Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik PMS gebruik in combinatie met m'n laptop loop ik tegen een klein probleem aan.
Bij het afspelen van een MKV 1080P bestand (via #Transcode# / NL Subs) hapert de film af en toe.
De Transcode buffer in PMS is 3/4 gevuld en de CPU draait op 99%. Ik gebruik een DuoCore laptop T8400 2,26G met 2GB RAM. PS3 en laptop zijn verbonden via Gigabit ethernet.

Iemand enig idee of dit om een CPU issue gaat? Heb ik een betere cq snellere pc of laptop nodig om vloeiend deze bestanden te kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hmm, ineens stoppen mn 720P series na wat seconden, gaan dan weer verder, stoppen weer. Heel irritant en voorheen had ik dit niet. Al geprobeerd om PS3 Media Server opnieuw te installeren maar dat werkte ook niet.
Ik zie in de tab Transcoding Settings dat de VideoLan Video Streaming engine niet geladen is, en ik krijg hem ook niet aan de praat. Kan het daar aan liggen? En hoe krijg ik hem wel aan de praat. Verder staat alles eigenlijk standaard ingesteld...
Het werkte zo ideaal dat PS3MS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
SPee schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:41:
Spam, als je een XMBC alleen voor het afspelen vanaf een andere PC zou willen gebruiken, dan is de PS3 een goede keuze.
  1. Er zal waarschijnlijk geen native MKV support komen.
  2. Er is simpele film informatie beschikbaar (duur). Bij het selecteren kan er wel een thumb getoond worden, echter bij veel films in de lijst zal dit niet zo gauw getoond worden. Je kunt ook een film doorspoelen a.d.h.v. thumbs :)
  3. Nog geen linux geinstalleerd
  4. Torrent en NAS zal de PS3 via Linux wel kunnen. Echter verder niet. Zelf daarvoor programmeren is ook niet mogelijk; voor zover ik dat weet is dat alleen door Sony mogelijk.
  5. De PS3 is redelijk stil in gebruik. Of hij stroom slurpt weet ik niet. Wel zijn er de laatste tijd wat stroombesparende features toegevoegd, o.a. het afsluiten na enkele uren inactief.
  6. Nog niets gehoord over een nieuwe PS3 versie.
Zelf gebruik ik nu veelal mijn PS3 i.c.m. TVersity i.p.v. mijn Media PC. HD films vanuit MKV coderen vereist wel een snelle processor, maar even op pauze zetten helpt ook.
Ok, thanks for de informatie. Zo te zien heeft de PS3 heel veel mogelijkheden.

Nu zit ik echter met het probleem dat ik nogal een trage PC heb staan (AMD Athlon 2000+ met 1 GB ram, 512 X800 kaart) en verwacht nogal wat vertragingen met het transcoden naar PS3 hapbaar formaat. Nu moet ik nog een NAS kopen dus dacht ik 2 vliegen in 1 klap te slaan door een NAS te kopen waar TVersity op kan draaien....tenminste als dat kan ? Wie heeft hier ervaring mee ?

Verder heb ik nog steeds een 100Mbit/sec router staan. Gaat dit evt nog een probleem veroorzaken of kan 100Mbit HD/MKV/H264 materiaal aan ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:18

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zou Sony op E3 nog nieuwe dingen aankondigen die het gebruik als media center ten goede komen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THID
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
korte vraag, en waarschijnlijk ook een domme, maar waar vind ik het menu item: "view" in de 1.6 beta van TVersity? ik kan prima streamen via wmp11 service, maar ik zou graag TVersity eens proberen... heb alle aanwijzingen gevolgd, de post van Ceje gebruikt om ook evt subs te kunnen gebruiken maar ik zie niets op mijn PS3 en heb dus geen idee waar de view optie zit in TVersity zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:57

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Als ik op mn PS3 door mn gesharde folders blader (PMS) Zie ik bij veel titels een * achter de titel staan, wat betekent dat?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Media streamen naar de PS3 blijft mij gaan als dikke stroop. Ik heb nu TVersity en Twonky op mn (2003) Server, beiden streamen onwijs traag. Naar Xbox gaat het prima, rest van mn (Gigabit) netwerk functioneert ook feilloos. Had de hoop dat Twonky beter zou werken, daar TVersity onder 2003 niet je van het is.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

PS3 Media server by any chance al geprobeerd ? :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:12:
PS3 Media server by any chance al geprobeerd ? :)
Nee, toevallig niet. ga er gelijk mee stoeien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik gebruik ook PS3 Media server, en heb alle aanwijzingen gevolgd van Ceje. Maar nog schokken de 1080p films als ik ze wil afspelen op de ps3, gebruik het meeste AVCHD (.m2ts) (Body of Lies Container: M2ts Audio Codecs: AC3 @ 640Kbs / DTS @ 1536Kbs / True-HD die ik dan rename naar mpg.

Heb overigens wel een andere mpg (Aliens.Vs.Predator.Requiem.1080p.BluRay.x264) en die doet het prima als ik deze steam. Wat zit er nou niet goed bij mij is het me systeem? of bepaalde instellingen in PSM? hoop dat jullie me een oplossing kunnen geven.

Alvast bedankt voor de moeite

Intel Pentium 4 3.0 Ghz met 800 MHz FSB
1024 MB DDR400 dual channel geheugen
ATI Radeon 9800 XL 128 MB SDRAM
802.11g 54 Mbit Wireless LAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:45:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik gebruik ook PS3 Media server, en heb alle aanwijzingen gevolgd van Ceje. Maar nog schokken de 1080p films als ik ze wil afspelen op de ps3, gebruik het meeste AVCHD (.m2ts) (Body of Lies Container: M2ts Audio Codecs: AC3 @ 640Kbs / DTS @ 1536Kbs / True-HD die ik dan rename naar mpg.

Heb overigens wel een andere mpg (Aliens.Vs.Predator.Requiem.1080p.BluRay.x264) en die doet het prima als ik deze steam. Wat zit er nou niet goed bij mij is het me systeem? of bepaalde instellingen in PSM? hoop dat jullie me een oplossing kunnen geven. Heb alles bedraad aangesloten met CAD5

Alvast bedankt voor de moeite

Intel Pentium 4 3.0 Ghz met 800 MHz FSB
1024 MB DDR400 dual channel geheugen
ATI Radeon 9800 XL 128 MB SDRAM
802.11g 54 Mbit Wireless LAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Wireless en je CPU waarschijnlijk.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Meelobee schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:12:
Wireless en je CPU waarschijnlijk.
Hij heeft het bedraad aangesloten met CAT5 :) (als hij dat met CAD5 bedoelt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahha dat bedoel ik inderdaad CAT5 ;) maar begrijp dus dat me CPU het niet trekt??? wat zou ik hier aan kunnen doen? en is dat rendabel dan? gebruik de pc nu alleen maar om te downloaden.
Exorcist schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:16:
[...]

Hij heeft het bedraad aangesloten met CAT5 :) (als hij dat met CAD5 bedoelt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Erhnam schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:09:
Zou Sony op E3 nog nieuwe dingen aankondigen die het gebruik als media center ten goede komen?
Nope, alleen spelletjes. Zelfs geen info over de Slimline waar al een paar weken hardnekkige geruchten over ciculeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:33:
Hahha dat bedoel ik inderdaad CAT5 ;) maar begrijp dus dat me CPU het niet trekt??? wat zou ik hier aan kunnen doen? en is dat rendabel dan? gebruik de pc nu alleen maar om te downloaden.
[...]
Ah stom overheen gelezen in de tekst, zag alleen het lijstje wat je noemde onderaan je post. Excuus.

Aan je CPU kan je niet zoveel veranderen. Je zult als je 1080p vloeiend wilt hebben toch naar een duo-core CPU toe moeten en dat houdt in dat je ook een ander moederbord en geheugen moet hebben. Dus eigenlijk een nieuwe pc..
Meelobee schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:14:
Als ik op mn PS3 door mn gesharde folders blader (PMS) Zie ik bij veel titels een * achter de titel staan, wat betekent dat?
Niemand?
Spam schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:17:
[...]

Nope, alleen spelletjes. Zelfs geen info over de Slimline waar al een paar weken hardnekkige geruchten over ciculeren :'(
Die slimline is toch een chinese kloon?

[ Voor 13% gewijzigd door Meelobee op 04-06-2009 07:44 . Reden: quote toegevoegd.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
Ik vraag me dat ook af van die sterretjes, ik heb het met Twonky Media server.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me PC heeft wel hyper-threading of heeft dat er geen bal mee te maken? (ben een leek he)

Is het dan mischien beter en goedkoper om een WD TV HD Media Player te kopen???

spooks schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:33:
Hahha dat bedoel ik inderdaad CAT5 maar begrijp dus dat me CPU het niet trekt??? wat zou ik hier aan kunnen doen? en is dat rendabel dan? gebruik de pc nu alleen maar om te downloaden.
[...]
Ah stom overheen gelezen in de tekst, zag alleen het lijstje wat je noemde onderaan je post. Excuus.

Aan je CPU kan je niet zoveel veranderen. Je zult als je 1080p vloeiend wilt hebben toch naar een duo-core CPU toe moeten en dat houdt in dat je ook een ander moederbord en geheugen moet hebben. Dus eigenlijk een nieuwe pc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Die slimline is toch een chinese kloon?
Nou volgens een rumor zou het nog niet aangekondigd worden omdat Sony eerst nog van oude stock afmoet. Echter zijn de foto's nogal hardnekkig om als fake af te doen dus ik denk dat de announcements later komen dit jaar.

Ik heb i.i.g. besloten, na veel doorlezen van deze topic, om niet voor een PS3 te gaan voor HD media streaming vanwege alle strubbles en het feit dat ik een trage PC heb. Aangezien er ineens ook behoefte is aan recording abilities bij mij thuis ga ik voor een HTPC zoals in de buying guide van mei. Dan wacht ik wel tot de nieuwe er is want ik vind de huidige versie echt nog te lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:46
edit

[ Voor 95% gewijzigd door SCIxX op 04-06-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10 15:52
Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem als spooks.
Stotteren bij het afspelen,als er live gedecodeerd moet worden.(ps3 media server)

Mijn vraag is eigenlijk wat de minimale CPU eis is om dit op te lossen of is een betere video kaart voldoende ?

Mijn systeem Spec:

AMD phenom X4 GP-9830 2.4Ghz
4 Gb geheugen
Windows Vista 64Bit
Nvidia Geforce 8400 GS

De ps3 is verboden via Dlink Dir-655 (gigabit) met een cat5e kabel.

Het af te spelen bestand:
ID : 4113 (0x1011)
Menu-ID : 1 (0x1)
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High@L4.1
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 4 frames
Duur : 2h 13mn
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16/9
Framerate : 23,976 fps
Resolutie : 24 bits
Colorimetrie : 4:2:0
Scansoort : Progressief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Het stemgeluid bij het afspelen van films via de PS3 is erg zacht in verhouding tot de rest van de film. Heb dit getest met een aantal films, maar ze hebben allemaal hetzelfde. Op mijn tv heb ik een aanpassing om het stemgeluid te regelen, maar hier krijg ik het niet mee goed..
Ik zit hier nog steeds mee en krijg het maar niet goed. Even voor de volledigheid, het zijn voornamelijk *.MKV bestanden die gedemuxed zijn om DTS naar AC3 om te zetten, en daarna remuxed zijn naar een *.M2TS bestand (later hernoemd naar *.MPG zodat mijn NAS ze kan doorgeven aan mijn PS3).

[ Voor 96% gewijzigd door BlizzarD op 10-06-2009 17:12 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:43
Tumb schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:07:
Stotteren bij het afspelen,als er live gedecodeerd moet worden.(ps3 media server)
Ik zit met hetzelfde probleem, echter als ik hetzelfde bestand bekijk op de PC zelf, geen enkel probleem.
Lijkt me dat de PC dan niet het probleem is (denk ik dan).

Ik heb onlangs het hele traject tussen NAS - PC - PS3 geupgrade naar Gigabit, maar merk wel dat de doorvoer niet hoger komt dan 15MB wat volgens mij wat aan de lage kant is.
Volgens mij moet je op een Gigabit netwerk toch wel een doorvoer halen van 1024 Mbit / 8 => 128 MB.
Rekening houdend met enige overhead (Let's say 30%), dan zit ik nog steeds op bijna 90MB.

Iemand tips waarmee ik de doorvoersnelheid kan opvoeren ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tumb schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:07:

Mijn vraag is eigenlijk wat de minimale CPU eis is om dit op te lossen of is een betere video kaart voldoende ?

Mijn systeem Spec:

AMD phenom X4 GP-9830 2.4Ghz
4 Gb geheugen
Windows Vista 64Bit
Nvidia Geforce 8400 GS

De ps3 is verboden via Dlink Dir-655 (gigabit) met een cat5e kabel.

Het af te spelen bestand:
ID : 4113 (0x1011)
Menu-ID : 1 (0x1)
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High@L4.1
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 4 frames
Duur : 2h 13mn
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16/9
Framerate : 23,976 fps
Resolutie : 24 bits
Colorimetrie : 4:2:0
Scansoort : Progressief
Is je PC ook verbonden aan je Dlink met cat5e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
@Ceje Yep de pc zit aangesloten op de DIR-655 cat5e.

@Coolr... Het afspelen op de pc geeft hetzelfde probleem stotteren. (vlc-media player).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
cOOlrUnnINgs schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:40:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem, echter als ik hetzelfde bestand bekijk op de PC zelf, geen enkel probleem.
Lijkt me dat de PC dan niet het probleem is (denk ik dan).
Afspelen is niet hetzelfde als transcoden he.

Afspelen is decoderen, transcoden is zowel decoderen als opnieuw encoderen (naar MPG2 in dit geval). Transcoden is een veel zwaardere belasting dan enkel afspelen. Het feit dat je computer het prima kan afspelen zegt dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik toch maar een media player ga kopen, omdat het streamen toch niet echt lekker werkt ipv met de verouderde pc die ik heb. Nu heb ik 2 spelers op het ook kunnen jullie me mischien helpen bij de keuze als kenners op dit vlak. Me budget ligt zo rond te 150,- zonder hardeschrijf

1) Western Digital WD TV

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=572

2) ASUS O!Play HDP-R1 HD Media Player

http://www.asus.com/News.aspx?N_ID=wUbKQ3nv6gSQaey2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10 19:02

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Weet iemand hier of het op een of andere manier ook mogelijk is om uitzending gemist / rtl gemist e.d. te kijken op de ps3?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:58:
Ik denk dat ik toch maar een media player ga kopen, omdat het streamen toch niet echt lekker werkt ipv met de verouderde pc die ik heb. Nu heb ik 2 spelers op het ook kunnen jullie me mischien helpen bij de keuze als kenners op dit vlak. Me budget ligt zo rond te 150,- zonder hardeschrijf

1) Western Digital WD TV

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=572

2) ASUS O!Play HDP-R1 HD Media Player

http://www.asus.com/News.aspx?N_ID=wUbKQ3nv6gSQaey2
Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid de WD TVl.
Info staat op Tweakers.net

De Asus beschik over een LAN poort, dit kan gesleep met je externe HD schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
Frank-NL schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:22:
[...]

Afspelen is niet hetzelfde als transcoden he.

Afspelen is decoderen, transcoden is zowel decoderen als opnieuw encoderen (naar MPG2 in dit geval). Transcoden is een veel zwaardere belasting dan enkel afspelen. Het feit dat je computer het prima kan afspelen zegt dus niets.
Daar heb je wel een punt ja, niet aan gedacht.
Is er een mogelijkheid waarbij ik de films afspeel op een PC waarbij door de PS3 Media Server worden aangeboden (soort van PS3 emulator zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:47
cOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:20:
Is er een mogelijkheid waarbij ik de films afspeel op een PC waarbij door de PS3 Media Server worden aangeboden (soort van PS3 emulator zeg maar).
Dat is PMS ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
Volgens mij wil hij gewoon een media client op z'n pc die op de media server kijkt (eventueel gerund door PMS)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
Wat ik wil is testen of mijn PC waar PMS op draait snel genoeg kan streamen, of dat mijn netwerk de beperkende factor is en ik daar mijn aandacht op moet focussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:47:
Wat ik wil is testen of mijn PC waar PMS op draait snel genoeg kan streamen, of dat mijn netwerk de beperkende factor is en ik daar mijn aandacht op moet focussen...
Bestand rechtstreeks vanaf je PC streamen met PMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tumb......volgens mij kan je PC het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:40:
Weet iemand hier of het op een of andere manier ook mogelijk is om uitzending gemist / rtl gemist e.d. te kijken op de ps3?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 11:06

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

@ coolrunnings:
wat je misschien kan doen is kijken naar naar de gebruikte bandbreedte (met DU meter bijvoorbeeld). Dan kan je kijken wat je netwerkverkeer doet.

Waarschijnlijk, is je netwerk niet het probleem. 1 gbps zou meer dan voldoende moeten zijn. Wat zou kunnen zijn is dat je hdd te traag is. (afspelen is prima gaat prima, misschien dat tegelijkertijd omzetten en streamen van de film teveel wordt.)
Wat ook kan zijn is dat je pc de file naar een goed behapbaar formaat omzet. Bij het afspelen op de ps3 moet jouw pc misschien wat zwaardere berekeningen (omdat je aan het mp4 vast zit) maken? (ik zit dit nu echt ter plekke te verzinnen hoor, het kan zijn dat ik het helemaal mis heb.)
Hopelijk geeft jouw netwerkverkeer wat meer inzicht in het probleem..
succes

[ Voor 5% gewijzigd door Bert op 06-06-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Bij mij gaat transcode elke keer mis :/

[cmd]
[Thread-1874] DEBUG 12:32:56.686 Asked stream chunk [0-100000000000] timeseek: 0.0 of Time to Vote! (Ep. 6) and player VideoLan Video Streaming
[Thread-1874] TRACE 12:32:56.686 Starting transcode/remux of Time to Vote! (Ep. 6)
[mkfifo] INFO 12:32:56.686 Starting mkfifo --mode=777 /tmp/javaps3media/VLC1244284376686
[vlc] INFO 12:32:56.839 Starting vlc -I dummy http://www.youtube.com/ge...geYdUsI04rh198lcNDQxC8%3D --sout #transcode{vcodec=mp2v,vb=4096,acodec=mp3,ab=128,channels=2}:duplicate{dst=std{access=file,mux=ts,dst="/tmp/javaps3media/VLC1244284376686"}}
[vlc] 12:32:56.854 Fatal error in process starting: : Cannot run program "vlc": java.io.IOException: error=2, No such file or directory
java.io.IOException: Cannot run program "vlc": java.io.IOException: error=2, No such file or directory
at java.lang.ProcessBuilder.start(Unknown Source)
at net.pms.io.ProcessWrapperImpl.run(ProcessWrapperImpl.java:83)
Caused by: java.io.IOException: java.io.IOException: error=2, No such file or directory
at java.lang.UNIXProcess.<init>(Unknown Source)
at java.lang.ProcessImpl.start(Unknown Source)
... 2 more
[vlc] TRACE 12:32:56.854 java.io.IOException: Cannot run program "vlc": java.io.IOException: error=2, No such file or directory
[/cmd]

VLC benodigd dus... staat dus niks van in de readme.....

bah, en dan mis ik weer mencoder, en mencoder kan niet samen met vlc , ze gebruiken verschillende versies van x264 :/

Fuck it, ik zet al mn films wel om (lekker klusje :X), maar goed 4Media PS3 Video Converter does the trick .....

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 07-06-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:39
Hallo allen,

Ik heb een hele lange tijd geleden ooit eens een screenshot (deel 2 dacht ik maar kan het niet meer vinden) van iemand gezien die icoontjes van films werkend had op zijn externe hdd. Dit waren dus gewoon x264 bestanden die in een map zaten en als afbeelding van de map had hij/zij een plaatje van de desbetreffende film. Hiermee bedoel ik niet die 15 seconden preview, maar echt een plaatje Dit probeer ik nu dus ook, maar krijg het voor geen mogelijkheid voor elkaar. Heb al behoorlijk wat gegoogled maar kom echt nergens op uit.

Heeft iemand een idee of dit uberhaupt kan en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:08:
@ Tumb......volgens mij kan je PC het probleem niet zijn.
Ligt niet aan de pc, andere HD bestanden lopen namelijk wel prima.
Upload snelheid loopt bij aangegeven bestand niet sneller dan 21Mbit, andere HD animatie film haal ik makkelijk 30 mbit.
Ik kan altijd nog alles op externe hd zetten en afspelen via WD HD TV kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 13:43

Hulkr_

Hulkr_

Argh ben echt al een half uur aant kloten met die subtitles. Heb een DVD met video_ts en audio_ts. Alle instellingen staan goed in PMS. nl subs en eng audio. Maar hij pakt ze niet.
Ook als ik in het #transcode# mapje kijken staan er geen subtitles. Terwijl ik wel andere gesproken talen kan kiezen. Speel ik het bestand af met windows media player op mn PC kan ik in het menu gewoon voor nederlandse ondertiteling kiezen.

Wie o wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eff een vraag ik heb een mkv file gemux naar een m2ts file met gotsent alleen krijg ik geen ondertiteling erbij als ik deze stream met ps3 media server terwel hij het wel aangeeft dat er externe subtitels(srt) bij zitten..
Heeft iemand hier ervaring mee???
bij de mkv file krijg ik wel gewoon ondertiteling erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Laatst online: 29-04 22:41
Ik heb op het hele weide web nog niets gezien over ondersteuning van microsoft silverlight op de PS3, dus rtl gemist gaat niet lukken. Flash wordt wel ondersteund, maar volgens mij de nieuwe flashplayer 10 niet meer, vimeo films werken bijvoorbeeld ook niet meer.

Van alle Radio streams (via nederland.fm bijv.) werken er bij mij bijna ook slechts enkele, end at zijn net de zenders die ik niet wil luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:57:
Eff een vraag ik heb een mkv file gemux naar een m2ts file met gotsent alleen krijg ik geen ondertiteling erbij als ik deze stream met ps3 media server terwel hij het wel aangeeft dat er externe subtitels(srt) bij zitten..
Heeft iemand hier ervaring mee???
bij de mkv file krijg ik wel gewoon ondertiteling erbij.
Wel de transcode map gebruikt?
En waarom zet je hem om als de mkv het wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

brdddd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:36:
Argh ben echt al een half uur aant kloten met die subtitles. Heb een DVD met video_ts en audio_ts. Alle instellingen staan goed in PMS. nl subs en eng audio. Maar hij pakt ze niet.
Ook als ik in het #transcode# mapje kijken staan er geen subtitles. Terwijl ik wel andere gesproken talen kan kiezen. Speel ik het bestand af met windows media player op mn PC kan ik in het menu gewoon voor nederlandse ondertiteling kiezen.

Wie o wie weet de oplossing?
Uit Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"
De volgende settings zijn belangrijk voor ondertiteling :
Bij Aangepaste opties : vul in : -sid 100 (optioneel als je srt-files niet werken)
Bij Ondertiteling taal prioriteit : verander in : nl,dut,eng,fre
Check ASS/SSA Subtitles
Check Automatisch laden van srt/sub subtitles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Het stemgeluid bij het afspelen van films via de PS3 is erg zacht in verhouding tot de rest van de film. Heb dit getest met een aantal films, maar ze hebben allemaal hetzelfde. Op mijn tv heb ik een aanpassing om het stemgeluid te regelen, maar hier krijg ik het niet mee goed..
Ik zit hier nog steeds mee en krijg het maar niet goed. Even voor de volledigheid, het zijn voornamelijk *.MKV bestanden die gedemuxed zijn om DTS naar AC3 om te zetten, en daarna remuxed zijn naar een *.M2TS bestand (later hernoemd naar *.MPG zodat mijn NAS ze kan doorgeven aan mijn PS3).

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was eigenlijk de bedoeling om me laptop te ontlasten als iemand anders er wat op moet doen ....
Dacht dat je geen transcode map heb als hij niet hoeft te transcoden, met die m2ts streamt ie alleen de data door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

BlizzarD schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:12:
[...]
Kap eens met dat doubleposten, dit staat ookal in het PS3 topic en maakt het er niet duidelijker op.
Je zou PMS kunnen proberen, dan hoef je niet alles handmatig om te zetten. PMS streamt nl mkv files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
Hallo,
Ik heb een probleem met streamen van .mkv bestanden (720P, heb maar een HD ready tv) naar mijn ps3 via ps3 media server.
Wanneer ik de map "transcode" niet gebruik gaat het vloeiend, maar zodra ik de "transcode" map gebruik voor ondertiteling of iets dergelijks, gaat het beeld en geluid erg stotteren.

ik stream dit vanaf mijn laptop, die de volgende specs heeft:
intel centrino duo 1.6ghz (T2050)
2.5GB geheugen
Ati radeon X1600 videokaart (512MB uit mijn hoofd)

Volgens de ati website heeft deze videokaart ook ondersteuning om video te decoden, maar ik zou niet weten hoe ik dit aanzet.

Is het mogelijk om het transcode proces te verbeteren of doe ik iets fout?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:08
Heb maar eens een gigabit switch aangeschaft. Kan dus weer vanouds lekker 1080p / dts streamen. Enige nadeel is dat ik dat wanneer ik een film wil kijken de kabel door de woonkamer moet leggen. Kabel wegwerken is bijna geen optie. Maar dat neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:25
Vraagje. Ik wil via PSM gestreamde video content kunnen afspelen vanaf een ip-adres. Ik ben nu aan het experimenteren om lokaal gestreamde TV (via VLC) te kunnen bekijken via m'n PS3. Nu staan er in PSM al pre-defined streaming video linkjes, maar is het mogelijk om zelf een link toe te voegen?

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Pingwings, transcoden op goede kwaliteit gaat echt niet werken op een Centrino. Je zou de quality settings naar beneden kunnen zetten, maar dan hou je waarschijnlijk VHS kwaliteit over als het een beetje werkt.

Je CPU is hier duidelijk de bottleneck. Wat voor decoding ondersteuning heeft die ATI precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Frank-NL schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:25:
Pingwings, transcoden op goede kwaliteit gaat echt niet werken op een Centrino. Je zou de quality settings naar beneden kunnen zetten, maar dan hou je waarschijnlijk VHS kwaliteit over als het een beetje werkt.

Je CPU is hier duidelijk de bottleneck. Wat voor decoding ondersteuning heeft die ATI precies?
Volgens de ATI site heeft de x1600 deze decoding ondersteuning:
Accelerated MPEG-2, MPEG-4, DivX, WMV9, VC-1, and H.264 decoding and transcoding

Ik dacht al dat de cpu wat te traag hiervoor was, maar hoop toch me grafische kaart ervoor in te kunnen schakelen.

:edit: Het rare is dat wanneer ik dezelfde film met subtitles in vlc player afspeel (dus op me laptop zelf) het wel vloeiend gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door pingwings op 11-06-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Je zou een engine moeten gebruiken die ATI hardware acceleration ondersteund. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, volgens mij kan je met CoreAVC wel de nVidia GPU gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
pingwings schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:22:
:edit: Het rare is dat wanneer ik dezelfde film met subtitles in vlc player afspeel (dus op me laptop zelf) het wel vloeiend gaat.
Frank-NL in "Playstation 3 als media center - deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Ah dat wist ik ff niet :P, lekker slim.

Ik probeer coreAVC wel even, hopelijk werkt dat beter.

Hmm.. weet iemand misschien een decode engine die de ati hardware acceleration ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ik krijg die cover art maar niet voor elkaar. Ik heb een map met "films". Daarin staan directories met de film namen. En in die directorie staat weer een map VIDEO_TS met daarin de film vob bestanden etc. Of in de map met de film naam staat een iso bestand. Nu wil ik graag in de lijst op de ps3 icoontjes zien van de covers van de films. Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me maar niet. Ik heb inmiddels overal bestanden staan (jpg) met naam.folder.jpg, naam.cover.jpg, naam.jpg enz enz. Iemand een idee hoe ik dit werkend moet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Meelobee schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 07:36:
[...]

Kap eens met dat doubleposten, dit staat ookal in het PS3 topic en maakt het er niet duidelijker op.
Je zou PMS kunnen proberen, dan hoef je niet alles handmatig om te zetten. PMS streamt nl mkv files
Ik doe het niet om te spammen, maar wellicht dat er in het andere PS3 topic mensen zitten die hier niet komen maar mij wel hiermee kunnen helpen. Bovendien heb ik juist een NAS gekocht omdat ik niet wil dat mijn pc aan hoeft te staan als ik een film kijk ;)

Ondertussen is het inmiddels opgelost; mijn tv heeft een optie bij het geluid n.l. "Volume offset", waarmee je het invoergeluid tussen je apparaat en je tv kunt gelijktrekken. Dit i.c.m. "Spraakzoom" (waarmee je stemmen meer naar voren kunt halen) zorgt ervoor dat alles weer werkt naar behoren. :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:17
Ik kan normaal gesproken prima hd-films streamen op mijn ouwe pc naar de PS3, maar Ice Age 2 lukt toch echt niet. Mijn ouwe pc is een AMD Athlon 3600+ dual core. Toen heb ik 't geprobeerd met mijn nieuwe MacBook waar een Intel Core2Duo 2GHz in zit, zelfs dan begint de film na 5 minuten te stotteren. Ik heb een gigabit switch dus aan de bandbreedte ligt het niet. Verder heb ik "verbeterde multicore ondersteuning" aangezet in PS3 Media Server, maar dat helpt niet genoeg. Is een 2GHz processor simpelweg te langzaam voor deze film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:07

ST10©DE

Dus.............

Wat me niet geheel duidelijk wordt over PS3 Media Server: kan je deze server ook op een niet grafische linux bak zetten? Ik draai nu met Mediatomb, en dat werkt prima met cli. Kan dit ook met PS3 Media Server?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Jahoor, ik heb 'm als daemon draaien onder ubuntu server. Er staan diverse init scripts online. Het is wel handig als je PMS iig 1x als GUI opstart, alles instelt en die config gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10 20:24
Damn wat is PS3 media server toch een goddelijk stukje software :)
Alles wordt letterlijk perfect afgespeeld :) mkv vob mpeg divx externe/interne subs noem maar op!

Ik heb alleen 1 vraagje, weet iemand of PS3 media server. AVCHD files (.m2ts) met ingebakken subs & DTS kan transcoden voor de PS3?

Enige wat ik nog zoek is een avchd iso uitpakker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeg370
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 19:49
Frank J. schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:39:
Ik heb alleen 1 vraagje, weet iemand of PS3 media server. AVCHD files (.m2ts) met ingebakken subs & DTS kan transcoden voor de PS3?

Enige wat ik nog zoek is een avchd iso uitpakker....
De .m2ts files kunnen als 'losse' file worden afgespeeld via PS3 media server, subs echter werkt niet.
Ik heb de iso files uitgepakt met 7zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Frank-NL schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:20:
Jahoor, ik heb 'm als daemon draaien onder ubuntu server. Er staan diverse init scripts online. Het is wel handig als je PMS iig 1x als GUI opstart, alles instelt en die config gebruikt.
Hmm, ik heb er geen gui op, en er ook geen monitor aanhangen. Zijn de configfiles ook redelijk met een editor te bewerken?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
P. Mekes schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:22:
[...]

Hmm, ik heb er geen gui op, en er ook geen monitor aanhangen. Zijn de configfiles ook redelijk met een editor te bewerken?
Dat is het probleem niet, en ik weet ook niet of het met de huidige versie nog zo is, maar:

http://ps3mediaserver.org...opic.php?f=3&t=254&p=6891

Als je de GUI niet hebt gebruikt staan er ook geen settings in de config file, dus is het onmogelijk alles goed in te stellen op een headless server.

Daarom is het handig de settings goed te stellen op een normale PC en die config file vervolgens te gebruiken op een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Nieuwe firmware versie is uit (2.80), maar helaas nog steeds geen Flash 10 en Silverlight
dus nog steeds geen Vimeo, RTL-gemist en dergelijke.

Ik kan mijn Playstation niet echt een media center noemen als ik voor deze dingen nog steeds mij laptop aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 16:02
Er stond hier dacht ik ergens een tutorial over het instellen van PMS ... maar ik kan 'm niet meer vinden :S.
M'n oude PC trok het allemaal niet maar ik heb nu 'n nieuwe PC en wil PMS dus opnieuw configureren.

Iemand nog een duidelijk stappenplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:22

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

sretlow schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:59:
Ik krijg die cover art maar niet voor elkaar. Ik heb een map met "films". Daarin staan directories met de film namen. En in die directorie staat weer een map VIDEO_TS met daarin de film vob bestanden etc. Of in de map met de film naam staat een iso bestand. Nu wil ik graag in de lijst op de ps3 icoontjes zien van de covers van de films. Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me maar niet. Ik heb inmiddels overal bestanden staan (jpg) met naam.folder.jpg, naam.cover.jpg, naam.jpg enz enz. Iemand een idee hoe ik dit werkend moet krijgen?
Kan met DVD's helaas nog niet. Cover art werkt alleen voor films in een enkel bestand zoals .mkv, .avi, .mpg, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Heb vandaag eens geprobeerd om foto's in te laten in de "Photo Gallery" maar mijn canon Ixus 70 wordt niet herkend en dus kunnen er geen foto's meer worden ingeladen.
Ik heb een vrij recente PS3 versie zonder gheugenkaartlezer.

Een losse kaartreader wordt wel herkend en dan is het wel mogelijk foto's in te laten.

Tijdens het kopieren van 200MB aan foto's krijg ik wel de melding:
Er is een fout opgetreden tijden het kopieren (800305E)

Maar na nog twee keer heeft hij toch alle foto's ingeladen.

Wat ik me nu af vroeg: Is het mogelijk om foto's die al op een laptop staan op de een of andere manier direct op de HDD van de playstation te gooien?
Is het mogelijk om de ingeladen foto's van de PS3 ook nog te backuppen, kopieren naar de NAS bijvoorbeeld?

[ Voor 20% gewijzigd door Checkeys op 27-06-2009 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
.

[ Voor 99% gewijzigd door Checkeys op 27-06-2009 01:40 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Checkeys schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 01:11:
Wat ik me nu af vroeg: Is het mogelijk om foto's die al op een laptop staan op de een of andere manier direct op de HDD van de playstation te gooien?
Is het mogelijk om de ingeladen foto's van de PS3 ook nog te backuppen, kopieren naar de NAS bijvoorbeeld?
Als je PMS installeert kan je daarmee je foto's op je laptop delen. Dan kan je vervolgens met je PS3 in die gedeelde map bladeren en daar kan je mappen selecteren en kopieren naar de HD van de PS3 (is vaak wel erg traag)
Of je kan ook je foto's op een externe hd of USB stick zetten die op je PS3 aansluiten en ze dan kopieren naar de harde schijf van de PS3.

Backuppen kan alleen naar een usb stick of externe hd die aangesloten zit op een van de USB poorten van je PS3. Backuppen naar een NAS via ethernet of wireless kan volgens mij niet.
Om te backuppen naar een externe hd of usb stick selecteer op je PS3 een map met foto's, druk op driehoekje en dan heb je een optie 'copy' als je die gebruikt kopieert ie de map naar het aangesloten USB apparaat (volgens mij is de copy optie alleen beschikbaar als er een usb hs of stick in de USB poorten zit, maar dat weet ik niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco275
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
pingwings schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:22:
[...]

Volgens de ATI site heeft de x1600 deze decoding ondersteuning:
Accelerated MPEG-2, MPEG-4, DivX, WMV9, VC-1, and H.264 decoding and transcoding

Ik dacht al dat de cpu wat te traag hiervoor was, maar hoop toch me grafische kaart ervoor in te kunnen schakelen.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij werkt GPU hardwaredecodering niet als je streamt over je netwerk aansluiting. De data wordt immers niet over je grafische kaart naar buiten gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
marco275 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:04:
[...]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij werkt GPU hardwaredecodering niet als je streamt over je netwerk aansluiting. De data wordt immers niet over je grafische kaart naar buiten gestuurd.
Je vergist je inderdaad. Je GPU wordt ingezet om te en/decoderen, dat heeft niet zoveel te maken met een eventuele output naar een scherm. Je GPU is gewoon meer geschikt dan je CPU voor zulke taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:25:
Deze post is geupdated op 7-3-2009

The New Kid in Town : Playstation 3 Media Server, op de meeste forums genoemd als PMS.

<knip>

Ik hoop met bovenstaande het een en ander duidelijk gemaakt te hebben en ontvang gaarne feedback om éen startpost te kunnen maken, zodat iedereen met dit mooie programma de Playstation 3 kan om toveren in een goed werkend Media Center.

Suggesties van harte welkom.

Met dank aan Blindfold en Jaspov.
Ik zie dat vrijwel iedereen nu PMS gebruikt. Ik gebruik nog Tversity en heb daar geen problemen mee maar als ik het goed begrijp kan PMS mkv direct streamen en zelfs met subtitle support?

Wat ik mij afvraag als ik bovenstaande zo gelezen heb, is of het zo is dat met PMS je computer al het decode werk doet en de PS3 het alleen maar doorgeeft naar je display of dat de kracht van de PS3 nog wel benut wordt.

Ik heb namelijk zowel mijn PC als mijn PS3 aangesloten op mn projector, dus wat dat betreft maakt het niks uit welke ik gebruik maar mijn pc is 4 jaar oud en kan ik niet fatsoenlijk HD mee afspelen en downloaden tegelijk bv. Met tversity doet zover ik weet de ps3 al het decode werk en dat draait dan ook lekker soepel.

Dus is het mogelijk gebruik te maken van de voordelen die PMS heeft ten opzichte van Tversity zonder de cpu van de pc (veel) te belasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-10 13:26

oXygeN

oftewel oxje...

Hertog_Martin schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 01:03:
[...]

Dus is het mogelijk gebruik te maken van de voordelen die PMS heeft ten opzichte van Tversity zonder de cpu van de pc (veel) te belasten?
Nope, PMS doet ook al het transcode werk.

[ Voor 103% gewijzigd door oXygeN op 30-06-2009 08:14 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Hertog_Martin schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 01:03:
[...]

Ik zie dat vrijwel iedereen nu PMS gebruikt. Ik gebruik nog Tversity en heb daar geen problemen mee maar als ik het goed begrijp kan PMS mkv direct streamen en zelfs met subtitle support?

Wat ik mij afvraag als ik bovenstaande zo gelezen heb, is of het zo is dat met PMS je computer al het decode werk doet en de PS3 het alleen maar doorgeeft naar je display of dat de kracht van de PS3 nog wel benut wordt.

Ik heb namelijk zowel mijn PC als mijn PS3 aangesloten op mn projector, dus wat dat betreft maakt het niks uit welke ik gebruik maar mijn pc is 4 jaar oud en kan ik niet fatsoenlijk HD mee afspelen en downloaden tegelijk bv. Met tversity doet zover ik weet de ps3 al het decode werk en dat draait dan ook lekker soepel.

Wat PMS doet wat TVersity volgens mij niet doet is on the fly remuxen via TSmuxer Hij zet je MKV dus om naar MPG en dit kost veel minder CPU dan encoderen.
Als je subs erbij wilt, dan moet hij volgens mij wel weer gaan encoderen en dan maakt het weer niet uit (al weet ik niet precies hoe het zit met MKV's en subs, dus wellicht dat iemand anders daar wat nuttigers over kan zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
PMS werkt bij mij ook stukken beter onder Windows 2003 itt Tversity of Twonky. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik snap er niets van...

Ik heb PMS geinstalleerd maar ik krijg hem maar niet aan de praat. Hij wil mijn ps3 gewoon niet zien.
Mijn router heb ik goed ingesteld (als het goed is) En mijn pc heb ik bij firewall instellingen de UPNP aangevinkt dat ie die doorlaat.
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn HDX (nmt) hem wel gewoon ziet. maar mijn pc dus niet.

Als ik ga kijken in mijn ps3 instellingen dat staat UPNP op niet geinstalleerd.... terwijl ik die wel ingeschakeld heb staan bij netwerkinstellingen.

[ Voor 9% gewijzigd door vwtune op 30-06-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ziet ie alles prima, enkel heb ik onderstaand probleem structureel bij het gebruik van een draadloos netwerk.

Allereerst heb ik qua netwerk geen upnp verbinding, die is 'niet beschikbaar' volgens de PS3.
Verder lijkt alles prima te werken, kan gewoon de films benaderen op de externe harde schijf die gedeeld staat (vista bak) enkel na een x aantal minuten (tussen de 10 en 20) krijg ik geregeld de melding Er is een netwerkfout opgetreden (80710723), soms gevolgt door de 8002AD23 melding en dan eindigt het met de melding dat de content niet kan worden afgespeeld (80028801) en dan de melding dat de verbinding met de mediaserver is verbroken en evenlater kan ik het gewoon weer benaderen (WLAN knippert niet gedurende de laatste 2 meldingen) en verder waar ik gebleven ben.

Niet echt rustig een film bekijken dus, heb overigens de laatste versie van Media Server draaien en geen instellingen veranderd.
Overigens i.c.m een Telfort 20MB verbinding en de PC is een relatief simpele P4 met 4GB geheugen draaiend op Vista Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:12:
Ik snap er niets van...

Ik heb PMS geinstalleerd maar ik krijg hem maar niet aan de praat. Hij wil mijn ps3 gewoon niet zien.
Mijn router heb ik goed ingesteld (als het goed is) En mijn pc heb ik bij firewall instellingen de UPNP aangevinkt dat ie die doorlaat.
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn HDX (nmt) hem wel gewoon ziet. maar mijn pc dus niet.

Als ik ga kijken in mijn ps3 instellingen dat staat UPNP op niet geinstalleerd.... terwijl ik die wel ingeschakeld heb staan bij netwerkinstellingen.
Heb je het goede ip-adres in PMS staan? Je moet je interne ip-adres van je pc gebruiken. Bij mij stond dat standaard niet goed ingesteld in PMS (Mac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Hallo allemaal,

ik wilde binnenkort een windows home servertje in elkaar zetten van een oude chaintech apogee 7vjl moederbord met daarop een xp2000 cpu en 2 of 3gb aan geheugen maar ik vraag me af of die setup goed genoeg zal zijn voor het transcoden van full hd mkv's?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Webgnome schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:34:
Hallo allemaal,

ik wilde binnenkort een windows home servertje in elkaar zetten van een oude chaintech apogee 7vjl moederbord met daarop een xp2000 cpu en 2 of 3gb aan geheugen maar ik vraag me af of die setup goed genoeg zal zijn voor het transcoden van full hd mkv's?
Nee dat ga je daar zeker niet mee redden. 720p zal misschien net gaan, maar Full HD niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een andere vraag, ook m.b.t de 1080p films die haperen bij het streamen (rechstreekse mkv) over bekabeld netwerk.
De boel (Macbook4,1 en de PS3, beiden naar de router) is nu aangesloten via onze Zyxel router, enkel geeft die het volgende aan:
Four Ports 10M/100M Auto MDI/MDIX

Betekend dit simpelweg dat ik niets heb aan het veranderen van de enigszins verouderde cat5 kabels die hier gebruikt worden of ondersteund deze router (Zyxel P-2602hw-d1a) wel degelijk hogere snelheden en lees ik het gewoon verkeerd? :)
Anders een optie om gewoon de laptop rechtstreeks met een Cat5e/Cat6 cross cable aan te sluiten aan de PS3 om zodoende voldoende snelheid te hebben voor de overdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:23:
Ik heb even een andere vraag, ook m.b.t de 1080p films die haperen bij het streamen (rechstreekse mkv) over bekabeld netwerk.
De boel (Macbook4,1 en de PS3, beiden naar de router) is nu aangesloten via onze Zyxel router, enkel geeft die het volgende aan:

Betekend dit simpelweg dat ik niets heb aan het veranderen van de enigszins verouderde cat5 kabels die hier gebruikt worden of ondersteund deze router (Zyxel P-2602hw-d1a) wel degelijk hogere snelheden en lees ik het gewoon verkeerd? :)
Anders een optie om gewoon de laptop rechtstreeks met een Cat5e/Cat6 cross cable aan te sluiten aan de PS3 om zodoende voldoende snelheid te hebben voor de overdracht?
Bij mij was er ook veel gehaper, ondanks het feit dat de netwerk infrastructuur en pc hardware toereikend waren. Het trad met name op bij 1080p films mèt ondertiteling. Het aanzetten van multi-core ondersteuning in PMS (experimenteel) bij gebruik van een multi-core cpu gaf de oplossing bij mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die instellingen heb ik allemaal al geprobeerd, zonder succes.
Na enkele minuten (of eerder, ligt aan de film) trekt ie het gewoon niet meer, begint ie te haperen en pas als ie weer dropt in het aantal mbit loopt ie weer soepel.
De instellingen lager gooien hielp logischerwijs wel, dan draait de boel geweldig, alleen niet de beste kwaliteit. :D

Had het in eerste instantie allemaal draadloos lopen en dat ging voor geen meter, op de simpele avi's en mp3's na logischerwijs.
Pas na het bekabeld aansluiten liep het beter, maar nog steeds niet voldoende terwijl de aparatuur naar mijn mening moet voldoen om het vol te houden (Macbook 4,1, Core 2 duo 2,4Ghz, 4GB) allemaal.
Nu ben ik dus benieuwd of het echt groot verschil maakt als ik van cat5 over ga op cat5e of de 6 variant en of dat uberhaupt wel kan met de gebruikte hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:15

Aldmar

Niks...

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:23:

Dit betekend volgens mij dat je alles dmv een 10/100mbit netwerk aan elkaar hebt geknoopt. Dit had ik ook en had ook last van haperingen tijdens het streamen van 1080p mkv's. Mijn oplossing was de aanschaf van een Gbit Switch. Mijn PC en de PS3 hebben allebei een Gbit aansluiting en dmv een Gbit switch is alles dus dmv 1000mbit aangesloten wat het haperen stopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldmar schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:57:
[...]

Dit betekend volgens mij dat je alles dmv een 10/100mbit netwerk aan elkaar hebt geknoopt. Dit had ik ook en had ook last van haperingen tijdens het streamen van 1080p mkv's. Mijn oplossing was de aanschaf van een Gbit Switch. Mijn PC en de PS3 hebben allebei een Gbit aansluiting en dmv een Gbit switch is alles dus dmv 1000mbit aangesloten wat het haperen stopte.
Die gegevens heb ik overigens niet vanuit het routermenu maar van de Zyxel website, heeft dus in dit geval niets te maken met mijn settings maar gewoon een hardwarematige beperking.
Hier heeft de Macbook ook een Gbit aansluiting, maar zou ik deze via de router aansluiten verlies ik toch alles boven de 100mbit aan snelheid?
Een Gbit switch kopen lijkt me in mijn geval niet echt handig, dit omdat ik de switch niet tussen de router kan zetten aangezien ie al aan z'n limiet zit en zonder die router kan ik de boel net zo goed rechtstreeks aansluiten op elkaar, toch? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:06:
[...]

Die gegevens heb ik overigens niet vanuit het routermenu maar van de Zyxel website, heeft dus in dit geval niets te maken met mijn settings maar gewoon een hardwarematige beperking.
Hier heeft de Macbook ook een Gbit aansluiting, maar zou ik deze via de router aansluiten verlies ik toch alles boven de 100mbit aan snelheid?
Klopt!
Een Gbit switch kopen lijkt me in mijn geval niet echt handig, dit omdat ik de switch niet tussen de router kan zetten aangezien ie al aan z'n limiet zit en zonder die router kan ik de boel net zo goed rechtstreeks aansluiten op elkaar, toch? }:O
Je maakt als het ware twee netwerken. Eén Gbit en één 100Mbit. Ik heb het ongeveer zoals onderstaande ingericht. De router is in mijn geval een draadloze router welke dus voor draadloos internet zorgt voor de laptop. Ook het internet komt op deze router binnen.
code:
1
2
3
4
5
PS3----Gbit Switch ---- Macbook
           |
         Router
           |
        {Internet}

Op die manier gaat alle data tussen je PS3, via de switch, naar je Macbook met Gbit snelheid. (Wat je dus wil hebben omdat PMS op je Macbook draait en de data naar je PS3 verstuurt.) De (internet)data tussen je macbook (of PS3) gaat via de switch en de router naar het internet. Je router is inderdaad de 'bottleneck'. Alle informatie wat via de router gaat, zal maximaal 100 Mbit snelheid zijn. Stel: je zou nog een andere PC met Gbit aansluiting op je router aansluiten dan zal dit ook maximaal met 100Mbit gaan, omdat je router gewoonweg niet sneller kan. (wat je nu dus in feite hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 21:45
nog steeds problemen met verbinding tussen ps3 en pc...

verbinding gebeurt wired met cat6 kabels naar gig switch en vandaar met cat6 naar ps3.

om de zoveel keer kan ik verbinden met PMS naar ps3 en als ik in ps3 op driehoek duw om info op te vragen bij m'n pms icoon, dan zie ik een mac adres etc...

als ik dan films afspeel of series gaan deze als een trein met netwerkgebruik soms 2 tot 5% _/-\o_

op deze dagen vind ik ook de ps3 terug via wmp11

andere dagen als ik pms zie op mn ps3 en duw op info zie ik alles ingevuld staan, maar mac adres niet...

als ik dan films afspeel duurt het 1 minuut eer de film start en speelt hij voor 1 seconde en valt stil voor 1 minuut en speelt dan terug 1 sec. netwerkgebru!ik ligt dan op +- 0.03% |:(

op deze dagen vind ik m'n ps3 niet terug in wmp11 en omgekeerd... :/

weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

heb al de netwerkinstellingen van ps3 opgeschreven en aangepast toen deze wel werkten, maar dit blijkt niet te lukken :/ dus zet ik alle netwerkinstellingen van ps3 zoals altijd op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice, kzal er rap eens aan beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:06:
[...]

Ik begin steeds meer te twijfelen of gigabit network een must is. Al mijn 1080p content komt nooit boven de 20 megabit uit.
Heb net 70 euro uitgegeven aan een switch, misschien zonde.

[ Voor 3% gewijzigd door iBurger op 03-07-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Aldmar schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:57:
[...]

volgens mij moet je de allerlaatste ffmpeg en mplayer gebruiken. (desnoods compilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik twijfel ook of ik een gigabit switch moet kopen, ik heb bij 1080p haperingen. Als ik hem dan op pauze zet en even wacht, loopt de buffer van PMS weer vol en kan ik weer 1 minuut kijken.

In de leesmij van PMS staat:
"The drawback is the high bitrate your network must support: with the default settings,
specific scenes with a lot of details (e.g.: zoom on a newspaper article) can have
bitrates near 100mb/s, so gigabit is maybe useful."

Maar de transcoding buffer van PMS is het probleem, dit staat toch weer los van de dataoverdracht?

System specs: Intel dual core 6420@2.13GHz, 4GB intern geheugen, windows Vista

[ Voor 6% gewijzigd door Lexus! op 03-07-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Lexus! schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:26:
Ik twijfel ook of ik een gigabit switch moet kopen, ik heb bij 1080p haperingen. Als ik hem dan op pauze zet en even wacht, loopt de buffer van PMS weer vol en kan ik weer 1 minuut kijken.

In de leesmij van PMS staat:
"The drawback is the high bitrate your network must support: with the default settings,
specific scenes with a lot of details (e.g.: zoom on a newspaper article) can have
bitrates near 100mb/s, so gigabit is maybe useful."

Maar de transcoding buffer van PMS is het probleem, dit staat toch weer los van de dataoverdracht?
Had het zelfde, 3 weken geleden. (windows xp). Maar nu ik ffmpeg en mplayer op m'n linux box heb gecompiled, draait alles super snel.

Het vreemde is: mijn bit rates komen niet (!!) boven de 20 m/bits uit. ook met 1080p content. (bv de laatste disney film, bolt, met die hond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
iBurger schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:33:
[...]

Had het zelfde, 3 weken geleden. (windows xp). Maar nu ik ffmpeg en mplayer op m'n linux box heb gecompiled, draait alles super snel.
Het is fijn te lezen dat iemand anders dit probleem ook heeft gehad, alleen zegt jouw oplossing me helaas niet zoveel. Zou je eens willen aangeven hoe je dat compileren hebt gedaan, en wat je daarna in PMS moet veranderen? Ik draai zelf windows Vista.

Edit; hmm, zie dat er best veel info over te vinden is, ga eerst zelf wel verder zoeken! Je moet maar net weten in welke hoek je het moet zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Lexus! op 03-07-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Lexus! schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:39:
[...]

Het is fijn te lezen dat iemand anders dit probleem ook heeft gehad, alleen zegt jouw oplossing me helaas niet zoveel. Zou je eens willen aangeven hoe je dat compileren hebt gedaan, en wat je daarna in PMS moet veranderen? Ik draai zelf windows Vista.

Edit; hmm, zie dat er best veel info over te vinden is, ga eerst zelf wel verder zoeken! Je moet maar net weten in welke hoek je het moet zoeken.
Vista (windows) moet eenvoudiger zijn dan Linux. Wil je niet teveel in war brengen. Misschien even goed het forum doorlezen:

http://ps3mediaserver.org/forum/index.php

Als je overstap naar Linux, dat geld deze post:

"the linux distribution has the major downside of not including the ffmpeg, mplayer and mencoder binaries... that's why half of the time, errors are due to old versions your system is using... ps3mediaserver needs builds from minimum mid-2008 to work correctly !"

ik heb een AMD 3200, met 2 gig ram, en kan 1080p conten afspelen. jouw systeem is veel beter. het kan geen hardware probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 15:02
Hoi,
Ik wil HD media gaan streamen. Heb een (Niet lachen :+ ) 5 jaar oud Dell dimension desktop. Pentium4 3.0Ghz 800Mhz FSB. 2 gig geheugen. 128Mb ATI Radeon 9800 Pro. Draadloos netwerk.
Ik wil graag een ps3 kopen om behalve de BR speler en spellenmogelijkheijd, als een media center te gebruiken. Maar als ik het hier zo lees, dan moet ik een Gigabit bedraad network hebben, en waarschijnlijk een nieuwe pc kopen wil ik hem als media center gebruiken. Klopt dit ?
Heb ook wel een Dell D610 laptop, Pentium M 750 2 Gig en radeon x300 maar die zal het ook niet trekken als ik het lees.
Daar baal ik anders wel van. Draad zou ik wel mee kunnen leven, maar als ik een nieuw pc ook moet kopen dan laat maar. Dan maar een pc media server of zo'n hdx of popcorn hour, toch ?
Graag jullie mening en advies.

Alvast bedankt,
Brian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

iBurger schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:21:
[...]

Ik begin steeds meer te twijfelen of gigabit network een must is. Al mijn 1080p content komt nooit boven de 20 megabit uit.
Heb net 70 euro uitgegeven aan een switch, misschien zonde.
70 euro voor een switch?!? Dat is inderdaad veel geld als blijkt dat het niet werkt... Ik heb gewoon een simpele Sweex switch gekocht van ~25 euro. Ook inderdaad om te kijken of het werkt en het werkt tot op heden perfect. (Ik heb hem trouwens ook gekocht om sneller data van de laptop naar mijn PC te kunnen versturen.)

Bij mij zit de bitrate vaak wel boven de 20 mbit. Als ik een mkv (H264/DTS) van ~10GB afspeel zit ik, uit mijn hoofd, rond de 35mbit.
iBurger schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:23:
[...]
volgens mij moet je de allerlaatste ffmpeg en mplayer gebruiken. (desnoods compilen).
Aan mijn pc lag het niet omdat hij 40-50% CPU gebruikte tijdens streamen. En ik ga liever niet zitten pielen met codecs en alles. Ben blij dat het nu zonder problemen werkt ;) Een Gbit switch wilde ik toch al dus heb ik die gekocht in de hoop dat het hielp. En dat bleek dus het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Laatste tijd heb ik met veel divx bestanden het probleem dat de ps3 er geen geluid bij vindt. Op de pc werkt het wel gewoon, nu ben ik vandaag van WMP11 overgestapt naar PMS, maar helaas nog steeds geen geluid.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.