Tis een mening, word dat nu ook al gevaarlijk?

. GT wint het op wagengevoel en op rijden. Forza wint het op AI en op races. Ik heb eigenlijk nog nooit een spel gehad dat zo perfect dat 'gevoel' van rijden kon geven als GT. En dat gaat dan over physics en hoe het spel er uit ziet. Bij GT4 zie je auto's gewoon op de weg liggen, de vering, wielen, rollen in bochen, het duiken bij remmen, echt alles klopt. Het is er niet alleen, de traagheid en de balansproblemen die je ermee hebt klopt ook echt. Dat is echt uniek...
Dat is ook persoonlijk natuurlijk, en hoewel je absoluut niet alleen staat met die mening, deel ik hem niet. Ik heb meerdere versies van GT gespeeld (en nee, niet heel uitgebreid), maar ik vind het verre van realistisch aanvoelen.
Ben het wel met je eens dat GT het beter op scherm weet te tonen, de autos in Forza
lijken een ietsje te zweven. Helaas voor GT weet die het goede beeld niet te matchen met een soortgelijk gevoel. Forza weet het goede gevoel niet te matchen met bijbehorende graphics

Hét grote nadeel van GT is natuurlijk dat totale gebrek aan AI. Je rijdt feitelijk gewoon rondjes tegen de tijd, waarbij de tijd in de vorm van op de baan rijdende obstakels wordt toegepast; je medeweggebruikers die nergens ook maar enige blijk geven door te hebben dat jij er ook bent

.
Laat ik AI nu toch wel een belangrijk onderdeel vinden van een racegame

Online gamen is leuk, maar de meeste tijd spendeer ik toch offline. Dat argument is natuurlijk niet van toepassing als mensen voornamelijk online gamen. Wel een verbeterpunt van GT.
Maar ik vind een race spel als GRID eerlijk gezegd leuker dan Forza.
GRID is een leuk spel, maar wist me helaas niet zo lang te boeien als ik gehoopt had. Wat dat betreft deed Forza het beter. (al werd dat ook minder naarmate de tijd vorderde, was te makkelijk om je autos helemaal te tunen en dik te winnen).
Forza is zo ontzettend clean met zwevende auto's. Het is ook lang niet zo mooi als GRID (ik heb al die spellen

).
Absoluut mee eens, GRID (en DIRT) zien er verschrikkelijk goed uit, ben ook ERG benieuwd wat Codemasters met de F1 licentie gaat doen

Dus als je het mij vraagt is de PS3 een beter race platform

. Simpelweg omdat Gran Turismo briljant is.
Als je daar blij mee bent,
Ik sla een rondje over en wacht op Race Pro en Forza 3

Die oorlog zal niet weggaan tot 1 van de 2 niet meer op de markt is. Net zo min als de 'oorlog' tussen MS en Sony fanboys

Maar dat GT betere physics en een realistische wegligging heeft kan ik ook niet echt ondersteunen, zeker niet als een oude verstokte fan van race sims, zoals Grand Prix Legend en Nascar etc.

Het punt is dat GT je het gevoel geeft dat je controle hebt, maar die controle komt mijns inziens niet echt overeen met de werkelijkheid.

True, maar vergelijken met GPL en Nascar is gevaarlijk, dat weet jij ook. Die mate van realisme op een console bereiken is schier onmogelijk, en ook niet wenselijk ivm een veel te kleine doelgroep. (feitje van de dag: GPL verkocht slechts 200.000 stuks in de periode 1998-2004)
Beide games zijn gewoon leuk, heb alle delen van gt gespeeld en ook alle delen van forza. Zowel forza en gt hebben hun charmes, maar ik vind het jammer dat een algemeen beeld van GT is dat het zo realistisch is.. ook iets wat ze zelf durven te promoten... the realistic driving simulator

. Qua graphics en details van auo's wel, qua physics niet

.Het is niet echt realistisch als vol gas over gras rijden en dan nog gewoon normale controle houden. Ook niet als wallriden soms sneller is dan de normale lijnen volgen

.
Die reputatie raakt het niet meer kwijt ook (ben ik bang)
Beide games naderen gewoon niet t realisme wat door sommige mensen wel aan deze games toegekend worden

Voor realisme moet je
hier bijvoorbeeld zijn

Helemaal waar. Is jammer, verder doet ie het best netjes allemaal namelijk.
[
Voor 3% gewijzigd door
BM op 09-01-2009 16:59
]