• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:18
Ik heb hier een ISO-bestand op mijn PC staan, wat ik eigenlijk zou willen streamen naar de PS3.

Ik krijg het niet voor elkaar met PS3 Media Server, het ISO-bestand zie ik gewoon niet.
Wat ik nu gedaan heb is het ISO-bestand geopend via Deamon-tools en dan kan ik via enkele mappen wel de film streamen maar dan mis ik de ondertiteling :|

Is er een mogelijkheid om het voor elkaar te krijgen via de PS3 om een ISO-bestanden te kunnen bekijken met ondertiteling

Het is ISO-bestand is een image van een bluray, met de volgende bestands structuur

ter info:
BDMV - Backup
- Clipinf
- Playlist
- stream (hier staat het bestand wat ik wel kan streamen maar dan zonder ondertiteling.

Teteringen

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Arie26 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:17:
Ik heb hier een ISO-bestand op mijn PC staan, wat ik eigenlijk zou willen streamen naar de PS3.

Ik krijg het niet voor elkaar met PS3 Media Server, het ISO-bestand zie ik gewoon niet.
Wat ik nu gedaan heb is het ISO-bestand geopend via Deamon-tools en dan kan ik via enkele mappen wel de film streamen maar dan mis ik de ondertiteling :|

Is er een mogelijkheid om het voor elkaar te krijgen via de PS3 om een ISO-bestanden te kunnen bekijken met ondertiteling

Het is ISO-bestand is een image van een bluray, met de volgende bestands structuur

ter info:
BDMV - Backup
- Clipinf
- Playlist
- stream (hier staat het bestand wat ik wel kan streamen maar dan zonder ondertiteling.
Als je die ISO uitpakt en deze (geen illegale download as far as i can tell, o.m. shareware) post ff download. In die post staat een readme met een uitleg hoe je die bestanden om kunt zetten en op een externe hd kan zetten in een AVCHD. In dat geval leest je PS3 het wel vanaf een externe hd.

Mocht iemand een manier hebben om het bestand om te zetten met de mogelijkheid de film daarna over het netwerk te streamen (ipc gebruik van externe hd) dan hoor ik dit graag!! Dit is mij namelijk ook nog niet gelukt...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Verwijderd

Arie26 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:17:
De 00000.m2ts file uit het iso bestand extracten met isobuster (misschien dat daemon tools dat ook kan).
In de m2ts file zit de ondertitel (.sup). Die zou je eruit kunnen halen met een andere tool, en weer met een andere tool om kunnen zetten naar .sub. Maar PMS ondersteunt helaas heen .sub subtitles. Dus dit is wat ik doe:
- de m2ts file met tsmuxer demuxen (je krijgt dan een video file, een audio file en een subs file
- de subs downloaden van bv ondertitel.com
- de video file, de audio file en de srt file remuxen met mkvmerge naar de mkv
En voila, PMS speelt de mkv af met subs! Er vindt geen hercodering van de video plaats, dus kwaliteit blijft behouden.
Iso extract = 5 min, Demux = 5 min, remux = 5 min, juiste subs downloaden=5 min, dus je bent zo'n 20 min bezig.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:12:
[...]

Ok gelukkig! Kan ik dan ook de "killa sample" op de ps3 draaien zolang deze wel goed op de pc loopt?
Als ik em stream begint die scene net na de helft met haperen (bitrate is dan +- 250Mbps)

Q6600, 2Gb Ram, GB netwerk.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

ik heb een harddisk via usb aangesloten op mijn PS3 daarop staat een blu-ray film met DTS geluid maar wat ik ook probeer hij zet ieder geluidsspoor weer terug naar dolby en op mijn venster van de reciever komt geen dts te staan de ps3 is dmv een toslink kabel aangesloten op de reciever mijn vraag is gaat de dts niet door de usb heen of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-10 16:01
Olla tweakers en mede ps3 bezitters!

Ik heb een probleem, namelijk het volgende:

Ik heb een ps3 60gb en onlangs een netwerk HDD gekocht de LACIE network space 1TB (Home & Office)

Mijn ps3 laat keurig de HDD zien en herkent deze gelijk echter ziet de ps3 de bestanden niet die op de HDD staan? Hoe kan ik dit oplossen?

verder ben ik benieuwd naar het volgende!
Blindfold schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:10:
[...]

Da's het principe van streamen toch? Een PC is trouwens niet nodig. Als je een netwerkHDD hebt met ingebouwde mediaserver, dan kan je PS3 daar ook de zaken van afspelen die hij native ondersteunt.
Het grote voordeel van PMS als mediaserver is dat hij ondersteuning geeft voor allerlei zaken die de PS3 dus niet standaard afspeelt, zoals mkv's, iso's, Video_TS mappen, ondertitels etc.
Aangezien voor het on the fly omzetten vaak nogal wat processorkracht nodig is, lijkt me een PC dan wel noodzakelijk.
een externe HDD mogelijkheid om PMS te gebruiken en mkvs af te spelen?

[ Voor 53% gewijzigd door P-Nut op 18-09-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
Zie je wel een menu (van mapjes, of muziek/video/foto oid)?
Want misschien komt ie alleen maar door als Upnp apparaat, maakt hij zichzelf kenbaar, maar kan ie de mediaserver niet bereiken. Er zou wel een media server op moeten draaien?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-10 16:01
!null schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:08:
Zie je wel een menu (van mapjes, of muziek/video/foto oid)?
Want misschien komt ie alleen maar door als Upnp apparaat, maakt hij zichzelf kenbaar, maar kan ie de mediaserver niet bereiken. Er zou wel een media server op moeten draaien?
ik heb de hdd uitgezet en vervolgens opnieuw gestart.... hij geeft standaard map indeling die ps3 altijd aangeeft aan

muziek/video/foto.

helaas speelt hij maar van de 6bestanden 1 divx bestand af.... hoe kan ik meer support voor verschillende extensies mp4 mkv etc laten ondersteunen.. (alleen afspelen vanaf de netwerk hd zonder support van laptop/pc) of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

P-Nut schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:59:
Olla tweakers en mede ps3 bezitters!

Ik heb een probleem, namelijk het volgende:

Ik heb een ps3 60gb en onlangs een netwerk HDD gekocht de LACIE network space 1TB (Home & Office)

Mijn ps3 laat keurig de HDD zien en herkent deze gelijk echter ziet de ps3 de bestanden niet die op de HDD staan? Hoe kan ik dit oplossen?

verder ben ik benieuwd naar het volgende!

[...]

een externe HDD mogelijkheid om PMS te gebruiken en mkvs af te spelen?
Voor mkv's zal je vooralsnog een PC nodig hebben, want PS3 ondersteunt geen mkv, dus via een PC zet PMS het on the fly om en biedt het dan aan. Aangezien dit alleen maar remuxen betreft, is hier niet zoveel CPU, of netwerkcapaciteit voor benodigd.
Wat ik zelf een tijdje heb gedaan (voordat PMS bestond) is via het programma MKV2VOB de mkv's die ik op m'n PC had staan om laten zetten naar .m2ts op m'n Lacie schijf.

Ik heb toen wel twonkymedia op m'n lacie schijf geinstalleerd, waardoor de mediaserver die erop staat weer goed ging werken (daarvoor deden zelfs avi's het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:47:
[...]

Als ik em stream begint die scene net na de helft met haperen (bitrate is dan +- 250Mbps)

Q6600, 2Gb Ram, GB netwerk.
Ik heb de giga switch aangeschaft en het werkt perfect. De bekende bird scene oftewel "killa sample" draaide zonder enige problemen.

Jammer dat alleen doorspoelen nog steeds niet werkt, dan krijg ik "netwerkfout opgetreden...". Is hier een oplossing voor?

iig bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:53

RnB

Ik weet niet meer wie aangaf dat je mkv2vob kon gebruiken om mkv'tjes zonder kwaliteitsverlies om te zetten naar een formaat wat de ps3 af kan spelen, maar super bedankt ervoor!
Ik ben al 2 dagen ermee bezig geweest om al mijn films om te zetten, maar poeh, wat een heerlijk stukje software is dat zeg! Inclusief opties om de films te splitten, zodat ik ze op een FAT32 schijf kwijt kan en zo op mijn ps3 te zetten, geweldig!
Geen gekut meer met stotteringen omdat ik via Wifi stream. :D

Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

RnB schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:42:
[...]

Okay, mss was ik niet helemaal duidelyk, maar alleen mijn film/serie collectie heeft bestanden groter dan 4GB en die heb ik dus niet erop gezet, aangezien de ps3 die ook niet kan afspelen. ;)
Vandaar dat ik ook muziek/foto's erbij had gezet.
RnB schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:16:
Ik weet niet meer wie aangaf dat je mkv2vob kon gebruiken om mkv'tjes zonder kwaliteitsverlies om te zetten naar een formaat wat de ps3 af kan spelen, maar super bedankt ervoor!
Ik ben al 2 dagen ermee bezig geweest om al mijn films om te zetten, maar poeh, wat een heerlijk stukje software is dat zeg! Inclusief opties om de films te splitten, zodat ik ze op een FAT32 schijf kwijt kan en zo op mijn ps3 te zetten, geweldig!
Geen gekut meer met stotteringen omdat ik via Wifi stream. :D

Thanks. :)
Jij weet ook niet wat je wilt he? :p Dat zei ik dus al meteen dat je zulke software moest gebruiken om je films om te zetten en te splitten voor op je FAT32 disk :p ;) Maargoed het werkt nou voor je, veel plezier met film kijken :D

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:28
heb hier een aantal mkv's met 720p. maar dit stottert toch behoorlijk als ik ze af wil spelen (wireless) op mn PS3.

Wat kan ik het beste voor settings gebruiken?

pc is E8400, 2 GB geheugen

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Je hebt dit topic duidelijk niet gevolgd. :P
Ook ik had hier problemen mee, conclusie? Wifi heeft niet genoeg bandbreedte om HD te streamen.
Of mux deze bestanden naar een ps3 formaat of bekabel je netwerk. ;)
Meelobee schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:11:
[...]

[...]

Jij weet ook niet wat je wilt he? :p Dat zei ik dus al meteen dat je zulke software moest gebruiken om je films om te zetten en te splitten voor op je FAT32 disk :p ;) Maargoed het werkt nou voor je, veel plezier met film kijken :D
Haha, dat had je idd gezegd, maar ik bedacht me dat ook al split ik de films, de ps3 ze nog niet kan afspelen omdat deze geen mkv ondersteund. ;)
Toen kwam iemand in het andere topic met mkv2vob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Wellicht kan iemand mij een tip geven.

PS3 Slim aangeschaft en met PS3 Media Server xeer vlot alles werkend gekregen. Allerlei formaten films worden ondersteund en ik zit echt te genieten.

Het enige wat echter niet werkt, en daar had ik juist GEEN problemen verwacht, wanneer ik mijn mp3 directories benader dan krijg ik de melding "er zijn geen files". Wel lezen de directories goed uit, er staat echter niets in volgens de PS3?

De MP3's staan op dezelfde harddisk als mijn films, dus daar kan het niet in zitten.

Alvast bedankt voor het lezen, hopelijk weet iemand het euvel te verhelpen.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ngangatar schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:48:
Wellicht kan iemand mij een tip geven.

PS3 Slim aangeschaft en met PS3 Media Server xeer vlot alles werkend gekregen. Allerlei formaten films worden ondersteund en ik zit echt te genieten.

Het enige wat echter niet werkt, en daar had ik juist GEEN problemen verwacht, wanneer ik mijn mp3 directories benader dan krijg ik de melding "er zijn geen files". Wel lezen de directories goed uit, er staat echter niets in volgens de PS3?

De MP3's staan op dezelfde harddisk als mijn films, dus daar kan het niet in zitten.

Alvast bedankt voor het lezen, hopelijk weet iemand het euvel te verhelpen.
Browse je wel via Audio en niet via Video? Dit is zo'n beetje de meeste gestelde vraag in dit topic met iedere keer hetzelfde antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

......

Dat had je in mijn geval best iets sarcastischer mogen neerzetten, dat was namelijk inderdaad het probleem, lekker simpel van me. Excuus voor het over het hoofd zien van het antwoord, ik heb een paar zoektermen gebruikt die me niet bij die antwoorden hebben gebracht...

Het moest wel iets heel simpels zijn, had namelijk al verschillende softwareversies geprobeerd en nog wat van die ongein.

Heel erg bedankt, ik haat het als iets niet werkt, nu kan ik echt gaan genieten van streaming, een gekocht concert van Foo Fighters (Blue Ray) en wat games :). *thumbs up*

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ach als iedereen dezelfde verwachting heeft van het systeem en tegen hetzelfde probleem aanloopt, ligt het dan aan de mensen of aan het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Frank-NL schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:04:
Ach als iedereen dezelfde verwachting heeft van het systeem en tegen hetzelfde probleem aanloopt, ligt het dan aan de mensen of aan het systeem?
Aan de mensen, want het is toch heel duidelijk, mp3 is audio en geen video. :+ (Al had het inderdaad gescheeld als je onder video ook gewoon je mp3's zou kunnen spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Noem het gewoon Media, ben je ook klaar.

Verwijderd

call me stupid maar ik heb dus gisteravond ook een ps3 (120gbhd) aangeschaft, PSM geinstalleerd, de nodige codex erbij. de PS3 ziet mijn map op de server waar de films staan maar ik krijg hem dus niet draaiend.

Wat doe ik verkeerd?

ps het gaat zowel om gewone als bluray dvd's die op mijn HD staan

ben stom dus :P zat in het verkeerde gedeelte te kijken op de PS3 :) werkt goed heel goed nu

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 09:08 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:48:
ik heb een harddisk via usb aangesloten op mijn PS3 daarop staat een blu-ray film met DTS geluid maar wat ik ook probeer hij zet ieder geluidsspoor weer terug naar dolby en op mijn venster van de reciever komt geen dts te staan de ps3 is dmv een toslink kabel aangesloten op de reciever mijn vraag is gaat de dts niet door de usb heen of is er iets anders aan de hand?
Kun je komma's gebruiken? Bovenstaande is nu 1 zin :X

En als antwoord op je vraag: staat DTS wel bij je ondersteunde formaten, bij je audio-instellingen op de PS3?

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-10 09:51
welke router raadden jullie aan icm

laptop > hd streaming > draadloos > ps3

internet abbo > ziggo alles in 1 extra

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

justjermaine schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:16:
welke router raadden jullie aan icm

laptop > hd streaming > draadloos > ps3

internet abbo > ziggo alles in 1 extra
Geen, wireless hd streaming wordt niks. Het topic staat er vol mee.

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-10 09:51
Azqi schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:18:
[...]

Geen, wireless hd streaming wordt niks. Het topic staat er vol mee.
ja iedereen geeft een andere mening..

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:07:
[...]

De 00000.m2ts file uit het iso bestand extracten met isobuster (misschien dat daemon tools dat ook kan).
In de m2ts file zit de ondertitel (.sup). Die zou je eruit kunnen halen met een andere tool, en weer met een andere tool om kunnen zetten naar .sub. Maar PMS ondersteunt helaas heen .sub subtitles. Dus dit is wat ik doe:
- de m2ts file met tsmuxer demuxen (je krijgt dan een video file, een audio file en een subs file
- de subs downloaden van bv ondertitel.com
- de video file, de audio file en de srt file remuxen met mkvmerge naar de mkv
En voila, PMS speelt de mkv af met subs! Er vindt geen hercodering van de video plaats, dus kwaliteit blijft behouden.
Iso extract = 5 min, Demux = 5 min, remux = 5 min, juiste subs downloaden=5 min, dus je bent zo'n 20 min bezig.
Dat is toch allemaal niet nodig? Ik extract alleen de m2ts file uit de ISO en dan stream ik hem. Eventueel kun je dan nog de subtitle downloaden en erbij zetten als je dat wil. De beeldkwaliteit is op mijn HD ready scherm prima voor elkaar. Ik zie in ieder geval geen verschil met de mkv's.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-10 13:26

oXygeN

oftewel oxje...

justjermaine schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:19:
[...]

Als iedereen een andere mening heeft (wat volgens mij niet zo is, overduidelijk dat iedereen problemen heeft met wireless HD materiaal streamen) dan hoef je het dus ook niet te vragen, want dat zal met het 'welke router moet ik kopen-verhaal' net zo zijn... iedereen heeft daar ook een andere mening over.

Kortom: lekker eigenwijs zelf proberen en er zelf achterkomen dat het niet toereikend is.

\o/

• KillerB

KillerB

______

[...]

Een 720p is met een beetje mazzel nog een beetje te streamen als je de quality settings in PMS omlaag haalt, maar het effect van HD ben je dan wel een beetje kwijt. Plus als je ook maar denk aan spoelen of pauzeren dan loopt de hele boel vast.
Ik heb een aantal jaar met wireless gewerkt voor de PS3, maar eigenlijk is het waardeloos. Sinds kort een Devolo setje gekocht (netwerk via stopcontact) omdat een kabel trekken eigenlijk niet echt lekker weg te werken is hier. Dat werkt echt perfect! Nu kan ik zonder problemen HD streamen en navigeren door de menu's gaat ook veel beter. Alles voelt gewoon strak aan terwijl met wifi de boel geregeld niet werkte (zelfs met xvids).

Moet je wel het snelle setje hebben.
http://www.devolo.nl/cons...uctinformatie_1.html?l=nl

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Nee hoor zo goed als iedereen is het er hier over eens dat 720p met een beetje mazzel net gaat over wireless. Wil je Full HD dan zul je toch moeten bekabelen.

• Frank-NL
  • Niet online
Hoeveel haal je daar in de praktijk mee? Nooit stottering gezien bij hoge bitrates? Het is wel een interessante optie voor mij; UTP kabel ligt nu nog erg in het zicht en dat scheelt weer wegwerken :)

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Kent er iemand een pagina waar netjes opgelijst staat welke codecs/formaten de PS3 supporteert streaming van bvb PS3MediaServer zonder transcoding.

Ik ben een vergelijking aan het maken van PS3 en Xbox360 als MediaCenter. Ik heb een dag een Xbox kunnen lenen en ben redelijk teleurgesteld in de mogelijkheden naar streaming. Enkel WMV speelt vlekkeloos af (incl 5.1 geluid) en verder ben ik enkel tegengekomen hoe je H264 content kan omzetten naar MP4 bestanden, maar hierbij verlies je 5.1 geluid. (conversie mbv GOTsent).
Ik gebruik Windows Home Server als streaming server voor de Xbox

De bestanden die ik op m'n servertje heb staan:

MKVs en soms ook MP4 met 5.1 en stereogeluid (H264)
AVI divx met stereo geluid mp3
WMV-HD met 6 kanaals geluid
DVDs

Welke hiervan kan ik afspelen via PS3mediaserver?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-10 20:58
Volgens mij kan je alles daarvan afspelen via PMS, alleen van WMV-HD weet ik het niet zeker.

• KillerB

KillerB

______

Frank-NL schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 14:13:
[...]

Hoeveel haal je daar in de praktijk mee? Nooit stottering gezien bij hoge bitrates? Het is wel een interessante optie voor mij; UTP kabel ligt nu nog erg in het zicht en dat scheelt weer wegwerken :)
Ik heb hem nog nite zo lang, dus geen enorme lange ervaring. De "grootste" film die ik gekeken heb was een MKV van 12Gb en dat ging allemaal soepeltjes. Als ik met BW monitor dan op me pc kijk schommelt de snelheid tussen de 2 - 5 MB/s als ik deze film stream. Als ik een film kopieer is het ongeveer 5-6MB/s

Ik zou het nog even moeten testen met een laptop eraan die snel genoeg is om te zien wat de maximale snelheid is. Al denk ik dat het sterk afhankelijk is van de plaatsing van de kastjes. Ik heb ze niet in 1 net zitten.

Zal zo eens een testje doen met een bestand en zelf de tijd bijhouden :).

• Robbeke
Groentenman schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 17:33:
Volgens mij kan je alles daarvan afspelen via PMS, alleen van WMV-HD weet ik het niet zeker.
zonder transcoding?
Met 5.1 geluid?

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:28
KillerB schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 17:44:
[...]

Ik heb hem nog nite zo lang, dus geen enorme lange ervaring. De "grootste" film die ik gekeken heb was een MKV van 12Gb en dat ging allemaal soepeltjes. Als ik met BW monitor dan op me pc kijk schommelt de snelheid tussen de 2 - 5 MB/s als ik deze film stream. Als ik een film kopieer is het ongeveer 5-6MB/s

Ik zou het nog even moeten testen met een laptop eraan die snel genoeg is om te zien wat de maximale snelheid is. Al denk ik dat het sterk afhankelijk is van de plaatsing van de kastjes. Ik heb ze niet in 1 net zitten.

Zal zo eens een testje doen met een bestand en zelf de tijd bijhouden :).
Dit is ook wel een interessante optie voor mij aangezien ik de kabel niet kan trekken en netjes weg kan werken.
Maar ben erg benieuwd hoe het gaat met 720p en 1080p materiaal.

Kan je idd eens een tesje doen met een bestand en de tijd bijhouden als ze in hetzelfde net zitten en niet in hetzelfde net?

btw wat heb jij ervoor betaad?

Stop chasing the dream, you're already living it

• RnB

RnB

Robbeke schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 17:51:
[...]

zonder transcoding?
Met 5.1 geluid?
Nope, PMS transcode het voor je on-the-fly.
Dat is ook de reden dat je zowat alle formaten ermee af kan spelen. Surround geluid blijft gewoon behouden.
Maar wat is het probleem met transcoding, is je pc te traag?
Verder is het niet zo heel moeilijk om op te zoeken welke formaten beide consoles ondersteunen nietwaar? Die van de ps3 staan sowieso op de playstation site.

Je kan eventueel ook gewoon mkv2vob gebruiken om je films om te zetten naar een ps3 veilig formaat, dit doe ik ook en het bevalt uitstekend. Bij de meeste films zet hij alleen het formaat om, met de film doet hij niets, dit houdt in dat het maar een aantal minuten gebeurd (hangt af van pc) + je het via een externe drive kan afspelen.
Voordelen: Alles gebeurd instant, aangezien je geen netwerk lag heb + geen transcoding.

[ Voor 31% gewijzigd door RnB op 26-09-2009 19:44 ]

• Robbeke
RnB schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:38:
[...]

Nope, PMS transcode het voor je on-the-fly.
Dat is ook de reden dat je zowat alle formaten ermee af kan spelen. Surround geluid blijft gewoon behouden.
Maar wat is het probleem met transcoding, is je pc te traag?
Verder is het niet zo heel moeilijk om op te zoeken welke formaten beide consoles ondersteunen nietwaar? Die van de ps3 staan sowieso op de playstation site.

Je kan eventueel ook gewoon mkv2vob gebruiken om je films om te zetten naar een ps3 veilig formaat, dit doe ik ook en het bevalt uitstekend. Bij de meeste films zet hij alleen het formaat om, met de film doet hij niets, dit houdt in dat het maar een aantal minuten gebeurd (hangt af van pc) + je het via een externe drive kan afspelen.
Voordelen: Alles gebeurd instant, aangezien je geen netwerk lag heb + geen transcoding.
Bedankt voor het antwoord :)
Geen transcoding omdat ik overweeg om een Acer Aspire EasyStore H340 te kopen en hier zit slechts een Atom 1.6 Ghz in, die uiteraard niet krachtig genoeg is voor transcoding van HD content. MKV2Vob is een oplossing maar vraag me dan af of bvb Windows Media Player dit ook nog zonder problemen zal afspelen?

Waarom ik de vraag van codecs stel: heb al heel de dag allerlei sites bekeken en het is niet makkelijk met de verschillende software updates om sluitende antwoorden te vinden op basis van recente software releases. Daarnaast blijkt er nog een verschil te zijn bij lokale en streaming formaten en ik vroeg me af of er geen nette, overzichtelijke lijst was die ook geupdate wordt bij elke firmware versie

Album art werkt enkel voor muziek op de lokale schijf van de PS3, correct? of werkt album art ook via PS3 Media Server?

[ Voor 3% gewijzigd door Robbeke op 26-09-2009 23:22 ]

• RnB

RnB

Ah okay, duidelijk. Die zal idd erg veel moeite hebben met het on-the-fly transcoden.
Dan zou ik mkv2vob eens uitproberen, werkt echt uitstekend! Het mooie daarvan is, dat ook windows het zonder extra codecpacks kan afspelen. Dus wmp ook. ;)

Hm, ik zweer dat ik ze op de playstation site heb gezien, ze stonden namelijk bij de specificaties van de ps3 slim. Maar ik kan die pagina niet meer tevoorschijn toveren. :P
Maargoed, met mkv2vob mux je ze sowieso naar een ps3 formaat, dus in principe heb je die lijst dan niet meer nodig.

Uh, dat weet ik niet meer, volgens mij laat ie ook met PMS de album-art zien. Maar het is geen doen om mp3tjes te streamen dmv PMS, aangezien het laden nóg langer duurt dan een HD film. In het begin lijkt het tolereerbaar, maar na een paar nummers, ga je je hier zwaar aan irriteren.
Dan kan je beter al je muziek op de interne schijf zetten of eventueel op een externe schijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
oei dat is wel een tegenvaller. Wat is de reden voor de lange laadtijden? is de enige oplossing een lokale disk te gebruiken?
toch sterk dat zowel Microsoft als Sony het blijkbaar niet voor mekaar krijgen om elementaire zaken goed te implementeren... Bij Sony dan trage laadtijden, bij Microsoft geen Album art en gebrekkige streaming video support.

[ Voor 17% gewijzigd door Robbeke op 27-09-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Hier geen problemen met lange laadtijden? Wat is lang? Staat hier regelmatig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik vind >5 seconden wachten om een mp3tje te laden veel te lang, zoiets zou instant moeten gaan. Een 1080p film laadde bij mij sneller dan dat, dat is nog het meest gekke.
En ik was niet de enige waarbij het zo lang duurde, dus het zal niet aan mij liggen.
Robbeke schreef op zondag 27 september 2009 @ 00:34:
oei dat is wel een tegenvaller. Wat is de reden voor de lange laadtijden? is de enige oplossing een lokale disk te gebruiken?
toch sterk dat zowel Microsoft als Sony het blijkbaar niet voor mekaar krijgen om elementaire zaken goed te implementeren... Bij Sony dan trage laadtijden, bij Microsoft geen Album art en gebrekkige streaming video support.
Ik zou het niet weten, het lijkt net alsof ie het mp3tje eerst omzet en daarna pas verstuurt om te streamen. Want bufferen zou niet zo lang moeten duren.
De lokale schijf (of een externe) is niet de enige oplossing, maar het was voor mij wel de beste oplossing.
Mijn muziekbibliotheek is daarintegen niet zo groot (<10GB) en heb op het moment maar 4 games, dus kon ook een tiental van mijn hd films op de schijf gooien. Het grootste voordeel is gewoon dat je nergens meer op hoeft te wachten, al is het marginaal.

[ Voor 65% gewijzigd door RnB op 27-09-2009 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-10 06:24
Ik vraag me iets af hoop dat jullie me kunnen helpen.

Als ik muziek via PMS afspeel dan kon ik (volgensmij) voorheen altijd nog via de PSknop op de controller door de mappen stuctuur bladeren in het XMB terwijl de muziek doorspeelde. Maar ik merk nu op dat dit niet meer kan? Ik krijg de melding of ik het afspelen wil stoppen, dit was voorheen altijd alleen bij echt CD's afspelen. Ligt het nou aan mij of heeft Sony weer eens wat in een firmware gepropt zonder het te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Heb je je audio output wel op 48KHz staan? Niet op die andere iig (48/98/172KHz). Ik kan me iets herinneren dat je met die laatste instelling, niet meer tegelijk muziek kon luisteren en andere dingen doen, wat dus gebeurd wanneer je op de PS-knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
aaa dat was het. ik dacht dat dit alleen te maken had met de bowser oid thnx

edit: wat wel irritant is is dat de lijst met nummers wegvade in de xmb als je even stopt op een nummer/film

[ Voor 41% gewijzigd door Falcon Heavy op 27-09-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

Theoretische vraag: als mijn pc geen 1080p materiaal kan afspelen, kan hij dan ook geen 1080p materiaal streamen via PMS?

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-10 09:27
Qris schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:28:
Theoretische vraag: als mijn pc geen 1080p materiaal kan afspelen, kan hij dan ook geen 1080p materiaal streamen via PMS?
Theoretisch antwoord: je PC zou prima in staat kunnen zijn 1080p te streamen zelfs als hij het zelf niet kan afspelen. Afspelen heb je een snel systeem en/of een graka die HD content aan kan nodig, wanneer je HD content over een netwerk wilt sturen kan je af met een aanzienlijk minder krachtige configuratie.

Wat je echter wel in de gaten moet houden is of de HD content in een formaat wordt gestreamd dat je PS3 aankan, want anders moet je PC de content weer eerst transcoderen, en als hij zelf het materiaal niet kan weergeven dan is de kans groot dat ook dit niet gaat lukken.

Ook dient je netwerkverbinding snel genoeg te zijn. Aan te raden is 100Mbps over een draadje, ideaal zou zijn een Gigabit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Qosmic schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:28:
[...]

Dit is ook wel een interessante optie voor mij aangezien ik de kabel niet kan trekken en netjes weg kan werken.
Maar ben erg benieuwd hoe het gaat met 720p en 1080p materiaal.

Kan je idd eens een tesje doen met een bestand en de tijd bijhouden als ze in hetzelfde net zitten en niet in hetzelfde net?

btw wat heb jij ervoor betaad?
Net even wat testjes gedaan, ik weet niet precies wat er bij elkaar in de groep zit maar ik haal de volgende resultaten met een 100mb test file.

PS3 aansluiting woonkamer (verste weg van meterkast): 4MB/s
In de studeerkamer in de buurt bij de meterkast maar nìet dezelfde groep: 5MB/s
Bij die laatste zitten er ook nog 2 verdeel blokken tussen 8)7

WIFI op dezelfde plek: 2,3MB/s
Bedraad 100MB: 10MB/s

Ben op een aantal plekken wezen proberen in huis en zie steeds dezelfde verschillen, 4MB/s haal ik bijna altijd wel, maximale wat ik gezien heb is 5,2MB/s. Pieken van 6,2MB/s.

Blijkbaar voldoende voor een fatsoenlijke HD film. Nog niks tegengekomen wat stotterde.

Het setje kost nog wel een paar centen: http://www.azerty.nl/11-1...n-200-avplus-starter.html
Je kunt ook een setje halen waar je wel je stopcontact "kwijt" bent, maar dat is juist erg onhandig. Je wil dat ding zo dicht mogelijk bij je stopcontact hebben en niet ergens in een gamma verdeelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

RnB schreef op zondag 27 september 2009 @ 08:07:
Ik vind >5 seconden wachten om een mp3tje te laden veel te lang, zoiets zou instant moeten gaan.
Volgens mij komt dat door hoe je het ingericht hebt.
Ik speel m'n mp3's ook via PMS en heb geen last van de problemen met het laden van album art, die staat er er altijd binnen 1 seconde, m'n collectie is ruim 400Gb maar ik heb het als volgt ingedeeld: S:\Shared\-A-\Artiestnaam\albumnaam\liedje.mp3. Hierdoor heb je dus nooit mappen met overdreven veel losse nummers erin en zal het dus snel laden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

KillerB schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:12:
Net even wat testjes gedaan, ik weet niet precies wat er bij elkaar in de groep zit maar ik haal de volgende resultaten met een 100mb test file.

PS3 aansluiting woonkamer (verste weg van meterkast): 4MB/s
In de studeerkamer in de buurt bij de meterkast maar nìet dezelfde groep: 5MB/s
Bij die laatste zitten er ook nog 2 verdeel blokken tussen 8)7

Ben op een aantal plekken wezen proberen in huis en zie steeds dezelfde verschillen, 4MB/s haal ik bijna altijd wel, maximale wat ik gezien heb is 5,2MB/s. Pieken van 6,2MB/s.

Blijkbaar voldoende voor een fatsoenlijke HD film. Nog niks tegengekomen wat stotterde.
Wel, ik zie hier geregeld bitstreams van 20MB/sec voorbij komen tijdens het afspelen van 1080p materiaal. Dat ligt maar net aan het soort video bestand dat je gebruikt

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ja idd, probeer voor de grap de bird scene uit Planet earth maar eens. (ff googlen op 'Killa Sample' voor torrent of nzb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Inanna schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:11:
[...]

Theoretisch antwoord: je PC zou prima in staat kunnen zijn 1080p te streamen zelfs als hij het zelf niet kan afspelen. Afspelen heb je een snel systeem en/of een graka die HD content aan kan nodig, wanneer je HD content over een netwerk wilt sturen kan je af met een aanzienlijk minder krachtige configuratie.

Wat je echter wel in de gaten moet houden is of de HD content in een formaat wordt gestreamd dat je PS3 aankan, want anders moet je PC de content weer eerst transcoderen, en als hij zelf het materiaal niet kan weergeven dan is de kans groot dat ook dit niet gaat lukken.

Ook dient je netwerkverbinding snel genoeg te zijn. Aan te raden is 100Mbps over een draadje, ideaal zou zijn een Gigabit verbinding.
Dat is inderdaad precies het probleem. Wanneer de codering 'verkeerd' is moet de pc hem decoderen zodat de PS3 hem kan afspelen. En dan hangt het dus toch van de CPU af, begrijp ik uit jouw verhaal? Verder gebruik ik momenteel 100Mbit verbindingen, en ik zie dat mijn streams ruim onder de 30Mbit blijven, should be good, right?

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Meelobee schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:23:
Ja idd, probeer voor de grap de bird scene uit Planet earth maar eens. (ff googlen op 'Killa Sample' voor torrent of nzb)
Een zwarte vlaag :D

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Qris schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:20:
[...]

Wel, ik zie hier geregeld bitstreams van 20MB/sec voorbij komen tijdens het afspelen van 1080p materiaal. Dat ligt maar net aan het soort video bestand dat je gebruikt
Tja, het zal vast wel te vinden zijn, maar de meeste MKV's of andere HD rips die ik voorbij zien komen zijn tussen de 4 en 12GB. Als je veel hoger komt heb je gewoon untouched Bluray. Beste is natuurlijk altijd een CAT5 maar als dat lastig is dan vind ik dit een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Meelobee schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:23:
Die gaat niet zo soepel nee :+
Ik zag in PMS een piek van 80MB/s voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Meelobee schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:18:
[...]

Volgens mij komt dat door hoe je het ingericht hebt.
Ik speel m'n mp3's ook via PMS en heb geen last van de problemen met het laden van album art, die staat er er altijd binnen 1 seconde, m'n collectie is ruim 400Gb maar ik heb het als volgt ingedeeld: S:\Shared\-A-\Artiestnaam\albumnaam\liedje.mp3. Hierdoor heb je dus nooit mappen met overdreven veel losse nummers erin en zal het dus snel laden. :)
Nee, daar kan het niet aan liggen, aangezien ik precies dezelfde, dan niet makkelijkere inrichting heb. Ik heb gewoon ..\Music\Artiest\Album\xxx.mp3 als inrichting en in zo'n map zitten hooguit 30 nummers. ;)
Verder moet ik gewoon wachten op het hele mp3tjes, album-art laadt ie dan gewoon gelijk mee. Daarom zei ik al dat het net lijkt alsof ie eerst het mp3tje omzet naar een ander formaat en het dan pas streamt, net als met hd-content.
Stream jij via ethernet of via Wifi? Mss dat daar het verschil ligt, aangezien ik met wifi streamde. Maargoed, dan nog zou je zeggen dat het laden van een mp3tje niet meer dan 5 seconden hoeft te duren, aangezien ie hd-content sneller laadde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ook het afspelen begint bij mij zo goed als meteen (0.2/0.5 sec ofzo) als ik een nummer selecteer. Ik heb een Gigabit netwerk, dus dat zal ten opzichte van wifi wel wat schelen. Maar inderdaad dan zou je verwachten dat HD materiaal langzamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-10 14:58
KillerB schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:46:
[...]

Die gaat niet zo soepel nee :+
Ik zag in PMS een piek van 80MB/s voorbij komen.
Is het niet 80 Mbit/sec? En dan nog is dat dus _erg_ slecht. De max spec voor blu-ray is namelijk 40Mbit/sec voor video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje met het mkv / data is corrupted probleem. Mijn setup is een PMS server op een headless linux (ubuntu) installatie. Een aantal mkv's werken prima (gewoon direct, dus niet vanuit de transcoder dir), en een aantal mkv's werken niet: zowel niet direct als via de transcoder optie.

Omdat ik met een headless (X-less) linux systeem zit, heb ik een aantal beperkingen: ik kan niet zo goed debuggen, aangezien ik de server moet killen en weer opstarten (en vanuit PS3 een search doen naar servers zodat hij niet naar cached data zit te kijken), en ik heb geen volledige PMS.conf (wordt niet automatisch gegenereerd op een headless linux systeem). Daarbij is het lastig om te zien welke codec gebruikt wordt, en vraag ik me sowieso af of ik de juiste codecs (en eventueel misschien zelfs teveel codecs die zouden kunnen conflicteren) geinstalleerd heb.

De vraag hier: zou iemand eens een zo volledig mogelijke PMS.conf kunnen posten? Ik lees hier veel configuratie-opties die uit de GUI geciteerd worden, maar die vertalen niet makkelijk naar de config-opties zoals ze in de PMS.conf file gedefineerd zijn. Hier overigens mijn PMS.conf, dan kan je zien wat ik zelf bij elkaar gesprokkeld heb.

Daarnaast: wat zou de reden kunnen zijn dat sommige mkv's niet afgespeeld kunnen worden? Ik heb specifiek de developer pack van mplayer geinstalleerd, omdat de standaard ubuntu packages een hele oude variant bevatten, maar dat hielp ook weinig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Kryz: Misschien heb je hier wat aan: http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, maar helaas heb ik daar mijn config vandaan. ;) Die thread noemt niet alle bestaande opties! Ik heb er zelf nog allemaal config-opties bijgeklust, na wat extra speurwerk. Misschien ten overvloede: ik heb het pms forum al flink uitgespit, inclusief de volgende thread:

http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=1508

Helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Meelobee schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:08:
Ook het afspelen begint bij mij zo goed als meteen (0.2/0.5 sec ofzo) als ik een nummer selecteer. Ik heb een Gigabit netwerk, dus dat zal ten opzichte van wifi wel wat schelen. Maar inderdaad dan zou je verwachten dat HD materiaal langzamer is.
Hm, zoals het hoort dus.
Ach, ik had misschien wel een instelling verkeerd staan, waardoor ie ook eerst de mp3tjes transcode oid. Ik gebruik PMS iig niet meer, ik heb nu op mijn externe schijf gewoon een FAT32 partitie staan van 20GB genaamd PS3 en daar pleur ik mijn dingen wel op wanneer ik iets wil zien/horen of overzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

KillerB schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:35:
[...]

Tja, het zal vast wel te vinden zijn, maar de meeste MKV's of andere HD rips die ik voorbij zien komen zijn tussen de 4 en 12GB. Als je veel hoger komt heb je gewoon untouched Bluray. Beste is natuurlijk altijd een CAT5 maar als dat lastig is dan vind ik dit een goed alternatief.
Ik gebruik ook een Powerline netwerkje en die is voor de meeste zaken erg geschikt.
Omdat ik nog wel eens wil spoelen, zet ik vaak m'n mkv's eerst om, maar deze zijn ook via transmuxen prima te bekijken.
Alleen als hij opnieuw moet coderen (bijv. als er subs bijkomen), dan wil het nog wel eens lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijdje met een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Hoop dat iemand me meer kan vertellen.

ALs ik 1080p ga streamen kom ik met Mencoder maximaal tot 10Mbit. Als ik nu dezelfde film (MKV) met avisynth of mencoder/avisynth stream dan zit ik in een mum van tijd op 200mbit.
Ik snap dat dit te wijten is aan het transcoderen maar wat is het nut dan van avisynth ed. De beeldkwaliteit is namelijk even scherp maar avisynth trekt 20 keer zoveel bitrate

Ik vraag me sowieso af wat nu precies de verschillen zijn tussen de verschillende engines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-10 14:40
Pffff...nu al een aantal keren geprobeerd, maar nog steeds geen succes.

Probeer mijn PS3 Media Server op te zetten.

Alles ingesteld zoals in de tutorial via de startpost, porten geforward en nog steeds kan de PS3 geen server vinden terwijl PS3MS zegt dat hij de PS3 wel kan vinden en de server up-and-running is.

Config:
PC: Win XP (UPnP en SSDP Discovery service AAN) (Via LAN aangesloten)
Router/modem: Speedtouch 585, port geforward en service toegewezen aan windows PC
PS3: (Via WLAN aangesloten)
PS3MS: alles ingesteld zoals in de tutorial van Ceje

Wie weet de fout te vinden die ik maak....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
[main] TRACE 19:58:42.156 Starting Java PS3 Media Server v1.10.51
[main] TRACE 19:58:42.156 by shagrath / 2008-2009
[main] TRACE 19:58:42.156 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 19:58:42.156 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
[main] TRACE 19:58:42.156
[main] TRACE 19:58:42.156 Java 1.6.0_14-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 19:58:42.156 OS Windows XP x86 5.1
[main] TRACE 19:58:42.156 Encoding: Cp1252
[main] TRACE 19:58:42.171 Temp folder: C:\DOCUME~1\Bas\LOCALS~1\Temp\javaps3media
[main] TRACE 19:58:42.171 Found AviSynth plugins dir: C:\Program Files\AviSynth 2.5\plugins
[main] TRACE 19:58:42.171 !!! It seems VSFilter.dll is not installed into the AviSynth plugins dir ! It could be troublesome for playing subtitled videos with AviSynth !!!
[main] TRACE 19:58:42.171 Found VideoLAN version 1.0.0 at: C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe
[main] TRACE 19:58:42.187 Registering transcoding engine AviSynth/FFmpeg
[main] TRACE 19:58:42.187 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 19:58:42.187 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 19:58:42.187 Registering transcoding engine Avisynth/MEncoder
[main] TRACE 19:58:42.203 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 19:58:42.203 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 19:58:42.203 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 19:58:42.203 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 19:58:42.218 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 19:58:42.218 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 19:58:42.218 Registering transcoding engine VideoLan Audio Streaming
[main] TRACE 19:58:42.218 Registering transcoding engine VideoLan Video Streaming
[main] TRACE 19:58:42.218 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 19:58:42.218 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
[main] TRACE 19:58:42.437 Scanning network interface lo / MS TCP Loopback interface
[main] TRACE 19:58:42.453 Scanning network interface eth0 / NVIDIA nForce Networking Controller - Pakketplanner-minipoort
[main] TRACE 19:58:42.453 Using address /192.168.1.67 found on network interface: name:eth0 (NVIDIA nForce Networking Controller - Pakketplanner-minipoort) index: 2 addresses: /192.168.1.67;
[main] TRACE 19:58:42.453 Created socket: /192.168.1.67:5001
[Thread-5] TRACE 19:58:42.453 Starting DLNA Server on host 192.168.1.67 and port 5001...
[main] TRACE 19:58:42.453 Sending ALIVE...
[main] TRACE 19:58:42.468 Using following UUID: c79cc0f9-f8cb-3c37-9b43-487660bff4fa
[main] TRACE 19:58:47.828 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-5] TRACE 19:58:49.984 Receiving a request from: 192.168.1.94

De IPadressen kloppen allemaal en zijn vastgezet in de router

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Hoezo vastgezet in de router? Je kunt het beste je router de DHCP server laten zijn die zowel je pc als je ps3 een IP toewijst. Als je het handmatig wil doen dan kan je dit proberen:
Geef je PS3 eens handmatig een adres wat dicht tegen het adres van je PC aanzit, dat wil nog wel eens helpen :) (bv 192.168.1.68)

[ Voor 48% gewijzigd door Meelobee op 30-09-2009 14:06 ]

Verwijderd

Ik heb een beetje lopen zoeken in de topic en ben heel ver gekomen, ik heb tversity erop geknald en ik heb al beeld. Ik doe normaal nooit wat met HD maar wou het toch wel een zien. Family Guy en Killa Sample gedownload, maar op de PS3 zegt ie incomplete date. Die Haali Matrjoeska zit erop en op de PC spelen ze wel af, via VLC. Wat nu??

Hele domme vraag nog, start net een dvd via Tversity, maar bedien je het keuze menu???? :D alles gedrukt, maar doet niks in het titelscherm :noob: (:

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:54:
Ik heb een beetje lopen zoeken in de topic en ben heel ver gekomen, ik heb tversity erop geknald en ik heb al beeld. Ik doe normaal nooit wat met HD maar wou het toch wel een zien. Family Guy en Killa Sample gedownload, maar op de PS3 zegt ie incomplete date. Die Haali Matrjoeska zit erop en op de PC spelen ze wel af, via VLC. Wat nu??

Hele domme vraag nog, start net een dvd via Tversity, maar bedien je het keuze menu???? :D alles gedrukt, maar doet niks in het titelscherm :noob: (:
Lees de openings post eens goed door, en volg deze tutorial :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• younxta
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Blindfold schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:43:
[...]

Voor mkv's zal je vooralsnog een PC nodig hebben, want PS3 ondersteunt geen mkv, dus via een PC zet PMS het on the fly om en biedt het dan aan. Aangezien dit alleen maar remuxen betreft, is hier niet zoveel CPU, of netwerkcapaciteit voor benodigd.
Wat ik zelf een tijdje heb gedaan (voordat PMS bestond) is via het programma MKV2VOB de mkv's die ik op m'n PC had staan om laten zetten naar .m2ts op m'n Lacie schijf.
Kun je mij vertellen hoe je dat kan instellen? Als ik een mkv probeer te streamen gaat de pc automatisch transcoden en begint mencoder_mt.exe op 100% te draaien. Daarom mux ik de mkv eerst naar m2ts en stream het dan naar de ps3. Dat gaat verder wel goed, maar 'live' muxen lijkt me nog fijner.

[ Voor 3% gewijzigd door younxta op 01-10-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik dacht dat TVersity makkelijker was, maar inderdaad PSM is ook niet echt lastig. Alles draait als een trein.

De killer Sample is alleen wat te heftig. Maar die heeft ook al moeite op me pc. Is hier wat aan te doen? Of is dat te hoog gegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-10 13:26

oXygeN

oftewel oxje...

Shivan_20 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:01:
Pffff...nu al een aantal keren geprobeerd, maar nog steeds geen succes.

Probeer mijn PS3 Media Server op te zetten.

Alles ingesteld zoals in de tutorial via de startpost, porten geforward en nog steeds kan de PS3 geen server vinden terwijl PS3MS zegt dat hij de PS3 wel kan vinden en de server up-and-running is.

Config:
PC: Win XP (UPnP en SSDP Discovery service AAN) (Via LAN aangesloten)
Router/modem: Speedtouch 585, port geforward en service toegewezen aan windows PC
PS3: (Via WLAN aangesloten)
PS3MS: alles ingesteld zoals in de tutorial van Ceje

Wie weet de fout te vinden die ik maak....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
[main] TRACE 19:58:42.156 Starting Java PS3 Media Server v1.10.51
[main] TRACE 19:58:42.156 by shagrath / 2008-2009
[main] TRACE 19:58:42.156 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 19:58:42.156 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
[main] TRACE 19:58:42.156
[main] TRACE 19:58:42.156 Java 1.6.0_14-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 19:58:42.156 OS Windows XP x86 5.1
[main] TRACE 19:58:42.156 Encoding: Cp1252
[main] TRACE 19:58:42.171 Temp folder: C:\DOCUME~1\Bas\LOCALS~1\Temp\javaps3media
[main] TRACE 19:58:42.171 Found AviSynth plugins dir: C:\Program Files\AviSynth 2.5\plugins
[main] TRACE 19:58:42.171 !!! It seems VSFilter.dll is not installed into the AviSynth plugins dir ! It could be troublesome for playing subtitled videos with AviSynth !!!
[main] TRACE 19:58:42.171 Found VideoLAN version 1.0.0 at: C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe
[main] TRACE 19:58:42.187 Registering transcoding engine AviSynth/FFmpeg
[main] TRACE 19:58:42.187 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 19:58:42.187 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 19:58:42.187 Registering transcoding engine Avisynth/MEncoder
[main] TRACE 19:58:42.203 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 19:58:42.203 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 19:58:42.203 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 19:58:42.203 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 19:58:42.218 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 19:58:42.218 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 19:58:42.218 Registering transcoding engine VideoLan Audio Streaming
[main] TRACE 19:58:42.218 Registering transcoding engine VideoLan Video Streaming
[main] TRACE 19:58:42.218 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 19:58:42.218 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
[main] TRACE 19:58:42.437 Scanning network interface lo / MS TCP Loopback interface
[main] TRACE 19:58:42.453 Scanning network interface eth0 / NVIDIA nForce Networking Controller - Pakketplanner-minipoort
[main] TRACE 19:58:42.453 Using address /192.168.1.67 found on network interface: name:eth0 (NVIDIA nForce Networking Controller - Pakketplanner-minipoort) index: 2 addresses: /192.168.1.67;
[main] TRACE 19:58:42.453 Created socket: /192.168.1.67:5001
[Thread-5] TRACE 19:58:42.453 Starting DLNA Server on host 192.168.1.67 and port 5001...
[main] TRACE 19:58:42.453 Sending ALIVE...
[main] TRACE 19:58:42.468 Using following UUID: c79cc0f9-f8cb-3c37-9b43-487660bff4fa
[main] TRACE 19:58:47.828 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-5] TRACE 19:58:49.984 Receiving a request from: 192.168.1.94

De IPadressen kloppen allemaal en zijn vastgezet in de router
Gooi die portforward rule eens uit je router...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

younxta schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:41:
[...]

Kun je mij vertellen hoe je dat kan instellen? Als ik een mkv probeer te streamen gaat de pc automatisch transcoden en begint mencoder_mt.exe op 100% te draaien. Daarom mux ik de mkv eerst naar m2ts en stream het dan naar de ps3. Dat gaat verder wel goed, maar 'live' muxen lijkt me nog fijner.
Dan moet je in je instellingen van PMS de TSmuxer optie naar boven halen, zodat hij via die gaan remuxen ipv via Mencoder.
Er staan als het goed is pijltjes naast, waarmee je de prio omhoog kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Even een algemene vraag ; Sony heeft in het verleden DivX support toegevoegd aan zijn eigen software. Wat zijn de kansen dat Sony de mkv container ook toevoegd aan zijn eigen compatibility lijst ? Of .srt support ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik zal even mijn glazen bol pakken, dan laat ik het je wel weten zodra ik iets doorkrijg...

Maw; dat is moeilijk te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Bij bart-smit staat een playstation 3 te koop voor 180 incl game... Dus wordt het voor mij aantrekkelijk om er een te kopen... Mits, een PS3 films kan afspelen van een simpele NAS die op het netwerk aangesloten zit. Is dat mogelijk? Of kan dat alleen met een NAS die streaming mogelijkheden aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dark0z schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:01:
Bij bart-smit staat een playstation 3 te koop voor 180 incl game... Dus wordt het voor mij aantrekkelijk om er een te kopen... Mits, een PS3 films kan afspelen van een simpele NAS die op het netwerk aangesloten zit. Is dat mogelijk? Of kan dat alleen met een NAS die streaming mogelijkheden aanbiedt?
Kan alleen met een NAS die streaming aanbiedt en dan vaak nog beperkt. Full HD etc wordt al helemaal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10 10:17
Dark0z schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:01:
180 Euro??? Of bedoel je 280 Euro?

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
Meelobee schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:42:
[...]

Kan alleen met een NAS die streaming aanbiedt en dan vaak nog beperkt. Full HD etc wordt al helemaal lastig.
NAS die streaming aanbiedt kan ook Full-HD aan. Mits de film de goede codec heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:19:
De vraag hier: zou iemand eens een zo volledig mogelijke PMS.conf kunnen posten? Ik lees hier veel configuratie-opties die uit de GUI geciteerd worden, maar die vertalen niet makkelijk naar de config-opties zoals ze in de PMS.conf file gedefineerd zijn. Hier overigens mijn PMS.conf, dan kan je zien wat ik zelf bij elkaar gesprokkeld heb.
Niemand die een PMS.conf-voorbeeld (die met enig geluk alle configuratie-items bevat) kan posten?
Daarnaast: wat zou de reden kunnen zijn dat sommige mkv's niet afgespeeld kunnen worden? Ik heb specifiek de developer pack van mplayer geinstalleerd, omdat de standaard ubuntu packages een hele oude variant bevatten, maar dat hielp ook weinig.
Niemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

King Dingeling schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:56:
[...]

180 Euro??? Of bedoel je 280 Euro?
180 euro, Bart Smit had een aanbieding, 180 euro voor 80Gb PS3 (Fat) + Killzone of LBP :) Ze zijn inmiddels uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Meelobee schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:54:
[...]

180 euro, Bart Smit had een aanbieding, 180 euro voor 80Gb PS3 (Fat) + Killzone of LBP :) Ze zijn inmiddels uitverkocht.
Ik was er ook als de kippen bij :D
Die special edition 160gb was jammergenoeg al vrijwel direct uitverkocht, maar met een killzone 2 pakket voor 180 euro ben ik ook erg tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
Whehehe...lkkr dan...had elke BartSmit die aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Gerard v.d. Horst schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:00:
[...]

Is het niet 80 Mbit/sec? En dan nog is dat dus _erg_ slecht. De max spec voor blu-ray is namelijk 40Mbit/sec voor video.
Ja die b moest klein zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar die indicatie van PMS is, maar ik zie ook dat me pc er zijn best voor moet doen. Dit lijkt me niet de gemiddelde HD film die je van usenet haalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Is er iemand die mobileremote 1.1 gebruikt als keyboard + muis voor zijn PS3??

Ik heb het wel geinstaleerd om mijn HTC touch HD, maar het pairen gaat in Mobile Remote niet goed.
http://www.mobilesrc.com/mobileremote.aspx

http://pocketnow.com/software-1/mobile-remote-brings-bluetooth-control-of-your-computer

Denk dat ik ook maar eens Salling Clicker ga proberen:
http://www.salling.com/clicker/windows/

[ Voor 9% gewijzigd door Checkeys op 03-10-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:21:
[...]
Dan moet je in je instellingen van PMS de TSmuxer optie naar boven halen, zodat hij via die gaan remuxen ipv via Mencoder.
Bedankt voor de tip. Klopt het dan dat je via TSmuxer streaming geen subs te zien krijgt? Streaming is veel vriendelijker voor cpu en netwerkbelasting dan transcoding. Maar ja, hoe krijg je de subs he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 13:30
Frank J. schreef op zondag 27 september 2009 @ 08:16:
Ik vraag me iets af hoop dat jullie me kunnen helpen.

Als ik muziek via PMS afspeel dan kon ik (volgensmij) voorheen altijd nog via de PSknop op de controller door de mappen stuctuur bladeren in het XMB terwijl de muziek doorspeelde. Maar ik merk nu op dat dit niet meer kan? Ik krijg de melding of ik het afspelen wil stoppen, dit was voorheen altijd alleen bij echt CD's afspelen. Ligt het nou aan mij of heeft Sony weer eens wat in een firmware gepropt zonder het te zeggen?
*kick* .. same question.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
zelfde antwoord wat eronder staat ;)
RnB schreef op zondag 27 september 2009 @ 08:33:
Heb je je audio output wel op 48KHz staan? Niet op die andere iig (48/98/172KHz). Ik kan me iets herinneren dat je met die laatste instelling, niet meer tegelijk muziek kon luisteren en andere dingen doen, wat dus gebeurd wanneer je op de PS-knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 13:30
bedankt, het werkt! slecht gelezen...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-10 10:42

Yuco

Womanizer!

Ik lees van aantal reacties waarin wordt gemeld dat films/series op de hd van de ps3 zelf worden opgeslagen. Ik begrijp alleen niet waarom je men dit doet. Het is immers toch niet mogelijk om de ps3 standalone als media center te gebruiken?

Kun je ook vanaf je pc uitzendinggemist of rtlgemist streamen?

Werkt ps3ms al icm windows 7?

[ Voor 67% gewijzigd door Yuco op 04-10-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste mensen ,

Sta op het punt om een nieuwe monitor aan te schaffen waar ik ook een ps3 aan wil gaan hangen. Heb ik nu veel verschil in kwaliteit bij een 22 inch vs 24 inch?

Een 22 inch zal hd materiaal moeten gaan upscalen van 1650X1050 naar 1920X1080.En de 24 inch die ik op het oog heb is 1900X1200, dus die zal waarschijnlijk iets moeten downscale!?.

Maar volgens mij is dit alleen dus van balang bij b.v. blu-ray films. Want ps3 games zijn volgens mij nooit native 1080p maar (volgens mij) 720p. Verder wordt verteld dat je het verschil tussen hd-ready of full hd nooit kunt zien op een scherm kleiner dan <30 inch.

Kortom wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen.

Ik gebruik nu enige tijd PMS voor mijn video content.

Ik stream dus draadloos van mij imac naar mijn ps3 die bedraad is aan mij router en dit werkt gewoon goed.

Dvd's speelt hij probleemloos af zonder stotteren en met 5.1. Me PS3 is tevens aangesloten op mijn receiver die het geluidsignaal codeerd.

Nu ben ik deze week iets vreemds tegen.

Ik had Transformers 2 gedownload die ik gister ging kijken. De receiver stond op auto surround, maar mijn rechterachter speaker kwam bijna geen geluid uit. Heel zacht en dof. Ik dacht eerst dat het aan de kabels lag maar dat was het niet. Zodra ik mijn receiver op action/drama/expanded etc zette deed hij het ineens wel.

Toen ben ik wat andere films gaan proberen. Troy 720p en Fast and the furious 1080P kreeg ik wel gewoon geluid op auto surround (PCM) en met originele schijfjes ook gewoon.

Ligt dat aan de releases op internet of iets anders?

Met andere video_ts content doet hij het soms wel met bepaalde films maar met andere films ook weer niet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik heb nog een probleempje met DTS audio cds streamen.
Ik heb diverse DTS rips, meeste zijn losse WAV bestanden per track, sommige waarbij er een cue sheet bij zit en het dus 1 WAV bestand is. Tevens ook nog losse tracks met extensie FLAC.

Echter als ik deze via de PMS wil streamen dan beginnen ze wel af te spelen maar mijn versterker lijkt geen continue DTS stream te krijgen van de PS3, het DTS lampje van de receiver knippert onregelmatig terwijl die normaal met een DTS stream continue brandt.

Iemand een idee waar dat aan ligt? Ik ben al aan het spelen geweest met de settings in PMS maar krijg het nog niet voor elkaar.

Mijn PS3 is optisch aangesloten op me Denon receiver en het beeld via HDMI op me Samsung LCD tv. Overigens kan ik wel DTS rips afspelen op de PS3 als ik ze op een cd brand (die download ik dan weer als ISO dus ik weet niet wat voor indeling erachter zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Twanjo schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:30:
Beste mensen ,

Sta op het punt om een nieuwe monitor aan te schaffen waar ik ook een ps3 aan wil gaan hangen. Heb ik nu veel verschil in kwaliteit bij een 22 inch vs 24 inch?

Een 22 inch zal hd materiaal moeten gaan upscalen van 1650X1050 naar 1920X1080.En de 24 inch die ik op het oog heb is 1900X1200, dus die zal waarschijnlijk iets moeten downscale!?.

Maar volgens mij is dit alleen dus van balang bij b.v. blu-ray films. Want ps3 games zijn volgens mij nooit native 1080p maar (volgens mij) 720p. Verder wordt verteld dat je het verschil tussen hd-ready of full hd nooit kunt zien op een scherm kleiner dan <30 inch.

De PS3 spuugt 720p/i of 1080p/i uit dus als je monitor dezelfde resolutie heeft lijkt me dat het beste. Al kan ik me er geen voorstelling van maken of je daadwerkelijk verschil gaat zien.
De bron doet er verder niet zoveel toe want de PS3 zet het toch op 720 of 1080 beeldlijnen.

Verschil tussen 1080p en 720p ga je inderdaad vooral merken wanneer je een groot scherm hebt en/of er heel dicht op zit.
Ik heb zelf een 32" HD ready Samsung en het verschil tussen 720p en 1080i zie je wel goed! 720p is aanzienlijk beter.

Als ik jou was zou ik lekker voor de 24" gaan(groter) en je niet te druk maken om die resolutie verschillen want waarschijnlijk merk je weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 10:55
Ik gebruik ook PSM als mediaserver echter vraag ik me af of het mogelijk is om in te stellen welke playstations/xbox360 er gebruik van mogen maken? Dus zeg maar restricties op basis van ip-adres bijvoorbeeld? Niet dat je in een studentenhuis zit en elke ps3 eigenaar van jouw pc loopt te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerB schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:59:
:
Verschil tussen 1080p en 720p ga je inderdaad vooral merken wanneer je een groot scherm hebt en/of er heel dicht op zit.
:
De grote van het scherm is eigenlijk niet van belang. Als je 4 meter van een 40 inch (1 m) scherm af zit merk je ook weinig verschil tussen 1080p en 720p. Zie hier wat optimale afstanden voor 1080p en 720p: http://www.presentationtek.com/2008/03/28/1080p-vs-720p-or-full-hd-vs-hd-resolution/

Het kantel punt ligt ongeveer bij 2x de diagonaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 28-10 09:15
Twanjo schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:30:
Beste mensen ,

Het is eigenlijk heel simpel: als je gaat scalen wordt het beeld er in ieder geval nooit beter op. Onder ideale omstandigheden met een ideale scaler blijft de kwaliteit hooguit behouden. Maar dat komt natuurlijk nooit voor.

De PS3 zelf schaalt ook vaak; dit is alleen te voorkomen door je outputresolutie te zetten op de native resolutie van het spel (verschilt per spel!). Een heel aantal spellen worden zelfs op een 'rare' resolutie gerenderd (e.g. 640p ofzo), waardoor scalen door de PS3 sowieso moet gebeuren. Met BluRays is dat net iets anders, die kun je altijd wel laten renderen op 720p of 1080p. Kortom, dat de PS3 gaan scalen is niet te verhelpen tenzij je continu van resolutie switcht en zelfs dan werkt het lang niet altijd (ivm met de afwijkende resolutie dus). Kortom, daarover zou ik je niet te druk maken, sowieso omdat je er dus toch niet veel aan kunt doen en de scalers in de PS3 (en X360) bovendien vrij goed zijn.

Blijft over scalen in de monitor of TV. Dat is het punt in de keten waar je nog het meeste invloed kunt uitoefenen. Hier zijn hele slechte scalers maar ook hele goede. Verschilt per merk en model. Ik geloof dat LG vrij goede scalers heeft over het algemeen, maar precies weet ik het ook niet. Als je bijvoorbeeld een monitor koopt met 1280*800, 1680*1050 of 1920*1200 dan wordt er altijd (onnodig) gescaled, tenzij je 1:1 pixelmapping hebt. Dan wordt het beeld 1 op 1 omgezet naar pixels, wat dus betekent dat er een 1920*1080 beeld op de 1920*1200 monitor wordt geplot, waardoor je onder en boven zwarte balken krijgt (maar je zit wel met ongescaled beeld). Ondersteunt de monitor geen 1:1 pixelmapping wordt wel heel je beeld gebruikt maar is er dus in mindere of meerdere mate sprake van kwaliteitsverlies. 1680*1050 en 1366*768(?) zijn zijn sowieso funeste resoluties dus voor de PS3, omdat deze alleen 720/1080 i/p ondersteunt (itt de X360).

Belangrijk is dus of de monitor 1:1 pixelmapping ondersteunt, of dat je een monitor koop met een native resolutie van 720p of 1080p. HD ready TV's hebben vaak een native resolutie van 1366*768, dus als je scalen wilt vermijden kom je al snel op een 16:9 1920*1080 of een 16:10 1920*1200 + pixelmapping uit. Maar nogmaals, het verschilt per merk/model hoe goed de scaler is.

Meer over pixelmapping: http://pixelmapping.wikispaces.com/Pixel+mapping+explained

Verder over het verschil tussen 720p/1080p (afgezien van het feit dat er maar weinig monitoren/TV's zijn met een native resolutie van 720p en er dus gescaled moet worden): dat verschil zie je ceteris paribus bijna niet op een <=30" monitor:

Afbeeldingslocatie: http://www.thesoundroom.biz/images/resolution_chart.jpg

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:32:

dat verschil zie je ceteris paribus bijna niet op een <=30" monitor:
Weer een onbruikbare opmerking. Zo kan ik het ook: dat verschil zie je ceteris paribus bijna niet op een <=60" TV. (Als je er vanuit gaat dat je op 10 meter afstand zit te kijken).
Zelfs op een 22" monitor zie je het verschil tussen 720p en 1080p duidelijk wanneer je op een afstand van 1 meter zit. Zoals ik hier boven al had aangegeven is de afstand tot het scherm mede bepalend voor het nut van de 1080p mogenlijkheid van een TV of monitor. En als je de kijk afstand niet noemt kan je niet concluderen dat je het verschil bijna niet ziet op een <=30" monitor.
Ik ga zelf wel eens zitten op een afstand van 2 meter van mijn 40" scherm om te genieten van een 1080p film.

En jammer dat je een vaag plaatje toevoegt met de tekst "account inactive". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:39
Ik heb besloten ook voor de PS3 als Media Center te kiezen :)
Ik heb echter een servertje op zolder staan met een Sempron 1250 en 2GB geheugen. Dat lijkt me niet voldoende voor het transcoderen van full-hd films.

Wat ik me afvraag; welke processor voldoet wel? Ik dacht eigenlijk aan een AMD Athlon II X2 250. Zou deze voldoen voor Full-hd?
Ik zou het jammer vinden als ik nu een processor koop die straks toch niet voldoet.....

Tevens nog een vraagje: kan je met PS3 Media Server ook DTS downmixen naar Stereo ?
En kan ik dan het stereo audio ook over HDMI laten verlopen zodat het geluid gewoon uit de TV komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:24:
[...]

Weer een onbruikbare opmerking. Zo kan ik het ook: dat verschil zie je ceteris paribus bijna niet op een <=60" TV. (Als je er vanuit gaat dat je op 10 meter afstand zit te kijken).
Zelfs op een 22" monitor zie je het verschil tussen 720p en 1080p duidelijk wanneer je op een afstand van 1 meter zit. Zoals ik hier boven al had aangegeven is de afstand tot het scherm mede bepalend voor het nut van de 1080p mogenlijkheid van een TV of monitor. En als je de kijk afstand niet noemt kan je niet concluderen dat je het verschil bijna niet ziet op een <=30" monitor.
Ik ga zelf wel eens zitten op een afstand van 2 meter van mijn 40" scherm om te genieten van een 1080p film.

En jammer dat je een vaag plaatje toevoegt met de tekst "account inactive". ;)
Ik nam aan dat de viewing distance "gemiddeld" was bij die uitspraak, i.e. een meter of 2,5 a 3. Leek me logisch maar goed. Het verschil wat je ziet tussen tussen 720p en 1080p op 24" op 3 meter afstand zit tussen je oren. Leg je er nou maar gewoon bij neer; dat is zo.

Kijk nog maar eens naar mijn plaatje.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:41:
[...]

Ik nam aan dat de viewing distance "gemiddeld" was bij die uitspraak, i.e. een meter of 2,5 a 3. Leek me logisch maar goed. Het verschil wat je ziet tussen tussen 720p en 1080p op 24" op 3 meter afstand zit tussen je oren. Leg je er nou maar gewoon bij neer; dat is zo.

Kijk nog maar eens naar mijn plaatje.
1) Gisteren om 8:24 was het plaatje niet te bekijken.
2) Aannames zijn een slechte zaak. Zeker als je er niet bij vermeldt wat je aan neemt. En wat jij logisch vindt is voor een ander miscchien niet logisch (zie punt 3).
3) De gemiddelde kijkafstand in de nederlandse huiskamers ligt eerder tussen de 3 á 4 meter. En bij 3 meter zie pas verschil tussen 720p en 1080p bij een scherm van 60" (volgens je eigen grafiek). Wat inhoud dat de meeste nederlanders een te klein scherm hebben óf te ver weg zitten óf een te dure TV hebben gekocht (HD ready zou genoeg zijn).
4) Ik heb het niet gehad over kijken naar een 24" scherm op 3 meter maar op 1 meter. En Twanjo heeft al helemaal geen kijkafstand genoemt. Misschien heeft hij zijn monitor wel naast zijn bed staan op 1 meter afstand.
5) Er is hier niemand die zegt dat je verschil ziet bij een 24" scherm op 3 meter. Ik zeker niet. Ik geef zelfs aan dat ik zelf op 2 meter ga zitten van een 40" scherm.

Dat zijn feiten en geen aannames. Leg je er nou maar gewoon bij neer; dat is zo.

Kijk nog maar eens naar de voorgaande posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:18:
[...]

1) Gisteren om 8:24 was het plaatje niet te bekijken.
2) Aannames zijn een slechte zaak. Zeker als je er niet bij vermeldt wat je aan neemt. En wat jij logisch vindt is voor een ander miscchien niet logisch (zie punt 3).
3) De gemiddelde kijkafstand in de nederlandse huiskamers ligt eerder tussen de 3 á 4 meter. En bij 3 meter zie pas verschil tussen 720p en 1080p bij een scherm van 60" (volgens je eigen grafiek). Wat inhoud dat de meeste nederlanders een te klein scherm hebben óf te ver weg zitten óf een te dure TV hebben gekocht (HD ready zou genoeg zijn).
4) Ik heb het niet gehad over kijken naar een 24" scherm op 3 meter maar op 1 meter. En Twanjo heeft al helemaal geen kijkafstand genoemt. Misschien heeft hij zijn monitor wel naast zijn bed staan op 1 meter afstand.
5) Er is hier niemand die zegt dat je verschil ziet bij een 24" scherm op 3 meter. Ik zeker niet. Ik geef zelfs aan dat ik zelf op 2 meter ga zitten van een 40" scherm.

Dat zijn feiten en geen aannames. Leg je er nou maar gewoon bij neer; dat is zo.

Kijk nog maar eens naar de voorgaande posts.
3) Dat spreekt dus alleen maar ten gunste van mijn bewering: het verschil tussen 720p en 1080p zie je -bij gemiddelde kijkafstand en ceteris paribus- niet op een <=30" TV.
4) Hahaha. Hoe noemde je dat ook al weer? Aanname toch?

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.