Sorry was helemaal vergeten dat ik hier gepost had.
Maar heb nu een 4800+ x2
Jammer want mn videokaart zou het makkelijk moeten kunnen, alleen studie is duur dus upgrade zit er niet in.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Sorry was helemaal vergeten dat ik hier gepost had.
Bij mij doet PMS dit met de default instellingen. Let erop dat je PMS wel ff herstart als je een film of serie toevoegd, anders staan de nieuwste toevoegingen onderaan.cOOlrUnnINgs schreef op zondag 17 mei 2009 @ 11:06:
Ik ben ook een enthousiast gebruiker van PMS, maar er is één ding wat ik niet voor elkaar krijg.
Ik wil graag de films en series die ik kijk via PMS in alfabetische volgorde op mijn PS3 te zien krijgen.
PMS staat ingesteld op sorteermethode "default" maar dit heeft niet het gewenste resultaat.
Anyone an idea ????
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
jup, het heet spelling! speciale spellings kabel waarmee haperende zinnen ineens duidelijk worden voor ieder die het leest!dramajob schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:00:
heej
ik probeer een 1080P film te kijken op de PS3 doormiddel van streamen, maar hij happert telkens, is er niet een manier me kabel of weet ik veel zodat het niet happert???
[ Voor 16% gewijzigd door itons op 19-05-2009 16:03 ]
[ Voor 3% gewijzigd door dramajob op 19-05-2009 16:14 ]
Gewoon via een vaste kabel ipv wireless.dramajob schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:13:
De playstation 3 heb ik draadloos op het netwerk, de computer met draad.
Als ik nu een film stream naar de playstation 3 ( met Java ps3 media server ) hapert hij op de playstation 3, het is een HD film van 18 Gigabyte.
Ik kan wel de film kopiëren naar de harde schijf van de ps3 maar dat duurt super lang.
Dus ik zoek een manier zodat je gewoon zonder storing/haperingen gewoon op je gemakkie een film kan kijken op de ps3.
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Kijk eens bij "Transcoding Settings" -> "Common transcode settings" -> "Video quality settings". In de dropdown box kun je een aantal presets kiezen. Onder andere verschillende wireless presets. Mijn situatie is dat de pc wireless en de PS3 wired zijn verbonden.dramajob schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:13:
De playstation 3 heb ik draadloos op het netwerk, de computer met draad.
Als ik nu een film stream naar de playstation 3 ( met Java ps3 media server ) hapert hij op de playstation 3, het is een HD film van 18 Gigabyte.
Ik kan wel de film kopiëren naar de harde schijf van de ps3 maar dat duurt super lang.
Dus ik zoek een manier zodat je gewoon zonder storing/haperingen gewoon op je gemakkie een film kan kijken op de ps3.
[ Voor 3% gewijzigd door Ste7en op 19-05-2009 16:26 ]
Speel meer met de volgorde van decoders. Ik heb het nu ook aan de praat. Maar je zal nu eenmaal niet altijd alles af kunnen spelen. Maar tot nu toe alles op 1 file na, maar die gaf overal issues.Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:22:
Beste Mensen,
Heb de PS3 nu bedraad met mn router en de 720P Films lopen vlekkeloos. De 1080 films gaan hem niet worden helaas, niets aan te doen. Geen idee hoe ik dit kan verhelpen. Het gekke is dat de film aan het begin prima loopt maar na een kwartiertje begint te stotteren.
Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle moeite.
Over en uit...
[EDIT] Wanneer ik Dark Knight 1080 opzet stottert hij, wanneer ik Madagascar 1080P opzet gebeurt er niets?
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Misschien een netwerkkabeldramajob schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:38:
met die instellingen gaat het ook niet echt soepel,
dus draadloos wordt het hem denk niet,
heeft iemand een idee wat voor kabel ik moet kopen voor tussen de computer en de ps3 zodat ik ook gewoon de bestanden kan openen van de computer maar dan zonder storingen
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
[ Voor 21% gewijzigd door dramajob op 19-05-2009 17:38 ]
Waarom niet? Bekabeld gaat prima hoor, speel alle content vloeiend af.dramajob schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:35:
ik heb ff gehoord en met kabel gaat het waarschijnlijk niet?
Nickname does not reflect reality
[ Voor 28% gewijzigd door Brad Pitt op 19-05-2009 17:55 ]
Hebben ze je dat bij de MM aangepraat? Zeker om een nieuwe super snelle draadloze router aan te smeren! Komop sluit je PS3 gewoon aan via een netwerk kabel.dramajob schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:35:
ik heb ff gehoord en met kabel gaat het waarschijnlijk niet
iemand een idee wat ik er nog aan kan doen om het draadloos goed te krijgen door een andere router te nemen bijvoorbeeld, ik heb nu een linksys wrt54g
en kan iemand ff zeggen wat ik bij java ps3 media server sowieso bij de instellingen aangevinkt moet hebben!!!!
Ik heb iets vreemds wat betreft de buffer. Ik heb bij mijn pc wanneer ik bij het afspelen van een mkv bestand het vinkje bij Verbeterde multicore ondersteuning onder MEncoder niet aan heb staan dat de buffer sneller leeg getrokken wordt dan dat deze wordt aangevuld waardoor het beeld en geluid gaat stotteren als de buffer helemaal leeg raakt.Brad Pitt schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:53:
Wat je misschien wel even kan proberen voor de lol: als je het afspelen pauzeert zal PMS de data bufferen, standaard staat dat op een buffer van 400MB. Dus begin de film af te spelen, druk op pauze, zie dan op je computer het buffer vollopen en druk dan weer op verder gaan. Als het dán gewoon vloeiend afspeelt is je PC niet snel genoeg om alles in realtime te decoderen...
[ Voor 15% gewijzigd door dramajob op 19-05-2009 18:51 ]
Ik heb zelf een oranje maar een blauwe werkt ook goed.dramajob schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:00:
wat is de beste netwerk kabel voor tussen een ps3 en router???
Dat kan toch? Dan is je computer als het vinkje niet is gezet niet snel genoeg om de data realtime te encoden. Bij gebruik van meerdere cores blijkbaar wel. Niet zo'n probleem toch, als het met vinkje wel werkt?kwiebus schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:25:
Ik heb iets vreemds wat betreft de buffer. Ik heb bij mijn pc wanneer ik bij het afspelen van een mkv bestand het vinkje bij Verbeterde multicore ondersteuning onder MEncoder niet aan heb staan dat de buffer sneller leeg getrokken wordt dan dat deze wordt aangevuld waardoor het beeld en geluid gaat stotteren als de buffer helemaal leeg raakt.
kwiebus schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:03:
Ik heb zelf een oranje maar een blauwe werkt ook goed.
[ Voor 65% gewijzigd door Brad Pitt op 19-05-2009 19:10 ]
Ik heb het nog even gechecked. Als de stream boven de zo'n 50 Mbps continu zit dan trekt mijn E6750@3.2 GHz het blijkbaar op één core niet meer.Brad Pitt schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:08:
[...]
Dat kan toch? Dan is je computer als het vinkje niet is gezet niet snel genoeg om de data realtime te encoden. Bij gebruik van meerdere cores blijkbaar wel. Niet zo'n probleem toch, als het met vinkje wel werkt?
Verwijderd
Ja ik speel nu alles gewoon via mEnCoder af behalve wanneer:dramajob schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:41:
als ik mijn ps3 met kabel naar de router doet loopt hij dan denk je ook een stukke beter of niet??
want nu staat hij helemaal draadloos
Verwijderd
Organiseer de map waar je films in staan op alfabetische volgorde:)cOOlrUnnINgs schreef op zondag 17 mei 2009 @ 11:06:
Ik ben ook een enthousiast gebruiker van PMS, maar er is één ding wat ik niet voor elkaar krijg.
Ik wil graag de films en series die ik kijk via PMS in alfabetische volgorde op mijn PS3 te zien krijgen.
PMS staat ingesteld op sorteermethode "default" maar dit heeft niet het gewenste resultaat.
Anyone an idea ????
Je doet je naam wel eer aandramajob schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:24:
ik ga morgen ff een vaste kabel halen want dat werkt nu gewoon goed, heb net man of fire gekeken
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 20-05-2009 08:57 ]
Stay young forever!
24p werkt alleen met Blu-Ray schijfjes. Media vanaf de HD of streaming ondersteund geen 24p.Rosto schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:00:
Beste mensen, een vraagje; wie van jullie heeft er via PMS, 24p aan de praat gekregen. Heb al beetje zitten zoeken op Internet maar ben er niet uitgekomen of dit mogelijk is.
Mijn TV ondersteunt 24p en heb PS3 ook op 24p gezet... volgens file-info is het bestand wat ik wil streamen ook 24p --- alleen de TV blijft netjes 60Hz aangeven...
Als jullie ideeen hebben.. Hoor ik het graag!!
Stay young forever!
Dat is dus juist het leuke aan dit verhaal, dat zijn ze.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:02:
[...]
Organiseer de map waar je films in staan op alfabetische volgorde:)
Is het dan voldoende om de HTTP-server te starten, of moet PMS echt volledig afgesloten worden en opnieuw opgestart ???Meelobee schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 07:40:
[...]
Bij mij doet PMS dit met de default instellingen. Let erop dat je PMS wel ff herstart als je een film of serie toevoegd, anders staan de nieuwste toevoegingen onderaan.
inmiddels naar weer een keer gefrustreerd zoeken, er achter gekomen waar het aan lagPensmaster-B schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:44:
[...]
dit krijg ik nog steeds niet echt voor elkaar, hij start de stream van de dvd bestanden niet eens, en dan krijg ik na een tijdje de ps3 melding corrupted data, echt frustrerend
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Verwijderd
Trek een draadje zou ik zeggen.....vloeiend 1080p gaat 99 van de 100 keer fout met wireless.Neefdave schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:18:
Ik zit met het probleem om de mkv's draadloos via wireless-n te streamen. Mijn computer zit draadloos en heeft een signaalkwaliteit van 100%, signaal sterkte 1 80%, signaalsterkte 2 75%, noise 26% lees ik uit via het sitecom programma. Mijn ps3 zit via een lan-kabel gekoppeld aan mijn router. Tevens heb ik UPNP ingeschakeld in mijn router. Ik beschik over een computer met een Q6600, 4GB en een 8600GT
Nu zou je denken dat dit voldoende moet zijn om 1080p mkv's met DTS te streamen maar hij begint al te hakkelen op 20MB/s dat je kan uitlezen als je select drukt wanneer de film speelt. Cap ik deze via psm op 20MB/s dan gaat het wat soepeler, bij bepaalde fragmenten neemt ie gewoon op 30MB/s en dan begint die weer te hakkelen. Ook gaat het transcoden via TSmuxer beter dan Mencoder. Toch zou mijn netwerk meer aan moeten kunnen maar hoe los je zoiets op?
En door de kruipruimte?Neefdave schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:40:
@ !null 100% effectief haal ik dat niet je moet zoveel kl*ten aan pms wil je dat zo houden.
@Ceje, draadje trekken is gewoon echt geen mogelijkheid. Ik moet dan zeker 15 meter afleggen plus dat ik door een meterkast en een muur bij de keuken moet boren. Ik heb geen zin door leidingen te boren waarvan ik niet weet of ze daar wel of niet zitten.
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door Vince22 op 25-05-2009 18:34 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Powerline ethernet is your friend!Neefdave schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:40:
@ !null 100% effectief haal ik dat niet je moet zoveel kl*ten aan pms wil je dat zo houden.
@Ceje, draadje trekken is gewoon echt geen mogelijkheid. Ik moet dan zeker 15 meter afleggen plus dat ik door een meterkast en een muur bij de keuken moet boren. Ik heb geen zin door leidingen te boren waarvan ik niet weet of ze daar wel of niet zitten.
[afbeelding]
Werkt dat al een beetje goed dan? Ik heb me er enkele jaren geleden al eens in verdiept maar toen had je van die Fritz dingen die erg gevoelig waren voor storingen in het electro netwertk (magnetron aanzetten veroorzaakt bijvoorbeeld storing)
Werkt dat dan een beetje?
PSN: Bellerophon-
Link met specs/ merk product?Blindfold schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:11:
Ik heb het draaien en stream regelmatig 1080p materiaal zonder problemen.
He stole my line
Punt 1, die afstand van 15 meter is echt geen probleem. Zelfs al zou je een grotere omweg nemen dan moet dit met een netwerkkabel makkelijk kunnen. Ik weet niet wat de limieten voor de lengte van een netwerkkabel zijn, maar dat ga jij in je appartement echt niet halen.Neefdave schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:40:
[ Voor 14% gewijzigd door RagingR2 op 26-05-2009 10:47 ]
P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D
[ Voor 5% gewijzigd door Deef_K op 26-05-2009 10:49 ]
[ Voor 29% gewijzigd door RagingR2 op 26-05-2009 11:03 ]
P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Ik heb zelf de linksys 200Mbit/s draaien. Heb ik voor veel teveel geld bij Paradigit gekocht.
PSN: Mondaatje
http://www.consumer.phili..._ADAPTERS_SU_BE_CONSUMER/Blindfold schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:30:
[...]
Ik heb zelf de linksys 200Mbit/s draaien. Heb ik voor veel teveel geld bij Paradigit gekocht.
Snelheid is niet 200Mbit natuurlijk, maar genoeg voor FullHD.
Ik las toen ik deze ging kopen dat ze bezig waren met een nog snellere versie, dus wellicht dat die ook al uit is?
Succes
Verwijderd
Ik ken het probleem het probleem was bij mij heel simpel met 1080P items, me Server was te sloom ervoor:),Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:07:
Kan iemand me helpen met PS media server. Heb alle stappen van Ceje´s guide gevolgd, maar om een of andere reden blijft mijn buffer altijd leeg. Bij kleine bestanden is dat niet zo´n probleem. Maar grotere krijgen wel issues en lopen slecht.
Welke setting heb ik gefucked dat de buffer leeg blijft? iemand?
volgorde van encoding
*avisynt/mencoder
*Tsmuxer
*MEncoder
*avisynth/FFmpeg
*Player Audio
*FFmpeg Audio
*Audio High fidelity
VideoLan Video Streaming
MEncoder Web
MPLayervideo Dump
FFmpeg DVR-MS Remux
Raws ThumbNailer.
Kennelijk ergens iets fout gedaan maar wat?
Verwijderd
Verwijderd
CPU?....Wireless of Bedraad?.........anders PMS ff opnieuw installeren.Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:54:
Ja zeer vreemd maar een kwart van systeem wordt gebruikt en bovendien blijft buffer op 0...
Ik vermoed toch een foute setting daar bij copypasten buffer wel vol loopt.
Ik heb nog steeds dezelfde vragen, maar nog geen antwoorden gevondenfractus schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:32:
Ik heb een BDMV bestand, wat ik graag wil afspelen op de playstation 3.
Ik wil hem niet streamen, maar op de hdd van de playstation zetten, en vandaar afspelen.
In het starttopic staat dat de playstation BDMV files wel afspeelt, maar is dat alleen als het op een blu-ray of kan dat ook vanaf de hdd?
En zo niet, in welk bestand kan ik het dan het beste omzetten om de kwaliteit te houden, en dat de playstation hem wel afspeelt vanaf de hdd.
Ik heb gezocht, maar ik kon het niet vinden, vergeef de newbie
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 11:10 . Reden: foute gegevens ]
Verwijderd
Volgens mij staan al je antwoorden in de Lees mij/Faq. Maar goed....probeer het eerst met een lijntje en kijk of dat beter gaat. Draadloos geeft bijna altijd problemen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:11:
Fractus.. Gooi m gewoon op ps3 via PSM oid. En probeer dat eerst een.
Ehm.. Heb verwijderd en config weggedaan. Toen opnieuw geinst. Nog steeds niet.
T7500 (core duo @ 2200 mhz) 2gig intern(667) en 8600 m GTS. Wlan loopt op 54Kb/s(uit mijn hoofd)
Maar het frapante is gewoon dat de buffer niet vult. En met copy pasten doet ie braaf 1 MB/s maar streamen van een cheap divx downloadje @ 100 Kb/s (max 500 Kb/s(uit me hoofd geteld)). Buffer dus gewoon leeg en vaak hakkelend....
Verwijderd
Als ik de mogelijkheid had trok ik hier tussen elk apparaat een kabel, echter ben ik maar een arm studentje en heb ik helaas die mogelijkheid nietVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:13:
[...]
Volgens mij staan al je antwoorden in de Lees mij/Faq. Maar goed....probeer het eerst met een lijntje en kijk of dat beter gaat. Draadloos geeft bijna altijd problemen.
Leeg
wmv doe ik altijd via de transcode folder, en dan als ik soms geen geluid heb gebruik ik dan avisynth/ffmpegBlackiE1982 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:32:
Alleen vraag me af waarom bij .wmv HD-films ik geen geluid hoor??
Verwijderd
heb even voor je gesnuffeld: voor 7 tientjes ben je klaar. 1 bij je modem/router, 1 bij je ps3Bellerophon schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:36:
[...]
http://www.consumer.phili..._ADAPTERS_SU_BE_CONSUMER/
Is toch ook netjes
En deze is volgens mij ook wel goed
http://www.bol.com/nl/p/n....html#product_description
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 15:50 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Nohead op 27-05-2009 16:07 ]
Ik weet dat er sub options zijn, kom er alleen niet uit welke setting wat doet. Zo voor de hand liggend vind ik dat niet hoor!Frank-NL schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:36:
Kan je gewoon instellen bij de subtitle options. Veel voor de hand liggender kan het niet zijn lijkt me.
Thnx, ik zal het eens testen.Frank-NL schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:35:
Font sub margin ophogen.
Verwijderd
Probleem heb ik ook gehad met mijn Sony 46Z4500. Kon het probleem met een TV instelling oplossen. Als ik me goed herinner met resolutie instelling.Nohead schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:05:
Nogmaals mijn vraag over PSM:
Als ik MKV's kijk voornamelijk anime series, dan heb ik bij sommige series een probleem met de sub.
Deze wordt dan te laag op het scherm gedisplayed. Zo laag dat de onderkant van de subs niet te lezen zijn.
Letters die uitsteken zoals g en p zijn dan erg lastig te lezen. Weet iemand of dit op te lossen is? Of eventueel in te stellen is in PSM? Een aantal pixels hoger moet al genoeg zijn. Bleach en Naruto werken bijv wel goed, maar full metal alchemist weer niet
edit:
Ps. ik gebruik de laatste PSM versie 10. nog wat
En heb jij ervaring met deze? Ik denk er serieus over om dit voor mijn PS3 te gaan gebruiken namelijkVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:44:
[...]
heb even voor je gesnuffeld: voor 7 tientjes ben je klaar. 1 bij je modem/router, 1 bij je ps3
hieronder een link naar een setje van 2.
http://www.alternate.nl/h...RE&l1=Netwerk&l2=PowerLAN
wil je meer (bijvoorbeeld naar een pc, die dan meteen ook aan je netwerk hangt) dan kosten ze los 39 euris.
let goed op wat je neemt want er zijn meer smaken zullen we maar zeggen, en koop zoveel mogelijk van een en hetzelfde merk, dan zijn namelijk de resultaten het beste. op andere delen van deze site staat waarschijnlijk wel meer over dit onderwerp.
Verwijderd
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
jup helemaal mee eens.scorpie schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:30:
Niet in iedere situatie is het haalbaar / gewenst om een draad aan te leggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 02:13 . Reden: nfo added. ]
Precies en mijn huis leent zich er ook niet voor om naar de zolder draad te leggenscorpie schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:30:
"Haalbaar" misschien niet, als je door 80cm gewapend beton heen moet. Maar meestal is daar nog wel iets op te vinden; desnoods leg je de kabel even stukje buitenom ofzo.scorpie schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:30:
Ik wil je niets opdringen, maar ik heb het idee dat er bijna altijd wel een oplossing is. Met een goeie boor kom je bijna overal doorheen. En met zo´n kabel-detector-apparaat-dingetje kun je toch checken of er geen verborgen leidingen lopen?Bellerophon schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 07:27:
[...]
Precies en mijn huis leent zich er ook niet voor om naar de zolder draad te leggen
De vraag is, of iemand dat ervoor overheeft als het ook makkelijker kan, bijvoorbeeld via het stroomnet.RagingR2 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:30:
[...]
"Haalbaar" misschien niet, als je door 80cm gewapend beton heen moet. Maar meestal is daar nog wel iets op te vinden; desnoods leg je de kabel even stukje buitenom ofzo.
[...]
Ik wil je niets opdringen, maar ik heb het idee dat er bijna altijd wel een oplossing is. Met een goeie boor kom je bijna overal doorheen. En met zo´n kabel-detector-apparaat-dingetje kun je toch checken of er geen verborgen leidingen lopen?
Bovendien kan UTP kabel makkelijk een lengte van (noem maar eens wat) 100m aan zonder signaalverlies, dus dat is in de praktijk méééér dan genoeg om in welke woning dan ook een verbinding te leggen, zelfs al pak je de allerlangste omweg, bijv. door het trappenhuis, helemaal om je woonkamer heen, of buitenom de buitenmuur en dan via 1 of ander raam of gaatje weer naar binnen ofzo.
Nee, maar dan moeten mensen ook niet verwachten dat er toch een oplossing is om 1080p wireless te streamen, dat is wat zo vermoeiend is aan deze discussie altijdscorpie schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:30:
Euh. Maar we zijn toch juist over mogelijke andere oplossingen aan het praten (Powerline netwerk). Da's het mooie van zo'n forum. Ideeën uitwisselen enzo.Frank-NL schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:36:
[...]
Nee, maar dan moeten mensen ook niet verwachten dat er toch een oplossing is om 1080p wireless te streamen, dat is wat zo vermoeiend is aan deze discussie altijd
Dat klopt, powerline kan een alternatief zijn. Ik doelde meer op de reacties in het verleden en op het PMS forum zelf bijvoorbeeld, excuus dat dat niet helemaal duidelijk was.Blindfold schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:25:
[...]
Euh. Maar we zijn toch juist over mogelijke andere oplossingen aan het praten (Powerline netwerk). Da's het mooie van zo'n forum. Ideeën uitwisselen enzo.
Ik vind het veel vermoeiender dat mensen elke keer maar blijven hameren op 1 manier en niet openstaan voor alternatieven.
Verwijderd
Ben ik met je eens, maar een divxje van 700 MB/uur(zit net onder 200KB/s) moet toch peanuts zijn. Ik verwacht ook geen FULL HD toellie over en weer te wifi-en (@ zo´n 3 MB/s). Zit toch een factor 15 in.Frank-NL schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:36:
[...]
Nee, maar dan moeten mensen ook niet verwachten dat er toch een oplossing is om 1080p wireless te streamen, dat is wat zo vermoeiend is aan deze discussie altijd
KPN - Vodafone Ziggo Partner
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
scorpie schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:44:
Omdat 7.
Lees het topic eens door en geef nou eens wat meer info waar we wat mee kunnen. Ik heb het al zovaak gezegd, maar met dit soort info.... wat verwacht je dan qua antwoorden?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Bij mij zit die vertraging er ook in als ik twonky gebruik.....!null schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:11:
Hmm, volgens mij begint ie bij mij meteen te spelen, al weet ik dat eigenlijk niet zeker. Ik heb iig ook Twonky, over draadloos.
Audio :scorpie schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:31:
Containerformaat zegt niks (nouja, niet zo veel dan..). Veel relevanter is welke audio / video codecs er gebruikt worden. Het gaat niet zo zeer om de container, want ja, die PS3 kan vast heel veel 'doosjes' openmaken, maar als hij die audiotracks die daarin zitten niet kan lezen dan hoor je dus geen geluid. Een windows programma die je die info kan geven is bijvoorbeeld G-spot. Maar dat staat dus allemaal wel in de TS ;p
Kan ik dit omzetten naar een readable formaat op een of andere manier? ik heb een shitload aan dit soort films op me 2TB media server0x0162 (Windows Media Audio 9 Professional)
0x01:48000Hz 640 kb/s tot (6 chnls)
[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 31-05-2009 09:21 ]
Gewoon zo laten, aangezien je helemaal geen 'probleem' hebtPhasis schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:59:
Heb problemen met afspelen van DTS.
Ik stream bedraad een .mkv bestand met DTS geluid naar me ps3, me ps3 stuurt het optisch door naar me Bose lifestyle set.
Als ik nu de film afspeel zie ik op het display van m'n Bose set DTS 5.1 staan.
Maar als ik op de 'select' toets druk van me controller staat er bovenin 2 kanalen staan.
Hoe los ik dit op?
Playstation 3 als media center - deel 4CrankyGamerOG schreef op zondag 31 mei 2009 @ 09:08:
[...]
Audio :
[...]
Kan ik dit omzetten naar een readable formaat op een of andere manier? ik heb een shitload aan dit soort films op me 2TB media server
Trouwens ik dacht dat de ps3 wel wm audio9 aankon?
Ok bedankt voor je reactie dan weet ik voldoende.Aldmar schreef op zondag 31 mei 2009 @ 10:51:
[...]
Gewoon zo laten, aangezien je helemaal geen 'probleem' hebt. Dit is de goede manier om DTS via je PS3 naar je versterker te streamen. Dit lukt ook aangezien je Bose set DTS signaal weergeeft en dus binnen krijgt. Je PS3 zal zeggen dat het 2 kanaal LPCM is maar in feite is het dus DTS.
Ik draai pms dus op die linux 2tb mediaserver , ik kan alleen niet 123 zien waar ik een andere engine instel...scorpie schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:35:
[...]
Playstation 3 als media center - deel 4
Geen wma9 helaas. Het is zeker wel om te zetten met programma's als VirtualDub ofzo, maar wat voor jou interessanter is, is om dit natuurlijk on the fly bij het afspelen te doen. Volgens mij moet dit wel kunnen, heb je al geprobeerd bij PMS een andere decoding engine te kiezen?
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq