Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

scorpie schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:39:
"standaard internet kabel".... daar ga je de mist in.
Waarom? Bij een standaard internetkabel denk ik persoonlijk meteen aan een normale UTP Cat5 kabel (100mbit). 10Mbit kabels zie ik haast nooit in de winkels meer liggen.
Ik denk dus dat het probleem niet zozeer in de bekabeling ligt maar aan de instellingen of anders CPU-kracht van de server

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
Yellowneck schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:43:
[...]

Waarom? Bij een standaard internetkabel denk ik persoonlijk meteen aan een normale UTP Cat5 kabel (100mbit). 10Mbit kabels zie ik haast nooit in de winkels meer liggen.
Ik denk dus dat het probleem niet zozeer in de bekabeling ligt maar aan de instellingen of anders CPU-kracht van de server
ja 100mbit is ie geloof ik.. :P sorry voor mijn onduidelijkheid lol!
Ik heb een AMD Dualcore 4800+ zou het daar dan aan liggen?
De buffer blijft opzich nog best overeind als ik em een tijdje op pauze hou, maar tis toch vervelend!

edit:
Planet Earth staat rechtsboven 70-100 Mbps en Body of Lies (ook 1080p) staat er 10-20 mbps als ik ze afspeel op de PS3
Body of lies heeft wel een MPG container en Planet Earth is MKV

[ Voor 21% gewijzigd door Scarify op 28-03-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-10 09:49
Yellowneck schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:43:
[...]

Nu doe je dus precies wat ik vertik. Als iemand geen volledige informatie verschaft, gaan raden naar wat het allemaal zou kunnen zijn. Het is allemaal al 100x uitgelegd, hoeveel mbps trekt die specifieke film? Wat is je netwerk snelheid, wordt er getranscode of alleen gestreamed? Als er getranscode wordt, hoe snel is je cpu? Ik vertik het gewoon. Geen informatie, geen antwoord.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
scorpie schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:16:
[...]

Nu doe je dus precies wat ik vertik. Als iemand geen volledige informatie verschaft, gaan raden naar wat het allemaal zou kunnen zijn. Het is allemaal al 100x uitgelegd, hoeveel mbps trekt die specifieke film? Wat is je netwerk snelheid, wordt er getranscode of alleen gestreamed? Als er getranscode wordt, hoe snel is je cpu? Ik vertik het gewoon. Geen informatie, geen antwoord.
Check die post eronder en dan heb je geloof ik al een hele hoop :o
Sorry dat ik zo'n leek ben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Scarify schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:22:
[...]

Check die post eronder en dan heb je geloof ik al een hele hoop :o
Sorry dat ik zo'n leek ben :'(
Het leek zijn is niet het probleem. Het gaat er meer om dat als je dit topic doorleest, dat je dan alles wat je wilt weten wel een paar keer langs ziet komen. Elke keer weer.
Dit omdat heel weinig mensen de moeite nemen om alles door te lezen, maar gewoon op de laatste pagina dezelfde vraag stellen. Ik ben er van overtuigd dat hier geen kwade wil in zit, maar als iemand jouw vraag heeft beantwoord, dan kom je wellicht nog een keertje terug, maar waarschijnlijk alleen als je weer vragen hebt. Voor de mensen die het nu allemaal wel hebben draaien en uit interesse voor nieuwe ontwikkelingen en omdat ze anderen wellicht kunnen helpen nog steeds dit topic blijven volgens is het nog wel eens vervelend als je zoveel moeite hebt gedaan om iets uit te leggen om een week of anderhalf later weer precies dezelfde vraag te zien van iemand anders omdat diegene geen tijd/zin heeft om al die pagina's door te gaan lezen.

Afhankelijk van de bui van de mensen die dan de info hebben gaan ze het wellicht nog een keer vertellen, of gewoon verwijzen naar de topicstart en/of de rest van het topic.
Aangezien Scorpie het voortouw heeft genomen, ga ik hierin met hem mee en geef ik je als tip om dit hele topic eens rustig door te nemen en de vragen die je dan eventueel nog hebt te stellen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
Blindfold schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 20:55:
[...]

Het leek zijn is niet het probleem.
Doorgespit en ben nu bezig.. volgens mij moet ik dus mkv2vob gebruiken om hem om te zetten naar een bruikbaarder formaat!

Bedankt iig voor het zetje in de goede richting, ik ben idd gewoon te lui geweest om dit topic te checken, had net tentamen achter de rug dus was niet echt te porren :+
Ik ken de frustratie enigszins wel, ik weet bijv wat meer van iPhones af en daar wordt je ook wel ziek van als er weer mensen zijn die vragen hebben over iets wat al 20x behandeld is!

Maar dus als ik zonder mkv2vob zou willen kijken moet het wss met een gigabit verbinding..?
Wist eigenlijk niet dat er zoveel verschil dus is tussen een 1080p film en een andere 1080p film qua streaming en data enzo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quipmk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 18:08
Hallo ik kom er niet meer uit.

Ik loop tegen het volgende aan PS3 media geinstaleerd volgens procedure. Verbinding met ps3 aanwezig muziek en foto's zonder problemen te streamen. Echter bij films geeft de PS3 aan er zijn geen tracks. Terwijl er op mijn pc wel tracks aanwezig zijn. Wat zie ik over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Dat ook jij weer veel te weinig info geeft :)
Access je die media server wel via het "movies" menu in het xmb? Heb je directories geshared staan waar films in staan? Ja, daar gaan we weer, raden naar wat het kan zijn... Probeer zelf zo veel mogelijk te elimineren, en als je hulp wilt, geef dan ook dit soort informatie (wat je zelf al hebt geprobeerd), want hier kan niemand wat mee. Je kunt misschien boos worden op reacties als deze, maar je helpt jezelf er ook mee, want nu krijg je sowieso geen oplossing voor je probleem.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 18:58
quipmk schreef op zondag 29 maart 2009 @ 10:34:
Hallo ik kom er niet meer uit.

Ik loop tegen het volgende aan PS3 media geinstaleerd volgens procedure. Verbinding met ps3 aanwezig muziek en foto's zonder problemen te streamen. Echter bij films geeft de PS3 aan er zijn geen tracks. Terwijl er op mijn pc wel tracks aanwezig zijn. Wat zie ik over het hoofd.
Volgens mij moet je dan eerst beginnen met hetgeen Blindfold TWEE post hierboven heeft geschreven c.q. adviseerd.

Én we kunnen ook hier nog steeds géén gedachten lezen, dus iets meer input aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quipmk
  • Laatst online: 04-05 18:08
scorpie schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:58:
Dat ook jij weer veel te weinig info geeft :)
Access je die media server wel via het "movies" menu in het xmb? Heb je directories geshared staan waar films in staan? Ja, daar gaan we weer, raden naar wat het kan zijn... Probeer zelf zo veel mogelijk te elimineren, en als je hulp wilt, geef dan ook dit soort informatie (wat je zelf al hebt geprobeerd), want hier kan niemand wat mee. Je kunt misschien boos worden op reacties als deze, maar je helpt jezelf er ook mee, want nu krijg je sowieso geen oplossing voor je probleem.
dom dom dom, het was zo simpel ik zat in de ps3 in de xmb van muziek te zoeken i.p.v. film. Ik kan me wel voor de kop slaan. Ik heb nu beeld maar nog geen geluid. Ga nu verder op onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

GreenSky schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:36:
[...]
Een idee?
Ik heb overigens geen wine, installeer ik ook liever niet. Dus geen checken. Je had het over een Python scriptje?
Ja, MP4Box begeeft het als het bestand kleiner is dan de split-size, dus voor kleine bestanden moet je die even weglaten. (Of een extra if toevoegen)

Python scriptje: http://nandoe.net/parse_x264.py
Zolang er geen FAILED in de ouput langskomt zou het moeten werken. Mocht het je lukken het mkv gedeelte aan de praat te krijgen dan hoor ik dat graag

Edit: Ah.. tsMuxeR doet/detecteert dat ook in 1x allemaal..
Heb ik weer wat te doen deze week :)
Edit2: Oh.. ook geen open source

[ Voor 12% gewijzigd door Tim op 29-03-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-10 14:35
quipmk schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:53:
[...]

dom dom dom, het was zo simpel ik zat in de ps3 in de xmb van muziek te zoeken i.p.v. film. Ik kan me wel voor de kop slaan. Ik heb nu beeld maar nog geen geluid. Ga nu verder op onderzoek.
DAn moet je in de ##transcoded## map je media openen. Succes :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:47
Zilverdael80 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:53:
Nu heb ik denk ik toch wel zo'n beetje het hele topic gehad,
Maar ik heb mijn probleempje nog niet eerder voorbij zien komen.

Als ik een AVI stream via de PS3 Media Server, werkt 't prima.
Ondertiteling helaas niet.

ik krijg .idx/.sub combinaties niet aan de praat. (volgens mij alle subs als een soort bmp welke over de film wordt weergegeven)
.srt (tekstbestandje) werkt als een zonnetje, maar ik heb nog geen mooi tootlje gevonden die zonder OCR moeilijk doen de ondertitels uit een DVD in een SRT bestand kwakt.

DVDFab Platinum maakt gewoon standaard externe subs aan, en de PS3 browser zegt ook externe subs te herkennen, maar of ik nou transcode of niet, het geeft geen verschil. Ze werken niet.
(overigens werken ze wél prima in VLC)

Ik heb 't op een codec kale PC geinstalleerd volgens de tutorial van Ceje, op diverse fora gekeken naar problemen, maar ik ben volgens mij de enige die dit heeft ofzo (of andere testen de andere helft van de subs niet uit)
ff een bump van m'n eerdere post ...
Iemand al enig idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Laatst online: 14-10 13:43

Hulkr_

Hulkr_

Klopt het dat de PS3 geen UTP cat. 5e aankan? Ik deed er een cat. 5e in en hij zei 'geen ethernet kabel aangesloten'. Prik een andere er in van cat. 5. En voila hij deed et weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Cat 5e werkt prima hoor, denk dat je hem niet goed hebt doorgedrukt, of je hebt een kabelbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook, op watvoor manier dan mogelijk, zonder je ps3 om te bouwen oid .iso's af te spelen vanaf een vista pc ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:20:
Is het ook, op watvoor manier dan mogelijk, zonder je ps3 om te bouwen oid .iso's af te spelen vanaf een vista pc ??
Films of Games ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Films, maar Games mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:25:
[...]
Lees maar eerst het topic door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vince22 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:31:
[...]

Lees maar eerst het topic door.
In de OP staat niks, of heb ik het gemist??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:25:
[...]

Games is illegaal en dus niet gewenst op GoT.
Voor films, google eens op PS3 Media Server ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:33:
[...]

In de OP staat niks, of heb ik het gemist??
Oh zei ik de OP? TO-PIC doorlezen! Kerel doe is een beetje moeite zeg voordat je je vraag hier zomaar neerkwakt!

tip: zoek op PMS

[ Voor 14% gewijzigd door Vince22 op 31-03-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-10 15:32

Aldmar

Niks...

Ik ben sinds het weekend ook een beetje aan het klooien met PMS. Ik streamde voorheen alleen wmvhd's naar de 360, maar werd een beetje zat van al het omzetten en het geluid wat de 360 maakt. Toen ontdekte ik PMS en wát een programma is dat _/-\o_ Geweldig! Hij doet alles wat ik wil, speelt alles af inclusief ondertiteling. Petje af voor de maker.

Ik heb alleen nog een paar vragen:
- Kan ik de ondertiteling aanpassen? En dan bedoel ik de lay-out. Kan ik bijvoorbeeld ergens instellen dat de ondertiteling kleiner wordt in beeld. Ik kijk namelijk via een beamer en dan is een klein lettertype ondertiteling meer dan genoeg. Het gaat om .srt files. In PMS heb ik alleen Font scale/outline/shadow/margin gevonden, maar dit werkt volgens mij niet bij .srt fils...

- Ik heb geprobeerd om Madagascar 2 (x264, 1080p en DTS) te streamen naar de PS3. Dit werkt uitstekend, alleen bij grote overzichten in de film, scene's met bijvoorbeeld veel beweging, schiet de bitrate omhoog naar 130mbit/s (normaal zit hij rond de 30-40 mbit). En dan begint hij te stotteren voor enkele seconden. Betekent dit dat de verbinding met 100mbit/s ontoereikend is? Met andere woorden als ik alles d.m.v. een Gbit switch aansluit ben ik dan van het gestotter af? Mijn moederbord (p5Q Pro) heeft Gbit, dus alleen de switch zorgt voor de 100Mbit. Ik neem aan dat mijn huidige netwerkbekabeling nog wel gebruikt kan worden?

Het stotteren lijkt me niet door mijn systeem te worden veroorzaakt: Vista 64bit, Q6600, 4GB, 8600GT, P5Q Pro. Tijdens het streamen zit ik rond de 60% CPU-gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aldmar schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:41:
- Ik heb geprobeerd om Madagascar 2 (x264, 1080p en DTS) te streamen naar de PS3. Dit werkt uitstekend, alleen bij grote overzichten in de film, scene's met bijvoorbeeld veel beweging, schiet de bitrate omhoog naar 130mbit/s (normaal zit hij rond de 30-40 mbit). En dan begint hij te stotteren voor enkele seconden. Betekent dit dat de verbinding met 100mbit/s ontoereikend is? Met andere woorden als ik alles d.m.v. een Gbit switch aansluit ben ik dan van het gestotter af? Mijn moederbord (p5Q Pro) heeft Gbit, dus alleen de switch zorgt voor de 100Mbit. Ik neem aan dat mijn huidige netwerkbekabeling nog wel gebruikt kan worden?
Als CPU power het probleem niet is, kan je (tot je een gbit netwerkt hebt) de max. bitrate limiteren op 100mbit. Deze optie vind je onder transcoding settings > max. bandwith.

De transcode zal dan niet meer mbit vergen dan je netwerk aan kan, hiervoor moet je CPU wel ff wat harder werken op dat moment maar ik begrijp dat dat wel moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Frank-NL schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:58:
[...]

Als CPU power het probleem niet is, kan je (tot je een gbit netwerkt hebt) de max. bitrate limiteren op 100mbit. Deze optie vind je onder transcoding settings > max. bandwith.

De transcode zal dan niet meer mbit vergen dan je netwerk aan kan, hiervoor moet je CPU wel ff wat harder werken op dat moment maar ik begrijp dat dat wel moet lukken.
Daar heb ik op dit moment 90 ingevuld. Maar volgens mij werkt die limieter niet echt... Ik zie ook geen verandering in CPU gebruik als ik er iets invul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Aldmar schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:02:
[...]

Daar heb ik op dit moment 90 ingevuld. Maar volgens mij werkt die limieter niet echt... Ik zie ook geen verandering in CPU gebruik als ik er iets invul.
Welke transcoding engine gebruik je bij die film? Mocht het alleen gemuxed worden dan werkt die limiet sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldmar schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:02:
[...]

Misschien kan je eerst even proberen je kwaliteit te verlagen bij transcoding instellingenen dan kijken of het stotteren weg is.
Maar ik ben toch bang dat je Cat6 moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Frank-NL schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:11:
[...]

Welke transcoding engine gebruik je bij die film? Mocht het alleen gemuxed worden dan werkt die limiet sowieso niet.
MEncoder wordt gebruikt. Maar blijkbaar werkt die limieter nu wel. Ik heb er nog steeds 90 staan en tijdens het afspelen komt de film niet boven de 50mbps uit. Blijkbaar heeft een restart van PSM goed gedaan. :)

Maar ik denk wel dat ik toch gewoon een Gbit switch koop. Voor die 2-3 tientjes hoef je het ook niet te laten. Zeker niet als je dan van beter kwaliteit zeker bent, is het de investering mij wel waard. :9~

De ondertiteling heb ik trouwens ook kleiner gekregen. Gewoon een waarde kleiner dan 1.0 invullen bij Transcoding settings -> subtitle setting -> ASS Font Scale. Blijkbaar werkt het ook bij .srt files. :P

Met straks een gigabit switch ben ik helemaal Happy met PMS _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:27
Toch ook maar volledig overgeschakeld op pms. Je ziet op de nieuwsgroepen dat de club encoders ook kleiner word. Heb het nu ook voor elkaar gekregen om dts stream te behouden. Nu is het helemaal genieten geblazen fullhd + dts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-10 23:02

CSB

:D

Voor de mensen met een Windows PDA: http://wmpoweruser.com/?p=3655

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik heb nog twee vragen over PMS. Om de bandbreedte limiet aan de praat te krijgen, moet je toch de film afspelen via de transcoded folder?

Daarnaast vroeg ik me af of er een oplossing is voor avchd films met selecteerbare ondertitels - tot nu toe kan ik die niet selecteren. Als de film klein is kan ik hem branden en dan werkt het wel, maar wat als dat op een dvd niet past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KHeb best rondgezocht, maar kan het niet zo snel vinden. M'n ps3 vindt de bestanden die ik wil afspelen niet, zijn allemaal series (heroes bv) losse afleveringen. Xvid avi's. Kan de ps3 dit niet afspelen of moet ik nog iets extra's doen? Moet je pc trouwens krachtig zijn om te kunnen streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 26-10 16:09
Ik had nog 'n PC over en dacht die dus mooi te kunnen inzetten als mediaserver. Eerst maar 'ns een poging gedaan met de share-functie van MediaPlayer 11 en dat ging prima maar de ondersteuning voor verschillende bestandsformaten is beperkt. Ik heb toen dus PS3 Media Server geïnstalleerd en ingericht, allemaal zonder problemen. Toen ik echter probeerde een bestand af te spelen realiseerde ik me dat ik i.v.m. het transcoden totaal niet had nagedacht over de systeemspecs van de server. Resultaat: de server crasht zodra ik wat probeer af te spelen op de PS3 (Pentium IV - 2,8GHz).

Nou heb ik wel wat zitten doorlezen in dit topic maar ik vind eigenlijk nergens een lijstje met aanbevolen systeemspecs, of ik kijk er compleet overheen (?). Wel wordt hier en daar gezegd dat vooral de CPU belangrijk is, logisch vanwege het transcoden.

Ik ben dus van plan om een simpel PC'tje neer te zetten die PS3 Media Server probleemloos kan draaien en media kan transcoden. Welke CPU is aan te bevelen? En een bijbehorend moederbordje? Volgens mij kan ik uit met een boardje wat bijna alles onboard heeft, toch? Geheugen kost niet zoveel dus daar druk ik er gewoon 4GB van in. Ook komt er een flinke HD in, misschien in RAID. Het wordt namelijk niet alleen een mediaserver maar dan ook meteen NAS, FTP- en webserver.

Minimaal benodigd:
- CPU
- Moederbord
- Geheugen
- Harddisk(s)
- Behuizing met voeding (maar die heb ik waarschijnlijk nog wel, evenals DVD-speler)

Valt mijns inziens allemaal wel mee dus :). Budget is ongeveer 500 Euro, maar ik hoeft niet op een paar tientjes te besparen.

En dan nog wat: Heeft iemand ervaring met Windows Server 2003 of 2008 64bit i.c.m. PS3 Media Server? I.v.m. wat ontwikkelwerk waar ik mee bezig ben zou ik 't liefst één van die Windows-versies draaien maar ik ben al tegen wat problemen met 32bit programma's en drivers e.d. aangelopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 05-04-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-10 15:18

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zou prima moeten werken op 64bits besturings systemen, ik draai PMS ook op Vista 64bits en Server2003 (32bits) laatste alleen voor 700mb bestanden (avi's etc) ivm de athlon643000+.

Op het gebied van hardware moet je minimaal een core2duo gebruiken, mijn laptop trekt het soms maar nauwelijks met fullhd, core2duo T7500 2,2ghz

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
heb je iets meer info? kan je helemaal niets afspelen? wel door mappen bladeren? Je pc zet alles om, dus ook files die je ps3 native niet aan kan zijn veelal geen probleem. Moeten ze wel op de pc perfect spelen uiteraard.
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:22:
KHeb best rondgezocht, maar kan het niet zo snel vinden. M'n ps3 vindt de bestanden die ik wil afspelen niet, zijn allemaal series (heroes bv) losse afleveringen. Xvid avi's. Kan de ps3 dit niet afspelen of moet ik nog iets extra's doen? Moet je pc trouwens krachtig zijn om te kunnen streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 23:23
ik krijg de limieter ook niet aan de praat? ik heb zo goed als de basis instellingen allemaal behouden. de tut gevolgd voor de instellingen.
nu heb ik mijn limiet op 8 gezet (het draadloos netwerk hier is niet heel erg toereikend, ik weet ook dat er eigelijk een draadje moet gaan lopen naar de ps3, maar ik wil het grag eerst nog zo proberen).
wanneer ik kijk op de ps3 schiet hij nog makkelijk steeds omhoog naar 20.
wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies hoe de limiet werkt, er staat ook nog een bug open. Wat ik in elk geval zou proberen is het volgende:
-iemand tipte dat de limiet alleen werkt als hij eindigt op 5, dus 15, 25 etc.Lijkt me vreemd, maar de limiet werkt in elk geval niet helemaal lekker dus waarom niet proberen?
-kijk ook naar je kwaliteit - als je de hoogste kwaliteit wilt, EN dat moet in 15 mbps passen, dan gaat je cpu dat zeker niet trekken. Zoveel kwaliteit in een lage bitrate stoppen is te zwaar - dus pas evt ook de kwaliteit aan. Zou kunnen dat die nu te hoog staat en dat hij de gevraagde limiet gewoon niet trekt.
-Speel af vanuit de transcoded map. Volgens mij speelt de hoofdmap (als het bestandsformaat goed is) de file direct af, dan doet de limiet niets.

Je kan ook omgekeerd beginnen - kies een limiet van 15, de laagste kwaliteit, en speel vanuit de transcoded map - doet hij het dan wel, dan langzaam de kwaliteit opvoeren
Guids schreef op maandag 06 april 2009 @ 02:59:
ik krijg de limieter ook niet aan de praat? ik heb zo goed als de basis instellingen allemaal behouden. de tut gevolgd voor de instellingen.
nu heb ik mijn limiet op 8 gezet (het draadloos netwerk hier is niet heel erg toereikend, ik weet ook dat er eigelijk een draadje moet gaan lopen naar de ps3, maar ik wil het grag eerst nog zo proberen).
wanneer ik kijk op de ps3 schiet hij nog makkelijk steeds omhoog naar 20.
wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
sinds afgelopen zaterdag heb ik ook een PS3 staan, wat een apparaat :D

heb dit weekend dus even fijn zitten spelen met alle instellingen en dergelijk, maar bij het afspelen van streaming content heb ik toch nog een vraag.

ik heb een NAS (linksys NAS200) staan, die ook een media server functie ondersteunt.
die staat vol met dvd video_ts mappen met daarin de vertrouwde vob en ifo bestanden.

als ik met de PS3 er doorheen blader kan ik alleen de betreffende vob bestanden starten, en niet de ifo waardoor je steeds een gedeelte van de film handmatig moet aanzetten.
ik kan uiteraard de betreffende vob waarin het menu draait wel starten, maar dan doet het menu niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Gebruik je pms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
eh nee, gebruik de media server functie van de NAS he ;)

het is nu gewoon zo dat de mappen hebben de naam van een film, met daarin de video_ts map.

[ Voor 16% gewijzigd door Shanquish op 06-04-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 11:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

shameete schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:09:
[...]

het is nu gewoon zo dat de mappen hebben de naam van een film, met daarin de video_ts map.
Dan kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Met pms kan je wel hele dvd mappen in 1 keer afspelen vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Neefdave schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:41:
Met pms kan je wel hele dvd mappen in 1 keer afspelen vandaar
dit krijg ik nog steeds niet echt voor elkaar, hij start de stream van de dvd bestanden niet eens, en dan krijg ik na een tijdje de ps3 melding corrupted data, echt frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 22:01

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik wil even aanhaken bij dit topic. Volgende week komt mijn nieuwe Plasma en wil ik ook mee kunnen gaan genieten met alle HD pracht. Nu wil ik vanaf mijn PC naar de PS3 gaan streamen. Vanaf zolder heb ik een Cat 5E kabel naar beneden getrokken naar mijn Airport Extreme en deze hangt ook weer met een Cat 5E aan de PS3. Alles dus met Cat 5E aan de Airport die inprinciepe Gigabit zou moeten ondersteunen. Is dit alles voldoende of moet er nog meer gebeuren aan het netwerk?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Erhnam schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:52:
Ik wil even aanhaken bij dit topic. Volgende week komt mijn nieuwe Plasma en wil ik ook mee kunnen gaan genieten met alle HD pracht. Nu wil ik vanaf mijn PC naar de PS3 gaan streamen. Vanaf zolder heb ik een Cat 5E kabel naar beneden getrokken naar mijn Airport Extreme en deze hangt ook weer met een Cat 5E aan de PS3. Alles dus met Cat 5E aan de Airport die inprinciepe Gigabit zou moeten ondersteunen. Is dit alles voldoende of moet er nog meer gebeuren aan het netwerk?
qua bekabeling zit je dan goed :)

[ Voor 22% gewijzigd door Shanquish op 06-04-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Pensmaster-B schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:44:
[...]
dit krijg ik nog steeds niet echt voor elkaar, hij start de stream van de dvd bestanden niet eens, en dan krijg ik na een tijdje de ps3 melding corrupted data, echt frustrerend
Start je de dvd wel vanuit de ##Transcoded## map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Als de nas puur de vob files aanbied, dan zal de ps3 die ook alleen zien. Je kan er zelf op de pc een enkele lange vob van maken, of omzetten naar een ander formaat incl. ondertitels, maar dat is het.
shameete schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:09:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Ik heb nu al een tijdje TVersity draaien, op een Windows 2003 Server machine (Athlon 64 3400+, 2 GB RAM).
Echter doet de PS3 er zeeeeer lang over om files te laden, over een simpel MP3tje al een dikke minuut om te starten (!).

Nu las ik her en der dat TVersity niet goed data doorpompt op Windows 2003 icm de PS3 (de 360 geeft weinig problemen), maar zou eigenlijk niet weten wat ik anders moet draaien. Een VMWare installatie op mijn server trok het halve ding onderuit met veel load op de vmware-vxd proces. Ik gebruik overigens een 100 Mbit bedraad netwerk met voldoende capaciteit.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Anyone? Ik las dat Gotsent softsubs voor AVCHD ondersteunt, maar dan moet je dus nog op een schijf branden - PMS ondersteunt geen AVCHD softsubs
jaspov schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:35:
Ik heb nog twee vragen over PMS. Om de bandbreedte limiet aan de praat te krijgen, moet je toch de film afspelen via de transcoded folder?

Daarnaast vroeg ik me af of er een oplossing is voor avchd films met selecteerbare ondertitels - tot nu toe kan ik die niet selecteren. Als de film klein is kan ik hem branden en dan werkt het wel, maar wat als dat op een dvd niet past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Erhnam schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:52:
Correct me if i'm wrong, heb je voor gigabit niet cat6 nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Laatst online: 23-10 11:39

beerns

it is I, Leclerc

Neefdave schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:45:
[...]

Correct me if i'm wrong, heb je voor gigabit niet cat6 nodig?
Nee. Cat 5e is prima.

Het verschil:

Bij het vergelijken van Cat 5e en Cat6, het belangrijkste verschil zit in de transmissie-prestaties en de uitbreiding van de beschikbare bandbreedte en dat is 100 MHz voor Cat 5e en 200 MHz voor Cat 6. Dit omvat betere invoegpositie verlies, in de buurt einde overspraak, rendement verlies, en gelijk niveau uiteinde overspraak.

Vanwege haar verbeterde transmissie-prestaties en superieure immuniteit tegen externe ruis, systemen die over Cat 6 bekabeling zal hebben minder fouten in vergelijking met systemen die over Cat 5E bekabeling. Dat is, systemen met behulp van Cat 6 netwerken hebben een hogere betrouwbaarheid dan Cat 5E netwerken als gevolg van minder re-uitzendingen van beschadigde of verloren gegane gegevens pakketten.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Haha serieus!? :? Dat is gewoon met translate.google.com vertaald en ziet er uit als wartaal zo..

Zet dan gewoon de engelse tekst neer, dat leest makkelijker en is duidelijker
* Cat 5: Out of the three types of cable we’ll be discussing, Category 5 is the most basic. Cat 5 cable is available in two varieties: Unshielded Twisted Pair (UTP), the type widely used in the United States, and Screened Twisted Pair (SCTP), which has shielding to provide a measure of extra protection against interference, but is rarely used outside of Europe. Cables belonging to Category 5 are either solid or stranded: Solid Cat 5 is more rigid, and the better choice if data needs to be transmitted over a long distance, while Stranded Cat 5 is very flexible and most likely to be used as patch cable. Cat 5 cable can support 10 or 100 Mbps Ethernet, and has a capability of up to 100MHz.

* Cat 5e: Cat 5e (which stands for Category 5, enhanced) cable goes along the same lines as basic Cat 5, except that it fulfills higher standards of data transmission. While Cat 5 is common in existing cabling systems, Category 5e has almost entirely replaced it in new installations. Cat 5e can handle data transfer at 1000 Mbps, is suitable for Gigabit Ethernet, and experiences much lower levels of near-end crosstalk (NEXT) than Cat 5.

* Cat 6: Of the three cable categories we’re discussing, Category 6 is the most advanced and provides the best performance. Just like Cat 5 and Cat 5e, Category 6 cable is typically made up of four twisted pairs of copper wire, but its capabilities far exceed those of other cable types because of one particular structural difference: a longitudinal separator. This separator isolates each of the four pairs of twisted wire from the others, which reduces crosstalk, allows for faster data transfer, and gives Category 6 cable twice the bandwidth of Cat 5! Cat 6 cable is ideal for supporting 10 Gigabit Ethernet, and is able to operate at up to 250 MHz. Since technology and standards are constantly evolving, Cat 6 is the wisest choice of cable when taking any possible future updates to your network into consideration. Not only is Category 6 cable future-safe, it is also backward-compatible with any previously-existing Cat 5 and Cat 5e cabling found in older installations.
Concluderend:
Cat5: 10/100 Mbps / 100 Mhz
Cat5e (enhanced): <1000 Mbps (1 Gbit) / 100 Mhz
Cat6: <10000 Mbps (10Gbit) / 250 Mhz.

Cat5e voldoet dus wel degelijk als zijnde kabel om een Gbit over te pompen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ps3 media server geinstalleerd,alles werkte prima,Volgende dag kon mijn mijn ps3 helemaal geen mediaserver vinden.Ps3 media server heb ik toen verwijderd en er opnieuw opgezet,alles werkte weer naar behoren.Pc uit en Ps3 uitgeschakeld en toen weer geprobeerd,weer hetzelfde verhaal...de ps3 kan helemaal geen mediaservers vinden,Weet iemand wat hier aan de hand is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Misschien als toevoeging op de tutorial van Ceje: Als je geen Java geinstalleerd hebt dan detecteert de installer van PMS dit en download/installed die hem voor je! Dus je hoeft het niet handmatig te downloaden en te installeren van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:27:
Had ps3 media server geinstalleerd,alles werkte prima,Volgende dag kon mijn mijn ps3 helemaal geen mediaserver vinden.Ps3 media server heb ik toen verwijderd en er opnieuw opgezet,alles werkte weer naar behoren.Pc uit en Ps3 uitgeschakeld en toen weer geprobeerd,weer hetzelfde verhaal...de ps3 kan helemaal geen mediaservers vinden,Weet iemand wat hier aan de hand is ?
als ie het niet doet, staat dan onderin de taakbalk wel de groene "play" icoon van PMS ?
bij mij start ie niet automatisch met de pc op, en als ik het als windows service wil installeren krijg ik een foutmelding.
ik heb 'm dan ook in de opstarten map gezet in het startmenu, en dat werk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wel een groen icoontje...maar het probleem is dat ie mijn ps3 niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
In het programma staat een tabblad FAQ met een aantal mogelijke oplossingen. Die al geprobeerd?
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:17:
Heb wel een groen icoontje...maar het probleem is dat ie mijn ps3 niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Beetje irri, als je in Vmware een image hebt lopen, die bridged van je netwerk gebruik maakt, moet je dus elke keer instellen dat je je bestanden wilt delen voor je normale besturingssysteem. Anders vind ps3 media server je pc niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heej mensen ik heb hulp nodig!

ik heb nu tverty geinstallerd en pms maar met beide kan ik bijna niets!
ik heb geprobeerd om avi bestanden van 350 mb te afspelen maar dat ging dramatisch.
tverty werkt nog net iets beter met pms duurt zelfs het openen van jpg bestanden lang!

graag zou ik hulp van jullie willen bij tverty.

ik heb een intel pentium d 3.0 ghz 3gb geheugen en een sitecom 300 n router

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:17:
Bij mij werkte het in eerste instantie ook niet maar dat kwam doordat in het menu van mijn ps3 de functie media server stond uitgeschakeld. Misschien is dit bij jou ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
spelen de files goed op de pc? wat voor netwerk (bedraad,wifi), wat voor avi files zijn het?
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 01:07:

ik heb geprobeerd om avi bestanden van 350 mb te afspelen maar dat ging dramatisch.
tverty werkt nog net iets beter met pms duurt zelfs het openen van jpg bestanden lang!

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
shameete schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:56:
[...]

als ie het niet doet, staat dan onderin de taakbalk wel de groene "play" icoon van PMS ?
bij mij start ie niet automatisch met de pc op, en als ik het als windows service wil installeren krijg ik een foutmelding.
ik heb 'm dan ook in de opstarten map gezet in het startmenu, en dat werk goed.
Ik heb ook geen problemen met PMS. Alleen doe ik eerst de PS3 aan en vervolgens start ik op de pc PMS. Goed programma overigens. Herkent volgens mij alle files en streamt ook subs mee waar ik die eerst in de file moest bakken zeg maar. Ideaal!

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op donderdag 09 april 2009 @ 07:55:
spelen de files goed op de pc? wat voor netwerk (bedraad,wifi), wat voor avi files zijn het?

[...]
wifi draadloos n router.
het zijn xvid files maar zelfs het openen van jpg bestanden gaat zeer traag.
op de pc kan ik ze gwn goed afspelen zonder stotteringen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, ik kom er niet uit, heb mij suf gezocht op diverse fora. ik kan alles afspelen behalve dvd bestanden, avi gaat perfekt, maar zodra ik dvd bestanden wil bekijken, al dan niet via de transcoded folder geeft psm aan dat het beschadigde bestanden zijn, branden op een dvd en ik heb geen problemen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

wie kan mij helpen?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jey
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 20:33

Jey

Heb je wel een mpeg-2 decoder geïnstalleerd of ffmpeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazeker, ik heb de tut van ceje gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Sinds een paar dagen ook met PMS bezig en dat is echt een geweldig programma :)
Tot dusver werkt het allemaal naar behoren.

Het enige probleem wat ik tegenkom is het vooruit- en terugspoelen. Via R1 (geloof ik) kun je spoelen, dat gaat met 1,5x prima. Met 10x erg traag, maar daar zal de PC wel de bottleneck zijn. Er zit ook een mogelijkheid in om beeldjes per minuut onderin te krijgen, maar daar loopt ie meestal op vast. Kortom doorspoelen naar halverwege de DVD is erg lastig.
Iemand daar een oplossing voor?

En kun je bij het openen van een DVD zien welke file je moet afspelen om 5.1 geluid te hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 09-04-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 01:07:

alvast bedankt
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:49:
[...]

wifi draadloos n router.
het zijn xvid files maar zelfs het openen van jpg bestanden gaat zeer traag.
op de pc kan ik ze gwn goed afspelen zonder stotteringen enz.
kan iemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tom schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:43:
Sinds een paar dagen ook met PMS bezig en dat is echt een geweldig programma :)
Tot dusver werkt het allemaal naar behoren.

Het enige probleem wat ik tegenkom is het vooruit- en terugspoelen. Via R1 (geloof ik) kun je spoelen, dat gaat met 1,5x prima. Met 10x erg traag, maar daar zal de PC wel de bottleneck zijn. Er zit ook een mogelijkheid in om beeldjes per minuut onderin te krijgen, maar daar loopt ie meestal op vast. Kortom doorspoelen naar halverwege de DVD is erg lastig.
Iemand daar een oplossing voor?

En kun je bij het openen van een DVD zien welke file je moet afspelen om 5.1 geluid te hebben?
Misschien dmv de Transcode-map? Daar haal ik in ieder geval uit wat de taalinstellingen zijn, weet zo ff niet of er ook iets in staat over het soort geluid zeg maar...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Probeer ze eens via de transcoded map af te spelen, en stel ook een bandbreedte limiet in, just to be sure. Probeer eens lage waarden als 15, kijken of het dan werkt. Pas dan ook de kwaliteit aan naar bedenen. Ben benieuwd of hij met een limiet op 15, en op de laagste kwaliteit wel speelt. Zo ja, dan kan je beiden stap voor stap opvoeren.
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:38:
[...]

[...]

kan iemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een PS3 en heb op mijn laptop PS3 Media Server geinstalleerd.

Het gekke is nu dat de films die ik op mijn laptop heb staan wel gewoon herkend worden maar de MP3'tjes niet..

Als ik via PS3 Media Server naar de juiste map ga staat er: Er zijn geen titels.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
XMB via music naar die map bladeren in plaats van via video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
shameete schreef op maandag 06 april 2009 @ 08:20:
sinds afgelopen zaterdag heb ik ook een PS3 staan, wat een apparaat :D

heb dit weekend dus even fijn zitten spelen met alle instellingen en dergelijk, maar bij het afspelen van streaming content heb ik toch nog een vraag.

ik heb een NAS (linksys NAS200) staan, die ook een media server functie ondersteunt.
die staat vol met dvd video_ts mappen met daarin de vertrouwde vob en ifo bestanden.

als ik met de PS3 er doorheen blader kan ik alleen de betreffende vob bestanden starten, en niet de ifo waardoor je steeds een gedeelte van de film handmatig moet aanzetten.
ik kan uiteraard de betreffende vob waarin het menu draait wel starten, maar dan doet het menu niets.
even terugkomen op mijn bovenstaande vraag een pagina terug.
is er een programma waarmee ik de dvd kan omzetten naar bijv. een Avi waarbij ik kan aangeven welke subs en audio ie moet gebruiken.
dat ie dan van de dvd een avi brouwt, want die is natuurlijk prima via de PS3 af te spelen, zondar dat ik last heb van bovenstaande probleem.

Edit: ik denk dat ik al wat gevonden heb op extradvd :)
maar betere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom

[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 10-04-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:58:
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een PS3 en heb op mijn laptop PS3 Media Server geinstalleerd.

Het gekke is nu dat de films die ik op mijn laptop heb staan wel gewoon herkend worden maar de MP3'tjes niet..

Als ik via PS3 Media Server naar de juiste map ga staat er: Er zijn geen titels.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Benader je de mp3tjes wel vanuit het audio menu op de PS3? Dat deed ik zelf nl. fout toen ik de eerste keer PMS ging gebruiken. ;) Als je audio wilt afspelen, moet je dat ook doen vanuit het audio/muziek menu.(Je hebt een foto, audio, film en game menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:00:
Probeer ze eens via de transcoded map af te spelen, en stel ook een bandbreedte limiet in, just to be sure. Probeer eens lage waarden als 15, kijken of het dan werkt. Pas dan ook de kwaliteit aan naar bedenen. Ben benieuwd of hij met een limiet op 15, en op de laagste kwaliteit wel speelt. Zo ja, dan kan je beiden stap voor stap opvoeren.

[...]
Uhmm okemaar hoe zet ik de bestanden in een transcoded map, de bandbreedte meot dat via mijn router?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
die map toont pms3, zie je niet op de pc. blader maar eens naar een file vanaf de ps3, dan zie je die map.

bandbreedte in pms3
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:39:
[...]

Uhmm okemaar hoe zet ik de bestanden in een transcoded map, de bandbreedte meot dat via mijn router?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Weet iemand een goed merk DVD9 recordables die de ps3 aankan? Nog nooit eerder DVD9 gebrand, dus wil een eerste set bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:46:
mensen, ik kom er niet uit, heb mij suf gezocht op diverse fora. ik kan alles afspelen behalve dvd bestanden, avi gaat perfekt, maar zodra ik dvd bestanden wil bekijken, al dan niet via de transcoded folder geeft psm aan dat het beschadigde bestanden zijn, branden op een dvd en ik heb geen problemen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

wie kan mij helpen?! :)
niemand met hetzelfde probleem? niemand een tip?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 21:45
hey iedereen

heb onlangs pms3 geïnstalleerd en de eerste maal werkte dit perfect en kon ik mkv's afspelen zoals ik wou (pc is nog een xp1700+ overclocked naar 2.5 ghz en 2 gig ram, dus niet zoveel voor hd films ;)

Desondanks liepen de mkv's perfect zonder stotteren. Nu zit ik opeens met het probleem dat deze maar 2 sec telkens kan spelen en dan stilvalt en dna weer 2 seconden, alsof hij telkens een buffer moet vullen, cpu zit ook eerst 10 sec op 100% usage en daarna valt ie naar 2% ofzo en dan pas begint het spel voor 2 sec te spelen, netwerkgebruik is ook maar 0.5% max, 100Mbit...

weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen? Aangezien deze voordien wel correct de mkv's heeft afgespeeld.

ter info: zelfs al zet ik beeldkwaliteit op laagst, stottert het evenveel.

[ Voor 5% gewijzigd door -Tarantula- op 12-04-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Hoe speel je af, transcoded? welke engine? Heb je een bandbreedte limiet ingesteld? CPU lijkt me wat oud, zijn de films die je speelt nu HD of iets anders? Deden deze files het vroeger ook, of waren dat andere mkv files?
-Tarantula- schreef op zondag 12 april 2009 @ 09:03:
hey iedereen

heb onlangs pms3 geïnstalleerd en de eerste maal werkte dit perfect en kon ik mkv's afspelen zoals ik wou (pc is nog een xp1700+ overclocked naar 2.5 ghz en 2 gig ram, dus niet zoveel voor hd films ;)

Desondanks liepen de mkv's perfect zonder stotteren. Nu zit ik opeens met het probleem dat deze maar 2 sec telkens kan spelen en dan stilvalt en dna weer 2 seconden, alsof hij telkens een buffer moet vullen, cpu zit ook eerst 10 sec op 100% usage en daarna valt ie naar 2% ofzo en dan pas begint het spel voor 2 sec te spelen, netwerkgebruik is ook maar 0.5% max, 100Mbit...

weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen? Aangezien deze voordien wel correct de mkv's heeft afgespeeld.

ter info: zelfs al zet ik beeldkwaliteit op laagst, stottert het evenveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 21:45
weet niet hoe ik via pms untranscoded kan afspelen, speel af transcoded via tsmuxer en mencoder, verschillende instellingen geprobeerd, zelfde mkv's deden het voordien wel, nu kan ik zelfs simpele divxn niet afspelen...?

edit: zijn 720p films
edit2: geen bandbreedtelimiet ingesteld

[ Voor 12% gewijzigd door -Tarantula- op 12-04-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Bestand in de hoofdmap is volgens mij untranscoded (mits het een formaat is wat de ps3 aankan, anders alsnog). Vreemd dat dezelfde files eerst wel werkten. Wat je zowiezo kan proberen is op de ps3 de files benaderen, en dan kopieren naar de ps3 ipv afspelen. Dan moeten ze wel goed afspelen, en kan een bottleneck van cpu of netwerk worden verholpen.
-Tarantula- schreef op zondag 12 april 2009 @ 09:56:
weet niet hoe ik via pms untranscoded kan afspelen, speel af transcoded via tsmuxer en mencoder, verschillende instellingen geprobeerd, zelfde mkv's deden het voordien wel, nu kan ik zelfs simpele divxn niet afspelen...?

edit: zijn 720p films
edit2: geen bandbreedtelimiet ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Laatst online: 22:37
jaspov schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:32:
Bestand in de hoofdmap is volgens mij untranscoded (mits het een formaat is wat de ps3 aankan, anders alsnog). Vreemd dat dezelfde files eerst wel werkten. Wat je zowiezo kan proberen is op de ps3 de files benaderen, en dan kopieren naar de ps3 ipv afspelen. Dan moeten ze wel goed afspelen, en kan een bottleneck van cpu of netwerk worden verholpen.

[...]
Naar de ps3 kopieren duurt zeker een ewigheid via WIFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

ff een paar noob vraagjes waar ik niet direct het antwoord op vind (zijnde in TS of Google):
Die streaming media server software die in de startpost beschreven worden, is software die op een PC geïnstalleerd dient te worden, right? Maar als je een NAS hebt die als media server herkent wordt, heb je van daar helemaal niets van doen, toch?

Qua DVD playback (en al dan niet keuzes kunnen maken in het DVD-menu):
Als je een andere OS en een DVD playback progje op de PS3 installeert, zou je vanuit daar dan toch controle moeten hebben? Of sla ik in deze helemaal de bal mis?

@ hieronder:
Thx for the info. Ik kan iig wel muziek die op de NAS staat afspelen, met een beetje geluk moeten avi's e.d. dus ook werken.
Nu moet ik op mn NAS alleen nog maar .iso's kunnen mounten. :D

[ Voor 15% gewijzigd door Elvis op 12-04-2009 23:19 ]

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
Elvis schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:38:
ff een paar noob vraagjes waar ik niet direct het antwoord op vind (zijnde in TS of Google):
Die streaming media server software die in de startpost beschreven worden, is software die op een PC geïnstalleerd dient te worden, right? Maar als je een NAS hebt die als media server herkent wordt, heb je van daar helemaal niets van doen, toch?
De PS3 is ten alle tijde de media player / client. Aan de andere kant heb je media server software.
Die media server software, tja dat maakt natuurlijk niet uit of het op je Windows laptopje draait of op je Linux NAS, het idee blijft hetzelfde. Je hebt alleen verschillende pakketten die voor verschillende OS-en geschreven zijn etc.
Maar als jou NAS als van die media server software aan boord heeft, tja dan hoef je er inderdaad niks meer aan doen.
Qua DVD playback (en al dan niet keuzes kunnen maken in het DVD-menu):
Als je een andere OS en een DVD playback progje op de PS3 installeert, zou je vanuit daar dan toch controle moeten hebben? Of sla ik in deze helemaal de bal mis?
Een ander OS op de PS3 staat er zo op, en je kan vast wel een geschikte app vinden, maar de performance is vanwege de hypervisor laag (geen toegang tot alle cores, en ook niet tot het grafische gedeelte) ubertraag dus dat gaat waarschijnlijk niet werken.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:01:
[...]

Benader je de mp3tjes wel vanuit het audio menu op de PS3? Dat deed ik zelf nl. fout toen ik de eerste keer PMS ging gebruiken. ;) Als je audio wilt afspelen, moet je dat ook doen vanuit het audio/muziek menu.(Je hebt een foto, audio, film en game menu)
Haha daar heb ik nog niet eens bij stil gestaan:)

Ik ben nu thuis thuis dus, mn ps3 staat op mn kamer dus kan niet checken. Jullie horen nog van mij:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Laatst online: 30-09 00:55
Gebruikt dit programma ook je gpu?
Ik heb namelijk een vreemd probleem.
Mn pc is niet zoveel (amd 4800x2, 2gig, 1950XT) maar of ik hem nu op zn hoogst zet of laagst.. geen verschil.
Hij is gewoon wired dus moet het goed doen..

Zou het aan PMS liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Qiro schreef op woensdag 15 april 2009 @ 01:40:
Gebruikt dit programma ook je gpu?
Ik heb namelijk een vreemd probleem.
Mn pc is niet zoveel (amd 4800x2, 2gig, 1950XT) maar of ik hem nu op zn hoogst zet of laagst.. geen verschil.
Hij is gewoon wired dus moet het goed doen..

Zou het aan PMS liggen?
Misschien handig als je ook echt je probleem vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me er eens in verdiept wat de ps3 allemaal ondersteund qua video, dat is nou niet je van het.
Iso bestanden worden niet ondersteund? Dit zit er zeker ook niet aan te komen?
Divx word wel ondersteund, betekent dit dat alle divx formaten worden ondersteund, divx5 bijvoorbeeld, of is dit echt alleen divx 3?
Hoe zit het met xvid dit word ook niet ondersteund? Mpeg 4 xvid, veel gebruikt formaat toch?
En dan mkv files, die worden niet ondersteund, blu ray .iso files dan ook niet aangezien de ps3 niks met het iso formaat kan.
Ondertiteling : moet ingebakken zijn?
Nogal een lastig pakket lijkt mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:56:
Ik heb me er eens in verdiept wat de ps3 allemaal ondersteund qua video, dat is nou niet je van het.
Divx word wel ondersteund, betekent dit dat alle divx formaten worden ondersteund, divx5 bijvoorbeeld, of is dit echt alleen divx 3?
Hoe zit het met xvid dit word ook niet ondersteund? Mpeg 4 xvid, veel gebruikt formaat toch?
En dan mkv files, die worden niet ondersteund, blu ray .iso files dan ook niet aangezien de ps3 niks met het iso formaat kan.
Kerel lees dit topic is van OP tot eind door zou ik zeggen en wordt verbaasd wat er allemaal mogelijk blijkt als je een beetje moeite doet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vince22 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:04:
[...]

Kerel lees dit topic is van OP tot eind door zou ik zeggen en wordt verbaasd wat er allemaal mogelijk blijkt als je een beetje moeite doet! ;)
Doel je op streaming? Of een ander OS erop zetten?
Ik heb de OP en andere bronnen uiteraard bekeken, ik vind het zelf erg veel moeite voor een apparaat als de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:40:
[...]

Ik heb de OP en andere bronnen uiteraard bekeken, ik vind het zelf erg veel moeite voor een apparaat als de ps3.
Dan weet je niet waar je over praat. PMS downloaden, installeren, streamen. Veel makkelijker kan het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:40:
[...]

Ik heb de OP en andere bronnen uiteraard bekeken,
ik vind het zelf erg veel moeite voor een apparaat als de ps3.
GoT staat voor Gathering of Tweakers, en voor de rest, wat Frank zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:56:
gelukkig steam ik al maanden MKV met losse subtitles :)

Ps3 media server gebruik ik zelf java based en speeld alles prima af, zoiezo tot 720p tot 1080i en sommige 1080P films anderen gaat hij af en toe laden en stotteren ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Mn probleem is opgelost, ik kan nu gewoon mp3'tjes afspelen door de mp3'tjes op te zoeken via muziek.
Nu kom ik bij het volgende probleem.

Ik heb een shitload aan HD films op mn externe hardeschijf staan. Nu wil ik deze streamen maar dat gaat niet naar behoren, om de 5 seconden stottert het beeld. Nu heb ik dit forum doorgelezen maar heb nog niet echt een oplossing gevonden. Nu weet ik dat je de film kan kopieeren maar dat is niet wat ik wil aangezien ik maar 40gb heb.

Heeft iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Mn probleem is opgelost, ik kan nu gewoon mp3'tjes afspelen door de mp3'tjes op te zoeken via muziek.
Nu kom ik bij het volgende probleem.

Ik heb een shitload aan HD films op mn externe hardeschijf staan. Nu wil ik deze streamen maar dat gaat niet naar behoren, om de 5 seconden stottert het beeld. Nu heb ik dit forum doorgelezen maar heb nog niet echt een oplossing gevonden. Nu weet ik dat je de film kan kopieeren maar dat is niet wat ik wil aangezien ik maar 40gb heb.

Wanneer ik een HD film kijk vanaf mn laptop ondervind ik geen enkel probleem

Heeft iemand de oplossing?

Gegevens Laptop:

T6400 2.0GHZ
2gb RAM
320GB SATA
Intel 5300AGN 450Mbps

Snelheid van het netwerk is 54Mbps(= is dit snel genoeg om hd films af te spelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt de ps3 wel native xvid en alle divx bestanden af, divx5 bijvoorbeeld?(afgezien van .mkv films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:03:
Speelt de ps3 wel native xvid en alle divx bestanden af, divx5 bijvoorbeeld?(afgezien van .mkv films)
Ik heb toevallig een klein avi filmpje dat ook niet goed wordt afgespeeld! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Laatst online: 30-09 00:55
Blindfold schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:57:
[...]

Misschien handig als je ook echt je probleem vertelt.
Whaha oohja nu ik het opnieuw lees slaat het nergens op. :p
Hij stottert.. nogal veel.
Maar in het begin niet.. reinstall hielp niet veel.
Zou het veel helpen als ik een Super geripte XP op een andere patitie install en daarmee alleen PMS draai?
en ookal zet ik hem op mini mini mini minimum, dan gaat het nog niet lekker..
Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.