan wel. Ik hoor juist over deze set, onder andere in dit topic, veel goeds.
CTR-301p's bevallen hier prima.
Ik heb eigenlijk nooit missfires.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
BobF. schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:59:
[...]

[...]

Dat doe ik ook, maar gaat hij dat merken in zo'n kleine ruimte en altijd binnen ?

Ik heb 1 transmitter en 2 ontvangers hier liggen, maar er is nog 1 transmitter en 1 ontvanger onderweg, ter reserve that is :)
heb geen camera bij de hand, maar in custom functies kan je scrollwiel e.d. uitzetten in Av/Tv standen e.d.
Het bovenste wieltje bij de ontspanknop blijft aan staan, maar daar draaide ik ook niet per ongeluk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, net 2 rf-602 Tx en 4 Rx besteld (plus de nodige kabeltjes). Ben erg benieuwd naar de kwaliteit, volgende ronde hopelijk PWs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

BobF. schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:59:
[...]

Met alle xD en xxD camera's. In Custom Functions de functies van de wieltjes omdraaien in M, zodat je bovenop diafragma regelt (net als in Av) en achterop de sluitertijd. Dan kun je gewoon de lock-knop van je scrollwieltje gebruiken. Gebruik het zelf regelmatig met filmen, zodat ie niet van 1/50s af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 19:43
Wie heeft weleens een workshop\cursus studiofotografie gedaan? Zo ja, waar? Ik ben een beetje aan het rond kijken, kwam zelf deze tegen: http://www.focusopfotografie.nl/viewpage.php?page_id=2
Iemand ervaring of andere suggesties?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
kw_nl schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:54:
Wie heeft weleens een workshop\cursus studiofotografie gedaan? Zo ja, waar? Ik ben een beetje aan het rond kijken, kwam zelf deze tegen: http://www.focusopfotografie.nl/viewpage.php?page_id=2
Die workshop zegt me niets.

Twee bekende (er zijn er vast veel meer):
Frank Doorhof
Mark de Roo

Heb geen idee of ze "goed" zijn of niet.... alhoewel mijn "cursisten" gemengde gevoelens hebben bij Frank Doorhof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de o-flash van dealextreme besteld. Ik hoop hem eind volgende week in bezit te hebben. Zijn er hier mensen met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja, je kunt ook foto's vinden als je even op o-flash zoekt in dit topic :)

Budgetbeschermingsvraag: kent iemand een leuke thirdparty snoot plus bijbehorende grids voor Elinchrom? Het officiële spul kost €64 (snoot) en €99 (grids), beetje overdreven voor een verbouwde bloempot met een roostertje :P

Of wordt het dan een FE snoot waarbij ik een speedring moet gaan zoeken? Voor softboxen en octa's kun je direct spullen van een ander merk kopen. Maar snoots vind ik nog niet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Gizz schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:06:
Ja, je kunt ook foto's vinden als je even op o-flash zoekt in dit topic :)

Budgetbeschermingsvraag: kent iemand een leuke thirdparty snoot plus bijbehorende grids voor Elinchrom? Het officiële spul kost €64 (snoot) en €99 (grids), beetje overdreven voor een verbouwde bloempot met een roostertje :P

Of wordt het dan een FE snoot waarbij ik een speedring moet gaan zoeken? Voor softboxen en octa's kun je direct spullen van een ander merk kopen. Maar snoots vind ik nog niet.
De grids van Linkstar (tussen de 25 en 30 euro) passen ook in je 18cm Elinchrom reflector.... Oftewel, als Falcon Eyes of een ander goedkoop merk die 18cm grids ook heeft dan moet het lukken. Maar echt veel goedkoper ben je dan niet uit (3x 25 euro).

Qua snoots..... pfff, nog nooit een 3rd party snoot in het echt gezien voor Elinchrom, maar ze bestaan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:31

sapphire

Die-hard pruts0r

www.jhm-studio.nl
Staat nog niet duidelijk op de website maar bieden het voor zover ik weet wel aan :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

offtopic:
bah, een beetje martijn promoten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Ik ben er druk mee bezig met de website en de voorbereidingen, zodoende staat nog niet alles op de site.
De bedoeling is dat we eind deze maand van start gaan eigenlijk, met o.a. studioworkshops.
Meer info, dm me even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:10
Wanneer verhuis je naar wat centraler in het land? :P

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
GerardHenninger schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:10:
[...]

Die workshop zegt me niets.

Twee bekende (er zijn er vast veel meer):
Frank Doorhof
Mark de Roo

Heb geen idee of ze "goed" zijn of niet.... alhoewel mijn "cursisten" gemengde gevoelens hebben bij Frank Doorhof
In de nieuwe PhotoDigitaal staan maar liefst 2 artikelen met Frank Doorhof.
De beelden die erbij staan zien er goed uit, maar hij loopt wel heel erg allerlei (duur) spul en bepaalde merken te promoten, op het irritante af zeg maar....

Wat waren de gemende gevoelens die jouw cursisten (vanwaar de quotes?) hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 15:09

ThunderNet

Flits!

Xcalibur schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:00:
[...]

De beelden die erbij staan zien er goed uit, maar hij loopt wel heel erg allerlei (duur) spul en bepaalde merken te promoten, op het irritante af zeg maar....

En dat doet gerard niet wou je beweren? :P
Kijk... Grote fotografen die een tikje gesponsort worden door fabrikanten, die gaan die spullen natuurlijk ook lopen promoten. En duur, dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Ondanks dat je het zelfde resultaat kunt krijgen met een falcon eyes setje van 200 euro en een elinchrom set van 5000 euro zit er natuurlijk wel degelijk verschil in :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Xcalibur schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:00:

Het woord "workshop" vind ik te beladen in mijn geval aangezien ik gewoon priveles geef aan een heel klein groepje mensen als ik daar tijd voor heb. Vandaar dat "cursisten" tussen quotes staat. "Mede-fotografen" zou beter passen.

Anyway, Frank Doorhof wordt door sommige ervaren als arrogant danwel te egocentrisch. Dat maakt helemaal niet uit, mensen zeggen het ook over mij, maar blijkbaar stoorde het sommige mensen tijdens de workshop.
Daarnaast ging het soms wat te snel en was de stof te moeilijk. Mijn bronnen zijn overigens maar 5 a 7 mensen, op de honderden die workshops hebben gevolgd hebben bij hem.
Maar goed, ik kan niet uit eigen ervaring spreken.
ThunderNet schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:05:
Kijk... Grote fotografen die een tikje gesponsort worden door fabrikanten, die gaan die spullen natuurlijk ook lopen promoten. En duur, dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Ondanks dat je het zelfde resultaat kunt krijgen met een falcon eyes setje van 200 euro en een elinchrom set van 5000 euro zit er natuurlijk wel degelijk verschil in :)
Ho ho, ik promoot geen merken omdat ik er zelf wijzer van word, dat doe ik omdat ik er zelf goede ervaringen mee heb. De enige sponsordeal was met FotoSG toen ik die GoT-workshop gaf; iedereen kreeg korting als ze zouden aangegeven dat ze bij mij de workshop hadden gevolgd.

Dat ik met relatieve dure merken werk klopt, maar ik ben ook goedkoop (QiHe, Linkstar, 300D, Tamron, Sigma) begonnen. Als het goed is ga je op den duur meer verdienen en dan heb je het budget om betere spullen te kopen.

Ik was eergisteren dus met Josh bij FotoFlits (Elinchrom importeur) en toen maakte ik ook de opmerking dat ze Frank Doorhof sponsoren. Volgens Gerd (eigenaar) is dat niet het geval; Frank is gewoon blij met z'n hardware.
Nou geloof ik daar niet zoveel van, want niemand gooit lelijke Elinchrom-logo's onder z'n foto's en staat op de site van Elinchrom zonder dat er een tegenprestatie geleverd wordt.
Gerd vroeg nog aan mij "zou jij dat niet doen dan, Elinchrom gratis promoten" en toen reageerde ik fel met "nee, waarom? Niet als ik er niets voor terugkrijg".

Dus dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Bedankt voor de reacties!

Ik heb vandaag een remote trigger aangeschaft (METTLE ART-1G), maar krijg hem maar niet aan de praat...
Het is toch een kwestie van op je camera aansluiten, ontvanger aan je flitser en gaan met die banaan?
Er zit geen handleiding bij, dus leek het mij nogal simpel.
Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

kw_nl schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:46:
Het is toch een kwestie van op je camera aansluiten, ontvanger aan je flitser en gaan met die banaan?
Ken de triggers niet, maar heb wel vaker mensen gezien die hun triggers niet aan de praat kregen ;) dus: Goeie batterijtjes erin? Ook geen plastic shipping tags tussen batterij en contact in? Radiokanaal op ontvanger/zender op elkaar afgestemd? Knopjes op de juiste stand (aan en op radio, niet optisch ofzo)?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

GerardHenninger schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:54:
Ik was eergisteren dus met Josh bij FotoFlits (Elinchrom importeur) en toen maakte ik ook de opmerking dat ze Frank Doorhof sponsoren. Volgens Gerd (eigenaar) is dat niet het geval; Frank is gewoon blij met z'n hardware.
Dat je bij elk setje dat je koopt een Frank dvd krijgt maakt al duidelijk dat hij gratis publiciteit krijgt en andere fotografen niet. Kan me bijna niet voorstellen dat hij dan ook niet minimaal spullen met enige korting kan kopen bij FF :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Acolyte57 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:33:
[...]

Ken de triggers niet, maar heb wel vaker mensen gezien die hun triggers niet aan de praat kregen ;) dus: Goeie batterijtjes erin? Ook geen plastic shipping tags tussen batterij en contact in? Radiokanaal op ontvanger/zender op elkaar afgestemd? Knopjes op de juiste stand (aan en op radio, niet optisch ofzo)?
Mmm, behalven een resetknop op de receiver en een knopje op de zender (test knopje?) valt er weinig in te stellen... Kan zijn dat er geen batterij in zit, zou wel dom zijn van de verkoper. Kan helaas niet vinden hoe ik de zender kan openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Gizz schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:24:
[...]

Dat je bij elk setje dat je koopt een Frank dvd krijgt maakt al duidelijk dat hij gratis publiciteit krijgt en andere fotografen niet. Kan me bijna niet voorstellen dat hij dan ook niet minimaal spullen met enige korting kan kopen bij FF :z
Gratis Frank DVD? Potverdorie, ik heb niets gekregen! :P
Oh nouja, Josh en ik kregen twee magazines mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
ThunderNet schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:05:
[...]

Geen idee of Gerard dat doet, ik lees niet zoveel publicaties van hem :P
Ik doelde overigens op het artikel van 8 pagina's ofzo over een 1.90m softbox van bijna 1000,- euro. Het zal vast een fantastisch ding zijn, maar of dat nou het beste advies is in zo'n blad?

@Gerard: bedankt voor je uitleg :)
Geef je nog zulke 'workshops' of niet? Een tijdje terug las ik hier ook wat over dacht ik?

PS: gefeliciteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Xcalibur schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:02:
Geen idee of Gerard dat doet, ik lees niet zoveel publicaties van hem :P
Thundernet doelde denk ik op m'n opmerkingen die ik hier af en toe op GoT en Twitter maak.
Ik doelde overigens op het artikel van 8 pagina's ofzo over een 1.90m softbox van bijna 1000,- euro. Het zal vast een fantastisch ding zijn, maar of dat nou het beste advies is in zo'n blad?
Misschien niet het beste advies, maar het is "leuk" om te weten wat er allemaal bestaat in de wereld van (studio) fotografie.
@Gerard: bedankt voor je uitleg :)
Geef je nog zulke 'workshops' of niet? Een tijdje terug las ik hier ook wat over dacht ik?
Van de zomer weer, dan heb ik wat meer tijd.
PS: gefeliciteerd ;)
Thanks! Leuk zo'n taartje achter je username :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

@Gerard; ik denk dat mensen reacties als
Met dank aan Gerd (Elinchrom) voor de goede service en lekkere koffie. En met dank aan mennovanw voor de laatste GoT-roddels en gezellige service
geript van het nieuwe apparatuur topic

al gauw over nemen als ''hij word gesponsort, dus zegt dat we daarheen moeten" oid, terwijl er ook mensen zijn ( als ik.. ) die denken; okee, daar heb je goede service, laat ik daar heen gaan :)

offtopic:
@ ts, er zijn inmiddels al wat meer strobisten/studio fotografen bij gekomen, zoals gizz en ik :9

[ Voor 11% gewijzigd door Zuurstok op 14-03-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
BobF. schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:55:
@Gerard; ik denk dat mensen reacties als

[...]

geript van het nieuwe apparatuur topic

al gauw over nemen als ''hij word gesponsort, dus zegt dat we daarheen moeten" oid, terwijl er ook mensen zijn ( als ik.. ) die denken; okee, daar heb je goede service, laat ik daar heen gaan :)

offtopic:
@ ts, er zijn inmiddels al wat meer strobisten/studio fotografen bij gekomen, zoals gizz en ik :9
Dat zou je dan inderdaad kunnen denken, maar dat gaat wel heel ver. Van zowel Gerd als Menno noem ik de winkels niet waar ze werken.

Mensen die een goede dienst of service leveren, die ben ik dankbaar.... Vandaar dat ik bijvoorbeeld Josh een 8GB kaartje geef omdat hij lekker de hele dag de nerd wilde uithangen met mij.

Mensen die in de OP willen moeten even een DM sturen naar me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Gerard hoe bevallen de Quadra's?

Congrats tevens! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe even supermegabudget mee ;) Vorige week een YN460II flash, RF602 trigger en paraplu + flashmount gekocht. Alles uit China, ik wacht nog tot het binnenkomt en hoop nog dat het (in goede staat) binnenkomt ;) Ik ga hier in NL maar gewoon een statief en shoot through paraplu kopen zodra het er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ik ben pas begonnen met studiofotografie, tot nu toe leuk. Maar wat ik maar niet onder de knie krijg...
Hoe krijg ik die schaduw bij de ogen weg? Ik probeer van alles, maar krijg het niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

voorbeeld fotootje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

kw_nl schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:21:
Ik ben pas begonnen met studiofotografie, tot nu toe leuk. Maar wat ik maar niet onder de knie krijg...
Hoe krijg ik die schaduw bij de ogen weg? Ik probeer van alles, maar krijg het niet voor elkaar...
Waar zit de schaduw?
-Onder de wenkbrouwen/bovenkant van de oogkassen > zet de lampen wat minder hoog
-Naast de neus > draai de lamp meer richting de neus van je model

Over het algemeen geld;
-grotere plu > zachtere schaduwen
-meerdere lampe/reflectieschermenn > kun je schaduwen mee opheffen/verminderen als je ze als invullicht gebruikt

Speel er een beetje mee en kijk wat voor jou de gewenste effecten oplevert.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
jules schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:18:
[...]

Waar zit de schaduw?
-Onder de wenkbrouwen > zet de lampen wat minder hoog
-Naast de neus > draai de lamp meer richting de neus van je model

Over het algemeen geld;
-grotere plu > zachtere schaduwen
-meerdere lampe/reflectieschermenn > kun je schaduwen mee opheffen/verminderen als je ze als invullicht gebruikt

Speel er een beetje mee en kijk wat voor jou de gewenste effecten oplevert.
Oke thanx, het zit vooral bij de neus. Zeg maar tussen de neus en de ogen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.pixelhk.com/en/prolist.asp?c_id=323

dit kwam ik net tegen. Ze lijken wat op de RF-602. Heeft er iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 08:57:
http://www.pixelhk.com/en/prolist.asp?c_id=323

dit kwam ik net tegen. Ze lijken wat op de RF-602. Heeft er iemand ervaring mee?
Geen persoonlijke ervaring maar zie het draadje hier: http://forum.belgiumdigit...-triggerfront-302809.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn YN460 flitser binnen gekregen. Hij deed het even goed (10 keer hoogstens) maar nu wil die niet meer herladen na een flits.. Alleen op het laagste niveau. Als ik de flits uit en weer aanzet flitst hij wel 1 keer op het hoogste niveau maar daarna niet meer.

Het kan aan de goedkope AH batterijen liggen (die ik overigens net gekocht heb en wel vol moeten zijn) maar ben bang dat ie gewoon al defect is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:25:
Net mijn YN460 flitser binnen gekregen. Hij deed het even goed (10 keer hoogstens) maar nu wil die niet meer herladen na een flits.. Alleen op het laagste niveau. Als ik de flits uit en weer aanzet flitst hij wel 1 keer op het hoogste niveau maar daarna niet meer.

Het kan aan de goedkope AH batterijen liggen (die ik overigens net gekocht heb en wel vol moeten zijn) maar ben bang dat ie gewoon al defect is :(
Ik zou toch eens de batterij checken, ik heb ook dat soort ervaringen met AA batterijen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een setje 2600 mAh NiMH batterijen gekocht (kostten meer dan de helft van de flitser :') ) rond 19.00 zijn ze opgeladen en dan volgt weer een update. Op hoop van zegen dan maar! :)

edit: Helaas, doet nog niets meer. Ik zal de verkoper eens mailen en kijken of hij iets voor me kan/wil betekenen. Zo niet dan maar op marktplaats kijken voor oud Nikon flitsertje ofzo.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic gaat wel een beetje dood zo dus nog maar één update van mij :P Ik heb onze chinese vriend na 4 dagen eindelijk zover dat hij me een nieuwe stuurt. Hij wou me eerst een tientje terugbetalen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:25:
Precies mijn ervaring met de YN460, alleen deed ie het bij mij 1x en kwam er rook uit :) teruggestuurd en geld teruggevraagd, daarna een Sigma flits op MP gehaald. Goedkoop is soms echt duurkoop.

[ Voor 10% gewijzigd door Acolyte57 op 26-03-2010 10:54 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Hmm, was van plan om binnenkort ook zo eentje te gaan bestellen, maar zo te horen is dat geen goede investering, ook al kosten ze geen drol. Iemand nog alternatieven die wél goed werken dan (die je gewoon in een winkel/webshop kan kopen)? 430EXII is leuk, maar €180+ vind ik net wat te gortig, ~€100 zou ik prima vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 26-03-2010 10:56 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Ik heb ook een YN460, maar tot op heden heb ik nog geen klagen, stuk of 30x de flits gebruikt.. Herladen duurt soms wat lang op 1/1 maar voor dat geld moet je er ook niet om zeuren :)

Ik heb ook nog een SB25 ernaast, die is toch een stuk sneller maar kost dan ook wat meer..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Mute schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:55:
Iemand nog alternatieven die wél goed werken dan (die je gewoon in een winkel/webshop kan kopen)? 430EXII is leuk, maar €180+ vind ik net wat te gortig, ~€100 zou ik prima vinden.
Ik zou gewoon niet voor een webshop product gaan als de YN het enige betaalbare is. Die Sigma (een DG Super 500) heb ik tweedehands voor 70 eu van Marktplaats gehaald als ik het me goed herinner. Even krachtig als een 550 (zeggen ze) en prima voor Strobist gebruik. Heeft zelfs een optische trigger ingebouwd. En was een stuk makkelijker te krijgen dan de verschillende SB's die sinds Strobist nergens meer te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Daarom vraag ik het juist hier, of mensen nog andere alternatieven weten. Ik zeg niet dat die YN het enige betaalbare is, want die is €36 ofzo, ik wil er best €100 aan uit geven, maar ik heb het niet zo op Marktplaats/eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumopro LP160 misschien? Kost rond de 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een handig linkje naar een draadje op een ander forum met een HOOP lighting setups. http://www.modelmayhem.co...p?thread_id=96872&page=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 10:09

Japie.G

Colour Classic

Hier stond een klaarblijkelijk ongewenst bericht :)

kon geen 'wat is dit nog waard topic vinden'...

[ Voor 92% gewijzigd door Japie.G op 07-04-2010 22:57 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Japie.G schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:15:
[...] Is dit een reëel bedrag, of moet ik lager gaan met de prijs? [...]
Wel een originele manier. :+
Lijkt me niet echt de bedoeling nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:29
Inmiddels zijn ook mijn Cactus v4 triggers aan het overlijden door hevig gebruik (elk weekend duizend flashes en meer) O+ .

Heeft iemand tips voor andere triggers die wat beter zijn? Hoeven geen pocketwizards te zijn, en ook geen ttl te hebben.

Eisen:
- Moet tegen beetje regen kunnen (ik werk altijd op locatie buiten ...)
- Betrouwbaar

[ Voor 19% gewijzigd door jeroenzelle op 08-04-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik zou voor radiopoppers gaan.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
*blijft zweren bij mijn rf602 triggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Nomad schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:14:
Ik zat er ook al naar te kijken. Is de bouwkwaliteit goed?

En waar heb je ze gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Jeroen wat voor budget heb je ongeveer?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Erasmo schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:41:
Jeroen wat voor budget heb je ongeveer?
Laat ik het zo stellen, Pocket Wizards zijn te duur. De rest is nog wel te doen, kan het ook afschrijven op mijn bedrijf wat weer scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:28:
Hier een handig linkje naar een draadje op een ander forum met een HOOP lighting setups. http://www.modelmayhem.co...p?thread_id=96872&page=34
Geniale site op deze manier, erg duidelijk en goeie voorbeelden.
Krijg vandaag mijn set binnen, kan ik mooi van t weekend gaan oefenen!
Heb al wat modellen op de plank liggen en een auto die ook nog op de plaat moet.

Locaties zoeken die een beetje spannend zijn blijf ik lastig vinden.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Nomad schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:14:
+1, geweldige dingen zijn dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

De eerste test van de TR-332 staat op Flickr.
:)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
BobF. schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:20:
[...]

Inmiddels een setje + extra ontvanger besteld :). Veel positieve reviews, en heb ze snel nodig.

Thanks voor het advies! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
bouwkwaliteit is minder dan PW's, maar beter dan elke andere triggers die ik ken (ik ken de meesten wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

je hebt ze snel nodig ?

reken gerust op een levertijd van 2-3 weken hoor ?

die dingen moeten helemaal uit HK komen :9

lees trouwens ook even Henk z'n review in dit topic over de triggers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
via ebay + levering uit GB is een levertijd van een dikke week ook wel te doen. Ik heb er ook niet heel lang op hoeven wachten iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Nomad schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:19:
via ebay + levering uit GB is een levertijd van een dikke week ook wel te doen. Ik heb er ook niet heel lang op hoeven wachten iig.
Ik heb ze inderdaad via GB besteld, scheelt geld omdat ze de kabeltjes er niet bij doen (heb ik nog liggen) en is sneller in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
heb jij de kabeltjes die horen bij deze trigger, of algemene kabeltjes?
Want wat zo fijn aan die kabeltjes die erbij horen is, is dat ze vast geschroefd worden en je zo nooit hebt dat het slecht contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Nomad schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:23:
Want wat zo fijn aan die kabeltjes die erbij horen is, is dat ze vast geschroefd worden en je zo nooit hebt dat het slecht contact maakt.
en wat er kut aan is, is dat die pinnetjes in die triggers ( ontvangers heb ik het hier over ) super snel ombuigen, en vervolgens niet meer terug te buigen zijn.

ik stak m'n pc-sync kabeltje perongeluk verkeerd in m'n ontvanger, maar automatisme is dan om te gaan draaien totdat ie wel goed voelt, na een paar sec dacht ik van: waarom gaat ie er nou niet in ? :?

bleek ik al m'n connectortjes in een spiraaltje gedraaid te hebben 8)7

no problem, voor die prijs gewoon een nieuwe besteld en gebruik deze alleen nog maar voor m'n 430EX II op hot-shoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Nomad schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:23:
Gebruik ze toch niet ;), ik had wel gezien dat het speciale zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

je gebruikt overal de hot-shoe voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Doe ik tot nu toe ook met SB-28 en 430 EX II, zie de meerwaarde van die blokjes niet echt.

Zolang er niemand tegen je gear aan loopt en het dus niet op de grond dondert is er sowieso niets aan de hand. Als ze dan toch een keer gaan vallen, dan vallen mijn statieven denk ik eerder op de plu dan op de flash eigenlijk. Ben dus ook eerder bang dat de onderkant van de flitser dan op het schoentje afbreekt, maar dit kan bij een blokje net zo goed gebeuren..

In beide bovenstaande gevallen zullen de triggers er niet heel veel schade aan oplopen, eerder de flash, en wat dan nog, het zijn bij mij maar Cactus units van nog geen 20 euro per receiver, ga ik geen blokje voor aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
BobF. schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:47:
je gebruikt overal de hot-shoe voor?
Klopt, heb iets van 20 plu's totaal O-) (paar witte in verschillende formaten, zilver, goud, goud/zilver, etc etc)

Ik gebruik ook echt overal flits bij, dus hotshoe's zijn voor mij veel makkelijker.

Heb nu alleen 2 HAMA hotshoe krengen, die ga ik binnenkort vervangen voor Bowens paraplu houder dingen denk ik. En dan schroef ik de triggers op de statiefkop van de Bowens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Iets waar ik nu met mijn Cactus V4 setje achter kom:
als ik een pauze heb van een minuut of tien en ik ga verder doet ie de eerste flits niet, dan moet ik even het test knopje indrukken. Het is niet dat mijn flitsers op standby staan, dat staat bij alle twee uit (430EX en een 420EZ). Heb daarna geen enkele miss-fire. Vind het een makkelijke set, zeker omdat de flitsers direct op de ontvangers kunnen en dus niet met kabeltjes aangesloten hoeven te worden.
De ontvangers gaan weer keurig op de swivels, lekker snel en makkelijk dus.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Heeft iemand nog tips voor een goede plu? Laatst viel mijn FE plu en gelijk de stang gebroken :/
Wellicht een plu zonder holle stang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Neefdave schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:25:
Heeft iemand nog tips voor een goede plu? Laatst viel mijn FE plu en gelijk de stang gebroken :/
Wellicht een plu zonder holle stang?
alle plu's die ik heb hebben een holle stang. Paraplu's zijn nu eenmaal kwetsbaar, gewoon voorkomen dat een statief met plu omvalt?!
Voorkomen is in dit geval echt beter dan genezen. Volgende keer houd je nieuwe stevige plu het wel, maar breekt je hotshoe voetje van je flitser af door de klap en ben je alleen maar verder van huis.

Twee stevige zandzakken op je statief pootjes en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BobF. schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:20:
[...]

Hier ook een extreem tevreden RF602 gebruiker. En zoals Nomad ook zegt: in deze prijsklasse absoluut de meest degelijke. Mn flitser en RF602 vielen van 2 meter hoogte, waarbij de RF602 door de flitser een paar cm de grond in werd geramd. Geen probleem.

Heb ook een cactus V4 setje gehad maar damn, wat een pauperdingen. Batterijen passen slecht, misfires, lage sync... Heel blij dak die niet meer nodig heb :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Batterijen passen slecht :? Passen bij mij prima. En de sync speed is bij beide toch gewoon 1/250? Misfires heb ik soms wel last van bij m'n Cactus V4-setje, is vooral vervelend als je met 2 flitsers werkt en om en om er eentje mee kapt :+

Iemand enig idee of (en zo ja, waar) je losse flash voetjes kan kopen? Ik heb een 2e flitser, maar daar zat geen voetje bij en m'n Cactus V4-ontvanger is niet bijzonder stabiel.

[ Voor 28% gewijzigd door Hahn op 20-04-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:18:
[...]

Hier ook een extreem tevreden RF602 gebruiker. En zoals Nomad ook zegt: in deze prijsklasse absoluut de meest degelijke. Mn flitser en RF602 vielen van 2 meter hoogte, waarbij de RF602 door de flitser een paar cm de grond in werd geramd. Geen probleem.

Heb ook een cactus V4 setje gehad maar damn, wat een pauperdingen. Batterijen passen slecht, misfires, lage sync... Heel blij dak die niet meer nodig heb :)
Hoorde net van mijn vriendin dat ze binnen zijn gekomen per post _/-\o_ .

Vanavond eens testen, mijn Cactusjes vielen al uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Best veel slechte ervaring met die Cactus V4's zie ik voorbij komen, heb ik dan gewoon mazzel met de mijne of gebruiken jullie hem intensiever?

Heb binnenkort wel snelle synctijd nodig, big air skate fotografie, eens zien of ie dat gaat trekken, anders toch iets anders verzinnen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

RZor schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:27:
Best veel slechte ervaring met die Cactus V4's zie ik voorbij komen, heb ik dan gewoon mazzel met de mijne of gebruiken jullie hem intensiever?

Heb binnenkort wel snelle synctijd nodig, big air skate fotografie, eens zien of ie dat gaat trekken, anders toch iets anders verzinnen.
dat ligt niet alleen aan je sync speed hé ;)
Voornamelijk ligt het er namelijk aan hoe snel je monoblocks/flitsers flitsen.

met bijvoorbeeld 1/800e ga je never nooit skaters, die in actie zijn, scherp op de plaat krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 15:09

ThunderNet

Flits!

BobF. schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:14:
[...]

dat ligt niet alleen aan je sync speed hé ;)
Voornamelijk ligt het er namelijk aan hoe snel je monoblocks/flitsers flitsen.

met bijvoorbeeld 1/800e ga je never nooit skaters, die in actie zijn, scherp op de plaat krijgen ;)
Toch wel :) je flitssnelheid ligt over het algemeen bij 1/1200e, daarmee kun je dus actie bevriezen. Echter hoe langer je sluiter open is, hoe meer 'blur' je krijgt voor/na het bevriezen van de actie. Hoe korter je sluitertijd (snellere synctijd) hoe minder 'blur' je krijgt, en dus hoe scherper je foto wordt.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De syncspeed is alleen belangrijk als je met omgevingslicht te maken hebt natuurlijk. Voor puur het bevriezen is de syncspeed totaal niet interessant als je omgeving voldoende kunt verduisteren.

Verder is 1/800e inderdaad niet echt briljant voor het bevriezen van veel beweging. Met mijn D-Lite 4'tjes is het in ieder geval vrij lastig. Als iemand vanuit stilstand springt of op je afkomt is het nog wel te doen, maar van links naar rechts door het beeld rennen of springen is alleen te doen als je het daarna op webformaat bekijkt :)

Laat staan als je op 1/250e moet schieten door de synctijd met omgevingslicht.

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 20-04-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Help! Jullie zijn me nu ff kwijt, heb ze laatst als test geschoten, en zeker de boarders zijn goed te doen op 1/800ste. Dan stond ie echt wel stil. Hoe zit dat dat met die flisters?

We willen ze na de schemering gaan fotograferen, er is daar niet veel omgevingslicht. Als ik dan op 1/800ste bezig ben en me 430EX op highspeed zet, zou t dan wel moeten lukken?
Wil vooral met één flitser werken om van een kant te belichten. Wel met plu denk ik maar dat zal ik ff moeten proberen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Boven je syncspeed (1/250) wordt het wel lastig om je flitser draadloos aan te sturen he. Die highspeed gaat alleen werken als je een ST-E2 hebt, een lange E-TTL kabel hebt of je de nieuwste pocketwizzards hebt (werkt weer net iets anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

-DG- schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:50:
Boven je syncspeed (1/250) wordt het wel lastig om je flitser draadloos aan te sturen he. Die highspeed gaat alleen werken als je een ST-E2 hebt, een lange E-TTL kabel hebt of je de nieuwste pocketwizzards hebt (werkt weer net iets anders).
Ja dus als ik em goed begrijp zal ik met die dingen nooit sneller dan 1/250'ste kunnen flitsen...?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je flitser gaat niet af op 1/250e, je sluiter sluit op 1/250e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Rzor, het maakt niet uit dat je die 1/800ste niet haalt, doordat die flits maar een fractie van een seconde licht geeft zullen je sk8ters toch wel bevroren zijn :) met een 800ste zou je achtergrond trouwens ook pitch-black worden, je zou nog beter een 30ste kunnen doen ofzo :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je flitser gaat inderdaad maar zo kort af dat je sluiter niet zo belangrijk is. Als je nu meer omgevingslicht hebt wil je natuurlijk korter, maar na schemer zal je geen last hebben dat omgevingslicht bij lange sluitertijden. Ben je in een wilde bui dan kan je natuurlijk pocketwizards pakken, synchro tot 1/8000 voor als je ehm.... wilt flitsen met vol daglicht op f/1.2? :9

Ik gebruik nu overigens in twee studio's en in een nieuwe mobiele studio v4 triggers. Nog nooit een missfire gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

BaRF schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:16:
Rzor, het maakt niet uit dat je die 1/800ste niet haalt, doordat die flits maar een fractie van een seconde licht geeft zullen je sk8ters toch wel bevroren zijn
Dat is dus maar de vraag. Zoals gezegd krijg ik met mijn D-lites die volgens de specificaties 1/800e zijn bewogen handen en bij horizontaal door het beeld rennen/springen ook blurry gezichten en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat dan niet het eventuele nagloeien van de lamp waar je dan last van zou kunnen hebben? Ik heb laatst bij het geven van een cursus met een seconde sluitertijd en hard zwaaien gedemonstreerd dat je er geen last van zou (mogen) hebben. Met een beetje klein diafragma heb je zelfs geen tot weinig last van het instellicht. (Multiblitz Xenolux 500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:13:
Is dat dan niet het eventuele nagloeien van de lamp waar je dan last van zou kunnen hebben? Ik heb laatst bij het geven van een cursus met een seconde sluitertijd en hard zwaaien gedemonstreerd dat je er geen last van zou (mogen) hebben. Met een beetje klein diafragma heb je zelfs geen tot weinig last van het instellicht wat weer aanspringt. (Multiblitz Xenolux 500)
die monoblocks flitsen van 1/1000 - 1/2100 , dat is nogal een verschil met de d-lites van Gizz die altijd 1/800 schieten.

in velen gevallen is het je flits die de beweging stopt, niet de sluiter.heeft natuurlijk wel te maken met het hoeveelheid omgevingslicht

als jij in een volledig donkere kamer staat, en je flitst, maar je sluiter is 30sec, is het beeld wat je geflitst hebt nog altijd net zo scherp als dat je 1/250e sluiter zou gebruiken..

en trouwens, mijn instellicht springt nooit aan na een flits ? niet naar mijn weten iniedergeval ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was inderdaad ook het doel van de demonstratie, aantonen dat de flits je beweging stopt :). Maar betreft de situatie van Rzor, er vanuit gaande dat er geen omgevingslicht is moet je dat toch wel in kunnen flitsen op een 250ste? Ik krijg weleens foto's te zien van cursisten en klasgenoten die voorbijrijdende auto's en scooters bevriezen met een SB-600 of een 430EX

Voorbeeldje van een daglicht situatie met flits, lijkt me dat je dan ook aan de flash synchro vastzit. (vanaf 2:10)

Die kerel krijgt keurig bevroren platen met 1/300 (max X-sync 1DIII). Dat moet dan 's avonds ook gewoon kunnen? :) Tenminste, zoals ik het zie maakt het inderdaad niet echt uit wat voor sluiter je pakt, je flits bevriest toch wel, dat zou volgens mij wel moeten kunnen met een 430EX en een 420EZ. Of ben ik nu een hark? :D

Nog een leuk voorbeeld tussendoor overigens. (die HB gaat natuurlijk wel tot 1/500)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NC4WnylUxQY]
Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Let op:
Laat je set-up zien als je een foto plaatst!