Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10 08:15

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Aan het programma zal het niet liggen. Dat is namelijk puur en alleen om de data naar de ps3 te sturen. Vanaf dat het in de ps3 aankomt, bestuur met je controller de ps3 functies, je communiceert dus niet met PMS (i.c. de mediaserver)

Kan het niet zo zijn dat je het na X tijd probeert, waar op dat moment je controller zichzelf uitgeschakeld heeft (energiebesparing)?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de controller via de USB kabel vastzitten (weet niet of dat handig is). Ik probeerde het direct in het begin dus daar kan het niet aan liggen. Zal het eens met een andere controller proberen.

Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:29:
Ik heb de controller via de USB kabel vastzitten (weet niet of dat handig is).
Dan laad hij op :+ Heeft weinig met de connectie te maken.

Maar probeer idd een andere controller. Enige waar het aan kan liggen zo te lezen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:52
Ik had het probleem dat mijn PS3 mijn pc/mediaserver niet kon vinden. Toen ik in de log van ps3 mediaserver keek zag ik dat deze een foutief IP als uitgangspunt had genomen. Ik heb namelijk VMWare en VirtualBox geinstalleerd en die installeren ook virtuele netwerkadapters welke een "fictief" ip aannemen.

PS3 mediaserver koos een IP uit deze fictieve reeks ipv die van mijn wireless netwerk. Na de virtuele adapters in apparaatbeheer uitgeschakeld te hebben en de server herstart te hebben stond hij meteen in de lijst op mijn PS3.

Wellicht dat iemand er iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen,

Ik zit nu al weken te klooien met de PS3 en een NAS.

Eerst een Lacie Network Space gekocht, de PS3 vind hem wel maar ziet geen files, dus geformateerd naar FAT32 maar nu werkt de NAS Case niet meer want die Lacie werkt alleen maar met XFS format oid. en die schijn je ook niet terug te kunnen krijgen naar XFS.

Toen een D Link DNS 313 gekocht en daar een fat32 schijf in gedaan, ook hier vind de PS3 wel de netwerkschijf maar ook geen files.

Nu heb ik een 1 TB My Book World edition gekocht van WD.Die is waarschijn geformateerd in ook een XFS achtig iets maar het apparaat beschikt over een USB poort voor extra opslag, hier kan ik dan een USB stick in doen en die formateren naar FAT32, die zou de PS3 moeten zien lijkt mij.

Same problem, schijf zichtbaar, maar zogenaamd geen files aanwezig en toch staat de USB stick in FAT32.

Zoekfunctie al tig keer doorgenomen ook op andere forums, maar het enige wat ik vind zijn andere problemen dan wat ik heb.

De winkels in mijn omgeving begrijpen er ook niet bijzonder veel van, hopelijk iemand van jullie wel.

Alvast bedankt.........

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait er een server op je NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nils.kuijpers schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:39:
Ik had het probleem dat mijn PS3 mijn pc/mediaserver niet kon vinden. Toen ik in de log van ps3 mediaserver keek zag ik dat deze een foutief IP als uitgangspunt had genomen. Ik heb namelijk VMWare en VirtualBox geinstalleerd en die installeren ook virtuele netwerkadapters welke een "fictief" ip aannemen.

PS3 mediaserver koos een IP uit deze fictieve reeks ipv die van mijn wireless netwerk. Na de virtuele adapters in apparaatbeheer uitgeschakeld te hebben en de server herstart te hebben stond hij meteen in de lijst op mijn PS3.

Wellicht dat iemand er iets aan heeft.
Je kan in PMS ook instellen welk IP hij moet gebruiken, deze stel je dan in op het IP van de betreffende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of er een server draait ? Geen idee, ik heb een Linksys router en een dus die WD my book netwerkschijf aangekoppeld via een LAN stekker, de pc's in mijn huis kunnen er ook op en ook bestanden heen en weer slepen. Alleen de PS3 ziet de schijf wel maar geeft geen bestanden weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm weer paar uurtjes verder, iets als Twonkymedia is echt noodzakelijk ? Gewoon Fat32 USB in de WD my book world edition gaat de PS3 niet vinden ?

Ik zie dat je de WD My book eerst zal moeten hacken, als Twonky media er op moet, maar ik ben niet zo'n tweaker, helemaal niet met Linux.

Is het ook simpeler op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hmmm net de nieuwe firmware voor de ps3 geinstalleerd, en gelijk krijg ik mn PMS niet meer gevonden :s Iemand vergelijkbare problemen?

Edit: probleem gevonden. Lag niet aan de ps3 firmware, maar aan een java update die gisteravond gedraaid is. Java verwijderen, PMS starten en automatisch de voor PMS goeie versie laten installeren heeft de boel hersteld.

[ Voor 45% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-09-2009 08:21 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb mijn PS3 ingeruild voor een XBOX360 en wat mij betreft een verstandige keuze.

Ik heb echter nu 1 probleem ik heb geen 5.1 geluid bij de films die ik stream via PMS, heeft iemand hier een oplossing voor? Ik maak geen gebruik van codec packs aangezien dat ook niet nodig was bij de PS3 ik heb die codec packs wel gebruikt maar dat gaf ook geen resultaat.

Mvg,
ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:52:
Ik heb mijn PS3 ingeruild voor een XBOX360 en wat mij betreft een verstandige keuze.
Het al dan niet verstandig zijn van deze keuze zal ik in het midden laten. Echter denk ik dat je hier in het verkeerde topic je vraag stelt. Het is namelijk een vraag die je stelt over het programma Playstation3 Media Server waar het je X360 zou moeten voeden met media...

Wellicht beter om te klankborden in Het Xbox 360 Ervaringen Topic Deel 62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:56:
Dag mensen,

Ik zit nu al weken te klooien met de PS3 en een NAS.

*knip*
Voor een NAS is het niet nodig om als FAT32 geformateerd te zijn. (Een NAS is immers net als een share op een pc, die zijn ook vaak gewoon NTFS.)
De FAT32 limitatie is er alleen als je een HDD in de PS3 of direct aan de usb poort van je PS3 hangt. Je hebt die Lacie Network Space dus voor niets om zeep geholpen :+ (die kan je hiermee weer fixen: http://www.sysresccd.org/Main_Page)

Je moet inderdaad wel iets van software op je NAS installeren zodat de bestanden ook daadwerkelijk je netwerk opgestreamd worden. Dat je pc de NAS kan zien en benaderen zegt niets, dit werkt op een andere manier. Probeer Twonky idd eens :)

[ Voor 49% gewijzigd door Meelobee op 01-09-2009 14:22 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb sinds kort PMS draaien op een macbook 2ghz, 2gb ram.
Alles speelde lekker voltjes af, over het 100mbit wired net.

Echter, de laatste paar mkv's 1080p, leverde problemen op. De buffer kreeg geen kans om gevuld te worden. Wat blijkt, achteraf, deze mkv had gemuxte nl subs.

Vervolgens heb ik in PMS de Subs uitgeschakeld, en nu loopt deze mkv ook als een zonnetje.
De hele handel moet natuurlijk nu gere-encode worden, ipv alleen maar gemuxt, omwille van de subs....
blijkbaar is dan een macbook 2ghz te traag?

Iemand hier een oplossing voor, om mkv's met nl subs, af te kunnen spelen zonder dat dit haperingen oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Je geeft zelf het antwoord al he :)
Denk dat die processor het niet redt. Wellicht kan je de quality settings nog verlagen maar of je dat nou wil...

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:23
ik heb PMS ook geinstalleerd op mijn computer, maar als ik mkv afspeel stottert het beeld hier en daar.

specs van mn pc zijn: E8400@3600 ghz, 2Gb geheugen

zou moeten kunnen toch?

Stop chasing the dream, you're already living it

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Qosmic schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:42:
ik heb PMS ook geinstalleerd op mijn computer, maar als ik mkv afspeel stottert het beeld hier en daar.

specs van mn pc zijn: E8400@3600 ghz, 2Gb geheugen

zou moeten kunnen toch?
Ligt natuurlijk ook aan de verbinding tussen je PC en de Playstation.

• Qosmic
idd, excuses.
Heb een Linksys WRT54GL ertussen zitten.
Weet alleen niet welke snelheid dat is? :?

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Qosmic schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:48:
idd, excuses.
Trek een draad, opgelost. Specs pc zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippes
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-10 16:50
Qosmic schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:48:
idd, excuses.
Ik had precies hetzelfde probleem met die router er tussen, heb nu mn pc direct via een gigabite NIC en cat6 kabel aan mn ps3 gekoppeld, nu speelt hij probleemloos MKV's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ik kan alleen niet van boven (waar mn pc staat) een draad naar beneden trekken richting mn PS3, dus das wel balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Alles kan ;) Kan je eventueel niet buitenlangs? Of ligt er niet toevallig al ergens een coax kabel door een buisje naar boven waar je een cat5 kabel naast kan proppen?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allen, ik heb even een vraagje tussen door:-) ik vraag me af waarom ik wel blueray kan streamen met digitaal geluid en geen enkele hapering , maar als ik een simpel vob dvd5 bestandje wil streamen loopt binnen 2 seconden de buffer leeg die al niet geheel was gevuld wat ie trouwens met blueray wel doet en geen milimeter terug loopt,ligt dit aan een instelling of ligt het aan het type bestand?en wat kan ik er eventueel aan doen?alvast bedankt grz kevin oh enuh ik gebruik het progje ps 3media server

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de startpost !
Ik had direct de 1e dag TVersity op de pc gegooid en alles werkte direct :)
Nu alleen nog uitzoeken hoe ik Blu-Ray kan streamen, en dan is alles super. (Kan de Blu-Ray speler DTS-HD trouwens zelf decoderen? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10 08:04
Dammit.
Nu heb ik net windows 7 op mijn pc geinstaleerd en wilt pms niet meer werken.
Vanaf dat de stream hoger dan 15mbps stottert het massaal.
Ik heb gwn de instellingen van de startpost overlopen net zoals de vorige keer en toen werkte het wel, bij traces werkt ook alles normaal.
Zit er in windows 7 nog ergens iets dat dit kan tegenhouden?

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10 20:46
Ik heb een .mkv met daarin Engelse en Nederlandse subtitles
Als ik de films afspeel en kies voor ondertitels dan zegt hij iets in de trant van "Geen ondertitels beschikbaar"

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik zit ook te klooien met allerlei BluRay formaten. Ik moet zeggen dat PMS heel veel formaten gewoon niet af kan spelen. Met ondertitels schiet het ook niet op.
  • Ik heb de film 300 met MPEG TS files Video: WVC1 1920x1080 23.98fps [Video] Audio: Dolby AC3 48000Hz stereo [Audio]
    Text [Subtitle]. PMS speelt hem niet af. Windows Media Player classic wel.
  • Film: Jackie Brown met nl subs Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1040 23.98fps [Video]. PMS laat geen subs zien, Windows Media Player Classics wel.
  • Film 300 MPEG TS file Video (andere dan eerder genoemd): WVC1 1920x1080 23.98fps [Video] Audio: DTS 48000Hz 6ch [Audio]. Windows Media Player classic speelt hem gewoon af. Via PMS hapert hij als een malle.
  • etc.
Is PMS nu zo kieskeurig met formaten of doe ik iets fout??

VIDEO_TS mappen van gewone dvd rips speelt hij ook niet echt goed af. Ik krijg geen subtitles of de film doet het helemaal niet...

PS: Ik heb de walkthrough doorgelopen gemeld in de startpost, dus met de codecpack e.d.

[ Voor 6% gewijzigd door Rob1106 op 06-09-2009 11:18 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:21

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik vind het vervelend dat PS3 media server soms zo langzaam is met het overbrengen van de inhoud van een partitie/directory, vooral wanneer je een partitie deelt met veel divx films bijvoorbeeld duurt het soms een eeuwigheid voordat de hele lijst beschikbaar is. Ook haperen films die je kijkt terwijl de hele lijst nog niet klaar is met laden.
Ik heb mn PS3 gewoon met een LAN kabel aangesloten, dus het lijkt me geen bandbreedte probleem zoals je dat met WiFi kunt hebben.

Is er misschien een optie voor in PS3 Media Server die dit proces versnelt? ik heb het maken van thumbnails al uitgeschakeld.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Media Bibliotheek in PMS aanzetten (onder tab Navigatie/Share instellingen) zou misschien kunnen schelen.

Zelf heb ik overigens nooit problemen met laden van bestanden. Ik heb het als volgt ingericht: 2 schijven van 750Gb, op elke schijf een folder gemaakt; Shared_1 & Shared_2 en die folders heb ik in PMS als gedeelde mappen ingesteld. In deze mappen vervolgens weer een onderverdeling dmv mappen; HD, Animatie, Series, etc. Alles wat ik in deze mappen zet is direct beschikbaar in PMS (en dus op m'n PS3)
Ik hoef nooit PMS te herstarten of opnieuw naar bestanden te laten scannen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Meelobee op 06-09-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:24
Rob1106 schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:16:
Ik zit ook te klooien met allerlei BluRay formaten. Ik moet zeggen dat PMS heel veel formaten gewoon niet af kan spelen. Met ondertitels schiet het ook niet op.
  • Ik heb de film 300 met MPEG TS files Video: WVC1 1920x1080 23.98fps [Video] Audio: Dolby AC3 48000Hz stereo [Audio]
    Text [Subtitle]. PMS speelt hem niet af. Windows Media Player classic wel.
  • Film: Jackie Brown met nl subs Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1040 23.98fps [Video]. PMS laat geen subs zien, Windows Media Player Classics wel.
  • Film 300 MPEG TS file Video (andere dan eerder genoemd): WVC1 1920x1080 23.98fps [Video] Audio: DTS 48000Hz 6ch [Audio]. Windows Media Player classic speelt hem gewoon af. Via PMS hapert hij als een malle.
  • etc.
Is PMS nu zo kieskeurig met formaten of doe ik iets fout??

VIDEO_TS mappen van gewone dvd rips speelt hij ook niet echt goed af. Ik krijg geen subtitles of de film doet het helemaal niet...

PS: Ik heb de walkthrough doorgelopen gemeld in de startpost, dus met de codecpack e.d.
ik zie een aantal WVC1 files ertussen. Ik heb o.a. harry potter serie in full hd .mkv met WVC1 video codec en dit speelt ook niet af. Mede omdat WVC1 een codec is met licentie kosten wat ik er van begrijp. Deze ondersteund de PS3 niet waardoor je eventueel moet transcoden maar volgens mij ondersteund PMS dit ook niet mede omdat voor de WVC1 codec licentie afgedragen moet worden. Oftewel werkt nieej :)

Alle usenet mkv's spelen verder goed af bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Ok, dat zou het eea kunnen verklaren. Zal er in het vervolg op letten.

Gaat er overigens ooit nog een een normale standaard komen mbt HD-films?? Vind het maar zwaar irritant allemaal. Geef mij maar gewoon lekker de VIDEO_TS files van dvd's.

Hoe spelen jullie trouwens VIDEO_TS files af? Dit krijg ik ook niet helemaal perfect werkend. Al helemaal niet wegens de zware tekortkoming dat je geen signaal terug kan sturen. Voor het selecteren van menu opties bijvoorbeeld... Gaat dit ook nog eens gefixt worden of is dit echt een technische beperking??

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Hallo Tweakerts,

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe Mediacenter oplossing en nu de nieuwe PS3 slim er is tegen een interessantere prijs overweeg ik om de PS3 als mediacenter te gebruiken. Uiteraard heb ik een streaming server nodig en daarvoor dacht ik aan de Acer easystore h340.

Ik weet niet of ik Windows Home Server zou houden, ik overweeg om bvb Windows 7 of een ander OS te installeren. De reden waarom ik in dit topic post is het volgende:

1/ de H340 heeft een intel atom 230 (1,6 Ghz) aan boord. Is deze processor krachtig genoeg om transcoding te doen voor de PS3? 720p? 1080p?
2/ Als deze niet krachtig genoeg is, kan je dan via 'distributed computing' een andere pc in het netwerk laten bijspringen?
3/ Als deze niet krachtig genoeg is voor transcoding, kan ik dan wel 1080p films streamen in een codec die native door PS3 is gesupporteerd?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort in het bezit van een PS3 en gebruik PMS. Ik zie heel veel berichten (ook buiten dit forum) met vragen over m2ts en subtitles. Ik ben zelf een hele week bezig om het e.e.a. uit te zoeken. Hierbij mijn ervaringen om andere beginners op weg te helpen.

PMS speelt bij mij m2ts alleen af via de #transcode# folder. Selecteer je de m2ts file in de hoofdfolder, dan krijg ik zwart beeld en PMS geeft een Mencoder error. Via de #transcode# folder speelt ie echter geen subtitles af. Wat te doen?

1. Met TsMuxer de m2ts demuxen. Je krijgt dan een video file (.264), een audio file (.dts) en een subtitles file (.sup). De .sup file kun je met BDSup2Sub naar een sub/idx file omzetten die door andere mediaplayers herkend wordt. Echter niet door PMS, want die leest helaas geen sub/idx. Voor de PMS heb je een .srt file nodig. Dus downloaden vanaf bv ondertitel.com en evt syncen met SubSync of Subtitle Workshop.

2. Met MkvMerge kun je de .264 file, de .dts file en de .srt file muxen in een mkv file. Bij de video file moet je handmatig de framerate opgeven (24000/1001). Bij de audio mag je aangeven welke taal het is. Bij de subs ook.

En voila! Je hebt een mkv file met subs die door de PMS afgespeeld kan worden. Dat in enkele minuten tijd, want er hoeft niet re-encode te worden.
Belangrijk! Bij Mencode ondertitel instellingen vul je in nl,dut anders krijg je geen subs te zien. Toen bleek dat sommige mkv's bij mij wel subs toonden en sommige niet. Dat bleek te komen doordat sommige mkv's een subtitle bevatten waarvan de taal niet is ingesteld. Je kunt daarom beter instellen nl,dut,und (undefined).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees overal dat PMS dvd iso files gewoon kan afspelen. Als ik een iso file selecteer, dan zegt ie "er zijn geen titels". Het zal ongetwijfeld een PMS instelling zijn. Kan iemand mij op weg helpen?

Edit: hij speelt bij wel wel dvd iso af. Dat wat ie niet afspeelt heeft mogelijk te maken met de manier waarop ik de iso heb gemaakt.

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Robbeke schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:37:
Hallo Tweakerts,

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe Mediacenter oplossing en nu de nieuwe PS3 slim er is tegen een interessantere prijs overweeg ik om de PS3 als mediacenter te gebruiken. Uiteraard heb ik een streaming server nodig en daarvoor dacht ik aan de Acer easystore h340.

Ik weet niet of ik Windows Home Server zou houden, ik overweeg om bvb Windows 7 of een ander OS te installeren. De reden waarom ik in dit topic post is het volgende:

1/ de H340 heeft een intel atom 230 (1,6 Ghz) aan boord. Is deze processor krachtig genoeg om transcoding te doen voor de PS3? 720p? 1080p?
2/ Als deze niet krachtig genoeg is, kan je dan via 'distributed computing' een andere pc in het netwerk laten bijspringen?
3/ Als deze niet krachtig genoeg is voor transcoding, kan ik dan wel 1080p films streamen in een codec die native door PS3 is gesupporteerd?
1) Nee, dat lijkt me niet. Atom kan het wellicht afspelen maar transcoding kan je wel vergeten. Hier heb je echt wat meer power voor nodig!
2) Nee, je kan wel op een andere PC PMS draaien :)
3) Ja, dan ben je aan het muxen (hiervoor gebruik je TsMuxer, PMS verandert de container naar MPEG maar de codec blijft AVC / whatever), hiermee verlies je het gebruik van subtitles. Deze optie gebruikt ook de minste bandbreedte.

PMS draait ook erg goed onder Linux trouwens, ik heb het hier met Ubuntu server draaien maar het zou op elke Linux distro moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lexus! schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:25:
[..]
Intel c2d 6420, 2.13GHz
4GB ram
[..]
Goed, nu het stotteren voorbij is door de aanschaf van een nieuw systeem (i7 920, 6GB, HD4870 1GB, etc) loop ik tegen een nieuw probleem aan.

Nu is het pauzeren van de 1080 film juist de veroorzaker van het stotteren. Als ik na spoelen, springen naar een bepaalde tijd, of pauze de film probeer te hervatten krijg ik het gestotter er niet meer uit. Ik moet dan de ps3 media server software herstarten (tijdens de pauze) waarna ik de film weer op play kan zetten zonder gestotter. Iemand een idee hoe dit kan? De buffer is in een fractie helemaal vol, daar kan het nu niet meer aan liggen. Qua netwerk ligt er een bekabeld gigabit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:30
Lexus! schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:48:
[...]

Goed, nu het stotteren voorbij is door de aanschaf van een nieuw systeem (i7 920, 6GB, HD4870 1GB, etc) loop ik tegen een nieuw probleem aan.

verhaal...
bijna alle films die transcoded afgespeeld moeten worden vragen om een systeem wat realtime de juiste stream maakt om het voor de PS3 afspeelbaar te maken. Nu heb je een systeem wat aan deze eisen voldoet maar als je de film voor en achteruit gaat spelen is de buffer continue aan het opbouwen. Dit is dus 400mb die jij in een fractie van een seconde compleet wil hebben. Redelijk onmogelijk met de huidige systemen denk ik.
Pauzeer de film na het vooruitspoelen. Of nog beter, reencode gewoon wat je echt zonder stotteren wil zien met bijvoorbeeld tsmuxer of 4media video convertor.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
utbone schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:24:
[...]

bijna alle films die transcoded afgespeeld moeten worden vragen om een systeem wat realtime de juiste stream maakt om het voor de PS3 afspeelbaar te maken. Nu heb je een systeem wat aan deze eisen voldoet maar als je de film voor en achteruit gaat spelen is de buffer continue aan het opbouwen. Dit is dus 400mb die jij in een fractie van een seconde compleet wil hebben. Redelijk onmogelijk met de huidige systemen denk ik.
Pauzeer de film na het vooruitspoelen. Of nog beter, reencode gewoon wat je echt zonder stotteren wil zien met bijvoorbeeld tsmuxer of 4media video convertor.
Ik begrijp dat het voor- en achteruitspoelen praktisch onmogelijk is, dat is ook niet het probleem. Als ik hem op pauze heb gehad dan wil hij daarna niet vloeiend meer draaien. Alsof er in PMS een timeout opgetreden is waardoor het bufferen gestopt is. Spelen, pauzeren, wachten en weer spelen werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Meelobee schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:28:
Media Bibliotheek in PMS aanzetten (onder tab Navigatie/Share instellingen) zou misschien kunnen schelen.

Zelf heb ik overigens nooit problemen met laden van bestanden. Ik heb het als volgt ingericht: 2 schijven van 750Gb, op elke schijf een folder gemaakt; Shared_1 & Shared_2 en die folders heb ik in PMS als gedeelde mappen ingesteld. In deze mappen vervolgens weer een onderverdeling dmv mappen; HD, Animatie, Series, etc. Alles wat ik in deze mappen zet is direct beschikbaar in PMS (en dus op m'n PS3)
Ik hoef nooit PMS te herstarten of opnieuw naar bestanden te laten scannen. :)
Oke, dan ga ik dat eens proberen. Maar ik neem aan dat als ik nieuwe content op mijn harddisk heb ik mijn bibliotheek weer moet resetten, of niet?

En raar dat bij jou alles wel in een keer zichtbaar is, en blijft! Ik moet na een reset van mijn PS3 weer alles opnieuw inladen vanuit PMS. Wel merk ik een verschil dat mappen sneller geladen en zichtbaar worden op de Media Server dan losse bestanden. Ik heb de partities als geheel gedeeld met PMS, want ze staan helemaal vol met films. Misschien moet ik de losse files ook maar in mappen zetten?

[ Voor 18% gewijzigd door reuzekind op 09-09-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

reuzekind schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:02:
[...]

Oke, dan ga ik dat eens proberen. Maar ik neem aan dat als ik nieuwe content op mijn harddisk heb ik mijn bibliotheek weer moet resetten, of niet?

En raar dat bij jou alles wel in een keer zichtbaar is, en blijft! Ik moet na een reset van mijn PS3 weer alles opnieuw inladen vanuit PMS. Wel merk ik een verschil dat mappen sneller geladen en zichtbaar worden op de Media Server dan losse bestanden. Ik heb de partities als geheel gedeeld met PMS, want ze staan helemaal vol met films. Misschien moet ik de losse files ook maar in mappen zetten?
Probeer dan eens dezelfde inrichting als ik heb: maak op die partitie een map Shared, zet daar alles in en deel die map in PMS, in plaats van de partitie.
Ik kan zelfs als PMS aanstaat nieuwe bestanden toevoegen, deze worden zonder reset meteen door de ps3 gezien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Aldmar

Niks...

reuzekind schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:02:
[...]

Ik heb mijn film/muziek-hardeschijf als volgt ingedeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
D schijf:
 -- Films
 -- -- Film A
 -- -- -- Film A.mkv
 -- -- -- Film A.srt
 -- -- -- Film A.jpg
 -- -- Film B
 -- -- -- Film B.mkv
 -- -- -- Film B.srt
 -- -- -- Film B.jpg
 etc.
 -- Muziek
 -- -- Album A
 -- -- -- Nummer 1
 -- -- -- Nummer 2
 -- -- Album B
 -- -- -- Nummer 1
 -- -- -- Nummer 2
etc.

In PMS heb ik alleen de mappen 'Films' en 'Muziek' als gedeelde map aangegeven. (dus D:\Films en D:\Muziek) De films staan ieder in hun eigen map waardoor het scrollen door de films erg snel gaat. Als je alle films in 1 map zou zetten, moet PMS van elke film data ophalen (bv de tijdsduur wat je in het klein onder de film ziet staan. ) wat erg lang kan duren als je er een aardig aantal films hebt staan. Als ik nu Film C toevoeg aan 'Films', wordt deze realtime toegevoegd. Ik zie het mapje als het ware tevoorschijn schieten zodra ik het kopiëren naar 'Films' klaar is. Ik hoef niets in PMS te resetten. _/-\o_

Het vreemde wat ik alleen wel heb is dat bij sommige films de cover (met dezelfde naam als de .mkv) wel wordt weer gegeven en bij de ander weer niet. Is PMS zo kieskeurig wat betreft formaten van jpg? Het ligt niet aan de resolutie; sommige hoge resolutie covers doen het terwijl lage resoluties het niet doen, en andersom. Het lijkt willekeurig te gebeuren. Ik heb verder, voor zover dat kan naast de resolutie, geen verschil kunnen ontdekken tussen de jpg's... (Alle covers komen van blu-ray.com en thumbnail generation staat uit.) :/

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Aldmar schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:49:
[...]

Ik heb mijn film/muziek-hardeschijf als volgt ingedeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
D schijf:
 -- Films
 -- -- Film A
 -- -- -- Film A.mkv
 -- -- -- Film A.srt
 -- -- -- Film A.jpg
 -- -- Film B
 -- -- -- Film B.mkv
 -- -- -- Film B.srt
 -- -- -- Film B.jpg
 etc.
 -- Muziek
 -- -- Album A
 -- -- -- Nummer 1
 -- -- -- Nummer 2
 -- -- Album B
 -- -- -- Nummer 1
 -- -- -- Nummer 2
etc.

In PMS heb ik alleen de mappen 'Films' en 'Muziek' als gedeelde map aangegeven. (dus D:\Films en D:\Muziek) De films staan ieder in hun eigen map waardoor het scrollen door de films erg snel gaat. Als je alle films in 1 map zou zetten, moet PMS van elke film data ophalen (bv de tijdsduur wat je in het klein onder de film ziet staan. ) wat erg lang kan duren als je er een aardig aantal films hebt staan. Als ik nu Film C toevoeg aan 'Films', wordt deze realtime toegevoegd. Ik zie het mapje als het ware tevoorschijn schieten zodra ik het kopiëren naar 'Films' klaar is. Ik hoef niets in PMS te resetten. _/-\o_
Aan zo'n oplossing zit ik dus ook te denken. Weet iemand hier misschien of er een programma is die makkelijk en automatisch mappen kan maken met dezelfde naam als de losse bestanden, en dan de losse bestanden in die nieuwe map kan zetten?

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

In de tutorial staat het volgende:
1)Ga naar www.java.com/nl/dowload en installeer Java 6 update 12. Reboot.
2)Installeer K-lite Mega codecpack full.....halverwege verschijnt een scherm waarin gevraagd wordt orginele settings te herstellen......uncheck dit. Na installatie kunnen via programma's/K-lite codeckpack nog wijzigingen worden doorgevoerd. Reboot. ( Dit is optioneel geworden als je de laatste versie 1.10.1 van PMS gebruikt. )
3)Installeer Avisynth 2.5.7........neem niet versie 2.5.8., want die kan problemen geven. Reboot.
4)Installeer Video Lan Media Speler of te wel VLC 0.9.8a. Reboot.
5)Installeer PMS. Reboot.
Is dat K-lite pack nou optioneel? Of het wijzigen daarvan? Maw wat betekent 'dit'.

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 23:35
nitpicker schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:32:
In de tutorial staat het volgende:

[...]

Is dat K-lite pack nou optioneel? Of het wijzigen daarvan? Maw wat betekent 'dit'.
K-Lite is inderdaad optioneel.
Heb met dat pack al veel problemen gehad.

Ik heb alles zoals in de tutorial omschreven staat geinstalleerd, maar dus zonder K-lite.
vervolgens op de website van PMS de instructies gevolgd voor de te installeren programma's.
Alles werkt nu prima!

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:52
Ik heb op mijn PC PS3 media server draaien, deze is draadloos verbonden. Mijn PS3 is ook draadloos verbonden.

Wanneer ik bijvoorbeeld een MP3 wil afspelen, duurt het gemiddeld ca. 10 seconden (zoniet langer) voordat deze begint met spelen... Vanwaar deze belabberder performance? meer hier last van?

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Motorfret schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:40:
vervolgens op de website van PMS de instructies gevolgd voor de te installeren programma's.
Alles werkt nu prima!
Welke instructies... kdenk dat ik er overheen kijk...

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

reuzekind schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:19:
[...]

Aan zo'n oplossing zit ik dus ook te denken. Weet iemand hier misschien of er een programma is die makkelijk en automatisch mappen kan maken met dezelfde naam als de losse bestanden, en dan de losse bestanden in die nieuwe map kan zetten?
Als je usenet gebruikt is Alt.Binz een tip om te gebruiken, die doet bovenstaande vanzelf met nieuwe downloads. (voor je bestaande collectie weet ik zo 123 niets. )

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Ik raad iedereen die problemen heeft met HD content deze gewoon met mkv2vob te remuxen en dan te streamen met tversity. Met PMS heb ik vaak problemen met de sync en seeken werkt voor geen meter. Met Tversity en mkv2vob werkt dit perfect. Het remuxen duurt afhankelijk van het formaat maar een paar minuten...
PMS overigens werkt bij weer beter voor Xvid.

• RnB
  • Laatst online: 14:15

RnB

Net een weekje mijn ps3 slim, ben er zeer content mee.
Nu wilde ik iets meer ermee doen en kwam ik in dit topic terecht.
Ik gebruik op dit moment PMS, wat zonder problemen en snel (met video) werkt. 720p streamen dmv WiFi werkt perfect hier, geen gestotter of out of sync problemen.
Helaas is 1080p iets teveel gevraagd om te streamen, boven de 15mbps begint alles te haperen. Maargoed, voortaan mijn films maar in 720p verkrijgen, dan is er niets aan de hand.

Ik vind het streamen van mp3tjes wel triest, het loaden duurt langer dan een 720p/1080p film, wat dus heel irritant is, wil je steeds een ander liedje luisteren. Is dit te omzeilen of werkt PMS nou eenmaal zo?

En nog iets anders, ik wilde al mijn muziek op de HD van mijn ps3 zetten dmv een externe schijf, maar de ps3 ziet mijn schijf niet. Hij springt aan, krijgt genoeg juice (anders piept ie) en ik hoor de schijf seeken, maar hij komt nergens tevoorschijn. Zou dit door het NTFS filesystem komen? Oplossingen hiervoor?

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:51
RnB schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:55:
Net een weekje mijn ps3 slim, ben er zeer content mee.
Nu wilde ik iets meer ermee doen en kwam ik in dit topic terecht.
Ik gebruik op dit moment PMS, wat zonder problemen en snel (met video) werkt. 720p streamen dmv WiFi werkt perfect hier, geen gestotter of out of sync problemen.
Helaas is 1080p iets teveel gevraagd om te streamen, boven de 15mbps begint alles te haperen. Maargoed, voortaan mijn films maar in 720p verkrijgen, dan is er niets aan de hand.
Bij mij precies hetzelfde probleem, maar 720p gaat niet eens vlekkeloos bij mij...Heb dan ook de optie van Good quality for WiFi oid geselecteerd, jij ook?

Ik vind het streamen van mp3tjes wel triest, het loaden duurt langer dan een 720p/1080p film, wat dus heel irritant is, wil je steeds een ander liedje luisteren. Is dit te omzeilen of werkt PMS nou eenmaal zo?
Iemand hier boven je heeft hetzelfde probleem, ik stream eigenlijk nooit mp3'tjes

En nog iets anders, ik wilde al mijn muziek op de HD van mijn ps3 zetten dmv een externe schijf, maar de ps3 ziet mijn schijf niet. Hij springt aan, krijgt genoeg juice (anders piept ie) en ik hoor de schijf seeken, maar hij komt nergens tevoorschijn. Zou dit door het NTFS filesystem komen? Oplossingen hiervoor?
Yep, alleen FAT32 geformateerde externe HDD's worden herkend door de PS3

• RnB

RnB

Bij mij precies hetzelfde probleem, maar 720p gaat niet eens vlekkeloos bij mij...Heb dan ook de optie van Good quality for WiFi oid geselecteerd, jij ook?
Hm, apart dat je problemen hebt met 720p materiaal.
Mss is het signaal niet optimaal bij jou? Met mijn laptop, wat in dezelfde kamer als mijn ps3 slim staat, heb ik een signaalsterkte van 99%, dus dat is bijna perfect.
Die optie van Good quality for WiFi ken ik niet, dus die zal ik ook niet geselecteerd hebben.
Iemand hier boven je heeft hetzelfde probleem, ik stream eigenlijk nooit mp3'tjes
Okay, dan ben ik dus niet de enige. Maar ik vind het wel een vaag probleem, aangezien een 720p film sneller opstart.
Yep, alleen FAT32 geformateerde externe HDD's worden herkend door de PS3
Shit, zoiets dacht ik dus al, wat is dit nou weer voor onzin. Ik heb NTFS nodig voor mijn >4GB files. Zitten er voordelen aan FAT32, dat Sony dit alleen gebruikt?
Ik heb op mijn PC PS3 media server draaien, deze is draadloos verbonden. Mijn PS3 is ook draadloos verbonden.

Wanneer ik bijvoorbeeld een MP3 wil afspelen, duurt het gemiddeld ca. 10 seconden (zoniet langer) voordat deze begint met spelen... Vanwaar deze belabberder performance? meer hier last van?
Jep, same here zoals je hebt kunnen lezen.

EDIT: Jammer maar helaas, volgens mij ligt het echt aan de film of het lukt of niet. Ik ben al de hele avond aan het kloten aan de instellingen in PMS om Knowing in 720p lekker te laten draaien, maar het wil gewoon niet! :'(
Volgens mij werken die instellingen ook niet, aangezien ik als maximale bandbreedte 15 en 12Mbps had ingevuld, maar hij daar toch bovenuit komt, waardoor de film dus hapert.
Verder had ik wat andere instellingen veranderd, zoals de Mpeg2 kwaliteitsinstelling. Hij stond eerst op best quality, ik heb deze later veranderd naar Good for Wifi en Medium for Wifi, maar ook dit hielp niet. PMS blijft gewoon in de standaard instelling heb ik het idee en dat werkt gewoon niet bij films die boven de 15Mbps komen. Niet met Wifi althans.
Bedraden kan ik hier helaas niet, anders was het probleem snel opgelost.
Zo zie je maar weer dat veel specs pure theorie is. Mijn Wifi kaartje, mijn router en mijn ps3 'zouden' 54Mbps moeten halen, maar deze komen dus niet verder dan grofweg 20Mbps.

[ Voor 43% gewijzigd door RnB op 10-09-2009 22:17 ]

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-10 21:06
Ik heb ook een avond zitten klooien en rommelen met diverse instellingen.
Heb ook de tutorial uit de startpost compleet overgenomen.

Na een aantal keer proberen kwam ik erachter dat bij Mencoder de optie verbeterde multicore niet stond aangevinkt en opgeslagen.
Na dat vinkje loopt ie nu tot nu toe zonder te stotteren zelfs op loseless kwaliteit.

Dus even volhouden zal ik zeggen.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• RnB

RnB

Pakt ie bij jou wel de instellingen dan?
En stream jij ook via Wifi of via Ethernet?
Want ik heb echt alles nagekeken, de tuturial gevolgd en zelf geklooid eraan, maar zoals ik al zei, lijkt het net alsof ie de instellingen niet pakt.
Zou het mss door mijn OS komen? Ik gebruik PMS op W7 namelijk.. Aangezien PMS toch een soort beta programma is, kan ik me wel voorstellen dat ie W7 niet helemaal pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 23-10 21:06
Ja bij mij pakt ie wel de instellingen tenzij ik het doet terwijl hij nog aan het streamen is dan slaat pms het niet op.

Ik heb het eerst geprobeerd over wifi en een dvd gaat dan goed.
Maar hd absoluut niet, maar mijn modem/router staat in de slaapkamer en daar heb ik 22 andere wifi netwerken in de buurt 8)7
Maar wired pakt ie nu wel goed.

Vanavond eens een hele hd film kijken om te testen dat ie echt nergens meer blijft hangen.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

RnB schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:52:
Shit, zoiets dacht ik dus al, wat is dit nou weer voor onzin. Ik heb NTFS nodig voor mijn >4GB files. Zitten er voordelen aan FAT32, dat Sony dit alleen gebruikt?
Nope, alleen NTFS is ontwikkeld door Microsoft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dus?
Anders moeten ze licentiekosten betalen?
Zo lastig is dat toch niet om te implementeren.. Correct me if I'm wrong. :P
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 07:35:
Ja bij mij pakt ie wel de instellingen tenzij ik het doet terwijl hij nog aan het streamen is dan slaat pms het niet op.

Ik heb het eerst geprobeerd over wifi en een dvd gaat dan goed.
Maar hd absoluut niet, maar mijn modem/router staat in de slaapkamer en daar heb ik 22 andere wifi netwerken in de buurt 8)7
Maar wired pakt ie nu wel goed.

Vanavond eens een hele hd film kijken om te testen dat ie echt nergens meer blijft hangen.
Ja goed, dat ie wired wel werkt begrjip ik, dat is hier ook meerdere malen voorbij gekomen.
Ik kan er alleen met mijn pet niet bij dat het door de lucht niet kan, ook al is de verbinding 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
RnB schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:35:
Ja goed, dat ie wired wel werkt begrjip ik, dat is hier ook meerdere malen voorbij gekomen.
Ik kan er alleen met mijn pet niet bij dat het door de lucht niet kan, ook al is de verbinding 100%.
Verbinding 100% zegt toch niks over de beschikbare bandbreedte. Of je er nou wel of niet bij kan met je pet, wireless streamen blijft een kansloze missie. En ik verwacht dat mensen nog wel 100 keer een oplossing gaan vragen hiervoor in de dit topic, maar die is er gewoon niet. Ja, wired, dat werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Lexus! schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:48:
[...]

Nu is het pauzeren van de 1080 film juist de veroorzaker van het stotteren. Als ik na spoelen, springen naar een bepaalde tijd, of pauze de film probeer te hervatten krijg ik het gestotter er niet meer uit. Ik moet dan de ps3 media server software herstarten (tijdens de pauze) waarna ik de film weer op play kan zetten zonder gestotter. Iemand een idee hoe dit kan? De buffer is in een fractie helemaal vol, daar kan het nu niet meer aan liggen. Qua netwerk ligt er een bekabeld gigabit netwerk.
@ hierboven, ik heb een bekabeld netwerk en een pc die snel genoeg is, maar weet jij toevallig een oplossing voor mijn probleem? Na pauzeren krijg ik de film niet meer vloeiend aan de gang :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Post eens je debug.log en PMS.log, zonder die bestanden is het onmogelijk om te zien wat er mis kan zijn.

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Een oplossing hiervoor is TSMuxer gebruiken om je bestanden in stukken te knippen (Tabblad 'Split & Cut', 4Gb invullen bij de optie 'Split by size every ....')

[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 12-09-2009 12:53 ]

Verwijderd

via zoekfunctie helaas niet kunnen vinden, volgens mij is het echt een beginnersprobleem maar vraag het toch maar omdat ik er niet uit kom. Met PS3 media center werkt mp3 wel. Echter video niet, ongeacht bestandstype. Zie de bestanden wel in 'map' transcode' echter de melding 'er zijn geen tracks die kunnen worden gekopieerd'. Firewall staat uit, vraag ook gesteld op het ps3 media center forum, helaas geen antwoord daar.

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:22

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:00:
via zoekfunctie helaas niet kunnen vinden, volgens mij is het echt een beginnersprobleem maar vraag het toch maar omdat ik er niet uit kom. Met PS3 media center werkt mp3 wel. Echter video niet, ongeacht bestandstype. Zie de bestanden wel in 'map' transcode' echter de melding 'er zijn geen tracks die kunnen worden gekopieerd'. Firewall staat uit, vraag ook gesteld op het ps3 media center forum, helaas geen antwoord daar.
Je zit wel in het juiste "menu" van de XMB op de PS3 te zoeken?
Dus MP3's bij Music en video's onder Video.... ?

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Verwijderd

Seraphus-Y schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:03:
[...]

Je zit wel in het juiste "menu" van de XMB op de PS3 te zoeken?
Dus MP3's bij Music en video's onder Video.... ?
Bedankt voor de snelle tip. Ik was weer iets te voorbarig en heb niet goed gekeken, te ongeduldig.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Gisteren na lang twijfelen de Slim meegenomen voor 277. Geen spijt van :D Hij is veel stiller dan de 80GB die ik nog heb staan en stiekem vind ik 'm eigenlijk ook wel mooi :o Hij is veel mooier dan op foto's en het ziet er mooi slank en strak vormgegeven uit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Frank-NL schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:17:
[...]

Verbinding 100% zegt toch niks over de beschikbare bandbreedte. Of je er nou wel of niet bij kan met je pet, wireless streamen blijft een kansloze missie. En ik verwacht dat mensen nog wel 100 keer een oplossing gaan vragen hiervoor in de dit topic, maar die is er gewoon niet. Ja, wired, dat werkt ;)
Hoe bedoel je dat?
Ik neem aan dat ik 54Mbps aan bandbreedte heb, waarom? Nou, men geeft aan dat de G standaard een max snelheid heeft van 54Mbps, plus dat ik een 100% verbinding heb met de router, wat dus wil zeggen (theoretisch) dat ik 54Mbps aan bandbreedte heb.
Ik snap ook wel dat dat allemaal lulkoek is, maar dat ie niet meer dan 15Mbps aankan snap ik dan weer niet, begrijp je me?
En dan kan je wel zeggen dat het onbegonnen werk is om via wireless HD shit te streamen, maar ik wil weten waarom.
Meelobee schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:52:
[...]

Een oplossing hiervoor is TSMuxer gebruiken om je bestanden in stukken te knippen (Tabblad 'Split & Cut', 4Gb invullen bij de optie 'Split by size every ....')
Bedankt voor de info, maar hier ga ik niet aan beginnen. Mijn moeder heeft nog een externe schijf in FAT32, dus ik heb daar al mijn muziek en foto's opgezet om ze op mijn ps3 te zetten. :)

[ Voor 4% gewijzigd door RnB op 13-09-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:27:
[...]

Hoe bedoel je dat?
Ik neem aan dat ik 54Mbps aan bandbreedte heb, waarom? Nou, men geeft aan dat de G standaard een max snelheid heeft van 54Mbps, plus dat ik een 100% verbinding heb met de router, wat dus wil zeggen (theoretisch) dat ik 54Mbps aan bandbreedte heb.
Ik snap ook wel dat dat allemaal lulkoek is, maar dat ie niet meer dan 15Mbps aankan snap ik dan weer niet, begrijp je me?
En dan kan je wel zeggen dat het onbegonnen werk is om via wireless HD shit te streamen, maar ik wil weten waarom.

54Mbps is theorie....verkooppraat dus.....in de praktijk kom je niet verder dan 15-20 Mbps. Hd kan pieken over de 100Mbps.....dus met 15 ga je dat nooit redden. Vastlopen en stotteren als resultaat. Lijntje trekken en alles is oke.

[...]

Bedankt voor de info, maar hier ga ik niet aan beginnen. Mijn moeder heeft nog een externe schijf in FAT32, dus ik heb daar al mijn muziek en foto's opgezet om ze op mijn ps3 te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

RnB schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:35:
Dus?
Anders moeten ze licentiekosten betalen?
Zo lastig is dat toch niet om te implementeren.. Correct me if I'm wrong. :P
Nee, is niet lastig. Maar Sony en Microsoft hebben het niet zo op elkaar wat consoles betreft. Dus boycot Sony het door Microsoft ontwikkelde systeem.

Het is trouwens weer geen probleem om op de interne schijf bestanden groter dan 4gb te zetten. Sony heeft een eigen soort bestandssyteem ontwikkeld dat ook bestanden >4gb aan kan. Dus via netwerk overpompen op je PS3 werkt wel.

[ Voor 22% gewijzigd door reuzekind op 14-09-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ah okay, bedankt voor de informatie. :)
Hm, dat het verkooppraat was, wist ik wel, maar dat je in de praktijk minder dan de helft haalt? Dat had ik nooit gedacht, dat is toch voor de gek houden of heb ik het nou mis? En aangezien het een standaard is, waarom is daar nooit wat aan gedaan?
Ja zwaar offtopic dit, maar dit vind ik niet kunnen. :P
Maarre.. pieken op 100Mbps? Zelfs de 1080p films die ik heb komen niet verder dan 30..

Om maar weer ontopic te gaan, je zou die stottering eigenlijk toch tegen kunnen gaan dmv de settings in PMS? Je kan de max bandbreedte aangeven en er is een setting voor WiFi.
Maar bij mij werken deze settings niet en volgens mij was ik niet de enige, hier wel een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
[...]

Puur vanwege de bandbreedte, die dus zoals eerder al gezegd niet toereikend is met wireless verbindingen. Misschien dat je met de nieuwe standaard betere resultaten haalt maar die standaard heeft de PS3 niet.

Lees hier de reacties maar eens over de bandbreedte die je overhoudt op een 300mbit verbinding: nieuws: IEEE keurt definitieve 802.11n-wifi-standaard goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:12
RnB schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:55:

[...]

Hm, dat het verkooppraat was, wist ik wel, maar dat je in de praktijk minder dan de helft haalt? Dat had ik nooit gedacht, dat is toch voor de gek houden of heb ik het nou mis? En aangezien het een standaard is, waarom is daar nooit wat aan gedaan?
Maarre.. pieken op 100Mbps? Zelfs de 1080p films die ik heb komen niet verder dan 30..
Films als Ice Age of Final Fantasy komen zelfs over de 200Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 14:19

MeNTaL_TO

The future is not set

RnB schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:55:

[...]

Om maar weer ontopic te gaan, je zou die stottering eigenlijk toch tegen kunnen gaan dmv de settings in PMS? Je kan de max bandbreedte aangeven en er is een setting voor WiFi.
Maar bij mij werken deze settings niet en volgens mij was ik niet de enige, hier wel een oplossing voor?
Er zijn een aantal scene's op de Planet Earth blu rays die daar ver boven gaan (dacht dat er 1 de 80 Mb aantikte).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:27

yassine

Nothing to it but to do it!

Beste tweakers, ik zit er ook over na te denken om voor een ps3slim te gaan, mede door de media toepassing.

Mijn opstelling:

Belkin Draadloos N router die voorzien is van een USB aansluiting, waaraan ik mijn externe HDD wil aansluiten. De ps3 wil ik dan bekapeld (want via wifi schijnt 1080p niet lekker te gaan) aansluiten op mijn belkin n+ router om op deze manier content binnen te laden.

Zal de ps3 dan zonder tussenkomst van PC de content (hdd) herkennen? Is het gewoon zodra de juiste ip range is ingesteld dat hij de aangesloten apparaten herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

yassine schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:02:
Beste tweakers, ik zit er ook over na te denken om voor een ps3slim te gaan, mede door de media toepassing.

Mijn opstelling:

Belkin Draadloos N router die voorzien is van een USB aansluiting, waaraan ik mijn externe HDD wil aansluiten. De ps3 wil ik dan bekapeld (want via wifi schijnt 1080p niet lekker te gaan) aansluiten op mijn belkin n+ router om op deze manier content binnen te laden.

Zal de ps3 dan zonder tussenkomst van PC de content (hdd) herkennen? Is het gewoon zodra de juiste ip range is ingesteld dat hij de aangesloten apparaten herkent?
Nee je moet wel iets van een media server draaien, de PS3 kan niet net als een pc over je netwerk bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Dat is dan wel slecht hey, concreet gezien moet er dus altijd een pc tussenkomen om de content voor de ps3 zichtbaar maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

yassine schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:58:
Dat is dan wel slecht hey, concreet gezien moet er dus altijd een pc tussenkomen om de content voor de ps3 zichtbaar maken
Da's het principe van streamen toch? Een PC is trouwens niet nodig. Als je een netwerkHDD hebt met ingebouwde mediaserver, dan kan je PS3 daar ook de zaken van afspelen die hij native ondersteunt.
Het grote voordeel van PMS als mediaserver is dat hij ondersteuning geeft voor allerlei zaken die de PS3 dus niet standaard afspeelt, zoals mkv's, iso's, Video_TS mappen, ondertitels etc.
Aangezien voor het on the fly omzetten vaak nogal wat processorkracht nodig is, lijkt me een PC dan wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ik kan 720p materiaal wel gewoon via wifi streamen.
1080p daarentegen gaat wel, maar hapert wel zo af en toe dus dat heeft niet mijn voorkeur.

maar 720p gaat echt prima.

Heb een PS3 slim en een Linksys WRT54GL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Blindfold schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:10:
[...]

Da's het principe van streamen toch? Een PC is trouwens niet nodig. Als je een netwerkHDD hebt met ingebouwde mediaserver, dan kan je PS3 daar ook de zaken van afspelen die hij native ondersteunt.
Het grote voordeel van PMS als mediaserver is dat hij ondersteuning geeft voor allerlei zaken die de PS3 dus niet standaard afspeelt, zoals mkv's, iso's, Video_TS mappen, ondertitels etc.
Aangezien voor het on the fly omzetten vaak nogal wat processorkracht nodig is, lijkt me een PC dan wel noodzakelijk.
Een vraag over die processor kracht : heb hier een P4 2.8Ghz staan met 1,5 GB & een Radeo HD 4550 (512MB) video kaart. Is dit voldoende voor trancoden van MKV content zoals bijvoorbeeld Planet Earth ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Spam schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:30:
[...]

Een vraag over die processor kracht : heb hier een P4 2.8Ghz staan met 1,5 GB & een Radeo HD 4550 (512MB) video kaart. Is dit voldoende voor trancoden van MKV content zoals bijvoorbeeld Planet Earth ?
Denk het niet, mijn oude AMD Opteron 170 overgeklockt naar 2.85GHz met 4GB geheugen redde het ook niet. Maarja je kunt het natuurlijk proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:12
Ik heb een AMD64 3600x2, deze kan prima 1080p MKV's streamen mits het bioscoop formaat films zijn. Full screen films die echt 1920x1080 zijn gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 16-10 11:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Even over het bandbreedte probleem: voor vloeiende 1080p streaming heb je een Gbit netwerkverbinding nodig. Met 100Mbit heb je al regelmatig (niet heel vaak maar toch) gehakkel e.d. En zelfs met Gbit kunnen bepaalde scenes (zoals de vogelscene uit Planet Earth) problematisch worden. Met 54Mbps wireless mag je in je handjes knijpen als je er 720p content foutloos door krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door sopsop op 14-09-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
sopsop schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:50:
Even over het bandbreedte probleem: voor vloeiende 1080p streaming heb je een Gbit netwerkverbinding nodig. Met 100Mbit heb je al regelmatig (niet heel vaak maar toch) gehakkel e.d. En zelfs met Gbit kunnen bepaalde scenes (zoals de vogelscene uit Planet Earth) problematisch worden. Met 54Mbps wireless mag je in je handjes knijpen als je er 720p content foutloos door krijgt.
Onzin, dat gehakkel ligt met Gbit écht niet aan de doorvoersnelheid (hell, zelfs niet op 100 Mbps) maar aan "verzendende" kant die eea moet gaan bewerken en doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Blindfold schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:10:
[...]

Duidelijk, merci :)

[ Voor 56% gewijzigd door yassine op 14-09-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Dj-sannieboy schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:36:
[...]

Denk het niet, mijn oude AMD Opteron 170 overgeklockt naar 2.85GHz met 4GB geheugen redde het ook niet. Maarja je kunt het natuurlijk proberen. ;)
Ok, duidelijk. Dus ik moet 't dan eerst converteren naar .m2ts of zo ? Kan ik het dan nog wel fatsoenlijk streamen of word dat ook al een probleem ? Word het bestand dan veel groter ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:08:
[...]

Onzin, dat gehakkel ligt met Gbit écht niet aan de doorvoersnelheid (hell, zelfs niet op 100 Mbps) maar aan "verzendende" kant die eea moet gaan bewerken en doorsturen.
Als je de Vogelscene alleen muxt gaat hij naar de 40mbit idd, maar als je transcode gaat hij ver over de 100mbit en daar heb je ook wel flinke CPU power voor nodig, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Hoe krijg ik mijn media center vloeiend.
Ik gebruik het nu al een aantal maanden en vind het een erg fijn programma.

Maar met sommige 1080p films stottert dat ding als een gek en zie ik dan het tegen de 200mbps aan loopt.

Aan m'n pc kan het niet liggen.
i7 920
6gb geheugen
1 TB samsung spinpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

[...]
[...]
ehm dan hou je toch hetzelfde probleem? 8)7
Met bestanden groter als 4Gb op FAt32 moet je splitten, vandaar dat ik je op TSMuxer wees. Als je niet wilt splitten zul je moeten streamen :)

@ Bullet424: Wat voor netwerk heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedraad netwerk.

Daarna op zolder een splitter met daarop m'n pc en ps3 enzo aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
Splitter?

De vraag is of het gigabit (1000mbit) is of 100mbit. En niet zeggen dat je een gigabit netwerk hebt als je een 1 of andere foute splitter er tussen hebt die maar 100mbit doet. Is het echt een netwerkkabel splitter zonder electronica of een switch?

[ Voor 5% gewijzigd door !null op 15-09-2009 09:31 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!null schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:31:
Splitter?

De vraag is of het gigabit (1000mbit) is of 100mbit. En niet zeggen dat je een gigabit netwerk hebt als je een 1 of andere foute splitter er tussen hebt die maar 100mbit doet. Is het echt een netwerkkabel splitter zonder electronica of een switch?
Sorry ik bedoel eigenlijk switch van sitecom, moet ik hier ergens nog op letten. 100mbit of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Meelobee schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 01:25:
[...]

[...]

ehm dan hou je toch hetzelfde probleem? 8)7
Met bestanden groter als 4Gb op FAt32 moet je splitten, vandaar dat ik je op TSMuxer wees. Als je niet wilt splitten zul je moeten streamen :)

@ Bullet424: Wat voor netwerk heb je?
Okay, mss was ik niet helemaal duidelyk, maar alleen mijn film/serie collectie heeft bestanden groter dan 4GB en die heb ik dus niet erop gezet, aangezien de ps3 die ook niet kan afspelen. ;)
Vandaar dat ik ook muziek/foto's erbij had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:02:
[...]

Sorry ik bedoel eigenlijk switch van sitecom, moet ik hier ergens nog op letten. 100mbit of iets?
Als je 1080p vlekkeloos wilt draaien dan is een gigabit netwerk zeer aan te raden. Je geeft zelf al aan dat je pieken tot 200Mbps hebt. Dat gaat niet lekker werken op een 100Mb netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:02:
[...]

Ja, kijk of deze 100mbit is of 1000mbit. Waarschijnlijk idd 100mb, wat in sommige situaties te weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!null schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:45:
[...]

Ja, kijk of deze 100mbit is of 1000mbit. Waarschijnlijk idd 100mb, wat in sommige situaties te weinig is.
Ik heb het even gecheckt en het is idd 100mbit!
Dus dan zou ik van sitecom de gigabit versie moeten nemen en dan is mijn probleem opgelost?

Oh en sommige filmpjes van 1080p draaien zelfs niet vloeiend op m'n pc. Wel heb ik de laatste versie van k-lite codecs geïnstalleerd (64bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Eh ja, maar niks is gegarandeerd ;)
Maar daarmee zou je als het goed is zorgen dat in ieder geval de verbinding tussen PS3 en je PC gigabit is. Dat zou moeten helpen. Maar dat sommige niet eens vloeiend op je PC draaien, daar kan ik je niet bij helpen (en zou je ook niet verwachten met die specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!null schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:22:
Eh ja, maar niks is gegarandeerd ;)
Maar daarmee zou je als het goed is zorgen dat in ieder geval de verbinding tussen PS3 en je PC gigabit is. Dat zou moeten helpen. Maar dat sommige niet eens vloeiend op je PC draaien, daar kan ik je niet bij helpen (en zou je ook niet verwachten met die specs)
Idd, ik probeer eerst de oplossing voor m'n pc te krijgen en dan kan ik altijd zo'n gigabit switch halen, mocht dit niet werken breng ik hem weer terug. :)

*edit

Ik heb de cccp codec pack geïnstalleerd nu werkt het wel soepeltjes op m'n pc.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Let er wel op dat je pc ook een Gb netwerkkaart heeft, anders heb je niets aan je Gb switch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:28:
Let er wel op dat je pc ook een Gb netwerkkaart heeft, anders heb je niets aan je Gb switch ;)
Ook dat ? Ik heb de ASUS P6T moederbord, klopt het volgens deze specificatie dat ik geen aparte netwerkkaart nodig heb?

Realtek 8111C PCIe Gigabit LAN controller featuring AI NET2
Transferrate
LAN 10/100/1000 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:51:
[...]

Ook dat ? Ik heb de ASUS P6T moederbord, klopt het volgens deze specificatie dat ik geen aparte netwerkkaart nodig heb?

Realtek 8111C PCIe Gigabit LAN controller featuring AI NET2
Transferrate
LAN 10/100/1000 Mbps
heb ik ook....is voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok gelukkig! Kan ik dan ook de "killa sample" op de ps3 draaien zolang deze wel goed op de pc loopt?
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.