Audio/video apparaat, draadloos met PC verbonden

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik hoop dat hier wat enthousiastelingen zijn die mij op de hoogte kunnen brengen van de laatste technieken. Ik ben nl. op zoek naar een apparaat dat ik draadloos met mijn PC kan verbinden, en op de TV kan aansluiten. Graag zou ik via dat apparaat dat media bestanden zoals films (HD!) en muziek af kunnen spelen
Ik zie het zo voor me dat ik met op dat apparaat kan aflezen welke bestanden ik op mijn computer heb, en zo kan browsen tussen alle media bestanden en die vervolgens belkijken op de TV of beluisteren via de versterker (ingebouwd?).
Mooiste zou zijn als ik op het apparaat zelf kan browsen, omdat ik niet altijd de TV aanheb, en het ook onzin vind de TV aan te zetten om muziek te luisteren. Het moet dus een flink display hebben.
Eventueel met ingebouwde versterker, maar dat hoeft niet. Bestaat zoiets? Hoe heet zo'n apparaat?
Ik heb de laatste ontwikkelingen niet gevolgd maar weet wel dat zoiets mogelijk is. Mensen met ervaring?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan heb je vast niet op GoT gezocht. En dan ben je zelf ook niet echt een enthousiasteling..

Op GoT zijn er genoeg topic over dit soort hardware te vinden..

WD heeft ze, Je hebt een Squeezbox van Logitech, een Popcorn Hour.. noem maar op...

Edit: Zie ook:
reviews: Eminent hdMedia-mediaspeler: vervanger van de htpc?
Popcorn Hour A-100 vs. Freecom MG350 (review)
Nieuwe Externe HD Mediaplayer
Over de Popcorn Hour is echt veel te vinden.. succes ;)

[ Voor 42% gewijzigd door RaZ op 15-12-2008 19:04 ]

Ey!! Macarena \o/

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-02 13:52
Ik ben op zoek naar een vergelijkbaar apparaat, alleen wil ik mijn bestanden ook kunnen afspelen wanneer mijn pc uitstaat. Is dat mogelijk, ik kan daar bij de meeste mediaplayers geen uitsluitsel over vinden.

Gaude et aude

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:47

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Mr Hackenbacker schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:00:
Ik ben op zoek naar een vergelijkbaar apparaat, alleen wil ik mijn bestanden ook kunnen afspelen wanneer mijn pc uitstaat. Is dat mogelijk, ik kan daar bij de meeste mediaplayers geen uitsluitsel over vinden.
Denk dat dat een kwestie is van kijken of er een HDD in de mediaplayer zit of dat de mediaplayer een USB poort heeft voor bv een externe schijf of USB stick. Heeft de mediaplayer beide dan is de kans groot dat ie gaat werken zonder dat je pc aanstaat. Zitten die opties er niet op, dan kan het niet want dan streamt de mediaplayer de data vanaf het netwerk.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black