Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Aldmar schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:29:
[...]

70 euro voor een switch?!? Dat is inderdaad veel geld als blijkt dat het niet werkt... Ik heb gewoon een simpele Sweex switch gekocht van ~25 euro. Ook inderdaad om te kijken of het werkt en het werkt tot op heden perfect. (Ik heb hem trouwens ook gekocht om sneller data van de laptop naar mijn PC te kunnen versturen.)

Bij mij zit de bitrate vaak wel boven de 20 mbit. Als ik een mkv (H264/DTS) van ~10GB afspeel zit ik, uit mijn hoofd, rond de 35mbit.

[...]

Aan mijn pc lag het niet omdat hij 40-50% CPU gebruikte tijdens streamen. En ik ga liever niet zitten pielen met codecs en alles. Ben blij dat het nu zonder problemen werkt ;) Een Gbit switch wilde ik toch al dus heb ik die gekocht in de hoop dat het hielp. En dat bleek dus het geval.
Allright, heb de 70 euro gigabit - switch eruit getrokken... en het werkt nog steeds. _/-\o_

Switch is wel erg mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
StephaN900 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:07:
Laatste tijd heb ik met veel divx bestanden het probleem dat de ps3 er geen geluid bij vindt. Op de pc werkt het wel gewoon, nu ben ik vandaag van WMP11 overgestapt naar PMS, maar helaas nog steeds geen geluid.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
apart. divx and xvid zijn prima supported. kan VLC ze wel afspelen met geluid? (video lan client)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, VLC kan ze wel afspelen met geluid en het is ook niet zo met elke divx, maar sommige heeft hij alleen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
StephaN900 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:02:
Ja, VLC kan ze wel afspelen met geluid en het is ook niet zo met elke divx, maar sommige heeft hij alleen beeld.
Apart. Misschien heb je een exotische real-audio file. Divx is ook vrij oud.

Zijn het pr0n clips :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Lol nee, gaat ook wel om bekende bestanden heb het sinds een maand of 2 af en toe bij een download. Kan het zijn dat een aantal groepen hun bestanden op een andere manier is gaan converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
StephaN900 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:36:
Lol nee, gaat ook wel om bekende bestanden heb het sinds een maand of 2 af en toe bij een download. Kan het zijn dat een aantal groepen hun bestanden op een andere manier is gaan converteren?
Have no clue really. Maar, je zou natuurlijk met VLC even kunnen checken, of het probleem aan een bepaalde audio codec ligt. Desnoods, stuur even PM, met een linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Bedankt, maar ondanks mijn vele jaren op GoT nog steeds geen idee hoe een pm te sturen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:02
Zojuist PMS e.d. geïnstalleerd en alles lijkt vooralsnog als een zonnetje te lopen :). Ik wil PMS echter het liefst als service draaien maar ik krijg dan een foutmelding:
Fout in de installatie van de Windows Service!
Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 05-07-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nog meer mensen met een idee hoe ik het stotteren tijdens het kijken van 1080p films kan verhelpen? Dit zijn wat feiten en gegevens:

Intel c2d 6420, 2.13GHz
4GB ram

PMS gegevens:
- CPU loopt tot 70% belast
- transcoding buffer loopt sneller terug dan dat hij vol loopt, maw na een korte pauze kan je even zonder stotteren kijken. start je zonder pauze dan is het na korte tijd al raak met stotteren
- piek bitrate is 154664 kb/s en gem. bitrate is tussen de 100000 en 140000 kb/s.

Is het nu mijn pc die het niet bij kan houden of is het datatransport de bottelnek? Mijn gevoel zegt dat het niet het netwerk kan zijn omdat een "buffer" dan juist de tijd heeft om vol te lopen. Ik heb zowel klite codec pack geinstalleerd, coreavc, maar beiden zonder resultaat. Ik lees ook berichtjes dat men op 35 mbit zit tijdens het kijken van een hd 1080, maar daar zit ik dik overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:09

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Kan je niet een Gb switch van iemand lenen om het een keer te testen? Ik denk dat toch het netwerk de bottleneck is. Bij mij waren alle lag en buffer problemen opgelost na aanschaf van een Gb switch.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:15
Wouter! schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:06:
Zojuist PMS e.d. geïnstalleerd en alles lijkt vooralsnog als een zonnetje te lopen :). Ik wil PMS echter het liefst als service draaien maar ik krijg dan een foutmelding:

[...]

Iemand enig idee?
Probeer de service eens onder je eigen (administrator) account te draaien, wellicht helpt dat.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Meelobee schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 02:30:
Kan je niet een Gb switch van iemand lenen om het een keer te testen? Ik denk dat toch het netwerk de bottleneck is. Bij mij waren alle lag en buffer problemen opgelost na aanschaf van een Gb switch.
Nah, dat wordt wat lastig gok ik. Daarnaast moet ik meteen een pci netwerkkaart kopen (de mijne is gesneuveld met onweer, en draai nu met een usb2-netwerk verloop), en doordat ik 2 verdeelpunten heb moet ik gelijk 2 switches kopen.

Ik zou het inderdaad gewoon moeten proberen, maar het druist gewoon tegen mijn gevoel in dat een buffer niet volloopt wanneer het verzenden van data te traag gaat. Dan zou de buffer imo toch juist vol moeten lopen.Daarentegen lees ik hierboven dat sommigen met dezelfde soort content max. 35 mbit halen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:15

Aldmar

Niks...

Lexus! schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:40:
[...]
Daarentegen lees ik hierboven dat sommigen met dezelfde soort content max. 35 mbit halen. :?
Als je op mijn eerdere post doelt, waarin ik 35mbit noem; dat is het gemiddelde ;) Bij drukke scenes zit ik veel hoger, uitschieters tot 60 of soms wel 70 mbit.

(Ik check het trouwens op de PS3 door 'select' in te drukken en dan is het mbps ipv mbit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22
Bij Final Fantasy Advent Children en Ice Age zie ik soms wel stukken van 200+Mbps, een Gigabit switch is dus echt geen overbodige luxe denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Aldmar schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:06:
[...]

Als je op mijn eerdere post doelt, waarin ik 35mbit noem; dat is het gemiddelde ;) Bij drukke scenes zit ik veel hoger, uitschieters tot 60 of soms wel 70 mbit.

(Ik check het trouwens op de PS3 door 'select' in te drukken en dan is het mbps ipv mbit?)
Hmm, op die manier heb ik het nooit gecontroleerd, ik ben elke keer naar zolder geklommen om in PMS te kijken. Dit ga ik ook nog even bekijken als ik thuis ben.
tiguan schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:11:
Bij Final Fantasy Advent Children en Ice Age zie ik soms wel stukken van 200+Mbps, een Gigabit switch is dus echt geen overbodige luxe denk ik dan.
Dat is juist het tegenstrijdige, ik heb me gebaseerd op die transcoding buffer, die zou volgens mij toch alleen maar vol kunnen lopen als het netwerk niet snel genoeg de data wegstuurd? Zoals ik hierboven al schreef ga ik vanavond eens kijken wat ps3 aangeeft qua mbps/mbit. Moeilijk moeilijk :+

[ Voor 34% gewijzigd door Lexus! op 07-07-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Lexus! schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:40:
[...]

Nah, dat wordt wat lastig gok ik. Daarnaast moet ik meteen een pci netwerkkaart kopen (de mijne is gesneuveld met onweer, en draai nu met een usb2-netwerk verloop), en doordat ik 2 verdeelpunten heb moet ik gelijk 2 switches kopen.

Ik zou het inderdaad gewoon moeten proberen, maar het druist gewoon tegen mijn gevoel in dat een buffer niet volloopt wanneer het verzenden van data te traag gaat. Dan zou de buffer imo toch juist vol moeten lopen.Daarentegen lees ik hierboven dat sommigen met dezelfde soort content max. 35 mbit halen. :?
.....en dat vraag je je af waar de bottleneck zit? usb netwerkkaarten hebben vaak een flinke overhead en halen bij lange na niet de beloofde snelheid.
Als ik jou was zou ik de sprong gewoon wagen en in ieder geval 1 Gb switch kopen, dan het tijdelijk aansluiten zodat je kan testen of het beter is als voorheen en als dat zo is de 2e switch erbij kopen.

Niet max 35 mbit, maar average.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Meelobee schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:38:
[...]

.....en dat vraag je je af waar de bottleneck zit? usb netwerkkaarten hebben vaak een flinke overhead en halen bij lange na niet de beloofde snelheid.
Als ik jou was zou ik de sprong gewoon wagen en in ieder geval 1 Gb switch kopen, dan het tijdelijk aansluiten zodat je kan testen of het beter is als voorheen en als dat zo is de 2e switch erbij kopen.

Niet max 35 mbit, maar average.
Ja daar zeg je wat, dat zal allicht schelen. Maar heb je dan ook een verklaring waarom de transcoding buffer niet vol wil lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:37

ErikKo

Rippie

Ik heb gisteren ook de PSM geinstalleerd. Gelukkig werkt hij helemaal perfect, streamend vanaf mn server naar mn PS3. Ik vroeg me alleen af of ik ook kan streamen naar mn workstation.

Zo ja, welke software kan ik als client gebruiken om de PSM op mijn PC te browsen?
Ik heb al veel VLC voorbij zien komen, maar kan echt niets vinden hoe ik met PSM kan verbinden.

Overigens heb ik al de nodige uurtjes gegoogled en gezocht, helaas zonder resultaat.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Laatst online: 24-10 08:12

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Bottleneck in de performance is de instelling van PMS. Er is eerder al een instructie gepost hoe de boel te optimaliseren. gigabit switch is niet nodig.

ff kijken waar die instructie ook alweer stond.

http://gathering.tweakers...message/31262779#31262779

[ Voor 16% gewijzigd door makkie ;) op 08-07-2009 16:39 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
makkie ;) schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:38:
Bottleneck in de performance is de instelling van PMS. Er is eerder al een instructie gepost hoe de boel te optimaliseren. gigabit switch is niet nodig.

ff kijken waar die instructie ook alweer stond.

http://gathering.tweakers...message/31262779#31262779
Mja, en jij denkt dat ik na al die moeite dit nog niet gezien/geprobeerd had? :+ Helaas was dit voor mij geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 16:02
scorpie schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 07:24:
[...]

Probeer de service eens onder je eigen (administrator) account te draaien, wellicht helpt dat.
Ik ben Administrator dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Lexus! schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:25:
[...]

Ja daar zeg je wat, dat zal allicht schelen. Maar heb je dan ook een verklaring waarom de transcoding buffer niet vol wil lopen?
Misschien dit? :

"mencoder doesn't transcode 1080p fast enough to fill this buffer before streaming it. This is why, we see stuttering when we stream 1080p movies."

http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Meelobee schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:26:
[...]

Misschien dit? :

"mencoder doesn't transcode 1080p fast enough to fill this buffer before streaming it. This is why, we see stuttering when we stream 1080p movies."

Kijk, dat lijkt me inderdaad een logische verklaring. Maar, dan heeft dat dus (nog) niets te maken met de usb/netwerk/100mbit etc, maar puur met de snelheid waarop mijn systeem de 1080p transcode... Dus zou een sneller netwerk/pci netwerkkaart niet uitmaken. Maargoed, ik heb inmiddels de switches toch maar besteld, ik hou jullie op de hoogte. Ben alleen bang dat ik met het streamen geen voordeel zal halen, maargoed, dat zien we later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Laatst online: 24-10 08:12

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Euhm, ja, dat had ik er ff bij moeten vermelden, je moet een beetje testen welke encoder voor jou het beste werkt. daar zit nogal wat verschil in. Na de wijzigingen was het niet verholpen, maar de andere encoders deden het beduidend beter.

Ik dacht eerst ook aan netwerk, Zyxel 2602 Internet modem/router van 10/100 <----> 1gb switch. Dus heb ik mijn modem vervangen door de Belkin Vision N1. Wel performance winst over het netwerk, maar nog steeds dezelfde issue.

[ Voor 32% gewijzigd door makkie ;) op 08-07-2009 20:20 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:25:
Deze post is geupdated op 7-3-2009

The New Kid in Town : Playstation 3 Media Server, op de meeste forums genoemd als PMS.
[...]

Suggesties van harte welkom.

Met dank aan Blindfold en Jaspov.
Iemand een tutorial voor PMS op de mac? :$ Ik zoek me een hoedje, maar ik kan niets vinden...
Audio heb ik momenteel aan de praat via de map iTunes audio, maar ik gebruik geen iPhoto en hoe krijg ik video aan de praat? Iemand? B)
Ben wel een beetje een n00b hiermee, heb pas sinds gisteren een PS3 }:O

/Edit: video momenteel ook aan de praat...

[ Voor 3% gewijzigd door Livia op 11-07-2009 18:23 ]

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Laatst online: 01-06 00:15
Misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar kon hem zo gauw niet vinden:
1.Stel ik installeer linux op mijn ps3, kan ik dan gebruik maken van de ps3 controller om dingen in linux te doen?

2. Is het mogelijk om op die linux installatie ook een usenet client te zetten en een programma waarmee 720P films mee afgespeeld worden (met evt video_ts/dvd image support)?

Het 2e vooral omdat mijn laptop te traag is om 720P te trancoden naar de ps3 en ik niet nog een systeem naast mijn tv wil hebben (zoals popcorn hour of iets dergelijks).

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
Linux op je PS3, daarvoor heb je zeker een USB toetsenbord nodig, al is het maar voor de installatie. Daarna zou je eventueel een BT keyboard kunnen gebruiken, maar ik zou er gewoon een USB wireless setje voor halen.
Verder kan je van alles installeren, dus dat denk ik ook wel. Echter 2 problemen, je krijgt sowieso maar 10GB toebedeeld van de PS3 partitioner, zit dus gauw vol met wat downloads (en als je ze naar de PS3 OS ruimte wil krijgen gaat ook niet lukken). Tweede probleem is dat Linux op de PS3 vrij traag is (iig zodra die gaat swappen vanwege beperkte RAM, daaronder is het vrij vlot), en dat soort dingen (720P afspelen) al helemaal niet wil.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Laatst online: 01-06 00:15
Hmm.. Dan lijkt mij het niet zo handig om films op die manier te bekijken. Jammer dat de ps3's hardware niet volledig te benutten is vanuit linux.
Dan maar voor een betere laptop oid kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je kunt ook vrij goedkoop een media servertje bouwen, die voor je kan downloaden en media serven. Alleen dan heb je aardig wat werk (afhankelijk van hoe handig je met Linux bent) en zit je nog met bepaalde 'gesloten' containers, zoals mkv die je moet omzetten. Ik heb het verder wel goed op rolletjes hier, maar voor jou is het misschien wel makkelijk om idd gewoon een betere laptop te kopen waarvan je weet dat ie 720p of 1080p (wat je wil) kan afspelen, en dan met HDMI of DVI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik heb zo'n beetje de hele topic doorgenomen maar een "oplossing" heb ik eigenlijk niet kunnen vinden. Sinds dat ik Vista x64 heb geïnstalleerd kan ik geen films kijken dmv stream omdat hij om de paar minuten stottert. Heeeel erg irritant, dit had ik met Windows XP helemaal niet, was gewoon allemaal hetzelfde hardware.

Systeem:
Q9550 @ 4150 Mhz
P5Q-E
6 GB ram
700watt Coolermaster
HD4870

Ik heb er een 300N wireless kaartje in mijn PC zitten die communiceert met een 54G router namelijk de Linksys WRT54GL.

Zou een 300N router helpen deze probleem op te lossen?

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je kunt het sowieso even bedraad testen natuurlijk, om te kijken of het netwerk het probleem is. Maar wireless N is niet zalig makend hoor, al zal je er binnen het gebied waarin G het goed doet wel snelheidsverschil merken. Ik zou het iig eerst testen. De PS3 is wel bedraad aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Yup de PS3 is met de draad aangesloten op de router, alleen de PC is dus draadloos. Heb gister ook even beidden draadloos geprobeerd maar dat is echt niet aan te zien.. zo ongelofelijk traag.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is er al meer bekend over de Europese release date van de Logitech PS3 Harmony Adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:30
Ik heb PMS geinstalleerd op mijn Ubuntu server, maar heb nu een probleem.
Het afspelen van films vanaf HDD gaat zonder problemen (helaas is die collectie uitgedund door een HDD crash :'( ), maar internet streams lukt niet.
Als ik een stream wil openen, dan krijgt de PS3 geen beeld en geeft uiteindelijk een foutmelding.
In de PMS logging is (voor zover ik weet) geen foutmelding zichtbaar.
Ik zag wel in /tmp/javaps3mediaserver wel enkele bestanden staan die ogenschijnlijk gemaakt zijn voor het streamen van die content. Echter met een grootte van 0 vermoed ik dat er ergens toch iets fout gaat.

Iemand een idee waar ik het kan zoeken/vinden :)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Q_7 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:18:
Yup de PS3 is met de draad aangesloten op de router, alleen de PC is dus draadloos. Heb gister ook even beidden draadloos geprobeerd maar dat is echt niet aan te zien.. zo ongelofelijk traag.
Draadloos is niet echt geschikt voor 720p/1080p, al helemaal niet als je tegen de 50 Mbit/sec aanloopt op een hoogwaardige film. Ook Wifi-N biedt dan geen uitkomst, Wifi heeft (te) veel overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Het rare is dat ik met Windows XP nergens last van had, ik kon zelfs 1080P smooth draaien zonder ook 1 stotter + snellere laadtijden.

Als het op TV stotterd hoor ik de hardeschijf van de PC ook ratelen, dus is hij ergens mee bezig.. maarjah met wat :) .

Ik kijk echt uit naar Windows 7 ben Vista echt beu :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:25
Misschien is dit wat? http://www.homeplug.org/home
Ik heb namelijk hetzelfde probleem (beetje dan) en vroeg mij af of hierbij een snelheidswinst te behalen valt en of dit een beetje in de buurt komt bij een gig netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

walletje-w schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:25:
Misschien is dit wat? http://www.homeplug.org/home
Ik heb namelijk hetzelfde probleem (beetje dan) en vroeg mij af of hierbij een snelheidswinst te behalen valt en of dit een beetje in de buurt komt bij een gig netwerk.
Gaat nooit in de buurt van een gig netwerk komen, aangezien ze wel adverteren met 200Mbit/sec, maar dat is de theoretisch maximale snelheid van de techniek.
Op de meeste kastjes zit maar een ethernetpoort van 100Mbit, dus dat is al je maximum.

Wel werkt het goed bij mij. Ik stream regelmatig 1080p materiaal. Ik doe het dan wel via de tsmuxer optie, aangezien m'n PC niet realtime kan transcoden, maar realtime remuxen en streamen werkt prima op 1080p via homeplug.
Toen ik mijn homeplug kocht (vorig jaar ergens) waren ze bezig met een nieuwe versie die hogere snelheden aan zou moeten kunnen, dus het zou kunnen dat die inmiddels al klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
itons schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:27:
Is er al meer bekend over de Europese release date van de Logitech PS3 Harmony Adapter?
Ik heb net gebeld met Logitech. Hij staat op hun site gewoon te koop. Of deze al in de winkels ligt weet ik niet. Maar je zou eens kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongelui, ik snapper weer eens ouderwets geen kont van. Heb een 1080p filmpje welke in een mkv zit, audio was dts. Zodoende de audio ge-extract en omgezet naar ac3. De video is keurig high@4.1 en ik begon dus met het omzetten naar een m2ts. De eerste keer gewoon op 25 fps laten staan en probeerde het af te spelen op mijn PS3, resultaat: geen beeld. Ik zoeken naar de oorzaak, misschien de FPS dacht ik? Dus toen omgezet naar 24000/1001, nog steeds geen beeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.pelar.nl/x/tsmux.jpg

Hier een MediaInfo log van de mkv:

General
Complete name : C:\hrd-home1080p.mkv
Format : Matroska
File size : 7.87 GiB
Duration : 1h 29mn
Overal bit rate : 12.6 Mbps
Encoded date : UTC 2009-06-08 13:38:04
Writing application : mkvmerge v2.9.0 ('Moanin'') built on May 22 2009 17:46:31
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 1h 29mn
Bit rate : 8998 Kbps
Width : 1920 pixels
Height : 1080 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 25.000 fps
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Writing library : x264 - core 67 r1162M f7bfcfa
Encoding settings : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=0 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=crf / crf=22.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00

Ik zie het probleem niet waarom ik geen beeld heb op de PS3! Kan iemand me vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?

EDIT: Zeker teveel reference frames? 5 moet eigenlijk 4 zijn om te willen afspelen?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

sretlow schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:06:
[...]

Ik heb net gebeld met Logitech. Hij staat op hun site gewoon te koop. Of deze al in de winkels ligt weet ik niet. Maar je zou eens kunnen bellen.
Valt me nog mee dat ie niet 60 euro is, aangezien meestal de dollarprijzen 1 op 1 worden overgezet naar euro. Meteen maar via de Logitech site besteld voor 50 euro (ongetwijfeld dat hij nu binnenkort voor 30 euro ergens ligt natuurlijk, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje heel internet aan het afstruinen, maar vind nergens een bevredigend antwoord. Ik wil het volgende bereiken:

Via mijn PS3, met PS3 Media Server, mijn iTunes en iPhoto Library (dus ook de playlists uit iTunes) beluisteren/-kijken van mijn iMac. Dus niet rechtstreeks in de mappen iTunes Muziek bladeren, maar echt in de library, zodat ik ook mijn playlists kan benaderen. De optie zou nu moeten werken, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Verbinding gaat overigens draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemstel
  • Laatst online: 12-10 11:35
Blindfold schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:22:
[...]

Valt me nog mee dat ie niet 60 euro is, aangezien meestal de dollarprijzen 1 op 1 worden overgezet naar euro. Meteen maar via de Logitech site besteld voor 50 euro (ongetwijfeld dat hij nu binnenkort voor 30 euro ergens ligt natuurlijk, maar goed).
pricewatch unsorted: Logitech Logitech, Harmony Adapter PS3 (943-000030)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09-2024
Heey iedereen,

Ik heb hier een .m2ts-bestand en een .srt-bestand, en zoals iedereen hier weet gaat dat niet echt lekker op de PS3. Nu wil ik de ondertiteling er hardcoded in krijgen, maar wel vooraf, en niet tijdens het kijken van de film.

Ik zoek nu een programma waarmee ik die ondertiteling er hardcoded inkrijg, maar ik heb het nog niet gevonden, ook al het ik lekker gegoogled en ook hier op GOT gezocht. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door fractus op 16-07-2009 11:19 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 11:42
fractus schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:19:
Heey iedereen,

Ik heb hier een .m2ts-bestand en een .srt-bestand, en zoals iedereen hier weet gaat dat niet echt lekker op de PS3. Nu wil ik de ondertiteling er hardcoded in krijgen, maar wel vooraf, en niet tijdens het kijken van de film.

Ik zoek nu een programma waarmee ik die ondertiteling er hardcoded inkrijg, maar ik heb het nog niet gevonden, ook al het ik lekker gegoogled en ook hier op GOT gezocht. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast heel erg bedankt!
Dit heb ik ook, een HD film begint enorm te haperen en stagneren als je d.m.v. een SRT ondertitels wil krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ peeet :
Waarom al die moeite van het omzetten. MKV met Dts kan je toch zo via PMS afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 11:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Thanx voor de reminder van de Logitech Harmony Adapter. Heb 'm meteen besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:29
:o Heb het forum al afgestruind.. maar blijkbaar niet goed genoeg.. 8)7
Had dus al een ander draadje aangemaakt..
[WMP11] Delen werkt ineens niet meer?

Maar mijn vraag is of mensen hier bekend mee zijn.. heb echt werkelijk al van alles geprobeerd.. maar kom er niet op..

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen..
Alvast reuze bedankt!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:22

CSB

:D

Misschien een stomme vraag: Ondersteund de PS3 ook externe HDD's die geformatterd zijn met EXT3? Ik zit er aan te denken een grote externe HDD te kopen en daar mijn films op te knallen, en dan is FAT32 geen optie.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norsie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Hoi,

ik heb gezocht maar kan geen topics in combinatie met PS3 Media Server vinden over de volgende foutmelding: "Could not create the Java virtual machine". Deze melding krijg ik (ineens) met het opstarten van PS3 Media Server. Ik heb ondertussen wel een workaround gevonden, namelijk door in de PMS.bat de xmx waarde te verlagen naar (in mijn geval) 680 maar ben benieuwd naar de reden en (meer nog) naar de oplossing! Het heeft maanden goed gedraaid en plots ben ik (een tijdje geleden alweer) deze melding gaan krijgen.. Heb me al een hoedje gezocht op internet (ook op het GoogleBlog) en Java en PMS al een paar keer gereïnstalled maar blijf steken bij deze workaround.

Alvast bedank uw tijd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me helpen? Ik heb FMA 51 eps in een MKV-container. Het schijnt wel al Xvid te zijn. Kan kiezen tussen 2 audio en 1 ondertitels. Streamen met PMS lukt niet, trekt m'n PC blijkbaar niet (is ook enkel voor word en i-net). Omzetten met Super snap ik niet helemaal, lukt niet echt, en heb 1x een focking groot bestand gemaakt die de ps3 wel afspeelde, maar wel Japanse audio zonder ondertitel was. De Eps zijn zo'n 200 mb groot. Fockin MKV container, als het gewoon avi was kon ik alles zo op m'n ps3 zetten. Iemand enig idee?.

Verder hoe kan ik het beste een DVD op de ps3 afspelen die ik dus op m'n pc heb staan. De audo ts map is leeg (normaal?) en in de video ts map zitten VOB bestanden. Branden de beste optie of wellicht iets anders?

Bedankt als iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 11:42
CSB schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:58:
Misschien een stomme vraag: Ondersteund de PS3 ook externe HDD's die geformatterd zijn met EXT3? Ik zit er aan te denken een grote externe HDD te kopen en daar mijn films op te knallen, en dan is FAT32 geen optie.
Ondersteund de PS3 geen NTFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:15

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:09:
Kan iemand me helpen? Ik heb FMA 51 eps in een MKV-container. Het schijnt wel al Xvid te zijn. Kan kiezen tussen 2 audio en 1 ondertitels. Streamen met PMS lukt niet, trekt m'n PC blijkbaar niet (is ook enkel voor word en i-net). Omzetten met Super snap ik niet helemaal, lukt niet echt, en heb 1x een focking groot bestand gemaakt die de ps3 wel afspeelde, maar wel Japanse audio zonder ondertitel was. De Eps zijn zo'n 200 mb groot. Fockin MKV container, als het gewoon avi was kon ik alles zo op m'n ps3 zetten. Iemand enig idee?.

Verder hoe kan ik het beste een DVD op de ps3 afspelen die ik dus op m'n pc heb staan. De audo ts map is leeg (normaal?) en in de video ts map zitten VOB bestanden. Branden de beste optie of wellicht iets anders?

Bedankt als iemand me kan helpen.
mkv2vob

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:16

Convoy

g44p

ApexAlpha schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:22:
[...]

Ondersteund de PS3 geen NTFS?
nope, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco275
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb een vraag. Ik stream vanaf een vista servertje met een Athlon 64 X2 5000+ 2.60 GHz, AMD RS780G chipset en 4 Gig pc6400 geheugen deze is via een gigabit netwerk verbonden met de PS3. Nu heb ik het probleem dat verschillende .MKV containers met DTS audiospoor gaan stotteren omdat de buffer niet snel genoeg wordt gevuld. Deze moet ik via trancoding weergeven omdat ik anders of geen beeld of geen geluid heb.
Aan de snelheid van het netwerk ligt het denk ik niet en volgens taakbeheer zitten de processor en geheugen ook niet op volledige belasting. Ik vraag me dus af waar de bottlenek zit, iemand enig idee, of beter nog, een oplossing?

bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:16:
@ peeet :
Waarom al die moeite van het omzetten. MKV met Dts kan je toch zo via PMS afspelen.
Laatste keer dat ik met PMS probeerde te streamen (wireless) haperde het als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt perfect en snel, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:15

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:49:
[...]

Werkt perfect en snel, dank.
No problemo. En je kunt nu zelfs met een heel bescheiden machientje goed streamen naar de PS3. Mijn main PC is ook een oud ding (omdat ik hem vooral gebruik voor lichte taken), dus ideaal om dan eerst te converten. Dat duurt weliswaar erg lang, dus da's gewoon een job die ik 's avonds aangooi. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10 08:04
Door een nieuwbericht op de frontpage over dvd's die 1000 jaar meezouden gaan en de reacties hierop ben ik tot de conclusie dat dvd's maar 10 jaar mee zouden gaan.

Nu zou ik graag weten hou ik mijn dvd's kan backuppen zodat ik ze,
* zonder kwaliteitsverlies op mijn pc kan zetten dus niet op een dvd,
* De menus en alle extras kan behouden
* afspeelbaar via PMS en via vlc ofzo
* het mag gerust 10 gigabyte per dvd inneemen.

[ Voor 0% gewijzigd door Nock372 op 20-07-2009 23:33 . Reden: Ik stel deze vraag hier omdat ik ze hoofdzakelijk via pms dan wil afspelen ]

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-10 13:26

oXygeN

oftewel oxje...

marco275 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:29:
Ik heb een vraag. Ik stream vanaf een vista servertje met een Athlon 64 X2 5000+ 2.60 GHz, AMD RS780G chipset en 4 Gig pc6400 geheugen deze is via een gigabit netwerk verbonden met de PS3. Nu heb ik het probleem dat verschillende .MKV containers met DTS audiospoor gaan stotteren omdat de buffer niet snel genoeg wordt gevuld. Deze moet ik via trancoding weergeven omdat ik anders of geen beeld of geen geluid heb.
Aan de snelheid van het netwerk ligt het denk ik niet en volgens taakbeheer zitten de processor en geheugen ook niet op volledige belasting. Ik vraag me dus af waar de bottlenek zit, iemand enig idee, of beter nog, een oplossing?

bij voorbaat dank.
Welke decoder gebruik je? In principe moet een 5000+ wel voldoende snel zijn voor 95% van et materiaal...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Nock372 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:13:
Door een nieuwbericht op de frontpage over dvd's die 1000 jaar meezouden gaan en de reacties hierop ben ik tot de conclusie dat dvd's maar 10 jaar mee zouden gaan.
Grappig dat jij zo in paniek raakt van 1 marketinggedreven crapverhaaltje :P Toen ik mijn eerste CD-speler kocht, meer dan 20 jaar geleden, waren er wilde verhalen over CD's die maar 10 jaar mee zouden gaan. Die verhalen werden volgens mij de wereld in geholpen door de LP-producenten die hun verkopen zagen kelderen door de groeiende populariteit van CD's. Ik heb m'n eerste CD's van toen nogsteeds krasvrij en in perfecte staat in m'n meubel staan. Als ik ze afspeel of rip zijn ze nogsteeds 100% foutvrij en ik denk dat ze nog wel 20 of 30 jaar mee kunnen. Aangezien DVD's nog veel degelijker zijn (reflectieve laag is goed afgedekt) zullen die minstens zo lang meegaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
In dat soort marketingverhaaltjes gaan ze er altijd van het slechtste scenario uit, dat cd's / dvd's gewoon open en bloot op tafel liggen en lekker aangetast worden door uv stralen van de zon of weet ik wat waardoor een aantal lagen beschadigd raken. Wanneer je gewoon je spullen netjes behandelt zal er weinig tot niets mee gebeuren.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:52
Exirion schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:19:
[...]

Grappig dat jij zo in paniek raakt van 1 marketinggedreven crapverhaaltje :P Toen ik mijn eerste CD-speler kocht, meer dan 20 jaar geleden, waren er wilde verhalen over CD's die maar 10 jaar mee zouden gaan. Die verhalen werden volgens mij de wereld in geholpen door de LP-producenten die hun verkopen zagen kelderen door de groeiende populariteit van CD's. Ik heb m'n eerste CD's van toen nogsteeds krasvrij en in perfecte staat in m'n meubel staan. Als ik ze afspeel of rip zijn ze nogsteeds 100% foutvrij en ik denk dat ze nog wel 20 of 30 jaar mee kunnen. Aangezien DVD's nog veel degelijker zijn (reflectieve laag is goed afgedekt) zullen die minstens zo lang meegaan.
Ik heb oude cd's (Kodak Gold serie) die doen het nog super en ik heb oude cd's (geen idee welk merk) dis hebben zoveel problemen...

Er is gewoon normaal mee omgegaan maar je krijgt op een gegeven moment cd/dvd-rot in je cd/dvd. Zelf doe ik meestal na pakweg 3 a 4 jaar kijken met een programma hoe goed de cd/ dvd nog is. Bevat deze veel fouten word deze direct vervangen.

Oja meen dat cd/dvd-rot verergerd wordt met (zon)licht.

En de cd/dvd's van tegenwoordig zijn van een stuk slechtere kwaliteit dan die van vroeger...

(Dit alles was wel off-topic... Nu weer on-topic?)

[ Voor 1% gewijzigd door Cave_Boy op 21-07-2009 09:32 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

bij voorbaat dank.
oXygeN schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:11:
[...]
Welke decoder gebruik je? In principe moet een 5000+ wel voldoende snel zijn voor 95% van et materiaal...
Als je Memcoder gebruikt is er (op dit moment) behalve de film aan het begin pauzeren om de buffer te laten vullen weinig aan te doen.
Currently, to solve the stuttering problem with 1080p movies, I would just pause the movies (at the beginning when it still plays the opening), for about 3-5 minutes to allow PMS to fill up the buffer to about 200M then I start playing. This way, there's enough data to stream to the PS3 while PMS continues to transcode new data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

bij voorbaat dank.
oXygeN schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:11:
[...]
Als je Memcoder gebruikt is er (op dit moment) behalve de film aan het begin pauzeren om de buffer te laten vullen weinig aan te doen.
Currently, to solve the stuttering problem with 1080p movies, I would just pause the movies (at the beginning when it still plays the opening), for about 3-5 minutes to allow PMS to fill up the buffer to about 200M then I start playing. This way, there's enough data to stream to the PS3 while PMS continues to transcode new data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds naar volle tevredenheid PMS 1.10.5 draaien. ALs ik 1080p gs streamen kom ik met Mencoder maximaal tot 10Mbit. Als ik nu dezelfde film (MKV) met avisynth of mencoder/avisynth stream dan zit ik in een mum van tijd op 200mbit. Het beeld begint hierbij flink te stotteren.

Ik vraag me nu eigenlijk af wat het nut is van avisynth ed. De beeldkwaliteit is namelijk even scherp maar avisynth trekt 20 keer zoveel bitrate 8)7 8)7

Ik had sowieso wel verwacht dat mijn netwerk een hogere bitrate aan zou kunnen.
Mijn specs zijn:
- wrt610N gigabit router
- cat6 kabels
- Intel Core 2 Duo 2.13 GHz
-2 gig ddr2 geheugen
- XP

Herkend iemand hierin de bottleneck??

tnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
De ene engine transcode, de andere stuurt het gewoon direct door naar je ps3, daar zit het grote verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij transcoderen ze allebij aangezien de ps3 zelf niet met mkv overweg kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco275
  • Niet online
Meelobee schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:14:
[...]

[...]

[...]

Oke, bedankt, ik gebruik idd Mencoder, met TsMuxer krijg ik alleen geluid en een zwart beeld.
Helaas bied het pauzeren aan het begin van de film meer soelaas voor 15 - 20 minuten kijken, tegen die tijd is de buffer weer leeg gelopen. Ondanks dat ik veel instellingen op de minimale kwaliteit heb gezet.
Foutje in mencoder dus eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10 20:24
marco275 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 02:00:
[...]

Oke, bedankt, ik gebruik idd Mencoder, met TsMuxer krijg ik alleen geluid en een zwart beeld.
Helaas bied het pauzeren aan het begin van de film meer soelaas voor 15 - 20 minuten kijken, tegen die tijd is de buffer weer leeg gelopen. Ondanks dat ik veel instellingen op de minimale kwaliteit heb gezet.
Foutje in mencoder dus eigenlijk.
Heb je een multicore processor? Zet onder Transcode instellingen/Mencoder het vinkje verbeterde multicore ondersteuning voor H264 HD content AAN. Ik had hetzelfde probleem bij the big lowbowski en na dit vinkje waren de problemen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb een vaag sync probleem gekregen, dit had ik eerst niet. Ik gebruik PS3 media server v1.11.345.

Het gebeurt alleen als ik 720 series kijk. bijv. True Blood/Entourage. Bij films geen probleem 1080 of 720 of wat dan ook. Het rare is dat het als het ware oplaadt, eerst geen sync probleem en dan langzaam steeds meer out of sync. Als ik de A/V sync alternative method uitzet dan is het gewoon allemaal out of sync.

Ik heb niks veranderd, alleen ander internet genomen maar dat zou toch niet uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractus
fractus schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:19:
Heey iedereen,

Alvast heel erg bedankt!
Is er niemand die zo'n programma kent? (Ik wil die film graag kijken!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 22:07
fractus schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:04:
[...]

Is er niemand die zo'n programma kent? (Ik wil die film graag kijken!!)
Wel eens gekeken naar die pakketjes van VSO?! Ik gebruik ze met veel plezier:
http://www.vso-software.fr/products.php
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractus
Vads schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:11:
[...]

Wel eens gekeken naar die pakketjes van VSO?! Ik gebruik ze met veel plezier:
http://www.vso-software.fr/products.php
:)
Ik zie hier allemaal super programma's om mijn m2ts bestand om te zetten naar een dvd bestand, maar ik wil als output ook een m2ts bestand, met zo min mogelijk kwaliteitverlies. Ik vind het een beetje zonde om een m2ts file van 30 GB om te zetten naar dvd ;)

Of zit ik hiermee fout? Kan ik dit ook doen met deze software? Dat zou ik graag horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco275
  • Niet online
Frank J. schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 07:22:
[...]

Heb je een multicore processor? Zet onder Transcode instellingen/Mencoder het vinkje verbeterde multicore ondersteuning voor H264 HD content AAN. Ik had hetzelfde probleem bij the big lowbowski en na dit vinkje waren de problemen weg.
Ja mijn processor is een dual core, dat vinkje heb ik aan en uit gehad, met alle verdere instellingen heb ik ook zitten experimenteren, helaas blijft het resultaat hetzelfde. Ik zit er aan te denken om mijn processor te vervangen door een Phenom maar mijn huidige Athlon wordt zoals gezegd ook niet volledig belast volgens taakbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

fractus schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:38:
[...]

Ik zie hier allemaal super programma's om mijn m2ts bestand om te zetten naar een dvd bestand, maar ik wil als output ook een m2ts bestand, met zo min mogelijk kwaliteitverlies. Ik vind het een beetje zonde om een m2ts file van 30 GB om te zetten naar dvd ;)

Of zit ik hiermee fout? Kan ik dit ook doen met deze software? Dat zou ik graag horen!
Waarom wil je een m2ts bestand dan omzetten naar m2ts? Het is toch al m2ts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 22:07
fractus schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:38:
[...]
Probeer het anders met deze: Video Converter. Je propt er van alles in en bepaalt hoe het eruit komt :)
http://www.xilisoft.com/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractus
Super, ga ik proberen!
Bedankt voor tip!

Edit: Nee, dit is ook niet wat ik zoek...

Sorry dat ik zo kieskeurig ben, maar dit programma maakt er een heel ander bestand van, en ik krijg een bestand terug wat 3 keer zo klein is als het origineel, met de kwaliteit op hoogste.
Ik wil een programma dat niets anders doet dan de ondertiteling er hardcoded inzet, en voor de rest niets met de video doet. Dat de video dezelfde kwaliteit en hetzelfde formaat blijft, en dat hij ook van de audio afblijft.

Ik zoek dus echt een programma dat alleen de ondertiteling erin zet, en niets anders doet.

Bestaat zo'n programma?

En Blindfold:
Blindfold schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:05:
[...]

Waarom wil je een m2ts bestand dan omzetten naar m2ts? Het is toch al m2ts?
Het probleem is juist dat ik helemaal geen bestand wil omzetten naar een ander bestand, maar er alleen ondertiteling in wil zetten (hardcoded). Maar de programma's die ik heb gevonden, zetten het ook om naar een ander bestand dus heb je kwaliteitsverlies (zeker als de bestandsgrootte 3x zo klein wordt)

[ Voor 122% gewijzigd door fractus op 23-07-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na weken tobben ben ik er nog niet helemaal uit.

GA ik een htpc aanschaffen of een mediaplayer of probeer ik heyt nog met de ps3.

Wat is eigenlijk nou de volledige potenite van dat ding?

Ik heb een aantal vragen en de antwoorden zullen uitsluitsel geven wat ik nou ga doen.

Vraag 1: Ondersteunt de ps3 nou volledige ondertiteling en kan je deze tijden de film aan en uit zetten?

Vraag 2: Ik heb een mkv met ts muxer geconverteerd en het werkt redelijk zonder stotteren. Hoe kan het als ik een iso of video_ts afspeel deze veel erger haperen. ( ik gebruik PMS/Imac )

Vraag 3: Ik stream de content van mijn Imac ( wifi ) direct naar ps3 ( wifi ). Krijg ik beter resultaat als ik de ps3 direct op mijn router aansluit met kabel of maakt dat geen bal uit voor de performance?

Vraag 4: Bestaat er een interface zoals bijv xbmc of plex voor de ps3 voor fanart/info etc?

Vraag 5: ALs je content naar de hdd van de ps3 kopieert. Speelt deze dan vlekkeloos af? (uiteraard geconverteerd naar het juiste formaat )

Vraag 6: Aangezien ik veel video_ts films heb, wat is het beste manier om deze te converteren en naar welke extensie?

Vraag 7: PS3 herkent externe hd niet via usb. Klopt dit?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#2 omdat je de video_ts transcode en het geconverteerde bestand waarschijnlijk niet

# 3 ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 16-10 11:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Gisteren m'n Logitech Harmony Playstation 3 Extender in ontvangst genomen. Wat een superdingetje! Binnen 10 seconden werkend aan de PS3. Even in de settings van mijn Harmony de PS3 verwijderd en weer toegevoegd: gaan met die banaan!

Heerlijk: ik heb nu echt nog maar 1 AB nodig voor alles. En alles kan met de Harmony wat met de PS3 remote ook kan (en waarschijnlijk nog wel meer).

Kan het iedereen met een PS3 en een Harmony AB aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco275
  • Niet online
sopsop schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:29:
Gisteren m'n Logitech Harmony Playstation 3 Extender in ontvangst genomen. Wat een superdingetje! Binnen 10 seconden werkend aan de PS3. Even in de settings van mijn Harmony de PS3 verwijderd en weer toegevoegd: gaan met die banaan!

Heerlijk: ik heb nu echt nog maar 1 AB nodig voor alles. En alles kan met de Harmony wat met de PS3 remote ook kan (en waarschijnlijk nog wel meer).

Kan het iedereen met een PS3 en een Harmony AB aanraden.
Wat heeft dit met PMS te maken vraag ik me dan af? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
marco275 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:41:
[...]

Wat heeft dit met PMS te maken vraag ik me dan af? :?
topic titel is Playstation 3 als media center. Dus niet alleen specifiek over PMS.

Ben zeer benieuwd naar je ervaringen met de Harmony adapter, ik wil er zelf ook gaan kopen, maar wacht tot de prijs nog iets gezakt is. Ga je toevallig een review schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30

Exirion

Gadgetfetisjist

itons schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:49:
Ben zeer benieuwd naar je ervaringen met de Harmony adapter, ik wil er zelf ook gaan kopen, maar wacht tot de prijs nog iets gezakt is. Ga je toevallig een review schrijven?
Zo'n ding zou niet meer dan 20 euro moeten kosten. Dan wil ik 'm ook wel hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 19:32
offtopic:
had het ook al in een ander topic geplaatst maar heb een review geschreven over de adapter productreview: Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 review door Webgnome

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

fractus schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:19:
Super, ga ik proberen!
Bedankt voor tip!

Edit: Nee, dit is ook niet wat ik zoek...

Sorry dat ik zo kieskeurig ben, maar dit programma maakt er een heel ander bestand van, en ik krijg een bestand terug wat 3 keer zo klein is als het origineel, met de kwaliteit op hoogste.
Ik wil een programma dat niets anders doet dan de ondertiteling er hardcoded inzet, en voor de rest niets met de video doet. Dat de video dezelfde kwaliteit en hetzelfde formaat blijft, en dat hij ook van de audio afblijft.

Ik zoek dus echt een programma dat alleen de ondertiteling erin zet, en niets anders doet.

Bestaat zo'n programma?

En Blindfold:

[...]

Het probleem is juist dat ik helemaal geen bestand wil omzetten naar een ander bestand, maar er alleen ondertiteling in wil zetten (hardcoded). Maar de programma's die ik heb gevonden, zetten het ook om naar een ander bestand dus heb je kwaliteitsverlies (zeker als de bestandsgrootte 3x zo klein wordt)
Ok, nu heb ik hem ;)

Wat dacht je van Tsmuxer? Die kan volgens mij ook subs erbij voegen.

edit: Ik zit even te kijken en volgens mij kan hij alleen subs bij een AVCHD structuur erbij zetten.

Dan komen we op de omslachtige optie. MKV2VOB kun je wel gebruiken om subs erbij te zetten en verder de video en audio met rust te laten. Je moet dan alleen een MKV als bron hebben. Met MKVgui kun je zonder kwaliteitsverlies je M2ts omzetten naar MKV (gaat ook supersnel aangezien je alleen remuxed).

Ongetwijfeld zijn er snellere opties, maar dit is wat ik kan verzinnen met de progjes die ik zelf gebruik.

[ Voor 18% gewijzigd door Blindfold op 24-07-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 00:15:
#2 omdat je de video_ts transcode en het geconverteerde bestand waarschijnlijk niet

# 3 ja
Als ik de mkv transcode loopt hij ook nog beter als de video_ts.

Dus kabeltje gebruiken van je router naar ps3 heeft dus wel zin. Ga ik eens proberen.

Nog een visie op de overige vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco275
  • Niet online
itons schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:49:
[...]

topic titel is Playstation 3 als media center. Dus niet alleen specifiek over PMS.

Oke, mijn fout. Andere vraag, wat is er mis met de originele PS3 afstandbediening? Ik gebruik dat ding zelf en ik heb eigenlijk nog geen mankementen kunnen ontdekken.
Het gegeven van meerdere afstandbedieningen zie ik persoonlijk niet als bezwaar, die van de tv heb ik over het algemeen niet nodig bij het streamen van mijn media alleen die van mijn versterker dan, maar die liggen naast elkaar dus net zo gemakkelijk te pakken. Het lijkt mij dat als je een one for all afstandbediening gebruikt je dan eerst weer naar het knopje moet zoeken om het juiste apparaat te selecteren wat me in het donker juist lastiger lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik heb een vraag over een m2ts die ik niet kan afspelen op de ps3. Ik zal precies vertellen welke stappen ik heb gevolgd:

Bestand is een 33gb m2ts, deze heb ik geladen in TSmuxer en vervolgens als output Blu-ray disk geselecteerd en daarna gemuxt.

Hierna heb ik op mijn externe harde schijf in de root een map gemaakt genaamd: avchd, vervolgens heb ik de bdmw en certificate map hiernaartoe gekopieerd.

Als laatste heb ik avchdme gebruikt om te zorgen dat mijn ps3 de avchd zal herkennen.

Alleen mijn ps3 herkent de AVCHD niet als ik mijn externe harde schijf erop aansluit. Als ik gewoon op de schijf ga staan en alles weergeven doe en zelf navigeer naar de avchd map en het probeer af te spelen dan geeft hij aan dat het beschadigde data is.

Ik denk dat het eraan ligt dat de film profile advanced 3 heeft. (zie screenshot), maar hoe kan ik de film omzetten naar profile 4.1? Ik heb op google geen antwoord kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/7476/tsmuxer.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Mastasidaz op 24-07-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 26-10 13:27

fmb

marco275 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:31:
[...]
Het lijkt mij dat als je een one for all afstandbediening gebruikt je dan eerst weer naar het knopje moet zoeken om het juiste apparaat te selecteren wat me in het donker juist lastiger lijkt.
Zo te lezen ben je niet bekend met de manier waarop de Logitech Harmony afstandbedieningen werken. Dit zijn zogenaamde activity based afstandbedieningen.

Dit houdt in dat als je bijvoorbeeld op de activiteit "TV kijken" drukt, de afstandbediening vervolgens (zonder extra knoppen in te drukken) de tv, de digitale ontvanger en de versterker aanzet, allemaal op de juiste input/kanaal. Vervolgens bedienen de kanaalkeuze knoppen de digitale ontvanger, terwijl de volumeknop de versterker bedient. Deze activiteiten kun je zelf aanmaken (dit was dus slechts een voorbeeld).

In dit topic staat veel meer info.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 09:25
Ik heb het ultieme programma wat je zoekt!

Kan alle m2ts en mkv omvormen naar een bluray map die je naar bluray kan branden of op een externe hd in je root kan zetten die je ps3 herkent inclusief subtitles en/of behoud van meerdere audiotracks. Je kan meerdere bestanden omzetten naar 1 map met menu en alles! Helemaal gratis/ freeware!

MULTIAVCHD!

Doom9 link: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=143744
link naar site zelf: http://multiavchd.deanbg.com/

maakt gebruik van tsmuxer maar kan nog zo veel meer!

Als je vragen hebt, kan via hier of via pm!

Edit: Profiel naar 4.1 omzetten zit ook in het programma!

[ Voor 4% gewijzigd door Frenkovic op 25-07-2009 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco275
  • Niet online
fmb schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:47:
[...]

Zo te lezen ben je niet bekend met de manier waarop de Logitech Harmony afstandbedieningen werken. Dit zijn zogenaamde activity based afstandbedieningen.

Dit houdt in dat als je bijvoorbeeld op de activiteit "TV kijken" drukt, de afstandbediening vervolgens (zonder extra knoppen in te drukken) de tv, de digitale ontvanger en de versterker aanzet, allemaal op de juiste input/kanaal. Vervolgens bedienen de kanaalkeuze knoppen de digitale ontvanger, terwijl de volumeknop de versterker bedient. Deze activiteiten kun je zelf aanmaken (dit was dus slechts een voorbeeld).

In dit topic staat veel meer info.
Oke, dit klinkt idd wel handig en heeft duidelijk toegevoegde waarde tov een 'normale' universele afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractus
Blindfold schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:59:
[...]

Ok, nu heb ik hem ;)

Wat dacht je van Tsmuxer? Die kan volgens mij ook subs erbij voegen.

edit: Ik zit even te kijken en volgens mij kan hij alleen subs bij een AVCHD structuur erbij zetten.

Dan komen we op de omslachtige optie. MKV2VOB kun je wel gebruiken om subs erbij te zetten en verder de video en audio met rust te laten. Je moet dan alleen een MKV als bron hebben. Met MKVgui kun je zonder kwaliteitsverlies je M2ts omzetten naar MKV (gaat ook supersnel aangezien je alleen remuxed).

Ongetwijfeld zijn er snellere opties, maar dit is wat ik kan verzinnen met de progjes die ik zelf gebruik.
Oke, dat ga ik proberen!
Bedankt voor de tip, ik wist niet dat dit kon.

Je hebt wel gelijk, het duurt erg lang, misschien moet ik toch zo'n externe harde schijf aanschaffen om daarvanaf avchd's te draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Is het mogelijk om tijdens het streamen ook bezig te zijn met andere zaken op de PC?
Ik stel deze vraag sinds ik binnenkort hier een poging mee wil gaan wagen, maar dit wel heel belangrijk voor me is.

Met vriendelijke groet,
Narayan

I don't have a clue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaThijs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 22:49
Dat kan zeker, alleen als je het netwerk te veel belast zal je een vertraging en stottering/schokken krijgen tijdens het streamen.

Progjes zoals Word, Exel. No Problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:22:

Vraag 5: ALs je content naar de hdd van de ps3 kopieert. Speelt deze dan vlekkeloos af? (uiteraard geconverteerd naar het juiste formaat )

Vraag 7: PS3 herkent externe hd niet via usb. Klopt dit?

Bij voorbaat dank
Vraag 5: Ja hij speelt het vlekkeloos af.

Vraag 7: Je moet de hardeschijf in fat32 geformatteerd hebben. Helaas passen er dan geen bestanden op die groter zijn dan 4,?? Gb. Dus of de film converteren tot een bestand kleiner dan 4 Gb of in tweeën knippen en een film hebben van 8 Gb met een tussen-stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

fractus schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:35:
[...]

Oke, dat ga ik proberen!
Bedankt voor de tip, ik wist niet dat dit kon.

Je hebt wel gelijk, het duurt erg lang, misschien moet ik toch zo'n externe harde schijf aanschaffen om daarvanaf avchd's te draaien :P
Het probleem is bij subs erbij zetten dat hij de video altijd opnieuw moet coderen, dus dit duurt meestal wel even in tegenstelling tot remuxen. waar hij zo mee klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik krijg steeds de melding MEncoder werkt niet meer als ik een mt2s-video tesamen met bijbehorende srt-file stream via PMS. Vervolgens moet ik PMS sluiten en opnieuw opstarten. Overige file-formats doen het prima.

Ik heb TSmuxer geprobeerd met output als Blu-Ray. Ik voeg dan de video-file en de srt-file toe en start met muxing.
Alleen als ik deze dan test op de PS3, heb ik geen ondertiteling en kan ik deze ook niet selecteren.

Met mt2s ben ik nieuw, dus iemand die mij misschien kan helpen?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx walletje.

Herb hem nu direct via de kabel aangesloten en speelt wel beter af nu. Via pms staat hij op good quality voor hd wifi. Wil best goed lukken zo.

Volgende week 60mbit internet met 6mb upload. kijken of dit nog beter loopt dan.
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.