Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-10 13:26

oXygeN

oftewel oxje...

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:48:
Volgende week 60mbit internet met 6mb upload. kijken of dit nog beter loopt dan.
dat heeft natuurlijk niets te maken met de snelheid van je interne netwerk

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:11
Sinds enige tijd gebruik ik nou de PS3 Media Server, met veel plezier overigens. Echt een kostenbesparende manier om 1080p films te kijken.. (die blue ray discs kosten gigantisch veel zeg!). Ik vind echter de manier zoals de filmlijst getoond worden op de XMB, zeer onduidelijk. (ook al categoriseer je de films in aparte mappen). Het zou mooi zijn als je aparte software zou kunnen installeren op de PS3 die van je totale collectie een mooie catalogus maakt, zoals je ook krijgt bij diverse media server software.

Een voorbeeld van een dergelijke layout die ik zou willen hebben:
link naar plaatje

Nu bestaan er diverse film database progs voor op je PC, maar die zijn stuk voor stuk lelijk! Ben op zoek naar één van de volgende oplossingen:
  • mooie manier om je collectie te zien via je PS3.
  • een mooie film catalogus prog
Ik benieuwd of jullie dit ook als een probleem ervaren, en of jullie dat hebben opgelost op een bepaalde manier.

[ Voor 3% gewijzigd door SuperCrisz op 28-07-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Een andere manier van weergeven op de PS3 is er helaas niet. Het enige wat je kan doe is cover-art toevoegen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

SuperCrisz schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:58:
(die blue ray discs kosten gigantisch veel zeg!).
offtopic:
Check eens op een engelse site (bijv. amazon.co.uk). Door de lage pond is het zeker het overwegen waard om daar blurays te kopen. Die kosten hetzelfde als wat een dvd hier kost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige DVD's herkent PMS de video_ts bestanden niet als geheel. Ik kan dan alleen de losse vob's afspelen. Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:07:
Bij sommige DVD's herkent PMS de video_ts bestanden niet als geheel. Ik kan dan alleen de losse vob's afspelen. Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt.

BVD
Doen ze het op de pc wel? Zet ze eens in een ISO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 15:57
Mastasidaz schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:52:
Ik heb een vraag over een m2ts die ik niet kan afspelen op de ps3. Ik zal precies vertellen welke stappen ik heb gevolgd:

Bestand is een 33gb m2ts, deze heb ik geladen in TSmuxer en vervolgens als output Blu-ray disk geselecteerd en daarna gemuxt.

Hierna heb ik op mijn externe harde schijf in de root een map gemaakt genaamd: avchd, vervolgens heb ik de bdmw en certificate map hiernaartoe gekopieerd.

Als laatste heb ik avchdme gebruikt om te zorgen dat mijn ps3 de avchd zal herkennen.

Alleen mijn ps3 herkent de AVCHD niet als ik mijn externe harde schijf erop aansluit. Als ik gewoon op de schijf ga staan en alles weergeven doe en zelf navigeer naar de avchd map en het probeer af te spelen dan geeft hij aan dat het beschadigde data is.

Ik denk dat het eraan ligt dat de film profile advanced 3 heeft. (zie screenshot), maar hoe kan ik de film omzetten naar profile 4.1? Ik heb op google geen antwoord kunnen vinden.

[afbeelding]
Heb je de externe HD wel in FAT32 geformatteerd en heb je de film wel in stukjes van 4GB geknipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Het is me gelukt om PMS prima werkend te krijgen. Het enige probleem is dat ik alleen zonder gestotter 1080 HD content kan afspelen (via Wifi) zonder ondertiteling. Zodra ik de ondertitels erbij wil, gaat hij stotteren als een gek. Ik heb daarom nu maar de ondertiteling helemaal uit gezet bij transcodering opties, maar wil dit toch weer eens proberen.

Iemand een idee? En ik weet wel dat wifi niet ideaal is, maar de ps3 is bedraad aangesloten op mijn 300N router en de laptop (warvanaf ik stream) is met een 300N USB stick draadloos verbonden met de router. Ik haal een upload van 5 Mbps. Dan moet het toevoegen van een ondertitel er toch niet voor zorgen dat de boel zo gaat haperen? Bovendien zit ik opde 5ghz band wat al minder problemen zou moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kadoendra schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:38:
Het is me gelukt om PMS prima werkend te krijgen. Het enige probleem is dat ik alleen zonder gestotter 1080 HD content kan afspelen (via Wifi) zonder ondertiteling. Zodra ik de ondertitels erbij wil, gaat hij stotteren als een gek. Ik heb daarom nu maar de ondertiteling helemaal uit gezet bij transcodering opties, maar wil dit toch weer eens proberen.

Iemand een idee? En ik weet wel dat wifi niet ideaal is, maar de ps3 is bedraad aangesloten op mijn 300N router en de laptop (warvanaf ik stream) is met een 300N USB stick draadloos verbonden met de router. Ik haal een upload van 5 Mbps. Dan moet het toevoegen van een ondertitel er toch niet voor zorgen dat de boel zo gaat haperen? Bovendien zit ik opde 5ghz band wat al minder problemen zou moeten geven.
Vergeet nou gewoon dat HD streamen via wifi. Als je zonder ondertitels kijkt verstuur je een (waarschijnlijk) AVC stream die misschien piekt op 50 (of meer) mbit, als je met ondertitels kijkt ga je naar een MPEG2 formaat toe dat kan oplopen tot 200 (of meer) mbit.

Je kan er lang of kort over discussieren, wifi is gewoon geen oplossing bij 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Frank-NL schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:18:
[...]

Vergeet nou gewoon dat HD streamen via wifi. Als je zonder ondertitels kijkt verstuur je een (waarschijnlijk) AVC stream die misschien piekt op 50 (of meer) mbit, als je met ondertitels kijkt ga je naar een MPEG2 formaat toe dat kan oplopen tot 200 (of meer) mbit.

Je kan er lang of kort over discussieren, wifi is gewoon geen oplossing bij 1080p.
Al mijn content die ik stream staat op een externe harde schijf. Ik kan op mijn router ook een externe hd aansluiten. Zou dat dan wel werken? De PS3 zit namelijk bedraad aan de router. Ik coördineer de boel dan alleen draadloos via de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
kadoendra schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:37:
[...]

Al mijn content die ik stream staat op een externe harde schijf. Ik kan op mijn router ook een externe hd aansluiten. Zou dat dan wel werken? De PS3 zit namelijk bedraad aan de router. Ik coördineer de boel dan alleen draadloos via de laptop.
Nee dat zal niet werken, je kan hooguit die schijf aan je PS3 hangen maar dan zit je weer met het probleem dat de PS3 geen MKV etc support dus kan je ook alleen maar MPG en DIVX afspelen en dat is ook niet wat je wilt.

Heb je geen enkele mogelijkheid een draadje aan te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Frank-NL schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:34:
[...]

Nee dat zal niet werken, je kan hooguit die schijf aan je PS3 hangen maar dan zit je weer met het probleem dat de PS3 geen MKV etc support dus kan je ook alleen maar MPG en DIVX afspelen en dat is ook niet wat je wilt.

Heb je geen enkele mogelijkheid een draadje aan te leggen?
Jawel, maar dat was mijn last resort. Ik heb nog een gigabit poort over op mijn router dus als ik ga streamen hang ik wel een kort kabeltje tussen mijn laptop en en router. Ik heb ook wel een bekabelde desktop aan de router hangen maar dat is een pentium 4. Dan zit het qua netwerk wel goed, maar die pc zal moeite hebben de HD content te transcoderen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApexAlpha schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:05:
[...]

Doen ze het op de pc wel? Zet ze eens in een ISO :)
bij de meeste wel ja. Op de pc staat dan de map video_ts.
In de XMB laat pms dan een map ......ISO_VIDEO_TS... zien.

ik zou alleen zo graag eens willen weten waarom dit niet bij alle films is.
En anders hoe ik de bestanden in een iso zet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadoendra schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:47:
[...]

Jawel, maar dat was mijn last resort. Ik heb nog een gigabit poort over op mijn router dus als ik ga streamen hang ik wel een kort kabeltje tussen mijn laptop en en router. Ik heb ook wel een bekabelde desktop aan de router hangen maar dat is een pentium 4. Dan zit het qua netwerk wel goed, maar die pc zal moeite hebben de HD content te transcoderen denk ik.
Ik zou het in dit PS3 topic eigenlijk niet mogen adviseren, maar de meeste moderne laptops zijn met wat kabeltjes prima aan te sluiten op een HD-TV en een losse versterker. En als je een HDMI uitgang hebt dan kan het zelfs zonder versterker.
Ik heb het zelf, in het verleden, ook gedaan, maar was het om-pluggen zat en had ook geen grote behoefte aan ondertitels. Maar als je niet zonder ondertitels kan en het aan- en loskoppelen van een laptop geen probleem is dan is het een prima alternatief voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrixke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-02-2024
Een vraagje in het verlengde hiervan: is het ook omgekeerd mogelijk om vanop je laptop toegang te krijgen tot een externe harde schijf die op de ps3 is aangesloten? En, nog verder in het verlengde, is het dan ook mogelijk toegang te krijgen tot de schijf van de ps3 zelf? Heb ernaar gezocht, maar niet direct gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
kadoendra schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:47:
[...]

Het lukt mij ook niet op een P4 inderdaad... op een AMD BE-2350 lukt 720p al zonder problemen. Ik heb toch geen 1080p scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om een netwerkschijf aan de modem te hangen waar ook de PS3 en de computer aan gekoppeld zit. Mijn bedoeling is dan om films (1080P) te bekijken zonder dat de computer hiervoor aan gaat. PMS kan dan denk ik niet draaien (?). Dan hoeft de netwerkschijf denk ik niet fat32 te zijn. Wat is jullie advies in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

cyrixke schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:27:
Een vraagje in het verlengde hiervan: is het ook omgekeerd mogelijk om vanop je laptop toegang te krijgen tot een externe harde schijf die op de ps3 is aangesloten? En, nog verder in het verlengde, is het dan ook mogelijk toegang te krijgen tot de schijf van de ps3 zelf? Heb ernaar gezocht, maar niet direct gevonden...
Nee kan beide niet.
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:55:
Is het mogelijk om een netwerkschijf aan de modem te hangen waar ook de PS3 en de computer aan gekoppeld zit. Mijn bedoeling is dan om films (1080P) te bekijken zonder dat de computer hiervoor aan gaat. PMS kan dan denk ik niet draaien (?). Dan hoeft de netwerkschijf denk ik niet fat32 te zijn. Wat is jullie advies in deze.
En dit kan ook niet. Er staat geen Media steam software op de schijf of modem die de data van de HDD op je netwerk aanbiedt. Een PS3 kan niet net zoals een PC over je netwerk browsen.
Als je dit wel wilt, moet je je maar eens verdiepen in NAS.

[ Voor 5% gewijzigd door Meelobee op 30-07-2009 15:37 . Reden: Link naar NAS page toegevoegd :) ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen ik heb een probleem, wanneer ik probeer een film te streamen, krijg ik allemaal foutmeldingen dat de gegevens beschadigd zijn, wanneer ik echter de gegevens op de computer bekijk of op een usbstick zet en dan in de ps3 prik, heb ik geen problemen.........wat kan er mis zijn?!

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Wat gebruik je om te steamen? Klinkt als een defecte media splitter of verkeerde transcoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:37

FeaR

In GoT we trust

TV Versity vond ik niet zo fijn werken, dus net maar een PS3 Media Server geinstalleerd en dat werkt een stuk vlotter en beter :)

Alleen heb ik één vraagje.
Ik gebruik mijn pc alleen om muziek te streamen naar mijn PS3, dus ik heb mijn D-schijf gedeeld. Nu staat deze keurig in de lijst met mappen en ik kan alles gewoon afspelen, dus daar geen problemen. Alleen nu staan er in de Media Server (dus van de PS3) ook andere mappen naast de gekozen D:/. Zo is er een map genaamd "C", eentje met "Web", etc. Is er ook een mogelijkheid om deze weg te krijgen?

Overigens werkt de optie om thumbnails te downloaden vanaf het internet ook niet, maar daar kan ik wel mee leven :)

Maar werkt verder wel fijn. PC en PS3 aan, op bed liggen met de afstandsbediening en lekker muziek afspelen vanaf de PC. Denk alleen dat het wel nadelig is voor de energie rekening aangezien er een berg apparaten aan staan: pc, PS3, tv en receiver :P

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 30-07-2009 22:47 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

FeaR1986 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:46:
Alleen heb ik één vraagje.
Ik gebruik mijn pc alleen om muziek te streamen naar mijn PS3, dus ik heb mijn D-schijf gedeeld. Nu staat deze keurig in de lijst met mappen en ik kan alles gewoon afspelen, dus daar geen problemen. Alleen nu staan er in de Media Server (dus van de PS3) ook andere mappen naast de gekozen D:/. Zo is er een map genaamd "C", eentje met "Web", etc. Is er ook een mogelijkheid om deze weg te krijgen?

Overigens werkt de optie om thumbnails te downloaden vanaf het internet ook niet, maar daar kan ik wel mee leven :)
Als je het bestand web.conf in de installatie map van PMS (C:\Program Files\PS3 Media Server) van een andere naam geeft is de web optie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En dit kan ook niet. Er staat geen Media steam software op de schijf of modem die de data van de HDD op je netwerk aanbiedt. Een PS3 kan niet net zoals een PC over je netwerk browsen.
Dit kan wel degelijk! Ik heb een externe harde schijf via usb op mijn router aangesloten. De router maakt hiervan een mediaserver zodat mijn ps3 toegang heeft tot alle bestanden.
Je kan er alles mee afspelen wat de ps3 zelf ondersteund. Dus mkv zal niet lukken. Maar HD content die omgezet is in mpeg formaat gaat perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:33

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3217

Trouwens weer een mooi lijst met verbeteringen. Ben benieuwd wanneer ze eens met een stable komen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 07:13
Erhnam schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:44:
http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3217

Trouwens weer een mooi lijst met verbeteringen. Ben benieuwd wanneer ze eens met een stable komen.
Je kan deze toch toevoegen in PSM en zo streamen naar je ps3 vermoed ik?

Ik had eerst 2 pc's en de PS3
1ste PC : muziek en PSM
2de PC: Alle films

een film ging dan over het netwerk: PC 2 -> PC 1 -> PS3
Werkte perfect, zonder stotters ( 100mb verbinding )

Nu hebbik alles in 1 pc gestoken voor beetje energieverspilling tegen te gaan :p

Verder ben ik zeer tevreden over de PS3 en vooral over PMS.
Het enige wat ik mis is een betere bestanden structuur. Waarbij je alleen maar films ziet bij de 'video' en muziek bij 'music' maar dit is mss een detail dan maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:37

FeaR

In GoT we trust

Meelobee schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:44:
[...]

Als je het bestand web.conf in de installatie map van PMS (C:\Program Files\PS3 Media Server) van een andere naam geeft is de web optie weg.
Bedankt, zal het eens proberen.
Maar weet niet of ik mijn PS3 Media center behoud, heb alles nu nogal dubbel.

PS3 is dus via netwerk verbonden met de pc.
TV is via netwerk verbonden met de pc.
PC is met de receiver verbonden via HDMI en optisch.

Dus mijn pc kan zowel naar de PS3 als tv streamen.
En ook één op één clonen/uitbreiden van het bureaublad naar de tv inclusief geluid.
Dus eigenlijk is het drie-dubbel... eerst maar eens zien wat het beste werkt :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister voor het eerst eens een hele film gekeken.

Hier mijn ervaringen.

Met PMS gestreamd (wifi) naar mijn router die bekabeld is aan mijn ps3.

Quality stond op good voor wifi HD.

Het ging om de film The Wrestler die relatief licht kwa streamen ligt max 10mbps denk ik.

5.1 kanaals met NL Subs.

En ik moet zeggen dat ik niet geheel ontevreden ben over het het geheel verlopen is. Geen stotteringen verder alleen lijkt het af en toe dat dat het beeld niet in 1 stuk vloeiend loopt.

ALs je de veel op pauze zet gaat hij dan automatisch bufferen en hoe zie ik dat in het beeld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:26:
Wat gebruik je om te steamen? Klinkt als een defecte media splitter of verkeerde transcoding.
ps3 media server :)

heb ik nog een vraagje, misschien dat iemand het weet. als ik een film in vobbestanden op mijn usbstick zet, prik hem in de ps3 speelt hij het wel af, maar ik moet elk vob-bestand afzonderlijk afspelen, teven kan ik dan geen ondertiteling selecteren.....iemand een idee hoe dit anders kan?!

bvd :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:04:
Gister voor het eerst eens een hele film gekeken.

Hier mijn ervaringen.

Met PMS gestreamd (wifi) naar mijn router die bekabeld is aan mijn ps3.

Quality stond op good voor wifi HD.

Het ging om de film The Wrestler die relatief licht kwa streamen ligt max 10mbps denk ik.

5.1 kanaals met NL Subs.

En ik moet zeggen dat ik niet geheel ontevreden ben over het het geheel verlopen is. Geen stotteringen verder alleen lijkt het af en toe dat dat het beeld niet in 1 stuk vloeiend loopt.

ALs je de veel op pauze zet gaat hij dan automatisch bufferen en hoe zie ik dat in het beeld??
hey.......heb jij een 1000rr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:58:
[...]

ps3 media server :)

heb ik nog een vraagje, misschien dat iemand het weet. als ik een film in vobbestanden op mijn usbstick zet, prik hem in de ps3 speelt hij het wel af, maar ik moet elk vob-bestand afzonderlijk afspelen, teven kan ik dan geen ondertiteling selecteren.....iemand een idee hoe dit anders kan?!

bvd :)
Alle vobfiles samenvoegen in een ISO bestand. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die heb ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco275
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Kan iemand iets vertellen over de verbeteringen qua afspeelbaarheid van de verschillende mediabestanden met betrekking tot de laatste firmware (2.80) Ik heb nog steeds de 2.70 versie draaien, ik ben een beetje terughoudend met die updates want veel wordt er niet over vrij gegeven. Maw, heeft een update zin of is er weinig voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:21:
[...]

Alle vobfiles samenvoegen in een ISO bestand. Zie hier.
ik dacht dat ps3 geen isobestanden kan laden, ik heb namelijk al geprobeerd om 2 isofilms af te spelen op de ps3 en die herkent hij niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ook op mf aktief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:10:
[...]
ik dacht dat ps3 geen isobestanden kan laden, ik heb namelijk al geprobeerd om 2 isofilms af te spelen op de ps3 en die herkent hij niet :|
Werkt hier zonder problemen (Rammstein - Völkerball)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik zet nu normaal mijn mkv's etc om naar AVCHD om dan af te spelen op de ps3. De map AVCHD kopieer ik altijd naar de root van mijn externe hardeschijf. Ik zou graag meerdere films in AVCHD formaat op mijn hardeschijf willen bewaren. Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een hele tijd niet meer geweest.

Misschien als jullie me erg missen kom ik weer eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer wat net PMS zitten kloten.

Het valt mij op dat wanneer ik een MKV afspeel via wifi dat deze soepeler loopt als een iso/vob

Lijkt net als of hij frames weghaalt bij iso DVDtjes.

INstellingen nu zijn

Verbeterde multicore ondersteuning (heb een nieuwe Imac 2,66ghz)
AV Sync
Schakel over TS Muxer h.264...
Good quality for wifi HD

IEmand ervaringen met andere instellingen?

Wat doet de deinterlace filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Hoe zijn jullie ervaringen met "spoelen" in een gestreamde film? Ik gebruik twonky (soms) en PMS (vooral) , maar dat blijft behelpen.. Doe ik iets verkeerd? Zolang je een film in 1x afkijkt is er niks aan de hand, maar als ik later weer ergens verder wil dan loopt het meestal vast.

Heb nu de 1-2-5 minuten vooruit kijk functie ontdekt (is dat van de PS3 of van PMS eigk?), maar ook dat gaat maar in max de helft van de gevallen goed. Nagenoeg altijd "netwerkfout" en soms gevolgd door DNLA-fout, wat dan betekent dat PMS is gecrashed.

Zonde, want verder gebruik ik het met veel plezier!

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh

1,5 keer goed gewoon goed idd
.
Van de week met een mkv op 10x en 30x wezen doorspoelen. Als je dan display op je ps3 aanzet zie je rechtsonderin de tijd vooruitgaan. Goed niet vloeiend, maar het werkt redelijk.

Ligt er ook aan welke settings en kwaliteit en verbinding je gebruikt denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu media server voor een tijdje en het bevalt mij prima, alleen vind ik het nog jammer dat je geen subtitles kan selecteren in het menu van PS3, heeft iemand nog een betere optie om dat zo te doen?

Ook nog een vraagje over blue-ray. Ben daar totaal niet bekend mee en kan dit gewoon via PS3 media server worden gestreamed??

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb btw niet echt zin, om helemaal dvd's om te bakken of iets in die trend.... heb gewoon de *.iso/*.img en wil dan gewoon gelijk de subs kunnen afspelen.... Is er een media server die dat wel doet?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10 20:24
Klopt heeft vooramelijk met je buffer te maken. Met een 20Mbit film kun je met 400MB buffer ongeveer 2 a 3 minuten (filmtijd) doorspoelen. Vandaar dat 1.5 beter werkt en 10 30 etc wat minder.

Het werkt wel hier alleen je krijgt dan fragmenten te zien die kort op het scherm te zien zijn.
Wat ik je aanraad is om de tijd te onthouden en met Driehoekje dan via het icoontje dat je op tijd kan zoeken klikken. Dan de tijd invoeren (rechts onder) wachten en je zit op die scene.

moet zeggen dat ik erg tevreden ben met PSM :) Alles kan ik afspelen, MKV's wmvhd etc. Ik heb nu 1 bestand wat niet goed afgespeeld wordt:

Harry Potter 1 2 3 4 5:
Containe: MKV
Video: WVC1 1920x1080 23.98fps [Video]
Audio: DTS 48000Hz 6ch [Audio]

Ik lees een beetje op internet dat dit te maken heeft met dat de video codec niet standaard is en deze via PSM

wat ik zo lees heeft het met de video codec te maken in de mkv, maar iemand nog een idee hierover?

[ Voor 33% gewijzigd door Falcon Heavy op 10-08-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Frank J. schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:01:
(..)
Wat ik je aanraad is om de tijd te onthouden en met Driehoekje dan via het icoontje dat je op tijd kan zoeken klikken. Dan de tijd invoeren (rechts onder) wachten en je zit op die scene.
Die driehoekjesfunctie lijkt (leek....) me ook ideaal, maar werkt ook nog niet helemaal super. Wachten helpt? Krij wel regelmatig ipv een frame een vraagteken te zien, dat lijtk me niet helemaal in orde. En wat is de juiste manier om weer uit de driehoekjesmodus en naar de geselecteerde scene te springen, nog een keer driehoek, of rondje, of play (select)? 8)7

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Ik plaats even een voorbeeld filmpje moment

gaat om 2de icoontje links GO TO dus

http://www.flickr.com/photos/26000626@N05/3807368197/

p.s. clean install windows 7 64bit + PMS installeren

excl Klite & VLC

[ Voor 88% gewijzigd door Falcon Heavy op 10-08-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 25-10 08:15

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:57:
Ik gebruik nu media server voor een tijdje en het bevalt mij prima, alleen vind ik het nog jammer dat je geen subtitles kan selecteren in het menu van PS3, heeft iemand nog een betere optie om dat zo te doen?

Ook nog een vraagje over blue-ray. Ben daar totaal niet bekend mee en kan dit gewoon via PS3 media server worden gestreamed??

Peter
In je XMB:

PMS/mapnaam/film-map/Transcode/kies hier de door jou gewenste taal / ondertiteling direct.

Klaar :)

En PMS streamt idd ook Blu Ray, mits je bandbreedte van je netwerk voldoende groot is.

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-08-2009 16:33 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh thanks... ik zie nu doe ondertiteling erbij staan... en blue ray afspelen lukt ook haarfijn!
Het enige wat dan nog jmmr is is dat je subtitels kan kiezen in de film zelf...

Hopelijk gaat dat snel verandere met een updat ofzo

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gebruik PMS nu ook een tijdje (de meest recente builds, van het PMS forum geplukt) enhet bevalt me verschrikkelijk goed. Jammer vind ik wel dat de medialibrary zo verschrikkelijk beperkt is qua functies, graag zou ik meer een soort van winampachtige functionaliteit zien waarin je "on-the-fly" nummers kan toevogen aan je huidige afspeellijst. Heeft iemand een idee of zoiets nog gaat komen of is dat wishful thinking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al op diverse forums gekeken en dingen uitgeprobeerd maar ik krijg het maar niet voor elkaar om ondertiteling onder een avchd film te krijgen.
Wat doe ik fout ik gebruik de instellingen die eerder in dit forum besproken zijn en ik heb de avchd(valkyre) uitgepakt in een map en open hem dan via mij ps3 en ik selecteer het bestandje met nederlandse ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdma3012
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 10:10
Hierbij wil ik toch even Ceje bedanken voor de post (Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"). Alle stappen van de installatieprocedure gevolgd en het streamen naar de ps3 werkt perfect (divx, ondertitels, vob, muziek, ...) !

[ Voor 7% gewijzigd door mdma3012 op 15-08-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:58:
Ik heb al op diverse forums gekeken en dingen uitgeprobeerd maar ik krijg het maar niet voor elkaar om ondertiteling onder een avchd film te krijgen.
Wat doe ik fout ik gebruik de instellingen die eerder in dit forum besproken zijn en ik heb de avchd(valkyre) uitgepakt in een map en open hem dan via mij ps3 en ik selecteer het bestandje met nederlandse ondertiteling.
Probeer deze handleiding eens:
http://www.bitburners.com...ion-3-using-mkv2vob/4384/

Werkt bij mij perfect. Had ook gezeik met AVCHD icm SRT-files.
Vink wel ff Always Encode Subtitles af, anders heb je alsnog geen ondertiteling. Althans, dat is mijn ervaring.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:52:
[...]

Probeer deze handleiding eens:
http://www.bitburners.com...ion-3-using-mkv2vob/4384/

Werkt bij mij perfect. Had ook gezeik met AVCHD icm SRT-files.
Vink wel ff Always Encode Subtitles af, anders heb je alsnog geen ondertiteling. Althans, dat is mijn ervaring.
Dus jij zegt dat ik de avchd door dit programmar moet halen, zal het gaan proberen maar is wel omslachtig want de avchd is al kant en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijssie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 08:36
Onlangs heb ik een PS3 gekocht (rip XBMC :'( ) Om toch video te kunnen streamen heb ik Mediatomb op een conceptronic NAS (CH3SNAS) geinstalleerd. Dit werkt op zich prima. Mijn video's zijn geindexeerd en de server is zichtbaar vanaf de PS3. Het lijkt er echter op dat alleen mijn divx films afgespeeld kunnen worden.

Wat kan ik verwachten van Mediatomb op de CH3snas, welke formaten zou ik hiermee af moeten kunnen spelen? Meeste van mijn films zijn iso's van DVD, is dat mogelijk om af te spelen? Moet ik nog dingen toevoegen aan mijn mediatomb config.xml? Wie kan mij hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanza006
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-10 15:47
Ik zit met het volgende probleem.
Server: P4 630, 4GB DDRII, 1Gbps connectie.
Ik heb probs ivm mkv 1080p film.

Als ik films wil afspelen op Xbox 360 en PS3 word mijn buffer van in het begin amper gevult waardoor ie redelijk snel leeg loopt en gaat beginnen stutteren. Nog thans is mijn cpu load maar 60%. Mijn netwerk word 2MBps belast (wat niets is op 1Gbps verbinding)
Als ik pauzeer, loopt mijn buffer zeer langzaam vol maar loopt ook zeer langzaam terug leeg wanneer ik de film hervat

Moet ik iets speciaal instellen?

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 8GB Corsair Dominator PC8500 | GTX 1060 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
zanza006 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:17:
Server: P4 630, 4GB DDRII, 1Gbps connectie.
Ik heb probs ivm mkv 1080p film.

Als ik films wil afspelen op Xbox 360 en PS3 word mijn buffer van in het begin amper gevult waardoor ie redelijk snel leeg loopt en gaat beginnen stutteren. Nog thans is mijn cpu load maar 60%.
Een P4 630 is natuurlijk geen snelheidswonder. Die CPU load is dat met HT enabled of disabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanza006
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-10 15:47
HT enabled

Welke is dan de goedkoopste socket 775 cpu die wel deftig 1080p materiaal aankan.
Ik heb het getest op mijn QX6800 en daar vult de buffer wel mooi, dus het is P4 640 die wat te traag is.

[ Voor 90% gewijzigd door zanza006 op 17-08-2009 20:47 ]

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 8GB Corsair Dominator PC8500 | GTX 1060 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:14
Vergeet het maar

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 16:02
mdma3012 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:48:
Hierbij wil ik toch even Ceje bedanken voor de post (Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"). Alle stappen van de installatieprocedure gevolgd en het streamen naar de ps3 werkt perfect (divx, ondertitels, vob, muziek, ...) !
Hier precies zo :). Ik heb die stappen exact gevolgd en tot op heden nog niets gevonden wat niet wil afspelen. Top d:)b. Vooral 1080p-materiaal is een verademing om naar te kijken en dit is mede waarom ik voor de PS3 heb gekozen (combinatie games/media). Ik ben dus erg blij dat 't allemaal zo goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwachten jullie in versie 3.0 nog nieuwe dingen die de PS3 meer als standalone zouden positioneren? Het zou mooi zijn om bijvoorbeeld 1080p mkv files direct vanaf de PS3 te kunnen afspelen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 27-10 12:20
Op een P4 630 ga je 1080P echt niet redden. 1080P vergt nogal wat rekenkracht. Met een E7400/E8400 zit je in elk geval goed. Alleen zul je even moeten controleren of je moederbord die processors ondersteunt.

Als ik het zo lees zijn er nogal wat problemen met het afspelen van fomaten, voorkom die ellende download 'scene' releases (die kan je ook via torrents etc. vinden) die releases zijn encoded volgens een bepaalde set regels en werken dus gegarandeerd.

[ Voor 38% gewijzigd door et36s op 19-08-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Wat ik hoop is dat de firmware ook DTS HD en DD True HD meebrengt.

De nieuwe heeft iig Audio-uitvoer: LPCM 7.1ch, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD, AAC.

dus ik hoop dat dit door de nieuwe firmware komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:20:
[...]

Dus jij zegt dat ik de avchd door dit programmar moet halen, zal het gaan proberen maar is wel omslachtig want de avchd is al kant en klaar.
Ik krijg het niet voor elkaar iemand anders een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank J. schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:12:

De nieuwe heeft iig Audio-uitvoer: LPCM 7.1ch, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD, AAC.

/edit

[ Voor 12% gewijzigd door Ike. op 19-08-2009 20:24 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
:
Is het wel mogelijk om vanaf je pc / laptop de externe HDD te benaderen terwijl deze aangesloten zit op de PS3?

/edit lezen blijft moeilijk in deze hitte, kan niet nee.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:07:
[...]

Dit kan wel degelijk! Ik heb een externe harde schijf via usb op mijn router aangesloten. De router maakt hiervan een mediaserver zodat mijn ps3 toegang heeft tot alle bestanden.
Je kan er alles mee afspelen wat de ps3 zelf ondersteund. Dus mkv zal niet lukken. Maar HD content die omgezet is in mpeg formaat gaat perfect!
Maar gebruik maken van de gunstige functies van PMS kan dan dus niet.

Verder zie ik zoiets ook meer zitten dan het streamen zelf, omdat dan niet constant je pc aan hoeft te staan en je pc bovendien geen draadje nodig heeft richting router / PS3. En is je externe HDD nu ntfs of gewoon FAT 32 zoals zal moeten als je de externe HDD direct aan je PS3 koppelt?

[ Voor 49% gewijzigd door Joster op 20-08-2009 14:50 ]

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik krijg het niet voor elkaar om PS3 mediaserver werkend te krijgen, ik krijg bij de status een groot rood kruis. Het programma opzich is perfect geinstalleerd. Volgens de tutorial waar in de startpost naar word verwezen. Ik krijg onder de tab traces ook geen foutmeldingen te zien en als laatste staat er: [main] TRACE 22:13:04.037 It's ready! You should see the server appears on XMB.

De PS3 staat aan en hangt aan de router via UTP, net zoals mijn pc. PS3MS zegt dat hij mijn playstation niet kan vinden en op mijn PS3 kan ik ook geen mediaservers vinden. Een kopie van mijn trace:
  • [main] TRACE 22:12:58.879 Starting Java PS3 Media Server v1.10.51
  • [main] TRACE 22:12:58.880 by shagrath / 2008-2009
  • [main] TRACE 22:12:58.880 http://ps3mediaserver.blogspot.com
  • [main] TRACE 22:12:58.881 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
  • [main] TRACE 22:12:58.881
  • [main] TRACE 22:12:58.881 Java 1.6.0_15-Sun Microsystems Inc.
  • [main] TRACE 22:12:58.881 OS Windows 7 x86 6.1
  • [main] TRACE 22:12:58.881 Encoding: Cp1252
  • [main] TRACE 22:12:58.885 Temp folder: C:\Users\Rob\AppData\Local\Temp\javaps3media
  • [main] TRACE 22:12:58.885 Found AviSynth plugins dir: C:\Program Files (x86)\AviSynth 2.5\plugins
  • [main] TRACE 22:12:58.885 Found VideoLAN version 1.0.1 at: C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe
  • [main] TRACE 22:12:58.898 Registering transcoding engine AviSynth/FFmpeg
  • [main] TRACE 22:12:58.899 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
  • [main] TRACE 22:12:58.903 Registering transcoding engine MEncoder
  • [main] TRACE 22:12:58.904 Registering transcoding engine Avisynth/MEncoder
  • [main] TRACE 22:12:58.904 Registering transcoding engine MPlayer Audio
  • [main] TRACE 22:12:58.905 Registering transcoding engine MEncoder Web
  • [main] TRACE 22:12:58.905 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
  • [main] TRACE 22:12:58.905 Registering transcoding engine MPlayer Web
  • [main] TRACE 22:12:58.907 Registering transcoding engine TsMuxer
  • [main] TRACE 22:12:58.907 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
  • [main] TRACE 22:12:58.908 Registering transcoding engine VideoLan Audio Streaming
  • [main] TRACE 22:12:58.909 Registering transcoding engine VideoLan Video Streaming
  • [main] TRACE 22:12:58.909 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
  • [main] TRACE 22:12:58.910 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
  • [main] TRACE 22:12:59.060 Scanning network interface lo / Software Loopback Interface 1
  • [main] TRACE 22:12:59.061 Scanning network interface net0 / WAN Miniport (SSTP)
  • [main] TRACE 22:12:59.062 Scanning network interface net1 / WAN Miniport (IKEv2)
  • [main] TRACE 22:12:59.063 Scanning network interface net2 / WAN Miniport (L2TP)
  • [main] TRACE 22:12:59.065 Scanning network interface net3 / WAN Miniport (PPTP)
  • [main] TRACE 22:12:59.066 Scanning network interface ppp0 / WAN Miniport (PPPOE)
  • [main] TRACE 22:12:59.067 Scanning network interface eth0 / WAN Miniport (IPv6)
  • [main] TRACE 22:12:59.068 Scanning network interface eth1 / WAN Miniport (Network Monitor)
  • [main] TRACE 22:12:59.070 Scanning network interface eth2 / WAN Miniport (IP)
  • [main] TRACE 22:12:59.071 Scanning network interface ppp1 / RAS Async Adapter
  • [main] TRACE 22:12:59.072 Scanning network interface eth3 / Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
  • [main] TRACE 22:12:59.074 Using address /192.168.1.14 found on network interface: name:eth3 (Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller) index: 11 addresses: /192.168.1.14;
  • [main] TRACE 22:12:59.074 Created socket: /192.168.1.14:5001
  • [Thread-4] TRACE 22:12:59.077 Starting DLNA Server on host 192.168.1.14 and port 5001...
  • [main] TRACE 22:12:59.078 Sending ALIVE...
  • [main] TRACE 22:12:59.098 Using following UUID: e0d41181-f110-370c-bd8e-f601ad968fc3
  • [main] TRACE 22:13:04.037 It's ready! You should see the server appears on XMB
  • [Thread-7] TRACE 22:13:14.037 Sending ALIVE...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

• Wouter!
  • Laatst online: 16:02
Rob1106 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:20:
Ik krijg het niet voor elkaar om PS3 mediaserver werkend te krijgen, ik krijg bij de status een groot rood kruis. Het programma opzich is perfect geinstalleerd. Volgens de tutorial waar in de startpost naar word verwezen. Ik krijg onder de tab traces ook geen foutmeldingen te zien en als laatste staat er: [main] TRACE 22:13:04.037 It's ready! You should see the server appears on XMB.

De PS3 staat aan en hangt aan de router via UTP, net zoals mijn pc. PS3MS zegt dat hij mijn playstation niet kan vinden en op mijn PS3 kan ik ook geen mediaservers vinden. Een kopie van mijn trace:
  • [main] TRACE 22:12:58.879 Starting Java PS3 Media Server v1.10.51
  • * knip *
  • [Thread-7] TRACE 22:13:14.037 Sending ALIVE...
Heeft je PS3 wel een werkende netwerkverbinding? Het zou kunnen zijn dat je router een actief MAC-filter heeft bijvoorbeeld, dan moet je het MAC-adres van de PS3 eerst toevoegen in je router. Zoiets heb ik zelf ook gehad namelijk.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bij mij moet op tabblad 'Algemene configuratie' bij Forceer netwerk op LAN verbinding mn netwerkkaart (een Atheros die op t mobo zit bij mij) geselecteerd worden. Ook al staat mn wireless (pci) kaart gedisabled, zodra ik de Atheros niet selecteer dan vinden pc en ps3 elkaar niet 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-08-2009 23:36 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Rob1106
Ik heb idd het mac-adres al toegevoegd. Had eerst een wireless verbinding namelijk. Dus dat is het probleem niet. De verbinding is ook prima en ik kan gewoon online met de PS3 (pc ook trouwens). Ik heb ook geen wireless meer op m'n pc. Zat een dongle in, die heb ik er gelijk uitgehaald. Dus dat is het ook niet.

Misschien moet ik een poort forwarden oid? Ik ga ook nog even proberen om het netwerk te forceren over de netwerkcontroller.

Hij ziet trouwens wel het verkeerde OS. Hij geeft aan Windows 7 x86, maar moet zijn x64. Niet dat dit het probleem zal zijn maargoed..

[ Voor 49% gewijzigd door Rob1106 op 21-08-2009 10:53 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:15

Aldmar

Niks...

Frank J. schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:12:

De slim PS3 kan inderdaad TrueHD en DTS-HD bitstreamen! Misschien dat ik toch ook maar ga upgraden. Dat mooie lampje zit immers niet voor niets op mijn receiver :P

Het zou helemaal mooi zijn als PMS ook TrueHD en DTS-HD naar de PS3 kan streamen net zoals dit nu met DTS gebeurt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Rob1106 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:52:
Ik heb idd het mac-adres al toegevoegd. Had eerst een wireless verbinding namelijk. Dus dat is het probleem niet. De verbinding is ook prima en ik kan gewoon online met de PS3 (pc ook trouwens). Ik heb ook geen wireless meer op m'n pc. Zat een dongle in, die heb ik er gelijk uitgehaald. Dus dat is het ook niet.

Misschien moet ik een poort forwarden oid? Ik ga ook nog even proberen om het netwerk te forceren over de netwerkcontroller.

Hij ziet trouwens wel het verkeerde OS. Hij geeft aan Windows 7 x86, maar moet zijn x64. Niet dat dit het probleem zal zijn maargoed..
Heb poort 5001 geforward, PS3MS toegevoegd aan Windows Firewall en de Marvel Yukon geforceerd in PS3MS. Alledrie hebben geen resultaat helaas. Hij zegt op mijn PS3 trouwens wel dat UPnP niet beschikbaar is om een of andere vage reden. Maar volgens replies op pagina 5 van dit topic maakt dat niet uit. Verder is PS3MS gewoon goed ingesteld volgens mij.

Ik heb ook speciaal voor PS3MS Windows 7 opnieuw geinstalleerd, moest toch van de RC naar de (legale!) retail. Vervolgens alles volgens de tutorial in dit topic gedaan. In windows 7 staat network discovery gewoon aan. Media streaming krijg ik echter met geen mogelijkheid aan. Maar volgens mij moet ook dit niet uitmaken.

Verder gebruik ik NOD32 4.0 Antivirus maar volgens mij zit hier ook niks in wat de boel nog kan blokkeren. Ook heb de Orange/Online livebox. Niemand ideeen?? Ben een beetje ten einde raad moet ik zeggen...

[ Voor 34% gewijzigd door Rob1106 op 21-08-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Je zou kunnen proberen om je PS3 handmatig een vast IP adres te geven in dezelfde range als je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizzartz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 09:03
Hallo Tweakers, kan iemand mij helpen? Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb mijn ps3 in een draadloos netwerk zitten, heb WMP 11 geinstaleerd. Vervolgens zo ingesteld dat de PS3 hem als media server ziet. De PS3 zie ook alle Mp3's op mijn Laptop. Maar ik krijg bij alle bestands typen de opmerking:"Het datatype is niet ondersteund". Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Blizzartz schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:25:
Hallo Tweakers, kan iemand mij helpen? Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb mijn ps3 in een draadloos netwerk zitten, heb WMP 11 geinstaleerd. Vervolgens zo ingesteld dat de PS3 hem als media server ziet. De PS3 zie ook alle Mp3's op mijn Laptop. Maar ik krijg bij alle bestands typen de opmerking:"Het datatype is niet ondersteund". Hoe kan ik dit oplossen?
Mogelijk zelfde probleem als hier?

Azqi in "Playstation 3 als media center - deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
Hallo!
Ik heb PMS net geinstalleerd op mijn nieuwe laptop, en om even alles te testen een 720p film geprobeerd af te spelen op mijn ps3 via pms.

Echter kom ik nu op een probleem:
PMS transcode wel (buffer wordt gevuld), en na ongeveer 10 minuten komt er beeld op het tv scherm, maar staat stil.

De (huidige) bitrate van pms staat bijna constant op 0 kb/s, en springt af en toe naar de 4000 kb/s en daarna snel weer naar 0 kb/s.

Zou iemand weten wat dit kan veroorzaken (ik ben ook vrij nieuw met vista, dus misschien mis ik een instelling).

Volgens mij zou mijn laptop 720p wel moeten kunnen transcoden (tenminste.. hoop ik).
De laptop is een hp dv6-1240ed.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Hoe is de laptop verbonden met je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
via wireless, dit werkte op mijn oude laptop (met windows xp) wel goed stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dan deze stappen nog eens doorlopen, misschien dat je iets gemist hebt:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31262779

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Hmm ik zie dat ik een iets oudere java versie heb op dit moment, ik zal wel even een nieuwe installeren en dan kijken of het wel werkt.

Edit:
De java update heeft wel wat geholpen, de verbinding is nu wat stabieler, echter is de verbinding nog niet snel (en stabiel) genoeg om 720p stabiel te streamen, de bitrate schommelt tussen de 5000kb/s en 1000kb/s.
Zijn er trucs of instellingen in vista of in een netgear router die aan te passen zijn om dit te verbeteren? Of is de enige oplossing hiervoor draden trekken? (hoop het niet)

[ Voor 61% gewijzigd door pingwings op 23-08-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Rob1106 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:03:
[...]
Heb poort 5001 geforward, PS3MS toegevoegd aan Windows Firewall en de Marvel Yukon geforceerd in PS3MS. Alledrie hebben geen resultaat helaas. Hij zegt op mijn PS3 trouwens wel dat UPnP niet beschikbaar is om een of andere vage reden. Maar volgens replies op pagina 5 van dit topic maakt dat niet uit. Verder is PS3MS gewoon goed ingesteld volgens mij.

Ik heb ook speciaal voor PS3MS Windows 7 opnieuw geinstalleerd, moest toch van de RC naar de (legale!) retail. Vervolgens alles volgens de tutorial in dit topic gedaan. In windows 7 staat network discovery gewoon aan. Media streaming krijg ik echter met geen mogelijkheid aan. Maar volgens mij moet ook dit niet uitmaken.

Verder gebruik ik NOD32 4.0 Antivirus maar volgens mij zit hier ook niks in wat de boel nog kan blokkeren. Ook heb de Orange/Online livebox. Niemand ideeen?? Ben een beetje ten einde raad moet ik zeggen...
Meelobee schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:44:
Je zou kunnen proberen om je PS3 handmatig een vast IP adres te geven in dezelfde range als je pc.
Heeft ook geen zin. Wil verder nog steeds niet lukken allemaal. Morgen maar weer es proberen dan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Ben er achter gekomen dat Windows Media Player wel gewoon herkend word door mijn PS3. Aan het netwerk kan het dus niet liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 21:19
pingwings schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:20:
Hallo!
Ik heb PMS net geinstalleerd op mijn nieuwe laptop, en om even alles te testen een 720p film geprobeerd af te spelen op mijn ps3 via pms.

Echter kom ik nu op een probleem:
PMS transcode wel (buffer wordt gevuld), en na ongeveer 10 minuten komt er beeld op het tv scherm, maar staat stil.

De (huidige) bitrate van pms staat bijna constant op 0 kb/s, en springt af en toe naar de 4000 kb/s en daarna snel weer naar 0 kb/s.

Zou iemand weten wat dit kan veroorzaken (ik ben ook vrij nieuw met vista, dus misschien mis ik een instelling).

Volgens mij zou mijn laptop 720p wel moeten kunnen transcoden (tenminste.. hoop ik).
De laptop is een hp dv6-1240ed.

Alvast bedankt.
Als ik me niet vergis heeft deze laptop een hdmi, waarom dan via een PS3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Noid
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:55
Rob1106 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:00:
Ben er achter gekomen dat Windows Media Player wel gewoon herkend word door mijn PS3. Aan het netwerk kan het dus niet liggen..
Heb je toevallig je PS3 direct verbonden aan je PC met Windows 7, dus niet via router? Als je PC als DHCP client werkt voor de PS3 namelijk had ik het probleem dat Windows 7 dat netwerk niet als trusted ziet en daar komt het rode kruis door. Als je namelijk ICS inschakelt werkt dat wel gewoon, maar heb je nog steeds een rood kruis in PMS. Dit komt doordat er geen default gateway is ingegeven in de netwerkkaart die met je PS3 is verbonden. Ik loste dit op door als default gateway het zelfde ip adres in te vullen. Dit wilde Windows 7 echter niet opslaan, dus maakte ik eerst een ander IP adres ervan in het bovenste vak, zelfde gateway houden en opslaan. Dan weer openen en het ip adres weer terugzetten. Als je dan weer opslaat ziet Windows 7 het plots als een vertrouwd netwerk en ziet PMS je PS3. Dit kun je trouwens na elke reboot herhalen, want deze instellingen worden niet opgeslagen. 8)7 Ik heb toen maar gewoon mijn PS3 weer aan de router gekoppeld, dan maar geen GigaBit aansluiting.

• WTM
  • Laatst online: 27-10 06:34

WTM

Ik heb sindskort een cat5e kabel (aangesloten op onboard gigabit nic van de PC, E6600 C2D, 2Gig geheugen) tussen mijn PC en mijn D-Link DIR 655 router, waar de PS3 ook met een cat5e kabeltje aan verbonden is.

Ik heb CeJe's tutorial gevolgd en PMS geinstalled, vooralsnog lijkt het allemaal te werken.

Nu wilde ik eens 'zware kost' draaien, wat zou goed moeten werken om te kijken of mijn E6600 het aan kan en of hoeveel Mbps de verbinding tussen mijn PC en PS3 maximaal aankan?

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

De bluray van Planet Earth is een flinke test voor je netwerk :)

[ Voor 32% gewijzigd door Meelobee op 27-08-2009 01:39 ]

• WTM

WTM

Thanks. Je spreekt over test voor het Netwerk. Mijn pc specs (E6600, asus p5b deluxe, 2 gig geheugen, gigabit onboard nic) zal geen moeite hebben te transcoden vermoed ik?

Die bovenstaande zal ik testen in m2ts formaat. 'remuxed'.

/offtopic: Wel even flink downloaden 136 gig zeker met de knijper van UPC op usenet.

[ Voor 37% gewijzigd door WTM op 27-08-2009 10:11 ]

• pingwings
Crawl NL schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:13:
[...]

Als ik me niet vergis heeft deze laptop een hdmi, waarom dan via een PS3 ?
Ja dat is waar, enige wat dan wel jammer is is dat de laptop naast de tv moet staan, maar dit is waarschijnlijk wel het beste (en de laptop heeft ook een afstandsbediening..)

• Crawl NL
  • Laatst online: 21:19
pingwings schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:37:
[...]

Ja dat is waar, enige wat dan wel jammer is is dat de laptop naast de tv moet staan, maar dit is waarschijnlijk wel het beste (en de laptop heeft ook een afstandsbediening..)
Je hebt hdmi kabels met verschillende lengtes....kun je h'm misschien op een andere plek zetten ?

• WTM

WTM

Ik heb Planet Earth geprobeerd te kijken, de eerste 'pole to pole'. In eerste instantie lijkt het niet te werken via PMS. De standaard Mencoder werkt niet goed (volgens mij selecteert hij dan automatisch DTS geluid). Het beeld speelt te snel, ondertitels ook en later geluid. Als ik daarna via transcode Mencoder met AC3 geluid kies zonder subtitels werkt hij wel aardig, tot de 'beruchte' vogelscene. Ik zag de Mbps meter rechtsboven tot over de 400 gaan, dat had ik bij nog geen andere film gezien.

Het is een m2ts bestand met losse .srt erbij.

Tsmuxer geeft ook een foutmelding, data is corrupted.

Mijn setup:
E6600 C2D, 2GB geheugen, 1TB HD, onboard Gigabit nic bedraad verbonden met mijn D-Link DIR 655 router waar de PS3 ook bedraad aanhangt.

Volgens mij kan het geen hardware probleem zijn of zit ik scheef? Waar moet ik het zoeken?

p.s. de CeJe tutorial is in elk geval prima uitgevoerd denk ikzelf, ik kan prima op deze settings ander matriaal (dvd ofzo) kijken maar ook wel andere niet bluray rips zoals series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 21:45
heb eindelijk gevonden hoe het komt dat m'n ps3 ene keer wel MAC adres van pc ziet met PMS en andere keer niet.

heeft te maken met het ip adres van de ps3, die moet dicht tegen dat van de pc liggen.

heb dit nu manueel aangepast, ip pc was 81.83.80.220 , ps3 naar 81.83.80.221 gezet en nu kan ik terug vlot streamen (anders moet ik een dag wachten tot reset van ip waarschijnlijk? eer ik terug kan streamen, wat nu het geval was, totdat ik het ip adres manueel had aangepast)

nu mijn vraag, ik ken niks van netwerkadressen, bijgevolg kan ik nu niet op het internet met mn nieuw ip adres ;)

heb dns etc ook aangepast naar settings van pc en naar auto settings van ps3 waarmee internet wel lukt, maar wordt telkens niet aanvaard, test met internetverbinding faalt telkens :s

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36

The Executer

Lekker belangrijk!

De reeks met IP adressen waarin je je nu bevindt is een reeks voor internet.

Wanneer je naar een reeks met 192.168.*.* gaat of een reeks van 10.0.*.* (waarbij de eerste ster op beide gelijk moet zijn) zou het goed moeten gaan. Kijk wel op welk IP adres je router/modem adressen uitgeeft. Zit je modem/router op 10.0.*.* zit, pak dan 192, en andersom. Je subnetmask moet gelijk blijven aan de rest van je apparaten (Wsl 255.255.255.0). Anders kom je in de problemen dat je pc's niet kan bereiken en andere pc's wel.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Big_Noid schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:56:
[...]

Heb je toevallig je PS3 direct verbonden aan je PC met Windows 7, dus niet via router? Als je PC als DHCP client werkt voor de PS3 namelijk had ik het probleem dat Windows 7 dat netwerk niet als trusted ziet en daar komt het rode kruis door. Als je namelijk ICS inschakelt werkt dat wel gewoon, maar heb je nog steeds een rood kruis in PMS. Dit komt doordat er geen default gateway is ingegeven in de netwerkkaart die met je PS3 is verbonden. Ik loste dit op door als default gateway het zelfde ip adres in te vullen. Dit wilde Windows 7 echter niet opslaan, dus maakte ik eerst een ander IP adres ervan in het bovenste vak, zelfde gateway houden en opslaan. Dan weer openen en het ip adres weer terugzetten. Als je dan weer opslaat ziet Windows 7 het plots als een vertrouwd netwerk en ziet PMS je PS3. Dit kun je trouwens na elke reboot herhalen, want deze instellingen worden niet opgeslagen. 8)7 Ik heb toen maar gewoon mijn PS3 weer aan de router gekoppeld, dan maar geen GigaBit aansluiting.
Ik heb m'n PS3 en mijn pc op de router aangesloten. Ik denk dus niet dat dat het probleem is. Wat het wel kan zijn weet ik ook niet, misschien toch problemen met W7?

[ Voor 22% gewijzigd door Rob1106 op 28-08-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Hoi ik heb op dit moment een pms installatie op mijn windows home server met Cuda en alles erbij ( atom ion board). Als ik files los afspeel in windows media player dan zie ik dat cuda gewoon wordt afgetrapt (coreavc icon wordt groen) maar als ik stream naar de ps3 heb ik het volgende probleem:

Ik start een film.
In windows zie ik dat media splitter en de cuda worden geladen
Coreavc word groen en daarna klapt hij er uit en de ps3 geeft aan dat de data corrupt is.

Wie kan mij hierbij helpen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:02
Ik ben van plan 1 september een PS3 aan te schaffen.
Op m´n kamer staat nu een Sony DAV-DZ230 Home Cinema System met HDMI en een verouderde CRT TV van Philips. Hoe kan ik dit op de PS3 aansluiten? Ik neem aan het geluid via een HDMI-kabel over het Sony setje en het beeld via de (bijgeleverde) Multi-AV kabel?

En is online gamen te doen via draadloos internet (Ziggo 20Mb/s)? Bedankt voor de reacties alvast _/-\o_

Nog een vraagje: mocht ik binnenkort een TV met HDMI aansluiting aanschaffen, hoe kan ik dan zowel het geluid als het beeld via HDMI laten verlopen? Een splitter aanschaffen?

[ Voor 17% gewijzigd door TheDeuce op 28-08-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

WTM schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:59:
Ik heb Planet Earth geprobeerd te kijken, de eerste 'pole to pole'. In eerste instantie lijkt het niet te werken via PMS. De standaard Mencoder werkt niet goed (volgens mij selecteert hij dan automatisch DTS geluid). Het beeld speelt te snel, ondertitels ook en later geluid. Als ik daarna via transcode Mencoder met AC3 geluid kies zonder subtitels werkt hij wel aardig, tot de 'beruchte' vogelscene. Ik zag de Mbps meter rechtsboven tot over de 400 gaan, dat had ik bij nog geen andere film gezien.

Het is een m2ts bestand met losse .srt erbij.

Tsmuxer geeft ook een foutmelding, data is corrupted.

Mijn setup:
E6600 C2D, 2GB geheugen, 1TB HD, onboard Gigabit nic bedraad verbonden met mijn D-Link DIR 655 router waar de PS3 ook bedraad aanhangt.

Volgens mij kan het geen hardware probleem zijn of zit ik scheef? Waar moet ik het zoeken?

p.s. de CeJe tutorial is in elk geval prima uitgevoerd denk ikzelf, ik kan prima op deze settings ander matriaal (dvd ofzo) kijken maar ook wel andere niet bluray rips zoals series.
Twijfelachtig om mezelf te quoten maar heb vandaag een hoop gelezen. Volgens mij zit ik in de instellingen scheef en is het niet de hardware. Iemand alsnog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTM schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:30:
[...]

Twijfelachtig om mezelf te quoten maar heb vandaag een hoop gelezen. Volgens mij zit ik in de instellingen scheef en is het niet de hardware. Iemand alsnog een idee?
Planet Earth ga je denk ik niet redden met jouw setup. E6600 met 2 gig is al twijfelachtig, maar je router kan maar 100mb aan. Zoals je zelf zegt heeft de film pieken 400mb.....dus dat gaat niet. Maar deze film is een uitzondering. Om nu een Corei7 voor een film aan te schaffen lijkt me wat overdreven. Het normale werk zou je gewoon moeten kunnen afspelen, al is je config wel op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Bedankt voor de reply.

Ik denk inderdaad dat de E6600 nét te krap is. Standaard loopt deze op 2.4Ghz. Ik heb even een overclock gedaan naar 3Ghz en waarempel nu speelt het wel vloeiend op de PS3 (de vogelscene :-D).

Overigens mijn router moet prima lan -> lan verkeer meer dan 800 Mbps halen. (http://www.hardware.info/...ireless_N_Gigabit_Router/) Daar kan het niet op stuklopen.

Nu ff kijken of m'n processor niet te warm word, anders laat ik 'm lekker zo staan.
Cheers!

/edit:

Te vroeg gejuiched, er komen later scenes dat het niet goed speelt..... grmpf...

[ Voor 33% gewijzigd door WTM op 30-08-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kijk sinds een aantal dagen films via PS3MS. Dit werkt geweldig (op een enkele film na, die stopt na een half uur, maar heb een vraagje over mijn controller. Hiermee kan ik de film niet op pauze zetten of de film door- of terugspoelen. Wanneer ik naar het menu (groen driehoekje) ga geeft ie de opties wel aan (RS2 of een andere knop), maar het werkt niet. Heeft iemand een oplossing hiervoor? (misschien ook voor het stoppen van een film?)

Bedankt alvast.

Gr
TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bij mij werkt X voor pause/play, vierkantje voor stop, rondje voor exit, L1 en R1 voor versneld / vertraagd afspelen, select voor info e.d. gewoon wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, bij mij ook. Start werk trouwens ook als pauze/play knop. Mocht je dat allemaal te ingewikkeld vinden is de PS3 remote een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de (snelle) reactie. Kan het zijn dat het programma dan toch niet goed staat? Of heeft dit er niets mee te maken/
Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.