Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

devilsnight schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:07:
Ik draai nu een anime aflevering, een MKV file en die loopt soepel, afgezien van een lichte stotter in de intro.
Deze staat echter op mijn laptop. De film die ik net checkte die zo stotterde staat op mijn Externe HD, mijn Lacie Little Disk. Het is zeker redelijk logisch dat dit eerder flink gaat stotteren dan een video op pc/laptop? Of helemaal niet?

EDIT -

Nog steeds stotters, ook met videos die op de laptop staan. Ik zal nog wat dingen proberen om ervoor te zorgen dat PMS mijn PS3 in elk geval wel kan vinden. Ik zat te denken aan portforwarding, raar dat het gisteren niet nodig was, en nu moet ik dit ineens doen. Als ie dan nog mijn PS3 ziet....tja......
Via welke decoder speel je de MKV's af? MEncoder, of TSMuxer?
MEncoder zal je veel meer processorkracht en bandbreedte kosten, maar dan kun je wel bijv. subs meestreamen.
TSMuxer remuxed on the fly voor je, maar doet verder niets, dus eventuele subs heb je niet, maar de performance zou veel beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 18:08
Gebruik sinds kort ook de ps3mediaserver, waar ik erg tevreden mee ben! Werkt allemaal super en kan zo goed als alle bestanden probleemloos streamen via de ps3. Alleen heb ik af en toe wat problemen met de ondertiteling en ik hoop dat iemand me hier een beetje mee uit de brand kan helpen. Ik stream redelijk vaak ook gewone dvd bestanden zoals .VOB enz en dit gaat gewoon prima, alleen in het begin lukte het me niet de ondertiteling aan de praat te krijgen maar na wat geklooi met de instellingen is me dit wel gelukt  Over het algemeen is de ondertiteling prima, alleen als ik custom ondertiteling heb dan krijg ik echt hele vage ondertiteling op het beeld (lees: erg groot en lomp met verschillende kleuren). Kijk ik gewoon een dvd met retail ondertiteling is dit probleem er niet en heb ik gewoon normale ondertiteling…Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb alles nagekeken in de ps3 media server en voor zover ik weet staat alles gewoon goed ingesteld. Het rare is dat ik met retail wel gewoon de normale ondertiteling te zien krijg maar met custom niet. Het is zelfs zo dat voordat ik de ps3m.s. had geïnstalleerd ik deze films altijd brandde op dvd en gewoon normale ondertiteling had en sinds ik de ps3m.s. heb ik nu ook het probleem heb op de dvd dat als ik de custom dvd’s brand deze dus ook die rare ondertiteling meegebrand krijgen, dit zou toch niet met mij ps3mediaserver te maken moeten hebben?

Voordat ik de ps3mediaserver geïnstalleerd had heb ik eerst alle codecs en brandprogramma’s verwijderd van mijn pc om eventuele problemen te voorkomen. Zou het misschien ergens iets met de codecs te maken hebben?

Dan nog iets, ik krijg alleen ondertiteling bij de films als ik deze in de “shared” folder in mijn C: schijf zet. Als ik ze dan afspeel vanaf de locatie waar ze normaal staan krijg ik geen ondertiteling te zien (wel gewoon beeld & geluid). Nu is dit niet zo’n groot probleem maar ik moet wel iedere keer eerst de film verplaatsen om deze vervolgens met ondertiteling te kunnen bekijken wat op zich best irritant kan zijn. Is hier een oplossing voor of iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Met bijv .iso bestanden is het handig als ik deze eerst mount en dan kan streamen op de ps3 alleen omdat dit dat van een virtuele driver komt (dus niet de shared folder) heb ik het probleem dat ik geen ondertiteling heb (dit is ook op te lossen door het bestand uit te pakken) dus ik vroeg me af of ik dit op een of andere manier op kan lossen.

Beetje lang verhaal geworden en ik hoop dat er iemand is die weet of er wel/geen oplossingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Blindfold schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:26:
[...]

Via welke decoder speel je de MKV's af? MEncoder, of TSMuxer?
MEncoder zal je veel meer processorkracht en bandbreedte kosten, maar dan kun je wel bijv. subs meestreamen.
TSMuxer remuxed on the fly voor je, maar doet verder niets, dus eventuele subs heb je niet, maar de performance zou veel beter moeten zijn.
Ik moet mezelf een tik voor mijn kop geven, ik was helemaal vergeten de PS3 naar ´wired connection´ te zetten weer. Net gedaan dus, en toen diezelfde videos afgespeeld...waaronder een zware 720p film , en heeeeeeel soms een lichte stottering maar eigenlijk gewoon niet het klagen waard, verder super soepel.

Tja, nu begin ik toch echt te denken dat ik iets te snel gekocht heb begin oktober, namelijk een Western Digital WD TV, external Mediaplayer. Puur omdat ik steeds meer HD videos keek en de PS3 gewoonweg MKV niet goed afspeelt zonder dat je eerst die files moet converten. Ik had dus even moeten doorzoeken.

Ik ga het nog even bekijken,maar ik denk als dit zo blijft...dat ik de WD TV net zo goed kan verkopen dan.
Nooit meer de externe HD hoeven los te halen de hele tijd, als ik er even wat op heb gezet(is ook absoluut niet goed voor de Lacie little disc)gewoon alles van de laptop afspelen etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 22:09
devilsnight schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:04:
[...]

[knip] en heeeeeeel soms een lichte stottering maar eigenlijk gewoon niet het klagen waard, verder super soepel.
[/knip].
wat gebeurd er met de PMS en je CPU op dat moment? Als je buffer leeg loopt en je CPU 80-90% is kan je ervan uitgaan dat je pc het niet kan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Frank J. schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:27:
[...]

wat gebeurd er met de PMS en je CPU op dat moment? Als je buffer leeg loopt en je CPU 80-90% is kan je ervan uitgaan dat je pc het niet kan bijhouden.
Dat zou ik in het eerste scherm moeten zien toch? Helaas zie ik niets wants PMS kan geen PS3 vinden , terwijl ie wel aan staat. Ik heb een Core 2 Duo, 2Ghz met 2 gig ram. Volgens de FAQ/readme moet dat voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
klopt, heb je upnp aan staan op je router en geeft je PS3 wel NAT2 aan?
probeer ook maar mee te denken trouwens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Frank J. schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:39:
klopt, heb je upnp aan staan op je router en geeft je PS3 wel NAT2 aan?
probeer ook maar mee te denken trouwens :p
Juist, bijna vergeten te zeggen. Op mijn Linksys WRT54G staat Upnp gewoon aan. Echter bij een connection test op de PS3 staat er bij Upnp : not available. NAT2 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
dit had ik ook, heb je de meest recente firmware update? Ik heb de WRT54GL versie en na de nieuwste firmware erop gezet te hebben had ik wel Upnp staan. Enige is dat het bij mij wel werkte voor de update.
check hier voor je firmware:
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WRT54G/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 19:34

RaJitsu

B.S.U.R.

Wat is er trouwens waar van de verhalen dat divx7 met matroska compatibel of ervan gebruik maakt, en dat dit betekent dat de PS3 wellicht MKV's kan afspelen in de toekomst? En mocht het waar zijn, aan welke termijn kunnen we dan denken?

Wat is eigenlijk überhaupt de reden dat de PS3 niet om kan gaan met mkv-bestanden?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 17:36
Als ik wmv series wil kijken loopt het beeld niet gelijk met het geluid, als ik geen mencoder gebruik krijg ik zelfs helemaal geen geluid. Ook het uitvinken van alternative sync werkt niet. Iemand een oplossing want ik wil graag Lost seizoen 5 in HD zien :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ffe terug te komen...
mijn versterker is een onkyio 606..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RaJitsu schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:23:

Wat is eigenlijk überhaupt de reden dat de PS3 niet om kan gaan met mkv-bestanden?
Ik ben bang dat MKV support bewaard wordt voor het geval dat een PS3-firmware gekraakt zal worden. De firmware die dit gat dicht, zal ook MKV support bieden, mark my words. Een andere reden kan ik niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi :) na lange tijd heb ik me er ook aan gewaagd om eens uit te zoeken hoe ik kan streamen naar de ps3 toe.

Nu heb ik zoveeeeeeeeel posts over dit onderwerp gevonden in verschillende topics dat ik iig door de bomen het bos niet meer zie.

Wat ik wil doen is vooral HD content streamen. Ik heb hiervoor ter beschiking:

PS3 Media Server, een quad core desktop, en een wifi netwerk.

Ik heb echter enkele vragen:

1: Klopt het dat het nog steeds niet mogelijk is om MKV's af te spelen ?
2: Klopt het dat ik wel andere HD content kan afspelen als het in een andere format is ?
3: Ik heb om te testen een 1080P wmv bestand geprobeerd af te spelen, dit ging wel, maar ik had geen geluid, en het beeld ging schokkerig.... ik zie ook niet echt iets gebeuren op de mediaserver wat gelijkstaat aan bufferen, TRANSCODING BUFFER STATUS blijft op 0 staan.

Hoe komt dit ?

Ik hoop dat iemand de tijd wilt nemen om me even snel wegwijs te maken :)

regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:44:
nog ffe terug te komen...
mijn versterker is een onkyio 606..
Die zou het wel aan moeten kunnen ja. Als het geen van de dingen is die een ieder hierboven al genoemd heeft, dan weet ik het ook niet meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:07:
Hoi :) na lange tijd heb ik me er ook aan gewaagd om eens uit te zoeken hoe ik kan streamen naar de ps3 toe.

Nu heb ik zoveeeeeeeeel posts over dit onderwerp gevonden in verschillende topics dat ik iig door de bomen het bos niet meer zie.

Wat ik wil doen is vooral HD content streamen. Ik heb hiervoor ter beschiking:

PS3 Media Server, een quad core desktop, en een wifi netwerk.

Ik heb echter enkele vragen:

1: Klopt het dat het nog steeds niet mogelijk is om MKV's af te spelen ?
2: Klopt het dat ik wel andere HD content kan afspelen als het in een andere format is ?
3: Ik heb om te testen een 1080P wmv bestand geprobeerd af te spelen, dit ging wel, maar ik had geen geluid, en het beeld ging schokkerig.... ik zie ook niet echt iets gebeuren op de mediaserver wat gelijkstaat aan bufferen, TRANSCODING BUFFER STATUS blijft op 0 staan.

Hoe komt dit ?

Ik hoop dat iemand de tijd wilt nemen om me even snel wegwijs te maken :)

regards
In een notendop: HD Wifi niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 20:38
Blindfold schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:45:
[...]

In een notendop: HD Wifi niet doen.
Full HD (1080p) gaat idd niet goed via wireless (G) Maar bij mij streamt 720p iig prima via wireless G.
Ps3 Media Server via headless Ubuntu server.

Enige issue die ik heb is dat PS3MS na ca 2 dagen een out of memory error geeft bij afspelen van veel films. Ergens lijkt een mem leak te zitten.

Mediatomb daarintegen blijft prima draaien, dus mijn media kan ik nog steeds benaderen. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Patchoro op 27-10-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm wifi en HD is dus no go ?

Is er geen mogelijk om te pre bufferen voor 10 minuten ofzo ? :D

Bij mij word atm niks gebuffered en dat vind ik raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:52
Hier nog een vraagje, heb wel gezocht maar kan door de bomen het bos niet echt vinden.

Tijdje terug PS3 gehaald, PS3 mediaserver op mijn laptop geinstalleerd met bijbehorende instructies. Nu is het probleem dat PS3 mediaserver soms mijn PS3 niet kan vinden terwijl de PS3 wel PSM vindt...heel vreemd. De ene keer werkt het wel, de andere keer niet, ben er ook niet achter waar het aan ligt het lijkt compleet random.

Ik dus gisteren toen ik het niet aan de gang kreeg TVersity gedownload en geinstalleerd, en hoppa werkte meteen prima. Het enige probleem is dat dezelfde kleine DIVX afleveringen de hele tijd stotteren, terwijl diezelfde afleveringen bij PSM normaal gewoon goed werken. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:54:
Hmm wifi en HD is dus no go ?

Is er geen mogelijk om te pre bufferen voor 10 minuten ofzo ? :D

Bij mij word atm niks gebuffered en dat vind ik raar
Nou nou, no-go is ook wel beetje kort door de bocht hoor ;)

Je moet gewoon zorgen dat je dat juiste wireless apparatuur hebt en dat vooral ook degelijk is.

Wil je van WIFI gebruik maken dan raad ik echt wel een Wireless N router en N kaart aan.

Je opereert zo namelijk op ruim 300mbps ipv 54mbps (b/g).

Hd content streamen gaat hier flawless en zonder gezeik.

Edit; natuurlijk is een kabel altijd het beste, maar mocht je toch echt op wifi overgaan zorg dan voor goed spul :+

[ Voor 8% gewijzigd door PcManiaxx op 27-10-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een week lang gezeik dat mijn laptop (WinXP) mijn PS3 niet kon vinden heb ik vandaag maar eens even mijn desktop aangesloten. Binnen een minuut had ik streaming video op mijn tv! Lang leve Windows 7! :)

Nu nog even aan de gang met netwerk via het stopcontact en dan kan die UTP die momenteel letterlijk diagonaal door de woonkamer hangt ook weer opgeborgen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Laatst online: 03-10 17:03

Aldmar

Niks...

PcManiaxx schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:57:
[...]
Wil je van WIFI gebruik maken dan raad ik echt wel een Wireless N router en N kaart aan.

Je opereert zo namelijk op ruim 300mbps ipv 54mbps (b/g).
Het lullige is alleen dat, volgens mij, de PS3 een G netwerk kaartje ingebouwd heeft... Dus je kan je hele netwerk wel met N apparatuur hebben aangelegd. De data naar de PS3 zal toch altijd maximaal G snelheid zijn... ;)

----------

Laatst had ik iets aparts. Ik speelde een 1080p/DTS film af via PMS. Normaal geen enkel probleem, maar nu schokte hij bij een bepaalde scene (veel bomen en bosjes dus veel detail) als een malloot (200-250mbps...). Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Pas toen ik bij 'maximum bandbreedte' 1000Mbit (ipv 0) invulde liet hij normale waarden (50-100 mpbs) zien bij dezelfde scene. Vond het wel vrij apart... :?

Schiet me nog iets te binnen. Ik wil een 1080p/DTS(6.1) animatie film streamen, maar de buffer wordt niet opgebouwd. Nou ja, hij wordt wel iets opgebouwd maar tijdens het afspelen loopt hij alleen maar terug totdat hij leeg is en dus begint te stotteren... Buffer staat ingesteld op 600mb... Aan de PC ligt het niet want die heeft tot nu toe alles flawless afgespeeld. Ligt het aan 6.1 DTS? :?

Kunnen bovenstaande voorbeelden veroorzaakt worden door de manier waarop de mkv is opbouwt/ingedeeld oid? Dat is het enige wat verandert...

Alles is met gigabit aangesloten op een Q6600/4GB/8600GT met windows 7.

[ Voor 10% gewijzigd door Aldmar op 27-10-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Aldmar schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:49:
[...]

Laatst had ik iets aparts. Ik speelde een 1080p/DTS film af via PMS. Normaal geen enkel probleem, maar nu schokte hij bij een bepaalde scene (veel bomen en bosjes dus veel detail) als een malloot (200-250mbps...). Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Pas toen ik bij 'maximum bandbreedte' 1000Mbit (ipv 0) invulde liet hij normale waarden (50-100 mpbs) zien bij dezelfde scene. Vond het wel vrij apart... :?

Schiet me nog iets te binnen. Ik wil een 1080p/DTS(6.1) animatie film streamen, maar de buffer wordt niet opgebouwd. Nou ja, hij wordt wel iets opgebouwd maar tijdens het afspelen loopt hij alleen maar terug totdat hij leeg is en dus begint te stotteren... Buffer staat ingesteld op 600mb... Aan de PC ligt het niet want die heeft tot nu toe alles flawless afgespeeld. Ligt het aan 6.1 DTS? :?
.
Hier hetzelfde probleem alleen dan bij de bird scene in (volgens mij) Bolt. Geen idee waar het aan ligt, lijkt me meer iets van dat PMS de scene in hoge kwaliteit wil versturen waardoor de bitrate erg uit de hand loopt. Wel grappig 1000Mbit het bij je doet oplossen, ga zelf ook eens kijken of dit werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon Heavy op 27-10-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Aldmar schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:49:
[...]

Het lullige is alleen dat, volgens mij, de PS3 een G netwerk kaartje ingebouwd heeft... Dus je kan je hele netwerk wel met N apparatuur hebben aangelegd. De data naar de PS3 zal toch altijd maximaal G snelheid zijn... ;)

----------
Ja natuurlijk, dat snap ik. Maar heel vaak is de werkelijke ''transmit mode'' veel lager dan 54mbps en dan kan een leuke stevige router voor een veel beter signaal zorgen. Het hangt natuurlijk ook van andere factoren af zoals apparaten in de buurt of andere dingen die interferentie kunnen veroorzaken.

Mij heeft het hier in ieder geval erg geholpen. Offtopic maar het heeft ook meteen mijn hele downloadprobleem bij upc opgelost :P

[ Voor 8% gewijzigd door PcManiaxx op 27-10-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Herhaling omdat hij overspoelt werd met andere berichten ;-):

Als ik wmv series wil kijken loopt het beeld niet gelijk met het geluid, als ik geen mencoder gebruik krijg ik zelfs helemaal geen geluid. Ook het uitvinken van alternative sync werkt niet. Iemand een oplossing want ik wil graag Lost seizoen 5 in HD zien .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

PascalvE schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:41:
Herhaling omdat hij overspoelt werd met andere berichten ;-):

Als ik wmv series wil kijken loopt het beeld niet gelijk met het geluid, als ik geen mencoder gebruik krijg ik zelfs helemaal geen geluid. Ook het uitvinken van alternative sync werkt niet. Iemand een oplossing want ik wil graag Lost seizoen 5 in HD zien .
Lost Season 5 HD in MKV downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik wil me ook eens gaan verdiepen in het hele streaming verhaal voor de PS3... Nu heb ik een vrij oude desktop (1 van de eerste generatie P4 uit 2001) en ik begrijp dat als je wilt streamen toch wel een beetje processor kracht nodig hebt dus wellicht gaat het met dat oude beestje niet eens lukken? Ik wil via WIFI streamen aangezien ik de desktop boven op de werkkamer heb staan en de PS3 in de woonkamer. Ik lees ook al HD streamen via WIFI uberhaupt een lastig verhaal is...

Stel dat ik een externe HD koop van bijv 1TB, daar m'n films opzet en die dan aansluit op de PS3. Dat zou dan ook nog een optie kunnen zijn? Ik begreep alleen wel dat ie dan FAT32 geformateerd moet worden en inherent en FAT32 is dat bestanden niet groter dan 4GB kunnen zijn? Oftewel dan is HD afspelen ook weer geen mogelijkheid?

Wat is mijn geval dan een optie om gedownload HD materiaal af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Blindfold schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:27:
[...]

Lost Season 5 HD in MKV downloaden?
-.- er is dus geen mogelijkheid om het out of sync te fixen? En in MKV of Mpeg heb ik hem nog niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

PascalvE schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:22:
[...]

-.- er is dus geen mogelijkheid om het out of sync te fixen? En in MKV of Mpeg heb ik hem nog niet gevonden...
Persoonlijk heb ik bijna alleen slechte ervaring met wmv's, dus ik zoek zoveel mogelijk "native" afspeelbare (mkv's horen daar niet officieel tussen, maar zijn goed te doen met TSmuxer, of binnen een mum van tijd om te zetten).
Maar ongetwijfeld dat er manieren zijn om je wmv's aan de praat te krijgen. De vraag is of je hier moeite in wil steken, of dat je die moeite steekt in het zoeken van bestanden die meteen al zonder problemen werken.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Blindfold schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:56:
[...]

Maar ongetwijfeld dat er manieren zijn om je wmv's aan de praat te krijgen. De vraag is of je hier moeite in wil steken, of dat je die moeite steekt in het zoeken van bestanden die meteen al zonder problemen werken.
Succes!
Ofcourse mpegs zoeken is makkelijker, maar van Lost seizoen 5 heb ik ze nog niet gevonden. Echt veel moeite wil ik niet doen, maar als ik hem makkelijk kan omzetten of iets moet aanpassen in mediaserver dan graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

PascalvE schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:41:
Ook al geprobeerd om het af te spelen via de 'transcoded' map? Dat wil bij mij nog wel eens helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

PascalvE schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:22:
[...]

Het beste is gewoon dat wanneer je series wilt afspelen op je PS3 (deze zijn altijd 1280x720 als het HD is), om deze mbv MultiAVCHD op een externe schijf te gooien die Fat32 is geformatteerd. Stel het progje zo in dat hij om de 3,99 GB split, jesrt sub wordt automatisch erbij gepakt en stel in dat hij een menu aanmaakt. Hij remuxed je afleveringen dan (dus nagenoeg geen processorkracht) mét selectable subs erbij en een menu. Plug hem in je PS3 en je krijgt AVCHD te zien bij je externe harddisk. Wanneer je deze afspeelt krijg je alle afleveringen in een menu te zien die je gewoon kunt selecteren. Werkt helemaal perfect allemaal bij mij en geen problemen met transcoden oid. Eén aflevering remuxen kost mij gemiddeld 2 minuten. Ik had een paar maanden geleden zo héél seizoen 1 van Lost op mijn externe hdd gezet.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 23:23

CSB

:D

Dr. Quipers schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:46:
Ik wil me ook eens gaan verdiepen in het hele streaming verhaal voor de PS3... Nu heb ik een vrij oude desktop (1 van de eerste generatie P4 uit 2001) en ik begrijp dat als je wilt streamen toch wel een beetje processor kracht nodig hebt dus wellicht gaat het met dat oude beestje niet eens lukken? Ik wil via WIFI streamen aangezien ik de desktop boven op de werkkamer heb staan en de PS3 in de woonkamer. Ik lees ook al HD streamen via WIFI uberhaupt een lastig verhaal is...

Stel dat ik een externe HD koop van bijv 1TB, daar m'n films opzet en die dan aansluit op de PS3. Dat zou dan ook nog een optie kunnen zijn? Ik begreep alleen wel dat ie dan FAT32 geformateerd moet worden en inherent en FAT32 is dat bestanden niet groter dan 4GB kunnen zijn? Oftewel dan is HD afspelen ook weer geen mogelijkheid?

In feite beantwoord je al je eigen vragen al. Toch goed te zien dat je je erin verdiept hebt.
Ik loop ook al langer tegen dit probleem aan, toch heb ik wel wat tips voor je.
Ten eerste is streamen van HD content inderdaad niet te doen via een WiFi verbinding. Zelfs het streamen van een divx kan soms al erg problematisch zijn...
Voor het streamen van HD content die de PS3 NIET kent is inderdaad een krachtige processor nodig, aangezien de streaming server de content moet omzetten in een stream die de PS3 wel snapt.
Als je de PS3 files voert die hij wel begrijpt dan is die P4 misschien nog wel genoeg.

Ik zelf ben er maar vanaf gestapt. Heb voor weinig een mediaplayertje gekocht en daar een NTFS disk aan hangen. Speelt native nog meer af dan de PS3 en valt via een fatsoenlijke afstandbediening te bedienen. (waar je voor de PS3 een losse moet aanschaffen)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Aldmar schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:14:
[...]

Ook al geprobeerd om het af te spelen via de 'transcoded' map? Dat wil bij mij nog wel eens helpen...
Ja, óf out of sync of totaal geen geluid.

@amiet01 bedankt voor je reactie, maar ik wil de boel streamen en mijn externe HD niet formatteren (hij is niet alleen voor de PS3, en fat sucks). Toch bedankt. Dan dl ik wel een dvdtjes van lost s5 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 15:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

PascalvE: De audio gaat toevallig niet via een receiver die een audio-sync optie heeft?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Quipers schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:46:

Het streamen van HD materiaal is inderdaad niet optimaal. Ik ben er dan ook mee gestopt.
De films waren niet goed te spoelen. Ik heb een tijd lang het streamen alleen gebruikt om films en series te kopieren naar de PS3 en ze dan pas af te spelen. Maar als je dat via WiFi doet ben je al gauw een uur bezig met kopieren.
Ik zet nu mijn films op een externe HD. Als je ze download als MKV files dan kan je ze met MKV2VOB in één stap omzetten, splitsen en kopieren naar de HD. De meeste films hoeven alleen geremuxed te worden en dat gaat op een trage PC ook vrij snel. Bij een film is soms DTS-patching nodig waardoor het proces wat langer duurt. Dit alles wordt door MKV2VOB geregeld.
Als je de delen bij elkaar in één directory zet dan speelt de PS3 ze achter elkaar af en zie je alleen een kleine hapering bij de overgang tussen twee delen.
Ondertitels is dan helaas niet mogelijk. Daarvoor moet je, met MKV-bestanden, gaan transcoden en dan ben je, op jouw PC, een dag bezig om een HD-film om te voorzien van ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Thanks voor de uitleg :)

Enige dat ik tot nu toe in HD heb gedownload zijn wat aflevering van CSI en die zijn +- 1GB (MKV) dus splitsen is dan nog even geen issue... Die afleveringen zijn in ieder geval een goede testcase of ik het 1-en-ander een beetje werkend krijg via een externe HD.

Blijkbaar moet ik dus alleen nog het progje MKV2VOB hebben om ze via de PS3 af te kunnen spelen.... Al hoewel ik een paar posts hierboven ook iets lees over MultiAVCHD en daar plakt ie dan weer automatisch de srt files in... Ik ga weer eens verder puzzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Meelobee schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:48:
PascalvE: De audio gaat toevallig niet via een receiver die een audio-sync optie heeft?
Nope PS3 -> TV. Ik ben wel van plan een reciever te kopen dus ik zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er voor MAC OSX probleem icm PS3 al een oplossing?? Wordt gek van die error en dat ik geen muziek kan afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PascalvE: als je geluid problemen hebt, en je kijkt naar je netwerkbelasting (Ctrl Alt Del - Netwerk), zie je dan dat hij tegen je maximale netwerkcapaciteit loopt?

Dat probleem had ik met mijn 100 Mb netwerk (= netto max 85 Mb). De quality instelling stond bij mij op:
keyint=1:vqscale=1:vqmin=1 /* Lossless Quality, Crazy Bitrate */
en die heb ik veranderd in:
keyint=1:vqscale=1:vqmin=2 /* Best Quality */
en sindsdien geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 22:31
Weet iemand hoe je kan instellen dat je die web services kan gebruiken, ik heb in de web.conf wat streams gezet die het op de pc gewoon doen, echter op de PS3 zie ik helemaal niets...

Ook niet als ik de vooraf geinstalleerde streams probeer te kijken... heb al van alles geprobeerd maar krijg de fout beschadigde data :S uit de transcoder directory blijft gewoon het beeld zwart...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb al gezocht maar ik kon het niet vinden, dus vraag ik het maar hier.
Is het mogelijk alsi k bijvoorbeeld een film heb met 2 audio streams, dus bijvoorbeeld normaal van de film en commentary, dat ik dan de secondary audios stream kan kiezen?
Stel ik heb dus LOTR extended cut, die heeft 3 audio streams, kan ik dan kiezen welke ik wil of kan hij alleen stream 1 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Frank J. schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:01:
Klopt heeft vooramelijk met je buffer te maken. Met een 20Mbit film kun je met 400MB buffer ongeveer 2 a 3 minuten (filmtijd) doorspoelen. Vandaar dat 1.5 beter werkt en 10 30 etc wat minder.

Het werkt wel hier alleen je krijgt dan fragmenten te zien die kort op het scherm te zien zijn.
Wat ik je aanraad is om de tijd te onthouden en met Driehoekje dan via het icoontje dat je op tijd kan zoeken klikken. Dan de tijd invoeren (rechts onder) wachten en je zit op die scene.

moet zeggen dat ik erg tevreden ben met PSM :) Alles kan ik afspelen, MKV's wmvhd etc. Ik heb nu 1 bestand wat niet goed afgespeeld wordt:

Harry Potter 1 2 3 4 5:
Containe: MKV
Video: WVC1 1920x1080 23.98fps [Video]
Audio: DTS 48000Hz 6ch [Audio]

Ik lees een beetje op internet dat dit te maken heeft met dat de video codec niet standaard is en deze via PSM

wat ik zo lees heeft het met de video codec te maken in de mkv, maar iemand nog een idee hierover?
best bizar ik denk goh ik probeer deze files nog eens en nu speelt het perfect af :)
Enige wat ik veranderd heb is van Xp naar Win 7 en van de 60GB naar de 120GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
noobynater schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:00:
Ik heb al gezocht maar ik kon het niet vinden, dus vraag ik het maar hier.
Is het mogelijk alsi k bijvoorbeeld een film heb met 2 audio streams, dus bijvoorbeeld normaal van de film en commentary, dat ik dan de secondary audios stream kan kiezen?
Stel ik heb dus LOTR extended cut, die heeft 3 audio streams, kan ik dan kiezen welke ik wil of kan hij alleen stream 1 aan?
In de transcoded map van PS3 media server kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Frank-NL schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:40:
[...]

In de transcoded map van PS3 media server kan dat.
Oke bedankt, dan worden de wensen voor een media center perfect gevuld door een ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist Java PS3 MediaServer op OpenSolaris 2009.06 geïnstalleerd, werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met de Trendnet n gaming adapter (welk de g adapter van ps3 vervangt) waardoor je dus met n speed kan streamen richting ps3, volgens mij ook in 5ghz waardoor je 300mbits bereikt.....2.4ghz is beperkt blijkbaar

ben net begonen om me in streamen te verdiepen, gaat meestal om x264formaat/fimswat ik van laptop na ps3 wil streamen....kan iemand aangeven wat op dit moment de beste tools/programmas hiervoor zijn(tversity windows media player....???????)

dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekebakker94
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 13:10
Ik gebruik zelf (en vele andere hier op GoT) PS3 Media Server.
Het kan op ieder OS gebruikt worden, is plug-and-play en streamt/decodeert zowal alles. Helaas moet je wel een snelle computer en netwerk hebben omdat het het x264-formaat on-the-go decodeert.

Zelf heb ik nu een probleem:
Ik wil mijn pc via PS3 Media Server met mijn playstation connecten. Alleen vindt de media server mijn playstation niet. WMP werkt wel op deze PC en PS3 media Server werkt wel op een andere PC.
Ik kan niet de andere PC gebruiken omdat die niet snel genoeg is is.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Aan de UpNp-instellingen van mijn computer of playstation ligt het niet want anders zou WMP ook niet werken...

[ Voor 21% gewijzigd door koekebakker94 op 01-11-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 16:21

Yuco

Womanizer!

De nieuwe versie van Windows Media Player, versie 12, ondersteunt ook al behoorlijk wat formats. Zijn er al mensen die hier mee getest hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Gisteren eindelijk PS3 gekocht en ik zit meteen met een aantal vragen. Ik heb deze topic voorzover het mogelijk is proberen door te nemen maar ik begrijp een aantal dingen niet.

Ik heb een Linksys WRT54GL (Tomato v 1.25). Ik heb begrepen dat ik UPnP en NAT-PMP moet aanzetten, dat heb ik dus ook nu gedaan. Moet ik op PS3 ook iets aanzetten?

Mijn eerste vraag: Kan ik bestanden (fotos, muziek en films) via mijn PC op PS3 zetten of heb ik hiervoor een tool nodig? Als ik ze direct van mijn PC naar PS3 kan, hoe moet ik het doen?

Mijn tweede vraag: Als ik MKV bestanden wil kijken heb ik PS3 media server nodig. Deze dien ik gewoon op mijn pc installeren? En dit betekent dus dat het geen nut heeft om MKV bestanden direct op HD van PS3 te zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Zhadum op 03-11-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Zhadum schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:44:
Gisteren eindelijk PS3 gekocht en ik zit meteen met een aantal vragen. Ik heb deze topic voorzover het mogelijk is proberen door te nemen maar ik begrijp een aantal dingen niet.

Ik heb een Linksys WRT54GL (Tomato v 1.25). Ik heb begrepen dat ik UPnP en NAT-PMP moet aanzetten, dat heb ik dus ook nu gedaan. Moet ik op PS3 ook iets aanzetten?

Mijn eerste vraag: Kan ik bestanden (fotos, muziek en films) via mijn PC op PS3 zetten of heb ik hiervoor een tool nodig? Als ik ze direct van mijn PC naar PS3 kan, hoe moet ik het doen?

Mijn tweede vraag: Als ik MKV bestanden wil kijken heb ik PS3 media server nodig. Deze dien ik gewoon op mijn pc installeren? En dit betekent dus dat het geen nut heeft om MKV bestanden direct op HD van PS3 te zetten?
Upnp aan zetten in je router, tevens even je netwerk op je PS3 testen en kijken of je Upnp aan ziet staan en dat je NAT2 hebt.

Met Ps3 media server kun je dus fotos video's en muziek stream van en naar je ps3. Gewoon aan je netwerk hangen en PS3 media server op je PC installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Frank J. schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:35:
[...]

Upnp aan zetten in je router, tevens even je netwerk op je PS3 testen en kijken of je Upnp aan ziet staan en dat je NAT2 hebt.

Met Ps3 media server kun je dus fotos video's en muziek stream van en naar je ps3. Gewoon aan je netwerk hangen en PS3 media server op je PC installeren.
Dank voor je reactie.

Upnp in de router is aan. Netwerk op ps3 getest: Bij UPnP staat beschikbaar en bij NAT-type: type 2.

Met de laatste bedoel je gewoon PS3 op router aansluiten en PS3 media server installeren, toch?

Het is gelukt. Ze zien elkaar :-)

Mag ik aan jullie vragen waar jullie PS3 games bestellen (buitenland / goedkoper?) of toch gewoon in NL?
Ik zie bijv. dat Killzone 2 bij amazon UK een stuk goedkoper is maar volgens mij leveren ze het niet in NL.

[ Voor 19% gewijzigd door Zhadum op 03-11-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben een voorstander van play.com, vaal veel goedkoper, zeker als het spel wat ouder is. en snelle levering.

wel een creditcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 18:43
@Zhadum: Daar is een apart topic voor, en die kun je hier vinden :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:00
Zhadum schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:42:
[...]
Mag ik aan jullie vragen waar jullie PS3 games bestellen (buitenland / goedkoper?) of toch gewoon in NL?
Ik zie bijv. dat Killzone 2 bij amazon UK een stuk goedkoper is maar volgens mij leveren ze het niet in NL.
Zie openingstopic; voor dit soort vragen is daar een link naar een FAQ opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

scorpie schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:31:
@Zhadum: Daar is een apart topic voor, en die kun je hier vinden :)
Allen, dank voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:07

Phydomir

Dennis

Ik ben bezig om Windows 7 te testen om te kijken of alles werkt en heb zojuist PS3MS geïnstalleerd en dat werkt ook op één ding na. Niets wat ik wijzig op in het "navigation/share settings" tabblad wordt onthouden. Ik heb de nieuwste versie van de PS3MS.

Ik heb PS3MS al in xp compatibiliteit gezet en run het als admin maar niets lijkt te helpen. Tevens staat de windows firewall uit en op mijn XP installatie werkt alles zonder problemen. Aan mijn router kan het dus ook niet liggen.

Iemand enig idee?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

'PMS.conf' staat niet toevallig op read-only?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Gisteren de Logitech Harmony adapter voor de PS3 ontvangen en ik moet zeggen dat werkt toch een stuk prettiger icm een Harmony 885 dan de standaard controller. Alleen kan ik het geluid niet aanpassen via de ab, moet ik nog maar even induiken (mapping lijkt goed te staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

kdbruin schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:03:
Gisteren de Logitech Harmony adapter voor de PS3 ontvangen en ik moet zeggen dat werkt toch een stuk prettiger icm een Harmony 885 dan de standaard controller. Alleen kan ik het geluid niet aanpassen via de ab, moet ik nog maar even induiken (mapping lijkt goed te staan).
Ik vind het via de Harmony adapter allemaal een stuk slomer gaan. Vaak pak ik alsnog de controller voor de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik doe waarschijnlijk iets niet goed, situatie:

Via PS3 een dvd map kopiëren naar mijn PS3 m.b.v. PS3 mediaserver. Het doet erg lang over (kopieert 21 GB ipv 7) en vervolgens blijkt ie 3 x dezelfde map gekopieerd te hebben! [Ik heb handleiding van Ceje gebruikt - openingstopic]

Wat doe ik fout? Moet ik bepaalde engines uit zetten?

Als je alle engines uitzet behalve eentje, dan kopieert ie ook 1 keer. Is er andere manier om bestanden te kopiëren? Wat hij hoeft alleen te kopiëren en moet toch geen gebruik maken van engines, toch?

Engines uitzetten is toch geen optie, hij heeft nu over een dvd van nog geen 5 gig, 17 gig gekopieert en nog steeds bezig...

[ Voor 21% gewijzigd door Zhadum op 04-11-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 11:18
ik zag wat vragen voorbij komen over het uitpakken van een avchd iso. ik gebruik daar '7-zip' of 'power iso' voor.

verder snap ik niet goed hoe ik dit moet streamen met PMS. ik kan het .m2ts bestand (27gb) wel afspelen, maar ik krijg bij mn laatste download (monsters vs aliens) spaanse, catalaanse of portugese (heb echt geen idee) audio. zelfs als ik in de #transcoded map een andere taal kies, dan nog krijg ik die rare audio, maar dan met een halve seconde vertraging t.o.v het beeld.

is het wel de bedoeling dat avchd zo gestreamd wordt met PMS of moet ik gewoon wat instellingen wijzigen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

dhhdante schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:21:
is het wel de bedoeling dat avchd zo gestreamd wordt met PMS of moet ik gewoon wat instellingen wijzigen ergens?
AVCHD's worden, volgens mij, voornamelijk gebruikt om rechtstreeks op een PS3 af te spelen met behulp van een USBstick of USB-hardeschijf. De PS3 ziet het dan als blu-ray schijf en je kan dus ook subs wisselen tijdens het afspelen e.d. Je kan AVCHD ook op een blu-ray branden met een blu-ray branden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Even een vraag die me ineens te binnen schiet...

Is het mogelijk om een laptop gewoon via een USB-naar-USB kabel aan te sluiten op de PS3 en zodoende bestanden af te spelen?

Theoretisch gezien moet dit misschien wel mogelijk zijn, maar heeft iemand dit in de praktijk al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdbruin schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:03:
Blindfold schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:30:
[...]

Ik vind het via de Harmony adapter allemaal een stuk slomer gaan. Vaak pak ik alsnog de controller voor de snelheid.
Misschien staan in dit topic wat tips voor jullie: [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:50:
Ik doe waarschijnlijk iets niet goed, situatie:

Via PS3 een dvd map kopiëren naar mijn PS3 m.b.v. PS3 mediaserver. Het doet erg lang over (kopieert 21 GB ipv 7) en vervolgens blijkt ie 3 x dezelfde map gekopieerd te hebben! [Ik heb handleiding van Ceje gebruikt - openingstopic]

Wat doe ik fout? Moet ik bepaalde engines uit zetten?

Als je alle engines uitzet behalve eentje, dan kopieert ie ook 1 keer. Is er andere manier om bestanden te kopiëren? Wat hij hoeft alleen te kopiëren en moet toch geen gebruik maken van engines, toch?

Engines uitzetten is toch geen optie, hij heeft nu over een dvd van nog geen 5 gig, 17 gig gekopieert en nog steeds bezig...
Bij het "kopiëren" op de PS3 wordt er gewoon gestreamd met de hoogst mogelijke snelheid. En omdat er gesteamd wordt wordt ook de transcoding uitgevoerd (indien nodig).
Bij het kopiëren van een complete map worden ook alle sub-mappen mee gekopieerd. En bij PMS heb je voor elke engine een transcoded versie in de submappen staan die mee gekopieerd (en ge-transcode) wordt. En helaas is er, voor zover ik weet, geen optie om de transcoded-map niet te tonen.
Bij TVersity is dit allemaal niet zo'n probleem. TVersity heeft geen transcode-map en wanneer de films in een PS3-compatible formaat zijn wordt er niet ge-transcode.
Ik heb geen verstand van het streamen van DVD-images maar voor een map met meerdere films of een complete serie kan je via het driehoekje ook meerdere films kopiëren. Je kan dan zelf aangeven wat wel en wat niet gekopieerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Thanks! Ik zal daar eens kijken. De laatste keer dat ik daar heb gekeken (toen ik m'n harmony kocht) was er nog geen adapter voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Quipers schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:28:

Is het mogelijk om een laptop gewoon via een USB-naar-USB kabel aan te sluiten op de PS3 en zodoende bestanden af te spelen?

Theoretisch gezien moet dit misschien wel mogelijk zijn, maar heeft iemand dit in de praktijk al eens geprobeerd?
Misschien theoretisch wel mogelijk maar waarom zou je het zo moeilijk doen als er twee simpelere manieren zijn. Als je de laptop rechtstreeks op de TV aansluit heb je geen speciale software nodig, alleen het juiste kabeltje. En via het netwerk heb je alleen streaming software nodig en hier heb je verschillende mogelijkheden voor.
Als je de laptop wil laten fungeren als een externe harde schijf heb je een speciale USB-driver nodig die detecteerd dat er een PS3 aan hangt en dan niet aan de PS3 gaat vragen wat voor type USB-apparaat het is.
En die bij de vraag van de PS3 antwoordt dat de laptop een externe harde schijf is. En je hebt een aparte kabel nodig (USB cross-kabel of een kabel met extra hardware?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Dr. Quipers schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:28:

Kun je beter een wireless connectie maken tussen PS3 en je laptop. En dan gewoon die bestanden naar je PS3 harde schijf kopieeren...

[ Voor 5% gewijzigd door Rob1106 op 05-11-2009 08:53 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Rob1106 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:49:
[...]

Kun je beter een wireless connectie maken tussen PS3 en je laptop. En dan gewoon die bestanden naar je PS3 harde schijf kopieeren...
Joh, is dat mogelijk zonder router? Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:15:
En helaas is er, voor zover ik weet, geen optie om de transcoded-map niet te tonen.
Die is er wel degelijk. Hide transcode folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
sanderander schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:46:
[...]

Joh, is dat mogelijk zonder router? Hoe doe je dat?
Dat is mogelijk inderdaad. Weet alleen niet meer precies hoe, laatste keer was twee jaar geleden dat ik dar gebruik van heb gemaakt.. Link

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:15:
[...]

Bij het "kopiëren" op de PS3 wordt er gewoon gestreamd met de hoogst mogelijke snelheid. En omdat er gesteamd wordt wordt ook de transcoding uitgevoerd (indien nodig).
...
Ik heb geen verstand van het streamen van DVD-images maar voor een map met meerdere films of een complete serie kan je via het driehoekje ook meerdere films kopiëren. Je kan dan zelf aangeven wat wel en wat niet gekopieerd moet worden.
Dank voor je informatie en uitleg, ik ga het zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:54

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Door de bomen zie ik het bos niet meer... Ik wil graag de PS3 als media center gebruiken icm mijn Apple iMac. Het lijkt mij ideaal als ik MKV, ISO en VIDEO TS bestanden kan streamen. Is dit mogelijk?

En waar kan ik een goede uitleg vinden van hoe het moet en wat mogelijk is icm een mac?

Sorry maar ik heb geprobeerd hier wat te vinden maar het is te veel info...

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Probeer de ps3mediaserver eens, er is ook een mac build voor :)
Het kan vast niet aan al je eisen voldoen, maar je bent dan al een heel eind op weg.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Thanks. Die zal ik installeren. Ik hoef verder geen hacks daarvoor op de ps3 te installeren zoals bij mijn Apple TV (is verkocht).

Of zijn die mogelijkheden er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

hoe kan het dat de ondertitels niet werken? en waarom werkt de ene map met Video TS wel en de andere niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Daar zul je iets meer research voor moeten doen. In ps3mediaserver kun je wel default subtitles aanzetten (voorkeuren qua talen). Waarom de ene VIDEO_TS map het wel doet en de andere niet... tjah, inspecteer die videofiles even met g-spott onder windows of mediainfo voor de mac en check dan of ps3mediaserver die codecs ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Bigg Balls schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:18:
hoe kan het dat de ondertitels niet werken? en waarom werkt de ene map met Video TS wel en de andere niet?
Omdat VIDEO-TS support om te janken is op PMS. Maarja de laatste update is dan ook een half jaar geleden uitgebracht, vraag me af of er uberhaupt nog wel ontwikkeld word aan de applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Wat zijn dan goede alternatieven van PMS voor op de Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Ik snap beiden jullie opmerkingen niet over PMS. Alle video-ts bestanden werken 100% hier op mijn PS3. Win 7 64bit. Geen idee hoe het exact bij de mac werkt alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Ik heb nog nooit problemen ondervonden met PMS onder OS-X.
Gebruik dan wel een van de laatste beta-builds.

Eerlijk gezegd weet ik echt niks beters dan PMS, althans niets dat ook kan transcoden. Eyeconnect werkt redelijk en Medialink ook, maar geen van beide doen transcoden. Mediatomb vind ik echt te Spartaans en biedt volgens mij ook weinig extra's.
PMS is echt geweldig in mijn optiek.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
Hallo allemaal,

weet niet of dit het juiste forum voor deze vraag is mar toch even stellen.

Ik wil een backup van mijn ps3 maken omdat ik er een grotere harde schijf in ga plaatsen.
De backup wil ik maken naar laptop. nu krijg ik alleen steeds de volgende melding:
"connect storage media at save destination"

Wat is het probleem en hoe los ik dit op?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 13:40
Mistermo schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:33:
Hallo allemaal,

Ik wil een backup van mijn ps3 maken omdat ik er een grotere harde schijf in ga plaatsen.
De backup wil ik maken naar laptop. nu krijg ik alleen steeds de volgende melding:

Alvast bedankt
Is denk ik niet de plek hier, maar het kan liggen omdat je een fat32 geformatteerde schrijf moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:16
Hallo allemaal,

Alvast bedankt
Zoals hierboven aangegeven, waarschijnlijk is je externe HDD niet FAT32 geformateerd? Als dat wel het geval is, wil de PS3 je externe HDD soms ook niet herkennen wanneer er meerdere partities opstaan (zeg NTFS en FAT32 naast elkaar)...

Probeer deze tutorial zo letterlijk mogelijk te volgen (dus 1 grote partitie als het mogelijk is):

http://www.PS3-Sense.nl/f...terne-hdd-fat32-9245.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Frank J. schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:06:
Ik snap beiden jullie opmerkingen niet over PMS. Alle video-ts bestanden werken 100% hier op mijn PS3. Win 7 64bit. Geen idee hoe het exact bij de mac werkt alleen.
Bij mij werkt het voor geen meter. Als ik op mijn playstation gewone dvd's wil bekijken dan zie ik voor elk bestand een apart mapje. Ik kan dan alleen dat ene bestand openen > dus dat is 20 minuten film oid, dan moet ik daarna apart de volgende openen. Ook ondertiteling werkt voor geen ene meter, kan deze meestal niet eens selecteren in de transcode map...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Hallo allemaal,

Alvast bedankt
Je kan niet je laptop via USB aan de PS3 verbinden. 8)7 Je zult zoals aangegeven wordt een externe HDD die als FAT32 geformateerd is moeten gebruiken.

Rob1106 schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:48:
[...]

Bij mij werkt het voor geen meter. Als ik op mijn playstation gewone dvd's wil bekijken dan zie ik voor elk bestand een apart mapje. Ik kan dan alleen dat ene bestand openen > dus dat is 20 minuten film oid, dan moet ik daarna apart de volgende openen. Ook ondertiteling werkt voor geen ene meter, kan deze meestal niet eens selecteren in de transcode map...
Dan is er toch wat met je instellingen mis, of met je DVD's. Post je pms.conf eens :)

[ Voor 30% gewijzigd door Meelobee op 08-11-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Meelobee: Fijn dat je even wilt kijken. Hier de link. (Onderaan klikken op: 'Save file to your PC:')

Heel af en toe heb ik dvd's waar het wel gewoon werkt. Dan kan ik de hele film selecteren met NL subs. Maar negen van de tien keer werkt dit niet bij mij...

[ Voor 7% gewijzigd door Rob1106 op 08-11-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Rob1106 schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:48:
[...]

aa kijk,

eerst werkt het voor geen meter en nu opeens wel soms. LIjkt me meer iets te maken te hebben met je video/ts dvd opbouw. Heb je een voorbeeld van een dvd dan kan ik hem hier ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Ik zal vanavond eens kijken. Ik heb er ook al aan zitten denken dat het daar misschien aan ligt. Misschien dat ik gewoon heel veel dvd's heb die custom zijn gemaakt (ook al download ik alleen retail-versies, maargoed). Die custom-dvd's zijn dan misschien niet goed ingesteld waardoor het niet goed werkt...

Zal vanavond/morgen eens kijken voor een voorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Rob1106 schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:26:
Meelobee: Fijn dat je even wilt kijken. Hier de link. (Onderaan klikken op: 'Save file to your PC:')

Heel af en toe heb ik dvd's waar het wel gewoon werkt. Dan kan ik de hele film selecteren met NL subs. Maar negen van de tien keer werkt dit niet bij mij...
Moet je wel ff je PMS.conf posten, niet de web.conf. ;) Post ook eens een screendump van de structuur van de dvd's die je hebt. (desnoods via DM.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Zit nog steeds te twijfelen tussen een PS3 en zelf een HTPC te bouwen. Met betrekking tot subtitles ; kan PS3Media Server hiermee omgaan ? Of word dat ooit nog ingebakken ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Meelobee schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:28:
[...]

Moet je wel ff je PMS.conf posten, niet de web.conf. ;) Post ook eens een screendump van de structuur van de dvd's die je hebt. (desnoods via DM.)
Wel handig ja :S. Hier de goede...

Bedoel je een screendump van het scherm die ik op mijn playsation zie? Of een screendump van de dvd geopend op m'n pc oid?? Screendump op de ps3 zou ik niet weten hoe dat moet... Met fototoestel :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg PSM niet werkend op mn PS3.... mn ps3 vind geen mediaserver
Ik kreeg het bij win XP en Vista zonder problemen aan de praat, maar nu eenmaal windows 7 erop staat lukt het me niet meer :-(

Ik heb de nieuwste Java update, alles heeft toegang gekregen van mn firewall dus wat kan er nog meer in de weg zitten?

[main] TRACE 21:17:07.095 Starting Java PS3 Media Server v1.10.51
[main] TRACE 21:17:07.095 by shagrath / 2008-2009
[main] TRACE 21:17:07.095 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 21:17:07.095 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
[main] TRACE 21:17:07.095
[main] TRACE 21:17:07.111 Java 1.6.0_17-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 21:17:07.111 OS Windows 7 x86 6.1
[main] TRACE 21:17:07.111 Encoding: Cp1252
[main] TRACE 21:17:07.127 Temp folder: C:\Users\Robert\AppData\Local\Temp\javaps3media
[main] TRACE 21:17:07.127 Found VideoLAN version 1.0.3 at: D:\VLC\vlc.exe
[main] TRACE 21:17:07.439 AVISynth not found! Transcoder profile AviSynth/FFmpeg will not be used!
[main] TRACE 21:17:07.439 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 21:17:07.501 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 21:17:07.501 AVISynth not found! Transcoder profile Avisynth/MEncoder will not be used!
[main] TRACE 21:17:07.501 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 21:17:07.517 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 21:17:07.517 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 21:17:07.517 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 21:17:07.532 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 21:17:07.532 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 21:17:07.563 Registering transcoding engine VideoLan Audio Streaming
[main] TRACE 21:17:07.563 Registering transcoding engine VideoLan Video Streaming
[main] TRACE 21:17:07.563 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 21:17:07.563 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
[main] TRACE 21:17:07.563 AviSynth in not installed ! You cannot use avsmencoder as transcoding engine !
[main] TRACE 21:17:08.562 Scanning network interface lo / Software Loopback Interface 1
[main] TRACE 21:17:08.609 Scanning network interface eth0 / WAN Miniport (IP)
[main] TRACE 21:17:08.655 Scanning network interface eth1 / WAN Miniport (IPv6)
[main] TRACE 21:17:08.702 Scanning network interface ppp0 / WAN Miniport (PPPOE)
[main] TRACE 21:17:08.749 Scanning network interface net0 / WAN Miniport (PPTP)
[main] TRACE 21:17:08.796 Scanning network interface net1 / WAN Miniport (SSTP)
[main] TRACE 21:17:08.843 Scanning network interface net2 / WAN Miniport (IKEv2)
[main] TRACE 21:17:08.874 Scanning network interface net3 / WAN Miniport (L2TP)
[main] TRACE 21:17:08.921 Scanning network interface eth2 / WAN Miniport (Network Monitor)
[main] TRACE 21:17:08.967 Scanning network interface eth3 / Intel(R) 82562V-2 10/100-netwerkverbinding
[main] TRACE 21:17:09.014 Using address /192.168.1.3 found on network interface: name:eth3 (Intel(R) 82562V-2 10/100-netwerkverbinding) index: 10 addresses: /192.168.1.3;
[main] TRACE 21:17:09.014 Created socket: /192.168.1.3:5001
[Thread-5] TRACE 21:17:09.045 Starting DLNA Server on host 192.168.1.3 and port 5001...
[main] TRACE 21:17:09.045 Sending ALIVE...
[main] TRACE 21:17:09.170 Using following UUID: 2f48c6b0-5360-3ccf-bcfb-02a3f86cf71b
[main] TRACE 21:17:09.186 java.net.BindException: Cannot assign requested address: Datagram send failed
[main] TRACE 21:17:09.186 at java.net.PlainDatagramSocketImpl.send(Native Method)
[main] TRACE 21:17:09.186 at java.net.DatagramSocket.send(Unknown Source)
[main] TRACE 21:17:09.186 at net.pms.network.UPNPHelper.sendMessage(UPNPHelper.java:167)
[main] TRACE 21:17:09.186 at net.pms.network.UPNPHelper.sendAlive(UPNPHelper.java:98)
[main] TRACE 21:17:09.186 at net.pms.PMS.init(PMS.java:412)
[main] TRACE 21:17:09.186 at net.pms.PMS.get(PMS.java:865)
[main] TRACE 21:17:09.186 at net.pms.PMS.main(PMS.java:927)

Dit geeftie aan... ik zie 1-2-3 niet een foutmelding :-S
Dus computer met win 7 alles bedraad via router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:28:
Ik krijg PSM niet werkend op mn PS3.... mn ps3 vind geen mediaserver
Ik kreeg het bij win XP en Vista zonder problemen aan de praat, maar nu eenmaal windows 7 erop staat lukt het me niet meer :-(

Ik heb de nieuwste Java update, alles heeft toegang gekregen van mn firewall dus wat kan er nog meer in de weg zitten?
*knip*
Welke versie draai je? Ik had met de laatste stable versie problemen op Win7, maar de laatste beta geeft geen problemen....

... totdat ik mn java (sun) update. Dan vind de Ps3 de media server niet meer. Java deinstalleren en pms opnieuw installeren en die java laten installeren bood de uitkomst.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai de 32 bits versie ''iligaal''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lol, ik doelde eigenlijk op PMS met de versie :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha LOL de nieuwste die er is... 1.10.51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Probeer in je windows firewall JAVA over netwerk te enablen. Standaard staat hij op disabled in W7...

Network sharing center > windows firewall > advanced > inbound rules en dan bij Java ergens ff kijken

[ Voor 72% gewijzigd door Rob1106 op 09-11-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Java heeft toegang.... evenals PSM dus daar kan het volgens mij niet aan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:06:
Java heeft toegang.... evenals PSM dus daar kan het volgens mij niet aan liggen...
Na googlen van dit: java.net.BindException: Cannot assign requested address: Datagram send faile

Vond ik dit topic:
http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=1338

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.