Spielerij feedback-topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

PromoX

Flying solo

Topicstarter
De splitsing van Spielerij zit erop. Een mooi moment voor een nieuw feedbacktopic. Hier kun je je mening kwijt over de splitsing. Hou dit constructief en als het even kan beperkt tot kleine tweaks die uitgevoerd kunnen worden, bijvoorbeeld een duidelijkere omschrijving van de subfora in de FAQ.

De discussie over hoe de nieuwe indeling eruit zou gaan zien heeft al plaatsgevonden en Spielerij zal niet ineens opnieuw overhoop gehaald worden. Dit topic gebruiken om uitgebreid te gaan klagen kan, maar heeft niet zo heel veel zin.

Wat je hier verder kwijt kunt:
• vragen, opmerkingen en ideeën voor de FAQ's
• je mening over het modereren in het algemeen en het gehanteerde beleid
• andere vragen, opmerkingen en ideeën

Commentaar op gesloten topics en modbreaks en dergelijke hoort hier niet thuis. Hiervoor kun je terecht bij de betreffende moderator.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ik denk alleen dat fighting games beter bij sport onder kunnen worden gebracht(vechtsport) dan bij Action, Adventure & Platform.

Het lijstje met de honderd actiefste topics heb je op dit moment niet veel aan, aangezien er zoiezo een stuk of 7 keer hetzelfde FAQ topic tussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:08:
Het lijstje met de honderd actiefste topics heb je op dit moment niet veel aan, aangezien er zoiezo een stuk of 7 keer hetzelfde FAQ topic tussen staat.
Dat is wel te fixen door aliassen daaruit te filteren, dus daar mag je van mij een feature request voor indienen via devtrack of Lieve Devvers ;)

edit: hoeft niet meer, is al gefixed :P

[ Voor 19% gewijzigd door crisp op 19-12-2008 12:30 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hee, dat was net toen ik het testte niet zo? Zal wel komen doordat ik het via HSA getest heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
Nog een ander ding dan, [PC] Portal staat bij Hardware & Spielerij Algemeen. In mijn ogen kan die beter onder de shooters geplaatst worden, of anders misschien adventure.
Dit is wel een lastige eigenlijk, aangezien het in meerdere genres past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Je schiet de portals, maar daar houdt het ook een beetje bij op. Dan zou je ook voetbalspelletjes onder shooters kunnen plaatsen, want ook voetballen schiet je :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 19-12-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:17:
Je schiet de portals, maar daar houdt het ook een beetje bij op. Dan zou je ook voetbalspelletjes onder shooters kunnen plaatsen, want ook voetballen schiet je :+
[UT2004 Mod] Deathball :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

TheZeroorez schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:14:
Hee, dat was net toen ik het testte niet zo? Zal wel komen doordat ik het via HSA getest heb...
Dat gaat over Topics in category 'Spielerij' - maar aliassen filter ik daar nu uit :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Daar had ik ook gekeken. Wat ik bedoelde is dat ik waarschijnlijk in HSA gereageerd had ipv in FPS oid. Mooi dat die filter er is iig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

crisp schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:30:
[...]

Dat gaat over Topics in category 'Spielerij' - maar aliassen filter ik daar nu uit :)
Ligt het aan mij of filter je nu (per ongeluk) ook de FAQs er geheel uit? Zonet toen ik keek zag ik namelijk nog één FAQ vijfmaal staan en nu geen een keer.

Spielerij beleid deze zou toch wel in de active topics list voorbij moeten komen. Of mis ik iets?

[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 19-12-2008 12:37 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Cloud schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:36:
[...]

Ligt het aan mij of filter je nu (per ongeluk) ook de FAQs er geheel uit? Zonet toen ik keek zag ik namelijk nog één FAQ vijfmaal staan en nu geen een keer.
Dat komt omdat de originele FAQ veel ouder is, dus die zou er sowieso niet in voorkomen. De aliasen zag je omdat die nieuw aangemaakt waren, maar die worden nu dus gefilterd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ah ik zie het, een alias heeft een eigen activiteitdatum/tijd.. Vandaar :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:29
Ik moet zeggen dat ondanks mijn sceptische mening vooraf ik nu al helemaal om ben, na 10 minuten forum bezoeken :) 't ziet er tot nu toe goed uit, hopelijk blijft mijn mening zo positief als ik 't wat meer gewend ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:53

Sargan

Filmfreak...

Mooie en duidelijke indeling.
Maar toch een vraag: hoort Fallout 3 niet meer bij de rpg's of adventure?

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Fallout is een RPG inderdaad. Ik ga het even fixen.

Wat vinden jullie van Little Big Planet? Platform he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik vindt het persoonlijk echt heel erg irritant (nu), moet veel klikken om de topics te zien. Is voor mij serieus een aanleiding om minder op got te komen. Ook zal ik een aantal secties niet meer bekijken waardoor ik dus eventueel wel leuke/intresse topics misloop.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TheZeroorez schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:06:
Fallout is een RPG inderdaad. Ik ga het even fixen.

Wat vinden jullie van Little Big Planet? Platform he?
LBP zie ik inderdaad als platform/adventure. :) Maar ik weet niet hoe de rest daarover denkt.
evilpin0 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:47:
Ook zal ik een aantal secties niet meer bekijken waardoor ik dus eventueel wel leuke/intresse topics misloop.
Als je dat nu al weet, bedoel je dan dat je met opzet bepaalde secties niet meer gaat bekijken? :?

Verder kun je gewoon de active topics ophalen van de hele hoofdgroep, dan zie je wat je altijd al zag. En dan hoef je dus niet eens heen en weer te klikken tussen de subfora.

En sowieso, geef het een kans, het staat nog niet eens 6 uurtjes online in de nieuwe indeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Cloud schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:58:
[...]

LBP zie ik inderdaad als platform/adventure. :) Maar ik weet niet hoe de rest daarover denkt.

[...]

Als je dat nu al weet, bedoel je dan dat je met opzet bepaalde secties niet meer gaat bekijken? :?

Verder kun je gewoon de active topics ophalen van de hele hoofdgroep, dan zie je wat je altijd al zag. En dan hoef je dus niet eens heen en weer te klikken tussen de subfora.

En sowieso, geef het een kans, het staat nog niet eens 6 uurtjes online in de nieuwe indeling...
Is het mogelijk om die link, active topics, direct naast de categorie "Spielerij" te zetten?

Een hele snelle paint ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/120ta80.jpg

Of misschien bestaat die optie allang en weet ik van het bestaan nog niet af.......

Edit: topic met suggestie aangemaakt in LD.

[ Voor 5% gewijzigd door Lucky-Shirt op 19-12-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voor zover ik weet is die optie er nu nog niet nee. Daarvoor zou je een aanvraagje in LD moeten indienen, het misschien wel mogelijk die lijst wat makkelijker te bereiken te maken. :) Ik zie daar ook wel iets in.

Hoe ik er nu kom is, klikken op Spielerij in de breadcrumb of op de index, en dan kiezen voor 'Active topics binnen deze categorie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Wat vreselijk irritant deze opsplitsing. :(
Ik klik me een slag in de rondte om te lezen wat ik wil lezen. Ik mag dan niet aan veel verschillende topics mee doen, dat wil niet zeggen dat ik andere niet lees.

Als je al een onderverdeling had willen maken, had dan voor platform gekozen, maar goed... dit mocht toch al niet meer ter discussie staan. :X

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09
Super deze opsplitsen, lekker overzichtelijk! :)

Onderverdeling op basis van platform is imho sowieso niet te doen, om redenen die je zelf ook wel kan bedenken. Laat staat splitsen op basis van developer of wat voor rare suggesties ook die ik gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Seraphus-Y schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:03:
Als je al een onderverdeling had willen maken, had dan voor platform gekozen, maar goed... dit mocht toch al niet meer ter discussie staan. :X
offtopic:
Hier is over nagedacht en als je meegelezen hebt zou je dit ook weten :). Bij een splitsing op platform/fabrikant zouden we weer andere problemen krijgen, bijvoorbeeld het dichtgooien/opsplitsen van de grote consoletopics aangezien zo'n platformforum absoluut geen bestaansrecht zou hebben door het gebrek aan exclusives. Dubbele topics toestaan is niet handig omdat de gameplay bij multiplatform games redelijk overeen komt. Alles dan maar gaan aliassen is geen optie, vanwege het werk dat door de mods uitgevoerd moet worden. En een groot multiplatform-games forum zou helemaal al niets opleveren. Splitsen op platform was dus geen optie voor ons.
Wat vreselijk irritant deze opsplitsing. :(
Ik klik me een slag in de rondte om te lezen wat ik wil lezen. Ik mag dan niet aan veel verschillende topics mee doen, dat wil niet zeggen dat ik andere niet lees.
Je kunt, zoals al diverse keren aangegeven, de active topics optie gebruiken? Dan is er niet veel verschil met het 'oude' Spielerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

PromoX schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:17:
[...]

offtopic:
Hier is over nagedacht en als je meegelezen hebt zou je dit ook weten :). Bij een splitsing op platform/fabrikant zouden we weer andere problemen krijgen, bijvoorbeeld het dichtgooien/opsplitsen van de grote consoletopics aangezien zo'n platformforum absoluut geen bestaansrecht zou hebben door het gebrek aan exclusives. Dubbele topics toestaan is niet handig omdat de gameplay bij multiplatform games redelijk overeen komt. Alles dan maar gaan aliassen is geen optie, vanwege het werk dat door de mods uitgevoerd moet worden. En een groot multiplatform-games forum zou helemaal al niets opleveren. Splitsen op platform was dus geen optie voor ons.
Weet ik. Alleen ben ik een andere mening toegedaan, maar de wending die de discussie al gauw nam (geen discussie mogelijk) was nou niet echt uitnodigend om nog iets toe te voegen.
Ik snap trouwens niet waarom een groot ConsoleTopic geen bestaansrecht heeft in een opgesplitst forum.
Een Microsoft, Sony, Nintendo forum had toch prima gekund. Gooi je de hardware en games bijelkaar.

En dat er geen onderscheid is tussen de multiplatform-titels is natuurlijk onzin. Shaun White Snowboarding bijvoorbeeld is echt lekker vergelijkbaar op de Wii en de Xbox360/PS3 (niet dus). En natuurlijk de losse DLC die voor het ene platform wel of niet beschikbaar is zorgt ook voor onderscheid tussen de platforms. Gameplay is echt niet het enige waarop een game overeenkomt of verschilt.
PromoX schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:17:
[...]
Je kunt, zoals al diverse keren aangegeven, de active topics optie gebruiken? Dan is er niet veel verschil met het 'oude' Spielerij.
Wat dus alleen geldt voor active-topics. Alsof ik hier elk uur kom kijken wat nou de actieve topics zijn.
Maar goed, vooralsnog moet het maar op die manier.

Ik wil het zeker wel proberen... we zien wel waar het eindigt.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Dat in het topic voorafgaand aan de splitsing de manier van splitsen redelijk vaststond, kwam door het feit dat er een eerste feedbacktopic heeft bestaan, samen met een uitgebreide discussie in LA.
Seraphus-Y schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:32:
Wat dus alleen geldt voor active-topics. Alsof ik hier elk uur kom kijken wat nou de actieve topics zijn.
Dat hoeft toch ook helemaal niet? Als je de limit optie erbij gebruikt kun je alles zien van de laatste 24 uur. Zie ook de Spielerij FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:26:
De splitsing van Spielerij zit erop. Een mooi moment voor een nieuw feedbacktopic. Hier kun je je mening kwijt over de splitsing.

(....) Dit topic gebruiken om uitgebreid te gaan klagen kan
Ik heb eigenlijk geen zin de discussie opnieuw te moeten aangaan, maar als er door een mod opnieuw dingen worden beweerd vind ik dat ook dat deze ontkracht moeten mogen worden (wat gezien het bovenstaande ook mag).
Hier is over nagedacht en als je meegelezen hebt zou je dit ook weten . Bij een splitsing op platform/fabrikant zouden we weer andere problemen krijgen, bijvoorbeeld het dichtgooien/opsplitsen van de grote consoletopics aangezien zo'n platformforum absoluut geen bestaansrecht zou hebben door het gebrek aan exclusives. Dubbele topics toestaan is niet handig omdat de gameplay bij multiplatform games redelijk overeen komt. Alles dan maar gaan aliassen is geen optie, vanwege het werk dat door de mods uitgevoerd moet worden. En een groot multiplatform-games forum zou helemaal al niets opleveren. Splitsen op platform was dus geen optie voor ons.
Hoezo is er een gebrek aan exclusives? Er zijn genoeg exclusives (voor de PS3 tel ik er al 105, Wii 197 excluvies, en de Xbox 360 159 exclusives )en hardwaretopics om platformfora te legitimeren (denk aan het succes van het PS3 forum als voorbeeld). En dan heb ik nog niet eens de PSP en DS exclusives meegeteld (die onder Nin/Sony/MS zouden vallen), als je die meeneemt snap ik niet hoe je kan beweren dat er geen bestaansrecht bestaat voor platforms door een gebrek aan exclusives - als je PSP en DS meetelt onder Sony/Nin. Bovendien moet zo'n platform (lees fabrikant)forum ook groeien als je vanuit het niets naar iets gaat, voor dat soort (platformspecifieke) topics was weinig ruimte - als je die ruimte schept komen er wel meer. Aliassen was niet nodig bij een multiplatfor(u)m. Daarbij kun je de vraag stellen of HSA (wat echt een vergaarbak is) wél iets oplevert - omdat HSA niet veel verschil vertoont met een vergaarbak als multiplatform. Het is echt onvoorstelbaar hoe ondanks alle feedback toch juist een optie is gekozen die het minst te verdedigen valt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde _/-\o_

Dit is wat het al jaren had moeten zijn. Ga nu aub niet meer alles terug in de soep gooien zoals vroeger, of weer iets anders implementeren.

Gewoon zo laten staan en de users laten wennen.

Als je er over nadenkt is zoals het nu gedaan is idd de enige mogelijkheid. Het zou tal van problemen opleveren bij het opsplitsen per fabrikant. In de eerste plaats de grote consoletopics, die vooralsnog goed lopen. Deze zouden gewoon overbodig worden in een subcategorie per merk.

En ik weet dat de mods de grote consoletopics niet echt graag hebben, dus verdient het extra waardering dat ze niet voor de oplossing gekozen hebben waarbij deze overboord gegooid konden worden. De fans van die topics hebben dan toch hun zin gekregen.

Vooral het 'hardware topic' is een schot in de roos voor mij. En ook vind ik nu veel gemakkelijker games terug.

En indien ik een keuze wil maken om een game te kopen, wordt het ook beter. Stel ik wil een racer, dan ga ik even bij racers kijken wat op dit moment 'hot' is, zodat ik gemakkelijk een keuze kan maken.

Eén vraagje: is alles met terugwerkende kracht getagged en opgesplitst, tot in het prille begin? :X Wie is de slaaf die ze daarvoor aan het werk gezet hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:25:
[...]

Ik heb eigenlijk geen zin de discussie opnieuw te moeten aangaan, maar als er door een mod opnieuw dingen worden beweerd vind ik dat ook dat deze ontkracht moeten mogen worden (wat gezien het bovenstaande ook mag).

[...]

Hoezo is er een gebrek aan exclusives? Er zijn genoeg exclusives (voor de PS3 tel ik er al 105, Wii 197 excluvies, en de Xbox 360 159 exclusives )en hardwaretopics om platformfora te legitimeren (denk aan het succes van het PS3 forum als voorbeeld). En dan heb ik nog niet eens de PSP en DS exclusives meegeteld (die onder Nin/Sony/MS zouden vallen), als je die meeneemt snap ik niet hoe je kan beweren dat er geen bestaansrecht bestaat voor platforms door een gebrek aan exclusives - als je PSP en DS meetelt onder Sony/Nin. Bovendien moet zo'n platform (lees fabrikant)forum ook groeien als je vanuit het niets naar iets gaat, voor dat soort (platformspecifieke) topics was weinig ruimte - als je die ruimte schept komen er wel meer. Aliassen was niet nodig bij een multiplatfor(u)m. Daarbij kun je de vraag stellen of HSA (wat echt een vergaarbak is) wél iets oplevert - omdat HSA niet veel verschil vertoont met een vergaarbak als multiplatform. Het is echt onvoorstelbaar hoe ondanks alle feedback toch juist een optie is gekozen die het minst te verdedigen valt.
Dat PS3 PR forum was echt het dieptepunt van de spielerij vond ik. Als je alles in hokjes gaat stoppen dan valt de discussie dood. Het is namelijk juist leuk als meningen verschillen en een forum met alleen berichten als: "De Xbox 360 is de beste console ooit!" en als antwoord: "Daar ben ik het helemaal mee eens" of "Little Big Planet is het beste spel ooit gemaakt" en als antwoord: "Beter dan alles dat de mensheid ooit gemaakt heeft bedoel je!" of "Gameplay gaat altijd boven graphics!" en als antwoord: "Jup Wii is prima zo wie wil er nu HD!" is er totaal geen 'discussie' of inhoud. Het is gewoon veel leuker zoals in het Wii Topic waar je een NinteX, Barozza en t_o_c hebt. Het gaat soms hard tegen hard of net iets te ver, maar er wordt wel echt discussie gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:28:
[...]

Dat PS3 PR forum was echt het dieptepunt van de spielerij vond ik. Als je alles in hokjes gaat stoppen dan valt de discussie dood. Het is namelijk juist leuk als meningen verschillen en een forum met alleen berichten als: "De Xbox 360 is de beste console ooit!" en als antwoord: "Daar ben ik het helemaal mee eens" of "Little Big Planet is het beste spel ooit gemaakt" en als antwoord: "Beter dan alles dat de mensheid ooit gemaakt heeft bedoel je!" of "Gameplay gaat altijd boven graphics!" en als antwoord: "Jup Wii is prima zo wie wil er nu HD!" is er totaal geen 'discussie' of inhoud. Het is gewoon veel leuker zoals in het Wii Topic waar je een NinteX, Barozza en t_o_c hebt. Het gaat soms hard tegen hard of net iets te ver, maar er wordt wel echt discussie gevoerd.
Ik snap je punt niet: platform-specifiek is juist platform-specifiek, dus daar behoort het juist ook over die console te gaan. Voor discussies over welke de beste console is of welke console de beste gameplay biedt bestond er in het idee juist Spielerij Algemeen / Overigen waar je over dat soort zaken kan discussieren en dus een plek blijft bestaan........Misschien moet je GoT maar verlaten als je tegen het in hokjes stoppen bent: Windows / Niet-Windows; Apple vs de rest; Windows Mobile vs Non-Windows mobile enz...Het hele forum is doordrenkt van hokjes. Als ik jou goed begrijp moet dat ook allemaal maar worden afgeschaft zodat mensen wel in conflict met elkaar moeten raken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:27:
Eén vraagje: is alles met terugwerkende kracht getagged en opgesplitst, tot in het prille begin? :X Wie is de slaaf die ze daarvoor aan het werk gezet hebben :+
Het overgrote deel van de topics is door crisp geautomatiseerd verplaatst mbv keywords, waarna er maar een klein deel handmatig gedaan hoefde te worden. We zijn ook niet helemaal gek :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:26
Jammer, vindt het nu nou niet echt overzichterlijker opgeworden, 2 forums deden het prima voor spielerij.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Jammer het overzicht is nu ver te zoeken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:32:
[...]

Ik snap je punt niet: platform-specifiek is juist platform-specifiek, dus daar behoort het juist ook over die console te gaan. Voor discussies over welke de beste console is of welke console de beste gameplay biedt bestond er in het idee juist Spielerij Algemeen / Overigen waar je over dat soort zaken kan discussieren en dus een plek blijft bestaan........Misschien moet je GoT maar verlaten als je tegen het in hokjes stoppen bent: Windows / Niet-Windows; Apple vs de rest; Windows Mobile vs Non-Windows mobile enz...Het hele forum is doordrenkt van hokjes. Als ik jou goed begrijp moet dat ook allemaal maar worden afgeschaft zodat mensen wel in conflict met elkaar moeten raken.
Het is niet "moeten" maar een beetje tegengeluid maakt het altijd wel leuker. Als het aan mij ligt is het Wii topic een grote lofzang over alles wat goed is in de wereld, maar het is juist leuk als er mensen zijn die daar anders over denken. Dan bedoel ik niet afzeiken en of onzin reacties, maar goed onderbouwde kritiek kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 00:21

Willybubba

Nut up or shut up.

Hmmm ik moet ernstig wennen. Ik hou van veel vershillende genres dus ik klik me een slag in de rondte om fijn overal verder te lurken (:P) maar ik snap ook de redenatie erachter wel.

Ik geef het nog ff een kans.

Ben overigens wel voorstander van dat Active Topics idee!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ik voel me ook nog wat onwennig, maar op het eerste zicht is het wel overzichtelijker. Nu ben ik toch al even aan het zoeken maar ik kan het topic over Prince Of Persia nergens terugvinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Ik kan 'm ook niet vinden. Is waarschijnlijk nooit een topic over geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door PromoX op 20-12-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Vind ik wel heel erg straf, dat een top-titel zoals PoP nog geen topic zou hebben. Is toevallig niet gesneuveld/misplaatst bij de make-over van Spielerij? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gesneuveld is 'ie niet, en misplaatst ook niet denk ik. Ik ben er iig nooit een tegen gekomen ;)

En er is nooit een filter voor gemaakt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door TheZeroorez op 20-12-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:24:
Hmmm ik moet ernstig wennen. Ik hou van veel vershillende genres dus ik klik me een slag in de rondte om fijn overal verder te lurken (:P) maar ik snap ook de redenatie erachter wel.

Ik geef het nog ff een kans.

Ben overigens wel voorstander van dat Active Topics idee!
Ik ook, vind het eigenlijk irritant tot nu to. Hopelijk kan ik er een beetje aan wennen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

TheZeroorez schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:17:
Beetje vreemde vergelijking dit. Je geeft zelf aan dat je portal schiet, en het daarmee ophoudt. Ofwel, een First Person Shooter ten voeten uit, wat dat betreft ben ik het met JanW eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:14
nou het is inderdaad te hopen dat hier gauw aan te wennen is...
voorlopig zoek ik me rot nu hier op got..

ik vergelijk het met een supermarkt waar je al jaren komt en in eens gaan ze de indeling veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 00:21

Willybubba

Nut up or shut up.

Nickbn schreef op zondag 21 december 2008 @ 10:30:
[...]

Beetje vreemde vergelijking dit. Je geeft zelf aan dat je portal schiet, en het daarmee ophoudt. Ofwel, een First Person Shooter ten voeten uit, wat dat betreft ben ik het met JanW eens
Plus dat Portal een gedeelte is van The Orange Box, een Half-Life verzameling-box. FPS. Maar het is ook een Puzzelgame, en ook wel een platformer.

En nu :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Bij een shooter schiet je anderen overhoop, geen portals. Portal dan een shooter noemen, dát is een rare vergelijking. Om het nu een shooter te noemen omdat je die portalen schiet, en een paar turrets kunt mollen... Nee toch?

Dat het deel is van de Orange Box zegt ook niet veel, behalve dat het dezelfde engine gebruikt als een aantal shooters en je het er bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik zie het nut er niet van in, het is niet alsof er in zoveel verschillende threads gepost werd dat dingen snel van de 1e pagina afvielen. Dus het enige wat is bereikt is dat het stukken minder overzichtelijk geworden is.

Proficiat. Doe maar terugdraaien :)

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook niet echt warm worden van de nieuwe indeling jammer genoeg.
Het zal wel weer een kwestie van wennen zijn, maar ik vond het juist zo leuk om Spielerij aan te klikken en dan lekker tussen alle topics te neuzen. :)
Nu moet ik voor mijn idee veel meer zoeken. Maar goed, we wachten het af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Count schreef op maandag 22 december 2008 @ 02:15:
Ik zie het nut er niet van in, het is niet alsof er in zoveel verschillende threads gepost werd dat dingen snel van de 1e pagina afvielen. Dus het enige wat is bereikt is dat het stukken minder overzichtelijk geworden is.

Proficiat. Doe maar terugdraaien :)
~50 actieve topics in de afgelopen dag op één hoop is overzichtelijker dan dit? Doe maar snel wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 22 december 2008 @ 07:21:
[...]

~50 actieve topics in de afgelopen dag op één hoop is overzichtelijker dan dit? Doe maar snel wennen :)
Wat ik jammer vind is dat ik eerst af en toe een nieuw topic zag van een vrij onbekende (voor mij dan) game en soms bleek dat wel leuk te zijn.

Nu met al dat geklik ben ik eigenlijk niet meer uit algemeen geweest en zie ik dus minder threads en lees ik dus minder. Dus zal ik dat ook minder hebben. Ik denk dat ik niet meer uit algemeen kom (PS3 topic, budget topic, rock band, guitar hero), behalve als ik van te voren weet waar ik naar kijk en dan wordt je van zelf al meer gericht en misschien zie je dan wel iets in die catogerie, maar niet in de andere.

Dus ja, het is misschien wat overzichtelijker, maar nu zal ik minder threads volgen en krijgen onbekende games minder tot geen aandacht meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
zouden F1 en voetbalmanager games niet in de categorie sport moeten? Heeft naar mijn idee toch het meest met sport te maken dan met strategie.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1324419
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1318868

excuus wanneer mijn opmerking verkeerd staat. Maar dit leek mij het feedback topic en voor mijn gevoel de beste plaats hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, aan de ene kant is het een spel over sport... Aan de andere kant is de sport-categorie er voor games die 'sport simuleren', dat is ook waarom sims daarbij komen. Deze spellen draaien voor zover ik weet puur om strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 22 december 2008 @ 18:48:
Ja, aan de ene kant is het een spel over sport... Aan de andere kant is de sport-categorie er voor games die 'sport simuleren', dat is ook waarom sims daarbij komen. Deze spellen draaien voor zover ik weet puur om strategie.
Is het technisch eigenlijk mogelijk om één topic in twee verschillende subfora te laten verschijnen. Ik ben misschien niet erg duidelijk, maar dus één 'referentie' in twee subfora.

Reply'en in één topic zet dan in beide subfora een post er bij, omdat het hetzelfde topic is.

edit: het is verder onbelangrijk hoor, want je argumentatie vind ik persoonlijk ook sluitend en logisch

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het is mogelijk om een 'alias' te maken ja. Vanwege het feit dat eigenlijk heel veel games - als je verder kijkt - wel in twee of meer genres in te delen zijn is het niet echt de manier die we willen gebruiken. Voor echte probleemgevallen kan het natuurlijk altijd, maar het moet echt een uiterst redmiddel zijn.

Kijk eens naar het beleid en de FAQ in bijvoorbeeld Shooters, de icoontjes zijn dubbel, dat geeft aan dat het topic eigenlijk ergens anders staat. Als je het opent kom je ook in HSA uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
TheZeroorez schreef op maandag 22 december 2008 @ 18:48:
Het viel mij op omdat Football manager en Fifa soccer manager wel weer in sport zitten. Lijkt nu beetje vreemd vind ik.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1312922
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1326030

Vind de bovenstaande twee ook op dejuiste plekken staan omdat het wel heel duidelijk over sport gaat. Maar goed dat terzijde. Ik ben iig wel voor het één of het ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nog niet alles is/was juist gesplitst. Voolopig maar naar Strategy Games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even een vraagje:
De indeling is gemaakt dat het toch fabrikant/merk onafhankelijk is gemaakt? :?

Waarom staat [iPhone & iPod touch] SimCity dan in AMD, ipv in SSR?

Of heb ik iets gemist en gaan Games voor Apple wél in een Apple-forum?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Geen idee, ik heb dat topic niet geopend en nog nooit gezien. Past imo beter in Spielerij ja.

Al is dat Apple in het algemeen vaag, omdat alles wat er staat wel in CSA/NOS/PMG/whatever past :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TheZeroorez schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:24:
Geen idee, ik heb dat topic niet geopend en nog nooit gezien. Past imo beter in Spielerij ja.

Al is dat Apple in het algemeen vaag, omdat alles wat er staat wel in CSA/NOS/PMG/whatever past :s
Nouja, topic reportje gemaakt, ze moeten het daar bij Apple maar uitvogelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Is het idee van een Topic-filter al genoemd? Dan kunnen gebruikers zelf bepalen of ze spielerij als 1 grote bak zien, of de huidige onderverdeling. Met de filter uit, zie je alle topics die in Spielerij staan, met de filter aan zie je de huidige layout. Is dit simpel te implementeren?

Hiermee kunnen gebruikers zelf bepalen welke layout ze willen hebben. Persoonlijk zou ik dan de filter uit hebben om alles in 1 keer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Daarvoor heb je juist de active topics... Zet achter deze link ?limit=xxx met xxx een nummer om het aantal topics in de lijst te bepalen. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om dit op het aantal dagen in te stellen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Dirk schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:36:
Daarvoor heb je juist de active topics... Zet achter deze link ?limit=xxx met xxx een nummer om het aantal topics in de lijst te bepalen. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om dit op het aantal dagen in te stellen.
Bookmarked
_O_

Geen klachten meer hier dus :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

PromoX schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:38:
Ik kan 'm ook niet vinden. Is waarschijnlijk nooit een topic over geweest.
* Zeror heeft in zijn notepad een begin van een topicstart staan voor Prince of Persia 2008. :P

Zal ik die nog afmaken? Ik zal die afmaken als er genoeg behoefte voor is.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 29-12-2008 15:41 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Die behoefte zal er vanzelf komen als het topic er is...

Er zijn zat spellen die veel te lang geen topic hebben, en wanneer dat topic er is loopt het ineens storm :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Prince of Persia topic staat :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even hier op terug te komen, ik ga eigenlijk alleen nog maar direct naar "hardware en algemeen" en het Wii/360 ervaringen topic en kom al sinds de dag na de splitsing niet meer in de andere subfora. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 16:28:
Om even hier op terug te komen, ik ga eigenlijk alleen nog maar direct naar "hardware en algemeen" en het Wii/360 ervaringen topic en kom al sinds de dag na de splitsing niet meer in de andere subfora. :P
Jup en dan mis je dus weer topics over games waar je nooit over gehoord had en dan toch je intresse opwekken.

Beetje jammer dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:48:
[...]

Jup en dan mis je dus weer topics over games waar je nooit over gehoord had en dan toch je intresse opwekken.

Beetje jammer dus :(
Misschien zijn de genoemde Active topics een oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:48:
[...]

Waarom gebruik je niet de Active Topics in category 'Spielerij'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dirk schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:36:
Heeeeey wat handig! :)
Ik wist niet dat je Actieve Topcs per subforum kon doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik nu fijner vind, het ligt er maar net aan waar ik naar op zoek ben. Zoals boven al aangevoerd is zou ik een standaard actieve topics bij de spielerij groep wel fijn vinden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:27:
Hulde _/-\o_

Dit is wat het al jaren had moeten zijn. Ga nu aub niet meer alles terug in de soep gooien zoals vroeger, of weer iets anders implementeren.

Gewoon zo laten staan en de users laten wennen.

Als je er over nadenkt is zoals het nu gedaan is idd de enige mogelijkheid. Het zou tal van problemen opleveren bij het opsplitsen per fabrikant. In de eerste plaats de grote consoletopics, die vooralsnog goed lopen. Deze zouden gewoon overbodig worden in een subcategorie per merk.

En ik weet dat de mods de grote consoletopics niet echt graag hebben, dus verdient het extra waardering dat ze niet voor de oplossing gekozen hebben waarbij deze overboord gegooid konden worden. De fans van die topics hebben dan toch hun zin gekregen.

Vooral het 'hardware topic' is een schot in de roos voor mij. En ook vind ik nu veel gemakkelijker games terug.

En indien ik een keuze wil maken om een game te kopen, wordt het ook beter. Stel ik wil een racer, dan ga ik even bij racers kijken wat op dit moment 'hot' is, zodat ik gemakkelijk een keuze kan maken.
Hier sluit ik me volledig bij aan.
Vooral het feit dat kleinere topics niet meer binnen 6 uur van de eerste pagina zijn afgerold is een hele verbetering. :)
Hulde dus voor de nieuwe indeling. _/-\o_

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik altijd meer heb gezien in splitsing naar platform, moet ik zeggen dat de opdeling naar genre prima werkt. Beter dan ik van te voren had verwacht.

Klasse, dat uiteindelijk de knoop toch is doorgehakt. Het is - ook met deze indeling (ipv platform) - beter dan vroeger ! Het gamesforum is vooral zo toegankelijker geworden d:)b Dit is m.n. handig voor nieuwe gebruikers.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
ik vraag me eigenlijk af of ik van alle game-categoriën nog de active topics op kan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Bart© schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:38:
ik vraag me eigenlijk af of ik van alle game-categoriën nog de active topics op kan vragen?
Je bedoelt zo? Verwijderd in "Spielerij FAQ"

Verder lijkt me dat de meeste feedback wel gegeven is. Ont-stuckied dus :)
Pagina: 1