120 Mbps verbinding welk router?

Pagina: 1
Acties:

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 09:48

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Ik heb net via UPC de 120 Mbps internetverbinding besteld.

Situatie is nu met een 20 Mbps verbinding als volgt;

Modem....kabel naar pc
Modem....kabel naar Xbox360
Modem WLAN.....naar laptop/Iphone en soms 2de laptop

Aangezien ik thuis ook een laptop (wireless) hier zit ook een VPN account op dus moet wel een stabiele verbinding zijn en Xbox360 heb kan ik niet veel met de aansluiting die op de modem geleverd is.

Dus moet er ook een router tussen komen.

De router moet;

- ondersteuning voor 120 Mbps hebben
- Wlan ondersteuning
- meerdere LAN aansluitingen (minimaal 2)

Heb niet echt veel verstand van modem/routers, heb nu eentje van Tele2 waar 2 LAN aansluiting op zitten en hij is wireless. Hij ondersteunt 'maar' 100 Mbps.

Na mij zoektocht kwam ik een paar tegen die voldoen aan de eisen, alleen weet niet welke goed of beter is of het uberhaubt doet wat er opstaat. Dat zijn de;

D-Link DIR-655
Cisco WRVS4400N
Belkin N1 Vision
Sitecom WL-308 XR Gaming router
Asus RT-N15

Heb helemaal geen ervaring met routers/modems dus als jullie me kunnen helpen om inelkgeval in de juiste richten te zoeken :)

Ik hoef niet perse te weten wat de beste is alleen welk richting moet ik opzoeken of wat zijn de ervaringen?

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt niet alleen weinig ervaring met routers, je hebt ook verdraaid weinig moeite genomen om zelf op zoek te gaan.

Gedurende de afgelopen twee weken al voorbijgekomen in dit subforum:
Router vervangen vanwege snelheid
Welke (D-link) router voor glasvezel 100mb (voor je router maakt het geen drol uit of het gaat om glasvezel of ED3 coax)
UPC Fiber 120 via stopcontact netwerk?

Daarnaast staat er op www.chelloo.com aardig wat aan discussie erover en kun je op www.smallnetbuilder.com ook overzichten van zowel WAN-to-LAN routeringsvermogen als WiFi prestaties vinden.

Oslik blyat! Oslik!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 09:48

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:05:
Je hebt niet alleen weinig ervaring met routers, je hebt ook verdraaid weinig moeite genomen om zelf op zoek te gaan.

Gedurende de afgelopen twee weken al voorbijgekomen in dit subforum:
Router vervangen vanwege snelheid
Welke (D-link) router voor glasvezel 100mb (voor je router maakt het geen drol uit of het gaat om glasvezel of ED3 coax)
UPC Fiber 120 via stopcontact netwerk?

Daarnaast staat er op www.chelloo.com aardig wat aan discussie erover en kun je op www.smallnetbuilder.com ook overzichten van zowel WAN-to-LAN routeringsvermogen als WiFi prestaties vinden.
:$

Ik denk dat de D-Link DIR-655 wel geschikt is. Hoef niet perse de maximale uit mijn WiFi te halen. Zolang ik via mijn PC wel de maximale van de 120 Mbps kan halen. En volgens de info die jij hebt gegeven moet dat wel lukken.

Of zijn er nog andere die met de D-Link DIR-655 een andere ervaring hebben of mij een andere router aanraden.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Typ eens "DIR-655" in in de rechterbovenhoek genaamd "zoeken":

Hét Dir-655 topic:
wireless n-router dlink dir655

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)