Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10 08:04
Ik heb net PMS geinstalleerd op mijn nieuwe pc (core i7) maar nu krijg ik PMS niet meer werkend.
Hij vindt mijn PS3 niet.
Als ik bij traces kijk dan is dit denk ik de oorzaak:

[main] TRACE 11:14:57.250 Using address /192.168.1.73 found on network interface: name:eth0 (Realtek Virtual Adapter for Ethernet Extended Features) index: 262146 addresses: /192.168.1.73;
[main] TRACE 11:14:57.250 Created socket: /192.168.1.73:5001
[main] TRACE 11:14:57.250 FATAL ERROR : Unable to bind on port: 5001 cause: Address already in use: bind
[main] TRACE 11:14:57.250 Maybe another process is running or hostname is wrong...
[main] TRACE 11:14:57.250 Some serious errors occurs...

Weet iemand hier wat ik hieraan kan doen?

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:53
Firewall? Misschien Windows Media Player sharing die roet in't eten gooit? Zoiets? Nero Media Home kan ook nog/ TVersity misschien? Er blokkeert iets je poort of iets heeft je poort in gebruik.

Als je in cmd "netstat -an" uitvoert kun je zien welke bezet zijn. Succes!

[ Voor 93% gewijzigd door Vince22 op 17-04-2009 12:45 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nock372 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:17:
Ik heb net PMS geinstalleerd op mijn nieuwe pc (core i7) maar nu krijg ik PMS niet meer werkend.
Hij vindt mijn PS3 niet.
Als ik bij traces kijk dan is dit denk ik de oorzaak:

[main] TRACE 11:14:57.250 Using address /192.168.1.73 found on network interface: name:eth0 (Realtek Virtual Adapter for Ethernet Extended Features) index: 262146 addresses: /192.168.1.73;
[main] TRACE 11:14:57.250 Created socket: /192.168.1.73:5001
[main] TRACE 11:14:57.250 FATAL ERROR : Unable to bind on port: 5001 cause: Address already in use: bind
[main] TRACE 11:14:57.250 Maybe another process is running or hostname is wrong...
[main] TRACE 11:14:57.250 Some serious errors occurs...

Weet iemand hier wat ik hieraan kan doen?
Je kan handmatig een andere poort opgeven bij de settings, die poort is al in gebruik door iets anders. Probeer gewoon 5002 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Frank-NL schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:49:
[...]

Je kan handmatig een andere poort opgeven bij de settings, die poort is al in gebruik door iets anders. Probeer gewoon 5002 etc.
thx, dat was het probleem, enkel werkte 5001-5010 niet dus heb ik maar een random getal van 10678 gebruikt en dat werkt perfect.
Nu kan ik wel al bladeren doorheen mijn mappen maar ik kan niks afspelen ( mediaserver fout: Een netwerkfout is opgetreden (80710723)), en als ik kijk bij PMS dan staat er bij dat hij geen ps3 vindt terwijl mijn ps3 wel PMS vindt.

[ Voor 5% gewijzigd door Nock372 op 17-04-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:49
Heb je rechtsonder bij je taakbalk 2 groene driehoekjes? Even het programma GOED afsluiten dan..

[ Voor 9% gewijzigd door Deef_K op 17-04-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Nope 1 maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Nock372 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:07:
[...]

thx, dat was het probleem, enkel werkte 5001-5010 niet dus heb ik maar een random getal van 10678 gebruikt en dat werkt perfect.
Nu kan ik wel al bladeren doorheen mijn mappen maar ik kan niks afspelen ( mediaserver fout: Een netwerkfout is opgetreden (80710723)), en als ik kijk bij PMS dan staat er bij dat hij geen ps3 vindt terwijl mijn ps3 wel PMS vindt.
Klinkt als een firewall probleem, kan je die helemaal uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Ik gebruik Avast. ik heb deze uitgeschakeld en windows firewall ook, maar de fout blijft zich melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ps3 media server herkent mijn ps3 niet meer.

Wanneer ik bij transcodingsettings kijk dan zie ik het volgende rode:

AviSynth/ffmpeg

Encoder settings for AviSynth/ffmpeg engine only (PREFER AVISYNTH/FFMPEG)

en daaronder staat:

-threads 2 -g 1 -qscale 1 -qmin 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:18
WiFi kan, maar meestal niet zonder met de settings te rommelen. Bandbreedte limiet en lagere kwaliteit instellen, zie eerdere posts hierover in dit draadje. In de FAQ in de tool zelf staat hier ook e.e.a. over uitgelegd.
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:58:
Beste Mensen,

Mn probleem is opgelost, ik kan nu gewoon mp3'tjes afspelen door de mp3'tjes op te zoeken via muziek.
Nu kom ik bij het volgende probleem.

Ik heb een shitload aan HD films op mn externe hardeschijf staan. Nu wil ik deze streamen maar dat gaat niet naar behoren, om de 5 seconden stottert het beeld. Nu heb ik dit forum doorgelezen maar heb nog niet echt een oplossing gevonden. Nu weet ik dat je de film kan kopieeren maar dat is niet wat ik wil aangezien ik maar 40gb heb.

Wanneer ik een HD film kijk vanaf mn laptop ondervind ik geen enkel probleem

Heeft iemand de oplossing?

Gegevens Laptop:

T6400 2.0GHZ
2gb RAM
320GB SATA
Intel 5300AGN 450Mbps

Snelheid van het netwerk is 54Mbps(= is dit snel genoeg om hd films af te spelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:35:
WiFi kan, maar meestal niet zonder met de settings te rommelen. Bandbreedte limiet en lagere kwaliteit instellen, zie eerdere posts hierover in dit draadje. In de FAQ in de tool zelf staat hier ook e.e.a. over uitgelegd.

[...]
Ik ga vandaag even kijken wat het opbrengt. Mijn internet is wel gewoon snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 23:23
Hey jongens, ik zit met een probleem.
Ik heb eindelijk alles bekabeld. pc bekabeld en ps3 bekabeld. Ik had gehoopt dat het gehaper dan zou ophouden. Niet helemaal.
Ik had dus gehoopt dat ik met de kabels tot aan 100mbps gewoon moet kunnen halen.

Met Mencoder: Tot aan 20 mbps gaat alles wel aardig soepel. Daarna gaat de boel haperen.

Nu ben ik erachter gekomen dat het gehaper ophoudt wanneer ik tsmuxer gebruik als transcoder. Dan blijft het aantal mbps ook een stuk lager. Maar het nadeel is dat met tsmuxer de ondertitieling er niet onder komt te staan.

Ik wil graag Mencoder aan de praat krijgen (wat volgens mij iedereen ook ervoor gebruikt). Hoe moet ik de rest instellen? Ik heb de tutorial gevolgd hier op het forum voor de basis instellingen.

edit: ik probeer uiteraard 1080p films te streamen, 720p gaat zonder problemen (het zijn mkv's) (de subs zitten ook al in de mkv en niet als srt)

[ Voor 7% gewijzigd door Guids op 19-04-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ligt het niet aan je processor? 1080p via mencoder kost nogal wat cpu-kracht.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 23:23
Brabo-Joossie schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:52:
Ligt het niet aan je processor? 1080p via mencoder kost nogal wat cpu-kracht.
Lijkt me niet. heb een 2,6 dualcore geclockt op 3,4 ghz. daarnaast (maar) 2gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Geen idee, maar wat heeft je internet snelheid hiermee te maken? Neem aan dat je je ethernet snelheid bedoelt? WiFi kan, maar niet alles, je zal moeten comprimeren (minder kwaliteit en minder bandbreedte), en dat vergt weer een zwaardere cpu
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:47:
[...]
Ik ga vandaag even kijken wat het opbrengt. Mijn internet is wel gewoon snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Draai de situatie eens om: begin met een bandbreedte limiet, en een lage kwaliteit. Dan moet het werken, dan stap voor stap kwaliteit opvoeren. Werkt het op lage kwaliteit al net dan is er een ander issue.
Guids schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:56:
Hey jongens, ik zit met een probleem.
Ik heb eindelijk alles bekabeld. pc bekabeld en ps3 bekabeld. Ik had gehoopt dat het gehaper dan zou ophouden. Niet helemaal.
Ik had dus gehoopt dat ik met de kabels tot aan 100mbps gewoon moet kunnen halen.

Met Mencoder: Tot aan 20 mbps gaat alles wel aardig soepel. Daarna gaat de boel haperen.

Nu ben ik erachter gekomen dat het gehaper ophoudt wanneer ik tsmuxer gebruik als transcoder. Dan blijft het aantal mbps ook een stuk lager. Maar het nadeel is dat met tsmuxer de ondertitieling er niet onder komt te staan.

Ik wil graag Mencoder aan de praat krijgen (wat volgens mij iedereen ook ervoor gebruikt). Hoe moet ik de rest instellen? Ik heb de tutorial gevolgd hier op het forum voor de basis instellingen.

edit: ik probeer uiteraard 1080p films te streamen, 720p gaat zonder problemen (het zijn mkv's) (de subs zitten ook al in de mkv en niet als srt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat zou ook aan het aantal b-frames in de encode kunnen liggen, als dat te hoog is kan de boel weleens gaan haperen. Houd er wel rekening mee dat er vaak nogal wat pieken en dalen in de bitrate zitten, op een 100mbit (die je niet maximaal zult benutten wanneer je CPU ook aan het decoden is) zul je dus niet altijd alles goed kunnen spelen. Zijn er geen buffering-instellingen? :)

Verder is het eigenlijk de bedoeling dat vragen en problemen in Spielerij - Problemen & Vragen gepost worden. Ik weet dat het er hier vol mee staat, en dat is echt niet de bedoeling. Hier is het allemaal zo lastig terug te vinden voor anderen met eenzelfde probleem, en het kan nogal vervelend zijn in een discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
[mbr]Verder is het eigenlijk de bedoeling dat vragen en problemen in Spielerij - Problemen & Vragen gepost worden. Ik weet dat het er hier vol mee staat, en dat is echt niet de bedoeling. Hier is het allemaal zo lastig terug te vinden voor anderen met eenzelfde probleem, en het kan nogal vervelend zijn in een discussie.[/mbr]
Dan wordt het misschien tijd voor een nieuw deeltje in deze serie waarbij we weer met een schone lei gaan beginnen met een OP met daarin de uitgebreide handleiding van Ceje en alle tips en trucs die tot nu toe besproken zijn...
Misschien een faq erbij? Want het valt me op dat hoe langer het topic wordt, des te luier worden mensen om te zoeken. De meeste vragen cq problemen zijn al lang een keer langs geweest en behandeld.
Maar ja dat is imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vince22 schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:45:
[...]

Dan wordt het misschien tijd voor een nieuw deeltje in deze serie waarbij we weer met een schone lei gaan beginnen met een OP met daarin de uitgebreide handleiding van Ceje en alle tips en trucs die tot nu toe besproken zijn...
Misschien een faq erbij? Want het valt me op dat hoe langer het topic wordt, des te luier worden mensen om te zoeken. De meeste vragen cq problemen zijn al lang een keer langs geweest en behandeld.
Maar ja dat is imo :)
Of jij gaat vragen eerder voor jezelf plaatsen in die categorie.
Lijkt me wel aan de orde een duidelijk voorbeeld is het hele tweakers.net forum :P in het begin waren er toch wel andere topics/reacties mja.

EDIT

En nee in het begin was ik er niet bij, de welbekende search heeft me deze info verschaft ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:26:
Draai de situatie eens om: begin met een bandbreedte limiet, en een lage kwaliteit. Dan moet het werken, dan stap voor stap kwaliteit opvoeren. Werkt het op lage kwaliteit al net dan is er een ander issue.

[...]
Ik heb nu ingesteld:

Brandbreedte 14mb
Bitrate 384

Maar ik raak nu echt gefrustreerd aangezien het nog steeds niet werkt. Welke programma's moet ik op mn laptop hebben om dit nou eens gewoon voor elkaar te krijgen. Ik heb de volgende programmas gedownload.

- SMplayer
- CoreCodec

Wat mij opvalt is dat bij de instellingen er geen FFmpeg en geen Mencoder is geladen.

Volgens mij wel noodzakelijk? Hoe krijg ik dit aan de praat want voor die FFmpeg bestanden krijg ik een heel groot rar. bestand zonder een installer.

EDIT: Er is zojuist een wonder gebeurt! Als ik instel dat ik het via TsMuxer wil laten afspelen heb ik geen enkel probleem! Echter heb ik nu geen ondertiteling hoe krijg ik dit er weer onder?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Heb je de guide van Ceje gevolgd voor de juiste codecs? Daar staan alle tools in, daarna kan je experimenteren met de verschillende engines onder transcoding.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:15:
[...]

Ik heb nu ingesteld:

Brandbreedte 14mb
Bitrate 384

Maar ik raak nu echt gefrustreerd aangezien het nog steeds niet werkt. Welke programma's moet ik op mn laptop hebben om dit nou eens gewoon voor elkaar te krijgen. Ik heb de volgende programmas gedownload.

- SMplayer
- CoreCodec

Wat mij opvalt is dat bij de instellingen er geen FFmpeg en geen Mencoder is geladen.

Volgens mij wel noodzakelijk? Hoe krijg ik dit aan de praat want voor die FFmpeg bestanden krijg ik een heel groot rar. bestand zonder een installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik gedaan alleen heb ik nu het volgende probleem...kijk maar eens rechts onderin op de foto.

Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/2923/foutx.jpg

Het is overigens niet duidelijk te zien maar wat ik zie is dat ik 2x het icoontje van vobsub krijg en 2x een icoontje van haali media splitter.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 06:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hier staat trouwens een mooi artikel:

http://www.engadgethd.com...and-dts-hd-with-your-ps3/

Ik heb gisteren met PS3 Media Server (Java) een paar leuke series gekeken. Werkt echt heel goed. Mijn Mac netjes met 1Gbit aan de PS3 gehangen. Kwaliteit echt super en geen hangers!!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 21:45
Hoi

had problemen om mkv's te streamen naar mn ps3 via pms, dit was ondertussen gelukt nadat ik windows media player 11 had geinstalleerd na een format.

Dit heeft 2 dagen gewerkt en nu doet hij het terug niet meer via pms, alles hapert en netwerk usage is terug op 0.4% ip 9% voordien (100Mbit) + nu vindt hij m'n media server van wmp11 niet op de ps3...

iemand die ook al deze vreemde situatie heeft meegemaakt en een oplossing heeft?

heb aan m'n instellingen niks veranderd, enkel internet explorer 8 geinstalled, dat zou volgens mij toch geen invloed hier op mogen hebben?

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:48:
Ja heb ik gedaan alleen heb ik nu het volgende probleem...kijk maar eens rechts onderin op de foto.

[afbeelding]

Het is overigens niet duidelijk te zien maar wat ik zie is dat ik 2x het icoontje van vobsub krijg en 2x een icoontje van haali media splitter.
Vanaf PMS 1.04 is het niet nodig aanvullende codecs te installeren. Ik werk met Vista 64 en Windows 7 64.
Dus probeer het eens zonder codecs.
1.04 em 1.10.1 zijn my favorites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 07:26:
[...]

Vanaf PMS 1.04 is het niet nodig aanvullende codecs te installeren. Ik werk met Vista 64 en Windows 7 64.
Dus probeer het eens zonder codecs.
1.04 em 1.10.1 zijn my favorites.
Zonder Codecs? Moet ik dat K-lite Codec Pack uninstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 07:54
Ik heb al een tijd het probleem met het draaien van .mkv films via mijn xbox naar mijn tv. Namelijk het geluid gaat steeds minder synchroon lopen met het beeld. In het begin doet alles het perfect, maar aan het einde van de film is het zo erg dat je eerst de zin hoort, en dan pas de lippen ziet bewegen. Ik heb ook al bij ps3media server forums een post gemaakt, maar daar wordt er niet op gereageerd. Ik hoop dat jullie wel weten wat er aan de hand is.

Ik run het programma op een iMac 2.4 GHz Dual Core 2 GB geheugen en dus via een xbox 360. Alles is verbonden via een draad.

Edit: zie nu pas dat het om Playstation 3 als media center ging, ik dacht dat het om de software PS3 Media Server ging. Misschien dat jullie het toch weten?

[ Voor 12% gewijzigd door Dekay op 23-04-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:12:
[...]

Zonder Codecs? Moet ik dat K-lite Codec Pack uninstalleren?
yep......ik draai alles zonder codecs......stond ook vermeld als optioneel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb een paar DTS tracks (muziek) die ik wil afspelen via de ps3, alleen krijg ik dan enkel ruis te horen via mijn versterker. Ik heb de ps3 middels een toslink aangesloten naar mijn versterker die alle formaten ondersteunt.

DTS e.d. speelt mijn versterker gewoon af via mijn media tank (HDX1000)

Games heb ik geen last van mijn geluid en laat ie gewoon DIGITAL zien....

Is het een instelling op de ps3????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over het streamen van mijn pc naar de PS3, ik heb via de router van Linksys WRT 54 prima internet verbinding via de pc en via PS3.
Maar dan moet ik wel bij netwerkinstellingen op de PS3 de mediaserver verbinding uitschakelen.
Als ik wil gaan streamen via de PS3 Mediaserver en dus de mediaserver verbinding inschakeld, herkent PS3 Mediaserver mijn Playstation 3 wel, maar valt mijn internet weg zowel op de PS3 als de PC.
Even later geeft de PS3 aan dat de ethernet kabel niet is aangesloten en er geen verbinding kan worden gemaakt met de mediaserver.
Ik snap niet wat de fout is, heeft iemand de oplossing hiervoor.
Het zou super zijn als ik via de pc films en muziek kan streamen naar Playstation 3.
Alvast dank.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 15:51

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:46:
Ik heb een vraag over het streamen van mijn pc naar de PS3, ik heb via de router van Linksys WRT 54 prima internet verbinding via de pc en via PS3.
Maar dan moet ik wel bij netwerkinstellingen op de PS3 de mediaserver verbinding uitschakelen.
Als ik wil gaan streamen via de PS3 Mediaserver en dus de mediaserver verbinding inschakeld, herkent PS3 Mediaserver mijn Playstation 3 wel, maar valt mijn internet weg zowel op de PS3 als de PC.
Even later geeft de PS3 aan dat de ethernet kabel is aangesloten en er geen verbinding kan worden gemaakt met de mediaserver.
Alvast dank.
Een bekend probleem met de Linksys WRT54G.
Je zou kunnen proberen de PS3 in de DMZ te gooien en voor de rest handmatig te configureren.
Een andere optie is om de Linksys te flashen DD-WRT micro, maar dat is een hele klus en moet je wel een beetje een tweaker zijn.

Anders router vervangen.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:51:
[...]

yep......ik draai alles zonder codecs......stond ook vermeld als optioneel....
Dag HELD!

Ik heb de Codecs uninstalled en hij loopt nu echt perfecto!

Ontzettend bedankt!

[EDIT] Ik ben iets te voorbarig geweest, ik ga nog even verder met testen van verschillende instellingen.
[EDIT2] Als ik naar taakbeheer ga zie ik dat er maar 14% van het draadloze netwerk gebruikt wordt terwijl ik gewoon 54mbps netwerk heb. Hoe kan ik dit omhoog schroeven?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-10 09:49
Is het nog nodig om een aangepaste topic start te maken voor deel 5 of is de huidige topic start voldoende zodat ik nieteens een nieuw topic hoef aan te maken (1000 replies grens is eigenlijk nergens meer op gebaseerd, dus vandaar)?
Truth be said merk ik dat er steeds minder en minder naar de startpost gekeken wordt dus ik vraag me af of ik nog de moeite erin moet steken om wat informatie te vernieuwen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-10 19:52

PromoX

Flying solo

scorpie schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:16:
Is het nog nodig om een aangepaste topic start te maken voor deel 5 of is de huidige topic start voldoende zodat ik nieteens een nieuw topic hoef aan te maken (1000 replies grens is eigenlijk nergens meer op gebaseerd, dus vandaar)?
offtopic:
Mijn mening weet je nog wel waarschijnlijk enredenen zijn er ook nog wel te bedenken, bijvoorbeeld topics waar je ooit gepost hebt, maar niet meer volgt, niet meer naar boven te laten komen in je topichistory. Een nieuw deel is op dit moment de enige oplossing daarvoor. Wel weer genoeg mensen die de topichistory gebruiken ipv bookmarks en nieuwe delen totaal niet handig vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door PromoX op 24-04-2009 11:07 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Truth be said merk ik dat er steeds minder en minder naar de startpost gekeken wordt dus ik vraag me af of ik nog de moeite erin moet steken om wat informatie te vernieuwen.
Zie mijn post: Vince22 in "Playstation 3 als media center - deel 4"

en de daarop volgende reactie: Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"
:/

Het leek mij dus handig van wel, maar kreeg maar 1 reactie daarop :|
Maar wat mij betreft is een nieuw topic wel erg handig... dus go your gang! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Niemand die hier een WAV bestand met DTS heeft afgespeeld op zijn playstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt te gek:

DTS streamen naar de PS3, zonder transcoding naar AC3 of PCM.

Via een truukje is dit nu mogelijk. Ik heb het getest en het werkt! Ik ben blij :)

http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=603
http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=869

(Dit moet op dit forum toch al opgevallen zijn?)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:16:
Dit is echt te gek:

DTS streamen naar de PS3, zonder transcoding naar AC3 of PCM.

Via een truukje is dit nu mogelijk. Ik heb het getest en het werkt! Ik ben blij :)

http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=603
http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=869

(Dit moet op dit forum toch al opgevallen zijn?)
Betekent dat ik dan muziek (WAV) met DTS dan wel kan afspelen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 20:43

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb altijd HD films gestreamd van mijn externe harde schijf en die staan er nog steeds op.
Maar het gekke is dat ik ineens sinds vandaag, geen enkele film meer zie op mijn ps3.
Ik heb het met tversity en PS3 media server geprobeert, zelfs de films die ik al is eerder heb afgespeeld ziet hij niet meer. Dan zegt hij kan geen afbeelding weergeven bij tversity. en bij PS3 media server krijg ik een mapje transcode, die er altijd onder staat. en dan ik daar op klik vind hij ook niets.
Wat heb ik fout gedaan? hoe moet ik dit oplossen?

heel dom ik keek bij foto's. ipv films in mijn menu

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 25-04-2009 19:25 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:02:
[...]

Dag HELD!

Ik heb de Codecs uninstalled en hij loopt nu echt perfecto!

Ontzettend bedankt!

[EDIT] Ik ben iets te voorbarig geweest, ik ga nog even verder met testen van verschillende instellingen.
[EDIT2] Als ik naar taakbeheer ga zie ik dat er maar 14% van het draadloze netwerk gebruikt wordt terwijl ik gewoon 54mbps netwerk heb. Hoe kan ik dit omhoog schroeven?
Als je alles nog verder wil verbeteren.........trek een lijntje.......wireless met 1080p gaat echt problemen geven. En als het binnen je budget ligt, neem dan gelijk een gigabitverbinding met cat6.....en al je problemen zijn finito (mits je CPUkracht voldoende is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de poll is het misschien een suggestie om PMS in het onderdeel Software als eerste en als de mercedes onder de streamers te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:46:
Even later geeft de PS3 aan dat de ethernet kabel niet is aangesloten en er geen verbinding kan worden gemaakt met de mediaserver.
Het zou super zijn als ik via de pc films en muziek kan streamen naar Playstation 3.
Alvast dank.
Streamen met PMS en WRT 54 is gewoon mogelijk. De enige handicap die de WRT heeft is de 100mbps verbinding. Dus lijkt me je probleem een software instelling....en dat is lastig om zo te beoordelen. Ik heb deze config ook altijd gehad en gaf geen problemen. Misschien je router resetten/updaten met standaard instellingen...en /of je PS3 te resetten of te updaten. Is maar een schot voor de boeg, maar ik kan je verzekeren dat het streamen met PMS en WRT probleemloos moet kunnen verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 15:51

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 10:14:
[...]

Streamen met PMS en WRT 54 is gewoon mogelijk. De enige handicap die de WRT heeft is de 100mbps verbinding. Dus lijkt me je probleem een software instelling....en dat is lastig om zo te beoordelen. Ik heb deze config ook altijd gehad en gaf geen problemen. Misschien je router resetten/updaten met standaard instellingen...en /of je PS3 te resetten of te updaten. Is maar een schot voor de boeg, maar ik kan je verzekeren dat het streamen met PMS en WRT probleemloos moet kunnen verlopen.
En ik kan je verzekeren dat er legio problemen zijn met de Linksys WRT54G en de mediaserver toepassing op de PS3. Ik geloof van vanaf de Linksys WRT54G v.5... Google er maar op. ;)

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 12:32:
[...]

Betekent dat ik dan muziek (WAV) met DTS dan wel kan afspelen????
Goede vraag. Geen idee. Eerste instantie zou ik je willen vragen waarom je dit zou willen. Probeer gewoon eens wat Media Servers en test het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billem
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb de volgende opstelling in gedacht, maar weet niet zeker of het zo gaat werken. Ik raak namelijk een beetje wantrouwig omdat ik zoveel verschillende en moeilijkere oplossingen vind.

Netwerk schijf via ethernet aan mijn router
Netwerk schijf via USB aan mijn PS3
Laptop schrijft over het netwerk bestanden op de netwerk schijf

Op die manier hoef ik niet te streamen en zit ik ook niet te knoeien met bandbreedte problemen/bekabeling bij 1080p. Zijn er nadelen te bedenken voor deze opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-10 01:44

grass460

[DPC] Division_Brabant

billem schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:18:
Ik heb de volgende opstelling in gedacht, maar weet niet zeker of het zo gaat werken. Ik raak namelijk een beetje wantrouwig omdat ik zoveel verschillende en moeilijkere oplossingen vind.

Op die manier hoef ik niet te streamen en zit ik ook niet te knoeien met bandbreedte problemen/bekabeling bij 1080p. Zijn er nadelen te bedenken voor deze opstelling?
dat jou netwerkschijf dan alleen maar FAT32 geformateerd mag zijn daar NTFS niet herkend word, dus bestanden groter dan 4G kunnen er dan niet op. oplossing = NTFS en dan via net werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billem
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-02-2024
Bedankt voor je reactie. Just to be sure, via het netwerk betekend altijd dat je met DLNA moet aanleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 06:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Een vraag; Hoe hebben jullie de PS3 aan een eventuele receiver gekoppeld? Mijn PS3 zit nu met een HDMI kabel vast aan de TV. Op de PS3 zit ook een optische uitgang. Het is mij echter opgevallen dat deze geen signaal afgeeft als de PS3 met HDMI aan een tv zit. Hoe doen jullie dit?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Erhnam schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:51:
Een vraag; Hoe hebben jullie de PS3 aan een eventuele receiver gekoppeld? Mijn PS3 zit nu met een HDMI kabel vast aan de TV. Op de PS3 zit ook een optische uitgang. Het is mij echter opgevallen dat deze geen signaal afgeeft als de PS3 met HDMI aan een tv zit. Hoe doen jullie dit?
Je kan in het audio menu aangeven over welke poort het geluid moet lopen.
Of dat nou HDMI, optical of de oude PS1 connector is.
Dat heeft verder geen invloed op je beeld via HDMI :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-10 01:44

grass460

[DPC] Division_Brabant

Erhnam schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:51:
audio signaal gaat via HDMI of een andere aansluiting bv optisch. Je kan maar 1 uitgang kiezen in het menu.
of je ps3 via hdmi naar je versterker als die het ondersteunt en dan bv via hdmi naar tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-10 14:00
Ik heb sinds kort het probleem met de PS3 dat divx-films die op mijn NAS staan niet meer afgespeeld kunnen worden. Alle files worden nu aangeduid als niet ondersteund bestand (letterlijke melding weet ik even niet, ben nu op mijn werk). Eerder werkte alles nog naar behoren. Het betreffen alleen divx/xvid bestanden (die wel ondertiteld zijn dmv AVIAddXsubs). VOB bestanden spelen wel af, muziek en foto's zijn ook geen probleem. HD materiaal weet ik niet, maak ik nog geen gebruik van.
Het lijkt een beetje te zijn gebeurd vanaf de laatste firmware update van de PS3, die van 2.70. Mijn NAS is de Freecom Networkdrive Pro 500GB, maar daar is niks aan veranderd. Daar de instellingen ook al van bekeken, maar alles staat daar wel goed ingesteld, net zoals voorheen. Wie heeft er een idee? Ik kan er verder nergens iets over vinden, niemand die vergelijkbare problemen hebben.

Edit: ik heb net ff gekeken, de betreffende films worden aangeduid als 'incompatible data'.

[ Voor 7% gewijzigd door BW83 op 28-04-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Er zijn ook tools die de film splitten naar files van max 4GB, dan kan je toch een fat32 schijf gebruiken. Met tsmuxer kan je de files splitten. Als je AVCHD files wil afspelen, dan ziet de ps3 echter maar 1 AVCHD map tegelijk. Met AVCHDmanager kan je switchen tussen de films op je externe harddisk.
grass460 schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:33:
[...]

dat jou netwerkschijf dan alleen maar FAT32 geformateerd mag zijn daar NTFS niet herkend word, dus bestanden groter dan 4G kunnen er dan niet op. oplossing = NTFS en dan via net werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte,

Ik vroeg mij af of julle hier jullie instellingen van PMS konden posten. Zo kan ik kijken welke er bij mij werken, heb het nog steeds niet goed aan de praat.

Hiermee doel ik op de Transcoding instellingen en de Engines voor Video bestanden.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 13:21:
Geachte,

Ik vroeg mij af of julle hier jullie instellingen van PMS konden posten. Zo kan ik kijken welke er bij mij werken, heb het nog steeds niet goed aan de praat.

Hiermee doel ik op de Transcoding instellingen en de Engines voor Video bestanden.

Bij voorbaat dank!
Ik draai alles op standaard, alleen de ondersteuning voor multi-core processoren staat aan. Ik ben nog niets tegengekomen dat niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 14:56:
[...]

Ik draai alles op standaard, alleen de ondersteuning voor multi-core processoren staat aan. Ik ben nog niets tegengekomen dat niet werkte.
Idem hier. Ik speel voornamelijk 720p materiaal af via wifi en dat gaat prima.

Ondanks dat het perfect werkt is mij een ding nog niet duidelijk. Op m'n playstation kan ik een bestand afspelen uit de Transcode map en het originele bestand. Ik gebruik nooit de transcode map. Betekent dat dat hij dan niet transcode maar alleen het bestand streamt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:51

burgt

Starbass

ligt aan het formaat, als de PS3 het bestand standaard niet speelt dan wordt doet ie de transcode toch (ik dacht als er een sterretje achter de bestandsnaam staat). In de transcode map kun je ooit kiezen welke ondertitel er mee gestuurd moet worden.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Eigenlijk is de naam transcode misleidend. Het is een opsomming van mogelijke manieren om het bestand af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-10 15:52

Bosmonster

*zucht*

Heb een beetje meer zitten lezen over DLNA met de PS3, maar hoe zit het met HD performance? Speelt de PS3 alles af en zo niet, is transcoding met HD content enigszins performant met de hedendaagse tools (tversity etc)?

Kan iemand hier iets over vertellen die die functie regelmatig gebruikt met allerhande (o.a. HD) content? Hoe gebruik je het en wat zijn de voor- en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:08:
Heb een beetje meer zitten lezen over DLNA met de PS3, maar hoe zit het met HD performance? Speelt de PS3 alles af en zo niet, is transcoding met HD content enigszins performant met de hedendaagse tools (tversity etc)?

Kan iemand hier iets over vertellen die die functie regelmatig gebruikt met allerhande (o.a. HD) content? Hoe gebruik je het en wat zijn de voor- en nadelen?
Ik weet niet wat je dan precies hebt gezelezen, in ieder geval niet deze topicreeks en / of de startpost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 00:45:
Klopt. Eigenlijk is de naam transcode misleidend. Het is een opsomming van mogelijke manieren om het bestand af te spelen.
Het is toch zo dat als je het bestand normaal aanklikt hij het native afspeelt als hij het kan en zo niet, dan probeert hij het met je bovenste transcode optie in de instellingen (en je standaard subs instellingen)? In het mapje transcode staan vervolgens de overige opties en eventuele ondertitelcombinaties die mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-10 15:52

Bosmonster

*zucht*

Frank-NL schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:02:
[...]

Ik weet niet wat je dan precies hebt gezelezen, in ieder geval niet deze topicreeks en / of de startpost :+
Nee dat klopt, mijn post was verhuisd uit het PS3 topic omdat ik het bestaan van dit topic niet wist B)

En toen was het ineens een noobpost geworden dus :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 05-05-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:53:
[...]

Het is toch zo dat als je het bestand normaal aanklikt hij het native afspeelt als hij het kan en zo niet, dan probeert hij het met je bovenste transcode optie in de instellingen (en je standaard subs instellingen)? In het mapje transcode staan vervolgens de overige opties en eventuele ondertitelcombinaties die mogelijk zijn.
Inderdaad. Volgens mij is het wel zo dat in Transcode álle opties staan, ipv de overige.

Zijn er overigens nog meer mensen die gebruik maken van de nieuwe DTS-stream functie? Als je versterker geen HDMI-ingang heeft (maar slechts optisch) dan was je verplicht het geluid te downgraden naar AC3. Met de optie "Keep DTS in stream" (in PMS) kun je DTS geluid zogenaamd als 2-channel PCM versturen. Als je op 'select' drukt staat er bij de codec-info dat het 2-channel PCM is, echter pikt de versterker het gewoon als een DTS signaal op. Erg nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:19

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

billem schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:18:

Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar let op dat als je de schijf via USB aan je PS3 hangt kan je die schijf niet vanaf je laptop benaderen. Het is dus niet zoals op een PC dat je de schijf kan sharen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

Mfpower

In dubio

Dipsausje schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:26:
[...]

Ik heb hier uitzendinggemist eindelijk werkend gekregen, alleen helaas enkel met de link van het precieze filmpje. En dat heeft dus als nadeel dat je die link eerst op je pc moet opzoeken.

Heb aan web.conf de volgende tekst toegevoegd:

#Uitzendinggemist
videostream.Web,UitzendingGemist=BananenSplit,mms://wm-ondemand11.omroep.nl/ug-ondemand-wm3/wm3c1/ceres/tros/rest/2009/TROS_1186146/bb.20090308.asf

Nu nog opzoek naar een manier om de feeds die ook bijvoorbeeld UPC binnen krijgt voor hun dienst, dit is niet alleen omslachtig maar de kwaliteit is ook om te huilen. Maarja dat wisten we eigenlijk al van uitzendinggemist natuurlijk.
Ik krijg het niet voor elkaar, ook niet als ik die link letterlijk gebruik. Mplayer/Mencoder geeft allemaal corrupted data en videolan geeft een zwart scherm :s. Overigens hebben mijn UG streams het http protocol, niet mms maar goed daarmee werkt het ook niet. Heb je tips?

Als we dit wel aan het werk krijgen dan stel ik voor dat we een databaseje met uitzending gemist streams ergens aanleggen, rss feedje van maken en daar is het voor iedereen!

Als ik tversity gebruik werken deze streams trouwens wel prima, maar ik wil ze graag in PMS aan de praat krijgen!

Edit:
volgens mij is je link niet bestaand. Deze bijvoorbeeld speelt wel rechtstreeks af in VLC maar het werkt niet in PMS
videostream.Web,UitzendingGemist=Punt,http://cgi.omroep.nl/legacy/player?/ceres/eo/rest/2009/EO_101152042/bb.20090503.asf

[ Voor 8% gewijzigd door Mfpower op 06-05-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie nog wat uitleggen over de opties:

- Keep DTS audio in stream
- DTS/FLAC

Leken mij interessante opties aangezien ik mn PS3 op een versterker en 5.1 boxen heb aangesloten maar weet nog niet precies wat het inhoudt.

Overigens ben ik erachter gekomen dat het signaal van mijn router naar de PS3 de oorzaak is voor al mijn problemen, had maar een signaalsterkte van 60%.(Mijn laptop heeft overigens wel een goede signaalsterkte) Daar is mijn andere vraag of ik geen Ethernetkabel van mijn router naar mijn PS3 kan leggen? En hoe moet dit dan? Gaat dit automatisch wanneer ik bij Netwerkinstellingen(PS3) Ethernetkabel selecteer?

Mvg

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 2 bluray-films (m2ts) van 30Gb (Shooter) en 33Gb (Bourne identity). Hierbij is Shooter de volledige blu-ray mappenstructuur en Bourne alleen het m2ts-bestand (met srt-ondertiteling file). Als ik Shooter stream via PMS dan loopt alles vloeiend, maar als ik Bourne stream dan gaat deze na een minuut haperen.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen? Toen ik de kwaliteit lager gezet had in PMS, haperde Bourne niet, maar was de beeldkwaliteti weer slecht. Streamen van andere bestanden gaat verder wel vlekkeloos. Ook HD-streambestanden (mpg) van 23Gb. Ligt het haperen aan de grootte van het te streamen bestand? Zou wel raar zijn aangezien 30Gb wel goed gaat en de 33Gb niet. Of ligt het aan m'n CPU? En wat aan m'n CPU is dan niet goed genoeg? Of ligt het aan m'n netwerk (bedraad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:47:
Heb 2 bluray-films (m2ts) van 30Gb (Shooter) en 33Gb (Bourne identity). Hierbij is Shooter de volledige blu-ray mappenstructuur en Bourne alleen het m2ts-bestand (met srt-ondertiteling file). Als ik Shooter stream via PMS dan loopt alles vloeiend, maar als ik Bourne stream dan gaat deze na een minuut haperen.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen? Toen ik de kwaliteit lager gezet had in PMS, haperde Bourne niet, maar was de beeldkwaliteti weer slecht. Streamen van andere bestanden gaat verder wel vlekkeloos. Ook HD-streambestanden (mpg) van 23Gb. Ligt het haperen aan de grootte van het te streamen bestand? Zou wel raar zijn aangezien 30Gb wel goed gaat en de 33Gb niet. Of ligt het aan m'n CPU? En wat aan m'n CPU is dan niet goed genoeg? Of ligt het aan m'n netwerk (bedraad)?
Bedraad zou beter moeten werken...en hoe zouden wij verder moeten ruiken wat voor een processor je hebt? Het is volgens mij aan te raden om sowieso een dual-core te hebben voor HD bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-10 15:50
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:41:

- DTS/FLAC

Leken mij interessante opties aangezien ik mn PS3 op een versterker en 5.1 boxen heb aangesloten maar weet nog niet precies wat het inhoudt.

Overigens ben ik erachter gekomen dat het signaal van mijn router naar de PS3 de oorzaak is voor al mijn problemen, had maar een signaalsterkte van 60%.(Mijn laptop heeft overigens wel een goede signaalsterkte) Daar is mijn andere vraag of ik geen Ethernetkabel van mijn router naar mijn PS3 kan leggen? En hoe moet dit dan? Gaat dit automatisch wanneer ik bij Netwerkinstellingen(PS3) Ethernetkabel selecteer?

Mvg
Je moet idd ethernetkabel selecteren bij netwerkinstellingen, dat werkt gewoon. Zo heb ik het ook gedaan.
Hoe meet jij trouwens de signaalsterkte tussen router en ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-10 15:32

Aldmar

Niks...

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:41:

Als je een film hebt met DTS geluid erin, dan zorgt deze optie ervoor dat deze rechtstreeks naar je versterker wordt door gestuurd. De PS3 of PMS doet dus niets met het DTS geluidsspoor. Je versterker móet DTS ondersteunen wil je geluid hebben. Zo niet, dan hoor je alleen maar ruis...

- DTS/FLAC
Ik gebruik deze optie zelf niet, maar volgens mij zorgt deze optie ervoor dat DTS en/of FLAC geluid wordt opgezet naar LPCM. Met andere woorden het DTS geluid wordt als het ware, net zoals een zip bestand, uitgepakt zodat nagenoeg elke versterker het geluid kan verwerken. Nagenoeg elke versterker ondersteunt LPCM. Je moet de PS3 wel dmv HDMI aangesloten hebben omdat de optisch aansluiting niet genoeg bandbreedte heeft.

Mvg
Ik heb de antwoorden even in het dik gedrukt toegevoegd. Het verbinden van je PS3 is eenvoudig, gewoon een kabel trekken van je PS3 naar de router en de PS3 instellen op ethernetkabel.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:47:

Als je een volledige blu-ray rip, inclusief mappenstructuur, streamt via PMS behoud je dan de mappenstructuur? Met andere woorden is het precies hetzelfde alsof je een blu-ray schijfje afspeelt? Zou het graag zelf willen proberen, maar even ~25GB downloaden met de kans dat het niet werkt is ook een beetje zonde... :P

Het haperen tijdens het afspelen komt óf door je CPU óf door je netwerk. Het netwerk kan je bottleneck zijn als de bitrate van de film erg hoog ligt. Ligt dus niet zozeer aan de omvang van de film, maar aan de uiteindelijke bitrate nadat de film gedecodeerd is. Als je CPU te kort komt, dan wordt het haperen dus veroorzaakt doordat het decoderen te langzaam gaat. Ik heb sinds kort de PC en de PS3 aan elkaar verbonden dmv een gigabitswitch. Hierdoor is het haperen tijdens afspelen van 1080p mkv films verleden tijd voor mij.

[ Voor 34% gewijzigd door Aldmar op 08-05-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zowel tversity als ps3 media server geinstalleerd en bij beide krijg ik op de playstation3 de error

DLNA error 7531

iemand enig idee wat de oplossing zou kunnen zijn? ik heb diverse sites /forums bekeken voor een oplossing maar iedereen komt met een oplossing die feitelijk gezien nergens op slaat..

i rebooted the pc and it worked.. dont know how but it works now.. dat soort gedoe..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nilsx schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:16:
[...]

Je moet idd ethernetkabel selecteren bij netwerkinstellingen, dat werkt gewoon. Zo heb ik het ook gedaan.
Hoe meet jij trouwens de signaalsterkte tussen router en ps3?
Je moet dan naar netwerkinstellingen op je PS3 en dan moet je als ik het goed heb het bovenste menuutje hebben( Ben nu bij mn ouders en PS3 staat op mn studentenkamer) Bij mij was dus 60% en je weet hoeveel het kan schelen bij het netwerk snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb deze topic(s) eens zitten doorstruinen aangezien ik aan het zoeken ben naar een vervanger voor mijn XBMC om 1080p materiaal te kunnen streamen naar mijn HDTV. Een ander alternatief is de Popcorn A110 maar die heeft voor mij de volgende nadelen :
  • Trage bediening
  • Niet gemaakt om foto's en muziek mee af te spelen
  • beperkte processor mbt. grafische interface waardoor het allemaal wat houterig overkomt.
Echter zit ik met een paar vragen :
  • Ik zie allerlei oplossingen van converteren en PS3 media center software op de PC zetten maar wanneer komt er gewoon support voor MKV ? Is sony zoiets aan het plannen net als met DivX ?
  • In vergelijking met XBMC mis ik nog film informatie en thumbs bij de selectie. Is dit iets wat in de planning ligt bij sony of via homebrew ?
  • Ik las dat door de Linux boot het mogelijk is om MythTV op de PS3 te draaien. In de praktijk lijkt (lees ik) dat toch wel redelijk z'n beperkingen te hebben. Heeft iemand hier ervaring mee ?
  • Er zijn twee mooie features van de popcorn die ik mis in de PS3 : Torrent Client en gebruik als NAS. Ik vroeg mij af of de PS3 ook als NAS gebruikt kan worden en of er al een torrent client beschikbaar is ? Via homebrew ?
  • Hoe zit het met het geluid van de fan van de PS3 ? Als ik 'm als media center wil gebruiken wil ik 'm niet horen blazen. Verder schijnt ie nogal wat stroom te slurpen?
  • m.b.t. het bovenstaande heb ik begrepen dat sony aan een Slimline PS3 werkt. Heeft hier iemand enig idee wanneer die uitkomt ? Er gaan geruchten over deze herfst maar heb nog niets officieels gevonden.
Misschien zijn deze vragen niet allemaal geschikt voor deze topic maar ik zie dat deze topic nogal actief is,,

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 10-05-2009 15:45 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-10 14:00
BW83 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:02:
Ik heb sinds kort het probleem met de PS3 dat divx-films die op mijn NAS staan niet meer afgespeeld kunnen worden. Alle files worden nu aangeduid als niet ondersteund bestand (letterlijke melding weet ik even niet, ben nu op mijn werk). Eerder werkte alles nog naar behoren. Het betreffen alleen divx/xvid bestanden (die wel ondertiteld zijn dmv AVIAddXsubs). VOB bestanden spelen wel af, muziek en foto's zijn ook geen probleem. HD materiaal weet ik niet, maak ik nog geen gebruik van.
Het lijkt een beetje te zijn gebeurd vanaf de laatste firmware update van de PS3, die van 2.70. Mijn NAS is de Freecom Networkdrive Pro 500GB, maar daar is niks aan veranderd. Daar de instellingen ook al van bekeken, maar alles staat daar wel goed ingesteld, net zoals voorheen. Wie heeft er een idee? Ik kan er verder nergens iets over vinden, niemand die vergelijkbare problemen hebben.

Edit: ik heb net ff gekeken, de betreffende films worden aangeduid als 'incompatible data'.
Heeft iemand hier misschien nog een antwoord op? Heb het zelf nog steeds niet kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

BW83 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:54:
[...]

Heeft iemand hier misschien nog een antwoord op? Heb het zelf nog steeds niet kunnen oplossen.
Het lijkt erop dat firmware 2.70 de PS3 incompatible maakt met een aantal soorten NAS oplossingen.
o.a. Linksys NAS200, Freecom Network drive Pro & Netgear ReadyNAS Duo hebben er last van, zie hier.

Misschien dat er een firmware update voor je NAS beschikbaar is, sommige mensen hebben het daarover en geven aan dat het in hun geval de oplossing was.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-10 12:23
Spam, als je een XMBC alleen voor het afspelen vanaf een andere PC zou willen gebruiken, dan is de PS3 een goede keuze.
  1. Er zal waarschijnlijk geen native MKV support komen.
  2. Er is simpele film informatie beschikbaar (duur). Bij het selecteren kan er wel een thumb getoond worden, echter bij veel films in de lijst zal dit niet zo gauw getoond worden. Je kunt ook een film doorspoelen a.d.h.v. thumbs :)
  3. Nog geen linux geinstalleerd
  4. Torrent en NAS zal de PS3 via Linux wel kunnen. Echter verder niet. Zelf daarvoor programmeren is ook niet mogelijk; voor zover ik dat weet is dat alleen door Sony mogelijk.
  5. De PS3 is redelijk stil in gebruik. Of hij stroom slurpt weet ik niet. Wel zijn er de laatste tijd wat stroombesparende features toegevoegd, o.a. het afsluiten na enkele uren inactief.
  6. Nog niets gehoord over een nieuwe PS3 versie.
Zelf gebruik ik nu veelal mijn PS3 i.c.m. TVersity i.p.v. mijn Media PC. HD films vanuit MKV coderen vereist wel een snelle processor, maar even op pauze zetten helpt ook.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:36
  • Ik zie allerlei oplossingen van converteren en PS3 media center software op de PC zetten maar wanneer komt er gewoon support voor MKV ? Is sony zoiets aan het plannen net als met DivX ?
    Waarschijnlijk niet. Dat is voor Sony een beetje eigen ramen ingooien maar zeg nooit nooit Sony is wel altijd goed bezig met updates.
  • In vergelijking met XBMC mis ik nog film informatie en thumbs bij de selectie. Is dit iets wat in de planning ligt bij sony of via homebrew ?
    Ja er is informatie beschikbaar als je op select drukt. Of driehoekje eigenschappen (meende ik)
    En thumbs kun je zelf aanmaken. Dan start je de film op en ga je naar een stukje waaraan jij automatisch ziet welke film het is en selecteer je "vanaf hier 10/30? seconden opnemen" en dan heb je een thumb.
  • Ik las dat door de Linux boot het mogelijk is om MythTV op de PS3 te draaien. In de praktijk lijkt (lees ik) dat toch wel redelijk z'n beperkingen te hebben. Heeft iemand hier ervaring mee ?
    Ik niet sorry,
  • Er zijn twee mooie features van de popcorn die ik mis in de PS3 : Torrent Client en gebruik als NAS. Ik vroeg mij af of de PS3 ook als NAS gebruikt kan worden en of er al een torrent client beschikbaar is ? Via homebrew ?
    Voor zover ik weet is er nog steeds geen homebrew beschikbaar voor de ps3. Behalve dan homebrew die werkt via linux
  • Hoe zit het met het geluid van de fan van de PS3 ? Als ik 'm als media center wil gebruiken wil ik 'm niet horen blazen. Verder schijnt ie nogal wat stroom te slurpen?
    Over het geluid hoef je je geen zorgen te maken. Over de energie, hangt ervanaf. Volgens mij verbruikt de 80 gb editie 111,9 watt. Maar als je de ps3 uitzet via de controller verbruikt hij nog maar 0,2 watt wat zeer netjes is.
  • m.b.t. het bovenstaande heb ik begrepen dat sony aan een Slimline PS3 werkt. Heeft hier iemand enig idee wanneer die uitkomt ? Er gaan geruchten over deze herfst maar heb nog niets officieels gevonden.
    En zo zal het ook nog wel een poosje duren. Maar misschien is het handig om eventjes de E3 af te wachten die volgende maand 2-4 juni is.

Succes met je keuze, je zult in ieder geval geen grote miskoop doen aan de ps3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

walletje-w schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:54:

Ja er is informatie beschikbaar als je op select drukt. Of driehoekje eigenschappen (meende ik)
En thumbs kun je zelf aanmaken. Dan start je de film op en ga je naar een stukje waaraan jij automatisch ziet welke film het is en selecteer je "vanaf hier 10/30? seconden opnemen" en dan heb je een thumb.
De tijd die je daar invult is dat algemeen, of kan je dat per film instellen?

Ikzelf gebruik voor de thumbs een cover folder met daarin .jpg of .png bestanden met dezelfde bestandsnamen als de films die ik heb. Voor series gebruik ik in de map waar de afleveringen staan een folder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunriser
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-01-2024

sunriser

One ring to rule them all

Voor alle geinteresseerden die hun PS3 als media center willen gebruiken icm. een Logitech Harmony afstandsbediening: De Logitech Harmony adapter is nét gereleased:

http://www.engadget.com/2...tation-3-official-real-an

Nu nog even afwachten wanneer deze in de pricewatch verschijnt O-)

[XP 2800+ 512KB][Zalman 6000CU][MSI KT3 Ultra 2]][512 MB PC 2700 DDR RAM Samsung/Samsung, CAS2][Aopen HQ45Pro Miditower][Zalman ST300BLP 300W][MSI GF4 Ti4200 128MB][Maxtor 40GB PLUS-8 7200RPM ATA 133 Liquid][Akasa IDE/FDD Roundcables][WindowsXP UK Pro]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gister Prisonbreak deeltje 20 gekeken op m'n PS3. Dacht doe eens een keer wat anders dan streamen dus heb de avi file naar m'n PS3 gekopieerd. Ik gebruik PS3 Media server maar het viel me op dat het kopieren niet echt super snel gaat. Heb m'n PS3 aangesloten met een CAT6 kabel via een gigabit switch en het kopieren van ongeveer 800MB duurde toch enkele minuten. (Weet het niet exact meer) PS3 heb ik handmatig op 1000Mbit ingesteld. Als ik binnen m'n netwerk bestanden kopieer gaat dat vaak met zo'n 50-60MB. Zal vanavond eens meten hoelang het precies duurt, wellicht kan iemand dat vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Heb de PS3 nu bedraad met mn router en de 720P Films lopen vlekkeloos. De 1080 films gaan hem niet worden helaas, niets aan te doen. Geen idee hoe ik dit kan verhelpen. Het gekke is dat de film aan het begin prima loopt maar na een kwartiertje begint te stotteren.

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle moeite.

Over en uit...

[EDIT] Wanneer ik Dark Knight 1080 opzet stottert hij, wanneer ik Madagascar 1080P opzet gebeurt er niets?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
sunriser schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:44:
Voor alle geinteresseerden die hun PS3 als media center willen gebruiken icm. een Logitech Harmony afstandsbediening: De Logitech Harmony adapter is nét gereleased:

Nu nog even afwachten wanneer deze in de pricewatch verschijnt O-)
Thanks voor de link dan eindelijk mijn Logitech One gebruiken met films kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunriser
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-01-2024

sunriser

One ring to rule them all

Vince22 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:23:
[...]

Thanks voor de link dan eindelijk mijn Logitech One gebruiken met films kijken! :)
Same here :*)

[XP 2800+ 512KB][Zalman 6000CU][MSI KT3 Ultra 2]][512 MB PC 2700 DDR RAM Samsung/Samsung, CAS2][Aopen HQ45Pro Miditower][Zalman ST300BLP 300W][MSI GF4 Ti4200 128MB][Maxtor 40GB PLUS-8 7200RPM ATA 133 Liquid][Akasa IDE/FDD Roundcables][WindowsXP UK Pro]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sunriser schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:44:

Nu nog even afwachten wanneer deze in de pricewatch verschijnt
Thanks voor de link dan eindelijk mijn Logitech One gebruiken met films kijken!
Alleen jammer van de prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 21-10 15:35

Nohead

PSN ID: Nohead

$60 was ik niet van plan om uit te geven om mijn PS3 remote weg te doen :(
Dan moeten ze toch met een betere prijs komen wil ik het evt. overwegen.

Nice try Logitech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nohead schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:59:
$60 was ik niet van plan om uit te geven om mijn PS3 remote weg te doen :(
Dan moeten ze toch met een betere prijs komen wil ik het evt. overwegen.

Nice try Logitech!
60Euro bedoel je? Dat wordt de Europese prijs namelijk. Of wilde je gaan importeren?

Persoonlijk verwacht ik dat de prijs snel zal dalen naar 35-40 euro eigenlijk, dat is een prijs waarop ik het redelijk vind te doen, zeker als je kijkt naar de prijs van vergelijkbare producten die er momenteel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:17
Ik heb laatst mijn Vista ge-upgrade naar Windows 7 RC1, sindsdien doet PS3 Media Server het niet meer. Heeft iemand toevallig al de combi Windows7 met PS3 Media Server aan de praat gekregen?

In nood heb ik 't ook met m'n MacBook geprobeerd. Vreemd genoeg vind m'n MacBook de PS3 wel maar de PS3 ziet de MacBook niet. Ik kan nu helemaal niks meer streamen, net nu ik een Bravia heb gekocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

tiguan schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:38:
Ik heb laatst mijn Vista ge-upgrade naar Windows 7 RC1, sindsdien doet PS3 Media Server het niet meer. Heeft iemand toevallig al de combi Windows7 met PS3 Media Server aan de praat gekregen?

In nood heb ik 't ook met m'n MacBook geprobeerd. Vreemd genoeg vind m'n MacBook de PS3 wel maar de PS3 ziet de MacBook niet. Ik kan nu helemaal niks meer streamen, net nu ik een Bravia heb gekocht :(
Werkt hier prima icm Windows 7 RC1. Wat doet ie precies niet bij jou? Wel de goede Java versie geinstalleerd? Krijg je nog een foutmelding oid?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nee ik krijg geen foutmelding. De log zegt dat ie de juiste netwerkkaart en ip adres pakt en begint te broadcasten. Ik dacht eerst dat de WMP sharing in de weg zat, maar toen ik SSDP discovery had uit gezet werkte het nog steeds niet.

Ik heb Java 6 update 13.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
[main] TRACE 19:58:31.416 Starting Java PS3 Media Server v1.10.51
[main] TRACE 19:58:31.453 by shagrath / 2008-2009
[main] TRACE 19:58:31.454 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 19:58:31.454 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
[main] TRACE 19:58:31.455
[main] TRACE 19:58:31.455 Java 1.6.0_13-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 19:58:31.469 OS Windows Vista x86 6.1
[main] TRACE 19:58:31.469 Encoding: Cp1252
[main] TRACE 19:58:31.480 Temp folder: C:\Users\Benno\AppData\Local\Temp\javaps3media
[main] TRACE 19:58:31.481 Found VideoLAN version 0.8.6h at: C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe
[main] TRACE 19:58:31.505 AVISynth not found! Transcoder profile AviSynth/FFmpeg will not be used!
[main] TRACE 19:58:31.506 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 19:58:31.517 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 19:58:31.518 AVISynth not found! Transcoder profile Avisynth/MEncoder will not be used!
[main] TRACE 19:58:31.519 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 19:58:31.520 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 19:58:31.521 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 19:58:31.522 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 19:58:31.526 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 19:58:31.527 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 19:58:31.530 Registering transcoding engine VideoLan Audio Streaming
[main] TRACE 19:58:31.531 Registering transcoding engine VideoLan Video Streaming
[main] TRACE 19:58:31.532 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 19:58:31.533 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
[main] TRACE 19:58:31.534 AviSynth in not installed ! You cannot use avsmencoder as transcoding engine !
[main] TRACE 19:58:31.969 Scanning network interface lo / Software Loopback Interface 1
[main] TRACE 19:58:31.975 Scanning network interface net0 / WAN Miniport (PPTP)
[main] TRACE 19:58:31.982 Scanning network interface net1 / WAN Miniport (SSTP)
[main] TRACE 19:58:31.989 Scanning network interface net2 / WAN Miniport (IKEv2)
[main] TRACE 19:58:31.995 Scanning network interface net3 / WAN Miniport (L2TP)
[main] TRACE 19:58:32.001 Scanning network interface eth0 / WAN Miniport (Network Monitor)
[main] TRACE 19:58:32.007 Scanning network interface eth1 / WAN Miniport (IP)
[main] TRACE 19:58:32.014 Scanning network interface eth2 / WAN Miniport (IPv6)
[main] TRACE 19:58:32.020 Scanning network interface ppp0 / WAN Miniport (PPPOE)
[main] TRACE 19:58:32.027 Scanning network interface ppp1 / RAS Async Adapter
[main] TRACE 19:58:32.033 Scanning network interface eth3 / NVIDIA nForce Networking Controller
[main] TRACE 19:58:32.040 Using address /192.168.1.101 found on network interface: name:eth3 (NVIDIA nForce Networking Controller) index: 11 addresses: /192.168.1.101;
[main] TRACE 19:58:32.041 Created socket: /192.168.1.101:5001
[Thread-4] TRACE 19:58:32.046 Starting DLNA Server on host 192.168.1.101 and port 5001...
[main] TRACE 19:58:32.050 Sending ALIVE...
[main] TRACE 19:58:32.111 Using following UUID: be94c876-8d9c-37e2-8f6e-54c0d3263c17
[main] TRACE 19:58:36.878 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-7] TRACE 19:58:46.876 Sending ALIVE...
[Thread-7] TRACE 19:59:12.154 Sending ALIVE...

[ Voor 99% gewijzigd door tiguan op 13-05-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-10 10:00

Ik heb hetzelfde probleem gehad... Windows 7 RC erop gezet, maar no-way dat hij de PS3 zag.

Oplossing? Geen idee, heb op het werk nog gezocht vanmiddag, zet net de PS3 aan en ps3 media server ziet hem ineens ....

Ik heb zelf zowel de Firewall als het Security Center uitstaan in windows, en heb poort 5000 t/m 5010 in mijn router gezet als poort voor mijn PC. Ook upnp staat aan bij mij. Maar zo staan de instellingen al vanaf het begin, dus waarom hij het de eerste dagen niet deed? Geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ok, dan ga ik Vista er maar weer op zetten, heb geen zin om uit te zoeken wat het probleem is. Die streaming moet nu werken hehe. Nu ik eindelijk een fullhd tv heb , moet ik 't zien ook.

...en even later...

Hoppa, in vista werkt 't meteen als een zonnetje. En ik hoef alleen maar WAUW te zeggen. Geweldig prachtig beeld zeg.

[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 13-05-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Windows 7 RC1 (64) wilt gebruiken, gebruik dan PMS 1.10.1. Die werkt bij mij perfect. Alle latere versies van PMS geven bij mij ook problemen, in die zin dat ze erg traag zijn. Geldt bij mij ook voor Vista.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik gebruik hier PMS 1.10.51 icm Windows 7 RC1 64 bit. Ik had de PMS installatie nog staan van een vorige vista 64 bit installatie, maar het werkt perfect.

Alleen nu wil ik het volgende,
Ik heb hier een PS3 en een xbox 360. Vanaf beide consoles kan ik prima streamen. Alleen zit ik hier met meerdere huisgenoten op het netwerk en wil met een ip filter alleen toestaan dat de twee consoles toegang krijgen. Voor een enkele machine is dit te bereiken door simpel het ip van de console toe te voegen in PMS onder ipfilter.

Weet iemand hoe ik aangeef dat ik twee IP adressen kan toevoegen aan de ip filter?

(Xbox 360: 192.168.1.112, PS3: 192.168.1.107)
Ik heb dit geprobeerd,
code:
1
2
3
192.168.1.112, 192.168.1.107
192.168.1.112,192.168.1.107
192.168.1.112 192.168.1.107

Beide mogelijkheden geeft dit weer in de log,

Met de PS3:
[Thread-4] TRACE 09:07:21.685 Ignoring request from: 192.168.1.107

Met de Xbox 360:
Ik zie de media server staan maar kan niet connecten (probably a firewall is blocking the connection etc...)
Traces window geeft niks weer van ip 192.168.1.112

Het is overigens natuurlijk niet nodig dat de PS3 en de Xbox tegelijk kunnen streamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Laatst online: 30-09 00:55
Gebruikt PMS ook je videokaart om te converteren?
Had een 1950XT en 1080p ging beetje stotterig, nu een 4890, zou dat beter gaan of is het totaal CPU waarmee hij rekent?
Ik vraag dit omdat ik atm geen HD film op mn pc heb staan en als het niks scheelt ik niet heel het huis hoef te verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Qiro schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:55:
Had een 1950XT en 1080p ging beetje stotterig, nu een 4890, zou dat beter gaan of is het totaal CPU waarmee hij rekent?
Ik vraag dit omdat ik atm geen HD film op mn pc heb staan en als het niks scheelt ik niet heel het huis hoef te verbouwen.
Als je nVidia hebt kan je met vdpau je GPU ook laten rekenen met h.264, ik weet niet of ATI ook een dergelijke methode heeft eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qiro schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:55:
Wat voor CPU heb je?....wireless, bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-10 16:03

jefjef

learning by doing

poort 5001 is neem ik aan de TCP poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:14
- Knip verkeerde forum.

[ Voor 91% gewijzigd door Woodsy op 16-05-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 21-10 15:35

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik gebruik op dit moment voornamelijk PMS om te streamen en ben er redelijk te vreden over.
Er is alleen 1 ding wat ik niet opgelost krijg. Ik kijk graag anime series mkv met subs maar als ik die afspeel dan komen de subs vaak maar voor de helft op het scherm. De subs worden dus te laag gedisplayed waardoor alleen de bovenste helft zichbaar is. Is dit op te lossen in te stellen in PMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-10 20:01
Ik ben ook een enthousiast gebruiker van PMS, maar er is één ding wat ik niet voor elkaar krijg.
Ik wil graag de films en series die ik kijk via PMS in alfabetische volgorde op mijn PS3 te zien krijgen.
PMS staat ingesteld op sorteermethode "default" maar dit heeft niet het gewenste resultaat.

Anyone an idea ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:55
Ik heb gisterenavond een probleempje ondervonden:

Heb op m'n USB-stick in de map VIDEO een DVD-film geplaatst met de mappen AUDIO_TS en VIDEO_TS met dan dus in VIDEO_TS map de *.bup, *.ifo en *.VOB bestanden.

Eenmaal de USB-stick op de PS3 aangesloten herkent hij de boel wel, maar zie ik enkel bij VIDEO alle losse VOB-bestanden staan die hij heeft herkend. Hij herkende hem niet als een DVD-titel, en ik kon ook niet in het menu van de film komen.

Dus mijn vraag: is het verplicht om de film op een schijfje te hebben staan om hem af te kunnen spelen (zoals het hoort) als een DVD zodat je in het menu komt?

Of heb ik iets fout gedaan, zo ja: hoe moet het dan wel vanaf een USB-stick?
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.