Tsja, sorry, maar is dat plaatje 'de waarheid'? Ik zit zelf op zo'n 2,8 meter (9 ft) en heb een scherm van 40". Volgens dat plaatje zit ik middenin het vlak '720p becomes noticable'. Nou kan je erover debatteren wat dat betekent, maar het verschil tussen 720p en 480p is op die afstand op mijn scherm behoorlijk goed zichtbaar - zodanig dat ik altijd weer blij wordt als er 720p content is. Het verschil tussen 720p en 1080p is denk ik moeilijk te zien, maar niet onzichtbaar volgens mij. Ik wilde dat testen met Transformers 2 (die ik in beide formaten heb), maar mijn PC heeft wat moeite met het processen van de 1080p variant. Zal het omwille van deze discussie toch nog eens proberen.LB06 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:41:
Kijk nog maar eens naar mijn plaatje.
Is het mogelijk dat wanneer je een gedownloade film bekijkt, om dan te skippen per chapter?
Nu kan ik alleen voor of acheruit spoelen, en als je per ongeluk op het verkeerde knopje drukt begint de film weer opnieuw.
Voordat ik een PS3 had, had ik een xbox360 en mijn vriendin zegt dat het bij de xbox wel kon.
Nu kan ik alleen voor of acheruit spoelen, en als je per ongeluk op het verkeerde knopje drukt begint de film weer opnieuw.
Voordat ik een PS3 had, had ik een xbox360 en mijn vriendin zegt dat het bij de xbox wel kon.
Stop chasing the dream, you're already living it
klik op het informatieknopje (via het groene driehoekje - controller) en dan naar GO TO.. een keer klikkenQosmic schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:53:
Is het mogelijk dat wanneer je een gedownloade film bekijkt, om dan te skippen per chapter?
en je kan de tijd willekeurig instellen en als laatste stap op het x je -controller.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Tsja, wat is de waarheid. Ik weet ook niet hoe dat plaatje tot stand is gekomen. Misschien is dat plaatje wel het resultaat van een onderzoek met een steekproefneming van een groep respondenten welke representatief zijn voor de (Amerikaase) bevolking ofzo. Dus waar ook mensen tussen zitten met een minder dan optimaal zicht. Of misschien ook niet. Weet ik veel. Het heeft voor mij dan ook geen absolute waarde maar het is wel een leuke indicatie die volgens mij best aardig klopt. Er wordt op internet door diverse Home Theatre/AV sites ook regelmatig aan gerefereerd; ik ben echt niet de enige.Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:14:
[...]
Tsja, sorry, maar is dat plaatje 'de waarheid'? Ik zit zelf op zo'n 2,8 meter (9 ft) en heb een scherm van 40". Volgens dat plaatje zit ik middenin het vlak '720p becomes noticable'. Nou kan je erover debatteren wat dat betekent, maar het verschil tussen 720p en 480p is op die afstand op mijn scherm behoorlijk goed zichtbaar - zodanig dat ik altijd weer blij wordt als er 720p content is. Het verschil tussen 720p en 1080p is denk ik moeilijk te zien, maar niet onzichtbaar volgens mij. Ik wilde dat testen met Transformers 2 (die ik in beide formaten heb), maar mijn PC heeft wat moeite met het processen van de 1080p variant. Zal het omwille van deze discussie toch nog eens proberen.
Overigens moet je dat wel blind doen als je wilt controleren voor een eventueel placebo-effect. Dus laat een vriend ofzo de film starten en beoordeel dan welke de 720p en welke de 1080p versie is. En zorg natuurlijk dat je dezelfde source en -indien van toepassing- dezelfde encoding settings gebruikt. Ga dus geen -CTU release met -ESiR vergelijken of met de source.
[ Voor 11% gewijzigd door HarmoniousVibe op 07-10-2009 16:13 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Is het mogelijk om in de PS3 losse muziekmappen aan te maken? Ik heb een map met allemaal losse nummers en wat CD's op de hardeschijf gezet, maar hij gooit alles door elkaar in 1 map.
Je kunt aangeven hoe hij moet sorteren, dus als je file-info goed is ingevuld dan kun je op vele manieren structureren. Bij het gebruik van PMS hou ik gewoon de directorystructuur en dat bevalt me prima.SjorsVN schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:45:
Is het mogelijk om in de PS3 losse muziekmappen aan te maken? Ik heb een map met allemaal losse nummers en wat CD's op de hardeschijf gezet, maar hij gooit alles door elkaar in 1 map.
Verwijderd
3) Als je er gelukkig van wordt dan mag je van mij gelijk hebben.LB06 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:13:
[...]
3) Dat spreekt dus alleen maar ten gunste van mijn bewering: het verschil tussen 720p en 1080p zie je -bij gemiddelde kijkafstand en ceteris paribus- niet op een <=30" TV.
4) Hahaha. Hoe noemde je dat ook al weer? Aanname toch?
4) Nee, dat was een voorbeeld van een mogelijke situatie die niet voldoet aan jouw aanname (dat hij zit op gemiddelde kijkafstand).
We raken zo wel heel erg offtopic, dus succes met je gelijk.
Zet de IP's van de machines (gescheiden door spaties) die je toe wilt staan in het veld: 'Use an IP Filter' onder het tabblad 'Algemene Configuratie'.Kaasje123 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:24:
Ik gebruik ook PSM als mediaserver echter vraag ik me af of het mogelijk is om in te stellen welke playstations/xbox360 er gebruik van mogen maken? Dus zeg maar restricties op basis van ip-adres bijvoorbeeld? Niet dat je in een studentenhuis zit en elke ps3 eigenaar van jouw pc loopt te streamen?
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn oude mediaspeler (MG-35). Er zijn tegenwoordig allerlei leuke HD-spelers op de markt maar de PS3 is wellicht ook een optie. Zoals ik kan nagaan zijn de afspeelmogelijkheden nu nog beperkt (ik overigens wel een QNAP NAS tbv DLNA) maar Sony is blijkbaar van plan om de PS3 een nadrukkelijkere rol te laten vervullen als media-systeem.
Nu verwacht ik dat er de komende jaren steeds nieuwe firmware komt met nieuwe mogelijkheden. Ik vraag me echter af of de processor van de PS3 krachtig genoeg is en de juiste eigenschappen heeft om HD-materiaal af te spelen. Oftewel: kan ik nu een PS3 kopen in de wetenschap dat deze (met firmware-updates) toekomstvast is?
Of kan ik beter een paar jaar wachten totdat ze ook de hardware hebben geüpdate ten behoeve van het afspelen van media?
Nu verwacht ik dat er de komende jaren steeds nieuwe firmware komt met nieuwe mogelijkheden. Ik vraag me echter af of de processor van de PS3 krachtig genoeg is en de juiste eigenschappen heeft om HD-materiaal af te spelen. Oftewel: kan ik nu een PS3 kopen in de wetenschap dat deze (met firmware-updates) toekomstvast is?
Of kan ik beter een paar jaar wachten totdat ze ook de hardware hebben geüpdate ten behoeve van het afspelen van media?
Verwijderd
Ik heb TVersity geinstalleert voor PS3 en XBox360. Bij m,n PS3 had ik het zo voor elkaar met streamen. Bij XBox360 nooit meer gelukt. Anyway heb ik wel een DNS server moeten opzetten (iets met geen fatsoenlijk internet hebben) anders ging het nog niet werken.
Zelf heb ik nu een tijdje de PS3 media server draaien. Bronnen voor mijn films staan op verschillende schijven. Nu is het wat lastig om in de menustructuur steeds door de mappen heen te gaan om de juiste video te vinden. Is het mogelijk om bepaalde mappen samen te voegen, zodat alle bestanden in één overzicht staan?
Wellicht ben ik de war met Twonky en/of TVersity, maar dat doet PMS toch al? Als ik bij mijn videos ga kijken staat er ook "alles", naast de mappen waar alles al is onderverdeeld..GenetiX schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:33:
Zelf heb ik nu een tijdje de PS3 media server draaien. Bronnen voor mijn films staan op verschillende schijven. Nu is het wat lastig om in de menustructuur steeds door de mappen heen te gaan om de juiste video te vinden. Is het mogelijk om bepaalde mappen samen te voegen, zodat alle bestanden in één overzicht staan?
Ik heb wél beeld maar geen geluid als ik .wmv bestanden wil afspelen. Het geluid van me PS3 doet het wel. Ik kan wel netjes mp3's streamen en dan heb ik geluid. Alleen als ik videobestanden wil streamen heb ik wel perfect HD beeld maar geen geluid. Als ik .mpg bestanden afspeel heb ik wel geluid.
Ik heb het geprobeerd met PS3 Media Serv er v1.10.51 en met WMP11. Als ik in de PS3 tijdens spelen van een video op driehoekje en dan het geluidsymbool druk, staat er geen audio. Ik heb de search gebruikt maar ik kan niets vinden over dit specifieke probleem. Ik heb gezocht op "no audio" en "geen geluid" maar ik kom er dan niet uit.
Ik heb het geprobeerd met PS3 Media Serv er v1.10.51 en met WMP11. Als ik in de PS3 tijdens spelen van een video op driehoekje en dan het geluidsymbool druk, staat er geen audio. Ik heb de search gebruikt maar ik kan niets vinden over dit specifieke probleem. Ik heb gezocht op "no audio" en "geen geluid" maar ik kom er dan niet uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Techno Overlord op 10-10-2009 14:18 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Gebruik nu al maanden, Ps3 Media Server
Snel, gebruiksvriendelijk,simpel en goed
Transformers 24,7gb 1080P etc streamend vanaf een andere computer met sub's erbij streamend zonder problemen stotteren, en zelfs kunnen spoelen
Snel, gebruiksvriendelijk,simpel en goed
Transformers 24,7gb 1080P etc streamend vanaf een andere computer met sub's erbij streamend zonder problemen stotteren, en zelfs kunnen spoelen
wmv's hebben de WMA10 audio codec welke de PS3 niet kan decoden. Als je via PMS transcoded de file afspeeld zul je 5.1 DD geluid hebben. Succes! Of even de tutorial lezen die in de SP staat maar dit is een tijd geleden dat ik dit gebruikteTechno Overlord schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:15:
Ik heb wél beeld maar geen geluid als ik .wmv bestanden wil afspelen. Het geluid van me PS3 doet het wel. Ik kan wel netjes mp3's streamen en dan heb ik geluid. Alleen als ik videobestanden wil streamen heb ik wel perfect HD beeld maar geen geluid. Als ik .mpg bestanden afspeel heb ik wel geluid.
Ik zie net dat ik met de Xbox wel geluid heb bij alle bestanden. Is er niet gewoon een vinkje dat ik kan aanzetten in PS3 Media Server? Die tutorial gaat mijn pet te boven... Ben een complete noob op dit gebied...
Forever raver!
Specs: Workstation Server
huh volgens mij werkt het met PMS juist wel, XBOX == MS en wma10pro komt daar vandaan
vandaar dat de xbox er wel mee overwegkan.
Transcode met PMS dus
Transcode met PMS dus
Ik heb gister Nullriver media link getest en gelijk een licentie gekocht. Echt een top programma.
Alleen nu komt het 2e probleem. Ik ben een Snow leopard gebruiker.
en kan nu dus niet mijn MKV bestanden omzetten in een leesbaar bestand.
tsMuxeR ondersteund Snow leopard niet. Zijn er andere mogelijkheden om toch al mijn bestanden compatible te maken met mijn ps3?
Google geeft niet het bevredigende antwoord. Heb veel verschillende zoektermen gebruikt maar helaas niks.
Alleen nu komt het 2e probleem. Ik ben een Snow leopard gebruiker.
en kan nu dus niet mijn MKV bestanden omzetten in een leesbaar bestand.
tsMuxeR ondersteund Snow leopard niet. Zijn er andere mogelijkheden om toch al mijn bestanden compatible te maken met mijn ps3?
Google geeft niet het bevredigende antwoord. Heb veel verschillende zoektermen gebruikt maar helaas niks.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
e6750 @3,2Ghz
P5K mobo
4 GB RAM
Win 7 RC
PMS laatste build (ook de oudere builds al geprobeerd)
PS3 80 GB
100 mbit netwerk, bekabeld
Wat er niet goed gaat:
Ongeacht welke AVCHD of bluray-rip ik gebruik, A/V loopt out of sync. Bij AVCHD loopt geluid voor op beeld, bij bluray-rip loopt geluid achter op beeld.
Alternative A/V sync biedt geen oplossing, uitschakelen ook niet.
herkenbaar probleem?
Oplossing?
Wie weet er meer?
P5K mobo
4 GB RAM
Win 7 RC
PMS laatste build (ook de oudere builds al geprobeerd)
PS3 80 GB
100 mbit netwerk, bekabeld
Wat er niet goed gaat:
Ongeacht welke AVCHD of bluray-rip ik gebruik, A/V loopt out of sync. Bij AVCHD loopt geluid voor op beeld, bij bluray-rip loopt geluid achter op beeld.
Alternative A/V sync biedt geen oplossing, uitschakelen ook niet.
herkenbaar probleem?
Oplossing?
Wie weet er meer?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
You must be joking... De processor krachtig genoeg? De CELL B.E. wordt gebruikt voor supercomputers, in Toshiba tv's om 64 kanalen tegelijk weer te geven en dus op de PS3 om games als Gran Turismo 5 in 1080p te renderen(samen met de nVidia RSX)... Denk niet dat de PS3 nou zo veel problemen heeft met Full HD-content.carlob schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:17:
[...]
Enige punt is dat Sony zelf meerdere grote filmstudio's heeft en daarom hoef je voorlopig geen MKV ondersteuning of iets dergelijks te verwachten in de firmware, dat is echter wel eenvoudig op te lossen met transcoden...
En wat je met die laatste zin bedoelt snap ik echt niet, ze willen de PS3 goedkoper maken dus zullen ze de hardware niet ineens gaan verbeteren, zeker niet aangezien die ook gewoon compatible moet zijn met de oude games... Maar zoals gezegd zit het probleem hem sowieso niet in de hardware...
Dank voor je volledige antwoord. Dat het een krachtige processor is, wist ik. Ik was er echter niet zeker van of deze voor media-content de juiste eigenschappen heeft zoals een Realtek- of Sigma chip die speciaal voor dat doel is ontwikkeld (in de situatie dat de media niet wordt gestreamd met DLNA of PMS).Rctworld schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:17:
[...]
De processor krachtig genoeg? Denk niet dat de PS3 nou zo veel problemen heeft met Full HD-content.
....
En wat je met die laatste zin bedoelt snap ik echt niet, ze willen de PS3 goedkoper maken dus zullen ze de hardware niet ineens gaan verbeteren, zeker niet aangezien die ook gewoon compatible moet zijn met de oude games... Maar zoals gezegd zit het probleem hem sowieso niet in de hardware...
Ik ga die PS3 binnenkort toch maar halen. Waarschijnlijk ga ik toch alles streamen via DLNA en dat gaat in combinatie met XBMC prima. Met een PS3 zal het dus ook wel goed gaan.
Aangezien de PS3 Blu-Ray Discs zonder problemen afspeelt die vaak een veel hogere bitrate hebben dan een gemiddelde NMT aan kan zou ik daar niet echt aan twijfelen, meet aan de ondersteuning van de codecs... Dat is de enige reden dat het getranscode moet worden, de PS3 moet het echter nog steeds decoden ook al wordt het gestreamed...carlob schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:56:
[...]
Dank voor je volledige antwoord. Dat het een krachtige processor is, wist ik. Ik was er echter niet zeker van of deze voor media-content de juiste eigenschappen heeft zoals een Realtek- of Sigma chip die speciaal voor dat doel is ontwikkeld (in de situatie dat de media niet wordt gestreamd met DLNA of PMS).
Ik ga die PS3 binnenkort toch maar halen. Waarschijnlijk ga ik toch alles streamen via DLNA en dat gaat in combinatie met XBMC prima. Met een PS3 zal het dus ook wel goed gaan.
Stel je voor dat ik op mijn D en C schijf twee mappen heb, één met video en één met films. Er is in de PS3 media server een verwijzing naar D:\films en C:\videoExorcist schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:41:
[...]
Wellicht ben ik de war met Twonky en/of TVersity, maar dat doet PMS toch al? Als ik bij mijn videos ga kijken staat er ook "alles", naast de mappen waar alles al is onderverdeeld..
Op de Console krijg ik dan dit te zien;
PS3 media server
-> Video
-> Video
-> Films
Ik wil:
PS3 media server -> Video -> Video & Films -> hier de films allemaal
[ Voor 6% gewijzigd door GenetiX op 12-10-2009 15:13 ]
Nondetonnère! Sinds een paar weken heb ik regelmatig netwerkfouten en, erger, DLNA Protocol Driver Error 2104.
Alles afgezocht, er zijn zat meldingen van te vinden, maar nergens een werkende oplossing... De één zegt het ligt aan Win7, de ander zegt het ligt aan je router, of port-forwarding, of aan de PS3 zelf, enz. enz. Heeft er hier verder niemand last van?
Nomen nescio
Ik heb mijn ps3 aangesloten op campusnet Utwente. Nu krijg ik de melding te veel mediaservers gevonden. Deze melding verschijnt de hele tijd. Is dit op de een of andere manier uit te zetten of mijn eigen server als enige in te stellen. Gebruik psm werkt verder prima.
Verwijderd
Ik heb net sinds het weekend een hdx-1000 aangeschaft om te streamen naar de ps3.
Dit is een echte media tank en speelt echt alles af alleen schept mijn verbazing dat de ps3 ook nu geen raad weet met losse srt bestanden of met mkv bestanden.
Weet er iemand of dit op te lossen is of is sony gewoon lui met de evt. firmware voor deze bestanden?.
Dit is een echte media tank en speelt echt alles af alleen schept mijn verbazing dat de ps3 ook nu geen raad weet met losse srt bestanden of met mkv bestanden.
Weet er iemand of dit op te lossen is of is sony gewoon lui met de evt. firmware voor deze bestanden?.
Kun je niet je eigen netwerkje creëren dan, onderling?Jaffe schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:49:
Ik heb mijn ps3 aangesloten op campusnet Utwente. Nu krijg ik de melding te veel mediaservers gevonden. Deze melding verschijnt de hele tijd. Is dit op de een of andere manier uit te zetten of mijn eigen server als enige in te stellen. Gebruik psm werkt verder prima.
Waarom gebruik je een NMT om te streamen naar een PS3? Sluit dan gewoon die HDX-1000 direct op je TV aan.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:32:
Ik heb net sinds het weekend een hdx-1000 aangeschaft om te streamen naar de ps3.
Er is geen native MKV support op het moment dus je zal moeten transcoden, iets wat die HDX niet gaat lukken neem ik aan.
Oplossing is de internetkabel uit de switch trekken. Is het ook mogelijk om een gbit netwerk te maken door de kabel van mn laptop direct naar de ps3 te verbinden. Zou dit dan cross of straight moeten zijn?
Verwijderd
Ik wou het streamend gaan doen in eerste instantie omdat ik dan niet alles hoef om te gooien hier in huis maar goed ik ga hem nu rechtstreeks op de tv aansluiten.Frank-NL schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:06:
[...]
Waarom gebruik je een NMT om te streamen naar een PS3? Sluit dan gewoon die HDX-1000 direct op je TV aan.
Er is geen native MKV support op het moment dus je zal moeten transcoden, iets wat die HDX niet gaat lukken neem ik aan.
Gisteren de PS3 Slim 250GB binnen en via Airport Express in m'n netwerk gehangen (Wifi-n in plaats van b/g) en m'n uShare server werd zonder problemen gevonden. Afspelen ging ook goed, heb alleen nog niet alle formaten getest.
Kan nog niet, als de films op je pc in verschillende mappen staan kan je die op je ps3 niet als 1 map zien.GenetiX schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:11:
[...]
Stel je voor dat ik op mijn D en C schijf twee mappen heb, één met video en één met films. Er is in de PS3 media server een verwijzing naar D:\films en C:\video
Op de Console krijg ik dan dit te zien;
PS3 media server
-> Video
-> Video
-> Films
Ik wil:
PS3 media server -> Video -> Video & Films -> hier de films allemaal
Het zou idd wel een stuk netter zijn.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
Hey,
Ik heb pas ook PS3 Mediaserver gedownload om de HD films vanaf me pc te kijken. Nu heb ik het probleem dat mijn ps3 niet gevonden wordt volgens het programma. In het menu van de ps3 zie ik wel de mediaservers van de WMP gedeelde mappen staan, maar als ik daar iets uit probeer te openen krijg ik een error:
Media Server Error: A netword error has occurred (80710092). Ik heb eigenlijk alle dingen die ik kan bedenken al geprobeerd dus nu wil ik vragen weet 1 van jullie hier misschien een oplossing voor?
Ik heb pas ook PS3 Mediaserver gedownload om de HD films vanaf me pc te kijken. Nu heb ik het probleem dat mijn ps3 niet gevonden wordt volgens het programma. In het menu van de ps3 zie ik wel de mediaservers van de WMP gedeelde mappen staan, maar als ik daar iets uit probeer te openen krijg ik een error:
Media Server Error: A netword error has occurred (80710092). Ik heb eigenlijk alle dingen die ik kan bedenken al geprobeerd dus nu wil ik vragen weet 1 van jullie hier misschien een oplossing voor?
Binnenkort ook het journaal streamen vanuit de XMB
nieuws: NOS bouwt widgets voor PS3, Philips Net TV en Yahoo Connected TV
Verwijderd
Ik gebruik Windows Media Player 11 voor het media sharen maar zo nu en dan krijg ik dan Error DLNA 501 op me PS3, iemand een solution? Op andere fora's heeft het iets met de permissions te maken maar meer uitleg vind ik niet.
Heb Tversity gebruikt maar dat maakt me PC traag en PS3 Media Server vind het ene moment me PS3 wel en dan weer niet.
Gebruik een Belkin N Router en heb PS3 Wired aan de router. Bedankt voor de hulp.
Heb Tversity gebruikt maar dat maakt me PC traag en PS3 Media Server vind het ene moment me PS3 wel en dan weer niet.
Gebruik een Belkin N Router en heb PS3 Wired aan de router. Bedankt voor de hulp.
Heb je deze installatieprocedure gevolgd? Dit werkt echt als een zonnetjeVerwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:02:
Hey,
Ik heb pas ook PS3 Mediaserver gedownload om de HD films vanaf me m'n pc te kijken. Nu heb ik het probleem dat mijn ps3 niet gevonden wordt volgens het programma. In het menu van de ps3 zie ik wel de mediaservers van de WMP gedeelde mappen staan, maar als ik daar iets uit probeer te openen krijg ik een error:
Ik krijg de netwerkerror trouwens ook wel 'ns maar dat gebeurt alleen als ik heel veel aan het heen en weer spoelen ben of steeds switch naar verschillende films.
PMS al geprobeerd? Via WMP kun je lang niet alles afspelen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 04:07:
Ik gebruik Windows Media Player 11 voor het media sharen maar zo nu en dan krijg ik dan Error DLNA 501 op me m'n PS3, iemand een solution? Op andere fora's heeft het iets met de permissions te maken maar meer uitleg vind ik niet.
Heb Tversity gebruikt maar dat maakt me m'n PC traag en PS3 Media Server vindt het ene moment me m'n PS3 wel en dan weer niet.
[ Voor 35% gewijzigd door Wouter! op 16-10-2009 11:53 ]
Verwijderd
Dit werkt al, ik maak er met plezier gebruik van. Gewoon in je browser naar tv.nos.nl gaan en je bent klaar!Checkeys schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:04:
Binnenkort ook het journaal streamen vanuit de XMB
Verwijderd
[quote]Wouter! schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:40:
[...]
Heb je deze installatieprocedure gevolgd? Dit werkt echt als een zonnetje
.
Ik krijg de netwerkerror trouwens ook wel 'ns maar dat gebeurt alleen als ik heel veel aan het heen en weer spoelen ben of steeds switch naar verschillende films.
Nog niet geprobeerd ik zal het gelijk proberen zodra ik de tijd ervoor heb. Dankje voor de moeite zal nog wel laten weten of het gelukt is.
[...]
Heb je deze installatieprocedure gevolgd? Dit werkt echt als een zonnetje
Nog niet geprobeerd ik zal het gelijk proberen zodra ik de tijd ervoor heb. Dankje voor de moeite zal nog wel laten weten of het gelukt is.
Dus voorlopig geen MKV support, dat snap ik. Maar hoe zit het met PS3 hacks/mods ? Dat zou dit probleem kunnen oplossen en native MKV support aan de PS3 kunnen toevoegen. Ben je in 1 klap van al het transcode gemekker af.Rctworld schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:17:
[...]
You must be joking... De processor krachtig genoeg? De CELL B.E. wordt gebruikt voor supercomputers, in Toshiba tv's om 64 kanalen tegelijk weer te geven en dus op de PS3 om games als Gran Turismo 5 in 1080p te renderen(samen met de nVidia RSX)... Denk niet dat de PS3 nou zo veel problemen heeft met Full HD-content.
Enige punt is dat Sony zelf meerdere grote filmstudio's heeft en daarom hoef je voorlopig geen MKV ondersteuning of iets dergelijks te verwachten in de firmware, dat is echter wel eenvoudig op te lossen met transcoden...
Overigens is er misschien iets wat hoop brengt : Divx7 heeft MKV support en noemt dat DivX Plus ™ HD. Nu is de PS3 een certified Divx player en als Sony besluit om ook de nieuwe standaard te ondersteunen dan hebben we MKV support out of the box !
http://www.hardcoreware.net/mkv-windows-7-xbox-360-ps3/
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Goeie middag,
ik heb zowaar alles aan de praat gekregen en met een beetje finetunen in ps3 media server alles naar wens. Nadat ik de ondertiteling instellingen heb ingesteld op nl, dut, eng werkte het helaas nog niet. Ik kan wel gewoon full hd streamen met dts ondersteuning maar zie geen subs. En tot mijn verbasing is het hele stuk onder de MEncoder bij ondertiteling grayed out! Ik heb er niets over gevonden maar mischien hebben andere dit ook gehad?
ik heb zowaar alles aan de praat gekregen en met een beetje finetunen in ps3 media server alles naar wens. Nadat ik de ondertiteling instellingen heb ingesteld op nl, dut, eng werkte het helaas nog niet. Ik kan wel gewoon full hd streamen met dts ondersteuning maar zie geen subs. En tot mijn verbasing is het hele stuk onder de MEncoder bij ondertiteling grayed out! Ik heb er niets over gevonden maar mischien hebben andere dit ook gehad?
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Wat ik me afvroeg,
Als je de controller van de ps3 via een usb kabel verbind, werkt de bleutooth afstandsbediening nog wel? En kan je dat hele bleutooth gebeuren ook uitzetten op het ding?
Als je de controller van de ps3 via een usb kabel verbind, werkt de bleutooth afstandsbediening nog wel? En kan je dat hele bleutooth gebeuren ook uitzetten op het ding?
Meer mensen met problemen om dvd's af te spelen?? Ik krijg het bijna niet voor elkaar om normaal dvd's af te kunnen spelen met NL subs.
In de transcode map staat altijd voor elk VTS-bestand een eigen submapje en als ik dan daarin klik dan opent hij alleen dat ene VTS-bestand zonder ondertiteling. Ondertiteling staat er bij de meeste dvd's ook niet eens bij...
Eerder had ik nog weleens dat ik in de transcode map gewoon een keuze had met NL-subs en dan met de tijdsduur van de hele film erbij. Klikte ik daarop dan speelde hij gewoon de hele dvd af met nl subs zonder problemen...
In de transcode map staat altijd voor elk VTS-bestand een eigen submapje en als ik dan daarin klik dan opent hij alleen dat ene VTS-bestand zonder ondertiteling. Ondertiteling staat er bij de meeste dvd's ook niet eens bij...
Eerder had ik nog weleens dat ik in de transcode map gewoon een keuze had met NL-subs en dan met de tijdsduur van de hele film erbij. Klikte ik daarop dan speelde hij gewoon de hele dvd af met nl subs zonder problemen...
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Staat het wel in een VIDEO_TS map? Anders misschien alles even in een ISO gooien, kijken of dat herkend wordt?
Bij mij werkt het perfect op deze manier. Ik gebruik PMS en heb 'm volgens de installatiehandleiding in dit topic ingericht.Rob1106 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:23:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 18-10-2009 12:13 ]
De afstandbediening blijft het gewoon doen want die zit op een ander kanaal dan de controllers. Bij mij hebben beide controllers kanaal 1+2 en zit mijn ab op kanaal 7.Twanjo schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 10:10:
Wat ik me afvroeg,
Iemand hier nog ideeën voor? DTS streamen middels PMS.KillerB schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:55:
Ik heb nog een probleempje met DTS audio cds streamen.
Ik heb diverse DTS rips, meeste zijn losse WAV bestanden per track, sommige waarbij er een cue sheet bij zit en het dus 1 WAV bestand is. Tevens ook nog losse tracks met extensie FLAC.
Echter als ik deze via de PMS wil streamen dan beginnen ze wel af te spelen maar mijn versterker lijkt geen continue DTS stream te krijgen van de PS3, het DTS lampje van de receiver knippert onregelmatig terwijl die normaal met een DTS stream continue brandt.
Iemand een idee waar dat aan ligt? Ik ben al aan het spelen geweest met de settings in PMS maar krijg het nog niet voor elkaar.
Mijn PS3 is optisch aangesloten op me Denon receiver en het beeld via HDMI op me Samsung LCD tv. Overigens kan ik wel DTS rips afspelen op de PS3 als ik ze op een cd brand (die download ik dan weer als ISO dus ik weet niet wat voor indeling erachter zit).
Het staat wel gewoon in een VIDEO_TS map ja. Ik heb 300 films op die manier en nog 150 dvd's van series denk ik. Dus alles even in een ISO gooien ga ik maar niet doenFrank-NL schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:03:
Staat het wel in een VIDEO_TS map? Anders misschien alles even in een ISO gooien, kijken of dat herkend wordt?
Ik heb hem ook volgens die manier geinstalleerd...Wouter! schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:13:
[...]
Bij mij werkt het perfect op deze manier. Ik gebruik PMS en heb 'm volgens de installatiehandleiding in dit topic ingericht.
Maar ik begrijp dus dat jullie gewoon alle dvd's af kunnen spelen over het netwerk??
[ Voor 5% gewijzigd door Rob1106 op 18-10-2009 15:41 ]
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Hallo allemaal. Ik heb PMS werkend op mijn PS3 en wilde ook graag online video's (RTL gemist links) streamen naar de PS3. Nu kan ik alleen nergens (ook niet op Google) vinden hoe ik een hyperlink kan toevoegen in PMS. Ik heb ook Tversity geïnstalleerd nu en hoewel deze wel direct de functie heeft om RSS Video feeds en internetlinks toe te voegen, krijg ik met alle bestanden die ik probeer af te spelen "de data zijn beschadigd" foutmelding. Ik heb Ffdshow geïnstalleerd en de Haali Media Splitter.
Het liefst zou ik het werkend willen krijgen in PMS aangezien die al werkt.
Edit:
Die RTL Gemist stream is een .wvx stream. Ik heb het nu toegevoegd in de web.conf bestand, maar ik krijg alleen zwart beeld te zien en de tweede optie (volgens mij mencoder) geeft de foutmelding "de data zijn beschadigd".
Edit:
Die RTL Gemist stream is een .wvx stream. Ik heb het nu toegevoegd in de web.conf bestand, maar ik krijg alleen zwart beeld te zien en de tweede optie (volgens mij mencoder) geeft de foutmelding "de data zijn beschadigd".
[ Voor 16% gewijzigd door Amiet01 op 19-10-2009 01:34 ]
Master_A
Zijn er al oplossingen gevonden voor het streamen van MKV files via PMS behalve de boel te converteren? .mpg 1080p films speelt hij zonder problemen af, bij MKV files (met subs) van 720p hapert hij als een gek (ja ook het geluid op 2.0 zetten werkt niet). Anyone?
Heb je je PS3 bedraad in je (gigabit) netwerk gehangen? Wat zijn de specs van je PC? Om een oorzaak voor je probleem te vinden moet je wel iets meer informatie geven.PascalvE schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:36:
Zijn er al oplossingen gevonden voor het streamen van MKV files via PMS behalve de boel te converteren? .mpg 1080p films speelt hij zonder problemen af, bij MKV files (met subs) van 720p hapert hij als een gek (ja ook het geluid op 2.0 zetten werkt niet). Anyone?
Volgens mij is het geen PMS-probleem want bij mij draaien MKV's in 1080p met multi channel audio probleemloos via PMS.
Ik heb daar 0,0 problemen mee anders? (PMS op server 2008, Phenom II x4 905e/6 GB RAM) en een Gigabit netwerk.PascalvE schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:36:
Sorry dat is inderdaad wel handig ja.Wouter! schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:47:
[...]
Heb je je PS3 bedraad in je (gigabit) netwerk gehangen? Wat zijn de specs van je PC? Om een oorzaak voor je probleem te vinden moet je wel iets meer informatie geven.
Volgens mij is het geen PMS-probleem want bij mij draaien MKV's in 1080p met multi channel audio probleemloos via PMS.
Ik heb een laptop met devolgende specs: AMD Turion 65 X2 Mobile 1.79 Ghz, 1.97 GB of Ram. Videokaart ATI Radeon X1200. Windows XP.
Via een 10/100 router verbonden aan de PS3 en het internet.
Ik vind het vooral raar dat MPG wel lukt maar MKV niet, is MKV een zwaardere file?
Ik durf zo niet te zeggen of die CPU krachtig genoeg is om MKV's in 1080p snel genoeg te transcoden. Als hij dat niet kan dan verklaart dat het schokken. MPG hoeft voor zover ik weet niet getranscode te worden. Gigabit heeft ook de voorkeur, al komt de netwerkactiviteit bij mij eigenlijk nooit boven de 100Mbps.PascalvE schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:06:
[...]
Sorry dat is inderdaad wel handig ja.
Ik heb een laptop met devolgende specs: AMD Turion 65 X2 Mobile 1.79 Ghz, 1.97 GB of Ram. Videokaart ATI Radeon X1200. Windows XP.
Via een 10/100 router verbonden aan de PS3 en het internet.
Ik vind het vooral raar dat MPG wel lukt maar MKV niet, is MKV een zwaardere file?
[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 19-10-2009 15:19 ]
Ik heb met PS3 Media Server het probleem dat alles stort op divx/xvid na... Zelfs een DVDtje bekijken gaat 'lastig'. Het gaat allemaal over een 100MBit router (KPN Experiabox). Denk dat 1000MBit toch al een hoop scheelt. Dus misschien toch maar eens een GBit switch ertussen gooien.
En wat zijn je systeemspecs?RedHat schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:19:
Ik heb met PS3 Media Server het probleem dat alles stort op divx/xvid na... Zelfs een DVDtje bekijken gaat 'lastig'. Het gaat allemaal over een 100MBit router (KPN Experiabox). Denk dat 1000MBit toch al een hoop scheelt. Dus misschien toch maar eens een GBit switch ertussen gooien.
Het punt is dat het 'slechts' MKV's van 720p zijn. Zou het een optie zijn om een betere router te kopen dan? Want voor zover ik weet is mijn netwerk kaart wel voor een gigabit netwerk (Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet). Of ligt het gewoon aan de snelheid van mijn laptop? Zo ja wat is dan een optie, het bestand converteren of naar de ps3 kopieren?Wouter! schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:17:
[...]
Ik durf zo niet te zeggen of die CPU krachtig genoeg is om MKV's in 1080p snel genoeg te transcoden. MPG hoeft voor zover ik weet niet getranscode te worden. Gigabit heeft ook de voorkeur, al komt de netwerkactiviteit bij mij eigenlijk nooit boven de 100Mbps.
Verwijderd
Het hangt af van de bitrate van de 1080p film. Mijn intel e2140 (1.6 ghz duo core) dropt veel frames met 1080p vc1 of x264 content. Zodra de cpu op 2.6 of hoger loopt dropt er haast niets meer. Let wel; dit is enkel afspelen, mogenlijkerwijs is transcoder nog zwaarder. Jouw cpu gaat dat dus niet trekken.Wouter! schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:17:
[...]
Ik durf zo niet te zeggen of die CPU krachtig genoeg is om MKV's in 1080p snel genoeg te transcoden. MPG hoeft voor zover ik weet niet getranscode te worden. Gigabit heeft ook de voorkeur, al komt de netwerkactiviteit bij mij eigenlijk nooit boven de 100Mbps.
Ik wilde nog even een aanvulling aan deze post toevoegen. Ik heb het eea getest met de laptop bij de hand en het lijkt erop dat alles wat niet van TsMuxer of Mencoder afkomt niet werkt. Alles met Avisynth werkt dus niet, terwijl ik wel de 2.5.7 heb geïnstalleerd. Ook VLC streaming werkt niet en dit terwijl alle transcoding engines netjes worden geladen in de traces. Als ik bijv. Avisynth/Mencoder (of Ffmpeg) selecteer dan zie ik bij de transcoding buffer af en toe wat activiteit bij current bitrate. De weergegeven bitrate is dan 1 seconde iets van 260 of 538 kbits. Het is dus iets op de laptop zelf dat niet correct werkt. Ik wil de Avisynth methode graag werkend krijgen, omdat ik dan CoreAVC Cuda accelleratie kan gebruiken.Amiet01 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:14:
Hallo allemaal. Ik heb PMS werkend op mijn PS3 en wilde ook graag online video's (RTL gemist links) streamen naar de PS3. Nu kan ik alleen nergens (ook niet op Google) vinden hoe ik een hyperlink kan toevoegen in PMS. Ik heb ook Tversity geïnstalleerd nu en hoewel deze wel direct de functie heeft om RSS Video feeds en internetlinks toe te voegen, krijg ik met alle bestanden die ik probeer af te spelen "de data zijn beschadigd" foutmelding. Ik heb Ffdshow geïnstalleerd en de Haali Media Splitter.
Edit:
Wat ik me ook afvraag is hoe ik ervoor zorg dat alle audio die de PS3 zelf kan afspelen, onbewerkt krijg (dus niet omgezet wordt). Zo hebben bijna al mijn media 384 of 640 kbps AC3 geluid. Ik zou dus graag willen dat deze origineel blijft (net zoals dat de DTS stream ook on the fly verstuurd word).
Had deze instelling over het hoofd gezien. Alleen jammer dat het niet werkt met Avisynth.
Mijn systeem specs zijn:
Intel Core2 Duo P8400 (2.26 GHz)
4 GB RAM (2,99 bruikbaar)
Nvidia Geforce 9200M 256 MB
Windows 7 RTM build 7600 x86
Laptop Wifi N <-> D-Link Dir655 <-> PS3 Wifi G
Ik weet trouwens ook dat de PS3 Wifi niet echt optimaal is, maar sinds ik het streamen heb ontdekt denk ik eraan om een 200 Mbps homeplug setje te gaan aanschaffen. Iemand ervaringen hiermee met PMS en klopt het dat je de ene homeplug adapter in de PS3 doet en de andere in de router?
Alvast erg bedankt voor het helpen.
Master_A
Uhm.. E6850@4ghz... 4GB Ram, 8800GT... Meer dan genoeg.
Ik gebruik Tversity om te streamen naar mijn PS3. Het valt me op dat mpeg2 helemaal perfect loopt, maar mkv's geven 'raar' beeld en crappy geluid. Voordat ik me ga storten op ps3 media server, heeft dit zin, kan deze het beter??
De PC waarvan het gestreamed wordt heeft een stock E8400 aan boord met 4gb ddr2 en draait op Vista Home Premium x64.
De PC waarvan het gestreamed wordt heeft een stock E8400 aan boord met 4gb ddr2 en draait op Vista Home Premium x64.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Over het algemeen maakt het type container niet zoveel uit voor de snelheid, omdat bij een incompatible container het noodzakelijke remuxen niet zoveel processorkracht vraagt van je pc.Sp33dFr34k schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:28:
Ik gebruik Tversity om te streamen naar mijn PS3. Het valt me op dat mpeg2 helemaal perfect loopt, maar mkv's geven 'raar' beeld en crappy geluid. Voordat ik me ga storten op ps3 media server, heeft dit zin, kan deze het beter??
Ik neem dus aan dat je met mpeg2 de container bedoelt (er is ook een MPEG-2 video codec namelijk). De mpeg2 container heeft 3 uitvoeringen; de PS (program stream) en de TS (transport stream) deze kan weer meer verschillende typen video codecs huisvesten, en als laatste de TS BDAV.
Als je dus iets wilt vergelijken met elkaar, moet je nagaan welke video en audio codecs er gebruikt worden, en of deze compatible zijn met de ps3. De beste manier om te zien waar het probleem zit, is om de inhoud van jouw mpeg2 container zelf te remuxen naar een mkv en dan merk je snel genoeg of de problemen container of codec gerelateerd zijn.
Over het algemeen kan PMS prima overweg met de mkv container, maar de problemen ontstaan natuurlijk als de gebruikte codecs (met name de video codec) niet compatible zijn met de ps3, of als je ondertiteling wilt. In dat geval moet de pc gaan decoden en encoden (kost relatief veel cpu kracht) en dat doet hij meestal naar MPEG-2 (compatible ps3 codec) en op een hoge bitrate (om de impact op je cpu nog enigzins te beperken, maar stelt eisen aan je netwerk).
Dus PMS kan niet alle problemen oplossen, maar volgens mij heeft het geen specifieke problemen met mkv als container formaat.
Ik heb een MKV file(X264) die ik wil afspelen op de PS3.
Helaas gaat dit via PS3 Media Server ofzo niet, omdat mijn processor in mijn laptop dit waarschijnlijk niet trekt(haper bij 125Mbps).
Is er al een manier om die MKV's direct vanaf USB ofzo af te spelen ?
Helaas gaat dit via PS3 Media Server ofzo niet, omdat mijn processor in mijn laptop dit waarschijnlijk niet trekt(haper bij 125Mbps).
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Als je nou een klein beetje dit topic doorneemt, dan zie je dat er al diverse malen is verteld hoe je MKV's zonder verlies van kwaliteit en heel snel kunt omzetten naar iets wat de PS3 standaard afspeelt.DennusB schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:06:
Ik heb een MKV file(X264) die ik wil afspelen op de PS3.
Ik zie het inderdaad jaBlindfold schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:42:
[...]
Als je nou een klein beetje dit topic doorneemt, dan zie je dat er al diverse malen is verteld hoe je MKV's zonder verlies van kwaliteit en heel snel kunt omzetten naar iets wat de PS3 standaard afspeelt.
Iemand nog antwoorden voor mijn problemen hierboven vermeld?
Master_A
Word ik nou gek?
Als ik een MKV download, en die omzet naar M2TS en ik wil die kijken op m'n PS3 moet ie op een externe hdd.
Die moet fat32 geformat zijn, maar die film is 15 gig groot
Hoe ga ik dit oplossen ?
Als ik een MKV download, en die omzet naar M2TS en ik wil die kijken op m'n PS3 moet ie op een externe hdd.

Hoe ga ik dit oplossen ?
Je zult dan het bestand moeten opsplitsen in kleinere bestanden.DennusB schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:58:
Word ik nou gek?
Hoe ga ik dit oplossen ?
Zo dat is wel echt een beetje kut jammer zegTheJuul schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:02:
[...]
Je zult dan het bestand moeten opsplitsen in kleinere bestanden.
Als het zo doorgaat ben ik een uur kwijt voor het downloaden van een MKV maar 10 uur voor het omzetten.
Sjonge jonge...

Je kunt ook in sommige programma's voor het omzetten van de mkv aangeven dat je fat32 bestand systeem gebruikt. Er worden dan gelijk kleinere bestanden aangemaakt.
Je zult dan alleen wel tijdens het kijken van 1 film een aantal keer een nieuw bestand moeten selecteren, om verder te kijken. Niet echt ideaal.
Misschien streamen een optie?
Je zult dan alleen wel tijdens het kijken van 1 film een aantal keer een nieuw bestand moeten selecteren, om verder te kijken. Niet echt ideaal.
Stream gaat dus juist helaas nietTheJuul schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:11:
Je kunt ook in sommige programma's voor het omzetten van de mkv aangeven dat je fat32 bestand systeem gebruikt. Er worden dan gelijk kleinere bestanden aangemaakt.
Lijkt dat mijn laptop (Acer TimeLine 5810T met een SU9400 Proc het niet trekt
Ben nu trouwens bezig met tsMuxer en dat gaat wel redelijk vlot, en die splitst ze gelijk in files van 4 gig... ik ben benieuwd
Gloeiende, nu heb ik wel beeld op m'n PS3 maar geen geluid
Edit : En geen ondertitels
Edit : Kan TsMuxer toevallig geen DTS audio omzetten?
[ Voor 8% gewijzigd door DennusB op 21-10-2009 17:42 ]
Wat ik altijd doe met bestanden die een BluRay reso hebben (dus exact 1280x720 of 1920x1080) gewoon met TsMuxer of Multiavchd de mkv omzetten naar Avchd formaat. Films download ik meestal in dat formaat en alle HD series zijn volledig 720p dus die kan je gewoon omzetten en zetten op een externe HD. Een aflevering van Lost duurt bij mij dan ongeveer 10 minuten downen en 2 minuten omzetten/remuxen naar avchd.
Het zou gewoon enorm schelen als Sony gewoon externe subs en mkv implementeert. Zelfs onze nieuwe Samsung tv kan mkv's streamen met subs.
Het zou gewoon enorm schelen als Sony gewoon externe subs en mkv implementeert. Zelfs onze nieuwe Samsung tv kan mkv's streamen met subs.
Master_A
Ja dat is zo. Maar als ik nu een M2TS maak in TsMuxer krijg ik met geen mogelijkheid SUBS erin.Amiet01 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:35:
Wat ik altijd doe met bestanden die een BluRay reso hebben (dus exact 1280x720 of 1920x1080) gewoon met TsMuxer of Multiavchd de mkv omzetten naar Avchd formaat. Films download ik meestal in dat formaat en alle HD series zijn volledig 720p dus die kan je gewoon omzetten en zetten op een externe HD. Een aflevering van Lost duurt bij mij dan ongeveer 10 minuten downen en 2 minuten omzetten/remuxen naar avchd.
Kan dit met Avchd wel?
Hoe kan jij trouwens die Avchd spelen op je PS3? Mijne kan dat niet?Amiet01 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:35:
Waarschijnlijk streamt hij hetDennusB schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:23:
[...]
Hoe kan jij trouwens die Avchd spelen op je PS3? Mijne kan dat niet?
DTS kan je beter omzetten naar AC3 audio, dan werkt het namelijk 99% van de tijd wel. De DTS stream kan je met TSMuxer los opslaan en met b.v. EAC3TO omzetten naar AC3 en dan het AC3 bestand weer met TSMuxer toevoegen aan de film.
[ Voor 4% gewijzigd door Meelobee op 21-10-2009 20:46 . Reden: typo ]
Nee ik stream het niet, maar ik heb het allemaal al uitgelegd. Om via je HDD een AVCHD af te spelen die je zelf hebt omgezet heb via Tsmuxer heb je ook nog een bestandje AVCHDME.exe nodig. En dat met DTS; als je een goeie versterker hebt zou ik juist aanraden om het gewoon DTS te laten en van lekker mooi helder geluid te genieten. Dat omzetten met EAC3to kost imo veel te veel moeite. Dan kan je nog liever overal kabels gaan trekken voor een Gbit netwerkje om te streamen.
Master_A
Sinds de laatste firmware-upgrade gaat het browsen met PMS echt verschrikkelijk traag. Ik had goede hoop dat de nieuwste versie van PMS dit zou verhelpen, maar helaas... Ik had ook altijd wel last van 'network errors' (iets wat schijnbaar vooral bij OSX voorkomt, maar ik heb 'gewoon' Vista).
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Verwijderd
Okee..dit zal wel een stomme vraag zijn..??
Maar ik kan geen DTS streamen...?? ik hoor dan alleen maar ruis door de boxen..
terwijl mijn versterker wel DTS aan kan..
ik heb het hele zooitje via HDMI aangesloten maar nix als ruis....
in de instellingen staat alles goed ( lijkt het ) maar helaas geen DTS via streamen...
weet iemand hier iets van..?
Maar ik kan geen DTS streamen...?? ik hoor dan alleen maar ruis door de boxen..
terwijl mijn versterker wel DTS aan kan..
ik heb het hele zooitje via HDMI aangesloten maar nix als ruis....
in de instellingen staat alles goed ( lijkt het ) maar helaas geen DTS via streamen...
weet iemand hier iets van..?
Stream je via PMS? Dan moet je ff bij de settings "Keep DTS audio in stream" aanvinken bij de algemene transcoding instellingen. Misschien als dat niet werkt moet je die daaronder aanzetten. Als die daaronder al aanstaat moet je proberen om hem even uit te zetten. Iets met DTS LPCM is het.
Master_A
Verwijderd
heb alles getest maar werkt niet..
heb al eens gehoord dat het niet werkt omdat het via HDMI gaat..???
Verwijderd
Ik heb hier een heleboel gelezen over afspelen van video wat niet zo heel jofel verloopt. Nou daar heb ik (gelukkig) geen problemen mee. Des te vreemder daarom dat het afspelen van MP3's vanaf mijn Freecom Network Drive Pro (via mijn oude Speedtouch 546) niet zo goed gaat. (Ik speel de video btw ook vanaf deze locatie).
Bij het spelen van de MP3's hapert het afspelen meestal na ca. 1 minuut (dus ik hoor in het begin wel het nummer).
Ik heb al diverse dingen geprobeerd, zoals de audio instelling van de PS3 gewijzigd: helpt niet.
De poorten die bij de TS genoemd worden onder foutcode 80710723, die ik heeeeel af en toe krijg geopend: helpt niet.
De IP van de PS3 in de Speedtouch gezet: helpt niet. Het is trouwens irritant dat de PS3 zijn IP regelmatig veranderd (niet per keer opstarten, maar na een aantal keer staat er weer eens een ander IP-adres).
Dus ik weet het ook niet meer. Is er iemand die een goede tip heeft?
Ik hoor het graag.
Bij het spelen van de MP3's hapert het afspelen meestal na ca. 1 minuut (dus ik hoor in het begin wel het nummer).
Ik heb al diverse dingen geprobeerd, zoals de audio instelling van de PS3 gewijzigd: helpt niet.
De poorten die bij de TS genoemd worden onder foutcode 80710723, die ik heeeeel af en toe krijg geopend: helpt niet.
De IP van de PS3 in de Speedtouch gezet: helpt niet. Het is trouwens irritant dat de PS3 zijn IP regelmatig veranderd (niet per keer opstarten, maar na een aantal keer staat er weer eens een ander IP-adres).
Dus ik weet het ook niet meer. Is er iemand die een goede tip heeft?
Ik hoor het graag.
Verwijderd
Ik heb ook sinds ik de PS3 firmware heb geupdate telkens te foutmelding 80710736.
Ik gebruik pms icm Mac. Hiervoor nooit problemen. NU kan ik geeneens muziek afspelen zonder dat ik een netwerkfout krijg.
Iemand idee hierbij. Ik heb PMS 1.20. Weet niet of dit de laatste is?
Ik gebruik pms icm Mac. Hiervoor nooit problemen. NU kan ik geeneens muziek afspelen zonder dat ik een netwerkfout krijg.
Iemand idee hierbij. Ik heb PMS 1.20. Weet niet of dit de laatste is?
Ik heb hem ook via HDMI en ik krijg geluid bij DTS.Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:12:
heb alles getest maar werkt niet..
Bij de transcoding opties staat bij mij het volgende aangevinkt:
DTS/FLAC --> LPCM Remux
De andere twee staan dus uit (bovenste is als je DTS via optisch wilt en onderste dat hij AC3 moet remuxen.
PS3 staat ingesteld op Linear PCM uitvoer (dus geen bitstream).
Succes!
Ik gebruik hier PS3 Media server op een Mac OS X computer, sinds nieuwe router werkt het een stuk beter. Echter AVI's met xvid codec moeten nog altijd via transcode anders komt er constant een error in beeld. Bestand speelt wel maar die error blijft maar verschijnen dus dat kijkt vrij irritant. Probleem bij transcode is dan weer dat er niet fatsoenlijk heen en weer te spoelen is.
Nu eens Nullriver Medialink geprobeerd, werkt wel helemaal goed met die zelfde avi files (zelfs op 120x) echter heeft Nullriver weer problemen dat deze met MP4's niet lekker werkt en het geluid klinkt een stuk minder. Dus daar gaan we geen $20 aan besteden want het werkt ook niet helemaal naar behoren.
De error is trouwens: 80710736 "A network error has occurred," en ik zie nu dat de AVI een MPEG4 video stream heeft. Even gezocht in dit topic en ik zie alleen mensen met MAC en PMS die dit probleem hebben, iemand ook een oplossing?
Nu eens Nullriver Medialink geprobeerd, werkt wel helemaal goed met die zelfde avi files (zelfs op 120x) echter heeft Nullriver weer problemen dat deze met MP4's niet lekker werkt en het geluid klinkt een stuk minder. Dus daar gaan we geen $20 aan besteden want het werkt ook niet helemaal naar behoren.
De error is trouwens: 80710736 "A network error has occurred," en ik zie nu dat de AVI een MPEG4 video stream heeft. Even gezocht in dit topic en ik zie alleen mensen met MAC en PMS die dit probleem hebben, iemand ook een oplossing?
dat kan het zijn dat zijn versterker geen 5.1 LPCM aankan maar wel DTS. Nu zal misschien de PS3 de DTS stream omzetten naar LPCM en vandaar dat hij niks hoort.Blindfold schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:13:
[...]
PS3 staat ingesteld op Linear PCM uitvoer (dus geen bitstream).
Succes!
@soopje Zet je PS3 eens op bitstream dan zal het wel gaan werken gok ik.
Ik heb alle opties op de PS3 aangevinkt (Dus ook LPCM en Bitstream) en bij mij werkt het ook. Hij moet volgens mij juist in LPCM stand staan want dan stuurt de PS3 de DTS stream onbewerkt door naar je receiver.Als ik een film met DTS afspeel, geeft de PS3 aan dat het 2 channel LPCM geluid is. Maar de receiver krijgt netjes DTS binnen.Frank J. schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:18:
[...]
dat kan het zijn dat zijn versterker geen 5.1 LPCM aankan maar wel DTS. Nu zal misschien de PS3 de DTS stream omzetten naar LPCM en vandaar dat hij niks hoort.
Waar het ook aan kan liggen is het volume van de PS3 op 'normal' te zetten en de speakers op 'left en right' te zetten. (In te stellen via het driehoekje tijdens het afspelen. )
Verwijderd
Hallo kenners,
Als ik PMS opstart vindt deze regelmatig geen PS3... maar soms wel!!!
Ik stream via een wifi netwerk.
Heeft iemand een oplossing zodat PMS altijd mijn PS3 zal vinden?
mvg, pazat
Als ik PMS opstart vindt deze regelmatig geen PS3... maar soms wel!!!
Ik stream via een wifi netwerk.
Heeft iemand een oplossing zodat PMS altijd mijn PS3 zal vinden?
mvg, pazat
Verwijderd
ik heb van alles geprobeerd....nix schijnt te werken..
het is een onkyio versterker die als het goed is alle formaten zou moeten kunnen..
het gekke is dat bij dts er alleen ruis is te horen, en zelfs op mijn TV hoor ik dan ruis...
maar bij een blu-ray speelt hij vlekkeloos alle formaten af..wordt er gek van..
het is een onkyio versterker die als het goed is alle formaten zou moeten kunnen..
het gekke is dat bij dts er alleen ruis is te horen, en zelfs op mijn TV hoor ik dan ruis...
Enige wat nog zou kunnen is wat Aldmar zei:
Anders even een clean windows install doen met alleen PMS en de codecs en kijken of het dan is opgelost
Als dit niet zo staat krijg je ruis over je speakers.Waar het ook aan kan liggen is het volume van de PS3 op 'normal' (0) te zetten en de speakers op 'left en right' te zetten. (In te stellen via het driehoekje tijdens het afspelen. )
Anders even een clean windows install doen met alleen PMS en de codecs en kijken of het dan is opgelost
Ik heb vandaag eens PS3 media server geprobeerd. Het werkt behoorlijk, ik was verbaasd dat ie echt van alles afspeelt, alles wat PS3 zelf niet afspeelt zonder behulp van een progje. Echter één probleem...en dat is voor mij een groot probleem.
MKV videos (720p) stotteren als een gek, ook met de optie Advanced multicore support for H264 HD content aan. Ik heb een Core 2 Duo, 2ghz Laptop. met 2 Gig aan ram. Verder spelen alle andere videos prima af, MKV videos niet...die stotteren als maar kan.
MKV videos (720p) stotteren als een gek, ook met de optie Advanced multicore support for H264 HD content aan. Ik heb een Core 2 Duo, 2ghz Laptop. met 2 Gig aan ram. Verder spelen alle andere videos prima af, MKV videos niet...die stotteren als maar kan.
wat gebeurd er met je buffer status van PMS? eerste tabblad van PMS.
Het kan voorkomen dat je buffer even eerst vol moet lopen voordat je kan afspelen, zet dan bij het afspelen de film even op pauze en laat de buffer wat meer vol lopen.
Hoe is je PS3 met je PC verbonden? bekabeld of draadloos?
Het kan voorkomen dat je buffer even eerst vol moet lopen voordat je kan afspelen, zet dan bij het afspelen de film even op pauze en laat de buffer wat meer vol lopen.
Hoe is je PS3 met je PC verbonden? bekabeld of draadloos?
Misschien kun je ook even in dit topic zoeken naar oorzaken en oplossingen? Dit wordt namelijk nogal vaak besproken
.
Ja....67 paginas doorzoeken?
Ik heb de PS3 verbonden met mijn Linksys router, niet draadloos. Want ik wist dat dit slechter kon gaan draaien.Het idiote is, is dat de PS3 nu ineens niet gevonden word meer, gister toen ik voor het eerst PS3MS erop had gezet zag ie mijn PS3 gelijk en nu ineens gewoon totaal niet meer.
Ik heb de PS3 verbonden met mijn Linksys router, niet draadloos. Want ik wist dat dit slechter kon gaan draaien.Het idiote is, is dat de PS3 nu ineens niet gevonden word meer, gister toen ik voor het eerst PS3MS erop had gezet zag ie mijn PS3 gelijk en nu ineens gewoon totaal niet meer.
Als je alleen al op MKV zoekt dan houd je nog maar 6 pagina's over die je toch vrij snel door moet kunnen scannen. En je kunt je zoekopdracht uiteraard nog verder verfijnen. Bovendien wordt het op de huidige (en/of vorige, afhankelijk van je instellingen) pagina('s) nog besproken.
Heb je dit gevolgd?
Heb je dit gevolgd?
[ Voor 26% gewijzigd door Wouter! op 26-10-2009 10:26 ]
Geef eens het model van je versterker, dan kunnen we even nagaan hoe of wat.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 22:18:
ik heb van alles geprobeerd....nix schijnt te werken..
Ik heb alles gevolgd, en het leek helemaal te werken net. Ik draaide verschillende MKV (720p) videos, en het liep soepel. En ineens na een minuut of twee begon het gestotter weer. Nou zou ik in PMS willen kijken of ie dan aan het bufferen is..het irritante echter is, is dat PMS de PS3 niet kan vinden. Echter op de PS3's XMB staat gewoon het PMS icoontje en kan ik al mijn videos openen. Ik heb ook transcode instellingen> videokwaliteit instellingen het een stukje lager gezet maar het veranderd niks. Dit progje zal toch eerst de PS3 gewoon moeten zien lijkt me ook....zoals het gisteren deed.Wouter! schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:22:
Als je alleen al op MKV zoekt dan houd je nog maar 6 pagina's over die je toch vrij snel door moet kunnen scannen. En je kunt je zoekopdracht uiteraard nog verder verfijnen. Bovendien wordt het op de huidige (en/of vorige, afhankelijk van je instellingen) pagina('s) nog besproken.
Heb je dit gevolgd?
[ Voor 29% gewijzigd door devilsnight op 26-10-2009 13:02 ]
Heeft iemand ervaring met een ZyXEL NSA-220 (NAS) in combinatie met een PS3? Zo ja, ziet de PS3 alle mappen en media en kan het deze ook afspelen?
Ik baal er namelijk van dat als ik een film wil kijken, ik mijn (energievretende) pc aan moet hebben staan.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen/ feedback.
Ik baal er namelijk van dat als ik een film wil kijken, ik mijn (energievretende) pc aan moet hebben staan.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen/ feedback.
Ik draai nu een anime aflevering, een MKV file en die loopt soepel, afgezien van een lichte stotter in de intro.
Deze staat echter op mijn laptop. De film die ik net checkte die zo stotterde staat op mijn Externe HD, mijn Lacie Little Disk. Het is zeker redelijk logisch dat dit eerder flink gaat stotteren dan een video op pc/laptop? Of helemaal niet?
EDIT -
Nog steeds stotters, ook met videos die op de laptop staan. Ik zal nog wat dingen proberen om ervoor te zorgen dat PMS mijn PS3 in elk geval wel kan vinden. Ik zat te denken aan portforwarding, raar dat het gisteren niet nodig was, en nu moet ik dit ineens doen. Als ie dan nog mijn PS3 ziet....tja......
Deze staat echter op mijn laptop. De film die ik net checkte die zo stotterde staat op mijn Externe HD, mijn Lacie Little Disk. Het is zeker redelijk logisch dat dit eerder flink gaat stotteren dan een video op pc/laptop? Of helemaal niet?
EDIT -
Nog steeds stotters, ook met videos die op de laptop staan. Ik zal nog wat dingen proberen om ervoor te zorgen dat PMS mijn PS3 in elk geval wel kan vinden. Ik zat te denken aan portforwarding, raar dat het gisteren niet nodig was, en nu moet ik dit ineens doen. Als ie dan nog mijn PS3 ziet....tja......
[ Voor 31% gewijzigd door devilsnight op 26-10-2009 13:21 ]
Dit topic is gesloten.